Κυριακή, 27 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1415

ΕΦΚΑ: Πως θα αποκτήσετε εκ νέου ιατροφαρμακευτική περίθαλψη

0
ΕΦΚΑ
ΕΦΚΑ

Δυνατότητα ακόμη και τώρα, μετά τη λήξη της παράτασης που δόθηκε από τον ΕΦΚΑ, έχουν περισσότεροι από 350.000 μη μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες να αποκτήσουν αυτοί και τα μέλη των οικογενειών τους που είναι άμεσα ασφαλισμένα στον Φορέα, δωρεάν πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική κάλυψη.

Όπως επισημαίνουν στην «Καθημερινή» υψηλόβαθμα στελέχη του ΕΚΦΑ, αρκεί να ξεκινήσουν την πληρωμή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών και όταν το ποσό των καταβολών ανέλθει στο ύψος που αντιστοιχεί σε αυτό του συνόλου των εισφορών υγείας για το 2022, ο ΕΦΚΑ θα τους διαθέσει ασφαλιστική ικανότητα.

Το ίδιο μπορεί να συμβεί ακόμη κι αν παράλληλα με τις τρέχουσες εισφορές καταβληθούν, ακόμη και σε δόσεις, τα επιπλέον απαιτούμενα ποσά, που για 9 στους 10 ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους ανέρχονται συνολικά σε 660 ευρώ.

Για τους υπόλοιπους, το συνολικό ποσό που αντιστοιχεί στην 3η – 6η ασφαλιστική κατηγορία ανέρχεται σε 792 ευρώ, ενώ για την συντριπτική πλειοψηφία των αγροτών, η συνολική καταβολή ανέρχεται σε 384 ευρώ.

Οσοι κατά κανόνα μένουν κάθε χρόνο χωρίς ασφαλιστική ικανότητα, εφόσον διαθέτουν ΑΜΚΑ, δικαιούνται νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, έχοντας ελεύθερη πρόσβαση μόνο στις Δημόσιες Δομές Υγείας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, πρόβλημα θα υπάρχει με τη συνταγογράφηση των φαρμάκων τους, αφού οι γιατροί των δημόσιων δομών δεν θα μπορούν να πραγματοποιήσουν τη διαδικασία ηλεκτρονικά και θα πρέπει να το κάνουν χειρόγραφα.

Να σημειωθεί ότι η ασφαλιστική ικανότητα των μακροχρόνια ανέργων αλλά και των εργαζομένων ειδικών κατηγοριών και των μελών των οικογενειών τους έχει παραταθεί χωρίς προϋποθέσεις έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Να σημειωθεί ότι έως τις 31 Μαΐου, οι μη μισθωτοί μπορούσαν να καλύψουν το σκέλος της ασφαλιστικής ικανότητας καταβάλλοντας μόνο το ποσό που αντιστοιχεί στις εισφορές του 2022 για τον κλάδο υγείας.

Η ρύθμιση ίσχυε ακόμα και για όσους είχαν πρόσθετες εισφορές που δεν είχαν καταβάλλει εμπρόθεσμα και δεν χρειαζόταν να τις ρυθμίσουν. Πλέον, ακόμη κι αν τις ρυθμίσουν, με την πάγια ρύθμιση των έως 24 δόσεων ή έστω μέσω της αναβίωσης των ρυθμίσεων σε έως 120 ή 72 δόσεις, δεν θα αποκτήσουν αυτοδίκαια ασφαλιστική ικανότητα.

Αυτό θα επιτευχθεί, μόνο εφόσον πληρώνουν και τις τρέχουσες εισφορές τους, και από το ποσό αυτό, συμπληρωθεί κεφάλαιο που αντιστοιχεί στο σύνολο των εισφορών υγείας του 2022.

Αλλά και στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος επιλέξει να καταβάλλει μόνο τις τρέχουσες εισφορές, πρέπει να γνωρίζει ότι η δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις δομές υγείας όπως ισχύει για τους συνεπείς ασφαλισμένους, θα «ανοίξει» έως τον Φεβρουάριο του 2024, εφόσον συμπληρωθεί το ποσό που αντιστοιχεί στις εισφορές υγείας του 2022. Βέβαια, από τον Μάρτιο του 2024 και μετά, θα βρεθεί αντιμέτωπος με νέες οφειλές, που θα αφορούν τις εισφορές υγείας του 2023 και κατά συνέπεια θα είναι και πάλι, χωρίς ασφαλιστική ικανότητα.

Συνεπώς, επισημαίνουν οι ειδικοί, η καλύτερη λύση είναι αφενός να καταβάλλει κάποιος μη μισθωτός το σύνολο των τρεχουσών εισφορών, αφετέρου να προχωρήσει σε κάποια από τις ενεργές ρυθμίσεις οφειλών για όλο το υπόλοιπο ποσό, προκειμένου να αποφύγει νέες κακοτοπιές στο μέλλον.

Επίσης, όσοι μη μισθωτοί ασφαλισμένοι διαπιστώσουν από σήμερα και μετά ότι δεν τους χορηγήθηκε ασφαλιστική ικανότητα, για να αποφύγουν την ταλαιπωρία από τυχόν μετάβασή τους σε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ, θα μπορούν να υποβάλλουν σχετικό αίτημα με ηλεκτρονικό τρόπο.

