Κυριακή, 13 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 314

Νάξος – 4ο Δημοτικό Σχολείο: Ερχεται αποκριάτικο Μασκέ πάρτι

0

Τόπος: Νάξος – Πόλη Νάξου (Ocean Club)

Χρόνος: Σάββατο 01 Μαρτίου (ώρα έναρξης 12:30 το μεσημέρι)

Δράση: Αποκριάτικο Μασκέ Πάρτι

Διοργάνωση: Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 4ου Δημοτικού Σχολείου Νάξου

Είσοδος: 5 ευρώ

Τι συμβαίνει

Αποκριάτικο πάρτι μασκέ, το Σάββατο 1η Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου και δη τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων…

Λαχειοφόρος αγορά…  Μπουφές, Λουκουμάδες, ακόμα και σιντριβάνι σοκολάτας θα έχει το μενού!

Μουσική από τον Dj Θεόφιλο και είσοδος 5 ευρώ… Ωρα έναρξης; Στις 12.30 το μεσημέρι στην Ocean Club

Η αφίσα της εκδήλωσης 

Σαντορίνη: Το σχέδιο για δύο λιμάνια διαφυγής και πλωτή εξέδρα στον Μονόλιθο

0

Οι συνεχείς σεισμικές δονήσεις στη Σαντορίνη προκάλεσαν εύλογες ανησυχίες ωθώντας στην απόφαση να δημιουργηθεί διέξοδο διαφυγής από το νησί, σε σημείο που σε περίπτωση νέου χτυπήματος του Εγκέλαδου δεν θα υπάρξει κίνδυνος κατολισθήσεων και φραγής της δυνατότητας απομάκρυνσης του πληθυσμού.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες των «ΝΕΩΝ Σαββατοκύριακο», πλέον έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για να φτιαχτούν δύο λιμένες διαφυγής και μια έκτακτη προβλήτα. Αυτά θα γίνουν στη Βλυχάδα, την περιοχή του Κολούμπου και στην περιοχή του Μονόλιθου, αντίστοιχα.

Στη Βλυχάδα το έργο είναι σχετικά πιο εύκολο καθώς υπάρχει ήδη το αλιευτικό καταφύγιο, ενώ στην περιοχή του Κολούμπου δεν υπάρχει καμιά λιμενική εγκατάσταση και όλα θα πρέπει να γίνουν από την αρχή.

Ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, ήταν αυτός που ανακοίνωσε ότι, πέραν του νέου λιμανιού που θα κατασκευαστεί στη Σαντορίνη, αποφασίστηκε σε συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό η δημιουργία λιμανιού διαφυγής σε ασφαλή τοποθεσία του νησιού, όπου θα μπορούν να δένουν επιβατηγά πλοία σε περίπτωση ανάγκης.

Στην πραγματικότητα, μετά τις ανάλογες σεισμικές ακολουθίες της περιόδου 2011-2012, οι αρμόδιοι του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας είχαν ξεκινήσει σχετικές μελέτες από το 2013-2014.

Η διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας, ξεκίνησε πέρυσι τις ενέργειες μετά την έγκριση του προϋπολογισμού του 2024 και ανέθεσε σε μελετητικό γραφείο την εκπόνηση όλων των μελετών και των τευχών δημοπράτησης που απαιτούνται, για την κατασκευή της θαλάσσιας πύλης διαφυγής στο αλιευτικό καταφύγιο της Βλυχάδας με χρήματα του τοπικού Ταμείου.

Το σύνολο των μελετών και τα τεύχη δημοπράτησης ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν στις 5-9-2024. Από πέρυσι τον Σεπτέμβριο δημοτική αρχή και Λιμενικό Ταμείο αναζητούσαν χρηματοδότηση για να προχωρήσει το έργο προς δημοπράτηση.

Αυτό που φαίνεται να έπεισε άπαντες ήταν ο Εγκέλαδος – και κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο νησί στις 7 Φεβρουαρίου, εξαγγέλθηκε η χρηματοδότηση της κατασκευής της πύλης διαφυγής στη Βλυχάδα, με άμεσες διαδικασίες με τη βοήθεια του στρατού και συγκεκριμένα από τη ΜΟΜΚΑ που πλέον υπάγεται στη Διοίκηση Κατασκευών και Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών, για να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό.

Σαντορίνη – Λιμενικό Ταμείο: Εγκρίθηκε η σύμβαση για τη κατασκευή πύλης διαφυγής στη Βλυχάδα

Η σύμβαση. Οπως αναφέρει και η προγραμματική σύμβαση που υπογράφηκε στις 13 Φεβρουαρίου μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας, η αναγκαιότητα σύναψης της σύμβασης είναι μετά την κήρυξη της Θήρας σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης πολιτικής προστασίας, στο πλαίσιο αξιοποίησης των υλικοτεχνικών δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων, επ’ ωφελεία των ιδίων αλλά και του Δημοσίου γενικότερα. Το κόστος εκτιμάται στα 4.600.000 ευρώ.

Η διάρκεια εκτέλεσης του έργου προβλέπεται σε 18 μήνες συμπεριλαμβανομένου της εκτέλεσης διαγωνιστικών διαδικασιών, με την προϋπόθεση μεταφοράς πιστώσεων στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας.

Ως προς την αναγκαιότητα και σκοπιμότητα του έργου στην προγραμματική σύμβαση αναφέρεται πως αυτή απορρέει από το γεγονός ότι καλύπτει απαιτήσεις εθνικής άμυνας, αφού θα καταστεί δυνατή σε περίπτωση που θα απαιτηθεί:

α. Η ενίσχυση του Λόχου Εθνοφυλακής και των δυνάμεων της Πολεμικής Αεροπορίας που εδρεύουν στο νησί, με προσωπικό και μέσα.

β. Η συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων στην Πολιτική Προστασία, σε έκτακτο και καταστροφικό γεγονός, σεισμό ή ηφαιστειακή έκρηξη, αφού θα αποτελέσει τη μοναδική είσοδο διασωστικών δυνάμεων και μέσων των ΕΔ και ταυτόχρονα δίοδο διαφυγής για την εκκένωση του πληθυσμού (μονίμων κατοίκων και επισκεπτών).

Για το λιμάνι διαφυγής στο Κολούμπο εγκρίθηκε η δέσμευση 18.600 ευρώ για τον καθορισμό χερσαίας ζώνης λιμένα και θαλάσσιας ζώνης λιμένα στην περιοχή.

Γερμανία – Εκλογές: «Αδύναμη νίκη» Μερτς και «θρίαμβος» της Ακροδεξιάς

0

Η νίκη της Χριστιανικής Eνωσης (CDU/CSU), τα περιορισμένα ποσοστά του Φρίντριχ Μερτς αλλά κaι η «μεγάλη επιστροφή» του, η επικείμενη πρόκληση του σχηματισμού βιώσιμου κυβερνητικού συνασπισμού κaι ο θρίαμβος της Aκροδεξιάς Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) είναι οι κύριες διαστάσεις στις οποίες στέκονται σχόλια των γερμανικών ΜΜΕ μετά τις χθεσινές πρόωρες βουλευτικές εκλογές.

«Ο Φρίντριχ Μερτς είναι πλέον ο σημαντικότερος άνθρωπος στην Ευρώπη», σχολιάζει το περιοδικό Der Spiegel. Ο νικητής των εκλογών στη Γερμανία «έχει τέσσερα χρόνια για να υπερασπιστεί τη φιλελεύθερη δημοκρατία έναντι των εχθρών της. Και αν αποτύχει; Αν αποτύχει, αυτό ήταν. Η AfD θα γίνει ακόμη πιο ισχυρή στις επόμενες εκλογές, ίσως πρώτο κόμμα», εκτιμά το περιοδικό, επισημαίνοντας ότι «περίπου το ένα πέμπτο των ψηφοφόρων επέλεξε ένα κόμμα εν μέρει Ακροδεξιό, που δίνει στέγη στον φασίστα Μπγερν Χέκε και σκέφτεται να απελάσει Γερμανούς πολίτες με μεταναστευτικό υπόβαθρο».

