Η αγάπη του Κώστα Μανωλά για την πατρίδα του τη Νάξο είναι κάτι που γνωρίζουν όλοι.
Όμως αυτό που δεν γνωρίζουν πολλοί είναι ότι ο Ναξιώτης Διεθνής άσσος, σε όσο ψηλό επίπεδο και αν αγωνίστηκε δεν έπαψε ποτέ αν νοιάζεται για το ποδόσφαιρο στο νησί του.
Μάλιστα, μία από τις αγαπημένες του συνήθειες το καλοκαίρι που επιστρέφει στο νησί είναι να παίζει ποδόσφαιρο με φίλους και παλιούς συμπαίκτες που έχουν συνυπάρξει ποδοσφαιρικά στο ξεκίνημα του.
Τον έχουμε δει επίσης να συμμετέχει σε πολλούς φιλανθρωπικούς αγώνες φορώντας τη φανέλα των Παλαίμαχων του Πανναξιακού ΑΟ.
Μετά από μία τεράστια καριέρα, την μεγαλύτερη που έχει κάνει Έλληνας ποδοσφαιριστής, ο Κώστας Μανωλάς έχει πλέον γεμίσει με επιτυχίες και δόξα, ενώ βρίσκεται σε ηλικία που αν το θελήσει έχει ακόμα αρκετά χρόνια να αγωνιστεί και μάλιστα σε ομάδες υψηλού επιπέδου.
Μέχρι σήμερα δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του για τις μελλοντικές του κινήσεις, αλλά παρόλα αυτά έχει αρχίσει την προετοιμασία του με την ομάδα που ξεκίνησε να παίζει ποδόσφαιρο, τον Πανναξιακό.
Ναι… ο Κώστας Μανωλάς δίνει κανονικά το παρόν στις προπονήσεις της ομάδας της Νάξου, φορώντας μάλιστα με καμάρι την φανέλα της.
Όπως είναι φυσικό η παρουσία του και μόνο είναι ότι καλύτερο για τους νεαρούς ποδοσφαιριστές της ομάδας, αλλά και τους εμπειρότερους που τους δίνεται η ευκαιρία να συνυπάρξουν ποδοσφαιρικά με έναν ποδοσφαιριστή τεράστιου βεληνεκούς, ο οποίος έχει φέρει στο Αγερσανί την αύρα του παγκόσμιου ποδοσφαίρου.
Μάθαμε μάλιστα ότι, ο Κώστας Μανωλάς όχι μόνο προπονείται με την ομάδα, αλλά επιλέγει να κάνει και έξτρα προπόνηση, με τον προπονητή Γιώργο Μοστράτο να έχει στο πλάι του και υπό των οδηγιών του έναν άνθρωπο που μπορεί να προσφέρει πολλά…
Όπως και να το δει κάποιος ο Κώστας Μανωλάς είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για τη Νάξο και γενικότερα για τις Κυκλάδες και είμαι σίγουρος ότι θα είναι πάντα πρόθυμος και θετικός να συνδράμει σε μία αξιόλογη προσπάθεια.
Λέτε να γίνει το θαύμα; Κανένας δεν ξέρει και τίποτα δεν αποκλείεται. Πάντως όλα είναι πιθανά, ακόμα και να δούμε τον Κώστα Μανωλά να αγωνίζεται στα γήπεδα των Κυκλάδων…
Και, αν γίνει αυτό, τότε ολόκληρος ο κόσμος θα στρέψει το ενδιαφέρον του στον δυσκολότερο νομό ποδοσφαιρικά της Ευρώπης…
Σημαντικές παρεμβάσεις βρίσκονται προ των πυλών για το λιμάνι των Καταπόλων της Αμοργού, που αποτελεί και το κεντρικό λιμάνι του νησιού, με σκοπό τη λειτουργικότητά του και τη βελτίωση των υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα. Συγκεκριμένα, σε πρόσφατη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία η μελέτη λιμενικών εγκαταστάσεων του λιμανιού των Καταπόλων, όπως υποβλήθηκε από τον ανάδοχο της μελέτης «Υδροεξυγιαντική Α.Ε.».
