Κυριακή, 3 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1269

Serifos Sunset Race 2023: Τελευταία ευκαιρία για εγγραφή

0

Λίγες ημέρες απομένουν για το διήμερο 23-24 Σεπτεμβρίου 2023, όπου εκατοντάδες δρομείς και κολυμβητές θα δώσουν ζωντάνια στους δρόμους και τις θάλασσες της Σερίφου!

Αν ακόμα το σκέφτεστε, οι ηλεκτρονικές εγγραφές θα παραμείνουν ανοιχτές μέχρι τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου τα μεσάνυχτα.

Μπείτε στην ιστοσελίδα www.serifosrace.com, ακολουθήστε το λινκ για της εγγραφές, επιλέξτε μεταξύ των δρομικών αγωνισμάτων των 5 και 10χλμ, των κολυμβητικών με αποστάσεις 750, 1500 & 3000μ, ή συνδυασμό και των δύο, και κλείστε θέση για μια μοναδική εμπειρία.

Αφού λάβετε το εισιτήριο του αγώνα, απευθυνθείτε για την έκδοση των ακτοπλοϊκών σας εισιτηρίων:

· στο ταξιδιωτικό γραφείο Kondilis Shipping & Tourism στη Σέριφο στα τηλ 22810 52340 και 22810 52135

· στο τμήμα κρατήσεων της ZANTE FERRIES στο 210 4100211

αναφέροντας το Order No της συμμετοχής σας και το όνομά σας.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες προσφέρουν εκπτώσεις στα επιβατικά εισιτήρια και στα οχήματα, από και προς τη Σέριφο, από Πειραιά αλλά και τα υπόλοιπα νησιά της γραμμής, σε όλους τους συμμετέχοντες στους αγώνες και σε ένα συνοδό τους, για την περίοδο της διοργάνωσης:

  • Η SEA JETS προσφέρει έκπτωση 30% στα επιβατικά εισιτήρια και 20% για τα οχήματα, για κρατήσεις μετ’ επιστροφής.
  • Η ZANTE FERRIES προσφέρει έκπτωση 50% στα επιβατικά εισιτήρια και 20% για τα οχήματα, για κρατήσεις μετ’ επιστροφής. Σε περίπτωση που το ταξίδι δεν είναι aller-retour αλλά μονού σκέλους, προσφέρετε έκπτωση 25% στα επιβατικά εισιτήρια και 20% για τα οχήματα.
  • Η AEGEAN SEA LINES προσφέρει έκπτωση 35% στα επιβατικά εισιτήρια και 30% για τα οχήματα, για κρατήσεις μετ’ επιστροφής. Σε περίπτωση που το ταξίδι δεν είναι aller-retour αλλά μονού σκέλους, προσφέρετε έκπτωση 25% στα επιβατικά εισιτήρια και 10% για τα οχήματα.

Για τη διαμονή σας η διοργάνωση έχει εξασφαλίσει εκπτώσεις στα προτεινόμενα καταλύματα που θα βρείτε εδώ: https://www.serifosrace.com/gr/info/stay

Η γραμματεία θα σας περιμένει από την Παρασκευή (24/9) το πρωί στο Λιβάδι της Σερίφου για τις τελευταίες εγγραφές και την παραλαβή του αθλητικού υλικού σας (tshirt, σκουφάκι κολυμβητικό, bib number κτλ).

Για ακόμα μια χρονιά η διοργάνωση είναι πρεσβευτής του προγράμματος SeaChange Greek Islands του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, μια ολιστική παρέμβαση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στις Κυκλάδες. Η ομάδα του προγράμματος θα βρίσκεται στο νησί την περίοδο της διοργάνωσης, πραγματοποιώντας περιβαλλοντικές και εκπαιδευτικές δράσεις. Το πρόγραμμα των δράσεων θα ανακοινωθεί μελλοντικά.

Το Serifos Sunset Race 2023 θα διεξαχθεί σε Συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, υπό την Αιγίδα του Δήμου Σερίφου και με την πλήρη υποστήριξη της Επιτροπής Τουρισμού Σερίφου και των τοπικών συλλόγων (Α.Ο. Σερίφου, Εμπορικός Σύλλογος, Σύλλογος Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Διαμερισμάτων, Σύνδεσμος Σεριφίων, Σύλλογος Γυναικών «η Ανδρομέδα»).

 

Χορηγοί της διοργάνωσης το PENDE SERIFOS, το Krinas Super Market και το INDIGO, Χορηγοί Μεταφοράς η Sea Jets, η Aegean Sea Lines και η Zante Ferries, Υποστηρικτές το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΜΙΝΟΑ, το Yacht Club και το Chill N Co, Τοπικοί Υποστηρικτές ο Γάιδαρος, τα οικοδομικά υλικά Ι. Ράμπιας, το Φραγκόσυκο, o Πολύφημος, το Tootsie και το Φαρμακείο Φωτιάδη.

Χορηγοί Επικοινωνίας η ΕΡΤ3, η ΕΡΤ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ, η COSMOTE TV ο ραδιοφωνικός σταθμός Empneusi 107 fm, τα αθλητικά πόρταλ και περιοδικά iRunMag.gr, Running Magazine, Running News, Athletics Magazine, Runnfun.gr, και τα τοπικά πόρταλ Cyclades24, SporCyclades24, SportCyclades.

Για περισσότερες πληροφορίες μπείτε στα: site: www.serifosrace.com facebook: https://www.facebook.com/serifosrace/ instagram: https://www.instagram.com/serifosrace/

 

UNICEF: Eνα στα έξι παιδιά παγκοσμίως ζει με λιγότερα από 2,15 δολάρια την ημέρα

0

H πανδημία του νέου κορωνοϊού επιβράδυνε τον αγώνα κατά της φτώχειας των παιδιών και 333 εκατομμύρια από αυτά ζουν υπό συνθήκες ακραίας φτώχειας σε παγκόσμια κλίμακα, αποκαλύπτει έκθεση την οποία συνέταξαν η UNICEF και η Παγκόσμια Τράπεζα και δίνεται στη δημοσιότητα σήμερα.

Με άλλα λόγια, το ένα παιδί στα έξι σε όλο τον κόσμο ζει με λιγότερα από 2,15 δολάρια την ημέρα, σύμφωνα με την έκθεση, που υπογραμμίζει πως αν δεν είχαν ενσκήψει οι συνέπειες της πανδημίας, θα μπορούσαν να είχαν βγει από τη φτώχεια επιπλέον 30 εκατομμύρια παιδιά.