Το Der Spiegel κάνει λόγο για «κάλεσμα αφύπνισης» αναφερόμενο στο εκλογικό αποτέλεσμα και καταλογίζει την ευθύνη για την άνοδο της AfD στην αποτυχία της απερχόμενης κυβέρνησης: «Ναι, ξεπέρασαν μια ενεργειακή κρίση και χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν έναν πόλεμο στην Ευρώπη. Ομως, με τους ατελείωτους καυγάδες τους, έδωσαν τροφή για σκέψη σε όλους εκείνους που ανέκαθεν πίστευαν ότι ο συμβιβασμός δεν οδηγεί πουθενά. Ενίσχυσαν τους αντιπάλους της φιλελεύθερης δημοκρατίας, δίνοντας σε πολλούς ψηφοφόρους την εντύπωση ότι η δημοκρατία είναι δυσλειτουργική, ειδικά σε δύσκολους καιρούς».

«Αδύναμη νίκη» του Φρίντριχ Μερτς βλέπει σε σχόλιό της η Süddeutsche Zeitung που τονίζει ότι «το χειρότερο θα ήταν τώρα να δημιουργηθούν συνθήκες Αυστρίας», αναφερόμενη στην αδυναμία σχηματισμού κυβέρνησης στη γειτονική χώρα πέντε μήνες μετά τις εκλογές. «Ο υποψήφιος του CDU δεν κατάφερε να δημιουργήσει πραγματική διάθεση για αλλαγή στη χώρα. Τώρα βρίσκεται αντιμέτωπος με το δύσκολο έργο του σχηματισμού κυβέρνησης — και εξαιτίας του Ντόναλντ Τραμπ», αναφέρει άρθρο της εφημερίδας, τονίζοντας ότι «οι Γερμανοί είπαν ξεκάθαρα όχι στον Ολαφ Σολτς, αλλά όχι πραγματικά ναι στον αμφισβητία του».

«Δύσκολη νέα αρχή»

Η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt αναφέρεται σε «δύσκολη νέα αρχή», καθώς το εκλογικό αποτέλεσμα για την Ενωση ήταν κατώτερο του αναμενόμενου. «Ο μελλοντικός καγκελάριος πρέπει να δώσει απαντήσεις σε τεράστιες προκλήσεις», επισημαίνει η εφημερίδα που χαρακτηρίζει «ιστορικές» τις χθεσινές εκλογές, «γιατί αφορούσαν υπαρξιακά ζητήματα, όπως τον πόλεμο και την ειρήνη στην Ευρώπη, τον ρόλο της Γερμανίας στον κόσμο, το πώς μπορεί η χώρα να ξαναγίνει δυναμική, δημιουργική και ευημερούσα ώστε να διατηρήσει την ευημερία της και στο μέλλον».

Το γεγονός ότι «μόλις σχεδόν 30% των ψήφων πήγε στα CDU/CSU δεν είναι ιδανικό, αλλά αποτελεί σταθερή βάση για τις σκληρές αποφάσεις που θα πρέπει να πάρει ο μελλοντικός καγκελάριος. Και αυτές θα είναι πολλές», συνεχίζει το δημοσίευμα.

Την ενίσχυση των ποσοστών της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) υπογραμμίζει σχόλιο του δικτύου n-tv χαρακτηρίζοντας «επικίνδυνο» το κόμμα της Ακροδεξιάς: θυμίζει αφενός τις οικονομικές του προτάσεις και αφετέρου στις θέσεις του για το μεταναστευτικό. «Δεν είναι όμως μόνο η οικονομία. Ο καθένας μπορεί να δει τι κάνουν οι δεξιοί λαϊκιστές όταν βρίσκονται στην εξουσία: μιλούν όπως μίλησε ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς στο Μόναχο για την ελευθερία του λόγου και μέσα στο κόμμα τους αμφισβητούν τη διάκριση των εξουσιών και το κράτος δικαίου».

«Θεαματική επιστροφή»

Frankfurter Allgemeine Zeitung δημοσιεύει ανάλυση υπό τον τίτλο «Εκλογική νίκη με προειδοποιητική βολή» και επισημαίνει ότι «η Ενωση κέρδισε επειδή οι Γερμανοί θέλουν πολιτική αλλαγή — και αυτή θα πρέπει τώρα να υπάρξει, διαφορετικά η AfD θα γίνει ακόμη πιο ισχυρή». Σύμφωνα με το σχόλιο της FAZ, η Χριστιανική Ενωση περίμενε και ήλπιζε να εξασφαλίσει ισχυρότερο αποτέλεσμα, ενώ υπάρχουν φόβοι όσον αφορά τη σταθερότητα της επόμενης κυβέρνησης.

Στον «μαραθώνιο του Φρίντριχ Μερτς προς την εξουσία», αναφέρεται η Tagesspiegel, που βλέπει «καθυστερημένο θρίαμβο» για τον αρχηγό του CDU. «Δεν είναι μια λαμπρή νίκη για τον ηγέτη του CDU, είναι ωστόσο η πιο θεαματική επιστροφή στη γερμανική πολιτική ιστορία. Η πραγματική δοκιμασία όμως είναι μπροστά, με τον σχηματισμό κυβέρνησης», κρίνει η εφημερίδα του Βερολίνου σχολιάζοντας ότι ο Μερτς έχει σκοπό τώρα «να πιάσει γρήγορα δουλειά, να σχηματίσει κυβέρνηση σε αυτούς τους ταραγμένους καιρούς και να γίνει —επιτέλους— καγκελάριος».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

Νάξος – Αδέσποτα: Οι εθελοντές αφανείς ήρωες και η “μάχη” τους σε καθημερινή βάση

0

Στις γειτονιές της Νάξου, όπου οι χαμηλές θερμοκρασίες κάνουν την επιβίωση δύσκολη, υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων που εργάζονται αθόρυβα, ακούραστα, με μόνη ανταμοιβή τη ζεστασιά της καρδιάς τους. Οι εθελοντές της φιλοζωικής κοινότητας του νησιού δίνουν καθημερινά μια μάχη για την προστασία και την ευημερία των αδέσποτων ζώων, μια μάχη γεμάτη αυτοθυσία και προσήλωση.

Κείμενο: Λεωνίδας Μαγκανάρης 

Η Φιλοζωική της Νάξου διατηρεί επισήμως περισσότερους από 35-40 σταθμούς σίτισης, εξασφαλίζοντας τροφή και νερό για περίπου 600 γάτες κάθε μέρα. Ωστόσο, πέρα από αυτούς τους σταθμούς, υπάρχουν και δεκάδες ανεπίσημα σημεία σίτισης, όπως αυτά που διατηρούν με δικά τους έξοδα φιλόζωοι εθελοντές. Σημεία που το καλοκαίρι τροφοδοτούνται από τουρίστες, αλλά τον χειμώνα παραμένουν άδεια και αφημένα.

Ένας από αυτούς τους εθελοντές, αφιερωμένος κυρίως στις στειρώσεις των αδέσποτων, περνά ατελείωτες ώρες στους δρόμους, στα απόμερα σημεία του νησιού, στις παραλίες, ακόμη και σε χωματερές. Κάθε μέρα φροντίζει τον επίσημο σταθμό σίτισης της φιλοζωικής, όπου συγκεντρώνονται γύρω στα 25 γατιά, αριθμός που αυξομειώνεται καθώς μερικά έρχονται μόνο τη νύχτα.

