Παρασκευή, 16 Μαΐου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 127

Από τη Λάρισα στους Αρκιούς: Παρέλαση για τους μαθητές του 13ου Δημοτικού Σχολείου

0

Στους Αρκιούς θα παρελάσουν την επέτειο της 25ης Μαρτίου 15 μαθητές του 13ου Δημοτικού Σχολείου της Λάρισας θέλοντας να δηλώσουν τη συμπαράστασή τους στον μοναδικό μαθητή του νησιού.

“Θέλουμε να διδάξουμε την αλληλεγγύη στους μαθητές του σχολείου μας και διαλέξαμε αυτήν τη σημαντική ημέρα για τον Ελληνισμό να πραγματοποιήσουμε αυτήν την ενέργεια”, δήλωσε στην ΕΡΤ3 ο Χρίστος Τσιάμαλος, διευθυντής του 13ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας.

“Θέλουμε επίσης να τιμήσουμε και τη δασκάλα του νησιού που υπηρετεί κάτω από δυσχερείς συνθήκες στο νησί”, πρόσθεσε. “Ευχαριστούμε επίσης για τη βοήθειά τους τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου και Θεσσαλίας, τις Μητροπόλεις Λάρισας και Δωδεκανήσων αλλά και την Περιφέρεια Θεσσαλίας”, κατέληξε.

Πηγή: ertnews.gr

Κρουαζιέρα: Χρονιά ορόσημο το 2024, 30 κρουαζιερόπλοια (έναντι 9 το 2023) επισκέφθηκαν τη Νάξο (πίνακας)

0

Το έτος 2024 ήταν μια νέα χρονιά σταθμός για την κρουαζιέρα στη χώρα μας ξεπερνώντας ακόμη και το προηγούμενο ιστορικό υψηλό του 2023 στις συνολικές αφίξεις επισκεπτών στα 48 ελληνικά λιμάνια-προορισμούς που δέχθηκαν κρουαζιερόπλοια.

Συγκεκριμένα οι συνολικές αφίξεις πλοίων ανήλθαν σε 5.490 και ο αριθμός των επισκεπτών σε 7.927.709 καταγράφοντας επιπλέον 260 αφίξεις πλοίων και 924.559 επιπλέον επισκέπτες έναντι του 2023.

Αντίστοιχα σε ποσοστιαία βάση το 2024 έναντι του 2023 είχαμε αύξηση 5% στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και αύξηση 13,2% στον αριθμό των επιβατών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο ιστορικό ρεκόρ αφίξεων σημειώθηκε το 2023 με 5.230 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 7.003.150 επιβάτες.

Η διαφορά των ποσοστιαίων μεταβολών μεταξύ πλοίων και επιβατών για τα έτη 2024, 2023 δείχνει ότι η χώρα μας παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας η οποία χάρη στις προσπάθειες των εταιριών, των λιμανιών, των Υπουργείων, τη συνεργασία των τοπικών κοινωνιών αλλά και όλης της αγοράς παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη, η οποία όπως δείχνουν οι προκρατήσεις θα συνεχιστεί και για την επόμενη χρονιά.

Πού καταγράφηκε μεγαλύτερη αύξηση

Πρωτοπόρος σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας αναδεικνύεται για μια ακόμη χρονιά ο Πειραιάς με 1.730.000 περίπου επιβάτες και ακολουθούν η Σαντορίνη με 1.345.837, η Μύκονος με 1.293.051 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, το Ηράκλειο, η Ρόδος, και το Κατάκολο.

Αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων ο Πειραιάς βρίσκεται στην πρώτη θέση με 810 προσεγγίσεις, ακολουθεί η Μύκονος με 768, η Σαντορίνη με 750 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, και η Πάτμος.

Τα περισσότερα λιμάνια παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις επιβατών έναντι του 2023 με πρωτοπόρο στην κατάταξη σε απόλυτους αριθμούς τον Πειραιά με 230.000 (+15,33%) και ακολούθως τη Μύκονο με 100.229 (+8,40%), τα Χανιά με 62.202 (+29%), τη Σαντορίνη με 46,869 (+4%) και το Κατάκολο με 10.168 (+ 5%).

Κυκλάδες και .. Αμοργός 

Πως κινήθηκαν οι Κυκλάδες; Ε για τη Σαντορίνη και τη Μύκονο τα διαβάσατε. Τι γίνεται όμως με τα υπόλοιπα νησιά; Η Μήλος κάνει την υπέρβαση και είναι στην 17η θέση με 109 προσεγγίσεις (44.080 επισκέπτες) έναντι 35 το 2023 και 26.123 επισκέπτες… Ακολουθούν: Σύρος (23η) με 70 προσεγγίσεις (11.258) έναντι 25 (9.276), Πάρος (24η) με 53 προσεγγίσεις (11.234) έναντι 19 (7.234), Νάξος (29η) με 30 προσεγγίσεις (4,095) έναντι 9 (4463), Σίφνος (38η) με 16 προσεγγίσεις (1.783) έναντι 29 (2.477), Τήνος (41η) με 12 προσεγγίσεις (1371) έναντι 24 (983) , Ιος (45η) με 12 προσεγγίσεις (285) έναντι 9 (479) και Φολέγανδρος (46η) με 4 προσεγγίσεις (216) έναντι 9 (425). Εκτός χάρτη η Αμοργός που πέρυσι είχε προσέγγιση πλοίου με αρκετές αντιδράσεις (κεντρική φωτογραφία)

Κρουαζιέρα - Νάξος

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο για τη χρονιά που πέρασε για την αγορά κρουαζιέρας είναι η επιλογή των ελληνικών λιμανιών για homeporting. Όπως είναι αναμενόμενο το λιμάνι του Πειραιά πρωτοστατεί στο homeporting με 635 αφίξεις και 1.110.000 επιβάτες που ξεκίνησαν και τελείωσαν το ταξίδι τους από τον Πειραιά.

