Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 183

Deutsche Welle: Οι παραλίες της Ισπανίας «πεθαίνουν» – Ποιες είναι οι επιπτώσεις

0

Ο Ζοσέπ βουρκώνει κοιτάζοντας την Πλάτγια ντ’ Άρο. «Όταν ήμουν παιδί ερχόμουν εδώ και έπαιζα, έκανα μπάνιο… Η παραλία τότε ήταν διπλάσια», θυμάται ο 48χρονος δάσκαλος.

Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, όλοι στο παραθαλάσσιο θέρετρο Κόστα Μπράβα της Καταλονίας συμφωνούν πως εδώ και δεκαετίες η παραλία μικραίνει ολοένα και περισσότερο.

Και αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει μόνο στην Πλάτγια ντ’ Άρο. Το φαινόμενο του «θανάτου των παραλιών» παρατηρείται και αλλού. Κατά τους ειδικούς οφείλεται στο γεγονός ότι οι ακτές χτίζονται ακριβώς μέχρι την παραλία: σε μία ακτογραμμή που δεν έχει χτιστεί, η παραλία μετακινείται σταδιακά προς την ενδοχώρα – κάτι που είναι όμως αδύνατον όταν υπάρχουν κτίσματα δίπλα στη θάλασσα.

«Οι παραλίες που παραμένουν ανέγγιχτες μπορούν να προσαρμοστούν πολύ εύκολα στην κλιματική αλλαγή, μιας και είναι σε θέση να… αποτραβηχτούν και να ανυψωθούν, όταν ανεβαίνει η στάθμη της θάλασσας», εξηγεί η Φρανσέσκα Ρίμπας από το Πανεπιστήμιο Politècnica de Catalunya στη Βαρκελώνη. Όταν όμως η παραλία δεν μπορεί να μετακινηθεί επειδή έχει πάνω της τόνους τσιμέντου, τότε απλώς εξαφανίζεται.

Οι αμμόλοφοι των παραλιών μετατρέπονται σε παραλιακούς πεζοδρόμους – και αυτό αποτελεί μεγάλο πρόβλημα κατά την ειδικό, επειδή έτσι περιορίζεται η δυνατότητα των παραλιών να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, με αποτέλεσμα πέραν των άλλων να μεγαλώνει και ο κίνδυνος πλημμύρας.

Το μέλλον μοιάζει δυσοίωνο

Το ίδιο συμβαίνει και σε παραλίες άλλων χωρών, όπως στις ΗΠΑ, την Τουρκία, τη Βραζιλία ή την Αυστραλία. Και το πρόβλημα επιβαρύνεται φυσικά και από την κλιματική αλλαγή – σύμφωνα με μελέτη του επιστημονικού περιοδικού Nature Climate Change «μέχρι το τέλος του αιώνα ενδέχεται να έχει εξαφανιστεί το 50% των αμμουδερών παραλιών παγκοσμίως».

Όπως τονίζει και η Ρίμπας, βασιζόμενες σε δορυφορικές εικόνες οι διεθνείς μελέτες έχουν δείξει πως μεταξύ 1984 και 2015 επηρεάστηκε από τη διάβρωση το 25% των παραλιών παγκοσμίως. Το Χαρτογραφικό και Γεωλογικό Ινστιτούτο της Καταλονίας (ICGC) έχει επίσης διαπιστώσει πως μεταξύ 1956 και 2019 το 65% των παραλιών της Καταλονίας (δηλαδή 319 από τις 489 παραλίες) έχει συρρικνωθεί.

Το δράμα των παραλιών της Καταλονίας

«Μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι το Μονγκάτ, η παραλία του οποίου έχει χάσει το 90% της άμμου της», επισημαίνει η Greenpeace. Έπειτα από μία μεγάλη καταιγίδα την άνοιξη η κατάσταση ήταν τόσο άσχημη, ώστε η πόλη της Καταλονίας εξέτασε ακόμη και το ενδεχόμενο να ακυρώσει τη θερινή σεζόν. «Δεν είχαμε πια χώρο ούτε για την καρέκλα του ναυαγοσώστη», δήλωσε προσφάτως η Τάνια Γκονζάλες, δημοτική σύμβουλος για το περιβάλλον, στην εφημερίδα El Periódico.

Σήμερα η παραλία είναι μία λωρίδα πλάτους δύο μέτρων – παρ’ ότι πριν από δέκα χρόνια είχε ακόμη 50 μέτρα πλάτος. «Αναγκαστήκαμε να κλείσουμε όλα τα beach bars», λέει ο δήμαρχος Αντρέου Αμπσίλ.

Οι επιπτώσεις του «θανάτου των παραλιών»

Η διάβρωση των ακτών έχει ανησυχητικές επιπτώσεις. Όπως και στην υπόλοιπη Ισπανία, έτσι και στην Καταλονία ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πηγές εσόδων – και η τουριστική βιομηχανία είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από τις παραλίες. Την ίδια στιγμή κινδυνεύει και ένα «υπερπολύτιμο οικοσύστημα», υπογραμμίζει η Ρίμπας, προσθέτοντας πως «οι παραλίες είναι και οι καλύτεροι προστάτες από τις καταιγίδες». Εάν η παραλία μίας πόλης πάψει απλώς να υπάρχει, «τότε οι καταιγίδες θα έχουν πολύ πιο καταστροφικές συνέπειες».