Παράλληλα, με προσωπικά έξοδα ταΐζει δεκάδες ακόμη αδέσποτα:

# 12-15 γάτες σε έναν δικό του σταθμό σίτισης,
# 13-16 γάτες πίσω από ένα κλειστό μαγαζί, όπου ο ιδιοκτήτης, λόγω ασθένειας, δεν μπορεί να τις φροντίζει,
# 10-15 γάτες στην περιοχή Plaka Watersport, που τον χειμώνα παραμένει ερημωμένη.

Όταν κάποιος εθελοντής αρρωστήσει ή λείψει, κάποιος άλλος αναλαμβάνει τη φροντίδα των ζώων του, όπως συμβαίνει τώρα. Το να είναι κανείς εθελοντής σημαίνει αδιάκοπη δουλειά, πολλές φορές από τις 6 το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, με φακό στο χέρι, αφού στο καταφύγιο δεν υπάρχει ρεύμα.

Η στείρωση των αδέσποτων είναι ο μόνος τρόπος για τον έλεγχο του πληθυσμού τους και τη μείωση των ατελείωτων γεννήσεων σε συνθήκες εξαθλίωσης. Αυτή τη στιγμή, υπάρχει πρόγραμμα του Δήμου για τη στείρωση 420 ζώων, αλλά η όλη διαδικασία – η περισυλλογή, η μεταφορά στον κτηνίατρο, η αποθεραπεία – πέφτει πάνω στους εθελοντές.

Ο συγκεκριμένος εθελοντής καταφέρνει να παγιδεύει 4-5 γάτες την ημέρα, ενώ μέσα σε τέσσερις εβδομάδες πραγματοποίησε 52 στειρώσεις, διανύοντας πάνω από 600 χιλιόμετρα στους δρόμους της Νάξου. Και αυτό είναι μόνο ένα μικρό μέρος του αγώνα του.

Οι εθελοντές δεν είναι μόνοι τους. Υπάρχουν πάντα λίγοι, αλλά αφοσιωμένοι άνθρωποι που βοηθούν οικονομικά, προσφέροντας τροφή, βενζίνη, ακόμα και πάνες για τη φροντίδα των στειρωμένων ζώων. Και κάθε ευρώ μετράει.

Δεν είναι εύκολο να περιγράψει κανείς το τι σημαίνει να είσαι εθελοντής για τα αδέσποτα. Σημαίνει να στέκεσαι εκεί όταν κανείς άλλος δεν μπορεί, να ξυπνάς χαράματα μέσα στο κρύο, να τσακώνεσαι με ανθρώπους που δεν θέλουν τα ζώα στη γειτονιά τους, να βάζεις από την τσέπη σου για φαγητό, φάρμακα, μετακινήσεις.

Σημαίνει να προσπαθείς, παρά την εξάντληση, παρά τις δυσκολίες, γιατί αν δεν το κάνεις εσύ, ποιος θα το κάνει;

Ας αναγνωρίσουμε την προσπάθεια αυτών των ανθρώπων και, αν μπορούμε, ας προσφέρουμε λίγη βοήθεια. Κάθε μικρή συνεισφορά κάνει τη διαφορά.

https://www.naws.gr/donate/how-you-can-donate

Γιατί οι πραγματικοί ήρωες είναι αυτοί που δρουν αθόρυβα, με αγάπη και αφοσίωση οπως ο Caesar Kapares!
Η αφοσίωση, ο χρόνος και η αγάπη που δίνει καθημερινά, φροντίζοντας, ταΐζοντας και στηρίζοντας τα ζώα που το έχουν ανάγκη, αποτελούν φωτεινό παράδειγμα εθελοντισμού και ανθρωπιάς

Πανναξιακός ΑΟΚ: Ηττα – μαχαιριά εντός έδρας από τα Μελίσσια, χάνεται η 2η θέση

0

Ηττα σοκ για τον Πανναξιακό ΑΟΚ που είδε σε 20 λεπτά να χάνονται (οριστικά;) τα όνειρά του για την 2η θέση που θα του δώσει πλεονέκτημα έως τον …τελικό για την άνοδο στην National League 1…

Στο ντέρμπι της 19ης αγωνιστικής οι “Κόκκινοι” του Έκτορα Οικονομόπουλου με υποδειγματική αμυντική τακτική έφτασαν να προηγούνται και με 74-62 λίγο πριν ολοκληρωθεί το παιχνίδι, έχοντας ανατρέψει την κατάσταση, και τρέχοντας ένα φοβερό επιμέρους σκορ 47-24 στο δεύτερο ημίχρονο.

Τα Μελίσσια υποχρέωσαν τον Πανναξιακό ΑΟΚ,σε ήττα με σκορ 74 – 68 και πλέον η ομάδα της Νάξου ξεκινώντας από την Κρήτη την επόμενη αγωνιστική (κόντρα στον ουραγό Εργοτέλη) θα επιδιώξει να σημειώσει δύο νίκες πριν το …ντέρμπι με τον Ιωνικό Νικαίας.

Στον αντίποδα, τα Μελίσσια καπάρωσαν τη 2η θέση με αυτή τη σπουδαία νίκη παίρνοντας μάλιστα και ρεβάνς για την ήττα από τον Πανναξιακό στον 1ο γύρο και δεν αποκλείεται οι δύο ομάδες να βρεθούν αντίπαλοι στα πλέι οφ και στη μάχη ανόδου.

Το 1ο ημίχρονο ανήκε αποκλειστικά στον Πανναξιακό ΑΟΚ που επέβαλε πλήρως το ρυθμό του και κατάφερε -πάρα το κακό από άποψης επιθετικής συγκομιδής – να προηγηθεί ακόμα και με 11 πόντους. Το ημίχρονο έκλεισε με τους οικοδεσπότες να προηγούνται με 9 πόντους (38-29) δίνοντας σαφές προβάδισμα στους γηπεδούχους .

Οι «πορτοκαλί» που κάλυψαν και τη διαφορά του -1 του πρώτου γύρου (55-56), προσπέρασαν για πρώτη φορά με 55-56 με γκολ-φάουλ του Ουκπέμπορ στα 53’’ πριν ολοκληρωθεί η 3η περίοδος, και δεν κοίταξαν ποτέ πίσω. Το τελικό σκορ διαμόρφωσε με έμμεσο και άμεσο τρίποντο ο Προδρόμου.

Για τους νικητές που σκόραραν και οι δέκα παίκτες που αγωνίστηκαν ο Παρασκευόπουλος είχε 14 πόντους (3 τριπ.), ο Βουδούρης 12 πόντους και ο Ζαβιτσάνος 11 πόντους (1 τριπ.). Για τους Κυκλαδίτες, ο πρώτος σκόρερ του ομίλου, Προδρόμου σκόραρε 19 πόντους (1 τριπ.) και ο Κυριακόπουλος 10 πόντους.

Πανναξιακός ΑΟΚ – ΚΑΟ Μελισσίων 68-74

Διαιτητές: Καραπαπάς-Ανστασόπουλος-Τσουρή

Δεκάλεπτα: 14-10, 38-29, 55-56, 68-74

Πανναξιακός ΑΟΚ (Καρακατσάνης): Μάντιτς 7, Κυριακόπουλος 10, Τσακίρης 5, Αρτσάνος 9 (2), Προδρόμου 19 (1), Γράψας 2, Πολιτόπουλος 2, Μάκαρης 7, Τίλη, Κρανιάς 7 (1).

ΚΑΟ Μελίσσια (Οικονομόπουλος): Ουκπέμπορ 7, Αγόρης 5 (1), Θωμαή 9 (1), Κοντός Ι. 7 (1), Παρασκευόπουλος 14 (3), Βουδούρης 12, Ηλιόπουλος 1, Χαντζόπουλος 3 (1), Ζαβιτσάνος 11 (1), Κοντός Γ. 5.

