Πέμπτη, 10 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1456

ΕΑΣ Νάξου: Να μπει η Γραβιέρα Νάξου ΠΟΠ στα ράφια των γερμανικών super market (video)

0

Ρεπορτάζ για το ταξίδι της Γραβιέρας Νάξου Π.Ο.Π. της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου στο Μόναχο δημοσίευσε το ενημερωτικό ένθετο «Τώρα για το μέλλον» του ΑΝΤ1.

Υπενθυμίζεται, ότι το κορυφαίο τυρί του νησιού μας «πρωταγωνίστησε» σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Γερμανίας στο πλαίσιο διετούς και υποστηριζόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση προγράμματος ενημέρωσης και προώθησής του, με τη συνεργασία (και υπό την αιγίδα) του εκεί ελληνικού προξενείου.

Στην εκδήλωση έδωσαν το «παρών» η προϊσταμένη, κ. Ρέα Τσιτσάνη και στελέχη του ελληνικού προξενείου στο Μόναχο, καθώς και περίπου 50 δημοσιογράφοι και αγοραστές (buyers), ενώ την Ε.Α.Σ. Νάξου εκπροσώπησαν μέλη της Διοίκησής της.

Στη δημοσιογράφο Φωτεινή Νάσσου, η οποία και έκανε το ρεπορτάζ, μίλησαν ο Πρόεδρος, Δημήτρης Καπούνης και ο Αντιπρόεδρος της Ε.Α.Σ., Ιάκωβος Βαλέρης, καθώς και η κ. Ρέα Τσιτσάνη.

«Στόχος μας είναι να ανεβάσουμε τις εξαγωγές όσο πιο πολύ μπορούμε. Το πρόγραμμα αυτό, στο οποίο συμμετέχει η Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π., περιλαμβάνει προώθηση που θα γίνει εδώ στη Γερμανία και όχι μόνο», δήλωσε ο Δ. Καπούνης.

Από την πλευρά του, ο Ιακ. Βαλέρης τόνισε: «Ο σκοπός της εκδήλωσης είναι οι εξαγωγές. Είναι η προσέλκυση νέων αγοραστών, η επαφή με τους ήδη υπάρχοντες πελάτες μας και, το κυριότερο, η προβολή του προϊόντος μέσω των δημοσιογράφων που θα προσέλθουν στην εκδήλωση. Επιδίωξή μας είναι να μπορέσουμε να δούμε μια μέρα τη Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. στο ράφι ενός μεγάλου γερμανικού σούπερ μάρκετ».

Τέλος, η κ. Ρέα Τσιτσάνη επεσήμανε: «Πιστεύουμε ότι η Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. ενδιαφέρει πάρα πολύ, ειδικά τους Έλληνες εισαγωγείς. Γνωρίζουν, βέβαια, το προϊόν, που είναι και Π.Ο.Π. και κάποιοι το διαθέτουν ήδη στα καταστήματά τους. Αλλά, τώρα, θέλουμε να του δώσουμε μια ακόμη μεγαλύτερη ώθηση, προκειμένου να το μάθουν περισσότερο και οι Γερμανοί και περισσότερα ελληνικά εστιατόρια, ώστε να υπάρχει και αυτό το προϊόν στο μενού που προσφέρουν».

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ 

 

Νάξος – Plaza Beach: Προσφορά εργασίας ως καμαριέρα

0
Tο ξενοδοχείο PLAZA BEACH (σ.σ. στη Νάξο), ζητεί  καμαριέρα.
Παρέχονται διαμονή, ασφάλιση και ικανοποιητικές αποδοχές.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστείλουν το βιογραφικό τους
στο email: info@plazabeachhotel.gr , μαζί με μία πρόσφατη φωτογραφία,
ή να καλέσουν στο 6947695199.

Μύκονος: Χριστός Ανέστη αλλά και οι παρανομίες καλά κρατούν

0

«Τότε, στην Ανάσταση γινόντουσαν διάφορες πλάκες. Έπεφταν βαρελότα -έριχνε ακόμα κι ο παπά Βασίλης. Τότε, όμως, ήταν ο κόσμος οικείος».

Η σύντομη αφήγηση παλιάς κατοίκου της Μυκόνου ανήκει σε Μεγάλα Σάββατα παρελθοντικά -και κάπως ξεπερασμένα. Ο οικείος κόσμος χάνεται τώρα ανάμεσα σε ορδές άγνωστων, μεταξύ των οποίων τουρίστες που συνωστίζονται στα στενά της μόνης κυκλαδίτικης παραθαλάσσιας Χώρας.

Κάποιοι περιμένοντας την κορύφωση της Μεγάλης Εβδομάδας στην εξέδρα κάτω από τους φωταγωγημένους σε διαπεραστικό κόκκινο Μύλους, που στέκονται εκεί, στο χρώμα της κυκλαδίτικης πέτρας και του ασβέστη, από τον 17ο αιώνα. Άλλοι βρίσκονται ήδη καθήμενοι στα μαγαζιά που κρατάνε -για λίγο ακόμα- τα ηχεία κλειστά.

Μετά τα μεσάνυχτα του Μεγάλου Σαββάτου, χώροι νυχτερινής διασκέδασης για τους οποίους υπήρξαν πρόσφατα καταγγελίες ηχορύπανσης, αυξάνουν την ένταση της μουσικής. Οι ήχοι μπερδεύονται. Δεν είναι πολύ αργά και ένας έντονος σωματικός καβγάς μεταξύ πελάτη και προσωπικού ασφαλείας μαγαζιού μονοπωλεί το ενδιαφέρον των τουριστών. Ελάχιστα κτίσματα μοιάζουν να διατηρούν τη λειτουργία της οικίας, τα περισσότερα αποτελούν επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος και εμπορικά καταστήματα.

