Πέμπτη, 10 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1214

“Καυτός” Αύγουστος για την Νάξο, έσπασε το φράγμα των 150.000 επισκεπτών (πίνακας)

0

“Καυτός” αποδείχτηκε ο φετινός Αύγουστος για το λιμάνι της Νάξου. Και λέμε αυτός γιατί παρά τη μεγάλη μείωση των δρομολογίων (-10%) σε σχέση με τη περσινή χρονιά, είδαμε το “φράγμα” των 150.000 επιβατών (μόνιμων και επισκεπτών) να σπάει για πρώτη φορά στην ιστορία…

Ρεκόρ; Ναι. Οι 151. 756 επιβάτες που πάτησαν πόδι στη Νάξο είναι το απόλυτο ρεκόρ. Είναι η συνέχεια των 141.907 που αποβιβάστηκαν τον Ιούλιο και σε συνδυασμό με την πολύ καλή κίνηση και τον Ιούνιο (Αγίου Πνεύματος – Εκλογές) έχουμε ένα καλοκαίρι που δεν έχει προηγούμενο για το νησί μας. Η αύξηση είναι της τάξης του 5.7% σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά και συνολικά βλέπουμε 740.000 να έχουν διακινηθεί από τη βασική πύλη εισόδου του νησιού

Ρεκόρ; Ομως, οι αριθμοί είναι ιδανικοί να αλλοιώνουν την εικόνα. Οι περισσότεροι θα πουν ότι δεν υπάρχει λόγος να ασχολούμαστε. Σημασία έχει το ταμείο στο τέλος της χρονιάς. Και έχουν δίκιο.

Εμείς θα κρατήσουμε μερικά σημεία που μας έκαναν εντύπωση. Τη μείωση των δρομολογίων (-10% σε σχέση με πέρυσι) καθότι από τα 826 πέρυσι, φέτος πέσαμε στα 741, λιγότερα κι από τον Ιούλιο. Και να σκεφτεί κανείς ότι το 1999 είχαμε 1089 κατάπλους στο νησί…. Μιλάμε πάντα για τον Αύγουστο.

Είδαμε για 3ο σερί μήνα αύξηση +10% στα φορτηγά αυτοκίνητα, κάτι που σημαίνει προμήθειες στις επιχειρήσεις αλλά και αύξηση 7.4% στα ΙΧ. Σε μία περίοδο όπου υπάρχει έντονη διαμαρτυρία για το υψηλό κόστος στα εισιτήρια αλλά και με δεδομένο ότι φέτος στη Νάξο είχαμε περίπου 3000 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, τα περισσότερα από κάθε άλλη φορά.

Να σημειώσουμε ότι το προηγούμενο ρεκόρ αφίξεων για τον Αύγουστο ήταν από την περσινή χρονιά (145.556) και το λέμε αυτό γιατί χρειάστηκαν 21 χρόνια για να διαλύσουν το ρεκόρ του 2001 με 144.010 αποβιβασθέντες (!!!) 

Α και βέβαια η κίνηση παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χερσαία ζώνη της Νάξου. Η έξοδος παραμένει προβληματική παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των στελεχών του Λιμενικού Σώματος και της Δημοτικής Αστυνομίας. Αλλά όπως βλέπουμε η Νάξος “πουλάει” Και περιμένουμε και τον Σεπτέμβριο για να δούμε εάν η περίφημη επέκταση της τουριστικής σεζόν αποτυπώνεται και στα στατιστικά.

Πως κινήθηκε το φετινό καλοκαίρι (Ιούνιος – Αύγουστος)  

Πως κύλισε η κίνηση τον Αύγουστο από το 2010 έως και φέτος

Αύγουστος 2010: 81.577
Αύγουστος 2011: 91.167
Αύγουστος 2012: 85.882
Αύγουστος 2013: 91.030
Αύγουστος 2014: 101.738
Αύγουστος 2015: 105.499
Αύγουστος 2016: 116.951
Αύγουστος 2017: 121.248
Αύγουστος 2018: 135.206
Αύγουστος 2019: 137.515
Αύγουστος 2020: 75.840
Αύγουστος 2021: 132.038
Αύγουστος 2022: 145.556 
Αύγουστος 2023: 151.756 

#Ευχαριστούμε το Λιμεναρχείο Νάξου για τη βοήθεια που μας παρέχει

 

 

Πανναξιακός ΑΟΚ – Αλ. Καρατζάς: Γιατί χαρακτήρισε το project δελεαστικό; (video)

0

Ο νέος προπονητής του Πανναξιακού ΑΟΚ κ. Αλέξης Καρατζάς φιλοξενήθηκε στη συχνότητα της Ραδιοφωνίας Κυκλάδων 101,3 και στην εκπομπή “Cyclades On Air”.

Η νέα αθλητική χρονιά ξεκινάει με τις καλύτερες προοπτικές, με αναμονή από όλους μας για όμορφες στιγμές στο γήπεδο και γι’ αυτό ακριβώς ο κ. Καρατζάς καλεί τον φίλαθλο κόσμο του νησιού να ενισχύσει την προσπάθεια της ομάδας με την παρουσία του στους αγώνες.

«Με έχει δελεάσει το project της ομάδας, για αυτό βρίσκομαι στη Νάξο…» ανέφερε και πρόσθεσε «…έχω αναλάβει πολύ μεγάλη ευθύνη, αλλά και μια πολύ δελεαστική πρόκληση να κάνουμε τον Πανναξιακό πιο ελκυστικό στα μάτια των ανθρώπων του νησιού. Το δύσκολο είναι να στήσουμε μια ομάδα με 12 καινούργιους παίκτες που δεν έχουν παίξει ξανά μαζί, εγώ είμαι καινούργιος προπονητής, όμως έχουμε την τύχη να έχουμε στην ομάδα μας 5 παιδιά τα οποία είναι από δω. Δεν υπάρχει άλλη ομάδα στην Ελλάδα που το 50% να έχει το τοπικό στοιχείο».

Μάλιστα αποκάλυψε και το όνομα του νέου σέντερ της ομάδας που έρχεται από την Σερβία μέσω Κομοτηνής και θα γεμίσει τη ρακέτα της ομάδας… Ενώ έμπλεξε και το εγκώμιο της διοίκησης για τη προσπάθεια που κάνει για ένα καλύτερο μέλλον.

Ο κόσμος στο γήπεδο είναι ο extra παίκτης, ενώ οι παίκτες της ομάδας βλέποντας ένα γήπεδο γεμάτο βγάζουν το 100% του εαυτού τους ανέφερε ο κ. Καρατζάς κατόπιν ερώτησης για το αν είναι σημαντικό το γήπεδο να είναι γεμάτο στους αγώνες.