Η πλατφόρμα που υπάρχει για τον σκοπό αυτό είναι η εξής: «Έλεγχος ασφαλιστικής ικανότητας μη Μισθωτών», Έλεγχος ασφαλιστικής ικανότητας μη Μισθωτών | e-ΕΦΚΑ .

Θα ακολουθεί έλεγχος των προϋποθέσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Φορέα και θα τους αποδίδεται άμεσα η ασφαλιστική ικανότητα.

Στοίχημα – ΝΒΑ: Προβάδισμα νίκης για τους Nuggets στους τελικούς

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Γεμάτο αγώνες… διαβάθμισης το αποψινό πρόγραμμα, σε Γερμανία, Ολλανδία και Ιταλία, μεταξύ άλλων. Το βράδυ ξεχωρίζει ο πρώτος τελικός του NBA, ανάμεσα σε Ντένβερ Νάγκετς και Μαΐάμι Χιτ.

  1. Στουτγκάρδη – Αμβούργο (21:45)

Μπαράζ ανόδου – παραμονής στη Γερμανία. Η Στουτγκάρδη τερμάτισε 16η στην Μπουντεσλίγκα και βασίζεται στην ισχυρή της έδρα, όπου έχει και θετική παράδοση κόντρα στο «δεινόσαυρο» (4-1-0 στα 5 τελευταία). Το Αμβούργο έπαθε… πατατράκ την τελευταία αγωνιστική, χάνοντας την απευθείας άνοδο στις καθυστερήσεις. Δέχεται πολύ εύκολα γκολ, ιδιαίτερα εκτός έδρας, κάτι που δίνει σαφές προβάδισμα στον άσο (1.75) της ανεβασμένης Στουτγκάρδης.

Δείτε επίσης: Πώς να κερδίσετε με αλγοριθμοι φρουτακια

  1. Ντένβερ Νάγκετς – Μαϊάμι Χιτ (2/6, 03:30)

Κλείνουμε με το Game 1 του μεγάλου τελικού του NBA. Εξαιρετική η εικόνα που έχουν δείξει οι Νάγκετς στα πλέι οφ, πήραν άνετες προκρίσεις επί των Τίμπεργουλβς (4-1), Σανς (4-2) και «σκούπισαν» με 4-0 τους Λέικερς. Με ανεβασμένο ηθικό και οι Χιτ, μετά το συναρπαστικό 4-3 επί των Σέλτικς (3-0, 3-3, 4-3 η διακύμανση), τους οδηγεί ο εξαιρετικός Μπάτλερ. Θα πάμε με τη νίκη των Νάγκετς και το χάντικαπ +16,5 των Χιτ, επιλογή που προσφέρεται στο 1.80.

Βρείτε εδώ: Καθημερινά προγνωστικά και τα πιο ψαγμένα άρθρα για στοίχημα

Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις | 21+

Σαντορίνη: 37χρονος έπεσε από εξώστη στο Ημεροβίγλι

0
Σαντορίνη - Naxospress
Σαντορίνη - Naxospress

Τη ζωή του έχασε ένας 37χρονος, ο οποίος έκανε διακοπές στη Σαντορίνη.

Η ώρα ήταν 15:30 την Τετάρτη (31/5), όταν η Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Θήρας, ειδοποιήθηκε μέσω του τηλεφωνικού κέντρου της διεύθυνσης Ασφαλείας Κυκλάδων, για πτώση ατόμου στην περιοχή που προαναφέρθηκε.

Αστυνομικοί έσπευσαν στο σημείο, εκεί όπου εντόπισαν τον 37χρονο πεσμένο στο έδαφος, χωρίς τις αισθήσεις του.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, ο άνδρας, είχε στηριχθεί σε ένα ξύλινο κιγκλίδωμα του εξώστη, όταν αυτό υποχώρησε, με αποτέλεσμα να πέσει από μεγάλο ύψος.

Ο 37χρονος διεκομίσθη στο Γενικό Νοσοκομείο Θήρας με ασθενοφόρο, εκεί όπου τελικά στις 16:15 της ίδιας μέρας διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Αναμένεται η νεκροψία-νεκροτομή στη σορό του, ωστόσο σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, από την έως τώρα έρευνα, δεν προκύπτουν στοιχεία εγκληματικός ενέργειας.

Με πληροφορίες από τη σελίδα iefimerida.gr

NASA – UFO: Οι επιστήμονες μίλησαν “δεν έχουμε ουσιαστικά δεδομένα”

0

Τα μέλη μιας ανεξάρτητης επιτροπής της NASA που μελετά τα UFO, ή αυτά που η κυβέρνηση των ΗΠΑ αποκαλεί πλέον «αγνώστου ταυτότητας ασυνήθιστα φαινόμενα» [UAP], δήλωσαν κατά την πρώτη τους συνάντηση χθες Τετάρτη ότι η έλλειψη αξιόπιστων στοιχείων καθώς και το επίμονο «στίγμα» που υπάρχει σε ό,τι αφορά αυτού του είδους τα ζητήματα, παραμένουν τα κυριότερα εμπόδια για την επίλυση τέτοιων μυστηρίων.

