Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1460

Εκλογές – Κοινότητες: Η κατάργηση του ορίου των 300 κατοίκων και το αίτημα για ξεχωριστή κάλπη για τις κοινότητες

0
Εκλογές
Εκλογές

Ανακοίνωση με θέμα “Κοινότητες Ελλάδος – Κάλεσμα προς όλους τους Βουλευτές να ακούσουν τις φωνές του τόπου τους πριν ψηφίσουν το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β΄βαθμού»”.  Ποιος; Η Συντονιστική Επιτροπή του Δικτύου Κοινοτήτων.

Και τι ζητάει; Την επαναφορά της ανεξάρτητης – ξεχωριστής κάλπης για την ανάδειξη των προέδρων και των συμβουλίων των Κοινοτήτων! … Μάλιστα σημειώνει ότι τα ξημερώματα της 6ης Απριλίου έγιναν σημαντικές αλλαγές για την τοπική αυτοδιοίκηση ενόψει εκλογών  σε επίπεδο κοινοτήτων που κανείς δεν πήρε χαμπάρι..

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής του Δικτύου Κοινοτήτων:

Το Υπουργείο Εσωτερικών αποφάσισε να περάσει κυριολεκτικά νύχτα, τροποποιήσεις για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Συγκεκριμένα στις 3 τα ξημερώματα της 6ης Απριλίου 2023 χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση, χωρίς να περάσει από δημόσια διαβούλευση τις προτάσεις του, πρόσθεσε στο σχέδιο νόμου “Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού» διατάξεις που αφορούν τις Κοινότητες.

Συγκεκριμένα, καταργείται το πληθυσμιακό κριτήριο των 300 κατοίκων για την εκλογή προέδρου Κοινότητας, δηλαδή μονοεδρικές θα είναι οι Κοινότητες κάτω των 200 κατοίκων.

Άνω των διακοσίων προβλέπεται τριμελές συμβούλιο Κοινότητας (τρία (3) μέλη, σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από διακόσιους έναν έως δύο χιλιάδες (201 – 2.000) κατοίκους.

Στις Κοινότητες κάτω των 200 κατοίκων πρόεδρος θα εκλέγεται ο πρώτος υποψήφιος σε σταυρούς του συνδυασμού που πλειοψήφησε στην Κοινότητα (…, πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας εκλέγεται ο πρώτος σε σταυρούς προτίμησης υποψήφιος του συνδυασμού που συγκέντρωσε κατά την αρχική ψηφοφορία (α’ γύρος) στη δημοτική κοινότητα την απόλυτη ή σχετική πλειοψηφία του συνόλου των έγκυρων ψηφοδελτίων. Οι λοιποί υποψήφιοι, του ίδιου συνδυασμού, κατά τη σειρά των σταυρών που έλαβαν, λογίζονται ως αναπληρωματικοί. Σε περίπτωση ισοψηφίας, το αρμόδιο δικαστήριο διενεργεί κλήρωση).

Στις Κοινότητες άνω πλέον των 200 κατοίκων που θα έχουν τριμελή, πενταμελή, εντεκαμελή ή δεκαπενταμελή συμβούλια την πλειοψηφία και τον Πρόεδρο θα έχει ο συνδυασμός του Δημάρχου κατά 3/5 είτε έχει πλειοψηφήσει στην Κοινότητα ο συνδυασμός του, είτε όχι.

α) (τρία (3) μέλη, σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από διακόσιους έναν έως δύο χιλιάδες (201 – 2.000) κατοίκους,

β) πέντε (5) μέλη, σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από δύο χιλιάδες έναν έως δέκα χιλιάδες (2.001 – 10.000) κατοίκους,

γ) έντεκα (11) μέλη, σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν έως πενήντα χιλιάδες (10.001 – 50.000) κατοίκους και

δ) δεκαπέντε (15) μέλη, σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από πενήντα χιλιάδες έναν (50.001) και άνω κατοίκους.)

Ένα μήνα πριν τις εθνικές εκλογές όλα αυτά …και εμείς έστω και στο παρα πέντε σας καλούμε για την αλήθεια της κάλπης και όχι για «πυροτεχνήματα» και τρικ εντυπωσιασμού!

Επαναφέρετε την ανεξάρτητη – ξεχωριστή κάλπη για την ανάδειξη των προέδρων και των συμβουλίων των Κοινοτήτων! Τον πιο δημοκρατικό τρόπο εκλογής τοπικών συμβουλίων τα τελευταία 40 χρόνια!
Η εκλογή του Συμβουλίου Κοινότητας και του Προέδρου Κοινότητας από τον συνδυασμό που πλειοψηφεί σε κάθε Κοινότητα (καμία διάκριση των Κοινοτήτων σε άνω και κάτω των 300 ή και 200 όπως προκρίνεται κατοίκων) πέρα από το όποιο αποτέλεσμα σε επίπεδο Δήμου.
Ενισχύστε τις Κοινότητες – δηλαδή τις τοπικές κοινωνίες – μέσα από την αμεσότερη έκφρασή τους τα Συμβούλια τους και όχι υποβαθμίζοντας τα μετατρέποντας τα σε προεκλογικά περίπτερα των υποψηφίων Δημάρχων.

Αντιληφθείτε επιτέλους ότι οι ανεξάρτητες Κοινότητες δεν «απειλούν» την κυβερνησιμότητα των Δήμων αλλά εκφράζουν την αγωνία τους για τη διάλυση της υπαίθρου, την απομάκρυνση νέων ανθρώπων να ασχοληθούν με τα κοινά του τόπου τους, λειτουργούν ως πρώτο βήμα μιας κοινωνίας που μπορεί να ονειρεύεται, να σχεδιάζει το παρόν και το μέλλον το δικό της και των παιδιών της.

Κατά τη συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, την Παρασκευή 7 Απριλίου 2023, τέθηκε αίτημα από τον Βουλευτή Λαρίσης Μάξιμο Χαρακόπουλο, ο οποίος και προεδρεύει στην εν λόγω επιτροπή της Βουλής, για το παραπάνω ζήτημα. Να εξεταστεί η δυνατότητα να εκλέγεται Πρόεδρος της Κοινότητας από τον πλειοψηφήσαντα συνδυασμό σε επίπεδο Κοινότητας ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα σε επίπεδο Δήμου και τόνισε ότι είναι έμπρακτη αναγνώριση της βούλησης της τοπικής κοινωνίας και πρέπει να γίνει σεβαστή από την πολιτεία. Η άμεση απάντηση του Υπουργού Εσωτερικών ήταν ότι θα φέρει τροπολογία προς αυτήν την κατεύθυνση.

Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες της εποχής της πανδημίας, οι Κοινότητες τον Μάρτιο – Μάιο του 2021 ενώθηκαν και ένα πρώτο άτυπο δίκτυο εμφανίστηκε και αντέδρασε με πληθώρα υπομνημάτων και προτάσεων που καταθέσαμε προς την ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και την ΚΕΔΕ.

Δυστυχώς, δεν πείσαμε για την αντισυνταγματικότητα και την αντιδημοκρατικότητα των διατάξεων και ψηφίστηκε ο νόμος 4804/2021 καταργώντας επί της ουσίας την φωνή των Κοινοτήτων.

Διαβάζουμε δημοσιεύματα που δείχνουν ότι ο Υπουργός Εσωτερικών φαίνεται να λέει ότι θα φέρει και άλλες τροποποιήσεις «συμμορφούμενος προς τας υποδείξεις» είτε του Συμβουλίου Επικρατείας, είτε πολιτικών πιέσεων για προεκλογικούς λόγους, είτε γιατί φτάνουν συνεχώς οι φωνές στα γραφεία του από τα χωριά που αγωνιούν έρημα πια και αποδεδειγμένα μέσω και της πρόσφατης απογραφής. Απογραφή που επίσημα δεν έχουν δημοσιοποιηθεί τα αποτελέσματα της ανά Δήμο-ανά Κοινότητα.

Άλλο ένα «δυστυχώς» είναι και το αυτονόητο που ως Δίκτυο Κοινοτήτων Ελλάδος είχαμε επισημάνει και αναδείξει: 3,5 χρόνια μετά από αυτή τη λογική διαμαρτυρία μας τα έξοδα κίνησης των προέδρων θα εξαιρούνται φορολογίας (από το φορολογικό έτος 2023 όμως!) και δεν θα λογίζονται ως μισθωτή εργασία όπως πολύ κακώς γίνεται μέχρι σήμερα με τα γνωστά επιβαρυντικά φορολογικά προβλήματα στην πλειοψηφία των προέδρων των Κοινοτήτων.

Για το συγκεκριμένο ζήτημα ο πρόεδρος της Κοινότητας Καλαμάτας και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Δικτύου Κοινοτήτων Ελλάδος είχε ανταλλάξει αλληλογραφία με τον σημερινό Υπουργό Εσωτερικών και συνοπτικά η απάντησή του Υπουργού ήταν «ότι δεν είναι προς το συμφέρον των προέδρων των κοινοτήτων η εν νέου ανακίνηση του ζητήματος αναφορικά με το καθεστώς φορολόγησης των εξόδων κίνησης που λαμβάνουν, όπως προκύπτει από την απόφαση της Κ.Ε.Δ.Ε. υπ’αριθ. 455/09.12.2021.»

Επίσης στο επόμενο διάστημα, μετά από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, το Υπουργείο Εσωτερικών αναγκάζεται να εναρμονιστεί ως προς την εκλογή του προέδρου Κοινότητας άνω των 300 κατοίκων για την τρέχουσα δημοτική περίοδο δηλαδή έως 31.12.2023.

Τον Αύγουστο του 2019, ως εκπρόσωποι των Κοινοτήτων είχαμε επισημάνει μέσα στην Βουλή, ότι όλως αντισυνταγματικώς δεν εφαρμόστηκε ο τρόπος εκλογής του Νόμου που ψηφιστήκαμε. Τον Σεπτέμβριο του 2019, δικηγόρος από τα Γιαννιτσά κατέθεσε προσφυγή και πέτυχε την έκδοση της υπ’αριθμ 283/2023 απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ. Δηλαδή σε όλες τις Κοινότητες άνω των 300 κατοίκων (εκτός από αυτές που Πρόεδρος εκλέχτηκε σε συνδυασμό που συγκέντρωσε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%) θα πρέπει από την στιγμή που θα ψηφιστεί ο νόμος τη Μ.Τρίτη και εκδοθεί εγκύκλιος από το Υπουργείο Εσωτερικών, να γίνει ειδική συνεδρίαση του Συμβουλίου Κοινότητας για να εκλεγεί εκ νέου ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Κοινότητας. Υποψήφιοι θα είναι οι σύμβουλοι που έχουν πάρει τους περισσότερους σταυρούς από τους δύο πρώτους πλειοψηφήσαντες συνδυασμούς. Και όλα αυτά γιατί ο Νόμος που ψηφίστηκε από την Κυβέρνηση το 2019 ήταν αντισυνταγματικός.

Ακόμα και σήμερα ο τρόπος εκλογής του προέδρου της Κοινότητας άνω των 300/200 κατοίκων δεν διατυπώνεται σαφώς στον νόμο 4804/2021 προκαλώντας ερμηνείες.

Κλείνουμε, εκ νέου, με το πάγιο αίτημα μας για επαναφορά της ανεξάρτητης – ξεχωριστής κάλπης για την ανάδειξη των προέδρων και των συμβουλίων των Κοινοτήτων!

Με πληροφορίες από τη σελίδα airetos.gr

Η κρουαζιέρα φέρνει …φουρτούνα κι όχι έσοδα στα νησιά της Ελλάδας

0
Κρουαζιέρα
Κρουαζιέρα

Καθώς πλησιάζει η καλοκαιρινή σεζόν και τα κρουαζιερόπλοια έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν μαζικά την εμφάνισή τους στα ελληνικά νερά, πληθαίνουν οι φωνές των ειδικών που μιλούν για δυσανάλογα υψηλές αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, στις υποδομές και στους προορισμούς σε σχέση με τα έσοδα που αφήνουν.

Η κρουαζιέρα εξακολουθεί να κατατάσσεται από μια μεγάλη μερίδα των ειδικών μεταξύ των τουριστικών δραστηριοτήτων με το χειρότερο προφίλ βιωσιμότητας. Την ώρα που η μέση δαπάνη ανά ξένο επισκέπτη στη χώρα κινείται πλέον πάνω από τα 700 ευρώ, στην κρουαζιέρα παραμένει στα επίπεδα των 200 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος που δείχνουν για το 2022 έσοδα της τάξης του ενός δισεκατομμυρίου από 4.381.876 επιβάτες, με βάση τα στοιχεία αφίξεων κρουαζιέρας της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).

Ακόμα όμως κι αν τα έσοδα από την κρουαζιέρα (τα οποία σημειωτέον υπολείπονται σημαντικά στην Ελλάδα σε σχέση με αυτά που αποκομίζουν άλλες μεσογειακές χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία, σύμφωνα με μελέτη της διαΝΕΟσις) ήταν υψηλότερα από αυτά των τυπικών ταξιδιωτών, τα προβλήματα που προκαλούν τα κρουαζιερόπλοια και η μαζική αποβίβαση χιλιάδων επισκεπτών σε προορισμούς με χαμηλή φέρουσα ικανότητα δεν νομιμοποιούν την ανεξέλεγκτη διατήρηση της δραστηριότητας αυτής.