Αναφέρθηκε στη συνέχεια στις αντικειμενικές δυσκολίες που καλείται η ομάδα να αντιμετωπίσει, αλλά και στο θέμα της νησιωτικότητας που όπως χαρακτηριστικά ανέφερε είναι ο μεγαλύτερος αντίπαλος της ομάδας. «Είναι η μεγαλύτερή μου φοβία. Είμαστε όμως επαγγελματίες, έχουμε σκεφτεί πριν πάρουμε αποφάσεις, έχουμε συζητήσει και με τους παίκτες και μέσα από τις πολύ καλές σχέσεις που έχουμε μεταξύ μας θα το διαχειριστούμε. Ξέρουμε που έχουμε έρθει και ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε…»

Επιπλέον ο κ. Καρατζάς αναφέρθηκε στις ακαδημίες των ομάδων και τόνισε την αναγκαιότητα της ύπαρξής τους. «Προέρχομαι, έχω εμπειρία στο κομμάτι της ανάπτυξης. Χωρίς υποδομές χωρίς παιδιά να σκάνε τη μπάλα στο γήπεδο, δεν υπάρχει μέλλον. Είναι σημαντικό αυτό για να υπάρχει αύριο στην ομάδα».

Ακούστε όλη τη συζήτηση εδώ.

 

Κακοκαιρία “Daniel”: Κλειστά τα σχολεία σε Θεσσαλία, Σποράδες την επόμενη εβδομάδα

0

Την αναστολή λειτουργίας όλων των σχολείων της Θεσσαλίας και των Σποράδων για την ερχόμενη εβδομάδα, λόγω των καταστροφικών συνεπειών της κακοκαιρίας Daniel, θα ανακοινώσουν από κοινού η περιφέρεια Θεσσαλίας και το υπουργείο Παιδείας.

Η εξέλιξη θεωρείται εύλογη καθώς ο κοινωνικός ιστός της Περιφέρειας, ακόμη και σε περιοχές που δεν επλήγησαν από τις πλημμύρες, βιώνει δραματικές στιγμές.

Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα επιχειρηθεί εκτίμηση της κατάστασης προκειμένου να αποφασιστεί που σχολεία θα ανοίξουν την μεθεπόμενη εβδομάδα.

 

Ελλάδα: Περισσότεροι από 500 άνθρωποι αυτοκτονούν σε ετήσια βάση

0

Περισσότεροι από 500 άνθρωποι αυτοκτονούν κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα, αφήνοντας πίσω τουλάχιστον 5.000 πενθούντες ετησίως.

Στην πραγματικότητα οι αυτοκτονίες είναι πολύ περισσότερες αυτών που καταγράφονται, ενώ δεν υπάρχουν καθόλου στοιχεία για τις μη θανατηφόρες απόπειρες, οι οποίες εκτιμάται ότι είναι 15-20 φορές περισσότερες των καταγεγραμμένων αυτοκτονιών.

Τα στοιχεία δίνει το Παρατηρητήριο Αυτοκτονιών και το ερευνητικό δίκτυο καταγραφής του Κέντρου Ημέρας για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας της «ΚΛΙΜΑΚΑ», μέλος της Διεθνούς Ενωσης για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας, με αφορμή τη 10η Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας.

Στοιχεία για τις αυτοκτονίες

# Η 24ωρη γραμμή παρέμβασης για την αυτοκτονία 1018 δέχθηκε 20.857 κλήσεις το 2022

# Το 2020 αυτοκτόνησαν 464 άνθρωποι

# Σε κάθε αυτοκτονία αντιστοιχούν τουλάχιστον 22 εισαγωγές σε τμήματα επειγόντων και 5 νοσηλείες σε νοσοκομεία

# Τουλάχιστον 25% των αυτοκτονιών δεν καταγράφονται

# Οι μη θανατηφόρες απόπειρες είναι 15-20 φορές περισσότερες των καταγεγραμμένων αυτοκτονιών

# Ο αριθμός των αυτοκτονιών τα έτη 2021-2022 και 2023 παρουσιάζει μια σταθερή αυξητική τάση σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Αυτοκτονίων – περισσότερα από 1.500 άτομα έχουν αυτοκτονήσει αυτό το χρονικό διάστημα.

# 91 άτομα έχουν αυτοκτονήσει την τελευταία δεκαετία μέσα σε νοσοκομεία και μονάδες Υγείας

# 67 αυτοκτονίες έχουν γίνει μέσα σε φυλακές και κρατητήρια από το 2015

# Από το 2015 έχουν αυτοκτονήσει 76 στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και 49 των Ενόπλων Δυνάμεων ή στρατεύσιμοι

# Την ίδια περίοδο 52 αυτοκτονίες έχουν γίνει σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Η αυτοκτονία δεν είναι ένα μοιραίο γεγονός

Το βασικό μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας είναι ότι η αυτοκτονία μπορεί να προληφθεί. Η αυτοκτονία δεν είναι ένα μοιραίο γεγονός. Το 95% των αυτοκτονιών θα μπορούσε να έχει προληφθεί, αναφέρουν οι ειδικοί επιστήμονες από την «ΚΛΙΜΑΚΑ». Υπογραμμίζουν επίσης την ευθύνη όλων μας να βοηθήσουμε να σωθούν οι ζωές που είναι σε κίνδυνο.

«Ηρθε η ώρα να ανοίξουμε τα μάτια μας για ένα θέμα που δεν μπορούμε άλλο να αγνοούμε», λένε πέντε γνωστοί ηθοποιοί (Ντόρα Μακρυγιάννη, Σοφία Μανωλάκου, Νίκος Ορφανός, Σπύρος Πούλης και Θανάσης Τσαλταμπάσης), που συμμετέχουν στην εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την πρόληψη της αυτοκτονίας.

Με φράσεις όπως, «το σκοτάδι με κυνηγούσε, δεν ήξερα πώς να ξεφύγω, ο πόνος ήταν ασφυκτικός, αγγίζεις τον πάτο και σκέφτεσαι πώς θα ξεφύγεις, νόμιζα ότι δεν είχα άλλη επιλογή, η απώλεια της ελπίδας ήταν χειρότερη από τον πόνο που ένιωθα», δίνουν το στίγμα της απελπισίας και του αδιεξόδου που αισθάνονται οι άνθρωποι που έχουν χάσει την ελπίδα τους και σκέφτονται να βάλουν τέλος στη ζωή τους.

Καταλήγουν όμως με το αισιόδοξο μήνυμα ότι «το σκοτάδι δεν θα νικήσει. Υπάρχει ελπίδα. Μιλώντας ανοιχτά μπορούμε να σώσουμε ζωές. Η πρόληψη της αυτοκτονίας μάς αφορά όλους».

Δράσεις ενημέρωσης

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας, η «ΚΛΙΜΑΚΑ» θα πραγματοποιήσει σε Αττική, Πάτρα, Κέρκυρα, Νάξο, Αμοργό, Σαντορίνη, Καστελόριζο και Σύμη, δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού.

Στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί ημερίδα σήμερα στις 13:00 (Ευμολπιδών 30-32, Κεραμεικός) και την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου και ώρα 19:00-21:00, στην πλατεία Κοτζιά, ανοιχτή εκδήλωση ενημέρωσης, με τη συμμετοχή του κουαρτέτου εγχόρδων L′ Anima.

