Οι βίαιες συγκρούσεις, τα εγκλήματα πολέμου και η καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον πόλεμο της Ουκρανίας προκάλεσαν τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση εκτοπισμένων ατόμων εδώ και δεκαετίες, σύμφωνα με τον ΟΗΕ. Το 2022 οι εκτοπισμένοι αυξήθηκαν κατά 21%, αγγίζοντας τα 108,4 εκατομμύρια.
Αυτός ο αριθμός εκτινάχθηκε κυρίως λόγω της ρωσικής εισβολής και του πολέμου στο Σουδάν, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιοποιήθηκε χθες από την Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
«Τα στοιχεία αποκαλύπτουν πόσο γρήγορα επιλέγουν τον πόλεμο ορισμένοι και πόσο αργά βρίσκουν λύσεις, καταδικάζοντας εκατομμύρια ανθρώπους στον όλεθρο, τον ξεριζωμό και στην αγωνία», δήλωσε ο Φιλίπο Γκράντι, ύπατος αρμοστής του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
Σύμφωνα με τον Μάθιου Σάλτμαρς, επικεφαλής του γραφείου Τύπου της Υπατης Αρμοστείας, «η έκθεση αποτελεί ένα “κατηγορώ” για τη συνολική παγκόσμια πραγματικότητα, η οποία γίνεται ολοένα πιο επικίνδυνη και απρόβλεπτη».
Παρότι η εισβολή στην Ουκρανία δημιούργησε τη μεγαλύτερη σε μέγεθος και ταχύτητα κρίση το 2022, συγκρούσεις και ανασφάλεια καταγράφονται και σε άλλα μέρη του κόσμου. Οι μάχες που ξέσπασαν στο Σουδάν μεταξύ του κυβερνητικού στρατού και των παραστρατιωτικών δυνάμεων τον περασμένο Απρίλιο είναι καταστροφικές για τον άμαχο πληθυσμό.
«Φέτος, η αύξηση αποδίδεται κυρίως στην κατάσταση στο Σουδάν. Οι συγκρούσεις έχουν δημιουργήσει μισό εκατομμύριο πρόσφυγες και τριπλάσιο αριθμό εσωτερικά εκτοπισμένων», είπε ο Σάλτμαρς.
Η κατάσταση εξακολουθεί να είναι απελπιστική στη Μιανμάρ, όπου, μέχρι τα τέλη Μαΐου, ο αριθμός των εκτοπισμένων αυξήθηκε κατά 331.600 άτομα σε σχέση με το 2022, αγγίζοντας το 1,8 εκατομμύριο.
Παράλληλα, οι εσωτερικά εκτοπισμένοι στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό ανέρχονται σε 6,2 εκατομμύρια.
«Η διεθνής κοινότητα πρέπει να επικεντρωθεί στην αποκατάσταση της ειρήνης και την εξασφάλιση της οικονομικής στήριξης των εκτοπισμένων», δήλωσε ο Σάλτμαρς.
«Μέχρι το τέλος του 2022 η Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες είχε λάβει μόλις το ήμισυ της ετήσιας χρηματοδότησής της. Και ενώ πολλές δράσεις μας υποχρηματοδοτούνται, καλούμαστε να ανταποκριθούμε σε έναν πρωτοφανή αριθμό καταστάσεων έκτακτης ανάγκης».
Το πάλαι ποτέ Olympus έχει νεά σινιάλα, χρώματα και όνομα. Από την περασμένη εβδομάδα βρίσκεται για δεξαμενισμό στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Σπανόπουλου. Αρχικά να υποβληθεί σε μηχανολογικές επισκευές αλλά και σε ευρύτερες εργασίες για τη μετατροπή του σε Ro Ro, για λογαριασμό της Χανιώτικης εταιρίας Creta Gargo στην οποία πλέον ανήκει.
Οι εργασίες τρέχουν όπως όλα δείχνουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς, καθώς το βαπόρι “διψάει” για να επιστρέψει στις θαλάσσιες υπηρεσίες του, μετά από ένα πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, που χρειάστηκε να περάσει – παροπλισμένο ουσιαστικό – περιμένοντας την… τύχη του ν’ αλλάξει.
Μάλιστα οι πληροφορίες λένε ότι θα δρομολογηθεί άμεσα και θα συνδέει τη Κρήτη με το Πειραιά με ενδιάμεση εβδομαδιαία στάση στις Κυκλάδες….
Το βαπόρι, φόρεσε ήδη τα σινιάλα της Creta Gargo, μετονομάστηκε σε “Άγιος Γεώργιος” και προετοιμάζεται για να γυρίσει οριστικά, την σελίδα της ιστορίας του.
Το RoRo ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, είναι το πέμπτο πλοίο της Κρητικής Εταιρείας και αναμένεται να ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην αγορά των θαλασσίων μεταφορών, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τα ήδη υπάρχοντα πλοία του στόλου της.
To πλοίο, ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1976 (Kochi Jyuko Heavy Industries). Έχει χωρητικότητα 12.338gt (3.732dwt), μήκος 141,7 μέτρα, πλάτος 23,5 μέτρα και βύθισμα 5,95 μέτρα. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 420 Ι.Χ. ή 40 Ι.Χ. και 70 φορτηγά, εκτός αν αλλάξει κάτι στην τελική διαμόρφωσή του.
Διαθέτει 2 κύριες μηχανές MAN-Kawasaki 14V49/54MU diesel συνολικής ιπποδύναμης 16.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων.
Η φωτογραφία προέρχεται από την Gallery του Shipfriends και έχει αναρτηθεί από το μέλος Panagia Ekatontapiliani.