Οι δυσμενείς επιπτώσεις της κρουαζιέρας πρέπει να περιοριστούν ώστε να μην προκαλέσουν σημαντικές πιέσεις στις τοπικές κοινωνίες, επισημαίνουν οι ειδικοί. «Η κρουαζιέρα και ιδίως οι επιβάτες κρουαζιέρας ασκούν πιέσεις στα κοινωφελή δίκτυα και συστήματα υπηρεσιών ενός προορισμού», αναφέρει η μελέτη της διαΝΕΟσις.

Ενδεικτικά, η αύξηση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας προκαλεί την επιβάρυνση των μεταφορικών δικτύων και των μέσων μεταφοράς με την αύξηση των απορριμμάτων. Οι επιπτώσεις είναι σημαντικές ιδίως όταν ο αριθμός των επιβατών που αποβιβάζονται ταυτόχρονα σε έναν προορισμό είναι πολύ μεγάλος.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην Ελλάδα είναι η Σαντορίνη, όπου σε ημέρες υψηλής κίνησης, με ταυτόχρονες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, περίπου 10.000 επιβάτες κρουαζιέρας αποβιβάζονται στο νησί, αριθμός που ισοδυναμεί με το 75% του μόνιμου πληθυσμού, ενώ την ίδια στιγμή επιπτώσεις υπάρχουν και για τους τουρίστες που βρίσκονται στο νησί. Τουρίστες οι οποίοι καταβάλλουν πολλαπλάσια χρήματα για τη διαμονή τους και την ψυχαγωγία τους και ωστόσο υπομένουν τον συνωστισμό και την όχληση που δημιουργούν οι μαζικές ημερήσιες εκδρομές των επιβατών από τα κρουαζιερόπλοια.

Τίθεται δηλαδή θέμα κανιβαλισμού του ίδιου του τουριστικού προϊόντος. Εξάλλου ακόμα και μετά τις προσπάθειες για περιορισμό του ημερήσιου αριθμού επιβατών που αποβιβάζουν τα πλοία αυτά στη Σαντορίνη, μια ματιά στον φετινό προγραμματισμό δείχνει πως για παράδειγμα στις 5 Ιουλίου αναμένονται περισσότεροι από 9.000 επιβάτες όπως κι άλλες μέρες αυτού του μήνα και ακόμα περισσότεροι τον Αύγουστο.

Στις αρχές του 2019, ένα χρόνο πριν προκύψει η πανδημία που έθεσε πρόσκαιρο φρένο στην αλματώδη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, έκθεση της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (TRAN Committee) τοποθετούσε τη Σαντορίνη αλλά και άλλους ελληνικούς προορισμούς στη λίστα με τις περιοχές υψηλού κινδύνου από τον υπερτουρισμό, κάνοντας λόγο για αλλοίωση του χαρακτήρα και του κοινωνικού ιστού από την ανεξέλεγκτη καθημερινή ροή δεκάδων χιλιάδων τουριστών.

Στη μελέτη του τμήματος Πολιτικής για τη Διαρθρωτική Πολιτική και την Πολιτική Συνοχής της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικών Πολιτικών που ζήτησε η TRAN Committee του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναφέρεται επίσης πως στην Ελλάδα εκτός από τη Σαντορίνη, Ιόνιο και Πελοπόννησος είναι μεταξύ των 15 ευρωπαϊκών περιφερειών «με υψηλό κίνδυνο» από τον υπερτουρισμό.

Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν εδώ: επιπτώσεις δεν υπάρχουν μόνο από τον μεγάλο αριθμό επιβατών αλλά και από τα ίδια τα κρουαζιερόπλοια. Και αφορούν κυρίως θέματα ρύπανσης. «Το κρουαζιερόπλοιο καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του σε ένα λιμάνι λειτουργεί τις ηλεκτρογεννήτριές του προκειμένου να έχει επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας για να λειτουργούν οι διάφοροι χώροι του και να εξυπηρετούνται οι επιβάτες του. Η λειτουργία των ηλεκτρομηχανών δημιουργεί ατμοσφαιρική ρύπανση στην περιοχή πέριξ του λιμένα», προειδοποιούσε ήδη πριν από την πανδημία σε ειδική μελέτη της η διαΝΕΟσις.

Σε αυτά τα ζητήματα πρέπει να προστεθούν και θέματα όπως η διαχείριση των υγρών και στερεών αποβλήτων, η αποδέσμευση θείου (που συλλέγεται από ορισμένα πλοία τα οποία είναι εφοδιασμένα με πλυντηρίδες – scrubbers) στη θάλασσα και, ασφαλώς, η εν γένει επιβάρυνση του οδικού δικτύου των προορισμών από τα εκατοντάδες λεωφορεία που καλούνται να μεταφέρουν τους επιβάτες από τα σημεία αφίξεών τους. Για πολλούς το ισοζύγιο των οικονομικών ωφελειών με τις οικονομικές επιπτώσεις είναι ελλειμματικό.

Μια πρόσθετη πολύ σημαντική επίπτωση των κρουαζιερόπλοιων έχει να κάνει με την «αισθητική αλλοίωση του τοπίου του προορισμού», ιδίως σε περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Ενδεικτικό στην περίπτωση αυτή είναι το παράδειγμα της Βενετίας, όπου ένας από τους λόγους απαγόρευσης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στον κεντρικό λιμένα της πόλης ήταν η αλλοίωση του χαρακτήρα και του τοπίου της.

Ολα τα παραπάνω προβλήματα έχουν ασφαλώς εντοπιστεί και σε άλλες χώρες και πόλεις που επιβαρύνονται από την κρουαζιέρα όπως η Βαρκελώνη, το Ντουμπρόβνικ, τα Κανάρια Νησιά κ.ά. Σε αντίθεση με την Ελλάδα όμως, όπου πανηγυρίζεται η μεγάλη αύξηση των πλοίων κρουαζιέρας που έχουν προγραμματίσει να έρθουν φέτος στο Αιγαίο και στο Ιόνιο και τα λιγοστά –αν όχι καθόλου– μέτρα ελέγχου των ροών αυτών, οι προαναφερθείσες περιοχές έχουν λάβει αυστηρά μέτρα ελέγχου του αριθμού των επιβατών κρουαζιέρας αλλά και του αριθμού των πλοίων που τις προσεγγίζουν και επιπλέον έχουν επιβάλει και σημαντικά ανταποδοτικά τέλη που εισπράττονται προς όφελος των προορισμών.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα “Καθημερινή” 

Mediterraneo First Care Santorini: Μία νέα ολοκληρωμένη ιατρική φροντίδα έφτασε

0

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή, 7 Απριλίου 2023 στη Σαντορίνη τα εγκαίνια του Πολυιατρείου – Διαγνωστικού κέντρου Mediterraneo First Care Santorini.