Το Κέντρο Ημέρας για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας, στο πλαίσιο του οποίου λειτουργούν η 24ωρη Γραμμή Παρέμβασης για την Αυτοκτονία – 1018 καθώς και το Παρατηρητήριο Αυτοκτονιών, αποτελεί τη μοναδική Μονάδα Ψυχική Υγείας στη χώρα η οποία, εδώ και περισσότερα από 16 χρόνια, αναπτύσσει εξειδικευμένες υπηρεσίες, ερευνητικό και εκπαιδευτικό έργο στα πεδία της αυτοκτονίας και των αυτοκαταστροφικών συμπεριφορών.

Η Μονάδα λειτουργεί με την εποπτεία και χρηματοδότηση του υπουργείου Υγείας και αποτελεί τον εθνικό εκπρόσωπο-φορέα στη Διεθνή Ενωση για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας (IASP).

Πηγή: ΑΠΕ

 

ΠΝΟ: Δεμένα τα πλοία την 13η Σεπτεμβρίου

0
Πλοία - Απεργία
Πλοία - Απεργία

Η απεργία και τη στήριξη της οικογένειας του 36χρονου άνδρα, που βρήκε τραγικό θάνατο όταν μέλη του πληρώματος του Blue Horizon τον έσπρωξαν από τον καταπέλτη του πλοίου, αποφασίστηκαν στη συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής της ΠΝΟ που έγινε σήμερα (08.09.2023).

Η ΠΝΟ σε ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι η Πολιτεία οφείλει και πρέπει να λάβει άμεσα και χωρίς καμία αναβολή όλα τα απαραίτητα μέτρα που σκοπό έχουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Επισημαίνει επίσης ότι οι Έλληνες ναυτικοί είναι παραδείγματα προς μίμηση για τη ναυτοσύνη τους και για τον καθημερινό αγώνα που δίνουν για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και δεν θα πρέπει με αφορμή το τραγικό συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά και την επιλογή που έκαναν οι εμπλεκόμενοι σε αυτό, να κατηγορούνται και να στοχοποιούνται συλλήβδην όλοι οι ναυτικοί.

Η ΠΝΟ κάνει λόγο για μη ορθή εφαρμογή των Νόμων και των Κανονισμών που αναφέρονται στην ασφάλεια της ναυτιλίας και των λιμανιών, για παραβίαση των ορίων και ωρών απασχόλησης και ανάπαυσης των ναυτικών και για μη εξορθολογισμό των δρομολογίων, που, όπως επισημαίνει, οδηγούν μαθηματικά στη διακινδύνευση της ασφάλειας των ίδιων των πλοίων, των επιβατών και των δρομολογίων.

Οι σχετικές διατάξεις και μάλιστα από τις Διεθνείς Συμβάσεις, είναι σαφείς και δεν πρέπει να εφαρμόζονται ευκαιριακά και με χαλαρότητα, ώστε να διαιωνίζεται το πρόβλημα της μη ορθής και μη ασφαλούς εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

Αναλυτικά… 

Με αφορμή τα αποτρόπαια γεγονότα στο πλοίο «Blue Horizon» τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του επιβάτη Αντώνη Καρυώτη, συγκλήθηκε σήμερα εκτάκτως η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και εξέτασε όλα τα σχετικά ζητήματα που αναδείχθηκαν από τα πιο πάνω γεγονότα.

Δυστυχώς, διαπίστωσε για άλλη μια φορά, ότι η μη ορθή εφαρμογή των Νόμων και των Κανονισμών που αναφέρονται στην ασφάλεια της ναυτιλίας και των λιμανιών μπορούν να οδηγήσουν και οδηγούν σε ολέθρια αποτελέσματα.

Το πάγιο καθεστώς της υπερεργασίας των Ναυτικών μας και η παραβίαση των ορίων και ωρών απασχόλησης και ανάπαυσης, από τον μη εξορθολογισμό των δρομολογίων, οδηγούν μαθηματικά στην διακινδύνευση της ασφάλειας των ίδιων των πλοίων, των επιβατών και των δρομολογίων.

Οι σχετικές διατάξεις και μάλιστα από τις Διεθνείς Συμβάσεις, είναι σαφείς και δεν πρέπει να εφαρμόζονται ευκαιριακά και με χαλαρότητα, ώστε να διαιωνίζεται το πρόβλημα της μη ορθής και μη ασφαλούς εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

Δυστυχώς, η όλη κατάσταση επιβαρύνεται περισσότερο και από τις πραγματικές ελλείψεις και ιδιαιτερότητες των λιμανιών, τις οποίες έχουμε επισημάνει πλείστες όσες φορές και παρόλα αυτά εξακολουθούν να διαιωνίζονται, ειδικά δε στα νησιωτικά λιμάνια όπου οι υποδομές είναι υποτυπώδεις και έχουν παραμείνει κυριολεκτικά στην δεκαετία του ’60. Όμως οι σημερινές πραγματικές ανάγκες, το μέγεθος των πλοίων, ο αριθμός των διακινούμενων επιβατών και αυτοκινήτων και οι καιρικές συνθήκες δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα που κάνει τον Έλληνα Πλοίαρχο και το πλήρωμα να παίζουν το κεφάλι τους καθημερινά, κορώνα γράμματα.

Χάρη λοιπόν στις προσπάθειες και στην αυτοθυσία των Ναυτικών μας, που καλύπτουν ουσιαστικά τις τραγικές ελλείψεις στις υποδομές των λιμανιών και την ανεπάρκεια της Πολιτείας στον συγκεκριμένο τομέα, αποφεύγονται οι πλέον δυσάρεστες καταστάσεις και σε ετήσια βάση χωρίς ανθρώπινες απώλειες.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όπως αναφέρουμε και παραπάνω, οι δρομολογήσεις όπως αποφασίζονται από το Σ.Α.Σ. και εγκρίνονται από τον εκάστοτε Υπουργό, ακόμη και στα χαρτιά – και χωρίς να υπολογίζουμε τις έκτακτες δρομολογήσεις – παραβιάζουν με τον πιο εμφατικό τρόπο και στην πράξη όλα τα παραπάνω.

Η Πολιτεία οφείλει και πρέπει να λάβει άμεσα και χωρίς καμία αναβολή όλα τα απαραίτητα μέτρα που σκοπό έχουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Οι Έλληνες Ναυτικοί, τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους διεθνείς πλόες είναι παραδείγματα προς μίμηση για την ναυτοσύνη τους και για τον καθημερινό αγώνα που δίνουν για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Αυτός είναι διαχρονικά ο Έλληνας Ναυτικός και δεν είναι ανεκτό με αφορμή το τραγικό αυτό συμβάν και την επιλογή που έκαναν οι εμπλεκόμενοι σε αυτό, να κατηγορούνται και να στοχοποιούνται συλλήβδην όλοι οι Έλληνες Ναυτικοί.

Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αφού έλαβε υπόψη της όλα τα παραπάνω, αποφάσισε ομόφωνα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας την πραγματοποίηση 24ωρης Πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2023 από ώρα 00.01 π.μ. μέχρι 23.59 μ.μ. της ίδιας ημέρας και ταυτόχρονα αποφάσισε και την έμπρακτη στήριξη της οικογένειας του εκλιπόντος.

Για την Π.Ν.Ο.,
Με εντολή Διοίκησης

O Γενικός Γραμματέας
Εμμ. Τσικαλάκης

Κ.Δ.Ε.Π.Π.Α.Μ. – «ΤΑΠΙΣΕΡΙ – TAPISSERIE»: Από τη Νάξο στη Μύκονο

0

ΤΑΠΙΣΕΡΙ – TAPISSERIE 12-30 Σεπτεμβρίου 2023
Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου «Μαρία Ιγγλέση»
Εγκαίνια: Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2023 στις 20.00

Η ομαδική εικαστική έκθεση «ΤΑΠΙΣΕΡΙ – TAPISSERIE» εγκαινιάζεται στη Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου «Μαρία Ιγγλέση» την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2023 στις 20.00, σε οργάνωση Μάριου Βαζαίου και επιμέλεια Ίριδος Κρητικού.

Μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη παρουσίαση της έκθεσης «Ταπισσερί» στον ιστορικό χώρο του Πύργου Μπαζαίου στην ενδοχώρα της Νάξου το καλοκαίρι του 2022, οι σύγχρονες υφάνσεις των διακεκριμένων εικαστικών που συμμετέχουν στην έκθεση, ενεργοποιούνται και πάλι, προκειμένου να παρουσιαστούν στο ιστορικό κτήριο της Δημοτικής Πινακοθήκης Μυκόνου, με στόχο τον οργανικό διάλογο με τη μακρά υφαντική ιστορία του νησιού.

Δεκατρείς ολοκληρωμένες νησίδες ύφανσης, συνομιλούν με γνώση και αμεσότητα με την ελληνική διαχρονική υφαντική παράδοση. Ταυτόχρονα διαμορφώνουν συναρπαστικά νεωτερικά πλαστικά τοπία ύφανσης προτείνοντας νέους τρόπους υφαντικής, με διαφορετικά υλικά και επινοήσεις χειρωνακτικής διαδικασίας.

Στο πλαίσιο της εκθεσιακής δράσης, ο Μάριος Βαζαίος, διευθυντής του Φεστιβάλ Νάξου και η επιμελήτρια της έκθεσης, Ίρις Κρητικού, προσκαλούν δεκατρείς διακεκριμένους Έλληνες εικαστικούς να προχωρήσουν στη σύσταση ενός αυτοτελούς οργανικού πεδίου με εικαστικές, πλαστικές και συμβολικές πολυεπίπεδες αναφορές στη διαδικασία και το αναπάντεχο αποτέλεσμα της ύφανσης. Με τρόπο που συνδέεται απόλυτα με τις αρχετυπικές αναζητήσεις και την αισθητική ολότητα της ελληνικής υφαντικής.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
Ζωή Γαϊτανίδου, Μαίρη Γαλάνη-Κρητικού, Μαρία Γρηγορίου, Ειρήνη Γκόνου, Μανόλης Ζαχαριουδάκης, Νίκος Κόνιαρης, Μάρω Κορνηλάκη, Μαρία Κώτσου, Πανδώρα Μουρίκη, Γιάννης Παπαδόπουλος, Σοφία Πάσχου, Ισμήνη Σαμανίδου, Ιωάννα Τερλίδου.

Συντάσσοντας την εκθεσιακή δράση, οι συμμετέχοντες προχωρούν σε επιμέρους διαδραστικές με τον ιστορικό χώρο της Δημοτικής Πινακοθήκης Μυκόνου και οργανικές ως προς τη χρήση των υλικών υφαντικές εγκαταστάσεις με αισθητικές, πλαστικές και συμβολικές σημειώσεις και λύσεις στη διαδικασία και τις ανεξάντλητες δυνατότητες της ύφανσης. Χρησιμοποιώντας βαμβάκι, λινάρι, φυτίλι, τσουβάλι, μαλλί και μετάξι, σύρμα, υφάσματα, κλωστές, χειροποίητο χαρτί και χαρτόνι, γιούτα, σιζάλ, καλάμια και ξύλα, βαφές και κουρέλια, εξερευνούν, επαναπροσδιορίζουν και ανασυνθέτουν την υφαντική διαχρονία.

Η επιμελητική διαδικασία «ύφανσης» της έκθεσης, υπήρξε και αυτή εξίσου χειροποίητη με την πολύτιμη πρώτη ύλη της. Αγκαλιάζοντας και εγκαλώντας στην πορεία σε συμμετοχή, τόσο τους στημένους παραδοσιακούς αργαλειούς και τις βελόνες από τα Καλά Νερά του Πηλίου ως τα περίχωρα των Χανίων, του Ηρακλείου και της Νάξου, όσο και τις συναρπαστικές προτάσεις κεντητικής και ύφανσης που έφτασαν από την Αθήνα και την Αγγλία. Συγκεντρώνοντας, εντέλει, ένα διακριτό μέρος του ανθού των Ελλήνων δημιουργών που επίμονα καταπιάνονται και πειραματίζονται με την κλωστή και το υφάδι, με φυσικές βαφές και φυτικά νήματα, με χαμηλόφωνα μοτίβα και ευτελή υλικά που μετατρέπονται σε πολύτιμα.

Η έκθεση με διάρκεια στη Δημοτική Πινακοθήκη από τις 12 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2023 συγκεντρώνει επίσης σπάνια δείγματα τοπικής υφαντικής από ιδιωτικές συλλογές της Μυκόνου.

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιήσουν εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες.
Επιμέλεια: Iris Kritikou
Oργάνωση: Μάριος Βαζαίος
Διοργάνωση: Κ.Δ.Ε.Π.Π.Α.Μ. & ΑΙΩΝ Πολιτιστικός Οργανισμός – Φεστιβάλ Νάξου
Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου «Μαρία Ιγγλέση», Ματογιάννι 846 00 Μύκονος
Ώρες λειτουργίας: 11.00-14.00 & 19.00-23.00
τηλ: 2289027190, e-mail: kdeppamykonou@gmail.com

 

Ν. Ζαφειρόπουλος: Ο προστάτης – αρχαιολόγος των Κυκλάδων

0

Ο ξυλοδαρμός του Μανώλη Ψαρρού στη Μύκονο έβγαλε στην επιφάνεια την καθημερινότητα μιας κατηγορίας δημοσίων λειτουργών που παρέμενε έως σήμερα σε βολικό σκοτάδι.

