Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 137

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: “Κλείδωσε” το ρόστερ, πέντε ακόμη παίκτες, “όχι” του Σπανού

0

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia έχει μετακομίσει για τα καλά στην Αττική. Προπονείται σε γήπεδα της Αττικής και προετοιμάζεται για τη παρουσία της στην National League 1 με στόχο τι άλλο από την ανάλογη πορεία με τα προηγούμενα χρόνια.

Ο Περικλής Ταυρόπουλος έχει σηκώσει μανίκια και όπως διαβάζουμε μέσα από τη σελίδα basketa.gr  το ρόστερ για τη νέα αγωνιστική περίοδο ολοκληρώθηκε. Δεν απάντησε τελικά θετικά ο Σπανός που θα αποτελούσε μία δυνατή λύση στη περιφέρεια.

Οπότε περιμένουμε και τις επίσημες ανακοινώσεις ενώ στο πρώτο φιλικό με το Αιγάλεω το περασμένο Σάββατο υπήρξαν συμπεράσματα που κρατάει ο προπονητής του ΑΠΑΣ ενόψει της συνέχειας και βέβαια έρχεται το κύπελλο.

Ας δούμε τα νέα πρόσωπα …

Ο Περικλής Ταυρόπουλος εκτός από τον Κωνσταντίνο Οικονομόπουλο θα έχει στο ρόστερ της και τον αδελφό του, Άγγελο (1,93 – 27 ετών) που την τελευταία φορά τον συναντήσαμε στο Αιγάλεω.

Αποκτήθηκε ο Γιώργος Τσάμης (2,01 – 21 ετών) που ολοκλήρωσε την περσινή σεζόν ως πρωταθλητής στον 2ο όμιλο της National League 1 με τη Νήαρ Ηστ, ο Δημήτρης Νάνος (1,95 – 22 ετών) που την τελευταία διετία αγωνίζονταν στην Elite League με τον Χαρίλαο Τρικούπη, ο Αλέξανδρος Αρκουμάνης (1,93 – 35 ετών) που μετά τον Ηλυσιακό αγωνίστηκε στους Αγίους Αναργύρους, και ο Μάνος Βαφειάδης (1,92 – 21 ετών) που ήταν αρχική επιλογή του coach Ταυρόπουλου πέρυσι στον Πανιώνιο, και έκανε αίσθηση με τα τρία τρίποντα στο ντέρμπι με τον Μίλωνα.

Αντίθετα δεν προχώρησε η περίπτωση της απόκτησης του Αλέξανδρου Σπανού.

 

ΠΑΣΟΚ – Εκλογές 2024: Κατατέθηκαν οι υποψηφιότητες για την ανάδειξη προέδρου

0

Ηταν όλοι εκεί και συνεπείς.. Κατατέθηκαν και επίσημα τη Δευτέρα οι υποψηφιότητες για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, με τους υποψηφίους να δηλώνουν ότι έχουν συγκεντρώσει τις απαραίτητες υπογραφές, σύμφωνα με το καταστατικό του κόμματος.

Η προθεσμία για την κατάθεση των απαιτούμενων υπογραφών ολοκληρώθηκε στις 9 το βράδυ. Το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει την ανακήρυξη των υποψηφιοτήτων, καθώς και την επίλυση του ζητήματος με το συμβίβαστο του δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα.

Στα «24.810 μέλη του ΠΑΣΟΚ και τα 170 μέλη της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής που υπέγραψαν για την ανανέωση της εμπιστοσύνης τους», αναφέρθηκε νωρίτερα ο πρόεδρος του κόμματος, Νίκος Ανδρουλάκης, σημειώνοντας πως «στις 6 και 13 Οκτώβρη θα είναι ο πρώτος σταθμός στην πορεία νίκης που έχουμε χαράξει με ορίζοντα τις επόμενες εθνικές εκλογές».

Ο Χάρης Δούκας συγκέντρωσε 100 υπογραφές μελών της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, ενώ, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο Παύλος Γερουλάνος παρουσίασε 8.000 υπογραφές ο Μιχάλης Κατρίνης συγκέντρωσε 14.000 υπογραφές, η Αννα Διαμαντοπούλου πάνω από 7.000 ενώ αντίστοιχο αριθμό συγκέντρωσε και η Νάντια Γιαννακοπούλου.

«Καταθέσαμε σήμερα 100 υπογραφές μελών της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Χάρης Δούκας. «Οι υπογραφές αυτές είναι διπλάσιες του ορίου 15% των μελών της ΚΠΕ, που προβλέπει το άρθρο 28 του καταστατικού του ΠΑΣΟΚ», πρόσθεσε.

