Δευτέρα, 21 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 478

Νάξος – Δαμαριώνας: “Φωτίζουμε το Στεαστό του Παυλή, Καλωσορίζουμε τα Χριστούγεννα!”

0

Χριστούγεννα στη Νάξο και δη στα Δαμαριώνα. Με την αρωγή του συλλόγου “Δάμαρις” οι κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν το προσεχές Σάββατο (14/12) θα πραγματοποιηθεί μία υπέροχη γιορτή με επίκεντρο τι άλλο από τα παιδιά…

Ας δούμε την σχετική πρόσκληση μέσω των social media 

Φωτίζουμε το Στεαστό του Παυλή και Καλωσορίζουμε τα Χριστούγεννα!

Σάς προσκαλούμε σε μια βραδιά γεμάτη φως και μουσική για να υποδεχθούμε όλοι μαζί τη μαγεία των Χριστουγέννων!

📅 Σάββατο 14/12
🕒 Ώρα Έναρξης: 18:00
📍 Δαμαριώνας
🎨 Παιδικό εργαστήριο:

Τα παιδιά βάζουν τη δική τους πινελιά δημιουργίας, διακοσμώντας το δέντρο με χειροποίητα στολίδια, υπό τις οδηγίες της Αγγελικής Θεοφίλου.

Φωταγώγηση του Στεαστού του Παυλή:
Το Στεαστό φωτίζεται για να σκορπίσει φως και ζεστασιά στις καρδιές μας.

Μουσική εκδήλωση:

Μια γιορτινή συναυλία με κάλαντα και αγαπημένα τραγούδια με τους καλλιτέχνες:
🎵 Κατερίνα Αναστασοπούλου
🎶 Παναγιώτη Πολίτη
🎤 Μανόλη Δεουδέ
🎸 Γιάννη Τσαγκλή

Μια γιορτή για μικρούς και μεγάλους, όπου το φως συναντά τη μαγεία της δημιουργίας και τη μελωδία των Χριστουγέννων.

Ελάτε να γίνουμε όλοι μαζί μέρος αυτής της ξεχωριστής βραδιάς!

 

Καββαθάς: “Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις αφαιρούν ένα γεύμα από την εστίαση”

0
εστίαση

Έντονα πτωτική παρουσιάζεται η πορεία του κλάδου υπηρεσιών εστίασης στο τρίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου-Σεπτεμβρίου, με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΛΣΤΑΤ. Πιο συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών εστίασης ήταν μειωμένος κατά 23,3% τον Σεπτέμβριο, κατά 22,9% τον Αύγουστο και κατά 27,9% τον Ιούλιο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία αυτά.

Σε επικοινωνία που είχε το Capital.gr με τον Γιάννη Δαβερώνη, πρόεδρο της Ένωσης Εστιατόρων και Συναφών Αττικής, αναφέρει ότι υφίσταται ένα γενικότερο ζήτημα που αφορά τον κλάδο της εστίασης με μείωση του τζίρου και παράλληλα ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα που αφορά στην κερδοφορία του κλάδου. “Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν αποτυπώνουν μία εικόνα, η οποία αποδεικνύει ότι λέγονται πολλά από πλευράς της πολιτείας και της κυβέρνησης αλλά γίνονται ελάχιστα. Έχουμε ζητήσει να γίνουν κινήσεις για την υψηλή φορολόγηση και τις υψηλές ασφαλιστικές εισφορές, που θα πρέπει να επανεξεταστούν. Ταυτόχρονα, είναι γεγονός ότι δεν υπάρχει προσωπικό, ενώ το εργατικό κόστος είναι υψηλό. Επίσης αντιμετωπίζουμε ζήτημα με τις πρώτες ύλες και το υψηλό κόστος που αυτές έχουν. Εάν δηλαδή αποφασίσουμε ότι θα διαθέσουμε ποιοτικά προϊόντα προς τους πελάτες μας, αυτά κοστίζουν αρκετά ακριβά.

Σε ό,τι αφορά την ενέργεια είμαστε η μοναδική χώρα που δεν μπορεί να δει κατάματα το πρόβλημα. Έχουμε πιέσει την κυβέρνηση να εφαρμοστεί ειδικό τιμολόγιο στην εστίαση χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποιο αποτέλεσμα έως τώρα. Επιδιώξαμε συναντήσεις με το υπουργείο Περιβάλλοντος και τον αρμόδιο υπουργό, Θεόδωρο Σκυλακάκη, χωρίς αποτέλεσμα. Πάγιο αίτημά μας είναι να συναντήσουμε τον ίδιο τον πρωθυπουργό για να μας πει γιατί αύξησε τον ΦΠΑ στον καφέ και να δούμε γιατί στην ενέργεια δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτές τις αυξήσεις. Δεν μπορεί ένα τιμολόγιο ρεύματος από 600 ευρώ που ήταν προηγουμένως να ανέρχεται από τη μία ημέρα στην άλλη στις 2.000 ευρώ το μήνα”.

