Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1676

Σύλλογος Φιλωτιτών Νάξου: Πρόσφερε αίμα για τους τραυματίες της τραγωδίας στα Τέμπη

0
Αιμοδοσία
Αιμοδοσία

Πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη. 57 οι νεκροί. Δεκάδες οι τραυματίες. Και η ανάγκη για αίμα επιτακτική…

“Η αιμοδοσία είναι πράξη αγάπης και απόδειξη κοινωνικής ευαισθησίας”, σημειώσε σε ανακοίνωσή του το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας, συμπληρώνοντας ότι από τη πρώτη στιγμή που έγινε η σχετική έκκληση εκατοντάδες πολίτες προσήλθαν στις Νοσοκομειακές Υπηρεσίες Αιμοδοσίας όλης της χώρας για να αιμοδοτήσουν, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία.

Η πρωτοφανής κινητοποίηση έφερε ως αποτέλεσμα τον υπερδιπλασιασμό της ημερήσιας συλλογής αίματος, που κάλυψε μέσα σε λίγες ώρες τις ανάγκες των τραυματιών του δυστυχήματος, αναπληρώνοντας παράλληλα τα αποθέματα αίματος.

Ανάμεσά τους και ο Σύλλογος Φιλωτιτών Νάξου. Που έδωσε από το … υστέρημά του αίμα μέσω της Τράπεζας που έχει δημιουργήσει (57 οι αιμοδοσίες) εδώ και χρόνια. Δέκα φιάλες ταξίδεψαν στην Λάρισα και στα Νοσοκομεία ως δείγμα αλληλεγγύης.

Η σχετική ανακοίνωση από το Σύλλογο Φιλωτιτών Νάξου αναφέρει: 

“Το Διοικητικό Συμβούλιο Συλλόγου Φιλωτιτών Νάξου συγκλονισμένο από την ανείπωτη εθνική τραγωδία στα Τέμπη ανταποκρίθηκε στη φωνή και στο κάλεσμα του Εθνικού κέντρου Αιμοδοσίας και διέθεσε 10 φιάλες Αίματος στο Νοσοκομείο Λαρίσης .

Η Τράπεζα Αίματος του Συλλόγου Φιλωτιτών Νάξου με το θησαυρό Ζωής που διαθέτει,χάρις στους Αιμοδότες του, συναισθανόμενος το Μεγαλείο της προσφοράς του Αίματος στο πολύνεκρο τούτο δυστύχημα ,ανταποκρίθηκε με συγκίνηση και προθυμία στο κάλεσμα Ζωής.

Ευχόμεθα Ανάπαυση των ψυχών στου ουρανού το Φως και ταχεία ανάνηψη όλων εκείνων που αγωνίζονται για την ζωή τους .

Το ΔΣ, ακόμη, αποφάσισε να τελεστεί Μνημόσυνο υπέρ Ανάπαυσης ψυχής των τεθνεώτων”. 

Εναέρια Κυκλοφορία: Πολλές ελλείψεις έχουμε αναφέρει, πάρτε μέτρα τώρα

0

Με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη, η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος, μαζί με τα συλλυπητήρια, υπενθυμίζει τις σημαντικές ελλείψεις σε σύγχρονο εξοπλισμό και προσωπικό που ταλανίζουν την εναέρια κυκλοφορία διαχρονικά. Ελλείψεις που έχει επισημάνει στους αρμοδίους πολλές φορές, ζητώντας λύση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος:

“Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη βύθισε σε βαρύ πένθος όλη τη χώρα. Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος εκφράζει θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων και εύχεται στους τραυματίες ταχεία ανάρρωση.

Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι οι ελλείψεις σε προσωπικό και σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, σε οποιονδήποτε φορέα και ειδικότερα στον χώρο των μεταφορών, μπορούν να αποβούν καταστροφικές.

Έχοντας πλήρη επίγνωση των παραπάνω και με αίσθημα ευθύνης για τη διατήρηση σε υψηλό επίπεδο της ασφάλειας, έχουμε επισημάνει πολλές φορές σε όλους τους αρμόδιους τις σημαντικές ελλείψεις σε σύγχρονο εξοπλισμό και προσωπικό που ταλανίζουν την εναέρια κυκλοφορία διαχρονικά.

Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για να υλοποιηθούν το ταχύτερο δυνατό οι απαραίτητες αναβαθμίσεις των κρίσιμων συστημάτων και η πρόσληψη ικανού αριθμού ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας για την αντιμετώπιση της διαρκώς αυξανόμενης αεροπορικής κίνησης.

Ελπίζουμε το τελευταίο θλιβερό δυστύχημα να αποτελέσει εφαλτήριο για την ανάληψη των απαιτούμενων πρωτοβουλιών εκ μέρους των υπευθύνων, προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια συμβάντα στο μέλλον”.

Κωνσταντινούπολη: Ετρεξε μόνος του και… ακυρώθηκε

0

Ενα σπάνιο περιστατικό συνέβη κατά την διάρκεια του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος κλειστού στίβου της Κωνσταντινούπολης, καθώς ο Ελβετός δρομέας ταχύτητας, Ενρίκο Γκιουντέρ, έτρεξε… μόνος του και «κατάφερε» ν’ ακυρωθεί!

Τι συνέβη; Κατά την διάρκεια των προκριματικών στα 60 μέτρα, ο Γκιουντέρ αποκλείσθηκε με απόφαση των κριτών, όμως μετά από ενδελεχή έλεγχο, διαπιστώθηκε ότι η απόφαση ήταν λανθασμένη. Ετσι και προκειμένου να επανορθώσουν την αδικία, οι κριτές αποφάσισαν να δώσουν την ευκαιρία στον Ελβετό, να διεκδικήσει την πρόκριση… μόνος του.

Ο Γκιουντέρ, έλαβε θέση στον βατήρα, με στόχο να σημειώσει καλύτερη επίδοση από τους αθλητές που είχαν πάρει την πρόκριση, όμως έκανε δύο (!) άκυρες εκκινήσεις και αποκλείσθηκε…

Υπέρβαροι: Το +50% του πληθυσμού πάνω από το όριο βάρους έως το 2035

0

Μια νέα έκθεση που δόθηκε σήμερα Πέμπτη (2.3.2023) στη δημοσιότητα από την Παγκόσμια Ομοσπονδία για την Παχυσαρκία προβλέπει ότι περισσότεροι από τους μισούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο θα είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι ως το 2035 αν δεν αναληφθεί σημαντική δράση.

