Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1725

ΛΕ.ΜΟ.Ν: Ωρα απολογισμού και στο βάθος εκλογές

0
ΛΕΜΟΝ
ΛΕΜΟΝ

Ώρα απολογισμού και εκλογών για την ΛΕ.ΜΟ.Ν. 

Η Λέσχη Μοτοσικλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟΝ) προγραμματίζει απολογιστική συνέλευση την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου και σε περίπτωση μη απαρτίας την 12η Φεβρουαρίου.

Εκλογές την 19η Φεβρουαρίου για νέο Διοικητικό Συμβούλιο τη περίοδο 2023 – 25.

Όλες οι εκδηλώσεις στα γραφεία της Λέσχης στο χώρο του ΔΑΚ Νάξου

Αναλυτικά η ανακοίνωση από την Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου αναφέρει:  

” Ορίστηκαν οι ημερομηνίες για τις εκλογές καθώς και για τις 2 γενικές απολογιστικές συνελεύσεις της λέσχης μας, για την ανάδειξη του επόμενου ΔΣ της ΛΕ.ΜΟ.Ν – Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου, για τα έτη 2023-2025.

Αυτές έχουν ως εξής:

1η γενική συνέλευση στις 05/02/2023 στις 11:00 π.μ.

2η γενική συνέλευση, σε περίπτωση μη απαρτίας του σώματος των μελών στην πρώτη γενική συνέλευση, στις 12/02/2023 , στις 11:00 π.μ.

Εκλογές στις 19/02/2023.

Οι διαδικασίες θα πραγματοποιηθούν στα γραφεία της λέσχης μας”.

Η μάχη της ακτοπλοϊας, νέο πεδίο δράσης η γραμμή Πειραιάς – Κρήτη μέσω Κυκλάδων

0
Ακτοπλοϊα.. ανάγκη ανανέωσης
Ακτοπλοϊα.. ανάγκη ανανέωσης

Η τουριστική περίοδος για το 2023 είναι… εδώ. Μπορεί να είμαστε στις αρχές του έτους, όμως οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι και οι μεμονωμένες εταιρείες του κλάδου έχουν καταστρώσει τα σχέδιά τους για μια χρονιά η οποία αναμένεται να είναι καλύτερη από το 2022.

Νεοαποκτηθέντα πλοία ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δρομολόγια, υπάρχοντα να μεταδρομολογηθούν, ενώ ανοίγουν και νέες αγορές, κινήσεις που εντείνουν τον ανταγωνισμό. Στην ακτοπλοΐα επανέκαμψε τον περασμένο Δεκέμβριο ο όμιλος Ευγενίδη με την αγορά ενός συμβατικού πλοίου, βάζοντας τέλος στην ολιγόμηνη απουσία του μετά την πώληση, τον Απρίλιο του 2022, του «Speedrunner ΙΙΙ» στη Seajets του κ. Μάριου Ηλιόπουλου.

Ας ξετυλίξουμε όμως το κουβάρι από την αρχή. Στις 8 Δεκεμβρίου η Aegean Sea Lines του ομίλου Ευγενίδη, πρώην Aegean Spreed Lines, επιβεβαίωσε την απόκτηση του πολυτελούς cruise ship «Rosella». Σύμφωνα με την εταιρεία, έγινε επισταμένη έρευνα πρoτού καταλήξει στην επιλογή του συγκεκριμένου πλοίου.

Τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου έπεσαν οι υπογραφές και καταβλήθηκαν τα χρήματα. Το πλοίο μετονομάστηκε σε «Αnemos» και θα φέρει τα παραδοσιακά σινιάλα της ναυτιλιακής εταιρείας του ομίλου με πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία μετονομάστηκε σε Aegean Sea Lines, από Aegean Spreed Lines, και ο λόγος είναι ότι έχει πλέον περάσει εξ ολοκλήρου σε συμφέροντα του κ. Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.

Το πλοίο αναμένεται να δρομολογηθεί στις Δυτικές Κυκλάδες, όπου θα φουντώσει ο ανταγωνισμός με τη Zante Ferries και τη Seajets, η οποία πρόσφατα απέκτησε το «Color Viking» από την Color Line, με σκέψεις να το δρομολογήσει στο ίδιο νησιωτικό σύμπλεγμα. Μάλιστα η Seajets αγόρασε το «Color Viking» λίγες μόλις ημέρες προτού κάνει τη συμφωνία ο ομιλος Ευγενίδη για την απόκτηση του «Anemos». Επίσης στη γραμμή, σύμφωνα με πληροφορίες του «business stories», θα κάνει τουλάχιστον 20 δρομολόγια και η Minoan Lines στη γραμμή από Ηράκλειο προς Πειραιά και επιστροφή.

Αλλο ένα πλοίο που θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές θάλασσες και πιο συγκεκριμένα από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες είναι το «Andros Queen», το τελευταίο απόκτημα της Golden Star Ferries των αδελφών Γιώργου και Δημήτρη Στεφάνου. Θα ξεκινήσει δρομολόγια στην ελληνική ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023. Ανήκε στη γιαπωνέζικη εταιρεία K-LINE με το όνομα «Silver Queen» και αγοράστηκε στις 9 Μαρτίου 2022. Αυτή την εποχή βρίσκεται στη ζώνη επισκευής Περάματος, υπό μεγάλης κλίμακας μετατροπή σε πολυτελές ημερήσιο πλοίο.

Την 1η Ιανουαρίου 2023 ύψωσε την ελληνική σημαία και εγγράφηκε στο Νηολόγιο της Ανδρου στην ιδιαίτερη πατρίδα των πλοιοκτητών Στεφάνου. Αναμένεται να δρομολογηθεί από τον ερχόμενο Απρίλιο στη γραμμή Ραφήνα – Ανδρος – Τήνος – Μύκονος στην απογευματινή ζώνη.

Το πλοίο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα διαθέτει πρωτόκολλο για 1.400 επιβάτες, εκ των οποίων οι 106 θα μπορούν να φιλοξενηθούν σε καμπίνες. Θα μπορεί να μεταφέρει στα γκαράζ του 380 Ι.Χ. ή 70 φορτηγά οχήματα, θα ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 21,5 κόμβων, θα διαθέτει κατάστημα και 5 μπαρ, εκ των οποίων το ένα θα προσφέρει και γρήγορο φαγητό.

Η χωρητικότητα του πλοίου είναι 7.005 gross tonnage, το βύθισμά του πέντε μέτρα, το ολικό μήκος του (LOA) 134 μέτρα και το πλάτος του 21,03 μέτρα.