Οι επιδεινούμενες κρίσεις, εξαιτίας των συνεπειών της πανδημίας, των ένοπλων συρράξεων, της κλιματικής αλλαγής και των οικονομικών σοκ, εμπόδισαν τις προόδους αφήνοντας εκατομμύρια παιδιά στην ακραία φτώχεια», τόνισε η γενική διευθύντρια της UNICEF, η Κάθριν Ράσελ, στο δελτίο Τύπου που δόθηκε στη δημοσιότητα μαζί με την έκθεση.

«Ενας κόσμος στον οποίο 333 εκατομμύρια παιδιά ζουν στην ακραία φτώχεια –στερούνται όχι μόνο την κάλυψη των πιο βασικών τους αναγκών, αλλά και την αξιοπρέπεια, τις ευκαιρίες, την ελπίδα– είναι απλά αφόρητος», πρόσθεσε η ίδια.

Η ακραία φτώχεια πλήττει το 40% των παιδιών στην υποσαχάρια Αφρική· πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό στον κόσμο.

Αντίθετα με άλλες περιοχές του κόσμου, οι οποίες κατέγραψαν τα τελευταία χρόνια μείωση της φτώχειας των παιδιών, η υποσαχάρια Αφρική την είδε να αυξάνεται εξαιτίας της ταχείας δημογραφικής ανάπτυξης, της πανδημίας του νέου κορωνοϊού και των φυσικών καταστροφών.

Η Παγκόσμια Τράπεζα και η UNICEF καλούν τις κυβερνήσεις να δώσουν προτεραιότητα στον αγώνα κατά της παιδικής φτώχειας και να υιοθετήσουν σειρά μέτρων, ιδίως την επέκταση των καθολικών προγραμμάτων οικογενειακών επιδομάτων.

«Δεν μπορούμε να εγκαταλείψουμε αυτά τα παιδιά τώρα», τόνισε ο Λουίς Φελίπε Λόπες-Κάλβα, διευθυντής της Παγκόσμιας Τράπεζας αρμόδιος για ζητήματα φτώχειας και ισονομίας.

«Το να τερματιστεί η φτώχεια των παιδιών είναι πολιτική επιλογή», πρόσθεσε.

Τα συμπεράσματα της έκθεσης υποδεικνύουν ότι απομακρύνεται ο φιλόδοξος στόχος που είχε ορίσει ο ΟΗΕ, να εξαλειφθεί η ακραία φτώχεια των παιδιών μέχρι το 2030.

Πηγή: ΑΠΕ-AFP

Αττική – Ηρώδειο: Η Αλέκα Κανελλίδου θα τραγουδήσει για πρώτη φορά

0

Μία από τις ωραιότερες και πιο χαρακτηριστικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού θα αντηχήσει, για πρώτη φορά, στο Ηρώδειο

Πρόκειται για την Αλέκα Κανελλίδου η οποία θα δώσει εκεί μια συναυλία στις 14 Οκτωβρίου.

Με τα τραγούδια της πλούσιας διαδρομής της, τη βαθιά αισθαντική φωνή και το τζαζ ηχόχρωμα της, η ερμηνεύτρια θα ταξιδέψει το κοινό σε μια μαγική βραδιά γεμάτη από διαχρονικά ερωτικά τραγούδια του προσωπικού της ρεπερτορίου κι όχι μόνον.

Τη σκηνοθεσία της μουσικής παράστασης υπογράφει ο Δημήτρης Μαλισσόβας ενώ συμμετέχουν το Dimitris Kalantzis Quartet και οι Πάνος Παταγιάννης, Μαρία Παπαδοπούλου, Μαρία Κοσμάτου και Ραφαήλ Κριτούλης.

Προπώληση εισιτηρίων ΕΔΩ 

 

Εκλογές 2023: Επίσκεψη – αστραπή Χατζημάρκου στη Νάξο (photos)

0

Περίοδος όπου οι επισκέψεις των υποψηφίων στα νησιά ή χωριά μοιάζουν όπως οι εμφανίσες της αστραπής λίγο πριν την καταιγίδα. Δυνατές, εντυπωσιακές αλλά κρατούν λίγο.

Πόσο μάλλον όταν είσαι υποψήφιος Περιφερειάρχης και καλείσαι να επισκεφθεις περίπου 50 νησιά, γιατί μιλάμε για το Νότιο Αιγαίο.

Ο Γιώργος Χατζημάρκος – Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου και για 3η φορά διεκδικητής της Περιφέρειας με τη παράταξη “Μπροστά το Νότιο Αιγαίο” χθες Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου βρέθηκε στη Νάξο…

Εχοντας στο πλευρό του τους πέντε υποψηφίους από τη Νάξο (με αλφαβητική σειρά: Κατερίνα Ανδρούτσου – Κουτελιέρη, Νίκος Αυγερινός, Ευδοκία Κατσάνη, Γιάννης Μαργαρίτης και Στάθης Πολυκρέτης) γύρισε αρχικά τη πόλη της Νάξου και τη συνέχεια μετέβη στο Φιλώτι (σ.σ. είχε συνάντηση με τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό) αλλά και την αγαπημένη του Απείρανθο..

Πότε τα πρόλαβε όλα από τη στιγμή που έπρεπε στις 3 το μεσημέρι να είναι στα Κουφονήσια, μόνο αυτός και η συνοδεία του το ξέρει…

Ηρθε από τη Σύρο όπου κι εκεί έκανε εμφάνιση αστραπή, ενώ στη Νάξο μοίρασε ο ίδιος φυλλάδια με το πρόγραμμα του συνδυασμού του με χαρακτηριστικό το χαμόγελο αισιοδοξίας για τη νίκη στις εκλογές..

Μάλιστα, στη σελίδα του ο κος Χατζημάρκος είπε ένα μεγάλο “ευχαριστώ” στη Νάξο τονίζοντας “Στις 8 Οκτωβρίου, επιλέγουμε δρόμο. Ευχαριστώ τη Νάξο για την θερμή υποδοχή και την αποδοχή του μηνύματος μας. Η Νάξος, έχει αποφασίσει να παραμείνει #mprosta !
Η πολιτική που έβαλε τα νησιά μας στην τροχιά της ανάπτυξης με τον μεγαλύτερο ρυθμό στην Ευρώπη, η πολιτική που αγκάλιασε όλα τα επίπεδα της νησιωτικότητας, είναι η δική μας πολιτική. Αυτή που έβαλε τον άνθρωπο στο επίκεντρο και αγωνίστηκε για τις ανάγκες του και το μέλλον του.