Ο άτλας για το 2023 της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας για την Παχυσαρκία προβλέπει ότι το 51% του κόσμου ή πάνω από 4 δισεκατομμύρια άνθρωποι, θα είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι μέσα στα επόμενα 12 χρόνια, επειδή τα ποσοστά της αυξάνονται ιδιαίτερα γρήγορα μεταξύ των παιδιών στις χώρες χαμηλότερου εισοδήματος.

Χαρακτηρίζοντας τα στοιχεία αυτά «σαφή προειδοποίηση», η πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας για την Παχυσαρκία, Λουίζ Μπάουρ, δήλωσε ότι οι υπεύθυνοι για την χάραξη πολιτικής χρειάζεται να δράσουν τώρα για να αποτρέψουν την επιδείνωση της κατάστασης.

«Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό να βλέπουμε τα ποσοστά παχυσαρκίας να αυξάνονται ταχύτερα μεταξύ των παιδιών και των εφήβων», υπογράμμισε σε ανακοίνωσή της και πρόσθεσε ότι «οι κυβερνήσεις και οι υπεύθυνοι για την χάραξη πολιτικής ανά τον κόσμο χρειάζεται να κάνουν ό,τι μπορούν για να αποφευχθεί η μεταβίβαση υγειονομικού, κοινωνικού και οικονομικού κόστους στην νεότερη γενιά».

Υπερδιπλασιασμός στην παιδική παχυσαρκία

Σύμφωνα με την έκθεση, η παιδική παχυσαρκία θα μπορούσε να υπερδιπλασιαστεί από τα επίπεδα του 2020, φτάνοντας σε αριθμό τα 208 εκατομμύρια αγόρια και τα 175 εκατομμύρια κορίτσια ως το 2035.

Το κόστος για την κοινωνία είναι σημαντικό λόγω των καταστάσεων υγείας που συνδέονται με το να είναι κανείς υπέρβαρος, τόνισε η ομοσπονδία: πάνω από 4 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως ως το 2035, ή 3% του παγκόσμιου ΑΕΠ.

Ωστόσο οι συντάκτες της έκθεσης σημειώνουν ότι δεν επιρρίπτουν την ευθύνη στο άτομο, αλλά ζητούν να εστιαστεί η προσοχή σε κοινωνικούς, περιβαλλοντικούς και βιολογικούς παράγοντες που εμπλέκονται στις καταστάσεις αυτές.

Για τις αξιολογήσεις αυτές οι συντάκτες της έκθεσης χρησιμοποίησαν τον δείκτη μάζας σώματος (BMI), αριθμό που υπολογίζεται με τη διαίρεση του βάρους δια το τετράγωνο του ύψους. Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), ένας άνθρωπος είναι υπέρβαρος όταν ο δείκτης μάζας σώματός του ξεπερνάει το 25 και παχύσαρκος όταν ξεπερνάει το 30.

Το 2020, 2,6 δισεκατομμύρια άνθρωποι ενέπιπταν στις κατηγορίες αυτές, ή το 38% του παγκόσμιου πληθυσμού.

Η έκθεση συμπεραίνει επίσης ότι σχεδόν όλες οι χώρες που αναμένεται να δουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις παχυσαρκίας τα ερχόμενα χρόνια είναι χώρες χαμηλού ή μεσαίου εισοδήματος στην Ασία και την Αφρική.

Τα στοιχεία αυτά θα παρουσιαστούν σε υπευθύνους χάραξης πολιτικής του ΟΗΕ και τα κράτη μέλη την ερχόμενη εβδομάδα.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Απόψε (04/03) η παράσταση “Το κορίτσι που ήθελε να αγγίξει το Μισοφέγγαρο”

0

Πειραματισμός και Τέχνη στην Νάξο.

Ο Δήμος Νάξου Και Μικρών Κυκλάδων προσκαλεί το ενήλικο κοινό της Νάξου να παρακολουθήσει μια ιδιαίτερη παράσταση από το ParaMana Puppet Theatre την Σάββατο 4 Μαρτίου και ώρα 20.30.

«Το κορίτσι που ήθελε να αγγίξει το Μισοφέγγαρο» πρόκειται για μια παράσταση:

👉🏽 Σύγχρονου Πειραματικού Θεάτρου Σκιάς και Αντικειμένων,
με τρισδιάστατη απεικόνιση σκιάς,

👉🏽 προβολές από έναν αυτοσχέδιο χειροκίνητο προτζέκτορα,

👉🏽 ζωντανή αφήγηση

👉🏽 ηλεκτρονική μουσική.

Η παράσταση είναι βασισμένη στην βραδύτητα και συνδυάζει ηχοτοπία με πειραματικό ήχο, ατμοσφαιρική αφήγηση και ονειρικές εικόνες για να παρασύρει το κοινό σε μια μοναδική θεατρική εμπειρία.

Λίγα λόγια για την παράσταση:
“Το κορίτσι”, είναι ένα διαχρονικό παραμύθι για ενήλικες που μας ταξιδεύει με τρόπο αλληγορικό πίσω στον Πόλεμο των Χαρακωμάτων και στις μη αναστρέψιμες συνέπειες όλων των πολέμων. Στον αντίποδα, η δύναμη της αγάπης, της πίστης και της επιμονής για την δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου έρχεται να προτείνει μιαν εναλλακτική πραγματικότητα όπου η επόμενη γενιά μαθαίνοντας από τα λάθη του παρελθόντος χαράσσει μιαν νέα πορεία και αρχή για το ανθρώπινο είδος.