Ακολουθεί το λιμάνι της Κέρκυρας με 54 αφίξεις και 196.057 επιβάτες, το Ηράκλειο με 36 αφίξεις και 135.559 επιβάτες, το Λαύριο με 102 αφίξεις και 132.135 επιβάτες, και η Θεσσαλονίκη με 30 αφίξεις και 18.285 επιβάτες.

Όπως αποδεικνύεται από τα προαναφερθέντα αλλά και από τις παρουσιάσεις των έγκυρων μελετών που αφορούν την κρουαζιέρα στη χώρα μας για το 2024, η κρουαζιέρα αποτελεί ένα σπουδαίο μοχλό ανάπτυξης τόσο για τις τοπικές κοινωνίες όσο και για την εθνική οικονομία. Η σημαντική αύξηση του homeporting και η περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο αυτές τις προοπτικές και σίγουρα τα οφέλη σε εθνικό αλλά και τοπικό επίπεδο θα πολλαπλασιαστούν.

Σαντορίνη - Κρουαζιέρα

Οι προσδοκίες για το τρέχον έτος

Για το 2025, παρά τα ιστορικά ρεκόρ των προηγούμενων ετών αναμένεται μια σημαντική αύξηση των αφίξεων πλοίων και επιβατών που όπως δείχνουν τα μέχρι σήμερα στοιχεία θα ξεπεράσει το 10%.

Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος ανταποκρινόμενη στο ρόλο της και σε συνεργασία με τα μέλη της, τους φορείς, την Πολιτεία και τις τοπικές κοινωνίες, στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια ενίσχυσης και ανάπτυξης της αγοράς της κρουαζιέρας και της λιμενικής βιομηχανίας γενικότερα με σκοπό τη στήριξη των επιχειρήσεων και της εθνικής οικονομίας.

Δείτε τον σχετικό πίνακα της κρουαζιέρας για το 2024 και το 2023 

elime_stoixeia_kz_2024

Νάξος – Δημοτική Κοινότητα: Αποχώρηση αντιπολίτευσης, καταγγελία για “θεσμική αλλοίωση της λαϊκής βούλησης”

0
Νάξος - Smart Island
Νάξος - Smart Island

“… Είναι πολλά ακόμα αυτά που έχουμε αποφασίσει και δεν έχει γίνει τίποτα από αυτά αλλά και δεκάδες προβλήματα τα οποία από τον τρόπο λειτουργίας του συμβουλίου φαίνεται ότι αγνοούνται… Όταν ζητάμε να συζητηθούν τα προβλήματα αυτά είτε παίρνουμε καθησυχαστικές απαντήσεις ότι θα γίνουν ή ότι έχουν δρομολογηθεί να γίνουν.!! Να σημειώσουμε επίσης ότι ζητάμε να πραγματοποιηθεί λαϊκή συνέλευση (ν. 3582/2010) όπου θα γίνει απολογισμός του έργου της κοινότητας και στην οποία ο κ. Μαυρογιάννης πρέπει να δώσει λόγο…”

Μέρος της ανακοίνωσης που εξέδωσαν τα μέλη της Αντιπολίτευσης στην Δημοτική Κοινότητα Νάξου, ήτοι οι Γεωργία Περράκη και Στράτος Φουτάκογλου μετά την αποχώρησή τους από την Συνεδρίαση της 17ης Μαρτίου. Ο λόγος ή οι λόγοι της αποχώρησης; Με κοινή τους γραπτή δήλωση οι δημοτικοί σύμβουλοι μιλούν για θεσμική αλλοίωση της λαϊκής βούλησης και συνειδητή αποφυγή συζήτησης κρίσιμων ζητημάτων για την πόλη της Νάξου..

Παράλληλα καταγγέλλουν ότι σημαντικές αποφάσεις (αξιοποίηση οικοπέδων Αεροπορίας, στάθμευση, μνημείο προσφύγων, αποκατάσταση κτηρίου του πάλαι ποτέ Μετεωρολογικού Σταθμού κ.α.) παραμένουν κάπου στο συρτάρι των υποσχέσεων και δεσμεύσεων και ουσιαστικά η μόνο συζήτηση που γίνεται στη Κοινότητα είναι για διαδικαστικά θέματα.. Καταλήγουν δε στην απαίτηση για σύγκληση λαϊκής συνέλευσης με βάση τη Νομοθεσία όπου θα γίνει απολογισμός του έργου της Δημοτικής Κοινότητας.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση που φέρει την υπογραφή των Γεωργίας Περράκη και Ευστράτιου Φουτάκογλου και με τίτλο “Διαμαρτυρία των μελών της αντιπολίτευσης του συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Νάξου”

“Έχει παρέλθει ένας ολόκληρος χρόνος και δύο μήνες από την έναρξη της θητείας του σημερινού συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Νάξου.  Στο διάστημα αυτό έχουμε διαπιστώσει μια συστηματική προσπάθεια υποβάθμισης του οργάνου που έχει εκλεγεί με τη συμμετοχή τεσσάρων χιλιάδων περίπου πολιτών, οι οποίοι αποτελούν το εκλογικό σώμα που ορίζει ο νόμος.

Πέραν του γεγονότος ότι βιώνουμε μια θεσμική αλλοίωσή της λαϊκής βούλησης που ανατρέπει το συσχετισμό δυνάμεων και αντιστρέφει τους ρόλους μεταξύ πλειοψηφίας και μειοψηφίας,  έρχεται και η συνειδητή επιλογή του ορισμένου από το νόμο «προέδρου» , να μην φέρνει προς συζήτηση σοβαρά ζητήματα που απασχολούν τη ζωή της πολύπαθης πόλης μας.