Σε μια τόσο πυκνή Χώρα οι διαφορετικές χρήσεις των χώρων συμπυκνώνονται. Δίπλα από την εκκλησία όπου η αναστάσιμη λειτουργία συνεχίζεται για ώρα μετά το «Χριστός Ανέστη», ένας κράχτης πιτσαρίας ενημερώνει τους περαστικούς ότι σερβίρεται και μαγειρίτσα.

Για τους μη γνώστες του αντικειμένου, μια μόνο βόλτα στα δαιδαλώδη σοκάκια της Χώρας της Μυκόνου δεν είναι αρκετή για να αποκαλύψει το εύρος των αυθαίρετων και παράνομων μετατροπών στα συστατικά στοιχεία του προστατευόμενου οικισμού. «Η Χώρα πάσχει, υποφέρει. Από την άποψη ότι γίνονται συνέχεια παρεμβάσεις στα παραδοσιακά σπίτια», λέει στην «Καθημερινή» κάτοικος του νησιού. «Βγάζουν τις πόρτες και τις κάνουν βιτρίνες. Βάζουν μαύρα κουφώματα. Βάφουν μαύρες τις πλάκες στα καλντερίμια. Απαγορεύονται αυτά. Όπως και οι φωτεινές επιγραφές. Έχουν χάσει το μέτρο».

Λίγο πριν την επίσημη έναρξη της τουριστικής σεζόν, το νησί παραμένει στη σκιά των ελέγχων πολεοδομικών παρεμβάσεων, όμως λίγοι πιστεύουν ότι κάτι πρόκειται να αλλάξει.

Μύκονος: Πάσχα στη σκιά των αυθαιρεσιών-2
Κάποιος που χρησιμοποίησε τη φράση «Το Πριγκιπάτο της Μυκόνου», έδωσε -λένε οι γνωρίζοντες- την ιδέα της ονομασίας του περιβόητου Principote που συνοψίζει το «κράτος εν κράτη» της Μυκόνου.

 

Το νησί των φραχτών

Η Μύκονος το Πάσχα είναι στρωμένη με ένα λεπτό χαλί από πράσινο και κίτρινο χνούδι -τουλάχιστον στην αδόμητη επικράτειά της. Η εκτεταμένη οικοδομή είναι το σήμα κατατεθέν του νησιού, αλλά η κατάσταση εντείνεται αν κανείς φτάσει μέχρι την παραλία.

«Το δημοτικό συμβούλιο όταν βγάζει αποφάσεις για τις παραλίες γράφει μέσα: “Δεν ενοικιάζονται: Πάνορμος, Άγιος Σώστης, Φωκός, Φτελιά” και την ίδια στιγμή τις δουλεύουν εδώ και χρόνια», λέει στην «Καθημερινή» ιδιοκτήτης ξενοδοχείου στη Μύκονο, που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του. «Δύο δημοτικές αποφάσεις και το Προεδρικό Διάταγμα του 2005 λένε για τον Πάνορμο ότι είναι παραλία φυσικού κάλλους. Δεν νοικιάζεται και δεν μπαίνουν σεζλόνγκ». Αντιθέτως, το καλοκαίρι οι ξαπλώστρες φτάνουν μέχρι τη θάλασσα και δίνονται τουλάχιστον προς 150 ευρώ, λέει.

Μύκονος: Πάσχα στη σκιά των αυθαιρεσιών-3
Στον Πάνορμο, το τείχος του περιβόητου Principote εκτείνεται κατά μήκος της παραλίας αφήνοντας ελάχιστο χώρο ακόμα και στη φαντασία του επισκέπτη, που θα ήθελε ίσως να την επισκεφτεί.

 

«Η περίπτωση του Principote έχει ξεφύγει. Κι εγώ δεν είμαι ο παρθένος του νησιού. Έχω κάνει κι εγώ παρανομίες», λέει ο ίδιος ξενοδόχος. «Όλοι έχουμε κάνει, 150%. Αλλά το Principote ξέφυγε. Μιλάμε για 4000 τετραγωνικά πάνω στον Αιγιαλό. Με ξύλα, πλαστικό και πάνελ. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα».

Στον Πάνορμο, η ιστορία της επιχειρηματικής δραστηριότητας πάνω στη θάλασσα κρατάει από παλιά. Από την αρχική ταβέρνα διαφορετικών ιδιοκτητών από τη δεκαετία του 1970 έως το 2000, μέχρι και την τωρινή του χρήση ως beach bar πολυτελείας. Κάποιος που χρησιμοποίησε τη φράση «Το Πριγκιπάτο της Μυκόνου», έδωσε -λένε οι γνωρίζοντες- την ιδέα της ονομασίας που συνοψίζει -για όσους αντιτίθενται στη λειτουργία του- το «κράτος εν κράτη» της Μυκόνου.

