Τρίτη, 8 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1209

10η Σεπτεμβρίου – Παγκόσμια ημέρα κατά της αυτοκτονίας: Φοβάμαι σου λέω, φοβάμαι…

0
<< Φοβάμαι………. 
 
Φοβάμαι σου λέω, φοβάμαι…………. 
Αυτή η ψευδαίσθηση που ζω πως είναι η αλήθεια…………….. 
Αυτή η μοναξιά είναι το πιο σκοτεινό κελί………………….. 
Αυτή η έλλειψη αγάπης είναι η καταδίκη μου………………. 
Φοβάμαι σου λέω, φοβάμαι…………………. 
Πως κουβαλάω όλα τα βάρη του σύμπαντος κόσμου………………. 
Πως δεν υπάρχει σωτηρία κι είναι κρίμα……………………. 
Πως θα  περάσει η ζωή μου έτσι κι όχι αλλιώς…………………….. 
Φοβάμαι σου λέω, φοβάμαι…………………………. 
Και ότι δεν είναι ζωή αυτή που ζω………………………………..>> 
(από την ιστοσελίδα των ανώνυμων μελαγχολικών). 
 
Κείμενο του Σ/χος Κλινικού Ψυχολόγου Κωνσταντίνου Σκαρβέλη 
Είναι ένα μέρος της απάντησης (που θα προσπαθήσω, χωρίς να είμαι βέβαιος ότι θα 
το επιτύχω(!) ) στην ερώτηση: υπάρχει ζωή πριν το θάνατο;” 
Αλλά στην ερώτησή θα επανέλθω πιο κάτω. Πριν από αυτό θα ήθελα να δώσω 
κάποια άλλα στοιχεία. 
 
O  Π.Ο.Υ. (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) επισημαίνει ότι ο αριθμός αυτοκτονιών 
τα τελευταία 45 χρόνια έχει αυξηθεί κατά 60% παγκοσμίως. Κάθε 40¨ ένας άνθρωπος 
πεθαίνει ενώ κάθε 3¨ ένας άνθρωπος κάνει απόπειρα αυτοκτονίας. Οι προηγούμενοι 
αριθμοί αντιστοιχούν σε 1.000.000 ανθρώπους που πεθαίνουν “από το δικό τους 
χέρι”. Ο   Π.Ο.Υ προβλέπει (!) ότι ο αριθμός των αυτοχείρων ετησίως θα αυξηθεί, 
μέχρι το 2025, στους 1.500.000! 
 
# Η αυτοκτονία είναι η 2η κύρια αιτία θανάτου για νέους 15 έως 24 ετών και η 6η 
κύρια αιτία για παιδιά και νέους μεταξύ 5 και 14 ετών! 
Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρήθηκε, στην Ευρώπη, μια αύξηση των ποσοστών 
των νεότερων ηλικιών 
Σύμφωνα με τα νέα στατιστικά στοιχεία (πρέπει δε να ληφθεί υπ όψιν το γεγονός ότι 
πολλά κράτη αποκρύπτουν τα στοιχεία διότι η αυτοκτονία θεωρείται ακόμα ταμπού) 
οι περισσότεροι αυτόχειρες είναι άνδρες. Η ηλικιακή ομάδα που εμφανίζει τις 
περισσότερες αυτοκτονίες είναι τα άτομα άνω των 65 ετών. 
Στις γυναίκες υπάρχουν πολύ περισσότερες απόπειρες αυτοκτονίας  κατά τη νέα 
ορολογία : βλάβες του εαυτού τους από πρόθεση) που εν τέλει όμως έχουν ένα αίσιο 
τέλος. 
# Οι απόπειρες αυτοκτονίας είναι κατά 50 φορές περισσότερες από τις αυτοκτονίες. 
# Η αυτοκτονία είναι η 1η κύρια αιτία θανάτου για τους άνδρες ηλικίας μεταξύ 35 και 
39 ετών και για τις γυναίκες ηλικίας 30-34 ετών. 
Η αυτοκτονική συμπεριφορά αφορά τόσο την υπό ανάπτυξη, όσο και  τις 
αναπτυγμένες χώρες, όλες τις ηλικίες και όλα τα κοινωνικά στρώματα. 
 
Ποιοι αυτοκτονούν:  Οι σχετικές έρευνες εντοπίζουν το φαινόμενο σε : 
Ανέργους. 
Ανύπαντρους, χήρους, διαζευγμένους, χωρισμένους (σε διάσταση). 
Χρήστες ουσιών (ναρκωτικά, αλκοόλ….). 
Άτομα με ιστορικό απόπειρας ή οικογενειακό ιστορικό αυτοκτονίας. 
Άτομα με πολύ σοβαρή σωματική νόσο ή αναπηρία ή χρόνιο πόνο. 
Άτομα με ψυχικές διαταραχές (κατάθλιψη π.χ.). 
Είναι ξεκάθαρη η συσχέτιση της ψυχοπαθολογίας με την αυτοκτονική 
συμπεριφορά. 
 
