Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 174

Σαντορίνη: 168 νέοι πράσινοι κάδοι καθαριότητας στο Δήμο Θήρας

0

Ο Δήμος Θήρας παρέλαβε σήμερα Πέμπτη 22/08, 168 νέους πράσινους κάδους καθαριότητας.

Οι κάδοι θα διαμοιραστούν σε όλες τις κοινότητες του νησιού και συμβάλουν κατά πολύ στην καθημερινή προσπάθεια για μια καθαρή Σαντορίνη.

Παρακαλούμε τους συνδημότες μας για την ορθή τους χρήση.

 

Η Σύρος υποδέχεται για πρώτη φορά το Run Greece στις 5 Οκτωβρίου

0

Η Σύρος θα είναι από φέτος μία από τις έξι πόλεις της Ελλάδας που θα φιλοξενήσουν για φέτος την εμβληματική σειρά αγώνων δρόμου του ΣΕΓΑΣ με την επωνυμία Run Greece καθώς στις  5 Οκτωβρίου η πρωτεύουσα των Κυκλάδων θα διοργανώσει τον φημισμένο αγώνα δρόμου.

Με αυτόν τον τρόπο οι Κυκλάδες εντάσσονται  για πρώτη φορά στον χάρτη των Run Greece μαζί με τον Πειραιά, το Ηράκλειο, το Ναύπλιο, τα Τρίκαλα και την Αλεξανδρούπολη.

Το στοίχημα για τη Σύρο και τις Κυκλάδες να διοργανωθεί ένας αγώνας υψηλού επιπέδου που θα προσελκύσει αθλητές και αθλούμενους από όλη την Ελλάδα και ο παράγων νησιωτικότητα να λειτουργήσει θετικά και όχι ανασταλτικά για αυτή την διοργάνωση αυτή.

Ο ΣΕΓΑΣ και η ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Κυκλάδων ευχαριστούν τον νέο Δήμαρχο Σύρου-Ερμούπολης κ. Αλέξη Αθανασίου ο οποίος με μεγάλο ζήλο και ενθουσιασμό δέχτηκε την πρόταση του ΣΕΓΑΣ για τη διοργάνωση ενός αγώνα δρόμου αυτού του βεληνεκούς στην πόλη του και το Δημοτικό Συμβούλιο που υπερψήφισε και αποδέχτηκε την εισήγηση του Δημάρχου.

Αρωγός στην νέα αυτή αθλητική δράση για τις Κυκλάδες θα είναι, όπως πάντα σε αντίστοιχες διοργανώσεις η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων κ. Γιώργος Λεονταρίτης.

Ρόλο στην ένταξη της Σύρου στον κύκλο των αγώνων Run Greece έπαιξε η παρουσία του τοπικού αθλητικού συλλόγου Δρομείς Σύρου οι οποίοι με την τεχνογνωσία και την πείρα που έχουν από ανάλογες εκδηλώσεις που διοργανώνουν στο νησί εδώ και αρκετά χρόνια, αναμένεται να συμβάλουν αποφασιστικά στην επιτυχή διοργάνωση του αγώνα.

Ήδη οι εγγραφές για τη συμμετοχή στον αγώνα έχουν ανοίξει από τις 19/8 , περισσότερες πληροφορίες στο link Άνοιξαν οι εγγραφές για το Run Greece της Σύρου

Κέα: Μια γιορτή για την Καρθαία – Συναυλία μελοποιημένης ποίησης στις 31 Αυγούστου

0

Ο Δήμος Κέας σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο του ετήσιου θεσμού ΜΙΑ ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΘΑΙΑ, σας προσκαλούν το Σάββατο 31 Αυγούστου 2024 σε μία ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ, στο αρχαίο θέατρο της Καρθαίας.

Φέτος, σε μια μοναδική βραδιά πολιτισμού, στο μαγευτικό σκηνικό του αρχαίου θεάτρου η εκδήλωση θα περιλαμβάνει μερικά από τα εμβληματικότερα αριστουργήματα της πλούσιας ελληνικής ανθολογίας που έχουν μελοποιήσει σπουδαίοι συνθέτες, προσφέροντας στους επισκέπτες μια αξέχαστη εμπειρία.

Οι μελοποιήσεις των ποιημάτων των Ελλήνων ποιητών έχουν δημιουργήσει μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια που εκφράζουν με το δικό τους μοναδικό τρόπο τους πόθους, τις χαρές και τις λύπες του λαού της χώρας μας.

Εμβληματικοί συνθέτες που έχουν αφήσει το δικό τους προσωπικό αποτύπωμα όπως ο Μάνος Χατζιδάκης, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Θάνος Μικρούτσικος και ο Δημήτρης Παπαδημητρίου έχουν μελοποιήσει έργα από σπουδαίους ποιητές όπως ο Γιώργος Σεφέρης, ο Οδυσσέας Ελύτης, ο Κωνσταντίνος Καβάφης και ο Νίκος Γκάτσος. Οι μεγάλοι Έλληνες ποιητές κατάφεραν να φτάσουν στα αυτιά του κοινού μέσω της μουσικής. Οι μελοποιήσεις των ποιημάτων τους αποτελούν μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια, που χιλιοτραγουδήθηκαν από το λαό και εξέφρασαν τους πόθους, τις χαρές και τις λύπες του, την περισυλλογή, την πτώση και την ανάταση, τους έρωτες και τα πάθη.