Πρόκειται για μία νέα πρότυπη ολοκληρωμένη μονάδα πρωτοβάθμιας Υγείας, τη δεύτερη που δημιούργησε ο Όμιλος Mediterraneo 4 χρόνια μετά το Πολυιατρείο της Γλυφάδας.

Την τέλεση του Αγιασμού πραγματοποίησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θήρας, Αμοργού και Νήσων κ. Αμφιλόχιος, το παρών έδωσαν εκπρόσωποι όλων των φορέων του νησιού ενώ η εκδήλωση συνεχίστηκε με χαιρετισμό του Βουλευτή Κυκλάδων κ. Βρούτση Ιωάννη, του Έπαρχου κ. Δαρζέντα Χαράλαμπου και του Δημάρχου Σαντορίνης κ. Σιγάλα Αντωνίου, οι οποίοι τόνισαν την αναγκαιότητα ύπαρξης μίας τέτοιας μονάδας στο πανέμορφο νησί της Σαντορίνης.

Η Πρόεδρος του Ομίλου Mediterraneo, κ. Δραγίνη Γεωργία έκανε μία ιστορική αναδρομή από τη σύλληψη της ιδέας για τη νέα αυτή πρότυπη μονάδα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας του Ομίλου μέχρι την υλοποίηση και την ολοκλήρωση του εγχειρήματος που επισφραγίστηκε με την τέλεση των εγκαινίων την ημέρα αυτή.

Έκανε αναφορά στους σημαντικούς ανθρώπους που συνέβαλλαν στο έργο αυτό, σε όλη τη διαδρομή και κατέστησε σαφές ότι η μονάδα αυτή έχει ως στόχο πρώτα την εξυπηρέτηση των κατοίκων του νησιού της Σαντορίνης και έπειτα των επισκεπτών της.

Σε ευχάριστο κλίμα τα ηνία της εκδήλωσης ανάλαβε το συγκρότημα “Les Au Revoir”, που έντυσε μουσικά τη βραδιά με επιρροή από ρομαντικούς συνθέτες όλων των εποχών και τη διάθεση να μας ταξιδέψει σε διάφορες γωνιές του κόσμου.

Υπηρεσίες

Ορθοπαιδικό Τμήμα
Το ορθοπαιδικό τμήμα, αποτελούμενο από υψηλού επιπέδου επιστημονικό προσωπικό, εξειδικεύεται στη διάγνωση και αντιμετώπιση μυοσκελετικών παθήσεων και κακώσεων. Έμπειροι ορθοπαιδικοί είναι πάντα έτοιμοι να αντιμετωπίσουν κάθε περιστατικό στην ορθοπαιδική χειρουργική και την τραυματολογία.

Χειρουργικό Τμήμα
Το χειρουργικό τμήμα του Mediterraneo First Care Santorini είναι επανδρωμένο από άρτια εκπαιδευμένους χειρουργούς, οι οποίοι καθημερινά καλούνται να αντιμετωπίσουν τα περιστατικά με τη διαδικασία του προγραμματισμένου ραντεβού. Το ανθρώπινο δυναμικό διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην εφαρμογή όλων των καινοτόμων τεχνικών, ώστε να εξασφαλίζεται η ορθότερη επιλογή της θεραπευτικής μεθόδου για κάθε περιστατικό.

Ακτινολογικό Τμήμα
Εξοπλισμένο με ψηφιακά μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, με δυνατότητα αποθήκευσης της εικόνας, ώστε να ανασύρονται παλιές εξετάσεις, όποτε απαιτηθεί, για συγκριτικό έλεγχο. Διενεργούνται όλες οι απλές και οι περισσότερες ειδικές ακτινογραφίες.

Τμήμα Αξονικής Τομογραφίας
Το τμήμα διαθέτει τον αξονικό τομογράφο Philips Incisive CT σπειροειδούς σάρωσης 128 τομών με το πιο σύγχρονο λειτουργικό σύστημα. Διενεργούνται όλες οι απλές αξονικές, αξονικές στεφανιογραφίες, perfusion εγκεφάλου και λοιπών συμπαγών σπλάχνων.

Βιοπαθολογικό Τμήμα
Στο βιοπαθολογικό τμήμα πραγματοποιούνται:

  • Αιματολογικές-βιοχημικές και ανοσολογικές εξετάσεις.
  • Pcr test: Διαγνωστικά τεστ για την μοριακή ανίχνευση του κορωνοϊού SARS-CoV-2
  • Rapid test: Διαγνωστικά τεστ για την ταχεία ανίχνευση του κορωνοϊού SARS-CoV-2

Στοίχημα – Champions League: Μπορεί την υπέρβαση η Μπάγερν

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Βραδιά Τσάμπιονς Λιγκ η αποψινή, με δύο ματς για τα προημιτελικά της διοργάνωσης, με τις Μάντσεστερ Σίτι και Μπενφίκα να θέλουν να εκμεταλλευτούν τον παράγοντα έδρα κόντρα σε Μπάγερν και Ίντερ, αντίστοιχα.

  1. Μάντσεστερ Σίτι – Μπάγερν (22:00)

Ξεκινάμε από το μεγαλύτερο ματς της βραδιάς, με τη Μάντσεστερ Σίτι να υποδέχεται την Μπάγερν. Με αλλαγή προπονητή πρόσφατα οι Γερμανοί, με τον Τούχελ να μην ξεκινάει με τον καλύτερο τρόπο, γνωρίζοντας τον αποκλεισμό στο Κύπελλο από την Φράιμπουργκ, ωστόσο το περασμένο Σάββατο πανηγύρισε την πρώτη του νίκη, επικρατώντας της ίδιας ομάδας (1-0) στην Μπουντεσλίγκα. Στην αντίπερα όχθη, η Σίτι βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, με τον Γκουαρδιόλα να γνωρίζει καλά τους «Βαυαρούς», έχοντας κάτσει στον πάγκο τους (2013-16). Καλύτερη ομάδα οι γηπεδούχοι, ωστόσο η Μπάγερν αποτελεί μια από τις «βαριές» φανέλες στην Ευρώπη και με τον Τούχελ δείχνει ικανή να αντιδράσει και να πάρει θετικό αποτέλεσμα απόψε. Κρατάμε τη διπλή ευκαιρία υπέρ της, στο 2.19.

