Δευτέρα, 7 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1470

Τα POS μπαίνουν παντού και σύνδεση με ταμειακές μηχανές

0

Τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και φορολογικών μηχανισμών με τα POS από τον Ιούνιο του 2023 ανακοίνωσαν χθες οικονομικό επιτελείο και ΑΑΔΕ, ενώ ταυτόχρονα πηγές του υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν ότι κάποια από τα κίνητρα που έχουν δοθεί για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής (αποδείξεις από συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες που μειώνουν τον φόρο έως και 2.200 ευρώ) δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα και θα επαναξιολογηθούν.

Παράλληλα, σε διάστημα έξι μηνών μετά τις εκλογές αναμένεται να εγκατασταθούν υποχρεωτικά POS παντού και συγκεκριμένα στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας.

Οπως προκύπτει από την παρουσίαση που έκανε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής, τους δύο πρώτους μήνες του καλοκαιριού θα διασυνδεθούν συνολικά 400.000 ταμειακές μηχανές με τα POS. Τον Ιούνιο στον νέο μηχανισμό θα μπουν οι επιχειρήσεις με τζίρο έως 100.000 ευρώ και τον Ιούλιο όσες έχουν τζίρο άνω των 100.000 ευρώ.

Βέβαια, η διασύνδεση γίνεται με καθυστέρηση τουλάχιστον επτά μηνών καθώς ήταν να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2023, ενώ για κάποιες επιχειρήσεις με παλαιές ταμειακές μηχανές και προβληματικούς μηχανισμούς (μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών) η έναρξη θα καθυστερήσει τουλάχιστον 10 μήνες. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι επιπλέον 140.000 ταμειακές μηχανές θα διασυνδεθούν στα τέλη Οκτωβρίου.

Από τους ελέγχους που έχουν διενεργηθεί στις εν λόγω επιχειρήσεις έχει διαπιστωθεί ότι:

1. Χρησιμοποιούνται μηχανισμοί που δεν καταγράφουν τραπέζια και παραγγελίες.

2. Καταγράφονται παραγγελίες σε αρχεία στον υπολογιστή και όχι στον φορολογικό μηχανισμό (ΦΗΜ).

3. Εκδίδονται δελτία παραγγελίας που στη συνέχεια είτε ακυρώνονται, χωρίς καταγραφή στη φορολογική μνήμη του μηχανισμού, είτε δεν εκδίδεται τελική απόδειξη.

4. Διαγράφεται τζίρος εκ των υστέρων.

Εξτρα κονδύλι

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι εν λόγω επιχειρήσεις είτε θα πρέπει να αντικαταστήσουν τους μηχανισμούς έκδοσης αποδείξεων είτε θα πρέπει να τους αναβαθμίσουν. Μάλιστα για αναβάθμιση ή αντικατάσταση έχει προβλεφθεί κονδύλι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης ύψους 162 εκατ. ευρώ. Το voucher αναβάθμισης ανέρχεται στα 125 ευρώ ανά μηχανισμό, ενώ για την αντικατάσταση στα 320 ευρώ.

Οπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, «οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί εντάσσονται σε ένα γενικότερο πλαίσιο άσκησης οικονομικής πολιτικής, με βασικά προτάγματα του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης την οικονομική αποτελεσματικότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη και ανταποδοτικότητα».

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλος σημείωσε: «Στα πλαίσια του ψηφιακού μετασχηματισμού και ευρύτερου εκσυγχρονισμού της φορολογικής διοίκησης, προχωράμε πλέον και στην υλοποίηση της διασύνδεσης των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών με τα τερματικά αποδοχής καρτών. Ενός ακόμη ουσιαστικού μέτρου για τη διασφάλιση της διαφάνειας των συναλλαγών και τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, δύο στόχων που αποτελούν σταθερές της πολιτικής μας».

Πώς θα λειτουργεί
Με τη διασύνδεση των ταμειακών με τα POS τα τερματικά αποδοχής καρτών πληρωμών (EFT POS) δεν θα λειτουργούν αυτόνομα για χρεωστικές συναλλαγές. Αυτό σημαίνει ότι σε μία συναλλαγή με κάρτα δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής. Η απόδειξη του ποσού θα βγαίνει από την ταμειακή μηχανή.

Με το νέο σύστημα, ο έλεγχος θα γίνεται ως εξής:

1. H συναλλαγή ξεκινάει από τον φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό (ΦΗΜ), δηλαδή τις σύγχρονες ταμειακές μηχανές για τις συναλλαγές λιανικής. Ο χειριστής (υπάλληλος ή καταστηματάρχης) επιλέγει «πληρωμή με κάρτα» και ο ΦΗΜ στέλνει σχετικό αίτημα στο σύστημα πληρωμών με κάρτες EFT/POS.

2. Το σύστημα EFT/POS επιβεβαιώνει αυτόματα στον φορολογικό μηχανισμό τη λήψη του αιτήματος, θέτοντάς τον σε αναμονή του αποτελέσματος.

