Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 168

Πανναξιακός ΑΟΚ: Ανανέωσε με τον Γιάννη Προδρόμου και παίρνει σκορ από το “ζωγραφιστό”

0

Ήρθε για να μείνει στον Πανναξιακό ΑΟΚ ο Γιάννης Προδρόμου….

Η δεύτερη παρουσία του στη Νάξο (είχε προηγηθεί η παρουσία του με τη φανέλα του ΑΠΑΣ Terranaxia) συνδυάζεται με τη νέα εποχή που μπήκε η ομάδα της Νάξου…

Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα τα “βρήκε σε όλα” με τη διοίκηση της Ναξιώτικης ομάδας και θα συνεχίσει να φορά τη φανέλα με την “πορτάρα” στο στήθος, αγωνιζόμενος στην National League 2.

Ήταν ένας από τους κορυφαίους της περσινής σεζόν και παρόλο που ήρθε στην ομάδα της Νάξου του Δεκέμβριο, κατάφερε να βάλει τη δική του σφραγίδα στην επιτυχημένη πορεία του Πανναξιακού ΑΟΚ.

Η διοίκηση της ομάδας από το ”νησί της Αριάδνης” συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς τον σχεδιασμό για τη νέα χρονιά που αναμένεται να ξεκινήσει σε λίγες ημέρες με την έναρξη της προετοιμασίας. Κι έτσι μετά τους Αρτσάνο, Μάκαρη ήρθε η ώρα του Προδρόμου. Περιμένουμε δε με ανυπομονησία τους επόμενους… 

Η σχετική ανακοίνωση από την διοίκηση του Πανναξιακού ΑΟΚ αναφέρει: 

🏀👉 Ο Πανναξιακός ΑΟΚ ανακοινώνει την ανανέωση της συνεργασίας με τον αθλητή, Γιάννη Προδρόμου.

🔝🔝 Ο ύψους 1.96 έμπειρος φόργουορντ ήρθε τον περσινό Δεκέμβριο στην ομάδα μας και συνέδραμε τα μέγιστα για την επίτευξη των στόχων μας.

💪🏀 Πλέον, στα 37 του χρόνια (26/02/1987), με τεράστια εμπειρία και παραστάσεις υψηλού επιπέδου ο Γιάννης αναμένεται να είναι ένας σημαντικός κρίκος της αλυσίδας του φετινού Πανναξιακού.

ℹ️🏀 Ξεκίνησε την καριερα του στον Φιλιππο Βεροιας και εν συνεχεία αγωνίστηκε σε Ηρακλή (Α1), ΑΓΕΧαλκιδα (Α2), Πανερυθραικο (Α2), Τρικαλα (Α1), Αρκαδικο (Α2), Φιλιππο Βεροιας (Α2), Kirhheim Knights (Γερμανια Α2), Αρκαδικο (Α2), Πανερυθραικο (Α2), Καβαλα (Α2), ΑΠΑΣ τα Φανάρια (N.L. 1 και 2) και Έσπερο Λαμιας (N.L. 1).

❤ Γιάννη, σου ευχόμαστε καλή αγωνιστική χρονιά, με υγεία και πολλές επιτυχίες.

✍️ Εκ της διοικήσεως

Πληροφορίες και φωτογραφία από τη σελίδα sportcyclades.gr

 

Πρόταση ημέρας: Τυρόπιτες αμοργιανές με ξινομυζήθρα για πρωινό

0

Τις αμοργιανές τυρόπιτες τις πλάθουν να είναι ατομικές και είναι το πρωινό και το σνακ τους. Μοσχοβολούν κανέλα, κι ας είναι αλμυρές. Τις γεμίζουν με ξινομυζήθρα που κάνουν τον Μάη και τον Ιούνη. Τις κάνουν και με σέφκουλα, όπως λένε τα σέσκουλα στην Αμοργό. Οπότε; Βλέπουμε στον “Γαστρονόμο” την συγκεκριμένη συνταγή…

Χρόνος: 40′ προετοιμασία / 15′ τηγάνισμα /  Σύνολο: 55′

Υλικά

Τεμάχια: 20 περίπου

Για τη ζύμη

  • 1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 2 κουτ. σούπας ελαιόλαδο
  • 450 γρ. περίπου χλιαρό νερό
  • 1 κουτ. γλυκού αλάτι

Για τη γέμιση

  • 500 γρ. ξινομυζήθρα
  • 1 αυγό πιπέρι φρεσκοτριμμένο
  • 1 κουτ. γλυκού κανέλα
  • λάδι για το τηγάνισμα

Διαδικασία

Ζύμη

  1. Για να ετοιμάσουμε τις αμοργιανές τυρόπιτες, πρώτα ρίχνουμε σε ένα μπολ το αλεύρι μαζί με όλα τα υπόλοιπα υλικά της ζύμης και ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε ένα μαλακό, απαλό και γυαλιστερό ζυμάρι. Αφήνουμε στην άκρη.

Γέμιση

  1. Σε ένα μεγάλο μπολ θρυμματίζουμε την ξινομυζήθρα.
  2. Προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά της γέμισης εκτός από το λάδι και τα ανακατεύουμε καλά.

Τυρόπιτες

  1. Χωρίζουμε τη ζύμη σε 20 μέρη και πλάθουμε το καθένα σε μπαλάκι.
  2. Αλευρώνουμε μια λεία επιφάνεια και ανοίγουμε κάθε μπαλάκι ζύμης σε φύλλο διαμέτρου περίπου 15 εκ.
  3. Βάζουμε σε κάθε φύλλο από 2 κουτ. σούπας γέμιση, διπλώνουμε σε σχήμα μισοφέγγαρο και πιέζουμε καλά τις άκρες ώστε να εγκλωβίσουμε τη γέμιση.
  4. Τακτοποιούμε κάθε μισοφέγγαρο σε δίσκο και καλύπτουμε με βαμβακερή πετσέτα κουζίνας.
  5. Σε ένα βαθύ τηγάνι ρίχνουμε τόσο λάδι ώστε να καλύψουμε το 1/4 του σκεύους και ζεσταίνουμε σε δυνατή φωτιά.
  6. Τηγανίζουμε τις τυρόπιτες σε δόσεις για 1-2 λεπτά από κάθε πλευρά, μέχρι να ροδίσουν καλά.
  7. Τις βγάζουμε με τρυπητή κουτάλα και τις αφήνουμε σε απορροφητικό χαρτί να στραγγίξουν το περιττό λάδι.

Πηγή: Γαστρονόμος

 

Νάξος – Μ. Σέργης: Τι σημαίνει “Πάμενε να κοροϊδέψομενε τσοι (α)πεθαμένοι!”

0

Όταν κάποιοι συγχωριανοί μου παλαιότερα (αναφέρομαι στον 20ό αιώνα μέχρι και τη δεκαετία του ’70) τελείωναν τη «φεγγέρα» τους (vegghera), την εσπερίδα τους, σε κάποιοι συγγενικό / φιλικό σπίτι, ανάμεσα στις φράσεις που συνήθιζαν να εκφέρουν [π.χ., «πάμενε για τα τσόλια», για τα φτωχικά μας κλινοσκεπάσματα, ή «πάμενε να κοιντηνέψομενε» (έχω γράψει παλαιότερα για τη λέξη «*κοιτηνεύω»)] ήταν κι αυτή που μελετώ στο σημερινό σύντομο σημείωμα: «Πάμενε να κοροϊδέψομενε τσοι (α)πεθαμένοι!»

Κείμενο του Μανόλη Σέργη (*)

Οι σχέσεις νεκρών και ζώντων αρχαιόθεν (μένω αποκλειστικά στην ελληνική περίπτωση) διακρίνονταν από τα εξής στοιχεία, όπως διεξοδικά έχω παρουσιάσει στο βιβλίο μου Διαβατήριες τελετουργίες στον μικρασιατικό Πόντο (Ηρόδοτος, 2007).