Αυτή που έφερε επαγγελματισμό και σχέδιο στην τουριστική ανάπτυξη και εξωστρέφεια στον πρωτογενή τομέα με την συνεχή προώθηση παραγωγών και προϊόντων σε όλο τον κόσμο, για πρώτη φορά στην ιστορία.
Ευχαριστώ τη Νάξο για την απόφαση να συνεχίσουμε μαζί μια πορεία ανάτασης που κάνει την ζωή μας καλύτερη”

Τι ανέφερε ο κος Μαργαρίτης 

Ο Επαρχος Νάξου Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων Γιάννης Μαργαρίτης σχολιάζοντας την παρουσία Χατζημάρκου στη Νάξο ανέφερε μέσα από τη προσωπική του σελίδα στα social media … “Σήμερα υποδέχθηκα τον Περιφερειάρχη μας Γιώργος Χατζημάρκος και την ομάδα του στη Νάξο μας. Ήταν μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για μια χαλαρή βόλτα στην αγορά της Νάξου, στο Φιλότι και στην Απείρανθο. Σας ευχαριστώ για την υποδοχή, το χαμόγελο και τις ανοιχτές κουβέντες που κάναμε. Τα τελευταία χρόνια καταφέραμε πάρα πολλά στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και θα καταφέρουμε ακόμα περισσότερα.
Ο προγραμματισμός του κ. Χατζημάρκου, η εμπιστοσύνη σας και η αγάπη μου για τον τόπο μας είναι τα συστατικά της επιτυχίας μας.
Θα ακολουθήσουν κι άλλες επισκέψεις στα χωριά μας όπως και στις Μικρές Κυκλαδες και στην Αμοργό”.

Τι ανέφερε η κα Κατσάνη 

Ανάλογη αναφορά είχαμε κι από την Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών κα Ευδοκία Κατσάνη που στη δική της σελίδα ανέφερε: “Υποδέχθηκαμε σήμερα στο νησί μας τον Περιφερειάρχη μας Γιώργο Χατζημάρκο. Περπατήσαμε στη Νάξο, συναντήσαμε και μιλήσαμε με τους κατοίκους της!  Συζητήσαμε για τα έργα που έχουμε πραγματοποιήσει, αλλά και για αυτά που έρχονται στο νησί! Η υποδοχή του κόσμου με χαμόγελο και αισιοδοξία!
Ενα μεγάλο ευχαριστώ.  Προχωράμε μόνο μπροστά για το καλό του τόπου μας” 

Ανδρούτσου – Κουτελιέρη και η τοποθέτησή της

Τοποθέτηση για την επίσκεψη Χατζημάρκου έκανε και η υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος Κατερίνα Ανδρούτσου – Κουτελιέρη, η οποία σημείωσε μέσω της προσωπικής της σελίδας στα social media “Υποδεχθήκαμε στη Νάξο τον περιφερειάρχη μας Γιώργος Χατζημάρκος!
Τι σημαίνει η επίσκεψη ενός υποψήφιου περιφερειάρχη που πρέπει να διαπλεύσει το Nότιο Αιγαίο παραμονές εκλογών; Σημαίνει έννοια, φροντίδα, επιθυμία για συναναστροφή, απόφαση να μπει #Μπροστά για να συνεχιστεί η τροχιά της ανάπτυξης με τον μεγαλύτερο ρυθμό στην Ευρώπη, η πολιτική που αγκάλιασε όλα τα επίπεδα της νησιωτικότητας, η δική μας πολιτική.
Αυτή που έβαλε τον άνθρωπο στο επίκεντρο και αγωνίστηκε για τις ανάγκες και το μέλλον του.
Συγκινημένη που είμαι στην ομάδα του και αποφασισμένη για δουλειά! Για να πάει #Μπροστά η Νάξος της οικογένειάς μου, η Νάξος της καρδιάς μου, η Νάξος όλων μας! Γιατί η Νάξος είναι οι άνθρωποί της!”

 

 

Κέα – ΠΠΙ: Ελευση Παιδιάτρου για 15 ημέρες

0
Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Κέας
Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Κέας

Παιδιάτρος σε νησί των Κυκλάδων. Κάτι σαν ανέκδοτο ακούγεται. Κι όμως έστω και για 15 μέρες ή ένα μήνα τους καλοκαιρινούς μήνες η είδηση διαβάζεται ευχάριστα. Αν και όλοι θέλουμε αυτή η ειδικότητα να είναι σε μόνιμη βάση.

Οπως διαβάζουμε σε ανακοίνωση από το Δήμο Κέας (σ.σ. προσπαθεί να αναβαθμίσει το ΠΠΙ σε Κέντρο Υγείας με ενίσχυση ειδικοτήτων όσον αφορά τη στελέχωση ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού) θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στο Π.Π.Ι. Κέας ήρθε παιδίατρος η οποία θα παραμείνει στο νησί μας για 15 ημέρες. Η παιδίατρος έχει αναλάβει την έκδοση των δελτίων μαθητών που απαιτούνται από τα σχολεία και τις αθλητικές δραστηριότητες των παιδιών. Για περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού μπορείτε να καλείτε στο 22880 22200″.

Δεμένα τα πλοία σήμερα (13/09), στις 23:30 θα φύγει το “Naxos” για Παροναξία – Μικρές Κυκλάδες

0

Δεμένα θα μείνουν σήμερα, Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου, τα πλοία στα λιμάνια της χώρας μετά την 24ωρη απεργία που προκήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με αφορμή τα αποτρόπαια γεγονότα στο πλοίο «Blue Horizon» που είχαν ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καργιώτη. Λόγω της απεργίας τα πλοία θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια μέχρι σήμερα τα μεσάνυχτα.

