Κάλεσμα συμμετοχής στο Διονυσιακό Δρώμενο της τελευταίας Παρασκευής της Αποκριάς από το Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων
Στοίχημα – Euroleague: Ποντάρουμε στην επιθετική δεινότητα του Μπέικον
Η αναμέτρηση Ρεάλ Μαδρίτης – Παναθηναϊκός ξεχωρίζει από το πρόγραμμα της Τετάρτης.
- Γήπεδο: WiZink Center
- Χωρητικότητα: 17.443
- Α’ Γύρος (6/8): Παναθηναϊκός – Ρεάλ Μαδρίτης 68-71
- Διαιτητές: Μιλιγόβιε Γιόβτσιτς, Πιότρ Παστούσιακ και Γιόσιπ Ραντόικοβιτς
- Προϊστορία: Στις τελευταίες δέκα αναμετρήσεις που έχουν δώσει μεταξύ τους οι δύο ομάδες, η Ρεάλ μετράει εννέα(!) νίκες, ενώ ο Παναθηναϊκός μόλις μια.
Ανάλυση και tips από το Bet of the Day.
Δείτε επίσης: Και με την εγγραφή σου στη Fonbet έχεις δώρο* χωρίς κατάθεση αλλά τριπλή προσφορά* με την πρώτη σου κατάθεση
Ρεάλ Μαδρίτης
Από τρεις συνεχόμενες ήττες μετά την…συντριβή από τον Ολυμπιακό προέρχεται η Ρεάλ Μαδρίτης. Η Ρεάλ, νίκησε την Μανρέσα για το ισπανικό πρωτάθλημα με άνετο τρόπο (69-94) πριν από το εντός έδρας ματς με τον Παναθηναϊκό, ωστόσο αυτό που «σημάδεψε» την εβδομάδα της ήταν η νίκη στο ντέρμπι απέναντι στην Μπαρτσελόνα. Το σύνολο του Τσους Ματέο πήρε μια μεγάλη νίκη στην παράταση κόντρα στην «αιώνια» αντίπαλο από την Βαρκελώνη, αποτέλεσμα που λειτουργεί μόνο θετικά για την δύσκολη συνέχεια. Απέναντι στον Παναθηναϊκό, όπως και στον πρώτο γύρο έτσι και τώρα η ομάδα της Μαδρίτης έχει το πάνω χέρι, και προκειμένου να διατηρηθεί με ισοβαθμία στην πρώτη θέση της κατάταξης οφείλει να κερδίσει τον Παναθηναϊκό. Ωστόσο, αυτό δεν είναι εύκολο.
Δείτε επίσης: Δωρεάν εγγραφή στο telegram για πολλά ταμεία με ένα κλικ
Παναθηναϊκός
Σε μεταγραφικούς… ρυθμούς κινείται ο Παναθηναϊκός. Μετά τις ανακοινώσεις των Τόμας και Αγραβάνη, που έρχονται για να προσθέσουν βάθος και να δώσουν βοήθειες στο ρόστερ, οι «πράσινοι»στρέφουν πλήρως την προσοχή τους στην «διαβολοβδομάδα» της Ευρωλίγκα. Πρώτη στάση η Μαδρίτη και η Ρεάλ, σε ένα ματς στο οποίο ο Παναθηναϊκός είναι αναμφίβολα το αουτσάιντερ αλλά οφείλει να παλέψει με όλες του τις δυνάμεις. Η σημαντική απουσία του «πολυεργαλείου»Ματέους Πονίτκα δεν πρέπει να αποθαρρύνει το υπόλοιπο σύνολο, το οποίο με ιδιαίτερη ευκολία επιβλήθηκε του Ιωνικού το περασμένο Σάββατο με 102-70. Δεν ξεχνάμε το φανταστικό δεύτερο ημίχρονο της περασμένης εβδομάδας στο ΟΑΚΑ απέναντι στην Ζαλγκίρις, που χάρισε στον Παναθηναϊκό την όγδοη νίκη του για φέτος στην Ευρωλίγκα.
Δείτε επίσης: Καθημερινά προγνωστικά μπάσκετ με ένα κλικ
Προγνωστικά
Στα εντός έδρας ματς της, η Ρεάλ συνηθίζει να μπαίνει «φουριόζα». Σε όλα του τα ματς πια, ο Παναθηναϊκός μπαίνει φοβισμένος, αγχωμένος, δίχως επιθετικές ιδέες. Το σκορ, αν αναλογιστούμε την ποιοτική διαφορά των δυο ομάδων και τα υπάρχοντα εμφανή δεδομένα, θα ξεφύγει. Σε περίπτωση που συμβεί αυτό, ο Παναθηναϊκός προκριμένου να μείνει έστω τυπικά «ζωντανός» στην υπόθεση νίκη, θα παίξει μπάσκετ «αλάνας». Θα δώσει την μπάλα στον Μπέικον, και ότι, γίνει.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο αλλά και περισσότερα προγνωστικά στο koubanezos.gr
Αιγιαλός: Ερχεται ρύθμιση, “συγχωροχάρτι” στους καταπατητές;
Από τον Μάιο του 2020, οπότε ο τότε υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης με επιστολή τους προς τις αποκεντρωμένες διοικήσεις μιλούσε για μηδενική ανοχή στην αυθαιρεσία σε δάση, αιγιαλούς και παραλίες, ρέματα και ποτάμια, πολύ νερό έχει κυλήσει στον «μύλο» των καταπατήσεων δημόσιας περιουσίας, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τον … λαϊκό κανόνα «νόμος είναι το δίκαιο του αυθαιρετούχου και του καταπατητή».