Σε θέση μάχης οι διεκδικητές στο ΠΑΣΟΚ

Παράλληλα, μηνύματα ενότητας προς τον κόσμο του ΠΑΣΟΚ απευθύνουν οι υποψήφιοι. Ο Παύλος Γερουλάνος προτείνει το σχέδιο «Αναγέννηση» για την αναμόρφωση του κόμματος, ενώ η Νάντια Γιαννακοπούλου υποστηρίζει ότι το ΠΑΣΟΚ πρέπει να επανακαθορίσει τη φυσιογνωμία του ως μεταρρυθμιστικό και αντιλαϊκιστικό κόμμα.

Η Αννα Διαμαντοπούλου τονίζει την ανάγκη το ΠΑΣΟΚ να «κάνει την έκπληξη», να διεκδικήσει την πρωθυπουργία και να επανακάμψει σε πολιτικό επίπεδο, ενώ ο Χάρης Δούκας κάλεσε τους πολίτες να συνδιαμορφώσουν τις προτάσεις του μέσω του διαδικτύου.

Τέλος, ο Μιχάλης Κατρίνης αναφέρθηκε στη συμμετοχή του κόσμου, κάνοντας λόγο για «τη δύναμη του ΠΑΣΟΚ».

Επικύρωση και παρουσίαση 

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΔΕΚΑΠ «η κατάθεση των συνολικά άνω των 62.000 υπογραφών προμηνύει τη μαζική συμμετοχή στην επερχόμενη εκλογική διαδικασία, που θα ενισχύσει τον ρόλο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στην πολιτική ζωή του τόπου.

Η Επιτροπή Δεοντολογίας Εφαρμογής Καταστατικού και Πιστοποίησης (ΕΔΕΚΑΠ) άμεσα θα προχωρήσει στον έλεγχο των υπογραφών και στην ανακήρυξη των υποψηφίων τις αμέσως επόμενες ημέρες».

Η ΕΔΕΚΑΠ θα συγκεντρώσει τα ονόματα που υπογράφουν υπέρ του κάθε υποψηφίου και θα ξεκινήσει τον τελικό έλεγχο, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα 24ωρα. Μόλις γίνει ο τελικός έλεγχος θα επικυρωθούν οι υποψηφιότητες και θα κληθούν να συμμετάσχουν στην ΕΔΕΚΑΠ ένας εκπρόσωπος από κάθε υποψήφιο.

Εκεί θα κληθούν από το αρμόδιο όργανο να δηλώσουν αν συμφωνούν ομόφωνα με την ανακήρυξη των υποψηφιοτήτων και εκεί αναμένεται να λυθεί και το θέμα του ασυμβίβαστου για τον Χάρη Δούκα.

Οι υποψήφιοι θα παρουσιαστούν στην Κεντρική Επιτροπή την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου, σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της προεκλογικής μάχης.

 

Νάξος – Επαρχείο: 3η φάση δολωματικών ψεκασμών δακοκτονίας με επίκεντρο το Φιλώτι

0
Νάξος - Μέλανες
Νάξος - Μέλανες

Τελική ευθεία πλέον σχετικά με την δακοκτονία ενόψει της νέας περιόδου συγκομιδής της ελιάς…

Mε τις ελιές να δένουν το καρπό τους – και με τη …βροχή να κάνει την εμφάνισή της – ώστε να είναι έτοιμες το φθινόπωρο.. Ο μεγαλύτερος δε αντίπαλός τους είναι ο δάκος.

Το Επαρχείο Νάξου, Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού ενημερώνει – για μία ακόμη φορά – μέσω του αρμόδιου τμήματος Αγροτικού Τμήματος για την συνέχιση των δολωματικών ψεκασμών, που μπαίνουν πλέον στην 3η φάση.. Κάλυψαν στις δύο πρώτες φάσεις το σύνολο των περιοχών στην κεντρική και ορεινή Νάξο και τώρα πάμε εκ νέου από την αρχή και δη από το Φιλώτι

Αναλυτικά το δελτίο ενημέρωσης

Από το Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Νάξου ανακοινώθηκε η έναρξη του 3ου δολωματικού ψεκασμού των ελαιοδέντρων για την καταπολέμηση του δάκου της ελιάς στη Δ.Κ. Φιλωτίου.

Έτσι από σήμερα Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024 έως τις 18 Σεπτεμβρίου 2024, οι παραγωγοί θα πρέπει να έχουν ανοιχτά τα αγροκτήματα τους, αλλά και να παρευρίσκονται σε αυτά όσοι το επιθυμούν, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παράπονα.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας Νάξου (τηλ. 22853-61464, 22853-61462).

 

ΣΥΡΙΖΑ – Στ. Κασσελάκης: “Αδειασε” το γραφείο στην Κουμουνδούρου, σκέψη για νέο κόμμα;

0
kaselakis-siros /EUROKINISSI

Ποια είναι η επόμενη ημέρα για τον Στέφανο Κασσελάκη στον ΣΥΡΙΖΑ; Θα μείνει ή θα φύγει; Κι εάν μείνει ποιες οι επόμενες κινήσεις; Εάν φύγει; Τι θα κάνει; Απαντήσεις είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχουν… Ο ίδιος μάλιστα όπως λένε έχει απενεργοποιήσει το κινητό του και σχεδιάζει με ηρεμία τα βήματά του…

Το σίγουρο είναι ένα. Το γραφείο του στον 70 όροφο της Κουμουνδούρου είναι πλέον άδειο.  Αυτό αναφέρουν οι πληροφορίες του naxospress.gr μάλιστα ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, δηλαδή έκλεισε με λουκέτο ο 7ος όροφος της Κουμουνδούρου και άλλαξε και ο κωδικός ασφαλείας στην ηλεκτρονική κλειδαριά στο γραφείο του προέδρου.