Οι νεκροί κατά τη λαϊκή αντίληψη εθεωρούντο επίζηλα όντα, μοχθηρά, απαιτητικά, ιδίως προς τους συγγενείς τους. Στερημένοι τη χαρά της ζωής εξεδήλωναν φθόνο για τους επιζώντες που συνέχιζαν να χαίρονται τις μεγάλες ή μικρές της χαρές.

Οι ζώντες, από την άλλη πλευρά, φρόντιζαν παντοιοτρόπως να μηδενίσουν τον προαναφερθέντα φθόνο. Προς τούτο είχαν καθιερώσει συγκεκριμένες πρακτικές παρεμπόδισης της επιστροφής τους επί γης (ποιος δεν έχει ακούσει τη λαϊκή πρόληψη ότι οι νεκροί εξέρχονται τη νύχτα από τον τάφο τους και, το χειρότερο, ότι κυκλοφορούν ανάμεσα στους ζώντες ως κακοποιοί βρικόλακες). Αναφέρω ενδεικτικά κάποιες τέτοιες πρακτικές:

♦ Κατά την έξοδο του νεκρού από την κατοικία του έθραυαν μια κανάτα με νερό. Η λαϊκή ερμηνεία της συγκεκριμένης τελετουργικής δράσης από το Γλινάδο μάς λέει ότι αποσκοπούσε στο να είναι «δροσερή η ψυχή του» στη νέα αιώνια κατοικία του ή το νερό, ως διαβατήριο μέσον, να την οδηγήσει γρηγορότερα και ασφαλέστερα στα «δώματα του Άδη».

♦ Έχυναν νερό γύρω από τον τάφο του κυκλικά, δημιουργούσαν δηλαδή γύρω από τη νέα κατοικία του έναν συμβολικό κύκλο προστασίας. Αυτόν τον ίδιο κύκλο δημιουργούσαν με περικλεισμό του νεκρού στον τάφο του, δημιουργώντας κινούμενοι κύκλους συμβολικούς γύρω από τη νέα του κατοικία: Απέκλειαν το «κακό πνεύμα» του νεκρού εντός συγκεκριμένου κύκλου, όπως, θυμίζω, αντιθέτως, με τον «περισχοινισμό» ενός χωριού απέκλειαν τις έξωθεν εισερχόμενες (π.χ.) σε ένα χωριό ασθένειες, αποτρέποντας την είσοδό τους σ’ αυτό.

♦ Επέλεγαν τη θέση του νεκροταφείου του χωριού στην αντίπερα όχθη κάποιου ποταμού, όπου αυτός υφίστατο, για να αποτελεί φραγμό προστασίας στην κοινότητα (το υγρό στοιχείο και πάλι μέσον προφύλαξης). Η πρακτική μάς θυμίζει τον Αχέροντα της αρχαιοελληνικής μυθολογίας, τον οποίο έπρεπε να διαπλεύσει ο Χάρων με την περιβόητη βάρκα του, φορτωμένη νεκρούς για να τους μεταφέρει στον Άδη.

♦ Καθ’ όλη την εκφορά του νεκρού το κεφάλι του βρισκόταν, εν σχέσει προς τα πόδια του, πίσω, για να μην μπορεί εκείνος να στρέψει το πρόσωπό του προς τα εκεί ή να αποτυπώσει τη διαδρομή για την επιστροφή του.

Παράλληλα, απέβλεπαν στον εξευμενισμό τους, στη συμφιλίωση με το πνεύμα του. Θυμηθήτε:

■ τα «κτερίσματα» (τα προσωπικά τους αντικείμενα, την κυρίως υλική ικανοποίηση του νεκρού) που συνέθαπταν με κείνους, πρακτική που τους αφαιρούσε κάθε αφορμή να επιστρέψουν και να τα διεκδικήσουν (απόδειξη, ταυτοχρόνως της πίστης τού «παραδοσιακού» ανθρώπου στην «άλλη ζωή», στην οποία οι νεκροί συνεχίζουν την επίγεια)

■ τα απαραίτητα μνημόσυνα (είναι οι «μνῆμαι» ή οι «μνεῖαι» των Βυζαντινών, που τελούνταν συνήθως την τρίτη, την ένατη και την τεσσαρακοστή ημέρα μετά από τον θάνατο)

■ την αποχή από εκδηλώσεις που προξενούσαν χαρά και ηδονή

■ τη χρήση μαύρων ενδυμάτων ως ένδειξη πένθους («πάντες οι νεκρούς θρηνούντες μέλανα περιβάλλονται», Ιωάννης της Κλίμακος)

■ την ατημελησία των ανδρών (αξύριστοι επί 40ήμερο) και των γυναικών (απλυσία), κλπ. κλπ.

Μία από αυτές τις προστατευτικές – εξευμενιστικές πρακτικές ήταν και η «λεκτική τελετουργία» «Πάμενε να κοροϊδέψομενε τσοι (α)πεθαμένοι!». Τι σημαίνει αυτή, σύμφωνα με τα όσα προηγήθηκαν εδώ; Πάμε να κοιμηθούμε, να γίνουμε κι εμείς προσωρινά νεκροί, «γεγονός» που θα προκαλέσει και την καταστολή της ζήλειας των τεθνεώτων, θα τους ηρεμίσει, άρα θα αποφύγουμε την μήνιν τους…

Θυμίζω ότι ο θεός / δαίμων Ύπνος στην αρχαία ελληνική μυθολογία ήταν δίδυμος αδερφός με τον Θάνατο, και ότι ο ύπνος εθεωρείτο ένας μικρός θάνατος. «Ο Ύπνος είναι πρόσκαιρος θάνατος και ο Θάνατος αιώνιος Ύπνος» γράφει κάπου ο Ευριπίδης, «μνήμα της νυκτός» αποκαλεί ο Αριστοτέλης τον ύπνο, «Πλάτων έφησε τον μεν ύπνον ολιγοχρόνιον θάνατον, τον δε θάνατον πολυχρόνιον ύπνον», «Ύπνος ουδέν εστιν ή θάνατος πρόσκαιρος και εφήμερος τελευτή» (Ιω. Χρυσόστομος), Ο θάντος ήταν «αιέννυπνος» με άλλα λόγια.

Άρα, κοιμώμενοι οι Γλιναδιώτες πρόγονοί μου περιέπιπταν δήθεν στην κατάσταση των νεκρών, εξομοιώνονταν προσωρινώς μ’ αυτούς, τους εξιλέωναν μετατιθέμενοι στη δική τους «τάξη πραγμάτων». Βεβαίως ενυπήρχε σ’ αυτούς ο φόβος μην ο προσωρινός νυκτερινός ύπνος μετατραπεί σε αιώνιο του θανάτου. Από τους/τις πολύ παλαιότερους/ες πληροφορητές/τριές μου γνωρίζω τους διαφόρους τρόπους τους οποίους μετέρχονταν για να αποφύγουν αυτή τη σύνδεση, αναφέρω εδώ ενδεικτικά το είδος των προσευχών που ανέπεμπαν στο Θείο. Το «πώς» και το «αν» ακόμη «θα ξημερώνουντανε» τους απασχολούσε πολύ…

Με την πάροδο των δεκαετιών, μιλώ πάντα για τον 20ό αιώνα, ο φόβος των επίζηλων νεκρών σχεδόν εξαλείφθηκε. Μετά το 1960 παρατηρώ πως οι περισσότεροι/-ες γνώριζαν πλέον (ή παραδέχονταν πλέον) ότι η φράση που αναλύω εδώ ήταν ένα λεκτικό παίγνιο, για να επαναφέρουμε έτσι στη συζήτησή μας τη διάκριση «παίγνιον» και παιχνίδι στον λαϊκό μας πολιτισμό ή τους όρους ορθολογισμός και «υπέρ λόγον αλήθειαι». Αλλά αυτό είναι θέμα ενός άλλου σημειώματος.