Πέμπτη 15 Ιουνίου και στον προαύλιο χώρο του Γυμνασίου Βίβλου θα πραγματοποιηθεί η τελετή λήξης για την σχολική χρονιά 2022 – 23. Μία χρονιά που σηματοδοτεί και το πέρας της παρουσίας ως Γυμνασιάρχη του Δημήτρη Θεοδοσίου μετά από έξι χρόνια και τη παράδοση – παραλαβής στην νέα διευθύντρια Μαρία Αξαοπούλου.
Με βάση την ενημέρωση από το Σύλλογο Γονέων, η τελετή θα ξεκινήσει στις 6:30 το απόγευμα ενώ σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ Νάξου θα υπάρξει δρομολόγιο για την γιορτή του Γυμνασίου.
‘Το πούλμαν θα ξεκινήσει από την Χώρα στις 18:00 – Γαλανάδο – Γλιναδο 18:10
– Αγερσανί 18:15 . Όταν τελειώσει η γιορτή θα επιστρέψει τα παιδιά στα χωριά τους.
Το πούλμαν θα μεταφέρει όσους επιθυμούν να έρθουν στην εκδήλωση.
Με το Διοικητικό Συμβούλιο του Απεραθίτικου Πολιτιστικού Συλλόγου “Τα Φανάρια” (τον πρόεδρο Μανώλη Γεροντή και τα μέλη Γαλήνη Μπαρδάνη, Δημήτρη Κριμιτζά, Μανώλη Πρωτονοτάριο και Γιάννη Μπαρδάνη), συναντήθηκε ο υποψήφιος Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Μανώλης Πολυκρέτης και στελέχη της παράταξής του«Αξίζουμε καλύτερα»,στο πλαίσιο συναντήσεων και επαφών με φορείς της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων.
Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν και τέθηκαν προβλήματα και θέματα που απασχολούν το Σύλλογο και αφορούν την Κοινότητα Απεράθου.
Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Γιάννης Μπαρδάνης έθεσε τις προτάσεις και τις διεκδικήσεις του Συλλόγου που αφορούν τα παρακάτω ζητήματα:
Κτήριο Κουνέτη (ιδιοκτησία του Δήμου): Επισκευή και ανακαίνισηώστε να μπορεί να λειτουργήσει ως Μουσείο ή να αξιοποιηθεί για άλλο σκοπό.
2. Κτήριο Πολιτιστικού Κέντρου: Συντήρηση, ευπρεπισμός και αποκατάσταση φθορών μέσα και έξω από το κτήριο αλλά και του προαύλιου χώρου του. Το κτήριο εδώ και δύο χρόνια δεν έχει συντηρηθεί και έχει σημαντικές φθορές τόσο κτηριακές όσο και στο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού. Επίσης δεν διαθέτει μόνιμη αίθουσα για τις συνεδριάσεις και δραστηριότητες του Συλλόγου. Οι χώροι των Μουσείων και ο χώρος της βιβλιοθήκης χρειάζεται συντήρηση, χρωματισμούς κ.λπ.
3. Να σχεδιαστεί καλύτερος τρόπος λειτουργίας των Μουσείων ώστε να υπάρχουν μεγαλύτερα έσοδα για τον Δήμο και να δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης για λεωφορείο κάτω από το Πολιτιστικό Κέντρο.
4. Ο Δήμος σε συνεργασία με το Σύλλογο και Δασική Υπηρεσία να αναλάβουν την αποκατάσταση και αναδάσωση των εκτάσεων που καταστρέφονται από τις πυρκαγιές.
5. Συντήρηση και ανάδειξη του εναερίου μεταφοράς σμύριδας και αποκατάσταση των εγκαταστάσεων στο λιμάνι της Μουτσούνας (προαύλιος χώρος αποθήκευσης, σιδηροτροχιές, γερανός στον προβλήτα).
6. Καθαρισμός των ακτών στα ανατολικά παράλια(αλλά όχι με μηχανικά μέσα, μόνο με τα χέρια).
Κατασκευή κάγκελου και δημιουργία φυσικών σκαλοπατιών σε ένα επικίνδυνο τμήμα του μονοπατιού που οδηγεί στην σπηλιά της Άντριους
Καθαρισμοί και συντήρηση παλιών μονοπατιών με αποκατάσταση ξηρολιθοδομών από την κάτω πλευρά των μονοπατιών.
Καθαρισμοί και συντήρηση των φραγμάτων ανάσχεσης σε διάφορες θέσεις που είχαν κατασκευασθεί σε συνεργασία Υπουργείου Γεωργικής Ανάπτυξης και Κοινότητας επί προεδρίας Μανώλη Γλέζου.
Προώθηση θεμάτων και προτάσεωνπου έχουν συζητηθεί και εγκριθεί από τη Γενική Συνέλευση του χωριού.
Ανάδειξη παλαιών κρηνών και πηγών που διαθέτει το χωριό και έχουν εγκαταλειφθεί στις αγροτικές περιοχές (π.χ. περιοχή Κακκαβά).
12. Αθλητικό Κέντρο, γήπεδο μπάσκετ, βόλεϊ, να μην γίνει παραλαβή των εργασιών γιατί υπάρχει πρόβλημα με κακοτεχνία στην κατασκευή του τάπητα του γηπέδου.
Εργασίες στο λιμάνι της Μουτσούνας και στον Πλακοσκεπή Οχετό που υπάρχει για παροχέτευση νερών ενός μικρού ρέματος. Οι εργασίες δεν έχουν εκτελεσθεί σύμφωνα με τους κανόνες της τέχνης με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί ανισοσταθμία στο δάπεδο της χερσαίας ζώνης, να έχει υποχωρήσει ο πλακοσκεπής οχετός και να γίνεται σωστά η παροχέτευση των νερών.