Λ. Καραΐσκος: “Οι σημερινές και μελλοντικές ανάγκες, έχοντας κατά νου μια ήπια τουριστική ανάπτυξη του νησιού, είναι τελείως διαφορετικές”
Ο δήμαρχος Αμοργού,Λευτέρης Καραΐσκος, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη”, για τη σημερινή κατάσταση του λιμανιού και τις ανάγκες του, τονίζοντας, ότι, “το λιμάνι των Καταπόλων Αμοργού είναι το κεντρικό λιμάνι του νησιού της Αμοργού το οποίο εξυπηρετεί την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, εμπορικά πλοία, αλιευτικά σκάφη, τουριστικά σκάφη ιδιωτικά και επαγγελματικά, ημερόπλοια και προγραμματίζεται επίσης και η λειτουργία υδατοδρομίου. Οι σημερινές λιμενικές υποδομές διαμορφώθηκαν πριν από 50 χρόνια όταν είχαμε 3 προσεγγίσεις πλοίων την εβδομάδα και 5 αυτοκίνητα σε όλο το νησί. Οι σημερινές και μελλοντικές ανάγκες, έχοντας κατά νου μια ήπια τουριστική ανάπτυξη του νησιού, είναι τελείως διαφορετικές. Το 2023 διακινήθηκαν από το Λιμάνι των Καταπόλων 138.207 επιβάτες 5.133 οχήματα 1.011 μηχανάκια και 452 φορτηγά και λεωφορεία σε σύνολο 770 ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Χάρη στην υπεράνθρωπη προσπάθεια του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος δεν έχουμε θρηνήσει θύματα όταν πάνω από 1.000 επιβάτες στοιβάζονται κάθε Σάββατο μεσημέρι το καλοκαίρι στον προβλήτα μαζί με εκατοντάδες οχήματα, φορτηγά και μηχανάκια”.
“Είναι απαραίτητη η άμεση δημιουργία λιμενικών υποδομών που θα εξασφαλίζουν ασφαλή πρόσβαση στον χερσαίο και θαλάσσιο χώρο”
Όσο για τα έργα που ετοιμάζονται και για ποιο λόγο θεωρούνται απαραίτητα, ο κ. Καραΐσκος, ανέφερε, ότι, “είναι απαραίτητη η άμεση δημιουργία λιμενικών υποδομών που θα εξασφαλίζουν ασφαλή πρόσβαση στον χερσαίο και θαλάσσιο χώρο πλοίων, επιβατών και οχημάτων, λειτουργική, σύγχρονη και ανθρώπινη, με κατάλληλους χώρους αναμονής και υγιεινής, με χωροθετημένες περιοχές αναμονής και κίνησης επιβατών, οχημάτων, τουριστικών λεωφορείων, με μικρούς χρόνους αναμονής των πλοίων λόγω της δυνατότητας ταυτόχρονης προσέγγισης ακόμα και τριών πλοίων και με βελτίωση της κυκλοφορίας σε όλο το παραλιακό μέτωπο. Ο σχεδιασμός που πραγματοποιείται εναρμονίζεται πλήρως με τον παραδοσιακό οικισμό των Καταπόλων του οποίου κομμάτι είναι και το λιμάνι, αναβαθμίζοντας τον οικισμό, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στους κατοίκους και επισκέπτες των Καταπόλων και διαμορφώνοντας και ένα καλύτερο περιβάλλον για την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας”.
“Παράλληλα η ακτογραμμή των Καταπόλων παραμένει αδιατάρακτη ενώ για τις παρεμβάσεις της θέσης υδροπλάνου γίνεται αναπλήρωση ιζήματος στην παραλία Κάτω Ακρωτήρι. Η οριστική μελέτη που παραλήφθηκε προέκυψε από την εξέταση και αξιολόγηση 6 εναλλακτικών προτάσεων όπως κατατέθηκαν σε δύο συνελεύσεις, στην διαδικτυακή διαβούλευση και τις προτάσεις των ακτοπλόων. Εκκρεμούν ακόμα η αρχιτεκτονική μελέτη, η μελέτη Η/Μ και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Με την ολοκλήρωση του φακέλου μελετών θα προχωρήσουμε άμεσα στην αδειοδότηση του έργου το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Ναυτιλίας, ενώ πρόσφατα συμπεριλήφθηκε στα έργα που θα ωριμάσουν από την Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ” τόνισε στο κλείσιμο της επικοινωνίας, ο δήμαρχος Αμοργού.
Υφιστάμενη κατάσταση
Στις νότιες ακτές του όρμου Καταπόλων στα δυτικά της νήσου Αμοργού, υπάρχει λιμενική εγκατάσταση που συνίσταται από ένα μόλο και κρηπιδώματα της δεκαετίας του ’80 για την εξυπηρέτηση των πλοίων της ακτοπλοΐας, των ημερόπλοιων, φορτηγών πλοίων ανεφοδιασμού, ερασιτεχνικών σκαφών, καθώς και του βοηθητικού σκάφους αποβίβασης των τουριστών του κρουαζιερόπλοιου το οποίο αγκυροβολεί αρόδο. Ανατολικά του μόλου εκτείνεται κρηπιδωμένη ακτή που υποστηρίζει την παραλιακή οδό μήκους 180 μ. περίπου. Τα κρηπιδώματα χρησιμοποιούνται για την πρόσδεση τουριστικών και αλιευτικών σκαφών αλλά και για την πρυμνοδέτηση του πλοίου «Σκοπελίτης» το οποίο εκτελεί δρομολόγια μεταξύ των κοντινών νησιών. Δυτικά του κεντρικού μόλου του λιμένα υφίστανται κρηπιδώματα μήκους 110 μέτρων, επίσης για την πρόσδεση μικρών σκαφών. Στο δυτικότερο τμήμα των εγκαταστάσεων έχει διαμορφωθεί μικρός μόλος (Κάτω Ακρωτήρι) και πρίσμα προστασίας από λιθορριπή φυσικών ογκολίθων και δυτικότερα εκτείνεται κολυμβητική παραλία.