Φράχτες όμως κλείνουν και την παραλία στο Cavo Paradiso και στο Καλό Λιβάδι. Στο τελευταίο, ένα μπαρ χτίστηκε πάνω στην ακτή και ο δημόσιος δρόμος άλλαξε κατεύθυνση για να περνάει από πίσω. «Οι φράχτες μπαίνουν γιατί ό,τι κάνεις από μέσα δεν φαίνεται. Χτίζουν τοίχους τέσσερα μέτρα, που επίσης απαγορεύεται -ο τοίχος πρέπει να είναι 80 πόντους και χρειάζεται άδεια. Το κλείνουν τριγύρω, βάζουν και μια πόρτα και μέσα γίνεται ό,τι θέλεις. Σε κάποια περιοχή που δεν θέλω να αναφέρω τώρα, μέσα σε τρεισήμισι στρέμματα βάλανε 50 δωμάτια με πάνελ για το προσωπικό. Και πήγε ο αντιδήμαρχος εκεί για να ανοίξουν έστω λίγο περισσότερο τον δρόμο και μόνο ξύλο δεν έφαγε», λέει ο ξενοδόχος, δείχνοντας όμως προς την μεριά του δημαρχείου ως απάντηση στο ερώτημα ποιος ολιγωρεί στις αποφάσεις για την αναχαίτιση των κάθε είδους παρατυπιών.

«Οι παραλίες που είναι ανοιχτές είναι μακριά. Πρέπει να πάρεις ελικόπτερο για να πας», λέει ο ξενοδόχος.

«Αν δεν πέσει μπουλντόζα στην Μύκονο, δεν θα γίνει η δουλειά», λέει μια άλλη κάτοικος.

Μύκονος: Πάσχα στη σκιά των αυθαιρεσιών-4
«Οι φράχτες μπαίνουν γιατί ό,τι κάνεις από μέσα δεν φαίνεται». Στο Καλό Λιβάδι ένα μπαρ χτίστηκε πάνω στην ακτή και ο δημόσιος δρόμος άλλαξε κατεύθυνση για να περνάει από πίσω. 

 

Τουριστικός κορεσμός

«Πλέον είναι ελάχιστοι οι Μυκονιάτες μαγαζάτορες. Ελάχιστοι, που έχουν αφήσει στα παιδιά τους την ίδια δουλειά. Οι υπόλοιποι δεν έχουν καμία κουλτούρα, οι άνθρωποι. Το πρόβλημα τους είναι πώς θα βγάλουν περισσότερα χρήματα». Η άποψη πολλών ντόπιων για τον κατήφορο των αυθαιρεσιών αλλά και την αισθητική μονοτονία είναι ότι τα ξένα κεφάλαια που επενδύουν στο νησί, δεν «πονάνε τον τόπο». «Είμαστε η τελευταία γενιά που πρόλαβε την παλιά Μύκονο των τυροκομείων», λέει ο ξενοδόχος.

«Μπορεί ο τουρίστας που έρχεται να θέλει αυτό που βλέπεις, αλλά αυτό είναι το 80%. Για μένα το ζητούμενο είναι να μην χαθεί το άλλο. Δεν θέλω να γίνουμε 100% έτσι. Να μην χάσω αυτό το 20% που απομένει», συνεχίζει. «Μου λένε να αλλάξω πελατεία. Δεν θέλω. Θέλω αυτόν τον πελάτη που είχα. Που με έπαιρνε τηλέφωνο από τον χειμώνα, που δούλευε και μάζευε για να έρθει εδώ, να φάει ελληνικό φαγητό, να μπορεί να κατέβει στην παραλία, να πάει στη Δήλο. Γιατί να γίνω κι εγώ με πισίνα; Ωραίο είναι το VIP αλλά γιατί με ωθούν να πετάξω το άλλο;»

Νεότερος ιδιοκτήτης ξενοδοχειακής μονάδας, που δεν διαφωνεί απαραίτητα, εμφανίζεται πιο ρεαλιστής. «Αν ρωτήσεις τον εκάστοτε (επιχειρηματία) θα σου πει ότι το νησί απλά έχει τα κατάλληλα μέσα να αφουγκραστεί τη ζήτηση και τις ανάγκες των διεθνών spenders ώστε να παρέχει ένα ελκυστικό τουριστικό προϊόν», λέει.

Πάντως, είναι προς διερεύνηση αν στο τουριστικό πακέτο περιλαμβάνεται η δυσωδία των αποχετεύσεων που κατακλύζει ανά στιγμές το νησί. «Δεν υπάρχουν υποδομές. Λένε ότι είναι σαν τις Κάννες, αλλά εδώ καθαρίζουν τους δρόμους μόνο όταν ανεβάζουν πάνω την εικόνα και την κατεβάζουν. Υπάρχουν πέντε φρεάτια, τα τρία είναι μπαζωμένα, τα δύο βουλωμένα. Πέρυσι το καλοκαίρι, σε μια βόλτα με τη βάρκα από τον Ορνό μέχρι τα Πρασονήσια, μας έπιασε μια απίστευτη μπόχα στην μέση του πελάγους. Η Αλεομαντρα όπου βρίσκεται ο βιολογικός καθαρισμός, είναι στα τέσσερα χιλιόμετρα. Και μου λέει ο φίλος μου με τη βάρκα, “έμπα μέσα να μην σε πιάνει το πιτσίλισμα από τη θάλασσα, να μην κολλήσεις καμιά χολέρα”. Αυτό αν το μάθουν διεθνείς επιτροπές θα το κλείσουν, αλλά δεν μιλάει κανένας».

«Το πρόβλημα δεν είναι ούτε τα λαμόγια, ούτε αυτοί που φωνάζουν. Είναι αυτοί που δεν μιλάνε», λέει εμφατικά ο επιχειρηματίας.

Μύκονος: Πάσχα στη σκιά των αυθαιρεσιών-5
Στην άλλη πλευρά του νησιού τα μπάζα και τα σκουπίδια σχηματίζουν λόφους, παρά τις προειδοποιητικές πινακίδες. 