Πολλοί Ισπανοί αρνούνται να παρακολουθούν τις παραλίες τους να πεθαίνουν με σταυρωμένα τα χέρια. Έτσι, κινητοποιούνται και οργανώνουν δράσεις ενημέρωσης και διαμαρτυρίας, ώστε να ευαισθητοποιήσουν και άλλους συμπολίτες τους – τον Αύγουστο η οργάνωση SOS Costa Brava ανέβασε για παράδειγμα μία παράσταση σε ένα ανοιχτό θέατρο κοντά στην Πλάτγια ντ’ Άρο με θέμα τις οικολογικές επιπτώσεις της ανεξέλεγκτης οικοδόμησης κτηρίων. Σε πολλές περιοχές της Ισπανίας το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο αυστηροποιείται – αν και ενίοτε οι κατασκευές συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό, ακόμη και παράνομα.

Ο Πάουλ Μπος, αντιπρόεδρος της SOS Costa Brava, τονίζει σε συνέντευξή του με το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων πως ο αδιάκοπος αγώνας έχει αποδώσει ήδη καρπούς. «Χάρη στις προσπάθειές μας εγκρίθηκε ένα αστικό σχέδιο για την Καταλονία, το οποίο προστατεύει διάφορες φυσικές περιοχές που επρόκειτο να καταστραφούν». Την ίδια στιγμή όμως σχεδιάζεται και η κατασκευή συνολικά 40.000 νέων διαμερισμάτων και ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων σε 22 δήμους της Κόστα Μπράβα, «κάτι που θα έχει πολύ αρνητικές συνέπειες για την ακτογραμμή και τη θάλασσα».

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος της αριστερής κυβέρνησης στη Μαδρίτη, το οποίο είναι αρμόδιο για την προστασία των ακτών, μεριμνά για την υλοποίηση δεκάδων έργων συνολικών επενδύσεων ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ. Υπό τον φόβο της απώλειας μέρους των δημοσίων εσόδων όμως οι περιφερειακές αρχές συχνά είτε παρεμποδίζουν είτε καθυστερούν την υλοποίηση των έργων.

Τι λύσεις υπάρχουν; Μέχρι στιγμής οι αρχές προσπάθησαν να φέρουν άμμο από τη Σαχάρα και να τη ρίξουν σε ορισμένες ακτές – μία λύση που φαίνεται όμως τόσο κοστοβόρα όσο και μη βιώσιμη. Η ανέγερση προστατευτικών δομών, όπως είναι για παράδειγμα οι κυματοθραύστες, βοηθούν από την άλλη πλευρά μόνο βραχυπρόθεσμα.

Μήπως ήρθε η ώρα για ορισμένα αντιδημοφιλή μέτρα;

Η Ρίμπας βλέπει μονάχα μία διέξοδο: «Πρέπει να επιστρέψουμε στη θάλασσα ό,τι της πήραμε». Η μαγική λέξη: “Renaturierung”, δηλαδή «φυσική αποκατάσταση», ένας όρος που αποδίδει την επιστροφή των πραγμάτων στη φυσική τους κατάσταση. «Πρέπει να φτιάξουμε και πάλι τους αμμολόφους που υπήρχαν αρχικά και εφ’ όσον χρειάζεται να ξηλώσουμε τους παραλιακούς πεζοδρόμους και να τους βάλουμε πιο μακριά από την παραλία – όσο αντιδημοφιλή και αν είναι αυτά τα μέτρα», λέει η ειδικός. Αυτό δοκιμάζουν ήδη δύο καταλανικοί δήμοι, η Βιλασέκα και το Καλαφέλ.

Πληροφορίες από: https://www.ot.gr

 

Νάξος – Σκαδό: Απέκτησε το δικό του λαογραφικό Μουσείο “Μαριγώ Πιτταρά” (video)

0

Σκαδό ( ή επίσημα Σκαδόν ) είναι χωριό της ορεινής βορειοανατολικής Νάξου σε υψόμετρο 560-590 μέτρων… Το όνομα του χωριού προέρχεται κατ΄ άλλους από τη πλούσια σκιά δένδρων, και εξ αυτού “σκιαδό”, Σκαδό, κατ΄ άλλους από την αρχαία λέξη ισκάς (=συκιά) και εξ αυτού “ισκάδο” Σκαδό, από το μεγάλο αριθμό τέτοιων δένδρων που καλλιεργούνταν στη περιοχή. Σήμερα καλλιεργούνται πολλά αμπέλια.

Με 106 κατοίκους με βάση την τελευταία απογραφή. Από το 1955 που αριθμούσε 615 κατοίκους (περιλαμβάνοντας και το χωριό Μέση Νάξου) είχε τηλεγραφείο και δημοτικό σχολείο.

Πρόκειται για ένα μικρό παραδοσιακό χωριό που βρίσκεται στην ΒΑ. ορεινή Νάξο. Είναι κτισμένο στις ανατολικές πλαγιές του όρους Κόρωνος και απέχει περίπου 34 χλμ από τη Χώρα Νάξου. Είναι το αμέσως επόμενο χωριό από τη Κόρωνο Νάξου και επί του ανατολικού οδικού άξονα Σταυρός Κεραμωτής – Απόλλωνας Νάξου και περιλαμβάνεται στα σμυριδοχώρια της Νάξου.

Δυστυχώς εδώ και χρόνια έχει χάσει τη δυναμική του και μόνο το καλοκαίρι θα “δει” εκατοντάδες επισκέπτες να γεμίζουν με φωνές τα σοκάκια του πανέμορφου αυτού χωριού.