O επισυν. πίνακας «Ύπνος και Θάνατος» είναι έργο του J. W. Waterhouse (1894)

(#) Μανόλης Γ. Σέργης Ομότ. Καθηγητής του Δ. Π. Θράκης 

 

Πύργος: Πιάστηκαν στα χέρια στη διάρκεια γάμου… Τι έγινε;

0
Bride and Groom Feet in Wedding Marriage Ceremony

Σκηνές… απείρου κάλους εκτυλίχθηκαν το απόγευμα, κατά τη διάρκεια γάμου που τελέστηκε σε εκκλησία του Πύργου, η οποία μετατράπηκε σε… ρινγκ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του patrisnews.com, κατά τη διάρκεια της τελετής και τη στιγμή που ακούστηκε το… “η δε γυνή ίνα φοβήται τον άνδρα” η νύφη… πάτησε το πόδι του γαμπρού, με τον ίδιο να μην αντιδρά καθόλου… ψύχραιμα.

Όπως μετέφεραν άτομα που ήταν καλεσμένα στον γάμο, ο γαμπρός… γύρισε προς το μέρος της νύφης χτυπώντας την στο πρόσωπο, με τους συγγενείς της να επιτίθενται στον γαμπρό και το μυστήριο να διακόπτεται.

Πάντα με τις ίδιες πηγές, ο κόσμος… έτρεχε πανικόβλητος να βγει από την εκκλησία, ενώ στο σημείο έσπευσαν και δυνάμεις της Αστυνομίας.

Μάλιστα, η νύφη… λιποθύμησε, ενώ άτομο από το στενό της κύκλο μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο από το… σοκ που υπέστη.

Μετά από όσα διαδραματίστηκαν, ο γάμος… συνεχίστηκε κανονικότατα -κεκλεισμένων ωστόσο των θυρών.

 

Νάξος – Φιλώτι: Επίσκεψη Αννας Διαμαντοπούλου στο Εκκλησιαστικό Λαογραφικό Μουσείο

0

Νάξος … Φιλώτι και μεσημέρι της Κυριακής 25 Αυγούστου… Την πόρτα του Εκκλησιαστικού Λαογραφικού Μουσείου Φιλωτίου περνάει η υποψήφια Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Άννα Διαμαντοπούλου. Στο πλευρό της αρκετοί φίλοι του κινήματος (παλιοί και νέοι) με τον φιλόλογο καθηγητή Αντώνη Τζιώτη να αναλαμβάνει την ξενάγηση και ενημέρωση τόσο στο Μουσείο όσο και στην Εκκλησία της Παναγίας που βρίσκεται απέναντι..

Μην ξεχνάμε ότι στα πλαίσια της προεκλογικής της εκστρατείας, η Άννα Διαμαντοπούλου, πραγματοποίησε νωρίς το πρωί της Κυριακής ομιλία σε κεντρικό καφέ της πόλης και λίγο αργότερα επισκέφθηκε χωριά της Νάξου, ενώ είχε επαφές και με φορείς του νησιού…

Με βάση την ενημέρωση από την κα Δέσποινα Προμπονά (ψυχή του Μουσείου) στη προσωπική της σελίδα στα social media “Αργά το μεσημέρι της Κυριακής της 25ης Αυγούστου, ετίμησε με την παρουσία της επισκεπτόμενη την εκκλησία μας και το Εκκλησιαστικό Λαογραφικό Μουσείο Φιλωτίου η Υπουργός κ. Αννα Διαμαντοπούλου συνοδευόμενη από ομάδα φίλων και ξεναγήθηκε από τον φιλόλογο κ. Αντώνη Τζιώτη”.

Λίγα λόγια για το Εκκλησιαστικό και Λαογραφικό Μουσείο Φιλωτίου 

“Το Εκκλησιαστικό Λαογραφικό Μουσείο Φιλωτίου και το Πνευματικό Κέντρο της Ενοριακής Στέγης, ανήκει στον ενοριακό Ιερό Ναό της Παναγίας της Φιλωτίτισσας και κείται αντίκρυ της.

Στη θέση του, μέχρι τις αρχές του 18ου αιώνα, τα κτήματα ανήκαν στην ανιψιά του φεουδάρχη Χρυσάνθου Μπαρότση, την «ευγενεστάτη αρχοντοπούλα κυρία Παντεστού Μπαροτσοπούλα», από την οποία εδωρήθησαν το 1721, στην «Κυρίαν Θεοτόκον την Φιλωτίτισσαν» δια την ψυχικήν σψτηρίαν αυτηνλης και του μακαρίτη του ανδρός της Χρουσή Φρανκοπούλου . Εκεί, αρχικα εκτίσθησαν δυο ελαιοτριβεία, τα κύρια στοιχεία των οποίων σώζονται μέχρι σήμερα . Οι τέσσερεις χώροι, του κάτω κτηρίου με τις πολλές καμάρες («βόρτα») και τα ανισόπεδα στεγάζουν το προαναφερόμενο Μουσείο. Οι επάνω χώροι (η μεγάλη Αίθουσα Εκδηλώσεων και το Αρχονταρίκι) στεγάζουν το Πνευματικό Κέντρο της Ενοριακής Στέγης.

Οι επάνω αίθουσες εκτίσθησαν πολύ μετά τα ελαιοτριβεία. Το 1838 ελειτούργησε σε αυτές Αλληλοδιδακτικό Σχολείο και ακολούθως κατά διαστήματα το Δημοτικό Σχολείο , για να λειτουργήσει εκεί τελικά μια τάξη (ένα τμήμα), από το 1953 έως το 1960 και λειτουργούν όλα στο μεγάλο Δημοτικό Σχολείο. Για τους λόγους αυτούς, το προαναφερόμενο κτηριακό σύνολο καλείται και «Παλιό Σχολείο»

Και βέβαια να τονίσουμε ότι για 3η σερί χρονιά άνοιξε φέτος τις πύλες του. Οπως μας ενημέρωσε η κα Δέσποινα Προμπονά (σ.σ. ευχαριστούμε για τις φωτογραφίες) μέσω ανάρτησης στη προσωπική της σελίδα “Με χαρά ανοίξαμε επίσημα και φέτος (20 Μαϊου), τις πόρτες του Εκκλησιαστικού και Λαογραφικού Μουσείου (κόσμημα του Φιλωτίου), για τρίτη συνεχή χρονιά από της ιδρύσεώς του. 

Η κα Βιβή Τσακωνιάτη θα επιμελείται της λειτουργίας του, η οποία, με τη γνωστή προσήνεια και γνώσεις, θα ενημερώνει τους επισκέπτες επί των εκθεμάτων των τεσσάρων χώρων του μουσείου. Ευχόμαστε, το μουσείο να έχει και φέτος την ανάλογη ανταπόκριση και επισκεψιμότητα, την ίδια αγάπη και αγκαλιά του κόσμου (ωράριο επισκέψεων καθημερινά: 10 π.μ. – 06:00 μ.μ.)” 

 

 

Νάξος – Μ. Πολυκρέτης προς δημοτική Αρχή: “Οι δημότες περιμένουν πράξεις και τις απαντήσεις σας”

0

Με ιδιαίτερα καυστικό τρόπο ο Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης “Δύναμη Αλλαγής” Μανώλης Πολυκρέτης, δημοσίευσε ανακοίνωση με δέκα σημεία, που όπως τονίζει δείχνουν την “πολιτική ανικανότητα” της δημοτικής Αρχής Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Στα δέκα σημεία ή παραδείγματα όπως τονίζει κάνει λόγο για τις χρηματοδοτήσεις, για την διαχείριση του δημόσιου χρήματος, για την καθαριότητα και το κυκλοφοριακό… Τονίζει δε “όποιος από την Δημοτική Αρχή πιστεύει ότι δεν είναι σωστά αυτά που γράφω, να απαντήσει εγγράφως στον Τύπο“.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του κου Μανώλη Πολυκρέτη, αναφέρει τα εξής:

“Αγαπητοί συμπολίτες,

Κατά τη φετινή χρονιά, ο Δήμος μέχρι και σήμερα πορεύεται …στον αυτόματο πιλότο και το νησί μας έχει γίνει ρεζίλι διεθνώς. Αν ακούσει κανείς τον κ. Δήμαρχο να μιλάει και να λέει αυτά τα γνώριμα πια πολιτικά του ψέματα, ότι δήθεν όλα πάνε καλά, θα νομίζει ότι βρίσκεται σε άλλο Δήμο. Δεν μπορώ να βλέπω αυτά τα αίσχη και να μη μιλάω. Ως εδώ. Θα σας αναφέρω 10 παραδείγματα και όποιος από την Δημοτική Αρχή πιστεύει ότι δεν είναι σωστά αυτά που γράφω, να απαντήσει εγγράφως στον Τύπο.