Η μελοποιημένη ποίηση, μεταξύ άλλων, συνδέθηκε με περιόδους – ορόσημα της σύγχρονης Νεοελληνικής Ιστορίας, όπως η Μικρασιατική Καταστροφή, η Αντίσταση και η Κατοχή, ο Εμφύλιος, η Δικτατορία. Παράλληλα, ύμνησε με μοναδικό τρόπο το λευκό και γαλάζιο της Ελλάδας. Μερικοί από τους ποιητές που μελοποιήθηκαν είναι η Σαπφώ, ο Σολωμός, ο Κάλβος, ο Καβάφης, ο Καρυωτάκης, η Πολυδούρη, ο Σεφέρης, ο Ελύτης, ο Ρίτσος, ο Λειβαδίτης, ο Αναγνωστάκης, ο Καββαδίας, ο Ελευθερίου, ο Γκάτσος.

Με έργα όπως, μεταξύ άλλων, το Άσπρο Περιστέρι του Νίκου Γκάτσου σε μουσική Μάνου Χατζιδάκη, του Μικρού Βοριά του Νίκου Γκάτσου σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη και το Όμορφη και Παράξενη Πατρίδα του Οδυσσέα Ελύτη σε μουσική Λάγιου, επιχειρείται μια μελωδική διαδρομή σε σταθμούς της Ελληνικής Ιστορίας, μουσικής και ποίησης.

Τον τενόρο Νίκο Στεφάνου συνοδεύει κουιντέτο χάλκινων πνευστών.
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Πελοπίδας Μαυρόπουλος
Τρομπέτα: Διονύσης Αγαλιανός, Χρήστος Ωραιόπουλος | Τρομπόνι: Γιάννης Καΐκης 
Κόρνο: Σταματίνα Μαυροπούλου | Τούμπα: Σάκης Μυρώνης

Το κουιντέτο χάλκινων πνευστών αποτελείται από μουσικούς που έχουν στο ενεργητικό τους συνεργασίες με κορυφαίους ερμηνευτές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Τα κείμενα που επενδύουν την εκδήλωση έχει επιμεληθεί και θα αναγνώσει η Ειρήνη Γρέκα.

Περισσότερες βιογραφικές πληροφορίες για τους συντελεστές βρείτε εδώ.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ

Η είσοδος στο αρχαίο θέατρο για τη συναυλία θα γίνεται μόνο κατόπιν κράτησης. Οι διαθέσιμες θέσεις φέτος θα διατεθούν δωρεάν, με σειρά προτεραιότητας και δεν θα υπάρχουν έντυπα εισιτήρια.

Κρατήσεις: Γραφείο Τουριστικών Πληροφοριών, Κορησσία | Ώρες 9:00 – 21:00, Τηλ. 22880 21500

Όσοι επιθυμούν να μεταβούν στην Καρθαία με πλωτό μέσο από τις Ποίσσες, μπορούν να κάνουν κράτηση για την συναυλία και να αγοράσουν εισιτήριο πλωτού μέσου 23 – 27.8.2024. Όσοι επιθυμούν κράτηση θέσεων μόνο για τη συναυλία, μπορούν να την κάνουν 28 – 30.8.2024.

Τυχόν έκτακτες ανακοινώσεις για την εκδήλωση, τη διαθεσιμότητα των θέσεων, τις καιρικές συνθήκες θα δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα kea.gr και τα κοινωνικά δίκτυα του Δήμου Κέας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ

ΤΑΞΙΘΕΣΙΑ 17.00
ΕΝΑΡΞΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ 17:30

► Οι θεατές θα καθίσουν αυστηρά και μόνο στις θέσεις που θα τους υποδειχθούν. Για την ταξιθεσία βοήθεια θα παρέχουν αρχαιολόγοι, εθελοντές και εργαζόμενοι στο Δήμο Κέας.
► Βοηθήστε μας να κρατήσουμε το μοναδικό αυτό χώρο καθαρό. Για τα απορρίμματα χρησιμοποιείστε τα καλάθια απορριμμάτων που θα υπάρχουν στο χώρο.
► Θερμά παρακαλούνται οι θεατές να προσέλθουν στο αρχαίο θέατρο ευπρεπώς ντυμένοι.
► Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα περίπου.

Δεν επιτρέπονται:
▪ H είσοδος μετά την έναρξη της συναυλίας
▪ Το κάπνισμα και η κατανάλωση τροφίμων και ποτών μέσα στο αρχαίο θέατρο
▪ Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της συναυλίας
▪ Τα ψηλά τακούνια
▪ Η χρήση καρεκλών παραλίας ή οποιοσδήποτε άλλο αντικείμενο που θα μπορούσε να προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά στην επιφάνεια του μνημείου

► Σε περίπτωση κακοκαιρίας θα υπάρξει έκτακτη ανακοίνωση στην ιστοσελίδα kea.gr και τα κοινωνικά δίκτυα του Δήμου Κέας.

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΘΑΙΑ

Το σύγχρονο αμαξιτό οδικό δίκτυο δεν φτάνει έως την Καρθαία. Έτσι, η πρόσβαση στην Καρθαία μπορεί να επιτευχθεί είτε από ξηράς μέσω μονοπατιών, είτε δια θαλάσσης με κάποιο πλωτό μέσο.

Μονοπάτια

Υπάρχουν τέσσερα πανέμορφα παραδοσιακά μονοπάτια που φτάνουν στην Καρθαία με αριθμούς 3, 5, 6 και 7, χαρτογράφηση των οποίων και αναλυτικές πληροφορίες επ’ αυτών μπορείτε να βρείτε στο destinationkea.com. Με αυτόν τον τρόπο προσεγγίζει κανείς τον αρχαιολογικό χώρο σταδιακά, σαν μέσα από μία «τελετή μύησης».

Από τα τέσσερα αυτά μονοπάτια το συντομότερο είναι το υπ’ αρ. 6, το οποίο ξεκινάει από τη θέση Σταυρουδάκι, και έχει συνολικό μήκος περ. 1.900 μ. Η διάρκεια της πεζοπορίας για την κατάβαση υπολογίζεται σε 40΄.

