Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 254

Υπόθεση Μάτι: Στο εδώλιο ξανά 21 κατηγορούμενοι

0
Μάτι - Κυκλάδες
Μάτι - Κυκλάδες

Ξεκινά σήμερα η δευτεροβάθμια δίκη για την φονική πυρκαγιά που κατέκαψε το Μάτι τον Ιούλιο του 2018, στην οποία θα βρεθούν ξανά στο εδώλιο και οι 21 κατηγορούμενοι.

Όλοι οι τότε υπεύθυνοι, από την Πυροσβεστική, την Περιφέρεια και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, στους οποίους αποδόθηκαν κατηγορίες για τους νεκρούς και τους τραυματίες του ολέθρου που σημάδεψε το Μάτι, θα δικαστούν ξανά καθώς μετά από εισαγγελική έφεση κατά της πρωτόδικης απόφασης, το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων θα κρίνει και τις ομόφωνες αθωώσεις για δεκαπέντε κατηγορούμενους αλλά και το ύψος των ποινών για πέντε καταδικασθέντες.

Εκτός της εισαγγελικής έφεσης, θα δικαστεί κατόπιν δικής του έφεσης ο έκτος καταδικασθείς σε πρώτο βαθμό, πολίτης που κρίθηκε ένοχος για την πρόκληση της πυρκαγιάς.

Η δίκη προσδιορίστηκε ταχύτατα, σχεδόν τρεις μήνες μετά την έκδοση της απόφασης του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου καθώς επικρέμεται ο κίνδυνος παραγραφής ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών αφού η υπόθεση πρέπει να έχει κριθεί αμετάκλητα, δηλαδή και από τον Άρειο Πάγο, ως το 2026.

Οι κατηγορίες που βαρύνουν τους είκοσι, τότε επιτελικούς των αρμόδιων υπηρεσιών και φορέων, αφορούν 102 ανθρωποκτονίες από αμέλεια, μεταξύ αυτών δε και οι εννέα άνθρωποι που πνίγηκαν στην προσπάθεια τους να γλυτώσουν από την κόλαση. Επίσης αφορούν και 32 σωματικές βλάβες από αμέλεια σχετικά με τους τραυματίες, επιζώντες της καταστροφής οι οποίοι παρίστανται στην δίκη.

Σύμφωνα με την απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου, η οποία έτυχε σφοδρότατων αντιδράσεων αρχικά εντός της δικαστικής αίθουσας αλλά στην συνέχεια στην κοινωνία και την πολιτική, ένοχοι, πλην του κατοίκου στο Νταού Πεντέλης, κρίθηκαν οι τότε επικεφαλής και στελέχη της Πυροσβεστικής Σωτήρης Τερζούδης, Βασίλης Ματθαιόπουλος, Ιωάννης Φωστιέρης, Νίκος Παναγιωτόπουλος και Χαράλαμπος Χιόνης, στους οποίους η τελική εκτιτέα ποινή ορίστηκε στα πέντε έτη τα οποία μετατράπηκαν σε χρηματική ποινή προς 10 ευρώ ημερησίως.

Οι εφέτες καλούνται να αξιολογήσουν τα στοιχεία της υπόθεσης και να αποφανθούν στο τέλος της πολύμηνης διαδικασίας που ξεκινά σήμερα, αν ορθώς το Τριμελές Πλημμελειοδικείο, αναγνώρισε ελαφρυντικά σε τέσσερα πρώην στελέχη της Πυροσβεστικής και τελικά αν ορθώς επέβαλε τις ποινές που επέλεξε στους καταδικασθέντες αξιωματικούς.

Υπό κρίση επίσης είναι και η ομόφωνη αθώωση των δεκαπέντε κατηγορουμένων. Το πρωτοβάθμιο δικαστήριο αθώωσε τα στελέχη της Πυροσβεστικής Χρήστο Γκολφίνο, Φίλιππο Παντελεάκο, Δαμιανό Παπαδόπουλο, Χρήστο Λάμπρη, Χρήστο Δροσόπουλο, Γεώργιο Πορτοζούδη και Στέφανο Κολοκούρη.

Αθώωσε επίσης τον τότε αξιωματικό στα Εναέρια Μέσα της ΕΛΑΣ Χαράλαμπο Συρογιάννη, τον τότε Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Ιωάννη Καπάκη, την τότε περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου και τους τότε Δημάρχους Μαραθώνα Ηλία Ψινάκη, Πεντέλης Δημήτριο-Στέργιο Καψάλη και Ραφήνας- Πικερμίου Ευάγγελο Μπουρνούς καθώς και τους Αντιδημάρχους Βάιο Θανασιά (Μαραθώνα) και Αντώνη Παλπατζή (Ραφήνας Πικερμίου) .

Ο 21ος κατηγορούμενος στην υπόθεση, κάτοικος στο Νταού Πεντέλης, καταδικάστηκε πρωτοδίκως σε φυλάκιση 3 ετών για την πρόκληση της φωτιάς και καθώς δεν συμπεριλαμβάνεται στην εισαγγελική έφεση, θα δικαστεί με ζητούμενο την μείωση της ποινής του κατόπιν δικής του έφεσης.

Η Έφεση του Εισαγγελέα που φέρνει ξανά στο εδώλιο τους αθωωθέντες κατηγορούμενους , ασκήθηκε λίγες ημέρες μετά την έκδοση της απόφασης του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου, μετά από σχετική παραγγελία της Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γεωργίας Αδειλίνη. Για τον σύντομο προσδιορισμό του Εφετείου απαλλάχθηκε, με παρέμβαση της προέδρου του Αρείου Πάγου Ιωάννας Κλάπα, από κάθε άλλο καθήκον η πρόεδρος του Πλημμελειοδικείου που δίκασε την υπόθεση, ώστε να καθαρογραφεί τάχιστα η απόφαση και να προσδιοριστεί άμεσα η δίκη, όπως και έγινε.

Πηγή: ΑΠΕ

 

Πανελλαδικές 2024: Ξεκινάει η υποβολή των μηχανογραφικών

0
Πανελλαδικές
Πανελλαδικές

Από την Τρίτη και για 10 ημέρες, έως τα μεσάνυxτα της Πέμπτης 18 Ιουλίου, θα είναι ανοικτή η πλατφόρμα υποβολής των Μηχανογραφικών Δελτίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και του Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στις δημόσιες ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ).

Οι υποψήφιοι μπορούν από αύριο να επισκέπτονται τη σχετική πλατφόρμα, στη διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov.gr και να επιλέγουν την επεξεργασία Μηχανογραφικού ή Παράλληλου Μηχανογραφικού, χρησιμοποιώντας τον προσωπικό τους κωδικό ασφαλείας.

Το υπουργείο Παιδείας προτείνει στους υποψήφιους να εκτυπώσουν ή και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το υποβληθέν οριστικοποιημένο μηχανογραφικό, που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου, ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.

Επιπλέον, οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν κατά νου ότι η προθεσμία υποβολής των Μηχανογραφικών και Παράλληλων Μηχανογραφικών Δελτίων είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να προβεί στην οριστικοποίησή τους.

Ο κωδικός ασφαλείας

Οσοι υποψήφιοι δεν πρόλαβαν να αποκτήσουν κωδικό ασφαλείας, μπορούν να απευθύνονται στο λύκειό τους, είτε τις προγραμματισμένες ημέρες εφημερίας είτε τις δύο επιπλέον ημέρες που θα λειτουργήσουν τα λύκεια εντός Ιουλίου.

Οσοι δεν θυμούνται το password που ήδη είχαν αποκτήσει, μπορούν να απευθύνονται στο λύκειό τους, είτε εναλλακτικά, εφόσον είχαν δηλώσει προσωπικό mail κατά την απόκτηση του password, να ορίσουν νέο κωδικό ασφαλείας μέσα από την εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου, με την επιλογή «Ξέχασα τον Κωδικό Ασφαλείας».

Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι θα μπορούν να απευθύνονται στα λύκειά τους, τα οποία θα είναι ανοιχτά τις ημέρες με τις προγραμματισμένες εφημερίες κάθε λυκείου και επιπλέον την Παρασκευή 12 Ιουλίου και την Πέμπτη 18 Ιουλίου.

Τέλος, όσον αφορά στους υποψήφιους που παραπέμπονται στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις του Σεπτεμβρίου 2024, η απόκτηση προσωπικού κωδικού ασφαλείας (password) και η κατάθεση Μηχανογραφικού θα πραγματοποιηθεί μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις.

Βεβαίωση Συμμετοχής για τις πανελλαδικές

Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, από αύριο, Τρίτη 9 Ιουλίου, θα είναι επίσης δυνατή η εκτύπωση Βεβαιώσεων Συμμετοχής, για όσους συμμετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ.

Η Βεβαίωση Συμμετοχής περιλαμβάνει τους γραπτούς βαθμούς όλων των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων (Γενικής Παιδείας, Προσανατολισμού ή Ειδικότητας και Ειδικά-Μουσικά Μαθήματα). Οι υποψήφιοι μπορούν να παραλαμβάνουν τη βεβαίωση συμμετοχής τους από το ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

 

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Στο Παρίσι με …σημαιοφόρο τον Αντετοκούνμπο η Εθνική ομάδα μπάσκετ

0

Δεκαέξι χρόνια μετά το Πεκίνο (2008), η εθνική μπάσκετ των ανδρών επιστρέφει σε Ολυμπιακούς Αγώνες. Οι παίκτες του Βασίλη Σπανούλη επιβεβαίωσαν τον τίτλο του φαβορί για το μοναδικό εισιτήριο μέσω του Προολυμπιακού Τουρνουά του Πειραιά που οδηγούσε στο Παρίσι… ή πιο σωστά στη Λιλ, όπου θα διεξαχθεί (ημέρα έναρξης 27 Ιουλίου) το Ολυμπιακό Τουρνουά μπάσκετ.

Απίστευτες οι εκδηλώσεις χαράς των Ελλήνων φιλάθών στο ΣΕΦ που δεν σταματούσαν να φωνάζουν ρυθμικά το όνομα του Γιάννη Αντετοκούνμπο (σ.σ. δεν αποκλείεται να είναι και ο σημαιοφόρος της αποστολής) και του Ομοσπονδιακού τεχνικού, Βασίλη Σπανούλη.

Η αμυντική της προσήλωση και αποτελεσματικότητα, χάρισε στην εθνική τη νίκη, στον τελικό με την Κροατία με 80-69, σε μια βραδιά που η «Χρβάτσκα» είχε τα κορμιά για να μαρκάρει πιο αποτελεσματικά τον Γιάννη Αντετοκούνμπο.

Πρώτα με τα τρίποντα του σέντερ της Ελλάδας Γιώργου Παπαγιάννη (4/5 στο ημίχρονο και 5/8 στο σύνολο) και τον Βασίλη Τολιόπουλο να βγάζει ενέργεια και να βάζει πόντους, και στην 3η περίοδο με τον Νικ Καλάθη (14π., 11 ασ.) να βρίσκει το χέρι του η εθνική προηγήθηκε με +13 (53-66) στο 30ό λεπτό. Και με τον ΜVP αυτού του Προολυμπιακού Τουρνουά, Γιάννη Αντετοκούνμπο, να ευστοχεί σε τρίποντο στο τέλος για να φθάσει τους 23 πόντους (και 8 ριμπάουντ), το τέσσερα στα τέσσερα στο ΣΕΦ ήταν γεγονός… μαζί και η πρόκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Από την Κροατία, double double σημείωσε ο σέντερ των Λος Αντζελες Κλίπερς με 19 πόντους και 12 ριμπάουντ. Ο Μάριο Χεζόνια και ο Μάριο Ντρέζνιακ πέτυχαν από 15 πόντους, ενώ 14 πόντους είχε ο Ντάριο Σάριτς που μάζεψε και 12 ριμπάουντ.

Στον Α΄ όμιλο του Ολυμπιακού Τουρνουά τοποθετείται η εθνική Ελλάδας σύμφωνα με την κλήρωση. Πρώτος αντίπαλός της στη Λιλ θα είναι ο Καναδάς στις 27 Ιουλίου. Στη συνέχεια, οι παίκτες του Βασίλη Σπανούλη θα αντιμετωπίσουν την ομάδα που προκρίθηκε από το Προολυμπιακό τουρνουά της Ισπανίας, δηλαδή την Ισπανία (!) στις 30 Ιουλίου, ενώ για την τελευταία αγωνιστική, στις 2 Αυγούστου, η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει την Αυστραλία. 

Τι έγινε στον αγώνα 

Οι Καλάθης, Ουόκαπ, Παπανικολάου, Γιάννης Αντετοκούνμπο και Παπαγιάννης ξεκίνησαν βασικοί για την Ελλάδα. Η Κροατία είχε στην αρχική πεντάδα τους Σμιθ, Ματέο Ντρέζνιακ, Χεζόνια, Σάριτς και Ζούμπατς. Η εθνική όσο κι αν ήθελε, δεν κατάφερε να τρέξει και να οικοδομήσει διαφορά όπως είχε κάνει στην 1η περίοδο στα πρώτα τρία ματς με Δομινικανή Δημοκρατία, Αίγυπτο και Σλοβενία. Οι Κροάτες έκλεισαν καλά τη ρακέτα τους και κράτησαν στους 4 πόντους τον Γιάννη Αντετοκούνμπο στα 7 λεπτά που έμεινε στο παρκέ πριν δώσει τη θέση του στον Ντίνο Μήτογλου. Ο Μάριο Χεζόνια με 10 πόντους δημιούργησε «πονοκέφαλο» στην εθνική που είχε, όμως «καυτό» με το… τζάμπολ τον Γιώργο Παπαγιάννη. Ο διεθνής σέντερ ευστόχησε σε δύο τρίποντα και τέλειωσε το 1ο δεκάλεπτο επίσης με 10 πόντους, αλλά και με 2 φάουλ. Μπορεί να προηγήθηκε με 9-12 με τρίποντο του Καλάθη η Ελλάδα, αλλά ο Ελληνοαμερικανός γκαρντ δεν είχε ξεκινήσει καλά, μετρούσε 0/3 δίποντα και ένα λάθος.

Ο Σάριτς έδωσε προβάδισμα τεσσάρων πόντων στην Κροατία (18-14) με τρίποντο κι εκεί ήταν που με 5 σερί πόντους ο Παπαγιάννης κράτησε όρθια την εθνική (18-19). Οι Τολιόπουλος και Λαρεντζάκης μόλις είχαν πάρει τη θέση των Ουόκαπ και Παπανικολάου (έκανε νωρίς 2 φάουλ). Και μετά το 20-19 του Χεζόνια, ο Λαρεντζάκης ευστόχησε σε τρίποντο (20-22), κέρδισε και φάουλ πάνω στο σουτ από τον Χεζόνια, αλλά ήταν άστοχος στη βολή. Οι Κροάτες ισοφάρισαν σε 22-22, αφού αυτή τη φορά ήταν ο Λαρεντζάκης που έστειλε τον Χεζόνια στη γραμμή των βολών. Η εθνική είχε 5/11 τρίποντα στο τέλος της 1ης περιόδου, ενώ οι Κροάτες 1/4.