Στην πρώτη συνεδρίαση (Γενάρης 2025)  όπου κατατέθηκαν σχέδια προτάσεων για τον προγραμματισμό δράσης της κοινότητας, πάρθηκαν αποφάσεις για τις οποίες δεν έχουμε δει να υλοποιούνται, έστω και στο παραμικρό, κάποιες από αυτές.

# Να θυμίσουμε την ομόφωνη απόφαση για την αξιοποίηση των οικοπέδων της αεροπορίας στον ευρύτερο χώρο γύρω από το δημαρχείο.  Την άμεση και βραχυπρόθεσμη τακτοποίηση των χώρων στάθμευσης,  τον έλεγχο της ανεξέλεγκτης στάθμευσης ΙΧ αυτοκινήτων, την δημιουργία πεζοδρομίων, κυρίως προς την ανατολική πλευρά όπου οι πεζοί πολίτες,  κυκλοφορούν με μεγάλο κίνδυνο, εμπλεκόμενοι στον ίδιο χώρο με τα οχήματα που κυκλοφορούν.

# Την αποκατάσταση του κτιρίου του Μετεωρολογικού Σταθμού αλλά και τον προσδιορισμό της χρήσης του,  την οποία φαίνεται ότι δεν επιθυμεί ο κ. Μαυρογιάννης να συζητηθεί.

# Είχαμε πάρει ομόφωνα απόφαση να γιορτάσουμε τα 100 χρόνια από την άφιξη στη Νάξο του δεύτερου κύματος προσφύγων της Μικρασιατική καταστροφής και να στηθεί μνημείο στο συνοικισμό προσφύγων.

# Είχαμε πάρει την υπόσχεση του Δημάρχου δια στόματος του κ. Μ.Μαυρογιάννη ότι θα παραχωρηθεί χώρος στο κτίριο του Δημαρχείου,  όπως αρμόζει,  για να στεγαστεί η κοινότητα της Χώρας, η οποία στην πραγματικότητα έχει παραχωρήσει το κτίριο προκειμένου να στεγάζονται οι υπηρεσίες του Δήμου μας μαζί με τα γραφεία του Δημάρχου και των αντιδημάρχων.  Μέχρι σήμερα όμως ούτε φωνή ούτε ακρόαση,  ούτε στέγη….

Είναι πολλά ακόμα αυτά που έχουμε αποφασίσει και δεν έχει γίνει τίποτα από αυτά αλλά και δεκάδες προβλήματα τα οποία από τον τρόπο λειτουργίας του συμβουλίου φαίνεται ότι αγνοούνται… Όταν ζητάμε να συζητηθούν τα προβλήματα αυτά είτε παίρνουμε καθησυχαστικές απαντήσεις ότι θα γίνουν ή ότι έχουν δρομολογηθεί να γίνουν.!!  Να σημειώσουμε επίσης ότι ζητάμε να πραγματοποιηθεί λαϊκή συνέλευση (ν. 3582/2010) όπου θα γίνει απολογισμός του έργου της κοινότητας και στην οποία ο κ. Μαυρογιάννης πρέπει να δώσει λόγο.

Η υποβαθμισμένη λειτουργία του συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας φαίνεται από το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης των τακτικών συνεδριάσεων αφορά χορήγηση αδειών μουσικών οργάνων ή παράταση ωραρίου χρήσης, κόψιμο δέντρων κ.λ.π.

Ακόμα και για τους κοινόχρηστου χώρους που παραχωρούνται αυτό γίνεται μόνο για νέες αιτήσεις και χωρίς να υπάρχει ένα γενικό σχέδιο και πλάνο για τον προσδιορισμό χρήσης των κοινοχρήστων χώρων.

Είναι ομόφωνη κι εδώ η απόφαση του συμβουλίου μας,  ύστερα από πρόταση μας να συσταθεί κανονισμός που θα προβλέπει τη χρήση των κοινοχρήστων χώρων στην παλιά πόλη αλλά και όπου αλλού κρίνεται απαραίτητο.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά φθάσαμε στο σημείο να ζητήσουμε να συζητηθεί ο τρόπος αντιμετώπισης κινδύνου από φυσικές καταστροφές ( σεισμός, τσουνάμι, κ.λ.π) και σαν απάντηση πήραμε το δημόσιο χλευασμό εκ μέρους του «προέδρου» και την άρνηση.  Ο νόμος ωστόσο ορίζει σαφώς ότι όταν το ένα τρίτο των μελών του συμβουλίου ζητήσει να ενταχθεί στα θέματα της ημερήσιας διάταξης αυτό γίνεται υποχρεωτικά.

Στην τελευταία συνεδρίαση λοιπόν και αφού είχαμε εξαντλήσει την υπομονή μας αποφασίσθηκε ομόφωνα να συζητηθεί το θέμα στην επόμενη συνεδρίαση.  Αντί όμως να συμπεριληφθεί το θέμα σε αυτά της ημερήσιας διάταξης της συνεδρίασης της Δευτέρας 17/3/2025, εισπράξαμε φτηνές δικαιολογίες περί δήθεν αδυναμίας των μελών της ομάδας πολιτικής προστασίας να συμμετέχουν.

Το πλαίσιο βέβαια που πρέπει να γίνει η συζήτηση και η λήψη αποφάσεων για το τόσο σοβαρό αυτό θέμα είναι να γίνει παρουσία ειδικών,  ενημέρωση και επαναπροσδιορισμός των χώρων συγκέντρωσης αλλά και των διαδρομών διαφυγής σε περίπτωση κινδύνου από ισχυρή σεισμική δόνηση , τσουνάμι, κ.λ.π.