Στο σημείο εκκίνησης του μονοπατιού φτάνει κανείς ακολουθώντας τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο που κατευθύνεται από την Κάτω Μεριά προς τα Χαβουνά και στρίβοντας αριστερά σε χωματόδρομο (συνολικού μήκους 500 μ. περίπου) στο σημείο όπου υπάρχει μπλε πινακίδα με την ένδειξη «Αρχαία Καρθαία – Πόλες». Ο χωματόδρομος καταλήγει σε μικρό πλάτωμα στάθμευσης όπου βρίσκεται η εκκίνηση του μονοπατιού σηματοδοτημένη με τη σχετική ξύλινη πινακίδα («Καρθαία 40΄»). Για τα μονοπάτια μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει το παραδοσιακό μέσο μετακίνησης, τα μουλάρια.

Με πρωτοβουλία του Δήμου Κέας, θα μπορεί κανείς να φτάσει στο Σταυρουδάκι (από όπου ξεκινά το μονοπάτι 6) δωρεάν με λεωφορείοΣτις 14.30 θα πραγματοποιηθεί το δρομολόγιο Κορησσία – Ιουλίδα – Σταυρουδάκι. Η αφετηρία θα είναι στην Πλατεία Ηρώων στην Κορησσία. Στις 19.30 το λεωφορείο θα πραγματοποιήσει το δρομολόγιο της επιστροφής.

Πλωτά μέσα

Καθώς η αρχαία πόλη είναι παραθαλάσσια, η πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο επιτυγχάνεται και από τη θάλασσα. Για την εκδήλωση θα έχει διαμορφωθεί ειδική πλωτή προβλήτα στο ανατολικό προστατευμένο άκρο της μεγάλης παραλίας της Καρθαίας («Πίσω ή Μεγάλες Πόλες»).

Ύστερα από μεσολάβηση του Δήμου Κέας, την ημέρα της εκδήλωσης η ιδιωτική πλοιοκτήτρια εταιρεία «AEGEAS SHIPPING COMPANY» θα εκτελέσει δρομολόγια διάρκειας 30 λεπτών, για περιορισμένο αριθμό ατόμων, από τις Ποίσσες προς την Καρθαία και αντίστροφα.

Τα δρομολόγια που θα εκτελεστούν θα είναι τα ακόλουθα:

Ποίσσες → Καρθαία: 13.30 | 14.15 | 15.00 | 15.45 | 16.15

Η επιστροφή από την Καρθαία στις Ποίσσες θα γίνει αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συναυλίας, ανά γκρουπ και με σειρά προτεραιότητας.

Παρακαλούμε να προμηθευτείτε εγκαίρως τα εισιτήρια για τα πλωτά μέσα από το Γραφείο Τουριστικών Πληροφοριών στην Κορησσία (πληροφορίες: τηλ. 22880 21500). Η προπώληση των εισιτηρίων πλωτών μέσων θα γίνεται από τις 23 έως τις 27.08.2024 καθημερινά και κατά τις ώρες 9:00 – 21:00. Δεν θα γίνονται τηλεφωνικές κρατήσεις. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ή ακύρωσης της εκδήλωσης θα υπάρξει έκτακτη ανακοίνωση. Η επιστροφή εισιτηρίων και χρημάτων θα μπορεί να γίνει 2 – 8.9.2024 στο Γραφείο Τουριστικών Πληροφοριών.

Από την Καλησκιά

Η Καλησκιά είναι ο γειτονικός όρμος της Καρθαίας προς τα νοτιοδυτικά, ο οποίος διαθέτει μία πανέμορφη παραλία. Στην Καλησκιά φτάνει κανείς μέσω ενός χωματόδρομου μήκους περ. 7 χλμ., ο οποίος ξεκινά από τα Χαβουνά. Προσοχή! Ο δρόμος αυτός εμφανίζει απότομες κλίσεις σε τρία σημεία και απαιτεί χρήση αυτοκινήτου με τετρακίνηση. Η προσέγγιση της Καρθαίας με αφετηρία την Καλησκιά είναι εφικτή είτε με με πεζοπορία περίπου 15 λεπτών, η οποία είναι σηματοδοτημένη, είτε από θαλάσσης.

Φωτογραφίες: Eric Demarcq

Αμοργός – Bloom Brothers Canteen: Το πρώτο πλωτό σουβλατζίδικο της Ελλάδας

0

Στην καρδιά του Αιγαίου, ένα πανέμορφο κυκλαδονήσι έχει αγκαλιάσει ένα πρωτότυπο γαστρονομικό εγχείρημα ―το πρώτο πλωτό σουβλατζίδικο της Ελλάδας. Βρίσκεται στο νησί του απέραντου γαλάζιου, την Αμοργό, και είναι «αγκυροβολημένο» στον γραφικό όρμο και λιμάνι της Αιγιαλής.

To Bloom Brothers Canteen είναι μία μικρή, αλλά θαυματουργή καντίνα-σουβλατζίδικο κυριολεκτικά μέσα στη θάλασσα. Ο ιδιοκτήτης Νίκος Δρίγος και η αδελφή του, Κατερίνα Δρίγου, αποφάσισαν να ανοίξουν το μαγαζί τους στη θάλασσα το 2018, αφού δυσκολεύτηκαν με τη διαδικασία της αδειοδότησης στη στεριά. Και απ’ ότι όλα δείχνουν, η δυσκολία που αντιμετώπισαν τους βγήκε σε καλό. Το Bloom Brothers Canteen έγινε viral, σε TikTok και Instagram, και προσελκύει πλήθος ντόπιων και τουριστών, λόγω της πρωτότυπης τοποθεσίας του και των γευστικών επιλογών που προσφέρει.