1. Χάνονται συχνά πυκνά χρηματοδοτήσεις και προγράμματα και αντί να μην περνάει τίποτα ανεκμετάλλευτο, το μόνο που ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ήξερε να κάνει άμεσα, ήταν να αυξήσει τα δημοτικά τέλη στους πολίτες. Γιατί κ. Λιανέ δεν τα λέγατε αυτά πριν από τις δημοτικές εκλογές; Γιατί απλά κοροϊδέψατε τους δημότες για να αρπάξετε την ψήφο τους!

2. Για να πάει κάποιος στο ξακουστό Βίντζι να κάνει μπάνιο, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός για το που πατάει …για να μην καταλήξει με μελανιές ή με κάποιο διάστρεμμα και μάλιστα σε χώρο αρμοδιότητας του Λιμενικού Ταμείου που έχει πολλά εκατομμύρια απόθεμα στα συρτάρια του και μάλιστα κ. Λιανέ, θέλατε μανιωδώς να γίνετε και πάλι πρόεδρος του! Δεν είστε σε θέση ούτε το άγαλμα του τότε Πρωθυπουργού Πρωτοπαπαδάκη που βρίσκεται μέσα στο κέντρο της πόλης να έχετε καθαρό, αφού δεν ξεχωρίζεις το κεφάλι του από τις ακαθαρσίες των πουλιών. Ακούς υπουργέ; Αλλά φυσικά ξέρεις κ. Δήμαρχε να αφήνεις ολόκληρο χώρο για τα λεωφορεία και να δημιουργείς μόνιμο κυκλοφοριακό κομφούζιο στην έξοδο του λιμανιού και μάλιστα τέτοια περίοδο και με τόσο κόσμο να κυκλοφορεί. Ξεχνάς ότι έχει και άλλους επαγγελματίες το νησί μας;

3. Αφήσατε τις παραλίες μας και πάλι χωρίς ναυαγοσώστες με αποτέλεσμα να μας πάρουν τις γαλάζιες σημαίες καταμεσής του καλοκαιριού και να γίνουμε διεθνώς ρεζίλι, αλλά το σοβαρότερο είναι όταν σας έγινε πρόταση από εμένα προσωπικά, να μπει ναυαγοσώστης και στον Αμμίτη, ήσασταν για ακόμα μία φορά αρνητικός. Βλέπετε τώρα τα αποτελέσματα.

4. Κυκλοφοριακό: Το απόλυτο χάος. Είπατε θα κάνετε ρυθμίσεις, βγάλατε μάλιστα και ανακοίνωση που είναι για γέλια! Να βγάλουν λέτε οι πολίτες έξω από τα πάρκινγκ τα μεγάλα οχήματά τους, όταν μέσα σε μισθωμένο χώρο για δημοτικό πάρκινγκ έχει γίνει χώρος εναπόθεσης διαλυμένων αυτοκινήτων που κάποια στιγμή θα πάνε για ανακύκλωση …υποβαθμίζουν το περιβάλλον και στον ίδιο χώρο σταθμεύουν τα απορριμματοφόρα του δήμου σε απόσταση αναπνοής από τα σπίτια. Κατά τα άλλα η ανακοίνωση σάς μάρανε. Καλά δεν συζητάμε για την ανοργανωσιά και τα σκουπίδια που έχουν μέσα όλα τα πάρκινγκ.

5. Καθαριότητα: Βρωμιά και δυσωδία, σκουπίδια παντού! Τι να πρωτοκάνει αυτό το ελάχιστο προσωπικό που έχει ο δήμος όταν δεν έχεις προγραμματισμό; Πώς να αποδώσει στην καθαριότητα; Στο πεζοδρόμιο του Λυκείου έχει μία νεκρή γάτα, εδώ και τουλάχιστον δέκα μέρες. Πού είναι η ευαισθησία σας; Αν ήταν άνθρωπος εκεί θα τον αφήνατε;
Πριν από δύο χρόνια ήρθαν στη Νάξο νέα απορριμματοφόρα και άλλα οχήματα με leasing και χάρηκα με αυτό, όμως δεν περίμενα ότι κάποια από αυτά θα γίνονταν μεταφορικό μέσο για έκτος δήμου δουλειές.

Προμηθευτήκαμε επίσης πλυντήριο κάδων, υποτίθεται για να καθαρίζονται οι βρώμικοι κάδοι, το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει ούτε ένα μεροκάματο. Δεν έχει καν κυκλοφορήσει στο δρόμο. Σε λίγο θα χρειάζεται επισκευή…

6. Διαχείριση Δημόσιου Χρήματος
Αγαπητοί μου συμπολίτες, με την κακοδιαχείριση του χρήματος τα τελευταία χρόνια, ο δήμος δεν έχει ούτε χαρτί να βγάλει φωτοτυπίες, πόσο μάλλον να προσλάβει προσωπικό. Και πώς να έχει, όταν για επεκτάσεις δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας, για ίδιο όφελος αντιδημάρχων και άλλων υποψηφίων για τις δημοτικές εκλογές, πλήρωσαν οι πολίτες ποσό που αγγίζει τις 150.000 ευρώ;

Δεν χωράει σε ανθρώπινο νου ότι ο Δήμος έχει μισθώσει κτίριο, πρώην καφετέρια, που είναι εντελώς αναξιοποίητο για μεγάλο χρονικό διάστημα και τα μισθώματα που έχoυν πληρώσει οι δημότες μέχρι σήμερα ανέρχονται σε πάνω από 100.000 ευρώ! Με τα χρήματα αυτά, ο Δήμος θα μπορούσε να αγοράσει δικό του οικόπεδο και να φτιάξει Δημοτικό Παιδικό Σταθμό μέσω χρηματοδοτούμενου προγράμματος εντελώς δωρεάν, όπως έγινε στην Κοντολέοντος, και όχι να πληρώνει ενοίκιο για άπειρα χρόνια.

7. Αγροτική Οδοποιία: Σε κακό χάλι! Οι πολίτες δεν μπορούν ούτε στις δουλειές τους να πάνε. Για να καταλάβετε την κακή κατάσταση που επικρατεί για παράδειγμα, στον δρόμο Αγιασσού – Καλαντού και επειδή δεν είστε ικανοί να τον συντηρήσετε …τοποθετήσατε σήμα απαγορευτικού!

Θα σας στείλω τώρα -μέσω των ΜΜΕ πλέον- και άλλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, για να ενημερώνονται και οι πολίτες και επιτέλους καταθέστε το, ώστε να μην χαθεί και αυτό.

8. Πριν από ένα χρόνο και φυσικά πριν από τις δημοτικές εκλογές, βγάλατε ανακοίνωση, λέγοντας ότι με επιτυχία καταθέσαμε πρόταση στο πρόγραμμα ΣΒΑΑ 22.000.000 εκ. ευρώ. Πριν από λίγο διάστημα σας είπαν να …προσγειωθείτε στα 8.000.000 ευρώ. Αυτό τι ήταν τελικά; Επιτυχία ή προεκλογική κοροϊδία στους πολίτες; Έχετε μελέτες γι αυτά τα έργα ή θα κάνουν φτερά κι αυτά τα χρήματα; Όλα για την μικροπολιτική σας και την δόλια υφαρπαγή ψήφων.

