Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 203

Μήλος: Ερχεται λίφτινγκ σε 5άστερο ξενοδοχείο

0

Ένα βήμα πιο κοντά στην αδειοδότηση και στην εξασφάλιση των απαραίτητων γνωμοδοτήσεων που θα δώσουν το «πράσινο φως» για την υλοποίησή του βρίσκεται το project επέκτασης ενός από τα δύο 5άστερα ξενοδοχεία της Μήλου.

Το έργο, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του οποίου θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 19 Σεπτεμβρίου, αφορά την επέκταση του Milos Cove Inception Resort από την εταιρεία «Milos Cove ΑΞΕ».

Το υπάρχον ξενοδοχείο, δυναμικότητας 84 κλινών, βρίσκεται στην περιοχή Πούντα-Αγκάλη, σε μικρή απόσταση από τον οικισμό Κώμια, και διαθέτει συνολικά στην υφιστάμενη κατάστασή του 38 πισίνες ιδιωτικής χρήσης και 1 κοινόχρηστη.

Το υπό αδειοδότηση project προβλέπει την κατασκευή δύο νέων συγκροτημάτων, όπου θα αναπτυχθούν 16 δωμάτια, με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας του resort στις 118 κλίνες. Επίσης, προβλέπονται, βάσει σχεδιασμού, η κατασκευή μίας νέας κολυμβητικής δεξαμενής, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος, καθώς και μικρή αύξηση της δυναμικότητας της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ).

Μεταξύ άλλων, δε, η εγκατάσταση ΑΠΕ αναμένεται να κάνει δυνατή και τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων για τη μεταφορά των επισκεπτών εντός της έκτασης του τουριστικού συγκροτήματος, με σκοπό την περεταίρω μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος της ξενοδοχειακής μονάδας.

Βάσει σχεδιασμού, οι εργασίες επέκτασης του υφιστάμενου ξενοδοχειακού συγκροτήματος θα διαρκέσουν περίπου 15 μήνες και προγραμματίζεται η έναρξή τους αμέσως μετά την έκδοση της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων που ακολουθεί την αξιολόγηση της ΜΠΕ.

Σκοπός της εταιρείας, όπως αναφέρεται στη σχετική ΜΠΕ, είναι η ξενοδοχειακή μονάδα να αποτελέσει ορόσημο για τον τουριστικό χάρτη της Μήλου και να αναδείξει πτυχές της νησιωτικής υπαίθρου μέσω της ενίσχυσης της εμπειρίας σύνδεσης του επισκέπτη με την περιοχή, την ιστορία και τον πολιτισμό του νησιού.

«Το υπό μελέτη τουριστικό συγκρότημα έχει ως πρωταρχικό στόχο να συμβάλλει στην κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων τουριστικών αναγκών και την ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας στην περιοχή, στην οικονομική ενίσχυση, με όλες τις θετικές επιπτώσεις που ο τουρισμός συνεπάγεται για την τοπική, περιφερειακή και εθνική οικονομία», επισημαίνεται.

Η λειτουργία του ξενοδοχείου είναι 5μηνη, από τον Μάιο έως και τον Σεπτέμβριο, με μέσο όρο πληρότητας που διαμορφώνεται στο 70%, ενώ απασχολούνται μόνιμα ήδη 30 εργαζόμενοι με την προοπτική να δημιουργηθούν έως και 20 νέες θέσεις εργασίας μετά την υλοποίηση της επένδυσης επέκτασης του resort.

«Το προτεινόμενο έργο, συνιστά ένα σύγχρονο έργο τουριστικής ανάπτυξης, υψηλών προδιαγραφών. Η λειτουργία της εξεταζόμενης μονάδας συμβάλλει σημαντικά στη βιώσιμη ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική ΜΠΕ. Εξ ου και όπως επισημαίνεται, το υπό μελέτη project αναμένεται να συμβάλλει στην αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του τουριστικού κλάδου, καθώς και κατ’ επέκταση του τουριστικού προϊόντος.

Με βάση, μάλιστα, τα στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, από τα εγγεγραμμένα καταλύματα στη Μήλο, το μεγαλύτερο πλήθος ξενοδοχείων ανήκει στις κατηγορίες των 2 και 3 αστέρων, ενώ οι μονάδες 4 και 5 αστέρων είναι περιορισμένες και αποτελούν μικρό ποσοστό, 29%, των προσφερόμενων κλινών.

Συγκεκριμένα, στη Μήλο λειτουργούν 2 μονάδες 5 αστέρων, η μία εκ των οποίων είναι το Milos Cove Inception Resort. Τα δύο 5άστερα ξενοδοχεία έχουν δυναμικότητα 142 κλινών, που αποτελούν το 8% των διαθέσιμων κλινών του νησιού.