Στη γαλάζια καντίνα με την εξωτική και χαλαρή ατμόσφαιρα δε θα βρείτε τραπεζάκια. Μπορείτε να καθίσετε, ωστόσο, περιμετρικά της προβλήτας πάνω σε χαλάκια, που θα σας προσφέρουν στο Bloom Brothers Canteen, και να απολαύσετε το πιτόγυρό σας υπό τη μελωδία μουσικής και με εντυπωσιακή θέα. Το μαγαζί είναι ανοιχτό τα καλοκαίρια από το μεσημέρι μέχρι τα μεσάνυχτα και είναι must στάση μετά το μπάνιο στη θάλασσα.

Εκτός από άχαστη πίτα γύρο ―με καλομαγειρεμένο ζουμερό κρέας, φρέσκα λαχανικά και αφράτη πίτα― στο μενού υπάρχουν σουβλάκια, κεμπάπ, σάντουιτς, smoothies, γρανίτες, αναψυκτικά, μπύρες και κοκτέιλ.

Διεύθυνση: Λιμάνι, Λαγκάδα
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά, εκτός Παρασκευής 1:30 μ.μ.–12:30 π.μ. και Παρασκευή 1:30 μ.μ.–12:00 π.μ.
Τηλέφωνο: 6974985712

Πληροφορίες από: https://www.travelstyle.gr

Τηλεόραση: Συνεργασία COSMOTE TV – Netflix – Νέα συνδυαστικά πακέτα με έκπτωση

0

Μία ακόμη συνεργασία….

Αναφερόμαστε σ’ αυτή του Ομίλου Telekom με το Netflix και η οποία επεκτείνεται από σήμερα και στην Ελλάδα μέσω της COSMOTE TV. Μέσα από δύο νέα συνδυαστικά πακέτα, οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα μπορούν να απολαμβάνουν ακόμα πλουσιότερο τηλεοπτικό και κινηματογραφικό περιεχόμενο, κερδίζοντας 2 ευρώ έκπτωση, έχοντας τις δύο υπηρεσίες μαζί σε μία συνδρομή.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι συνδρομητές της streaming υπηρεσίας της COSMOTE TV θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο νέα πακέτα που συνδυάζουν το Netflix με το COSMOTE TV Cinema έναντι 17,99 ευρώ το μήνα, ή με το COSMOTE TV Full, με 33,99 ευρώ το μήνα.

COSMOTE TV Cinema & Netflix

Το νέο πακέτο COSMOTE TV Cinema & Netflix περιλαμβάνει τα αποκλειστικά κινηματογραφικά κανάλια COSMOTE CINEMA και COSMOTE SERIESόλα τα κανάλια του Entry Pack και την υπηρεσία Netflix. Επιπλέον, το πακέτο περιλαμβάνει και το on demand περιεχόμενο της COSMOTE TV.

COSMOTE TV Full & Netflix

To νέο πακέτο COSMOTE TV Full & Netflix περιλαμβάνει το πλήρες περιεχόμενο της COSMOTE TV σε όλες τις κατηγορίες προγράμματος και την υπηρεσία Netflix. Σημειώνεται ότι στο COSMOTE TV Full περιλαμβάνονται και τα κανάλια Novasportsστο πλαίσιο της συμφωνίας COSMOTE TV και Nova για την αμοιβαία διάθεση των αθλητικών τους καναλιών COSMOTE SPORT και Novasports.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

 

Νάξος – Απείρανθος: Παρουσιάζεται το βιβλίο “Οδοιπορικό στη Νάξο, Πολιτιστικός Περιηγητικός Οδηγός”

0

Τόπος: Νάξος – Απείρανθος (Πολιτιστικό Κέντρο Απεράθου)

Χρόνος: Σάββατο 24 Αυγούστου (ώρα έναρξης 19:30)

Δράση: Παρουσίαση βιβλίου “Οδοιπορικό στη Νάξο, Πολιτιστικός Περιηγητικός Οδηγός” του Τάσου Αναστασίου

Διοργάνωση: Πολιτιστική Εταιρεία “Αρχιπέλαγος” και Απεραθίτικος Πολιτιστικός Σύλλογος “Τα Φανάρια”

Η πρόσκληση αναφέρει:

Η πολιτιστική Εταιρεία «Αρχιπέλαγος» και ο Απεραθίτικος Πολιτιστικός Σύλλογος «Τα Φανάρια» σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου «Οδοιπορικό στη Νάξο – Πολιτιστικός Περιηγητικός Οδηγός» του Τάσου Αναστασίου.

Για το βιβλίο και τον συγγραφέα θα μιλήσουν οι: Σοφία Κατσουρού, Φιλόλογος-Συγγραφέας /  Θανάσης Κωτσάκης, Διδάκτωρ Ιστορίας του Πολιτισμού /  Βασίλης Μπάκαλος, Φωτογράφος και  Ζωή Τζαννίνη, Φυσικός – Εκπαιδευτικός

Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 24 Αυγούστου ώρα 7:30μμ στο Πολιτιστικό Κέντρο Απεράθου

Η αφίσα της εκδήλωσης 

Λίγα λόγια για το βιβλίο

“Η έκδοση αυτή επιχειρεί μία ολιστική παρουσίαση της Νάξου, τόσο ως αυθύπαρκτη νησιωτική οντότητα όσο και ως αναπόσπαστο μέλος του κυκλαδικού συμπλέγματος και του Αιγαίου γενικότερα, με έμφαση στον κομβικό ρόλο του νησιού στο διάβα των αιώνων.