 

Η Μύκονος σίγουρα δεν είναι μόνο όσα πιάνει με την πρώτη το μάτι του ευκαιριακού επισκέπτη. Στην πιο ήσυχη Άνω Μερά, οι ντόπιοι διατηρούν ακόμα μια διαφορετική εικόνα για το νησί. Στη Μαού συντηρείται η κτηνοτροφική παραγωγή. Στο λαογραφικό μουσείο της Χώρας στοιχεία της κυκλαδίτικης νησιωτικότητας φυλάσσονται ακέραια. Αυτής που αναδύεται κάθε φορά που βγαίνουν από τις ντουλάπες οι παραδοσιακές μυκονιάτικες φορεσιές που αναβιώνουν μέσα από τις γκραβούρες του Τουρνεφόρ, του περιηγητή του 17ο αιώνα.

Εν αναμονή της μεγάλης τουριστικής προσέλευσης του καλοκαιριού, ένας στίχος του Σεφέρη για τον τόπο μπερδεύεται στα λόγια ενός μάλλον μοναχικού ξενοδόχου. Δεν τον θυμάται καλά και μένει στο: «μαγνήτης παγκόσμιας λαμογιάς», όταν μιλάει για το νησί του.

Κείμενο: Kathimerini.gr

Στοίχημα – Champions League: Ανοιχτό παιχνίδι στο Λονδίνο

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Σε αντίθεση με τα πρώτα ματς των προημιτελικών του Τσάμπιονς Λιγκ που ήταν πιο «κλειστά», περιμένω τις ρεβάνς να έχουν περισσότερα γκολ.

Τα πρώτα αποτελέσματα έχουν διαμορφώσει καταστάσεις και οι ομάδες ξέρουν τι ζητάνε, οπότε δεν πάνε «επιφυλακτικά και βλέπουμε…».

Οπως ας δούμε το Τσέλσι – Ρεάλ Μαδρίτης (ώρα έναρξης 22:00)

Διαβάστε επίσης: Όλα τα Fonbet bonus που πρέπει να γνωρίζεις

Πχ η Τσέλσι μετά την ήττα 2-0 στη Μαδρίτη δεν μπορεί να αφήσει ένα ημίχρονο και να ψάξει δύο γκολ στο δεύτερο. Δεν είναι η Ρεάλ ομάδα που λυγίζει τόσο εύκολα  σε μικρό χρονικό διάστημα. Οπότε από νωρίς πρέπει να μπει με στόχο το γκολ. Τα μετόπισθεν,  βέβαια, είναι άλλο κομμάτι. Η ανάγκη της να επιτεθεί θα αφήσει χώρους στους φιλοξενούμενους και οι Βινίσιους, Βαλβέρδε με την ταχύτητά τους και ο «killer» Μπενζεμά μπορούν να δημιουργήσουν καταστάσεις. Εδώ τα… είδε όλα από την Μπράιτον στο πρωτάθλημα, θα «κλειδώσει» τη Ρεάλ;

Η νίκη της Ρεάλ πριν από μία εβδομάδα ήταν πέρα για πέρα δίκαιη. Το 2-0 όμως όχι. Η Τσέλσι θα μπορούσε να δεχθεί κι άλλο γκολ, όμως είχε καλές φάσεις και άξιζε κι αυτή  -τουλάχιστον- ένα γκολ. Έκπληξη ως προς την ομάδα που θα προκριθεί στα  ημιτελικά δύσκολα θα έχουμε. Όμως με το σκεπτικό που αναλύθηκε προηγουμένως περιμένω πιο «ανοιχτή» τη ρεβάνς, υψηλό σκορ και προερχόμενο όχι μόνο από τη μία πλευρά. Εξαιρετική η ενισχυμένη* απόδοση.

*Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις

Βρείτε εδώ: Έλα στο telegram του Foxbet για ψαγμένα προγνωστικά και πολλά ταμεία με ένα κλικ» 

 

Τζένη Γεωργιάδη: “Αμα χαράζει στο Αιγαίο” σε ένα διαφορετικό ύφος (video)

0
Τζένη Γεωργιάδη
Τζένη Γεωργιάδη

Μία ακόμη πτυχή, του μουσικού της είναι, έρχεται να παρουσιάσει η Τζένη Γεωργιάδη, με το special νησιώτικο medley, που μόλις κυκλοφόρησε!

Η πολλά υποσχόμενη ερμηνεύτρια – με καταγωγή από την Τήνο –  που έχει καταφέρει να ξεχωρίσει με την ιδιαίτερη φωνή της, το ήθος και τα τραγούδια της, και με μεγάλες υπογραφές στο βιογραφικό της, όπως αυτές, του Στέφανου Κορκολή, της Ρεβέκκας Ρούσση, του Κώστα Μηλιωτάκη, του Βασίλη Δήμα και άλλων, μετά και την μεγάλη επιτυχία του νέου της τραγουδιού, με τίτλο «Κράτησέ με», σε μουσική Χρήστου Σαντικάι και στίχους, Γρηγόρη Βαξαβανέλη, που μέσα σε δύο μήνες κυκλοφορίας, ξεπέρασε τα 2.000.000 προβολές στο Youtube, και έγινε ραδιοφωνικό hit, ετοίμασε μία ακόμη μουσική έκπληξη.