Κείμενο της Μαργαρίτας Πουρνάρα (Αθηναϊκά Plus)

Μας ενδιαφέρει να προστατεύεται το παρελθόν μας και να αποκαθίστανται τα μνημεία μας αλλά ουδέποτε πάει το μυαλό μας στον αδιανόητο φόρτο εργασίας, στις ανθρωπογενείς και γραφειοκρατικές δυσκολίες, στις απειλές που έχει να αντιμετωπίσει κάποιος που διαλέγει να ασκήσει με ακεραιότητα το επάγγελμα του αρχαιολόγου στις Κυκλάδες.

Ο Δημήτρης Αθανασούλης, επικεφαλής της εκεί Εφορείας Αρχαιοτήτων σήμερα, αλλά και ο Ψαρρός πατούν στα χνάρια του ήθους και της πεισματικής αφοσίωσης που άφησε πίσω του ο σκαπανέας του metier τους. Ενα βιβλίο που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τον οίκο Μέλισσα είναι αφιερωμένο στον υπηρεσιακό βίο και στην προσωπικότητα του ανθρώπου αυτού, που οι περισσότεροι Ελληνες δεν τον γνωρίζουν, όμως θα έπρεπε να του ανάβουν ένα κεράκι και να τον ευγνωμονούν.

Ο αρχαιολόγος που προστάτευσε τις Κυκλάδες-1
Αρχαιότητες που μόλις έχουν βγει από το χώμα. 

 

Τίτλος του πονήματος «Από τη Μύκονο στο Αιγαίο – Νίκος Ζαφειρόπουλος. Ενας λόγιος αρχαιολόγος στο β΄ µισό του 20ού αιώνα». Γεννημένος το 1912, ανέλαβε αρχαιολόγος των Κυκλάδων και της Σάμου, το 1959. Μιλάμε για μια εποχή που τα περισσότερα από τα νησιά αυτά δεν είχαν λιμάνια, ενδεχομένως ούτε ρεύμα και οι κάτοικοι ζούσαν όπως και οι πρόγονοί τους χιλιάδες χρόνια πριν. Για να μεταβεί ο Ζαφειρόπουλος από τον έναν τόπο εργασίας στον άλλο, έπρεπε σχεδόν να παλέψει με τα στοιχεία της φύσης, να σκυλοπνίγεται με καΐκια και μέσα σε όλα να έχει να αντιμετωπίσει τη σοβαρή μάστιγα των αρχαιοκάπηλων.

Ηταν ένας αγώνας δρόμου εναντίον τους για το ποιος θα προλάβει να φτάσει πρώτος στα αρχαία. Ο έτερος εχθρός ήταν η έναρξη της έλευσης των τουριστών και τα σχέδια του κράτους να «αξιοποιήσει» τα νησιά αυτά, ανοίγοντας ασφάλτινους δρόμους και καταστρέφοντας ήδη από τότε τη φυσιογνωμία τους.

Ο αρχαιολόγος που προστάτευσε τις Κυκλάδες-2
Ο Νίκος Ζαφειρόπουλος θαυμάζοντας τον Κούρο της Σάμου.

 

Ακαταπόνητος, σεμνός, συνειδητοποιημένος για το μέγεθος του εθνικού έργου που είχε να επιτελέσει, ο Ζαφειρόπουλος ήταν πρότυπο πατριώτη αρχαιολόγου. To 1960 κατάφερε να κηρύξει υπό καθεστώς ειδικής προστασίας τους παραδοσιακούς οικισμούς. Αν σήμερα έχουν σωθεί η Χώρα Μυκόνου και άλλα μέρη, το οφείλουμε στη διορατικότητά του. Επί δεκαετίες, κατάφερε να φτιάξει μουσεία ανά τα νησιά με πενιχρά μέσα, να ανασκάψει, αλλά ίσως το πλέον τιτάνιο έργο του ήταν ότι επιμόρφωσε άλλους αρχαιολόγους, αρχιτέκτονες και συντηρητές για τον θησαυρό που έχουμε –και κοντεύουμε να χάσουμε μια και καλή– στις Κυκλάδες.

Ταυτόχρονα, με πειθώ και πλύση εγκεφάλου προσπάθησε να δώσει στους κατοίκους να καταλάβουν ότι κτίζοντας και αλλοιώνοντας, απλώς πριονίζουν το κλαδί πάνω στο οποίο κάθονται. Πρόκειται για ένα ωραίο βιβλίο-φόρο τιμής στον φωτισμένο αρχαιολόγο με την επιμέλεια της συντρόφου της ζωής του Φωτεινής Ζαφειροπούλου και της Ζώζης Παπαδοπούλου. Θα παρουσιαστεί στις 16 Σεπτεμβρίου, στο Γρυπάρειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Μυκόνου.

Με πληροφορίες από τη Kathimerini.gr

Μ. Σέργης: Ναξιώτες ήρωες πρωταγωνιστές σε συγκατοίκηση στην Αθήνα

0

Στο προηγούμενο σημείωμά μου στο NAXOSPRESS έγραφα τα εξής για τον λογοτέχνη Σωτήρη Δημητρίου με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του «Για μια Μαρίνα Τζάφου»: «…Τον θεωρώ ως έναν εκ των πέντε πρώτων νεοελλήνων λογοτεχνών. Έχω ασχοληθεί συστηματικά με το έργο του, και κάθε φορά που μελετώ τις σχέσεις Λαογραφίας-Λογοτεχνίας δεν χάνω ευκαιρία να παραπέμπω σ’ αυτόν ή να παραθέτω αποσπάσματά του, ενισχυτικά των δικών μου λαογραφικών απόψεων ή περιγραφών. Έγραψε λαμπρές σελίδες της σύγχρονης λαογραφικής ζωής πριν από τους λαογράφους».

Κείμενο του Μανόλη Σέργη (*)

Ως δεύτερη εισαγωγική παρατήρηση σημειώνω το εξής «συνδετικό στοιχείο»: Το 2022 κυκλοφορήθηκε ο συλλογικός τόμος Τρίτη Ηλικία. Διαχρονική και διεπιστημονική προσέγγιση. Στον τόμο αυτόν συμμετείχα με την εργασία μου «Περί γιαγιάδων και παππούδων: Μια αφήγηση με αυτοεθνογραφικά στοιχεία σε πέντε «ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ».[1]

Περιληπτικότατα, αναφέρω εδώ ότι επιχειρώ σ’ αυτήν να οριοθετήσω τις διαχρονικές σχέσεις παππούδων/ γιαγιάδων και των παιδιών τους σε τέσσερα «επεισόδια», έχοντας «κλέψει» τον τελευταίο όρο από τον αρχαιοελληνικό Τραγικό Λόγο.