 Μόνο η κατάθλιψη μας οδηγεί στην αυτοκτονία ; 
Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν στην αυτοκτονία; 
Στρεσογόνα γεγονότα που προκαλούν άγχος, σύγχυση, απελπισία, αυτο
αμφισβήτηση, πίεση για επιτυχία, οικονομική αβεβαιότητα, αποτυχία στις 
διαπροσωπικές σχέσεις. 
Τέτοια γεγονότα είναι, μεταξύ άλλων:  
# Απώλεια αγαπημένου προσώπου, αιμομιξία ή κακοποίηση στην παιδική ηλικία, 
αποτυχία στο σχολείο, αισθηματική απογοήτευση, αυτοκτονία κάποιου αγαπημένου 
προσώπου, σωματική ή ψυχική νόσος, απώλεια δουλειάς, απόρριψη, διαζύγιο, 
αλλαγές στο ευρύτερο κοινωνικό πολιτιστικό περιβάλλον, στο στενό οικογενειακό 
κύκλο («αναδομημένη» οικογένεια, οι δυσκολίες στην οικογένεια και ιδιαίτερα στη 
σχέση με τους γονείς)…. 
# Η επίπτωση των αυτοκτονιών έχει επίσης συσχετισθεί με εποχιακή κατανομή. Στην 
Ελλάδα μεγαλύτερη επίπτωση έχει παρατηρηθεί το μήνα Ιούνιο, που παρουσιάζει και 
τη μεγαλύτερη ηλιοφάνεια. 
# Η άνοιξη, με το αισιόδοξο φυσικό περιβάλλον, αποτελεί μια οδυνηρή αντίθεση στην 
απελπισία και την καταθλιπτική συναισθηματική κατάσταση. 
# Σε μερικές περιπτώσεις η αυτοκτονία μπορεί να φαίνεται σαν μια «λύση». Σ όλες 
όμως, αποφέρει τη «λύτρωση». 
Ο άνθρωπος που σκέφτεται να αυτοκτονήσει κατά βάθος δε θέλει να πεθάνει. Αυτό 
που θέλει είναι να σταματήσει να υποφέρει. 
Η αυτοκτονία δεν αποτελεί λύση! Πάντα υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις στη ζωή 
αρκεί να μπορούμε να τις αντιληφθούμε και να τις αξιοποιήσουμε. 
Η παρέμβαση ενός ειδικού μπορεί να βοηθήσει.  
Εξαιρετικός αγχογόνος παράγοντας φαίνεται ότι αποτελεί και η στρατιωτική θητεία, 
ειδικά για τους νεοσύλλεκτους, που  πηδούν από την πολιτική στην στρατιωτική ζωή 
«με ότι αυτό συνεπάγεται στην ψυχική λειτουργία του νέου: από τη μία δεδομένη 
κατάσταση (οικογένεια, φίλοι, σχέσεις, «ελευθερία», εργασία, σπουδές) σε μια άλλη 
άγνωστη, αβέβαιη, σκληρότερη από πλευράς ελεύθερης βούλησης, κινήσεων, 
αποφάσεων, επιλογών και οριοθέτησης της καθημερινότητας. (psychognosia. 
blogspot.com….) 
Οι έρευνες, για το 2006, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο πρώτος και 
σημαντικότερος λόγος αυτοκτονίας στο στράτευμα είναι οι σχέσεις με το άλλο φύλλο 
(50%), ακολουθεί, ως αιτία, τα προβλήματα στην οικογένεια (35%) και με μικρότερο 
ποσοστό (5%) ακολουθεί η χρήση τοξικών ουσιών, προβλήματα εντός της μονάδος και άλλοι εξωτερικοί παράγοντες (ερεθίσματα κατά τις ώρες της μεγάλης 
συναισθηματικής φόρτισης μέσω κινητών τηλεφώνων-συνομιλίες-SMS-).  
Για το 12% των νεοσύλλεκτων η ζωή δεν έχει νόημα («ελευθεροτυπία» 
Δεκέμβριος 2006). 
 
Σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει (πότε θετικά αλλά συχνότερα αρνητικά )σε 
πολύ μεγάλο βαθμό την συμπεριφορά των ανθρώπων σε θέματα που αφορούν 
γενικότερα την υγεία τους αλλά και ειδικότερα τις αυτοκτονίες είναι τα ΜΜΕ (μέσα 
μαζικής ενημέρωσης) και μάλιστα όταν γίνεται αναφορά, απ αυτά, σε μεθόδους που 
προκαλούν…ανώδυνα (!) το θάνατο. 
 
Στις περιπτώσεις αυτές τα ΜΜΕ καλύπτουν ευρέως τα γεγονότα (αυτοχειρία με 
ανώδυνο τρόπο) δίδοντας τους συχνά μια… ρομαντική νότα! Ο δε  ανώδυνος τρόπος 
γίνεται της…μόδας. 
 
Ο τρόπος αυτοκτονίας εξαρτάται από την εύκολη πρόσβαση στα μέσα, στην ευκολία 
με την οποία μπορούν αυτά να χρησιμοποιηθούν και στην επικρατούσα «μόδα-ιδέα». 
 
Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι είναι:  
 
# Για τους άνδρες: απαγχονισμός, με  όπλο, πτώση από ύψος. 
 
# Για τις γυναίκες: χάπια, από ασφυξία (μαγκάλι, υγραέριο…),  πτώση από ύψος. 
 
# Για τους νέους:  χάπια, πρόκληση αιμορραγίας (κόψιμο φλεβών στους καρπούς). 
 
Μια νέα τάση που τείνει σε άνοδο είναι η χρήση του διαδυκτίου, μέσω προσωπικών 
ιστοσελίδων (blog), για την ανακοίνωση της πρόθεσης αυτοκτονίας, την αναζήτηση 
τρόπων αυτοκτονίας, τη συμπαράσταση για επιτυχημένη αυτοκτονία, αλλά και σα 
χώρος όπου ο χρήστης αυτού του μέσου έχει τη δυνατότητα να εκφράσει την 
υπαρξιακή του αγωνία, να βγάλει κραυγή βοήθειας και να αναζητήσει 
συμπαράσταση. 
 
Το άτομο που επιχειρεί την αυτοχειρία δίδει κάποια προειδοποιητικά σημάδια: 
 
Ξαφνικές και χτυπητές αλλαγές στη συμπεριφορά του. 
Αποφεύγει τους φίλους του, τους συγγενείς του, τις κοινωνικές 
δραστηριότητες. 
Αυτοχαρακτηρίζεται άχρηστος, ανίκανος, δυστυχισμένος. 
Μιλά για θάνατο και αυτοκτονία. 
Δυσκολεύεται στον ύπνο, παρουσιάζει διαταραχές στη λήψη τροφής, χάνει το 
ενδιαφέρον του για τη ζωή. 
Χαρίζει στους άλλους δικά του αντικείμενα που αγαπούσε. 
Έχει τάση να παθαίνει περισσότερα ατυχήματα και παρατηρείται 
συμπεριφορά αυτοτραυματισμού. 
Τακτοποιεί τις υποθέσεις του, τις οικονομικές του εκκρεμότητες. 
Κάνει τη διαθήκη του. 
Έχει προβεί προηγουμένως σε απόπειρα. 
συναισθηματική υπερεμπλοκή. 
 
 Στη βασική ερώτηση  εάν υπάρχει ζωή πριν το θάνατο απαντώ μονολεκτικά: ναι 
Πέραν όμως από το ναι, θα ήθελα να εκφράσω κάποιες σκέψεις-πεποιθήσεις μου για 
το ποιά ζωή ζει το άτομο πριν επιφέρει το ίδιο του το τέλος. 
 
Το παιδί είναι ένα άτομο που εξελίσσεται. Η εξέλιξη του δεν μπορεί να πραγματωθεί 
παρά μόνον και εφόσον υπάρχουν κάποιες κατάλληλες συνθήκες. Αυτές οι συνθήκες, 
απαραίτητες στην αρμονική εξέλιξη του παιδιού, δεν είναι στατικές, δεν είναι 
προκαθορισμένες ούτε αμετάβλητες. Αντίθετα, αλλάζουν και ποιοτικά αλλά και 
ποσοτικά, ανάλογα με την ηλικία και τις ανάγκες του παιδιού και σε συνάφεια με 
εξωτερικούς παράγοντες. 
 