Ο πρόεδρος Μανώλης Γεροντής συμφώνησε για όλα όσα αναφέρθηκαν προσθέτοντας ότι υπάρχει έλλειψη χώρων στάθμευσης εκτός ορίων οικισμού και έλλειψη δρομολογίων του ΚΤΕΛ ειδικά τις βραδινές ώρες που πολλοί επισκέπτες θέλουν να επιστρέψουν στα ξενοδοχεία που μένουν.
Επίσης υπογράμμισε το πρόβλημα διαχείρισης και αποκομιδής απορριμμάτων (ογκωδών αντικειμένων, μαλλιού κουρέματος των προβάτων κ.λπ.), καθώς και την ελάχιστη χρηματοδότηση του Συλλόγου με 5.000 ευρώ από τον Δήμο, για την κάλυψη των αναγκών του.
Αμέσως μετά τη συνάντηση ο υποψήφιος Δήμαρχος Μανώλης Πολυκρέτης δήλωσε: “Είναι πραγματικά λυπηρό τα όμορφα χωριά της ορεινής Νάξου να είναι παντελώς εγκαταλελειμμένα, τη στιγμή μάλιστα που υπάρχουν δραστήριοι άνθρωποι, όπως τα μέλη του Απεραθίτικου Πολιτιστικού Συλλόγου «Τα Φανάρια» που ενδιαφέρονται γι αυτά και είναι πρόθυμοι να προσφέρουν στον τόπο τους.
Δεσμεύομαι ότι η δική μας Δημοτική Αρχή με οδηγό μας τις Κοινότητες, τους φορείς και τους κατοίκους τους, θα καταβάλει κάθε προσπάθεια ώστε τα χωριά μας να ζωντανέψουν ξανά, σκύβοντας πραγματικά πάνω από τα προβλήματα τους.
Αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα μας είναι η ισόρροπη ανάπτυξη της Νάξου και των Μικρών νησιών του Δήμου μας”.
Πορευόμαστε προς τις εκλογές της 25ης Ιουνίου διεκδικώντας καλύτερες μέρες για το λαό, για την κοινωνία, για την προστασία των λαϊκών κατακτήσεων, της δημοκρατίας, των εργασιακών δικαιωμάτων, των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
Στις εκλογές της 21 Μαΐου δεν κρίθηκαν προγράμματα, δεν αξιολογήθηκε σε βάθος το καταστροφικό έργο του καθεστώτος Μητσοτάκη, ο λαός οδηγήθηκε στις κάλπες μέσα στο σκοτάδι μιας πρωτοφανούς προπαγάνδας των συστημικών ΜΜΕ, που κατάφεραν να κάνουν το άσπρο μαύρο, που σκόρπισαν τον φόβο, την ανασφάλεια, την αβεβαιότητα, την ακυβερνησία. Αναβίωσαν φαινόμενα και πρακτικές ξεχασμένων σκοτεινών εποχών, της περιόδου 1950-1965, με παρακρατικούς μηχανισμούς και κυπατζήδικες μεθόδους, με το «επιτελικό κράτος» των «αρίστων», που δεν ήταν παρά ένα παρακράτος του αραχνιασμένου παρελθόντος.
Ακυρώθηκαν και κατεδαφίστηκαν όσα με κόπο δημιουργήθηκαν στη διάρκεια διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, για να βγει η χώρα από τα μνημόνια και την οικονομική ασφυξία, με το δημόσιο χρέος ρυθμισμένο, με 37 δις που άφησε στα δημόσια ταμεία για πρώτη φορά τουλάχιστο στη μεταπολίτευση, εγγύηση της χώρας μας, για να έχει ως σήμερα χαμηλότοκο δανεισμό.
Αυτή η πρωτοφανής κατάσταση δεν πρέπει στις εκλογές της 25ης Ιουνίου να επιτρέψουμε να συνεχιστείκαι να εδραιωθεί. Ο αγώνας για το μέλλον της χώρας πρέπει να συνεχιστεί στη νέα τετραετία, για την αποκατάσταση της τρωθείσας δημοκρατίας μας, για την κατάργηση των αντεργατικών νόμων, που δημιουργούν εργασιακό μεσαίωνα, για την προστασία των δημόσιων αγαθών, που κινδυνεύουν να μετατραπούν σε εμπορεύσιμα προϊόντα, όπως η Υγεία, η Παιδεία, το νερό, η ηλεκτρική ενέργεια. Χρέος μας είναι να ανακόψουμε την πολιτική αυτή, που στόχο έχει να δημιουργήσει έναν πρωθυπουργό-ηγεμόνα, ανεξέλεγκτο, σε μια ευνουχισμένη δημοκρατία.
Το αποτέλεσματων εκλογών της 21ης Μαΐου, που ήταν έκπληξη για τους πάντες, όσο κι αν μας απογοήτευσε, ήταν σε μεγάλο βαθμό «προϊόν» σχεδιασμού, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο πολιτικός για το βαθύ κράτος στόχος «Ποτέ ξανά Αριστερά», που είχε τεθεί από την ακροδεξιά πτέρυγα της ΝΔ αμέσως μετά τις εκλογές του 2019.