Η 16μελής ομάδα, η οποία συστάθηκε πέρυσι από κορυφαίους ειδικούς σε τομείς όπως η Φυσική και η Αστροβιολογία, είχε μια τετράωρη συνεδρίαση που μεταδόθηκε ζωντανά στο Διαδίκτυο.

Ο αστροφυσικός και επικεφαλής της επιτροπής, Ντέιβιντ Σπέργκελ, δήλωσε πως ο ρόλος της ομάδας «δεν είναι να εξιχνιάσει τη φύση αυτών των περιστατικών», αλλά να διαμορφώσει έναν «οδικό χάρτη» για τη NASA για τη δρομολόγηση μελλοντικών αναλύσεων.

Αξιωματούχοι της NASA δήλωσαν ότι αρκετά μέλη της ομάδας δέχθηκαν κάποιου είδους «διαδικτυακή κακοποίηση» από τότε που ξεκίνησαν να εργάζονται πάνω στον συγκεκριμένο στόχο πέρυσι τον Ιούνιο.

«Είναι πραγματικά αποθαρρυντικό να ακούς για κακοποίηση που έχουν δεχθεί στο Διαδίκτυο μέλη της επιτροπής μας επειδή μελετούν αυτό το ζήτημα», αναφέρει η επικεφαλής επιστήμονας της NASA, Νίκολα Φοξ. «Η κακοποίηση οδηγεί απλά σε περισσότερο στιγματισμό».

Ελλειψη στοιχείων και στιγματισμός

Η βασικότερη πρόκληση, όμως, για την οποία έκανε λόγο η επιτροπή, ήταν η έλλειψη αξιόπιστων επιστημονικών μεθόδων για την καταγραφή των UFO. Το πρόβλημα, όπως είπαν, είναι ότι τα φαινόμενα αυτά γενικώς εντοπίζονται και καταγράφονται με κάμερες, αισθητήρες και άλλον εξοπλισμό που δεν είναι ειδικά σχεδιασμένος για τέτοιες περιπτώσεις.

«Εάν ήταν να συνοψίσω σε μία γραμμή αυτό που αισθάνομαι ότι μάθαμε, θα έλεγα ότι χρειαζόμαστε υψηλής ποιότητας δεδομένα», είπε ο Σπέργκελ. «Τα υπάρχοντα στοιχεία και οι αναφορές από αυτόπτες μάρτυρες δεν επαρκούν ώστε να αποτελέσουν καθοριστικές αποδείξεις σχετικά με τη φύση και την προέλευση των UAP».

Παράλληλα, τα «ταμπού» πάνω στο συγκεκριμένο θέμα επίσης παραμένουν.

Παρ’ όλο που τα τελευταία χρόνια το Πεντάγωνο ενθαρρύνει τους πιλότους του στρατού να καταγράφουν περιστατικά με UAP, είναι πολλοί οι πιλότοι εμπορικών πτήσεων που εμφανίζονται ακόμα «πολύ διστακτικοί» στο να αναφέρουν τέτοια περιστατικά λόγω του στίγματος που υπάρχει, εξηγεί ο Σπέργκελ.

Η συνεδρίαση της εν λόγω συμβουλευτικής επιτροπής της NASA αποτελεί την πρώτη έρευνα σχετικά με UFO που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της διαστημικής υπηρεσίας των ΗΠΑ, καθώς το εν λόγω θέμα αποτελούσε κάποτε αποκλειστική και απόρρητης φύσεως αρμοδιότητα στρατιωτικών και εθνικών αξιωματούχων ασφαλείας των ΗΠΑ.

Πηγή: Reuters / kathimerini.gr

Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου: Συμμετοχή στη 3η διακρατική συνάντηση εκπαιδευτικών

0

Η τρίτη διακρατική συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη Σαραγόσα της Ισπανίας από τις 4 έως τις 6 Μαΐου 2023 και ως βασικό της αντικείμενο είχε τη πραγματοποίηση εκπαίδευσης – επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, από όλες τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, και την προετοιμασία τους για την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος τη σχολική χρονιά 2023-2024.

Στο εργαστήριο συμμετείχαν 25 εκπαιδευτικοί από τους εταίρους όλων των χωρών: 5 από την Ισπανία, 5 από το Βέλγιο, 5 από την Ελλάδα, 5 από τη Γερμανία και 5 από την Ισλανδία οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν από 12 ειδικούς εκπαιδευτές από το University of Iceland, η Stimmuli, την IN2, το Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου, το CEIP Los Albares και την Urban Foxes.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί επιλέχθηκαν από τους εταίρους και τους εταίρους του προγράμματος έπειτα από πρόσκληση. Από τους 5 εκπαιδευτικούς που επιλέχθηκαν από την Ελλάδα οι δύο ήταν από τη Νάξο. Συγκεκριμένα επιλέχθηκαν η Μαρία Σέργη (Δ/ντρια του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νάξου) και η Βερίνα Σαλάτα (δασκάλα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νάξου). Οι εκπαιδευτικοί της Νάξου υπό τον συντονισμό και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας θα προχωρήσουν στην υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος στους μαθητές των αντίστοιχων σχολείων της Νάξου.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να εισαχθούν στα βασικά σημεία του προγράμματος σπουδών AGS και του εκπαιδευτικού υλικού, από την Stimmuli, παρουσιάστηκαν όλες οι τεχνικές πτυχές του τρόπου δημιουργίας εντυπωσιακών ιστοριών, καθώς και δράσεις ενεργοποίησης των πολιτών σε θέματα που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή από την Urban Fox. Επιπρόσθετα η IN2 παρουσίασε τη διαδραστική πλατφόρμα AGS Connecting και οι εκπαιδευτικοί δημιούργησαν τις πρώτες ψηφιακές ιστορίες τους. Το Los Albares μοιράστηκε τις καλύτερες πρακτικές τους και έργα που έχουν πραγματοποιηθεί στο σχολείο τους και το Δημοτικό Σχολείο Βίβλου παρουσίασε ψηφιακά εργαλεία για τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών καθώς και εργαλείων επεξεργασίας ήχου και βίντεο και παραδείγματα εφαρμογής τους.