National League 2 – 3ος όμιλος

19η αγωνιστική
Τα αποτελέσματα:
ΓΣ Ηλιούπολης – ΓΣ Εργοτέλης 116-83
ΓΣ Μανδραϊκός – ΑΣΕ Δούκα 58-82
ΑΟΦ Πορφύρας – ΑΟ Ιωνικός Νικαίας 75-90
ΑΟ Πεύκης – ΕΦΑΟ Ζωγράφου 73-64
Πανναξιακός ΑΟΚ – ΚΑΟ Μελισσίων 68-74
Ρεπό: ΑΕ Πικερμίου

Η Βαθμολογία (σε 19 αγώνες)
1. Ιωνικός Νίκαιας 34 (17-0)
2. Μελίσσια 29 (12-5)
————————————–
3. Δούκας 29 (11-7)
4. Πεύκη 28 (11-6)
5. Πανναξιακός 28 (11-6)
6. Πορφύρας 26 (8-10)
————————————–
7. Ηλιούπολη 26 (9-8)
8. ΕΦΑΟΖ 25 (8-9)
9. Πικέρμι 22 (5-12)
10. Μανδραϊκός 20 (2-16)
————————————–
11. Εργοτέλης 18 (1-16)

Επόμενη αγωνιστική (19η, 23/2)
ΑΕ Πικερμίου – ΑΟΦ Πορφύρας
ΓΣ Εργοτέλης – Πανναξιακός ΑΟΚ
ΕΦΑΟ Ζωγράφου – ΓΣ Ηλιούπολης
ΑΟ Ιωνικός Νικαίας – ΑΟ Πεύκης
ΚΑΟ Μελισσίων – ΓΣ Μανδραϊκός
Ρεπό: ΑΣΕ Δούκα

Με πληροφορίες από τη σελίδα sportcyclades.gr

Αεροδρόμια: Η εικόνα της επιβατικής κίνησης τον Ιανουαρίου, – 33% η Σαντορίνη λόγω εργασιών

0
αεροδρόμιο
Καταργείται από τις 15/3 η υποχρέωση συμπλήρωσης φόρμας PLF για είσοδο στη χώρα

Με “το δεξί” μπήκε το 2025 για την επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της χώρας. Τα στοιχεία για τον πρώτο μήνα του έτους είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά, προμηνύοντας μια υψηλή πτητική θερινή σεζόν. Καταγράφεται αύξηση 12,4% στην επιβατική κίνηση στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, διακινήθηκαν 2.712.144 επιβάτες έναντι 2.413.403 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Τα πρώτα θετικά σημάδια, αποτυπώθηκαν στα στοιχεία της επιβατικής κίνησης για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μας, το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, αφού τον πρώτο μήνα του 2025 έχουμε διψήφια αύξηση σε επιβατική κίνηση και σε κίνηση πτήσεων.

Η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου του 2025 ανήλθε σε 1,83 εκατ., αυξημένη κατά 14,5% σε σύγκριση με το 2024. Αναλυτικά, τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 5,1% και 18,7% τα επίπεδα του 2024.

Ο αριθμός των πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου 2025 ανήλθε σε 16.546, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 10,1% σε σχέση με το 2024. Οι πτήσεις εσωτερικού παρουσίασαν μικρή πτώση της τάξης του 2,5%, ενώ οι διεθνείς πτήσεις σημείωσαν άνοδο κατά 19,1% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024.

Υπενθυμίζεται πως το 2024 αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ για την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας, καθώς καταγράφηκε ιστορικά υψηλή τουριστική ροή. Ως προς την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης το 2024, η Αθήνα κατατάσσεται πρώτη σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε σχέση με το 2019, εμφανίζοντας ισχυρή αναπτυξιακή πορεία τη στιγμή που ο κλάδος των ευρωπαϊκών αεροδρομίων βρίσκεται ακόμα σε στάδιο ανάκαμψης.

Το 2024, οι διεθνείς αφίξεις μη κατοίκων έφτασαν τα 7,9 εκατομμύρια, από 7,1 εκατομμύρια το 2023 και 6,4 εκατομμύρια το 2019, σημειώνοντας αυξήσεις 12% και 24%, αντίστοιχα.

Ειδικότερα, ο μεγαλύτερος αριθμός επισκεπτών προήλθε από τις παραδοσιακές αγορές (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία), ενώ ως γενικό συμπέρασμα, η πλειονότητα των ευρωπαϊκών αγορών σημείωσε διψήφια αύξηση επισκεπτών. Παράλληλα, υπερπόντιοι προορισμοί/ αγορές, όπως η Αυστραλία και η Κίνα, ανέκαμψαν με ταχείς ρυθμούς. Παράλληλα, με την ανάπτυξη των σημαντικών αυτών αγορών, παράγοντες της αγοράς, αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την αγορά της Ινδίας.

ΥΠΑ – 24 Αεροδρόμια

Άνοδο 12,6% παρουσίασε η επιβατική κίνηση στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της ΥΠΑ (Ηράκλειο, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνος, Αστυπάλαια, Ιωάννινα, Χίος, Κοζάνη, Καστοριά, Κάρπαθος, Κύθηρα, Μήλος, Σκύρος, Νέα Αγχίαλος, Πάρος, Σύρος, Άραξος, Νάξος, Κάλυμνος, Ικαρία, Καστελόριζο, Κάσος, Λέρος, Σητεία) τον Ιανουάριο του 2025, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024. Το σύνολο των επιβατών (αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού και εσωτερικού) ανήλθε στους 219.777 επιβάτες, έναντι 195.251 επιβατών το 2024.

Η χρονιά που πέρασε έκλεισε με άνοδο 8% στην επιβατική κίνηση στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της ΥΠΑ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Ειδικότερα, το σύνολο των επιβατών (αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού και εσωτερικού) 12μηνου 2024 (Ιανουάριος- Δεκέμβριος) ανήλθε στους 11.975.632 επιβάτες, έναντι 11.092.141 επιβατών το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

14 Περιφερειακά Αεροδρόμια Fraport Greece

Για τον πρώτο μήνα του 2025, η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, που διαχειρίζεται η Fraport (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Άκτιο, Ζάκυνθος, Καβάλα, Χανιά, Ρόδος, Σάμος, Σκιάθος, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σαντορίνη και Κως) έφτασε τις 663.752 και ήταν αυξημένη κατά 3,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα την περσινή χρονιά.

Η συνολική επιβατική κίνηση εσωτερικού ανήλθε σε 400.311 επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 1,1% σε σύγκριση με το 2024, ενώ η συνολική επιβατική κίνηση εξωτερικού ανήλθε σε 263.441 επιβάτες, το οποίο σημαίνει αύξηση 7,7% σε σχέση με το 2024.

Η μερίδα του λέοντος, όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε, ανήκει στον αερολιμένα “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης, όπου η συνολική κίνηση για τον Ιανουάριο του 2025 έφτασε τους 439.697 ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 8,2%. Το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, υπενθυμίζεται, διατήρησε την πρωτοκαθεδρία ανάμεσα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, φθάνοντας τους 7,381 εκατομμύρια επιβάτες που διακινήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της περσινής χρονιάς.

Στην πρώτη θέση της κορυφαίας πεντάδας των επιβατών, που διακινήθηκαν μέσω του αεροδρομίου “Μακεδονία”, είναι οι Έλληνες (179.424 επιβάτες) και μάλιστα με εμφανή διαφορά, ενώ ακολουθούν ταξιδιώτες από Γερμανία, Κύπρο, Ιταλία και Ολλανδία.