Πωλούνται επιχειρήσεις στις Κυκλάδες και το αττικό παράκτιο μέτωπο

Ο κύριος Δαβερώνης αναφέρει πως η μία οπτική για τον κλάδο είναι ότι υπάρχει επισκεψιμότητα στα καταστήματα. Ωστόσο όπως ο ίδιος επισημαίνει, “το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι σοβαρά οικονομικά αποτελέσματα στον κλάδο εστίασης δεν υπάρχουν. Στις Κυκλάδες πολλές επιχειρήσεις πωλούνται γιατί είναι μικρό το διάστημα δραστηριότητας και αδυνατούν να ανταποκριθούν στα αυξημένα έξοδα. Επίσης στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής αρκετές επιχειρήσεις πωλούνται. Στον αντίποδα, κρατάει δυνάμεις το κέντρο της Αθήνας λόγω του τουρισμού. Αυτό που παρατηρώ, είναι συνάδελφοι που έχουν απογοητευτεί από τα δεδομένα της αγοράς, γιατί έχουν δαπανήσει χρήματα για την εστίαση, χωρίς να βλέπουν την ανάλογη ανταπόκριση. Πρόκειται για παραδοσιακούς επιχειρηματίες με πολυετή παρουσία στην αγορά, οι οποίοι προβληματίζονται για το πώς θα συντηρήσουν τις επιχειρήσεις τους”.

“Πρέπει να μην τα βάζει διαρκώς η κυβέρνηση με τον κλάδο, κατηγορώντας τον για φοροδιαφυγή. Έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με μία διαρκή διαδικασία μεταβολών στα ταμειακά συστήματα τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ ήρθε στο προσκήνιο και το θέμα των φιλοδωρημάτων που επίσης μπήκε στο τραπέζι και φορολογήθηκαν. Στη συνέχεια, το αντιλήφθηκε η κυβέρνηση και το διόρθωσε έως ένα βαθμό, φορολογώντας τα φιλοδωρήματα από 300 ευρώ και πάνω σε μηνιαία βάση. Είναι απαραίτητο να καθίσουμε, και να εξετάσουμε εάν το 2025 θα μπορέσουμε να κρατήσουμε βιώσιμες αυτές τις επιχειρήσεις. Το ζητούμενο δεν είναι πάντως σε καμία περίπτωση να κρατήσουμε επιχειρήσεις που ζουν με ρυθμίσεις στον ΕΦΚΑ, την εφορία και τις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας ή τους δήμους”.

Η αύξηση του τέλους παρεπιδημούντων

Επίσης, σύμφωνα με τον κύριο Δαβερώνη αυξήθηκαν τα τέλη παρεπιδημούντων από την ΚΕΔΕ  (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος) από 0,5% σε 0,75%. “Αυτή η αύξηση επιβαρύνει σημαντικά μία επιχείρηση, η οποία για παράδειγμα θα κατέβαλε τέλος παρεπιδημούντων 1.000 ευρώ προς τον δήμο κάθε περιοχής, με το σχετικό τέλος να ανέρχεται πλέον στα 1.500. Ταυτόχρονα, έρχεται ο δήμος Αθηναίων και προχωράει σε νέες αυξήσεις τελών που πιθανόν να δημιουργήσουν νέες επιχειρήσεις με μηδενική κερδοφορία”, προσθέτει.

Θυμίζουμε ότι το τέλος διαμονής παρεπιδημούντων νομοθετήθηκε το 1973 για να καλύψει δαπάνες καθαριότητος και φωτισμού ή ανάγκη εκτέλεσης έργων που τυχόν προκαλούνταν σε δήμους εξαιτίας της τουριστικής κίνησης. Μάλιστα ο κανόνας ήταν πως η επιβολή του ανωτέρω τέλους ήταν δυνητική και απαιτούσε σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που να τεκμηριώνει την ανάγκη επιβολής του. Επί της ουσίας συνιστά έναν πρόσθετο φόρο που επιβάλλεται επί των εσόδων και όχι επί των κερδών. Επίσης, αυτό επιβάλλεται πλέον των υπολοίπων τελών που εισπράττουν οι δήμοι (τέλη καθαριότητας και φωτισμού, τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης κ.λπ.).