Τα αδέλφια Στεφάνου θέλουν να αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους σε φορτηγά οχήματα ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον, στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη δρομολογείται από τηn Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines το ταχύπλοο «Santa Irini». Είναι ένα από τα τρία νέα πλοία που αγοράστηκαν φέτος και θα πλέουν την επόμενη θερινή τουριστική περίοδο στο Αιγαίο. Το πλοίο που αγοράστηκε στα μέσα του περασμένου Μαΐου ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές, ύψωσε την ελληνική σημαία. Μπορεί να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα. Πραγματοποίησε κάποια δρομολόγια από τις αρχές Αυγούστου ως εκδρομικό, ενώ το ουσιαστικό ξεκίνημά του στην ακτοπλοΐα θα γίνει το 2023.

Κρήτη – Κυκλάδες

Σε νέο πεδίο δόξης αναμένεται να εξελιχθούν τα δρομολόγια από την Κρήτη προς τις Ανατολικές και τις Δυτικές Κυκλάδες. Στις τελευταίες συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) τα δρομολόγια αυτά αποτέλεσαν αιτία αντιπαράθεσης μεταξύ των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθώς κάθε πρόταση για δρομολόγηση συγκέντρωνε την αντιπρόταση των άλλων. Η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι σταδιακά έχει αρχίσει να δημιουργείται μια νέα αγορά με πιο μόνιμες και όχι μόνο εποχικές συνδέσεις της Κρήτης με τις Κυκλάδες και με τον Πειραιά.

Ενδεικτικό της νέας τάσης είναι το αίτημα των κατοίκων της Μήλου να πληθύνουν τα δρομολόγια που συνδέουν το νησί με τον Πειραιά και την Κρήτη και τη χειμερινή περίοδο.

Το Ηράκλειο αλλά και το Ρέθυμνο φαίνεται να ενισχύουν την επόμενη σεζόν την παρουσία τους ως λιμάνια αναχώρησης ταχυπλόων για τις Κυκλάδες και τον Πειραιά.

Εντονος ανταγωνισμός θα υπάρξει μεταξύ Seajets του κ. Ηλιόπουλου, Fast Ferries του κ. Θεολόγου Παναγιωτάκη, Μινωικών Γραμμών του Ομίλου Γκριμάλντι και Horizon Sea Lines Panellenic Lines, στην οποία συμμετέχουν ο όμιλος Καράτζη, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου.

Η Fast Ferries αποφάσισε να δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο «Thunder» στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ιος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς και Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ιος – Θήρα – Ηράκλειο αντί της γραμμής Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς. Το πλοίο θα λειτουργεί «συμπληρωματικά» με το «Santorini Palace» των Μινωικών Γραμμών, το οποίο όπως και τα προηγούμενα χρόνια δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Θήρα – Ηράκλειο – Θήρα – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς. Την ημέρα που το «Santorini Palace» θα ταξιδεύει από το Ηράκλειο προς τις Κυκλάδες και τον Πειραιά, το «Thunder» θα κινείται αντίστροφα από τον Πειραιά προς το Ηράκλειο και τούμπαλιν.

Η Seajets ρίχνει το «Power Jet» στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ιος – Νάξος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ιος – Θήρα – Ηράκλειο και το «Naxos Jet» στην ίδια γραμμή προσθέτοντας εναλλακτικά και το Ρέθυμνο. Επίσης δρομολογεί και το «Rapidlink Jet» στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο αντί Πειραιάς – Μήλος – Φολέγανδρος – Ιος – Θήρα – Ιος – Φολέγανδρος – Μήλος – Σίφνος – Πειραιάς.

Attica-ANEK

Στο μεταξύ στα μέσα της προσεχούς άνοιξης αναμένεται η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξαγορά της ΑΝΕΚ από τον όμιλο Attica. Ο όμιλος έχει καλύψει τις βασικές διαδρομές σε όλο το Αιγαίο από τον Πειραιά, εξασφαλίζοντας την ομαλή και αξιόπιστη εξυπηρέτηση των νησιών.

Αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου τα τρία νεότευκτα ταχύπλοα-καταμαράν τα «AERO I , II, III» του ομίλου Αttica ανακηρύχθηκαν Πλοία της Χρονιάς στα Lloyd’s Awards. Τα νέα, τελευταίας τεχνολογίας και σύγχρονης αισθητικής πλοία τύπου catamaran διακρίθηκαν για τον σχεδιασμό τους με καινοτόμα χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν πλήρως τις προσφερόμενες υπηρεσίες, παρέχοντας στους πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες που διακινούνται ετησίως στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, μια νέα και μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία.

O Γκριμάλντι

Στο μεταξύ, ο Ναπολιτάνος Εμανουέλε Γκριμάλντι εντείνει τον ανταγωνισμό στην ακτοπλοΐα και δη στην Αδριατική.

Στις 7 Δεκεμβρίου στο πλοίο «Cruise Bonaria», που ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Μπρίντιζι, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με οικοδεσπότη τον γιο του Εμανουέλε και διάδοχό του Γκουίντο, εμπορικό διευθυντή στο Grimaldi Group και πρόεδρο της ALIS. Θέμα της εκδήλωσης ήταν «Η Απουλία πρωταγωνίστρια των θαλάσσιων δρόμων στην Ιταλία και την Ευρώπη».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε η ανακοίνωση της λειτουργίας της νέας γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι και αντίστροφα, από το πλοίο «Ro-Pax Europa Palace», το οποίο μαζί με το «Ro-Pax Ηγουμενίτσα» θα αυξήσουν περαιτέρω τις καθημερινές αναχωρήσεις στη γραμμή του Μπρίντιζι από 14 σε 22 εβδομαδιαίως.

Σε ανάλογη εκδήλωση, την προηγούμενη ημέρα στο λιμάνι του Μπάρι ανακοινώθηκε η εισαγωγή ενός τετάρτου πλοίου Ro-Ro, από τον ερχόμενο Ιανουάριο, στη γραμμή Πάτρα – Μπάρι – Βενετία και αντίστροφα, το οποίο θα συμβάλει στην καθημερινή εξυπηρέτηση της εν λόγω γραμμής. Ο Ναπολιτάνος πλοιοκτήτης είναι σαφές ότι υλοποιεί σχέδιο εξάπλωσης του ομίλου στην Αδριατική με την ενίσχυση της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι με τεράστια πλοία από πλευράς χωρητικότητας φορτηγών στα γκαράζ.

«Πλοία με τεράστια χωρητικότητα, όμως, για ζήτηση που δεν υπάρχει σε αυτό τον βαθμό», επισημαίνουν στελέχη του κλάδου. Παρατήρηση που οδηγεί κάποιους σε σκέψεις ότι ο Γκριμάλντι εντείνει τον ανταγωνισμό με την Attica Group-ΑΝΕΚ & Grimaldi, με απώτερο στόχο την ολοκληρωτική μετατροπή της Αδριατικής σε mare nostrum.

Ο ναπολιτάνικος όμιλος αναδιαρθρώνει συνεχώς τον στόλο του στις γραμμές της Αδριατικής με μεγαλύτερης χωρητικότητας και πιο σύγχρονα πλοία.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, ο όμιλος Γκριμάλντι κατέχει περίπου το 50% στη μεταφορά φορτηγών και 35% περίπου τη μεταφορά επιβατών. Στον αντίποδα η κοινοπραξία Attica-ANEK κατέχει μερίδιο 60% στη διακίνηση επιβατών και 39% στα φορτηγά.

