Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1527

Vogue Αυστραλίας: «Ψηφίζει» Ελλάδα και προτείνει αγαπημένα νησιά

0
Νάξος
Νάξος

«Ψήφο εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα δίνει η Vogue Aυστραλίας στο νέο εκτενές αφιέρωμα της στον τουρισμό, και προτείνει τα καλύτερα Ελληνικά νησιά για το 2023…

«Δεν υπάρχει περιοχή στον κόσμο που να είναι πιο ευλογημένη από τους θεούς όπως η Ελλάδα», αναφέρει το δημοφιλές περιοδικό μόδας, ενώ καταλήγει πως «διεθνείς προορισμοί άλλων χωρών όπως το Αμάλφι δεν μπορούν καν να συγκριθούν με τις συγκλονιστικές παραλίες και το εύρος των εμπειριών που προσφέρουν οι Ελληνικοί προορισμοί».

Σύμφωνα με τον κατάλογο της Vogue Αυστραλίας, η Σίφνος κατέχει την κορυφή ως το τυπικό παράδειγμα αρμονικής Κυκλαδικής αρχιτεκτονικής. Το Καστελόριζο, η Σύρος, η Χίος, η Πάτμος, η Μήλος, η Φολέγανδρος, η Αμοργός, η Πάρος και η Αστυπάλαια συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Στις επόμενες θέσεις βρίσκονται η Τήνος, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, οι Παξοί, η Κέρκυρα, η Ιθάκη, η Μύκονος, η Θάσος και η Λευκάδα. Η λίστα της Vogue με τα προτεινόμενα νησιά ολοκληρώνεται με την Υδρα, τη Νάξο, την Κρήτη, τη Σαντορίνη, τη Σέριφο, τη Σύμη, την Πολύαιγο, τη Ρόδο και τη Σκόπελο.

Ως προς τη δυναμική της Αυστραλιανής αγοράς σημειώνεται πως σύμφωνα με το Βαρόμετρο Μακρινών Αγορών που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων, η Ελλάδα για το προσεχές διάστημα συμπεριλαμβάνεται στις δέκα πρώτες επιλογές διακοπών για τον διεθνή τουρισμό από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία και τη Βραζιλία, τέσσερις μακρινές αγορές που εμφανίζουν υψηλή κατά κεφαλήν τουριστική δαπάνη και μεγάλη μέση διάρκεια παραμονής. Ειδικά στις προτιμήσεις των Αυστραλών, η Ελλάδα αποτελεί τον έκτο δημοφιλέστερο προορισμό.

naxospress-sifnos_1

Τι λένε οι τοπικοί φορείς

«Η Πάτμος εκπέμπει μια ιδιαίτερη ενέργεια που εμπνέει καλλιτέχνες, συγγραφείς και ταξιδιώτες. Αναδεικνύουμε όλα εκείνα τα συστατικά της μοναδικότητας του νησιού της Αποκάλυψης, όπως τα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και τη μαγευτική φύση. Παράλληλα όμως αναβαθμίζουμε το τουριστικό προϊόν μας όπως για παράδειγμα μέσα από τη φροντίδα και πρόβλεψη για τη ναυαγοσωστική κάλυψη στις πολυσύχναστες παραλίες μας, τα έργα υποδομής και το οδικό δίκτυο», εξηγεί ο δήμαρχος Πάτμου Λευτέρης Πέντες.

«Η Σκόπελος έχει εξελιχθεί σε πόλο έλξης και για μακρινούς διεθνείς ταξιδιώτες. Οι πρωτότυπες μουσικές εκδρομές Mamma Mia και η μύηση στα παραδοσιακά προϊόντα και τη γαστρονομία του νησιού ενθουσιάζουν τους επισκέπτες μας από το εξωτερικό. Σκανδιναβοί, Ολλανδοί, Βρετανοί και τουρίστες από άλλες αγορές έχουν ξεκινήσει ήδη να επισκέπτονται τη Σκόπελο από τον Μάιο», πρόθεσε η Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Σκοπέλου, Γιάννα Ευσταθίου.

«Τα τελευταία χρόνια διευρύνουμε το κάλεσμα μας σε νέες – αναδυόμενες αγορές οι οποίες εξελίσσονται σε μεγάλους τροφοδότες του διεθνούς τουρισμού. Δεν είναι τυχαίο πως μεγάλα ΜΜΕ από Βραζιλία και Αυστραλία δείχνουν το ενδιαφέρον τους για την πεταλούδα του Αιγαίου, μέσα από τις πρωτοβουλίες που παίρνουμε. Άλλωστε, οι δράσεις που υλοποιούμε και προγραμματίζουμε και που στοχεύουν ώστε τα επόμενα χρόνια να καταστεί η Αστυπάλαια αειφόρο νησί, βοηθάνε προς την κατεύθυνση αυτή», δήλωσε ο δήμαρχος Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας.

«Η πληρότητα στα καταλύματα της Νάξου κατά το περασμένο τριήμερο εκτιμάται πως ανήλθε στο 80%. Παρά το υψηλό μεταφορικό και ενεργειακό κόστος της εποχής, οι υπηρεσίες που παρέχουν οι τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού είναι πολύ ποιοτικές και ταυτόχρονα ανταγωνιστικές. Ταυτόχρονα το αφήγημα μας επεκτείνεται, απευθυνόμενοι σε ταξιδιώτες από Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία και άλλες αγορές», επεσήμανε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Βαγγέλης Κατσαράς.

«Η Σίφνος προσελκύει ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο. Η Αυστραλία είναι μια αγορά που έλκεται από τα μοναδικά χαρακτηριστικά του νησιού που προβάλλουμε διεθνώς όπως η γαστρονομία, η πλούσια παράδοση, το φυσικό κάλλος, η αγγειοπλαστική και οι πολιτιστικές μας εκδηλώσεις από τις οποίες ξεχωρίζουν η αναβίωση των αρχαίων πύργων και το φεστιβάλ Κυκλαδικής γαστρονομίας Νικόλαος Τσελεμεντές», τόνισε η δήμαρχος Σίφνου Μαρία Ναδάλη

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Ξεκινούν έλεγχοι για ανεπιτήρητα ζώα

0
Ζωάκι - γαϊδαρος
Ζωάκι - γαίδαρος

Ξεκινά σήμερα Δευτέρα 19 του μήνα η εφαρμογή του νόμου που αφορά τα ανεπιτήρητα ιπποειδή (άλογα, μουλάρια και γαϊδούρια) στην περιφέρεια νοτίου Αιγαίου, καθώς συστάθηκε χτες με απόφαση του εντεταλμένου περιφερειακού συμβούλου πρωτογενούς τομέα Φιλήμονα Ζαννετίδη ειδική επιτροπή παρακολούθησης της διαχείρισης των ζώων αυτών στα νησιά μας.