Το βιβλίο απευθύνεται τόσο στο ευρύ αναγνωστικό και περιηγητικό κοινό, όσο και σε κατηγορίες αναγνωστών με ειδικά ενδιαφέροντα και αναζητήσεις. Η παρουσίαση είναι πολυδιάστατη. Αρχικά σκιαγραφείται το φυσικό τοπίο του νησιού και επιχειρείται η ανάκληση στην ιστορική μνήμη της μυθικής του καταγωγής. Στη συνέχεια το έργο υπεισέρχεται μεθοδικά και τεκμηριωμένα στην περιγραφή και ροή των πραγματικών γεγονότων που χάραξαν την πορεία του τόπου στο χώρο και στο χρόνο.

Στα επόμενα μέρη του βιβλίου, αποτυπώνεται η εικόνα κεντρικών Ναξιακών τόπων, μέσα από μία ιδιαίτερη οπτική περιήγησης. Η στόχευση στον απαιτητικό, ευαίσθητο περιηγητή είναι εμφανής και στη συνέχεια της γραφής, όπου παρουσιάζεται – συνοπτικά αλλά περιεκτικά – το ανθρωπογενές περιβάλλον του νησιού και αναλυτικά το πεζοπορικό Δίκτυο Διαδρομών Πολιτιστικού Ενδιαφέροντος, με εμμονή στην όσο πιο κατατοπιστική απόδοση των σημείων ιστορικού ενδιαφέροντος και ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.

Οι ενότητες που ακολουθούν, περιλαμβάνουν εκτενή περιγραφή των ξεχωριστής σημασίας παραγωγικών πόρων και προϊόντων του τόπου και στη συνέχεια παρουσίαση χαρακτηριστικών όψεων της άυλης πολιτιστικής δημιουργίας.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε δύο μεγάλες προσωπικότητες που γέννησε η νεότερη Νάξος, η απήχηση των οποίων ξεπέρασε τα όρια του νησιού και της ελληνικής επικράτειας: τον Μανώλη Γλέζο και τον Ιάκωβο Καμπανέλλη.

Με δύο αυτοτελείς μονογραφίες του συγγραφέα, επιχειρείται με έμφαση η αποτύπωση του ιδιαίτερου ρόλου του νησιού και της ευρύτερης περιοχής του στο ιστορικό γίγνεσθαι.

Δεν απουσιάζουν από την έκδοση, αναφορές στην τοπική γαστρονομία και στις ποικίλες εορταστικές δραστηριότητες, ενώ παρατίθεται αναλυτικός πίνακας με τους επισκέψιμους χώρους και τα μνημεία σε ολόκληρη τη Νάξο.

Το βιβλίο ολοκληρώνεται με έναν αισιόδοξο και ενθουσιαστικό λόγο για το νησί, που όμως παράλληλα συνοδεύεται από εκτενή διατύπωση των ανησυχιών, της αγωνίας και εκκλήσεων του γράφοντα σχετικά με το μέλλον και το ρόλο της Νάξου, σε μια εποχή ριζικών ανακατατάξεων και ανατροπών στην παγκόσμια φυσική ισορροπία και στις προαιώνιες αξίες που εξέθρεψαν τις όπου γης τοπικές ανθρώπινες κοινότητες.

Τα κείμενα συνοδεύονται από 450 και πλέον παλαιές και νέες φωτογραφίες, χάρτες, σχεδιαγράμματα και εικαστικές δημιουργίες, απαραίτητοι “συνοδοιπόροι” του αναγνώστη-περιηγητή σε αυτό το “Οδοιπορικό”.

Η έκδοση αποτελείται από δύο αυτοτελείς τόμους των 408 σελίδων – σε ελληνική και αγγλική γλώσσα αντίστοιχα”.

 

Νάξος – Μουσεία: Οταν οι τουρίστες παρενοχλούν τους Κούρους

0
Κούρος Απόλλωνα Νάξος
Κούρος Απόλλωνα Νάξος

Ετυχε ποτέ να θαυμάσετε την ομορφιά ενός αρχαιοελληνικού κούρου; Πιθανόν. Ετυχε όμως να τη θαυμάσετε σε βαθμό ερωτικού πόθου; Και αν ναι, μέχρι πού φτάσατε για τον έρωτά σας; Γιατί ένας αρχαϊκός κούρος που βρίσκεται στα αρχαία λατομεία της Νάξου (σ.σ. μιλάει για τον Κούρο στον Απόλλωνα) φαίνεται ότι ξυπνάει τέτοιες επιθυμίες, ώστε μια μερίδα του κοινού σχεδόν «ερωτοτροπεί» ενίοτε πάνω στο οριζοντιωμένο σώμα του. Συμβαίνει κάθε καλοκαίρι, όπως μαθαίνουμε, αλλά η απόμακρη τοποθεσία του κούρου δεν επιτρέπει στους φύλακες να αντιληφθούν τι συνέβη, παρά μόνον όταν οι σχετικές φωτογραφίες έχουν αναρτηθεί στο Instagram.

Προκειμένου να μην αγνοείται πια η περισχοίνησή του (αλλά και για λόγους ευρύτερης προστασίας), ο κούρος θα εγκατασταθεί στην υπό κατασκευήν Νησίδα Μουσείων της Νάξου (σ.σ. η πρόταση είναι για έναν από τους δύο Κούρους των Μελάνων κι όχι για τον Απόλλωνα). Και αυτό δεν είναι το μόνο ευτράπελο από τους αρχαιολογικούς χώρους των πολυσύχναστων Κυκλάδων: τα γλυπτά της Δήλου εμπνέουν επίσης μερικές ιδιαίτερες φωτογραφικές πόζες, που στο παρελθόν είχαν αποτυπωθεί και σε ευρείας κυκλοφορίας περιοδικό, με πρωταγωνίστρια τη Ζωή Λάσκαρη· και στο ίδιο νησί, την ίδια περίοδο, μια τουρίστρια είχε απλώσει στο περίφημο ψηφιδωτό του Διονύσου λίγο αντηλιακό.