Γράφω (μεταξύ άλλων) εκεί για το δεύτερο κατά σειράν «επεισόδιο» αυτών των σχέσεων, που αναφέρεται ἐν πολλοίς στη δεκαετία του 1980:  «… Στο γενικό αυτό πλαίσιο ιδεών και ιδεολογικών ανατροπών που επιχείρησα να μεταφέρω ἐν συντομίᾳ εδώ, η συγκατοίκηση με τους γέροντες γονείς θεωρήθηκε κατ’ αρχάς από μερίδα Νεοελλήνων ως δύσκολη συμβίωση. Η στάση αυτή βεβαίως συναρτήθηκε με τις θετικές ή τις αρνητικές σχέσεις γονέων – παππούδων – γιαγιάδων – παιδιών. Δεν υπολογίζονται οι ιδιαίτερες εκείνες περιπτώσεις που η επιλογή ενός γηροκομείου για την επιμελέστερη φροντίδα των γερόντων γονέων ήταν απολύτως απαραίτητη.

Ελλείψει χρόνου, οι εργαζόμενες μητέρες που δεν διέθεταν οικιακή βοηθό δυσκολεύονταν να περιποιούνται εκτός των μελών της πυρηνικής τους οικογένειας και τους γέροντες γονείς, που είχαν χρεία ενίοτε (τις περισσότερες φορές) ιδιαίτερης μέριμνας. Ο λαός του 1980 εθίζεται σε νέα καταναλωτικά πρότυπα (σε επιδεικτικές όμως μορφές κατανάλωσης, απενοχοποιείται δηλαδή η κατανάλωση), χειραφετείται σε άλλα. Από το 1974 κ.ε. παρατηρήθηκε μια δυναμική «επιστροφής των απωθημένων», όπως την ονομάζει ο Νικόλας Σεβαστάκης,[2] ανάδυσής τους καλύτερα, με την έννοια ότι ο λαός ένιωθε πως εδικαιούτο να απολαύσει όσα (από πλείστες αιτίες) είχε μέχρι τότε αποστερηθεί. Ο καθημερινός αγών των εργαζομένων ζευγαριών αφορούσε είτε στην καλυτέρευση των συνθηκών του βίου τους, είτε στην παντί τρόπῳ συμμετοχή στην κατανάλωση προϊόντων συμβολικού κύρους, ειδικά όταν τα οικονομικά μεγέθη τους βελτιώνονταν και ευνοούσαν τέτοιες καταναλωτικές συμπεριφορές.

Η συγκατοίκηση με τους γέροντες γονείς θεωρήθηκε αναχρονισμός, εμμονή στα καθιερωμένα, διότι στην αξιολόγησή της προσμετρήθηκαν (με μεγάλο βάρος) μόνον οι υπαρκτές παθογένειες της συνύπαρξης. Η εξέλιξη «έδειχνε» στροφή προς τους κρατικούς θεσμούς, ισχυροποιούμενους και βελτιούμενους τότε, προς τους βρεφονηπιακούς σταθμούς ή τα νηπιαγωγεία δηλαδή, προκειμένου περί των μικρών παιδιών, και προς τα γηροκομεία, προκειμένου περί των γερόντων. Ήταν ένας ‘‘καλώς εννοούμενος’’ εκσυγχρονισμός… Δεν θεωρείται πλέον αυτονόητο το χρέος των παιδιών να γηροκομούν τους ανήμπορους γονείς τους κατά τον «παραδοσιακό» τρόπο.

Παράλληλα, πολλοί γέροντες, ανίκανοι να αυτοεξυπηρετούνται, επιλέγουν οι ίδιοι τη λύση του γηροκομείου, για να μην επιβαρύνουν τα εργαζόμενα παιδιά τους. Ειδικά όταν γνωρίζουν ότι θα βρουν άνεση, περιποίηση και φροντίδα στο νέο τους καταφύγιο, και φυσικά ότι θα δέχονται συχνές επισκέψεις από τα παιδιά τους.

Εννοείται πως οι ‘‘ιδρυματοποιημένοι’’ γέροντες, απόμακροι από τη ζωή, αδυνατούν να διαδραματίσουν πλέον τον ρόλο τους,[3] και το στάτους τους μειώνεται σταδιακά μέχρι αφανισμού, αφού αδυνατούν να προσφέρουν υπηρεσίες, να είναι χρή-σιμοι.[4] Και πάλι όμως, η επαφή με τα εγγόνια ενδέχεται να έχει γι’ αυτούς υψίστη σημασία, αφού εκείνα μπορεί να καταστούν πηγή ζωτικότητας και ενδιαφέροντος, είναι πιθανόν να μειώσουν το βάρος της απομόνωσης.[5]

Πάντως δεν είμαι βέβαιος ότι η κλασική και στερεότυπη εικόνα του παππού ή κυρίως της γιαγιάς να διαβάζουν ένα παραμύθι στα εγγόνια τους, στο αστικό περιβάλλον, ήταν (μετά το 1974 εννοώ) ή είναι σήμερα ο κανόνας. Το αναλλοίωτο και ισχύον στερεότυπο είναι θαρρώ αυτό που αφορά στην καθημερινή συμμετοχή της γιαγιάς στις οικιακές εργασίες. Η  διαπίστωση, κατόπιν ερεύνης, ότι σήμερα η Τρίτη Ηλικία συνευρίσκεται είτε μόνον μαζί με τα εγγόνια της, είτε μόνη και απομονωμένη είναι σοβαρή ένδειξη περιθωριοποίησής της[6]».

Αν το 2022 που κυκλοφορήθηκε ο τόμος Τρίτη Ηλικία….είχε εκδοθεί το «Για μια Μαρίνα Τζάφου», σάς διαβεβαιώνω ότι θα είχα επισυνάψει (αυτούσιο σχεδόν) στο δικό μου επιστημονικό κείμενο το αφήγημα με τίτλο «Νάξος» τού παραπάνω λογοτεχνικού βιβλίου, ως ένα επιπλέον επιχείρημα υπέρ των απόψεών μου. Διότι το θέμα της συγκατοίκησης μιας γερόντισσας ναξιώτισσας μητέρας με την οικογένεια τού γιου της στην Αθήνα το αναλύει με τον δικό του λογοτεχνικό τρόπο ΚΑΙ ο συγγραφέας μας. Με μελανά χρώματα. Η συμπεριφορά του γιου της, της γυναίκας του, των παιδιών τους στην βιαίως μεταφερμένη στην Αθήνα γιαγιά μού είναι γνωστή και από οικεία παραδείγματα… Τα «οικεία» της πρόσωπα, σύμφωνα με τα περιγραφόμενα στο αφήγημα, την θεωρούσαν ως ένα μίασμα, την κατέστησαν ένα άχρηστο υποκείμενο, της συμπεριφέρονταν με σκαιό τρόπο, την αχρήστευσαν παντελώς, ωσάν να μην υφίστατο ως άνθρωπος στην «οικογένειά» τους.

Ό,τι πιο διαφορετικό, δηλαδή, από αυτό που υπαγορεύει η Ψυχολογία της Τρίτης Ηλικίας: Το σημαντικότερο, ίσως, για τους ανθρώπους της είναι να αισθάνονται χρήσιμοι, να νιώθουν ότι τους χρειαζόμαστε. Να καταγίνονται με οικιακές εργασίες, να προσέχουν τα εγγόνια τους, να διαδραματίζουν τον ανεπανάληπτο «παραδοσιακό» τους ρόλο τού να γίνονται ενεργητικοί φορείς της λαϊκής παράδοσης, να την «διοχετεύουν» στα εγγονάκια τους με ποικίλους τρόπους. Οι γέροντες έλληνες γονείς στη συντριπτική τους πλειονότητα (επιθυμούν να) διατηρούν υποστηρικτική γονεϊκή στάση προς τα παιδιά (τους) και προς τα εγγόνια τους. Αυτή η αίσθηση ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους.