ΣΥΡΙΖΑ: Ισορροπίες και ορόσημα μέχρι το συνέδριο

Από εκεί και πέρα, είχαμε και τις παραιτήσεις των διευθυντών του Γραφείου Τύπου.  Ο Μπάμπης Παπαδάκης και η Ευγενία Κουντούρη υπέβαλαν την παραίτησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ μετά την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος να κηρυχθεί έκπτωτος ο πρόεδρος Στέφανος Κασσελάκης. Χθες υπέβαλε την παραίτησή του ο Μπάμπης Παπαδάκης από διευθυντής του Γραφείου Τύπου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα παραιτήθηκε και η Ευγενία Κουντούρη, που ήταν επικεφαλής του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι δύο θα παραμείνουν συνεργάτες του Στέφανου Κασσελάκη.

Και περνάμε στον Στέφανο Κασσελάκη και την επόμενη ημέρα … Οι πληροφορίες του NaxosPress.gr μας δείχνουν δύο δρόμους: Ο πρώτος είναι αυτός της πάλης για την διεκδίκηση εκ νέου της προεδρίας του Κόμματος όταν κι εάν γίνουν οι εκλογές. Μάλιστα, κάποιοι αναφέρουν ότι οι εκλογές αναμένεται να γίνουν την προσεχή Ανοιξη (!!!) Κάτι που μοιάζει αρκετά απίθανο. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τις τελευταίες ώρες έχουμε ανακοινώσεις για την διεκδίκηση της προεδρίας αλλά και κατηγορίες που αφορούν την σύσταση των οργάνων. Θα μπορέσουν όλα αυτά να λυθούν μέσα σε μερικές εβδομάδες;

Εϊναι δεδομένο πάντως ότι φάνηκε ενοχλημένος με βάση και την σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε όταν και αποχώρησε από τον Κεντρική Επιτροπή. και μην αποκλείσουμε να δούμε τον Κασσελάκη να προχωρεί ακόμη και σε ίδρυση δικού του κόμματος. Δεν είναι λίγοι αυτοί που διαδικτυακά τον προτρέπουν να το κάνει. Με δεδομένο ότι έχει στο μυαλό του ριζικές αλλαγές στον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί αυτό να μην γίνει σε νέο κόμμα…

Το ζητούμενο βέβαια είναι ποιοι τον στηρίζουν ουσιαστικά και όχι απλά με μία ανακοίνωση. Μην ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή αρκετοί είναι οι “αναλυτές” που μίλησαν για διπλό ρόλο του Νίκου Παππά. Οπότε; Οι επόμενες ημέρες είναι γεμάτες ουσία για το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ακροβατεί με τις δημοσκοπήσεις να τον ρίχνουν στα τάρταρα…

 

 

HighSpeed 4: Τις επόμενες δύο μέρες μπαίνει στη θέση του “Blue Star Naxos”

0
HIGHSPEED 4
HIGHSPEED 4 - Akis Dionisis

Ακόμη δεν το είδαμε και έχουμε αντικαταστάσεις.. Αναφερόμαστε στο Blue Star Naxos που αύριο και μεθαύριο, δηλαδή Τρίτη και Τετάρτη 10 και 11 Σεπτεμβρίου θα είναι εκτός της δρομολογιακής γραμμής, στην οποία ξεκίνησε σήμερα Δευτέρα.

 

Αγονη Παροναξίας: Από σήμερα (09/09) στο απογευματινό δρομολόγιο το “Blue Star Paros”

 

Ποια είναι; Μα αυτή του Πειραιά – Σύρος – Τήνος – Μύκονος και επιστροφή..  Στη θέση του θα εμφανιστεί το επόμενο διήμερο, το High Speed 4

Αναλυτικά, η ενημέρωση μέσω της σελίδας ellinikiaktoploia.net αναφέρει: “Το HIGHSPEED 4 θα αντικαταστήσει το “BLUE STAR NAXOS”, την Τρίτη 10/9 και την Τετάρτη 11/9, στην γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος.  Αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά στις 09:30 το πρωί, για Σύρο (12:20-12:35), Τήνο (13:00-13:15), Μύκονο (13:40-14:15), Τήνο (14:40-15:00), Σύρο (15:30-16:00), Πειραιά 19:00″.