Στον βορειοανατολικό μυχό του όρμου στη θέση Ξυλοκερατίδι, έχει διαμορφωθεί το νέο αλιευτικό καταφύγιο, ενώ μεταξύ του λιμένα και του αλιευτικού καταφυγίου εκτείνεται η αμμώδης κολυμβητική παραλία των Καταπόλων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Λιμενικού Σταθμού Αμοργού, η ναυτική κίνηση έχει αυξηθεί κατά τα τελευταία χρόνια. Ο αριθμός των ελλιμενιζόμενων σκαφών ανέρχεται περίπου σε 45-50 επαγγελματικά σκάφη και 60-65 ερασιτεχνικά σκάφη. Κατά την καλοκαιρινή περίοδο υπάρχει και ικανός αριθμός ερασιτεχνικών σκαφών αναψυχής. Το βάθος του θαλάσσιου πυθμένα έμπροσθεν του κρηπιδότοιχου του λιμένα κυμαίνεται από περίπου -6,50μ. από Μ.Σ.Θ. στην δυτική γωνία έως τα -6,70μ. στο ανατολικότερο άκρο, ενώ η θάλασσα βαθαίνει απότομα απομακρυνόμενοι από το κρηπίδωμα προς τα βόρεια.
Οι ελλείψεις που παρουσιάζονται
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της ναυτιλιακής κίνησης από και προς τον κύριο λιμένα της νήσου Αμοργού, η οποία παρουσιάζεται ιδιαίτερα αυξημένη κατά τα τελευταία χρόνια, διαπιστώθηκε πως οι υπάρχουσες υποδομές στον λιμένα των Καταπόλων, είναι ανεπαρκείς. Για τον λόγο αυτό, κρίνεται απαραίτητη η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων. Στην έκθεση, αρχικά, γίνεται περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης της περιοχής του λιμένα Καταπόλων και των θαλάσσιων και καιρικών συνθηκών που επικρατούν.
Ακολούθως, γίνεται εκτενής περιγραφή των προτεινόμενων διατάξεων για την αναβάθμιση – επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση της παρούσας και της μέλλουσας κίνησης στον λιμένα Καταπόλων συμπεριλαμβανομένων κάποιων κρουαζιερόπλοιων με ειδικά χαρακτηριστικά, αλλά και την υποδοχή και νεότερων μέσων συγκοινωνίας όπως τα υδροπλάνα. Θα πρέπει να διαμορφωθούν κατάλληλα κρηπιδώματα για την παραβολή και πρυμνοδέτηση των πλοίων της ακτοπλοΐας τα οποία πλέον έχουν εκσυγχρονισθεί και έχουν αυξημένες απαιτήσεις εγκαταστάσεων υποδοχής, ενώ έχουν επίσης προστεθεί μερικά από τα μεγαλύτερα και νεότερα σκάφη που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο πέλαγος, όπως τα τύπου καταμαράν. Επιπλέον, θα πρέπει να γίνει κατάλληλη διαμόρφωση του χερσαίου χώρου του λιμένα με κατασκευή κτιρίων αναμονής των επιβατών και κτιρίου ελέγχου για τη λειτουργία συστήματος εισόδου – εξόδου επιβατών τρίτων χωρών, που βρίσκονται εκτός Συνθήκης Schengen. Στην εγκατάσταση θα προβλεφθεί, επίσης, η δυνατότητα πλαγιοδέτησης υδροπλάνου και θα εξοπλισθεί με τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό, τις αναγκαίες παροχές σε επισκέπτες και χρήστες του λιμένα.
Τέλος, θα γίνουν οι αναγκαίες διαμορφώσεις για την ακώλυτη και ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών κατά την από/επιβίβαση στα πλοία της ακτοπλοΐας, καθιστώντας τον λιμένα Καταπόλων ικανό να εξυπηρετεί τις αυξημένες θαλάσσιες διασυνδέσεις του νησιού κατά την επόμενη πεντηκονταετία. Για την εκπόνηση της μελέτης έγιναν επισκέψεις για επί τόπου αυτοψία και φωτογράφηση των υφιστάμενων έργων στον όρμο Καταπόλων. Επίσης, έγινε δημόσια διαβούλευση στα Κατάπολα τον Απρίλιο του 2024, επί πέντε εναλλακτικών σχεδίων που είχαν συνταχθεί.