Ο Σπανούλης επανέφερε τον σούπερ σταρ της εθνικής, Γιάννη Αντετοκούνμπο, στο παρκέ για τη 2η περιόδου και αυτός σημείωσε τους πέντε πρώτους πόντους, για το 24-27. Σάριτς και Χεζόνια βγήκαν να πάρουν ανάσεις με τον σέντερ των Κλίπερς Ίβιτσα Ζούμπατς να επιστρέφει, αλλά και τον Τόνι Νάκιτς. Ο Βασίλης Τολιόπουλος είχε δώσει ενέργεια στην ομάδα και πρόσφερε και σκορ και με τον Παπαγιάννη να ευστοχεί στο 3ο του τρίποντο, η εθνική έκανε το 29-32. Ο Τολιόπουλος… ζήλεψε και ευστόχησε κι αυτός έξω από τα 6.75 (29-35), με την εθνική να προσπερνά για πρώτη φορά με +6. Για να ξεφύγει και με +8 η «επίσημη αγαπημένη» (29-37) από λέι απ του Τόμας Ουόκαπ.

Με 4 διαδοχικούς πόντους του Ματέο Ντρέζνιακ, η «Χρβάτσκα» μείωσε σε 33-37 και ο… Παπαγιάννης είχε κέφια! Ο σέντερ της εθνικής ευστόχησε και σε 4ο τρίποντο (33-40). Μετά από άστοχο τρίποντο του Καλάθη, ο Ζούμπατς πέτυχε τρεις σερί πόντους (36-40), για να μειώσει στον πόντο η Κροατία με ένα ακόμη τρίποντο του Ματέο Ντρέζνιακ (39-40). Με ζώνη οι Κροάτες και τους Σάριτς, Ζούμπατς και Χεζόνια παρατεταγμένους κατά σειρά στη ρακέτα, ο Αντετοκούνμπο δεν μπορούσε να μπει, γι αυτό και πήρε σουτ από μεσαία απόσταση κάνοντας το 39-42. Και μετά από κακή πάσα του Ζούμπατς, ο Κώστας Παπανικολάου ευστόχησε στο 8ο τρίποντο της εθνικής, για το 39-45 στο ημίχρονο. Ο Παπαγιάννης μετρούσε 16 πόντους με 4/5 τρίποντα!

Με το αρχικό σχήμα, δηλαδή τους Καλάθη, Ουόκαπ, Παπανικολάου, Γιάννη Αντετοκούνμπο και Παπαγιάννη μπήκε στην 3η περίοδο η εθνική. Ο Νικ Καλάθης… βρήκε το χέρι του… ευτυχώς για την εθνική! Σημείωσε δύο τρίποντα, δίποντα και βολές απαντώντας στους Κροάτες που είδαν τον Ματέο Ντρέζνιακ να συνεχίζει να είναι εύστοχος έξω από τα 6.75 (50-58). Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο πέρα από τον τομέα των ριμπάουντ, δεν πρόσφερε στο σκορ «κλεισμένος» από τους Σάριτς και Ζούμπατς, για να πάει στον πάγκο 4:51 πριν το τέλος της 3ης περιόδου με 3ο φάουλ. Κι ο Καλάθης έφτασε τους 14 πόντους «γράφοντας» το 50-60, ενώ ο Κώστας Παπανικολάου έδωσε συνέχεια… 50-62. Το Νο 34 των Μπακς και της εθνικής, Γιάννης Αντετοκούνμπο επέστρεψε στο παρκέ και σκόραρε, 50-64. Ζούμπατς και Ντρέζνιακ μείωσαν σε 53-64, και ο Αντετοκούνμπο διαμόρφωσε το σκορ της 3ης περιόδου (53-66).

Το επιμέρους σκορ 9-6 της Κροατίας στις αρχές της 4ης περιόδου… απλώς δεν άφησε τη διαφορά να ξεφύγει περισσότερο από τους 10 πόντους (62-72). Για να ευστοχήσει ξανά (!) σε τρίποντο ο Γιώργος Παπαγιάννης (62-75) φτάνοντας τα 5/8! ο Μάριο Χεζόνια που είχε «κολλήσει» στους 10 πόντους της 1ης περιόδου πέτυχε ένα τρίποντο (65-75). Ο Παπαγιάννης συνέχισε να κάνει απίστευτη δουλειά στη ρακέτα και όταν ο Γιάννης Αντετοκούνμπο κέρδισε το φάουλ από τον επίσης NBAερ Ίβιτσα Ζούμπατς και έβαλε τις βολές, το 65-77 ήταν μη αναστρέψιμο, στα 1:09΄΄ που απέμεναν. Γι’ αυτό και ο Σπανούλης τράβηξε στον πάγκο του “ Greek Freak”, με τον Καλαϊτζάκη να περνά στο παρκέ… όχι όμως για πολύ. Ο Σπανούλης, μετά το 67-77, από τον Ζούμπατς επανέφερε τον Γιάννη Αντετοκούνμπο που… ευστόχησε σε τρίποντο (67-80), στα 33 δεύτερα. Ο Μάριο Χεζόνια με 2/2 βολές διαμόρφωσε το τελικό 69-80.

Διαιτητές: Βάσκες (Πουέρτο Ρίκο), Σαλίνς (Λετονία), Ανάγια (Παναμάς)

Τα δεκάλεπτα: 22-22, 39-45, 53-66, 69-80

ΚΡΟΑΤΙΑ (Γιόζιπ Σέζαρ): Φιλίποβιτς, Σμιθ 4 (1/9 σουτ, 4 ριμπάουντ, 7 ασίστ), Κρούσλιν, Χεζόνια 15 (2/5 δίποντα, 1/3 τρίποντα, 8/8 βολές), Σάριτς 14 (14/6 δίποντα, 2/5 τρίποντα, 12 ριμπάουντ, 4 ασίστ), Μ. Ντρέζνιακ 15 (3), Ν. Ντρέζνιακ 2, Ζούμπατς 19 (6/11 δίποντα, 7/10 βολές, 12 ριμπάουντ), Νάκιτς

ΕΛΛΑΔΑ (Βασίλης Σπανούλης): Ουόκαπ 6 (3/3 δίποντα, 0/5 τρίποντα, 5 ριμπάουντ), Λαρεντζάκης 3 (1), Τολιόπουλος 5 (1), Καλάθης 14 (2/8 δίποντα, 3/6 τρίποντα, 1/2 βολές, 5 ριμπάουντ, 11 ασίστ), Καλαϊτζάκης, Παπαγιάννης 19 (2/2 δίποντα, 5/8 τρίποντα), Χαραλαμπόπουλος, Παπανικολάου 8 (1), Αντετοκούνμπο 23 (7/15 δίποντα, 1/2 τρίποντα, 8 ριμπάουντ, 3 ασίστ), Μήτογλου 2

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Πρόταση ημέρας: Μπέργκερ με άρωμα και γεύσεις Σύρου

0

Μπορεί το μπέργκερ να είναι Αμερικάνικο φαγητό και πρόταση για ένα γρήγορο γεύμα, όμως όταν παρεμβαίνουν τα τοπικά προϊόντα των Κυκλάδων, τότε το μπέργκερ – κακά τα ψέματα – αναβαθμίζεται…

Πάμε Σύρο με την βοήθεια του “Γαστρονόμου”. Με μαραθολουκάνικο και τυρί “Σαν Μιχάλη” φαντάστηκε το κυκλαδίτικο μπέργκερ ο Κωνσταντίνος Καρακατσάνης (Φωτογραφία: Γιώργος Δρακόπουλος Food styling: Τina Webb).