Στη δεύτερη θέση μετά το αεροδρόμιο “Μακεδονία” έρχονται τα Χανιά με 63.765 επιβάτες, (αύξηση 9,1%), από τους οποίους οι 60.640 προέρχονται από πτήσεις εσωτερικού. Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Ρόδος με περισσότερους από 56.000 επιβάτες (και μειωμένη κίνηση σε σχέση με πέρσι τον Ιανουάριο κατά 4,7%) και ακολουθεί η Μυτιλήνη με 24.924 επιβάτες και αύξηση 4,7%. Το αεροδρόμιο της Κω κατέγραψε την μεγαλύτερη άνοδο σε ποσοστιαία βάση (+12,3%) και έπεται το αεροδρόμιο της Ζακύνθου (+10,7%). Αντίθετα, το αεροδρόμιο της Καβάλας γνώρισε τη μεγαλύτερη πτώση της τάξεως του 64,6%, ακολούθησε το αεροδρόμιο της Σαντορίνης με -33,3% και της Κέρκυρας με -25%.

Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του 2024 στα 14 αεροδρόμια καταγράφηκε νέο ιστορικό ρεκόρ με 36,026 εκατομμύρια επιβάτες τόσο στο δίκτυο εσωτερικού όσο και εξωτερικού. Αύξηση 6,4% σε σύγκριση με το 2023 ή περίπου 2,1 εκατομμύρια περισσότερους επιβάτες.

Πηγή: capital.gr

Βασ. Φλεριανός: Η απόφαση για την ακύρωση του δρώμενου της Παρασκευής και το κάλεσμα διασκέδασης

0

“… η μνήμη του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Με σεβασμό στις 57 αδικοχαμένες ψυχές αλλά και με αλληλεγγύη προς τις οικογένειες τους που θρηνούν, αποφασίσαμε να μην πραγματοποιηθεί το προγραμματισμένο Διονυσιακό Δρώμενο της Παρασκευής, καθώς συμπίπτει με την ημέρα συμπλήρωσης δύο χρόνων από το δυστύχημα”.

Ποιος το αναφέρει αυτό και γιατί; Ο λόγος για τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Βασίλη Φλεριανό, ο οποίος μέσα από τη προσωπική του σελίδα στα social media εξήγησε αρχικά για την απόφαση να ακυρωθεί το φετινό δρώμενο της Παρασκευής των Αποκριών

Ξεκαθαρίζει ότι η απόφαση “ελήφθη στα τέλη του Ιανουαρίου με τη σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου”, και καταλήγει με την προτροπή και ευχή για την Ναξιώτικη Αποκριά:  “Φορέστε το πιο όμορφο σας χαμόγελο, αφήστε την καρδιά σας να χτυπήσει στον ρυθμό της παράδοσης και ελάτε να χαθούμε μαζί σε μια Νάξο γεμάτη μυστήριο, ζωντάνια και αληθινή αποκριάτικη μαγεία! Η Νάξος σας καλεί… θα αντισταθείτε;”

Αναλυτικά, η τοποθέτηση του κου Φλεριανού μέσω των social media 

“… Η Ναξιώτικη Αποκριά 2025 έρχεται να ξαναζωντανέψει παραδόσεις, να ανάψει πάθη… και να χαρίσει αναμνήσεις που θα μείνουν για πάντα!

Το νησί μας ξαναζωντανεύει με χρώματα, μουσική, χορό και μια ανεξίτηλη αίσθηση ελευθερίας! Η Ναξιώτικη Αποκριά 2025 σας προσκαλεί να ταξιδέψετε σε έναν κόσμο γεμάτο μυσταγωγία, όπου ο χρόνος σταματά, η παράδοση ζωντανεύει και η συμμετοχή στα δρώμενα γίνεται εμπειρία ζωής.

Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, το Διονυσιακό Δρώμενο της Παρασκευής δεν θα πραγματοποιηθεί.

Κατανοώ πλήρως ότι οι Απόκριες αποτελούν μια λαϊκή γιορτή έκφρασης, χαράς, σάτιρας, ελευθερίας και διονυσιακού ξεφαντώματος, στοιχεία που είναι βαθιά ριζωμένα στην πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν κτήμα μιας απόφασης του εκάστοτε Αντιδημάρχου Πολιτισμού.

Ωστόσο, η μνήμη του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Με σεβασμό στις 57 αδικοχαμένες ψυχές αλλά και με αλληλεγγύη προς τις οικογένειες τους που θρηνούν, αποφασίσαμε να μην πραγματοποιηθεί το προγραμματισμένο Διονυσιακό Δρώμενο της Παρασκευής, καθώς συμπίπτει με την ημέρα συμπλήρωσης δύο χρόνων από το δυστύχημα.

Την απόφαση αυτή λάβαμε στα τέλη του Ιανουαρίου με τη σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου, χωρίς αυτή να αναιρεί το πνεύμα της Αποκριάς ούτε να μειώνει τη σημασία της λαϊκής παράδοσης.

Από τα στενά της Χώρας μέχρι τα πανέμορφα χωριά, τα φώτα χαμηλώνουν, οι δάδες φωτίζουν τη ψυχή μας τη νύχτα του Σαββάτου, οι κορδέλες ανεμίζουν και οι κουδουνάτοι ξυπνούν τα αρχέγονα ένστικτα της ελευθερίας.

Ο ήχος των τυμπάνων και των κουδουνιών, οι τσαμπούνες και τα τουμπάκια, οι χοροί στις πλατείες, οι μυρωδιές του ντόπιου κρασιού και τα γέλια που αντηχούν, όλα ενώνονται σε ένα ατελείωτο πανηγύρι ψυχής!

Φορέστε το πιο όμορφο σας χαμόγελο, αφήστε την καρδιά σας να χτυπήσει στον ρυθμό της παράδοσης και ελάτε να χαθούμε μαζί σε μια Νάξο γεμάτη μυστήριο, ζωντάνια και αληθινή αποκριάτικη μαγεία!

Η Νάξος σας καλεί… θα αντισταθείτε;”

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Στη δημοσιότητα το πρόγραμμα των αποκριάτικων εκδηλώσεων

 

Taste Atlas: Ποια ελληνικά πιάτα με αυγά βρίσκονται στη λίστα με τα 50 καλύτερα στον κόσμο;

0

Το Taste Atlas μοιράστηκε για ακόμη μία φορά την λίστα του με τα 50 τοπ πιάτα με αυγά στον κόσμο.

Φυσικά, τα ελληνικά πιάτα με αυγά δεν θα μπορούσαν να λείπουν από την λίστα καθώς η ελληνική κουζίνα αναδείχτηκε φέτος η καλύτερη στον κόσμο, αφήνοντας πίσω της την ιταλική και άλλες διάσημες κουζίνες.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η στάκα με αυγά, ένα πιάτο από την Κρήτη. Τα αυγά με στάκα συνδυάζονται συχνά με απάκι (καπνιστό χοιρινό), ένα άλλο παραδοσιακό κρητικό προϊόν. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η στραπατσάδα ή καγιανάς ή ντομάτα με αυγά.

Πιο κάτω, στην 14η θέση βρίσκεται φουρτάλια ή φρουτάλια, η ομελέτα της Άνδρου, που περιέχει πάντα αυγά, πατάτες και λουκάνικα.

Στην 27η θέση βρίσκεται η ελληνική ομελέτα ενώ αρκετά πιο κάτω, στην 74η βρίσκεται το σφουγγάτο, ένα είδος ομελέτας που συναντάμε σε πολλά νησιά της Ελλάδας, όπως στην Κρήτη, τη Σαντορίνη και τη Λέσβο.

Δείτε τα 50 τοπ πιάτα με αυγά στον κόσμο:

Πληροφορίες από: https://www.iefimerida.gr

 

Το τέλος του κινηματογράφου που ξέραμε – Σενάρια, ταινίες και ερμηνείες με… τεχνητή νοημοσύνη!