Έτσι, έπειτα από το νομοσχέδιο για την εξαγορά δημόσιων καταπατημένων εκτάσεων, του οποίου η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώνεται την Πέμπτη, η κυβέρνηση, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας το περασμένο Σάββατο στο «40ο Πανελλήνιο Συνέδριο» της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ) την επόμενη τετραετία θα γίνει νομοθετική παρέμβαση και για τον αιγιαλό.
Μηχανικοί: Γκρεμίστε τα αυθαίρετα στις παραλίες
Είναι αξιοσημείωτο ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου για τα καταπατημένα εξαιρούνται της εξαγοράς ακίνητα ή τμήματα αυτών, τα οποία κείνται εντός καθορισμένης ζώνης αιγιαλού – παραλίας και εντός χερσαίας ζώνης λιμένα. Η κυβέρνηση έχει ήδη δώσει τρεις παρατάσεις – με την τελευταία να λήγει την 31η Μαρτίου 2023 – στην αναστολή εκτέλεσης πρωτοκόλλων κατεδάφισης και διοικητικής αποβολής για αυθαίρετα σε αιγιαλούς και παραλίες, ρέματα και ποτάμια, ουσιαστικά για υποθέσεις που έχουν τελεσιδικήσει εδώ και μία δεκαετία ή περισσότερο. Και πλέον προετοιμάζει το έδαφος για «τακτοποιήσεις» πολεοδομικών αυθαιρεσιών σε αιγιαλό και παραλία που κατά το Σύνταγμα της χώρας αποτελούν κοινόχρηστο αγαθό.
«Συγχωροχάρτι» σε παράνομες εγκαταστάσεις (τουριστικές, βιομηχανικές, μεταλλευτικές μονάδες κλπ.) εντός ζωνών παραλίας και αιγιαλού είχαν επιχειρήσει και προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά λόγω σφοδρών αντιδράσεων οι σχετικές ρυθμίσεις δεν έφτασαν ποτέ στη Βουλή, ή αποσύρθηκαν.
Τα «κύματα οργής»
Τον Ιούνιο του 2014, η πολιτική ηγεσία του τότε υπουργείου Οικονομικών μετά από τα κύματα οργής, τις κινητοποιήσεις πολιτών και τη θύελλα αντιδράσεων από περιβαλλοντικές οργανώσεις, νομικούς, ακόμη και βουλευτές της τότε κυβέρνησης, προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές και υποχώρησε σε πολλά σημεία σε νομοσχέδιο που είχε καταθέσει για παραχωρήσεις και νομιμοποιήσεις κτισμάτων στον αιγιαλό. Τελικά το σχέδιο νόμου αποσύρθηκε.
Λίγα χρόνια αργότερα, τον Απρίλιο του 2019, η τότε κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είχε στα σκαριά σχέδιο νόμου που έδινε τη δυνατότητα για τακτοποίηση αυθαιρέτων πάνω στο… κύμα, με απόφαση υπουργού Οικονομικών. Μάλιστα επιχείρησε να το εισάγει προς ψήφιση στη Βουλή, όμως και πάλι λόγω σφοδρών αντιδράσεων αποσύρθηκε, καθώς η ζυγαριά …βάρυνε προς το πολιτικό κόστος.
Αλλά και λίγους μήνες αργότερα, το φθινόπωρο του 2019, η νυν κυβέρνηση της ΝΔ απέσυρε από τον αναπτυξιακό νόμο τις διατάξεις για τον αιγιαλό και την παραλία, με τους αρμόδιους υπουργούς να δηλώνουν ότι θα επαναφέρουν τις ρυθμίσεις στο μέλλον.
Η δημόσια περιουσία
Η νομιμοποίηση πολοεδομικών παρανομιών στον αιγιαλό δεν είναι εύκολη υπόθεση. Η νομολογία του ΣτΕ τάσσεται κατά της αλλοίωσης του αιγιαλού, με μοναδική εξαίρεση την περίπτωση που εξυπηρετείται υπέρτατο δημόσιο συμφέρον. Για τον λόγο αυτόν, έως σήμερα, σε κανέναν νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων κτισμάτων δεν μπορούσαν να υπαχθούν αυθαίρετα στον αιγιαλό (όπως και σε δάση).