 

Οταν οι τουρίστες παρενοχλούν τους Κούρους-1
Βανδαλισμός που προκλήθηκε στη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού από τουρίστα σε αρχαία ρωμαϊκή οικία στο Ερκολάνο της Ιταλίας.

Στα εκθέματα

Στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, μερικά χρόνια πριν, δύο γυναίκες από τη Βουλγαρία είχαν απλώσει λάδι σε εικόνες και άλλα εκθέματα, τηρώντας, όπως φάνηκε, ένα παλιό βουλγαρικό έθιμο. Στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ήταν ένα εθιμοτυπικό της παλιάς τέχνης της… μαγείας, το οποίο είχε αποκαλυφθεί στη διάρκεια της επανέκθεσης του ιδρύματος είκοσι χρόνια πριν: «Οταν μετακινήθηκε ο κούρος Αριστόδικος, μεταξύ του βάθρου του αγάλματος και της βάσης του εντοπίστηκε μια φωτογραφία μαζί με ανθρώπινες τρίχες. Ηταν κάποιο ξόρκι, που δεν γνωρίζουμε πότε έγινε και από ποιον. Μεταξύ βάθρου και βάσης υπήρχε μια χαραμάδα και ίσως έτσι να τοποθετήθηκαν τα κατάλοιπα της πράξης. Τα οποία, όπως ξέρουμε από την αρχαιότητα, αν διαταραχθούν, το ξόρκι σπάει», διηγείται ο Κώστας Πασχαλίδης, επιμελητής της Συλλογής Προϊστορικών, Αιγυπτιακών, Κυπριακών και Ανατολικών Αρχαιοτήτων του μουσείου. «Πριν από λίγα χρόνια», συνεχίζει με ακόμη μία ιστορία ο κ. Πασχαλίδης, «υπήρχε ένας επισκέπτης που ερχόταν μία φορά κάθε εβδομάδα. Ηταν ένας πάμφτωχος μετανάστης, που πλήρωνε πάντα εισιτήριο. Ο φύλακας τον έβλεπε να πηγαίνει σταθερά στα μνημεία των νεκρών του Κεραμεικού και πάντα κάτι να μουρμουρίζει. Μια μέρα τον ακολούθησε: ήταν ένας Πακιστανός που καθάριζε τζάμια στα φανάρια».

Από το ίδιο ίδρυμα, θυμάται ο κ. Πασχαλίδης, έχουν περάσει παγανιστές που ήθελαν να προσκυνήσουν τον Δία του Αρτεμισίου, Ιάπωνες τουρίστες που στον σεισμό του 1999 είχαν βγει πρώτοι κ.ά. Εστω κι έτσι, πάντως, τα μουσεία έχουν μάλλον λιγότερες παράξενες ιστορίες να διηγηθούν, όπως λέει ο Γιώργης Μαγγίνης, επιστημονικός διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη. «Το κοινό τους είναι ίσως λίγο πιο πεπαιδευμένο», αναφέρει και δίνει ένα παράδειγμα που συνδυάζει τις σύγχρονες ιδιοτροπίες των επισκεπτών, με μια αποτελεσματική μέθοδο διαχείρισής τους: «Ενας φόβος των μουσείων είναι βέβαια οι selfies, γιατί για να τις τραβήξεις πρέπει να πισωπατήσεις – στη Βρετανία είχε σπάσει ένα κινέζικο βάζο με αυτόν τον τρόπο. Στο Μπενάκη τοποθετήσαμε στο πάτωμα αυτοκόλλητα που υποδεικνύουν τα καλύτερα σημεία για selfie, τα οποία είναι ασφαλή, έχουν ιδανικό φως κ.λπ. Και ο κόσμος πηγαίνει σε αυτά ακριβώς».

 

Οι ξεναγοί και οι εμπειρίες τους 

Τα περισσότερα ευτράπελα (ή όχι και τόσο) φαίνεται πως τα έχουν ζήσει οι ξεναγοί – αρκεί να δει κανείς τις ερωτήσεις που τους θέτει το κοινό και τις οποίες παραθέτει παρακάτω ο ξεναγός Κρίτων Πιπέρας. Ο συνάδελφός του Κώστας Σφήκας θυμάται επίσης να τον ρωτούν, άγνωστο γιατί, τον προορισμό των αεροπλάνων που πετούν πάνω από τον Παρθενώνα, ενώ δεν θα ξεχάσει εκείνη την τουρίστρια που όταν άκουσε ότι το γκρουπ της θα επισκεφθεί την Πύλη των Λεόντων στις Μυκήνες, δήλωσε ότι θα μείνει στο ξενοδοχείο γιατί φοβόταν πολύ τα αιλουροειδή. «Με μια άλλη ομάδα πηγαίναμε στα Μετέωρα», συνεχίζει ο κ. Σφήκας, «και έτσι τους ενημέρωσα ότι θα επισκεφθούμε μοναστήρια, όπου πρέπει να είμαστε ντυμένοι ευπρεπώς. Την ημέρα της αναχώρησης μου ήρθε μια Τεξανή φορώντας μαύρα ρούχα, αλλά με χρυσά σιρίτια και με ένα μαύρο, καουμπόικο καπέλο με χρυσή μπορντούρα. “Ζήτησες να ντυθούμε ευπρεπώς”, είπε, “έβαλα μαύρα λοιπόν”».