Αύξηση του φόρου διανυκτέρευσης στα ξενοδοχειακά και λοιπά τουριστικά καταλύματα σχεδιάζει η Ιταλία ως μέρος της διαχείρισης των επιπτώσεων του υπερτουρισμούσε αρκετές πόλεις της χώρας.
Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο, που αποκαλύπτουν οι Financial Times, η πρόθεση είναι να αυξηθεί ο τουριστικός φόρος ανά διανυκτέρευση με την ακόλουθη κλίμακα:
5 ευρώ ανά διανυκτέρευση για δωμάτιο κάτω των 100 ευρώ.
10 ευρώ ανά διανυκτέρευση για δωμάτια με κόστος 100-400 ευρώ και
15 ευρώ για δωμάτια με τιμή 400-750 ευρώ.
25 ευρώ για δωμάτια με κόστος άνω των 750 ευρώ.
Μέχρι τώρα, η κάθε πόλη επιβάλει φόρο διανυκτέρευσης, που κινείται από 1 έως 5 ευρώ ανά άτομο ανά διανυκτέρευση, ανάλογα με τον αριθμό των αστεριών του ξενοδοχείου ή του καταλύματος.
Το σχέδιο θα τεθεί προς συζήτηση τον Σεπτέμβριο με τους τουριστικούς φορείς, σύμφωνα με το υπουργείο Τουρισμού.
Ήδη υπάρχουν φωνές από ξενοδοχειακούς παράγοντες ότι μια τέτοια αύξηση του τουριστικού φόρου θα έχει αρνητικές συνέπειες στον ιταλικό τουρισμό και θα αποθαρρύνει τουρίστες να επισκεφτούν την Ιταλία, καθώς ο ανταγωνισμός με άλλους προορισμούς είναι ήδη οξύτατος.
Αντίθετα, θετικοί στην αύξηση του τουριστικού φόρου είναι οι οι περισσότεροι πολίτες των πόλεων, που έχουν τα χαρακτηριστικά του υπερτουρισμού.
Τα έσοδα θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τη συλλογή απορριμμάτων, μέτρο που προκαλεί την οργή της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
«Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε μια αξιοπρεπή πόλη – τουλάχιστον στις τουριστικές περιοχές – αλλά δεν είναι μόνο ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε χρήματα από τους τουρίστες για να διορθώσουμε πράγματα που συμβαίνουν σε περιοχές που οι τουρίστες δεν πηγαίνουν καν», είπε ο Lalli του Federturismo.
Αλλά η πρόταση θα μπορούσε να τύχει μεγάλης υποστήριξης από τους κατοίκους των αστικών κέντρων, που τώρα αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν την τεράστια αύξηση επισκεπτών.
“… Κύριοι της Δημοτικής Αρχής, γιατί αφήσατε τις παραλίες της Νάξου χωρίς καμία προστασία; Οι δικαιολογίες σας περί «προσπάθειας» και ατυχών συγκυριών που επιρρίπτουν ευθύνες σε όλους τους άλλους εκτός από εσάς, δεν πείθουν κανέναν. Ο κόσμος έχει καταλάβει πλέον πόσο ανεύθυνοι και ανίκανοι είστε να διοικείτε τον Δήμο μας….”
Με μία ακόμη καυστική ανακοίνωση η δημοτική παράταξη “Δύναμη Αλλαγής” Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έρχεται να αναδείξει το θέμα της απουσίας ναυαγοσωστικής κάλυψης στη Νάξο…. Μέσα από την ανακοίνωσή της κατηγορεί τη δημοτική αρχή για αδιαφορία και ανευθυνότητα…. Τονίζει δε ότι οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμο: Δημήτρης Λιανός
Με βάση την σχετική ανακοίνωση, ο κος Λεονάρδος Χατζηανδρέου που υπογράφει ως αρχηγός της παράταξης, υπήρξαν ουκ ολίγες προειδοποιήσεις αλλά δεν ελήφθησαν τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια των λουόμενων. Και τονίζεται ότι “αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να διασφαλίσουν την παρουσία ναυαγοσωστών στις παραλίες, άφησαν τα πάντα στην τύχη τους, αδιαφορώντας πλήρως για τις συνέπειες”.
Αναλυτικά η ανακοίνωση με τίτλο “Οι τελευταίοι πνιγμοί και έλλειψη ναυαγοσωστών”
“Με οργή και αγανάκτηση παρακολουθούμε την τραγική εξέλιξη που οδήγησε στην απώλεια δύο ανθρώπινων ζωών στις παραλίες του νησιού μας. Είχαμε προειδοποιήσει επανειλημμένα για τον κίνδυνο να μείνουν οι παραλίες χωρίς ναυαγοσώστες, αλλά η δημοτική αρχή, με πρωτοφανή αδιαφορία και ανευθυνότητα, «αγρόν ηγόρασε».