Πότε: Σάββατο 04/03/2023
Ώρα: 20:30
Που: Σχολή Ουρσουλινών, Κάστρο, Χώρα.
Είσοδος: ελεύθερη (περιορισμένη διαθεσιμότητα – απαραίτητη η κράτηση θέσεων)
Διάρκεια: 55 λεπτά
Ηλικίες: Ενήλικες (και έφηβοι από 13+)
Κρατήσεις: 6979789325, cie.paramana@gmail.com
video/teaser: https://vimeo.com/196408415
www.paramanapuppetheatre.com
Instagram : cie.paramana

Στοίχημα – Αγγλία: Παίζει τα ρέστα του ο Πότερ κόντρα στην Λιντς

0

Τα μεγάλα ζόρια για την Τσέλσι συνεχίζονται, ωστόσο ο κόουτς Πότερ  παραμένει στη θέση του. Τώρα αν αυτό είναι καλό ή κακό, θα φανεί στο άμεσο μέλλον. Προφανώς και η σεζόν για τους Λονδρέζους έχει χαλάσει.

Οδηγόςδιεξαγωγήςτων play off superleague 2023

Ίσως η διοίκηση Μπόελι θεωρεί πως αν διαφοροποιήσει το πλάνο στην τεχνική ηγεσία τώρα, πιθανώς να φθείρει την επόμενηλύση που έχει κατά νου. Σε κάθε περίπτωση οι  αντοχές στήριξης του Άγγλου προπονητή μειώνονται. Το παιχνίδι με την Λιντς (σ.σ. ώρα έναρξης 17:00), για την αγγλική Premier League, είναι καθοριστικό, διότι θα φανεί και η αντίδραση του κόσμου των «μπλε» ανεξαρτήτως αποτελέσματος.

Ως σπουδαίας σημασίας κρίνεται και το επόμενο ματς, πάλι στο «Στάμφορντ Μπριτζ», με την Ντόρτμουντ για το Champions League. Εκεί θα χρειαστεί να ανατραπεί το εις  βάρος της Τσέλσι 1-0, στη Γερμανία, για να έρθει η πρόκριση στους «8». Λόγος για άσχημα αγωνιστικά νέα δεν μπορεί να γίνει, σε ομάδα με τόσο μεγάλο ρόστερ όπως οι γηπεδούχοι. Άλλωστε οι  περισσότεροι απόντες είναι μακρόχρονα έξω, με εξαίρεση περιπτώσεις όπως του Τιάγκο Σίλβα (Α) που χτύπησε πρόσφατα.

Από την άλλη, η Λιντς του Χάβι Γκράθια έμεινε εκτός Κυπέλλου από τη Φούλαμ και πλέον αφοσιώνεται στο Πρωτάθλημα. Πάντως, το ντεμπούτο του Ισπανού προπονητή  (πρώην Ολυμπιακός Βόλου και Κέρκυρα μεταξύ άλλων) κρίνεται άκρως επιτυχημένο.

Ουσιαστικά χωρίς προπόνηση, αφού πήρε άδεια εργασίας λίγες ώρες πριν το παιχνίδι με τη  Σαουθάμπτον στο «Έλαντ Ρόουντ» (έως τη γραφειοκρατική, αυτή, εξέλιξη δεν είχε καν  δικαίωμα να μπει στο προπονητικό κέντρο), οδήγησε τη νέα του ομάδα στην επικράτηση με  1-0. Οι φιλοξενούμενοι, αντικειμενικά, έχουν ευκαιρία έστω για τον 1β., στην κατάσταση που βρίσκεται η Τσέλσι. Από την άλλη, υπάρχει τόσο μεγάλη πίεση στους γηπεδούχους,  που ενδεχόμενη νέα γκέλα θα φέρει απρόβλεπτα αποτελέσματα.  Και στη δεδομένη  αντίδραση του κόσμου και στο κομμάτι αποφάσεων, το οποίο θα λάβει η διοίκηση.

Η τιμή του «άσου»  δεν λέει και  πολλά πράγματα. Προτιμότερο, σαφώς, είναι το combo 1 & Over 1,5.

*Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις +21

 

 

Τέμπη – Τραγωδία: Στο βυθό της θάλασσας ελληνική σημαία κι ένα “why;”

0

Μια ελληνική σημαία τοποθετήθηκε στον βυθό της θάλασσας στο Καραβοστάσι Κρήτης για την πολύνεκρη τραγωδία με τη μετωπική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.

Η σημαία σε μαύρο φόντο δείχνει να έχει τρυπηθεί από σφαίρες ενώ από κάτω είναι γραμμένη η ημερομηνία του δυστυχήματος, δηλαδή η 28η Φεβρουαρίου. Την ημερομηνία συνοδεύει στα αγγλικά ένα «γιατί» μαζί με πολλά ερωτηματικά.

Υπενθυμίζεται ότι 57 άνθρωποι, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων κάτω των 30 ετών, έχει επιβεβαιωθεί ότι σκοτώθηκαν στο πολύνεκρο δυστύχημα. Το πλήθος των αναπάντητων ερωτημάτων και οι καταγγελίες για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία έχουν φέρει «κύμα» διαμαρτυρίας και οργής σε όλη τη χώρα.

Θεσσαλονίκη (Σίνδος): Ετοιμος ο πρώτος αγρότης – ρομπότ

0

Στο μηχανουργείο όπου εργάζονται οι μηχανικοί της νεοφυούς επιχείρησης «Agroverse», στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, ένα καινοτόμο ρομπότ έχει αρχίσει τις τελευταίες ημέρες να λαμβάνει μορφή.

Προς το παρόν είναι ατελές και αδρανές, ανάμεσα σε τόρνους, δράπανα και μηχανήματα κατεργασίας CNC, αλλά στόχος είναι σύντομα το ρομπότ να διανύει στρέμματα γης με αμπέλια, ελιές, μηλιές, ροδακινιές και κηπευτικά, παρέχοντας στους αγρότες μια πρωτοποριακή υπηρεσία, που θα επιτρέπει τη φροντίδα των καλλιεργειών τους, χωρίς οι ίδιοι να χρειάζεται να αγοράσουν το ρομπότ ή να είναι παρόντες την ώρα της εργασίας του.

Με πολύ απλά λόγια, όπως κάποιος συνδέεται σε μια εφαρμογή τύπου «Uber» και «παραγγέλνει» ένα αυτοκίνητο, για να τον πάει στον προορισμό του, χωρίς να χρειάζεται να έχει ο ίδιος ΙΧ, οι αγρότες θα μπορούν να καλούν όχι έναν οδηγό, αλλά ένα ηλεκτρικό ρομπότ ιδιοκτησίας της Agroverse, που θα μεταβαίνει αυτόνομα στο χωράφι, θα αναλαμβάνει τον ψεκασμό και τη λίπανση, θα ελέγχει τη συγκομιδή, θα τραβά φωτογραφίες και θα συλλέγει περιβαλλοντικά δεδομένα, ενόσω οι ίδιοι ξεκουράζονται.