Πάντως, τα στοιχεία για τα καταπατημένα (από καταγραφή του 2004) που έδωσε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ, καταδεικνύουν ότι το Δημόσιο είναι ανίκανο να προστατέψει την περιουσία του. Σε σύνολο 97.029 καταγεγραμμένων δημόσιων και ανταλλάξιμων κτημάτων έχουν καταπατηθεί τα 89.928, δηλαδή ποσοστό 92%. Σύμφωνα με τον υπουργό, η ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου αποτέλεσε, από συστάσεως του ελληνικού Κράτους, αντικείμενο ιδιωτικών καταλήψεων, χωρίς το Δημόσιο να καταφέρει να την προστατεύσει, γι΄ αυτό όπως τόνισε, η ελληνική πολιτεία έχει εκδώσει, κατά καιρούς, νόμους με τους οποίους δίνονταν κίνητρα για την παραχώρηση κατεχομένων ακινήτων.
Με πληροφορίες από τη σελίδα Οικονομικός Ταχυδρόμος
Φολέγανδρος – Χρ. Λύδης: “Περί τουρισμού και η πραγματική εικόνα του 2022”
- Πολύς ντόρος έγινε πέρυσι για τα ακτοπλοΐκα δρομολόγια και την διαμορφωθείσα κατάσταση μέσω της Μήλου κτλ.
- Πάμε να δούμε όμως τελικά έφταιγε η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, ή άλλοι παράγοντες, για την καταστροφική σεζόν του 2022.
- Σε ακριβής αριθμούς οι αφίξεις του έτους 2022 από όλους τους λιμένες της χώρας, στο Λιμάνι της Φολεγάνδρου, ήταν: 44.763, το 2019 ήταν 49.853 ήτοι μείωση 10%. !
- Σε απόλυτους αριθμούς, 5.090 λιγότεροι επισκέπτες στο νησί μας , την στιγμή που όλα τα νησιά είχαν μικρή ή μεγάλη αύξηση από το 2019 .
- Τα δρομολόγια έγιναν γνωστά με την τροποποίηση τους, την άνοιξη του 2022, ήμουν από τους πρώτους που έλαβε θέση, τόσο στην συνάντηση με τον πλοιοκτήτη που δημιούργησε το πρόβλημα, όσο και με συγκεντρώσεις και υπογραφές κατοίκων και επαγγελματιών του τουρισμού.
- Είναι όμως η αιτία του κακού η εταιρεία που έβαλε ανταπόκριση ; Σημειωτέον , ένα δρομολόγιο που σχεδόν κανείς δεν πρόλαβε να καταλάβει, απευθύνεται σε ξένους τουρίστες ως επί το πλείστον, που είχαν κάνει ήδη τέτοια εποχή την κράτηση τους, εισιτήρια ,ξενοδοχείο κτλ.
- Κατάφερε ένα κακό δρομολόγιο ταχυπλόου με ανταπόκριση να φέρει μείωση 5.000 και πλέον ;
- Η απάντηση είναι σίγουρα όχι, σε μικρό βαθμό επηρέασε το δρομολόγιο αυτό, όταν νησιά στην άκρη του πουθενά , χωρίς δρομολόγια ταχυπλόου, με την χειρότερη ακτοπλοΐκη συγκοινωνία , και όμως κατάφεραν και είχαν αύξηση, όπως η Κάσος, η Ανάφη , και άλλα άγονα νησιά.
- Κάνοντας μια έρευνα για την φετινή σεζόν , και για τι μέλλει γενέσθαι το μέλλον του τουρισμού στην Φολέγανδρο, η απαντήσεις που παίρνω είναι οι χειρότερες.
- Το έτος που τρέχει μας δίνει μια πολύ κακή εικόνα προς στιγμήν στις κρατήσεις, την στιγμή που φυσικά άλλα νησιά είναι ήδη full booking για κάποιους μήνες.
- Οι απαντήσεις που λαμβάνω από ειδικούς του τουρισμού στις Κυκλάδες, είναι μέν πανέμορφο νησί, αλλά πέραν της φυσικής ομορφιάς, δεν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός και κάποια προβολή του νησιού στην διεθνή αγορά, χαρακτηριστικά μου είπαν:
“Οταν είδαμε το 2017 το πρώτο μεγάλο ενδιαφέρον από νέες ηλικίες ξένων αλλά και Ελλήνων , πραγματικά εκπλαγήκαμε μου είπαν μεγάλοι παράγοντες του τουρισμού, έκτοτε και μετα το 2020 παρατηρούμε μια στροφή με πολύ μεγάλες ηλικίες και χαμηλή αναζήτηση για το νησί σας , και αυτό μας κάνει εντύπωση την στιγμή που είναι ένα σπάνιας ομορφιάς νησί.
- Ακρίβεια θα πει κάποιος, η αισχροκέρδεια και άλλα πολλά, μα αυτά υπάρχουν παντού και υπάρχουν πολύ πιο ακριβά νησιά που όμως πάνε τρομερά καλά. Τα πάντα είναι διαφήμιση αγαπητοί μου, την στιγμή που άλλα νησιά δίνουν εκατομμύρια στην προβολή τους , και η Φολέγανδρο ούτε ένα 1€ είναι λογικό να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα.