Όπως δήλωσε στη «Ροδιακή» ο κ. Ζαννετίδης έχει έρθει στις αρμόδιες υπηρεσίες νέα εγκύκλιος για το θέμα, Προβλέπεται η σύσταση επιτροπής για όλη την περιφέρεια, ενώ σε κάθε δήμο θα πρέπει να υπάρχει ειδικός χώρος για τη συγκέντρωσή τους καθώς και ειδικός υπάλληλος που θα επιβλέπει τη διαδικασία από τη σύλληψη των ανεπιτήρητων μέχρι την απόδοση και την εκποίηση τους.

«Η επιτροπή ξεκινά άμεσα το έργο της καθώς τη Δευτέρα αρχίζει η διαβούλευση με τους δήμους, γι’ αυτό και ο κάθε δήμος θα πρέπει να καθορίσει το χώρο και να ορίσει συγκεκριμένο υπάλληλο. Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος» δήλωσε, και έκανε γνωστό ότι για το δήμο Ρόδου προτείνεται ο χώρος της περισυλλογής των ανεπιτήρητων να είναι το περιφερειακό σφαγείο, καθώς διαθέτει τις υποδομές που χρειάζονται, όπου συγκεντρώνονται και τα ανεπιτήρητα αιγοπρόβατα.

Η απόφαση αναφέρει τα εξής:
«Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε
Συγκροτούμε Τριμελή Επιτροπή παρακολούθησης της διαχείρισης ανεπιτήρητων ιπποειδών, σε εφαρμογή της περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 269 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/429, αποτελούμενη από τους:

Α. ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
1. ΗΛΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ, Κτηνίατρο, Διευθυντή Δ/νσης Κτην/κής Δωδεκανήσου, περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
2. ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΕΧΤΑΡΗ, Κτηνίατρο, Διευθύντρια Δ/νσης Κτην/κής Κυκλάδων, περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
3. ΣΤΑΜΑΤΙΟ ΡΕΝΕΣΗ, Τεχνολόγο Γεωπονίας, Δ/νσης Κτην/κής Δωδεκανήσου, περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Β. ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
1. ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΜΑΝΟΥΣΟΥ, Κτηνίατρο, Τμήματος Κτηνιατρικής Άνδρου, Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
2. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΑΝΩΛΑΚΑ, Κτηνίατρο, Δ/νσης Κτην/κής Δωδεκανήσου, περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
3. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟ, Τεχνολόγο Γεωπονίας, Δ/νσης Κτην/κής Κυκλάδων, περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Η επιτροπή αυτή δεν φέρει καμία αρμοδιότητα για διαχείριση θεμάτων αστικής ευθύνης, που τυχόν προκύπτουν, από την παρουσία των ανεπιτήρητων ιπποειδών».

Όπως είχε γράψει προ ημερών η «Ροδιακή» ο αριθμός των ιπποειδών (αλόγων, γαϊδουριών και μουλαριών) που δηλώθηκαν στη διεύθυνση κτηνιατρικής Δωδεκανήσου σε εφαρμογή σχετικού νόμου που εξέδωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων της χώρας μας, είναι ιδιαίτερα μικρός.

Η καταγραφή ξεκίνησε στις 21 Οκτωβρίου του περασμένου χρόνου και ολοκληρώθηκε στις 21 Ιανουαρίου, αλλά δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα, καθώς ο αριθμός των ζώων αυτών είναι σίγουρα πολύ μεγαλύτερος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η «Ροδιακή» η διεύθυνση κτηνιατρικής Δωδεκανήσου κατέγραψε μόλις 93 ιπποειδή, εκ των οποίων τα 45 ήταν γαϊδούρια και τα 48 άλογα και σε όλα αυτά περιλαμβάνονται και όσα ζώα χρησιμοποιούνται για εργασία, για αναψυχή και άλλους σκοπούς. Τα περισσότερα από αυτά σύμφωνα με τα στοιχεία βρίσκονται στη Ρόδο.

Η υπηρεσία όμως πριν από αρκετά χρόνια στο πλαίσιο των ενεργειών της που περιλάμβαναν αιμοληψίες για διάφορους λόγους (π.χ. ασθένειες) είχε ήδη πραγματοποιήσει μία ιχνηλάτηση και είχε καταγράψει πολλά τέτοια ζώα, δημιουργώντας ένα μητρώο με τα στοιχεία κάθε ζώου και τη φωτογραφία του, φτιάχνοντας στην ουσία για όλα ένα… διαβατήριο.

Έτσι στην περιφερειακή ενότητα Δωδεκανήσου καταγράφηκαν 475 ιπποειδή, εκ των οποίων 151 άλογα 317 γαϊδούρια και 7 μουλάρια.

Τα περισσότερα από αυτά βρίσκονταν στη Ρόδο και συγκεκριμένα τα 359, ενώ από τα υπόλοιπα τα 59 βρίσκονταν στην Κω, τα 15 στη Σύμη και λιγότερα στα άλλα νησιά.

Αυτό σημαίνει ότι όσοι ιδιοκτήτες δεν δήλωσαν τα ζώα τους, καθώς και τα μέρη στα οποία διαβιούν και εντοπιστούν θα πληρώσουν πρόστιμα.

Ανεπιτήρητο ιπποειδές είναι εκείνο που εντοπίζεται εκτός της οριοθετημένης κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης του κατόχου του, συμπεριλαμβανομένου του βοσκοτόπου της χωρίς επιτήρηση είτε φέρει είτε δεν φέρει σήμανση. Όλα τα ανεπιτήρητα αγροτικά ζώα περισυλλέγονται, οδηγούνται σε κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις και βρίσκονται υπό κτηνιατρική παρακολούθηση κατά την παραμονή τους εκεί.

Μετά την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας συντάσσεται «πρακτικό περισυλλογής ανεπιτήρητων αγροτικών ζώων» που υπογράφεται από τον υπεύθυνο του συνεργείου και στο οποίο καταγράφονται κατ’ ελάχιστον η ημερομηνία περισυλλογής, το είδος των ζώων που περισυλλέγονται, ο αριθμός και ο ατομικός κωδικός αριθμός αναγνώρισης των ζώων που φέρουν σήμανση, ο αριθμός των ζώων που δεν φέρουν σήμανση, η περιοχή απ’ όπου τα ζώα περισυλλέχθηκαν, ο τρόπος περισυλλογής και μεταφοράς των ζώων και η εκμετάλλευση προορισμού των περισυλλεχθέντων ζώων.

Όσα από αυτά δεν φέρουν σήμανση αναγνωρίζονται κατάλληλα, μετά την παρέλευση της προθεσμίας που προβλέπεται στην παράγραφο.

Επιπλέον, τα περισυλλεχθέντα ανεπιτήρητα παραγωγικά ζώα καταχωρούνται στο μητρώο της εκμετάλλευσης και στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της Κτηνιατρικής.