■ Επενδύσεις: Πριν από σχεδόν δύο μήνες ο όμιλος παρέλαβε το 12ο υβριδικό πλοίο Ro-Ro της κλάσης Grimaldi Green 5th Generation (GG5G) από το κινεζικό ναυπηγείο Jinling στη Ναντζίνγκ. Το όνομά του είναι «Eco Italia». Και τα 12 πλοία δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη. Είναι από τις μεγαλύτερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες Ro-Ro στον κόσμο για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων. Εχουν μήκος 238 μέτρα, πλάτος 34 μέτρα, ολική χωρητικότητα 67.311 τόνους και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,8 κόμβων.

Η χωρητικότητα φόρτωσης των επτά καταστρωμάτων του -δύο από τα οποία είναι ανυψούμενα- είναι διπλάσια από την προηγούμενη κατηγορία πλοίων Ro-Ro μικρών αποστάσεων που χρησιμοποίησε ο όμιλος Γκριμάλντι. Στην πραγματικότητα, το κάθε πλοίο μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου που ισοδυναμούν με περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα.

■ Ναυπηγήσεις: Το 2023 για τον ναπολιτάνικο όμιλο άρχισε με μια νέα παραγγελία για ναυπήγηση πέντε πλοίων με προαίρεση για άλλα δύο. Πρόκειται για οχηματαγωγά/PCTC (Pure Car & Truck Carrier). Η συνολική επένδυση ξεπερνάει τα 630 εκατ. δολάρια.

Με μήκος 200 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και χωρητικότητα φόρτωσης 9.000 CEU (Car Equivalent Unit), τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά ηλεκτρικών και με χρήση ορυκτών καυσίμων οχημάτων (αυτοκίνητα, SUV, φορτηγά κ.λπ.), καθώς και άλλων τύπων βαρέων (έως 250 τόνους).

Ανάγκη εκσυγχρονισμού του στόλου

Στο μεταξύ, έρευνα της Vessels Value για τους 10 πιο ακριβούς ακτοπλοϊκούς στόλους παγκοσμίως, συμπεριλαμβανόμενων και των υπό ναυπήγηση – παραγγελία πλοίων έχει την Ελλάδα εκτός, καταδεικνύοντας την ανάγκη για εκσυγχρονισμό του στόλου της.

Αν και στην πρώτη 10άδα βρίσκονται οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα απουσιάζει. Πρώτη είναι η Ιταλία και ακολουθούν η Κίνα και η Ιαπωνία.

Η ακτοπλοΐα συνδέει 116 κατοικήσιμα νησιά στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού. Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος θα διεκδικήσει κονδύλια ύψους 4,5 δισ. ευρώ από τα ευρωπαϊκά ταμεία για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών.

Υπολογίζεται ότι τα 3/4 του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού στόλου θα πρέπει να έχουν ανανεωθεί έως το 2030.

bs14

Η ηλικία των πλοίων το 2020 ήταν:

■ 13 συμβατικά πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών, εκ των οποίων πέντε, το καθένα ξεχωριστά, ανήκουν σε μονοβάπορη εταιρεία. Αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου.

■ 24 πλοία (4 highspeed Pax και 20 συμβατικά Ro-Pax) έχουν ηλικία μεταξύ 30 και 40 ετών. Αντιπροσωπεύουν το 23% του στόλου. Πρέπει να αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση ώστε να έχει ολοκληρωθεί η ανανέωση έως το 2030.

■ 43 πλοία, εκ των οποίων 25 Highspeed (15 Ro-Pax και 10 Pax ) και 18 συμβατικά έχουν ηλικία 20-30 έτη. Η αντικατάστασή τους θα πρέπει να ολοκληρωθεί γύρω στο 2030 και λίγο αργότερα. Αποτελούν το 41% του στόλου.

■ 25 πλοία, εκ των οποίων 19 και έξι Highspeed (4 RoPax, 2 Pax) νεότερα της 20ετίας. Με τα σημερινά δεδομένα τα πλοία αυτά έχουν μια 20ετία ακόμη μέσα στην οποία θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και η ανανέωσή τους υπολογίζεται το 2040. Αντιπροσωπεύουν το 24% του ακτοπλοϊκού στόλου.

Υπολογίζεται ότι το κόστος για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου μέσα στην επόμενη 10ετία θα ανέλθει στα 4,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς.

Τα 2 δισ. ευρώ θα πρέπει να δοθούν άμεσα και αφορούν 37 πλοία άνω των 30 ετών. Τα άλλα 2,5 δισ. θα δοθούν για ανανέωση 43 πλοίων ηλικίας μεταξύ 20-30 ετών.

Για πλοία ηλικίας μικρότερης των 20 ετών δεν υπάρχουν εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου θα έχει θετικές επιπτώσεις και στο περιβάλλον, αφού ευθύνεται για το 1,9% της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου στην Ελλάδα και είναι ο τέταρτος πιο ρυπογόνος στόλος επιβατικών πλοίων μετά του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας και της Ισπανίας.

ΠΗΓΗ: NEWMONEY.GR

Ερχεται η … έξυπνη μαρίνα στη Νάξο

0
DCIM100MEDIADJI_0014.JPG

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου έκανε αποδεκτές τις προσφορές της Τράπεζας Εurobank που αφορούν την παροχή τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών στο πλαίσια του σχεδίου «Νάξος- Το επόμενο ελληνικό smart island»  και την είσπραξη οφειλών μέσω διατραπεζικού κυκλώματος με χρήση κωδικών.

Το σχέδιο «Νάξος – Το επόμενο ελληνικό smart Island» προβλέπει και την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων του νησιού και την προσαρμογή τους στο πρότυπο της smart μαρίνας.

Στο πλαίσιο του σχεδίου η τράπεζά προτίθεται να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια  για αναβάθμιση των προσφερομένων υπηρεσιών του Λιμενικού ταμείου και να συνδράμει στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του, παρέχοντας την υπηρεσία e-Commerce, προς την «έξυπνη Μαρίνα» του νησιού , με χρέωση πιστωτικής ή και χρεωστικής κάρτας μέσω του internet site του Λιμενικού Ταμείου.

Με το σκοπό αυτό διασφαλίζονται η καλύτερη εξυπηρέτηση των οφειλετών (τουριστών αλλά και των κατοίκων του νησιού), που θα μπορούν να πληρώνουν εύκολα και γρήγορα με την κάρτα τους και χωρίς χρήση μετρητών, βελτιώνοντας έτσι και την τουριστική εικόνα του νησιού.