0

Αν ο Σον Κόνερι μπορεί να σκοτώσει τη Μέριλιν Μονρόε σε μια ταινία εξ ολοκλήρου φτιαγμένη με AI, τότε κάλλιστα μπορούμε να ξαναζωντανέψουμε τον άνθρωπο που εφηύρε ουσιαστικά το σινεμά με τη ψευδαίσθηση της κίνησης, τον Ίντγουιρντ Μάιμπριτζ ξαναζώντας το παρελθόν σε μια σκηνή από το μέλλον.

Πρόκειται για δυο απτά παραδείγματα που έχουν ήδη γίνει ταινίες δίνοντας αφορμή για προβληματισμό για την άμεση σύνδεση της τεχνητής νοημοσύνης με το σινεμά. Χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη, μπορεί να δούμε ηθοποιούς που έχουν φύγει από τη ζωή, όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη, να ξαναζωντανεύουν στη μεγάλη οθόνη ενώ άλλοι, σημερινοί πρωταγωνιστές, όπως στο Brutalist να μιλούν άπταιστα ξένες γλώσσες και να επιχειρούν πράγματα που κανένας δεν θα τολμούσε να φανταστεί.

Μπορεί λοιπόν οι ηθοποιοί του Χόλλυγουντ να έχουν τερματίσει προ πολλού την απεργία τους που είχε ως θέμα τον ενδεχόμενο αφανισμό τους από την τεχνητή νοημοσύνη αλλά οι εξελίξεις σε αυτό τον τομέα είναι καταιγιστικές. Το θέμα της Τεχνητής Νοημοσύνης και η αναπόδραστη επέλαση της σε σχέση με το σινεμά είναι αντικείμενο συζήτησης αναφορικά με την επικείμενη τελετή των Όσκαρ καθώς έχει εισχωρήσει στις υποψηφιότητες αλλά και στο 27ο Φεστιβάλ Νοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που ξεκινά στις 6 Μαρτίου, το οποίο έχει μεγάλο αφιέρωμα στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Τεχνητή νοημοσύνη και σινεμά: Το τέλος του κινηματογράφου που ξέραμε - Σενάρια, ταινίες και ερμηνείες με... ΑΙ
About a Hero (2024) του Πιοτρ Βίνιεβιτς

Τεχνητή νοημοσύνη και σινεμά: Το τέλος του κινηματογράφου που ξέραμε - Σενάρια, ταινίες και ερμηνείες με... ΑΙ
Flash Wars: Autonomous Weapons, A.I. and the Future of Warfare (2024)
Ξαναζωντανεύοντας τη Μέριλιν

Δεν είναι λίγες οι ταινίες που προσπαθούν να αναπαραστήσουν εικονικές πραγματικότητες και σενάρια βγαλμένα από το μέλλον με πρωταγωνιστές διάσημους ηθοποιούς του παρελθόντος είτε ως πεδίο πειραματισμού, περιέργειας ακόμα και ως εγχειρήματα γεμάτα χιούμορ. Ειδικά η deepfake τεχνολογία και ο κόσμος της εικονικής πραγματικότητας μπορούν, κυριολεκτικά, να επαναφέρουν παλιούς πρωταγωνιστές, που έχουν φύγει προ πολλού από τη ζωή, ξανά στη μεγάλη οθόνη. Αυτό έκανε, για παράδειγμα, η Ρέιτσελ Μακλίν με την ταινία της Duck, που παρακολουθεί τον Σον Κόνερι στην προσπάθειά του να σκοτώσει ως πράκτορας τη Μέριλιν Μονρόε.

Η ταινία που συνδυάζει στοιχεία φιλμ νουάρ, sci-fi και video game, πρόκειται να προβληθεί στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και εξετάζει τις διαφορετικές πτυχές της τεχνητής νοημοσύνης, τη σχέση της με το σινεμά, τους μηχανισμούς της πρόσληψης και της μάθησης αλλά και τη συνολικότερη επίδραση της στην τέχνη. Πόσο σίγουροι, άραγε, θα μπορούμε, όμως, να είμαστε ότι αυτό που βλέπουμε είναι αλήθεια και όχι ψέματα; Σε ποιο βαθμό ο ηθοποιός που θα βλέπουμε, θα είναι ο πραγματικός και ποιο το ομοίωμά του;

Τεχνητή νοημοσύνη και σινεμά: Το τέλος του κινηματογράφου που ξέραμε - Σενάρια, ταινίες και ερμηνείες με... ΑΙ
Στην ταινία «The Brutalist», που είναι υποψήφια για Οσκαρ, με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης οι δύο κεντρικοί πρωταγωνιστές Εΐντριεν Μπρόντι και Φελίσιτι Τζόουνς μιλούν ουγγρικά ενώ στην πραγματικότητα δεν έχουν αρθρώσει λέξη

Αντιδράσεις έχει ήδη προκαλέσει, για παράδειγμα, η αποκάλυψη ότι στην ταινία “The Brutalist”, που είναι υποψήφια για αρκετές κατηγορίες στα προσεχή Όσκαρ χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που βοήθησαν ώστε οι δυο κεντρικοί πρωταγωνιστές Έντριεν Μπρόντι και Φελίσιτι Τζόουνς να ακούγονται ότι μιλούν ουγγρικά ενώ στην πραγματικότητα δεν έχουν αρθρώσει λέξη! Ο μοντέρ δικαιολόγησε την απόφασή του να χρησιμοποιήσει το λογισμικό κλωνοποίησης φωνής Respeecher για να κάνει τους ήρωες να μιλούν ουγγρικά γιατί, όπως ισχυρίστηκε, θεώρησε ως Ούγγρος ότι δεν θα τα κατάφερναν επ ουδενί ηθοποιοί που δεν εξοικειωμένοι με τη γλώσσα. Και φυσικά δεν περιορίστηκε μόνο στη φωνή: στο τέλος της ταινίας φρόντισε να παρουσιάσει τα κτίρια των σχεδιαγραμμάτων που υποτίθεται έκανε ο κεντρικός ήρωας, με ακρίβεια με τη βοήθεια AI.

Σύμφωνα με τους παραγωγούς αυτή η κίνηση του μοντέρ διευκόλυνε τη δουλειά τους και τους εξοικονόμησε χρήματα, κάτι που λένε μπορεί να βοηθήσει και άλλους συντελεστές ώστε να μειώνουν το κόστος παραγωγής και να γλυτώσουν χρόνο. Διάφορα εργαλεία όπως το ScriptBook μπορεί να βοηθήσει τους συντελεστές μιας ταινίας όχι μόνο να αναλύσουν τα σενάρια για πιθανά λάθη και να τα ‘ανασκευάσουν’ αν χρειαστεί αλλά να προβλέψουν ακόμα και τις εισπράξεις στο box office και την ενδεχόμενη επιτυχία! Αυτό το έχει εφαρμόσει ήδη η 20th Century Fox για να αναλύσει το σενάριο του Logan αλλάζοντας την πλοκή.