Χρέος κάθε προοδευτικού πολίτη είναι να δώσει το παρόν στις εκλογές χωρίς φόβο και με δημοκρατικό πάθος, για να πετύχουμε την ανατροπή, για την προάσπιση των δημοκρατικών κατακτήσεων του λαού μας, για την υλοποίηση του προοδευτικού ρεαλιστικού, κοστολογημένου και υλοποιήσιμου προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, έργο διαλόγου με την κοινωνία, με τους μαζικούς φορείς, με τον κόσμο της εργασίας, της υγιούς επιχειρηματικότητας, της νεολαίας, των κινημάτων πολιτών, για μια νέα δημοκρατική πορεία της χώρας.
Εμείς οι νησιώτες, οι Κυκλαδίτες, νιώσαμε το ουσιαστικό ενδιαφέρον της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, με τη θεσμοθέτηση του εμβληματικού αναπτυξιακού μέτρου του «μεταφορικού ισοδύναμου», με την αναβάθμιση των νησιωτικών δομών υγείας, με τη λειτουργία του Νοσοκομείου Σαντορίνης, με την εγκατάσταση βάσης ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ στη Σύρο, με την προμήθεια πλωτού μέσου πρώτων βοηθειών με έδρα τη Νάξο, με την εξυγίανση και επαναλειτουργία του χρεοκοπημένου και κλειστού ναυπηγείου του νεωρίου Σύρου, με τη λήψη μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος.
Με την κυβέρνηση Μητσοτάκη τα νησιά μας οδηγούνται ήδη στο να καταστούν και πάλι «δυσπρόσιτες περιοχές». Η μονοκαλλιέργεια του υπερτουρισμού, με την επίπλαστη, μονόπλευρη και άναρχη ανάπτυξη, αναδεικνύει ήδη τις αγκυλώσεις που δημιουργούνται και τις ανήκεστες βλάβες που προκαλούνται στην ίδια την οικονομική δραστηριότητα.Όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στη ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού τη Μύκονο είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά για το μέλλον.
Το ευαίσθητο και μοναδικού φυσικού κάλλους νησιωτικό περιβάλλονκαταστρέφεται με γρήγορους ρυθμούς και οι φυσικές πηγές πλούτου βρίσκονται στα όρια της έλλειψης και της εξαφάνισης.
Η ίδια η ζωή των κατοίκων των νησιών υποβαθμίζεται δραματικά και η επιβίωσή τους καθίσταται δυσβάσταχτη εξ αιτίας της πρωτοφανούς ακρίβειας, της αισχροκέρδειας, της εκτεταμένης παραβατικότητας κατά τους θερινούς μήνες.
Ο κίνδυνος να επιστρέψουμε στην εποχή της «άγονης γραμμής» και της «ξεχασμένης Ελλάδας», ελλοχεύει, είναι πλέον εδώ, ορατός δια γυμνού οφθαλμού και απειλητικός. Φεύγουν οι γιατροί, οι νοσηλευτές και οι εκπαιδευτικοί από τα νησιά, οι θέσεις τους μένουν κενές. Θα μείνουμε χωρίς σύγχρονες δομές υγείας, χωρίς καν ΕΚΑΒ, με υποβαθμισμένες τις δημόσιες υπηρεσίες. Ο αγώνας μας είναι αγώνας επιβίωσης, αγώνας ενάντια στην υποβάθμιση της ζωής μας.
Διεκδικούμε το εμβληματικό αναπτυξιακό μέτρο του «μεταφορικού ισοδύναμου», που το απαξίωσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, για να το καταργήσει,αν κερδίσει τις εκλογές.
Διεκδικούμε το «υγειονομικό ισοδύναμο», για να έχουμεοι νησιώτες πλήρη πρόσβαση στις δημόσιες δομές υγείας, στα μεγάλα νοσοκομεία του κέντρου.
Διεκδικούμε σύγχρονες δομές Α/θμιας φροντίδας υγείας και στο πιο μικρό νησί, για να σώζονται ζωές.
Διεκδικούμε την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και τη σωστή λειτουργία των νησιωτικών Κέντρων Υγείας και των Νοσοκομείων μας.
Διεκδικούμε ειδικά οικονομικά και υπηρεσιακά κίνητρα, προσιτή οικονομικά στέγη, για τους υγειονομικούς και τους εκπαιδευτικούς, που επιλέγουν να υπηρετήσουν στα νησιά.
Χωρίς ισχυρές και σύγχρονες δομές υγείας στα νησιά, δεν μπορεί να υπάρχει βιώσιμη ανάπτυξη.
Η επένδυση στην υγεία δεν κοστολογείται, γιατί δεν κοστολογείται η ανθρώπινη ζωή.
Διεκδικούμε την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και την επιστροφή στην Ελλάδα και τα νησιά μας των κλεμμένων αρχαιολογικών μας θησαυρών, όπως τα 161 κυκλαδικά ειδώλια.
Η «νησιωτικότητα» δεν είναι γράμμα κενό, μπορεί και πρέπει να γίνει εργαλείο αειφόρας, βιώσιμης, ισόρροπης και πολύπλευρης ανάπτυξης των νησιών μας, ισχυρό αντίβαρο στη μονοκαλλιέργεια του τουρισμού.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με το πρόγραμμά του για το «Νέο ΕΣΥ», ένα πρόγραμμα που το διατρέχει ο θεσμός της νησιωτικότητας, πρόγραμμα άμεσα υλοποιήσιμο, δίνει λύση στο υγειονομικό πρόβλημα των νησιών μας, το οποίο είναι πλέον εκρηκτικό.
