Τετάρτη, 6 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1272

Σίφνος: Συγκέντρωση βοήθειας για πλημμυροπαθείς (video)

0

Και η Σίφνος δείχνει με τον τρόπο της την αλληλεγγύη των πολιτών της προς τους συμπολίτες μας που δοκιμάζονται στην Θεσσαλία

Με πρωτοβουλία της Δημοτικής παράταξης Η ΣΙΦΝΟΣ ΜΑΣ έγινε συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους πλημμυροπαθείς της Καρδίτσας.

Ο χώρος συγκέντρωσης ήταν το super market «ΚΡΗΤΙΚΟΣ» του Γιώργου Ξύδη και η “Μεταφορική Σίφνου”(όσοι επιθυμούν μπορούν να προσφέρουν αγαθά και σήμερα το πρωί στην Μεταφορική Σίφνου) στα Φυρόγια όπου και θα μεταφέρει τα πράγματα δωρεάν στην Αθήνα και από εκεί θα παραδοθούν στην αντιπεριφερειάρχη υγείας και κοινωνικής μέριμνας της περιφέρειας Θεσσαλίας κα Λία Ρογγανάκη.

Δείτε το βίντεο:

 

Με πληροφορίες από τη σελίδα kaipoutheos.gr

 

Αμοργός: Η τοποθέτηση του Δήμου σχετικά με το Χωροταξικό (ΣΧΟΟΑΠ)

0

“… Ο Δήμος (σ.σ. Αμοργού) σε καμία περίπτωση δεν είχε ενημέρωση πριν ή και κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του συμβουλίου για την ανωτέρω αλλαγή του κειμένου. Μάλιστα ο κος Δήμαρχος και ο επιβλέπων μηχανικός της μελέτης κος Χάλαρης Γιώργος συμμετείχαν διαδικτυακά κατά την έναρξη της συνεδρίασης και δεν τους αναφέρθηκε τίποτα σχετικό (δεν επιτρεπόταν η παράσταση καθόλη τη διάρκεια της συνεδρίασης). Επίσης ο ίδιος ο πρόεδρος του συμβουλίου σε επικοινωνία με την τεχνική υπηρεσία πριν το συμβούλιο, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι όλα θα πήγαιναν καλά και δεν θα είχαμε πρόβλημα. Τα παραπάνω προκύπτουν και από τα πρακτικά της συνεδρίασης που ζητήσαμε και μας απεστάλησαν εκ των υστέρων…”

Ποιος τα αναφέρει αυτά; Μα ο Δήμος Αμοργού σε σχετική ενημέρωση προς τους πολίτες του νησιού για τις τελευταίες εξελίξεις πάνω στο Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ). Καταλήγει δε λέγοντας “Από τα παραπάνω καθίσταται πλήρως σαφές ότι ο Δήμος Αμοργού και οι υπηρεσίες του δεν φέρουν καμία ευθύνη για την επίμαχη διάταξη, ενώ αντίθετα ήταν ο Δήμος που ενώ δεν είχε καμία ενημέρωση διαπίστωσε το πρόβλημα και κίνησε τις διαδικασίες για την σχετική προσφυγή”.

Αναλυτικά… 

“Με αφορμή διάφορα σχόλια και ανακρίβειες που κυκλοφορούν τελευταία αναφορικά με το Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ) του Δήμου μας, θα θέλαμε να ενημερώσουμε υπεύθυνα τους πολίτες σχετικά με το θέμα.

Όπως είναι γνωστό στις 26-6-2023 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 539Δ η απόφαση έγκρισης του ΣΧΟΟΑΠ Δήμου Αμοργού. Είχε προηγηθεί η αποστολή της σχετικής μελέτης από το Δήμο στην αρμόδια υπηρεσία,η οποία είναι η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Νοτίου Αιγαίου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου με έδρα τη Σύρο. Η εν λόγω υπηρεσία αφού διαμόρφωσε το κείμενο της μελέτης σύμφωνα και με τις παρατηρήσεις – γνωμοδοτήσεις των διάφορων υπηρεσιών, εισήγαγε τη μελέτη του ΣΧΟΟΑΠ προς έγκριση στο αρμόδιο συμβούλιο που είναι το Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) Α Περιφερειακής Ενότητας Σύρου που ήταν υπεύθυνο για την τελική έγκριση.

Σε αυτό το σημείο κρίνεται σκόπιμο να κάνουμε την εξής διευκρίνηση : Την τελική απόφαση για το πώς θα διαμορφωθεί το τελικό κείμενο-χάρτες του ΣΧΟΟΑΠ και το οποίο δημοσιεύεται σε ΦΕΚ την έχει το ανωτέρω συμβούλιο και όχι ο Δήμος.

Στο κείμενο που έστειλε η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Νοτίου Αιγαίου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου προς το ΣΥΠΟΘΑ προς έγκριση, στο κεφάλαιο Π4.4 Ζώνες κινήτρων και εν γένει πολεοδομικών μηχανισμών στην παράγραφο 5 αναφερόταν τα εξής : “Στην ίδια φιλοσοφία προτείνεται η υιοθέτηση των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. Β του 10-5/17-5-2002 Π.Δ/τος (ΦΕΚ 402Δ) που αναφέρονται σε μορφολογικούς και κατασκευαστικούς περιορισμούς (που ισχύει για την εκτός σχεδίου περιοχή) στους υφιστάμενους και στους νέους οικιστικούς υποδοχείς με στόχο την προστασία του δομημένου πολεοδομικού ιστού και τη δημιουργία ενός ελκυστικού περιβάλλοντος που θα αναδεικνύει τα παραδοσιακά στοιχεία της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής. Η παρούσα ρύθμιση αφορά νέες οικοδομικές άδειες και τίθεται σε ισχύ μετά την δημοσίευση του παρόντος”. Δηλαδή στο σημείο αυτό του κειμένου του ΣΧΟΟΑΠ ο μελετητής έθετε κάποιους επιπλέον περιορισμούς για τα νέα κτίρια εντός οικισμών όπως αυτοί ήδη ίσχυαν στην εκτός σχεδίου δόμηση θέλοντας να προστατέψει περαιτέρω τους οικισμούς και την αρχιτεκτονική τους.Οι περιορισμοί αυτοί αφορούσαν μόνο μορφολογικούς και κατασκευαστικούς κανόνες όπως π.χ. υποχρέωση διάσπασης όγκων, χωριάτικο σοβά, κανόνες για τα κουφώματα κ.α.

Νάξος - Αμοργός
Νάξος – Αμοργός

Όμως το τελικό κείμενο μετά την απόφαση του ΣΥΠΟΘΑ (3η συνεδρίαση 2023 στις 9-6-2023) που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ539Δ αναφέρει στο αντίστοιχο σημείο : “Ισχύουν οι διατάξεις των παρ. Α και παρ. Βτου άρθρου 2 του 10-5/17.5.2002 π.δ/τος (Δ΄ 402) που αναφέρονται σε μορφολογικούς και κατασκευαστικούςπεριορισμούς (που ισχύει σήμερα για την εκτός σχεδίουπεριοχή) στους υφιστάμενους και στους νέους οικιστικούς υποδοχείς με στόχο την προστασία του δομημένου πολεοδομικού ιστού και την δημιουργία ενός ελκυστικού περιβάλλοντος που θα αναδεικνύει τα παραδοσιακά στοιχεία της κυκλαδικής αρχιτεκτονικής. Η παρούσα ρύθμιση αφορά νέες οικοδομικές άδειες και τίθεται σε ισχύ μετά από την δημοσίευση του παρόντος”.

Όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς η διαφορά μεταξύ των 2 κειμένων είναι ότι στο τελικό κείμενο προστέθηκε η παρ. Α. Στην παράγραφο Α του ΦΕΚ402Δ μεταξύ των άλλων αναφέρεται ότι η μέγιστη δόμηση κάθε άρτιου και οικοδομήσιμου οικοπέδου είναι 150 μ2 και τα κτίσματα να είναι μονώροφα. Δηλαδή με βάση τη συγκεκριμένη διάταξη πλέον η μέγιστη δόμηση σε κάθε οικόπεδο εντός όλων των οικισμών της Αμοργού είναι 150 μ2 και μόνο ισόγεια κτίσματα. Όπως καταλαβαίνει κανείς τα παραπάνω δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην δόμηση του νησιού, ενώ είναι σαφές ότι σε κάθε περίπτωση δεν συνάδουν με τον χαρακτήρα των οικισμών (αφού π.χ. σε όλους τους οικισμούς υπάρχουν παλιά διώροφα κτίσματα).

Σε αυτό το σημείο πρέπει να επισημάνουμε τα εξής : Ο Δήμος σε καμία περίπτωση δεν είχε ενημέρωση πριν ή και κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του συμβουλίου για την ανωτέρω αλλαγή του κειμένου. Μάλιστα ο κος Δήμαρχος και ο επιβλέπων μηχανικός της μελέτης κος Χάλαρης Γιώργος συμμετείχαν διαδικτυακά κατά την έναρξη της συνεδρίασης και δεν τους αναφέρθηκε τίποτα σχετικό (δεν επιτρεπόταν η παράσταση καθόλη τη διάρκεια της συνεδρίασης). Επίσης ο ίδιος ο πρόεδρος του συμβουλίου σε επικοινωνία με την τεχνική υπηρεσία πριν το συμβούλιο, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι όλα θα πήγαιναν καλά και δεν θα είχαμε πρόβλημα. Τα παραπάνω προκύπτουν και από τα πρακτικά της συνεδρίασης που ζητήσαμε και μας απεστάλησαν εκ των υστέρων. Σε αυτά αναφέρεται στις 2 τελευταίες σελίδες ότι το σχέδιο εγκρίνεται ομόφωνα ως έχει, με επιπλέον τις εξής προσθήκες, μία εκ των οποίων (η υπ’ αριθμ. 5 προσθήκη) είναι η επίμαχη. Επιπλέον κανένας από το συμβούλιο δεν ενημέρωσε το Δήμο μετά τη συνεδρίαση για την αλλαγή αυτή. Η επίμαχη αλλαγή διαπιστώθηκε μετά την έκδοση του ΦΕΚ από την αρχιτέκτονα μηχανικό του Δήμου Λίλιαν Γαρυφαλλίδου και τον δημοτικό σύμβουλο κ. Λουδάρο Γιώργο κατά τη ανάλυση των διατάξεων του κειμένου του ΣΧΟΟΑΠ.

Κατόπιν των ανωτέρω ο Δήμος κατανοώντας το πρόβλημα και θεωρώντας ότι η ανωτέρω διάταξη όπως τελικά διαμορφώθηκε είναι απαράδεκτη και ύστερα από τις σχετικές αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής και του Δημοτικού Συμβουλίου, έχει προχωρήσει τη διαδικασία κατάθεσης προσφυγής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της επίμαχης διάταξης. Η προσφυγή συνοδεύεται και με τη σχετική αίτηση αναστολής της συγκεκριμένης διάταξης.

Από τα παραπάνω καθίσταται πλήρως σαφές ότι ο Δήμος Αμοργού και οι υπηρεσίες του δεν φέρουν καμία ευθύνη για την επίμαχη διάταξη, ενώ αντίθετα ήταν ο Δήμος που ενώ δεν είχε καμία ενημέρωση διαπίστωσε το πρόβλημα και κίνησε τις διαδικασίες για την σχετική προσφυγή”.

 

 

ΣΔΕ: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο σχολείο δεύτερης ευκαιρίας

0

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) είναι δημόσια σχολεία ενηλίκων στο πεδίο της Διά Βίου Μάθησης. Απευθύνονται σε πολίτες 18 ετών και άνω, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Με το θεσμό αυτό παρέχεται η δυνατότητα να αποκτήσουν τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο Γυμνασίου (ν.2525/1997), δίνοντας έμφαση στην απόκτηση βασικών προσόντων και στην ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων.

Στις Κυκλάδες, η έδρα είναι στη Σύρο ενώ παραρτήματα έχουμε σε Νάξο και Σαντορίνη. Οι εγγραφές για το Σχολικό Έτος 2023-24 και θα διαρκέσουν έως τις 15/10/2023.

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας:

– Απευθύνεται μόνο σε ενήλικες που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση.

– Σε 2 χρόνια σπουδών παρέχεται τίτλος ισότιμος με το απολυτήριο Γυμνασίου,

– Τα μαθήματα γίνονται απογευματινές ώρες (17.00-21.00),

– Τα μαθήματα και οι δραστηριότητες ολοκληρώνονται στο Σχολείο.

– Δίνεται έμφαση στη χρήση από τους εκπαιδευόμενους νέων τεχνολογιών, στην εκμάθηση ξένης γλώσσας, σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού αλλά και ανάπτυξης προσωπικών δεξιοτήτων.

– Η φοίτηση είναι δωρεάν.

Να σημειώσουμε επίσης ότι

@ Το Τμήμα Σύρου στεγάζεται στο Σχολικό Συγκρότημα Ξηροκάμπου.

@ Το Τμήμα Νάξου λειτουργεί στο Γενικό Λύκειο Χώρας Νάξου.

@ Το Τμήμα Θήρας στεγάζεται στο Γυμνάσιο Θήρας στα Φηρά.

Για εγγραφές και πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλέφωνα:

22810-87660 ή 6974-657407 (17.00-21.00)

 

Πάρος – Νέο επιβατικό λιμάνι: Οι οκτώ επιλογές, η πρόβλεψη για 2.5 εκατ. επιβάτες το 2035

0

Που θα γίνει το νέο επιβατικό λιμάνι της Πάρου; Πόσο θα κοστίσει; Πότε θα είναι έτοιμο;

Σ’ αυτά τα ερωτήματα, η απάντηση δόθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 15 Σεπτεμβρίου, όταν παρουσιάστηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΠΑ.Λ στην Παροικία, η αρχική φάση μελέτης που αφορά στην κατασκευή νέου επιβατικού λιμανιού στο νησί με τίτλο «Νέος Επιβατικός Λιμένας Πάρου – Αξιολόγηση υποψήφιων θέσεων και Προτάσεις Χωροθέτησης».

Στην εκδήλωση πήραν αρχικά το λόγο ο Δήμαρχος Πάρου κ. Μ. Κωβαίος καθώς και ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Πάρου – Αντιπάρου κ. Σ. Καραχάλιος, οι οποίοι αναφέρθηκαν στα λιμενικά έργα που έχουν υλοποιηθεί στο νησί προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών της Πάρου.