3. Το POS συνδέεται στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών (τράπεζα ή αντίστοιχη υπηρεσία πληρωμών) και λαμβάνει πληροφορία αν υπήρξε (α) «online έγκριση» ή (β) offline έγκριση ή (γ) απόρριψη offline ή (δ) διακοπή της συναλλαγής.

4. Το σύστημα EFT/POS αποκρίνεται στον ΦΗΜ με το τελικό αποτέλεσμα: απόρριψη ή έγκριση. Ταυτόχρονα με την έγκριση, στέλνει και τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (όπως αριθμό συναλλαγής, κωδικό έγκρισης κ.λπ.) αλλά και δεδομένα για εκτύπωση της απόδειξης από τον ΦΗΜ.

5. Ο φορολογικός μηχανισμός – ΦΗΜ επιβεβαιώνει τη λήψη του τελικού αποτελέσματος. Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση αυτή, για οποιονδήποτε λόγο, δεν τεκμηριωθεί από το σύστημα EFT/POS, τότε το EFT/ POS δημιουργεί σχετική σήμανση για τη μη διεκπεραίωση της συναλλαγής από τον φορολογικό μηχανισμό.

Με πληροφορίες από την kathimerini.gr

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας για “Blue Star Naxos” και έκτακτη δρομολόγηση αύριο του “Διαγόρα”

0

Το απαγορευτικό απόπλου της περασμένης Τρίτης ακόμη ταλαιπωρεί τους επιβάτες που κινούνται με το απογευματινό δρομολόγιο της Blue Star Ferries κυρίως προς Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό

Και το αναφέρουμε αυτό γιατί το Blue Star Naxos λίγο μετά τις 5 το απόγευμα βρίσκεται στο ύψος της …Γλυφάδας στην επιτροφή του προς τον Πειραιά.  Κάτι που σημαίνει ότι δύσκολα θα φύγει στις 5.30 αλλά θα αναχωρήσει από τον Πειραιά λίγο μετά τις 7 το απόγευμα.

Κάτι που σημαίνει ότι οι προσεγγίσεις του σε Πάρο – Νάξο – Σχοινούσα – Ηρακλειά – Κουφονήσι και Αμοργό θα γίνουν με καθυστέρηση περίπου δύο ωρών…

Η σχετική ανακοίνωση: Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά 19:00, (αντί 17:30) για Πάρο 23:15-23:30, Νάξο 00:15-00:35, Ηρακλειά 01:30-01:45, Σχοινούσα 01:50-02:05, Κουφονήσι 02:35-02:50, Κατάπολα 03:30.

Και ειδικά για όσους ταξιδέψουν προς Σχοινούσα είναι ιδιαίτερα σημαντικό να φτάσουν στην ώρα τους. Γιορτάζει αύριο το νησί άλλωστε…

Επίσης, έγινε γνωστό μεταφέρεται για την Παρασκευή 7 Απριλίου η έναρξη της ετήσιας ακινησίας του ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου.

Θα παραμείνει στα …πιτς έως και την 22η Απριλίου και στο μεσοδιάστημα θα καλύπτει το κενό το “Blue Star Paros”

Τέλος, να σημειώσουμε ότι αύριο Σάββατο 1η Απριλίου το “Διαγόρας” θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 11:00 το πρωί, για Σαντορίνη (ώρα άφιξης στις 18:30). Και θα πάρει το δρόμο της επιστροφής στις 9 το βράδυ με ώρα άφιξης στον Πειραιά στις 5 το πρωί της Κυριακής..

Α και να τονίσουμε ότι στο προηγούμενο έκτακτο δρομολόγιό του (25/03) μετέφερε στην Σαντορίνη 58 επιβάτες, 63 αυτοκίνητα, 48 νταλίκες και 5 δίκυκλα!

Με πληροφορίες από τη σελίδα ellinikiaktoploia.net

 

NASA: Η μεγαλύτερη “μαύρη τρύπα” εντοπίστηκε και είναι …τεράστια

0

Μια από τις μεγαλύτερες μαύρες τρύπες, με μάζα πάνω από 30 δισεκατομμύρια φορές τη μάζα του Ηλιου, ανακάλυψε μια ομάδα αστρονόμων, αξιοποιώντας το φαινόμενο που ονομάζεται «βαρυτικός φακός».

Η ομάδα, με επικεφαλής το βρετανικό Πανεπιστήμιο Ντέρχαμ, χρησιμοποίησε το φαινόμενο αυτό όπου το βαρυτικό πεδίο ενός γαλαξία στο προσκήνιο κάμπτει το φως από ένα πιο μακρινό αντικείμενο και το μεγεθύνει.

 

Επίσης, χρησιμοποίησε προσομοιώσεις με τη βοήθεια υπερυπολογιστή που βρίσκεται στο συγκεκριμένο πανεπιστήμιο και εικόνες εξαιρετικά υψηλής ανάλυσης από το τηλεσκόπιο Hubble της NASA για να εξετάσει προσεκτικά πώς κάμπτεται το φως από μια μαύρη τρύπα μέσα σε ένα γαλαξία εκατοντάδες εκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη.