Δείτε επίσης: Αυτά είναι τα κορυφαία online casino live

  1. Mπενφίκα – Ίντερ (22:00)

Στο άλλο σπουδαίο ματς για το Τσάμπιονς Λιγκ, η Μπενφίκα υποδέχεται την Ίντερ. Από πικρή ήττα στο ντέρμπι με την Πόρτο (1-2) προέρχονται οι γηπεδούχοι και αναμένεται να ψάξουν για αντίδραση απόψε. Από την άλλη η Ίντερ βρίσκεται σε κάκιστη αγωνιστική κατάσταση, μετράει έξι σερί επίσημα ματς δίχως τρίποντο και ταξίδεψε στην Πορτογαλία με έντονη πίεση. Δύσκολο όσον αφορά την επιλογή σημείου, ωστόσο πρόκειται για δύο ομάδες που διαθέτουν επιθετικές αρετές και αμυντικές αδυναμίες, στέκει η επιλογή του G/G στο 1.95.

Βρείτε εδώ: Έλα στο telegram για προγνωστικά, ψαγμένα άρθρα και πολλά ταμεία με ένα κλικ»

Διαβάστε περισσότερα Προγνωστικά Στοιχήματος στο Foxbet!

* Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις | 21+

Εφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών ο εκδότης Γιώργος Μπόμπολας

0

Πλήρης ημερών «έφυγε» σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 95 ετών ο γνωστός εκδότης Γιώργος Μπόμπολας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο Ιασώ πριν από περίπου 2 ώρες, όπου νοσηλευόταν έπειτα από χτύπημα στο πόδι που είχε προκληθεί από πτώση πριν από μία εβδομάδα.

Υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση μετά την οποία νοσηλευόταν στην εντατική του νοσοκομείου από την οποία εξήλθε σήμερα, οπότε και μεταφέρθηκε σε δωμάτιο.

Ο εκλιπών αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας τα τελευταία χρόνια.

Είχε επί χρόνια ισχυρή παρουσία στους τομείς των κατασκευών, της ενέργειας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

To βιογραφικό του

Γεννήθηκε το 1928 στον Πειραιά με καταγωγή από τη Μεσσηνία και τη Λακωνία. Ο πατέρας του ήταν αντάρτης του Ελληνικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού και πολέμησε στην Εθνική Αντίσταση.

Ο ίδιος συνελήφθη σε ηλικία 14 ετών από τους Γερμανούς επειδή έγραφε συνθήματα υπέρ της Αντίστασης σε τοίχους στην Καστέλλα. Συνέχισε τη δράση του ως μέλος της ΕΠΟΝ.

Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Η επιχειρηματική δραστηριότητα

Ο Γιώργος Μπόμπολας στράφηκε στον ιδιωτικό τομέα και ίδρυσε την κατασκευαστική εταιρεία «Τεχνοδομή» με βασικό συνέταιρο τον μετέπειτα υπουργό Δημοσίων Έργων Ευάγγελο Κουλουμπή.

Οι επιχειρηματικές του δραστηριότητες επικεντρώθηκαν στους τομείς των κατασκευών, της ενέργειας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης (ΜΜΕ), με όχημα δύο εταιρείες:

  • την Ελλάκτωρ, που προέκυψε μετά από τη συγχώνευση των Ακτωρ ΑΤΕ και Ελληνική Τεχνοδομική ΑΕ το 1999.
  • την Πήγασος Εκδοτική, στην οποία ανήκαν ο τηλεοπτικός σταθμός Mega Channel (κατά 25%, έως τον Νοέμβριο του 2019), οι εφημερίδες Εθνος και Ημερησία (έως το 2017), καθώς και μια σειρά ιστοσελίδων και περιοδικών εντύπων.

Κατείχε επίσης ποσοστό του Καζίνο της Πάρνηθας, καθώς και ποσοστά στην Αττική Οδό και τα ορυχεία χρυσού στη Χαλκιδική.

Με πληροφορίες από τη σελίδα newmoney.gr

Μύκονος: Επιλεκτικές αυτοψίες και “γκάζια” από την Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου

0
Μύκονος - Κυκλάδες
Μύκονος - Κυκλάδες

Αποκαλυπτικό όσων συμβαίνουν στη Μύκονο και του τρόπου λειτουργίας των ελεγκτικών αρχών στο νησί είναι έγγραφο της εισαγγελέως Πρωτοδικών Σύρου Ολυμπίας Λαμπροπούλου προς τους επικεφαλής των υπηρεσιών Δόμησης Μυκόνου και Σύρου.

Στο έγγραφο με ημερομηνία 27 Μαρτίου η κ. Λαμπροπούλου κατηγορεί τους προϊσταμένους των δύο υπηρεσιών για ολιγωρία, επιλεκτική διενέργεια αυτοψιών και τους ζητάει ευλαβική τήρηση της νομιμότητας προειδοποιώντας τους ότι «οποιαδήποτε παράβαση εκ μέρους σας θα έχει ως αποτέλεσμα την άμεση εφαρμογή των περί αυτοφώρου διατάξεων».

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της «Καθημερινή», ο εισαγγελέας Εφετών Αιγαίου Οδυσσέας Τσορμπατζόγλου ζήτησε από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου να διεξαγάγει κατεπείγουσα έρευνα για το θέμα των αυθαιρέτων στη Μύκονο που νομιμοποιήθηκαν δυνάμει του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ περί «τακτοποίησης» (4495/2017).

“Ελλειψη προσωπικού” 

Κι αυτό διότι, κατά παράβαση της νομοθεσίας, σε μόλις τρεις ή τέσσερις περιπτώσεις τακτοποίησης κτισμάτων στη Χώρα της Μυκόνου και στην Ανω Μερά έχει ζητηθεί η έγκριση της αρμόδιας Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, με τον αριθμό των αυθαιρέτων που νομιμοποιήθηκαν την τελευταία πενταετία να υπολογίζεται σε εκατοντάδες.

Στο έγγραφό της προς τις υπηρεσίες Δόμησης Μυκόνου και Σύρου η κ. Λαμπροπούλου επισημαίνει ότι «κατά το παρελθόν έχει παρατηρηθεί ότι επικαλούμενη έλλειψη προσωπικού και φόρτο εργασίας, η υπηρεσία σας επιδεικνύει ολιγωρία ως προς την εκτέλεση παραγγελιών προς διενέργεια αυτοψίας για τη διαπίστωση αυθαίρετων κτισμάτων στην περιοχή αρμοδιότητάς σας».

Το αποτέλεσμα της ολιγωρίας είναι, σύμφωνα με την εισαγγελέα, οι εμπλεκόμενοι είτε να συνεχίζουν ανενόχλητοι τις δίχως άδεια οικοδομικές εργασίες τους είτε να προβαίνουν «όψιμα», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, στην τακτοποίηση του κτίσματος καταστρατηγώντας τις διατάξεις του νόμου 4495 του 2017.