- Ο κόσμος που πλέον έρχεται στην Φολέγανδρο είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό του repeater, αυτό είναι καλό, τι κάναμε όμως για να φέρουμε νέο κόσμο, τι κάναμε για να δώσουμε την εναλλακτική;
- Τι του παρέχουμε ακριβός πέραν από τα Πανέμορφα ξενοδοχεία και την χώρα;
«Είναι ήδη πολύ αργά αλλά προλαβαίνουμε, ως Νέα Φολέγανδρος έχουμε εκπονήσει μια μελέτη και ένα πλήρες σχέδιο για την τουριστική προβολή του νησιού , σε τηλεόραση ίντερνετ, διεθνής εκθέσεις και θεματικό τουρισμό , προκειμένου το νησί να καταφέρει να σταθεί στα πόδια του .
- Μην έχουμε ψευδαισθήσεις με μαγικές λύσεις, τουρισμός δεν θα έρθει στην Φολέγανδρο.
- H Φολέγανδρος μας που έχει δαπανήσει εκατομμύρια για να φτιάξει μονάδες θεωρεί ότι θα γεμίσουν αυτές οι μονάδες μόνες τους ; Είναι κρίμα για αυτό το νησί αυτή η εικόνα.
- Σκληρή δουλειά από όλους μας , για να καταφέρουμε να κάνουμε το νησί μας ένα σοβαρό τουριστικό προορισμό. Γιατί μας αξίζει μια καλύτερη Φολέγανδρο .
Γ. Βρούτσης: “Να ενταχθεί η Τήνος στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κρήτη”
Αίτημα ένταξης της Τήνου στην γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κρήτη…
Μέσω του βουλευτή Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννη Βρούτση, κατατέθηκε το σχετικό αίτημα στον Υπουργό Ναυτιλίας κο Πλακιωτάκη. Περιέχει και την επιστολή του Συλλόγου Επιχειρηματιών Τήνου «Η Ξενία», όπου ζητούν ανάμεσα στα άλλα δύο ή τρεις προσεγγίσεις από τα πλοία των Fast Ferries και Minoan Lines
Αναλυτικά η αναφορά από τον κο Βρούτση
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Κυκλάδων Ν.Δ. κ. Γιάννης Βρούτσης, κατέθεσε αναφορά στη Βουλή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, αναδεικνύοντας το θέμα που έχει ανακύψει από τη μη συμπερίληψη της νήσου Τήνου στα νέα δρομολόγια που ανακοίνωσαν, ενόψει της νέας θερινής σεζόν, οι εταιρείες Fast Ferries και Minoan Lines, όπου συνδέεται ο Πειραιάς με τις Κυκλάδες και την Κρήτη και αντίστροφα.
Ο κ. Βρούτσης έθεσε υπόψιν του κ. Υπουργού σχετική επιστολή (28.01.2023) του Συλλόγου Επιχειρηματιών Ενοικιαζόμενων Τουριστικών Καταλυμάτων Τήνου «Η ΞΕΝΙΑ», με την οποία εκφράζεται η διαμαρτυρία των μελών του για τη συμπερίληψη της νήσου Τήνουστα ανωτέρω νέα ακτοπλοϊκά δρομολόγια των δύο εταιρειών, καθώς η Τήνος αποτελεί ανερχόμενο τουριστικό προορισμό, με μεγάλη κίνηση, που αναμφίβολα είναι επωφελής τόσο για το νησί, όσο και για τις ίδιες τις εταιρείες.
Στην επιστολή του ο Σύλλογος, μεταξύ άλλων,καλεί τις εταιρείες να επανεξετάσουν το θέμα και να συμπεριλάβουν το νησί της Τήνου στα δρομολόγια τους, με 2 ή 3 προσεγγίσεις την εβδομάδα. Αίτημα που ο Σύλλογος θεωρεί δίκαιο, βάσιμο και εύλογο.
Με την κατάθεση του εν λόγω εγγράφου στη Βουλή, ο κ. Βρούτσης καλεί τον Υπουργό να εξετάσει το συγκεκριμένο αίτημα που αφορά τη νήσο Τήνο, ένα νησί που τουριστικά αναπτύσσεται ταχύτατα και να στηρίξει την απαραίτητη και αναγκαία ακτοπλοϊκή διασύνδεση του νησιού με τον Πειραιά και την Κρήτη.
ΠΝΑΙ – ICARIA: Ερχεται να μας προστατεύσει από τα ακραία καιρικά φαινόμενα
Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των καταστροφών που προκαλούνται από τους κλιματικούς κινδύνους έχει αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες των Ηνωμένων Εθνών, μεταξύ των ετών 2000 και 2019, καταγράφηκαν περισσότερες από 7.000 καταστροφές που προκλήθηκαν από την κλιματική κρίση, επηρεάζοντας περισσότερους από 4 δισεκατομμύρια ανθρώπους και προκαλώντας οικονομική απώλεια σχεδόν 3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως.
Αυτή η αύξηση των ζημιών οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση των ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως κύματα καύσωνα, ξηρασίες ή πλημμύρες. Όσον αφορά στο μέλλον, εάν η αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας παραμείνει στην τρέχουσα τροχιά και δεν επιτευχθούν οι στόχοι καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050, η συχνότητα αυτών των καταστροφών θα συνεχίσει να αυξάνεται και περίπου το 10% της παγκόσμιας οικονομικής αξίας μπορεί να χαθεί.