Οι δάσκαλοι είχαν την ευκαιρία βιωματικά να γνωρίσουν ακριβώς τι θα κάνουν οι μαθητές με τις ψηφιακές ιστορίες και τις πράσινες εκστρατείες και να δώσουν ανατροφοδότηση για περαιτέρω βελτιώσεις του εκπαιδευτικού υλικού πριν από την πραγματική πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος σπουδών και του συνολικού προγράμματος.

Περισσότερα στη σελίδα του σχολείου Βίβλου

Πανελλαδικές 2023 – ΕΠΑΛ: Πρεμιέρα σήμερα με Νέα Ελληνικά

0
ΕΠΑΛ Νάξου
ΕΠΑΛ Νάξου

Το πρώτο τους μάθημα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις δίνουν σήμερα οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ). Εξετάζονται στα Νέα Ελληνικά, το οποίο είναι μάθημα Γενικής Παιδείας.

Αύριο, Παρασκευή 2 Ιουνίου, θα «μπουν» στον στίβο των Πανελλαδικών και οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, με την εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (Γενικής Παιδείας).

Η φετινή έναρξη των Πανελλαδικών έρχεται μετά από δύο ημέρες ταλαιπωρίας για μία μερίδα των αποφοίτων των λυκείων, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν τη Δευτέρα τις ενδοσχολικές εξετάσεις, όπως ήταν προγραμματισμένο, εξ αιτίας κυβερνοεπιθέσεων στο σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων και των μεγάλων καθυστερήσεων που αυτές προκάλεσαν.

Ωστόσο, τα υπουργεία Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχουν διαβεβαιώσει, με κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν την περασμένη Τρίτη, ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα διεξαχθούν «κανονικά και με απόλυτη ασφάλεια», επισημαίνοντας ότι η πλατφόρμα του ΕΔΥΤΕ -που δέχθηκε τις κακόβουλες επιθέσεις- «είναι απολύτως διακριτή από το σύστημα μετάδοσης θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων».

Αρχή εξετάσεων και για τα γυμνάσια
Υπενθυμίζεται ότι η σημερινή ημέρα, εκτός από ημέρα έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, είναι και η πρώτη μέρα εξετάσεων για τους μαθητές και τις μαθήτριες των γυμνασίων.

Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των γυμνασίων θα διαρκέσουν μέχρι την 15η Ιουνίου.

Αλλαγές στη βαθμολόγηση
Για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Γενικής Παιδείας, από φέτος το άριστα για το πρώτο θέμα -την περίληψη δηλαδή που καλούνται να κάνουν οι υποψήφιοι- θα λαμβάνει 20 στις 100 μονάδες, από 15 που λάμβανε μέχρι πέρυσι.

Επιπλέον, στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, «κόπηκε» η μία από τις δύο ερωτήσεις του διδαγμένου κειμένου, που λάμβανε 2 μονάδες στις 20. Οι μονάδες αυτές θα προστεθούν στη μετάφραση του αδίδακτου, το άριστα για το οποίο θα είναι πλέον 10 μονάδες στις 20, από 8 που ήταν μέχρι πέρυσι.

Ειδικά μαθήματα
Με το πέρας των εξετάσεων Προσανατολισμού (ΓΕΛ) και Ειδικότητας (ΕΠΑΛ) θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις για τα ειδικά μαθήματα, από 17 έως και 29 Ιουνίου.

Αρχικά, στις 17 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο μάθημα των Αγγλικών και στις 19 Ιουνίου στα Γερμανικά. Στη συνέχεια, θα διεξαχθούν οι εξετάσεις του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου (20 και 21 Ιουνίου, αντίστοιχα).

Μετά, θα διεξαχθούν οι εξετάσεις των μαθημάτων που αφορούν στην εισαγωγή σε μουσικά τμήματα: Αρμονία (22 Ιουνίου), Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων (23 Ιουνίου), Μουσική Αντίληψη και Γνώση (24 Ιουνίου), Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία (26 Ιουνίου).

Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ολοκληρωθούν με τα Γαλλικά (27 Ιουνίου), τα Ισπανικά (28 Ιουνίου) και τα Ιταλικά (29 Ιουνίου).