  • Σε ένδειξη διαμαρτυρίας λοιπόν για την συστηματική υποβάθμιση του συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Νάξου, αποχωρούμε από την σημερινή συνεδρίαση της Δευτέρας 17 Μαρτίου 2025 και καλούμε τον «πρόεδρο» να φέρει προς συζήτηση το θέμα στην επόμενη συνεδρίαση.
  • Ζητούμε επίσης την εφαρμογή του νόμου (ν. 3582/2010)με την πραγματοποίηση λαϊκής συνέλευσης όπου θα γίνει ετήσιος απολογισμός του έργου της κοινότητας.

Με την καλύτερη δυνατή διάθεση για συνεργασία και ομαλή λειτουργία του συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Νάξου”

Μιχ. Καπίρης: Υπουργοί πάνε και έρχονται αδιαφορώντας για τη Νάξο.

0

Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον διάβασα το infographic του απερχόμενου Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, διαπιστώνοντας με θλίψη ότι για λόγους που πρέπει να εξηγηθούν, η Νάξος για μια ακόμη φορά δεν επωφελήθηκε από πακτωλό χρημάτων που αξιοποιήθηκαν μεταξύ άλλων και για λιμενικά έργα.

Του Μιχαήλ – Νεκτάριου Καπίρη (*) 

Η Νάξος, ένα από τα νησιά κόσμημα των Κυκλάδων και της χώρας, έχουν ανάγκη εδώ και δεκαετίες από ένα σύγχρονο λιμάνι που θα επιτρέψει στο νησί να αναπτυχθεί σύμφωνα με τις δυνατότητές του.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής δαπάνησε συνολικά επί των ημερών του κ Στυλιανίδη 1,7 δις ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές κά, εκ των οποίων δεν μπήκε προφανώς κανείς στον κόπο να δρομολογήσει την μελέτη έστω αναβάθμισης ή διαμόρφωσης νέων λιμενικών υποδομών στο νησί μας.

Η Νάξος αποτελεί ένα ιδιαίτερο νησί με δυναμικό παραγωγικό τομέα, ισχυρό τουριστικό αποτύπωμα σε επισκέπτες υψηλού επιπέδου και ταυτόχρονα αποτελεί ένα από τα νησιά με τεράστιες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, εφόσον βελτιωθούν οι υποδομές του, κυρίως οι δυνατότητες υποδοχής επιβατηγών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων.

Αλήθεια αυτό δεν το γνωρίζουν στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στην κυβέρνηση;

Δεν αποτελεί προτεραιότητα για τις Κυκλάδες η διαμόρφωση κατάλληλων λιμενικών εγκαταστάσεων στη Νάξο;

Τα ερωτήματα βεβαίως είναι ατελείωτα, εάν αρχίσουμε να αναζητούμε πώς και από ποιους καθορίστηκαν οι προτεραιότητες διάθεσης όχι απλώς των πόρων του ΕΣΠΑ, αλλά και του ταμείου Ανάκαμψης και των εθνικών πόρων.

Η Νάξος χρειάζεται λιμάνι ανάπτυξης και αυτός πρέπει να είναι ο στόχος όλων μας.

Ως περιφερειακός σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου θα υποβάλλω ερώτημα στον Περιφερειάρχη ζητώντας ενημέρωση για τυχόν πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει προς αυτή την κατεύθυνση και το αποτέλεσμα των όποιων ενεργειών του.

(*) Μιχαήλ Νεκτάριος Καπίρης,  Περιφερειακός Σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου

Αμοργός – Κέντρο Υγείας: Ενίσχυση στο πλήρωμα ασθενοφόρου

0

“… Ο Αμοργιανός Γιώργος Δεσποτίδης αναλαμβάνει καθήκοντα για τα επόμενα τουλάχιστον δύο χρόνια, ενισχύοντας την επείγουσα προνοσοκομειακή φροντίδα περιστατικών στο νησί μας. Η παρουσία του αποτελεί ένα ακόμα βήμα για τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας και την καλύτερη κάλυψη των αναγκών των συμπολιτών μας.…”

Ποιον αφορά η εν λόγω ανάρτηση που βρίσκεται στη σελίδα του Κέντρου Υγείας Αμοργού και φέρει την υπογραφή της προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής, Ιωάννας Συνοδινού. Η αφορά την ενίσχυση για τις υπηρεσίες υγείας στην Αμοργό, καθώς ολοκληρώθηκε η πρόσληψη πληρώματος ασθενοφόρου στο Κέντρο Υγείας του νησιού.

Πρόκειται για ένα ακόμα βήμα στην προσπάθεια αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της τοπικής κοινωνίας.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει: 

“Ενίσχυση στο πλήρωμα ασθενοφόρου του Κέντρου Υγείας Αμοργού. Με χαρά ανακοινώνουμε ότι ολοκληρώθηκε η πρόσληψη πληρώματος ασθενοφόρου στο Κέντρο Υγείας Αμοργού.

Ο Αμοργιανός Γιώργος Δεσποτίδης αναλαμβάνει καθήκοντα για τα επόμενα τουλάχιστον δύο χρόνια, ενισχύοντας την επείγουσα προνοσοκομειακή φροντίδα περιστατικών στο νησί μας.

Η παρουσία του αποτελεί ένα ακόμα βήμα για τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας και την καλύτερη κάλυψη των αναγκών των συμπολιτών μας.

Ευχαριστούμε θερμά τη 2η ΔΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου για τη στήριξη και τη μέριμνά της στην ενίσχυση της δομής μας με προσωπικό.