Κατόπιν, ο λιμενολόγος κ. Ν. Κυπραίος, αναφέρθηκε στην ανεπάρκεια του τρέχοντος λιμανιού της Πάρου να εξυπηρετήσει το μεγάλο αριθμό επισκεπτών που αναμένονται στο νησί κατά τα προσεχή έτη, επισημαίνοντας την ανάγκη κατασκευής ενός νέου επιβατικού λιμανιού.

Ο κ. Κυπραίος, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το έτος 2022 η επιβατική διακίνηση στο λιμάνι της Πάρου ήταν 1,4 εκατομμύρια άτομα, το 2023 σύμφωνα με εκτιμήσεις θα υπερβεί το 1,55 εκατομμύρια, το 2030 σύμφωνα με βάσιμες προβλέψεις η διακίνηση πρόκειται να υπερβεί τα 2 εκατομμύρια, και το 2035 θα ξεπεράσει τα 2,3 εκατομμύρια, γεγονός που καθιστά την εξυπηρέτηση του κόσμου από το υπάρχον λιμάνι σχεδόν αδύνατη

Κατόπιν, ο τεχνικός σύμβουλος της Αναπτυξιακής Εταιρείας «Αειφόροι Νήσοι» κ. Καραμεσίνης, σημείωσε την αρωγή της εταιρείας ως προς την παροχή στοιχείων για την εκπόνηση της μελέτης αλλά και τη μελλοντική συνδρομή της με προσωπικό για την υλοποίηση του νέου λιμανιού.

Η μελέτη τώρα προϋπολογισμού 472.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., αφορά στο πρώτο της στάδιο στη διερεύνηση της χωροθέτησης για την κατασκευή του νέου επιβατικού λιμένα, και κατόπιν στη συλλογή γεωδεδομένων, και στην εκτέλεση αποτυπώσεων, ενώ το τρίτο στάδιό της αφορά στη σύνταξη γενικού προγραμματικού σχεδίου master plan.

Ως προς το πρώτο της στάδιο, στην παρουσίαση στην αίθουσα του ΕΠΑ.Λ μετείχαν 4 μελετητές της: Ο κ. Κυριάκος Σπυρόπουλος λιμενολόγος μηχανικός, ο κ. Δημήτριος Αργυρόπουλος περιβαλλοντολόγος μηχανικός, ο κ. Κωνσταντίνος Πάντος λιμενιολόγος, και η κα. Ηρώ Σπυροπούλου πολιτικός μηχανικός λιμενολόγος η οποία και έκανε τη βασική παρουσίαση.

Η κα. Σπυροπούλου, ανέλυσε την υφιστάμενη κατάσταση ως προς τις λιμενικές εγκαταστάσεις του νησιού, το οδικό δίκτυο και τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στη βάση αξιολόγησης, και κατόπιν ανέπτυξε στην παρουσίασή της τη διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων για τη μεταφορά του επιβατικού λιμανιού.

Με βάση τώρα τη μελέτη προτάθηκαν 8 πιθανές θέσεις για την κατασκευή νέου λιμανιού: 1. Κορακιές, 2. Παροικία – Κρωτήρι 3. Χοχλακάς 4. Καμάρες 5. ΑΣΠ Πάρου – ΔΕΔΔΗΕ 6. Παλιό Καρνάγιο (Σάντα Μαρία) 7. Φιλίζι 8. Πούντα

Οι περιοχές που προτάθηκαν εκτείνονται από βορειοδυτικά μέχρι βορειοανατολικά του νησιού και με βάση τη βαθμολογία που προκρίνεται από τους μελετητές καταλληλότερη κρίνεται η τοποθεσία Καμάρες. Όπως σημειώθηκε ωστόσο, το αρνητικό της θέσης Καμάρες είναι ότι ανήκει στην ΠΕΠ 9 με βάση την οποία απαγορεύεται η διαπλάτυνση του υπάρχοντος οδικού δικτύου αλλά και η διάνοιξη νέου που θα ενωθεί με το υπάρχον οδικό δίκτυο. Ο προϋπολογισμός τώρα για την κατασκευή νέου λιμένα στις Καμάρες ανέρχεται σε 77.000.000 ευρώ.

Ως δεύτερη καταλληλότερη θέση προτείνεται στη μελέτη ο Χοχλακάς με προϋπολογισμό 46.000.000 ευρώ, και ως τρίτη το Παλιό Καρνάγιο (Σάντα Μαρία) προϋπολογισμού 50.000.000 ευρώ.

Κατά τη μελέτη, στις θέσεις Καμάρες και Κορακιές, θα υπάρχει το πλεονέκτημα ταυτόχρονης πρόσδεσης 7 πλοίων, 4 θέσεις για μεγάλα πλοία μήκους 200 μέτρων και 3 θέσεις για μικρότερα. Οι παραπάνω θέσεις υπερτερούν συγκριτικά με το Παλιό Καρνάγιο (Σάντα Μαρία) όπου θα μπορούν να προσδένουν ταυτόχρονα 4 πλοία.

Πληροφορίες – φωτογραφίες: Parianostypos.gr 

ΔΕΘ – Μητσοτάκης: ΦΠΑ στα καταλύματα Airbnb από την 1η Ιανουαρίου

0
airbnb

Από την Πρωτοχρονιά του 2024 όσοι νοικιάζουν πάνω από τρία ακίνητα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb) θα θεωρούνται επαγγελματίες και θα καλούνται να πληρώσουν Φ.Π.Α. για τα εισοδήματα που εισπράττουν αλλά και όλα τα υπόλοιπα τέλη που επιβάλλονται σήμερα σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Αυτό ανακοίνωσε από το βήμα της ΔΕΘ πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας για την ανάγκη να στηριχθεί με ο θεσμός των βραχυχρόνιων μισθώσεων αλλά να υπάρξουν μέτρα για την “ασυδοσία” σε ορισμένους νόμους και νησιά έχουν δημιουργήσει προβλήματα και έχουν εκτοξευτεί στα ύψη τα ενοίκια.

«Τα εισοδήματα από τρία ή περισσότερα ακίνητα από Airbnb θα υπόκεινται σε ΦΠΑ και τα υπόλοιπα τέλη που επιβάλλονται σε επαγγελματίες του κλάδου», είπε ο πρωθυπουργός.

Σήμερα, βάσει της νομοθεσίας το εισόδημα που αποκτάται, από φυσικά πρόσωπα, από τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτου της οικονομίας διαµοιρασµού, είναι εισόδημα από ακίνητη περιουσία και εφαρμόζονται οι εξής συντελεστές: 15% για ετήσιο εισόδημα έως 12.000 ευρώ, 35% για το κλιμάκιο εισοδήματος από 12.001 έως 35.000 ευρώ και συντελεστή 45% για μισθώματα άνω των 35.000 ευρώ.

Ο στόχος είναι μέσα από ένα φορολογικό πρέσινγκ να διαχωριστούν οι ιδιώτες από τους «ξενοδόχους βραχυχρόνιων μισθώσεων» και να υπάρξει σωστή και αναλογική φορολόγηση των μισθώσεων ανάλογα με την περίπτωση.