Ο ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. και ο Αλέξης Τσίπρας είναι η μόνη πολιτική προοδευτική δύναμη, που μπορεί να εγγυηθεί και να υλοποιήσει αυτή την πολιτική οικονομικής και κοινωνικήςανάπτυξης της χώρας μας, σε μια πορεία ευρωπαϊκή, δημιουργική, με τον λαό στο προσκήνιο και την κοινωνία όρθια.
Στις 25 Ιουνίου ψηφίζουμε για το αύριο, για την ελπίδα, για τα «θέλω» μας. Ψηφίζουμε ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία
Ο Αρκάς σχολίασε σήμερα (15.6.2023) με τον δικό του λακωνικό, αλλά παράλληλα και συγκινητικό τρόπο το μοιραίο χθεσινό ναυάγιο σκάφους με μετανάστες στην Πύλο με ένα σκίτσο του.
Ο Αρκάς δημοσίευσε στην σελίδα του στα social media ένα σκίτσο αφιερωμένο στην τραγωδία της Πύλου.
Οπως διαβάζουμε στη σελίδα newsit.gr Το σκίτσο του Αρκά ήταν λακωνικό, αλλά χαρακτηριστικό της θλίψης και της οδύνης που νιώθουν όλοι γι’ αυτή την ανείπωτη τραγωδία.
Το σκίτσο είχε μόνο μια λέξη στη λεζάντα για το μοιραίο ναυάγιο στην Πύλο και έγραφε: «Καλημέρα».
Στο σκίτσο ο Αρκάς σχεδίασε τα κύματα της θάλασσας και πάνω τους έπλεε ένα κόκκινο τριαντάφυλλο.
Η συνήθεια που έγινε …λατρεία. Οταν υπάρχει διαγωνισμός ποιότητας γαλακτοκομικών προϊόντων το “Τυροκομείο Πιτταράς” όχι απλά εμφανίζεται αλλά σηκώνει τα τρόπαια και αποχωρεί… Εθισμός θα το έλεγε κάποιος….
Πριν από μερικές εβδομάδες στον διαγωνισμό AFFA-Athens Fine Food Awards, η «Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. Πιτταρά 12μηνης Ωρίμανσης» και το «Κεφαλοτύρι Νάξου Πιτταρά 12μηνης Ωρίμανσης» είχαν αποσπάσει το 1ο και το 2ο βραβείο αντίστοιχα.
Τώρα; Νέα διάκριση ήρθε μέσα από τη συμμετοχή στον διεθνή διαγωνισμό ΜΤΑ Mediterranean Taste Awards 2023. Στο πλατό ανέβηκαν έξι προϊόντα, τα δύο τιμήθηκαν με πλατινένια διάκριση και τα άλλα τέσσερα με χρυσό…
Τυροκομείο Πιτταράς – Νάξος
Ας δούμε το σχετικό δελτίο ενημέρωσης..
Μετά την επταπλή βράβευση στα AFFA Athens Fine Food Awards (https://affa.gr/nikites-2023/), όπου η Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. Πιτταρά 12μηνης Ωρίμανσης και το Κεφαλοτύρι Νάξου Πιτταρά 12μηνης Ωρίμανσης πήραν το πρώτο και το δεύτερο βραβείο, είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι η συμμετοχή μας στον διεθνή διαγωνισμό ΜΤΑ Mediterranean Taste Awards 2023 (https://medtastestars.com) είχε τα εξής αποτελέσματα για τα έξι προϊόντα που έλαβαν μέρος:
# Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. Πιτταρά 12μηνης Ωρίμανσης και Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. Πιτταρά τιμήθηκαν με πλατινένιο βραβείο όντας τα μοναδικά αγελαδινά τυριά στην Ευρώπη που κατάφεραν να γίνουν πλατινένια.
# Κεφαλοτύρι Νάξου Πιτταρά 12μηνης Ωρίμανσης: Χρυσό Βραβείο
# Γραβιέρα Πιτταρά σε Μπαστούνι: Χρυσό Βραβείο
# Ξινοτύρι Φρέσκο Νάξου Πιτταρά : Χρυσό Βραβείο
# Μυζήθρα Γλυκιά Νάξου Πιτταρά: Χρυσό Βραβείο
Και καταλήγει δε η ανακοίνωση “Κάθε βράβευση σημαίνει για εμάς ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη όσον αφορά την παραγωγική διαδικασία “από το σπόρο μέχρι το ράφι” και υποσχόμαστε να φροντίζουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να φτιάχνουμε για εμάς και τα παιδιά μας ό,τι καλύτερο γίνεται με σεβασμό στη φύση, στο περιβάλλον και στα ζώα μας. Ευχαριστούμε πολύ τους διοργανωτές, τους συνεργάτες μας και πάνω απ’ όλα τους καταναλωτές μας που μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους και την αγάπη τους.
Αναμενόμενη εξέλιξη… Αναβάλλεται όπως όλα δείχνουν το αυριανό debate, στον αέρα ο 4ος τελικός πρωταθλήματος μπάσκετ στο ΟΑΚΑ (Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός) κανονικά όμως ο αγώνας της Εθνικής Ελλάδας με την Ιρλανδία το βράδυ της Παρασκευής για τα προκριματικά του Euro 2024… Κανονικά και οι Πανελλαδικές εξετάσεις όσον αφορά τις τελευταίες τους ημέρες…
Αναλυτικά…
«Ο Πρωθυπουργός κήρυξε τριήμερο Εθνικό Πένθος από σήμερα Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023 21:00 ως το Σάββατο 17 Ιουνίου 2023 21:00 για τα θύματα του σημερινού τραγικού ναυαγίου στα διεθνή ύδατα δυτικά της Ελλάδας, με τη σκέψη και σε όλα τα θύματα των αδίστακτων διακινητών που εκμεταλλεύονται την ανθρώπινη δυστυχία», αναφέρει η αρχική ανακοίνωση, πριν την απαραίτητη διευκρίνιση.