Σε αυτό το πλαίσιο, ξεκίνησε η υλοποίηση του ICARIA, ενός ευρωπαϊκού έργου που στοχεύει στην αύξηση της γνώσης των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών σε στρατηγικές υποδομές διαφόρων τομέων όπως το νερό, η ενέργεια και οι μεταφορές. Αυτή η πρωτοβουλία επιδιώκει επίσης να κατανοήσει πώς αυτά τα γεγονότα θα μπορούσαν να επηρεάσουν το κόστος του κύκλου ζωής αυτών των υποδομών τις επόμενες δεκαετίες και να διασφαλίσει ότι θα γίνουν επενδύσεις σε μέτρα προσαρμογής για την αντιμετώπιση αυτών των αλλαγών.
Συγκεκριμένα, το ICARIA θα προτείνει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την ανθεκτικότητα στο κλίμα και την αξιολόγηση των οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη και την επικύρωση μοντέλων αιχμής ικανών να προσομοιώνουν κινδύνους που προκύπτουν από ακραία κλιματικά φαινόμενα, καθώς και την ανάλυση σχετικών κλιματικών κινδύνων. Η εκτίμηση επιπτώσεων θα επικεντρωθεί σε κρίσιμα και ευάλωτα περιουσιακά στοιχεία. Από την άλλη πλευρά, τα κλιμακωτά αποτελέσματα θα επικεντρωθούν σε στρατηγικές υπηρεσίες και δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές που σχετίζονται με τους τομείς του νερού, των μεταφορών, της ενέργειας, της στέγασης και του περιβάλλοντος.
Το ICARIA θα δοκιμάσει τις λύσεις του σε Ισπανία, Ελλάδα και Αυστρία
Για τη διεξαγωγή της έρευνας, το ICARIA θα εργαστεί σε τρεις περιπτωσιολογικές μελέτες σε όλη την Ευρώπη. Δύο από αυτές, η Μητροπολιτική Περιοχή της Βαρκελώνης στην Ισπανία και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στην Ελλάδα, βρίσκονται σε παράκτιες περιοχές της Μεσογείου, η οποία θεωρείται hotspot καθώς συγκεντρώνει πάνω από το ήμισυ του πληθυσμού της ηπείρου και επιπλέον υπόκειται σε πιο σοβαρές ακραίες καιρικές επιπτώσεις από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Το Σάλτσμπουργκ, η τρίτη περιοχή, βρίσκεται στην Αυστρία, μια περιοχή που πλήττεται έντονα από την κλιματική κρίση, με παγετώνες που λιώνουν και με κύματα καύσωνα να επηρεάζουν άμεσα περιουσιακά στοιχεία που σχετίζονται με την παραγωγή ενέργειας και άλλους στρατηγικούς τομείς.
Το έργο θα αξιολογήσει επίσης τη δυνατότητα αναπαραγωγής των προτεινόμενων λύσεων, πρώτα μεταξύ των διαφόρων περιπτωσιολογικών μελετών και στη συνέχεια σε πέντε άλλες περιοχές που έχουν ήδη επιλεγεί: την περιοχή Vega Baja στην Κοινότητα της Βαλένθια στην Ισπανία, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την Κρήτη στην Ελλάδα, την περιοχή της Καμπανίας και τη Μητροπολιτική Περιοχή της Νάπολης στην Ιταλία και το Lander της Άνω Αυστρίας. Στο τέλος του έργου, οι περιοχές που θα αναλυθούν θα έχουν σενάρια προσαρμογής σε περιφερειακή κλίμακα με κλιματικές και κοινωνικοοικονομικές προβλέψεις για την κατανόηση του βραχυπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου αντίκτυπου των μέτρων που λαμβάνουν.
Στην πρωτοβουλία αυτή θα συνεργαστούν 14 φορείς από 5 διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, με εμπειρία στον τομέα της έρευνας στην Ευρώπη
Το ICARIA είναι μέρος του χρηματοδοτικού προγράμματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Horizon Europe και τα μέλη της κοινοπραξίας έχουν εκτενή εμπειρία σε ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα στον τομέα της αστικής ανθεκτικότητας και της διαχείρισης κρίσιμων υποδομών. Υπό την ηγεσία της Cetaqua, Water Technology Center και της Aquatec, εταιρείας του ομίλου Agbar, η κοινοπραξία του έργου συγκροτείται από: τις εταιρείες Aigües de Barcelona (Ισπανία), Draxis Environmental (Ελλάδα) και Verbund (Γερμανία), τη Μητροπολιτική Περιοχή της Βαρκελώνης και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως δημόσιους φορείς, τα ισπανικά ερευνητικά κέντρα Ίδρυμα για την Κλιματική Έρευνα (FiC) και Ενεργειακό Ερευνητικό Ινστιτούτο Καταλονίας (IREC), το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας Δημόκριτος και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης Ελλάδας, το Εθνικό Εργαστήριο Πολιτικών Μηχανικών της Πορτογαλίας και το Αυστριακό Τεχνολογικό Ινστιτούτο. Από τον ακαδημαϊκό χώρο, συμμετέχουν το Πανεπιστήμιο της Νάπολης Federico II και το Πανεπιστήμιο του Έξετερ στην Αγγλία.