Υλικά

Μερίδες: για 6 μπέργκερ

  •  6 ψωμάκια έτοιμα για μπέργκερ (ή, αν θέλουμε, ετοιμάζουμε τα σπιτικά ψωμάκια που μας προτείνει ο σεφ)
  •  150 γρ. τυρί Σαν Μιχάλη, τριμμένο, ή άλλη παλαιωμένη γραβιέρα που μας αρέσει
  •  1 μάτσο ρόκα, χοντροκομμένη
  •  6 φέτες ντομάτας
  •  6 αυγά
  •  30 ml ελαιόλαδο
  •  2 κουτ. σούπας βούτυρο αγελάδος

Για τα μπιφτέκια

  •  500 γρ. μοσχαρίσιος κιμάς από σπάλα, περασμένος μία φορά
  •  350 γρ. συριανό μαραθολουκάνικο (ή άλλο χωριάτικο λουκάνικο)
  •  χοντρό αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Για τη μαρμελάδα πιπεριάς Φλωρίνης

  •  450 γρ. πιπεριές Φλωρίνης από βάζο
  •  25 γρ. ζάχαρη
  •  40 ml μηλόξιδο
  •  φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Διαδικασία

Μαρμελάδα πιπεριάς Φλωρίνης

  1. Για το μπέργκερ φραγκοσυριανό, χτυπάμε όλα μαζί τα υλικά στον πολυκόφτη μέχρι να πολτοποιηθούν.
  2. Τα αδειάζουμε σε ένα τηγάνι και βράζουμε σε μέτρια φωτιά για 4-5 λεπτά, ανακατεύοντας μέχρι να σχηματιστεί μια ρευστή μαρμελάδα.
  3. Την αφήνουμε να κρυώσει.

Μπιφτέκια

  1. Αφαιρούμε τη μεμβράνη από το λουκάνικο, το λιώνουμε με ένα πιρούνι και το βάζουμε σε μπολ μαζί με τον κιμά.
  2. Αλατοπιπερώνουμε και ζυμώνουμε ελαφρά για 1-2 λεπτά.
  3. Πλάθουμε το μείγμα σε 6 μπιφτέκια και τα ψήνουμε σε αντικολλητικό τηγάνι και σε δυνατή φωτιά, χωρίς λάδι, για 3-4 λεπτά από κάθε πλευρά ή όσο μας αρέσει.

Μπέργκερ

  1. Όπως είναι ζεστά τα μπιφτέκια, τα πασπαλίζουμε με το τριμμένο τυρί.
  2. Στο ίδιο τηγάνι ζεσταίνουμε το λάδι και τηγανίζουμε, σε δόσεις, τα αυγά μάτια.
  3. Ανοίγουμε τα ψωμάκια στη μέση και τα αλείφουμε στην πλευρά της ψίχας με το βούτυρο.
  4. Τα ζεσταίνουμε στο τηγάνι, σε δυνατή φωτιά, για 1-2 λεπτά.
  5. Τα αλείφουμε με λίγη από τη μαρμελάδα, βάζουμε το μπιφτέκι με το τυρί, τη ρόκα, τις φέτες ντομάτας και τα τηγανητά αυγά.
  6. Πασπαλίζουμε με φρεσκοτριμμένο πιπέρι και κλείνουμε.

Μύκονος: Εντοπίστηκε η πλώρη του ιταλικού υποβρυχίου Jantina

0

Την πλώρη του ιταλικού υποβρυχίου Jantina που βυθίστηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και μοναδικά ντοκουμέντα φέρνει στο φως η ερευνητική ομάδα του Κώστα Θωκταρίδη, ολοκληρώνοντας έτσι το παζλ της ιστορίας του.

Το Jantina είχε βυθιστεί στις 5 Ιουλίου του 1941 από τις τορπίλες του βρετανικού υποβρυχίου HMS Torbay. Τον Νοέμβριο του 2021 το ιταλικό υποβρύχιο είχε εντοπιστεί από τον Κ. Θωκταρίδη και την ομάδα του νότια της Μυκόνου σε βάθος 103 μέτρων.

Οπως διαπιστώθηκε, το υποβρύχιο κείτεται στον βυθό με κλίση 53 μοιρών αριστερά ενώ διακρίνεται ο πυργίσκος και το χαρακτηριστικό πυροβόλο καταστρώματος 102 χιλιοστών. Τα περισκόπια είναι κατεβασμένα και η ανθρωποθυρίδα του πυργίσκου είναι ανοιχτή.

Η πλώρη του όμως, έχει αποκοπεί από το υπόλοιπο υποβρύχιο όταν αυτό βυθίστηκε μετά από ναυμαχία με το βρετανικό υποβρύχιο HMS Tοrbay.

Δυόμιση χρόνια μετά την αρχική ανακάλυψη του ιταλικού υποβρυχίου, σε βάθος 103 μέτρων και σε μεγάλη απόσταση από το υπόλοιπο υποβρύχιο, βρέθηκε και ταυτοποιήθηκε η πλώρη του Jantina. Βρίσκεται σε βάθος 103 μέτρων και ακουμπά στο βυθό με την αριστερή πλευρά. Η κατάσταση της πλώρης παρότι έχουν περάσει 83 χρόνια από την ημέρα της βύθισης, είναι εξαιρετική.

«Στην πραγματικότητα μιλάμε για δυο τμήματα ναυαγίου την πλώρη και το υπόλοιπο τμήμα του υποβρυχίου που είναι και το μεγαλύτερο σε μήκος. Ενώ η πλώρη βυθίστηκε αμέσως, το υπόλοιπο υποβρύχιο συνέχιζε να πλέει και βυθίστηκε αρκετά αργότερα διανύοντας μια σημαντική απόσταση στην επιφάνεια της θάλασσας. Είναι χαρακτηριστικός ο ανθυποβρυχιακός κόφτης που διαθέτει αυτός ο τύπος υποβρυχίου στην πλώρη. Διακρίνονται επίσης, οι κλειστοί τορπιλοσωλήνες κάτι που φανερώνει ότι το Jantina δεν ήταν σε πολεμική έγερση άρα δεν είχαν αντιληφθεί τον κίνδυνο από το βρετανικό υποβρύχιο» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κώστας Θωκταρίδης.

Ερευνα στα αρχεία – Φωτίζοντας νέες πτυχές της ιστορίας

Η ομάδα ολοκλήρωσε την έρευνα και σε ιστορικό επίπεδο, συλλέγοντας στοιχεία από πρωτογενείς πηγές και φέρνοντας στο φως σπάνια ντοκουμέντα από τα ιταλικά, βρετανικά και γερμανικά αρχεία.

Στο τελευταίο του ταξίδι το Jantina είχε αποπλεύσει από τη Λέρο. Στο υποβρύχιο επέβαιναν 48 άτομα. Το απόγευμα της 5ης Ιουλίου 1941 έπλεε στην επιφάνεια, νότια της Μυκόνου με τελικό προορισμό την Μεσίνα της Ιταλίας. Στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή περιπολούσε το βρετανικό υποβρύχιο HMS TORBAY. Το HMS TORBAY – σύμφωνα με το πολεμικό ημερολόγιο που συνέταξε ο κυβερνήτης του αμέσως μετά την επίθεση- εντόπισε το Jantina από απόσταση 4 ναυτικών μιλίων, σήμανε συναγερμό και όντας σε περισκοπικό βάθος, πήρε θέση επίθεσης. Η αναμέτρηση δύο υποβρυχίων είναι σπάνιο ναυτικό γεγονός. Στις 20:16 εξαπέλυσε τορπιλική επίθεση με μια δέσμη 6 τορπιλών από απόσταση 1500 γιαρδών. Παρά την απέλπιδα προσπάθεια του πληρώματος του ιταλικού υποβρυχίου να τις αποφύγει, αυτό δεν κατέστη δυνατόν.