Ενα από τα βασικά “όπλα” για να διατηρείται ζωντανό το χωριό και το χειμώνα είναι το Γυμνάσιο της Ορεινής Νάξου, όπου συγκεντρώνει μαθητές από τα γύρω χωριά, Απόλλωνα, Κορωνίδα,Μέση, Κόρωνο, Κεραμωτή και Απείρανθο. Μάλιστα, τη νέα χρονιά αναμένεται για πρώτη φορά να έχει περισσότερους από 20 μαθητές…

Από το βράδυ του Σαββάτου έχει και λαογραφικό μουσείο που φέρει το όνομα “Μαριγώ Πιτταρά”. Οπως διαβάζουμε σε ανάρτηση του αντιδημάρχου Φώτη Μαυρομμάτη

“Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην οικογένεια της αείμνηστης Μαριγώς Πιτταρά για τη δωρεά στην Κοινότητα Σκαδού και τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων 116 παλαιών αντικειμένων για τη δημιουργία του Μουσείου αυτού, το οποίο έλαβε σάρκα καί οστά με τις προσπάθειες του Πρόεδρου της Δημοτικής Κοινότητας Σκαδού Μιχαήλ Πάσουλα και του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

Ένας τόπος ιστορίας και πολιτισμού σε μία από τις πιο ορεινές κοινότητες του Δήμου μας, το Σκαδό, γεννήθηκε και πρέπει να τον επισκεφθεί ο καθένας μας”.

με πληροφορίες από τη σελίδα wikipedia.org

Ποιες είναι οι υποδομές που «τρέχουν» το προσεχές διάστημα στην Ελλάδα

0

Σημαντική δέσμη παρεμβάσεων επιταχύνονται το προσεχές διάστημα στον τομέα των υποδομών, καθώς ισχυρή πολιτική βούληση της ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου αποτελεί η εκτέλεση μίας σειράς μεγάλων αλλά και μικρότερων σύγχρονων έργων ανά την επικράτεια, προκειμένου να βελτιωθεί ουσιαστικά η καθημερινότητα των πολιτών. Ταυτόχρονα προωθείται ο σχεδιασμός μίας σειράς νέων «πράσινων» έργων, η ενίσχυση, αλλά και συντήρηση υφιστάμενων υποδομών.

«Συλλογικά και συνεκτικά, προχωρήσαμε σημαντικές παρεμβάσεις, που πρέπει να “τρέξουμε” με την ίδια και μεγαλύτερη ταχύτητα. Μπροστά μας υπάρχουν πολλές και μεγάλες προκλήσεις». Αυτό επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Όπως διαβεβαιώνει: «Θα συνεχίσουμε τη σκληρή δουλειά, για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών και να παραδώσουμε σύγχρονα και ανθεκτικά έργα στην κοινωνία, στην ώρα τους και με σεβασμό στο υστέρημα του φορολογούμενου».

Στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκονται: η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων, ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων, η ενίσχυση της ασφάλειας των «πράσινων» υποδομών και των μεταφορών, η βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών, η ορθολογική αξιοποίηση των υδάτινων πόρων και εν τέλει, η βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.

Στο 56% το βόρειο τμήμα του Ε65

Τον Μάιο του 2024, παραδόθηκε στην κυκλοφορία, ενιαία, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 135 χλμ. Το υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό, μήκους 46 χλμ., θα παραδοθεί περίπου με την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, από όπου και χρηματοδοτείται. Έχει ήδη εκτελεστεί το 56% του βόρειου τμήματος του συνολικού έργου.

Επίσης, προβλέπεται η υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης των περιοχών του αυτοκινητόδρομου Ε65 στα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα, Ξυνιάδα – Ανάβρα και Ανάβρα – Τρίκαλα. Αυτά θα μελετηθούν αδαπάνως για το Δημόσιο και θα κατασκευαστούν από τον Παραχωρησιούχο, ενώ η συνολική δαπάνη ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ.

Παραδόθηκε η Οδική Σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία

Τον Ιανουάριο του 2024, παραδόθηκε στην κυκλοφορία, ενιαία, ο αυτοκινητόδρομος, συνολικού μήκους 49 χλμ.. Ολοκληρώνεται, μέσα στο 2024, και ο οδικός άξονας Άκτιο – Λευκάδα.

Στο 52% ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

Τον Ιούλιο του 2023 η πρόοδος κατασκευής του έργου υπολείπονταν του 20%. Σήμερα, το ποσοστό υλοποίησης ξεπερνά το 52%. Εκτιμάται ότι, μέχρι τέλος του έτους, το ποσοστό ολοκλήρωσης θα υπερβεί το 75%. Το πολύπαθο έργο, όπως προβλέπει και η σύμβαση, θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2025.

Τον Νοέμβριο το Μετρό Θεσσαλονίκης

Η βασική γραμμή θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024. Συγχρόνως, ολοκληρώνεται το έργο της επέκτασης προς την Καλαμαριά, το οποίο προβλέπεται να παραδοθεί το 2ο εξάμηνο του 2025. Μάλιστα, το τελευταίο χρόνο, υπεγράφη η Σύμβαση για τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, απελευθερώθηκαν δρόμοι που παρέμειναν κλειστοί για πολλά έτη, υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση για την υλοποίηση έργων προσβασιμότητας / μετεπιβίβασης στον σταθμό «Νέα Ελβετία», ολοκληρώθηκε η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί τη Γενική Συγκοινωνιακή Μελέτη του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Ξεκίνησαν τα έργα για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης – Στο 35% ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης

Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί. Έχουν ήδη εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από τη Χερσόνησο Ηρακλείου έως τον Άγιο Νικόλαο. Ταυτόχρονα, προχωρά η συμβασιοποίηση της παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Επιπλέον η πρόοδος υλοποίησης στον Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, στο Καστέλι έχει ξεπεράσει το 35%.