Η παιδική ηλικία είναι η κατεξοχήν περίοδος της αθωότητας και της εμπιστοσύνης. 
Πολλά σπουδαία «παίζονται» κατά την εφηβεία 
 
Η εφηβεία είναι ο ενδιάμεσος σταθμός που συνδέει την παιδική με την ενήλικη 
ηλικία. Εάν, κατά την παιδική ηλικία, οι ανάγκες αφορούν την αγάπη και την 
προσοχή, την ασφάλεια και τη σταθερότητα, τα «όρια» και τους κανόνες 
συμπεριφοράς, το παιχνίδι…, κατά την εφηβεία οι ανάγκες είναι άλλης φύσεως και 
χαρακτηρίζονται από έντονη ευαλώτητα, αλλαγές, σύγχυση και από την αναζήτηση 
ταυτότητας. 
 
Το σώμα μεταμορφώνεται, ερωτεύεσαι…το γυμνάσιο, μετά το λύκειο, δεν είναι τόσο 
εύκολα τα πράγματα και από πάνω έχεις και τους γονείς! 
 
Κατά την εφηβεία όλα αλλάζουν, πρέπει να βρεις καινούρια σημεία αναφοράς. 
Ψάχνεις να φτιάξεις μια νέα εικόνα και να επιβάλλεις την προσωπικότητά σου, 
διαφοροποιώντας την εμφάνισή σου, αντιτιθέμενος στους γονείς σε κάθε ευκαιρία 
(γεύματα, έξοδοι, διαβάσματα, παρέες, οικιακές δουλειές…). 
Στις περισσότερες των περιπτώσεων, όλα αυτά περνούν σχετικά ανώδυνα. 
Αλλά μερικοί έφηβοι-ες νοιώθουν πολύ άσχημα. Έχουν μεγάλη δυσκολία να 
ξεπεράσουν την παιδική τους ηλικία. Αυτό που μέχρι τότε ήταν μόνο στη φαντασία 
τους  ζωή του ενήλικα, η εργασία…) γίνεται μια πραγματικότητα που όσο πάει και 
πλησιάζει και γίνεται ανυπόφορη, σε τέτοιο βαθμό, κάποιες φορές, που οδηγεί σε 
αποφευκτικές συμπεριφορές (ναρκωτικά, ανορεξία-βουλιμία, αλκοόλ, 
σκασιαρχείο….). 
 
Οι έφηβοι –ες του σήμερα είναι παιδιά της νέας τεχνολογίας, που «λειτουργούν» το 
κινητό και το διαδίκτυο καλλίτερα από τους ενήλικες γονείς τους. Ζουν στον κόσμο 
της πληροφόρησης και της πληροφορικής, φορές έντονα, σε σημείο που να 
«χάνονται». Έχουν πειραματιστεί καινούριους τρόπους «κοινωνικοποίησης». 
Αναζητούν νέους τύπους ανεξαρτησίας, συχνά στο περιθώριο από τον κόσμο των 
ενηλίκων. Είναι πιο ευάλωτοι σε εξωτερικούς παράγοντες-ερεθίσματα όπως το χασίς, 
τα ναρκωτικά το αλκοόλ, η πορνογραφία και η παιδοφιλία μέσω διαδικτύου. 

Έχουν γεννηθεί σε ένα κόσμο νέας οικονομίας όπου βασιλεύει η παγκοσμιοποίηση και αυτό ανατρέπει όλα τα προηγούμενα μοντέλα ζωής και εργασίας.

Τα σημερινά παιδιά είναι μέλη νέων τύπων οικογενειών που επικρατεί «η συμμετοχική δημοκρατία». Κάποια από αυτά έχουν ζήσει «την ανασύσταση» της οικογένειας ή άλλου τύπου οικογένειας όπως η μονογονεϊκή , η γονεϊκή συμβίωση έξω από τα δεσμά του γάμου, να βρεθούν να συμβιώνουν με ετεροθαλή αδέλφια κ.λπ.

Η οικογένεια είναι μια φυσική ομάδα που μορφοποιείται και οργανώνεται σταδιακά μέσω δοκιμασιών, αλληλεπιδράσεων, επαναπροσδιορισμών και διορθωτικών κινήσεων. Η οικογένεια γίνεται «πρωτότυπη συστημική μονάδα» που λειτουργεί με νόμους και κανόνες που έχουν μια ιδιαίτερη λειτουργία σε αυτό το «σύστημα» και το διευκολύνουν να διατηρήσει την ομοιοστασία του, δηλαδή τη συνοχή, την ευελιξία και την εύρυθμη λειτουργία του.

Η οικογένεια λειτουργεί σαν ένα σύστημα που μπορεί να είναι κλειστό ή ανοιχτό. Οι μηχανισμοί ομοιοστασίας και οι ικανότητές του για προσαρμογή του εξασφαλίζουν μια σχετική ισορροπία. Αυτή η ισορροπία μεταβάλλεται με το χρόνο και ανάλογα με τις μεγάλες στιγμές της ζωής του καθενός (γέννηση, αναχώρηση, χωρισμός, σχολικές επιδόσεις, επαγγελματικός προσανατολισμός, διαφοροποιήσεις και μεταβολές) το σύστημα χρειάζεται να ορίσει εκ νέου το πλαίσιο λειτουργίας του και προπάντων την ομοιοστασία του. Σε τέτοιες περιπτώσεις η ισορροπία του συστήματος είναι λίγο-πολύ δύσκολο να επιτευχθεί ξανά.

Η οικογενειακή ζωή είναι περίπλοκη: το να ζεις ευτυχισμένα ως ζευγάρι δεν είναι προφανές. Ούτε είναι ιδιαίτερα εύκολο και απλό να διαπαιδαγωγήσει κανείς τα παιδιά του “σωστά”. Πράγματι, η ζωή σε μια πολυμελή οικογένεια φέρνει σε στενή επαφή πολύπλοκες προσωπικότητες: ο πατέρας και η μητέρα ενεργούν και αντιδρούν ανάλογα με τις προηγούμενες εμπειρίες τους που έχουν από τις πατρικές τους οικογένειες. Κάθε παιδί ενεργεί και αντιδρά ανάλογα με τη “θέση” του μέσα στην οικογένεια, τη δική του υποκειμενικότητα, που είναι διαφορετική από εκείνη των γονιών ή των αδελφών του. Καθένας ζει και εξελίσσεται με ψυχολογικά κριτήρια άγνωστα για τους άλλους.

Ο κόσμος μας «έφτιαξε» τους βαρβάρους του, που δεν αναμορφώνουν πια ούτε καταστρέφουν, αλλά φέρνουν μέσα τους την άρνηση κάθε κοινωνικής ζωής.
Επιλέξαμε τον βραχυπρόθεσμο ωφελισμό αφήνοντας τους νέους μας πολιτιστικά μετέωρους.