9. Μετά από 34 χρόνια οι εξωτερικές βρύσες στη Χώρα της Νάξου μένουν χωρίς νερό με τις αλχημείες που κάνετε και με τη δικαιολογία ότι …δεν φτάνει το νερό. Δεν μπορούσατε να αντέξετε την κατακραυγή του κόσμου και το επαναφέρατε και μάλιστα με την φυσιολογική πίεση στο δίκτυο. Τι έγινε και επανερχόταν το νερό; Μήπως γέμισε η πηγή ή μήπως δεν είναι το νερό από την Σκουληκαριά και φοβάστε να το πείτε; Ντροπή!

10. Βάλτε βιντεοσκόπηση στα δημοτικά συμβούλια και στην Δημοτική Επιτροπή για να ενημερώνονται οι πολίτες. Γιατί μετά από τόσες φορές που σας το έχουμε επισημάνει, επιμένετε να μην το κάνετε; Ντρέπεστε για την παρουσία σας στα Δημοτικά Συμβούλια ή μήπως σκοπός σας είναι οι πολίτες να βρίσκονται στο απόλυτο σκοτάδι για την πολιτική σας ανικανότητα;

Οι δημότες περιμένουν πράξεις και τις απαντήσεις σας”.

 

Νάξος: Οταν χάνεται ο σεβασμός….

0

Νάξος… Χερσαία ζώνη … Κυριακή μεσημέρι της 25ης Αυγούστου 2024

Ενα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετώπισε φέτος η Νάξος και δη η πόλη ήταν (είναι) το Κυκλοφοριακό.

Εκατοντάδες αυτοκίνητα κινούνται στη πόλη αλλά αυτό που δυστυχώς μας χαρακτηρίζει είναι το “εγώ” και η αδιαφορία είτε για τους κανόνες είτε για τον συνάνθρωπό μας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η συγκεκριμένη φωτογραφία που μας έστειλε φίλος της ιστοσελίδας μας.

Οπως θα παρατηρήσετε πιο προσεκτικά, ο οδηγός του μικρού φορτηγού ανεφοδιασμού επιχειρήσεων βγαίνει από το πλακόστροτο που οδηγεί προς την Πορτάρα. Μάλιστα, επειδή υπάρχει Λεωφορείο του ΚΤΕΛ στην …είσοδο (σ.σ. υπάρχουν και τα σχετικά μαρμάρινα κολωνάκια), τι συνέβη;

Βγήκε πίσω από το ΚΤΕΛ και ουσιαστικά μπροστά στην είσοδο του γραφείου που διαθέτει το ΚΤΕΛ.

Μόνο που εκεί υπάρχουν και άνθρωποι καθότι μιλάμε για πεζοδρόμιο αλλά και στάση που περιμένουν οι επιβάτες…

Οσο προσεκτικά κι εάν βγήκε ο οδηγός η ουσία είναι ότι η κυρία που προχωρούσε ανυποψίαστη τρόμαξε όταν άκουσε την κόρνα του μικρού φορτηγού.

Ναι, σίγουρα η κίνηση του φορτηγού έγινε με χαμηλή ταχύτητα και προσεκτικά.

Ομως, το ζητούμενο είναι ότι δεν υπήρχε λόγος να μπει σε περιοχή όπου δεν επιτρέπεται και σίγουρα η έξοδος πίσω από το Λεωφορείο των ΚΤΕΛ δεν ήταν και η πλέον ενδεδειγμένη.

Και το πρώτο ερώτημα που τίθεται; Υπάρχει ωράριο ανεφοδιασμού καταστημάτων; Τηρείται; Γιατί πρέπει 12 η ώρα το μεσημέρι λίγο πριν έρθει το πλοίο της γραμμής να γίνεται ανεφοδιασμός;

(σ.σ. Να τονίζουμε ότι σε ενημέρωση που είχαμε από την Εστίαση φέτος δεν υπάρχει ανακοίνωση από το Λιμεναρχείο για τις ώρες διακίνησης προϊόντων. Από την άλλη το Λιμεναρχείο σε τακτικά χρονικά διαστήματα για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από τα μέσα Ιουλίου τονίζει ξεκάθαρα πως και πότε γίνεται η διακίνηση). 

Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε όλοι (και βάζουμε μέσα και τον εαυτό μας) είναι ότι οφείλουμε να σεβόμαστε τους κανόνες…

Να μην χρειάζεται ο χωροφύλακας για να λειτουργούμε με βάση του κανόνες για  να είμαστε νομοταγείς πολίτες.

Σεβασμός και η ημέρα μας μπορεί να γίνει καλύτερη…

Ιωάν. Σπιλάνης: “Τουρισμός δεν σημαίνει μόνο καμαριέρες και γκαρσόνια”

0
Τουρισμός - Επισκέπτες

Από τις Κυκλάδες μέχρι τα Κανάρια νησιά, ξαφνικά φέτος το καλοκαίρι όλοι ανακάλυψαν τον υπερτουρισμό.

Από τις διαδηλώσεις κατά της υπέρμετρης τουριστικής ανάπτυξης στη Βαρκελώνη, μέχρι τις εκκλήσεις του δημάρχου Θήρας να μπει ένα φρένο στις κρουαζιέρες, αλλά και την παραδοχή του δημάρχου Αθηναίων ότι το τουριστικό μοντέλο της Αθήνας είναι μη βιώσιμο.

Όμως λίγοι γνωρίζουν ότι από το 2018 υπάρχει έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον υπερτουρισμό στην Ευρώπη, η οποία μάλιστα έχει φωτογραφία αιγαιοπελαγίτικου νησιού.

Δεν αρκεί να γκρινιάζουμε

Μια πρωτοβουλία ανθρώπων που δεν γκρινιάζουν γενικά και αόριστα για τον υπερτουρισμό, αλλά προτείνουν χειροπιαστές λύσεις είναι το «Δίκτυο για Βιώσιμες Κυκλάδες». Ιδρύθηκε τον περασμένο Οκτώβριο από πολίτες που κατάγονται ή και κατοικούν στα νησιά του νοτίου Αιγαίου και ενδιαφέρονται έμπρακτα για την προστασία όχι μόνο του φυσικού περιβάλλοντος αλλά και του οικονομικού και κοινωνικού ιστού των νησιωτικών κοινοτήτων.

Αναγνωρίζουν τον κομβικό ρόλο του τουρισμού, επιμένουν όμως ότι έχουμε ανάγκη μια διαφορετική μορφή τουριστικής ανάπτυξης, συμβατή με την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και της περιβαλλοντικής ισορροπίας των νησιών.

Το Δίκτυο για Βιώσιμες Κυκλάδες μόλις τον Ιούλιο ανάρτησε ψήφισμα – συλλογή υπογραφών πολιτών που «διεκδικούν την προστασία της κυκλαδίτικης ταυτότητας από μη ανστρέψιμες απώλειες»

Μεταξύ άλλων ζητάνε να εφαρμοστεί η υφιστάμενη νομοθεσία για τον έλεγχο της δόμησης στα νησιά, αλλά και να περιοριστεί η νέα τουριστική δόμηση.

Οι προτάσεις του μπορεί να ξενίζουν όσους θεωρούν ότι τα μεγάλα κατασκευαστικά προτζεκτ είναι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης και για τα νησιά, όμως οι ίδιοι θεωρούν ότι αν δεν μπει τώρα ένα μέτρο, το κυκλαδίτικο τοπίο κινδυνεύει να καταστραφεί ανεπιστρεπτί,  και μαζί του να υποβαθμιστεί αυτό που θεωρούμε «βαριά βιομηχανία» του τόπου. Το ίδιο το τουριστικό προϊόν.