 

Αμοργός: Για διακοπές o Παύλος και η Μαρί Σαντάλ με τα παιδιά τους

0

Στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αμοργό περνούν τις καλοκαιρινές τους διακοπές ο Παύλος Γλίξμπουργκ και η Μαρί Σαντάλ.

Ο γιος του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου και η Μαρί Σαντάλ βρίσκονται στο κυκλαδίτικο νησί μαζί με τα πέντε παιδιά τους.

Σήμερα το πρωί, μάλιστα, επισκέφθηκαν το μοναστήρι της Παναγίας της Χοζοβιώτισσας. Εκεί τους υποδέχθηκε ο πατέρας Σπυρίδωνας, κερνώντας ψημένη, το παραδοσιακό ποτό της Αμοργού, και γλυκό τριαντάφυλλο.

Στη συνέχεια τους ξενάγησε στους χώρους του μοναστηριού και απόλαυσαν την υπέροχη θέα του απέραντου γαλάζιου από την κορυφή.

Τόσο η Μαρί Σαντάλ όσο και η μοναχοκόρη της οικογένειας, Μαρία Ολυμπία μοιράστηκαν φωτογραφίες στα social media.

Η Μαρί Σαντάλ φωτογράφησε τους γιους της με τον πατέρα τους στο εσωτερικό του μοναστηριού μαζί με τον μοναχό.

Στη συνέχεια, φωτογράφησαν το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου και το ασβεστωμένο ξωκκλήσι.

Με πληροφορίες από τη σελίδα iefimerida.gr

Εκτακτο – “Blue Star 1”: Στις 18:30 η αναχώρησή του σήμερα από Πειραιά

0

Καιρό είχαμε να δούμε τέτοια ανακοίνωση…

Με μία ώρα διαφορά, από την προγραμματισμένη (στις 18:30 αντί 17:30), θα αναχωρήσει σήμερα Παρασκευή 9 Αυγούστου, το πλοίο “Blue Star 1” από το λιμάνι του Πειραιά για Παροναξία – Ιο – Σαντορίνη…

Η ενημέρωση μας έρχεται από το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel στη Νάξο και όπως τονίζεται:

“Ενημερώνουμε τους ταξιδιώτες μας ότι σήμερα Παρασκευή 9/8, το δρομολόγιο του πλοίου Blue Star 1 με προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης 17:30, θα αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 18:30.

Η εκτιμώμενη άφιξη στη Νάξο είναι στις 00:05 με αναχώρηση για Ίο και Σαντορίνη στις 00:40. Δεν χρειάζεται αλλαγή εισιτηρίων.
ZAS TRAVEL το κεντρικό πρακτορείο της Blue Star Ferries στη Νάξο. Τηλέφωνα επικοινωνίας 22850 23330, 24330 και μηνύματα στο Viber: 6978777533
We inform our valued travelers that today Friday 9/8, the Blue Star 1 ferry with a scheduled departure time of 17:30, will depart from Piraeus at 18:30 instead.

The estimated arrival time in Naxos is 00:05 with departure to Ios and Santorini at 00:40. You don’t need to change your tickets”.

 

Meteo – Ελλάδα: Οι 8 στις 10 μέρες του 2024 ήταν πιο ζεστές από τον μέσο όρο

0

Ζέστη και ρεκόρ…. Η Ελλάδα πηγαίνει από το …κακό στο χειρότερο.

Η μέση μέγιστη θερμοκρασία στην Ελλάδα από την αρχή του έτους 2024 μέχρι και τις 31 Ιουλίου 2024 κυμάνθηκε πάνω από την μέση τιμή της περιόδου 1991-2020 στο 80% των ημερών.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα μετεωρολογικά δεδομένα τα οποία ανέλυσε η επιστημονική ομάδα του meteo.gr / Ε.Α.Ατις 173 από τις 213 ημέρες του έτους (μέχρι τις 31/07) ημέρες καταγράφηκαν θετικές αποκλίσεις.

Στην εικόνα παρουσιάζεται η μέση μέγιστη ημερήσια θερμοκρασία για το 2024 στην Ελλάδα μέχρι και τις 31 Ιουλίου 2024.