Η τελευταία τραγωδία με τον πνιγμό ενός άνδρα αποτελεί την απόδειξη της ανικανότητας του Δημάρχου Δημήτρη Λιανού και του αρμόδιου Αντιδήμαρχου να διαχειριστούν ακόμη και τα πιο βασικά ζητήματα ασφάλειας των κατοίκων και επισκεπτών της Νάξου, όπως έχουν υποχρέωση να πράττουν. Αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να διασφαλίσουν την παρουσία ναυαγοσωστών στις παραλίες, άφησαν τα πάντα στην τύχη τους, αδιαφορώντας πλήρως για τις συνέπειες.
Κύριοι της Δημοτικής Αρχής, γιατί αφήσατε τις παραλίες της Νάξου χωρίς καμία προστασία; Οι δικαιολογίες σας περί «προσπάθειας» και ατυχών συγκυριών που επιρρίπτουν ευθύνες σε όλους τους άλλους εκτός από εσάς, δεν πείθουν κανέναν. Ο κόσμος έχει καταλάβει πλέον πόσο ανεύθυνοι και ανίκανοι είστε να διοικείτε τον Δήμο μας.
Όλοι γνωρίζουν ότι οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμο: Δημήτρης Λιανός.
Υ.Γ.: Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στις οικογένειες των δύο ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στις θάλασσες της Νάξου.
Και οι άδειες για την κάλυψη αναγκών υδροδότησης μέσω ιδιωτικών γεωτρήσεων καλά κρατούν για τα ξενοδοχεία των Κυκλάδων..
Οπως διαβάζουμε στη σελίδα tornosnews.gr Άδειες έχουν δοθεί για 4 γεωτρήσεις με σκοπό την υδροδότηση ξενοδοχείων στην Πάρο και στη Μήλο.
Ειδικότερα, η Διεύθυνση Υδάτων Νοτίου Αιγαίου χορήγησε άδεια διάνοιξης 2 γεωτρήσεων για υδρευτική χρήση στη θέση Νύχια-Αλυκή στη Νάουσα της Πάρου, για λογαριασμό της εταιρείας EUROASSET ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ Α.Ε.
Το έργο προορίζεται για την ύδρευση ξενοδοχείου και συγκεκριμένα για την άρδευση περιβάλλοντος χώρου, μόνο εφόσον σε επόμενο στάδιο εκδοθεί άδεια χρήσης νερού. Σημειώνεται ότι το μέγιστο βάθος διάτρησης και για τις δύο γεωτρήσεις, ορίζεται στα 30 μέτρα.
Παράλληλα, η Διεύθυνση Υδάτων Νοτίου Αιγαίου, χορήγησε άδεια διάνοιξης 2 υδρευτικών γεωτρήσεων στη θέση Προβατάς της Μήλου, για λογαριασμό της εταιρείας MILOS COLLECTION ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ Α.Ε.
Το έργο προορίζεται για την ύδρευση ξενοδοχείου δυναμικότητας 94 κλινών, μόνο εφόσον σε επόμενο στάδιο εκδοθεί άδεια χρήσης νερού. Σημειώνεται ότι το μέγιστο βάθος διάτρησης των δύο γεωτρήσεων, ορίζεται σε 50 και σε 60 μέτρα αντίστοιχα.