Οι δύο πρώτες τορπίλες πέρασαν μπροστά από το ιταλικό υποβρύχιο χωρίς να βρουν στόχο. Στις 20:17 όμως, η δεύτερη ομάδα τορπιλών βρήκε στόχο και δημιούργησε πολύ ισχυρή έκρηξη κόβοντας ένα μεγάλο τμήμα της πλώρης του υποβρυχίου. Ένα γερμανικό JU 52 που πετούσε από τη Ρόδο προς την Αθήνα είδε το Jantina να χτυπιέται από τορπίλη και μια δεύτερη τορπίλη να εκρήγνυται στην ακτή. Το γερμανικό αεροσκάφος σήμανε συναγερμό και τρία σκάφη τύπου MAS από τη Σύρο και ένα μηχανοκίνητο σκάφος από τη Σάμο καθώς και τρία υδροπλάνα από τη Ρόδο και τη Λέρο, κατευθύνθηκαν στην περιοχή.

Λίγο πριν βυθιστεί το Jantina πάνω από 20 από τους συνολικά 48 επιβαίνοντες κατάφεραν να πέσουν στην θάλασσα όμως τελικά μόνο δύο αξιωματικοί και τέσσερις υπαξιωματικοί κατάφεραν να φτάσουν στην Δήλο μετά από έξι έως επτά ώρες κολύμβησης. Οι επιζώντες μεταφέρθηκαν αργότερα με υδροπλάνο στον Πειραιά. Ανάμεσα στους 42 άνδρες που σκοτώθηκαν ήταν και ο κυβερνήτης του υποβρυχίου Vincenzo Politi, το σώμα του οποίου ανασύρθηκε μετά από έρευνες.

Η ταυτότητα του υποβρυχίου JANTINA

Το Jantina καθελκύσθηκε το 1932 στην La Spezia Ιταλίας και ήταν κλάσης ARGONAUTA. Το μήκος του ήταν 61,5 μέτρα, το πλάτος 5,65 μέτρα και το εν καταδύσει εκτόπισμά του ήταν 810 τόνοι. Στην επιφάνεια είχε ικανότητα μέγιστης ταχύτητας πλεύσης 14 κόμβους, ενώ σε κατάδυση 8. Το μέγιστο επιχειρησιακό του βάθος ήταν τα 80 μέτρα. Ο οπλισμός του αποτελείτο από 4 τορπιλοσωλήνες στην πλώρη και 2 στην πρύμνη. Επίσης διέθετε ναυτικό πυροβόλο καταστρώματος 102/35.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

 

Αιγαίο – Ραδιόφωνο: Με δεύτερη συχνότητα και ισχυρό σήμα, η απάντηση στην …turkcell

0
radiofono

Δεν είναι λίγες οι στιγμές, όπου ενώ βρίσκεσαι σε Ελληνικό νησί (σ.σ. ακόμη και στη Νάξο) ακούς στο ραδιόφωνο τούρκικα. Και δεν προέρχονται από κάποιο ελληνικό τοπικό σταθμό αλλά από την απέναντι πλευρά του Αιγαίου. Μήπως ήρθε η ώρα – έστω και με δεκαετίες καθυστέρησης – να βρεθεί λύση;

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναλαμβάνει να επιλύσει το θέμα, εγκαθιστά στο Αιγαίο, πιο δυνατούς πομπούς τηλεπικοινωνίας ώστε να εξαφανίσει το turkcell από τα ελληνικά νησιά και να παραμείνει στην Τουρκία.

Οι κάτοικοι των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, δυσκολεύονται πολλές φορές να βρουν ελληνικό ραδιοφωνικό σταθμό στο ραδιόφωνό τους, να ακούσουν ειδήσεις ή έστω κάποιο τραγούδι, αφού τουρκικοί ραδιοσταθμοί έχουν πιο δυνατό σήμα και παρεμβάλλονται. Δηλαδή εάν είσαι για παράδειγμα στη Ρόδο, ή στην Κω ή στο κεντρικό Αιγαίο ή ακόμα στην εσχατιά του Αιγαίου στη Σύμη στη Χάλκη, στο Καστελλόριζο έως τώρα ήταν πολύ πιθανόν να άνοιγες το ραδιόφωνό σου και να άκουγες τούρκικα. Αυτό όμως, όπως πληροφορούμαι τελειώνει λίαν συντόμως.

Με νόμο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και συγκεκριμένα του υφυπουργού Κωνσταντίνου Κυρανάκη δίνεται η δυνατότητα στους ραδιοσταθμούς να έχουν όχι μία (όπως είχαν έως τώρα), αλλά δύο συχνότητες. Συνεπώς εάν παρεμβάλλεται τουρκικός σταθμός, μπορεί εύκολα και με τον νόμο να αλλάξουν συχνότητα. Ήταν απαράδεκτο όμως όσοι ραδιοφωνικοί σταθμοί άλλαζαν έως τώρα μόνοι τους συχνότητα για να ακουστούν λόγω τουρκικών παρεμβολών, να τους τιμωρούσε με πρόστιμο η αρμόδια αρχή. Με τον νόμο όμως αυτό το θέμα αυτό σταματά να υπάρχει.

Υπάρχει όμως και ένα άλλο θεματάκι. Συμβαίνει πολλές φορές (ακόμα και σε τουρίστες) μόλις πατήσουν το πόδι τους στα νησιά αυτά να εμφανίζεται ένα τούρκικο τηλεπικοινωνιακό σήμα της turkcell και να καλωσορίζει τον επισκέπτη στα τούρκικα, ωσάν να βρίσκεται στην Τουρκία και όχι σε ελληνικό νησί. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανέλαβε να επιλύσει το θέμα, εγκαθιστά στο Αιγαίο, πιο δυνατούς πομπούς τηλεπικοινωνίας ώστε να εξαφανίσει το turkcell από τα ελληνικά νησιά και να παραμείνει στην Τουρκία.

Πηγή Βηματοδότης

Προσοχή – ΔΕΔΔΗΕ: Αύριο Δευτέρα (08/07) η διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος στην Αγία Αννα

0
ΔΕΔΔΗΕ - Νάξος
ΔΕΔΔΗΕ - Νάξος

Αυτό που συμβαίνει αυτές τις ημέρες στη Νάξο δεν έχει προηγούμενο… Η μία διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος μετά την άλλη.

Το χειρότερο; Οι εκτός προγράμματος που προκαλούν “εκρήξεις” θυμού από τους καταναλωτές που βρίσκονται μπροστά σε δεδομένα που δεν μπορούν να διαχειριστούν…

Και βέβαια έχουμε και τη περίπτωση της Αγίας Αννας. Για 3η φορά έχουμε προειδοποίηση για πολύωρη διακοπή ρεύματος. Οι δύο προηγούμενες αναβλήθηκαν. Αύριο;

Τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ  θα βρίσκονται αύριο Δευτέρα 08 Ιουλίου σε εγρήγορση καθότι θα έχουμε πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος στη πεδινή Νάξο  με επίκεντρο όμως την Αγία Αννα.

Εάν σκεφτεί κανείς την υψηλή θερμοκρασία, οι διακοπές μοιάζουν μονόδρομος για εργασίες συντήρησης..

Με βάση την σχετική ανακοίνωση από το γραφείο Νάξου του ΔΕΔΔΗΕ έχουμε και λέμε…

Διακοπή Ηλεκτρικού Ρεύματος 1 : «Λόγω εκτέλεσης των απαραίτητων τεχνικών εργασιών θα γίνει διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος τη Δευτέρα 08 Ιουλίου από τις 08:00 έως τις 14:30 περίπου στις εξής περιοχές: “Αγία Αννα Νάξου”   

Παράλληλα, όπως σημειώνεται … η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση, ενδεχομένως και πριν από την προγραμματισμένη ώρα ολοκλήρωσης των εργασιών.