Η Διοίκηση του ΚΥ Αμοργού συνεχίζει την προσπάθεια για τη στελέχωση της δομής με ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό, ώστε να διασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή υγειονομική φροντίδα για τους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού μας.

Του ευχόμαστε καλή αρχή, δύναμη και μια εποικοδομητική συνεργασία!

Για την Διοικούσα Επιτροπή: Η Πρόεδρος, Ιωάννα Συνοδινού”

Soft2Bet: Η ψηφιακή εξέλιξη που αναβαθμίζει το τοπικό ποδόσφαιρο στη Νάξο

0

Οι ψηφιακές εξελίξεις έχουν φέρει επανάσταση στο ποδόσφαιρο, αλλάζοντας τον τρόπο που οι φίλαθλοι παρακολουθούν και αλληλεπιδρούν με το παιχνίδι σε πλατφόρμες, όπως το Soft2Bet. Οι νέες τεχνολογίες δίνουν στους οπαδούς την ευκαιρία να ζουν πιο έντονα την αγαπημένη τους ομάδα. Παράλληλα, διευκολύνουν την επικοινωνία και τη σύνδεση μεταξύ των κοινοτήτων.

Η τεχνολογία έχει αναλάβει έναν κομβικό ρόλο στην αναβάθμιση του ποδοσφαίρου, κάνοντάς το πιο προσιτό και συναρπαστικό. Μέσα από εργαλεία όπως οι ζωντανές μεταδόσεις αγώνων, το κοινό μπορεί να παρακολουθεί τοπικούς αγώνες από την άνεση του σπιτιού του. Οι πλατφόρμες ψηφιακής αλληλεπίδρασης έχουν συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση της εμπειρίας των φιλάθλων. Αυτές οι πλατφόρμες, όπως το Soft2Bet, επιτρέπουν στους οπαδούς να συζητούν και να μοιράζονται τη γνώμη τους για κάθε παιχνίδι, δημιουργώντας μια κοινότητα βασισμένη σε κοινά ενδιαφέροντα.

Ο ρόλος της τεχνολογίας στην αλληλεπίδραση των φιλάθλων

Η τεχνολογία έχει φέρει νέες δυνατότητες για τους φίλαθλους, προσφέροντάς τους περισσότερους τρόπους να συμμετέχουν ενεργά στο αγαπημένο τους άθλημα. Μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και τις ειδικές εφαρμογές, οι οπαδοί μπορούν να ενημερώνονται για τα τελευταία νέα, αποτελέσματα και στατιστικά δεδομένα. Επιπλέον, οι πλατφόρμες αυτές επιτρέπουν την άμεση επικοινωνία μεταξύ των φιλάθλων, δημιουργώντας έναν πιο δυναμικό διάλογο γύρω από το παιχνίδι.

Το διαδίκτυο έχει επίσης διευκολύνει τη διάδοση περιεχομένου υψηλής ποιότητας, όπως βίντεο ανάλυσης αγώνων και συνεντεύξεις με παίκτες. Αυτές οι δυνατότητες παρέχουν στους οπαδούς μια βαθύτερη κατανόηση του παιχνιδιού και των στρατηγικών που εφαρμόζονται στον αγωνιστικό χώρο. Έτσι, η τεχνολογία δεν είναι απλώς ένα μέσο ψυχαγωγίας, αλλά ένας σημαντικός παράγοντας στη διαμόρφωση μιας ενεργής κοινότητας φιλάθλων.

Πώς οι streaming υπηρεσίες μεταμορφώνουν το ποδόσφαιρο

Οι streaming υπηρεσίες, σαν το Soft2Bet, έχουν φέρει επανάσταση στο τρόπο που παρακολουθούμε ποδόσφαιρο. Οι φίλαθλοι έχουν πλέον πρόσβαση σε ζωντανές μεταδόσεις αγώνων από οπουδήποτε και αν βρίσκονται. Αυτό έχει αυξήσει την εμβέλεια του ποδοσφαίρου, φέρνοντάς το σε νέους θεατές που ίσως δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα παιχνίδι ζωντανά στο παρελθόν.

Επιπλέον, αυτές οι υπηρεσίες προσφέρουν λειτουργίες όπως η δυνατότητα επιστροφής στιγμιοτύπων και αναλύσεων σε πραγματικό χρόνο. Αυτό επιτρέπει στους χρήστες να επαναλαμβάνουν τις καλύτερες φάσεις ή να εξετάζουν ξανά αμφισβητούμενες αποφάσεις των διαιτητών. Καθώς συνεχίζεται η εξέλιξη της τεχνολογίας, είναι σαφές ότι θα συνεχίσει να επηρεάζει θετικά τον κόσμο του ποδοσφαίρου.

Τα οφέλη της ψηφιακής εμπειρίας για τους φιλάθλους

Η ψηφιακή εμπειρία ενισχύει τη συμμετοχή των φιλάθλων στο παιχνίδι με τρόπους που δεν ήταν ποτέ εφικτοί στο παρελθόν. Οι φίλαθλοι μπορούν πλέον να ζουν την ένταση του αγώνα μέσω διαδραστικών στοιχείων όπως στατιστικά γραφήματα και αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο. Αυτό τους επιτρέπει να κατανοούν καλύτερα τις στρατηγικές του παιχνιδιού και τις επιδόσεις των ομάδων.

Οι πλατφόρμες αυτές, όπως το Soft2Bet, ενισχύουν επίσης τη συνεργασία μεταξύ των φιλάθλων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μοιράζονται τις σκέψεις τους και να συνδέονται με άλλους που μοιράζονται τα ίδια πάθη. Ως αποτέλεσμα, οι φίλαθλοι αισθάνονται πιο κοντά στην αγαπημένη τους ομάδα και έχουν την ευκαιρία να ζήσουν μία πιο ολοκληρωμένη εμπειρία ποδοσφαίρου.