Ενα ρομπότ που παρέχει υπηρεσίες

Η ιδέα της παροχής ρομπότ ως υπηρεσία στον πρωτογενή τομέα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, «γεννήθηκε» από τον ιδρυτή και CEO της «Agroverse», ηλεκτρολόγο μηχανικό Δημήτρη Κούτρα, μη επαγγελματία αγρότη, με εμπειρία στη ρομποτική, την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα Drones, ενώ στην ομάδα προσχώρησαν γρήγορα άλλοι δύο νεαροί επιστήμονες: ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Γιώργος Μπόντζιος, υπεύθυνος για την εμπορευματοποίηση του «Αgroverse Robot» και ο Νίκος Δαγκαλάκης, επικεφαλής μηχανολόγος μηχανικός. Ως σύμβουλός τους σε θέματα γεωργίας μετέχει στην ομάδα ο γεωπόνος Κωνσταντίνος Ζουκίδης, αναπληρωτής καθηγητής στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή- Perrotis College.

Πιάνει δουλεια μέσα στον Μάρτιο το ρομπότ

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Μπόντζιος, εντός του Μαρτίου, το πρώτο ρομπότ, που ο μεταλλικός σκελετός του σχεδιάστηκε και συναρμολογείται στη Σίνδο και λειτουργεί με λογισμικό και το οποίο δημιουργήθηκε 100% από τους μηχανικούς της Agroverse, θα ξεκινήσει πιλοτικά το «ταξίδι» του στις καλλιέργειες δύο παραγωγών στην Κεντρική Μακεδονία. Στόχος είναι όμως να φτάσει πολύ μακρύτερα και συγκεκριμένα «σε κάθε χωριό όπου υπάρχει καφενείο», όπως χαρακτηριστικά λέει, σημειώνοντας ότι για την επόμενη διετία σχεδιάζεται η κάλυψη καλλιεργειών σε Κεντρική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία- Θράκη και Θεσσαλία και κατόπιν σε όλη την Ελλάδα, αλλά και σε ξένες αγορές.

Ο αγρότης και ο/η γεωπόνος δεν χρειάζεται να βρίσκονται στο χωράφι, όταν το ρομπότ καταφθάνει. Η πλατφόρμα της Agroverse, λαμβάνοντας υπόψη το πλάνο φυτοπροστασίας που θα έχει καταχωρήσει ο/η παραγωγός ή ο/η γεωπόνος και αξιολογώντας παράλληλα με Τεχνητή Νοημοσύνη τα διαθέσιμα δεδομένα (πχ, υγρασία εδάφους ή ενδεχόμενη προσβολή από παράσιτα), θα δίνει τη σχετική εντολή κι ο μηχανικός «εργάτης» θα μεταβαίνει αυτόματα στην καλλιέργεια.

Μέχρι να ληφθεί η εντολή, το ρομπότ θα παραμένει σε έναν σταθμό φόρτισης, από όπου θα μπορεί να εξυπηρετεί καλλιέργειες σε ακτίνα 20 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τον Γιώργο Μπόντζιο. Πώς θα μεταβαίνει το ρομπότ στην καλλιέργεια; «Αρχικά θα υπάρχει συνοδός “safety pilot” (πιλότος ασφαλείας), που θα το μεταφέρει στην καλλιέργεια και θα παρακολουθεί μέσω monitor τη δουλειά του, αλλά στόχος είναι η πλήρης αυτονομία του ρομπότ, να πηγαίνει μόνο του στην καλλιέργεια από αγροτικούς δρόμους» εξηγεί ο Γιώργος και προσθέτει ότι η υπηρεσία θα χρεώνεται με βάση το στρέμμα και όχι «με την ώρα», απαλλάσσοντας τον παραγωγό από το άγχος του πόσο θα στοιχίσει η εργασία του ρομπότ, εάν αυτή «τραβήξει» σε χρόνο. Μάλιστα, όταν ολοκληρώνεται, π.χ. ο ψεκασμός, ο/η παραγωγός/γεωπόνος θα λαμβάνει αναλυτική έκθεση με φωτογραφίες και δεδομένα, ενώ το ρομπότ θα έχει ήδη επιστρέψει αυτόνομα στον σταθμό επαναφόρτισης.

Θα πειστούν όμως οι παραγωγοί να το χρησιμοποιήσουν; Με την ευκαιρία της διεθνούς αγροτικής έκθεσης «Agrotica», η ομάδα της Agroverse συνομίλησε με παραγωγούς και γεωπόνους και το ενδιαφέρον για το ρομπότ ήταν -σύμφωνα με τον Γιώργο- μεγάλο. Κι αυτό διότι οι παραγωγοί θέλουν να βρουν τρόπο να μειώσουν την καταπόνηση από τη σκληρή δουλειά στο χωράφι, σε μια περίοδο που αντιμετωπίζουν επιπλέον σημαντικό πρόβλημα έλλειψης εργατικών χεριών. Παράλληλα, οι καταναλωτές ζητούν πλέον πιο ποιοτικά, υγιεινά και βιώσιμα αγροτικά προϊόντα, κάτι που η χρήση έξυπνων ρομπότ στο χωράφι μπορεί να τους προσφέρει ευκολότερα. Σε μια εποχή που ο αγροτικός τομέας υπολογίζεται πως καταναλώνει το 50% του νερού στην Ευρώπη, μελέτες έχουν δείξει, σύμφωνα με τον Γιώργο, ότι η αξιοποίηση των ρομπότ θα μπορούσε να μειώσει τη χρήση του έως και κατά 90% στις εργασίες ψεκασμού.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το ρομπότ