10 Σεπτεμβρίου : Παγκόσμια ημέρα κατά της αυτοκτονίας 

 

Airbnb: Ξεκινάει …παγκόσμιος πόλεμος

0
airbnb

Από τη Νέα Υόρκη μέχρι το Εδιμβούργο, η καμπάνια που κάνουν προορισμοί από όλο τον κόσμο κατά της Airbnb εντείνεται. Σε αυτούς προστέθηκαν την τελευταία εβδομάδα άλλοι δύο.

Το North Devon κήρυξε σε δημόσια διαβούλευση νομοθεσία για την απαγόρευση ενοικίασης στην Airbnb σπιτιών πολλαπλής κατοχής, δηλαδή κατοικιών με κοινόχρηστους χώρους για περισσότερα από ένα νοικοκυριά. Ο δήμος θεωρεί ότι έτσι θα μπει ένα φρένο στις υψηλές τιμές αλλά και στην έλλειψη διαθεσιμότητας σπιτιών ενοικίασης για τους κατοίκους.

Παράλληλα, αυστηρό πλαίσιο για την Airbnb έθεσε σε ισχύ η Νέα Υόρκη, καθώς προβλέπει ότι η ενοικίαση μικρότερη των 30 ημερών επιτρέπεται μόνο εάν οι ιδιοκτήτες είναι επισήμως εγγεγραμμένοι στο μητρώο του δήμου, καθώς και ότι ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να είναι παρών στο σπίτι καθόλη τη διάρκεια της διαμονής. Επίσης, δεν επιτρέπονται περισσότεροι από 2 επισκέπτες ανά ενοικίαση, κάτι που έχει χαρακτηριστεί ως de facto απαγόρευση στην πλατφόρμα.

Στη Σκωτία, σύμφωνα  με νέα νομοθεσία, οι ιδιοκτήτες έχουν στη διάθεσή τους λίγες εβδομάδες προκειμένου να αιτηθούν άδειας για τη φιλοξενία επισκεπτών, διαφορετικά τους επιβάλλεται πρόστιμο 2.500 λιρών και απαγόρευση ενοικίασης.

Τον Οκτώβριο έρχεται η εκπνοή της προθεσμίας για τους ιδιοκτήτες σπιτιών στην Αγγλία και την Ουαλία, μέχρι την οποία θα πρέπει να συμμορφωθούν με ρυθμίσεις υγιεινής και ασφάλειας. Οι κανονισμοί προβλέπουν εγκατάσταση πορτών προστασίας από τη φωτιά και συναγερμού καπνού σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού. Η Ουαλία εισήγαγε επίσης νέο σύστημα κατηγοριοποίησης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις.

Από το 2008 πολλές πόλεις, όπως η Βαρκελώνη, το Μαϊάμι, το Άμστερνταμ και η Παλμα ντε Μαγιόρκα, εισήγαγαν τις πρώτες ρυθμίσεις στην αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων.

Τον Ιούνιο του 2023, η Φλωρεντία αναζητούσε τρόπους να απαγορεύσει τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σε όλα τα σπίτια που βρίσκονται στο ιστορικό της κέντρο, σε μια προσπάθεια να αποδεσμεύσει σπίτια για τους κατοίκους. Σε πρόταση του δημάρχου Dario Nardella με μότο «σώστε τα ιστορικά κέντρα», περιλαμβανόταν σχέδιο απαγόρευσης οποιουδήποτε συμβολαίου βραχυχρόνιας μίσθωσης στο κέντρο της πόλης και η προσφορά φορολογικών ελαφρύνσεων ώστε να ενθαρρυνθεί η αγορά κατοικιών από μόνιμους κατοίκους.

Άλλωστε, η κεντρική κυβέρνηση της Ιταλίας επεξεργάζεται ρύθμιση με την οποία θα επιβάλλονται δύο διανυκτερεύσεις τουλάχιστον στις πιο τουριστικές πόλεις της χώρας, και ενδέχεται να απαιτείται από τους ιδιοκτήτες στην Airbnb  να έχουν εθνικό κωδικό ταυτοποίησης.

Η Μελβούρνη αναζητά πλαίσιο κατά της Airbnb καθώς υπάρχουν ανησυχίες ότι η άνοδος της δημοφιλίας της αναγκάζει τους ντόπιους να βρουν κατοικία έξω από την πόλη. Η τοπική κυβέρνηση της Βικτώρια ανακοίνωσε το Μάιο ότι επεξεργάζεται νέα μέτρα που θα βάλουν όριο στον αριθμό των διανυκτερεύσεων τον οποίο θα μπορούν να προσφέρουν προς ενοικίασης οι ιδιοκτήτες μέσω της  Airbnb, και θα δίνουν τη δυνατότητα στους δήμους να επιβάλλουν στους ιδιοκτήτες υψηλότερo επιτόκιο.

Στη Μαλαισία, ο τουριστικός προορισμός Penang επέβαλε απαγόρευση σε όλες σχεδόν τις μορφές βραχυχρόνιας μίσθωσης σε οδούς με οικίες κατοίκων. Υπό το νέο πλαίσιο, μόνο εμπορικά ακίνητα όπως εξυπηρετούμενα διαμερίσματα θα μπορούν να φιλοξενούν επισκέπτες βραχυχρόνιας μίσθωσης και θα μπορούν να ενοικιάζονται έως 180 ημέρες το χρόνο.

Στη Σεβίλλη οι βραχυχρόνιες μισθώσεις θα πρέπει από φέτος να έχουν εγκατεστημένες συσκευές καταμέτρησης ήχου οι οποίες θα καταγράφουν τα επίπεδα των Ντεσιμπελ που παράγουν οι τουρίστες κατά τη διαμονή τους, σε μια προσπάθεια να προληφθεί η ηχορύπανση στην πόλη. Εάν οι φιλοξενούμενοι ξεπεράσουν τα προβλεπόμενα μεγέθη, θα ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης και θα πρέπει να λάβει δράση ή να καταβάλλει πρόστιμο.

Και στην Ελλάδα; Συζητήσεις επί συζητήσεων…

Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr

Θεσσαλία: «Πνίγηκε» ο μεγαλύτερος τροφοδότης της χώρας

0

Βαριές επιπτώσεις που θα «μεταδοθούν» στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας θα έχει η άνευ προηγουμένου καταστροφή που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας.

Η τρίτη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας με πληθυσμό 688.255 κατοίκους (απογραφή 2021) και με συμμετοχή στο συνολικό Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) της τάξεως του 5,5% (άνω των 10 δισ. ευρώ), είναι ο μεγαλύτερος τροφοδότης της χώρας σε αγροτικά προϊόντα, κρέας, γάλα, τυρί κ.ο.κ. Το αρνητικό αποτύπωμα που θα αποκαλυφθεί με την απόσυρση των υδάτων από τεράστιες εκτάσεις του θεσσαλικού κάμπου, αλλά και του νομού Μαγνησίας, θα προκαλέσει σοκ.