Καββαθάς: Η βραχυχρόνιες μισθώσεις αφαιρούν ένα γεύμα από την εστίαση

Στο ρόλο που έχει διαδραματίσει στη μείωση της κατανάλωσης, στέκεται από την πλευρά του ο Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ. “Τα μηνύματα που λάβαμε κατά τη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου είναι ότι είχαμε μικρότερες καταναλώσεις, κάτι που φαίνεται ότι αποτυπώνεται στα στοιχεία του κύκλου εργασιών της ΕΛΣΤΑΤ για την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου του 2024. Ταυτόχρονα η λειτουργία των βραχυχρόνιων μισθώσεων φαίνεται ότι αφαίρεσε ένα γεύμα από την εστίαση, καθότι όσοι επιλέγουν το συγκεκριμένο μοντέλο διαμονής, το κάνουν για να εξοικονομήσουν χρήματα από τις διακοπές τους”, επισημαίνει.

Ο κύριος Καββαθάς επισημαίνει ότι σημαντικό ρόλο στην κάμψη της κατανάλωσης ειδικά για τον μήνα Σεπτέμβριο, διαδραματίζει η μείωση της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα. Προσθέτει ότι η κερδοφορία του κλάδου εστίασης είναι σημαντικά μειωμένη καθώς η αύξηση του λειτουργικού κόστους ανέρχεται σε περίπου 40% κατά την τελευταία διετία. “Πάντως την τελευταία τετραετία ο τζίρος του κλάδου εστίασης ανήλθε στα 10 δισεκατομμύρια ευρώ από 6 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2019. Το γεγονός αυτό οφείλεται στην έντονη χρήση πιστωτικών καρτών, με αποτέλεσμα να καταγράφονται πλέον όλες οι συναλλαγές”, επισημαίνει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ.

Πηγή : euro2day.gr

Fraport – Αεροδρόμια: Οριακή άνοδος της Σαντορίνης και πτώση (-5 %) της Μυκόνου

0

Ανοδικά, με ρυθμό 6,4% κινήθηκε η κίνηση στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport και το Νοέμβριο.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, οι επιβάτες έφτασαν τις 876 χιλιάδες, έναντι 784 χιλιάδων τον αντίστοιχο μήνα του 2023, με την αύξηση να φτάνει το 11,6%. Σημαντική μάλιστα ήταν η συμβολή των ξένων επισκεπτών, με τις διεθνείς αφίξεις να φτάνουν τις 373 χιλιάδες (+23,2%). Οι εγχώριες αφίξεις ήταν 502 χιλιάδες (+4,4%).

Υπενθυμίζεται ότι η Fraport διαχειρίζεται τα αεροδρόμια Ακτίου, Χανίων, Κέρκυρας, Καβάλας, Κεφαλονιάς, Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου, Κω, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Με τα παραπάνω δεδομένα, τα αεροδρόμια της Fraport στη χώρα μας διακίνησαν τους 11 μήνες του χρόνου 35,2 εκατομμύρια επιβάτες, αριθμός αυξημένος κατά 6,4% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2023. Εξ αυτών, τα 27,9 εκατ. ευρώ αφορούσαν διεθνείς πτήσεις.

Από την εικόνα των επιμέρους προορισμών επιβεβαιώνεται η «απογείωση» της Ρόδου αλλά και η «προσγείωση» της Μυκόνου.

Το αεροδρόμιο στο “Νησί των Ιπποτών” διαχειρίστηκε 6,013 εκατομμύρια διεθνείς μετακινήσεις έναντι 5,289 εκατομμυρίων επιβατών στο 11μηνο του 2023, αύξηση 13,7%. Αντίθετα, το “Νησί των Ανέμων” κατέγραψε πτώση 5,1% με 1,069 εκατομμύρια επιβάτες από πτήσεις του εξωτερικού έναντι 1,127 εκατομμυρίων το 2023.

Θετικό, αν και οριακά, το πρόσημο στη Σαντορίνη με 1,54 εκατ. (+1,8%) αλλά και σε Χανιά (3 εκατομμύρια και +8,4%), Κέρκυρα (3,9 εκατ. και +6,7%) και Κω με 2,7 εκατομμύρια διεθνείς μετακινήσεις (+3,6%).

Τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση από όλα τα αεροδρόμια είχε αυτό της Θεσσαλονίκης με συνολικά 6,8 εκατομμύρια επιβάτες (+4,6%), εκ των οποίων τα 2,2 εκατ. προέρχονταν από εγχώριες πτήσεις και τα 4,6 εκατ. από διεθνείς.

Πηγή: euro2day.gr

Super Market: Ποιος θέλει να αγοράσει τον “Κρητικό”;

0
Γερμανία
Γερμανία

Αυτό το σούπερ mega deal στον κλάδο των σούπερ μάρκετ δεν το περιμέναμε με τίποτα.