Με άρωμα και αέρα Αιγαίου, και θέλοντας να τιμήσει την νησιώτικη καταγωγή της, ούσα από την Τήνο, η Τζένη Γεωργιάδη, μας παρουσιάζει τρία αγαπημένα της τραγούδια, όπως το «Άμα Χαράζει στο Αιγαίο», σε μουσική, στίχους και πρώτη εκτέλεση του Λευτέρη Βαζαίου, το «Ποιος μωρό μου ποιος», σε μουσική και στίχους του Γιώργου Κονιτόπουλου, που ερμήνευσε ο Γιάννης Πάριος, αλλά και το δικό της, «Πάντα για μας καλοκαίρι», σε μουσική Στέφανου Κορκολή και στίχους της Ρεβέκκας Ρούσση.

Η Τζένη Γεωργιάδη, με μία μελωδικότητα και γυρίσματα, που απογειώνουν τον νησιώτικο ρυθμό, σε ένα medley με τρία μοναδικά τραγούδια, και με την οπτικοποίηση του, δια χειρός του Mike Marz, έχοντας στο πλευρό της, μία ομάδα από τους καλύτερους μουσικούς, από το roof garden του «B4B Athens», μας «ταξιδεύουν», στα νησιά μας.

Δείτε το σχετικό video

 

Πάρος, η μικρογραφία των Κυκλάδων

0
Πάρος
Πάρος

Την ποικιλομορφία των ενδιαφερόντων της Πάρου παρουσιάζει το Travel.gr, ειδικό ένθετο για τα ταξίδια της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», με τίτλο : «Πάρος, η μικρογραφία των Κυκλάδων».

Όπως αναφέρεται στον πρόλογο του αφιερώματος, η Πάρος είναι «αγαπημένο νησί ταξιδιωτών κάθε ηλικίας που έρχονται εδώ για να διασκεδάσουν και να κολυμπήσουν στις παραλίες του που έχουν κερδίσει πολλές φορές Γαλάζια Σημαία, αλλά των φίλων του wind και kite surf».

Και προσθέτει :

«Το λιμανάκι της Νάουσας και η πολύβουη Παροικιά, με το κάστρο, τα μουσεία και το περίφημο θρησκευτικό προσκύνημα της Παναγίας Εκατονταπυλιανής είναι τα πιο δημοφιλή σημεία της Πάρου. Στο νησί που παρήγαγε από την αρχαιότητα το περίφημο διάφανο Παριανό μάρμαρο, υπάρχουν πολλά ακόμη αξιοθέατα αλλά και σημεία για να ανακαλύψετε. Όπως η κοιλάδα των πεταλούδων, οι αρχαιολογικοί χώροι, η Μάρπησσα, οι Λεύκες, ο Πρόδρομος, οι παλιές μονές, το Δήλιο, οι Κουκουναριές.

Τα αρχαία μονοπάτια προσφέρονται για trekking. Tα beach bars στις κυκλαδίτικες αμμουδιές, τα εστιατόρια και τα καφέ-μπαρ στην Παροικιά υπόσχονται απολαυστικές και κεφάτες ημέρες και νύχτες».

Η σεζόν για την Πάρο άρχισε ήδη από τον περασμένο Μάρτιο και, όπως τονίζεται και στο αφιέρωμα «η Πάρος τα έχει όλα, από το Πάσχα έως τον Οκτώβριο». Ακολουθεί αναλυτική περιγραφή για τις δραστηριότητες, την πολιτιστική περιήγηση, τις παραλίες που προσφέρονται για οικογένειες, τη γαστρονομία και τα κρασιά του νησιού.

https://www.travel.gr/the_guides/paros-i-mikrografia-ton-kykladon/

Σύμπλευση – 9ος Διάπλους: Οι “γιατροί με τα φουσκωτά” ξεκινούν την Πέμπτη 27 Απριλίου

0

Παγκόσμια Ημέρα Υγείας ήταν η 7η Απριλίου και …
“Βασικός πυλώνας των δράσεων μας στη Symplefsi είναι η παροχή δωρεάν ιατρικών εξετάσεων στους κατοίκους μικρών ελληνικών νησιών.

Η ιατρική μας ομάδα, αποτελούμενη από πάνω από 50 εθελοντές επαγγελματίες υγείας προσφέρει υπηρεσίες σε 24 ιατρικά και παραϊατρικά πεδία, ενώ στα νησιά που επισκέπτομαστε φροντίζουμε να εξοπλίσουμε με αναγκαίο ιατροφαρμακευτικό εξοπλισμό τα τοπικά ιατρεία”

Και το αναφέρουμε αυτό γιατί πολύ απλά σε λίγες ημέρες, οι “γιατροί με τα φουσκωτά” ή η +πλεύση θα βγουν για 9η φορά στο Αιγαίο….

Πότε; Ποια νησιά θα επισκεφθούν;

9ος Διάπλους, από την Πέμπτη 27 Απριλίου έως την Κυριακή 7 Μαΐου 2023.

Και θα επισκεφτεί κατά σειρά τα νησιά: Σίκινο, Δονούσα, Αρκιούς, Λειψούς, Αγαθονήσι, Φούρνους, Θύμαινα και Ικαρία.

Καλύπτοντας 375 ναυτικά μίλια, με 12 φουσκωτά σκάφη, η “+πλευση” και οι εθελοντές της θα επισκεφτούν τα νησιά με πλήρη ιατρική ομάδα, θα προσφέρουν στους κατοίκους δωρεάν εξειδικευμένες ιατρικές εξετάσειςαναλύσεις αίματος, θα υλοποιήσουν έργα υποδομής με τη στήριξη χορηγών, θα δωρίσουν στα σχολεία ηλεκτρονικό και εκπαιδευτικό εξοπλισμό και υλικά.