Το ICARIA ακολουθεί τα χνάρια προηγούμενων πρωτοβουλιών όπως το RESCCUE, ένα ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο με επικεφαλής την Aquatec που ολοκληρώθηκε το 2020. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το ICARIA εστιάζει πιο συγκεκριμένα στη μοντελοποίηση και αξιολόγηση των κλιματικών επιπτώσεων σε υποδομές ζωτικής σημασίας και των κλιμακωτών επιπτώσεών τους σε περιφερειακή κλίμακα, συμπεριλαμβανομένων των ταυτόχρονων κλιματικών κινδύνων όπως η εμφάνιση βροχοπτώσεων και παράκτιων πλημμυρών ταυτόχρονα ή ξηρασίες και κύματα καύσωνα σε συνδυασμό με πυρκαγιές.
Μ. Πολυκρέτης: “Να θεσμοθετηθεί ειδικό μεταφορικό ισοδύναμο για τους αθλητές”
“…. Για μας είναι προτεραιότητα ο Αθλητισμός, γιατί οι αθλητές όλων των ηλικιών, εκτός από την άσκηση του σώματος, εκπαιδεύονται στην ομαδικότητα, στη συλλογικότητα, στην ανάπτυξη φιλίας, στην αλληλεγγύη, στην κοινωνικοποίηση, στην ευθύνη, στο σεβασμό, δηλαδή μετέχουν των αξιών παιδείας, διαμορφώνοντας έτσι σώματα υγιή και χαρακτήρες ηθικούς ώστε στο μέλλον να είναι χρήσιμοι πολίτες στην κοινωνία….”
Αυτό αναφέρει – ανάμεσα στα άλλα – Ο υποψήφιος δήμαρχος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων και ανεξάρτητος δημοτικός Σύμβουλος, Μανώλης Πολυκρέτης, στην επιστολή που έστειλε με αποδέκτες τον υφυπουργό Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, τον Αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα, τους Γενικούς Γραμματείας Αθλητισμούς (Μαυρωτάς) και Νησιωτικής Πολιτικής (Κουτουλάκη) και βέβαια τον Μανώλη Κόνσολα, πρόεδρο Επιτροπής Νησιώτικων και Ορεινών Περιοχών
Θέμα της επιστολής; Το υψηλό κόστος μετακίνησης των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων…” Παραθέτει τις προτάσεις του και καταλήγει ” Στηρίζουμε τον Αθλητισμό έχοντας στο μυαλό μας τις δύο φράσεις που κληρονομήσαμε από την Αρχαία Ελλάδα. «Εύ αγωνίζεσθαι» και «Νούς υγιής εν σώματι υγιεί».
Αναλυτικά το περιεχόμενο της επιστολής
Κύριοι Υπουργοί, κύριοι Γενικοί Γραμματείς, κύριε Πρόεδρε,
Σας γνωρίζουμε σχετικά με το θέμα τα εξής:
Στις Κυκλάδες υπάρχουν πάρα πολλά Σωματεία Αθλητισμού με πολλά τμήματα το καθένα όπως στίβου, ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ κ.λπ. π.χ. στη Νάξο υπάρχουν εννέα9 Σωματεία, τα οποία έχουνπολλά ερασιτεχνικά τμήματα, σε όλες τις κατηγορίες
Πανναξιακός Α.Ο. Στίβος, ποδόσφαιρο: 200 παιδιά
Πανναξιακός Α.Ο.Κ. Μπάσκετ: 130 παιδιά
Πανναξιακός Α.Ο.Ν. Βόλεϊ: 30 παιδιά
Α.Μ.Σ. Φιλωτίου: 160 παιδιά
Π.Α.Σ. Νάξου: 160 παιδιά
ΑΠ.Α.Σ «Τα Φανάρια»: 160 παιδιά
Α.Σ. Απόλλων: 45 παιδιά
Α.Σ. Αστέρας: 25 παιδιά
Fight Academy (Πάσουλας Στυλιανός): 120 παιδιά
Για τη συμμετοχή τους στα πρωταθλήματα του Νομού Κυκλάδων και εκτός Νομού, είναι ανάγκη να μετακινούνται κατά συχνά χρονικά διαστήματα σε διάφορα νησιά και πόλεις για να πραγματοποιηθούν οι αγώνες με τις αντίστοιχες ομάδες.
Επειδή το κόστος μετακινήσεων μαζί με τις διανυκτερεύσεις και τη διατροφή, λόγω και της αύξησης των τιμών, είναι μεγάλο, τα σωματεία είναι αδύνατον να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, με συνέπεια την ακύρωση των μετακινήσεων, τη μη διεξαγωγή αγώνων και τελικά την μη συνέχιση-ολοκλήρωση των πρωταθλημάτων.