Η ιδέα δημιουργίας της Agroverse γεννήθηκε στο μυαλό του Δημήτρη Κούτρα πολύ νωρίς. Ως μέλος αγροτικής οικογένειας, διαπίστωσε από παιδί τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καλλιεργητές της γης. «Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Κάρυανη Καβάλας, όπου τόσο η οικογένειά μου όσο και άλλες οικογένειες ασχολούνται με βρώσιμες καλλιέργειες, ελιές και αμπέλια. Έζησα από πρώτο χέρι πόσο δύσκολη είναι η δουλειά του αγρότη και συχνά ένιωθα ότι επενδύεται πάρα πολλή ενέργεια σε καθαρά μηχανικές εργασίες. Στη συνέχεια σπούδασα ηλεκτρολόγος μηχανικός στην Ξάνθη και μετά εργάστηκα στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) πάνω σε λογισμικό για αυτόνομα αυτοκίνητα. Αναρωτήθηκα ξανά -γιατί αναρωτιόμουν από μικρός- για ποιον λόγο δεν υπάρχουν περισσότερα ρομπότ στα χωράφια. Παρατήρησα επίσης πως όσα υπήρχαν, συχνά δεν κάλυπταν όλες τις ανάγκες, γιατί είχαν σε μεγάλο βαθμό σχεδιαστεί από ανθρώπους χωρίς επαφή με την καλλιέργεια της γης. Έτσι έλαβε πιο πρακτική υπόσταση η ιδέα για τη δημιουργία της Agroverse» διηγείται.

150 κομμάτια

Στην ομάδα μπήκε πέρυσι ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Γεώργιος Μπόντζιος, που έχει και το «μικρόβιο» του επιχειρηματία. Μεταξύ άλλων, ήταν συνιδρυτής της εταιρείας «Fieldscale» στον χώρο των εφαρμογών προσομοίωσης, που «σήκωσε» κεφάλαια συνολικού ύψους 3 εκατ. ευρώ από τα Openfund, PJ Tech Catalyst, NBG Business Seeds και ιδιώτες επενδυτές, ενώ το 2015 ξεκίνησε συνεργασία με την Altair, παγκόσμιο προμηθευτή στον χώρο του engineering software. Επίσης, πέρυσι, μέλος της ομάδας έγινε και ο «μάγος του μηχανουργείου», ο φοιτητής Νίκος Δαγκαλάκης, που είχε εργαστεί πάνω σε φοιτητικά πρότζεκτ τύπου «Formula» του ΑΠΘ, με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. «Η οικογένειά μου έχει ελιές και αμπέλια, οπότε έχω μια μικρή επαφή με το αντικείμενο της καλλιέργειας. Μου άρεσε λοιπόν πολύ η ιδέα, θεωρώ ότι θα προσφέρει κάτι διαφορετικό στον αγροτικό τομέα», σημειώνει ο Νίκος Μπόντζιος, που συναρμολογεί τα περίπου 150 κομμάτια του ρομπότ.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

Για όλα… φταίει ο σταθμάρχης

0

Πώς να το χωνέψεις, πώς να το συνειδητοποιήσεις και τι να γράψεις; Θα μπορούσες να μιλάς ώρες για ό,τι συνέβη, αλλά ο πόνος είναι βουβός. Το 2023 χάνονται άνθρωποι από σύγκρουση τρένων! Και χάνονται μάλιστα με πολύ σκληρό τρόπο. Χάνονται γιατί δεν επενδύονται πόροι σε δημόσιες υποδομές, καθώς κράτος και ιδιώτες δεν εννοούν ότι τα κοινωνικά αγαθά -τα οποία πλέον έπαυσαν να είναι δημόσια- απαιτούν χρήματα για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό όλων των δομών: στην υγεία, στην παιδεία, στις μεταφορές. Παντού. Πάντα και παντού…

* Σε ό,τι αφορά στην τραγωδία στα Τέμπη, δεν γίνεται να σωπάσεις για όσα τραγικά συνέβησαν. Οι δεκάδες νεκροί και τραυματίες αποδίδουν το μέγεθος της συμφοράς που βιώνει ο τόπος. Παρατηρούμε ωστόσο από την πρώτη μέρα πως άπαντες μιλάνε για τις ευθύνες του σταθμάρχη και μόνο. Όλο το ανάθεμα από το πολιτικό και μιντιακό σύστημα θα πέσει στον άνθρωπο και τους εργαζόμενους βάρδιας. Ουδείς, βεβαίως, αναφέρεται στο απαρχαιωμένο σύστημα συντήρησης ή ότι ακόμη και σήμερα υφίσταται χειροκίνητη λειτουργία, όπως στην εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη! Το τρένο παραμένει ακόμη το κατ’ εξοχήν λαϊκό μέσο μετακίνησης. Όμως, σιδηρόδρομοι, λιμάνια, αεροδρόμια παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες και εγκαταλείφθηκαν στη μοίρα τους. Η κυβερνητική αδιαφορία από τη μια και επιπλέον η ιδιωτικοποίηση από την άλλη συνέβαλαν ώστε να βιώσουμε μια τέτοια ανείπωτη τραγωδία.

* Τέμπη (2): Πριν από 20 μέρες, η Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρόμων (ΔΕΣΚ-Σ) κατήγγειλε: «Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους για την ασφαλή λειτουργία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό». Για να καταλήξει η ανακοίνωση: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα, κάνοντας διαπιστώσεις»! Αυτά πριν από 20 μέρες, έτσι; Αλλά ποιος να ακούσει τις… συντεχνίες και τους… τεμπέληδες συνδικαλιστές του Δημοσίου; Ποιος;