Επίσης, διασφαλίζεται η γρήγορη και ασφαλής διαχείριση των σχετικών εισπράξεων, από εξουσιοδοτημένα στελέχη της μαρίνας και η ασφάλεια των συναλλαγών σύμφωνα με τα διεθνή πρωτόκολλα.

Το δε σχετικό κόστος προμηθειών εκκαθάρισης συναλλαγών για πληρωμές μέσω καρτών Visa και Mastercard θα είναι μηδενικό για το Λιμενικό Ταμείο για χρονικό διάστημα τριών ετών από την έναρξη υπηρεσίας που θα επιβαρύνει την Τράπεζα.

Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr

Στοίχημα – Ελλάδα: Προβάδισμα νίκης για Παναθηναϊκό αλλά στο .. όριο

0

Την επιστροφή στην κορυφή θα επιδιώξει ο Παναθηναϊκός, στην Τρίπολη, σπάζοντας αρνητική παράδοση 6 αγώνων κόντρα στον Αστέρα.

Στην Betsson Super League 2, η Καλλιθέα πάει για την 5η σερί εντός έδρας νίκη υποδεχόμενη την Ηλιούπολη.

Εδώ θα βρεις κορυφαία προγνωστικα nba!

  1. Καλλιθέα – Ηλιούπολη (15:15)

Ξεκινάμε από την Betsson Super League 2. Η Καλλιθέα έχασε ευκαιρία την προηγούμενη αγωνιστική να μειώσει τη διαφορά από την κορυφή, παραχωρώντας 1-1 στον Απόλλωνα Σμύρνης. Πάντως, στην έδρα της είναι εξαιρετική, μετρώντας 4 νίκες σε ισάριθμα παιχνίδια για το πρωτάθλημα, στα οποία είχε συνολικά τέρματα 9-3. Νίκη… ανάσα πέτυχε η Ηλιούπολη, επικράτησε 3-1 του ΠΑΟ Ρουφ και διεύρυνε τη διαφορά της από τη ζώνη υποβιβασμού. Τώρα ο ρόλος της είναι πολύ δύσκολος, πιστεύουμε πως η Καλλιθέα είναι σε θέση να διευρύνει το «απόλυτο» στην έδρα της.

Ποντάρουμε στο 2.15 του άσου με Over 1,5.

  1. Αστέρας Τρίπολης – Παναθηναϊκός (21:00)

Ανεβαίνουμε κατηγορία, ο Αστέρας βρίσκεται χαμηλά στην κατάταξη, με αδυναμία στο σκοράρισμα, έχει μόλις 14 γκολ έπειτα από 19 αγωνιστικές. Πολύ σφιχτή ομάδα, εντός έχει υποστεί μία ήττα (επίδοση 3-5-1) και διαθέτει την καλύτερη άμυνα (μαζί με την ΑΕΚ), με παθητικό 3 τέρματα. Ο Παναθηναϊκός έπεσε από την κορυφή μετά τη χτεσινή νίκη της Ενωσης και φυσικά θέλει να επανέλθει σε αυτή. Για να το πράξει χρειάζεται νίκη και να «σπάσει» αρνητικό σερί 6 αγώνων στην Τρίπολη (0-3-3).

Ζόρικο ματς για την ομάδα του Γιοβάνοβιτς, επιλέγουμε το 1.88 του συνδυαστικού Χ2 & Under 3,5.

Διαβάστε περισσότερα Προγνωστικά Στοιχήματος στο Foxbet!

Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις | 21+ 

| Αρμόδιος Ρυθμιστής ΕΕΕΠ | Κίνδυνος εθισμού & απώλειας περιουσίας |

Γραμμή βοήθειας ΚΕΘΕΑ: 210 9237777 | Παίξε Υπεύθυνα 

Γ. Πολυχρονάκος: “Οι Κυκλάδες αξίζουν κάτι καλύτερο”

0

Την ψήφο των κατοίκων των Κυκλάδων θα διεκδικήσει στις επόμενες Βουλευτικές εκλογές ο Γιάννης Πολυχρονάκος.

Το όνομα του Κυκλαδίτη πολιτικού  εντάχθηκε στο ψηφοδέλτιο που ενέκρινε η Κεντρική Πολιτική Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής που συνεδρίασε χθες Κυριακή 29 Ιανουαρίου.

Νέος άνθρωπος, με όραμα και όρεξη για την άσκηση ενός μοντέρνου μοντέλου πολιτικής ο Γιάννης Πολυχρονάκος είναι  γνώστης της καθημερινότητας και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των Κυκλάδων.

Ο Γιάννης Πολυχρονάκος θα διεκδικήσει μία θέση στην Ελληνική Βουλή έχοντας υψηλά τα ιδανικά του ήθους, της αλήθειας και τουσεβασμού απέναντι σε κάθε άνθρωπο.

Απευθύνομαι στους νησιώτες και στις νησιώτισσες με λόγια της καρδιάς , της ψυχής και της αλήθειας

Ο αν. Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ και υποψήφιος Βουλευτής Κυκλάδων κ. Γιάννης Πολυχρονάκος, έκανε την ακόλουθη δήλωση μετά την ανακοίνωση των ψηφοδελτίων του ΠΑΣΟΚ:

“Είναι μεγάλη τιμή να διεκδικείς την ψήφο των πολιτών των Κυκλάδων. Είναι μεγάλη τιμή να δίνεις τη μάχη για το ΠΑΣΟΚ, για τη δημοκρατική παράταξη.

Συναισθάνομαι απόλυτα το βάρος της τιμής και της ευθύνης και θέλω να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη αλλά και τα κομματικά όργανα για τη θετική αποτίμηση ως προς το πρόσωπο μου.

Σήμερα θέλω να απευθυνθώ στους συμπατριώτες μου, τους νησιώτες και τις νησιώτισσες. Με λόγια της καρδιάς , της ψυχής και της αλήθειας.

Είμαι ένας νέος άνθρωπος που αγαπά τον τόπο του τις Κυκλάδες και τους ανθρώπους που ζουν στα νησιά μας. Ζω και εγώ σε αυτό τον τόπο , ξέρω τι σημαίνει να ζει κανείς σε ένα νησί μικρό ή μεγάλο, γνωρίζω καλά τα προβλήματα.

Έχω προτάσεις, ιδέες, μεγάλη όρεξη και ενθουσιασμό. Την στήριξη και την εμπιστοσύνη που θα μου δείξουν οι πολίτες των Κυκλάδων , θα την μετατρέψω σε δουλειά, έργα και πράξεις.

Σε αυτή την προσπάθεια δεν περισσεύει κανείς. Ενωμένοι θα δώσουμε τη μάχη μαζί με όλους τους άξιους και ικανούς συνυποψηφίους μου αλλά και με τους πολίτες που στήριξαν και στηρίζουν το ΠΑΣΟΚ.

Με ένα νέο ήθος, με σεβασμό απέναντι σε κάθε άνθρωπο. Πιστεύω στη πολιτική της αλήθειας, στη πολιτική που γίνεται για τον πολίτη.