Προχωρά η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Ο μετροπόντικας «Αθηνά» ξεκίνησε από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό, και αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5 χλμ. μέχρι το τέλος του 2025.

Ο μετροπόντικας «Νίκη» κάνει τη διάνοιξη 7,1 χλμ. από τη Βεΐκου επίσης προς τον Ευαγγελισμό, και προβλέπεται να έχει υλοποιήσει τις εργασίες μέχρι το τέλος του 1ου εξαμήνου του 2026.

Τον Μάιο του 2027 ο Περιφερειακός Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκης (Flyover)

Οι εργασίες για το εμβληματικό έργο της Θεσσαλονίκης προχωρούν, με βάση τα χρονοδιαγράμματα. Η παράδοση του έργου τοποθετείται για τον Μάιο του 2027. Μάλιστα, σε συνάντηση που έγινε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη, υπό την ηγεσία του Υπουργείου, επιβεβαιώθηκε η επιτάχυνση υλοποίησης του έργου.

Στο 90% οι μελέτες για τον Οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα

Η κατασκευή του έργου, μήκους 24 χλμ., συνεχίζεται, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης της εκπόνησης των μελετών, έχοντας ολοκληρωθεί το 90% το πρόγραμμα γεωτεχνικών εργασιών. Σχετικά με τις απαλλοτριώσεις, έχει γίνει το Δικαστήριο, στις 9 Απριλίου 2024, έχει εκδοθεί η σχετική Δικαστική Απόφαση και η αντίστοιχη αναγνώριση δαπάνης, και αναμένεται η υπογραφή των Αποφάσεων δέσμευσης ποσού. Η έναρξη εργασιών έγινε στις 23 Νοεμβρίου 2023. Έχουν ολοκληρωθεί, σε ποσοστό 90%, οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις. Η ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027.

Τον Σεπτέμβριο η σύμβαση για τον Οδικό Άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά

Το έργο, μήκους 69,5 χλμ., επανα-δημοπρατήθηκε. Έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου, έχει προχωρήσει η απόφαση κατακύρωσης και ανάθεσης της υπόψη σύμβασης, έχει ολοκληρωθεί ο προ-συμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έχει ενημερωθεί – πρόσφατα – η Βουλή των Ελλήνων. Ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης, η οποία εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο.

Ξεκίνησαν τα έργα στον Οδικό Άξονα ΝΔ Πελοποννήσου / Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

Προχωρά η εκπόνηση μελετών, σύμφωνα με τη σύμβαση ΣΔΙΤ. Έχει γίνει η εγκατάσταση δύο εργοταξίων και υλοποιούνται πρόδρομες εργασίες.

Αναβάθμιση Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής / Τμήμα Άνω Λιόσια – Μέγαρα

Η υλοποίηση του έργου γίνεται με βάση τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αφού η χρηματοδότησή του είναι αποκλειστικά από αυτό. Σε ό,τι αφορά τις χρηματοδοτήσεις, ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός του υπουργείου, για το εθνικό σκέλος του, ανέρχεται σε 334 εκατ. ευρώ για το 2024, σχεδόν ίσος με εκείνον του 2023. Θα υπάρξει, λόγω της καλή εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, αύξηση, με μόνιμο χαρακτήρα στα 550 εκατ. ευρώ το 2024 και πλέον τα επόμενα χρόνια.

Μικρότερα έργα σε όλη την επικράτεια

Στον τομέα της δικαιοσύνης:

Υπογράφηκαν οι συμβάσεις για την αποκατάσταση και συντήρηση του κτιρίου του Συμβουλίου της Επικρατείας στο Αρσάκειο Μέγαρο, για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου της Κεντρικής Υπηρεσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για τη μελέτη και κατασκευή του νέου Δικαστικού Μεγάρου στην Κω.

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για τα έργα της ανέγερσης των Δικαστικών Μεγάρων Ηρακλείου, Λαμίας και Βόλου, της νέας πτέρυγας του Δικαστικού Μεγάρου Καρδίτσας, της ανακατασκευής των Δικαστικών Μεγάρων Ρεθύμνου και Τρικάλων.

Θεμελιώθηκε το νέο Ειρηνοδικείο Πύλου.

Ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης και ανακαίνισης του Δικαστικού Μεγάρου Τριπόλεως, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο της αποκατάστασης ζημιών στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας.

Στον τομέα της εκπαίδευσης:

Ανακατασκευάστηκε το Κεστεκίδειο Ελληνικό Σχολείο στις Βρυξέλλες.

Παραδόθηκαν δύο σύγχρονες εγκαταστάσεις στη Λυκόβρυση, το νέο Ειδικό Σχολείο για Άτομα με Αναπηρία στο Περιστέρι, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Μάκρης, το 3ο Γυμνάσιο Νέας Φιλαδέλφειας.

Θεμελιώθηκαν το νέο Διθέσιο Νηπιαγωγείο Παραλίου Άστρους και το 12θέσιο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.

Στον τομέα της ασφάλειας:

Αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή πέντε Αστυνομικών Μεγάρων σε Πάτρα, Καρδίτσα, Βέροια, Λευκάδα και Αλεξανδρούπολη.

Οδικά:

Ολοκληρώθηκε ο οδικός άξονας Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο.

Υπεγράφη η σύμβαση για την κατασκευή του οδικού έργου της παράκαμψης της Γιάλοβας.

Ανακατασκευάστηκε η Γέφυρα των Φύλλων στην Εύβοια.

Παραδόθηκε η νέα οδική γέφυρα του Ευήνου στην Αιτωλοακαρνανία.