Τέλος διαμονής 

Επίσης, προανήγγειλε την αύξηση του τέλους διαμονής στα ξενοδοχεία με διαβάθμιση του ποσού ανάλογα με την κατηγορία, με στόχο να συγκεντρωθούν τα επιπλέον 300 εκατ. ευρώ για το ειδικό αποθεματικό αποζημιώσεων για φυσικές καταστροφές. O λογαριασμός αυτός ξεκινά με 300 εκατ. ευρώ και θα φτάσει τα 600 εκατ. το 2024.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η νέα κλίμακα του τέλους διαμονής θα ξεκινά από 1,5 ευρώ και θα φτάνει έως τα 10 ευρώ στα ξενοδοχεία πολυτελείας (αυξάνεται δηλαδή από 1 έως 6 ευρώ με διαβάθμιση ανάλογα με την κατηγορία).

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα το τέλος διαμονής ξεκινά από μισό ευρώ ανά διανυκτέρευση και ανά άτομο για τα δωμάτια καταλυμάτων χαμηλών κατηγοριών και φτάνει στα 4 ευρώ για ξενοδοχεία 5 αστέρων.

Εκλογές – ΣΥΡΙΖΑ: Παράταση μίας ώρας, περισσότεροι από 110.000 ψηφοφόροι

0

Πάνω από 110.000 μέλη του ΣΥΡΙΖΑ έχουν προσέλθει στις εσωκομματικές κάλπες για την ανάδειξη του νέου προέδρου του κόμματος.

Οι κάλπες θα κλείσουν στις εννιά το βράδυ, μετά την απόφαση της εφορευτικής να παρατείνει τη διαδικασία κατά μία ώρα λόγω της αυξημένης συμμετοχής και των ουρών που παρατηρούνται σε εκλογικά κέντρα.

Η ψηφοφορία στα 570 εκλογικά τμήματα ξεκίνησε στις 8 το πρωί, με δικαίωμα ψήφου να έχουν τα μέλη και όσοι εγγράφονται ακόμα και σήμερα επί τόπου στα εκλογικά τμήματα ως μέλη.

Αχτσιόγλου: «Από αύριο διεκδικούμε τη ζωή που μας αξίζει»

«Σήμερα είναι μια μεγάλη μέρα, είναι μια μέρα δημοκρατικής συμμετοχής, μέρα ενδυνάμωσης της προοδευτικής παράταξης, μέρα ανανέωσης της σύγχρονης αριστεράς», δήλωσε την Κυριακή το πρωί η υποψήφια για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Εφη Αχτσιόγλου αμέσως μετά την άσκηση του εκλογικού δικαιώματός της, στο εκλογικό κέντρο του Περιστερίου.

Η κ. Αχτσιόγλου ανέφερε ότι «είναι μια σημαντική μέρα για τους προοδευτικούς πολίτες αυτού του τόπου» και τόνισε ότι «σήμερα από το πρωί χιλιάδες άνθρωποι στέλνουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία επιστρέφει δυναμικά». «Κι εμείς», υπογράμμισε, «είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε στο αίτημα τους, στο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας για μια καλύτερη ζωή, με ισότητα, δικαιοσύνη και ασφάλεια».

«Χτες ο κ. Μητσοτάκης μας είπε ότι το σχέδιο του για τα επόμενα χρόνια είναι να επιβιώσουμε. Δεν θα πάρουμε», είπε, για να σημειώσει: «Σήμερα στέλνουμε το πρώτο μήνυμα, από αύριο διεκδικούμε τη ζωή που μας αξίζει».

Κασσελάκης: «Η χώρα δικαιούται μια προοδευτική κυβέρνηση σύντομα»

«Η χώρα δικαιούται να έχει μια προοδευτική κυβέρνηση σύντομα στον τόπο», ανέφερε ο υποψήφιος για την προεδρία του κόμματος Στέφανος Κασσελάκης σε δήλωση του μετά την άσκηση του εκλογικού δικαιώματός του, στο εκλογικό κέντρο του Περιστερίου.

Ο κ. Κασσελάκης δήλωσε πραγματικά συγκινημένος «από την κοσμοσυρροή σήμερα». «Πάρα πολύς κόσμος, είπε, συστήνοντας υπομονή σε όσους περιμένουν στις ουρές για να ψηφίσουν. «Είναι απρόσμενη η προσέλευση αλλά αξίζει τον κόπο γιατί η χώρα δικαιούται να έχει μια προοδευτική κυβέρνηση σύντομα στον τόπο, μια προοδευτική κυβέρνηση που βάζει τον άνθρωπο στο επίκεντρο και ξέρει να διαχειρίζεται το μέλλον του τόπου, τους πόρους του τόπου και να λύνει τα προβλήματα του τόπου», είπε. «Μια σύγχρονη πατριωτική κυβερνώσα αριστερά», συνέχισε, προσθέτοντας: «αυτό είναι το όραμά μου, αυτό φαίνεται να βλέπει ο κόσμος και να ανταποκρίνεται». Ο κ. Κασσελάκης ολοκλήρωσε τη δήλωση του αναφέροντας: «Ψηφίστε σήμερα, για όποιον θέλετε αλλά ψηφίστε. Και από αύριο ενωμένοι συνεχίζουμε μαζί. Και με τη νίκη».

Παππάς: «Μακριά από αντιλήψεις για ένα κόμμα χυλό, χωρίς λογοδοσία»

«Σήμερα ψηφίζουμε, σήμερα αλλάζουμε», δήλωσε ο υποψήφιος για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Νίκος Παππάς αμέσως μετά την άσκηση του εκλογικού δικαιώματός του στο εκλογικό κέντρο της Καισαριανής το πρωί της Κυριακής.

«Συμμετέχουμε», τόνισε ο κ. Παππάς, «για να αναμετρηθούμε με τη Δεξιά του κ. Μητσοτάκη, για να σώσουμε την κοινωνία, τους εργαζόμενους και τη μεσαία τάξη από τα σχέδια του. Για να υπερασπιστούμε τη χώρα από τη ΙΧ εξωτερική πολιτική του».

«Για να ξεκινήσουμε», σημείωσε, «μια ενωτική πορεία προς τον μετασχηματισμό, μακριά από αντιλήψεις που θέλουν ένα κόμμα ‘χυλό’ χωρίς λογοδοσία, μακριά από αντιλήψεις που θέλουν ένα κόμμα με κλειστές πόρτες».

Καταληκτικά ο κ. Παπππάς ανέφερε: «Κάνουμε τα ανοίγματα μας, χτίζουμε την ανοικτή δημοκρατική προοδευτική παράταξη της χώρας, χτίζουμε την παράταξη της νίκης».

Τζουμάκας: «Να αποκαταστήσουμε ξανά την αξιοπιστία και την αποδοχή του ΣΥΡΙΖΑ»

Κάλεσμα προς τα μέλη του κόμματος και κάθε δημοκρατικού και προοδευτικού πολίτη, να συμμετάσχει στη διαδικασία για την εκλογή προέδρου ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ «για να αλλάξουμε πορεία», απηύθυνε ο υποψήφιος για την προεδρία του κόμματος Στέφανος Τζουμάκας σε δήλωση του μετά την άσκηση του εκλογικού δικαιώματός του, στο εκλογικό κέντρο της Καλλιθέας.

Ανέφερε ειδικότερα: «έχουμε τη δυνατότητα για τη δημιουργία κόμματος πολιτικής και κοινωνικής πλειοψηφίας που να αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας. Για να προτάσσουμε την πολιτική και την οικονομία. Για να απομονώσουμε την αθλιότητα της υποκατάστασης της πολιτικής από τη διαπλοκή και παρασιτικά συμφέροντα. Για να απομονώσουμε φαινόμενα παρακμής, πολιτικού εκφυλισμού και μειοψηφιών πρακτικών στο προοδευτικό κίνημα. Για να αποκαταστήσουμε ξανά την αξιοπιστία και την αποδοχή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ως κόμματος λαϊκού, ως κόμματος εναλλακτικής λύσης. Για τη χώρα, για τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών. Έχουμε τις δυνατότητες, μας αξίζει, το μπορούμε».