Ενδοκυκλαδικά: Ανεκτέλεστο το αυριανό (19/03) δρομολόγιο του “Αρτεμις”

0
naxospress-artemis

Ο ουκρανικός χιονιάς κάνει την εμφάνισή του δυναμικά. Από το μεσημέρι της Τρίτης 18 Μαρτίου είναι σε ισχύ απαγορευτικό απόπλου πλοίων που αναμένεται να διαρκέσει έως και το απόγευμα της Τετάρτης 19/03…

Αμεσα επηρεάζει και τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και δη το μοναδικό πλοίο που κινείται στα νερά των Κυκλάδων. Αποτέλεσμα; Το αυριανό ταξίδι του “Αρτεμις” χαρακτηρίζεται ως .. ανεκτέλεστο.

Αναλυτικά η ενημέρωση μέσω της Hellenic Seaways και των τοπικών τουριστικών πρακτορείων

“Σας ενημερώνουμε ότι λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, τα δρομολόγια των πλοίων θα διαμορφωθούν ως ακολούθως:

ΑΡΤΕΜΙΣ

Τα δρομολόγια του πλοίου την Τετάρτη 19/03/25, από Σύρο 07:00 για Πάρο, Σίκινο, Φολέγανδρο, Θήρα και από Θήρα 14:55 για Πάρο, Σύρο, δεν θα πραγματοποιηθούν”.

ΣτΕ – Σίφνος: Απόφαση για να σταματήσει την επέκταση του … μπετόν

0

Προσωρινό «φρένο» στην κατασκευή δύο συγκροτημάτων υπόσκαφων κατοικιών με πισίνες στη Σίφνο, το ένα εκ των οποίων προοριζόταν για ξενοδοχείο, έβαλε το Συμβούλιο της Επικρατείας. Μάλιστα στο σκεπτικό της η επιτροπή αναστολών αναφέρθηκε σε εκτεταμένη ανοικοδόμηση της εκτός σχεδίου περιοχής του νησιού, στη χρήση παράνομων δρόμων για την έκδοση οικοδομικών αδειών και την κατασκευή πλήθους υπόσκαφων και πισινών, που δεν προβλέπονται στο διάταγμα προστασίας του νησιού.

Οσον αφορά εν γένει την έκρηξη της οικοδομικής δραστηριότητας στο νησί, προ ημερών αντιπροσωπεία δήμου και μηχανικών επισκέφθηκε και πάλι το υπουργείο Περιβάλλοντος, ζητώντας παρέμβαση.

Η απόφαση (αρ. 34/2025) εκδόθηκε έπειτα από προσφυγή τριών πολιτών, δύο κατοίκων της Σίφνου και μιας ιδιοκτήτριας εξοχικού, που προσέφυγαν στην επιτροπή αναστολών του ΣτΕ ζητώντας να «παγώσει» την υλοποίηση τεσσάρων οικοδομικών αδειών που αφορούσαν την ανέγερση κτιρίων στην περιοχή Σκουριαλού Απολλωνίας. Το ΣτΕ έκανε δεκτό το κίνητρο των προσφυγόντων, που επικαλέστηκαν το ενδιαφέρον τους για τη διατήρηση και προστασία του παραδοσιακού χαρακτήρα του νησιού.

Κατ’ αρχήν απέρριψε το αίτημα για τις περιπτώσεις εκείνες στις οποίες ήδη είχε χτιστεί ο φέρων οργανισμός, καθώς δεν υπάρχει νόημα δικαστικής προστασίας από κάτι που έχει ήδη σε μεγάλο βαθμό χτιστεί (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι άδειες δεν μπορούν κατά την εκδίκαση της κύριας προσφυγής να ακυρωθούν και τα κτίρια να κηρυχθούν αυθαίρετα). Εκανε όμως δεκτό το αίτημα αναστολής για τις άλλες δύο περιπτώσεις.

Το σκεπτικό της επιτροπής αναστολών παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς το ΣτΕ κάνει σαφή αναφορά στο «κύμα» τσιμέντου στη Σίφνο και τις συνέπειές του. «Η επιτροπή αναστολών πιθανολογεί ότι η υλοποίηση των αντίστοιχων οικοδομικών αδειών θα πλήξει τη φυσιογνωμία της Σίφνου και θα επιφέρει ανεπανόρθωτη βλάβη στο προστατευόμενο, παραδοσιακό, φυσικό και οικιστικό περιβάλλον της μικρής αυτής νήσου, ως ευαίσθητου οικοσυστήματος, ιδίως λόγω της εκτεταμένης επιχείρησης ανοικοδόμησης σε εκτός σχεδίου περιοχή, καθ’ υπέρβαση της φέρουσας ικανότητας της νήσου, της χρήσης παρανόμως διανοιγμένου δρόμου πρόσβασης, της κατασκευής υπόσκαφων κτιρίων και κολυμβητικών δεξαμενών, μη προβλεπόμενων από το ειδικό καθεστώς όρων δόμησης της Σίφνου, αλλά και λόγω της σχεδιαζόμενης εκμετάλλευσης των νέων κτισμάτων για τουριστικούς σκοπούς», αναφέρει. Η αναστολή θα ισχύσει μέχρι την έκδοση απόφασης επί της κύριας προσφυγής.