Το μέγεθος της καταστροφής είναι αδύνατο να καταγραφεί αυτήν την ώρα καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη. Ωστόσο, όπως αναφέρει μιλώντας στη «Naftemporiki» ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Λάρισας η «Νέα Ένωση», Φώτης Παπαδόπουλος, τίποτα δεν θα είναι το ίδιο, καθώς οι καταστροφές -πλην των οικιών και των υποδομών- στη φυτική παραγωγή, στο ζωικό κεφάλαιο και σε εξοπλισμό θα είναι ανυπολόγιστες.

Σύμφωνα πάντα με τον Φώτη Παπαδόπουλο, ο οποίος είναι «εκτοπισμένος» λόγω εκκένωσης του χωριού του Μάνδρα και είχε μεταφερθεί σε άλλο οικισμό 14 χιλιόμετρα μακριά, «η κατάσταση είναι απελπιστική. Δεν είχαμε και δεν έχουμε καμία ενημέρωση. Χθες χτύπησαν οι καμπάνες και φύγαμε από το χωριό. Ο κάμπος της Μάνδρας έχει πλημμυρίσει. Είκοσι χιλιάδες στρέμματα είναι βυθισμένα σε πέντε μέτρα νερό, που συνεχίζει να ανεβαίνει». Σε ερώτηση αν έχει κάποια εικόνα για το μέγεθος της καταστροφής, μας είπε απλώς ότι είναι ανυπολόγιστη.

Στις λάσπες η παραγωγή που ήταν στις αποθήκες

«Η κατάσταση είναι αφόρητη. Δεν είναι μόνο οι ζημιές στις καλλιέργειες. Είναι και στις αποθήκες, στη δική μου έχω 150 τόνους αγροτικής παραγωγής και μηχανήματα. Δεν ξέρω σε τι κατάσταση είναι αυτή τη στιγμή. Έφυγα και το νερό απείχε 50 εκατοστά από να πλημμυρίσει. Η αποθήκη ενός συναδέλφου πλημμύρισε με 200 τόνους αγροτικών προϊόντων μέσα. Είναι ανυπολόγιστη η καταστροφή, όλα τα μηνύματα που μου έρχονται από μέλη του συνεταιρισμού είναι τα ίδια».

Ο ίδιος αναφέρει ότι δεν έχουν χαθεί μόνο παραγωγές. «Έχει χαθεί ποτιστικός εξοπλισμός, καλλιεργητικά μηχανήματα, εγκαταστάσεις, αγροτικά εφόδια, ό,τι υπήρχε», για να συμπληρώσει και μια ακόμη μαρτυρία που αφορά την κτηνοτροφία: «Από προχθές, οι κτηνοτρόφοι στο χωριό Κουτσόχερο, που έχει πολλά κοπάδια, προσπαθούσαν να τα μεταφέρουν σε πιο ψηλά σημεία για να τα διασώσουν» κατέληξε ο κ. Παπαδόπουλος.

Πόσα προσφέρουν οι πληγείσες περιοχές
Ας δούμε όμως τι προέρχεται από τις πληγείσες περιοχές. H φυτική παραγωγή στη Θεσσαλία, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, κατέχει την πρώτη θέση μεταξύ των λοιπών περιφερειών της Ελλάδας στο σκληρό σιτάρι και το κριθάρι (το ένα τρίτο της ελληνικής παραγωγής σε ποσότητα και για τα δύο προϊόντα).

Αυτή τη στιγμή η συγκομιδή στα σιτηρά έχει ολοκληρωθεί, ωστόσο από τις πρώτες εκτιμήσεις έχουν καταστραφεί μεγάλες ποσότητες μέσα στις αποθήκες. Το πόσες ακριβώς θα καταγραφεί στο επόμενο διάστημα. Είναι δεδομένο, πάντως, ότι θα υπάρξει πρόβλημα στην επάρκεια και στις τιμές των σιτηρών. Επίσης, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η νέα καλλιεργητική περίοδος για τα σιτηρά ξεκινά τον Νοέμβριο και είναι άγνωστο αν θα είναι εφικτή η εκκίνηση ή πόσες από τις εκτάσεις που έχουν πλημμυρίσει θα είναι σε κατάσταση να καλλιεργηθούν.

Επίσης, η Θεσσαλία είναι η πρώτη περιφέρεια στην παραγωγή βιομηχανικών φυτών (38% της παραγωγής βαμβακιού, 52,8% της παραγωγής βιομηχανικής ντομάτας) και σε αρκετά φρούτα και ξηρούς καρπούς (αχλάδια 54,7%, αμύγδαλα 51,7%, κάστανα 39,5%, καρύδια 26,3%). Μεγάλη επίσης είναι και η παραγωγή καλαμποκιού, που επίσης στην πλειονότητά του δεν έχει συγκομισθεί.

Όσον αφορά τη ζωική παραγωγή, στον σημαντικότερο κλάδο της κτηνοτροφίας που είναι η αιγοπροβατοτροφία, στη Θεσσαλία παράγεται το 19,4% του εγχώριου πρόβειου γάλακτος και το 13,7% του εγχώριου αιγείου γάλακτος. Ακολουθούν η βοοτροφία που παράγει το 18,5% της ελληνικής παραγωγής βόειου κρέατος και το 19,7% του βόειου γάλακτος και η χοιροτροφία που παράγει το 10% της εθνικής παραγωγής χοιρινού κρέατος. Στον κλάδο τροφίμων-ποτών, ο τομέας των γαλακτοκομικών προϊόντων είναι ο πιο σημαντικός.

Οι επιχειρήσεις της περιφέρειας Θεσσαλίας παράγουν το 40% των μαλακών τυριών και το 25% των σκληρών τυριών, έχοντας την εθνική πρωτιά.

Σημαντικές επιδόσεις έχει και ο κλάδος των ποτών (οίνοι, αποστάγματα). Οι επιχειρήσεις του κλάδου οινοποιούν τη μεγαλύτερη ποσότητα σταφυλιών από αυτή που παράγεται στην περιφέρεια (ενώ διαθέτει το 6% των αμπελιών, οινοποιείται το 10,3% της παραγωγής).

Στη Θεσσαλία, ο αγροδιατροφικός κλάδος δίνει τις μισές σχεδόν εξαγωγές της περιφέρειας, με το 41% προέρχεται από τα γαλακτοκομικά και το 37% από μεταποιημένα λαχανικά και φρούτα.