Κατασκευάζεται η νέα Γέφυρα Κερίτη στην Κρήτη.

Παραδόθηκε η πεζογέφυρα στο Παλατάκι Χαϊδαρίου.

Δρομολογήθηκε η ανακατασκευή του ελικοδρομίου στη Σαμοθράκη.

Προωθήθηκε η βελτίωση του Λιμένα Αλιευτικών Σκαφών στο Νέο Μαρμαρά Χαλκιδικής.

Ολοκληρώθηκε ο επιβατικός και εμπορικός λιμένας στο Σίγρι Λέσβου.

Πραγματοποιούνται έργα επέκτασης και βελτίωσης στα αεροδρόμια Νάξου, Σύρου και Χίου.

Υλοποιούνται έργα αποχέτευσης όμβριων υδάτων Νότιου Τμήματος Καλαμαριάς.

Επίσης, εγκαινιάστηκαν οι Σταθμοί Ασφαλούς και Προστατευόμενης Στάθμευσης Φορτηγών κατά μήκος των Αυτοκινητοδρόμων της χώρας, στο Αερινό και στην Αταλάντη, έργο το οποίο εντάχθηκε στο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη – CEF».

Υλοποίηση αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών και αντιπλημμυρικών έργων

Υπογράφηκαν, μέσα στον Ιούλιο, 3 συμβάσεις, προϋπολογισμού περίπου 320 εκατ. ευρώ, που αφορούν:

Την υλοποίηση έργων ύδρευσης στις περιφερειακές ενότητες Πρέβεζας – Άρτας – Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας. Την κατασκευή φράγματος στην περιοχή Τσικνιά της Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου. Την υλοποίηση εγγειοβελτιωτικών έργων στις παραλίμνιες περιοχές Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και Βάλτου της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας.

Το τελευταίο έργο αποτελεί ένα από τα τέσσερα σημαντικά έργα, μαζί με τα αντίστοιχα στο Ωραιόκαστρο, στο Λουτράκι και στην Ιεράπετρα, που εντάχθηκαν για χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021 – 2027».

Υπεγράφησαν οι δανειακές συμβάσεις χρηματοδότησης, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Τράπεζας Ανάπτυξης του Συμβουλίου της Ευρώπης, για την κατασκευή του φράγματος στον ποταμό Πλατύ Ρεθύμνου και την επέκταση του Αρδευτικού Δικτύου Μεσσαράς στην Περιφέρεια Κρήτης.

Παραδόθηκε το σύγχρονο αρδευτικό δίκτυο στην Ηράκλεια Φθιώτιδας, το οποίο καλύπτει την άρδευση 3.510 στρεμμάτων της περιοχής.

Στην ίδια κατεύθυνση, έχουν υπογραφεί μια σειρά από συμβάσεις έργων, όπως: Αρδευτικό δίκτυο στον Γέρμα Καστοριάς, Ταμιευτήρας στον Αγιόκαμπο Λάρισας, Δίκτυο άρδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, Φράγμα και ταμιευτήρας αγωγού μεταφοράς νερού στη Ν. Τρίγλια Χαλκιδικής, Συστήματα εξοικονόμησης νερού και ενέργειας στο αρδευτικό δίκτυο ΤΟΕΒ Νιγρίτας.

Καταρτίζονται μελέτες των συμπληρωματικών έργων του φράγματος Πηνειού στην Ηλεία, και των αρδευτικών έργων του φράγματος Ασωπού στην Κορινθία.

Επίσης, έχουν δημοπρατηθεί έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και ομβρίων στη Νέα Μάκρη Αττικής.

Μεταρρυθμίσεις για την ανθεκτικότητα των υποδομών:

Αναπτύχθηκε το Εθνικό Εγχειρίδιο Επιθεώρησης και Αξιολόγησης Γεφυρών και τον Κανονισμό Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών.

Υπογράφηκε, τέλος, προγραμματική Συμφωνία για την ανάπτυξη του Πληροφοριακού

Βασική επιδίωξη αποτελεί η καταγραφή του συνόλου των γεφυρών σε πανελλαδική κλίμακα και την παρακολούθηση των διαδικασιών επιθεώρησης, αξιολόγησης και συντήρησής τους, με απώτερο στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας των γεφυρών.

Πληροφορίες από: https://www.amna.gr

 

Σαντορίνη: Τη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στο Αμάρι Ρεθύμνου επισκέφτηκε ο Ν. Ζώρζος (video)

0

Την Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στο Αμάρι Ρεθύμνου επισκέφτηκε ο δήμαρχος Θήρας κος Ζώρζος.

 Ο δήμαρχος είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί από τους υπεύθυνους της Μονάδας για τους τρόπους διαχείρισης των απορριμμάτων.

Η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων στο Αμάρι  επεξεργάζεται ετησίως εισερχόμενη ποσότητα 43.000 τόνων απορριμμάτων, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα υψηλά ποσοστά ανάκτησης ποιοτικών ανακυκλώσιμων υλικών με σύγχρονες μεθόδους (όπως η χρήση οπτικών διαχωριστών) και είναι πλήρως αυτοματοποιημένη.

Η επεξεργασία του οργανικού υλικού  πραγματοποιείται με τη μέθοδο της ξηρής αναερόβιας χώνευσης σε αντιδραστήρες συνεχούς ροής. Η ΜΕΑ Αμαρίου λόγω των συγχρόνων μεθόδων που χρησιμοποιεί έχει επιτύχει υψηλά ποσοστά απόσμησης καθιστώντας την φιλική για τους εργαζόμενους εντός αυτής.