Τσακαλώτος: «Να προχωρήσουμε μπροστά με τις αξίες μας»

«Είναι μια σημαντική μέρα, μια σημαντική μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ και την κοινωνία, και είναι και μια σημαντική μέρα για τον κόσμο της Αριστεράς», ανέφερε ο υποψήφιος για την προεδρία του κόμματος, Ευκλείδης Τσακαλώτος, σε δήλωσή του μετά την άσκηση του εκλογικού δικαιώματός του, στο εκλογικό κέντρο Νέας Ιωνίας.

«Ελπίζω να προχωρήσουμε μπροστά με τις αξίες μας, τις αναλύσεις μας, τις προτάσεις μας, για να μπορεί η χώρα να αλλάξει το παράδειγμα και να φέρει το κάτι καινούριο που το χρειάζεται τόσο πολύ μετά από τις κρίσεις που έχει περάσει», πρόσθεσε.

Ο κ. Τσακαλώτοε επεσήμανε ότι το σύνθημά του ήταν «αξιόπιστα, ενωτικά, αριστερά», για να συμπληρώσει ότι πιστεύει πως η επόμενη μέρα μπορεί να είναι καλύτερη «αν ο κόσμος τη Αριστεράς δείξει αυτά τα αντανακλαστικά που χρειάζεται για να αλλάξει το παράδειγμα που σας είπα».

Δηλώσεις Σωκ. Φάμελλου

«Η επόμενη μέρα δε θα βρει απλώς τον ΣΥΡΙΖΑ πιο ενωμένο, θα τον βρει πιο δυνατό, ανανεωμένο. Γιατί αυτό είναι το μεγάλο θέμα. Να έχουμε μια καινούργια ηγεσία, να έχουμε όμως και ένα νέο κόμμα και μια πιο ισχυρή πολιτική πρόταση» δήλωσε ο Σωκράτης Φάμελλος, αφού ψήφισε στο εκλογικό κέντρο στη Θέρμη Θεσσαλονίκης.

«Για το μέλλον μας ψηφίζουμε , δε ψηφίζουμε μόνο για τη θέση του προέδρου» πρόσθεσε ο κ. Φάμελλος.

Ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε, ότι «και οι πέντε υποψήφιοι κατέθεσαν σοβαρές προτάσεις» και ότι έγινε συζήτηση για αυτές στην κοινωνία.

«Προφανώς όλα αυτά δε τελειώνουν σε μια μέρα, ούτε λύνονται μόνο από το πρόσωπο και την επιλογή του νέου, ή της νέας προέδρου. Θα χρειαστούμε και τέταρτο συνέδριο για να αποτυπωθούν όλα αυτά και σε πολιτικό λόγο. Εξάλλου, ο ΣΥΡΙΖΑ το βασικό χαρακτηριστικό που έχει είναι ότι είναι ένα δημοκρατικό κόμμα. Και από τα κάτω προς τα πάνω θα επανεκκινήσουμε. Και αυτό είναι το ζητούμενο. Και το πρώτο βήμα είναι νομίζω οι δημοτικές εκλογές. Θα δώσουμε κι εκεί ένα μήνυμα στον κ. Μητσοτάκη. Ότι θέλουμε μια πιο ασφαλή κοινωνία και αυτοδιοίκηση που ενδιαφέρεται για τον τόπο και όχι για το κόμμα» υπογράμμισε ο κ. Φάμελλος.

Σβίγγου: Μεγάλη συμμετοχή

«Μεγάλη συμμετοχή σε όλη την Ελλάδα για την εκλογή νέας ηγεσίας στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ψηφίζουμε για έναν ισχυρό ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ψηφίζουμε για να δυναμώσουμε τη φωνή του προοδευτικού κόσμου Ψηφίζουμε για τη μεγάλη κυβερνώσα αριστερά», έγραψε σε tweet η Ράνια Σβίγγου.

Σίκινος: Δείχνει το δρόμο για μία εναλλακτική πρόταση τουρισμού;

0
Sikinos
Sikinos

Στο μικρό νησί της Σικίνου, που οι ντόπιοι παράγοντες σκιαγραφούν ως αναλλοίωτη μορφή των παλιών Κυκλάδων, η ταινία Being an Islander (Το να είσαι νησιώτης) που προβλήθηκε στο πλαίσιο του Little Islands Festival προσέφερε στους παρισταμένους μια εικόνα από το μέλλον που δεν επέλεξαν για δικό τους.

Το ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Μπούρα, γυρισμένο στην κοντινή Σίφνο, συνοψίζει ευρήματα των παρατηρήσεων του σκηνοθέτη για τη νησιωτικότητα και, ανάμεσα σε αυτά, τη διάβρωση στοιχείων του πεπερασμένου νησιωτικού χώρου που επιφέρει ο μαζικός τουρισμός. «Η κορύφωση της ανάπτυξης δύναται να βυθίσει τις κοινότητες στην ολική καταστροφή των πηγών που χρησιμοποιούσαν για τον βιοπορισμό τους», αναφέρεται στο ντοκιμαντέρ. «Οι “απ’ έξω” δεν βλέπουμε τα νησιά σαν πραγματικές κοινωνίες», υπογραμμίζει στην «Κ» ο δρ Δημήτρης Μπούρας.

Στη Σίκινο, σε αντίθεση με άλλα νησιά του συμπλέγματος, οι πισίνες απαγορεύονται και μία δεύτερη μονάδα αφαλάτωσης νερού κρίθηκε αναγκαία για να εξυπηρετήσει τον σταθερά αυξανόμενο όγκο του εναλλακτικού τουρισμού που δέχεται το νησί. «Υπάρχουν παραδείγματα που με την τουριστική ανάπτυξη χάθηκε ο τόπος, και εμείς δεν θέλουμε να πάθουμε το ίδιο», λέει στην «Καθημερινή» ο δήμαρχος Σικίνου, Βασίλης Μαράκης. «Ας υπάρχουν και κάποια νησιά πιο αγνά, κάποιοι μικροί παράδεισοι», σημειώνει.

sikinos_4.jpg

Σταθερά, ποιοτικά, εναλλακτικά

Την περίοδο που πολλά κυκλαδονήσια βρίσκονται στο επίκεντρο της συζήτησης για το μέλλον της τουριστικής ανάπτυξης αλλά και των κινημάτων επαναδιεκδίκησης του δημόσιου χώρου, η Σίκινος εμμένει σταθερά σε μια μορφή τουρισμού που προτεραιοποιεί τα «μπιτς βόλεϊ για να παίζουν τα παιδιά, αντί για μπιτς μπαρ» και προωθεί την απαρέγκλιτη τήρηση των κανόνων που διέπουν την ανοικοδόμηση και το επιχειρείν στον τουρισμό.