Η αποστολή έχει αδειοδοτηθεί από τη 2η ΔΥΠΕ και θα προσφέρει υπηρεσίες στα εξής πεδία:

ΑΓΓΕΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ, ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ, ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ,  ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ,
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΗ, ΑΚΟΟΛΟΓΙΑ ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΗ, ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑ – ΥΠΕΡΗΧΟΙ,  ΟΥΡΟΛΟΓΙΑ, ΓΕΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ, ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΑ, ΓΕΝΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ,  ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ,
ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΑ – τεστ Παπ,  ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ, ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΑ,  ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΑ,
ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΑ,  ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑ – καρδιογράφημα, triplex καρδιάς, ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ,
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ, ΜΑΣΤΟΛΟΓΙΑ,  ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ,  ΩΡΛ…

 

Επιπλέον, θα πραγματοποιήσουν σειρά εκδηλώσεων (ενημέρωσης για θέματα υγείας, ψυχαγωγίας και πολιτισμού).

Σε συνεργασία με την Εθελοντική Δράση Κτηνιάτρων Ελλάδος (ΕΔΚΕ), θα ταξιδέψουν μαζί και κτηνίατροι για την φροντίδα των αδέσποτων αλλά και των οικόσιτων ζώων των νησιών.

Ερχεται στην αγορά η “Φραγκοσυριανή”, η νέα γραβιέρα της Σύρου

0

Όπως περιγράφει ο Γιάννης Περρής, συντονιστής αυτής της σφιχτής ομάδας αγελαδοτρόφων και τυροκόμων από τη Σύρο, «ο αρχικός κωδικός ήταν µε τέσσερις µήνες παλαίωσης. Τώρα βγάλαμε έναν καινούργιο, µε οκτώ µήνες που θυµίζει λίγο την Παρµεζάνα αλλά είναι πιο γλυκό τυρί. ενώ δημιουργήσαμε και ειδικό ωριµαντήριο.

Ο κωδικός γνωρίζει ζήτηση από καλά εστιατόρια και delicatessen ενώ έχει απήχηση και στις εξαγωγές. Τελευταία µιλάµε µε έναν εξαγωγέα που δουλεύει στην αµερικανική αγορά και µας έχει ζητήσει ποσότητες για ένα εστιατόριο που θέλει να αντικαταστήσει το Grana Padano µε Φραγκοσυριανή» σηµειώνει ο ίδιος.

Μια οµάδα νεαρών κτηνοτρόφων και τυροκόµων, οι οποίοι ανέλαβαν το εγχείρηµα που ξεκίνησαν οι πατεράδες τους το 2013,  µετά τη διάλυση της συνεταιριστικής ΒΙΟΣΥΡ, αποτελεί σήµερα το έµψυχο δυναµικό της Τυροσύρα µε έδρα τον Βήσσα της Σύρου.

Σύµφωνα µάλιστα µε τον συντονιστή της όλης προσπάθειας, Γιάννη Περρή, νέα είναι και η φιλοσοφία στη λειτουργία της µονάδας που εστιάζει στη λογική της ανάλυσης σε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας. Αυτό, µεταξύ άλλων, περιλαµβάνει ένα αυστηρό -και επιµεληµένο από ειδικό ζωοτέχνη- πρόγραµµα διατροφής µε συνεχείς καταγραφές, το οποίο βοηθά µεν τα ζώα να είναι πιο ήρεµα και παραγωγικά ενώ παράλληλα δίνει γάλα µε διαφορετικά χαρακτηριστικά ανάλογα µε την ώρα αρµεγής, το οποίο και αξιοποιείται σε διαφορετικά τυριά.

Αντίστοιχη φιλοσοφία, που οδηγεί σε µια σταθερή ποιότητα παραγωγής και καλύτερο οικονοµικό αποτέλεσµα, διέπει και τη λειτουργία του τυροκοµείου, το οποίο διαχειρίζεται έναν τόνο γάλα την ηµέρα και εκτός από το εµβληµατικό Σαν Μιχάλη ΠΟΠ, παράγει επίσης την ιδιαίτερη γραβιέρα Φραγκοσυριανή, Κοπανιστή ΠΟΠ, Ξινότυρο Παραδοσιακό σε διάφορες εκδοχές, Ανθότυρο, φρέσκο αγελαδινό βούτυρο.

Στα άµεσα σχέδια της Τυροσύρα είναι η επένδυση για νέο εξοπλισµό που θα επιτρέψει την ενίσχυση της δυναµικής της τυροκοµικής µονάδας, η αύξηση της εισκόµισης σε 1,5 τόνους γάλα τη µέρα µέσω περισσότερων συνεργασιών αλλά και αύξησης του ζωικού κεφαλαίου αλλά και η επέκταση σε προϊόντα από κατσικίσιο γάλα.

Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκονται η µετατροπή του τυροκοµείου σε πλήρως επισκέψιµο αλλά και ο πειραµατισµός για ένα έλληνικό brie.

Με πληροφορίες από τη σελίδα tyrokomos.gr 

Υπόθεση υδροπλάνα: Θα πετάξουν το 2024; Τι γίνεται στο Νότιο Αιγαίο;

0
Υδροπλάνα - Σύρος
Υδροπλάνα - Σύρος

Σε τροχιά αποθαλάσσωσης επιχειρούν να θέσουν το 2024 τα υδροπλάνα, οι τρεις αεροπορικές εταιρείες που έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για πραγματοποίηση πτήσεων ανά την Ελλάδα, Hellenic Seaplanes, Grecian Air Seaplanes και Trans Maldivian Airways, με την ανάπτυξη βιώσιμων δικτύων υδατοδρομίων. 