Οδεύουμε προς έναν νέο γύρο συγκέντρωσης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, με πρωταγωνιστή έναν ξένο επενδυτή που βρίσκεται στα τελικά στάδια για την εξαγορά της ανερχόμενης αλυσίδας ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Με τζίρο που αναμένεται να φτάσει τα 800 εκατ. ευρώ φέτος, η Κρητικός βρίσκεται κοντά στο να εισέλθει στους μεγάλους παίκτες της ελληνικής αγοράς οργανωμένου λιανεμπορίου.

Η Μασούτης, που στο παρελθόν είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την εξαγορά της Κρητικός, φαίνεται να παραμένει στο κάδρο των συζητήσεων. Η προηγούμενη εξαγορά του δικτύου Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες από την Κρητικός, το οποίο έχει ισχυρή παρουσία στη Βόρεια Ελλάδα, είχε τραβήξει το ενδιαφέρον της Μασούτης, καθώς η τελευταία διεκδικεί κυρίαρχη θέση στην ίδια περιοχή.

Πηγές αναφέρουν ότι ξένοι επενδυτές, όπως το CVC Capital Partners, που έχει ήδη επενδύσει στην Ελλάδα, εξετάζουν την είσοδό τους στην αγορά τροφίμων. Αν και το CVC δεν επιβεβαιώνει επίσημα τη συμμετοχή του, η φημολογία για τη στήριξη ενός μεγάλου deal είναι έντονη. Ένα τέτοιο εγχείρημα θα μπορούσε να ενώσει δυνάμεις μεταξύ Κρητικός και Μασούτης, δημιουργώντας τον 4ο μεγαλύτερο παίκτη της αγοράς, υποσκελίζοντας τη Metro στην 5η θέση.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Σούπερ Μάρκετ (ΕΣΕ), Αριστοτέλης Παντελιάδης, δήλωσε πρόσφατα ότι οι συγκεντρώσεις στον κλάδο θα φέρουν οικονομίες κλίμακας, ευνοώντας την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στα τρόφιμα. Με τον τζίρο των σούπερ μάρκετ να αντιστοιχεί στο 58% της αγοράς λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα –ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά στην ΕΕ–, οι εξελίξεις αυτές αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ανεξαρτήτως της τελικής έκβασης, η αγορά οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού, με πιθανές νέες ισορροπίες να διαμορφώνονται στον κλάδο.

Έγιναν οι ανακοινώσεις και το σούπερ μάρκετ που επιχείρησε πολλές φορές να λειτουργήσει στην Ελλάδα επιστρέφει ξανά.

Μετά από δεκαετίες αβέβαιης παρουσίας και αποτυχημένων προσπαθειών επαναφοράς στην ελληνική αγορά, οι Ολλανδοί της Spar International επιστρέφουν με μία νέα στρατηγική και έναν ισχυρό συνεργάτη.

Η συμφωνία με τον Όμιλο Βερούκα, που διαχειρίζεται την αλυσίδα Bazaar, σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής. Η στρατηγική ανάπτυξης επικεντρώνεται όχι σε αριθμητικούς στόχους, αλλά σε ποιοτική εξειδίκευση και σωστή στόχευση περιοχών, όπως ανέφερε ο Παναγιώτης Τσαγκάρης, εμπορικός διευθυντής του ομίλου.

Η Spar σχεδιάζει την ανάπτυξη 4-5 ιδιόκτητων καταστημάτων το 2025, με επίκεντρο τουριστικές περιοχές όπως η Κρήτη, οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και το ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Η επιλογή αυτών των περιοχών βασίζεται στην ισχυρή τουριστική κίνηση και την αναγνωρισιμότητα της Spar στους ξένους καταναλωτές, καθώς η αλυσίδα είναι κορυφαία σε χώρες όπως η Αυστρία.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της νέας στρατηγικής είναι η δυνατότητα εξαγωγής ελληνικών προϊόντων στα διεθνή καταστήματα της Spar, προσφέροντας ευκαιρίες για τους τοπικούς παραγωγούς.

Παράλληλα, η συνεργασία με τους υπάρχοντες franchisees που ήδη φέρουν την ταμπέλα της Spar θα συνεχιστεί, με στόχο τη διατήρηση και την ενίσχυση της υποστήριξής τους.

Με βάση τα τελευταία οικονομικά στοιχεία, η Spar International κατέγραψε πωλήσεις 47 δισ. ευρώ το 2023, με περισσότερα από 13.984 καταστήματα παγκοσμίως και πάνω από 14,7 εκατομμύρια επισκέπτες καθημερινά.

Η νέα στρατηγική συνεργασίας στην Ελλάδα θέτει τις βάσεις για σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξη, αναδεικνύοντας τον τουριστικό και εξαγωγικό χαρακτήρα της χώρας.