«Για να μην αλλοιωθεί η μορφολογία του νησιού, δεν μπορεί να βγει οποιαδήποτε άδεια, δεν μπορεί –για παράδειγμα– να χτιστεί τριώροφο μέσα στην πλατεία», τονίζει ο δήμαρχος Σικίνου. «Εχουμε αποφασίσει να μην νοικιάζουμε τις παραλίες μας. Αυτό που είδατε με το “κίνημα της πετσέτας” εμείς το έχουμε εφαρμόσει εδώ και χρόνια. Προτιμήσαμε να μεριμνήσουμε με τονδήμο και να βάλουμε παγκάκια, ομπρέλες και ράμπα ΑμεΑ. Να έχουμε επίβλεψη. Οι παραλίες μας θεωρούνται ανοργάνωτες, αλλά στην ουσία είναι οργανωμένες με έναν δικό μας τρόπο και η πρόσβαση είναι ελεύθερη σε όλους. Είναι συνειδητή επιλογή του δήμου και των κατοίκων», καταλήγει ο κ. Μαράκης.

Η Σίκινος, το αγαπημένο νησί του Ελύτη, έχει σύμφωνα με τον δήμαρχό της, αυξήσει την επισκεψιμότητά της «σταθερά, ποιοτικά και εναλλακτικά», προσελκύοντας κόσμο που ενδιαφέρεται να επενδύσει τον προσωπικό του χρόνο σε έναν προορισμό «βιώσιμο τουρισμού» και καταφέρνοντας να επεκτείνει την τουριστική σεζόν με αντίστοιχα οικονομικά οφέλη για τον τόπο.

Η ερώτηση για το μέλλον του τουρισμού δεν γίνεται λιγότερο επείγουσα, με την παρέλευση του Αυγούστου. Οπως τονίζει στην «Κ» ο καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Πάρις Τσάρτας, η τουριστική σεζόν έχει πλέον σε ορισμένες περιπτώσεις φτάσει και τους 11 μήνες τον χρόνο, και αυτό είναι μια εικόνα από το μέλλον της χώρας.

Σίκινος
Σίκινος

Η πλάστιγγα γέρνει προς το βιώσιμο προφίλ

«Αμεσα ή έμμεσα, η ζήτηση των τουριστών, είτε αφορά επιλογή καταλύματος, προορισμού ή χώρας, συνδέεται με το εάν τηρούνται οι κανόνες βιωσιμότητας, ακόμα και αν το κόστος είναι υψηλότερο». 

Η περίπτωση της Σικίνου όπου τοπικοί φορείς και κάτοικοι επιλέγουν μια ήπια μορφή τουριστικής ανάπτυξης θέτοντας περιορισμούς στην επιχειρηματική δραστηριότητα που επιτρέπουν τη διατήρηση της φυσιογνωμίας του νησιού, αποτελεί ένα παράδειγμα βιώσιμου τουρισμού εν εξελίξει.

«Ο βιώσιμος τουρισμός δεν είναι πλέον θεωρητική έννοια», επισημαίνει ο καθηγητής Πάρις Τσάρτας, αναφερόμενος σε συγκεκριμένες πολιτικές που επιβάλλονται εδώ και τουλάχιστον τριάντα χρόνια στην πλειονότητα των τουριστικά ανεπτυγμένων χωρών του κόσμου. «Είναι και ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό δεδομένο», προσθέτει. «Αμεσα ή έμμεσα, η ζήτηση των τουριστών, είτε αφορά επιλογή καταλύματος, προορισμού ή χώρας, συνδέεται με το εάν τηρούνται οι κανόνες βιωσιμότητας ακόμα και αν το κόστος είναι υψηλότερο»

Πολλοί τουρίστες φαίνεται να εγκαταλείπουν τα εμβληματικά κυκλαδονήσια που παραθέριζαν τα τελευταία χρόνια και που η κίνηση στους δρόμους τούς θυμίζει σε ορισμένες περιπτώσεις αστικά περιβάλλοντα και στρέφονται προς τις εναλλακτικές ή ειδικές μορφές τουρισμού που φρόντισαν να προσφέρουν άλλοι προορισμοί, οι οποίοι αντιθέτως με ό,τι πιστεύουμε δεν είναι λίγοι. «Η πλάστιγγα γέρνει προς το βιώσιμο προφίλ», λέει ο κ. Τσάρτας. «Οι δείκτες του πρόσφατου χωροταξικού ανέδειξαν ότι περιπτώσεις υπερτουρισμού υπάρχουν μόνο σε δύο περιοχές της Ελλάδας, στη Σαντορίνη και τη Μύκονο και σε ορισμένα αστικά κέντρα. Δεν έχουν τα ίδια προβλήματα άλλα νησιά μαζικού τουρισμού όπως η Κρήτη, η Λέσβος, η Σάμος, η Κως και η Κάρπαθος, καθώς εδώ και πολλά χρόνια καταβάλλουν συστηματικές προσπάθειες να αναπτύξουν τον ειδικό ή εναλλακτικό τουρισμό».

Το μοντέλο του βιώσιμου τουρισμού επιτρέπει φυσικά τις τουριστικές επενδύσεις αλλά με όρους. «Το δικαίωμα οποιουδήποτε να επιχειρεί είναι δεδομένο», σημειώνει ο κ. Τσάρτας. «Τους όρους όμως που θα πρέπει να τεθούν δεν μπορούμε να τους ορίζουμε με οικονομικά κριτήρια μόνο. Αυτή τη στιγμή η κτηματική υπηρεσία του δημοσίου που διαχειρίζεται τις ακτές αδειοδοτεί με καθαρά οικονομικά κριτήρια, όχι και περιβαλλοντικά, για παράδειγμα». Ομως ακριβώς αυτή η εναρμόνιση του τουρισμού και με άλλες παραμέτρους, όπως το περιβάλλον, τη φέρουσα ικανότητα ενός τόπου, τα ιδιαίτερα πολιτιστικά χαρακτηριστικά του, τον πρωτογενή τομέα, είναι σύμφωνα με τους ειδικούς μονόδρομος για την επέκταση των τουριστικών υπηρεσιών σε χρόνο και οικονομική βιωσιμότητα.

«Είναι ένα μέλλον που η λογική του ήλιου και της θάλασσας ξεπερνιέται, χωρίς να παύει να υπάρχει. Οι τουρίστες ζητάνε πολιτιστικές διαδρομές, καλό φαγητό, scuba diving, bird watching. Ενα σύνθετο δηλαδή προϊόν που οφείλουμε όλο και περισσότερο να αναπτύσσουμε. Αυτό είναι το βιώσιμο μέλλον», τονίζει ο κ. Τσάρτας.

Η μείωση της ζήτησης για κορεσμένους προορισμούς και η αύξηση της επισκεψιμότητας νησιών όπως η Σίκινος –με ταυτόχρονη επέκταση της διάρκειας της σεζόν τους– είναι ήδη μια πραγματικότητα που ανταμείβει αυτούς που επέλεξαν να επενδύσουν βιώσιμα. Ομως το σώμα των τουριστών είναι πολυδιάστατο και το προβλήματα που απορρέουν από μη βιώσιμα μοντέλα δεν λύνονται όσο δεν παύει η αντίστοιχη προσφορά. «Στο ίδιο μέρος μπορεί να βρείτε πολλές ομάδες ανθρώπων με διαφορετικά γούστα. Εκεί πρέπει να δούμε πόσα από αυτά είναι βιώσιμα και αν θα τους αφήσουμε χώρο, αφού δεν μπορούμε να καταργήσουμε εντελώς τον μαζικό τουρισμό. Δεν μπορούμε να πούμε ότι από τα 34 εκατομμύρια επισκεπτών θα κλείσουμε τη στρόφιγγα και θα έρθουν του χρόνου είκοσι», καταλήγει ο κ. Τσάρτας.