Του Χάρη Ντιγριντάκη (tourismtoday.gr)

Η πιθανή έναρξη δρομολογίων φέτος παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες λόγω έλλειψης υδατοδρομίων, δεδομένο που καθιστά τις πτήσεις ανέφικτες και το project ανέφικτο, εξαιτίας σκοπέλων από φορείς, δημοτικές Αρχές και συναρμόδια υπουργεία.

Τα τρία υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα παραμένουν τα μοναδικά πλήρως αδειοδοτημένα στην Ελλάδα, ωστόσο, το δίκτυο αυτό δεν επαρκεί για την έναρξη πτήσεων στο Ιόνιο που θα καταστήσουν βιώσιμο το εγχείρημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην κατεύθυνση ανάπτυξης ενός βιώσιμου δικτύου στο Ιόνιο, βρίσκονται σε εξέλιξη από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων οι διαδικασίες ώστε να προωθηθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης για πέντε ακόμη υδατοδρόμια σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Ζάκυνθο, Λευκάδα και Μεγανήσι.

Αυτές τις ημέρες υπογράφονται οι προγραμματικές συμβάσεις με τα αρμόδια λιμενικά ταμεία, ώστε να ετοιμαστούν οι σχετικοί τεχνικοί φάκελοι για την υποβολή τους στις αρμόδιες διευθύνσεις, με στόχο τις άδειες κατασκευής και σε δεύτερο χρόνο τις άδειες λειτουργίας των υδατοδρομίων.

Η δημιουργία ενός δικτύου απαρτιζόμενου συνολικά από 8 υδατοδρόμια θα μπορούσε να δώσει το σήμα για την έναρξη των πρώτων πτήσεων από την Grecian Air Seaplanes πριν από το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το βέλτιστο σενάριο, όπως επισημαίνει ο κ. Αναστάσιος Γκόβας, διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία συνδέεται μετοχικά με την Grecian Air Seaplanes.

Στον άξονα της Δυτικής Ελλάδος, με αιχμή τα νησιά του Ιονίου, περιλαμβάνονται τρία ακόμη υδατοδρόμια στα Διαπόντια νησιά που προωθούνται από τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας κι ένα ακόμη στη λίμνη των Ιωαννίνων, το οποίο θα μπορούσε να συνδεθεί με την Κέρκυρα.

Σημειώνεται ότι η τελευταία έγκριση/επικαιροποίηση για το δίκτυο του Ιονίου πραγματοποιήθηκε μέσα στον Μάρτιο αφορούσε την Πάτρα. Μπορεί το υδατοδρόμιο να είχε ήδη αδειοδοτηθεί από τον Μάιο του 2017, κατόπιν συνεργασίας του «Οργανισμού Λιμένος Πατρών Α.Ε.» με την ανάδοχο εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ωστόσο τώρα, λόγω των απαιτήσεων της νέας νομοθεσίας, πραγματοποιήθηκε επιθεώρηση από την αρμόδια Επιτροπή Υδατοδρομίων ώστε να επικαιροποιηθεί η σχετική άδεια λειτουργίας έπειτα από τροποποιήσεις που έλαβαν χώρα στο υδατοδρόμιο.

Νότιο Αιγαίο

Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται και το δίκτυο των 30 περίπου υδατοδρομίων στο Νότιο Αιγαίο, σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, με την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να έχει ενεργό ρόλο στην αδειοδότηση των απαραίτητων εγκαταστάσεων.

Μόλις τις προηγούμενες ημέρες κατατέθηκαν οι φάκελοι για τις άδειες ίδρυσης υδατοδρόμιων σε Αγαθονήσι, Τήλο και Κάσο, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι επίκειται μέσα στις επόμενες ημέρες η υποβολή των φακέλων για άλλα επτά υδατοδρόμια σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες.

Πιο συγκεκριμένα, τα υδατοδρόμια στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με πρωτοβουλίες του περιφερειάρχη κ. Γιώργου Χατζημάρκου, για τα οποία αναμένεται να κατατεθούν οι σχετικοί τεχνικοί φάκελοι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι αυτά της Ρόδου, της Σαντορίνης, της Δονούσας, της Κω (ένα στον κεντρικό λιμένα και ένα στην περιοχή Κέφαλος), στη Σέριφο και στην Κύθνο.

Παράλληλα, «τρέχουν» οι σχετικές διαδικασίες για 12 ακόμη υδατοδρόμια στη γεωγραφική περιοχή του Νοτίου Αιγαίου και στόχο αποτελεί η ανάπτυξη ενός δικτύου 20 περίπου υδατοδρομίων σε πρώτη φάση, που θα επιτρέψει την έναρξη πτήσεων το αργότερο μέχρι την άνοιξη του 2024.

Το δίκτυο των υδατοδρομίων στο Νότιο Αιγαίο είναι υψηλής στρατηγικής σημασίας, δεδομένου ότι η τουριστική κίνηση σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Είναι ενδεικτικό ότι το 2022 κινήθηκε με αύξηση 15% σε επίπεδο αεροπορικών αφίξεων στις πύλες των διεθνών αεροδρομίων έναντι του 2019, ενώ σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργο Χατζημάρκο, τα νούμερα των προ-κρατήσεων για τη σεζόν του 2023 υποδηλώνουν αύξηση 40%.

Υπό ανάπτυξη βρίσκεται και το δίκτυο των 7 υδατοδρομίων στην Κρήτη, με τα λιμενικά ταμεία να ετοιμάζουν τους σχετικούς τεχνικούς φακέλους για Ιεράπετρα, Φαιστό, Ηράκλειο, Μαλεβίζι, Χανιά (Κίσσαμος) και Χερσόνησο.