Και μην ξεχνάτε ότι πρέπει να έχουμε εκτός ρεύματος τις ηλεκτρικές συσκευές για την αποφυγή τυχόν ατυχημάτων με την ενεργοποίηση και πάλι του ηλεκτρικού ρεύματος

Επίσης για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία του δικτύου, έστω κι αν βρίσκονται στο έδαφος.

Κυκλάδες – Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας: Κάθε χρόνο φοιτούν όλο και περισσότεροι μαθητές

0

Με το επιμορφωτικό ταξίδι 10 εκπαιδευτών του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας της Σύρου, της Νάξου και της Σαντορίνης, ολοκληρώθηκε ο κύκλος της περιόδου 2023-2024.

Οι νέες αυτές εμπειρίες που αποκόμισαν οι καθηγητές από τις επαφές τους με την αντίστοιχη εκπαιδευτική κοινότητα της Πορτογαλίας, θα παρουσιαστούν σήμερα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για τη λήξη της σχολικής χρονιάς.

Για το επιμορφωτικό σεμινάριο μέσω του προγράμματος Erasmus, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” ο διευθυντής του ΣΔΕ, Γιώργος Στεφάνου.

Εμπειρίες και νέες μεθοδολογίες

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus και της υλοποίησης του εγκεκριμένου από το ΙΚΥ σχεδίου, το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Σύρου, Νάξου και Σαντορίνης, πραγματοποίησε ροή κινητικότητας στην Braga της Πορτογαλίας με την συμμετοχή 10 εκπαιδευτικών για την παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου στην εκπαίδευση Ενηλίκων με θέμα “Βελτίωση του επιπέδου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων μέσα από τη συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα”.

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτικό κέντρο της BragaMob και η θεματολογία σχετιζόταν με τις μεθοδολογίες και τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα τους στόχους και τις πολιτικές ενός διαφορετικού εκπαιδευτικού συστήματος και μιας διαφορετικής κουλτούρας όπως αυτά της Πορτογαλίας.

Ο διευθυντής του ΣΔΕ, Γιώργος Στεφάνου, σκιαγραφώντας το επιμορφωτικό πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, υπογράμμισε μέσω της εφημερίδας, ότι το συγκεκριμένο είχε ως αντικείμενο την επιμόρφωση πάνω στην εκπαίδευση ενηλίκων.

“Από το σχολείο μας συμμετείχαμε εκπαιδευτικοί από τη Σύρο, τη Νάξο και τη Σαντορίνη. Οπότε βρεθήκαμε στην Braga της Πορτογαλίας και κατά τη διάρκεια της 10ημερης παραμονής μας ενημερωθήκαμε τόσο για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, όσο και για την εκπαίδευση ενηλίκων”, τόνισε χαρακτηριστικά.

Στην ερώτηση ποιες διαφορές εντόπισαν ανάμεσα στο εκπαιδευτικό σύστημα της Πορτογαλίας και στο αντίστοιχο της Ελλάδας, ο κ. Στεφάνου επεσήμανε ότι “εκ μέρους των Πορτογάλων έγινε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του εκπαιδευτικού συστήματος μέσω των εξετάσεων της PISA, όπου φάνηκε ο προβληματισμός τους, λόγω του ότι η χώρα τους υποχώρησε κάποιες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη. Αυτό τους οδήγησε στον προγραμματισμό αλλαγών στο εκπαιδευτικό τους σύστημα, με την προοπτική και την αισιοδοξία να κερδίσουν το χαμένο “έδαφος” και να κατακτήσουν και πάλι τις πρώτες θέσεις στο παγκόσμιο εκπαιδευτικό σύστημα”.

Σύμφωνα με τον ίδιο οι διαφορές μεταξύ των δύο χωρών, Ελλάδας και Πορτογαλίας, είναι αρκετά σημαντικές ως προς τις εκπαιδευτικές δομές.

“Ενώ εδώ στην Ελλάδα έχουμε μικρά σχολεία, αντίστοιχα στην Πορτογαλία λειτουργούν δομές που φθάνουν έως και τους 700 μαθητές, οι Σύλλογοι των καθηγητών φθάνουν έως και τους 100 και όπως μας εξήγησαν, με αυτό τον τρόπο έχουν την ευχέρεια να λειτουργούν με ένα διαφορετικό σύστημα που τους παρέχει μετρήσεις με ψυχολόγους και ειδικούς, πετυχαίνοντας καλύτερα αποτελέσματα.”, υπογράμμισε πρωτίστως, επισημαίνοντας παράλληλα ότι το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ταξίδι τους πρόσφερε σημαντικές εμπειρίες και μεθοδολογίες, οι οποίες θα πρέπει να εφαρμοστούν από τους εκπαιδευτικούς και στην πράξη.

Ολοκληρώνοντας, ο κ. Στεφάνου δήλωσε ότι η σχολική χρονιά έκλεισε την περασμένη Πέμπτη, με μία ανοικτή εκδήλωση, όπου οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν στα υπόλοιπα μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων, αλλά και στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας των νησιών όπου δραστηριοποιείται το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, τις εμπειρίες τους από το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ταξίδι.

“Για εμάς πρόκειται για μία γιορτινή ημέρα, καθώς 10 μαθητές μας αποφοιτούν. Όταν ολοκληρώνεται αυτός ο διετής γυμνασιακός κύκλος είναι ευχάριστο γιατί εντοπίζουμε στους μαθητές μας μία βελτίωση, τόσο στην αυτοπεποίθησή τους, όσο και στην αισιοδοξία τους για ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον και είναι κάτι που μας γεμίζει, ως εκπαιδευτική κοινότητα, δύναμη για να συνεχίσουμε να προσφέρουμε”, σημείωσε ο κ. Στεφάνου.

Τέλος, ο διευθυντής της σχολικής μονάδας υπογράμμισε ότι η σχολική περίοδος 2023-2024 ήταν μία ομαλή σχολική χρονιά, η οποία όμως δημιούργησε και προβληματισμούς οι οποίοι έχουν να κάνουν με τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές σε σχέση με τον περιορισμένο χρόνο εκπαίδευσης που είχαν, λόγω αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεων.

“Μετά από τα υγειονομικά μέτρα που προκάλεσε ο κορωνοϊός, έχει επιστρέψει η κανονικότητα. Όμως εκείνο που μας προβληματίζει είναι οι μαθητές μας, όπως συμβαίνει στην τοπική κοινωνία και αυτό το γνωρίζουμε, υπεραπασχολούνται στις εργασίες τους και αυτό τους δημιουργούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αρκετά εμπόδια στο να μπορούν να είναι περισσότερο κοντά στο σχολείο και τα μαθήματά τους. Εμείς από την πλευρά μας δείξαμε μεγάλη κατανόηση, διότι έχουμε να κάνουμε καθαρά με την επιβίωσή τους, κάτι που είναι απολύτως κατανοητό”, υποστήριξε, σημειώνοντας ότι μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, το θετικό στοιχείο είναι ο ικανοποιητικός ο αριθμός αυτών που θα εγγραφούν στα Εσπερινά Λύκεια, μεγαλώνοντας η αλυσίδα των εκπαιδευόμενων.

 

Παραλίες: Eως και 60.000 ευρώ τα πρόστιμα για καταπατήσεις και αυθαιρεσίες

0
default

Tο μεγάλο «στοίχημα» για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών κατά την εφετινή θερινή περίοδο, εκτός από το κυνήγι των φοροφυγάδων, είναι και η τήρηση της νομιμότητας στις παραλίες με τις ξαπλώστρες και τις ομπρέλες που τοποθετούν εκεί οι επιχειρηματίες, οι οποίοι έχουν λάβει προηγουμένως τη σχετική άδεια. Αποτελεί ίσως προσωπικό «στοίχημα» του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος με κάθε ευκαιρία διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι δεν πρόκειται να γίνουν εκπτώσεις για τίποτε και σε κανέναν.