 

Κυκλάδες: Πως θα κινηθεί τον Οκτώβριο ο “Ανεμος” (Πίνακας)

0

Μία χαρά τα πήγε ο “Ανεμος” στις Δυτικές Κυκλάδες. Μπορεί να άργησε να μπει στη …ρουτίνα, όμως έδωσε νέα πνοή στα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων.

Κι όπως φαίνεται θα συνεχίσουμε να το βλέπουμε στα νερά μας..

Η AEGEAN SEA LINES ανάρτησε τα δρομολόγια του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΝΕΜΟΣ για τον Οκτώβριο του 2023, τα οποία μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα:

 

Νότιο Αιγαίο: “Λύση στο πρόβλημα αντικατάστασης ΤΑΞΙ αυτοκινήτων”

0

Παρατείνεται η χρονική προθεσμία για τη χρονική ισχύ του πιλοτικού προγράμματος αντικατάστασης Ε.Δ.Χ ΤΑΞΙ αυτοκινήτων σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες με επιβατηγά οχήματα από έξι (6) έως εννέα (9) θέσεων, με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, γεγονός για το οποίο ο Μάνος Κόνσολας εκφράζει την ικανοποίησή του.

Το θέμα είχε αναδείξει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου με παραστάσεις στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών, αλλά και με κοινοβουλευτική του παρέμβαση.

Ο κ. Κόνσολας είχε τονίσει ότι η καθυστέρηση στην παράδοση καινούργιων οχημάτων από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και οι δυσκολίες που υπάρχουν στην εύρεση μεταχειρισμένων οχημάτων, λειτουργούσαν απαγορευτικά και ήταν αδύνατο για τους ιδιοκτήτες ταξί να ταξινομήσουν και να θέσουν σε κυκλοφορία μέσα σε 6 μήνες το αυτοκίνητο που θα έπαιρναν.

Είχε επισημάνει μάλιστα, προκειμένου να δοθεί χρονική παράταση στην προθεσμία των 6 μηνών, ότι ανάλογη ρύθμιση είχε γίνει και στην περίπτωση της αντικατάστασης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας.

Με απόφαση που υπέγραψε η Υφυπουργός Μεταφορών κα. Αλεξοπούλου, θα παραταθεί η σχετική προθεσμία προκειμένου οι ιδιοκτήτες ταξί στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες να έχουν τη δυνατότητα να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με επιβατηγά οχήματα από 6 έως 8 θέσεις.

 

Εκλογές 2023 – Μ. Πολυκρέτης για τρία έργα υποδομών: “Θλίβομαι ειλικρινά γι’ αυτήν την πολιτική”

0

Ηχηρή παρέμβαση Μανώλη Πολυκρέτη για θέματα που αφορούν ζητήματα υποδομών τόσο στη Νάξο (πεδινή – Ορεινή) όσο και στη Δονούσα αλλά και στα (έμμεσα) Κουφονήσια…

Με επιστολή που απέστειλε στα τοπικά ΜΜΕ, ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων και υποψήφιος με τον συνδυασμό ”Δύναμη Αλλαγής, κ. Μανώλης Πολυκρέτης, καταγγέλλει την παρούσα δημοτική αρχή για αδράνεια όσο αφορά την ένταξη σε υφιστάμενα προγράμματα τριών πολύ σημαντικών έργων, τα οποία μάλιστα είχε προτείνει ο ίδιος στον Δήμαρχο προς ένταξη, αλλά χωρίς ανταπόκριση.  Αναφέρεται σε παρεμβάσεις στα δίκτυα της ΔΕΗ, στην τοποθέτηση νέας αφαλάτωσης στη Δονούσα και σε έργο οδοποιίας στον δρόμο Δανακό-Λιγαρίδια, έργα που – όπως υποστηρίζει – θα βελτίωναν σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών.  

Απευθυνόμενος στους κατοίκους του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ο Μανώλης Πολυκρέτης καταγγέλλει την αδιαφορία για την αξιοποίηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων και την υλοποίηση αυτών των αναγκαίων έργων για τα νησιά του Δήμου. Κι όπως καταλήγει στην αναφορά του “Θλίβομαι ειλικρινά γι’ αυτήν την πολιτική, την γενική πρακτική και την ουσιαστικά άρνηση ή αδυναμία του δημάρχου, να υλοποιήσει σημαντικές αναγκαίες υποδομές που έχουμε ανάγκη και την οπισθοδρόμηση που συνεχώς τελικά οδηγούμαστε με ευθύνη του”.  

Η επιστολή του Μανώλη Πολυκρέτη:

Αγαπητές μου, Συμπολίτισσες και Συμπολίτες,

Σχετικά με τη δράση και τη λειτουργία του δήμου μας, πιστεύω ότι θα πρέπει να ήταν και σε διαρκή εγρήγορση, μεταξύ άλλων, για την παρακολούθηση συνεχώς και για την προσπάθεια ένταξης σε χρηματοδοτικά προγράμματα, αναγκαίων έργων και δράσεων που έχει τόσο μεγάλη ανάγκη ο τόπος μας.

Είναι όμως κάτι που δεν γίνεται, έτσι, νοιώθω την ανάγκη και για ενημέρωση, να παραθέσω δημόσια τα παρακάτω:

ΔΕΗ Υπογειοποίηση 

Α. Στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, της 28ης/8/23 πρότεινα στον κ. δήμαρχο, την ενεργή ύπαρξη μιας πρόσκλησης από το Υπ. Ανάπτυξης, η οποία αφορούσε σε διάφορες παρεμβάσεις στα δίκτυα της ΔΕΗ.
Ειδικότερα, θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν και να γίνουν αναγκαία έργα, όπως π.χ.:

1. Υπογειοποίηση καλωδίων, υποσταθμού και στύλων μεταφοράς ρεύματος, έξω από το 1ο Γυμνάσιο Χώρας Νάξου.

2. Υπογειοποίηση καλωδίων και στύλων μεταφοράς ρεύματος, έξω από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Χώρας Νάξου.

3. Υπογειοποίηση καλωδίων και στύλων μεταφοράς ρεύματος, πέριξ της περιοχής του ασανσέρ στο Κάστρο Νάξου.

4. Αντίστοιχες ενέργειες και μεταφορά ρεύματος, σε άλλες θέσεις στη Χώρα και σε χωριά μας, όπου υπάρχουν τέτοιες ανάγκες, ενώ η ύπαρξή τους (υποσταθμοί, καλώδια, στύλοι), βλάπτουν την καλαισθησία, ή την ασφάλεια του χώρου, διότι αφενός, είναι άσχημο σπίτια να έχουν θέα υποσταθμούς και καλώδια δίπλα τους και είναι πολλά, και αφετέρου, είναι πολύ κοστοβόρο και ίσως αδύνατο, ο δήμος να χρηματοδοτήσει τέτοιες ενέργειες.

Εδώ σημειώνω ότι με τη ΔΕΗ, η συνεργασία του δήμου είναι άψογη και όποτε ζητήσουμε οποιοδήποτε αίτημα που αφορά στο δίκτυό της, μας εκπονεί αμέσως τις μελέτες και τις παραδίδει στο δήμο μας, για υλοποίηση και την ευχαριστώ γι’ αυτό.