Παράλληλα, το debate το οποίο ήταν προγραμματισμένο την Πέμπτη 21:00 στην ΕΡΤ αναβάλλεται.
Το ναυάγιο…
Το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο εξωτερικά και εσωτερικά, επιβεβαιώνει το Λιμενικό
«Το εξωτερικό τμήμα του πλοίου ήταν γεμάτο με κόσμο, το ίδιο εικάζουμε και για το εσωτερικό. Μιλάμε για αρκετούς ανθρώπους, χωρίς να μπορούμε να δώσουμε όμως ακριβή αριθμό», επιβεβαίωσε ο Νικόλαος Αλεξίου, Πλωτάρχης και εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος.
«Συνεχίζουμε να επιχειρούμε ανοιχτά της Πύλου και θα το κάνουμε και τη νύχτα, με τη συνδρομή του C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας» επιβεβαίωσε ο Νικόλαος Αλεξίου, Πλωτάρχης και εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, αναφερόμενος στον τραγικό ναυάγιο που σημειώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης.
Σχετικά με τους επιβαίνοντες στο πλοίο – αυτούς που έχουν διασωθεί, αυτούς που έχουν ανασυρθεί νεκροί και τον αριθμό των αγνοούμενων – ο κ. Αλεξίου είπε: «Το εξωτερικό τμήμα του πλοίου ήταν γεμάτο με κόσμο, το ίδιο εικάζουμε και για το εσωτερικό. Μιλάμε για αρκετούς ανθρώπους, χωρίς να μπορούμε να δώσουμε όμως ακριβή αριθμό. (…)
Αυτό που αντίκρυσαν οι συνάδελφοί μου όταν πήγαν στο σημείο, αποδεικνύει ότι το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο, αφού οι άνθρωποι ήταν στιβαγμένοι στο κατάστρωμα. Δεν μπορεί να δοθεί ακριβής αριθμός με ασφάλεια, αλλά σίγουρα το νούμερο είναι πολύ μεγάλο».
Ο κ. Αλεξίου, επιβεβαίωσε ακόμη ότι το ναυάγιο σημειώθηκε σε ένα από τα βαθύτερα σημεία της Μεσογείου. «Προφανώς από κάποια μετατόπιση των ανθρώπων που ήταν μέσα στο πλοίο, αυτό βυθίστηκε», ανέφερε χαρακτηριστικά επιχειρώντας να δώσει εξήγηση στις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το ναυάγιο. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, οι κύριες εθνικότητες των μεταναστών είναι από Συρία, Πακιστάν και Αίγυπτος.
Κάλεσμα στους Βρετανούς ταξιδιώτες απευθύνει η εφημερίδα Observer ώστε να προτιμήσουν για φέτος Ελληνικούς προορισμούς πέρα από τα τετριμμένα.
Το αφιέρωμα αναφέρει χαρακτηριστικά πως «για πολλούς όταν σκέφτονται διακοπές, η Ελλάδα με τα χιλιάδες νησιά σε Ιόνιο και Αιγαίο Πέλαγος ξετυλίγεται πρώτη μπροστά στα μάτια του νου τους. Ωστόσο, δεν είμαστε εδώ για να αναπολήσουμε ακόμη μια φορά τα σοκάκια της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Είναι καιρός πλέον να παραμερίσουμε τα συνήθη τουριστικά μονοπάτια και να αποκαλύψουμε τη ντροπαλή γοητεία των αφανών Ελληνικών κρησφύγετων».
Ανάμεσα στα 13 νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, η Αστυπάλαια καταλαμβάνει την κορυφή στον κατάλογο του Observer. Σύμφωνα με τον αρθρογράφο, η Αστυπάλαια είναι ένα κόσμημα του Αιγαίου σε σχήμα πεταλούδας. Κάποτε ήταν μια ινκόγκνιτο τοποθεσία της νησιωτικής Ελλάδας.
Σήμερα, ακόμη «φτερουγίζει» ανέγγιχτη από τα «ραντάρ» των μαζικών τουριστών, αν και είναι εύκολα προσβάσιμη μέσω καθημερινών πτήσεων από την Αθήνα. Αυτό το μαγευτικό καταφύγιο των Δωδεκανήσων «παντρεύει» την κομψότητα με μια δελεαστική «γεύση» του αχαρτογράφητου.
Τι δήλωσε ο κος Κομηνέας
Αναφορικά με τη νέα διάκριση, ο Δήμαρχος Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας δήλωσε πως «η Αστυπάλαια με έναν τρόπο μοναδικό, εξελίσσεται και παράλληλα διατηρεί αναλλοίωτη την αυθεντικότητα της.
Μέσα από συντονισμένες δράσεις, προχωράμε δυναμικά στον δρόμο της αειφορίας δείχνοντας σε διεθνές επίπεδο πώς θα διαφυλάξεις την κληρονομιά σου και το φυσικό περιβάλλον με τακτικές του μέλλοντος.
Μέσα από το πρόγραμμα ‘’Αστυπάλαια: Έξυπνο και Βιώσιμο Νησί” το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με την Ελληνική Κυβέρνηση και τον όμιλο WV η ηλεκτροκίνηση, τα ψηφιακά συστήματα, η πράσινη ενέργεια και έργα υποδομών αποκτούν βάση και γίνονται τα συστατικά που κάνουν το νέο όραμα της Αστυπάλαιας, πράξη.
Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται σε συνεχή βάση τόσο στον επαγγελματικό όσο και στον ιδιωτικό τομέα.
Την ίδια στιγμή, οι υπηρεσίες Astybus και Astygo οι οποίες λειτουργούν μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής Astymove δημιουργούν μια νέα δυναμική στις μετακινήσεις των τουριστών και των κατοίκων καλύπτοντας με βιώσιμο τρόπο τις ανάγκες μετακίνησης στο νησί της Αστυπάλαιας.
Παράλληλα αναμένεται η δημιουργία υβριδικού σταθμού ανανεώσιμων πηγών στην Αστυπάλαια με στόχο την κάλυψη του 80% των ενεργειακών αναγκών του νησιού από καθαρές πηγές ενέργειας. Για το φετινό καλοκαίρι, η πεταλούδα του Αιγαίου κινείται σε υψηλούς ρυθμούς, προσελκύοντας ενισχυμένες ταξιδιωτικές ροές από το εξωτερικό».
Συνεχίζονται οι επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Πύλου, όπου το ναυάγιο ενός αλιευτικού σκάφους με εκατοντάδες μετανάστες οδήγησε σε μία από τις πλέον πολύνεκρες τραγωδίες στη Μεσόγειο.
Μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί οι σοροί 79 μεταναστών, ενώ εκφράζονται φόβοι πως ο απολογισμός θα είναι πολύ μεγαλύτερος.
Βίντεο με πλάνα από Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, που συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης των μεταναστών σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Πύλου, έδωσε στη δημοσιότητα το ΓΕΕΘΑ.
Στο σημείο επιχειρούν δύο περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ένα ναυαγοσωστικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, επτά παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UAV) του Frontex.
Όλα τα μέσα έχουν διατεθεί κατόπιν εντολής του αρχηγού ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνου Φλώρου και η φρεγάτα «Κανάρης» ανέλαβε τον συντονισμό, από τη στιγμή που έφτασε στον τόπο του ναυαγίου.
Ο εκπρόσωπος του Λιμενικού, πλωτάρχης Νικόλαος Αλεξίου δήλωσε μιλώντας στην ΕΡΤ: «το εξωτερικό τμήμα του πλοίου ήταν γεμάτο με κόσμο, το ίδιο εικάζουμε και για το εσωτερικό. Μιλάμε για αρκετούς ανθρώπους, χωρίς να μπορούμε να δώσουμε όμως ακριβή αριθμό. (…) Αυτό που αντίκρυσαν οι συνάδελφοί μου όταν πήγαν στο σημείο, αποδεικνύει ότι το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο, αφού οι άνθρωποι ήταν στοιβαγμένοι στο κατάστρωμα. Δεν μπορεί να δοθεί ακριβής αριθμός με ασφάλεια, αλλά σίγουρα το νούμερο είναι πολύ μεγάλο».
Ο κ. Αλεξίου, επιβεβαίωσε ότι το ναυάγιο σημειώθηκε σε ένα από τα βαθύτερα σημεία της Μεσογείου. «Προφανώς από κάποια μετατόπιση των ανθρώπων που ήταν μέσα στο πλοίο, αυτό βυθίστηκε», εκτίμησε ο ίδιος. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, οι επιβαίνοντες είχαν, ως επί το πλείστον, καταγωγή από Συρία, Πακιστάν και Αίγυπτο.
Συνδρομή C-130 τις βραδινές ώρες
Ο εκπρόσωπος τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας, πλωτάρχης Λ.Σ, Νικόλαος Αλεξίου δήλωσε στην «Κ» πως το βράδυ η επιχείρηση θα συνεχιστεί με τη συνδρομή ενός C-130 το οποίο θα πετά πάνω από το σημείο του ναυαγίου και θα φωτίζει την περιοχή, έτσι ώστε να μη σταματήσουν οι επιχειρήσεις εντοπισμού.
«Ευτυχώς επικρατούν πολύ καλές καιρικές συνθήκες στην περιοχή. μόλις 2-3 μποφόρ και αυτό κάνει εύκολη την έρευνα. Πρόκειται όμως για ένα δύσκολο ναυάγιο, το οποίο βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από την ακτή, στα όρια των ελληνικών υδάτων. Επίσης είναι ένα ναυάγιο με πολλούς επιβαίνοντες, αν και δεν είμαστε σε θέση να δώσουμε τον ακριβή αριθμό. Οι συνάδελφοι που αντίκρισαν το πλοίο κάνουν λόγο για ένα κατάστρωμα γεμάτο με άτομα. Καταλαβαίνετε ότι η έρευνα θα κρατήσει μέρες».
Στη δημοσιότητα δόθηκαν φωτογραφίες από το αλιευτικό πριν βυθιστεί, στις οποίες φαίνονται στοιβαγμένοι άνθρωποι στο κατάστρωμα.
Το αλιευτικό σκάφος ήταν μήκους 30 μέτρων και σε αυτό φέρεται να επέβαιναν εκατοντάδες άτομα, στην πλειονότητά τους από το Αφγανιστάν και το Πακιστάν. Αξιωματούχος που επικαλείται ο βρετανικός Guardian ανεβάζει τον αριθμό στους 600. Μέχρι στιγμής έχουν διασωθεί συνολικά 104 μετανάστες.
Είκοσι οχτώ εκ των διασωθέντων έχουν διακομιστεί στο γενικό νοσοκομείο Καλαμάτας. Οι υπόλοιποι έχουν μεταφερθεί σε αποθήκες του Λιμενικού και την Πέμπτη θα μεταφερθούν σε δομή φιλοξενίας στην Μαλακάσα.