Τέμπη (3): Το δυστύχημα, λοιπόν, δεν αφορά την κακιά στιγμή, μα τις τεράστιες ευθύνες των κυβερνώντων. Μετά την εφαρμογή των τριών μνημονίων, βιώνουμε την απόλυτη αποεπένδυση, σε ένα πλήρως απαξιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το γεγονός ότι δεν δόθηκαν πόροι για τη συντήρησή του δεν αποτελεί ατυχή συγκυρία, αλλά πολιτική επιλογή. Από την άλλη, στον ιδιωτικοποιημένο ΟΣΕ, οι Ιταλοί ιδιοκτήτες δεσμεύτηκαν να επενδύσουν 300 εκατ. ευρώ εντός πενταετίας. Στα έξι χρόνια, ωστόσο, δεν έβαλαν ούτε ένα ευρώ! Επιπλέον, στην εποχή της τεχνολογικής έκρηξης, όχι μόνο δεν υφίσταται το σύστημα τηλε-διοίκησης, ώστε να καταργηθεί ο ανθρώπινος παράγοντας, αλλά σε πολλά σημεία δεν λειτουργούν καν οι φωτεινοί σηματοδότες! Αυτό συμβαίνει όταν το κέρδος τοποθετείται πάνω από τις ανθρώπινες ανάγκες. Τα δημόσια αγαθά δεν μπορεί να μπαίνουν στη λογική όφελος-κόστος, όπως συμβαίνει στις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Η εκ νέου κρατικοποίηση του ΟΣΕ δεν αποτελεί απλώς πολιτικό αίτημα αλλά επικτακτική ανθρώπινη ανάγκη, για να μη θρηνήσουμε ποτέ ξανά θύματα στον βωμό των ιδιωτικών συμφερόντων. Ποτέ.

* Τέμπη (4): «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω μη συμμόρφωσής της με τους κανόνες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές»! Αυτά συμβαίνουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την οποία σε καμιά περίπτωση δεν χαρακτηρίζεις αριστερών αποκλίσεων. Εδώ τα δελτία ειδήσεων άφησαν τον Πολάκη κατά μέρος και ασχολούνται με τις ευθύνες του σταθμάρχη. Όταν ως δημοσιογραφία παίζεις τον ρόλο του λαγού της κυβέρνησης και παπαγαλίζεις τις θέσεις της, θα πιεις το ποτήρι μέχρι τέλους, δυστυχώς…

* Τέμπη (5): «Δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα», δήλωσε πρόσφατα, χωρίς να ντρέπεται, ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Της γνωστής οικογένειας βεβαίως-βεβαίως. Ύστερα από σχεδόν 18 ώρες ο συγκεκριμένος κύριος εδέησε να παραιτηθεί! Ο δε πρωθυπουργός μάς διαβεβαίωσε: «Θα αποδοθούν ευθύνες. Σας το υπόσχομαι». Προφανώς εξαιρεί τον εαυτό του και την κυβέρνηση. Εδώ όμως ισχύει το όταν ακόμη και η ντροπή κοκκινίζει από ντροπή. Αλλά ποιος να βρει την ντροπή τέτοια ώρα. Και πού να ψάχνεις να βρεις πού έχει κρυφτεί η άτιμη. Πού;

* Τέμπη (6): «Τα ζώα, οι κρατικοδίαιτοι χαφιέδες, αντί να φωνάζουν στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάνουν πορεία στην Hellenic Train. Σαν τα Πουτινόσκυλα που πάνε στην Αμερικάνικη Πρεσβεία… Σιχαμένοι»! Τάδε έφη Γρηγόρης Ψαριανός. Ο τύπος που έχει αλλάξει όλα τα κόμματα της οικουμένης. Ο… αριστερός, κεντροαριστερός, κεντρώος και τώρα δεξιός! Αυτός ο κύριος που κουνάει το δάκτυλο στους… κρατικοδίαιτους χαφιέδες και ο ίδιος είναι ένας αργόμισθος σύμβουλος του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Παναγιώτη Πικραμένου, χωρίς μάλιστα αρμοδιότητες. Δηλαδή, κρατικοδίαιτο κομματόσκυλο! Μόνο τούτο έρχεται στο μυαλό μου. Ουστ, ρε κοπρίτη. Ουστ που μιλάς και συ τώρα…

* Τέμπη (7): Σύμφωνα με δημοσίευμα του in.gr, τα συγκεκριμένα τρένα έκαναν δρομολόγια στην Ελβετία. Επειδή όμως εκεί είναι κανονικό κράτος, διαπίστωσαν προβλήματα, με συνέπεια να τα αποσύρουν ως επικίνδυνα. Η ιταλική εταιρία μάς τα εμφάνισε σαν τρένα τελευταίας τεχνολογίας και τα έβαλε στις ελληνικές γραμμές, χωρίς να λάβει κανείς υπ’ όψιν τις ελβετικές εκθέσεις. Όταν το έμαθαν οι άνθρωποι, ένα μόνο πράγμα είπαν: «Καλή τύχη»! Κατά τα λοιπά, φταίει ο σταθμάρχης και η κακιά στιγμή. Η κυβέρνηση -και αυτή και όλες οι προηγούμενες- δεν φέρει καμιά ευθύνη κατά τα ΜΜΕ. Συνεχίστε έτσι. Καλά το πάτε…

* Τέμπη (8): Συζήτηση στον ΣΚΑΪ ανάμεσα στον Γιάννη Παπαδόπουλο και εργαζόμενο στην Hellenic Train: «Γιατί οι συνδικαλιστές δεν κάνατε απεργίες;». «Κάναμε, αλλά τις έβγαλε παράνομες ο Χατζηδάκης», απάντησε ο άνθρωπος. «Ας μη μιλήσουμε για συνδικαλιστικά καλύτερα», απεφάνθη το… αστέρι του Φαλήρου. Η φράση «βοθροκάναλα της διαπλοκής» που χρησιμοποιεί ο Πολάκης είναι πολύ λίγη για να περιγράψει την κατάσταση. Πολύ λίγη…

* Στα υπόλοιπα νέα της εβδομάδας, η κυρία Ντόρα Μπακογιάννη, αδελφή του πρωθυπουργού, την οποία να θυμίσω παρακολουθούσε και αυτήν ο πολυχρονεμένος μας, έχει διάθεση και μας τρολάρει. Ανεβάζει δε στον προσωπικό της λογαριασμό στα social media: «Το βοήθημα με το Market Pass μοιράστηκε από τα υπερκέρδη των δύο μεγάλων διυλιστηρίων της χώρας. Δεν προέρχεται από το υστέρημα του λαού»! Όπως βλέπετε, το δούλεμα συνεχίζεται κανονικά. Κανονικά και με τον νόμο. Στο χωριό μου λένε: «Βρε, λίγη τσίπα δεν έχεις; Ε; Λίγη;»…