Μοναδική εξαίρεση για τις Κυκλάδες και τη Νάξο, το Blue Star Naxos… Λίγο μετά τις 7 το πρωί έφυγε από την Αμοργό (Κατάπολα) για Αστυπάλαια και επιστροφή.. Οπότε το δρομολόγιο του έχει ως εξής: Κατάπολα 09:35-10:00, Κουφονήσια 10:40-10:55, Σχοινούσα 11:25-11:40, Ηρακλεια 11:45-12:00, Νάξος 13:00-13:30, Πάρος 14:15-14:45 και άφιξη στον Πειραιά 19:00… (σ.σ. δυστυχώς θα υπάρχει καθυστέρηση τουλάχιστον δύο ωρών με βάση το αρχικό πρόγραμμα, οπότε καλό να είναι να επικοινωνήσετε με τα τουριστικά γραφεία) … 

Και σύμφωνα με την ενημέρωση από την Blue Star Ferries θα αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 23:30 για: για Πάρο 03:40-04:00, Νάξο 04:50-05:10, Δονούσα 06:20-06:30, Αιγιάλη 07:10-07:20, Δονούσα 08:00-08:10, Νάξο 09:20-10:00, Πάρο 10:45-11:15, Πειραιά 15:30. Η προσέγγιση στην Αστυπάλαια δεν θα πραγματοποιηθεί.

Παράλληλα η ΠΝΟ στην ανακοίνωσή της σημειώνει ότι έχει αποφασίσει να στηρίξει εμπράκτως την οικογένεια του άτυχου 36χρονου. Η ομοσπονδία προσθέτει, τέλος, ότι «το υγιές κομμάτι του ναυτεργατικού κόσμου που διαμαρτύρεται θέτει ως πρωταρχικό σκοπό και μέλημά του την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και δεν ταυτίζεται στο ελάχιστο με όσα αποτρόπαια συνέβησαν στο λιμάνι του Πειραιά».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ:

«Με αφορμή τα αποτρόπαια γεγονότα στο πλοίο «Blue Horizon» τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του επιβάτη Αντώνη Καρυώτη, συγκλήθηκε σήμερα εκτάκτως η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και εξέτασε όλα τα σχετικά ζητήματα που αναδείχθηκαν από τα πιο πάνω γεγονότα.

Δυστυχώς, διαπίστωσε για άλλη μια φορά, ότι η μη ορθή εφαρμογή των Νόμων και των Κανονισμών που αναφέρονται στην ασφάλεια της ναυτιλίας και των λιμανιών μπορούν να οδηγήσουν και οδηγούν σε ολέθρια αποτελέσματα.

Κλείσιμο
Το πάγιο καθεστώς της υπερεργασίας των Ναυτικών μας και η παραβίαση των ορίων και ωρών απασχόλησης και ανάπαυσης, από τον μη εξορθολογισμό των δρομολογίων, οδηγούν μαθηματικά στην διακινδύνευση της ασφάλειας των ίδιων των πλοίων, των επιβατών και των δρομολογίων.

Οι σχετικές διατάξεις και μάλιστα από τις Διεθνείς Συμβάσεις, είναι σαφείς και δεν πρέπει να εφαρμόζονται ευκαιριακά και με χαλαρότητα, ώστε να διαιωνίζεται το πρόβλημα της μη ορθής και μη ασφαλούς εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

Δυστυχώς, η όλη κατάσταση επιβαρύνεται περισσότερο και από τις πραγματικές ελλείψεις και ιδιαιτερότητες των λιμανιών, τις οποίες έχουμε επισημάνει πλείστες όσες φορές και παρόλα αυτά εξακολουθούν να διαιωνίζονται, ειδικά δε στα νησιωτικά λιμάνια όπου οι υποδομές είναι υποτυπώδεις και έχουν παραμείνει κυριολεκτικά στην δεκαετία του ’60. Όμως οι σημερινές πραγματικές ανάγκες, το μέγεθος των πλοίων, ο αριθμός των διακινούμενων επιβατών και αυτοκινήτων και οι καιρικές συνθήκες δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα που κάνει τον Έλληνα Πλοίαρχο και το πλήρωμα να παίζουν το κεφάλι τους καθημερινά, κορώνα γράμματα.

Χάρη λοιπόν στις προσπάθειες και στην αυτοθυσία των Ναυτικών μας, που καλύπτουν ουσιαστικά τις τραγικές ελλείψεις στις υποδομές των λιμανιών και την ανεπάρκεια της Πολιτείας στον συγκεκριμένο τομέα, αποφεύγονται οι πλέον δυσάρεστες καταστάσεις και σε ετήσια βάση χωρίς ανθρώπινες απώλειες.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όπως αναφέρουμε και παραπάνω, οι δρομολογήσεις όπως αποφασίζονται από το Σ.Α.Σ. και εγκρίνονται από τον εκάστοτε Υπουργό, ακόμη και στα χαρτιά – και χωρίς να υπολογίζουμε τις έκτακτες δρομολογήσεις – παραβιάζουν με τον πιο εμφατικό τρόπο και στην πράξη όλα τα παραπάνω.

Η Πολιτεία οφείλει και πρέπει να λάβει άμεσα και χωρίς καμία αναβολή όλα τα απαραίτητα μέτρα που σκοπό έχουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Οι Έλληνες Ναυτικοί, τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους διεθνείς πλόες είναι παραδείγματα προς μίμηση για την ναυτοσύνη τους και για τον καθημερινό αγώνα που δίνουν για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Αυτός είναι διαχρονικά ο Έλληνας Ναυτικός και δεν είναι ανεκτό με αφορμή το τραγικό αυτό συμβάν και την επιλογή που έκαναν οι εμπλεκόμενοι σε αυτό, να κατηγορούνται και να στοχοποιούνται συλλήβδην όλοι οι Έλληνες Ναυτικοί.

Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αφού έλαβε υπόψη της όλα τα παραπάνω, αποφάσισε ομόφωνα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας την πραγματοποίηση 24ωρης Πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2023 από ώρα 00.01 π.μ. μέχρι 23.59 μ.μ. της ίδιας ημέρας και ταυτόχρονα αποφάσισε και την έμπρακτη στήριξη της οικογένειας του εκλιπόντος».

Κακοκαιρία – Daniel: Ο Μανώλης Γλέζος πιο επίκαιρος από ποτέ….