Τα ανεπιτήρητα αγροτικά ζώα περιέρχονται στην ιδιοκτησία της περιφέρειας, εφόσον, μετά την παρέλευση 10 (δέκα) ημερολογιακών ημερών από την περισυλλογή τους, ο κάτοχός τους δεν αιτηθεί την επιστροφή τους.

Δεν επιτρέπεται η επιστροφή ανεπιτήρητων αγροτικών ζώων που κατά την περισυλλογή τους δεν φέρουν σήμανσή τους, εφόσον ο ισχυριζόμενος την κατοχή των εν λόγω ζώων δεν μεριμνήσει, για την κατάλληλη σήμανσή τους, παρέχοντας στην επιβλέπουσα οικεία περιφερειακή κτηνιατρική αρχή την απαραίτητη τεκμηρίωση σχετικά με την ιχνηλασιμότητά τους.

Σε κάθε περίπτωση, στον κάτοχο του ανεπιτήρητου ιπποειδούς, που ταυτοποιείται από το σύστημα σήμανσης και καταγραφής, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο, ύψους (800) ευρώ ανά ζώο και στον κάτοχο μη σημασμένου ανεπιτήρητου ιπποειδούς επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο, (1.500) ευρώ ανά ζώο.

πηγή www.rodiaki.gr

Ναυάγιο Πύλος: Περισσότεροι από 300 νεκροί λένε οι Πακιστανοί

0

Το Πακιστάν κάνει λόγο για πάνω από 300 πολίτες του που έχουν βρει τον θάνατο στο ναυάγιο ανοικτά της Πύλου τα ξημερώματα της περασμένης Τετάρτης, τηρώντας τη Δευτέρα ημέρα εθνικού πένθους για την απώλειά τους.

Ο πρόεδρος της Γερουσίας της μουσουλμανικής χώρας δήλωσε την Κυριακή ότι οι νεκροί Πακιστανοί στο ναυάγιο ξεπερνούν τους 300, εκφράζονται την οδύνη του αλλά και την οργή του για τους διακινητές.

Οπως είπε χαρακτηριστικά ο Μουχάμαντ Σαντίκ Σαντζράνι, ο απολογισμός παραμένει άγνωστος αλλά «με βαριά καρδιά, εκφράζουμε τα βαθύτατά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες που θλίβονται κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου τεράστιας θλίψης και πόνου. Οι σκέψεις και οι προσευχές μας είναι μαζί σας και προσευχόμαστε οι ψυχές που αναχώρησαν να βρουν αιώνια ειρήνη».

«Αυτό το καταστροφικό περιστατικό υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισης και καταδίκης της αποτρόπαιας πράξης της παράνομης εμπορίας ανθρώπων», πρόσθεσε ο πρόεδρος της πακιστανικής Γερουσίας.

Ο κ. Σαντζράνι τόνισε ακόμη ότι τέτοιες εγκληματικές δραστηριότητες θηρεύουν τους ευάλωτους, διακινδυνεύοντας αμέτρητες ζωές στη διαδικασία. Είναι μια απειλή που απαιτεί άμεση προσοχή και κοινές προσπάθειες από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, πρόσθεσε.

Νωρίτερα εκπρόσωπος του πακιστανικού υπουργείου Μετανάστευσης είχε κάνει λόγο για πλέον των 200 Πακιστανών που έχουν χαθεί στο ναυάγιο αυτό.

Ο πρωθυπουργός του Πακιστάν Σεχμπάζ Σαρίφ είχε διατάξει νωρίτερα την Κυριακή την δίωξη «των ατόμων που εμπλέκονται στο αποτρόπαιο έγκλημα της εμπορίας ανθρώπων» και υποσχέθηκε ότι οι ένοχοι θα «τιμωρηθούν αυστηρά», σύμφωνα με δήλωση του γραφείου του.

Ηδη συστήθηκε τετραμελής επιτροπή διερεύνησης στο Πακιστάν. Σύμφωνα με κυβερνητικές ανακοινώσεις στο Ισλαμαμπάντ, η επιτροπή θα διερευνήσει τυχόν παραλείψεις αλλά και παραθυράκια στη νομοθεσία και στη διαδικασία επιβολής του νόμου, που έκαναν τους πολίτες βορά των διακινητών.

Κάθε χρόνο, χιλιάδες νεαροί Πακιστανοί πραγματοποιούν επικίνδυνο διάπλου με προορισμό την Ευρώπη όπου επιχειρούν να εισέλθουν παράνομα αναζητώντας μια καλύτερη ζωή.

Πηγή: CNN, The Nation, Tribune

ΑΔΜΕ: Εντός 2023 ολοκληρώνεται η διασύνδεση της Σαντορίνης

0
Νάξος - ΑΔΜΗΕ
Νάξος - ΑΔΜΗΕ

Ολοκληρώνεται εντός 2023 η «ένταξη» στο ηπειρωτικό δίκτυο της Σαντορίνης, ενώ έως το 2025 θα συνδεθούν η Φολέγανδρος, η Μήλος και η Σέριφος. Μετά την ολοκλήρωση της πόντισης των υποβρύχιων τμημάτων του έργου Κρήτη-Αττική, προχωρούν οι εργασίες προστασίας των καλωδίων, ενώ έχει ήδη παραδοθεί ο εξοπλισμός για τους δύο σταθμούς μετατροπής.

Επικαιροποίηση της εξέλιξης των εργασιών σε όλες τις εγχώριες ηλεκτρικές διασυνδέσεις που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη, πραγματοποιεί ο ΑΔΜΗΕ στην ανακοίνωση για τα αποτελέσματα του 1ου τριμήνου της θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, αλλά και του Ομίλου. Υπενθυμίζεται ότι στη δεδομένη συγκυρία κατασκευάζονται σημαντικά έργα τα οποία θα εντάξουν πλήρως στο ηπειρωτικό δίκτυο την Κρήτη, θα άρουν την «ηλεκτρική απομόνωση» των νοτιοδυτικών Κυκλάδων, αλλά και θα «θωρακίσουν» το ηλεκτρικό σύστημα της Πελοποννήσου.

Στην περίπτωση της διασύνδεσης Αττική-Κρήτη, υπενθυμίζεται ότι η θυγατρική εταιρεία του ΑΔΜΗΕ, Αριάδνη Interconnection, τον Μάρτιο του 2023, ολοκλήρωσε με επιτυχία το υποβρύχιο τμήμα του έργου, ποντίζοντας συνολικά περίπου 1.350 χιλιόμετρα ηλεκτρικών καλωδίων και καλωδίων οπτικών ινών μεταξύ της Κορακιάς Ηρακλείου και της Πάχης Μεγάρων, σε βάθη έως και 1.200 μέτρων.