* «Στη Βαρβάκειο ο Άδωνις. Έκανε αυτοψία για τα σαρακοστιανά, ήπιε κρασάκι. -20% κάτω οι τιμές από πέρυσι»! Ποιος νομίζετε ότι έγραψε το παραπάνω; Για να μη σας ταλαιπωρώ, φτωχάτζες μου, ο Άδωνις το έγραψε, βρε κουτά. Θα με ρωτήσετε τώρα! «Μα καλά, το έγραψε για τον εαυτό του;». Απαντώ: «Γιατί, δηλαδή, απαγορεύεται να ευλογήσουμε τα γένια μας; Ε; Απαγορεύεται;». Αχ, βρε σατανάδες, θα μας πεθάνετε και θα ’ναι μέρα μεσημέρι…

* Ο κύριος Άδωνις χτυπά ξανά, στον προσωπικό λογαριασμό του: «Χθες, που βρέθηκα στο Ηνωμένο Βασίλειο, επισκέφθηκα ο ίδιος δύο γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, για να δω τις τιμές. Τις φωτογράφισα και σας παρουσιάζω τη σύγκριση με μας. Τα συμπεράσματα δικά σας. Η ακρίβεια παραμένει παγκόσμιο πρόβλημα, όσο και αν αυτό δεν συμφέρει την αντιπολίτευση»! Για να αποδείξει τα… ατράνταχτα επιχειρήματά του παρουσίασε κάποια προϊόντα τα οποία ήταν φθηνότερα από 20 έως 50 λεπτά. Βεβαίως, το σανό πήγε σύννεφο. Γιατί ο κύριος αντιπρόεδρος δεν μπήκε στον κόπο να συγκρίνει τους κατώτερους μισθούς των σχεδόν 1.700 λιρών με τα 700 ευρώ της χώρας μας! Μιλάμε δηλαδή για πολύ σανό στον γιδότοπό μας. Μα πολύ, όμως…

* Υπάρχουν κάμποσοι λόγοι για να ασκήσεις κριτική στα πεπραγμένα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Για ενέργειες, πράξεις, παραλείψεις της. Ωστόσο, οι τηλεοπτικές άδειες δεν αποτελούν τέτοιον. Με το νομοσχέδιο του Νίκου Παππά, η χώρα εισπράττει κάθε χρόνο ένα σημαντικό ποσό από τους έξι καναλάρχες, όταν οι προηγούμενες κυβερνήσεις τούς επέτρεπαν εντελώς δωρεάν να λυμαίνονται τις δημόσιες συχνότητες, λες και ήταν περιουσία του πατέρα τους. Μιας και μιλάμε, όμως, για τη Δικαιοσύνη, ο κύριος Τσουκάτος παραδέχτηκε ότι εισέπραξε για λογαριασμό του ΠΑΣΟΚ χρήματα από τη Siemens, 1.000.000 μάρκα, δηλαδή 420.000 ευρώ! Ο συγκεκριμένος κύριος απαλλάχτηκε από τα ελληνικά δικαστήρια! Ο Νίκος Παππάς με το νομοσχέδιό του έφερε στα Ταμεία του κράτους περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ, αλλά καταδικάστηκε! Κατανοητό ότι σε τούτη τη χώρα δεν λειτουργεί τίποτα εκτός από τις αναθέσεις σε συγγενείς, κολλητούς και φίλους της αριστείας; Κατανοητό;

* Η αντιπαράθεση στα social media αποκτά ενδιαφέρον, ειδικά όταν ακούγονται… ενδιαφέρουσες παπάτζες, ακόμη και από υπουργικά χείλη. Γράφει λοιπόν ο κύριος Πλεύρης: «Ο σεβασμός στη Δικαιοσύνη από τα κόμματα φαίνεται όταν εκδίδονται αποφάσεις που δεν τους είναι αρεστές. Εκεί δείχνουν πώς αντιλαμβάνονται τη Δημοκρατία και τη Δικαιοσύνη. Ο ΣΥΡΙΖΑ επιλέγει επίθεση στους δικαστές και λαϊκή Δικαιοσύνη. Το ηθικό πλεονέκτημα έγινε ποινικό μητρώο»! Για να απαντήσει ο συνδικαλιστής γιατρός, Παναγιώτης Παπανικολάου, τόσο στον ΣΥΡΙΖΑ όσο και στον υπουργό: «Άρα, υπουργέ, να εφαρμόσεις αμέσως τις δύο αποφάσεις του ΣτΕ (2018, 2022) και την απόφαση του Αρείου Πάγου (2022) για τους νοσοκομειακούς γιατρούς. Γιατί δεν τις εφαρμόζεις και κάνεις χαριτωμένα νομοτεχνικά λαϊκιστικά κόλπα για να τις παρακάμψεις; Επειδή δεν σου είναι αρεστές;»! Είναι φανερό ότι για τον υπουργό ισχύει το μονά-ζυγά δικά μου… Σιγά μην κάτσει να σκάσει. Σιγά…

* Η διαχρονική κατάρα της Αριστεράς χτύπησε πάλι, με τα γνωστά προβλήματα: συγκρούσεις, διαγραφές, διασπάσεις. Το «επεισόδιο» ΣΥΡΙΖΑ-Πολάκη αποδεικνύει το παραπάνω γεγονός. Και οι δύο έχουν τα επιχειρήματά τους. Προσωπικά, θεωρώ ότι ανεξαρτήτως της σκληρής γλώσσας που χρησιμοποίησε ο Χανιώτης βουλευτής, ό,τι είπε αποδίδει απολύτως την πραγματικότητα, είτε μιλάμε για δικαστές είτε για δημοσιογράφους είτε για τραπεζίτες. Για δε τον ΣΥΡΙΖΑ, θεωρώ πως όσο περισσότερο καλό παιδί θέλει να δείξει στο σύστημα, ότι δηλαδή έγινε σοβαρό και θεσμικό κόμμα, τόσο πιο λυσσαλέα αυτό θα τον κατασπαράξει! Ειδικώς όταν αναφερόμαστε στην υψηλή κοινωνία που δεν… αγγίζεται, γιατί θεωρείται κάτι σαν τις ιερές αγελάδες, σε πήρε και σε σήκωσε. Επαναλαμβάνω: δικαστικούς, δημοσιογράφους και τραπεζίτες…