Μερικά σημαντικά στοιχεία από το παρακάτω γράφημα:

  • 173 από τις 213 ημέρες του έτους (μέχρι τις 31/07) ημέρες του έτους μέχρι στιγμής καταγράφηκαν θετικές αποκλίσεις.
  • Η θερμοκρασία ακόμη και το χειμώνα κυμάνθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα.
  • Τον Απρίλιο 2024 σημειώθηκαν μέγιστες θερμοκρασίες σε επίπεδα ρεκόρ στην Ελλάδα.
  • Το δίμηνο Ιούνιος – Ιούλιος 2024 με μέση μέγιστη θερμοκρασία στους 31°C είναι το θερμότερο στα χρονικά των καταγραφών στην Ελλάδα με μεγάλη διαφορά από  το 2ο (2012).
  • Το καλοκαίρι 2024 (εν αναμονή των καταγραφών του  Αυγούστου) οδεύει προς το θερμότερο στα χρονικά των καταγραφών στην Ελλάδα.
  • Το έτος 2024 πιθανότατα θα είναι το θερμότερο έτος για την Ελλάδα, αμέσως μετά το 2023.
  • Νεότερη ανακοίνωση για τις θερμοκρασίες του Αυγούστου θα δοθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Meteo: 8 στις 10 μέρες του 2024 στην Ελλάδα ήταν πιο ζεστές από τον μέσο όρο-1
Η πορεία της μέσης μέγιστης ημερήσιας θερμοκρασίας στην Ελλάδα για το 2024 σε σχέση με τη μέση τιμή της περιόδου 1991-2020. Με κόκκινες αποχρώσεις οι μέρες με θετικές αποκλίσεις της μέσης μέγιστης θερμοκρασίας και με μπλε οι μέρες με αρνητικές αποκλίσεις. [Meteo.gr]

Πηγή: Meteo.gr

 

Πάρος: Επισκέψεις και ανακοινώσεις σχετικά με την επέκταση του αεροδρομίου

0

Μετά τη Νάξο (σ.σ. δεν υπήρχε επίσημη ενημέρωση από το Δήμο), την Κάρπαθο, τη Χίο, η ώρα της Πάρου…

Έργα ανάπτυξης νέων υποδομών είναι σε εξέλιξη στο αεροδρόμιο Πάρου, εποπτεύονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Τον αερολιμένα επισκέφθηκε ο νέος διοικητής της ΥΠΑ, Γιώργος Σαουνάτσος, ο οποίος είχε συναντήσεις με το προσωπικό, υπό την αερολιμενάρχη Στέλλα Σαρρή, τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Μπιζά και τον διευθυντή έργου της Intrakat για το νέο αεροδρόμιο Αλέξανδρο Καιρίδη.

Ειδικότερα, τα εκτελούμενα έργα, προϋπολογισμού άνω των 41 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνουν:

  • Νέο κτήριο αεροσταθμού 12.500 τ.μ. και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου.
  • Νέο πύργο ελέγχου.
  • Νέο πυροσβεστικό σταθμό.
  • Αμφίπλευρη επέκταση του διαδρόμου, ώστε να αποκτήσει συνολικό επιχειρησιακό μήκος 1.800μ., καθώς και νέα φωτοσήμανση.
  • Αμφίπλευρη επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, κατά 4 επιπλέον θέσεις για τζετ αεροπλάνα, με παράλληλες εργασίες φωτισμού – φωτοσήμανσης.
  • Νέους χώρους στάθμευσης αυτοκίνητων 550 θέσεων, πλέον ειδικών θέσεων για λεωφορεία, ΑΜΕΑ και φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
  • Σύγχρονη μονάδα βιολογικού καθαρισμού με 3βάθμια επεξεργασία λυμάτων.
  • Μονάδα διαχωριστή υδρογονανθράκων για έλεγχο απορροών προς τους παρακείμενους ευαίσθητους αποδέκτες.
  • Εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος ισχύος 100 Κwp με αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας και διασύνδεση του συστήματος στο δίκτυο του διαχειριστή ηλεκτρικής ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ).

Ο διοικητής της ΥΠΑ, Γιώργος Σαουνάτσος, σημείωσε σχετικά: «Ο λειτουργικός και σύγχρονος σχεδιασμός του τερματικού σταθμού εγγυάται ότι η Πάρος θα πρωταγωνιστεί στις τουριστικές αφίξεις μέσω του αεροδρομίου και το επιβατικό κοινό θα απολαμβάνει την ταξιδιωτική εμπειρία μέσα από υψηλού επιπέδου υποδομές.

Με το πέρας των έργων ο νέος τερματικός αεροσταθμός θα είναι κατά 17 φορές μεγαλύτερος από τον σημερινό, ο οποίος είναι επιφάνειας 745 τ.μ. Η σταδιακή παράδοση του νέου αεροσταθμού στην ΥΠΑ προβλέπεται να ξεκινήσει μέχρι το καλοκαίρι του 2026.