Το μόνο υδατοδρόμιο στην Κρήτη που είναι πιο ώριμο, έχοντας λάβει άδεια ίδρυσης είναι εκείνο του Ρεθύμνου. Αδεια ίδρυσης έχει εκδοθεί επίσης, μεταξύ άλλων, για τα υδατοδρόμια σε Ιο, Βόλο, Καλαμάτα, Κυλλήνη, Κύμη και Κάρυστο, ενώ ένα βήμα πριν από την αδειοδότηση ίδρυσης είναι αυτά σε Aιδηψό, Αλιβέρι και Χαλκίδα.

Την ίδια στιγμή, έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες αρχές αιτήσεις για δημιουργία υδάτινων πεδίων, έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή των υδατοδρομίων, προκειμένου να διευκολυνθεί η έναρξη των πρώτων πτήσεων.

Μάλιστα, στόχος της Hellenic Seaplanes ήταν η έναρξη πτήσεων πριν από το Πάσχα στο δίκτυο Αλιμος-Πάτμος-Χαλκίδα και συνακόλουθα με Τήνο, Σίφνο, Σκύρο, Σκόπελο και Αλόνησο, εγχείρημα το οποίο φαίνεται να απομακρύνεται και να μετατίθεται χρονικά για την περίοδο πριν από το καλοκαίρι.

Οι τρεις εταιρείες
Οι Hellenic Seaplanes, Grecian Air Seaplanes και Trans Maldivian Airways είναι οι εταιρείες που αναμένεται να κινήσουν τους κινητήρες της νέας αγοράς υδροπλάνων στην Ελλάδα, φιλοδοξώντας να ενισχύσουν τον τουρισμό πολυτελείας, αλλά ταυτόχρονα να συμβάλουν στην εξυπηρέτηση των δύσκολα προσβάσιμων νησιωτικών περιοχών της χώρας.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του τομέα των υδατοδρομίων φιλοδοξεί να διαδραματίσει η Hellenic Seaplanes, η οποία, σύμφωνα με τον κ. Νικόλα Χαραλάμπους, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, έχει μισθώσει δύο υδροπλάνα και εξετάζει την αγορά δύο ακόμη προκειμένου να ενισχύσει τον στόλο της.

Οι επενδύσεις της Hellenic Seaplanes, με βάση το business plan που έχει εκπονήσει, θα κυμανθούν στα 250 εκατ. ευρώ περίπου, εκ των οποίων 55 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στο κομμάτι της ανάπτυξης των υδατοδρομίων και 160 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αγορά 20 αεροσκαφών μέσα σε έναν ορίζοντα πενταετίας.

Σε ηγέτιδα δύναμη φιλοδοξεί να αναδειχθεί και η Grecian Air Seaplanes, η οποία προετοιμάζει το έδαφος για την έναρξη των πρώτων πτήσεών της μέσα στους επόμενους μήνες. Η Grecian Air Seaplanes έχει συνάψει συμφωνία με την Viking για την αγορά των δυο πρώτων δικινητήριων υδροπλάνων.

Υπενθυμίζεται ότι η Grecian Air Seaplanes συνδέεται μετοχικά με την «Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε.». Η επένδυση των δυο εταιρειών στην πλήρη ανάπτυξή της θα υπερβεί τα 180 εκατ. ευρώ και προβλέπει τη δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων που θα ξεπεράσουν τα 100 σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Ενδιαφέρον για να δραστηριοποιηθεί στην ελληνική αγορά των υδατοδρομίων έχει εκφράσει και η Trans Maldivian Airways που έχει έδρα στο Μάλε των Μαλδίβων. Η εταιρεία που διαθέτει στο δυναμικό της περίπου 60 υδροπλάνα έχει εκδηλώσει την πρόθεσή της να αποκτήσει παρουσία στην Ελλάδα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει ο νησιωτικός χαρακτήρας της χώρας.

SAOS Ferries: Απέκτησε ταχύπλοο από την Ισπανία (video)

0

Ένα ακόμη ταχύπλοο στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά και την ελληνική σημαία.

Δευτέρα του Πάσχα και η SAOS FERRIES (δραστηριοποιείται κυρίως στο Βόρειο Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα) ανακοίνωσε ότι «ολοκληρώθηκαν οι τυπικές διαδικασίες αγοράς του Ισπανικού ταχυπλόου “Alcantara Dos” από την εταιρεία μας! Το πλοίο θα ονομαστεί “Nissos” και θα φέρει Ελληνική σημαία».

Σύμφωνα με το marinetraffic το ALCANTARA DOS (IMO: 9107203) είναι ένα επιβατηγό-οχηματαγωγό ταχύπλοο που έχει ναυπηγηθεί το 1996 (27 years ago) με σημαία Ισπανική.

Η χωρητικότητα του πλοίου είναι 4859 Gross Tonnage και το τρέχον βύθισμά του αναφέρεται ότι είναι 2.5 μέτρα.

Το ολικό μήκος του (LOA) είναι 78.6 μέτρα και το πλάτος του είναι 23 μέτρα.

Μπορεί να μεταφέρει 550 επιβάτες και 150 Ι.Χ..

Η Καταγεγραμμένη ταχύτητα (Μέγιστη / Μέση): 23 knots / 20.1 knots

Δείτε το σχετικό video

Με πληροφορίες από τη σελίδα nautilia.gr