0

Η κακοκαιρία Daniel πάει Λιβύη… Αφήνει πίσω του σημάδια έντονα. Η απορία όλων; “Θα μπρούσαμε να είχαμε μειώσει τις επιπτώσεις;” Ο Μανώλης Γλέζος μας είχε δείξει το δρόμο πριν από αρκετές δεκαετίες. Ομως δεν τον ακούσαμε…

Του Αρη Χατζηγεωργίου  (εφημερίδα Εθνος, ιστοσελίδα ecopress.gr)

Ας θυμηθούμε τι έλεγε πριν από μερικά χρόνια…  «Είναι εδώ ένας χείμαρρος με τα παρακλάδια του. Ξεκινάμε από ψηλά. Βρίσκουμε το πιο στενό σημείο. Για να μας κοστίσει λιγότερο η κατασκευή. Αγκυρώνουμε σε μητρικά πετρώματα στις δύο όχθες. Το φράγμα πάντοτε τοξωτό με τη χορδή προς τα κατάντη. Το υλικό το μαζεύουμε από πίσω, ώστε να διευρύνουμε τον χώρο συλλογής του νερού, τον ταμιευτήρα. Δεν ξεφεύγουμε ποτέ από τα χείλη. Να έχουμε κανόνα τη γεωαισθητική συνείδηση! Φτιάχνουμε και υπερχειλιστήρες για να περνά το νερό παρακάτω. Αν δεν το κάνουμε, η πίεση μπορεί να καταστρέψει ακόμη και την αγκύρωση».

Οι περίφημες αναβαθμίδες της Απειράνθου στο …πιάτο μας.

Ο Μανώλης Γλέζος, μορφή εν ζωή μυθική της Ελληνικής ιστορίας, πασχίζει να μας εξηγήσει πώς λειτουργούν τα μικρά αντιπλημμυρικά φράγματα που φτιάχτηκαν στο χωριό του, τ’ Απεράθου της Νάξου, από την εποχή που ήταν πρόεδρος της εκεί κοινότητας πριν από 30 χρόνια. Mας αποκαλύπτει, μάλιστα, πως μια δεκαετία αργότερα, όταν είχαν γίνει ευρύτερα γνωστά τα έργα αυτά, είχε ανέβει καλεσμένος από ντόπιους στο όρος Πατέρας, πάνω από τη Μάνδρα και τα Μέγαρα, και είχε σχεδιάσει ένα ολόκληρο δίκτυο από τέτοια φράγματα.

Του ζητούμε ανυπόμονα να μας εξηγήσει πως  έλυσε τα προβλήματα με τη γραφειοκρατία, τους νόμους και τα συμφέροντα τα οποία επικαλούνται συχνά οι εκάστοτε αρμόδιοι. Εκείνος μας επαναφέρει στην τάξη: «Ο άνθρωnoς δεν μπορεί να είναι πάνω και πέρα από τη φύση, είναι προϊόν της. Δεν μπορεί να φτιάξει φυσικούς νόμους, παρά μόνο να τους αξιοποιήσει. Ως τώρα κάνει ακριβώς το αντίθετο. Προσπαθεί να εκμεταλλευθεί, να καταστρέψει»… Και με μια νοητική ντρίμπλα εφήβου γεννημένου το 1922, μας φέρνει κατευθείαν στο θέμα: «Επειδή όλα αυτά συμβαίνουν από παλιά, βγήκε και η παροιμία: Του ορφανού το δίκιο και του ποταμού το δίκιο, μην το πειράξεις»! Οι φυσικοί νόμοι, το δίκιο αλλά και το πείσμα απέναντι στην εξουσία έρχονται και επανέρχονται στην κουβέντα. «Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα πλημμυρικά φαινόμενα; Ναι, αν δεν φράττουμε τους  δρόμους του νερού. Εδώ οι περισσότεροι τα έχουν μπαζώσει, τα έχουν κάνει αυτοκινητοδρόμους, η Αθήνα τα ωραιότερα ποτάμια τα έχει καλύψει και έχει ανοίξει σε ορισμένα υπόγειους αγωγούς, αλλά είναι τόσο στενοί που δεν μπορούν να χωρέσουν το νερό μιας νεροποντής».

 «Να μην μπαζώνουμε»
Γίνεται, όμως, να ανατραπούν τέτοιες λάθος επιλογές; «Γιατί κατάφεραν οι Γερμανοί και οι Γάλλοι να κρατήσουν ανοικτά τα καταπληκτικά ποτάμια τους; Μπορούμε κι εμείς, αν το αποφασίσουμε» λέει με μάτια που σπινθηρίζουν. Και συνεχίζει: «Το πρώτο λοιπόν είναι να μην μπαζώνουμε τους δρόμους του νερού. Και το δεύτερο να κάνουμε φράγματα ανάσχεσης των χειμάρρων εκεί που ξεκινούν, πάνω στα βουνά». «Τα μικρά αυτά φράγματα όχι μόνο αποτρέπουν τις πλημμύρες, αλλά συγκρατούν το νερό με συνέπεια να εμπλουτίζεται ο υπόγειος υδροφόρος ορίζοντας» εξηγεί ο Μ. Γλέζος μιλώντας για τα έργα που έγιναν στην Απείρανθο. «Καταφέραμε ως χωριό σε υψόμετρο 600 μέτρων να έχουμε τόσο νερό που έρχονται βοσκοί από τα κάτω χωριά, όπου κανονικά το νερό είναι περισσότερο, για να ποτίζουν τα ζωντανά  τους». Αρχίζει πάλι να σχεδιάζει στο χαρτί: «Είναι εδώ ένας χείμαρρος με τα παρακλάδια του. Ξεκινάμε από ψηλά. Βρίσκουμε το πιο στενό σημείο. Για να μας κοστίσει λιγότερο η κατασκευή. Αγκυρώνουμε σε μητρικά πετρώματα στις δύο όχθες. Το φράγμα πάντοτε τοξωτό με τη χορδή προς τα κατάντη. Το υλικό το μαζεύουμε από πίσω, ώστε να διευρύνουμε τον χώρο συλλογής του νερού, τον ταμιευτήρα. Δεν ξεφεύγουμε ποτέ από τα χείλη. Να έχουμε κανόνα τη γεωαισθητική συνείδηση! Φτιάχνουμε και υπερχειλιστήρες για να περνά το νερό παρακάτω. Αν δεν το κάνουμε, η πίεση μπορεί να καταστρέψει ακόμη και την αγκύρωση».

-«Μα, πως αποφάσισε να ασχοληθεί τόσο βαθιά με το νερό;» ρωτούμε.

-«Ήμουν μικρό παιδί στο χωριό και περπατούσα, όταν άκουσα ένα κλάμα γοερό. Μια γυναίκα έκλαιγε και οδυρόταν. Είχε μόλις δει ξερή τη στέρνα από την οποία περίμενε να ποτίσει το χωράφι  της . Η πηγή που γέμιζε τη στέρνα είχε στερέψει και ό,τι είχε φυτέψει πήγαινε χαμένο. Αυτό με στιγμάτισε. Με χάραξε… Αργότερα άρχισα να παρατηρώ μια υδρομαστευτική στοά,  που είχαν φτιάξει κοντά στο χωριό για να μαζεύεται το νερό. Το πρώτο διδακτορικό που πήρα ήταν στην Υδρογεωλογία».