Αποτελέσματα και υποβολή Μηχανογραφικού
Οι βαθμολογίες των μαθημάτων (πλην των ειδικών μαθημάτων), αναμένεται να ανακοινωθούν τέλη Ιουνίου. Οι υποψήφιοι θα έχουν και πάλι τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις βαθμολογίες τους (και αργότερα, τη σχολή και το τμήμα στο οποίο εισάγονται) μέσω της σχετικής ηλεκτρονικής εφαρμογής του υπουργείου Παιδείας, αλλά και με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους (SMS).

Στη συνέχεια, οι υποψήφιοι θα χρειαστεί να υποβάλουν ηλεκτρονικά το Μηχανογραφικό τους Δελτίο. Όπως και τις δύο προηγούμενες χρονιές, θα υπάρχει η δυνατότητα υποβολής διπλού, παράλληλου Μηχανογραφικού και για τα Δημόσια ΙΕΚ. Αυτό που θα αλλάξει φέτος, είναι ότι η υποβολή δεν θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις, αλλά σε μία, καθώς με βάση τα στοιχεία των περασμένων ετών, ένα πολύ υψηλό ποσοστό των υποψηφίων (93% για το 2022) εισάγεται στις σχολές των 10 πρώτων επιλογών του από την πρώτη φάση.

Όσον αφορά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών (των βάσεων εισαγωγής δηλαδή), σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, αναμένεται να ακολουθηθεί ο ίδιος προγραμματισμός, βάση τον οποίο για πρώτη φορά μετά από χρόνια ανακοινώθηκαν κατά τα τέλη Ιουλίου. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι εκλογικές διαδικασίες δεν αναμένεται να επηρεάσουν τον συγκεκριμένο προγραμματισμό.

Λήξη μαθημάτων και ενδοσχολικές εξετάσεις
Υπενθυμίζεται ότι τα μαθήματα για όλες τις τάξεις του λυκείου θα τελειώσουν στις 18 Μαΐου. Στη συνέχεια, θα πραγματοποιηθούν οι προαγωγικές και ενδοσχολικές εξετάσεις. Πιο συγκεκριμένα, οι ενδοσχολικές εξετάσεις για τους μαθητές της Γ’ λυκείου θα πραγματοποιηθούν πριν από τις Πανελλαδικές, από 23 έως 30 Μαΐου, ενώ οι εξετάσεις για τους μαθητές της Α’ και Β’ λυκείου θα πραγματοποιηθούν από 23 Μαΐου έως 15 Ιουνίου.

Όσον αφορά στα γυμνάσια, τα μαθήματα θα τελειώσουν στις 30 Μαΐου και οι εξετάσεις θα διεξαχθούν στο διάστημα 1 – 15 Ιουνίου.

Springer Reisen: Τριάντα χρόνια σύνδεσης με τη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες (video)

0

Τα 30 χρόνια σύνδεσης της Αυστρίας με τη Νάξο https://www.instagram.com/naxosandsmallcyclades/ γιόρτασε ο διοργανωτής ταξιδιών Springer Reisen που θεωρείται ο σημαντικότερος Tour Operator στα κρατίδια της νοτίου Αυστρίας, Στυρία και Καρίνθια, με μεγάλο δίκτυο τουριστικών Γραφείων.

Με αφορμή της επετείου «30 χρόνια Νάξος» διοργανώθηκε μεγάλο ταξίδι δημοσιογράφων και πρακτόρων το διάστημα 25 έως 27 Μαίου 2023.

Οπως διαβάζουμε στη σελίδα των social media του ταξιδιωτικού πρακτορείου “Τρελό πώς περνάει ο χρόνος! 30 χρόνια τώρα, τα ταξίδια με άλματα έχουν φέρει πολλές χιλιάδες Αυστριακούς σε αυτόν τον όμορφο παράδεισο διακοπών, στο νησί της Νάξου. Αυτό πρέπει να το γιορτάσουμε! Με δημάρχους, αντιδημάρχους και αρκετούς σημαντικούς εκπροσώπους του τουρισμού και σημαντικούς εκπροσώπους των ΜΜΕ από την Αυστρία, που εμφανώς απόλαυσαν κάνοντας πρόποση 30 ετών Νάξου με ταξίδια με άλματα!”

Στο ταξίδι συμμετείχαν 16 άτομα εκ των οποίων δέκα δημοσιογράφοι και έξι ταξιδιωτικοί πράκτορες. Οι δημοσιογράφοι εκπροσώπησαν τα πλέον δημοφιλή ΜΜΕ της Αυστρίας, όπως KronenZeitung, KleineZeitung,Κurier, Tip, Traveller, Steiererin, Kärntner Monat, Weekend, Regional Medien και το ράδιο Antenne.

Οι συμμετέχοντες είχαν την δυνατότητα να εξερευνήσουν το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων και να απολαύσουν τη μοναδική γαστρονομία του.

Η επετειακή δράση στη Νάξο συνδιοργανώθηκε από τον Αυστριακό TourOperator, το Γραφείο ΕΟΤ Αυστρίας και τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με τη στήριξη του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου & Μικρών Κυκλάδων και πολλών εθελοντών επαγγελματιών.