 

 

Νάξος – Αεροδρόμιο: “Καυτός” Αύγουστος με αύξηση επιβατικής κίνησης στο +31%

0
Αεροδρόμιο Νάξος
Αεροδρόμιο Νάξος

Πως αλλάζουν οι καιροί ε; Πριν από δέκα χρόνια στον απολογισμό που είχαμε κάνει για το πρώτο οκτώμηνο του 2014 είχαμε αναφέρει ότι η κίνηση του αεροδρομίου Νάξου είχε ξεπεράσει τους 16.000 επιβάτες συνολικά… Και πανηγυρίζαμε.

Σήμερα; Δέκα χρόνια αργότερα, το αεροδρόμιο της Νάξου σπάει το φράγμα των 16.500 επιβατών για τον μήνα Αύγουστο και δημιουργεί ένα ιδιαίτερο ρεκόρ για τους λάτρεις των αριθμών. Δεύτερο σερί μήνα με περισσότερους από 16.500 επιβάτες στο αεροδρόμιο “Απόλλων”…

Με βάση την σχετική ενημέρωση που είχαμε σήμερα από τον Ερωτόκριτο Καϊδατζής – προϊστάμενος αεροδρόμιου και αερολιμενάρχης – για δεύτερο σερί μήνα .. σπάμε τα κοντέρ…

Οπως μας ανέφερε, τον φετινό Αύγουστο διακινήθηκαν 16.568 επιβάτες, κάτι που μεταφράζεται σε άνοδο της τάξης του + 31% σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο, όταν και διακινήθηκαν 12.632 επιβάτες.

Και επειδή νωρίτερα μιλήσαμε για τον δεύτερο σερί μήνα, να υπενθυμίσουμε ότι τον Ιούλιο που μας πέρασε, στο αεροδρόμιο βρέθηκαν 16.981 επιβάτες έναντι 13.043 του περσινού Ιουλίου με την αύξηση στο +30% (!!!)

Νάξος – Αεροδρόμιο: “Καυτός” Ιούλιος με αύξηση κίνησης κατά 30% σε σχέση με το 2023

Ο βασικός στην αύξηση, οφείλεται στα νέα μεγαλύτερα αεροσκάφη (ATR 72), που μπορεί να μην έχουν πληρότητα στο 100% όπως προβλέπεται αλλά και με μειωμένη πληρότητα (στο 80%) κυρίως στην απογείωση, η διαφορά είναι αισθητή

Επίσης, έχουμε και 14 πτήσεις την ημέρα από και προς την Αθήνα -για πρώτη φορά έχουμε και σύνδεση με την Θεσσαλονίκη και δη τέσσερις φορές – αλλά από την 22η Σεπτεμβρίου μειώνονται κατά δύο γιατί έχουμε το .. φως της ημέρας που χάνεται..

Οπότε; Περιμένοντας και τον Σεπτέμβριο θα έχουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα για το αεροδρόμιο της Νάξου και την κίνησή του, ενώ ελπίζουμε ότι από το 2026 με την ολοκλήρωση των έργων (σ.σ. περιμένουμε το θέμα της μελέτης για τις κτηριακές υποδομές) όσον αφορά τον διάδρομο, η επιβατική κίνηση θα εκτιναχθεί…

Πάρος: Ιδανικός προορισμός για ταξίδι τον Σεπτέμβριο

0

“Ο Σεπτέμβριος είναι ο ιδανικός μήνας για να προγραμματίσετε μια επίσκεψη στο νησί της Πάρου διότι οι ταξιδιώτες θα μπορούν να απολαύσουν τον καιρό. Αν και οι θερμοκρασίες δεν είναι τόσο υψηλές όσο τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο, οι επισκέπτες μπορούν ακόμα να απολαύσουν την ηλιοθεραπεία τον Σεπτέμβριο. Η παραλία θεωρείται επίσης πιο ευχάριστη λόγω της ελαφρώς χαμηλότερης θερμοκρασίας”. Αυτά αναφέρει η δημοφιλής στους Αφρικανούς της διασποράς ταξιδιωτική ιστοσελίδα Travel Noire (μέσω ενημέρωσης από την mtc group) που απευθύνεται σε ένα ταξιδιωτικό κοινό 900.000 αναγνωστών το χρόνο και συμπληρώνει:

“Το νησί έχει πολλές παραλίες για να διαλέξετε. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς επιλογές είναι οι Κολυμπήθρες, η Σάντα Μαρία και η Χρυσή Ακτή. Αυτές οι παραλίες έχουν σκόνη άμμου, καθαρά νερά και ήρεμα κύματα. Οι Κολυμπήθρες είναι μια παραλία που βρίσκεται σε πιο κεντρική τοποθεσία, έτσι οι επισκέπτες έχουν ευκολότερη πρόσβαση στα τοπικά εστιατόρια στον κεντρικό δρόμο”. Το αναλυτικό αφιέρωμα περιγράφει τα πολλά χωριά που υπάρχουν στην Πάρο όπου οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν, μεταξύ των οποίων η Νάουσα, η Αλυκή και οι Λεύκες.  “Η Αλυκή και η Νάουσα – γράφει – είναι πιο ήσυχοι προορισμοί με μοντέρνα φωτιστικά. Η Αλυκή είναι ένα παραθαλάσσιο χωριό που είναι ιδανικό για χαλάρωση, ενώ η Νάουσα έχει έντονη νυχτερινή ζωή και πολλές επιλογές για φαγητό”.