Ετσι, οι αστρονόμοι εντόπισαν μια υπερμεγέθη μαύρη τρύπα, την πρώτη που βρέθηκε χρησιμοποιώντας αυτή την τεχνική, σύμφωνα με την οποία η ομάδα προσομοιώνει το φως που ταξιδεύει στο σύμπαν εκατοντάδες χιλιάδες φορές.

«Αυτή η μαύρη τρύπα, που είναι περίπου 30 δισεκατομμύρια φορές όσο η μάζα του Ηλιου μας, είναι μία από τις μεγαλύτερες που έχουν εντοπιστεί ποτέ και στο ανώτατο όριο του πόσο μεγάλες πιστεύουμε ότι μπορούν να γίνουν θεωρητικά οι μαύρες τρύπες. Επομένως είναι μια εξαιρετικά συναρπαστική ανακάλυψη», δηλώνει ο επικεφαλής συγγραφέας, Τζέιμς Ναϊτινγκέιλ, από το Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Ντέρχαμ.

 

Ο ίδιος προσθέτει ότι ο βαρυτικός φακός «καθιστά δυνατή τη μελέτη των ανενεργών μαύρων τρυπών, κάτι που τώρα δεν είναι δυνατόν σε μακρινούς γαλαξίες. Αυτή η προσέγγιση θα μπορούσε να μας επιτρέψει να εντοπίσουμε πολλές περισσότερες μαύρες τρύπες πέρα από το τοπικό μας σύμπαν και να αποκαλύψουμε πώς εξελίχθηκαν πιο πίσω στον κοσμικό χρόνο».

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Monthly Notices» της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Project Ελληνικό: “Αντίο” από την Πειραιώς, τι θα κάνει η Eurobank

0

Να εγκαταλείψει τα σχέδιά της για “απόβαση” στο Ελληνικό αποφάσισε η Τράπεζα Πειραιώς, ενώ σε διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης της σχετικής συμφωνίας επένδυσης βρίσκεται και η Eurobank, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του Capital.gr.

Στην περίπτωση της Τράπεζας Πειραιώς η απόφαση έχει ληφθεί οριστικά, αναφέρουν πηγές με γνώση των διαδικασιών, εξηγώντας ότι η εκτίναξη του κόστους κατασκευής ως αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης που ακολούθησε καθιστούν απαγορευτική την υλοποίηση της επένδυσης ύψους 121 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το MoU που υπέγραψε τον Ιούλιο του 2021 με τη Lamda Development, η Πειραιώς σχεδίαζε να επενδύσει στην αγορά γραφειακών χώρων στο Ελληνικό συνολικού εμβαδού 40.000 τμ με σκοπό να μεταφέρει όλες τις κεντρικές της υπηρεσίες που στεγάζονται σήμερα σε 18 διαφορετικά κτήρια στο κέντρο της Αθήνας. Η εν λόγω κίνηση θα ισοδυναμούσε -σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς- με εξοικονόμηση κόστους 10 εκατ. ευρώ για την τράπεζα.

Το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα προέβλεπε την ολοκλήρωση της επένδυσης εντός της πρώτης πενταετούς φάσης υλοποίησης του έργου στο Ελληνικό, δηλαδή έως το 2025. Πηγές της αγοράς, πάντως, εκτιμούν ότι ο χρόνος ολοκλήρωσης των έργων θα μετατεθεί τουλάχιστον κατά 1-2 έτη, γεγονός που φαίνεται πως βάρυνε στην απόφαση της τράπεζας να αποσύρει την επένδυση.

Σε διαφορετική φάση, αυτή της επαναδιαπραγμάτευσης της συμφωνίας, βρίσκεται η δεύτερη “τράπεζα του Ελληνικού”. Σύμφωνα με πηγές με γνώση των διαδικασιών, η Eurobank επιχειρεί αναδιάρθρωση της συμφωνίας που υπέγραψε με τη Lamda Development στα τέλη του 2021, η οποία αποτυπώθηκε στο σχετικό MoU. Η τράπεζα ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει επένδυση ύψους 140 εκατ. ευρώ για την ανέγερση πύργου (tower) ύψους 100 μέτρων σε έκταση 18 στρεμμάτων στο Επιχειρηματικό Κέντρο του Ελληνικού επί της Βουλιαγμένης, αμιγούς χρήσης γραφείων συνολικής έκτασης 40.000 τμ.

Όπως ανέφερε η σχετική ανακοίνωση, “η κίνηση αυτή στοχεύει στη συγκέντρωση των κεντρικών γραφείων και των περισσότερων υπηρεσιών της Τράπεζας σε ένα κτήριο που θα ικανοποιεί όλες τις σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές και έχει σκοπό την επίτευξη οικονομιών κλίμακος και σημαντική μείωση του σχετικού λειτουργικού κόστους”.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι γίνεται προσπάθεια εύρεσης μιας βιώσιμης λύσης για την υλοποίηση της επένδυσης η οποία απειλείται από την εκτίναξη του κόστους που επέφεραν στον κατασκευαστικό κλάδο ο πόλεμος στην Ουκρανία και η συνεπαγόμενη ενεργειακή κρίση. “Τα κόστη έχουν ξεφύγει, αναζητούμε λύσεις για υλοποίηση του deal”, αναφέρουν στο Capital.gr πηγές που συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις.

Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, η απόφαση της αποχώρησης δεν είναι ειλημμένη καθώς η τράπεζα πιστεύει στο project του Ελληνικού που αποτελεί εμβληματικό έργο της χώρας και “κανείς δεν πρέπει να λείπει από εκεί”. Παρ’ όλα αυτά, τονίζουν ότι το κόστος της επένδυσης είναι τέτοιο που ο ορίζοντας αποεπένδυσης εκτείνεται στα 50-70 έτη. “Το ζήτημα είναι τι περιμένεις από μια τέτοια επένδυση”, αναφέρουν χαρακτηριστικά. Πηγές της αγοράς, πάντως, εκτιμούν ότι ούτε η Eurobank θα προχωρήσει τελικά στην επένδυση.

Θυμίζεται ότι τόσο η Πειραιώς όσο και η Eurobank αποτελούν τις δύο τράπεζες που χρηματοδοτούν το φιλόδοξο έργο του Ελληνικού με κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 1 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, ήταν αναμενόμενο ότι οι δύο τράπεζες θα στήριζαν το έργο ανακοινώνοντας επενδύσεις στο εμβληματικό Επιχειρηματικό Πάρκο.

Οι γεωπολιτικές εξελίξεις που έχουν μεσολαβήσει, ωστόσο, από τις ανακοινώσεις εκατέρωθεν, σε συνδυασμό με την τιτάνια προσπάθεια που καταβάλλουν οι τράπεζες τα τελευταία χρόνια για περικοπή του λειτουργικού τους κόστους καθιστούν την επένδυση μη βιώσιμη για τον κλάδο.

Εξάλλου, όπως αναφέρουν στελέχη του real estate, η φυσιογνωμία του Ελληνικού έτσι όπως διαμορφώνεται πλέον αρμόζει περισσότερο σε επενδύσεις σε τουριστικά και εμπορικά ακίνητα παρά σε κτήρια γραφείων, με το κόστος της επένδυσης να καθιστά απαγορευτική την επένδυση για πολλές επιχειρήσεις.

Φοβούνται οι εκπαιδευτικοί την Τεχνητή Νοημοσύνη;

0
texniti noimosini
Τεχνητή νοημοσύνη... Ευχή ή κατάρα; (ιστοσελίδα kathimerini.gr)

Φόβο και ανησυχία νιώθουν οι Ελληνες εκπαιδευτικοί για την τεχνητή νοημοσύνη, λόγω των ελλιπών γνώσεών τους. Αυτό προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε στην «Κ» ο κ. Παναγιώτης Αναστασιάδης, επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας και καθηγητής του Παν. Κρήτης, η ερευνητική ομάδα απευθύνθηκε σε εκπαιδευτικούς μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Οπως προέκυψε από τις απαντήσεις τους, οι επτά στους δέκα (71,5%) θεωρούν πως πολλά σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη δεν τα έχουν ξεκάθαρα στο μυαλό τους, ενώ ένα ακόμη 16,5% δήλωσε ότι έχει ακούσει για την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά δεν καταλαβαίνει περί τίνος πρόκειται.

Σύμφωνα με τον κ. Αναστασιάδη, τα πρώτα πράγματα που σκέφτηκαν οι ερωτηθέντες ακούγοντας τον όρο τεχνητή νοημοσύνη είναι ρομπότ, τεχνολογία, φόβος-ανησυχία, μέλλον-εξέλιξη, αποξένωση-απομόνωση, επιστήμη, ηθική.

«Ανησυχούν για λάθος πράγματα. Για παράδειγμα πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αντικαταστήσει τον άνθρωπο στην οικονομία. Για παράδειγμα φοβούνται ότι με το ChatGPT οι μαθητές θα αντιγράφουν, ενώ το ChatGPT στερείται κάθε βιβλιογραφικής υποστήριξης», παρατηρεί ο κ. Αναστασιάδης.

Παράλληλα, οι περισσότεροι θεωρούν ότι οι εξελίξεις στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης θα δημιουργήσουν λιγότερες θέσεις εργασίας από όσες καταστρέφουν (το δήλωσε το 45,9% όσων απάντησαν). Πολύ λιγότεροι (25,9%) πιστεύουν ότι θα δημιουργήσουν περισσότερες θέσεις εργασίας από όσες καταστρέφουν.

Πάντως, γενικά το πνεύμα των απαντήσεων είναι αρνητικό σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη. Ενδεικτικά, το 22,3% δήλωσε ότι θα προκαλέσει τεράστια ανεργία και ανεξέλεγκτες κοινωνικές εκρήξεις, και το 5,9% δήλωσε ότι θα έχει ως αποτέλεσμα να μη χρειάζεται να εργαζόμαστε.