Και τι θα προσφέρει στους εν δυνάμει νέους franchisees ο όμιλος Βερούκα για να ανεβάσουν την ταμπέλα της Spar; «Ποικιλία προϊόντων, τόσο επωνύμων, όσο και private label. Μια διεθνώς αναγνωρίσιμη επωνυμία και τις παροχές που απολαμβάνει σήμερα ο όμιλος Βερούκα από τους προμηθευτές του, εθνικούς και πολυεθνικούς», αναφέρει.

Σε ότι αφορά το υπάρχον δίκτυο της Bazaar, ο στόχος είναι η δημιουργία 5 νέων σημείων εντός του 2025. Σήμερα ο όμιλος αριθμεί 120 εταιρικά καταστήματα Bazaar και 70 franchise καταγράφοντας ανάπτυξη 1,4% (στοιχεία ενδεκαμήνου) έναντι 3,4% που παρουσιάζει το σύνολο της αγοράς.

Αυτή η συγκρατημένη ανάπτυξη, όπως εξηγεί ο κ. Τσαγκάρης, «οφείλεται στις μεγάλες επενδύσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα σε τομείς όπως το ERP, το WMS και η νέα ιδιόκτητη αποθήκη στο Ρέντη, γεγονός που θα επιτρέψει στον όμιλο να αυξήσει τη λειτουργική του απόδοση τα επόμενα χρόνια».

Πώς θα πάρεις τεράστια έκπτωση από το σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος. Αποκαλύφθηκε ο τρόπος.

Λίγες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινιάζει το νέο της κατάστημα στους Αγίους Αναργύρους, στην οδό Αγίων Αναργύρων & Επτανήσου, με συνολική έκταση 1.260 τ.μ..

Πρόκειται για το πρώτο κατάστημα της εταιρείας στην περιοχή. Στα εγκαίνια, οι επισκέπτες θα απολαύσουν έκπτωση 10% σε όλες τις αγορές τους μέχρι και τις 7 Δεκεμβρίου 2024, καθώς και αποκλειστικές προσφορές σε επιλεγμένες κατηγορίες προϊόντων.

Με πληροφορίες από τη σελίδα agrotika-nea.gr

Ρόδος: Μπασκέτα έπεσε στον ώμο μαθητή στο 2ο ΕΠΑΛ

0

Δεν έχουν τέλος φαίνεται τα προβλήματα στο 2ο ΕΠΑΛ Ρόδου.

Μετά την κατάρρευση οροφής από γυψοσανίδα πριν από μερικές ημέρες μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας Bora τώρα κατέρρευσε η βάση μπασκέτας σε αθλητικό χώρο του σχολείου.

Όπως έγινε γνωστό η κατασκευή έπεσε στο χέρι ενός μαθητή. Όπως έγινε γνωστό το παιδί δεν υπέστη σοβαρό τραυματισμό.

Φωτογραφία Ομάδα Συμβαίνει τώρα 

SAOS Ferries: Συκοφάντες όσοι λένε ότι το “ΣΑΟΝΗΣΟΣ” ταξίδεψε με ανοιχτή μπουκαπόρτα”

0

Τον γύρο του διαδικτύου έκανε η φωτογραφία, με το πλοίο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» να είναι εν πλω, με ανοιχτή την μπουκαπόρτα του, ξεκινώντας από το λιμάνι της Λέρου. Το ίδιο πλοίο, πριν από περίπου ένα μήνα, έμεινε μεσοπέλαγα, μεταξύ Λέρου και Λειψών, γιατί έσβησε η μηχανή του.

Το νέο περιστατικό προκάλεσε ποικίλα σχόλια, μεταξύ άλλων και την τοποθέτηση του βουλευτή Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ Γιώργου Νικητιάδη: «Το συγκεκριμένο πλοίο απέπλευσε από τη Λέρο με ανοιχτή την μπουκαπόρτα του, παρά την απαγόρευση και τη βεβαίωση της παράβασης από τις Λιμενικές αρχές, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές επιβατών και πληρώματος. Είχα ζητήσει την παραίτηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστου Στυλιανίδη με αφορμή τα προηγούμενα περιστατικά. Τώρα πλέον είναι επιβεβλημένη. Ο κ. Πρωθυπουργός τι κάνει; Πρέπει να θρηνήσουμε θύματα και στη θάλασσα;»

Δωδεκάνησα – “Σαόνησος”: Γιατί ο Νικητιάδης ζητάει τη παραίτηση του Υπουργού Ναυτιλίας

«Το ΣΑΟΝΗΣΟΣ είναι το καλύτερα συντηρημένο πλοίο στην Ελλάδα»

Για το συγκεκριμένο περιστατικό που συνέβη την περασμένη Δευτέρα στο λιμάνι της Λέρου, για όσα έχουν προηγηθεί με το πλοίο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» αλλά και για τη δήλωση του κ. Νικητιάδη, για τους δύο τελευταίους διαγωνισμούς, το πλοίο της ΑΝΕΚ, τη στάση του πρώην υφυπουργού Γιάννη Παππά και τα «περί ευθύνης των επιβατών να ταξιδέψουν σε Πάτμο και Αγαθονήσι», μίλησε στον topfm και στην εκπομπή «Ρόδος είναι και γυρίζει» ο ιδιοκτήτης της εταιρείας ΣΑΟΣ Ferries Φώτης Μανούσης.