Η πρόεδρος του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών, Τζέμμα Οικονομοπούλου, θυμάται να τη ρωτούν κάποτε, στην Αρχαία Ολυμπία, τι σημαίνει το «BC», δηλαδή το «προ Χριστού», που ανέφερε κάθε τόσο: «Ενας Αμερικανός τουρίστας νόμιζε ότι σήμαινε “Before Columbus”, δηλαδή “προ Κολόμβου”», λέει η ξεναγός. Θυμάται όμως και εκείνη την ημέρα στην Ακρόπολη, που μια επισκέπτρια προσπάθησε να περάσει από την περισχοίνηση του Ερεχθείου μαζί με το παιδί της, ώστε εκείνο να πάει… προς νερού του. «Επεσαν οι φύλακες πάνω της. Μαζεύτηκε κόσμος και εκείνη έδωσε αυτή την εξήγηση. Μείναμε όλοι “παγωτό”», αφηγείται η κ. Οικονομοπούλου.

«Καμιά φορά o επισκέπτης είναι σαν μικρό παιδί», λέει με τη σειρά της η ξεναγός Ελένη Δαπόλα, που εκτιμά ότι το σύστημα υποδοχής πρέπει να τον ενημερώνει αναλυτικά για τα απαγορευμένα σημεία ενός χώρου, για τυχόν απαγορευτικά υψηλές θερμοκρασίες όπως αυτές στην Ακρόπολη κ.ά. Ειδικά για τον Ιερό Βράχο, η κ. Δαπόλα αναφέρει πως κάποτε επισήμανε σε επισκέπτη ότι πέρασε τα προστατευτικά σχοινιά, όμως εκείνος απάντησε «μα δεν γράφει ότι απαγορεύεται». Δεν είναι επίσης σπάνιο το φαινόμενο του «πατείς με πατώ σε» για μια ιδανική φωτογραφία ηλιοβασιλέματος, ενώ η ξεναγός θυμάται και ένα περιστατικό στο οποίο «χρειάστηκε να σταματήσω επισκέπτη της Ακρόπολης που είχε βάλει ένα μαρμάρινο θραύσμα στην τσάντα του».

Στα τέλη Ιουλίου, προσθέτει, μια παρέα νεαρών θέλησε να φωτογραφηθεί στον Παρθενώνα με στυλ όχι ακριβώς κόσμιο, και όταν η κ. Δαπόλα ενημέρωσε τη φωτογράφο της ομήγυρης ότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται, εκείνη την ειρωνεύτηκε. «Κάποιοι είναι ασεβείς και επιδεικνύουν κακή συμπεριφορά –φτάνοντας ακόμη και να καπνίζουν ή να πίνουν– και έχουν τη νοοτροπία “πληρώνω, κάνω ό,τι θέλω”», λέει η ξεναγός, η οποία αποδίδει τέτοια επιβλαβή για την εικόνα της χώρας φαινόμενα στον υπερτουρισμό και στην έλλειψη επαρκούς προσωπικού.

Οταν οι τουρίστες παρενοχλούν τους Κούρους-2
Στην Ακρόπολη μια επισκέπτρια προσπάθησε να περάσει από την περισχοίνηση του Ερεχθείου μαζί με το παιδί της, ώστε εκείνο να πάει προς νερού του, όπως θυμάται η ξεναγός Τζέμμα Οικονομοπούλου. [A.P. Photo / Thanassis Stavrakis]
Οταν οι τουρίστες παρενοχλούν τους Κούρους-3
Ευτράπελα συμβαίνουν και σε άλλες χώρες εκτός Ελλάδος. Στην ερασιτεχνική φωτογραφία, μια τουρίστρια «ερωτοτροπεί» με ένα άγαλμα του θεού Βάκχου στη Φλωρεντία.

 

Η εκπαίδευση

«Οι προσλήψεις γίνονται με το σταγονόμετρο και οι ελλείψεις δημιουργούν προβλήματα», υπογραμμίζει η Γεωργία Κονδύλη, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωση Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων, προσθέτοντας ότι η εκπαίδευση των αρχαιοφυλάκων στην αντιμετώπιση διαφόρων περιστατικών προέρχεται από την πρακτική τους άσκηση στο σχετικό δημόσιο ΙΕΚ. Εχοντας η ίδια μακρά θητεία στην αρχαία Κόρινθο, θυμάται τα ακέφαλα ρωμαϊκά αγάλματα στα οποία επιχειρούσαν να φωτογραφηθούν αρκετοί τουρίστες, βάζοντας το κεφάλι τους πάνω από τον λαιμό του γλυπτού: «Το έκαναν κυρίως οι Ασιάτες», λέει. «Και βέβαια», προσθέτει, «υπάρχει και η περίπτωση του “Ξεπαρθενών”, μιας ταινίας με δύο άνδρες που πριν από λίγα χρόνια ερωτοτροπούσαν στον Παρθενώνα, έχοντας ξεφύγει από το μάτι του φυλακτικού προσωπικού». Υπάρχει επίσης, θα προσθέταμε εμείς, το κιτς δρώμενο με τις αρχαιοελληνικές φορεσιές στην Ακρόπολη, που διοργανώθηκε πρόσφατα προς τέρψιν ενός γκρουπ Ινδών επιχειρηματιών. Αρκετά ευτράπελα βέβαια συμβαίνουν και σε άλλες χώρες, όπως η Ιταλία. Στην Πομπηία, προ ολίγων εβδομάδων ένας τουρίστας θεώρησε καλό να αφοδεύσει στον Οίκο των Εστιάδων. Και στη Φλωρεντία, μια τουρίστρια ερωτοτροπούσε όχι με αρχαϊκό κούρο, αλλά με ένα άγαλμα του, λίγο πιο «πρόθυμου» για κάτι τέτοια, θεού Βάκχου.