Παράλληλα, η επέκταση του διαδρόμου από τα 1.400μ στα 1.800μ θα δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιούνται πτήσεις με μεγαλύτερα αεροσκάφη, συνοδευόμενη από την αύξηση του αριθμού θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Αυτή η μεγάλου μεγέθους ανάπτυξη του αεροδρομίου εξελίσσεται δίχως να επηρεάζεται το πτητικό έργο», ανέφερε.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, το 2023 στο αεροδρόμιο Πάρου διακινήθηκαν 331.852 επιβάτες, και πραγματοποιήθηκαν 6.781 κινήσεις αεροσκαφών.

Με τα έως τώρα στατιστικά στοιχεία, το 2024 καταγράφεται αύξηση της επιβατικής κίνησης της τάξης του 12%.

Οσο για το Δήμαρχο Πάρου κο Κωνσταντίνο Μπιζά μέσω ανάρτησης στη προσωπική του σελίδα ανέφερε ”  Επίσκεψη στο νησί μας του νέου Διοικητή της ΥΠΑ κ. Γεώργιου Σαουνάτσου. Συζητήσαμε για την πορεία των έργων στο αεροδρόμιο και για τους τρόπους επίλυσης θεμάτων της καθημερινότητας μέχρι την κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων.

Η Δημοτική Αρχή και οι υπηρεσίες του Δήμου Πάρου θα συμβάλουν σε οτιδήποτε τους ζητηθεί στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, για την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου και για την εξυπηρέτηση των χιλιάδων επιβατών που επιλέγουν τις αεροπορικές πτήσεις προς και από το νησί μας.
Πιθανότατα το καλοκαίρι του 2026 να είναι έτοιμο ένα τμήμα των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων ( 12.500 τ.μ. ) του αεροδρομίου”.

 

Νάξος – Δαμαριώνας: Μία βόλτα στο χρόνο με βάση την πορεία των μνημείων

0

Τόπος: Νάξος – Δαμαριώνας (Ι.Ν. Μεταμόρφωσης Σωτήρος)

Χρόνος: Σάββατο 10 Αυγούστου (ώρα έναρξης 19:30)

Δράση: Ημερίδα με θέμα “Μνημεία στη πορεία του χρόνου”

Διοργάνωση: Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Δαμαριώνα Νάξου «Η ΔΑΜΑΡΙΣ» και Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Τι θα δούμε… 

Στο πλαίσιο των δράσεών του, ο Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Δαμαριώνα Νάξου «Η ΔΑΜΑΡΙΣ», σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, διοργανώνει ημερίδα με θέμα «Μνημεία στην πορεία του χρόνου…».

Αναλυτικά θα μιλήσουν:

  • Νίκος Προμπονάς (Ερευνητής, Μέλος της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας):
    “Τα μνημεία της φυσικής μας κληρονομιάς μέσα στον χρόνο”.
  • Αλέκος Ε. Φλωράκης (Δρ Εθνολόγος – Λαογράφος):
    “Γλυπτά του Ευρυβιάδη Λαμπαδίτη στη Νάξο”.
  • Ευγενία Τζαννίνη (Επίκουρος Καθηγήτρια ΕΜΠ):
    “Προστασία Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Τεχνητή Νοημοσύνη”.
  • Dr Δημήτρης Αθανασούλης (Διευθυντής Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων):
    “Το Κάστρο Απαλήρου στο βυζαντινό σύστημα οργάνωσης της Νάξου και του Αρχιπελάγους”.

Δείτε την αφίσα της εκδήλωσης 

 

Υπουργείο Αθλητισμού: Φρένο στα ανεξέλεγκτα χρέη των αθλητικών ομοσπονδιών

0

Ένα νέο περιβάλλον απόλυτης οικονομικής διαφάνειας και πλήρους εποπτικού ελέγχου των αθλητικών Ομοσπονδιών εγκαθιδρύεται με την εφαρμογή της διάταξης του άρθρο 84 του ν.5128/2024 (A΄ 118) στις πρόσφατες ψηφισμένες, με ευρεία συναίνεση από την Βουλή, αθλητικές διατάξεις του Αναπληρωτή Υπουργού Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση

Η Κυβέρνηση υλοποιεί τις δεσμεύσεις της για νοικοκύρεμα, διαφάνεια και εξορθολογισμό σε όλο το φάσμα του αθλητικού γίγνεσθαι, όπως γίνεται σαφώς αντιληπτό από την ερμηνευτική εγκύκλιο που εκδόθηκε και αφορά σε σχετικές οδηγίες/διευκρινίσεις σχετικά με τη συμμόρφωση και την παροχή οδηγιών για την έγκριση και την ορθή εκτέλεση των προϋπολογισμών των εποπτευομένων φορέων.

«Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντά μου ως Αν. Υπουργός Αθλητισμού έθεσα ως προτεραιότητα σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στο σύνολο του Ελληνικού Αθλητισμού. Πολλές από αυτές είναι ήδη γνωστές, έχουν υλοποιηθεί είτε βρίσκονται σε φάση υλοποίησης, ενδεικτικά ασφαλείς αθλητικές εγκαταστάσεις, νόμος για την αντιμετώπιση της αθλητικής βίας, ταυτοπροσωπία με ηλεκτρονικό εισιτήριο, ψηφιοποιήση και χαρτογράφηση του Ελληνικού Αθλητισμού με το e-kouros, κωδικοποίηση αθλητικής νομοθεσίας, εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση όλων των εθνικών αθλητικών κέντρων, ΟΑΚΑ, ΣΕΦ με γενναία αύξηση για πρώτη φορά των προϋπολογισμών τους κ.α.

Επιπρόσθετα σήμερα μετά την ψήφιση του τελευταίου νομού και την εγκύκλιο του Υπουργείου Αθλητισμού επιλύουμε και κλείνει οριστικά ένα χρόνιο πρόβλημα που υπονόμευε διαχρονικά τη χρηστή διαχείριση και διόγκωνε τα -σχετικά με τη χρήση εγκαταστάσεων- χρέη των αθλητικών φορέων.

Η κατάσταση αυτή δημιουργούσε διαφυγόντα έσοδα από τα ΕΑΚ και τους εποπτευόμενους φορείς μας, ποσά απόλυτα αναγκαία για την συντήρηση και αναμόρφωσή τους. Τώρα λύνουμε άπαξ δια παντός αυτό το ζήτημα», δήλωσε σχετικά ο κ. Βρούτσης.

Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις που θεσπίστηκαν για πρώτη φορά και εγγυώνται τη διαφάνεια και τη νομιμότητα στις οικονομικές συναλλαγές των αθλητικών φορέων είναι οι εξής:

Διενέργεια ελέγχου των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από Ορκωτούς Ελεγκτές, για τους αθλητικούς φορείς με ετήσιο προϋπολογισμό άνω του ποσού των 100 χιλ. ευρώ.
Φρένο στις αυθαίρετες προβλέψεις των Ομοσπονδιών που οδηγούσαν σε ελλείματα – υποθηκεύοντας το μέλλον τους – με την παραδοχή η απόκλιση των προϋπολογισμένων ιδίων εσόδων να μην υπερβαίνει το 10% των πραγματοποιηθέντων ιδίων εσόδων του απολογισμού του προηγούμενου έτους.

Αποδοχή του πάγιου αιτήματος των διοικήσεων των Αθλητικών Ομοσπονδιών να μπορούν να προϋπολογίσουν εγκαίρως βασιζόμενες στο 80% των εσόδων της κρατικής επιχορήγησης του προηγούμενου χρόνου. Το ποσό αυτό θα αναπροσαρμοστεί αναλόγως μετά την οριστικοποίηση του ύψους της ετήσιας επιχορήγησής του. Έτσι για πρώτη φορά όλες οι Ομοσπονδίες και οι Αθλητικοί φορείς θα μπορούν να συντάσσουν προϋπολογισμούς εμπρόθεσμα.

Απαραίτητη προσκόμιση -για πρώτη φορά- βεβαίωσης περί μη οφειλής από 1/1/2024 προς τα Ν.Π.Δ.Δ. Εθνικά Αθλητικά Κέντρα εποπτείας Υπ. Αθλητισμού και στα Ν.Π.Ι.Δ. Ο.Α.Κ.Α, ΣΕΦ, ΕΟΚΑΝ. Ειδικότερα σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 84 του Ν. 5128/2024 (Α΄ 118), οι φορείς που αιτούνται επιχορήγησης από τον τακτικό προϋπολογισμό της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού θα πρέπει να μην έχουν υποχρεώσεις προς τα Εθνικά Αθλητικά Κέντρα και τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου «Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας», «Εθνικός Οργανισμός Καταπολέμησης Ντόπινγκ» και «Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών – Σπύρος Λούης», οι οποίες να παραμένουν ανεξόφλητες.