Οι Κυκλάδες αξίζουν κάτι καλύτερο. Είναι καιρός πλέον η νησιωτική πολιτική να πάψει να είναι καραμέλα και ευχολόγιο. Να γίνει έργο, πράξεις, συγκεκριμένα μέτρα που βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών στα νησιά μας.

Θα πάω σε κάθε νησί, θα είμαι κοντά σε κάθε πολίτη, θα είμαι παρών δυναμικά με προτάσεις, με παρεμβάσεις, με ένα δυνατό και καθαρό λόγο.

Όχι μόνο την προεκλογική περίοδο, αλλά και μετά τις εκλογές και κάθε μέρα, κάθε στιγμή.Γιατί η ενασχόληση δεν είναι συγκυριακή αλλά διαρκής και συνεχής.

Αυτό είναι δέσμευση.’’

Από τον Μάιο φέτος ο ΕΝΦΙΑ και για δέκα δόσεις

0
ΕΝΦΙΑ
ΕΝΦΙΑ

Τι κι εάν μειώνεται … Παραμένει ένα από τα πλέον άδικα χαράτσια…

Ο λόγος για τον ΕΝΦΙΑ. Και επιστρέφει φέτος. Με βάση το περσινό μοντέλο των δέκα δόσεων…

Αυτό προβλέπει ο εφετινός σχεδιασμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για τον ΕΝΦΙΑ. Τα νέα εκκαθαριστικά του φόρου θα αναρτηθούν νωρίτερα, δηλαδή τον ερχόμενο Μάιο αντί τον Αύγουστο, όπως συνηθίζονταν παλιότερα.

Έτσι, οι όσοι ιδιοκτήτες ακίνητων δεν θέλουν να καταβάλουν το πόσο εφάπαξ θα έχουν -και πάλι- περιθώριο 10 μηνών για να τον πληρώσουν τμηματικά. Οι δόσεις (ανάλογα με το πότε θα εκδοθούν τα ειδοποιητήρια τους ΕΝΦΙΑ μέσα στον Μάιο) θα μπορούν να “απλωθούν” έως και το Φεβρουάριο του 2024!

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από τον διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Γιώργο Πιτσιλή, στο 40ό συνεδριο της ΠΟΜΙΔΑ “και εφέτος, όπως έγινε πέρυσι, θα εκδοθούν νωρίτερα τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ ώστε ο φόρος να μπορεί να αποπληρωθεί σε περισσότερες δόσεις”. Έπη της ουσίας, θα εφαρμοστή και εφέτος η νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε το 2022 και προβλέπει τα εξής για την πληρωμή του φόρου:

  • Η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα έκδοσης της πράξης προσδιορισμού φόρου, εφόσον αυτή εκδοθεί μέχρι τις 15 του μηνός». Στην περίπτωση αυτή δηλαδή, εφέτος πληρωμή α΄δόσεως προβλέπεται έως 31 Μαΐου.
  • Σε διαφορετική περίπτωση, δηλαδή αν εκδοθεί από τις 16 του μηνός και μετά, η πληρωμή της α΄ δόσεως θα γίνεται «μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την έκδοση της πράξης προσδιορισμού φόρου (δηλαδή από Ιούνιο και μετά)
  • Η τελευταία δόση καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Φεβρουαρίου του επόμενου έτους». Δηλαδή αν τα εκκαθαριστικά δε βγουν έως 15 Μαΐου, τότε οι 10 δόσεις μειώνονται προσαρμόζονται ανάλογα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στο συνέδριο ο κ. Πιτσιλής, μέσω της πλατφόρμας MyProperty υπεβλήθησαν πέρυσι 230.000 δηλώσεις φόρου μεταβίβασης, γονικής παροχής, δωρεάς και κληρονομιάς και εισπράχθηκαν πάνω από 370 εκατ. με διαδικασία που διαρκεί μία ημέρα. Πρόσθεσε ότι στόχος είναι η ακόμα μεγαλύτερη ψηφιοποίηση των συναλλαγών με αυτόματη ενημέρωση των μεταβολών στο Ε9, κατάργηση πιστοποιητικών που αποτελούν πηγή ταλαιπωρίας χωρίς να προσφέρουν κάτι καθώς και βελτίωση της πλατφόρμας δήλωσης των μισθώσεων και συνολικά της ακίνητης περιουσίας.

Αλλαγές -και πάλι- στις αντικειμενικές αξίες

Στο επετειακό 40ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιδιοκτητών Ακινήτων ο υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, τόνισε ότι η οι Δήμοι έχουν προθεσμία έως 6 Φεβρουαρίου να υποβάλουν προτάσεις για διόρθωση των αντικειμενικών αξιών προσθέτοντας ότι οι όποιες αλλαγές δεν θα έχουν αναδρομική ισχύ. «Συνεχίζεται η επέκταση των αντικειμενικών αξιών στο υπολειπόμενο 1,5% της Επικράτειας όπου έλειπαν τα απαιτούμενα πολεοδομικά στοιχεία. Επίσης, θα έχει ολοκληρωθεί, έως το τέλος του 2023, η ψηφιοποίηση των ζωνών του συστήματος, για όλες τις περιοχές εκτός σχεδίου πόλης ή ορίων οικισμών», ανέφερε. Εξήγγειλε επίσης ότι μετά το νομοσχέδιο για τα κατεχόμενα δημόσια ακίνητα, την επόμενη 4ετία θα γίνει νομοθετική παρέμβαση για τον αιγιαλό.

Ο κ. Δημήτριος Σταθάκης, πρόεδρος του Κτηματολογίου ανακοίνωσε ότι το Μάρτιο θα ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση στο Δήμο της Αθήνας καθώς και ότι ξεκινά το έργο της ψηφιοποίησης του αρχείου των υποθηκοφυλακείων που θα διαρκέσει τρία χρόνια. Στο τέλος του 2023 όπως είπε, θα έχουμε το 90 % των δικαιωμάτων στη φάση της ανάρτησης ενώ προχωρά το κλείσιμο των υποθηκοφυλακείων και το άνοιγμα κτηματολογικών γραφείων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η αξία των συναλλαγών επί ακινήτων φθάνει στα 8 δισεκ. ευρώ ετησίως.