Πλέον, τη σκυτάλη παίρνουν οι εργασίες προστασίας των υποβρύχιων καλωδίων, που αναμένονται μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2023, ώστε περίπου τα 640 χιλιόμετρα να τοποθετηθούν κάτω από την επιφάνεια του βυθού για μέγιστη ασφάλεια. Στην περίπτωση του χερσαίου τμήματος της διασύνδεσης, όσον αφορά στους Σταθμούς Μετατροπής, το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού έχει πλέον παραχθεί και δοκιμαστεί στα εργοστάσια των αναδόχων, ενώ οι εργασίες θεμελίωσης των κτιρίων βρίσκονται στην τελική ευθεία και προχωρά η ανέγερσή τους.

Αναφορικά με την πρόοδο του χερσαίου καλωδιακού τμήματος του έργου, έχει παραχθεί το σύνολο των υπόγειων καλωδίων και προχωρά η κατασκευή της υπόγειας όδευσης από το ΚΥΤ Κουμουνδούρου προς το σημείο προσαιγιάλωσης στην Αττική, όπου έχει ολοκληρωθεί περίπου το 85% της υποδομής καθώς και το 50% της τοποθέτησης καλωδίων. Στην Κρήτη, οι εργασίες οδοποιίας βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εργασίες υποδομής για την εγκατάσταση των καλωδίων έχουν ξεκινήσει.

Εντός 2023 η διασύνδεση της Σαντορίνης

Η τέταρτη και τελευταία φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων αφορά στη διασύνδεση της Σαντορίνης, της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου και συγχρηματοδοτείται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το πρώτο σκέλος της διασύνδεσης (Σαντορίνη-Νάξος) έχει εισέλθει πλέον σε φάση κατασκευής με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023.

Το καλοκαίρι του 2022 ποντίστηκε το ηλεκτρικό καλώδιο μεταξύ των δύο νησιών, ενώ προχωρούν οι εργασίες για την ανέγερση του Υποσταθμού Υψηλής Τάσης στην υπό διασύνδεση Σαντορίνη. Παράλληλα, τον Νοέμβριο του 2022 ολοκληρώθηκαν οι διαγωνισμοί και τον Φεβρουάριο του 2023 υπογράφηκαν οι συμβάσεις των καλωδιακών τμημάτων και για τα υπόλοιπα τρία νησιά των ΝΔ Κυκλάδων (Φολέγανδρος, Μήλος, Σέριφος) που θα ενσωματώσουν το σύνολο του νησιωτικού συμπλέγματος στο Σύστημα Υψηλής Τάσης έως το 2025.

Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, η ολοκλήρωση της διασύνδεσης των Κυκλάδων θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης μονάδων ΑΠΕ συνολικής ισχύος 332MW στα νησιά, επιτυγχάνοντας ένα πιο σταθερό, πράσινο και οικονομικό ενεργειακό μείγμα για το νησιωτικό σύμπλεγμα.

Τα έργα στην Πελοπόννησο

Καθώς πλέον έχει τεθεί σε λειτουργία ο «Δυτικός Διάδρομος» της Πελοποννήσου (γραμμή μεταφοράς 400 KV Μεγαλόπολης – Πάτρας – Δυτικής Στερεάς), το βάρος πέφτει πλέον στον «Ανατολικό Διάδρομο» (γραμμή Μεγαλόπολη – Κόρινθος – Αττική). Το σκέλος που θα συνδέσει το ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία τον Μάιο του 2023.

Στην παρούσα φάση ολοκληρώνεται η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών, με στόχο την ανάδειξη αναδόχου και υπογραφή σύμβασης εντός του 2023 για το σκέλος της Γραμμής Μεταφοράς που θα συνδέσει το ΚΥΤ Κορίνθου με το ΚΥΤ Κουμουνδούρου. Η ολοκλήρωση του υπόψη σκέλους αναμένεται εντός του 1ου εξαμήνου του 2026.

Ο ίδιος χρονικός ορίζοντας προβλέπεται για την ολοκλήρωση του ΚΥΤ Κουμουνδούρου, που επίσης βρίσκεται σε εξέλιξη. Εκτός από ρόλο στον «Δυτικό Διάδρομο», το ΚΥΤ Κουμουνδούρου θα αποτελέσει το τερματικό της διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα.

Με πληροφορίες από τη σελίδα sofokleous10.gr

Στοίχημα – Euro 2024: Μπορεί την υπέρβαση η Ελλάδα στη Γαλλία

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Το «απόλυτο» της Γαλλίας στο 2ο όμιλο, δοκιμάζεται από αυτό της Ελλάδας, στο «Σταντ ντε Φρανς». Ισχυρά φαβορί Αγγλία, Ελβετία, Τουρκία, «κλειστό» το 5ο game στον τελικό της LBA.

5036. Μιλάνο – Βίρτους Μπολόνια (21:30)

Ξεκινάμε με μπάσκετ και τον 5ο τελικό της LBA (Ιταλία), όπου το σκορ της σειράς είναι 2-2 (στα 4 νικηφόρα). Μέχρι τώρα δεν έχει «σπάσει» κάποια από τις δύο έδρες κι αυτό κάνει το αποψινό ματς ακόμα πιο αμφίρροπο. Oι δύο ομάδες μοιάζουν ισοδύναμες, δύσκολα θα υπάρξει έντονος ρυθμός. Περιμένουμε να μείνει χαμηλά το σκορ, θα ποντάρουμε στο 1.95 του Under 155,5 πόντων.

Διαβάστε επίσης: Ρουλέτα πως παίζεται και στρατηγικές για να κερδίσεις!

265. Αγγλία – Βόρεια Μακεδονία (21:45)

Περνάμε στα προκριματικά του Euro 2024. Στο Μάντσεστερ και το «Ολντ Τράφορντ» θα αγωνιστούν οι Άγγλοι, καθώς γίνεται συναυλία στο «Γουέμπλεϊ». Έχουν κάνει ιδανική εκκίνηση στον 3ο όμιλο, με τρεις νίκες σε ισάριθμες αγωνιστικές, σερί το οποίο σκοπεύουν να διευρύνουν. Μεγάλη απογοήτευση στους φιλοξενούμενους, καθώς προηγήθηκαν 2-0 της Ουκρανίας, αλλά τελικά ηττήθηκαν, οπότε δυσκολεύει αρκετά η πρόκριση. Περιμένουμε την Αγγλία να «καθαρίσει» από νωρίς, στο 1.93 το συνδυαστικό της νίκη της από ημίχρονο, με Over 2,5.

268. Ελβετία – Ρουμανία (21:45)

Η Ελβετία είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί στον 9ο όμιλο, αφού μετά τις επιβλητικές νίκες επί Λευκορωσίας (5-0), Ισραήλ (3-0), κέρδισε και την Ανδόρρα (2-1), οπότε μπαίνει από θέση ισχύος στην αποψινή αναμέτρηση. Αήττητη και η Ρουμανία στο γκρουπ, ωστόσο υπάρχουν θέματα, καθώς ο κόουτς Έντι Ιορντανέσκου φέρεται να μην έχει τις καλύτερες σχέσεις με ορισμένους ποδοσφαιριστές. Θα στηρίξουμε την έδρα, σε ένα ματς που δεν περιμένουμε να «ξεφύγει» σε σκορ. Ποντάρουμε στο 2.10 του άσου με Under 3,5.