«Η εν λόγω σύνδεση αποτελεί μια ιστορική συνεργασία που πρακτικά “άνοιξε”  τον δρόμο του διεθνούς τουρισμού όχι μόνο για τη Νάξο, αλλά και για τις Κυκλάδες ευρύτερα. Προτεραιότητα μας είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας του προορισμού και η εδραίωση μέσα από σταθερές συμμαχίες.

Στο πνεύμα αυτό ευχαριστούμε την Υπηρεσία ΕΟΤ Αυστρίας για τη δημιουργία αξιόλογων project προβολής», δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Βαγγέλης Κατσαράς.

HIGHSPEED 4: Από σήμερα (01/06) ενώνει τον Πειραιά με Παροναξία – Κουφονήσια – Αμοργό

0
HIGHSPEED 4
HIGHSPEED 4 - Akis Dionisis

Μπήκε το καλοκαίρι..

Ιούνιος… Πέμπτη 1η του μήνα και το HIGHSPEED 4 έλυσε κάβους.

Το πιο διάσημο ταχύπλοο στα νερά των Κυκλάδων αφήνει τον Πειραιά σε λίγο (ώρα αναχώρησης 9:00) για Πάρο – Νάξο – Κουφονήσι – Αμοργό και επιστροφή.

Το πιο σημαντικό; Σύμφωνα με το σύστημα κρατήσεων, το ταχύπλοο της HELLENIC SEAWAYS, κάθε Τρίτη και Πέμπτη, θα προεκτείνει το δρομολόγιο του για Σαντορίνη και Ανάφη .

Με πληροφορίες από τη σελίδα ellinikiaktoploia.net – photo Akis Dionisis.

Βόρειο Αιγαίο: Ακόμη δύο νεκρά ζωνοδέλφινα

0

Δύο ακόμα θανατωμένα ζωνοδέλφινα (Stenella coeruleoalba), εντοπίστηκαν εχθές το απόγευμα στο ανοιχτό πέλαγος στο ΒΑ Αιγαίο από ερευνητές του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος. Στην ίδια περιοχή είχαμε πρόσφατα εντοπίσει και άλλα δύο θανατωμένα δελφίνια του ίδιου είδους (διαβάστε περισσότερα στους συνδέσμους (1) και (2). Σε αυτή την ιδιαίτερα εκτεταμένη θαλάσσια έκταση, όπου η ακτογραμμή ξεπερνάει τα 50 μίλια σε μήκος, εκτιμάται ότι ο συνολικός αριθμός των νεκρών δελφινιών είναι πολύ μεγαλύτερος, καθώς στην πλειονότητά τους δεν γίνονται αντιληπτά. Όταν τα δελφίνια θανατώνονται, συχνά ανοίγεται μεγάλη οπή στην κοιλιακή τους χώρα, με στόχο να βυθιστούν ταχύτερα και να μην φτάσουν στις ακτές και υπάρξουν ίχνη των θανατώσεων.

Για τον εντοπισμό άλλων αντίστοιχων περιστατικών το σκάφος του Ινστιτούτου Αρχιπέλαγος παραμένει και σήμερα στο ανοιχτό πέλαγος από το πρώτο χάραμα, ενώ η συμβολή των πολιτών που βρίσκονται εν πλω και σε παράκτιες περιοχές είναι ανεκτίμητη.

Stenella StrandingA

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι συγκεκριμένες θανατώσεις των δελφινιών προέρχονται από αλληλεπίδραση με μεγάλα αλιευτικά σκάφη. Έχοντας διερευνήσει την πρόσφατη δραστηριότητα των πλέον ύποπτων σκαφών που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη περιοχή (μηχανότρατες, μεγάλα αλιευτικά ξιφία, αλιευτικά τόνου, από την Ελλάδα και την Τουρκία), θεωρούμε ότι οι συγκεκριμένες θανατώσεις προκλήθηκαν από μεγάλα συγκροτήματα αλιευτικών σκαφών που στοχεύουν στην αλιεία τόνου και προέρχονται από την Τουρκία, τα οποία είχαν έντονη δραστηριότητα στα διεθνή ύδατα της ευρύτερης περιοχής το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Αυτή η διαπίστωση γίνεται χωρίς να υπάρχει καμία εθνικιστική προσέγγιση από πλευράς του Ινστιτούτου Αρχιπέλαγος, ως φορέας που δραστηριοποιείται με επίκεντρο το Αιγαίο εδώ 2 δεκαετίες και πλέον, όπως αντίστοιχα δεν υπάρχει και από την πλειοψηφία των τοπικών κοινωνιών. Άλλωστε όπως δείχνουν “οι ημέρες και τα έργα μας” εδώ στην Ελλάδα η προστασία των θαλασσών και της θαλάσσιας ζωής, σίγουρα δεν αποτελεί προτεραιότητά μας. Όμως είναι σημαντικό να παραθέτουμε τα πλήρη στοιχεία, με μοναδικό στόχο την ουσιαστική επίλυση αυτού του προβλήματος.
Τα συγκεκριμένα αλιευτικά συγκροτήματα αποτελούν μία χρόνια πληγή του Αιγαίου, καθώς όχι μόνο εξαντλούν τα αποθέματα τόνου παραβαίνοντας τις καθορισμένες ποσοστώσεις αλιείας που ορίζονται από τη Διεθνή Επιτροπή ICCAT, αλλά παράλληλα αποδεκατίζουν και τα πελαγικά είδη δελφινιών – κυρίως τα ζωνοδέλφινα.