Κατά την εναρκτήρια ομιλία του συνεδρίου ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ και της UIPI κ. Στράτος Παραδιάς έθεσε στην κυβέρνηση τα εξής 20 αίτημα των ιδιοκτητών:

ΥΠΟΙΚ

  • Κατάργηση κάθε μορφής συμπληρωματικού φόρου στον ΕΝΦΙΑ
  • Μείωση όλων των συντελεστών της κλίμακας φόρου εισοδήματος μισθωμάτων κατά 10%
  • Έκπτωση των δαπανών συντήρησης-επισκευής και ασφάλισης των κτιρίων
  • Επιδότηση 40% στο κόστος υλικών και εργασιών για ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων

ΥΠΕΣ

  • Δυνατότητα δήλωσης αδήλωτων επιφανειών με ευνοϊκούς όρους και κλιμακωτά πρόστιμα
  • Αυτόματη διακοπή χρέωσης δημοτικών τελών με τη διακοπή ρευματοδότησης κενών
  • Πενταετής παραγραφή αξιώσεων των Δήμων αντί τις ισχύουσας εικοσαετίας
  • Καθορισμός ανωτάτου ορίου προστίμων σε ποσοστό 50% της βασικής οφειλής

ΥΠΕΝ

  • Μονομερής τροποποίηση συστάσεων οριζοντίων ιδιοκτησιών επί διαφορών με γειτονικές
  • Δυνατότητα διόρθωσης διαφορών έως 2% χωρίς τροποποίηση οριζοντίων ιδιοκτησιών
  • Μονομερής κατάργηση του δικαιώματος υψούν με ενσωμάτωση σε άλλες ιδιοκτησίες
  • Αποκατάσταση της οικοδομησιμότητας των εκτός σχεδίου μικρών γεωτεμαχίων

ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

  • Κατάργηση του «αμάχητου τεκμηρίου» υπέρ του Δημοσίου στα εκτός σχεδίου ακίνητα
  • Επιτάχυνση της διαδικασίας μεταγραφών εμπραγμάτων δικαιοπραξιών στο Κτηματολόγιο
  • Κατάργηση του αναλογικού τέλους 1 ο/οο επί της αξίας κτηματογραφουμένων ακινήτων
  • Αναγνώριση των ιδιωτικών ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων στους δασικούς χάρτες

ΛΟΙΠΑ

  • Διατηρητέα: Επιδότηση της ανακαίνισης – λειτουργία της μεταφοράς συντελεστή δόμησης
  • Βραχυχρόνιες Μισθώσεις: Απόρριψη των συντεχνιακών πιέσεων για περιοριστικά μέτρα
  • Εμπορικά μισθώματα: Τερματισμός του «πλαφόν» 3% που εγκυμονεί Ενοικιοστάσιο.
  • Ολοκλήρωση της εκκαθάρισης και καταβολής των υπολοίπων αποζημιώσεων COVID

Πηγή: protothema.gr

Γ. Βρούτσης: Τριήμερη επίσκεψη στην Τήνο

0

Στην Τήνο βρίσκεται από χθες Κυριακή ο Γιάννης Βρούτσης… 

Τριήμερη περιοδεία. Ποιος είναι ο λόγος; Θα εκπροσωπήσει την Βουλή των Ελλήνων στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό των 200 ετών από την εύρεση της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας της Ευαγγελίστριας…

Αναλυτικά το δελτίο ενημέρωσης

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Κυκλάδων Ν.Δ. κ. Γιάννης Βρούτσης, την Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2023, θα πραγματοποιήσει τριήμερη περιοδεία στο νησί της Τήνου, προσκεκλημένος του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου, όπου θα εκπροσωπήσει τη Βουλή των Ελλήνων στις καθιερωμένες θρησκευτικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται για τον εορτασμό της 200ης Επετείου από την εύρεση της Αγίας και Θαυματουργής Εικόνας της Παναγίας της Ευαγγελίστριας.

Οι εκδηλώσεις θα λάβουν χώρα στον Πανίερο Ναό Ευαγγελιστρίας Τήνου, όπου θα χοροστατήσει ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σύρου και Τήνου κ. Δωρόθεος Β΄. O κ. Βρούτσης θα παραστεί στη θεία λειτουργία και θα συμμετέχει στην παραδοσιακή λαμπαδηφορία.

Στη διάρκεια της επίσκεψής του, ο κ. Βρούτσης θα έχει την ευκαιρία να δει και να συνομιλήσει με φίλους και κατοίκους του νησιού.

Βανέσα Φαρσαδάκη: Από την Κάρπαθο η πρώτη Ελληνίδα αστροναύτης

0

Η Δρ Βανέσα Φαρσαδάκη είναι πρωτοπόρος του τομέα της διαστημικής ιατρικής. Η Dr. V, όπως την αποκαλούν ανεπίσημα, είναι μια περήφανη Αμερικανίδα πολίτης ελληνικής καταγωγής, σημειώστε από την Κάρπαθο, που εργάζεται ως γιατρός και βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο ώστε να γίνει ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης στην ιστορία της Ελλάδας και θα ήθελε να φτάσει μέχρι τον Άρη! Εργάζεται ως βασική ομιλήτρια σε πολλά φόρουμ, συμπεριλαμβανομένου του σημαντικού Kings College στο Λονδίνο της Αγγλίας και σε πολλά άλλα πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο.

Η επάρκειά της σε 18 γλώσσες, από αυτές 11 άψογα, είναι απόδειξη της ικανότητάς της να αλληλεπιδρά με ένα ευρύ φάσμα κοινού. Τα εξαιρετικά διαπιστευτήρια της Dr. V, ως Προέδρου και Διευθύνοντος Συνεργάτη της Space Exploration Strategies LLC, περιλαμβάνουν μεταπτυχιακά πτυχία στην Επιχειρησιακή Ηγεσία, τη Γενετική, την Αστρονομία και την Αστροφυσική. Έχει γράψει πολλά άρθρα που υποστηρίζουν βελτιώσεις στον τομέα της εξειδίκευσής της και η εκτεταμένη γνώση της έκθεσης στην ακτινοβολία καθώς και στις επιστήμες που αφορούν την προστασία, την έχει κάνει περιζήτητη σύμβουλο.

Η Δρ Βανέσα Φαρσαδάκη γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη και έζησε τα πρώτα επτά χρόνια της ζωής της στην Αθήνα. Οι ελληνικές της ρίζες είναι από το χωριό Όλυμπος της Κάρπαθου, στα Δωδεκάνησα. Μετακόμισε στο Χιούστον από τη Γενεύη της Ελβετίας, όπου ζούσε από το 2010. Είχε την τύχη να μην ζήσει την ελληνική οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2010.

Η μετακόμιση στο Χιούστον εν μέσω πανδημίας δεν ήταν και η πιο εύκολη καθώς οι διαδικασίες και οι κίνδυνοι για την υγεία ήταν υψηλοί

Δρ. V: «Δόξα τω Θεώ, όλα πήγαν και πάνε όπως αναμενόταν. Το Χιούστον είναι μια όμορφη, μοντέρνα και πράσινη πόλη που έχει το μεγαλύτερο Ιατρικό Κέντρο (είναι μια ολόκληρη πόλη από μόνη της) στη Βόρεια Αμερική καθώς και το Διαστημικό Κέντρο Johnson όπου εκπαιδεύονται οι αστροναύτες. Έτσι οι άνθρωποι, κυρίως, είτε εργάζονται στον τομέα της υγείας είτε στον τομέα του διαστήματος».