Οι έλεγχοι που θα γίνονται θα ακολουθούν το μοντέλο των φορολογικών ελέγχων, δηλαδή θα στέλνονται κλιμάκια από άλλες περιοχές, ώστε να αποφεύγεται η εντοπιότητα.

Ωστόσο, αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα και το γνωρίζουν πολύ καλά στον κρατικό μηχανισμό, αφού η Ελλάδα διαθέτει μια τεράστια ακτογραμμή, ενώ παράλληλα έχει εισαχθεί από εφέτος ένα νέο σύστημα που, όπως κάθε νέο, θέλει χρόνο για να δουλέψει. Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δεν αποθαρρύνει τις συναρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (Υπουργείο Οικονομικών, Κτηματικές Υπηρεσίες και Αστυνομία), που έχουν βάλει στο σκάνερ τους ακόμα και τις πιο απομακρυσμένες παραλίες της χώρας μέσω της εφαρμογής MyCoast.

Η επιδίωξη είναι μία και μοναδική: να αποφευχθούν αυθαιρεσίες και να εφαρμοστούν ορθά οι νέοι κανόνες που ισχύουν από την 1η του έτους. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν οργανωθεί ελεγκτικά κλιμάκια, τα οποία απαρτίζονται από στελέχη των κρατικών μηχανισμών και ξεσκονίζουν τις καταγγελίες που έχουν ήδη γίνει, με προτεραιότητα σε αυτές που κρίνονται ως οι πλέον σοβαρές.

Οι αρμόδιοι παράγοντες δηλώνουν ότι είναι πολύ σοβαρή δουλειά να γίνει πριν τον επιτόπιο έλεγχο το ξεσκαρτάρισμα των καταγγελιών ως προς την αξιοπιστία και την ορθότητά τους. Μεγαλύτερο βάρος δίνεται στις επώνυμες καταγγελίες, διότι εκ προοιμίου θεωρούνται πιο αξιόπιστες.

Μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί μέσω της εφαρμογής Mycoast 8.900 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 1.100 είναι επώνυμες. Από αυτές τις καταγγελίες, έχουν ήδη αξιολογηθεί 600, οι οποίες αφορούν σε 10 περιοχές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, πρόκειται για περιοχές που ήδη έχουν απασχολήσει τις αρχές, αλλά και για περιοχές για τις οποίες δεν είχε ακουστεί κάτι.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μία περιοχή της χώρας – στην Πάργα του Νομού Πρεβέζης – οι καταγγελίες είναι εκατοντάδες και αφορούν τις ίδιες παραλίες. Μετά από έναν πρόχειρο έλεγχο – δεν χρειάστηκε καν να γίνει ενδελεχής – διαπιστώθηκε ότι προέρχονταν από δύο ΙΡ (ηλεκτρονικές διευθύνσεις) που ανήκαν σε δύο επιχειρηματίες – ανταγωνιστές που το μόνο που ήθελαν – πιθανότατα – ήταν να δημιουργήσει ο ένας προβλήματα στον άλλον. Σε άλλη περιοχή της χώρας, τη Χαλκιδική, συνέβη κάτι ανάλογο, όπου λόγω των υψηλών ποσοστών παραβατικότητας κινητοποιήθηκαν αμέσως ελεγκτικά κλιμάκια.

Και σε αυτήν την περίπτωση, οι αλληλοκαταγγελίες επιχειρηματιών αποδείχθηκε ότι δεν είχαν καμία βάση. Οι έλεγχοι που θα πραγματοποιηθούν θα ακολουθούν το μοντέλο των φορολογικών ελέγχων. Θα σταλούν υπάλληλοι Κτηματικών Υπηρεσιών εκτός έδρας, ενώ για να αποφευχθούν τα «προβλήματα» που δημιουργεί η εντοπιότητα, δεν θα υπάρξουν γεωγραφικά «στεγανά». Για παράδειγμα, υπάλληλοι από την Αττική θα ενισχύσουν ελεγκτικά κλιμάκια σε νησιά του Αιγαίου και αντιστρόφως. Η συγκεκριμένη πρακτική εξυπηρετεί απόλυτα και τις ανάγκες που υπάρχουν σε προσωπικό σε περιοχές όπου καταγράφεται υψηλή παραβατικότητα και οι καταγγελίες πέφτουν… βροχή. Οι έλεγχοι μπορούν να γίνονται με δύο τρόπους:

1. Με αυτοψία στον χώρο του αιγιαλού και της παραλίας. Μετά τη διενέργεια της αυτοψίας, συντάσσεται επιτόπου πόρισμα – έκθεση αυτοψίας με συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό, όταν αυτό είναι εφικτό και επιδίδεται ή τοιχοκολλάται αμέσως.

2. Με εξ αποστάσεως φωτογραφική λήψη του χώρου του αιγιαλού και της παραλίας. Ιδίως από μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones), που λειτουργούν στον αέρα αυτόνομα ή τηλεκατευθυνόμενα, ή με αξιοποίηση δορυφορικών λήψεων. Η Κτηματική Υπηρεσία λαμβάνει το φωτογραφικό υποστηρικτικό υλικό. Βάσει αυτού συντάσσει τα πορίσματα – εκθέσεις αυτοψίας, λαμβάνοντας τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα και επιβάλλοντας κυρώσεις που περιγράφει ο νόμος.

Τα προβλεπόμενα πρόστιμα

Από 2.000 ευρώ έως και 60.000 ευρώ φτάνουν τα πρόστιμα που επιβάλλονται για παρεμπόδιση της ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα, τον αιγιαλό και την παραλία.

Πιο συγκεκριμένα:

* Για τοποθέτηση κατασκευών όπως κτίσματα, τοιχία, ζαρντινιέρες, περιφράξεις παντός τύπου, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο της κατασκευής. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, το πρόστιμο της παρούσας τετραπλασιάζεται.

* Για κινητά στοιχεία που δεν μπορούν να μετακινηθούν εύκολα, όπως αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, βαρέα οχήματα, τέντες, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που παρεμποδίζεται. Αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά κυβικό μέτρο που αντιστοιχεί στον όγκο των αντικειμένων που παρεμποδίζουν τη διέλευση.

* Για ρίψη μπάζων, οικοδομικών υλικών και κάθε είδους απορριμμάτων σε σημεία διέλευσης του κοινού προς τη θάλασσα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται (διπλάσιο αν για την απομάκρυνση των κινητών στοιχείων είναι απαραίτητη η χρήση μηχανολογικού εξοπλισμού).

* Για άσκηση κάθε είδους δραστηριότητας ή εκδήλωσης, ατομικής ή συλλογικής, επαγγελματικής ή μη, μόνιμης ή προσωρινής, που κωλύει την άμεση πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά μέτρο που αντιστοιχεί στο πλάτος της διέλευσης που εμποδίζεται.

* Για κάθε είδους σωματική ή λεκτική παρεμπόδιση, επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ.

* Τα πρόστιμα δεν μπορούν να υπολείπονται των 2.000 ευρώ ή να υπερβαίνουν τις 60.000 ευρώ.

Πηγή:protothema.gr

 

Νάξος – Κίνημα “Σώστε τις παραλίες”: Διαμαρτυρία αύριο (07/07) στην είσοδο της περιοχής “Αλυκό”

0

Το Αλυκό είναι ένας παράδεισος που δυστυχώς βιώνει την απόλυτη καταστροφή” .. Αυτό αναφέρει η Ελένη Ανδριανοπούλου από το Κίνημα “Σώστε τις παραλίες της Νάξου” (“Save the Beaches of Naxos NOW!”)