Το έργο είναι σχεδιασμένο να εξυπηρετεί 85.000 μόνιμους κατοίκους .

Η τεχνογνωσία και η εμπειρία περιοχών με κοινά χαρακτηριστικά με εμάς και ο τρόπος που επεξεργάζονται τα απορρίμματα τους αποτελεί χρήσιμο παράδειγμα προς μίμηση για την Σαντορίνη.

 

 

 

 

Γαλλία: Εφυγε από τη ζωή ο θρύλος του κινηματογράφου, Αλέν Ντελόν

0

Απλά θρύλος… Ο Αλέν Ντελόν, το ιερό τέρας του γαλλικού κινηματογράφου έφυγε από τη ζωή….

Οπως ανακοίνωσαν το πρωί της Κυριακής (18/08) τα τρία παιδιά του, ο Αλέν Ντελόν πέθανε σε ηλικία 88 ετών.

«Ο Αλέν Φαμπιάν, η Ανούσκα, ο Αντονί, καθώς και ο (σκύλος του) Λούμπο, με απέραντη θλίψη ανακοινώνουν πως έφυγε ο πατέρας τους. Έσβησε ειρηνικά στο σπίτι του στο Ντουσί, έχοντας γύρω του τα τρία παιδιά του και τους δικούς του. (…) Η οικογένειά του σας παρακαλεί να σεβαστείτε τις ιδιωτικές στιγμές τους αυτή τη στιγμή του εξαιρετικά οδυνηρού πένθους», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο Απρίλιο, είχε τεθεί υπό «ενισχυμένη κηδεμονία» για λόγους υγείας. Αντιμετώπισε προβλήματα θέματα μετά το εγκεφαλικό που υπέστη το 2019 και πρόσφατα βρέθηκε στο επίκεντρο μιας κλιμακούμενης οικογενειακής διαμάχης.

Μίνι βιογραφικό 

Ο Αλέν Φαμπιάν Μορίς Μαρσέλ Ντελόν γεννήθηκε στις 8 Νοεμβρίου του 1935. Υπήρξε ένας από τους εξέχοντες ηθοποιούς και σύμβολα του σεξ της Ευρώπης από τις δεκαετίες του 1960 και του 1970.

Από την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία το 1957, σε ηλικία 23 ετών, ο Ντελόν εμφανίστηκε σε 88 κινηματογραφικές ταινίες και σε επτά τηλεοπτικές. Σκηνοθέτησε επίσης δύο μεγάλου μήκους φιλμ κι έκανε την παραγωγή σε 32.

Κέρδισε τον έπαινο για τους ρόλους του σε ταινίες όπως: «Γυμνοί στον ήλιο» (1960), «Ο Ρόκο και τ’ αδέλφια του» (1960), «Η έκλειψη» (1962), «Ο γατόπαρδος» (1963), «Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο» (1967), «Η πισίνα» (1969), «Ο κόκκινος κύκλος» (1970), «Ο μπάτσος» (1972) και «Ο Κύριος Κλάιν» (1976). Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ο Ντελόν συνεργάστηκε με πολλούς γνωστούς σκηνοθέτες, συμπεριλαμβανομένων των Λουκίνο Βισκόντι, Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, Μικελάντζελο Αντονιόνι και Λουί Μαλ.

Το 1985 κέρδισε το Βραβείο Σεζάρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «Η ιστορία μας» (1984). Το 1991, έλαβε το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής της Γαλλίας.

Το 1997 ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την ηθοποιία, σε ηλικία 62 ετών.

Στο 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου του απονεμήθηκε η τιμητική Χρυσή Άρκτος. Επίσης, το 2019 στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών, έλαβε τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα για την συνολική προσφορά του στην έβδομη τέχνη.

Ικαρία – Πυρκαγιά: Βελτιωμένη η εικόνα, πρόβλημα οι ισχυροί άνεμοι

0

Σε εξέλιξη βρίσκεται από το μεσημέρι του Σαββάτου, η φωτιά που ξέσπασε σε χορτολιβαδική έκταση, στο Καμάρι του δήμου Φούρνων Κορσεών Ικαρίας. Οι άνεμοι που πνέουν στην περιοχή εξακολουθούν να έχουν ένταση, πολλές φορές και 7 μποφόρ, δυσχεραίνοντας το έργο των δυνάμεων πυρόσβεσης.

Η εικόνα της φωτιάς ωστόσο παρουσιάζει καλύτερη εικόνα. «Η κατάσταση έχει ελεγχθεί», δήλωσε σήμερα το πρωί, ο Αντιπεριφερειάρχης Σάμου, κ. Ελισσαίος Μαυρατζώτης.

Επιχειρούν 27 πυροσβέστες με 2 πεζοπόρα τμήματα, 8 οχήματα και εθελοντές.

Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από την Πυροσβεστική, η φωτιά αυτήν την ώρα κινείται νοτιοδυτικά από Καμάρι προς Μπαλί.

Δεν απειλείται κατοικημένη περιοχή, ωστόσο λόγω των ισχυρών ανέμων η φωτιά παίρνει διαρκώς διαστάσεις.

Η πυρκαγιά ξεκίνησε από την περιοχή Σκάφη, και προχώρησε προς το Καμάρι όπου το Σάββατο το μεσημέρι, εστάλη προληπτικά, μήνυμα από το 112 στους κατοίκους για εκκένωση της περιοχής.