“Το μόνο που σκέφτομαι είναι, αν αποφασίσω να βγω στην σύνταξη- θα είναι μεγάλο πρόβλημα κατ` αρχήν- ότι δεν έχω πιει ποτέ καφέ, στο σπίτι μου. Ο πρώτος μου καφές είναι στο καράβι είτε δεμένοι είμαστε, είτε δρομολόγιο έχουμε, τι θα κάνω εγώ μετά σε ένα σπίτι που έχω ζήσει μόνο το βράδυ?…”
Ποιος το λέει; Ο cpt Γιάννης Φωστιέρης μιλάει το 2013 στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net για τον “Σκοπελίτη”,την πρώτη του επαφή με τον “θρύλο” των Μικρών Κυκλάδων και την δική του επόμενη ημέρα. Προφητική αν μη τι άλλο συνέντευξη τότε με δεδομένο ότι έντεκα χρόνια μετά και μετά από 35 και πλέον χρόνια ήρθε η ώρα της σύνταξης. Σκληρή λέξη για κάθε εργαζόμενο. Πόσο μάλλον για έναν ναυτικό που καθημερινά παλεύει με τη θάλασσα και τώρα πρέπει να ηρεμήσει…
Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου και στο τιμόνι του Express Skopelitis μετά από 35 χρόνια δεν βρίσκεται ο cpt Γιάννης Φωστιέρης αλλά ο cpt Δημήτρης Σκοπελίτης. Η ώρα της αλλαγής έφτασε. Τα μηνύματα για την αποχώρηση του cpt Φωστιέρη δεκάδες. Ολοι οι ΜικροΚυκλαδίτες εκφράζουν τα έντονα συναισθήματά τους.. Οπως η Αννούλα Γαβαλά, ένα από τα πιο γνωστά πρόσωπα στην Ηρακλειά που αναφέρει “Από παιδί στη γέφυρα ερχόμασταν να δούμε τον άξιο καπετάνιο μας και να του ευχηθούμε! Να είναι καλοτάξιδο πάντα το καραβάκι και να χει καπετάνιο του εσένα Φωστιεράκι. Ένα μεγάλο ευχαριστώ από όλα τα νησιά μας θέλω να πω στο Γιάννη μας, στο Γιάννη της καρδιάς μας! Στον καπετάνιο κι άνθρωπο μέσα στο Σκοπελίτη που είχε το καράβι μας σαν δεύτερο του σπίτι! Φεύγει το Φωστιεράκη μας μου είπε ο μπαμπάς μου και δάκρυα συγκίνησης τρέχουν απ την καρδιά μου! Θυμάμαι με συγκίνηση τα όσα έχεις κάνει γι αυτό και είσαι άρχοντας εσύ καπετάν Γιάννη ! Το καραβάκι ορφανό θα ναι από δω και πέρα, γιατί δεν θα σαι δίπλα του εσύ την κάθε μέρα!”
Επιστροφή όμως στην πορεία του cpt Φωστιέρη και ας διαβάσουμε πως βρέθηκε στον “Σκοπελίτη” της καρδιάς μας…
” Εγώ τελείωσα το 1981 την Σύρο, μπάρκαρα σε γκαζάδικα του Μαυρακάκη από το 1982 μέχρι το 1990. Καλά ήταν, πληρωνόμασταν καλά εκείνη την εποχή. Οι επικοινωνίες ήταν δύσκολες δεν υπήρχαν δορυφορικά και τέτοια πράγματα, μόνο ο ασύρματος. Όποτε έπιανε ο ασύρματος κοιτάζαμε να επικοινωνήσουμε όλοι μας, ο ασύρματος ήταν πίσω από την γέφυρα και ακούγαμε τα πάντα. Μου έχουν αποτυπωθεί στο μυαλό, κάποια πράγματα χαρακτηριστικά. Είχαμε φύγει από τις Αζόρες για Αμερική, θέλαμε δέκα μέρες να πάμε και δέκα να γυρίσουμε. Ήταν ένας μηχανικός από το πλοίο, καλός φίλος… Του λέει η γυναίκα του ό,τι το παιδί δεν είναι καλά. Τι έχει το παιδί? Έχει σαράντα πυρετό, θα πάμε στο Παίδων να το δούνε. Ο ασύρματος πότε θα έπιανε ξανά… σε τέσσερις, σε πέντε ημέρες? Άντε τώρα, έβλεπα αυτόν τον άνθρωπο και ήταν άλλα ντι άλλων να μην ξέρει τίποτα για το παιδί του, που ήταν στην Αθήνα. Έτσι και λέω τότε, άντε τώρα εγώ να παντρευτώ να είναι το παιδί μου στο Κουφονήσι….. Τότε ήταν το τηλέφωνο με το μανιατό, έπρεπε να πάω στο λιμάνι να πάρω στο κεντρικό τηλεφωνείο, να πάει η τηλεφωνήτρια να ειδοποιήσει την μάνα μου και μετά από είκοσι λεπτά να ξαναπάρω.
Λέω φαντάσου, να κάνω εγώ ένα παιδί, να είναι στο Κουφονήσι που είχε τότε έναν αγροτικό γιατρό για όλα αυτά τα νησάκια και να αρρωστήσει το παιδί μου. Να κάνω ένα με ενάμισι μήνα να πιάσω λιμάνι και να πάρω στο τηλεφωνείο, να πολεμώ να δω τι κάνει το παιδί μου και είπα τότε, οτι αν αποφασίσω να κάνω οικογένεια, νέτα. Μετά γύρισα στο Κουφονήσι κι έκανα ένα με ενάμισι χρόνο, τον ψαρά. Κάποια στιγμή πήρε ο καπτά Μήτσος ο Σκοπελίτης τηλέφωνο τον πάτερα μου, ήταν πολύ φίλοι… Ο καπτά Μήτσος γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κουφονήσι, το 1958 έφυγε από το Κουφονήσι, πήρε που λέτε τον πάτερα μου και του είπε ότι ο Γιάννης ο γιος του καπτά Μήτσου, δεν είχε καπετάνιο για το βαπόρι. Του λέω, άσε με ρε πατέρα μια χαρά είμαι εδώ. Μου ξανά λέει ρε συ Γιάννη έχει πρόβλημα, ήταν να πάει και Πειραιά το βαπόρι τότε, για τον παλιό Σκοπελίτη μιλάμε τώρα… Εγώ με τίποτε δεν ήθελα να πάω και γυρίζει και μου λέει, θεός συγχωρέστον. Άκου να σου πω, δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας με τον καπτά Μήτσο, πήγαινε για λίγο βοήθα και μια χαρά. Πήγα για τρεις μήνες, οι τρεις μήνες έγιναν είκοσι τρία χρόνια και είμαστε ακόμα εδώ, μαζί με τον καπτά Γιάννη τον Σκοπελίτη και το ταξιδεύουμε το καραβάκι”.