Η εισαγγελέας κατηγορεί ακόμη τους προϊσταμένους των δύο υπηρεσιών Δόμησης ότι ενημερώνουν τις αρμόδιες αρχές για τα αποτελέσματα των ελέγχων τους με καθυστέρηση και συχνά αφού πρώτα οι κάτοχοι των αυθαίρετων κτισμάτων έχουν προλάβει να υπαχθούν στον ευεργετικό νόμο περί τακτοποίησης – νομιμοποίησης.

Η εισαγγελέας μάλιστα αφήνει να εννοηθεί ότι οι υπάλληλοι των υπηρεσιών δεν ελέγχουν τα έγγραφα και δικαιολογητικά που απαιτούνται για την υπαγωγή στον νόμο. «Απαιτείται ειδική ευαισθησία για όλες τις ζώνες όπου απαγορεύεται η δόμηση, ιδίως δε τους αρχαιολογικούς χώρους, για τους οποίους οφείλετε σε κάθε περίπτωση έκδοσης σχετικής άδειας από την υπηρεσία σας να έχετε διακριβώσει εάν έχει προηγηθεί σχετική έγκριση από την αρμόδια Αρχαιολογική Υπηρεσία».

Σύμφωνα με την πρόεδρο των Ελλήνων Αρχαιολόγων Δέσποινα Κουτσούμπα, σε μόλις τρεις ή τέσσερις περιπτώσεις τακτοποίησης αυθαιρέτων στη Χώρα της Μυκόνου και στην Ανω Μερά (είναι εντός αρχαιολογικής ζώνης) έχει ζητηθεί από το 2017 μέχρι σήμερα η γνώμη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων. Για το συγκεκριμένο θέμα διεξάγεται ήδη από χθες ξεχωριστή έρευνα κατόπιν παραγγελίας του εισαγγελέα Εφετών Αιγαίου Οδυσσέα Τσορμπατζόγλου.

Μύκονος: Επιλεκτικές αυτοψίες είδε η Εισαγγελία – Το αποκαλυπτικό έγγραφο-1

 

«Αδυναμία… εντοπισμού»

Η κ. Λαμπροπούλου, τέλος, κατηγορεί τους προϊσταμένους των υπηρεσιών Δόμησης σε Μύκονο και Σύρο ότι άλλοτε με πρόσχημα την υποστελέχωση και άλλοτε με το πρόσχημα της αδυναμίας εντοπισμού του αυθαίρετου κτίσματος πραγματοποιούν «επιλεκτικές αυτοψίες». «Δεν είναι δυνατό να επικαλείστε αδυναμία εντοπισμού των ως άνω ακινήτων, των οποίων σας έχει γνωστοποιηθεί η ακριβής τοποθεσία με γεωγραφικές συντεταγμένες αλλά και τα πλήρη στοιχεία του ιδιοκτήτη», αναφέρει στο έγγραφό της.

Κλείνοντας, η εισαγγελέας απειλεί τους επικεφαλής των αρμόδιων υπηρεσιών με αυτόφωρο, προειδοποιώντας τους χαρακτηριστικά ότι «οποιαδήποτε παράβαση εκ μέρους σας θα έχει ως αποτέλεσμα την άμεση εφαρμογή των περί αυτοφώρου διατάξεων».

Με πληροφρίες από την εφημερίδα “Καθημερινή”

Χάλκη: Διαθέτει το μικρότερο περιπολικό στον κόσμο

0

«Όταν εσείς καλείτε το 100 εμείς παίρνουμε το 50 εδώ» λέει χαριτολογώντας ο δήμαρχος Χάλκης Ευάγγελος Φραγκάκης μιλώντας για το μικρότερο περιπολικό της Ελληνικής Αστυνομίας (ίσως και του κόσμου) που βρίσκεται στο όμορφο νησί των Δωδεκανήσων.

Πρόκειται για το Citroen Ami, το λιλιπούτειο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που κυκλοφορεί ήδη και στους ελληνικούς δρόμους εδώ και αρκετούς μήνες.

Το συγκεκριμένο όχημα έχει ενταχθεί στη δύναμη του αστυνομικού τμήματος της Χάλκης, όπως επίσης και ένα αντίστοιχο μοντέλο που υπάρχει στο νησί και ανήκει στο Λιμενικό.

«Σιγά – σιγά προσπαθούμε να μετατρέψουμε όλο τον στόλο των οχημάτων που κυκλοφορούν στο νησί σε ηλεκτροκίνητα» συμπλήρωσε ο δήμαρχος του νησιού, ο οποίος είναι περήφανος για το ό,τι η Χάλκη είναι το πρώτο νησί ενεργειακά αυτόνομο χάρη στο φωτοβολταϊκό πάρκο που έχει αποκτήσει.

Η Χάλκη δικαίως χαρακτηρίζεται ως «πράσινο νησί» καθώς έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον να συμμετάσχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την παραγωγή ενέργειας από τα κύματα.

«Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντικό είναι αυτό όχι μόνο για τη Χάλκη αλλά και την Ελλάδα, αλλά και όλη την Ευρώπη, αν καταφέρουμε να παράξουμε ενέργεια από τα κύματα» τόνισε ο δήμαρχος του νησιού που πρωτοστατεί στην πράσινη μετάβαση.

Θυμίζουμε ότι «τρέχει» η πρωτοβουλία GR-eco Islands που στοχεύει στην προώθηση μιας ολοκληρωμένης πράσινης μετατροπής μικρών νησιών, που περιλαμβάνει τομείς όπως η χρήση ΑΠΕ, η ενεργειακή απόδοση, η αειφόρος διαχείριση των αποβλήτων και των υδάτων, η κινητικότητα μηδενικών ρύπων και το «πρασίνισμα» του τουρισμού, μέσω ειδικών επιδοτήσεων και προγραμμάτων του ΥΠΕΝ.

Σημαντικός σύμμαχος στην όλη προσπάθεια είναι το πλούσιο ανανεώσιμο δυναμικό, δηλαδή ο αέρας και ο ήλιος που θα προσφέρουν άφθονη καθαρή ενέργεια και μαζί με τις πρωτοβουλίες για πιο αποδοτική διαχείριση των αποβλήτων και για πιο πράσινες θαλάσσιες και οδικές μεταφορές θα οδηγήσουν τα ελληνικά νησιά στην εποχή της αειφορίας.