Οταν οι τουρίστες παρενοχλούν τους Κούρους-4
Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

Πρόταση Ημέρας – Σαντορίνη: Ομελέτα καμπούνα, με φρέσκο κρεμμυδάκι

0

Σαντορίνη και μία διαφορετική ομελέτα… Μέσω του “Γαστρονόμου” μαθαίνουμε για την “Ομελέτα Καμπούνα”. Γιατί πήρε αυτό το όνομα; Γιατί, εκτός από τα φρέσκα κρεμμυδάκια, χρησιμοποιούσαν παλιότερα και το λουλούδι του κρεμμυδιού, που το λένε έτσι στο νησί.

Τη συνταγή μας έδωσε η Μαρία Ματσάντου, συντηρήτρια έργων τέχνης από το Ακρωτήρι της Σαντορίνης, που έμαθε να μαγειρεύει τα παραδοσιακά φαγητά του νησιού δίπλα στη γιαγιά, τη μαμά και τις θείες της. Tις ενδιέφερε να κρατήσουν τη γεύση από τα παιδικά τους χρόνια αναλλοίωτη και αυτό πάντα τη συγκινούσε.

Χρόνος: 10′ προετοιμασία / 12′ μαγείρεμα Σύνολο: 22′

Υλικά

Μερίδες: 2

Διαδικασία

  1. Για την ομελέτα, ξεκινάμε και βάζουμε να κάψει ένα αντικολλητικό τηγάνι σκέτο, σε μέτρια φωτιά, και ρίχνουμε το ελαιόλαδο και το φρέσκο κρεμμυδάκι. Το σοτάρουμε για 1-2 λεπτά, μέχρι να μαραθεί, και ρίχνουμε τα χτυπημένα αυγά και αλάτι.
  2. Αφήνουμε την ομελέτα να ψηθεί από την κάτω πλευρά μέχρι να σταθεροποιηθεί και να ροδίσει απαλά.
  3. Καπακώνουμε το σκεύος με μια μεγάλη πιατέλα ή με καπάκι και με σταθερή αλλά γρήγορη κίνηση τουμπάρουμε την ομελέτα ώστε η ψημένη πλευρά να έρθει προς τα πάνω.
  4. Έπειτα, την αφήνουμε να γλιστρήσει ξανά στο τηγάνι, αυτή τη φορά με την άψητη πλευρά προς τα κάτω, και ψήνουμε για 1-2 λεπτά ακόμα, μέχρι να ροδίσει.
  5. Πασπαλίζουμε με φρεσκοτριμμένο πιπέρι και σερβίρουμε αμέσως.

Πηγή: Γαστρονόμος

 

Νάξος – Γρόττα: Ξεβράστηκε αγελάδα από τη θάλασσα (video)

0

Πόσο συχνά μπορεί να συμβεί κάτι ανάλογο;

Δεν πίστευαν στα μάτια τους οι περαστικοί, το μεσημέρι της Πέμπτης 22 Αυγούστου, με αυτό που αντίκρυσαν στην περιοχή της Γρόττας, στη Χώρα της Νάξου.

Αγελάδα, βρισκόταν νεκρή μπροστά στη θάλασσα, σε προχωρημένη σήψη.

Οπως διαβάζουμε στην “Κυκλαδική” αμέσως ειδοποιήθηκε το λιμενικό, σκαπτικό μηχάνημα και φορτηγό, προκειμένου απομακρύνουν το μεγάλο ζώο από την ακτή.

Η αγελάδα βρέθηκε στο σημείο με δεμένα τα πόδια και χωρίς κεφάλι.

Αξίζει να σημειωθεί πως η δυσοσμία είναι έντονη στην περιοχή, ακόμα και με την απομάκρυνση του νεκρού ζώου.

# Πιθανότερη αιτία; Προφανώς έπεσε από κάποιο πλοίο που μετέφερε ζώα ανοιχτά της Νάξου…

Δείτε το βίντεο 



 

Νάξος – Επαρχείο: 2η Περίοδος δακοκτονίας, ξεκίνημα από το Χαλκί

0
dakoktonia

Μππήκαμε στην τελική ευθεία σχετικά με την δακοκτονία ενόψει της νέας περιόδου… Mε τις ελιές να δένουν το καρπό τους – παρά τις ιδιαίτερες φετινές καιρικές συνθήκες – ώστε να είναι έτοιμες το φθινόπωρο.. Ο μεγαλύτερος δε αντίπαλός τους είναι ο δάκος.

Και το Επαρχείο Νάξου, Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού μας ενημερώνει μέσω του αρμόδιου τμήματος Αγροτικού Τμήματος για τη 2η φάση της έναρξης των δολωματικών ψεκασμών.

Οπως και στη πρώτη δράση (βλ 17 Ιουλίου) από σήμερα 23 Αυγούστου, η εκκίνηση δίνεται στην Κοινότητα Χαλκείου

Αναλυτικά το δελτίο ενημέρωσης (φέρει την υπογραφή του επόπτη δακοκτονίας, Ιωάννη Ξενάκη) 

“Από το Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Νάξου ανακοινώνεται η έναρξη του 2ου δολωματικού ψεκασμού των ελαιοδέντρων για την καταπολέμηση του δάκου της ελιάς, ως ακολούθως:

• Στην Τ. Κ. Χαλκείου από την 23η Αυγούστου, έως τις 31η Αυγούστου 2024.

Επισημαίνεται ότι οι παραγωγοί θα πρέπει να έχουν ανοιχτά τα αγροκτήματα τους αλλά και να παρευρίσκονται σε αυτά, όσοι το επιθυμούν, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παράπονα.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας Νάξου τηλ. 2285361464 -2285361462″.