«Το πλοίο δεν ταξίδεψε με ανοικτό τον καταπέλτη. Όποιος το διαδίδει αυτό είναι συκοφάντης του χειρίστου είδους. Αν ίσχυε κάτι τέτοιο θα είχε συλληφθεί ο καπετάνιος και θα ήταν σήμερα σιδηροδέσμιος. Στη φωτογραφία, το πλοίο είναι 25 μέτρα από το ντόκο του λιμανιού στη Λέρο. Ο καταπέλτης έπρεπε να κατέβει και να ξανανέβει σωστά γιατί είχε μπερδευτεί το συρματόσχοινο από κακό χειρισμό στο βίντσι. Το Λιμενικό ενημερώθηκε για όλο αυτό. Ας έρθει όποιος θέλει να ελέγξει το μαύρο κουτί πριν αρχίσουν να λένε διάφορα και να ζητάνε παραιτήσεις υπουργών…» υποστήριξε μεταξύ άλλων ο κ. Μανούσης.

«Το ΣΑΟΝΗΣΟΣ είναι το καλύτερα συντηρημένο πλοίο στην Ελλάδα. Μετά από αυτό που έγινε με την μπουκαπόρτα, την ελέγξαμε στο λιμάνι της Ρόδου, χθες το βράδυ και λειτουργούσε άψογα… Πριν από ένα μήνα, το πλοίο πέρασε όλες τις επιθεωρήσεις, τους ελέγχους και τα δοκιμαστικά με πλήρη συντήρηση των μηχανών του. Αυτό που έγινε μεσοπέλαγα, μεταξύ Λέρου και Λειψών, προέκυψε από σβήσιμο της γεννήτριας, όχι από μηχανική βλάβη».

«Όταν, με το προηγούμενο πλοίο, υπήρξαν 100 ζημιές, που ήταν ο κ. Νικητιάδης να κάνει δηλώσεις; Αν κάποιοι θέλουν τη συγκεκριμένη γραμμή να τη κάνει δικό τους πλοίο, αυτό είναι δικό τους θέμα… Εμείς τολμήσαμε να πάρουμε μέρος στον διαγωνισμό και έγινε χαμός».

«Πέρσι έδωσαν με απ´ευθείας ανάθεση τη γραμμή στο πλοίο της ΑΝΕΚ, παρακάμπτοντας κάθε νόμιμη διαδικασία. Μπορούσαμε να πάμε στον Εισαγγελέα αλλά δεν είπαμε τίποτα. Μάλιστα, το διαφήμισε ο κ. Παππάς, πρώην υφυπουργός Ναυτιλίας, σαν δική του επιτυχία, παραδεδομένος εμμέσως πλην σαφώς την παρανομία».

Δωδεκάνησα: Σοκ με την ανοιχτή μπουκαπόρτα εν πλω του “Σαόνησος”

«Προτείναμε και πιστεύω ότι θα γίνει, να πάρει το πλοίο της ΑΝΕΚ τη μισή γραμμή στη διαδρομή για την Κάλυμνο. Θα συναντήσω αύριο (Παρασκευή) τον κ. Μαστροκούκο και θα συζητήσουμε».

«Όσο για τα περί ευθύνης των επιβατών, για το ταξίδι στην Πάτμο και στο Αγαθονήσι, ενημερώσαμε τους επιβάτες ότι λόγω των ανέμων, το πλοίο είναι πιθανό να μην μπορέσει να προσεγγίσει στα λιμάνια και για να μην ταλαιπωρηθούν, μπορούν να αλλάξουν τα εισιτήρια για άλλη μέρα. Κατηγορηθήκαμε και για αυτήν την ευαισθησία μας».

Με πληροφορίες από τη σελίδα dimokratiki.gr

 

Φολέγανδρος – Επιχειρηματίες: “Στο υπουργείο Ναυτιλίας κανείς δεν ασχολείται σοβαρά με τις άγονες γραμμές”

0
folegandros

“… Εμείς με την 19/28-08-2024 επιστολή μας σας είχα προειδοποιήσει και είχαμε ζητήσει να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για μην έχουμε και φέτος το ίδιο πρόβλημα με την καθυστέρηση στην έγκριση και ανάρτηση των δρομολογίων της καλοκαιρινής περιόδου, όμως μετά και την δεύτερη αναβολή του διαγωνισμού είναι μαθηματικά βέβαιο ότι και του χρόνου τα δρομολόγια θα αναρτηθούν όταν θα έχουν ήδη χαθεί πολλές κρατήσεις από το εξωτερικό καθώς αυτές γίνονται τους αμέσως επόμενους μήνες…”.