Για μας είναι προτεραιότητα ο Αθλητισμός,γιατί οι αθλητές όλων των ηλικιών, εκτός από την άσκηση του σώματος, εκπαιδεύονται στην ομαδικότητα, στη συλλογικότητα, στην ανάπτυξη φιλίας, στην αλληλεγγύη, στην κοινωνικοποίηση, στην ευθύνη, στο σεβασμό,δηλαδή μετέχουν των αξιών παιδείας, διαμορφώνοντας έτσι σώματα υγιή και χαρακτήρες ηθικούς ώστε στο μέλλον να είναι χρήσιμοι πολίτες στην κοινωνία.
Λόγω λοιπόν,
α. της νησιωτικότητας που δεν μπορείς να μετακινηθείς από νησί σε νησί ή από νησί σε λιμάνια στη στεριά π.χ. Πειραιάς, όποτε θέλεις και
β. της ιδιαιτερότητας των νησιών μας, μικρές κοινότητες ανθρώπων «απομονωμένες» με μεγάλη απαίτηση σε δαπάνες για την κατασκευή δομών και υποδομών,είναι ανάγκη:
1ον να θεσμοθετηθεί ειδικό μεταφορικό ισοδύναμο για τους αθλητές το οποίο θα καλύπτει το συνολικό ποσό της δαπάνης των εισιτηρίων από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιώτικης πολιτικής σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών
2ον να υπάρχουν ετήσιες χρηματοδοτήσεις από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού σε συνεργασία με Υπουργείο Οικονομικών, για την κάλυψη μέρους των εξόδων διανυκτέρευσης και διατροφής.
Επίσης θα πρέπει να θεσμοθετηθούν μέτρα και δράσεις όχι μόνο σε επίπεδο Εθνικό αλλά και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης για την στήριξη των αθλητών μας και την προώθηση του Αθλητισμού.
Στηρίζουμε τον Αθλητισμό έχοντας στο μυαλό μας τις δύο φράσεις που κληρονομήσαμε από την Αρχαία Ελλάδα. «Εύ αγωνίζεσθαι» και «Νούς υγιής εν σώματι υγιεί».
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για τη στήριξη ευάλωτων δανειοληπτών
Ανοίγει σήμερα Τετάρτη 1η Φεβρουαρίου 2023 η ειδική πλατφόρμα που δημιούργησαν οι τράπεζες στο πλαίσιο της στήριξης των ενήμερων ευάλωτων δανειοληπτών που συμφωνήθηκε στον κύκλο συναντήσεων με τον υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα, για την επιδότηση της δόσης στεγαστικών δανείων ή και δανείων μικρών επιχειρήσεων, με εμπράγματη ασφάλεια στην πρώτη κατοικία.
Εξωδικαστικός μηχανισμός
Παράλληλα, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα αξιοποιεί τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών ιδιωτών, για τον οποίο οι τέσσερις τράπεζες αναφέρουν πως έχει αυξηθεί σημαντικά η εγκρισιμότητα από πλευράς τραπεζών για τα δάνεια που διατηρούν στα χαρτοφυλάκιά τους. Πλέον το ποσοστό εγκρίσεων διαμορφώνεται, για το σύνολο του τραπεζικού συστήματος, στο 55%, υψηλότερο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2022, επιβεβαιώνοντας τη συνεχώς αυξανόμενη τάση στις εγκρισιμότητες. Από την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας, έχουν εγκριθεί από τις συστημικές Τράπεζες περί τις 2.800 αιτήσεις δανειοληπτών για συνολικές οφειλές που υπερβαίνουν τα Ευρώ 116 εκατ..
Επιτόκια και προμήθειες τραπεζικών εργασιών
Ως προς το ζήτημα της επιτοκιακής και εμπορικής πολιτικής, οι Τράπεζες, διακριτά και ανεξάρτητα με βάση την πολιτική κάθε μίας, αναπροσαρμόζουν συνεχώς τα επιτόκια καταθέσεων και χορηγήσεων, όπως αυτά καθορίζονται από την ΕΚΤ, και προχωρούν σε τακτική βάση στην επανεξέταση ή και μείωση προμηθειών που προβλέπονται για την παροχή τραπεζικών υπηρεσιών, σύμφωνα με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις συνθήκες ανταγωνισμού στην αγορά.
Ήδη, στους Έλληνες καταθέτες προσφέρεται σειρά επιλογών που συνδυάζουν ασφάλεια και αξιόλογες αποδόσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές αποφάσεις της ΕΚΤ και τις εσωτερικές πολιτικές κάθε τράπεζας. Για παράδειγμα, οι αποδόσεις των προθεσμιακών καταθέσεων διαρκείας ίσης ή μεγαλύτερης των 6 μηνών έχουν αυξητική τάση κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, με τις αποδόσεις για περίοδο 12 μηνών και άνω να διαμορφώνονται σε επίπεδα άνω του 1%, ανάλογα με την τράπεζα και το ποσό της προθεσμιακής κατάθεσης.