Σε αντίθετη περίπτωση το ποσό της οφειλής θα παρακρατείται από το Υπ. Αθλητισμού κατά το στάδιο της εκτέλεσης της τακτικής επιχορήγησης είτε του «ΣΤΟΙΧΉΜΑΤΟΣ» και θα αποδίδεται εν συνεχεία στους φορείς στους οποίους υπήρχαν οι οφειλές.

Οι πόροι που θα αποδίδονται σε όλα τα Εθνικά Αθλητικά Κέντρα θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για την συντήρηση, τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των αθλητικών εγκαταστάσεων.

 

Πρόταση ημέρας – Γλυκό: Αναφιώτικο κουφέτο …

0

Πάμε Ανάφη; Και αντί για φαγητό σήμερα έχει .. κουφέτα. Οχι γάμου απαραίτητα αλλά ως κέρασμα ακόμη και σε μία γιορτή…

«Το κουφέτο ήταν το κέρασμα στους γάμους παλιά, που δεν υπήρχαν οι μπομπονιέρες. Στο νησί υπήρχαν άφθονα αμύγδαλα» λέει στον Γαστρονόμο η Αναφιώτισσα Μαργαρίτα Καλογεροπούλου, που μας έδωσε τη συνταγή. Όσο απλό είναι, τόσο νόστιμο είναι.

Κάποιοι το προτιμούν καυτό! Μια άλλη εκδοχή είναι το σουμόμελο ή σουσαμόμελο, όπου αντί για αμύγδαλα χρησιμοποιούσαν το ντόπιο σουσάμι και ήταν ένα είδος ρευστού παστελιού.

Χρόνος: 1 ώρα προετοιμασία Σύνολο: 1 ώρα

Υλικά

Μερίδες: 20

  • 1 κιλό αμύγδαλα, όχι ασπρισμένα
  • 600 γρ. μέλι, κατά προτίμηση ανθόμελο
  • 1 σφηνάκι ρακή
  • 1/2 κουτ. γλυκού κανέλα σε σκόνη

Διαδικασία

  1. Για να ετοιμάσουμε το αναφιώτικο κουφέτο ρίχνουμε τα αμύγδαλα σε ένα μεγάλο μπολ με καυτό νερό και τα αφήνουμε για 15-20 λεπτά.
  2. Τα στραγγίζουμε και τα ξεφλουδίζουμε πολύ εύκολα, πιέζοντάς τα ένα ένα με τα δάχτυλά μας.
  3. Με τον ίδιο τρόπο τα χωρίζουμε στη μέση, στους δύο λοβούς τους.
  4. Τα αφήνουμε να στεγνώσουν πολύ καλά, απλωμένα σε πετσέτες, για περίπου 1 ώρα ή τα απλώνουμε σε ένα ταψί και τα βάζουμε για λίγα λεπτά σε φούρνο προθερμασμένο στους 50-60°C.
  5. Σε ένα φαρδύ αντικολλητικό τηγάνι ρίχνουμε περίπου το 1/3 της ποσότητας του μελιού και τα αμύγδαλα και ζεσταίνουμε σε πολύ χαμηλή φωτιά για περίπου 10 λεπτά, ανακατεύοντας ασταμάτητα με ξύλινη κουτάλα ή ελαστική σπάτουλα, μέχρι τα αμύγδαλα να ροδίσουν απαλά και το μέλι να δέσει λίγο, σαν καραμέλα.
  6. Δοκιμάζουμε ένα αμύγδαλο: πρέπει να είναι τραγανό μεν, αλλά δεν το παρακάνουμε με το καβούρδισμα για να μην πικρίσουν.
  7. Αποσύρουμε από τη φωτιά και ρίχνουμε τη ρακή, προσεκτικά γιατί πιτσιλίζει, ανακατεύοντας καλά.
  8. Προσθέτουμε το υπόλοιπο μέλι και ανακατεύουμε για να ενσωματωθεί στο μείγμα.
  9. Παραδοσιακά το κουφέτο προσφέρεται μέσα από μεγάλη και ρηχή πιατέλα, μοιράζοντας στους καλεσμένους κουταλάκια για να πάρει ο καθένας απευθείας από την πιατέλα. Εμείς μπορούμε να το σερβίρουμε σαν γλυκό κουταλιού.

Η συνταγή πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Γαστρονόμος, τεύχος 221.

 

Αμοργός: Η εμφάνιση κρουαζιερόπλοιου και η συζήτηση γύρω από την παρουσία του

0

“Εκλεισε” ο ορίζοντας στο γραφικό λιμάνι των Καταπόλων στην Αμοργό, όταν πριν από μερικές μέρες κατέπλευσε ένα θηριώδες κρουαζιερόπλοιο. Μήκους 248 και πλάτους 32 μέτρων, με χωρητικότητα 1.473 επιβατών και 640 άτομα πλήρωμα, έμεινε για μερικές ώρες στο όμορφο Κυκλαδονήσι, κατακλύζοντας με πλήθος κόσμου συγκεκριμένα σημεία του νησιού.