Ποιος το λέει και γιατί; Ο Σύλλογος Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων Φολεγάνδρου, ο οποίος έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Υπουργό Ναυτιλίας (σ.σ. κοινοποίηση σε όλους τους αρμόδιους φορείς, τους βουλευτές Κυκλάδων και τα ΜΜΕ) με θέμα την καθυστέρηση που παρατηρείται στον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές. Καταλήγει δε τονίζοντας ” περιμένουμε μια φορά το υπουργείο να απαντήσει στην επιστολή μας και να μην αδιαφορήσει όπως όλες τις προηγούμενες φορές..”.

Αναλυτικά η επιστολή που φέρει την υπογραφή του Προέδρου Γιώργου Γαβαλά αναφέρει:

“Κύριοι, δυστυχώς για ακόμη μια χρονιά βλέπουμε να επαναλαμβάνετε το ίδιο σκηνικό στον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές. Ένας διαγωνισμός που προκηρύχθηκε με μεγάλη καθυστέρηση και ήδη έχει πάρει δύο αναβολές, όπως ακριβώς έγινε και πέρυσι, παρόλο που είχαμε τις διαβεβαιώσεις ότι φέτος διαγωνισμός θα προκηρυχθεί νωρίς για να μην έχουμε τα ίδια προβλήματα. Αλλά βλέπουμε ότι στο υπουργείο ναυτιλίας κανείς δεν ασχολείται σοβαρά με αυτό το θέμα.

Εμείς με την 19/28-08-2024 επιστολή μας σας είχα προειδοποιήσει και είχαμε ζητήσει να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για μην έχουμε και φέτος το ίδιο πρόβλημα με την καθυστέρηση στην έγκριση και ανάρτηση των δρομολογίων της καλοκαιρινής περιόδου, όμως μετά και την δεύτερη αναβολή του διαγωνισμού είναι μαθηματικά βέβαιο ότι και του χρόνου τα δρομολόγια θα αναρτηθούν όταν θα έχουν ήδη χαθεί πολλές κρατήσεις από το εξωτερικό καθώς αυτές γίνονται τους αμέσως επόμενους μήνες.

Αφού βλέπουμε ότι οι εκκλήσεις μας για την επισπεύσει των διαδικασιών του διαγωνισμού πέφτουν στο κενό, προτείνουμε και ζητάμε τα παρακάτω για την άμεση λύση του προβλήματος.

1. Την άμεση ακύρωση του διαγωνισμού για την δρομολογιακή περίοδο 2024-2025 καθώς μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα έχει παρέλθει η ημερομηνία για την οποία πραγματοποιείται. Υπενθυμίζουμε ότι η σύμβαση για την δρομολογιακή περίοδο 2023-2024 υπογράφτηκε στις 30-10-2024 μια μόλις ημέρα πριν την λήξη αυτής.

2. Την απευθείας ανάθεση όλων των γραμμών μέχρι και 31-10-2025 στις εταιρίες που εκτελούν τώρα τα δρομολόγια με ταυτόχρονη έγκριση των δρομολογίων ώστε να μπορέσουν να ανεβούν το γρηγορότερο δυνατό στο σύστημα κρατήσεων.

3. Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την δρομολογιακή περίοδο 2025-2026 μέχρι τον Φεβρουάριο ώστε να έχει ολοκληρωθεί έως την 1-11-2025 και να ομαλοποιηθεί η διαδικασία των διαγωνισμών καθώς αυτή την στιγμή είμαστε ένα ολόκληρο χρόνο πίσω.

Απαιτούμε από το Υπουργείο ναυτιλίας να ασχοληθεί επιτέλους σοβαρά με το θέμα και να μην δημιουργεί αθέμητο ανταγωνισμό μεταξύ των νησιών λόγο της καθυστέρησης των διαγωνισμών και την έγκριση των δρομολογίων.

Επίσης περιμένουμε μια φορά το υπουργείο να απαντήσει στην επιστολή μας και να μην αδιαφορήσει όπως όλες τις προηγούμενες φορές”.

23 – καθυστέρηση διαγωνισμου άγονων γραμμών

 

Blue Star Carrier 2: Επιστρέφει στα δρομολόγια από την ερχόμενη Τρίτη (17/12)

0

Το οχηματαγωγό Blue Star Carrier 2 πιάνει και πάλι δουλειά…

Από την προσεχή Τρίτη (17/12)  – με βάση την ενημέρωση από την Blue Star Ferries – είναι στο …δρόμο από τον Πειραιά και μεταφέρει φορτηγά οχήματα σε όλο το Νότιο Αιγαίο…

Αναχώρηση στις 5 το απόγευμα από τον Πειραιά και πρώτο δρομολόγιο Πάρος  – Νάξος (το πρωί της 18ης Δεκεμβρίου στη 1 το πρωί) – Κως – Ρόδος και επιστροφή.