Οι άντρες της ΕΜΟΔΕ μαζί με τους εθελοντές του νησιού καθώς και κατοίκους πάλεψαν όλη τη νύχτα για να μπορέσουν να την κρατήσουν πριν πάρει μεγάλες διαστάσεις. Με το πρώτο φως της ημέρας το ελικόπτερο της πυροσβεστικής άρχισε τη ρίψεις.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

Φολέγανδρος: Κουνέλι στιφάδο η πρόταση ημέρας για φαγητό

0

Η τέλεια συνταγή για κουνέλι στιφάδο από μια καλομαγείρισσα της Φολεγάνδρου. Ιδανικά, συνοδεύουμε με πατάτες τηγανητές.. Με την αρωγή του “Γαστρονόμου” ταξιδεύουμε στις Νότιες Κυκλάδες.. Εάν έχει και ρεύμα, τότε το φαγητό θα είναι στην ώρα του..

Θα χρειαστούν 40′ προετοιμασία, 1 ώρα και 30′ μαγείρεμα, 8 ώρες αναμονή. Σύνολο: 10 ώρες και 10′.

Υλικά

Μερίδες: 4-5

Διαδικασία

  1. Για να ετοιμάσουμε το κουνέλι στιφάδο σε βαθύ μπολ ρίχνουμε νερό και 100 ml από το ξίδι και αφήνουμε μέσα τα κομμάτια κουνελιού για ολόκληρο το βράδυ. Την επομένη, τα στραγγίζουμε και τα στεγνώνουμε με χαρτί κουζίνας.
  2. Σε μια φαρδιά κατσαρόλα ζεσταίνουμε το λάδι σε δυνατή φωτιά και σοτάρουμε τα κρεμμυδάκια για περίπου 5-6 λεπτά, μέχρι να ροδίσουν.
  3. Τακτοποιούμε τα κομμάτια του κουνελιού πάνω από τα κρεμμυδάκια και αλατοπιπερώνουμε.
  4. Ρίχνουμε το κρασί και αφήνουμε 2 λεπτά να εξατμιστεί το αλκοόλ.
  5. Στο υπόλοιπο ξίδι διαλύουμε τον πελτέ και προσθέτουμε το μείγμα στην κατσαρόλα μαζί με τα σκόρδα, τις κανέλες, τις δάφνες, το μπαχάρι και τη ζάχαρη. Σείουμε την κατσαρόλα για να ανακατευτούν τα υλικά. Δεν ανακατεύουμε με το κουτάλι, για να μη διαλυθούν τα κρεμμύδια.
  6. Χαμηλώνουμε τη φωτιά, σκεπάζουμε με το καπάκι και σιγομαγειρεύουμε για περίπου 1 ώρα και 15 λεπτά ή μέχρι να μαλακώσει το κρέας.
  7. Ξεσκεπάζουμε την κατσαρόλα, δυναμώνουμε τη φωτιά και ρίχνουμε το διαλυμένο σε νερό κορν φλάουρ. Σείουμε την κατσαρόλα να πάει παντού και μαγειρεύουμε για 1 λεπτό, ίσα να δέσει η σάλτσα.
  8. Αποσύρουμε από τη φωτιά και σερβίρουμε με πατάτες τηγανητές.

Πηγή: Γαστρονόμος

 

Σχολεία: Πρώτο κουδούνι στις 11 Σεπτεμβρίου, οι αλλαγές που έρχονται

0
Σχολείο
Σχολείο

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στις 11 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία, ωστόσο αν η ημερομηνία συμπίπτει με Σαββατοκύριακο, τότε μετατίθεται στην πρώτη εργάσιμη της εβδομάδας, τη Δευτέρα.

Φέτος και για το σχολικό έτος 2024 -2025, το πρώτο κουδούνι για τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα χτυπήσει την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου.

Το πρόγραμμα για τα Νηπιαγωγεία

Τμήμα Πρωινής Υποδοχής: λειτουργεί 7.45-8.30 με χρόνο προσέλευσης 7.45-8.00
Πρωινό Υποχρεωτικό Τμήμα: 8.30-13.00 με χρόνο προσέλευσης 8.15-8.30 και ώρα αποχώρησης 13.00

Προαιρετικό απογευματινό Ολοήμερο τμήμα: 13.00-16.00 με ώρα αποχώρησης 16.00
Αναβαθμισμένο προαιρετικό Πρόγραμμα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου: 16.00- 17.30 με ώρα αποχώρησης 17.30.

Τα ωράρια για τα Δημοτικά

Μια διαφοροποίηση καταγράφεται στο Δημοτικό που αλλάζει η ώρα αποχώρησης στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία.

Ειδικότερα η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου θα λαμβάνει χώρα στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος.

Επιπλέον, δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.

Κατά τα άλλα το πρόγραμμα παραμένει ως έχει με τους μαθητές να κάνουν μάθημα από τις 8:15 μέχρι τις 13:15.

Πολλαπλό βιβλίο: Τί είναι και πότε θα εφαρμοστεί στις σχολικές αίθουσες

Αλλαγή στα σχολικά βιβλία έρχεται με την έναρξη του νέου σχολικού έτους, όπως έχει ανακοινώσει σε δηλώσεις του ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

Σύρος: Προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τα πρόστιμα λόγω απουσίας ναυαγοσωστών

0
Σύρος - Naxospress
Σύρος - Naxospress

Προσπάθεια να “γλιτώσει” από πρόστιμα συνολικού ύψους 45.000 ευρώ καταβάλλει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, τα οποία και επιβλήθηκαν από τη Λιμενική Αρχή Σύρου, όλο το προηγούμενο διάστημα, σε συνέχεια ελέγχων μετά από καταγγελίες, για μη ύπαρξη ναυαγοσωστών.