«Όπως, από τα παιδικά χρόνια μέχρι το πρώτο διδακτορικό στην εξορία μεσολάβησαν τόσα πολλά και σημαντικά» του λέμε, βάζοντας ένα φράγμα στη ροή της σκέψης. «Πολλά, αλλά πάντοτε μελετούσα. Να κάνω μια παρένθεση εδώ… Με  τις απόψεις του Ζαχαριάδη για τον κρατούμενο ήμουνα σε σχεδόν πλήρη διαφωνία. Ο Ζαχαριάδης έλεγε: «Αγάπα το κελί σου, τρώε το φαΐ σου και διάβαζε”. Εγώ ποτέ δεν αγάπησα το κελί μου και γι’ αυτό είμαι όλο απόπειρες δραπετεύσεων. Δεύτερον, δεν με ενδιέφερε το φαί. Συμφωνούσα μόνο στο διάβασμα. Διάβαζα μέσα συνεχώς. Εκτός της Υδρογεωλογίας, έλαβα διπλωματικά διδακτορικά σε Υδραυλική, Μεταλλειολογία, Γλωσσολογία και Ιστορία».

 «Δεν λογαριάζω κανέναν»
Γυρίζουμε από τα πέτρινα χρόνια στην εποχή των πέτρινων έργων: «Τα έργα στο χωριό κράτησαν μια δεκαετία. Έμεινα πρόεδρος της κοινότητας μόνο δυόμισι χρόνια και συνέχισα (ως απλό μέλος, γιατί ακούγονταν κατηγόριες στο νησί ότι όλα γίνονται επειδή είναι πρόεδρος ο Μανώλης…». Και δεν συνάντησε εμπόδια με τη γραφειοκρατία, όπως  συχνά λένε οι αρμόδιοι; «Δεν μας ενδιέφεραν αυτά. Tους καταργήσαμε όλους. Δεν με ξέρεις εμένα τώρα; Δεν λογαριάζω κανέναν… Τυχαίνει σε μια φάση ο έπαρχος να είναι είναι πρώην αξιωματικός του ΕΛΑΣ από τη Λάρισα, ο oποίος διορίστηκε εκεί από την κυβέρνηση. Φτιάχνω τον προϋπολογισμό και του τον στέλνω. Και μου λέει για κάποιο θέμα: «Αυτό δεν επιτρέπεται»! “Εντάξει’’, λέω, “τότε ανοιχτά σου δηλώνω πως φτιάχνω δυο προϋπολογισμούς. Έναν για σένα και έναν για μας”. Και το επαναλαμβάνω αυτό δημόσια σε συνέδριο αυτοδιοίκησή μπροστά  στους υπουργούς. Δεν τη λογάριασα παλιά την εξουσία, θα τη λογαριάσω τώρα;».
Αναγκαζόμαστε να διακόψουμε ξανά τον χείμαρρο: «Τι γίνεται όμως εκεί που δεν υπάρχει Γλέζος;» ρωτούμε. «Μην το λες αυτό. Μην το λες…» μουρμουρίζει με περίσκεψη. «Όταν διαφωνούσαμε με τον καθοδηγητή μου, πήγαινε εκείνος στο διπλανό δωμάτιο, έβριζε και μετά επέστρεφε. Διότι εγώ δεν ανεχόμουν τις  βρισιές. Κανείς δεν ήξερε τότε για σημαία. Επειδή όλοι τα ρίχνουν εκεί… Είμαι Απεραθίτης, είμαι δημιούργημα του χωριού μου, το κατάλαβες; Εκεί μαθαίνουμε να αντιμετωπίζουμε τις πιο δύσκολες συνθήκες. Ο Γκράμσι έχει πει ότι οι ορεινοί πληθυσμοί μπροστά στα μεγάλα προβλήματα που δημιουργούνται υποχρεώνονται να βρουν τρόπους αντιμετώπισής τους».

Άρα οι γραφειοκρατία και τα εμπόδια είναι δικαιολογία; «Να σου πω για να καταλάβεις. Δεν θυμάμαι τώρα ποια κυβέρνηση ήταν και πάω στο υπουργείο Γεωργίας να ζητήσω το έγγραφο με το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση έλεγε ότι, onως εφαρμόστηκε το πρόγραμμα που χρηματοδότησε στ’ Απεράθου (MEDSPA), έτσι πρέπει να εφαρμοστεί σε όλη τη Μεσόγειο. Πάω στο γραφείο του υπουργού. Του λέω “θέλω το χαρτί». Δίνει εντολή, “φέρτε το”. Δεν ερχόταν το χαρτί. Μου λέει, “όταν μου το φέρουν, θα σε φωνάξω να σου το δώσω». Απαντώ: “Δεν πρόκειται να φύγω από δω αν δεν έρθει το χαρτί. Το κατάλαβες;”. Ξαναδίνει εντολή, ξανά και ξανά, και τελικά έρχεται μετά από πολλή ώρα».

«Να υπερασπίζεσαι το δίκιο»
Δηλαδή, λείπει η αποφασιστικότητα και η επιμονή; «Το θέμα είναι να υπερασπίζεσαι το δίκιο. Το καταλαβαίνεις; Αν υπερασπίζεσαι το δίκιο, κερδίζεις. Είναι θέμα δικό μας να καταφέρουμε να πείσουμε όλο τον κόσμο ότι η δύναμη είναι μέσα του και στους συνανθρώπου όταν είναι σαν γροθιά. Αν το πετύχουμε αυτό, ξεπερνάμε κάθε κρίση». Τα φράγματα που είχαν σχεδιάσει στο βουνό πάνω από τη Μάνδρα τι συνέβη και δεν υλοποιήθηκαν; «Συνέβη ότι δεν υπάκουσα τη γυναίκα μου, η οποία έλεγε: “Να μη λες, Μανώλη, ότι γίνονται τόσο φθηνά τα έργα. Θα έχεις  αντιμέτωπους τους εργολάβους»». «Μα πόσο έλεγες ότι κοστίζουν;» ρωτούμε: «Σχεδόν τίποτε. Φωνάζεις εθελοντές να δουλέψουν, σχολεία. Υπάρχουν ομάδες πολύ οργανωμένες στο εξωτερικό. Πολύ συχνά έρχονταν στ’ Απεράθου συνεργεία ολόκληρα. Τα λεφτά που χρειάζονται είναι μόνο τα μεροκάματα για τους δύο μάστορες,  που δουλεύουν σε κάθε φράγμα• ένας πίσω, ένας μπρός».