Stenella StrandingF IUU

Τα συγκεκριμένα μεγάλα αλιευτικά φέρουν στην πρύμνη τους 2 μικρά σκάφη με μεγάλη ιπποδύναμη, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να κυκλώνουν μία περιοχή σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, εγκλωβίζοντας οτιδήποτε βρίσκεται εκεί. Δεδομένου ότι στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή καταγράφουμε εδώ και δεκαετίες ζωνοδέλφινα και τόνους να «αλιεύουν» τα ίδια κοπάδια ψαριών, θεωρούμε ότι η θανάτωση των δελφινιών προκλήθηκε ηθελημένα έπειτα από τον εγκλωβισμό τους στα συγκεκριμένα αλιευτικά εργαλεία.

Ο Ανθρωπιστικός πολιτισμός, η πεμπτουσία της ζώσας εκπαίδευσης

0

 Εν μέσω προεκλογικής περιόδου, υπό τους ήχους διθυράμβων νίκης από τη μια και κοπετών ήττας από την άλλη, βρίσκονται στον ανήφορο των Πανελλαδικών εξετάσεων χιλιάδες υποψήφιοι προσδοκώντας να βρεθούν στη Γη της Επαγγελίας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Της Σοφίας Μαργαρίτη (#)

Βιώνουν στην πορεία τους την ψυχολογική πίεση, τον ανταγωνισμό, την κοινωνική απομόνωση, την αγωνία, ενώ ταυτόχρονα απειλούνται με συντριβή ανάμεσα στις Συμπληγάδες της ενδεχόμενης αποτυχίας και της διάψευσης των προσδοκιών γονέων και δασκάλων. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η τρομοκρατία των κυβερνοεπιθέσεων που έχει στηθεί από κακόβουλους χρήστες επικίνδυνων λογισμικών.

Παιδιά τα οποία τα προηγούμενα χρόνια υπέμειναν το βάσανο του εγκλεισμού, τον πειραματισμό της τηλεκπαίδευσης, την οικονομική και υγειονομική κρίση, φθάνουν στην τελική ευθεία για να διεκδικήσουν ασθμαίνοντας το έπαθλο της επιτυχίας στον αγώνα δρόμου των εξετάσεων.

Ως εκ τούτου, ο 17χρονος υποψήφιος επωμίζεται διπλό το φορτίο : αφενός της επίτευξης των προσωπικών του στόχων, αφετέρου της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των εμπλεκομένων στη διαδικασία αυτή. Για να φθάσει δηλαδή ως το τέρμα, επιβάλλεται να ξεκινήσει τουλάχιστον δύο χρόνια πριν έναν αγώνα δρόμου, όπου έχουμε εξαπολύσει όλα τα θεριά να τον καταβροχθίσουν: υπέρογκη και απαιτητική διδακτέα ύλη, ασφυκτική πίεση χρόνου, επιδίωξη μέγιστης δυνατής παραγωγικότητας, κοινωνική απομόνωση, φραγή όλων διεξόδων, το φόβο και την ανασφάλεια ενός αβέβαιου μέλλοντος ζωγραφισμένου με τα πιο μελανά χρώματα σε περίπτωση αποτυχίας στις εισαγωγικές.

Ταυτόχρονα ο μαθητής (και η οικογένειά του) αποτελούν τον δυνητικό καταναλωτή σε μια κερδοσκοπική διαδικασία, κατά την οποία συναινεί να αποτελέσει μέλος σε μια ιεραρχικού τύπου σχέση (ως εξεταζόμενος), προσανατολισμένος εξ απαλών ονύχων σε έναν ελεγκτικό μηχανισμό αποκομιδής πληροφοριών στο πλαίσιο μιας επίπονης εξετασιοτροπικής πορείας. Αυτή η θησαυριστική και ωφελιμιστική γνώση αποτελεί ένα κεφάλαιο που πωλείται και αγοράζεται, (εκ)τιμάται και αξιολογείται με στόχο την παραγωγή συμβολικών αντιμισθίων, που στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι η (ακάλυπτη) επιταγή της επαγγελματικής αποκατάστασης διά της Πανεπιστημιακής οδού.

Σε αυτές τις συνθήκες, οι στόχοι και η εκπαιδευτική πρακτική στο σύνολό της τα μάλα απέχουν από το να χαρακτηριστούν στοιχειωδώς επαρκείς. Συνεχίζει να υφίσταται η στατική και παθητική θεώρηση της διδακτέας ύλης, αγκυλωμένη σε καλούπια που υποδεικνύονται ευσχήμως και χρηματοδοτούνται δεόντως απόπολιτικές σκοπιμότητες, διαιωνίζοντας φορμαλιστικές τεχνικές διδασκαλίας και αξιολόγησης. Ο εκπαιδευτικός ως υπο-κείμενο στην κανονιστική λειτουργία των εκπαιδευτικών θεσμών προκαλεί άμεσα ή έμμεσα, συνειδητά ή υποσυνείδητα την αδρανοποίηση των κινήτρων για ουσιαστική και ολόπλευρη ανάπτυξη στον μαθητή, αδυνατώντας φύσει και θέσει να προσεγγίσει ολιστικά το κοινωνικό φαινόμενο της μαθησιακής διαδικασίας.