Μια μέρα στη ζωή της Δρ Βανέσσας Φαρσαδάκη:

Δρ. V: «Ξυπνάω στις 5 το πρωί για να κάνω την άσκηση που απαιτείται για τη φυσική μου κατάσταση. Είμαι στο εργαστήριο στις 8 το πρωί όπου μένω μέχρι περίπου τις 9 το βράδυ. Δεν υπάρχουν Σαββατοκύριακα ή αργίες, καθώς η έρευνά μου πρέπει να προχωρήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Πρακτικά, στο εργαστήριο εξετάζω μια λίστα γονιδίων που έχουν παρατηρηθεί ότι προσφέρουν ραδιοπροστασία, δηλαδή προστατεύουν από τη ραδιενέργεια. Τα αποτελέσματα αυτού του έργου θα είναι χρήσιμα τόσο για αστροναύτες που εκτίθενται σε πηγές διαστημικής ακτινοβολίας όσο και για μελλοντικούς ασθενείς με καρκίνο, καθώς το γονιδίωμα ενός ασθενούς με τάση να δημιουργεί καρκίνο θα μπορεί να προστατεύεται στο μέλλον».

«Μια από τις μεγαλύτερες χαρές του να είσαι στο Χιούστον είναι να περιτριγυρίζεσαι από ομοϊδεάτες με τα ίδια όνειρα, όραμα και φιλοδοξίες. Μου δίνει απερίγραπτη χαρά να γνωρίζω άλλους νέους που εκπαιδεύονται για να υποβάλουν αίτηση στη NASA με την ίδια παρτίδα αστροναυτών που θα κάνω κι εγώ. Το γεγονός ότι κάθε μέρα, όλη μέρα μπορώ να συζητώ τα θέματα που με ενδιαφέρουν με τους συναδέλφους μου με κάνει να νιώθω πολύ τυχερή».

«Πιστεύω ότι οι γυναίκες είναι ίσες με τους άνδρες. Οι επιστήμες χρειάζονται το ευέλικτο, ευαίσθητο και ευφάνταστο μυαλό μιας γυναίκας. Μόνο εκείνοι που τολμούν να φτάσουν στα άκρα της γνώσης και των δυνατοτήτων έχουν ελπίδα να ωθήσουν την ανθρωπότητα να κάνει το επόμενο βήμα. Όλοι έχουμε την επιλογή ανάμεσα στο τι είναι βολικό και στο τι θα αλλάξει τον κόσμο».

«Το θέμα είναι να μην ακούμε τόσο πολύ τις φωνές έξω από εμάς και να επικεντρωνόμαστε στη φωνή μέσα μας. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα γυναικών που αψήφησαν τα πάντα για να υπηρετήσουν τη δυνατή φωνή μέσα τους. Με την έννοια της «εσωτερικής φωνής» σίγουρα καταλαβαίνετε ότι αναφέρομαι στο ταλέντο, την κλίση, το πάθος ενός ανθρώπου. Και πρέπει να ξεκαθαρίσω, ωστόσο, ότι μόνο αυτά δεν αρκούν. Ο ιδιοκτήτης πρέπει να τους υπηρετήσει με αυτοθυσία, πίστη και σκληρό αγώνα».

«Ο μεγάλος Ναπολέων είπε ότι αν ξέρεις πόσο μακριά θέλεις να φτάσεις, δεν θα φτάσεις πουθενά! Αυτή τη στιγμή εργάζομαι για να γίνω η πρώτη Ελληνίδα στο διάστημα, ενώ παράλληλα μαθαίνω και διδάσκω.”

 

Πηγή: greekgateway.com

Μπαίνει το σκάκι στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση

0

«Αν δεν μου βρεις άλλο δάσκαλο σκακιστή, δεν σε αφήνω να φύγεις!». Αυτό είχε πει παλαιότερα, μεταξύ αστείου και σοβαρού, μια διευθύντρια δημοτικού στον κ. Χρήστο Πιλάλη, εκπαιδευτικό και σκακιστή, μέλος σήμερα του Δ.Σ. της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας. «Οταν ανακοινώνεις σε μια τάξη ότι θα διδάξεις σκάκι, μπορεί να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο τα μισά παιδιά, μετά, όμως, “κολλάνε” όλα», λέει στην «Καθημερινή».

Οι Ελληνες φίλοι του σκακιού, που δεν είναι και λίγοι δεδομένου ότι οι παίκτες με δελτίο είναι 65.000, έχουν έναν επιπλέον λόγο να χαίρονται. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ενέκρινε την πρόταση που είχε καταθέσει από τέλη Μαΐου η ΕΣΟ με δύο εκπαιδευτικά προγράμματα, προσαρμοσμένα στις αντιληπτικές ικανότητες των παιδιών του δημοτικού: το «Σκάκι και φαντασία» (Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού) και «Σκάκι, ένα παιχνίδι στρατηγικής και μαθηματικών, ένα παιχνίδι για όλους» (Δ΄, Ε΄, Στ΄ Δημοτικού). Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να τα επιλέξουν για την τάξη τους.

«Μέχρι πρότινος το σκάκι αναφερόταν στην εγκύκλιο του υπουργείου ως μία επιλογή και ορισμένοι εκπαιδευτικοί, σκακιστές ως επί το πλείστον, μπορούσαν να το διδάξουν είτε στην ευέλικτη ζώνη είτε στους ομίλους πρότυπων σχολείων», εξηγεί ο κ. Πιλάλης. «Τώρα όμως ο κάθε εκπαιδευτικός έχει στη διάθεσή του πλούσιο υλικό, 25 με 30 σελίδες, προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε ηλικίας, που του “λύνει” τα χέρια, ακόμα και αν ο ίδιος δεν είναι γνώστης», διευκρινίζει ο ίδιος, που είναι πρόεδρος της Επιτροπής Σχολικού Σκακιού της ΕΣΟ. Η διδασκαλία του θα γίνει στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, στην πρωινή ζώνη.

 

Ιδανική ηλικία

Η ηλικία των πέντε ετών θεωρείται ιδανική για την έναρξη της ενασχόλησης με το σκάκι, που μόνο να προσφέρει έχει στους μαθητές. «Ενισχύεται σημαντικά η αυτοπειθαρχία του παιδιού και χαλιναγωγείται με έναν παιγνιώδη τρόπο η παρορμητικότητά του· μαθαίνει ότι άπαξ και ακουμπήσεις ένα πιόνι, οφείλεις να το κινήσεις», αναφέρει ενδεικτικά τον τρόπο που επιδρά το πνευματικό παιχνίδι στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών. Μπορεί πολλοί να το αντιμετωπίζουν ως ένα «μοναχικό και ανταγωνιστικό άθλημα», ο κ. Πιλάλης ωστόσο διαφωνεί.