Κυκλάδες

Γιάννης Σπιλάνης, Δίκτυο για Βιώσιμες Κυκλάδες: Η βιωσιμότητα κοιτάει το βάθος χρόνου. Όχι το «δος ημίν σήμερον»

Ο Γιάννης Σπιλάνης, ιδρυτικό μέλος του Δικτύου Βιώσιμες Κυκλάδες, οικονομολόγος με ειδίκευση στη νησιωτικότητα και τον τουρισμό και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, μιλάει στο in για την πρωτοβουλία πολιτών, και γιατί «δεν αρκεί να γκρινιάζουμε για τον υπερτουρισμό, αν δεν είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε κάτι γι’αυτό».

Πώς ξεκίνησε το δίκτυο Βιώσιμες Κυκλάδες και ποιος είναι ο σκοπός σας;

Η αφορμή ήταν μια επιστημονική Ημερίδα στη Σίφνο, σε συνεργασία με τοπικούς συλλόγους,  για το πώς το τοπίο του νησιού χάνεται, λόγω και της υπέρμετρης δόμησης.

Αναγνωρίσαμε ότι η κατάσταση έχει πάει στο απροχώρητο και ότι δεν αφορά μόνο τη Σίφνο αλλά και άλλες περιοχές. Είπαμε ότι δεν αρκεί να βρισκόμαστε και να συμφωνούμε μεταξύ μας.  Αλλά ότι πρέπει να κάνουμε κάτι ευρύτερο, μαζί με τους πολίτες των νησιών.

Αποφασίσαμε να περιοριστούμε χωρικά στις Κυκλάδες. Έχουν όλες  μικρομεσαίο μέγεθος και τα προβλήματά τους έχουν μια ομοιογένεια. Κάνουμε παρεμβάσεις, εκδηλώσεις σε νησιά, ημερίδες και συνέδρια, συζητώντας για το εξής θέμα: Τι ανάπτυξη έχουμε – Τι ανάπτυξη θέλουμε.

Αναγνωρίζουμε όλοι ότι ο τουρισμός είναι η κυρίαρχη δραστηριότητα. Δεν θέλουμε όμως και άλλα πράγματα; Το στοίχημα είναι να φτιάξουμε μια ανοιχτή ομάδα, με συμμετοχή των Κυκλαδιτών.

Γιατί ζητάτε να μην χτιστούν νέες κλίνες στα νησιά;

Αυτό που λέμε είναι: Οι θερμές μέρες του καλοκαιριού να μη χειροτερέψουν.  Για να αποφευχθεί αυτό πρέπει να μ πει όριο στη λαίλαπα της ανεξέλεγκτης δόμησης.

Δεν δέχονται όλοι την έννοια του υπερτουρισμού και της φέρουσας ικανότητας. To είπε και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Χατζημάρκος. Ότι, ναι, τα νησιά έχουν πολλή κίνηση το καλοκαίρι, αλλά το χειμώνα έχουν άλλη εικόνα. Δεν θεραπεύεται όμως αυτό φτιάχνοντας νέες κλίνες και χειροτερεύοντας την κατάσταση όταν είναι ήδη κακή.

Είναι σα να λες δεν πειράζει που έχω 22 πίεση, ας την πάω 24. Το χειμώνα θα έχω 12. Όμως θα πεθάνεις στο 24. Ακόμα και αν υπάρχει μία μέρα υπερτουρισμός, οι κλίνες δεν πρέπει να αυξηθούν. Πρέπει να αλλάξουμε το μοντέλο του τουρισμού και να έχουμε καλύτερη διασπορά στο χρόνο.

Καταστρέφεται το τοπίο

Δεν θα σώσει τα νησιά η περισσότερη δόμηση, άρα περισσότερη υπερθέρμανση την ήδη θερμή περίοδο.

Αυτή είναι η δική μας άποψη, και θεωρούμε ότι θα έχουν κέρδος από αυτή οι κάτοικοι και οι μικροί επαγγελματίες – επιχειρηματίες. Δεν θα έχουν κέρδος αυτοί που στηρίζονται στο real estate. Εκεί είναι τα μεγάλα συμφέροντα. Το ζήτημα είναι οι πολλοί μικροί να προστατεύσουν τα δικά τους συμφέροντα.

Όμως, ευτυχώς μας ακούν. Πέρυσι η δήμαρχος της Σίφνου είχε πει πριν το Πάσχα, ότι υπάρχει πρόβλημα με την ανεξέλεγκτη δόμηση. Πρέπει η πολιτεία να παρέμβει. Καταστρέφεται το τοπίο. Το μέτρο, η κλίμακα. Μεγάλα σπίτια, υπόσκαφα, μεγάλες επενδύσεις, ιδιωτικοί δρόμοι παντού –που καταστρέφουν παραδοσιακά μονοπάτια. Είναι κάτι που έχει θορυβήσει τους Σιφνιούς, και κυρίως τους επαγγελματίες Σιφνιούς. Ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου και ο πρόεδρος των επαγγελματιών καταλυμάτων είναι από τους πρώτους που συμφωνούν.

Ποια είναι η κατάσταση σε άλλα νησιά, όπως η Πάρος, η Σαντορίνη και η Μύκονος;

Η κατάσταση είναι δραματική. Το χειρότερο είναι ότι στο υπό διαβούλευση χωροταξικό του τουρισμού δεν βάζει στόχο τον περιορισμό στις κλίνες στις ήδη κορεσμένες περιοχές.

Αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν 28 περιοχές της Ελλάδας κορεσμένες – που ονομάζονται «υπό επιτήρηση». Σε αυτές περιλαμβάνονται η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Ρόδος.

Λένε ότι εκεί μπορούν να γίνουν μόνο ξενοδοχεία πέντε αστέρων. Λες και τα πολυτελή ξενοδοχεία δεν επιβαρύνουν.

Πλέον όμως ακόμα και η κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι υπάρχουν προβλήματα με την άμετρη τουριστική ανάπτυξη. Δεν είναι αυτό μια πρόοδος;

Μπορεί να το λένε και τα στελέχη της κυβέρνησης σε ένα βαθμό αλλά δεν το εννοούν στην πράξη. Κάνουν άλλα πράγματα.

Το έχει θίξει το θέμα αυτό ο δήμαρχος Σαντορίνης, ευθέως:  Καμία νέα κλίνη δεν είναι αποδεκτή στη Σαντορίνη, μέχρι να συζητηθεί το χωροταξικό σχέδιο.

Συμφώνησαν και οι ξενοδόχοι. Βλέπουν το αδιέξοδο που υπάρχει στο νησί. Η κυβέρνηση όμως δεν το αποδέχεται.

Τα τοπικά χωροταξικά σχέδια της Σαντορίνης και της Μυκόνου ξεκίνησαν το 2020 και ακόμα δεν ξέρουμε τι προτάσεις θα κατατατεθούν. Στη Ρόδο συνεχίζουμε να χτίζουμε χωρίς όριο. Το μόνο που λέμε είναι να σπρώχνουμε τη δόμηση σε λιγότερο «χτισμένες» περιοχές. Είναι σα να λέμε, «α, έχουμε ακόμα πολλά χιλιόμετρα παραλίας, άχτιστα. Ας τα χτίσουμε κι αυτά».

Όλοι φέτος μιλάμε για υπερτουρισμό, όμως σπανίως το συνδέουμε με τις κλίνες. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Νομίζω ότι δεν  θέλουν να το πολυλέμε για τις κλίνες

Η υπουργός τουρισμού είπε ότι φταίει η κρουαζιέρα και το Airbnb. Όμως και το Αirbnb κλίνες είναι. Και το real estate δεν κάνει απαραίτητα κλίνες, κάνει πολυτελείς βίλες. Ομως το  αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

Ίσως το θέμα του υπερτουρισμού να μην πολυκουβεντιαζόταν τα προηγούμενα χρόνια. Όμως ήδη από το 2018 υπάρχει έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που μιλάει για τον υπερτουρισμό στην Ευρώπη.

Για να βγει έκθεση από πλειάδα επιστημόνων, σημαίνει ότι ήδη συζητιόταν στα όργανα του κοινοβουλίου από το 2016.