272. Τουρκία – Ουαλία (21:45)

Τα εύκολα-δύσκολα έκανε η Τουρκία κόντρα στη Λετονία, κέρδισε με την ψυχή στο στόμα (3-2). Έτσι ανέβηκε στην κορυφή του 4ου ομίλου, ωστόσο η Κροατία δεν αγωνίστηκε σε αυτό το «παράθυρο» των προκριματικών, λόγω των υποχρεώσεών της στο Nations League (τερμάτισε 2η). Κομβικό το αποψινό ματς για τη διεκδίκηση της πρόκρισης. Κόντρα στην Ουαλία που προέρχεται από ήττα-σοκ (4-2 εντός από Αρμενία) κι έχει τιμωρημένο τον βασικό επιθετικό Μουρ. Άσος στο 1.88.

267. Γαλλία – Ελλάδα (21:45)

Κλείνουμε «γαλανόλευκα», με τον πιο δύσκολο αγώνα της Ελλάδας το 2ο γκρουπ, αυτό στην έδρα της φιναλίστ του πρόσφατου Παγκοσμίου Κυπέλλου. Ο λόγος για τη Γαλλία, που ξεκίνησε έξοχα τις υποχρεώσεις της στον όμιλο, με 3/3 νίκες και τέρματα 8-0. Και η ομάδα του Πογέτ δεν πάει πίσω με «2 στα 2» και πιθανό θετικό αποτέλεσμα απόψε στο Παρίσι θα τη βάλει σε τροχιά πρόκρισης. Αναμένεται να ταμπουρωθεί κι όσο αντέξει. Πολύ χαμηλή η απόδοση του άσου, σε αντίθεση με το 2.10 του συνόλου τερμάτων 2-3, που καλύπτει αρκετά πιθανά σενάρια.

Περισσότερες ειδήσεις για στοίχημα, προγνωστικά και αναλύσεις αγώνων στο Foxbet.gr

Παραλίες: Συλλήψεις σε Μύκονο και Πάρο

0

Νέες συλλήψεις για παράνομες κατασκευές σε παραλίες έγιναν χθες Κυριακή σε Πάρο και Μύκονο.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η πρώτη σύλληψη έγινε λίγο πριν τις 16.00 το απόγευμα στο παραθαλάσσιο χωριό Καλαφάτης της Μυκόνου.

Στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. πέρασαν χειροπέδες σε έναν 42χρονο ο οποίος, όπως διαπιστώθηκε, είχε τοποθετήσει μπροστά από γνωστό ξενοδοχείο 77 σετ ομπρελοκαθισμάτων και πέντε ξύλινα κιόσκια.

Λίγες ώρες αργότερα, σημειώθηκε ακόμη μία σύλληψη στην παραλία Παρασπόρος της Πάρου.

Πιο συγκεκριμένα, οι Αρχές προέβησαν στη σύλληψη μίας 41χρονης, προσωρινής υπεύθυνης καταστήματος, καθώς, χωρίς να έχει άδεια χρήσης αιγιαλού, είχε τοποθετήσει 51 ομπρέλες και 102 ανάκλιντρα, ενώ έκανε και χρήση ηχείων σε υπαίθριο χώρο εκτός του καταστήματος.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ

Εκλογές 2023 – Φιλ. Φόρτωμας: Παρουσία και επαφές στην Σύρο

0

Στο πλαίσιο της προεκλογικής καμπάνιας ο υποψήφιος Βουλευτής Κυκλάδων κ. Φίλιππος Φόρτωμας υποδέχτηκε στη Σύρο κλιμάκιο της Νέας Δημοκρατίας, αποτελούμενο από την Δόμνα Μιχαηλίδου, πρώην υφυπουργό Εργασίας, τη Σοφία Ζαχαράκη, πρώην υφυπουργό Τουρισμού, τον Μάνο Λογοθέτη, Γενικό Γραμματέα Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο και τον Χρήστο Ροϊλό, Διοικητή της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς & Αιγαίου.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, το κλιμάκιο βρέθηκε στο Νεώριο της Σύρου, όπου συναντήθηκε με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Πάνο Ξενοκώστα και το Συμβούλιο της ΟΝΕΧ. Κατόπιν, επισκέφθηκε τα γραφεία της ΔΕΕΠ ΝΔ Κυκλάδων, όπου δόθηκε συνέντευξη τύπου. Στη συνέχεια επισκέφθηκε το προεκλογικό περίπτερο του κόμματος στην Πλατεία Μιαούλη και πραγματοποίησε περιοδεία στην Ερμούπολη και στα χωριά του νησιού, όπου μετέφερε το μήνυμα νίκης για τις εκλογές της 25ης Ιουνίου.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ο κ. Φόρτωμας δήλωσε:

«Από τη Σύρο, όλοι μαζί, με ενότητα, στέλνουμε μήνυμα νίκης και καθαρής αυτοδυναμίας της μεγάλης φιλελεύθερης παράταξης μας για τις εκλογές της 25ης Ιουνίου. Συνεχίζουμε μαζί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη για μια Ελλάδα που κοιτά σταθερά, τολμηρά μπροστά!».

Λέρος: Εντοπίστηκαν και διασώθηκαν 68 μετανάστες

0
Λιμενικό Σώμα
Λιμενικό Σώμα

Αίσιο τέλος είχε η επιχείρηση διάσωσης 68 μεταναστών και προσφύγων που εντοπίστηκαν πάνω σε ιστιοφόρο βορειοδυτικά της Λέρου.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ, όλοι οι επιβαίνοντες παρελήφθησαν από εμπορικό πλοίο που βρέθηκε στο σημείο, ενώ στη συνέχεια μετεπιβιβάστηκαν σε πλοίο ανοιχτής θαλάσσης του Λιμενικού Σώματος και μεταφέρονται με ασφάλεια στο Λακκί Λέρου.

Να σημειωθεί ότι οι επιβαίνοντες στο ιστιοφόρο έκαναν έκκληση για βοήθεια

Το σκάφος δεν παρουσίασε κάποια βλάβη ωστόσο βρέθηκε σε δυσχερή θέση λόγω καιρού με την ένταση του ανέμου να αγγίζει και τα επτά μποφόρ

 

Νάξος & Μικρές Κυκλάδες: Εκδόθηκαν 815 νέες άδειες, 227 χιλιάδες m2 χτίστηκαν την τελευταία πεντεατία

0

Χωρίς προηγούµενο είναι η ανοικοδόµηση των Κυκλάδων την τελευταία πενταετία. Μόνο στη Σαντορίνη οι άδειες για νέες οικοδομές και προσθήκες σε υφιστάμενα κτίρια αγγίζουν το δυσθεώρητο νούμερο των 450.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ κατά πόδας ακολουθούν οι –ήδη υπερδομημένες– Μύκονος και Πάρος, αλλά και η Νάξος.