Ενημέρωσα λοιπόν τον κ. δήμαρχο για τα παραπάνω και το αναφερόμενο πρόγραμμα – πρόσκληση για χρηματοδότηση, το αποτέλεσμα ήταν να με λοιδορήσει και να απαξιώσει το πρόγραμμα και τις χρηματοδοτούμενες δράσεις του.

Η πρόσκληση εν τέλει έκλεισε και καμία πρόταση χρηματοδότησης τελικά δεν κατέθεσε ο δήμος μας.

Εύλογα προκύπτει ότι η Χώρα Νάξου, τα χωριά μας, αλλά και οι Μ. Κυκλάδες έχασαν τελικά αυτό που τους αναλογούσε, από την συγκεκριμένη αυτή ουσιαστική παρέμβαση.

ΥΠ_ΑΝΑΠΤ_ΔΙΚΤΥΑ_ΔΕΗ

Αφαλάτωση Δονούσα

Β. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (ΠΝΑ) έχει στον «αέρα» πρόσκληση για χρηματοδότηση υποδομών Ύδρευσης, αλλά και για Αφαλατώσεις. Πριν παραιτηθώ από το συνδυασμό του κ. Λιανού, είχα ενεργά ασχοληθεί και εξετάσει σε βάθος την αναγκαιότητα και την δυνατότητα για τοποθέτηση νέας αφαλάτωσης στη Δονούσα, που αποδεδειγμένα σήμερα φαίνεται να έχει ανάγκη για πρόσθετη τέτοια υποδομή, καθώς εντελώς οριακά σήμερα καλύπτονται οι ανάγκες αιχμής σε πόσιμο νερό.

Μάλιστα η Υπηρεσία είχε αμέσως συντάξει Τεχνική έκθεση, με συνοπτική περιγραφή του προτεινόμενου έργου, προϋπολογισμό κλπ, και είχε δρομολογήσει ενέργειες, όπως η διαδικασία αδειοδότησης της νέας μονάδας αφαλάτωσης. Η συγκεκριμένη πρόσκληση σήμερα είναι ενεργή και κλείνει στις 29 Σεπτεμβρίου.

Επισημαίνω λοιπόν ότι, στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο της 7ης/9/23 ενημέρωσα για το θέμα και τον κ. δήμαρχο και τον κ. αντιδήμαρχο Δονούσας και με απαξίωσαν και οι δύο, σαν να ζητούσα κάτι το ευτελές και μηδαμινό, που δεν άξιζε τον κόπο να ασχοληθεί κάποιος. Ενώ πρόκειται για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, αυτό της ύδρευσης, που όλοι γνωρίζουμε ότι στο άμεσο μέλλον θα υπάρξει σοβαρό θέμα ανέχειας, ειδικά στις Μ. Κυκλάδες, αν δεν γίνουν το γρηγορότερο οι απαιτούμενες παρεμβάσεις που χρειάζονται.

Λυπάμαι πραγματικά που η σημερινή Δημοτική Αρχή, λειτουργεί συλλήβδην έτσι, χωρίς κανένα αίσθημα ευθύνης, χωρίς κανένα ενδοιασμό, για τον αν θα έχει ή δεν θα έχει πόσιμο νερό ένα νησί, στη συγκεκριμένη περίπτωση και αντί να αδράξουν την ευκαιρία, να προσπαθήσουν (δεν προκύπτουν κάθε μέρα τέτοιες ευκαιρίες), κοροϊδεύουν και λοιδορούν και δεν ενεργούν σε τίποτα.

Τους προειδοποιώ, όμως, έστω και τώρα στο τέλος της διαδικασίας υποβολής προτάσεων, να ενεργήσουν και να καταθέσουν αίτημα χρηματοδότησης με απόφαση του Δήμου. Αλλιώς, είμαι αναγκασμένος να το καταγγείλω επισήμως, για την αδιαφορία αυτή που επιδεικνύουν να εξυπηρετήσουν και να διασφαλίσουν την υδροδότηση ενός νησιού.

ΠΝΑ_Υδρευση_27-Δ.2.6

Οδικό δίκτυο Δανακός – Λιγαρίδια 

Γ. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, επίσης έχει ανοικτή πρόσκληση, που ο δήμος μπορεί να εντάξει για χρηματοδότηση μελέτη, ώστε να εκτελέσει έργο Οδοποιίας.
Υπάρχει λοιπόν μελέτη για το δρόμο Δανακός-Λιγαρίδια, όπου επίσης στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο της 07ης/09/23 ενημέρωσα πάλι τον κ. δήμαρχο, ενώ τηλεφωνικά ενημέρωσα επίσης, τον κ. Εμμ. Βάσιλα, πρόεδρο της Κοινότητας Δανακού, γι’ αυτό το σημαντικό θέμα.

Φανταστείτε πόσο θα καταστεί αφενός, ασφαλής και καλοτάξιδος ο εν λόγω δρόμος που σήμερα ουσιαστικά εξυπηρετεί και ευρέως κυκλοφορείται, αλλά με δυσκολία και αφετέρου, πόσο θα μειώσει τον χρόνο επικοινωνίας και επέμβασης με το Κέντρο σε μια τυχόν δύσκολη ώρα, σε μια πραγματική ανάγκη, που μπορεί να προκύψουν.

Ο δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων και πάλι με λοιδόρησε και απαξίωσε τα λεγόμενά μου. Ο δε πρόεδρος Δανακού κ. Μαν. Βάσιλας μου ζήτησε να του στείλω την πρόσκληση να την διαβάσει και θα ερχόταν να συζητήσει με το δήμαρχο. Καμία ενέργεια ούτε και γι’ αυτό, δεν έχει γίνει έως σήμερα.

Επισημαίνω και ενημερώνω τους συμπολίτες μου Ναξιώτες και Κουφονησιώτες, ότι τέτοια ευκαιρία μπορεί να περάσουν χρόνια, ενδεχομένως, για να ξαναβρεθεί.

Ζητώ λοιπόν από τον κ. δήμαρχο να καταθέσει έγκαιρα την μελέτη του δρόμου που ήδη υπάρχει, για έλεγχο, έγκριση και χρηματοδότηση του έργου από την ΠΝΑ. Αν δεν το κάνει και για ό,τι συμβεί στον συγκεκριμένο δρόμο τον καθιστώ υπεύθυνο.

ΠΝΑ_Οδικό δίκτυο-A_3233_24082023_30-δ.3.3

Για όλα αυτά που αναφέρονται αγαπητοί μου συμπολίτες, σας παραθέτω τις αντίστοιχες προσκλήσεις των αρμόδιων Φορέων του Κράτους μας και όσοι πραγματικά αγαπάτε τον τόπο μας, θα ήθελα να τις δείτε και ο καθένας από τη μεριά του, ας προσπαθήσει να κάνει ό,τι δύναται.

Θλίβομαι ειλικρινά γι’ αυτήν την πολιτική, την γενική πρακτική και την ουσιαστικά άρνηση ή αδυναμία του δημάρχου, να υλοποιήσει σημαντικές αναγκαίες υποδομές που έχουμε ανάγκη και την οπισθοδρόμηση που συνεχώς τελικά οδηγούμαστε με ευθύνη του.

Μετά τιμής
Πολυκρέτης Εμμανουήλ
Δημοτικός Σύμβουλος