Η δράση στη Χάλκη
Η δράση στο νησί της Χάλκης περιλαμβάνει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων για την παραγωγή καθαρής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του νησιού, την παροχή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και υποδομών επαναφόρτισης με ταυτόχρονη ενσωμάτωση «έξυπνων» συστημάτων δημόσιου φωτισμού.

Το έργο προβλέπει επίσης την ανάπτυξη καινοτόμων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και τεχνολογικών εφαρμογών, με αιχμή του δόρατος την ανάπτυξη υποδομών 5G και ευρυζωνικών δικτύων και την εφαρμογή «έξυπνων» λύσεων στα δίκτυα ενέργειας και μεταφορών του νησιού.

Η χρήση οικονομικής, πράσινης ενέργειας για τις μετακινήσεις και τις ευρύτερες δραστηριότητες του νησιού, θα αναδείξει τη Χάλκη σε ένα διεθνές πρότυπο που θα οδηγήσει στην πράσινη ενεργειακή μετάβαση και στην πλήρη απανθρακοποίηση του νησιού. Αυτό θα επιτευχθεί με ένα πλαίσιο ενεργειακής δημοκρατίας με τη δημιουργία μιας ενεργειακής κοινότητας, της οποίας μέλη είναι ο Δήμος και οι κάτοικοι του νησιού της Χάλκης.

Με πληροφορίες από την ertnews.gr

Ατομα με Αναπηρία: Υποδομές πρόσβασης σε 287 παραλίες

0

Η προσβάσιμη παραλία δεν είναι ένα ακόμη «τουριστικό προϊόν» ή μια «παροχή» προς ειδικές ομάδες, αλλά έκφραση πολιτισμού, δημοκρατικό δικαίωμα και υποχρέωση της πολιτείας προς όλους και όλες. Αυτό τονίστηκε, μεταξύ άλλων, από τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και την πρόεδρο του ΕΟΤ Αντζελα Γκερέκου, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της δράσης «Δημιουργία ολοκληρωμένων τουριστικών προσβάσιμων θαλάσσιων προορισμών».

Στόχος του έργου είναι η διασφάλιση της προσβασιμότητας στη θάλασσα ατόμων με αναπηρία και λοιπών εμποδιζόμενων ατόμων, όπως ηλικιωμένοι, έγκυοι, άτομα με κινητικές δυσκολίες κ.ά., καθώς και η προβολή της Ελλάδας ως προσβάσιμου θαλάσσιου τουριστικού προορισμού.

Η Ελλάδα διαθέτει 250 προσβάσιμες παραλίες. Θα μπορούσαν να είναι πολύ περισσότερες, υπήρξαν παλιότερα καθυστερήσεις, αλλά εδώ και αρκετά χρόνια γίνονται βήματα. Το έργο αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση, σε 287 παραλίες σε όλη την Ελλάδα, μη μόνιμων υποδομών για την αυτόνομη πρόσβαση στη θάλασσα ατόμων με αναπηρία ή με περιορισμένη κινητικότητα. Εως σήμερα έχουν ήδη διαμορφωθεί 147 παραλίες στο πλαίσιο αυτής της δράσης. 

Αλήθεια, πόσες θα δούμε στις Κυκλάδες;

Εγκαταστάσεις
Το έργο προβλέπει ολοκληρωμένες εγκαταστάσεις στις προσβάσιμες παραλίες, όπου τα άτομα με αναπηρία ή με δυσκολία μετακίνησης θα μπορούν να μπαίνουν ανεξάρτητα στη θάλασσα (χρησιμοποιώντας κυρίως το ελληνικής δημιουργίας σύστημα seatrack) αλλά όχι μόνον: Θα υπάρχει δυνατότητα για στάθμευση, μετακίνηση, αποδυτήρια, πρόσβαση σε ξαπλώστρα και αναψυκτήριο, δηλαδή όροι για μια πλήρη εμπειρία, όπως τόνισε η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Ολυμπία Αναστασοπούλου.

Για την ευρύτερη γνωστοποίηση των προσβάσιμων παραλιών το υπουργείο Τουρισμού έχει διαμορφώσει ειδικό ιστότοπο με όλες τις σχετικές πληροφορίες (www.accessiblebeaches.gr), καθώς και βίντεο, τα οποία έχουν ανέβει στις σχετικές με τον ελληνικό τουρισμό ιστοσελίδες.

«Ασφάλεια και αξιοπρέπεια»
«Αυτό που συζητάμε τώρα είναι το αυτονόητο, αλλά τρέφω ελπίδα πως θα προχωρήσουμε. Η κοινωνία και οι συνθήκες που επικρατούν μάς κάνουν ανάπηρους. Οταν δεν υπάρχουν ράμπες ή τις φράζουν αυτοκίνητα», είπε ο Αντώνης Τσαπατάκης, «χρυσός» παγκόσμιος πρωταθλητής και «χάλκινος» παραολυμπιονίκης κολύμβησης. Η Αναστασία Πυργιώτη, «χάλκινη» παραολυμπιονίκης, υπογράμμισε την ανάγκη για ασφάλεια και αξιοπρέπεια, και σημείωσε πόσο σημαντικό είναι να μπορεί να μπει μόνη της στη θάλασσα.

Ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κυμπουρόπουλος τόνισε πως είναι σημαντικό να συνειδητοποιούμε ότι δεν κάνουμε κάτι μόνο για λίγους, αλλά για όλους μας. «Δεν αφορά μόνο τα αμαξίδια, αλλά πρέπει να δούμε και άλλες πλευρές όπως για παράδειγμα την πρόσβαση σε τυφλούς. Σήμερα υπάρχουν τεχνολογίες που μάς βοηθούν, για παράδειγμα καθοδηγούν με ηχητικά σήματα τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης», συμπλήρωσε.

Για το πρωτοπόρο στον τομέα αυτό έργο των δήμων τους μίλησαν ο δήμαρχος Γλυφάδας Γεώργιος Παπανικολάου και η δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, Μερόπη Υδραίου. «Δεν θα ξεχάσω μια μητέρα από τη Γαλλία, η οποία με δάκρυα στα μάτια μάς ευχαριστούσε γιατί το παιδί της μπήκε για πρώτη φορά στη θάλασσα πέρυσι το καλοκαίρι στην Κέρκυρα», είπε η κ. Υδραίου. Στον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας λειτουργούν 10 συσκευές seatrack, ενώ στον Δήμο Γλυφάδας υπάρχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

Cycladic IFLY: Σταμάτησαν οι ενδοκυκλαδικές πτήσεις, ποιος ο λόγος

0
Cycladic IFLY
Cycladic IFLY

Ονειρο ήταν και πάει;