Στις μέρες μας βιώνουμε την απόλυτη αναλγησία. Ζούμε την εποχή της ολοκληρωτικής παρακμής. Όταν τα κέρδη των ολίγων μπαίνουν στη ζυγαριά πάνω από τις ανάγκες των πολλών, τότε δεν μιλάμε για κοινωνία αλλά για ζούγκλα. Γιατί στα οργανωμένα κράτη, βασική προϋπόθεση προκειμένου να λειτουργούν εύρυθμα είναι η αλληλεγγύη και η κοινωνική συνοχή. Η κοινωνία του κέρδους -βλέπε καπιταλισμός- τα έχει ξεκαθαρίσει αυτά προ πολλού. Δεν υπάρχει χώρος για δημόσιες δαπάνες, για ευαίσθητους, για αδύναμους. Η τραγωδία των Τεμπών μάς υπενθυμίζει πόσο άδικη μα και υποκριτική είναι η ζωή μας, στη λεγόμενη ελεύθερη οικονομία ή οικονομία της αγοράς. Ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ έλεγε: «Αν έχεις δάκρυα, ετοιμάσου να τα χύσεις τώρα». Καλή μας εβδομάδα, αν και μεταξύ μας, τώρα, τι καλή, μαύρη κατάμαυρη θα είναι. Όπως και η ψυχή μας…

Στοίχημα – Αγγλία: Προβάδισμα για την Σίτι

0

Η αναμέτρηση Μάντσεστερ Σίτι – Νιούκαστλ ξεχωρίζει από το πρόγραμμα του Σαββάτου.

«Στάδιο Έτιχαντ» (53.400), Μάντσεστερ – Ωρα έναρξης: 14:30

Στον πρώτο γύρο: Νιούκαστλ – Μάντσεστερ Σίτι 3-3.

Αήττητη στα τελευταία οκτώ ματς με τη Νιούκαστλ είναι η Μάντσεστερ Σίτι, έχοντας έξι νίκες και δύο ισοπαλίες σε αυτό το διάστημα.

Εντός έδρας η Σίτι έχει επτά σερί νίκες επί της Νιούκαστλ, με τις τέσσερις από αυτές να είναι με 5+ γκολ διαφορά! Στο πρωτάθλημα αυτό το σερί φτάνει τους 13 αγώνες.

Τα τέσσερα τελευταία ματς τους είχαν over 3,5 γκολ.

Ο Γκουαρδιόλα έχει απολογισμό 9-2-1 απέναντι στη Νιούκαστλ, αντίθετα με τον Χάου που έχει μία ισοπαλία και δώδεκα ήττες σε 13 ματς κόντρα στην Σίτι. Στις έντεκα αναμετρήσεις μεταξύ των δύο προπονητών ο Γκουαρδιόλα έχει δέκα νίκες και ένα ματς έχει λήξει ισόπαλο.

Ανάλυση και tips από το Bet of the Day.

Δείτε επίσης: Τριπλή προσφορά* από τη Fonbet!

Μάντσεστερ Σίτι

Επέστρεψε στις νίκες με το επιβλητικό 4-1 στην έδρα της Μπόρνμουθ και παρέμεινε στο -2 από την πρωτοπόρο Άρσεναλ. Από το ημίχρονο «καθάρισε» το παιχνίδι χάρη σε γκολ των Άλβαρεζ (15’), Χάαλαντ (29’) και Φόντεν (45’), ενώ το αυτογκόλ του Μέπαμ στο 51’ και το γκολ του Λέρμα που μείωσε στο 83’ διαμόρφωσαν το τελικό σκορ. Με τη νίκη των «κανονιέρηδων» στο εξ αναβολής ματς με την Έβερτον την Τετάρτη, η Σίτι πλέον βρίσκεται στο -5 από την κορυφή. Μία μέρα πριν, οι «πολίτες» απέκλεισαν εύκολα την Μπρίστολ Σίτι εκτός έδρας για το FA Cup. Ο Φόντεν πέτυχε τα πρώτα δύο γκολ στο 7’ και στο 74’, με τον Ντε Μπρόινε να πετυχαίνει το τελικό 0-3 στο 81’. Αντίπαλος της ομάδας του Πεπ Γκουαρδιόλα στα προημιτελικά θα είναι η Μπέρνλι του Βενσάν Κομπανί.

Δείτε επίσης: Δωρεάν εγγραφή στο telegram για πολλά ταμεία με ένα κλικ

Νιούκαστλ

Δεν κατάφερε να κερδίσει τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και να κατακτήσει τον πρώτο εγχώριο τίτλο της μετά από 67 χρόνια στον τελικό του Carabao Cup. Ήταν κατώτερη των περιστάσεων και βρέθηκε να χάνει με 2-0 από το ημίχρονο, σε ένα ξέσπασμα των «κόκκινων διαβόλων» στο διάστημα 33’-39’. Δεύτερη συνεχόμενη ήττα για τις «καρακάξες», καθώς προηγήθηκε το 2-0 εντός έδρας από τη Λίβερπουλ για το πρωτάθλημα. Έπεσαν στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος και στο -4 από την Τότεναμ, η οποία όμως έχει παίξει δύο ματς παραπάνω. Για πρώτη φορά έχασε δύο συνεχόμενα παιχνίδια στην σεζόν, καθώς μετράει συνολικά τέσσερις ήττες σε όλες τις διοργανώσεις.

Δείτε επίσης: Καθημερινά προγνωστικά στοιχήματος, μελετημένα, με επιτυχία. Σε ένα κλικ

Προγνωστικά

Στην πιο βολική στιγμή πετυχαίνει τη Νιούκαστλ η Σίτι. Οι «ανθρακωρύχοι» δεν υπολογίζουν στον (υπερπολύτιμο) βασικό τους τερματοφύλακα, και βρίσκονται σε κακή ψυχολογική κατάσταση μετά την ήττα στον τελικό του Carabao Cup. Εξακολουθούν πάντως να διαθέτουν ισχυρή άμυνα, οπότε αναμένουμε να ζορίσουν την ομάδα του Γκουαρδιόλα. Και πάλι, δύσκολα θα φύγουν με θετικό αποτέλεσμα από το «Έτιχαντ».

Διαβάστε το πλήρες άρθρο αλλά και περισσότερα προγνωστικά στο koubanezos.gr