Αφηγείται ο ναξιώτης γιος του διηγήματος σε έναν φίλο του: «… Μπήκα τις προάλλες σιγανά, την πλησίασα [τη γερόντισσα μάνα του] από πίσω κι όλο έλεγε, «με προσβάλλουν, Παναγία μου, με προσβάλλουν, με προσβάλλουν’’. Έ, πόσο ν’ αντέξεις; Άνθρωπος είσαι. Γιατί μάς γλωσσοτρώς συνέχεια; Έτσι μού ’ρθε να της δώσω μια να της χαλάσω το μούτρο…».  Της υποσχέθηκε επίσης ότι το προσεχές Πάσχα θα την φέρει πίσω στη Νάξο, στο χωριό της, μια ανεκπλήρωτη τελικά υπόσχεση. Αρκούμαι σ’ αυτά τα δύο παραδείγματα, παραλείπω άλλες εκδηλώσεις της απαράδεκτης συμπεριφοράς τους.

Τονίζω με έμφαση ότι:

(α) στη συγκεκριμένη (λογοτεχνική) περίπτωση δεν αποδίδονται στη στάση και τη συμπεριφορά της γερόντισσας προς τους «δικούς» της ανθρώπους (γιο, νύφη, παιδιά τους) αιτίες και αφορμές της παθογένειας,

(β) η συγκεκριμένη περίπτωση δεν συνιστά τον κανόνα αυτών των σχέσεων, αποτελεί όμως μια όψη του υπαρκτού προβλήματος που θίγω, και ο Σωτήρης Δημητρίου μάς έχει συνηθίσει (όπως έγραφα στο προηγούμενο σημείωμά μου στο NAXOSPRESS) στην παρουσίαση τού ξεχωριστού, τού μη κανονικού…

Επισημαίνω επίσης την τελευταία παρατήρηση του συγγραφέα: «Αλλά δεν μπορώ να κατανοήσω πως ενώ [ο γιος]  έλεγε αυτά τα λόγια δάκρυζε. Έστω ένα κάπως τανυσμένο δάκρυ» (σ. 129). Προφανώς ο Σ.Δ. επιχειρεί να επιρρίψει αλλού ένα σημαντικό τμήμα των ευθυνών του γιου για την απαράδεκτη συμπεριφορά του… Ή αισθανόταν κατά βάθος το ανεκπλήρωτο ηθικό του χρέος προς τη γερόντισσα μάνα του.

[1]«Περί γιαγιάδων και παππούδων: Μια αφήγηση με αυτοεθνογραφικά στοιχεία σε πέντε «επεισόδια», στον συλλογικό τόμο Μ. Μερακλής, Αριστ. Δουλαβέρας, Αναγν. Παπακυπαρίσσης, Μανόλης Σέργης (επιμ.), Τρίτη Ηλικία. Διαχρονική και διεπιστημονική προσέγγιση, Εκδόσεις Κ. & Μ. Σταμούλη, Θεσσαλονίκη 2022, 735-760.

[2] Ν. Σεβαστάκης, Κοινότοπη χώρα. Όψεις του δημόσιου χώρου και αντινομίες αξιών στη σημερινή Ελλάδα, Σαββάλας, Αθήνα 2004, 49.

[3] Eva Kahana, Boaz Kahana, «Theoretical and research perspectives on grandparenthood», Aging and Human Development 2 (1971), 265.

[4] Παίζω με τη βαθύτερη σημασία του επιθέτου. Σημαίνει «ικανοί να χρησιμοποιηθούν»…

[5] EvaKahana, BoazKahana, ό.π., 263.

[6] Ανδρέας Καρακίτσιος, Θέματα παιδικής λογοτεχνίας, Ζυγός, Αθήνα 2008.

(#) Μανόλης Γ. Σέργης Ομότ. Καθηγητής του Δ. Π. Θράκης 

 

ΣΥΡΙΖΑ: Στις 17 Σεπτεμβρίου η διαδικασία εκλογής προέδρου

0
kentriki-epitropi-syriza-logotupo-sima-thumb-large-thumb-large-1-thumb-large-3-thumb-large

Αναβάλλονται, λόγω των τραγικών επιπτώσεων από τις πλημμύρες, οι εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για την ανάδειξη προέδρου του κόμματος. Με απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας που συνεδρίασε εκτάκτως το βράδυ της Πέμπτης, οι εκλογές για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα διεξαχθούν μια εβδομάδα αργότερα, την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2023 ενώ ο β΄γύρος, αν χρειασθεί, θα γίνει στις 24 Σεπτεμβρίου 2023.

Η συνεδρίαση ξεκίνησε λίγο πριν από τις 9 το βράδυ, με την εισήγηση της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής (ΚΕΦΕ) που πρότεινε την αναβολή των προγραμματισμένων για την ερχόμενη Κυριακή εσωκομματικών εκλογών για την ναάδειξη επικεφαλής μεταξύ πέντε υποψηφίων (Εφη Αχτσιόγλου, Στέφανος Κασσελάκης, Νίκος Παππάς, Ευκλείδης Τσακαλώτος, Στέφανος Τζουμάκας).

Η συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας κρίθηκε αναγκαία καθώς είναι εξελισσόμενο το δράμα από τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία και σε άλλες πληγείσες περιοχές, με νεκρούς και αγνοούμενους σε χωριά του Δήμου Παλαμά Καρδίτσας και με την επιχείρηση απεγκλωβισμού ανθρώπων στις πλημμυρισμένες εκτάσεις.

Ο Νίκος Παππάς ήταν ο πρώτος από τους υποψηφίους που ζήτησε αναβολή των εκλογικών διαδικασιών: «Ζητώ τη μετάθεση των διαδικασιών εκλογής ηγεσίας του κόμματος κατά μία εβδομάδα. Η παράταξή μας πρέπει, υπό τον πρόεδρο της Κ.Ο., να γίνει το πραγματικό στήριγμα της ελληνικής κοινωνίας σε αυτήν την κρίσιμη κατάσταση».

Σε αυτή τη γραμμή κινήθηκε και ο Στέφανος Τζουμάκας: «Θέση μου είναι να αναβληθούν οι διαδικασίες εκλογής προέδρου στον ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ., μαζί με την έμπρακτη με κάθε μέσο υποστήριξή μας των περιοχών και των ανθρώπων που δοκιμάζονται».