Το κρουαζιερόπλοιο ήταν το «κερασάκι στην τούρτα» ή η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι μιας αυξανόμενης παρουσίας πλοίων κρουαζιέρας στην Αμοργό. Τα κρουαζιερόπλοια δεν δένουν στο λιμάνι (δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα), αλλά μένουν αρόδο.

Οι τουρίστες μεταφέρονται με σκάφη στην ακτή και από εκεί με λεωφορεία μετακινούνται μαζικά συνήθως στη Μονή της Παναγίας της Χοζοβιώτισσας και στα σοκάκια της Χώρας, για να επιστρέψουν μετά από λίγες ώρες στο κρουαζιερόπλοιο, όπου θα δειπνήσουν και θα χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες του all inclusive.

Οι προκλήσεις

Η Αμοργός, που έχει ταυτιστεί με το «απέραντο γαλάζιο», το εξαιρετικό τοπίο και την ιδιαίτερη πολιτιστική φυσιογνωμία, με μια διαχρονική πορεία επισκεψιμότητας που σέβεται κατά βάση τον τόπο, βρίσκεται αντιμέτωπη με τις προκλήσεις μιας μαζικοποιημένης τουριστικής παρουσίας, ιδανικής στο να δημιουργεί συμφόρηση, αλλά αφήνει ελάχιστο οικονομικό όφελος στον τόπο, πέρα από συγκεκριμένες υπηρεσίες. Κι αυτό ενώ τα σύννεφα της υπερτουριστικής επιβάρυνσης σκιάζουν και το Αιγαίο.

Βέβαια, υπάρχουν διαφορετικές γνώμες στο νησί για το θέμα των κρουαζιερόπλοιων. «Χαλάνε την εικόνα στα Κατάπολα, διαλύουν την ατμόσφαιρα στη Μονή της Χοζοβιώτισσας, κατακλύζουν για λίγο τα σοκάκια της Χώρας και αφού γεμίσουν με λεωφορεία τον κεντρικό δρόμο του νησιού, αποσύρονται, αφήνοντας μόνο ενόχληση και ούτε ευρώ», λέει στην «Κ» κάτοικος.

«Αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι η απειλή να έρχονται ολοένα και περισσότερα και μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στην Αμοργό και να χαλάσουν το κλίμα που έχουμε. Τότε θεωρώ πως και ο ποιοτικός τουρισμός θα δεχθεί πλήγμα», αναφέρει άλλος. «Δεν νομίζω πως μπορούμε να κόψουμε τα κρουαζιερόπλοια, ούτε να επιλέξουμε εμείς με ποιον τρόπο θα έρθει ο τουρίστας. Πέρα από το οικονομικό όφελος, λειτουργούν και σαν διαφήμιση για το νησί μας», ήταν μια διαφορετική γνώμη. Η ανάγκη να υπάρχει ρύθμιση και όχι ανεξέλεγκτη παρουσία επισημαίνεται από τους περισσότερους.

Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι πως οι επισκέψεις μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στην Αμοργό πραγματοποιούνται παρά τη σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου από πέρυσι τον Ιούνιο, που επιχείρησε να παρέμβει «ρυθμιστικά» στο θέμα. Στην απόφασή του (29/6/2023) μπαίνουν συγκεκριμένα όρια στο μέγεθος των πλοίων κρουαζιέρας που πρέπει να δέχεται το νησί, θέτοντας ως ανώτατο όριο τα 150 μέτρα και ζητώντας μάλιστα να μη γίνονται επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Το δημοτικό συμβούλιο εξουσιοδότησε τον δήμαρχο για τις περαιτέρω ενέργειες.

Το δημοτικό συμβούλιο ωστόσο δεν έχει την αρμοδιότητα στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά η γνώμη του δεν μπορεί να μη λαμβάνεται υπόψη, όπως κι ευρύτερα η γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Τελικά, το μόνο σίγουρο είναι πως η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου παραβιάζεται συστηματικά.