Με βάση τον προγραμματισμό έως και την 13η Ιανουαρίου 2025 θα περνάει τρεις φορές την εβδομάδα (Τετάρτη – Παρασκευή – Σάββατο) από τη Νάξο…

Να τονίσουμε ότι ανεκτέλεστα λόγω εορτών τα δρομολόγια της 24ης (από Πειραιά) και 25ης Δεκεμβρίου και 1ης Ιανουαρίου (από Ρόδο) …

Δείτε τα δρομολόγια του πλοίου 

Νάξος – Γλινάδο: Φωταγώγηση δέντρου και “Χριστουγεννιάτικες Μελωδίες”

0

Τόπος: Νάξος – Γλινάδο (Πλατεία)

Χρόνος: Σάββατο 14 Δεκεμβρίου (ώρα έναρξης 18:00)

Δράση: Χριστουγεννιάτικες Μελωδίες

Διοργάνωση: Νηπιαγωγείο Γλινάδου & Δημοτικό Σχολείο Γλινάδου Νάξου “Ιωάννης Ν. Βενιέρης”

Πρόσκληση

Χριστούγεννα και πάμε … Γλινάδο. Εδώ κοντά, έξω από τη πόλη της Νάξο όπου διοργανώνεται μία υπέροχη δράση με συνεργασία των Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου “Ιωάννης Ν. Βενιέρης”.

Τίτλος της δράσης; “Χριστουγεννιάτικες Μελωδίες” με επίκεντρο την πλατεία, το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου στις 6 το απόγευμα και τι περιλαμβάνει; Φωταγώγηση χριστουγεννιάτικου δέντρου, κάλαντα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Και όχι μόνο; Ζεστή σοκολάτα με συνοδεία γλυκισμάτων, αλλά και μπαζάρ. με παιδικές δημιουργίες.

Μάλιστα θα υπάρχει χορωδία υπό την καθοδήγηση του μουσικού Νίκου Κωνσταντέλια…

Η αφίσα της δράσης 

Δωδεκάνησα – “Σαόνησος”: Γιατί ο Νικητιάδης ζητάει τη παραίτηση του Υπουργού Ναυτιλίας

0

Την παραίτηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητάει εκ νέου με δήλωση του Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Νικητιάδης, μετά την αποκάλυψη ότι το πλοίο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» ταξίδευε με ανοιχτή την μπουκαπόρτα του, στις 9 Δεκεμβρίου, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές επιβατών και πληρώματος.

Δωδεκάνησα: Σοκ με την ανοιχτή μπουκαπόρτα εν πλω του “Σαόνησος”

Η δήλωση του κ. Νικητιάδη αναφέρει:

«Τα όρια της εγκληματικότητας πλησιάζει πλέον η αδιαφορία της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, μετά από το τελευταίο περιστατικό με πρωταγωνιστή ξανά το πλοίο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ».

Το συγκεκριμένο πλοίο απέπλευσε από τη Λέρο με ανοιχτή την μπουκαπόρτα του, παρά την απαγόρευση και τη βεβαίωση της παράβασης από τις Λιμενικές αρχές, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές επιβατών και πληρώματος.

Πρόκειται για το ίδιο πλοίο που πριν από 20 μέρες περίπου έμεινε ακυβέρνητο ανάμεσα στους Λειψούς και τη Λέρο και που αντικατέστησε το πλοίο «ΣΤΑΥΡΟΣ» της ίδιας εταιρίας που και αυτό αποσύρθηκε από το δρομολόγιο Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί-Πάτμος-Αρκιοί -Φαρμακονήσι -Αγαθονήσι -Σάμος λόγω βλάβης στο τιμόνι του.

Η εταιρία ανέλαβε με απευθείας ανάθεση το συγκεκριμένο δρομολόγιο αποκλείοντας από τον διαγωνισμό την ΑΝΕ Καλύμνου, που με το «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» εξυπηρετούσε την ίδια γραμμή και μάλιστα με πολύ μικρότερο τίμημα.

Τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πολλά και κρίσιμα.

Ο κόμπος έχει ξεπεράσει το χτένι. Είχα ζητήσει την παραίτηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστου Στυλιανίδη με αφορμή τα προηγούμενα περιστατικά. Τώρα πλέον είναι επιβεβλημένη. Ο κ. Πρωθυπουργός τι κάνει; Πρέπει να θρηνήσουμε θύματα και στη θάλασσα;»