Σε ότι αφορά τα ειδικά θεματικά ενδιαφέροντα του νησιού, η ιστοσελίδα επισημαίνει ότι “η Πάρος έχει μεγάλη  ποικιλία μονοπατιών ιδανικά για πεζοπορία . Έχει ορεινό ανάγλυφο και υπάρχουν και παραλιακές διαδρομές, οπότε μια πεζοπορία σε αυτό το νησί είναι μια πολύ γραφική εμπειρία”. Παράλληλα, σημειώνει ότι “όσοι απολαμβάνουν οινογευσίες πρέπει να επισκεφτούν κάποια μπουτίκ οινοποιεία και αμπελώνες στην Πάρο”.

Και καταλήγει:

“Ο Σεπτέμβριος είναι μια από τις καλύτερες περιόδους του χρόνου στην Πάρο για να απολαύσετε άνετα ένα γεύμα σε εξωτερικούς χώρους. Επίσης, δεν έχει τόσο κόσμο όσο στα τέλη Ιουλίου και τον Αύγουστο, έτσι ώστε οι επισκέπτες να έχουν πιο ευχάριστες εμπειρίες. Το νησί προσφέρει κυρίως ελληνική κουζίνα και θαλασσινά, αλλά οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν και άλλα είδη φαγητού”.

https://travelnoire.com/best-time-visit-paros-greece

 

Αθήνα – Γαλάτσι: Αποκαλυπτήρια για την προτομή του Μανώλη Γλέζου

0
glezos
Σημαντική παρέμβαση για μία ακόμη φορά από τον Μανώλη Γλέζο (φωτο press publica)

Η προτομή του Μανώλη Γλέζου θα αποκαλυφθεί σήμερα, γενέθλιος ημέρα και μνήμη (09/09/1922), στην πλατεία Μανώλη Γλέζου (Παπαφλέσσα, Κυμοθόης, Σαπφούς, Πανδώρας), που πλέον φέρει το όνομά του στο Γαλάτσι, το μεγάλο χωριό της Νάξου…

Ο δήμος Γαλατσίου αποτίει ξανά φόρο τιμής στον αθάνατο Ναξιώτη αγωνιστή  και μας καλεί στην σχετική εκδήλωση στις 19:00. Το γλυπτό φιλοτέχνησε ο καλλιτέχνης Γιώργος Ρούσσης και τα αποκαλυπτήρια θα γίνουν από τον Δήμαρχο Γιώργο Μαρκόπουλο.

 

Να σημειώσουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο Δήμος Γαλατσίου προβαίνει σε μία τέτοια κίνηση για τον “δικό μας Μανώλη”… Το 2022 με τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννησή του ” Ο Δήμαρχος Γιώργος Μαρκόπουλος και ο υπεύθυνος πρασίνου Γιώργος Αργυρός του Δήμου Γαλατσίου, φύτεψαν μία ελιά με 100 ελίτσες, στην είσοδο του Θεάτρου. Το αιωνόβιο δέντρο που συμβολίζει την ειρήνη, την ελπίδα και την ευημερία”.

Κίνηση στα πλαίσια ολοκληρωμένου αφιερώματος στα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μανώλη Γλέζου με το μουσικό σύνολο και τη χορωδία του Ωδείου Αθηνά.

Μάλιστα, δόθηκε δωρεάν σε όλους τους παρευρισκόμενους το έντυπο “Μανώλης Γλέζος 1922 – 2022. Ο πολίτης του κόσμου 100 χρόνια από τη γέννησή του”

Ελλάδα – Γαλάτσι: Μία ελιά για τα 100 χρόνια γέννησης του Μανώλη Γλέζου

 

Τον περασμένο Απρίλιο ιδρύθηκε ο «Σύλλογος Μνήμης και Δράσης Μανώλης Γλέζος» από 87 φίλους και συναγωνιστές του με στόχο να διαμορφωθεί και ένας κατάλληλος χώρος στην Αθήνα για να παρουσιαστεί ευρύτερα και ολοκληρωμένα την ιστορική διαδρομή και το πολύπλευρο έργο του.

 

Κρουαζιέρα – Σαντορίνη: Στα 25 εκατ. ευρώ τα έσοδα από το νέο τέλος που έρχεται

0
Κρουαζιέρα
Κρουαζιέρα

Η τουριστική έκρηξη μπορεί να οδηγήσει σε «υπερέσοδα» από ορισμένους δημοφιλείς παγκοσμίως ελληνικούς προορισμούς κρουαζιέρας, όταν αρχίζει να υλοποιείται η εξαγγελία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ, για την επιβολή τέλους 20 ευρώ ανά επιβάτη.