Βέβαια, η πλειοψηφία πιστεύει ότι το επάγγελμά τους δεν θα αντικατασταθεί από εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης μέχρι τη συνταξιοδότησή τους. Το 45% δήλωσε μάλλον όχι και το 38,8% είναι σίγουρο περί τούτου. Αντίστροφα, το 14,4% θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μάλλον θα αντικαταστήσει το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και το 1,8% σίγουρα θα το κάνει.

Με πληροφορίες από την Kathimerini.gr

Χίος – Καθολική Επισκοπή: Παραδόθηκε το ανακαινισμένο παρεκκλήσιο του Αγίου Ιωσήφ

0

Τον κύκλο μίας ιστορικής αδικίας σε βάρος της Καθολικής Επισκοπής Χίου, έκλεισε οριστικά το μεσημέρι της Πέμπτης 30 Μαρτίου 2023, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, με τον αντιπεριφερειάρχη Παντελή Βρουλή να παραδίδει στον Καθολικό Αρχιεπίσκοπο Αιγαίου Ιωσήφ Πρίντεζη, το ανακαινισμένο παρεκκλήσι του Αγίου Ιωσήφ στο Γαλλικό Κολλέγιο, το οποίο με ευθύνη της είχε καταστρέψει η πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χίου.

Το έργο κόστισε συνολικά 270.000 ευρώ με την Καθολική Επισκοπή να προγραμματίζει τα επίσημα θυρανοίξια του Ναού τον προσεχή Σεπτέμβρη μετά την ολοκλήρωση της προμήθειας του εξοπλισμού και της ρευματοδότησης του κτιρίου.

Την ευγνωμοσύνη του για την αποκατάσταση του Ιερού Ναού, που αποτέλεσε τόπο προσευχής, λατρείας αλλά και διδασκαλίας των Καλογριών του Γαλλικού Κολλεγίου, εξέφρασε ο Αρχιεπίσκοπος Αιγαίου ενώ ο από την πλευρά του ο π. Λέων Κισκίνης, αναφερόμενος στις λεπτομέρειες της ύπαρξης και δραστηριοποίησης της Καθολικής Επισκοπής Χίου.

Με πληροφορίες και Φωτογραφία: politischios.gr

Μ. Βρετανία: Το Μάνστεστερ χρεώνει τους επισκέπτες (!!!)

0

Θέλεις να επισκεφθείς το Μάντσεστερ για τουρισμό; Θα πληρώσεις και φόρο…

Οι τουρίστες που σκοπεύουν να επισκεφθούν το Μάντσεστερ θα πρέπει πλέον να πληρώνουν ειδικό τέλος για να εισέλθουν στην πόλη, καθιστώντας την έτσι την πρώτη πόλη του Ηνωμένου Βασιλείου που θα χρεώνει τους επισκέπτες. Το νέο σύστημα, γνωστό ως «Φόρος Τουρισμού», θα ισχύει για όλους τους μη κατοίκους ηλικίας 18 ετών και άνω και θα χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση τοπικών δημόσιων υπηρεσιών και υποδομών.

Ο «Φόρος Τουρισμού» εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο μετά από δημόσια διαβούλευση, από την οποία προέκυψε ότι η πλειοψηφία των κατοίκων υποστήριξε την ιδέα. Ο φόρος θα εφαρμόζεται σε όλες τις μορφές τουριστικών καταλυμάτων, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων, των ξενώνων και των βραχυχρόνιων μισθώσεων, όπως η Airbnb. Το ποσό που θα χρεώνεται θα ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο του καταλύματος και τη διάρκεια της διαμονής, με μέγιστη χρέωση 5 λίρες ανά διανυκτέρευση.

Το νέο σύστημα αναμένεται να αποφέρει περίπου 5 εκατομμύρια λίρες ετησίως, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση μιας σειράς δημόσιων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, του πολιτισμού και των εγκαταστάσεων αναψυχής. Ο φόρος θα συμβάλει επίσης στη μείωση των επιπτώσεων του τουρισμού στο περιβάλλον και τις υποδομές της πόλης, η οποία έχει σημειώσει σημαντική αύξηση των επισκεπτών τα τελευταία χρόνια.

Το δημοτικό συμβούλιο του Μάντσεστερ δήλωσε ότι ο φόρος τουρισμού είναι απαραίτητος για να συμβάλει στη χρηματοδότηση των υπηρεσιών και των εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούν και απολαμβάνουν οι τουρίστες κατά τη διάρκεια της διαμονής τους και ότι είναι ένας δίκαιος τρόπος για την είσπραξη πρόσθετων εσόδων. Ωστόσο, ορισμένοι επικριτές έχουν υποστηρίξει ότι ο φόρος θα μπορούσε να αποθαρρύνει τους τουρίστες από το να επισκέπτονται την πόλη, καθώς θα κάνει πιο ακριβή τη διαμονή τους.