Την παθογένεια της εκπαίδευσης έρχεται να υποτροπιάσει η απειλή της τεχνητής νοημοσύνης, δημιουργώντας επισφάλεια όσον αφορά στη χρήση της για εκπαιδευτικούς λόγους. Από τη μια πλευρά υπόσχεται ωκεανό ψηφιακών πληροφοριών, την αποτελεσματικότητα την παραγωγικότητα, την ευκολία μάθησης, την εξατομικευμένη διδασκαλία και την άμεση ανατροφοδότηση του διδασκόμενου, εξημερώνοντας τον σκεπτικισμό όσων θέτουν το ψευδοδίλημμα μεταξύ του τεχνολογικού εγγραμματισμούκαι τεχνολογικού αναλφαβητισμού. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν και εκείνοι που της αποδίδουν ανθρωποβόρα γνωρίσματα και διαβλέπουν ηθικά προβλήματα, θεωρώντας ότι υπονομεύει την κριτική σκέψη, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα του μαθητή, καθιστώντας τον αδύναμο για ανάγνωση – επίγνωση και κατάγνωση, καθώς «ανέγνω αλλά ουκ έγνω, ει γαρ έγνω, ουκ αν κατέγνω»[1] (παραφράζοντας τα λόγια του Μ. Βασιλείου:) οδηγώντας τον σε πολιτισμική και κοινωνική αλαλία.

Εκείνο που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι η χρήση των νέων τεχνολογιών δεν επιτρέπεται να διεκδικεί θέση αποκλειστικότητας και αποκλεισμού. Η εκπαίδευση δεν είναι μόνο τεχνοκρατική διαδικασία αλλά πρωτίστως κοινωνική διεργασία. Μήπως να επανεξετάσουμε το ενδεχόμενο το εκπαιδευτικό σύστημα να προάγει έναν πολιτιστικό σνομπισμό, προωθώντας τους αποφοίτους της μέσης εκπαίδευσης σε οικονομικό και θετικό προσανατολισμό, περιφρονώντας την παραδοσιακή μας κουλτούρα και τις ανθρωπιστικές σπουδές; Γιατί οι μεγάλες επενδύσεις τείνουν να κατευθύνονται προς τα πεδία της επιστήμης και της τεχνολογίας, ενώ οι τέχνη και ο πολιτισμός πορεύονται με τα περισσεύματα. Η «επιστήμη έχει γίνει η τέχνη του αιώνα μας», όπως επιβεβαιώνει και ο ιστορικός της μικροβιολογίας H.F. Judson.

Ο ανθρωπισμός και η τεχνολογία δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως αντίθετοι πόλοι, ως κάθετα διαχωρισμένοι τομείς, αλλά διασταυρούμενες γραμμές, ζωοποιά αλληλένδετες φλέβες στο σώμα της διδασκαλίας και της εξέλιξης. Η ποίηση να συνδυάζεται με τη δημιουργικότητα και την επιστήμη, η φαντασία του καλλιτέχνη με την επινοητικότητα του ερευνητή, η φυσική με τη φιλοσοφία, η τεχνική γνώση με το παρασκήνιο του θεάτρου.

Η ταύτιση του πολιτισμού και του ανθρωπισμού με φοβικό σύνδρομο εξέλιξης αφενός, αλλά και η τεχνολογική δυστοπία αφετέρου, οδηγούν σε στασιμότητα το εκπαιδευτικό σύστημα, εκθέτοντας την νεοελληνική παθογένεια και τις οιδηματικές διαστάσεις της, το ψεύδος των επιφαινομένων και το συνειδησιακό κενό παντός υπευθύνου. Να έρθει επιτέλους η στιγμή που το μοίρασμα της τράπουλας στο πολιτικό παιχνίδι να μοιράσει όχι κέρδη αλλά ευθύνες και υποχρεώσεις και η εκπαίδευση να μην είναι ο άσος στο μανίκι κάποιου παίκτη, ούτε η ΕΒΕ και η αγωνία χιλιάδων υποψηφίων πεδίο στροβιλωδών συγκρούσεων στο χαρτοπαίγνιο των κομμάτων.

Εύχομαι επιτυχία όχι στους μαθητέςμας που εξετάζονται- αυτοί την έχουν εξασφαλίσει –  αλλά στους επόμενους κυβερνώντες, υπουργούς και εκπαιδευτικούς που θα δοκιμασθούν επί ξηρού ακμής.

[1]Μτφρ : «διάβασε αλλά δεν κατάλαβε, αν καταλάβαινε, δεν θα καταδίκαζε»

(#) Η Σοφία Μαργαρίτη είναι φιλόλογος – συγγραφέας εκδόσεων Ζήτη με καταγωγή από τη Νάξο

Δείτε εδώ το βιογραφικό της