Τεχνητή νοημοσύνη και σινεμά: Το τέλος του κινηματογράφου που ξέραμε - Σενάρια, ταινίες και ερμηνείες με... ΑΙ
Την Αλίκη Βουγιουκλάκη σχεδιάζουν να ξαναζωντανέψουν σε ταινία που θα είναι αποκλειστικά αποτέλεσμα εικονικής πραγματικότητας – μόνο που περιμένουν τη συγκατάθεση του γιου της για μια τέτοια κίνηση

Άλλοι πάλι δημιουργοί χρησιμοποιούν ειδικά visual effects για να βελτιώσουν την ερμηνεία ενός ηθοποιού, κάτι που δημιουργεί αμφιβολίες για το κατά πόσο τελικά η ερμηνεία είναι του ηθοποιού ή όχι: προς το παρόν το εφαρμόζει η Disney με το Face Director στα animation και τις παιδικές ταινίες αλλά τι θα γίνει όταν υιοθετηθεί ευρέως; Θα είναι ο ηθοποιός που θα ερμηνεύει ή θα είναι αποτέλεσμα deepfake;

Σε αυτό το πλαίσιο της εικονικής πραγματικότητας σχεδιάζουν στην Ελλάδα να ξαναζωντανέψουν τη Βουγιουκλάκη σε ταινία που θα είναι αποκλειστικά αποτέλεσμα εικονικής πραγματικότητας-μόνο που περιμένουν τη συγκατάθεση του γιου της για μια τέτοια κίνηση. Είναι και αυτό ένα σενάριο, πολύ απτό και όχι πλέον επιστημονικής φαντασίας που ανοίγει ένα κύκλο συζητήσεων για το κατά πόσο είναι ηθικό και επιτρεπτό να ‘ζωντανεύουν’ άνθρωποι που έχουν φύγει από τη ζωή. Άλλοι πάλι υπερτονίζουν τα πλεονεκτήματα του AI καθώς μπορεί να βοηθήσει στο να μειωθεί το κόστος της παραγωγής μιας ταινίας μέσω αλγορίθμων αλλά και να αντιπροτείνει ιδανικά μέρη για γύρισμα χωρίς το λεγόμενο ρεπεράζ.

Μπορεί, επίσης, να δείξει με ακρίβεια τα κόστη και να βοηθήσει στο σενάριο. Μάλιστα, πολλοί είναι οι σκηνοθέτες που έχουν αξιοποιήσει ήδη τις πολλαπλές δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία στον σκηνοθέτη για τη συγγραφή του σεναρίου: το πως ακριβώς μπορούν οι σκέψεις και οι σημειώσεις ενός σκηνοθέτη να μετατραπούν σε σενάριο ταινίας ήταν το θέμα που διαχειρίστηκε, για παράδειγμα ο σκηνοθέτης Μπρεχτ Βανχάουτε στο ντοκιμαντέρ “Ethereal Rhythms, Everything Rhymes”, που επίσης θα προβληθεί στο φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης. Σε αυτό ο θεατής παρακολουθεί πως οι προσωπικές σημειώσεις που κρατάει ο σκηνοθέτης σε ένα ημερολόγιο μαζί με διάφορα σκίτσα μπορούν να ζωντανέψουν στην οθόνη, μέσω της τεχνικής μετατροπής του κειμένου σε εικόνα-κάτι ανήκουστο αν το σκεφτεί κανείς!

Τεχνητή νοημοσύνη και σινεμά: Το τέλος του κινηματογράφου που ξέραμε - Σενάρια, ταινίες και ερμηνείες με... ΑΙ

Αντίστοιχα αδιανόητο και στοιχειωτικό φαντάζει το 512επί512 του Αρτούρ Σοπάν, όπου ένας χρήστης του διαδικτύου, με τη χρήση της τεχνολογίας AI προσπαθεί να ανακατασκευάσει το πρόσωπο της Φρανσίν Ντεκάρτ, της νεαρής κόρης του φιλοσόφου Ρενέ Ντεκάρτ, βασιζόμενος στον μύθο πως ο φιλόσοφος είχε κατασκευάσει ο ίδιος ένα ρομπότ με το πρόσωπο της κόρης του μετά τον θάνατό της!

Την ταινία μπορεί κανείς να τη δει, επίσης, στο προσεχές 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ μαζί με το About a Hero που έχει ήδη προκαλέσει πολλές συζητήσεις στην κινηματογραφική κοινότητα με τους δημιουργούς της ταινίας να δίνουν στα μηχανήματα τεχνητής νοημοσύνης τις ταινίες του Βέρνερ Χέρτζογκ και εκείνα αξιοποιώντας το έργο του σκηνοθέτη φτιάχνουν ένα εντελώς δικό τους φανταστικό σενάριο όπου ο υποτιθέμενος αφηγητής Βέρνερ Χέρτσογκ ταξιδεύει στο Γκετουκίρχενμπουργκ για να εξερευνήσει τον μυστηριώδη θάνατο ενός εργάτη. Στην ταινία δεν βλέπουμε μόνο να αποκαλύπτεται το φανταστικό σενάριο που δημιούργησαν τα μηχανήματα της Τεχνητής Νοημοσύνης αλλά επίσης παρακολουθούμε συνεντεύξεις με καλλιτέχνες, φιλοσόφους και επιστήμονες που αναλύουν τις έννοιες της αυθεντικότητας, της αθανασίας και της ψυχής στην εποχή του AI.

Ξανακερδίζοντας τη νιότη

Προτού, φτάσουμε, όμως, στην ανθρώπινη ψυχή, μπορούμε να περάσουμε από το σώμα, όπου και εκεί οι αλλαγές που προκαλεί η τεχνολογία είναι αδιανόητες καθώς οι ηθοποιοί μπορούν να εμφανίζονται χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη πολλά χρόνια μεγαλύτεροι, χωρίς τη βοήθεια του απαραίτητου μακιγιάζ που διεκδικεί πάντα βραβεία ως κατηγορία στα Όσκαρ-και κυρίως πολύ νεότεροι, κάτι σχεδόν αδύνατον μέχρι σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι οι ταινίες μπορούν να ανατρέχουν στο παρελθόν χωρίς φόβο και κυρίως χωρίς κόστος αφού αρκεί να διαθέτουν ένα πρόγραμμα ακόμα πιο φτηνό από το πολύπλοκο CGI: το είδαμε ήδη να το εφαρμόζει ο Μάρτιν Σκορσέζε στην ταινία του “Ιρλανδός” χαρίζοντας πίσω τη νιότη στον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και ανοίγοντας την όρεξη και σε άλλους ηθοποιούς και σκηνοθέτες. Χάρη στη συγκεκριμένη χρήση της τεχνολογίας ψηφιακής αντιγήρανσης ο Τομ Χανκς και η Ρόμπιν Ράιτ θα εμφανιστούν πολύ νεότεροι σε κρίσιμες στιγμές της ταινίας “Here”, βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Ρίτσαρντ Μακουάιρ σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Ζεμέκις.

Δείτε το βίντεο:  Πως ο Ντε Νίρο κέρδισε την χαμένη του νιότη στον «Ιρλανδό»

Οι σχετικές ανακοινώσεις έχουν προκαλέσει μάλιστα εμφύλιο ανάμεσα στους ηθοποιούς καθώς πολλοί είναι αυτοί που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον αφού θα μπορούν να αντικαθίστανται από τα ακριβή ή παραλλαγμένα ομοιόματά τους. Η Λίζα Κόντροου από τα “Φιλαράκια” έκανε σχετικές δηλώσεις λέγοντας πως αναρωτιέται αν σε λίγο θα μείνει δουλειά για τους ανθρώπους.

Αντικρούοντας αυτή την άποψη και υπερασπιζόμενος την επιλογή του σκηνοθέτη του ο Τομ Χανκς υποστήριξε πως με αυτό τον τρόπο εξοικονομήθηκε ενέργεια και χρήμα και έτσι κατάφεραν να κάνουν τη δουλειά ενός έτους σε “ενα νανοδευτερόλεπτο”. Η τεχνολογία, όμως, όχι μόνο μπορεί να αντικαταστήσει τους ηθοποιούς αλλά μπορεί να μας ταξιδέψει αιώνες πίσω, όπως αναμένεται να κάνει ένας από τους άρτιους χειριστές της τεχνολογίας σε σχέση με το σινεμά, ο Νόλαν με την “Οδύσσειά” του, που γυρίζεται αυτόν τον καιρό στα μέρη μας, αλλά και να αντιληφθεί τι θέλει να δει ο θεατής ώστε να προσαρμόσει ακόμα και τον προγραμματισμό.