Το Αλυκό είναι μία περιοχή ιδιαίτερου κάλλους, είναι χαρακτηρισμένη ως περιοχή Natura” όμως εδώ και δεκαετίες είναι στο έρμαιο στις διαθέσεις επισκεπτών, μόνιμων κατοίκων αλλά και του Δημοσίου που το θέλει για …αξιοποίηση.

Μήπως ήρθε η ώρα να δώσουμε ένα δυναμικό παρών ώστε όλοι να αντιληφθούν την πραγματική σημασία της περιοχής για το οικοσύστημα της Νάξου;

Την Κυριακή 7 Ιουλίου, στις 9 το πρωί, οι Ναξιώτες δίνουν ραντεβού στην είσοδο του Αλυκού με σκοπό την αποτροπή και ενημέρωση των οδηγών για την οικολογική σημασία της περιοχής.

Οπως αναφέρει η κα Ανδριανοπούλου στη σελίδα της ομάδας στα social mediaΣτόχος η ενημέρωση των οδηγών για τη σημασία και προστασία του δάσους και της παραλίας
τον ΚΟΚ, ‘Αρθρο 20, 4. Εκτός κατοικημένων περιοχών, επιτρέπεται η στάση ή η στάθμευση μόνο στους χώρους που έχουν διατεθεί για το σκοπό αυτόν ή στα ερείσματα των οδών, αν δε δεν υπάρχουν τέτοια, όσο το δυνατόν πλησιέστερα στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος και παράλληλα προς τον άξονά του, εκτός αν απαγορεύεται αυτό.

Ο λόγος που πάμε τόσο νωρίς κυριακάτικα και ζητούμε την κατανόηση και συνέπεια όλων είναι ότι σε αυτοψία την Τρίτη, 25.06.2024, παρουσία συνεργείου του ΑΝΤ1, στις 9.30 το πρωί υπήρχαν παρκαρισμένα ήδη εκατοντάδες αυτοκίνητα, βαν, αυτοκινούμενα, γουρούνες και μηχανές μέσα στο δάσος και πάνω στην αμμουδιά. Κάθε λεπτό ερχόντουσαν και περισσότερα. Στις 11.30 περίπου ήταν όλο το δάσος γεμάτο. Αύριο Κυριακή το πιο πιθανό είναι ότι η προσέλευση θα είναι πολύ μεγαλύτερη.

Για να μπορέσουμε να ενημερώσουμε τέτοια μάζα οδηγών πρέπει να είμαστε πολύ νωρίς στην είσοδο και να είμαστε πολλοί”. 

Οπως διαβάζουμε στη σελίδα “Βιώσιμες Κυκλάδες”… 

Αν και το Αλυκό στα νοτιοδυτικά της Νάξου αποτελεί προστατευόμενη περιοχή Natura 2000 και περιλαμβάνει ένα από τα 8 κεδροδάση της χώρας, εξαιτίας της ελλιπούς προστασίας της περιοχής, κακοποιείται συστηματικά τους καλοκαιρινούς μήνες από τη διέλευση και στάθμευση τροχοφόρων. Η περιοχή περιλαμβάνει πέντε παραλίες, δύο εκ των οποίων, ο Άι Γιώργης και η Χαβάη, κηρύχθηκαν πρόσφατα «Απάτητες».

Από τη δεκαετία του ‘70 στο Αλυκό παραμένουν τα απομεινάρια ενός αυθαίρετου ξενοδοχείου 7.500 τ.μ. που ανοικοδομήθηκε επί χούντας από ξένους επενδυτές και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Τότε, εντός του κεδροδάσους διανοίχτηκε και ασφαλτοστρώθηκε παράνομα δρόμος, ο οποίος για τουλάχιστον δύο δεκαετίες παρέμενε κλειστός με μία μπάρα που εμπόδιζε την είσοδο των αυτοκινήτων.

 

Το 1967 το Αλυκό είχε βρεθεί να ανήκει, με πλασματικούς τίτλους ιδιοκτησίας, σε Βέλγους επενδυτές και το ελληνικό Δημόσιο ξεκίνησε έναν δικαστικό μαραθώνιο για την κυριότητα του. Με την τελεσίδικη απόφαση 301/2004 του Εφετείου Αιγαίου κηρύχτηκε δημόσια δασική έκταση και η υπόθεση έκλεισε οριστικά, 65 χρόνια αργότερα, με την απόφαση 1417/2010 του Αρείου Πάγου, που απέρριψε την αίτηση αναίρεσης της απόφασης του Εφετείου που υπέβαλαν οι καταπατητές. Τον Απρίλιο ξεκίνησε τελικά η διαδικασία επιλογής αναδόχου για την κατεδάφιση και απομάκρυνση των υλικών του ετοιμόρροπου ξενοδοχείου.

Καθώς με τα χρόνια η μπάρα διαλύθηκε, δεν έμεινε τίποτα που να εμποδίζει την είσοδο ή να ενημερώνει για την προστατευόμενη περιοχή. Η διέλευση οχημάτων στο κεδρόδασος και το παρκάρισμα στις αμμοθίνες του έγινε η πάγια τακτική. Σύμφωνα με την Ελένη Ανδριανοπούλου από το κίνημα πολιτών «Σώστε τις παραλίες της Νάξου», «η μπάρα δεν αποκαταστάθηκε και ο δρόμος, ο οποίος δεν είχε καμία νομιμότητα μέσα στο δάσος, δεν έκλεισε ποτέ με αποτέλεσμα τροχοφόρα, αυτοκινούμενα, τροχόσπιτα, μηχανές και γουρούνες να παρκάρουν στο κεδρόδασος και στην αμμουδιά.

Μέχρι και το απορριμματοφόρο του Δήμου διασχίζει τον παράνομο δρόμο για να καθαρίσει τους κάδους που είναι τοποθετημένοι στην παραλία». Στην παραλία μάλιστα δραστηριοποιείται καντίνα, η οποία παράνομα τοποθετεί καθημερινά τραπέζια και ξαπλώστρες.

 

aliko7

 

Σύμφωνα με την Οδηγία των Οικοτόπων (οδηγία ΕΟΚ 92/43), οι παράκτιες αμμοθίνες με είδη κέδρων συγκαταλέγονται στους οικοτόπους προτεραιότητας (κωδικός 2250) «που διατρέχουν τον κίνδυνο να εξαφανιστούν και για τη διατήρηση των οποίων η Κοινότητα φέρει ιδιαίτερη ευθύνη». Ωστόσο, η μοναδική πινακίδα που ενημερώνει τους επισκέπτες σχετικά με την οικολογική σημασία της περιοχής είναι παμπάλαια και σε μη εμφανές σημείο.

«Την περασμένη Τρίτη, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι, ήταν περίπου 800 αμάξια μέσα στο Αλυκό» είπε η κα Ανδριανοπούλου που συμμετείχε στην αυτοψία του ΑΝΤ1 για τις παραλίες.

 

 

Υπό αυτές τις συνθήκες, οι κάτοικοι της Νάξου αποφάσισαν να συγκεντρωθούν την Κυριακή στην είσοδο του κεδροδάσους και να πραγματοποιήσουν δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των οδηγών που θα προσέλθουν. «Σε ποια χώρα παρκάρουν μέσα σε ένα δάσος ή πάνε με το αυτοκινούμενο μέσα στους κέδρους; Το Αλυκό είναι ένας παράδεισος που δυστυχώς βιώνει την απόλυτη καταστροφή. Η διάβρωση είναι ήδη αισθητή στις παραλίες του και σε πολλά σημεία βλέπεις να βγαίνει το κοκκινόχωμα. Η διέλευση των τροχοφόρων καταστρέφει το κεδρόδασος και τα ριζώματα των κέδρων. Έχουμε σκοπό να ενημερώσουμε με ωραίο τρόπο τους οδηγούς για το πού πάνε και πού σκοπεύουν να παρκάρουν».