Σε αναζήτηση στέγης
Αυτή τη στιγμή σίγουρα προέχει η διάσωση των εγκλωβισμένων ανθρώπων. Η επόμενη μέρα θα είναι τραγικά δύσκολη για την περιφέρεια. Πάρα πολλοί κάτοικοι θα πρέπει να αναζητήσουν στέγη καθώς πάρα πολλά σπίτια έχουν υποστεί μεγάλες ζημιές. Θα πρέπει να εξασφαλίσουν μεταφορικά μέσα, αφού πολλαπλάσια είναι τα αυτοκίνητα που έχουν καταστραφεί, όπως επίσης και οι υποδομές (δρόμοι, γέφυρες κ.ο.κ). Μετά από πολλούς μήνες Η γενική εκτίμηση είναι ότι για να «πάρει μπρος» η οικονομία της ευρύτερης περιοχής θα χρειαστεί διάστημα πολλών μηνών.

Ένα μεγάλο ζήτημα που προκύπτει είναι πόσες εκτάσεις έχουν καταστεί μη καλλιεργήσιμες, αλλά και ποια είναι η ποιότητα των υδάτων που τις έχουν κατακλύσει. Έχουν μολυνθεί με φυτοφάρμακα, καύσιμα ή οτιδήποτε άλλο επιβαρυντικό. Επίσης σημαντικό ζήτημα είναι πόσα παραγωγικά ζώα έχουν χαθεί κάτω από τα νερά και πώς θα γίνει η διαχείρισή

Πηγή naftemporiki.gr

Blue Star Naxos: “Εχασε” την άγκυρα όταν έφευγε από τη Νάξο προς Πάρο…

0

Μπορεί το Blue Star Naxos να είναι αυτή τη στιγμή λίγο έξω από τη Σύρο, καθοδόν προς τη Πάρο για το τελευταίο του πρωινό δρομολόγιο (επιστροφή στα .. απογευματινά από την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου) προς Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό, όμως χθες το βράδυ το ταξίδι της επιστροφής τον Πειραιά είχε δόση περιπέτειας…

Ο λόγος; Το Blue Star Naxos  έχασε τη μία από τις δύο του άγκυρες. Πότε;  Κατά τον απόπλου του από το λιμάνι της Νάξου προς Πάρο έχασε την αριστερή του άγκυρα.

Το πλοίο έφτασε στο νησί της Πάρου, όπου έδεσε με ασφάλεια στο λιμάνι, και από όπου απαγορεύθηκε και ο απόπλους του..

Στη συνέχεια όλα κύλισαν ομαλά, αποκαταστάθηκε η απώλεια και οι 519 επιβάτες έφτασαν με μικρή καθυστέρηση στον προορισμό τους

 

Ραφήνα – “Fast Ferris Andros”: Έδεσε στο λιμάνι μετά από 18 ώρες

0

Τέλος καλό. Εϊναι όμως όλα καλά; «Οδύσσεια» βίωσαν οι 731 επιβάτες του «Fast Ferries Andros», που έδεσε στο λιμάνι της Ραφήνας μετά από 18 ώρες.

Το πλοίο βρισκόταν από το πρωί στο αγκυροβόλιο της Ραφήνας για πολλές ώρες, προκαλώντας έντονο εκνευρισμό και οργή στους επιβάτες, ενώ ανάμεσά τους υπήρχαν ηλικιωμένοι, παιδιά και άτομα με προβλήματα υγείας.

Το περιστατικό ξεκίνησε το πρωί του Σαββάτου, όταν έμπλεξαν οι άγκυρες δύο επιβατηγών πλοίων. Στις 7:30, ήταν προγραμματισμένο να φύγει το Ε/Γ-Ο/Γ Fast Ferries Andros για να εκτελέσει το δρομολόγιο Άνδρος-Τήνος-Μύκονος-Πάρος. Ωστόσο, λόγω της έντασης των ανέμων, η καδένα της άγκυρας του πλοίου έμπλεξε με την αριστερή καδένα της άγκυρας του Ε/Γ-Ο/Γ Αικατερίνη Π το οποίο ήταν δεμένο στον ντόκο και βρισκόταν στη διαδικασία επιβίβασης και είχε προγραμματισμένο δρομολόγιο για τις 08.05 για Τήνο-Μύκονο-Νάξο. Ανάμεσα στα δύο πλοία υπήρξε και επακούμβηση.

Επί τέσσερις ώρες προσπαθούσαν να κόψουν την αλυσίδα της άγκυρας

Σύμφωνα με το λιμενικό σώμα, συνεργείο έκοψε την αλυσίδα της άγκυρας στην προπέλα του πλοίου και ρυμουλκά βοήθησαν το «Fast Ferries Andros» να μπει στο λιμάνι. Συγκεκριμένα, έγιναν υπερεντατικές προσπάθειες από το ειδικό συνεργείο για το κόψιμο της καδένας και άρα της απελευθέρωσης του πλοίου, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις ώρες.

Οι 731 επιβάτες του πλοίου που θα ταξίδευε για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο-Πάρο και τα 50 μέλη του πληρώματος συμπλήρωσαν συνολικά 18 ώρες στη θάλασσα καθώς έφυγε από το λιμάνι της Ραφήνας στις 7:30 π.μ. και επέστρεψε πίσω στη 1:00 π.μ τα ξημερώματα της Κυριακής (10/09).

Ο Νίκος Αλεξίου, εκπρόσωπος Γραφείου Τύπου ΥΝΑΝΠ, ανέφερε:

«Η όλη επιχείρηση έγινε με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών και την αποφυγή οποιαδήποτε περίπτωσης κινδύνου. Τόσο για αυτούς όσο και για τους ανθρώπους που επιχείρησαν υπό δυσμενεστατες καιρικές συνθήκες…με επιτυχία.

Σίγουρα όταν φεύγεις για ταξίδι και δεν πας στο προορισμό σου υπάρχει εκνευρισμός… σίγουρα υπάρχει μια κούραση αλλά το σημαντικότερο είναι ότι όλοι είναι ασφαλείς και αποβιβαστηκαν με ασφάλεια κανονικά στη προβλήτα».

Στην περιοχή έπνεαν το απόγευμα άνεμοι έντασης 6 μποφόρ, από 7-8 μποφόρ το πρωί. Λόγω των ανέμων κάθε σκέψη για μετεπιβίβαση των επιβατών και μεταφορά τους στη στεριά είχε αποκλειστεί.

Στο πλοίο εστάλησαν δύο ρυμουλκά με τρόφιμα και εφόδια για τους επιβάτες.

Στη Ραφήνα βρίσκονταν από το πρωί ο αρχηγός του Λιμενικού, αντιναύρχος Γιώργος Αλεξανδράκης, ο γενικός γραμματεάς του υπουργείου Ναυτιλίας Βαγγέλης Κυριαζόπουλος, ο διευθυντής Θαλασσίων Συγκοινωνιών πλοίαρχος Γιώργος Ρίγγας και ο διοικητής της περιφέρειας Αττικής, υποναύαρχος Νικόλαος Πολέμης.

Σήμερα, οι αναχωρήσεις των «Superferry» και «Αικατερίνη Π.» θα γίνουν από το Λαύριο, ενώ από τη Ραφήνα θα φύγει μόνο το «Superexpress».