«Είναι πολύ σημαντικό ότι η επιτροπή αναστολών πιθανολογεί ότι το φυσικό και δομημένο περιβάλλον της Σίφνου βρίσκεται υπό σημαντική πίεση», λέει ο Γιώργος Λιόλιος, δικηγόρος των προσφυγόντων. «Αυτό που επιχειρείται σε όλο το νησί είναι η ιδιωτική πολεοδόμησή του στην εκτός σχεδίου περιοχή για τουριστικούς σκοπούς. Η Σίφνος είναι ένα νησί που προστατεύεται καθολικά. Οι αυστηροί όροι δόμησης που ισχύουν είτε παραβιάζονται είτε ερμηνεύονται κατά το δοκούν από τη διοίκηση ή τους ενδιαφερομένους. Επειδή η έκδοση οικοδομικών αδειών είναι αυτοματοποιημένη, κανείς δεν ελέγχει αν οι άδειες είναι σύννομες». Ο κ. Λιόλιος εκτιμά ότι το νησί βρίσκεται σε πολύ κρίσιμο σημείο. «Η Σίφνος βιώνει μια επιθετική επενδυτική στρατηγική, που αλλοιώνει τη φυσιογνωμία της. Οι πολίτες πρέπει να αναλάβουν δυναμικές πρωτοβουλίες αν θέλουν να σώσουν τον τόπο τους».

Από την πλευρά του, ο Δήμος Σίφνου προσπαθεί να ανακόψει την συντελούμενη καταστροφή. Τον Ιανουάριο το δημοτικό συμβούλιο δέχθηκε τις προτάσεις που υπέβαλαν οι μηχανικοί του νησιού, ώστε να αυστηροποιηθεί το προεδρικό διάταγμα του 2002 που προστατεύει το νησί. Μεταξύ άλλων, το δημοτικό συμβούλιο προτείνει:

# Στην εκτός σχεδίου δόμηση, η ελάχιστη αρτιότητα για νέα ξενοδοχεία να ανέβει από τα 4 στα 10 στρέμματα, υποχρεωτικά με «πρόσωπο» σε νόμιμη δημόσια οδό.

# Στην εκτός σχεδίου δόμηση, να μειωθεί ο συντελεστής δόμησης και αντιστοίχως η συνολική μέγιστη δόμηση.

# Να μην επιτρέπεται η ανέγερση υπόσκαφων κτιρίων.

# Οι πισίνες να επιτρέπονται μόνο σε ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις.

# Να υπάρξει πλήρης προστασία της περιοχής Natura.

Κατόπιν, η δήμαρχος Μαρία Ναδάλη, επικεφαλής μιας επιτροπής με εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας, επισκέφθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου τον υφυπουργό Περιβάλλοντος Νίκο Ταγαρά. «Η αγωνία μας είναι ότι μέχρι να εκπονηθεί το τοπικό πολεοδομικό σχέδιο θα έχουμε νέα δεδομένα στο νησί. Για τον λόγο αυτό ζητήσαμε από το υπουργείο να παρέμβει και να αυστηροποιήσει το ισχύον πλαίσιο προστασίας. Το υπουργείο μάς απάντησε ότι ο χρόνος που θα χρειαστεί είναι ο ίδιος με εκείνον που απαιτείται για την ολοκλήρωση του υπό εκπόνηση πολεοδομικού σχεδίου και επιφυλάχθηκε να μελετήσει τις προτάσεις μας. Πάντως, ο κ. Ταγαράς μάς είπε ότι είναι κατά ενός “ξαφνικού θανάτου” στη δόμηση, κάτι που βέβαια ούτε εμείς επιθυμούμε».

Eίναι η δεύτερη φορά που ο Δήμος Σίφνου ζητάει την παρέμβαση του υπ. Περιβάλλοντος. Η προηγούμενη ήταν τον Απρίλιο του 2023, όταν ο δήμος ζήτησε επισήμως να απαγορευτούν τα υπόσκαφα και οι πισίνες στο νησί και αγνοήθηκε από το ΥΠΕΝ. Υπενθυμίζεται ότι το ΥΠΕΝ δεν έχει κινηθεί για την εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ για την εκτός σχεδίου δόμηση (176/23 για την Πάτμο), επιτρέποντας σε κάποιες πολεοδομίες να «ερμηνεύουν» κατά το δοκούν τις προϋποθέσεις, όπως η ύπαρξη «προσώπου» σε αναγνωρισμένη οδό, και να εκδίδουν οικοδομικές άδειες οπουδήποτε.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

 

Fast Ferries: Αλλαγές στα δρομολόγια των “Αικατερίνη Π” και “Θεολόγος Π”

0
Αικατερίνη Π - Κυκλάδες
Αικατερίνη Π - Κυκλάδες

Ο ουκρανικός χιονιάς κάνει την εμφάνισή του δυναμικά. Από το μεσημέρι της Τρίτης 18 Μαρτίου είναι σε ισχύ απαγορευτικό απόπλου πλοίων που αναμένεται να διαρκέσει έως και το απόγευμα της Τετάρτης 19/03…

Αμεσα επηρεάζει όλα τα δρομολόγια που κινούνται εντός των Κυκλάδων. Ανακοίνωση εξέδωσε η Fast Ferries για τις αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων της, του “Αικατερίνη Π” και του “Θεολόγος Π”… Πως γίνονται οι τροποποιήσεις..

Για το “Αικατερίνη Π”

“Σας ενημερώνουμε κατόπιν πρόβλεψης των μετεωρολογικών δελτίων, σύμφωνα με τα οποία για αύριο Τετάρτη 19/03/2025 θα ισχύουν δυσμενείς καιρικές συνθήκες στις περιοχές πλόων του πλοίου μας ΕΓ/-Ο/Γ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π, τα δρομολόγια του πλοίου θα διαμορφωθούν ως εξής:

Από ΠΕΙΡΑΙΑ αναχώρηση ΠΕΜΠΤΗ 20/3 ώρα 07:30 (αντί ΤΕΤΑΡΤΗΣ 19/3 14:45) και εν συνεχεία ΣΕΡΙΦΟ 11:30-11:45 ΣΙΦΝΟ 12:20-12:35 ΜΗΛΟ 13:45-14:05 ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟ 15:55-16:05 ΣΙΚΙΝΟ 16:40-16:50 ΙΟ 17:15-17:30 ΘΗΡΑ ΑΦΙΞΗ 18:40.