«Το έργο ματαιώθηκε εξαρχής, τότε. Τώρα θέλω να ξαναπάω στη Μάνδρα. Να βρω εκείνους  τους ανθρώπους που με είχαν καλέσει. Θυμάμαι, ζητούσαν να μου νοικιάσουν ένα δωμάτιο για να μείνω εκεί μέχρι να γίνουν τα έργα».Ο Μανώλης Γλέζος βγάζει από το πορτοφόλι του ένα χαρτάκι όπου έχει σημειώσει πόσο είχαν κοστίσει τα 176 μικρά φράγματα και τα άλλα έργα μιας  δεκαετία στη Νάξο. «Ξεκινήσαμε μόνο με το υπουργείο Γεωργίας, που έβαλε 100 εκατ. δραχμές. Μετά ήρθε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα με 89 εκατ. δραχμές. Μας επισκέφθηκαν μάλιστα και έλεγαν με απορία ότι είναι το μοναδικό έργο που προχωρά ενώ όλα τα άλλα που χρηματοδοτούσαν ήταν μόνο μελέτες. Πλήρωσαν κάποια χρήματα οι ντόπιοι, η κοινότητα, μετά έβαλε και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Σύνολο 289 εκατ. δραχμές (σ.σ. λιγότερο από ένα εκατ. σημερινά ευρώ). Έρχονταν μηχανικοί και μας έλεγαν ότι θα καταρρεύσουν. Τίποτε δεν γκρεμίστηκε. Μια χαρά λειτουργούν ακόμη. Μόνο που ο σημερινός  τοπάρχης και ο δήμαρχος έπαψαν να τα συντηρούν»

Πάρος – Μ. Κωβαίος: “Νοσοκομείο σύγχρονο στο χώρο του παλαιού αεροδρομίου”

0

Πίσω από την αυξανόμενη επισκεψιμότητα της Πάρου, που αποτελεί, πλέον, έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς της χώρας μας, με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο από ολόκληρο τον κόσμο, δεν υπάρχουν μόνο οι φυσικές ομορφιές, οι ποιοτικές επιλογές σε διαμονή, εστίαση και διασκέδαση και η υψηλή ποιότητα υπηρεσιών.

Κομβικό σημείο, άμεσα συνδεδεμένο με την τουριστική ανάπτυξη των τελευταίων ετών, αποτελεί η λειτουργία του νέου αεροδρομίου του νησιού, το 2016. Ενός αεροδρομίου, η κατασκευή του οποίου αποτελεί ξεχωριστό παράδειγμα οργανωμένης πρωτοβουλίας του Δήμου της Πάρου και αποτελεσματικού μοντέλου συνεργασίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κράτους, ιδιωτικών φορέων και κατοίκων.

Λύσεις

Οταν το 2015, αφού ολοκληρώθηκε ο αεροδιάδρομος, ο Δήμος Πάρου διαπίστωσε ότι η κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων καθυστερούσε λόγω της έλλειψης μελετών, προχώρησε στη σύσταση Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας για την κατασκευή προσωρινών εγκαταστάσεων, με τη συμμετοχή του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, της Δημοτικής Επιχείρησης Υδρευσης Αποχέτευσης Πάρου, της αεροπορικής εταιρίας Olympic Air, που ήταν μέγας χορηγός και υπεύθυνος κατασκευής, και πλήθους επαγγελματιών του νησιού.

Το αποτέλεσμα άκρως εντυπωσιακό: Σε 102 ημέρες οι προσωρινές κτιριακές εγκαταστάσεις είχαν ολοκληρωθεί, με κόστος 2,1 εκατ. ευρώ (έναντι αρχικού προϋπολογισμού περίπου 8 εκατ. ευρώ) και το αεροδρόμιο ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 25 Ιουλίου του 2016. Ετσι, από τις 27.218 αφίξεις το 2015, το αεροδρόμιο της Πάρου εξυπηρέτησε 293.484 επιβάτες το 2022. Αξίζει να τονιστεί ότι οι εργασίες κατασκευής των μόνιμων εγκαταστάσεων εκκινούν μόλις τώρα.

Αθλος…

«Πρόκειται για μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα παράδειγμα», δηλώνει ο δήμαρχος Πάρου Μάρκος Κωβαίος, «πολύ περισσότερο αν συνυπολογίσουμε το μέγεθος, την πολυπλοκότητα του έργου και το περιορισμένο του χρόνου. Αποτελεί παγκόσμια πρωτιά η κατασκευή ενός κρατικού αεροδρομίου με αυτού του είδους το σχήμα (ΑΜΚΕ, δήμος, κράτος, ιδιωτική εταιρία, φορείς και ιδιώτες). Το νησί μας κέρδισε χρόνια, συνδέθηκε με μεγάλο αριθμό πόλεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, πολλαπλασίασε τη δυναμική του. Αποδείξαμε ότι όταν η Αυτοδιοίκηση θέλει και σχεδιάζει σωστά, μπορεί να πετύχει ακόμα και στόχους που φαίνονται ακατόρθωτοι. Είμαι ευγνώμων σε όλους όσοι συμμετείχαν στην προσπάθεια και θέλω ιδιαιτέρως να αναφερθώ στην τεράστια συνεισφορά των κατοίκων της Πάρου. Οι συνδημότες μας αγνόησαν κάποιους που προσπάθησαν να τους πείσουν ότι το έργο ήταν ενάντια στο συμφέρον της Πάρου και μέσω της ΑΜΚΕ συνέβαλαν με όποια οικονομική δυνατότητα και με όσα μέσα είχαν για να καλύψουν δαπάνες του έργου».

Η Πάρος, σύμφωνα με τον κ. Κωβαίο, πρέπει να αντισταθεί στην παγίδα του υπερ-τουρισμού, που θυσιάζει τα πάντα στο βωμό του χρήματος. «Ως Δημοτική Αρχή», μας λέει, «έχουμε αποδείξει ότι θέλουμε και μπορούμε να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα και να δημιουργήσουμε ευκαιρίες, όπως αυτή του νέου αεροδρομίου. Σχεδιάζουμε και δημιουργούμε το αύριο της Πάρου, με τρόπο που να διασφαλίζει την πρόοδο του νησιού μας, με μέτρο και σεβασμό στον άνθρωπο. Στόχος μας να συνεχίσει η Πάρος να πηγαίνει μπροστά, με ποιότητα και σιγουριά».