Δεν είναι μόνο ότι τα κρουαζιερόπλοια επισκέπτονται την Αμοργό μέσα στον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αλλά και ότι το μέγεθός τους υπερβαίνει τα 150 μέτρα. Για παράδειγμα, στις 31 Ιουλίου είχε πιάσει το 186 μέτρων κρουαζιερόπλοιο (466 επιβάτες και 295 μέλη πληρώματος) και στις 20 Ιουλίου ένα άλλο, μήκους 190 μέτρων (298 επιβάτες και 246 μέλη πληρώματος). Στις 28 Αυγούστου αναμένεται να ξαναπιάσει στα Κατάπολα εκείνο με χωρητικότητα 1.473 επιβατών.

«Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου πρέπει να γίνει σεβαστή. Αυτή τη στιγμή πρέπει να μπει ένα φρένο, γιατί η όλη πορεία δεν συνάδει με τη φυσιογνωμία του νησιού μας. Εχουμε και τα αρνητικά παραδείγματα άλλων νησιών στις Κυκλάδες. Πολλά πράγματα γίνονται ανεξέλεγκτα. Για παράδειγμα πριν από μερικές μέρες εμφανίστηκε κρουαζιερόπλοιο και στο λιμάνι της Αιγιάλης, που δεν έχει καν σχετικό πρωτόκολλο ασφαλείας», λέει στην «Καθημερινή» η Ελευθερία Ψυχογιού, δημοτική σύμβουλος Αμοργού. «Η όχληση είναι δεδομένη. Για τους λουόμενους στον κόλπο των Καταπόλων υπάρχει οπτική και ηχητική ρύπανση, τα κρουαζιερόπλοια πλησιάζουν προς την πλευρά των παραλιών, δεν είμαστε σίγουροι τι γίνεται και με τα λύματα. Ενώ θα έπρεπε να έχουν γιατρό στο πλοίο, πριν από μερικές μέρες χρειάστηκε να διακομιστεί ένας ασθενής στο ελλιπέστατο Κέντρο Υγείας του νησιού», συμπληρώνει η κ. Ψυχογιού.

Η επέκταση του λιμένα

Οι ανησυχίες πολλών κατοίκων μεγαλώνουν από τα σχέδια επέκτασης του λιμένα των Καταπόλων στην Αμοργό, που σήμερα μπορεί να υποδεχθεί ένα πλοίο της γραμμής και μικρότερα σκάφη. Οι προτάσεις για την επέκταση της προβλήτας και των άλλων εγκαταστάσεων στοχεύουν στην ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δύο πλοίων των ακτοπλοϊκών γραμμών και ενός κρουαζιερόπλοιου, προχωρώντας σε οδικές και άλλες παρεμβάσεις, που έχουν αντιμετωπίσει ισχυρές ενστάσεις στη διαβούλευση με την τοπική κοινωνία. Για πολλούς το ερώτημα τίθεται έτσι: Απέραντο γαλάζιο ή απέραντα κρουαζιερόπλοια;

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr 

 

Νάξος – Απείρανθος: Το τελευταίο αντίο σήμερα στον Λογοθέτη (Γούλια του Τζορμπά) Γρατσία

0

“Έφυγε ξαφνικά ..και θρηνεί τ’Απεραθου κι όλη η Νάξος,
ο Λογοθέτης Εμμ Γρατσίας–Γούλιας του Τζορμπά,και τση Κούλας του Παρταρόλου

Πώς θ’ακούσει την καμπάνα
σου,Γούλια,η δόλια μάνα???

Kαλό ταξίδι,Γούλια του Τζορμπά
κι η Παναγία δύναμη να δίνει,

στη μάνα,στο μπαμπά και Πέτρο σας,
γυναίκα σου,στη θυατέρα σου κι Ερήνη

Που στο ΚΤΕΛ,Γούλια,δε ξανα-
πάς και στο χωριό στη μάνα…

Aπό όλοι,αξέχαστε οδη-
γέ μας,καλό κατευόδι……

Με τον τρόπο αυτό η Ελένη Ελευθερίου, μέσω της σελίδας της στα social media, λέει το δικό της ξεχωριστό “κατευόδι” σε ένα πρόσωπο που έφυγε νωρίς… Η είδηση του θανάτου του Λογοθέτη Γρατσία (ή Γούλια του Τζορμπά) σε ηλικία μόλις 56 ετών φέρνει δάκρυα στα πρόσωπα όλων…

Ακόμη και σε όσους δεν τον γνώρισαν αλλά ήξεραν για το πρόσωπό του…  Δεκάδες οι αναρτήσεις και οι αναφορές στα social media… Από ένα απλό “αντίο” ή συλλυπητήρια στην οικογένειά του, έως ποιήματα ή σκέψεις όπως αυτή της κας Ελευθερίου.

Η εξόδιος ακολουθία θα γίνει σήμερα στις 11 το πρωί στον Αγιο Νικόδημο Νάξου…