Όπως εκτιμάται το λιμάνι της Σαντορίνης με 1.298.968 επιβάτες κρουαζιέρας το 2023 θα έχει ετήσια έσοδα πάνω από 25 εκατ. ευρώ όταν με βάση το υφιστάμενο τέλος μετά βίας φτάνει τα 430.000 ευρώ αφού το τέλος ανά επιβάτη είναι μόλις 0,32 ευρώ καθαρά.

Ανάλογα θα είναι τα έσοδα και για το λιμάνι της Μυκόνου, με 1.192.822 επιβάτες κρουαζιέρας το 2023.

Όπως εκτιμούν παράγοντες της κρουαζιέρας εφόσον το μέτρο επεκταθεί αναλογικά σε περισσότερα λιμάνια-προορισμούς το συνολικό έσοδα από το τέλος να προσεγγίσει τα 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση καθώς το 2023 περισσότεροι από 7 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας αφίχθησαν στα ελληνικά λιμάνια.

Πληροφορίες από κυβερνητικής πλευράς αναφέρουν ότι όλα θα ξεκαθαρίσουν τις επόμενες ημέρες όταν εξειδικευθεί το μέτρο.

Αυτό που προβλέπεται είναι η έκδοση μιας Κοινής Υπουργικής Απόφασης η οποία θα αναφέρεται στο ύψος των τελών ανά λιμάνι. Το τέλος θα κλιμακώνεται ανάλογα με την δημοφιλία του προορισμού.

Επίσης το τέλος θα είναι «έκτακτο» και επιπλέον αυτού που καταβάλλεται ήδη στα διάφορα λιμενικά ταμεία και θα αφορά συγκεκριμένους μήνες αιχμής. Αυτό που σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου δεν έχει ξεκαθαρισθεί είναι  εάν αυτά τα τέλη θα αφορούν και τα ιδιωτικά λιμάνια (ΟΛΠ, ΟΛΘ, κ.λ.π.).

Οι αντιδράσεις

Με βάση την εξαγγελία του πρωθυπουργό ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο με 4.000 επιβάτες που θα πιάνει Μύκονο και Σαντορίνη (συνήθης κρουαζιέρα) θα καταβάλλει συνολικά πάνω από 1,6 εκατ. ευρώ για το νέο τέλος και εδώ αρχίζουν τα προβλήματα για τις εταιρείες κρουαζιέρας, οι οποίες δεν είναι αντίθετες γενικά στην επιβολή τελών αλλά στο πότε επιβάλλονται αυτά.

Όπως εξηγούν παράγοντες του κλάδου η άμεση εφαρμογή του μέτρου, στην σεζόν 2025 δηλαδή, θα επιβαρύνει τις εταιρείες και όχι τους επιβάτες αφού ήδη οι κρουαζιέρες για το επόμενο έτος έχουν τιμολογηθεί και έχουν σχεδόν πουληθεί.

Επίσης η άμεση επιβολή του μέτρου από τη σεζόν 2025 θα επιβαρύνει περισσότερο τις μικρότερες εταιρείες του κλάδου και αυτές που τα προγράμματα τους στηρίζονται κυρίως στους ελληνικούς προορισμούς, δημιουργώντας και θέμα ανταγωνισμού όπως σημειώνουν οι ίδιοι παράγοντες

Όπως αναφέρουν στον ot.gr στελέχη του κλάδου, δεν υπάρχει ιδιαίτερη αντίρρηση στην επιβολή ενός αυξημένου τέλους αφού κατά γενική ομολογία, είναι πολύ χαμηλά στη χώρα μας σε σχέση με άλλα λιμάνια της Ευρώπης.

Επίσης όλες οι εταιρείες μετακυλούν το επιπλέον κόστος στον επιβάτη. Για τον λόγο αυτό επιθυμούν οι όποιες αλλαγές να αφορούν όχι την αμέσως επόμενη αλλά την μεθεπόμενη και στην συγκεκριμένη περίπτωση τη σεζόν 2026. Ήδη CLIA σε πρόσφατη ανακοίνωση της τόνιζε «την ανάγκη μιας προσεκτικά μελετημένης περιόδου προσαρμογής στην αύξηση των λιμενικών τελών στα ελληνικά λιμάνια».

Ωστόσο η κυβέρνηση φαίνεται ότι δεν «ακούει» αυτό το αίτημα. Επίσης αυτό που τονίζουν είναι το τέλος να έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα, να βελτιώνει δηλαδή τις υποδομές στα λιμάνια και τους προορισμούς γενικότερα.

Πάντως τόσο η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας όσο και η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) ανέμεναν την επιβολή ενός τέλους, σχέδιο της κυβέρνησης που είχε  αποκάλυψε και ο ot.gr (δείτε εδώ) ωστόσο τις αμέσως επόμενες ημέρες αναμένεται να ζητήσουν αναλυτική ενημέρωση και να ξεκαθαρίσουν κυρίως το πότε θα τεθεί σε εφαρμογή.