Μπορούν να χορέψουν τα ρομπότ;

Αυτή είναι η πιο ανατρεπτική απάντηση, που συνιστά την ίδια στιγμή και διασκεδαστική ερώτηση, ένα ταυτόχρονο σχήμα που συνέλαβε η πολυτάλαντη ηθοποιός, εικαστική δημιουργός και σκηνοθέτης Τίλντα Σουίντον για να σχολιάσει το γεγονός της απότομης ανόδου της τεχνητής νοημοσύνης και της ξαφνικής εισβολής στη ζωή μας. Στην ταινία The Hexagonal Hive and a Mouse in a Maze που ετοίμασε μαζί με τον Μπάρτεκ Τζιάντος η Σουίντον αναρωτιέται μήπως κάθε σκέψη είναι κίνηση, και κάθε κίνηση σκέψη. Τι είναι τελικά η νοημοσύνη και πότε είναι τεχνητή; Μπορούν να χορέψουν τα ρομπότ;

Μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να μεγαλώσουν; Ποιες είναι οι αξίες και οι δεξιότητες που κληροδοτούμε ως κοινωνίες μέσω του παιχνιδιού και της χειροτεχνίας, μέσω των ιστοριών και του σινεμά; Θέτοντας αυτά τα ερωτήματα η ταινία μας κάνει να αναρωτηθούμε αν τελικά η τεχνητή νοημοσύνη φωτίζει διάφορα ερωτήματα για το πως μαθαίνουμε, πως δημιουργούμε και πως κάνουμε, εν τέλει, τέχνη.

Η ταινία, μαζί με τις υπόλοιπες που εμπνέονται από το θέμα, θα προβληθεί στο 27ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπου παράλληλα θα διοργανωθεί και σχετικό masterclass με θέμα «Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στην τέχνη», δίνοντας την ευκαιρία στο κοινό να περιηγηθεί στη συναρπαστική σχέση μεταξύ Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) και Τέχνης. Στη συζήτηση θα συμμετέχει μια πλειάδα εκλεκτών προσκεκλημένων από διαφορετικούς τομείς όπως η ηθοποιός Στεφανία Γουλιώτη, που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή ύστερα από τη συμμετοχή της στην 24ωρη παράσταση The Second Woman που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση αλλά και τη συμμετοχή της στο Maestro του Παπακαλιάτη, ο εικαστικός καλλιτέχνης και σκηνοθέτης Γιώργος Δρίβας, ο ιδρυτής και πρόεδρος του Ινστιτούτου Φιλοσοφίας και Τεχνολογίας Γιάννης Σταματέλλος, ο τραγουδοποιός Κωστής Μαραβέγιας και η καλλιτέχνις και καθηγήτρια στο UCLA Lauren Lee McCarthy. Όλοι μαζί θα διερευνήσουν τις δυνατότητες και τις προκλήσεις που παρουσιάζει η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στην Τέχνη, ανοίγοντας ένα παράθυρο στο μέλλον της δημιουργίας. Στόχος τους η εξερεύνηση των συνόρων της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Παράλληλα, οι επισκέπτες θα μπορούν να προβληματιστούν αλλά και να εμπνευστούν από την εικαστική εγκατάσταση που συνδυάζει τέχνη με την AI τεχνολογία με τη συμβολή της Cosmote του ομίλου Telecom.

Πρόκειται για το έργο LAUREN: Anyone Home? της καλλιτέχνιδος και καθηγήτριας στο UCLA Lauren Lee McCarthy που θα παρουσιαστεί στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών (Προβλήτα Α, Λιμάνι Θεσσαλονίκης). Εκεί ως μια άλλη Alexa, παρακολουθεί και ελέγχει το σπίτι των επισκεπτών της εικαστικής εγκατάστασης. Η εμπειρία ξεκινά με την εγκατάσταση έξυπνων συσκευών, όπως κάμερες, μικρόφωνα, κλειδαριές, βρύσες και οικιακές συσκευές, που μετατρέπουν τον χώρο σε ένα πλήρως συνδεδεμένο έξυπνο σπίτι.

Τι σημαίνει λοιπόν να καταργούνται τα όρια ανθρώπου και μηχανής και πόσο αυτοματοποιημένος, χωρίς τη δική μας παρουσία, μπορεί να γίνει ο κόσμος μας; Μέσα από αυτήν την εμπειρία, το Lauren μας προσκαλεί να σκεφτούμε τον έλεγχο που ασκεί η τεχνολογία στον προσωπικό του χώρο, προσφέροντας μια διαφορετική ματιά στο τι μπορεί να σημαίνει πραγματικά «έξυπνη» τεχνολογία. Το έργο απέσπασε το Βραβείο Human AI Art Award, το οποίο αποτελεί κοινή πρωτοβουλία της Telecom και του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Βόννης.

Πληροφορίες από: https://www.protothema.gr

 

SuperLeague: “Τυφώνας” από γκολ στο 1.85 με επίκεντρο το “Γ. Καραϊσκάκης”

0

Στο πλαίσιο της 24ης στροφής του πρωταθλήματος Ελλάδος, ο Ολυμπιακός θα φιλοξενήσει το «Γεώργιος Καραϊσκάκης» τον ΠΑΟΚ στις 20:30.

Οι γηπεδούχοι προέρχονται από ένα εμφατικό 4-0 στις Σέρρες απέναντι στον Πανσερραϊκό, δείχνοντας μεγάλη θέληση να παραμείνουν στην κορυφή της βαθμολογίας και στο +2 από τη δεύτερη ΑΕΚ. Μεσοβδόμαδα, το σύνολο του Μεντιλίμπαρ δεν είχε κάποια ευρωπαϊκή υποχρέωση, έχοντας ήδη περάσει στη φάση των «16» από τη League Phase του Europa League, όποτε θα έρθει ξεκούραστος, αντίθετα με τον ΠΑΟΚ.

Η ομάδα του Λουτσέσκου, από την άλλη, δεν κατάφερε να κάνει δικό της το «χρυσό» εισιτήριο της πρόκρισης στη δεύτερη τη τάξει διοργάνωση της UEFA, χάνοντας για τρίτη σερί φορά, από την Στεάουα στο Βουκουρέστι με 2-0.

Βέβαια την περασμένη στροφή της Super League, ο «Δικέφαλος του Βορρά» ισοπέδωσε τη Λαμία με 7-0, με πρωταγωνιστή τον Κωνσταντέλια, ο οποίος σημείωσε και χατ – τρικ.

Βρίσκεται στην 4η θέση της βαθμολογικής κατάταξης, με 43 βαθμούς και στο -3 από τον τρίτο Παναθηναϊκό.

Στον πρώτο γύρο του πρωταθλήματος Ελλάδος, ο Ολυμπιακός ξέφυγε από την Τούμπα με το «τρίποντο», ύστερα από έναν άκρως απολαυστικό αγώνα, που έληξε 3-2, αποτέλεσμα που μας οδηγεί απόψε για το προγνωστικό μας.

Εμφανώς πιο ξεκούραστοι οι γηπεδούχοι. Θα ψάξουν να πληγώσουν ακόμα περισσότερο τους φιλοξενούμενους και να τους απομακρύνουν κατά πολύ από την πρώτη θέση της βαθμολογίας.

Θα πάμε με το Over 2.5, περιμένοντας έναν αγώνα εξίσου γρήγορο και ανοικτό, όπως την περασμένη φορά που συναντήθηκαν μεταξύ τους, με τη Netbet να μας προσφέρει το συγκεκριμένο σημείο στην δελεαστική απόδοση του 1.95.

ΕΕΕΠ | 21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