«Στο νοσοκομείο μας νοσηλεύουμε 28 διασωθέντες. Ο τελευταίος ήρθε πριν από λίγο. Οι πρώτοι ήρθαν γύρω στις 13.00 και μετά από καμιά ώρα άρχισαν να έρχονται και οι υπόλοιποι» δήλωσε στην «Κ» η Ελένη Αλιφέρη, διοικήτρια νοσοκομείου Καλαμάτας.
Οι ηλικίες των νοσηλευόμενων ξεκινούν από 16 ετών και είναι όλοι έφηβοι ή άντρες. «Ημασταν σε επιφυλακή από χθες τα ξημερώματα, όταν και ειδοποιηθήκαμε ότι είναι πολύ πιθανό να χρειασθεί να συνδράμουμε. Οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν βατά προβλήματα: υπογλυκαιμία, πυρετό, υποθερμία, αναπνευστικά προβλήματα. Σε κάποιους κάναμε εισαγωγή για παρακολούθηση. Παραμένουμε σε επιφυλακή για όσο χρειαστεί».
Κατά τον εντοπισμό τους, κανένας εκ των διασωθέντων δεν φορούσε σωσίβιο.
Το αλιευτικό σκάφος φέρεται να είχε αποπλεύσει από το Τομπρούκ της Λιβύης· οι ελληνικές αρχές ειδοποιήθηκαν σχετικά από τις ιταλικές. Τρία άτομα μεταφέρθηκαν στο Λιμεναρχείο Καλαμάτας για ανάκριση, σύμφωνα με την ΕΡΤ.
Το χρονικό
Ραντάρ μη επανδρωμένου σκάφους της Frontex είχε εντοπίσει το αλιευτικό «Αντριάνα» ήδη από το μεσημέρι της Τρίτης. Το αλιευτικό έπλεε από τις ακτές της Αφρικής προς την Αδριατική και είχε γίνει αντιληπτό και από δύο παραπλέοντα πλοία.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ υπήρξε επικοινωνία με τον θάλαμο έρευνας και διάσωσης, αλλά δεν αιτήθηκε συνδρομή, ούτε στις ιταλικές ούτε στις ελληνικές αρχές. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες δεν είχε αναφερθεί ούτε ο αριθμός των επιβαινόντων ούτε κάποιο πρόβλημα. στο πλοίο
Αργά το απόγευμα της Τρίτης, το σκάφος φάνηκε να αλλάζει κατεύθυνση αρκετές φορές, διατηρώντας χαμηλή ταχύτητα. Ακολούθησαν κι άλλες επικοινωνίες στις οποίες επίσης δεν ζητήθηκε βοήθεια. Σύμφωνα πάντα με το κρατικό κανάλι, ένα φορτηγό πλοίο προσέγγισε το αλιευτικό προσέφερε φαγητό και νερό, στους μετανάστες που, κατά τα φαινόμενα, ταξίδευαν επί 4 μέρες.
Αργά το βράδυ σκάφος του Λιμενικού πλησίασε το αλιευτικό και το έθεσε υπό παρακολούθηση. Το «Αντριάνα» απομακρύνθηκε τότε στα 47 μίλια, σε διεθνή ύδατα της Μεσογείου.
Μέχρι και τη στιγμή του ναυαγίου, στις 2 τα ξημερώματα, οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές. Ελέγχονται μαρτυρίες για επιβάτες σε κλειστούς χώρους του πλοίου. Το ελληνικό Λιμενικό που ήδη βρισκόταν σε μια επιφυλακή και έσπευσε στο σημείο, σε συνεννόηση και με το ιταλικό Κέντρο Διάσωσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η ΕΡΤ, διασωθέντες εκτιμούν πως στο πλοίο επέβαιναν 500 με 700 άτομα και φέρεται να λένε πως γυναίκες και παιδιά επέβαιναν σε αμπάρια του «Αντριάνα».
Intime
Φρεγάτα με σορούς από το ναυάγιο αναμένεται να δέσει στο λιμάνι τις Καλαμάτας στις 8μμ. Οι σοροί θα μεταφερθούν με νοικιασμένο – φορτηγό – ψυγείο σε νεκροτομεία της Αθήνας και του Πειραιά. Πρόκειται, ως επί το πλείστον, για μετανάστες από τη Συρία, την Αίγυπτο και το Πακιστάν.
Εκτιμάται πως οι επιβαίνοντες είχαν καταβάλει περί τα 5.000 με 6.000 ευρώ για το ταξίδι τους έως Ιταλία. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, είχε παρουσιαστεί πρόβλημα στις μηχανές του πλοίου, ενώ βρισκόταν ακόμα σχετικά κοντά στις ακτές της Λιβύης. Ορισμένοι πρότειναν να γυρίσουν πίσω, αλλά υπερίσχυσαν εκείνοι που επέμεναν να συνεχιστεί ο πλους, ώστε να «μη χαθούν τα χρήματα».
Δίπλα στο αλιευτικό σκάφος βρισκόταν σκάφος Λιμενικού Σώματος. Όταν έσβησε η μηχανή επικράτησε πανικός, κινήθηκαν όλοι προς τη μία πλευρά του πλοίου και ανετράπη. Ο ιταλικός θάλαμος ειδοποιήθηκε από τηλεφώνημα γυναίκας από ΜΚΟ και όχι από κάποιον από τους επιβαίνοντες, σύμφωνα με πληροφορίες. Εχουν σωθεί ως επί το πλείστον άνδρες, και εκφράζονται φόβοι πως γυναίκες και παιδιά επέβαιναν σε καμπίνα.