Με πληροφορίες από το Protothema.gr

Sea Jets: Εκπτώση (-35%) τον Σεπτέμβριο για τα εισιτήρια επιστροφής

0
SeaJets - πλοίο
SeaJets - πλοίο

Ποιος είπε ότι το καλοκαίρι τελείωσε; Και η Sea Jets αφουγκραζόμενη την ανάγκη για επέκταση της τουριστικής περιόδου, δίνει ένα επιπλέον κίνητρο: 35% έκπτωση στα εισιτήρια επιστροφής επιβατών και οχημάτων

Για όλο τον Σεπτέμβριο ισχύει 35% έκπτωση στα εισιτήρια επιστροφής επιβατών και οχημάτων με την ταυτόχρονη έκδοση εισιτηρίων μετάβασης και επιστροφής για τις παρακάτω διαδρομές.

Για τη χορήγηση της έκπτωσης δεν απαιτείται καμία επιπλέον ενέργεια, η έκπτωση ενεργοποιείται αυτόματα κατά τη διαδικασία της κράτησης εισιτηρίων μετ’ επιστροφής.

WORLDCHAMPION JET
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΙΟΣ & ΙΟΣ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΣΥΡΟΣ & ΣΥΡΟΣ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΣΥΡΟΣ – ΜΥΚΟΝΟΣ & ΜΥΚΟΝΟΣ – ΣΥΡΟΣ
ΣΥΡΟΣ – ΙΟΣ & ΙΟΣ – ΣΥΡΟΣ
ΣΥΡΟΣ – ΘΗΡΑ & ΘΗΡΑ – ΣΥΡΟΣ

CHAMPION JET 1  & SPEEDRUNNER JET 2
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΠΑΡΟΣ & ΠΑΡΟΣ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΜΥΚΟΝΟΣ & ΜΥΚΟΝΟΣ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ

CHAMPION JET 1
ΡΑΦΗΝΑ – ΑΝΔΡΟΣ & ΑΝΔΡΟΣ – ΡΑΦΗΝΑ
ΡΑΦΗΝΑ – ΤΗΝΟΣ & ΤΗΝΟΣ – ΡΑΦΗΝΑ
ΡΑΦΗΝΑ – ΜΥΚΟΝΟΣ & ΜΥΚΟΝΟΣ – ΡΑΦΗΝΑ
ΡΑΦΗΝΑ – ΠΑΡΟΣ & ΠΑΡΟΣ – ΡΑΦΗΝΑ
ΡΑΦΗΝΑ – ΝΑΞΟΣ & ΝΑΞΟΣ – ΡΑΦΗΝΑ

SPEEDRUNNER JET
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΘΗΡΑ & ΘΗΡΑ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ELITE JET
ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΘΗΡΑ & ΘΗΡΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ

POWER JET  &  EXPRESS JET
ΜΥΚΟΝΟΣ – ΠΑΡΟΣ & ΠΑΡΟΣ – ΜΥΚΟΝΟΣ
ΜΥΚΟΝΟΣ – ΙΟΣ & ΙΟΣ – ΜΥΚΟΝΟΣ
ΜΥΚΟΝΟΣ – ΘΗΡΑ & ΘΗΡΑ – ΜΥΚΟΝΟΣ
ΠΑΡΟΣ – ΘΗΡΑ & ΘΗΡΑ – ΠΑΡΟΣ
ΠΑΡΟΣ – ΙΟΣ & ΙΟΣ – ΠΑΡΟΣ

POWER JET
ΙΟΣ – ΘΗΡΑ & ΘΗΡΑ – ΙΟΣ
ΗΡAKΛEIO – ΜΥΚΟΝΟΣ & ΜΥΚΟΝΟΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΠΑΡΟΣ & ΠΑΡΟΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΙΟΣ & ΙΟΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Όροι και προϋποθέσεις

  1. Οι εκπτώσεις ισχύουν στην οικονομική θέση SILVER και στη διακεκριμένη θέση CLUB, είναι διαθέσιμες στο σύστημα κρατήσεων της εταιρείας από τις 04/09/23 μέχρι και 30/09/23.
  2. Οι εκπτώσεις δεν είναι αθροιστικές και δεν συνδυάζονται με άλλες εμπορικές εκπτώσεις, σε κάθε περίπτωση χορηγείται μία έκπτωση, η μεγαλύτερη σε ποσοστό.
  3. Για τα εισιτήρια της κράτησης με τη συγκεκριμένη έκπτωση δεν επιτρέπεται να γίνει ακύρωση στα εισιτήρια αναχώρησης. Για να ακυρωθούν τα εισιτήρια αναχώρησης θα πρέπει να ακυρωθεί ολόκληρη η κράτηση.
  4. Τα εισιτήρια της επιστροφής μπορούν να ακυρωθούν και όλα τα εισιτήρια μπορούν να μετατραπούν σε εισιτήρια ανοιχτής ημερομηνίας.

 

Missing Alert: Εξαφανίστηκε 57χρονος από τη Σύρο

0

Το μεσημέρι της 1ης Σεπτεμβρίου, εξαφανίστηκε από την Σύρο ο Κωνσταντίνος Κοκαρίδης, 57 ετών.

Το «Χαμόγελο του Παιδιού» ενημερώθηκε για την εξαφάνιση του Κωνσταντίνου Κοκαρίδη χθε Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου και προχώρησε άμεσα, κατόπιν εισαγγελικής εντολής, στη δημοσιοποίηση των στοιχείων του, καθώς ενδέχεται να συντρέχουν λόγοι, οι οποίοι θέτουν τη ζωή του σε κίνδυνο.

Ο Κωνσταντίνος Κοκαρίδης έχει ύψος 1.80 μ., είναι αδύνατος, έχει γκρι μαλλιά και μαύρα μάτια. Δεν είναι γνωστό τι φορούσε την ήμερα που εξαφανίστηκε.

Οποιοσδήποτε έχει κάποια πληροφορία, μπορεί να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με «Το
Χαμόγελο του Παιδιού» όλο το 24ωρο, στην «Εθνική Γραμμή για τους Αγνοούμενους Ενήλικες – 1017», σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας αλλά και μέσω της εφαρμογής Missing Alert app οπού υπάρχει ζωντανή ενημέρωση για την εξαφάνιση.

 

Santorini Palace: Δεμένο λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών

0
santorini_palace_2

Και αίφνης έχουμε ανεκτέλεστα δρομολόγια. Ο καιρός φόρτωσε με αποτέλεσμα τα ταχύπλοα στο Κρητικό πέλαγος να αντιμετωπίζουν πρόβλημα.