Ήταν ήδη από παλιότερα ορατό το πρόβλημα. Απλώς πλέον πήρε μεγάλες διαστάσεις. Ξεχάστηκε με τον covid. Υπήρξε ο πανικός: Τι κάνουμε, πρέπει να καλύψουμε τη χασούρα του covid. Όμως φτάσαμε να έχουμε τώρα παγκόσμιο πρόβλημα.

Γιατί αυτό συμβαίνει, όταν βγαίνουν οι κάτοικοι των Βαλεαρίδων και των Καναρίων νήσων – που ζουν από τον τουρισμό και λένε «φτάνει πια». Και το λένε για δύο λόγους: Η καθημερινότητά τους έχει γίνει δύσκολη, για να μην πω αβίωτη. Και τα εισοδήματά τους  έχουν αρχίσει και μειώνονται.

Νάξος - Τουρισμός

Τι προτείνετε ως απάντηση στον υπέρμετρο τουρισμό;

Πρώτον να μην αυξηθούν οι κλίνες. Αλλά το σημαντικότερο είναι να αναγνωρίσουμε, κάτι που λένε και οι μελέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα νησιά:

Λόγω του μεγέθους και των ιδιαιτεροτήτων τους, δεν μπορούν να έχουν βιωσιμότητα με μεγάλα μεγέθη.  Πρέπει να εστιάσουν στην ποιότητα και την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων και των ιδιαιτεροτήτων τους: Πολιτισμός, περιβάλλον, παραγωγικό παρελθόν. Τα περισσότερα προϊόντα με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης και Προστατευόμενη Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΟΠ και ΠΓΕ) παράγονται σε νησιά. Είναι μικρής κλίμακας προϊόντα, όπως το μέλι, η κάπαρη, τοπικά τυριά, φρούτα και λαχανικά.

Η γεωργία τους θα μπορούσε να στηριχθεί με ειδικό πρόγραμμα για το νησιωτικό χώρο. Αντί να διώχνουμε τους γεωργούς που δεν μπορούν να αντέξουν τον τουρισμό, θα μπορούσαμε να τους στηρίξουμε να παράγουν αγροτικά προϊόντα ποιότητας.

Να ασχοληθούμε με την προστασία και την ανάδειξη προστατευόμενων περιοχών.

Την προστασία και ανάδειξη πολιτιστικών πόρων και τη νέα πολιτιστική δημιουργία. Γιατί ο τουρισμός να συνδεθεί μόνο με καμαριέρες και γκαρσόνια;

Να δούμε  και τον σύγχρονο πολιτισμό, όχι μόνο τις αρχαίες κολώνες. Που ακόμα και αυτές τις υποτιμάμε, αφού δεν έχουμε καν επαρκή φύλαξη.

Όχι στη μηδενιστική λογική

Εμείς ως Δίκτυο Βιώσιμες Κυκλάδες δεν έχουμε μηδενιστική λογική. Απλά λέμε ότι πρέπει να αλλάξουμε  πολύ γρήγορα το μοντέλο. Δεν μπορεί να είναι αυτό που συνεχίζεται από το ’60.

Το περιβάλλον, το τοπίο, ο τόπος είναι η κοινή μας περιουσία. Ο τουρισμός την πουλάει μέχρι τώρα με ικανοποιητικό τρόπο. Το θέμα είναι αν θα συνεχίσει να υπάρχει αυτή η κοινή περιουσία. Έστω στο παρά πέντε να το σώσουμε.  Δεν μπορεί να καταστρέφεις το τοπίο εσαεί.

Θα ξεχάσουμε τον αρχικό λόγο που ήρθαν οι άνθρωποι από όλο τον κόσμο στις Κυκλάδες, που ήταν το μοναδικό φυσικό κάλλος. Άνθρωποι που ήρθαν πριν 30 χρόνια στα νησιά των Κυκλάδων και έχτισαν σπίτια εδώ, τώρα  θέλουν να φύγουνε γιατί δεν τα αναγνωρίζουν.

Όσοι δεν έχουν μνήμη δεν το καταλαβαίνουν. Βγάζουν μια σέλφι και λένε ωραία. Όμως η βιωσιμότητα κοιτάει το βάθος χρόνου. Όχι το «δος ημίν σήμερον»…

Με πληροφορίες από τη σελίδα in.gr

 

Aegean Regatta 2024: Baximus και Αstrapi από τη Θεσσαλονίκη οι μεγάλοι νικητές

0

Tα σκάφη Baximus με κυβερνήτη τον Θανάση Μπαξεβάνη από τον Όμιλο Φίλων Θαλάσσης και Αstrapi με κυβερνήτη των Βασίλη Καπιτανίδη από το Ναυτικό Όμιλο Θεσσαλονίκης θριάμβευσαν αντίστοιχα στις κατηγορίες ORC Performance και ORC Sport της Aegean Regatta 2024.

O επίλογος του διεθνή ιστιοπλοϊκού αγώνα που διοργανώνει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής με την Επιτροπή Ανοιχτής Θαλάσσης της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας γράφτηκε στα ανοιχτά της Ρόδου με τις τελευταίες παράκτιες ιστιοδρομίες.

Στην κατηγορία ORC Performance έγινε το απόλυτο θρίλερ καθώς με τα αποτελέσματα των δύο ιστιοδρομιών τα τρία πρώτα σκάφη Βaximus, Vorras και Sugar συγκέντρωσαν από 12 βαθμούς, ωστόσο το σκάφος του Θανάση Μπαξεβάνη με καλύτερα αποτελέσματα στα σκέλη του αγώνα, πανηγύρισε τη νίκη!

Στην κατηγορία ORC Sport, η μεγάλη σταθερότητα του Astrapi του έδωσε την πρώτη θέση στην τελική κατάταξη, αφήνοντας πίσω το Meliploe και το Mousmoulo.

Η Τελετή Λήξης έγινε στη Μαρίνα της Ρόδου με τις απονομές των επάθλων στους νικητές και την Πρόεδρο της Επιτροπής Ανοιχτής Θαλάσσης της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας Εριφύλη Βαρδάκη να ευχαριστεί όσους βοήθησαν στην εξαιρετική διοργάνωση του αγώνα. «Θέλω να ευχαριστήσω τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και συγκεκριμένα το Γενικό Γραμματέα Μανώλη Κουτουλάκη για τη συνδιοργάνωση της Aegean Regatta. Επίσης την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την οικονομική στήριξη, το Λιμεναρχείο Ρόδου, τους Δήμους των νησιών –σταθμών του αγώνα και τους συνδιοργανωτές Ναυτικούς Ομίλους που συνέβαλαν τα μέγιστα στην επιτυχία της διοργάνωσης.

Επίσης, το Κοινωφελές Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» για την παραχώρηση του σκάφους Μάνια που φιλοξένησε τις επιτροπές και φυσικά όλους τους ανθρώπους των επιτροπών του αγώνα που πρόσφεραν εθελοντικά τις εξαιρετικές υπηρεσίες τους. Τέλος ένα μεγάλο ευχαριστώ στα πληρώματα που συμμετείχαν στον αγώνα και τα οποία θέλω να προσκαλέσω και του χρόνου στον αγώνα, για ένα νέο συναρπαστικό ταξίδι στο Αιγαίο Πέλαγος», είπε η κα Βαρδάκη.