Κατά τη διάρκεια της χθεσινής ημέρας, όλοι οι υποψήφιοι ανέβαλαν τις προγραμματισμένες επισκέψεις τους, συμφωνώντας πως οι εκλογές έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Η Εφη Αχτσιόγλου δεν πήγε στο Αγρίνιο, όπου θα απηύθυνε ομιλία, αλλά βρέθηκε στον Βόλο δίπλα στους πληγέντες.

Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος ανέβαλε την παρουσία του σε μέλη και στελέχη του κόμματος στη Νέα Ιωνία και ο Νίκος Παππάς δεν πραγματοποίησε την ανοιχτή πολιτική του συγκέντρωση στον Πειραιά. Το ίδιο έπραξε και ο Στέφανος Κασσελάκης στη Θεσσαλονίκη.

Αποστολή αλληλεγγύης
Ο ΣΥΡΙΖΑ επιβάλλεται αυτές τις δύσκολες ώρες με τον θεσμικό του ρόλο ως αξιωματική αντιπολίτευση να συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις στην αποκατάσταση των πληγέντων. Για αυτόν τον λόγο ο Σωκράτης Φάμελλος με αντιπροσωπεία του κόμματος βρέθηκε στη Θεσσαλία, αναβάλλοντας τις επαφές που είχε στη Θεσσαλονίκη ενόψει της ΔΕΘ. «Οι περιοχές του Βόλου που επλήγησαν τις προηγούμενες μέρες ήταν στις προτεραιότητες του Σχεδίου Διαχείρισης Κινδύνου Πλημμύρας που κυρώθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2018.

Ομως τα σχέδια αυτά έπρεπε να είχαν επικαιροποιηθεί και να είχαν αναθεωρηθεί και υποβληθεί επίσημα στην Ευρωπαϊκή Ενωση έως τις 31.12.2021, αλλά η κυβέρνηση δεν έλαβε τη σχετική μέριμνα», ανέφερε ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας.

Παράλληλα, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ετοιμάζει αποστολή αλληλεγγύης προς τους πληγέντες.

 

 

Refurbished iPhone: Οδηγός για την αγορά ενός μεταχειρισμένου κινητού

0

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου, ανακατασκευασμένου iPhone μπορεί να είναι μια έξυπνη επιλογή για πολλούς λόγους. Εδώ είναι ένας οδηγός που εξηγεί γιατί μπορεί να είναι επικερδής αγορά:

Οικονομία χρημάτων: Ένα Refurbished iPhone είναι συνήθως πολύ πιο φθηνό από ένα ολοκαίνουργιο. Αυτό μπορεί να επιτρέψει στον καταναλωτή να αποκτήσει πρόσβαση σε ένα ποιοτικό iPhone με μικρότερο κόστος.

Ελεγμένη ποιότητα: Οι ανακατασκευασμένες συσκευές περνούν από αυστηρούς ελέγχους ποιότητας προτού διατεθούν για πώληση. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότερες φθηνότερες συσκευές έχουν επιδιορθωθεί και ελέγχθει για προβλήματα.

Εγγύηση: Οι περισσότεροι πωλητές ανακατασκευασμένων iPhone παρέχουν εγγύηση, που σημαίνει ότι αν υπάρξουν προβλήματα με τη συσκευή μετά την αγορά, μπορείτε να την επιστρέψετε ή να την επισκευάσετε χωρίς επιπλέον έξοδα.

Βιώσιμοτητα: Η αγορά ενός μεταχειρισμένου iPhone συμβάλλει στη μείωση των αποβλήτων ηλεκτρονικών συσκευών και στην προστασία του περιβάλλοντος, καθώς δεν παράγεται νέα συσκευή για εσάς.

Επιλογή μοντέλου: Αν δεν θέλετε να επενδύσετε σε τελευταία μοντέλα, η αγορά μεταχειρισμένου iPhone σας επιτρέπει να επιλέξετε μεταξύ πολλών παλαιότερων μοντέλων που εξακολουθούν να παρέχουν εξαιρετική απόδοση. Πρέπει όμως να προσέξετε τον πωλητή από τον οποίο αγοράζετε το μεταχειρισμένο iPhone 11.

Βεβαιωθείτε ότι είναι ένας αξιόπιστος πωλητής, και ελέγξτε την πολιτική επιστροφής και εγγύησης πριν την αγορά. Με τη σωστή προσοχή, μπορείτε να βρείτε ένα εξαιρετικό μεταχειρισμένο iPhone που θα σας εξυπηρετήσει εξίσου καλά όπως και ένα καινούργιο, αλλά με μικρότερο κόστος.

Όταν αγοράζετε ένα ανακατασκευασμένο (refurbished) iPhone, υπάρχουν μερικά σημαντικά πράγματα που πρέπει να προσέξετε προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι αγοράζετε ένα υπολογιστικό προϊόν που λειτουργεί όπως πρέπει και είναι αξιόπιστο.

Εδώ είναι μερικά στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψη: 

Προέλευση και πιστοποίηση: Βεβαιωθείτε ότι το ανακατασκευασμένο iPhone προέρχεται από αξιόπιστο πηγές, όπως ο επίσημος κατασκευαστής Apple ή ένας αξιόπιστος προμηθευτής. Επιπλέον, θα πρέπει να διαθέτει πιστοποίηση ανακατασκευής από τον πωλητή.

Κατάσταση της μπαταρίας: Ελέγξτε την κατάσταση της μπαταρίας του iPhone. Μπορείτε να το κάνετε αυτό από τις ρυθμίσεις της συσκευής (Ρυθμίσεις > Μπαταρία > Κατάσταση μπαταρίας). Βεβαιωθείτε ότι η μπαταρία βρίσκεται σε καλή κατάσταση.

Εξωτερική εμφάνιση: Ελέγξτε το iPhone για οποιεσδήποτε φθορές ή γρατζουνιές στο πλαίσιο και την οθόνη. Αν υπάρχουν σημάδια φυσικής ζημιάς, ρωτήστε τον πωλητή για την ισχύ της εγγύησης και τον τρόπο αντιμετώπισης τέτοιων θεμάτων.

Λειτουργικότητα: Δοκιμάστε όλες τις λειτουργίες του iPhone, συμπεριλαμβανομένων των καμερών, του Wi-Fi, των αισθητήρων, του ήχου και των εφαρμογών. Ελέγξτε αν όλα λειτουργούν σωστά.

Λογισμικό: Βεβαιωθείτε ότι το iPhone τρέχει την τελευταία έκδοση του iOS και ότι δεν υπάρχουν προβλήματα με το λογισμικό.

Εγγύηση: Ελέγξτε αν ο πωλητής προσφέρει εγγύηση για το ανακατασκευασμένο iPhone. Η εγγύηση είναι σημαντική για την προστασία σας αν προκύψουν προβλήματα με τη συσκευή μετά την αγορά.

Επιπλέον, πρόκειται για ένα καλό να αναζητήσετε αξιολογήσεις και κριτικές για τον πωλητή προτού προβείτε στην αγορά, προκειμένου να επιβεβαιώσετε την αξιοπιστία του.