Από ΘΗΡΑ αναχώρηση ΠΕΜΠΤΗ 20/3 ώρα 20:30 (αντί 09:30) και εν συνεχεία ΙΟ 21:40-21:55 ΣΙΚΙΝΟ 22:20-22:30 ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟ 23:05-23:20 ΜΗΛΟ επόμενη 01:15-01:30 ΣΙΦΝΟ 02:50-03:05 ΣΕΡΙΦΟ 03:45-03:55 ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΦΙΞΗ 08:00

Επιβάτες με εκδοθέντα εισιτήρια ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο τρόπο”.

Και για το “Θεολόγος Π” 

“Σας ενημερώνουμε ότι κατόπιν πρόβλεψης επιδείνωσης καιρικών συνθηκών για αύριο Τετάρτη 19/3/2025 στις περιοχές πλόων του πλοίου μας Ε/Γ-Ο/Γ ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π, τα δρομολόγια της Τετάρτης 19/3 από Μύκονο 07:35 για Τήνο – Άνδρο – Ραφήνα και από Ραφήνα 17:30 προς Άνδρο – Τήνο – Μύκονο ακυρώνονται.

Υπό την προϋπόθεση βελτίωσης καιρικών συνθηκών το πλοίο θα εκτελέσει τα προγραμματισμένα δρομολόγια του την Πέμπτη 20/3/2025

Επιβάτες με εκδοθέντα εισιτήρια ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο τρόπο”.

ΠΝΑι – Νάξος & Αμοργός: Βελτίωση οδικού δικτύου με έργα ύψους 6,4 εκατ. ευρώ

0

“… Με το συγκεκριμένο έργο, οι οδηγοί και οι επισκέπτες θα απολαμβάνουν πλέον αυξημένα επίπεδα ασφάλειας κατά τη διέλευσή τους, ενώ μειώνονται οι κίνδυνοι ατυχημάτων. Η αναβάθμιση της οδικής σήμανσης και η τοποθέτηση νέων στηθαίων όχι μόνο προστατεύουν ζωές, αλλά δημιουργούν και ένα πιο λειτουργικό και ασφαλές οδικό περιβάλλον.….”

Ποιος το αναφέρει και γιατί; Ο λόγος για τον Επαρχο Νάξου, Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού, Γιάννη Μαργαρίτη, καθότι είναι σε εξέλιξη οι εργασίες βελτίωσης του επαρχιακού οδικού δικτύου στη Νάξο και την Αμοργό.

Εργο, προϋπολογισμού 6.425.312,81 ευρώ, το οποίο υλοποιείται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και περιλαμβάνει την τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας, την αναβάθμιση της οδικής σήμανσης και την αντικατάσταση φθαρμένων πινακίδων. Οι παρεμβάσεις αυτές στοχεύουν στην ενίσχυση της ασφάλειας των οδηγών και στη μείωση των κινδύνων στο οδικό δίκτυο των νησιών.

Αναλυτικά, η ενημέρωση από τον κο Γιάννη Μαργαρίτη αναφέρει:

“Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες που ξεκίνησαν την προηγούμενη εβδομάδα σε όλο το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Νάξου και της Αμοργού, στο πλαίσιο του έργου: «Βελτίωση της ασφάλειας του οδικού δικτύου της ΠΕ Κυκλάδων», συνολικού προϋπολογισμού €6.425.312,81 με τη χρηματοδότηση και την ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν την τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας και την κατακόρυφη σήμανση με σύγχρονες ρυθμιστικές και πληροφοριακές πινακίδες,  καθώς και την αντικατάσταση των φθαρμένων πινακίδων. Το έργο υλοποιείται από την εταιρεία ΤΕΒΑΡ Α.Ε. υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Οι εργασίες προχωρούν με βάση τον σχεδιασμό και τις υποδείξεις της αρμόδιας Υπηρεσίας.

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με σταθερή προτεραιότητα την ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών, αποδεικνύει έμπρακτα την αφοσίωσή της στη βελτίωση των υποδομών. Οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις αναμένεται να αναβαθμίσουν την αίσθηση ασφάλειας για τους οδηγούς και να μειώσουν τους κινδύνους που συνδέονται με την κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο των νησιών.

Με το συγκεκριμένο έργο, οι οδηγοί και οι επισκέπτες θα απολαμβάνουν πλέον αυξημένα επίπεδα ασφάλειας κατά τη διέλευσή τους, ενώ μειώνονται οι κίνδυνοι ατυχημάτων. Η αναβάθμιση της οδικής σήμανσης και η τοποθέτηση νέων στηθαίων όχι μόνο προστατεύουν ζωές, αλλά δημιουργούν και ένα πιο λειτουργικό και ασφαλές οδικό περιβάλλον.

Το έργο αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής της Περιφέρειας για τη συνεχή αναβάθμιση των υποδομών του Νοτίου Αιγαίου, συμβάλλοντας καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και στην ενίσχυση της εμπειρίας των επισκεπτών.

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου συνεχίζει να εργάζεται για την αναβάθμιση των υποδομών της, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι η ασφάλεια και η ποιότητα ζωής των πολιτών βρίσκονται στο επίκεντρο της δράσης της. Με έργα ουσίας και στρατηγικής σημασίας, δίνει απτά αποτελέσματα που ενισχύουν την ανάπτυξη και την ευημερία της τοπικής κοινωνίας”.