«Το σκάκι καλλιεργεί το ευ αγωνίζεσθαι, γιατί είναι το μοναδικό άθλημα που μετά το τέλος κάθε παιχνιδιού, οι δύο αντίπαλοι κάθονται μαζί και κάνουν από κοινού ανάλυση των κινήσεών τους και της στρατηγικής τους». Το ενδιαφέρον των παιδιών, που μυούνται, παραμένει ζωηρό μέχρι την εποχή που ξεκινάει η προετοιμασία για τις Πανελλαδικές. «90% των σκακιστών έχει καλές επιδόσεις στο σχολείο και επιτυχίες στις Πανελλαδικές, ειδικά στις θετικές επιστήμες, καθ’ ότι καλλιεργεί τη μαθηματική σκέψη», σημειώνει.

Νέο κοινό

Η απόφαση του ΙΕΠ μοιάζει να έρχεται την κατάλληλη στιγμή, καθώς το σκάκι στα χρόνια της οικονομικής κρίσης αλλά και του εγκλεισμού λόγω κορωνοϊού κέρδισε ακόμα μεγαλύτερο κοινό. «Από χθες τα τηλέφωνα της Ομοσπονδίας χτυπούν και μας ρωτούν πότε θα ετοιμαστεί κάτι ανάλογο και για τα παιδιά του γυμνασίου», καταλήγει ο κ. Πιλάλης, που μαζί με τα άλλα δώδεκα μέλη της επιτροπής έχει ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία διδακτικού υλικού για εφήβους.

Πούτιν σε Τζόνσον: “Ενα λεπτό αρκεί και ….”

0

Ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον αφηγείται στο πλαίσιο ντοκιμαντέρ του BBC πως ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν τον «απείλησε» μερικές ημέρες προτού διατάξει την εισβολή του στρατού του στην Ουκρανία, λέγοντάς του πως «μ’ έναν πύραυλο, ένα λεπτό θα πάρει».

Στο ντοκιμαντέρ αυτό τριών επεισοδίων, το πρώτο από τα οποία θα μεταδοθεί απόψε από το δεύτερο κανάλι του BBC, ο πρώην επικεφαλής της κυβέρνησης των Τόρις αναφέρεται σε «πολύ μακροσκελή» και «εξαιρετική» συνδιάλεξή του με τον ρώσο πρόεδρο έπειτα από επίσκεψή του στο Κίεβο στις αρχές του Φεβρουαρίου του 2022.

 

Ακόμη τότε ο Βλαντίμιρ Πούτιν συνέχιζε να διαβεβαιώνει πως δεν είχε πρόθεση να διατάξει εισβολή στη γειτονική χώρα, παρά τη μαζική συγκέντρωση ρωσικών στρατευμάτων στα ουκρανικά σύνορα.

Ο κ. Τζόνσον λέει πως προειδοποίησε τον ρώσο πρόεδρο πως η Δύση θα επέβαλε βαριές κυρώσεις στη Ρωσία αν έπαιρνε τον δρόμο της ένοπλης σύρραξης.

«Μου είπε: ‘Μπόρις, λέτε ότι η Ουκρανία δεν θα ενταχθεί στο NATO σύντομα (…) Τι εννοείτε όταν λέτε “σύντομα”;’», αναφέρει ο Μπόρις Τζόνσον. «Λοιπόν, δεν θα ενταχθεί στο NATO στο εγγύς μέλλον, το γνωρίζετε πολύ καλά», προσθέτει πως του απάντησε ο πρώην πρωθυπουργός, μέγας υποστηρικτής του Κιέβου.

«Κάποια στιγμή, φάνηκε να με απειλεί, είπε ‘Μπόρις, δεν θέλω να σας κάνω κακό, αλλά μ’ έναν πύραυλο, ένα λεπτό θα πάρει’, ή κάτι τέτοιο», λέει ο Μπόρις Τζόνσον.

«Νομίζω ότι με δεδομένο τον πολύ ήρεμο τόνο του, την αποστασιοποίηση που έμοιαζε να έχει, απλά αντιδρούσε στην προσπάθειά μου να τον πείσω να διαπραγματευτεί», συμπληρώνει ο πρώην πρωθυπουργός, που εγκατέλειψε τον αριθμό 10 της Ντάουνινγκ Στριτ στις αρχές Σεπτεμβρίου, έπειτα από σειρά σκανδάλων.

Στο ντοκιμαντέρ εκφράζεται επίσης ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι, που δεν κρύβει πως ήταν έξαλλος με τη συμπεριφορά των ηγετών της Δύσης πριν από το ξέσπασμα του πολέμου: «Αν ξέρετε πως αύριο η Ρωσία θα εισβάλει στην Ουκρανία, γιατί δεν μου δίνετε κάτι με το οποίο να μπορώ να τη σταματήσω; Κι αν δεν μπορείτε, σταματήστε τη μόνοι σας», αφηγείται πως είχε πει.

Στο ίδιο ντοκιμαντέρ, ο υπουργός Άμυνας της Βρετανίας Μπεν Γουάλας μιλά για το ταξίδι που είχε κάνει στη Μόσχα τον Φεβρουάριο του 2022, στο πλαίσιο της προσπάθειάς του να αποτρέψει το ξέσπασμα του πολέμου. Αφηγείται πως είδε τον Ρώσο υπουργό Άμυνας Σεργκέι Σοϊγκού και τον αρχηγό του γενικού επιτελείου Βάλερι Γκεράσιμοφ.

«Θυμάμαι πως είπα στον υπουργό Σοϊγκού ‘θα πολεμήσουν’, μου απάντησε ‘η μάνα μου είναι Ουκρανή, δεν θα πολεμήσουν’. Είπε ακόμα πως δεν είχε καμία πρόθεση να εισβάλει», δηλώνει ο κ. Γουάλας.

«Αυτό ήταν κάτι που θα το έλεγαν ‘Βράνιε’ στα ρωσικά. ‘Βράνιε’ σημαίνει επίδειξη δύναμης, εκφοβισμός: Θα σου πω ψέματα. Θα ξέρεις πως λέω ψέματα. Θα ξέρω ότι ξέρεις πως λέω ψέματα, μολαταύτα θα σου πω ψέματα. Ήξερε πως ξέρω και ήξερα πως ξέρει. Αλλά νομίζω πως το μήνυμα που ήθελε να στείλει ήταν πως είναι πανίσχυρος».

«Ήταν το σχετικά ανατριχιαστικό αλλά ξεκάθαρο ψέμα πως δεν επρόκειτο να το κάνουν αυτό που με έπεισε πως όντως θα το έκαναν. Θυμάμαι πως καθώς βγαίναμε έξω ο στρατηγός Γκεράσιμοφ είπε: ‘Δεν θα ταπεινωθούμε ποτέ ξανά. Είχαμε τον τέταρτο στρατό στον κόσμο, τώρα έχουμε τον δεύτερο μεγαλύτερο. Είμαστε η Αμερική κι εμείς τώρα’. Και εκείνη τη στιγμή σχημάτισα την αίσθηση πως δυνητικά αυτός μπορεί να ήταν ο λόγος» που θα εισέβαλαν, διατείνεται ο κ. Γουάλας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Mikhail Metzel/Sputnik, AP File