Τι είπε ο Πρωθυπουργός

Όπως εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη χθεσινή συνέντευξη τύπου στη Θεσσαλονίκη, «η Ελλάδα δεν είχε δομικό πρόβλημα υπερτουρισμού και θα είναι άδικο και για την τουριστική βιομηχανία να παρουσιάζεται ότι αυτό συμβαίνει.

Έχει σημειακό πρόβλημα σε ορισμένους προορισμούς, κάποιες εβδομάδες ή κάποιους μήνες το χρόνο, το οποίο πρέπει να το αντιμετωπίσουμε γιατί έχει πολύ συγκεκριμένα αίτια.

Παραδείγματος χάρη, η κρουαζιέρα έχει επιβαρύνει πάρα πολύ τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Γι’ αυτό και προχωρούμε σε παρεμβάσεις, όπως το τέλος κρουαζιέρας. Θα είναι σημαντικό, μπορώ να σας πω από τώρα ότι θα είναι 20 ευρώ για τους μήνες τους δύσκολους, την υψηλή σεζόν. Ένα μέρος των χρημάτων αυτών θα επιστρέφει στις τοπικές κοινωνίες για σημαντικά έργα υποδομής.

Εξίσου σημαντική είναι και η παρέμβαση την οποία θα κάνουμε για να έχουμε ένα πεπερασμένο αριθμό πλοίων, τα οποία μπορούν να φτάνουν ταυτόχρονα σε ένα προορισμό.

Δεν γίνεται κάποιος ο οποίος πηγαίνει στην Σαντορίνη και πληρώνει 1.000 ή 2.000 ευρώ, γιατί υπάρχουν και τέτοιες τιμές, το βράδυ το δωμάτιο, να αισθάνεται ότι δεν απολαμβάνει έναν προορισμό από τον οποίον επωφελείται κάποιος ο οποίος βγαίνει για τρεις, τέσσερις ώρες, με αμφίβολο, κατά την άποψη μου, οικονομικό αποτύπωμα για την τοπική οικονομία. Άρα, εκεί -θα ανακοινωθούν οι παρεμβάσεις την επόμενη εβδομάδα- θα είμαστε αρκετά τολμηροί».

Ο Χρήστος Στυλιανίδης στο OT Forum

Μιλώντας για το θέμα της κρουαζιέρας στο OT FORUM ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης ανέφερε ότι υπάρχουν συνεχείς επαφές του πρωθυπουργού με τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας, Οικονομικών και Τουρισμού αλλά και τις εταιρείες αναζητώντας την ισορροπία κυρίως στη Μύκονο και στη Σαντορίνη: «Την κρουαζιέρα τη χρειαζόμαστε» τόνισε.

Ο κ. Στυλιανίδης ανέφερε ακόμη ότι ξεκινά ένα πρόγραμμα 300 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών: «Μιλάμε για ένα πρόγραμμα 20ετίας, για στρατηγικές κινήσεις πολύ καλά μελετημένες, που θα εξασφαλίσουν την ιδιαιτερότητα και την ομορφιά του Αιγαίου».

Εξήγησε πάντως, ότι τα χρήματα αυτά δεν επαρκούν, λέγοντας ότι απαιτούνται περίπου 5 δισ. σε έναν ορίζοντα 2οετίας.

Όσον αφορά στην επιβολή ορίου στον αριθμό των πλοίων ανά προορισμό (berth allocation) η βιομηχανία της κρουαζιέρας έχει ήδη προτείνει συγκεκριμένο σχέδιο το οποίο έχει συζητηθεί τόσο με τα συναρμόδια Υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού όσο και με τους τοπικούς φορείς σε Σαντορίνης και Μύκονο.

Τα μέλη της CLIA έχουν δεσμευθεί στην αυστηρή εφαρμογή του ορίου των 8.000 επιβατών που ξεκίνησε να εφαρμόζεται από το 2018 αλλά στη συνέχεια ατόνησε στη Σαντορίνη, αλλά  επανήλθε με βάση την πλέον πρόσφατη απόφαση του Λιμενικού ταμείου και του Δήμου.

Το ανώτατο όριο επιβατών ημερησίως επανέρχεται στα 8000 άτομα, λαμβάνοντας υπόψη πληρότητες 75% των κρουαζιερόπλοιων ενώ από το 2025 το όριο της πληρότητας ανεβαίνει στο 80% καθώς από έρευνες προκύπτει ότι είναι ακόμη υψηλότερες (π.χ. 85%).

Συστήματα διαχείρισης των κρουαζιερόπλοιων εξετάζονται και στη Μύκονο, όπου όμως είναι και πιο εύκολη η διάχυση τους στη διάρκεια της ημέρας.