Το συμβούλιο απάντησε σε αυτές τις ανησυχίες δηλώνοντας ότι ο φόρος δεν αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στον αριθμό των επισκεπτών της πόλης, καθώς πρόκειται για ένα σχετικά μικρό ποσό σε σύγκριση με το συνολικό κόστος ενός ταξιδιού. Επεσήμαναν επίσης ότι πολλές άλλες πόλεις σε όλο τον κόσμο επιβάλλουν ήδη παρόμοιους φόρους, όπως το Παρίσι, το Άμστερνταμ και η Ρώμη.

Ο φόρος στον τουρισμό πρόκειται να τεθεί σε ισχύ την 1η Απριλίου 2023 και θα ισχύει για όλες τις κρατήσεις που πραγματοποιούνται από την ημερομηνία αυτή και μετά.

 

Με πληροφορίες από τη σελίδα gazzetta.gr  – Photo Credit Taxidologio.gr

ΑΠΑΣ τα Φανάρια: Αυτός είναι ο λόγος που δεν βρεθήκαμε στο Final 4 Εφήβων

0

Οι έφηβοι του Α.Ο. Μυκόνου ήταν οι μεγάλοι νικητές στο πρόσφατο final 4 Εφήβων που έγινε στη Μύκονο. Επικράτησαν στον τελικό του Περιστεριώνα Τήνου με 57-50 κατακτώντας τον τρόπαιο.

Μεγάλος απών ο ΑΠΑΣ τα Φανάρια. Η ομάδα που είχε κατακτήσει πέρυσι το τρόπαιο. Και δεν βρίσκονταν στο γήπεδο όχι γιατί αποκλείστηκε στην κανονική φάση αλλά γιατί δεν μπόρεσε να ταξιδέψει στη Μύκονο (σ.σ. μέσω Πάρου) με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από τον ημιτελικό με τον Περιστεριώνα…

Τι έγινε όμως; Η διοίκηση του ΑΠΑΣ τα Φανάρια εξέδωσε ανακοίνωση όπου εξιστορεί τα γεγονότα…