Απίστευτο… Πως περνούν τα χρόνια εεεε… Πήγε για τρεις μήνες και έμεινε τελικά 34 χρόνια (!!!) Και τώρα; Οπως διαβάσαμε και πιο πάνω; “Εγώ έχω μάθει να βγαίνω έξω, να είμαι με την παρέα μου, να πάω στη Νάξο να βρω φίλους, να ανταλλάξουμε απόψεις, τι να πάω εγώ να κάνω στο σπίτι? Έχω μια πάρα πολύ καλή οικογένεια, έχω έναν γιο και μια κόρη, μια οικογένεια που θα ήθελαν πολλοί να την είχαν. Τι θα πάω να κάνω εγώ εκεί μέσα, τα παιδιά θα λείπουνε, θα είμαι εγώ και η γυναίκα μου. Έχω το βαρκάκι, έχω κι ένα καλό φουσκωτό, εντάξει θα πας μια βόλτα για ψάρεμα και μετά τι θα κάνω…”
Το σίγουρο είναι ότι όλοι θα βρουν το ρυθμό τους… Και ο cpt Δημήτρης Σκοπελίτης που καλείται να συνεχίσει το βαρύ όνομα της οικογένειας αλλά και του προκατόχου του cpt Γιάννη Φωστιέρη. Ο … θρύλος θα συνεχίσει να σκίζει τα νερά μας εδώ στις Μικρές Κυκλάδες και την Αμοργό. Οσο για τον “καπετάνιο της καρδιάς μας”, θα εκνευριστεί λίγο μέχρι να μάθει να πίνει το πρώτο καφέ στο σπίτι αλλά η οικογένεια θα τον βοηθήσει… Να είναι πάντα καλά, ευτυχισμένος και γεμάτος αγάπη για όλους μας…
Ο Γρηγόρης άνοιξε τον Αύγουστο δύο νέα καταστήματα στην καρδιά μεγάλων Ευρωπαϊκών πόλεων, που προσφέρουν στους επισκέπτες ποιοτικές γεύσεις και μία ζεστή ελληνική φιλοξενία.
Το ένα κατάστημα άνοιξε στη Λάρνακα, σε έναν από τους πιο κεντρικούς δρόμους, στη Λεωφόρο Ελλάδας 76. Πρόκειται για το 5ο κατάστημα Γρηγόρης στην πόλη και το 9ο στην Κύπρο, επιβεβαιώνοντας έτσι τη δυναμική ανάπτυξη του brand και τη σταδιακή εδραίωσή του στη χώρα σαν ένα μεγάλο ελληνικό franchise στον κλάδο του καφέ και του φαγητού.
Το άλλο κατάστημα άνοιξε στην καρδιά του Βουκουρεστίου, στην οδό Dacia Nr 35 Sector 1, λίγα μόλις μέτρα από την Piata Romana, μία από τις πιο πολυσύχναστες διασταυρώσεις της πόλης. Είναι το 4ο κατάστημα Γρηγόρης στη Ρουμανία και το επόμενο διάστημα η παρουσία του brand στη χώρα αναμένεται να ενδυναμωθεί λόγω της συνεργασίας Master franchise που έχει ξεκινήσει
Με πάνω από 360 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία, ο Γρηγόρης αναπτύσσεται συνεχώς και σήμερα κατέχει την 10η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη με τις μεγαλύτερες αλυσίδες καφέ.
Αυτούς που σου φτιάχνουν τη μέρα τους ξέρεις με το μικρό!
Λίγα λόγια για τον Γρηγόρη
Ο Γρηγόρης βρίσκεται δίπλα σου εδώ και πάνω από 50 χρόνια, στη δική σου γειτονιά, στη δική σου πόλη, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε μεγάλες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες! Βραβεύτηκε σαν Famous Brand στην Ελληνική αγορά για το 2023-2024 και κατέχει την 10η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη με τις μεγαλύτερες αλυσίδες καφέ.