Αποτέλεσμα; Για το διήμερο 10-11 Σεπτεμβρίου το Santorini Palace να μείνει δεμένο στο Ηράκλειο…

Αναλυτικά: Οι Μινωικές Γραμμές γνωστοποιούν στο επιβατικό κοινό ότι λόγω της πρόβλεψης της ΕΜΥ που εκδόθηκε στις 16:00 UTC/18:00 τοπική με Αριθμ.Αναγγ 306 για επικράτηση δυσμενών καιρικών συνθηκών σήμερα Κυριακή 10/9 και Δευτέρα 11/9/2023, ακυρώνονται τα ακόλουθα δρομολόγια του πλοίου μας Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΠΑΛΑΣ:

ΚΥΡΙΑΚΗ 10/9 από Ηράκλειο ώρα 09:00 για Θήρα- Πάρο- Μύκονο- Πειραιά.

ΔΕΥΤΕΡΑ 11/9 από Πειραιά ώρα 09:00 για Μύκονο- Πάρο- Νάξο- Θήρα- Ηράκλειο.

Το πλοίο μας θα επανέλθει στα προγραμματισμένα δρομολόγια του την Τρίτη 12/09 από Ηράκλειο στις 10:00.

Η εταιρεία μας θα φροντίσει για την έγκαιρη ενημέρωση του επιβατικού κοινού.

Για περισσότερες πληροφορίες, το επιβατικό κοινό μπορεί να απευθύνεται στα Κεντρικά Πρακτορεία των Μινωικών Γραμμών, μέσω του Πανελλαδικού αριθμού 801-11-75000 (από σταθερό τηλέφωνο), στα Λιμενικά Γραφεία της εταιρείας στο Ηράκλειο, τηλ.: 2810-330198, στον Πειραιά, τηλ.: 210-4080028, στους κατά τόπους Λιμενικούς Πράκτορες (Θήρα – Pelican Travel: 22860-22220, Νάξος – Naxos International Tours: 22850-24000, Πάρος – Erkyna travel 2840-22654, Μύκονος – Delia Travel: 22890-22322), ή στα συνεργαζόμενα πρακτορεία.

Αττική: Τα πλοία ταξιδεύουν προς Λαύριο (αντί Ραφήνα) για ασφάλεια

0

Στο λιμάνι του Λαυρίου αντί του λιμανιού της Ραφήνας αναμένεται να καταπλεύσουν για λόγους ασφαλείας τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία Andros Queen, Θεολόγος Π και Superferry καθώς στο αγκυροβόλιο του λιμανιού της Ραφήνας παραμένει με 734 επιβάτες το Fast Ferries Andros το οποίο στην προσπάθεια του να απεμπλέξει την άγκυρα του με άλλο πλοίο υπέστη μηχανική βλάβη.

Σύμφωνα με το λιμενικό σώμα ελληνική ακτοφυλακή όλοι οι επιβάτες έχουν ενημερωθεί με μέριμνα των πλοιοκτητριών εταιρειών και από τα κατά τόπους αρμόδια λιμεναρχεία.

Το Fast Ferries Andros που παραμένει στο αγκυροβόλιο του λιμανιού της Ραφήνας έχει δεθεί με ασφάλεια από ρυμουλκό καθώς πνέουν άνεμοι έντασης 7 με 8 μποφόρ ενώ στο σημείο αναμένονται άλλα δύο ρυμουλκά (photo από τη σελίδα Shiptravelers)

Σύμφωνα με το λιμενικό σώμα θα επιχειρηθεί προσπάθεια απεμπλοκής της καδένας της άγκυρας από την προπέλα του πλοίου και στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί η ρυμούλκηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να πέσουν στο σημείο δύτες προκειμένου να κόψουν την καδένα ενώ στη συνέχεια στο σημείο θα τοποθετηθεί σημαδούρα προκειμένου τα ρυμουλκά να ανελκύσουν τις άγκυρες.

Σημειώνεται ότι το πρωί του Σαββάτου (09/09) λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών κατά τη διαδικασία απόπλου έμπλεξαν οι άγκυρες τριών επιβατηγών πλοίων.

Το superferry, για να απεμπλακεί άφησε την αριστερή άγκυρα και την καδένα του και εκτέλεσε το προγραμματισμένο δρομολόγιό του με 551 επιβάτες για ‘Ανδρο, Τήνο, Μύκονο.

Στη συνέχεια επιχειρήθηκε η απεμπλοκή των άλλων δύο πλοίων με αποτέλεσμα η αριστερή αλυσίδα της άγκυρας του Αικατερίνη Π να τυλιχτεί στην προπέλα του Fast Ferries Andros.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας απεμπλοκής έγινε επακούμβηση των δύο πλοίων χωρίς να αναφερθεί κάποιο πρόβλημα.

Το Αικατερίνη Π αφού απώλεσε τη μία άγκυρα για να μπορέσει να απεγκλωβιστεί απέπλευσε κανονικά για το λιμάνι του Λαυρίου αποβιβάζοντας τους 391 επιβάτες, 41 οχήματα 3 φορτηγά, 2 λεωφορεία και 3 δίκυκλα.

Το πλοίο θα επιθεωρηθεί από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα, για διαπίστωση τυχόν βλάβης,ενώ οι επιβάτες του, θα προωθηθούν με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Με πληροφορίες από τη σελίδα news247.gr

Νάξος: Ο Δήμος συγκεντρώνει είδη πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες

0
Δημαρχείο Νάξου
Δημαρχείο Νάξου

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων συμπαραστέκεται στους συνανθρώπους μας που επλήγησαν από την κακοκαιρία στη Θεσσαλία, συγκεντρώνοντας είδη πρώτης ανάγκης. Καλούμε τους πολίτες και τους φορείς του νησιού μας να συμβάλουν στην προσπάθεια αυτή, προκειμένου τα είδη που θα συγκεντρωθούν να σταλούν στις πληγείσες περιοχές.

Συγκεντρώνουμε:

  • Εμφιαλωμένα νερά
  • Τρόφιμα μακράς διάρκειας (κονσέρβες, μπάρες δημητριακών, γάλα, κρουασάν, χυμούς)
  • Είδη ατομικής υγιεινής (χαρτί υγείας, χαρτί κουζίνας, πάνες κτλ)
  • Φακούς και Power Bank
  • Παιδικές τροφές και γάλατα
  • Υπνόσακους και κλινοσκεπάσματα

Τα είδη θα συγκεντρώνονται στο Κοινωνικό Φαρμακείο του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων (Δ/νση: Περιφερειακή οδός Χώρας – Εγγαρών -απέναντι από τις Εργατικές Κατοικίες), από τη Δευτέρα 11/9/2023  έως την Παρασκευή 15/9/2023 και ώρες 7:00 – 21:00.

Τηλέφωνα Επικοινωνίας: 22850-24844 και 22853-60150.