“Η αλήθεια είναι μία και δεν εξαρτάται από την οπτική γωνία του καθενός ή της καθεμιάς!
Διοργανώθηκε ένα Final 4 από το οποίο έλειπε η ομάδα της Νάξου, η περσινή πρωταθλήτρια και ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου, ΑΠ.Α.Σ. ΝΑΞΟΥ «Τα Φανάρια».
Το εφηβικό μας τμήμα ξεκίνησε την Παρασκευή το πρωί για την Πάρο, με εισιτήρια που μας έστειλαν οι διοργανωτές, όπου θα άλλαζε πλοίο για την Μύκονο (στο λιμάνι ήταν ο πρόεδρος της ΕΣΚΚ και ένας διαιτητής). Η επιλογή αυτή έγινε με γνώμονα τα μαθήματα των αθλητών, την εξυπηρέτηση των προπονήσεων του Συλλόγου, το οικονομικό κόστος σε σχέση με την επιλογή του Κερράς cruises, επιλογή που προϋπέθετε και πούλμαν και δίνοντας (κακώς εκ του αποτελέσματος) περισσότερη βάση απ’ όση έπρεπε στα λεγόμενα του μέλους της ΕΣΚΚ (ΥΓ).
Τα κριτήρια της επιλογής μας αναφέρονται, χωρίς να αφορούν την ΕΣΚΚ ή κάποιον άλλον/η! Το πλοίο καθυστέρησε πάνω από μισή ώρα με αποτέλεσμα να μην προλάβουμε αυτό που θα μας πήγαινε στην Μύκονο.-
Στη συνέχεια προχωρήσαμε σε επικοινωνία με τις διοικήσεις του ΑΟ Πάρου και του ΑΟ Μυκόνου και τους προτείναμε να μεταφερθούν οι μέρες διεξαγωγής το Σάββατο και την Κυριακή. Τους ζητήσαμε να μεταφέρουν αυτό το αίτημα στο ΔΣ της ΕΣΚΚ, καθώς εμείς αδυνατούσαμε να έρθουμε σε επαφή μαζί τους.
Μας πρότειναν να βρούμε κάποιο ιδιωτικό ταχύπλοο μικρό σκάφος.
Στο μεταξύ επιστρέψαμε Νάξο, αφού κανείς δεν έδειξε διάθεση για την αλλαγή του προγράμματος… Αναζητήσαμε λύση ταχύπλοου τόσο από τη Νάξο όσο και από την Πάρο και την Μύκονο, χωρίς αποτέλεσμα, στη συνέχεια επικοινωνήσαμε εκ νέου με εκπροσώπους των ομάδων του ΑΟ Μυκόνου και ΑΟ Πάρου, οι οποίοι μας ενημέρωσαν (!) για την απόφαση του μηδενισμού μας…
Η ευθύνη της αδυναμίας πρόβλεψης της καθυστέρησης του πλοίου βαραίνει εμάς και κανέναν άλλον/η! Αλλά η απουσία μας από το F4 ήταν επιλογή των διοργανωτών!
Η ΕΣΚΚ μας μηδένισε, ασκώντας το δικαίωμά της να το κάνει, επειδή καθυστέρησε το πλοίο. Αυτή είναι η μόνη αλήθεια.-
Απόφαση πολύ σπάνια, αν όχι πρωτοφανής, αφού δεν θυμόμαστε άλλη αντίστοιχη (υπήρξαν μηδενισμοί λόγω Covid)…
Οποιαδήποτε Ένωση ήθελε να δείξει σεβασμό στον κόπο των ανθρώπων που τρέχουν τα σωματεία και στον κόπο των νεαρών αθλητών θα μετέφερε τους αγώνες την επόμενη ημέρα (όπως έχει γίνει στο παρελθόν), ώστε να φτάσει και η ομάδα που καθυστέρησε το πλοίο της…
Προφανώς, βόλευε ή άρεσε να απουσιάζουμε από το F4.
Οι ενέργειες αυτές της ΕΣΚΚ ακολουθούν τις αποφάσεις του πειθαρχικού της οργάνου (με πρόεδρο μέλος του Δ.Σ του συντοπίτη μας Πανναξιακού) που τιμωρούσαν μέλη του ΔΣ μας με απαγόρευση εισόδου στο γήπεδο, με ανυπόστατες κατηγορίες, που κατέπεσαν στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλύσεως Αθλητικών Διαφορών (ΑΣΕΑΔ), μετά από ένστασή μας. Και το εφηβικό μας τμήμα με μία αγωνιστική κεκλεισμένων των θυρών επειδή κάποιοι περαστικοί έβρισαν με τοπικό προσδιορισμό!
Δεν ζητήσαμε από τον πρόεδρο της ΕΣΚΚ και πρώην μέλος του Δ.Σ μας ποτέ ιδιαίτερη αντιμετώπιση!
Αλλά η ΕΣΚΚ και το πειθαρχικό της όργανο επεφύλαξαν τα προαναφερθέντα στον σύλλογο που κατεβάζει τμήμα σχεδόν σε όλες τις διοργανώσεις της (u12 αγοριών, u13 αγοριών, u15 αγοριών, u14 κοριτσιών u15 κοριτσιών, 2 τμήματα παιδικό, εφηβικό, κορασίδες, νεανίδες, γυναίκες και ανδρικό στην Β’ Εθνική), τον ΑΠ.Α.Σ.
Πράγματι, ο κάθε νοήμων άνθρωπος μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.
Ζητάμε συγγνώμη στους νεαρούς μας αθλητές και στους γονείς τους για την ταλαιπωρία που υπέστησαν αλλά κυρίως για την ψυχολογική πίεση που ένιωσαν εξαιτίας των παραπάνω. Και θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε όπως και τον προπονητή τους για το όμορφο ταξίδι που μας χάρισαν φέτος!!!
Θα θέλαμε, τέλος, να μεταφέρουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια προς την ομάδα της Μυκόνου, μιας και η πολύμηνη προσπάθεια τόσο των παιδιών όσο και του προπονητικού staff και της διοίκησης επιβραβεύθηκε με την κατάκτηση του πρωταθλήματος.
Παράλληλα, αν και δεν είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε, θα θέλαμε να τονίσουμε την άψογη διοργάνωση από πλευράς Α.Ο. ΜΥΚΟΝΟΥ!
Αντί επιλόγου, σημειώνουμε ότι όποτε αναφερόμαστε στο Κυκλαδίτικο Μπάσκετ, δεν παραλείπουμε τα προβλήματα που δημιουργεί η νησιωτικότητα. Αυτό το πρόβλημα (το συνηθέστερο της νησιωτικότητας) λυνόταν με την μεταφορά των αγώνων μια ημέρα αργότερα και από την ίδια τη διοργανώτρια αρχή, χωρίς την ανάγκη παρέμβασης κάποιου εξωγενούς παράγοντα! Είναι υποκριτικό να αναφέρεσαι στα προβλήματα αυτά όταν δεν λύνεις το πιο απλό!
ΥΓ: παραθέτουμε όσα έγραψε στις 17/3 σε ομαδικό Viber που είχε δημιουργηθεί για την καλύτερη επικοινωνία και ενημέρωση των ομάδων που συμμετείχαν στο Final 4, μέλος της ΕΣΚΚ: «…Θα ζητήσω καθυστέρηση του seajet για να προλάβει ο ΑΠΑΣ την ανταπόκριση. Αν για κάποιο λόγο είτε δεν κάνει το δρομολόγιο το seajet ( έχει συμβεί στο παρελθόν ) είτε δεν καταστεί εφικτή η ανταπόκριση , οι ομάδες θα πρέπει να είναι έτοιμες να πάνε με blue star στον Πειραιά . Από εκεί θα πρέπει να έχουν κανονίσει λεωφορείο για Ραφήνα . Και αναχωρούν από Ραφήνα για Μύκονο είτε με το πλοίο 17.30 είτε με το πλοίο 18.15. Σε αυτή την περίπτωση που φτάσουν αργά το βράδυ της Παρασκευής οι ομάδες αναγκαστικά θα αλλάξει και το πρόγραμμα . Θα γίνουν οι ημιτελικοί δηλαδή με το πέρας της παρέλασης και τελικοί Κυριακή νωρίς το πρωί αναγκαστικά…»
Το παραπάνω κείμενο ενημέρωσε το ίδιο μέλος στην ίδια ομάδα ότι αποτελεί απόφαση του ΔΣ της ΕΣΚΚ!
Εννοείται ότι υπάρχει αποδεικτικό υλικό για τα παραπάνω!
ΥΓ2: Πως ο πρόεδρος της ΕΣΚΚ χαρακτηρίζει ανέφικτο το εναλλακτικό σενάριο του μέλους του ΔΣ της;
ΥΓ3: “Θα ζητήσω καθυστέρηση” αναφέρεται παραπάνω! Έγινε αυτό και αν ναι ποιος/α απάντησε αρνητικά σε διοργάνωση της Περιφέρειας που αφορά την μετακίνηση παιδιών;
ΥΓ4: Το ΓΕΛ Παροικιάς έφυγε την Δευτέρα 27/03 το απόγευμα για τους σχολικούς αγώνες!
Αν μεταφέρονταν οι αγώνες του final 4 την επομένη θα είχαν επιστρέψει, στην χειρότερη περίπτωση, οι αθλητές της Πάρου την Κυριακή 26/03 αργά το βράδυ! 