Η Δημοτική Επιτροπή έλαβε την απόφαση να καταθέσει προσφυγή, στο πλαίσιο συζήτησης της Δημοτικής Αρχής με τη νομική Υπηρεσία του Δήμου, ώστε να αποφύγει – ει δυνατόν – να πληρώσει αυτό το σημαντικό ποσό για το δημοτικό ταμείο.

Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς, είχαν γίνει πολλές καταγγελίες για τη μη έγκαιρη τοποθέτηση ναυαγοσωστών αλλά ακόμη και για τις σημαδούρες (σ.σ. λάθος σχήμα) που είχε τοποθετήσει στις παραλίες ο Δήμος.

Το νομικό κείμενο της προσφυγής θα γνωστοποιηθεί στους δημοτικούς συμβούλους, οι οποίοι και αιτήθηκαν να έχουν γνώση του περιεχόμενου του.

Σημειώνεται πως για κάθε μία ημέρα που δεν είχε ναυαγοσώστη τον Ιούνιο, η Σύρος πλήρωνε πρόστιμο 2.000 ευρώ. Αξίζει να αναφερθεί πως ο Δήμος έχει σχετικά πρόστιμα και από πέρυσι.

Πέραν των ανωτέρω όμως, ο Δήμος βρίσκεται σε αναμονή και για την απόφαση σχετικά με την προσφυγή του πρώτου μειοδότη στον διαγωνισμό για τη ναυαγοσωστική κάλυψη.

Υπενθυμίζεται πως η Δημοτική Αρχή είχε προκρίνει να πάει σε σύμβαση με τον δεύτερο μειοδότη επικαλούμενη ελλείψεις στην πρώτη εταιρεία, κάτι που όπως φαίνεται έφερε συνέπειες στον Δήμο.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα koinignomi.gr

 

Νάξος – Τυροκομείο Πιτταρά: Κοντά για μία ακόμη φορά στους συνανθρώπους μας

0

Κινήσεις μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Αθόρυβα και απλά. Με σεβασμό στους συναθρώπους που έχουν την “ανάγκη” μας.

Τι έγινε; Τήρησαν την δική τους παράδοση… Να βρίσκονται στο πλευρό όσων έχουν ανάγκη. Το έκαναν το Πάσχα με την παρουσία τους στο Νοσοκομείο Κέντρο Υγείας, την Αστυνομία και το Λιμενικό Σώμα…

Αναφερόμαστε στα στελέχη, τα μέλη, την οικογένεια του Τυροκομείου Πιτταρά με επικεφαλής τον Νικόλα Πιτταρά, για μία ακόμη χρονιά βρέθηκαν ανήμερα της εορτής της Παναγίας στο Χαλκί και δη στο χώρο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. Στα στελέχη του Πυροσβεστικού Κλιμακίου… Και πρόσφεραν απλόχερα τα βραβευμένα τυροκομικά προϊόντα τους..

Οπως αναφέρουν με χαμόγελο και καλή διάθεση “Είναι τιμή (και παράδοση) για όλους εμάς στο Τυροκομείο Πιτταράς, να προσφέρουμε κάθε χρόνο, στην γιορτή της Παναγίας, τον Δεκαπεντάγουστο στο πυροσβεστικό σώμα του νησιού μας. Τους ευχαριστούμε για την προσφορά τους και τον καθημερινό τους αγώνα”.

Η Ιστορία του Τυροκομείου Πιτταρά 

Το τυροκoμείο και η κτηνοτροφική μονάδα του Νικόλα Πιτταρά βρίσκονται σε ημιορεινή περιοχή 1 χλμ. από τις Μέλανες της Νάξου, περιστοιχισμένο από ξερολιθιές που οριοθετούν μικρούς οικογενειακούς ελαιώνες και περιβόλια.  Η εκτροφή των ζώων και παραγωγή του γάλακτος γίνεται με σεβασμό στον άνθρωπο και στο περιβάλλον.

Το σύγχρονο τυροκομείο συνολικής επιφάνειας 400m2 είναι άρτια εξοπλισμένο: χώρος υποδοχής και παστερίωσης του γάλακτος, τυροκόμηση σε ανοξείδωτες δεξαμενές, χώρος ωρίμανσης, ποιοτικού ελέγχου και συσκευασίας.

Σε μικρή απόσταση βρίσκεται η κτηνοτροφική μονάδα όπου ζουν και μεγαλώνουν κάτω από το Αιγαιοπελαγίτικο ήλιο 220 αγελάδες γαλακτοπα­ραγωγής Holstein, 150 µοσχάρια και µο­σχίδες αναπαραγωγής και 100 µοσχάρια για παραγωγή κρέατος. 

Η κτηνοτροφική μονάδα του Νικόλα Πιτταρά ξεκίνησε το 1970 όταν ο πατέρας του, Εμμανουήλ Πιτταράς, αγόρασε την πρώτη του αγελάδα. Με την αγάπη του για αυτήν την δουλειά και την βοήθεια των 3 γιών του αυτή την στιγμή η μονάδα αριθμεί τα 500 βοοειδή και είναι η μεγαλύτερη μονάδα στο Αιγαίο.

Η παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων ξεκίνησε το Μάιο του 2008 χρησιμοποιώντας αρχικά ένα μέρος της παραγωγής του γάλακτος της μονάδας του, και από τον Απρίλιο του 2009 χρησιμοποιεί όλο το γάλα που παράγει.

Σήμερα η παραγωγή ανέρχεται σε πάνω από 3,000 τόνους γάλα ετησίως, σε τουλάχιστον 250 τόνους τυρί και 100 τόνους κρέας.