Στη Σαντορίνη και στην Πάρο, μάλιστα, οι νέες οικοδομικές άδειες από το 2018 ξεπέρασαν τις 1.000. Σημαντική είναι και εκτόξευση της «αόρατης» δόμησης σε κάποια από τα μικρότερα νησιά, όπως η Αντίπαρος, το Κουφονήσι, η Φολέγανδρος.

Η «Καθημερινή» εξετάζει σήμερα τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας για τη νέα δόμηση από το 2018 έως και το 2022 σε 23 κατοικημένα νησιά των Κυκλάδων (το μόνο κατοικημένο νησί που δεν εξετάζεται χωριστά είναι η Θηρασιά, επειδή η ΕΣΥΕ δεν παρέχει χωριστά στοιχεία για όλες τις χρονιές). Τα στοιχεία αφορούν άδειες για νέες οικοδομές και προσθήκες (χωρίς να διαχωρίζεται η χρήση τους). Και να σκεφτεί κανείς ότι σε Σαντορίνη και Μύκονο έχουμε απαγόρευση έκδοσης νέων αδειών (!!!)

Οπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων:

• Ο αριθμός των νέων οικοδομικών αδειών αυξάνεται συνεχώς: από 916 στο σύνολο των Κυκλάδων το 2018 έως 1.280 το 2022. Τα τετραγωνικά αυξάνονται και αυτά, αλλά με μια διακύμανση: ξεκινούν με 291.722 τ.μ. το 2018 και 303.672 τ.μ. το 2019, μειώνονται το 2020 στα 257.756 τ.μ., εκτινάσσονται στο 2021 στα 398.244 τ.μ. και καταλήγουν σε 419.232 τ.μ. το 2022.

• Πρωταθλήτρια στον αριθμό των νέων αδειών είναι η Πάρος, με 1.101 σε μία πενταετία. Το νησί, όμως, βρίσκεται στην 3η θέση όσον αφορά τα τετραγωνικά στα οποία αντιστοιχούν οι άδειες αυτές (281.094 τ.μ.). Τα στοιχεία, πάντως, επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη οικιστική επιβάρυνση του νησιού, το οποίο το καλοκαίρι εμφανίζει φαινόμενα κορεσμού.

• Πρωταθλήτρια στη νέα δόμηση είναι η Σαντορίνη, για την οποία εκδόθηκαν 1.001 νέες άδειες που αντιστοιχούν σε 449.576 τετραγωνικά μέτρα. Ο αριθμός των τετραγωνικών υπερτριπλασιάζεται από το 2020 (43.646 τ.μ.) στο 2021 (143.476 τ.μ.).

• Ακολουθεί η Μύκονος, για την οποία εκδόθηκαν 634 οικοδομικές άδειες που αντιστοιχούν σε 321.999 τετραγωνικά κτιρίων. Η ζήτηση για τη Μύκονο είναι σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια της πενταετίας (περισσότερες από 100 άδειες, που αντιστοιχούν σε 60.000-70.000 τ.μ. ετησίως).

• Σημαντική οικοδομική πίεση δέχεται και η Νάξος, η οποία, παρότι είναι το μεγαλύτερο σε μέγεθος νησί των Κυκλάδων, προσείλκυε λιγότερο το ενδιαφέρον τα προηγούμενα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή τη πενταετία είχαμε την έκδοση 717 αδειών και την κάλυψη 203 χιλιάδων τετραγωνικών.. Εάν μάλιστα προσθέσουμε και την κίνηση στα τέσσερα μικρά νησιά του Δήμου, τότε πάμε στις 815 άδειες και τα 227 χιλιάδες τετραγωνικά. Δεν τα λες και λίγα ε;

• Από τα μικρά Κυκλαδονήσια ξεχωρίζει η Αντίπαρος (η οποία δείχνει πλέον να επιβαρύνεται σημαντικά) με 216 νέες άδειες για 64.284 τ.μ. κτιρίων. Σημαντική, για τη μικρή έκτασή του, επιβάρυνση εξακολουθεί να δέχεται το (ήδη υπερδομημένο τις προηγούμενες δεκαετίες) Κουφονήσι, όπου εκδόθηκαν άδειες για 12.653 τετραγωνικά. Αντίστοιχη ήταν η οικοδομική επιβάρυνση στη Φολέγανδρο, όπου οι άδειες που εκδόθηκαν αντιστοιχούν σε 12.075 τ.μ.

Τι λένε οι ειδικοί

Η «Κ» έθεσε τα στοιχεία υπ’ όψιν δύο ειδικών επιστημόνων: του Θάνου Παγώνη, αναπληρωτή καθηγητή στον τομέα του πολεοδομικού σχεδιασμού της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ και στην Ελένη Μαΐστρου, ομότιμη καθηγήτρια στην ίδια σχολή και πρόεδρο του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ). «Καταρχάς πρέπει να σημειώσουμε ότι τα στοιχεία αυτά δεν μας δίνουν την πλήρη εικόνα, καθώς δεν συνυπολογίζονται οι νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων των αντίστοιχων ετών, που αφορούν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι «κρυμμένης» αύξησης της δομημένης επιφάνειας των νησιών», λέει ο κ. Παγώνης. «Σε κάθε περίπτωση όμως, βλέπουμε ξεκάθαρα ότι η ζήτηση στις Κυκλάδες είναι υψηλή. Υπάρχουν, βέβαια, αρκετές διαφορές ανά νησί, χωρίς να βλέπουμε εκπλήξεις. Τα στοιχεία σε γενικές γραμμές επιβεβαιώνουν την απογείωση του οικοδομικού ενδιαφέροντος για πολλά νησιά μετά την οικονομική κρίση και την τουριστική έκρηξη που επακολούθησε».