Όλοι εμείς στην οικογένεια του Γρηγόρη εργαζόμαστε με πάθος για να καταλαμβάνουμε μια υψηλή θέση στην καρδιά των εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που καθημερινά μας επισκέπτονται!
Γι’ αυτό σ’ εσένα, όπως και σε κάθε μας επισκέπτη δίνουμε μια υπόσχεση: να έρχεσαι και να φεύγεις από τα καταστήματά μας με χαμόγελο και φυσικά να απολαμβάνεις παραδοσιακές και μοναδικές συνταγές και τον καφέ σου ακριβώς όπως τον θες.
Κάθε χρόνο κυκλοφορούν δεκάδες λίστες σχετικά με ταξιδιωτικούς προορισμούς ανάλογα τα γούστα και τη διάθεση του καθένα: που να πας για τις ομορφότερες θάλασσες, για extreme sports, για πεζοπορίες, για κάμπινγκ κ.ο.κ. Ωστόσο, αυτή η λίστα που κυκλοφόρησε στη Daily Mail, μοιάζει να είναι και η πιο περίεργη.
Μια νέα έρευνα αποφάσισε να ανακαλύψει σε ποια πολιτεία των ΗΠΑ μπορεί να πάει κάποιος για να έχει τις περισσότερες πιθανότητες να δει UFO. Οι μελετητές αποφάσισαν να συνδυάσουν διάφορους παράγοντες μεταξύ τους, όπως αναφορές για εξωγήινους στο Εθνικό Κέντρο Αναφοράς UFO (NUFORC), δεδομένα για τα επίπεδα φωτορύπανσης, αλλά και συνεντεύξεις με… ειδικούς σε θέματα που σχετίζονται με άγνωστης ταυτότητας ιπτάμενα αντικείμενα.
Η Μοντάνα αποδείχθηκε ο Νο1 προορισμός αυτής της ιδιαίτερης λίστας. Βέβαια, έχει κι ένα… βεβαρημένο ιστορικό στη σχέση της με τους εξωγήινους: σύμφωνα με παλαιότερες έρευνες τουλάχιστον το 50% των ντόπιων της συγκεκριμένης πολιτείας των ΗΠΑ πιστεύει στην ύπαρξη εξωγήινων, ενώ είναι και μια περιοχή όπου έχουν γίνει ουκ ολίγες αναφορές για θέαση UFO στο NUFORC τις περασμένες δεκαετίες.
Για την ιστορία τη δεύτερη θέση την πήρε η πολιτεία του Ντέλαγουερ και την 3η θέση η Καλιφόρνια. Το αστείο είναι πως η Νεβάδα, το «σπίτι» της Area 51 και της uefoλογίας δεν κατάφερε να μπει ούτε καν στην πρώτη δεκάδα αυτής της ιδιαίτερης λίστας.
Μπήκαμε στην τελική ευθεία σχετικά με την δακοκτονία ενόψει της νέας περιόδου…
Mε τις ελιές να δένουν το καρπό τους – και με τη …βροχή να κάνει την εμφάνισή της – ώστε να είναι έτοιμες το φθινόπωρο.. Ο μεγαλύτερος δε αντίπαλός τους είναι ο δάκος.
Από το Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Νάξου ανακοινώνεται η έναρξη του 2ου δολωματικού ψεκασμού των ελαιοδέντρων για την καταπολέμηση του δάκου της ελιάς, ως ακολούθως :
• στην Τ. Κ. Ποταμιάς από τις 3 Σεπτεμβρίου 2024, έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2024.
Επισημαίνουμε ότι οι παραγωγοί θα πρέπει να έχουν ανοιχτά τα αγροκτήματα τους αλλά και να παρευρίσκονται σε αυτά, όσοι το επιθυμούν, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παράπονα.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας Νάξου τηλ. 2285361464 -2285361462.
Είναι η εποχή που ξεκινούν οι αιτήσεις για νέες άδειες φύτευσης οινοποιήσιμων ποικιλιών αμπελιού.. Και από το Επαρχείο Νάξου και δη το τμήμα Αγροτικής Οικονομίας έχουμε τη σχετική ενημέρωση..
Τι αναφέρει;
Από το Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας Π.Ε Νάξου ανακοινώνεται ότι ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για χορήγηση νέων αδειών φύτευσης οινοποιήσιμων ποικιλιών αμπέλων .
Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν τη χορήγηση αδειών νέας φύτευσης οινοποιήσιμων ποικιλιών αμπέλου για το έτος 2025, υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση μέσω των ψηφιακών υπηρεσιών της ιστοσελίδας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (www.minagric.gr) έως και την 20η Σεπτεμβρίου 2024.
Η αίτηση γίνεται αποδεκτή όταν σε αυτή επισυνάπτονται ηλεκτρονικά όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την ικανοποίηση των κριτηρίων επιλεξιμότητας.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας Νάξου τηλ. 2285361464 .