Παράλληλα, οι ελληνικές τράπεζες προσφέρουν στο ευρύ κοινό, τηρώντας τους κανόνες MiFID, επενδυτικά προγράμματα ομολόγων με σημαντικά υψηλότερες αποδόσεις, που ενσωματώνουν την τάση των επιτοκίων στις διεθνείς αγορές.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, τις προμήθειες των τραπεζικών εργασιών και προϊόντων, κάθε τράπεζα ξεχωριστά και με βάση την εμπορική της πολιτική, επανεξετάζει τακτικά την τιμολογιακή της πολιτικής, με στόχο τη διασφάλιση της ανταποδοτικότητας και τον περιορισμό των χρονικών και οικονομικών επιβαρύνσεων για επιχειρήσεις και ιδιώτες. Στη χώρα μας, οι ιδιώτες μπορούν πλέον να πραγματοποιούν – χωρίς κόστος – εμβάσματα ύψους έως €500 ημερησίως, μέσω του κινητού τους τηλεφώνου και της υπηρεσίας IRIS.
Συγχρόνως, η κάθε τράπεζα, διακριτά και αυτόνομα από τις υπόλοιπες, έχει μειώσει ορισμένες επιπλέον προμήθειες τραπεζικών εργασιών. Τέτοιες αναπροσαρμογές είναι διαφορετικές ανά τράπεζα, ανάλογα με την εμπορική πολιτική της καθεμίας, αλλά ενδεικτικά αφορούν αγορά χρεογράφων του Ελληνικού Δημοσίου, αξιολόγηση αιτημάτων στεγαστικών δανείων, πληρωμή λογαριασμών, συνδρομή πιστωτικής κάρτας, κ.λπ.
Οι ελληνικές τράπεζες επενδύουν ετησίως εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην ενίσχυση της ασφάλειας και της λειτουργικότητας των τεχνολογικών τους υποδομών, ώστε να παρέχουν στους πελάτες τους τη δυνατότητα άμεσης πραγματοποίησης ενός αυξανόμενου αριθμού ψηφιακών τραπεζικών συναλλαγών με χαμηλότερο κόστος. Συμβάλλουν έτσι στην ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και στην εμπέδωση μίας σύγχρονης συναλλακτικής συνείδησης.
Τέλος, η κάθε τράπεζα, ανάλογα με την εμπορική πολιτική της, διενεργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους στοχευμένες εμπορικές ενέργειες (προγράμματα επιβράβευσης των πελατών της για συναλλαγές μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών), σε συνεργασία με το λιανεμπόριο. Ειδικά, για την περίοδο του Πάσχα, όπως και την πρόσφατη περίοδο των Χριστουγέννων, η κάθε τράπεζα ξεχωριστά σχεδιάζει ενέργειες με σημαντική αύξηση της επιβράβευσης και ανταποδοτικά οφέλη σε κατηγορίες που καλύπτουν βασικές ανάγκες των Πελατών όπως super market, καύσιμα, είδη ένδυσης κ.ά.
Ανάπτυξη επιχειρηματικότητας, μεγέθυνση της εθνικής οικονομίας
Κατά τη διάρκεια του 2022, οι νέες χρηματοδοτήσεις (καθαρή πιστωτική επέκταση) προς τις επιχειρήσεις προσέγγισαν, για το σύνολο του τραπεζικού συστήματος, τα €8,5 δισ., αυξημένες κατά 12,3% έναντι του προηγούμενου έτους, την ίδια στιγμή που οι τράπεζες συμμετέχουν ενεργά στην αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), έχοντας αξιολογήσει και υποβάλει για λογαριασμό των πελατών τους επενδυτικές προτάσεις ύψους €10,5 δισ., οι οποίες, σε ποσοστό περί το 40%, χρηματοδοτούνται από τα πιστωτικά ιδρύματα.
Παράλληλα, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα δραστηριοποιείται εντατικά στην προσπάθεια προσέλκυσης άμεσων ξένων επενδύσεων, το ύψος των οποίων αναμένεται να υπερβεί σημαντικά την περυσινή ιστορικά υψηλή επίδοση των €5,4 δισ. ή 2,9% του ΑΕΠ, συμβάλλοντας έτσι στον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας, την αύξηση του ΑΕΠ και τη δημιουργία περισσότερων και καλύτερων θέσεων εργασίας.
Θεμέλιο για τη δυνατότητα των τραπεζών να στηρίξουν χρηματοδοτικά την ελληνική επιχειρηματικότητα και τα σχέδια των Ελλήνων πολιτών, αποτέλεσε η μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μέσω της αξιοποίησης του «προγράμματος Ηρακλής» της ελληνικής Πολιτείας αλλά και της περαιτέρω ενίσχυσης των κεφαλαίων των τραπεζών, τόσο οργανικά όσο και μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα.
Η διαφύλαξη του αποτελέσματος αυτού είναι κρίσιμη τόσο για τις προοπτικές του ελληνικού τραπεζικού συστήματος όσο και συνολικά για την εθνική μας οικονομία, καθώς ανοίγει το δρόμο για την επίτευξη του στόχου της επενδυτικής βαθμίδας, εντός του έτους.
Με πληροφορίες από τη σελίδα moneyreview.gr