Ο κ. Παγώνης εκτιμά ότι κάποια νησιά εμφανίζουν κοινά χαρακτηριστικά. «Στη Σαντορίνη, στη Μύκονο και πλέον και στην Πάρο η κατάσταση είναι ανησυχητική. Η Κέα και η Κύθνος έχουν ζήτηση, αλλά όχι αυτή που θα φανταζόμασταν, λόγω της κοντινής τους απόστασης από την Αθήνα. Η Ανδρος, η Τήνος και η Σίφνος έχουν μια αξιοσημείωτη οικοδομική δραστηριότητα, αλλά φαίνεται ότι υπάρχουν και κάποιες εσωτερικές αντιστάσεις που τις κρατούν σε ισορροπία. Βλέπουμε παράλληλα να αυξάνεται το ενδιαφέρον για την άγονη γραμμή, για νησιά όπως η Φολέγανδρος και η Αμοργός». «Η έκρηξη της δόμησης είναι σημαντική και αναντίστοιχη της αύξησης του πληθυσμού», λέει η κ. Μαΐστρου. «Σε χρονικό διάστημα 4 ετών (από το 2018 έως το 2022) σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, διπλασιάζεται ή τριπλασιάζεται ο αριθμός οικοδομικών αδειών που εκδίδονται και αντίστοιχα διπλασιάζονται ή υπερδιπλασιάζονται τα τετραγωνικά που προστίθενται μέσα στους ευαίσθητους παραδοσιακούς οικισμούς τους και στο ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον τους, που αποτελεί την ιστορική ταυτότητά τους. Σημειώνεται, παράλληλα, ότι αποσύρθηκαν από τις Κυκλάδες οι ρυθμίσεις που σχεδιάστηκαν από την πολιτεία για τις περιοχές Natura και για τις Ειδικές Περιβαλλοντικές Μελέτες έπειτα από αντίδραση των δημάρχων».

Τι συνέπειες εκτιμάται ότι έχει αυτή η έκρηξη της δόμησης; «Προφανώς δεν υπάρχει καμία συσχέτιση της δόμησης με τον πολεοδομικό σχεδιασμό, τις υποδομές, τη φέρουσα ικανότητα των νησιών. Είναι μια σχεδόν άναρχη κατάσταση. Ολα αυτά οδηγούν σε μια ταχεία αλλοίωση του τοπίου και μια δυσανάλογη επιβάρυνση των κοινόχρηστων υποδομών των νησιών», εκτιμά ο κ. Παγώνης. «Ο πρόσθετος όγκος μέσα στους παραδοσιακούς οικισμούς των Κυκλάδων οδηγεί αναμφίβολα σε αλλοίωση της τυπολογίας των κτιρίων», αναφέρει η κ. Μαΐστρου. «Επιπλέον οι νέες κατασκευές, που διευρύνουν τα άτυπα όρια των οικισμών, εξαφανίζουν τους ιστορικούς πυρήνες τους. Στις εκτός σχεδίου περιοχές, συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό η εξαφάνιση της γεωργικής γης, αλλά και του ίχνους που είχαν η γεωργία και η κτηνοτροφία στο τοπίο. Πεζούλες, αλώνια, μονοπάτια γίνονται βορά στην οικοπεδοποίηση. Ειδικά για τα μονοπάτια βλέπουμε να μετατρέπονται συστηματικά σε δρόμους. Η διαρκής αύξηση της εκτός σχεδίου δόμησης δημιουργεί ένα πολύ μεγάλο βάρος οικονομικό, περιβαλλοντικό και ενεργειακό στους δήμους και στην Πολιτεία, το οποίο δεν αντιλαμβανόμαστε. Και έτσι βλέπουμε κυκλοφοριακή συμφόρηση, διακοπές στην υδροδότηση και στην ηλεκτροδότηση, αύξηση των σκουπιδιών. Με τις περιοχές εντός και εκτός οικισμών να χτίζονται, πολύ φοβάμαι ότι οι Κυκλάδες χάνουν με γρήγορους ρυθμούς τον χαρακτήρα τους».

Το ερώτημα, βέβαια, που προκύπτει είναι κατά πόσον η Πολιτεία (και οι τοπικές κοινωνίες) είναι διατεθειμένες να ανακόψουν την ραγδαία ανοικοδόμηση των Κυκλάδων. «Ανησυχώ για την ταχεία αλλοίωση των Κυκλάδων και συνεπώς, θα υποστήριζα τον άμεσο έλεγχο της δόμησης», λέει ο κ. Παγώνης. «Ειδικά στη Σαντορίνη, στη Μύκονο και στην Πάρο αυτό πρέπει να σταματήσει εντελώς, γιατί έχει ξεπεράσει πια κάθε όριο. Δεν λέμε κάτι νέο ή πρωτόγνωρο. Το Κάπρι έχει καταφέρει να κρατήσει τη φήμη του και τον υψηλού επιπέδου τουρισμό του επειδή υπάρχει πολύ μεγάλος έλεγχος της οικοδομικής δραστηριότητας από την Πολιτεία. Πρέπει, λοιπόν, να λάβουμε μέτρα περιορισμού της δόμησης μέχρι να ολοκληρωθεί ο πολεοδομικός σχεδιασμός των νησιών. Ο οποίος με τη σειρά του δεν πρέπει να επαναλάβει τα λάθη των δεκαετιών του ’70 και του ’80. Ομως, δεν αρκεί αυτό. Πρέπει παράλληλα να τεθούν ειδικοί όροι για το τουριστικό προϊόν, για το οποίο δεν υπάρχουν σήμερα σοβαροί περιορισμοί».

«Πρώτα από όλα πρέπει να γίνει σωστή οριοθέτηση των οικισμών», εκτιμά η κ. Μαΐστρου. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανοησία από αυτό που προωθείται σήμερα από το υπουργείο Περιβάλλοντος και το ΤΕΕ, τον καθορισμό του κοινόχρηστου οδικού δικτύου και την οριοθέτηση οικισμών μέσω ξεχωριστών μελετών, δηλαδή εκτός πολεοδομικού σχεδιασμού. Παράλληλα, πρέπει να τεθούν περιορισμοί στις νέες κατασκευές, να μειωθεί ο συντελεστής, να απαγορευθούν οι συνενώσεις οικοπέδων (που παράγουν μεγαλύτερο συντελεστή). Και να περιοριστεί δραστικά η δυνατότητα δόμησης εκτός των οικισμών. Τέλος, πρέπει να μπει φρένο στις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις. Οπως και με την κρουαζιέρα, η Πολιτεία δεν κερδίζει τίποτα από αυτές. Οι μεγάλες τουριστικές επενδύσεις, όσο ήπιες και αν διατείνονται ότι είναι, εξαφανίζουν το φυσικό τοπίο, κλείνουν τις παραλίες, φορτίζουν υπερβολικά όλα τα δίκτυα. Η καθυστέρηση από τη μια πλευρά του Περιφερειακού Χωροταξικού του Νοτίου Αιγαίου και του Ειδικού Χωροταξικού του Τουρισμού και από την άλλη πλευρά των τοπικών πολεοδομικών σχεδίων είναι κατά τη γνώμη μου ύποπτη. Αφήνει ελεύθερο το πεδίο για όλα αυτά που συμβαίνουν σήμερα στα νησιά».

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr 

Αεροδρόμιο – Νάξος: Η πρώτη μπουλντόζα έκανε την εμφάνισή της

0

Μοιάζει απίστευτο… Μοιάζει σαν ένα όνειρο που γίνεται σιγά σιγά πραγματικότητα…

Η εικόνα μίας μπουλντόζας στο χώρο του αεροδρομίου της Νάξου δίνει το έναυσμα για τη νέα εποχή για τις υποδομές της Νάξου.. Η δεύτερη πύλη εισόδου αναβαθμίζεται…  Και ο βασικός λόγος είναι η ανάγκη ασφάλειας των επισκεπτών μέσω των προσεγγίσεων από τα αεροπλάνα, τα οποία χρόνο με το χρόνο μεγαλώνουν.