Ξεκίνησαν εργασίες για την βελτίωση του τουριστικού καταφυγίου στη πόλη της Νάξου

0
Naxos Island

Κι έχουμε εργασίες…

Που; Πότε; Από σήμερα Παρασκευή 31 Μαρτίου στο τουριστικό καταφύγιο του λιμανιού της Νάξου…

Στόχος; Η αποκατάσταση μέσων αγκυροβολίας των τουριστικών σκαφών και αφορούν στο σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού της συγκεκριμένης λιμενολεκάνης.

Πότε θα ολοκληρωθούν;  Οι εργασίες προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί έως τις 28 Απριλίου 2023.

Η σχετική ανακοίνωση από το Δήμο αναφέρει:

Από σήμερα, Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023 ξεκινούν οι προβλεπόμενες εργασίες του έργου «Αποκατάσταση μέσων αγκυροβολίας καταφύγιου τουριστικών σκαφών λιμένα Νάξου» και αφορούν στο σύνολο των θέσεων ελλιμενισμού Αγκυροβολίου Τουριστικών Σκαφών και λοιπών περιμετρικών κρηπιδωμάτων της συγκεκριμένης λιμενολεκάνης. Οι εργασίες προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί έως τις 28 Απριλίου 2023.

Παρακαλούμε για την ενημέρωση και τη συνεργασία των χρηστών της λιμενικής εγκατάστασης με την άμεση απομάκρυνση των όποιων ιδίων μέσων πρόσδεσης έχουν τοποθετηθεί, προκειμένου να ολοκληρωθούν με ασφάλεια οι εργασίες. Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πρόσθετη διευκρίνιση ή πληροφορία, τυχόν απαιτηθεί.

Golden Star Ferries: “δεν έχουμε αγοράσει κανένα ταχύπλοο έως σήμερα”

0

Με πρόσφατο δελτίο τύπου που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της, η ακτοπλοϊκή εταιρεία Golden Star Ferries “διαψεύδει” ta δημοσιεύματα που τη θέλουν να έχει προχωρήσει στην αγορά ταχύπλοου επιβατικού οχηματαγωγού και πιο συγκεκριμένα του GOTLANDIA II.

“Με αφορμή δημοσιεύματα που κυκλοφορούν στον τύπο σχετικά με αγορά πλοίου από την εταιρεία μας, θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι η GOLDEN STAR FERRIES δεν έχει προβεί σε ουδεμία αγορά ταχυπλόου μέχρι και σήμερα”, αναφέρει λακωνικά η ανακοίνωση.

Πως μεταφράζεται; Αφήνει ένα παραθυράκι στη φράση “μέχρι και σήμερα”, αφού μ’ αυτόν τον τρόπο δεν διαψεύδει ουσιαστικά τα δημοσιεύματα, υπονοεί όμως ότι η αγορά που δεν έγινε μέχρι και σήμερα μπορεί να γίνει αύριο, μεθαύριο, κ.λ.π.!

Η αλήθεια είναι ότι οι αδερφοί Στεφάνου έχουν επιθεωρήσει το GOTLANDIA II και φέρεται να έχουν έρθει σε μία προφορική συμφωνία απόκτησης του, πλην όμως, εάν δεν “πέσουν” οριστικές υπογραφές δεν προτίθεται να ανακοινώσουν κάτι, μιας και πολλές φορές αγοραπωλησίες έχουν χαλάσει για διάφορους λόγους κυριολεκτικά στο παρά ένα.

Σε λίγες ημέρες πιθανόν να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο και να γνωρίζουμε οριστικά τι έχει γίνει.

Με πληροφορίες από τη σελίδα seanews.gr