Οι ενδοκυκλαδικές πτήσεις ή πιο σωστά οι πτήσεις στο Νότιο Αιγαίο από την Cycladic IFLY αναστέλλονται.  Ο λόγος; Η αδυναμία απόκτησης slots την καλοκαιρινή περίοδο.  Και το ερώτημα που τίθεται είναι ξεκάθαρο: θα τα δούμε και πάλι στον αέρα ή όχι;

Με πέντε προορισμούς εντός Κυκλάδων και με έδρα τη Πάρο, η αλήθεια είναι ότι η εν λόγω εταιρεία δικαιολογούσε την ονομασία της…

Ας δούμε το σχετικό δημοσίευμα από τη σελίδα newmoney.gr 

“Η Cycladic IFLY είναι η πρώτη ελληνική ενδο-νησιωτική αερογραμμή. Από τον Οκτώβριο του 2022 η μικρή αεροπορική του εφοπλιστή Νίκου Λυκιαρδόπουλου, με έδρα το νησί της Πάρου, χρησιμοποιεί 3 νέα αεροσκάφη τύπου Cessna Grand Caravan 208, χωρητικότητας 8 και 12 επιβατών, για να συνδέει γρήγορα τα ελληνικά νησιά μεταξύ τους.

Μέχρι σήμερα εξυπηρετούσε 8 προορισμούς (Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Σύρο, Νάξο, Χανιά Ηράκλειο και Ρόδο), οι πέντε στις Κυκλάδες. Ειδικά τον χειμώνα, η εξυπηρέτηση αυτών των νησιών με τα μικρά αεροσκάφη της Cycladic IFLY αποδείχθηκε καταλυτική.

Παρά την επιχειρησιακή επιτυχία και τη μεγάλη κοινωνική αποδοχή, το πρόγραμμα Cycladic IFLY αντιμετωπίζει σήμερα σοβαρό πρόβλημα στη συνέχισή του για λόγους καθαρά γραφειοκρατικούς.

Ενώ από τον Οκτώβριο του 2022 η εταιρεία έχει υποβάλλει, όπως ορίζει ο νόμος, το πρόγραμμα των πτήσεων της θερινής περιόδου 2023 και από τον Νοέμβριο του ίδιου έτους έχει ζητήσει την απόδοση Διαθέσιμου Χρόνου Πτήσης (Starting and Landing Operation Time – SLOTs) στα «συντονισμένα» αεροδρόμια των νησιών, μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει καμία απάντηση από τις Αρχές (SLOT coordinator).

Από τις 24 Μαρτίου έχουν σταματήσει οι προγραμματισμένες πτήσεις της εταιρείας. Η μη απόδοση slots κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου είναι βέβαιο ότι θα φέρει σοβαρό πλήγμα στο (μη επιδοτούμενο!) business plan της εταιρείας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μια εταιρεία που στην πλήρη ανάπτυξή της τους καλοκαιρινούς μήνες προβλέπεται να απασχολεί 75 ανθρώπους.

Επίσης θα αφήσει ένα κενό στην αεροπορική σύνδεση μεταξύ των ελληνικών νησιών με ό,τι αυτό σημαίνει για την καθημερινότητα των τοπικών πληθυσμών που έχουν ήδη στηρίξει τις μετακινήσεις τους σε αυτή.

 

“Blue Star Naxos”: Πέρασε το φράγμα των 11.500 προσεγγίσεων στην Πάρο

0
Blue Star Naxos
Blue Star Naxos

Οσοι βρέθηκαν σήμερα, απόγευμα Μεγάλης Δευτέρας (10/04) στο λιμάνι του Πειραιά με σκοπό να αναχωρήσουν για Παροναξία – Αγονη Γραμμή και Αμοργό θα παρατήρησαν ότι στη συγκεκριμένη γραμμή έχει δρομολογηθεί το “Blue Star Paros”...

Και το “Blue Star Naxos”; Στην άκρη του λιμανιού. Από αύριο Μεγάλη Τρίτη (11/04) και για μία εβδομάδα μπαίνει στη πρωϊνή γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος και επιστροφή (σ.σ. αντί του “Blue Star Chios“) και στη συνέχεια (19/04) θα πάρει το δρόμο για την πλατφόρμα όπου και θα πραγματοποιήσει την ετήσια ακινησία του…

Θα το δούμε πάλι στη κλασσική του γραμμή το απόγευμα της Πέμπτης 4 Μαϊου..

Ομως, ο λόγος της αναφοράς εδώ είναι για το … ρεκόρ (milestone… όπως λένε και στο χωριό του φίλου Μιχάλη Ρούσσου) που σημείωσε το περασμένο Σάββατο 8 Απριλίου.

Ποιο είναι αυτό; Το πλοίο της Blue Star Ferries συμπλήρωσε 11.500 προσεγγίσεις στο λιμάνι της Πάρου. Και θεωρούμε ότι έχει ανάλογη προσέγγιση και για τη Νάξο με δεδομένο ότι εμπλέκεται στη γραμμή της Παροναξίας…

Η σχετική αναφορά από τον μετρ των στατιστικών Μιχάλη Ρούσσου (σ.σ. υπεύθυνος στατιστικής στο Λιμεναρχείο Πάρου) όπου αναφέρει με ιδιαίτερα γλαφυρό τρόπο

“Σάββατο 8 Απριλίου του 2023, το Blue Star Naxos έφτασε τις 11.500 αφίξεις στο λιμάνι της Πάρου!!

🌟🌟 Το πλοίο που από το 2002, ανελλιπώς, εξυπηρετεί το νησί μας!
Το πλοίο που έχει δέσει τις περισσότερες φορές στο λιμάνι της Πάρου, από αρχή της ανθρωπότητας 💪💪💪. Ας το γιορτάσουμε όπως του αρμόζει! Εάν με διαβάζουν από τα Κεντρικά, εκεί στη Καλλιθέα, περιμένω πρόσκληση για το event 🙃😁😐..

⛴️ Τη χρονιά που μας πέρασε, το Νάξος μας, τα πήγε περίφημα! Διακίνησε πάνω από 160.000 επιβάτες στο λιμάνι της Πάρου, ενώ τα οχήματα ξεπέρασαν τα 26.000.. Εξαιρετικά αδέλφια μου 🙏.

❤️ Από νεαρά παιδιά, μας έχει ταξιδέψει ουκ ολίγες φορές! Μια καρδούλα για το Νάξος μας, που έχουμε μεγαλώσει μαζί του και κοντεύουμε να βγούμε στη σύνταξη και αυτό ακόμα εκεί. Στο μεροκάματο 👏👏👏”

# Να σημειώσουμε ότι όταν την πρωταπριλιά το “Blue Star Naxos”  έπιασε Πάρο,  συμπληρώθηκαν 33.000 προσεγγίσεις από την εν λόγω εταιρεία στο γειτονικό νησί…