«Σύγχρονο νοσοκομείο στο παλαιό αεροδρόμιο»

Ο δήμαρχος Πάρου σημειώνει ακόμα ένα ευεργετικό αποτέλεσμα από τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου. Πρόκειται για την αξιοποίηση της πολύ μεγάλης έκτασης του παλαιού, η οποία θα περάσει σύντομα στην ιδιοκτησία του δήμου.

«Πρόθεσή μας», δηλώνει ο κ. Κωβαίος, «είναι να αξιοποιήσουμε την έκταση αυτή, με τρόπο που δίνει λύση σε δύο μεγάλα προβλήματα που απασχολούν το νησί μας. Πρώτον, για τη δημιουργία, για πρώτη φορά, ενός σύγχρονου και πλήρως εξοπλισμένου νοσοκομείου, ώστε να δοθεί ένα τέλος στις συνεχείς μετακινήσεις των κατοίκων του νησιού σε Αθήνα, Σύρο και Νάξο και να έχουν όλοι πρόσβαση σε αναβαθμισμένες υπηρεσίες υγείας. Η δημόσια υγεία είναι αναφαίρετο και αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα/αγαθό για όλους μας.

Δεύτερον, για την κατασκευή κατοικιών για τη στέγαση προσωπικού δημοσίων υπηρεσιών (εκπαιδευτικοί, αστυνομικοί, πυροσβέστες, ιατροί, νοσηλευτικό προσωπικό), προκειμένου να δημιουργήσουμε κίνητρο για την κάλυψη των θέσεων στο νησί μας. Είναι γνωστό ότι η εύρεση κατοικίας στην Πάρο είναι για τους ανθρώπους αυτούς σχεδόν άπιαστο όνειρο, είτε λόγω μη διαθεσιμότητας κατοικιών προς μίσθωση είτε λόγω των απαγορευτικών υψηλών ενοικίων. Η δυσκολία εύρεσης κατοικίας οδηγεί στη διαιώνιση της υποστελέχωσης κρίσιμων υπηρεσιών, με αρνητικές συνέπειες στη καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Πάρου. Ο σχεδιασμός μας για την ανάπτυξη συγκροτήματος κατοικιών δίνει οριστική λύση στο πρόβλημα της υποστελέχωσης, αποτελώντας ισχυρό κίνητρο για την κάλυψη των θέσεων σε κρίσιμες και σημαντικές δημόσιες υπηρεσίες».

Με πληροφορίες από τη εφημερίδα “Ελεύθερος Τύπος”

 

ΑΠΑΣ τα Φανάρια: Αναβολή 24 ωρών για τον αγώνα κυπέλλου με τον ΕΦΑΟ Ζωγράφου

0
ΑΠΑΣ τα Φανάρια
;ΑΠΑΣ τα Φανάρια

Μπάσκετ… Κύπελλο πρεμιέρα, κάτι η κακοκαιρία και κάτι η απεργία πλοίων αλλάζει τα δεδομένα… Ποιοι αγώνες αλλάζουν ημέρα διεξαγωγής… Ανάμεσά τους και η αναμέτρηση του ΑΠΑΣ τα Φανάρια με την ομάδα του Ζωγράφου όπου μετατίθεται κατά 24 ώρες..

Αναλυτικά το δελτίο ενημέρωσης από την Ελληνική Ομοσπονδία 

«Σας ενημερώνουμε ότι λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων που έχουν επικρατήσει στην περιοχή της Θεσσαλίας και λόγω των δυσχερειών που έχουν προκύψει οι αγώνες

Τρίκαλα Basket – ΓΣ Σοφάδων

ΜΓΣ Πανσερραϊκός – ΑΣ Αναγέννηση Καρδίτσας

ΓΣ Νίκη Βόλου – ΧΑΝΘ

AE Λάρισας – ΜΠΑΣ Αγ. Βαρβάρας

για την 1η αγωνιστική της Α’ φάσης του Κυπέλλου Ελλάδας ανδρών αναβάλλονται.

Με πρόταση της Επιτροπής Πρωταθλημάτων προς το Δ.Σ. της Ε.Ο.Κ. και μόνο για τις συγκεκριμένες ομάδες, όποια επιθυμεί την μη συμμετοχή της στους εν λόγω αγώνες δεν θα υφίσταται τις κυρώσεις που προβλέπονται από την οικεία προκήρυξη.

Επίσης, εξαιτίας της 24ωρης Πανελλαδικής απεργίας που ανακοίνωσε η ΠΝΟ και μετά από συμφωνία των ομάδων:

Ο αγώνας ΑΠΑΣ Νάξου Τα Φανάρια-ΕΦΑΟ Ζωγράφου για την 1η αγωνιστική της Α’ Φάσης του Κυπέλλου Ελλάδας Ανδρών, αντί τις 13/9/2023 θα διεξαχθεί στις 14/9/2023 και ώρα 15.00 στο ΚΓ Νάξου «Δ. Περιστεράκης».

Ο αγώνας ΑΕ Ν. Κηφισιάς-ΑΣΑ Αναγέννηση για την 1η αγωνιστική της Α’ Φάσης του Κυπέλλου Ελλάδας Ανδρών, αντί της 13.9/2023, θα διεξαχθεί 16/9/2023 και ώρα 17.00 στο ΚΓ « Δ. Βικέλας».

 

“Εξοικονομώ 2023”: Παράταση αιτήσεων έως και την 15η Νοεμβρίου

0

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει την παράταση, κατά δύο μήνες, της δυνατότητας υποβολής αίτησης ένταξης στα προγράμματα: «Εξοικονομώ 2023» και «Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για νέους».

 Συγκεκριμένα, ως νέα καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων από τους δυνητικούς δικαιούχους ορίζεται η 15η Νοεμβρίου 2023 (από την 15η Σεπτεμβρίου 2023, που ήταν η προηγούμενη προθεσμία).

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά και υποχρεωτικά, μέσω των επίσημων διαδικτυακών τόπων των προγραμμάτων: https://exoikonomo2023.gov.gr και https://exoikonomoneon.gov.gr αντίστοιχα.

Σημειώνεται πως κατά το στάδιο υποβολής της αίτησης δεν απαιτείται προσκόμιση φυσικού φακέλου με δικαιολογητικά.

Τα τελευταία, επισυνάπτονται από τον υποψήφιο ηλεκτρονικά.