Πηγή: ot.gr

 

Δεκατέσσερα (14) ελληνικά νησιά αναζητούν αγοραστές

0

Ολα πωλούνται και όλα αγοράζονται..

Αυξάνεται το ενδιαφέρον για επέκταση του τουρισμού στα ιδιωτικά νησιά, καθώς όλο και περισσότεροι τουρίστες με μεγάλη οικονομική ευχέρεια αναζητούν πακέτα διακοπών που να τους εξασφαλίζουν «ιδιωτικότητα», μακριά από τις εστίες του υπερτουρισμού.

Το φετινό καλοκαίρι αρκετοί ήταν οι ευρωπαϊκοί προορισμοί που «υπέφεραν» από τον υπερτουρισμό, με τις αντιδράσεις των κατοίκων τους να παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας. Σε πολλές ισπανικές πόλεις οι κινητοποιήσεις – διαδηλώσεις ήταν καθημερινές, στη Βενετία επιβάλλονται πλέον ειδικές χρεώσεις για τους ημερήσιους επισκέπτες, ενώ στη Λισαβόνα, την Πράγα και το Αμστερνταμ σημειώνονται ολοένα και μεγαλύτερες εντάσεις ανάμεσα στους ντόπιους και τους τουρίστες.

Πώς μπορεί να αντιστραφεί η κατάσταση; Ορισμένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως στον τουρισμό πολυτελείας, θεωρούν πως έχουν τη «λύση» και αυτή αφορά τις επενδύσεις σε ιδιωτικά νησιά.

Αμέσως μετά την πανδημία, οι πωλήσεις ιδιωτικών νησιών έχουν αυξηθεί κυρίως στην Καραϊβική και την Κεντρική Αμερική, λένε οι εκπρόσωποι της Private Islands Inc., μιας «παγκόσμιας» εταιρείας που τα τελευταία 25 χρόνια ειδικεύεται στην πώληση και ενοικίαση ιδιωτικών νησιών. Η συγκεκριμένη εταιρεία διαθέτει στο «χαρτοφυλάκιό» της περίπου 600 νησιά προς πώληση, σε τιμές από 26.000 ευρώ μέχρι 160 εκατ. ευρώ. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται και 14 ελληνικά νησιά.

Οι αγοραστές δεν είναι μόνο ιδιώτες, αλλά και κάποιες εταιρείες που πρωταγωνιστούν στην τουριστική βιομηχανία, διαθέτοντας και οι ίδιες κρουαζιερόπλοια, ξενοδοχειακές αλυσίδες και ταξιδιωτικά γραφεία. Με τον τρόπο αυτό, οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις πετυχαίνουν αφενός να έχουν περισσότερα έσοδα από τις τουριστικές εκμεταλλεύσεις και αφετέρου να μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους διακοπές σε πιο απομονωμένα μέρη.

Οπως μάλιστα διαφημίζουν, οι διακοπές σε ιδιωτικά νησιά είναι μοναδικές και ποιοτικές, είτε πρόκειται για ένα απλό μονοήμερο ταξίδι είτε για πολυήμερες… αποδράσεις.

Στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, εκτιμάται ότι οι ιδιοκτήτες μικρών ή μεγαλύτερων ιδιωτικών νησιών που διατίθενται προς πώληση ανέρχονται σε περίπου 150. Οι ελπίδες τους αναπτερώθηκαν από το 2019 και μετά, όταν η ζήτηση για αξιοποιήσιμες εκτάσεις με στόχο την ανάπτυξη νέων ξενοδοχειακών μονάδων πολυτελείας άρχισε να αυξάνεται.

Δεν είναι τυχαίο ότι στην επίσημη ιστοσελίδα της διεθνούς μεσιτικής εταιρείας Private Islands Inc. φιγουράρουν αυτή τη στιγμή 14 αγγελίες πώλησης ελληνικών νησιών. Πέραν αυτών, υπάρχουν και νησιά που πωλούνται… χωρίς αγγελίες, όπως η Σκυροπούλα.

Πάντως, με εξαίρεση την επένδυση των 250 εκατ. ευρώ στο μεγαλύτερο νησί του συμπλέγματος των Πεταλιών από την Grivalia, αλλά και το project του ρώσου επιχειρηματία Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ στον Σκορπιό, που προχωρά στην κατασκευή πολυτελούς θερέτρου για τα μέλη του διεθνούς jet set, δεν υπάρχουν προς το παρόν άλλες περιπτώσεις επιτυχημένων επενδύσεων.

Άλλωστε, όπως αναφέρουν επαγγελματίες της κτηματαγοράς, η αγορά ενός νησιού «δεν είναι καθόλου εύκολη και απροβλημάτιστη επένδυση». Ειδικότερα, σημειώνουν, ότι για την πώληση ενός νησιού, απαιτούνται τουλάχιστον 32 άδειες και εγκρίσεις από τέσσερα υπουργεία.

Με πληροφορίες από τη σελίδα briefingnews.gr