Οι νικητές της Αegean Regatta 2024:

ORC PERFORMANCE

  • Βaximus – κυβερνήτης Θανάσης Μπαξεβάνης
  • Vorras – κυβερνήτης Αρίστος Χατζησταματίου
  • Sugar – κυβερνήτης Αντώνης Αθανασίου

Tα αποτελέσματα στις δύο τελευταίες παράκτιες ιστιοδρομίες

  • Vorras – κυβερνήτης Αρίστος Χατζησταματίου
  • Αnateloussa Afroditi – κυβερνήτης Γιώργος Αυγερινός
  • Εrytos II Cosmote – κυβερνήτης Κώστας Μάνθος

 

  • Sugar – κυβερνήτης Αντώνης Αθανασίου
  • Ιnvictus – κυβερνήτης Γιώργος Παπαδόπουλος
  • Vorras – κυβερνήτης Αρίστος Χατζησταματίου

 

ORC SPORT

  • Αstrapi – κυβερνήτης Βασίλης Καπετανίδης
  • Μeliploe – κυβερνήτης Θανάσης Πινιάρης
  • Mousmoulo – κυβερνήτης Νίκος Κουμνάκης

Τα αποτελέσματα στην 5η ιστιοδρομία

  • Μeliploe – κυβερνήτης Θανάσης Πινιάρης
  • Αstrapi – κυβερνήτης Βασίλης Καπετανίδης
  • Αssante – κυβερνήτης Aλκης Γεωργιάδης

ORC SPORT – Division 1

  • Μeliploe – κυβερνήτης Θανάσης Πινιάρης
  • Antelope – κυβερνήτης Πάτροκλος Τότας
  • Fairytale – κυβερνήτης Δημήτρης Ζάχος

Τα αποτελέσματα στην 5η ιστιοδρομία

  • Μeliploe – κυβερνήτης Θανάσης Πινιάρης
  • Fairytale – κυβερνήτης Δημήτρης Ζάχος
  • Μaraki – Plus Constraction – κυβερνήτης Δημήτρης Μαράκης

ORC SPORT – Division 2

  • Αstrapi – κυβερνήτης Βασίλης Καπετανίδης
  • Koursaros – κυβερνήτης Γιάννης Λαμπριανίδης
  • Calexico – κυβερνήτης Χαράλαμπος Ανιτσάκης

Τα αποτελέσματα στην 5η ιστιοδρομία

  • Αstrapi – κυβερνήτης Βασίλης Καπετανίδης
  • Αssante – κυβερνήτης Αλκης Γεωργιάδης
  • Koursaros – κυβερνήτης Γιάννης Λαμπριανίδης

ORC SPORT – Division 3

  • Mousmoulo – κυβερνήτης Νίκος Κουμνάκης
  • Das Boot – κυβερνήτης Δημήτρης Σταματάς
  • Gorgo – κυβερνήτης Hλίας Καραμπής

Τα αποτελέσματα στην 5η και τελευταία ιστιοδρομία

  • Mousmoulo – κυβερνήτης Νίκος Κουμνάκης
  • Das Boot – κυβερνήτης Δημήτρης Σταματάς
  • Gorgo – κυβερνήτης Hλίας Καραμπής

Συνδιοργανωτές της Aegean Regatta 2024 είναι ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Μυτιλήνης, ο Λ.Ο.Ι.Α.Θ. Μυτιλήνης, η Προοδευτική Εκπολιτιστική Κοινωνική Ένωση Βροντάδου (Π.Ε.Κ.Ε.Β.), ο Ν.Ο. Χίου και ο Ν.Ο. Σάμου, με συντονιστή όμιλο τον ΑΣΙΑΘ Ρόδου.

Χορηγοί επικοινωνίας είναι η ΕΡΤ 3, η EΡΤ Νοτίου Αιγαίου και το περιοδικό ON DECK.

“Weaving Waves Publications”: Λογοτεχνικός Διαγωνισμός με θέμα “Αύγουστος στις Κυκλάδες”

0

«Αύγουστος στις Κυκλάδες» είναι όταν το κύμα σου ψιθυρίζει λόγια τρυφερά που σε χαϊδεύουν στα βλέφαρα, αγγίζουν τα μουσκεμένα μαλλιά και κυλούν στο σώμα σου αναμοχλεύοντας τις θύμησες. Κάθε Αύγουστο στις Κυκλάδες τα μάτια χαίρονται αλλά δεν μπορούν να χορτάσουν την Αιγαιοπελαγίτικη ομορφιά.

Οι Εκδόσεις:Weaving Waves Publications, πήραν το όνομά τους από ένα ταξίδι στις Κυκλάδες και διοργανώνουν τον Πρώτο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό με θέμα «Αύγουστος στις Κυκλάδες».

Εμπνευστείτε από ένα καλοκαίρι που περάσατε στις Κυκλάδες, από μια επίσκεψη νοερή στο πολυπόθητο νησί που σας έχει αιχμαλωτίσει την καρδιά και στείλτε μας την συμμετοχή σας.

Το δημιουργικό αυτό κάλεσμα αφορά ένα Διήγημα έως 2.000 λέξεις.

Ταξιδέψτε μέσα από το απόσπασμα του Νίκου Καζαντζάκη για την Τήνο, όταν τον Αύγουστο του 1925 ο συγγραφέας έκανε τον γύρο των Κυκλάδων.

Σεργιανίστε και με όποιο άλλο κείμενο επιλέξετε εσείς.

“Τήνος – 9 Αυγούστου 1925

Στεγνό, καθάριο ελληνικό νησί, χωρίς νερά, χωρίς δέντρα, με καθαρά σπίτια, βαμμένα με ασβέστη, λουλάκι. Καθίζουμε στο καφενείο, τύποι Αθηναίικοι, σε διακοπές.

Σπίτι δε βρήκαμε, γιομάτα τα ξενοδοχεία. Πήγαμε σε μιαν αμμουδιά και βρήκαμε πού θα κοιμηθούμε το βράδυ. Το φεγγάρι θ’ αργήσει να βγει, και θα ’χουμε άστρα. Θεία σύκα, άσπρα. Είμαι ευτυχής, κρατώντας τα γλυκύτατα τούτα δώρα της γης. Αύριο φεύγουμε μ’ ένα καΐκι για τη Μύκονο. Έτσι στην τύχη θα πηγαίνουμε.

Τα βουνά είναι εδώ όπως τ’ αγαπώ: γυμνά, λιοψημένα, βυθισμένα σε κατάμπλαβο ουρανό. […] Στην αμμουδιά βρήκα δύο νέους ψαράδες και μιλήσαμε για τα χταπόδια, για τις γοργόνες και για τις μάγισσες.»

Οι συμμετοχές θα αξιολογηθούν ανώνυμα από τριμελή επιτροπή.

Τα 30 καλύτερα Διηγήματα θα εκδοθούν σε μια Συλλογική έκδοση.

Θα βραβευθούν τα 3 καλύτερα Διηγήματα και σε περίπτωση ισοβαθμίας θα δοθούν περισσότεροι έπαινοι.

Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν τιμητικό δίπλωμα συμμετοχής ως ενθύμιο της συμμετοχής τους στο εν λόγω κάλεσμα συγγραφής.

Το Διήγημα θα πρέπει να είναι πρωτότυπο, να μην έχει εκδοθεί ή δημοσιευθεί σε οποιοδήποτε μέσο και να μην έχει συμμετάσχει σε άλλο διαγωνισμό.

Θα το αποστείλετε στο email:info@agatharodi.com, σε ένα αρχείο Word, που θα φέρει τον Τίτλο του Διηγήματος με γραμματοσειρά Times New Roman 12 και το όνομά σας.

Σε ένα δεύτερο αρχείο θα έχετε το Βιογραφικό σας Σημείωμα από 70 έως 100 λέξεις, τα πραγματικά στοιχεία επικοινωνίας σας και μια φωτογραφία σας σε καλή ανάλυση.

Η έναρξη του Διαγωνισμού ορίζεται η 21η Αυγούστου 2024 και η λήξη η 30η Σεπτεμβρίου 2024.

Θα υπάρχει διαρκής ενημέρωση κατά τα στάδια επιλογής των Διηγημάτων ή για οποιοδήποτε

θέμα προκύψει κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού.

Τέλος Νοέμβρη 2024 θα ενημερωθείτε ποιοί συμμετέχοντες έχετε επιλεχθεί. Η έκδοση θα γίνει το καλοκαίρι του 2025.

Με την αποστολή του έργου σας αποδέχεσθε και τους όρους συμμετοχής.