Και δεν είναι μόνο ο διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης που χρειάζεται βελτίωση. Εϊναι και το κτήριο – η “καντίνα” όπως την αποκαλούν οι άνθρωποι που ξέρουν – τόσο για την υποδοχή των επιβατών όσο και για τη στέγαση των αρμόδιων υπηρεσιών.  Και είναι μέτρα που οφείλουν να γίνουν άμεσα..

Με την προϋπόθεση ότι καποια στιγμή η δημοτική Αρχή θα πρέπει να αποφασίσει εάν θέλει την κατασκευή νέου αεροδρόμιου. Δύσκολες εποχές οικονομικά για όλους. Ομως, όταν επιθυμείς να βελτιώσεις την εικόνα σου ως νησί, οφείλεις οι βασικές πύλες εισόδου (λιμάνι – αεροδρόμιο) να είναι άρτια οργανωμένες και σύγχρονες.. Και να συνάδουν με τα μηνύματα της εποχής..

Η πρώτη μπουλντόζα πάτησε το πόδι της στο χώρο του αεροδρομίου Νάξου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το συνεργείο βρίσκεται στη Νάξο από την περασμένη εβδομάδα και προχωρεί σε γραφειοκρατικές κινήσεις για την εγκατάστασή του. Και ελπίζουν όλοι ότι έως τέλος του μήνα θα ξεκινήσουν οι πρώτες ουσιαστικές παρεμβάσεις. Και βέβαια έχοντας στο μυαλό μας ότι μία τέτοια εξέλιξη δεν είναι προεκλογικό πυροτέχνημα, αλλά μία ενέργεια που θα φέρει αποτέλεσμα με βάση την πρόβλημα των 24 μηνών από την υπογραφή που ήταν την 8η Μαϊου…

Η είδηση είχε δοθεί από τον δήμαρχο Δημήτρη Λιανό μέσω της σελίδας του στα social media “Υπεγράφη σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η σύμβαση για το έργο «Επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Νάξου», μεταξύ της Διευθύντριας Υποδομών Αεροδρομίων κας Ραφαέλλας Μαραγκουδάκη και του εκπροσώπου της αναδόχου εταιρείας «Ελληνική Υδροκατασκευή ΑΕ» κ. Ελευθερίου Γκριτσόπουλου.
Αναμένουμε την εγκατάσταση του εργολάβου, προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα το σημαντικό έργο για την τοπική κοινωνία. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 17.025.560 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και η διάρκειά του 24 μήνες”.

Τι περιλαμβάνει το έργο; 

Να σημειώσουμε ότι τον περασμένο Δεκέμβριο, η “Ελληνική Υδροκατασκευή” είχε κερδίσει την επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών του αεροδρομίου της Νάξου.

Το έργο αφορά στην εκτέλεση των κάτωθι εργασιών:

-1ο Υπο-έργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες:

  • Επέκταση του διαδρόμου (Runway) προς νότο κατά 300 m, σε περιοχή που πρόκειται να απαλλοτριωθεί, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει καθαρό μήκος 1.199 m και 30 m πλάτος.
  • Διαμόρφωση πλευρικών ζωνών ασφαλείας στο επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου σε πλάτος 40m εκατέρωθεν του άξονα του διαδρόμου.
  • Διαμόρφωση ακραίας ζώνης ασφαλείας του διαδρόμου μήκους 60 m μετά το πέρας του επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου.
  • Διαμόρφωση ζώνης ασφαλείας (RESA) μετά το τέλος της νέας νότιας ακραίας ζώνης ασφάλειας του διαδρόμου μήκους 90 m.
  • Διαπλάτυνση του υφιστάμενου τροχοδρόμου από 15m σε 18m και διαμόρφωση εκατέρωθεν ερεισμάτων πλάτους 3,50m (Taxiway 2).
  • Κατασκευή δύο νέων συνδετήριων τροχοδρόμων, εκ των οποίων ο ένας βόρεια του υφιστάμενου τροχόδρομου, ενώ ο δεύτερος νότια του υφιστάμενου πλάτους 18m με εκατέρωθεν ερείσματα πλάτους 3,50m (Taxiways 1 & 3).
  • Κατασκευή πέλματος στροφής (turn pad) για την αναστροφή των αεροσκαφών μετά το τέρμα του επεκτεινόμενου τμήματος του διαδρόμου. Στο άλλο άκρο του διαδρόμου ο κύκλος στροφής που είναι πλησιέστερος στο τέρμα του διαδρόμου θα χρησιμοποιείται σαν περιοχή turn pad.
  • Επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 80m βόρεια και κατά 40m νότια, ήτοι κατά 6.000m2 (Apron).
  • Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του υφιστάμενου πεδίου ελιγμών (διαδρόμου, τροχοδρόμου και δαπέδου).
  • Κατασκευή των απαραίτητων υδραυλικών έργων αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
  • Κατασκευή εσωτερικής περιμετρικής οδού του αεροδρομίου, συνολικού μήκους 3.000m περίπου και πλάτους 5,00m.
  • Κατασκευή περίφραξης στα όρια της απαλλοτριωμένης περιοχής και αντικατάσταση της υφιστάμενης στο δυτικό όριο του αεροδρομίου στην περιοχή που εφάπτεται της λίμνης.
  • Αντικατάσταση της υπάρχουσας εγκατάστασης φωτοσήμανσης φορητού τύπου, με νέα μόνιμου τύπου και επέκταση αυτής στο νέο τμήμα του διαδρόμου, στους νέους τροχοδρόμους και στο νέο τμήμα του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, με την εγκατάσταση φωτιστικών διαδρόμου, τροχοδρόμων, PAPIS, RTILS κ.λπ. Στο υφιστάμενο δάπεδο στάθμευσης α/φ και στην επέκτασή του θα εγκατασταθούν νέες Η/Μ εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού.
  • Ανακαίνιση του υφιστάμενου οικίσκου φωτοσήμανσης και εγκατάσταση νέου Η/Μ εξοπλισμού (σταθεροποιητές έντασης, πίνακες, κατανεμητές, Η/Ζ, κ.λ.π).

-2ο Υπο-έργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες:

Κατασκευή εξωτερικής οδού μήκους 586m στο Ν.Δ. τμήμα της επέκτασης του διαδρόμου για την αποκατάσταση των θιγόμενων, από την επέκταση του δ/δ, υφιστάμενων οδικών προσβάσεων, εντός της απαλλοτριωθείσας έκτασης του αεροδρομίου με τα απαραίτητα υδραυλικά έργα αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.