Παρασκευή, 22 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 12

Πιστοποιήσεις καταλληλότητας για 8 παιδικές χαρές σε Νάξο και Μικρές Κυκλάδες

0

Η ασφάλεια των παιδιών στις παιδικές χαρές είναι πάνω απ’ όλα. Γι’ αυτό ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ανέθεσε σε εξειδικευμένη εταιρεία τον έλεγχο και την πιστοποίηση 8 παιδικών χαρών σε διάφορες κοινότητες του νησιού και των Μικρών Κυκλάδων.

Οι χώροι που θα πιστοποιηθούν είναι:

  • η παιδική χαρά στο Πάρκο Έλλης στη Χώρα Νάξου,

  • η παιδική χαρά απέναντι από το 2ο Δημοτικό Σχολείο («Προσφυγικά»),

  • η παιδική χαρά στον Άγιο Μηνά,

  • η παιδική χαρά στα Μέλανες,

  • η παιδική χαρά στον Άγιο Αρσένιο,

  • η παιδική χαρά στο Φιλώτι,

  • η παιδική χαρά στην Απείρανθο,

  • και η παιδική χαρά στο Κουφονήσι.

Η εταιρεία θα πραγματοποιήσει ελέγχους, ώστε να διαπιστωθεί ότι οι εγκαταστάσεις είναι κατάλληλες και ασφαλείς για χρήση από τα παιδιά. Στο τέλος της διαδικασίας θα χορηγηθούν τα απαραίτητα πιστοποιητικά καταλληλότητας.

Η απόφαση αυτή δείχνει τη διάθεση του Δήμου να δώσει προτεραιότητα στην ασφάλεια των μικρών παιδιών, αλλά και στην ποιότητα των χώρων που επισκέπτονται καθημερινά οι οικογένειες. Το κόστος της διαδικασίας ανέρχεται στα 1.488 ευρώ και η ανάθεση θα έχει διάρκεια δύο μηνών.

Με τον τρόπο αυτό, ο Δήμος κάνει ένα ακόμα βήμα για να διασφαλίσει ότι οι παιδικές χαρές θα παραμένουν χώροι χαράς, ξεγνοιασιάς και δημιουργικού παιχνιδιού.

Δείτε την σχετική απόφαση σε μορφή Pdf

ΨΤΤΧΩΚΗ-ΕΨΟ

#Νάξος #ΜικρέςΚυκλάδες #ΠαιδικέςΧαρές #ΑσφάλειαΠαιδιών #ΔήμοςΝάξου #Φιλώτι #Απείρανθος #Κουφονήσι #Οικογένεια #NaxosPress

Γερασμένα και ανεπαρκή τα λιμάνια των νησιών, SOS από τους πλοιάρχους, στο επίκεντρο το λιμάνι της Νάξου

0

Μπορούν λιμάνια που φτιάχτηκαν πριν από 40 ή 50 χρόνια, για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των νησιωτικών κοινωνιών, να εξυπηρετήσουν τις μεγάλες τουριστικές ροές του 2025; Μπορούν λιμάνια που είχαν φτιαχτεί για πλοία μήκους 70 ή και 100 μέτρων, που μετέφεραν λίγα φορτηγά, να υποδεχθούν πλοία 120 ή και 160 μέτρων που ξεφορτώνουν δεκάδες ρυμουλκούμενα οχήματα και εκατοντάδες Ι.Χ.;

Κείμενο του Ηλία Μπέλλου στην “Καθημερινή” 

Ρητορικά βεβαίως τα ερωτήματα, καθώς όλοι γνωρίζουν την παρωχημένη κατάσταση και την ανεπάρκεια των υποδομών στα περισσότερα νησιά της Ελλάδας. Αν και η κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους εκατοντάδων εκατομμυρίων για τη βελτίωση αυτών των υποδομών, τα λιμενικά ταμεία, που ανήκουν στους δήμους και στην πλειονότητα των περιπτώσεων έχουν την αρμοδιότητα σχεδίασης, μελετητικής ωρίμανσης, διαγωνιστικής διαδικασίας και ανάθεσης των έργων, αδυνατούν για διάφορους λόγους, όπως υποστελέχωση και ανεπαρκής εξειδίκευση, να το πράξουν.

Καλύτερες αλλά όχι τις απαιτούμενες επιδόσεις έχουν οι περιφέρειες, όπου τα έργα εμπίπτουν στην αρμοδιότητά τους, ενώ προηγείται το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπου όμως είναι αρμόδιο για τα έργα.

Λιμάνια που κατασκευάστηκαν πριν από 40 ή 50 χρόνια για να καλύψουν τις ανάγκες των νησιωτικών κοινωνιών καλούνται σήμερα να εξυπηρετήσουν εκατομμύρια τουρίστες.

Σε όλες τις περιπτώσεις, οι ανάγκες έχουν ξεπεράσει τους ρυθμούς υλοποίησης των έργων. Πραγματικότητα που αποτυπώνεται ανάγλυφη στις ετήσιες εκθέσεις που συντάσσει η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ). Παρατηρήσεις και διαπιστώσεις δηλαδή των καπετάνιων, που καλούνται πολλές φορές μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο να καταπλεύσουν και να αποπλεύσουν με ασφάλεια σε στοιχειώδεις και συχνά με ζημιές υποδομές.

Τι λένε οι πλοίαρχοι 

Η φετινή «Εκθεση λιμένων 2025» συντάσσεται αυτό το διάστημα και οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως έχει μικρές διαφορές από την περυσινή, που έχει έκταση μεγαλύτερη των 100 σελίδων, αφού έργα που έχουν ξεκινήσει δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί και το πέρασμα ενός ακόμα έτους «βάρυνε» τα λιμάνια. Δεκάδες παρεμβάσεις τόσο προς τα λιμενικά ταμεία όσο και προς όλους τους αρμόδιους φορείς, με έγγραφα και συγκεκριμένες προτάσεις για άμεσες ενέργειες για αποφυγή ατυχημάτων, έχει κάνει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Ταξιδεύοντας κανείς αυτές τις μέρες για την Πάρο, την Τήνο, τη Νάξο και τη Λέρο, στον σχεδόν οριζόντιο δηλαδή άξονα από τις ακτές της Αττικής προς τα ανατολικά, διαπιστώνει εύκολα τα προβλήματα, ακόμα κι αν δεν είναι ειδικός. Προβλήματα που δεν σχετίζονται μόνο με τις υποδομές αλλά και με την αυξημένη κίνηση στα λιμάνια από ιδιωτικά και τουριστικά σκάφη και, βεβαίως, την κυκλοφοριακή ασφυξία που προκαλούν στους δρόμους των νησιών η αποβίβαση και επιβίβαση πολλών εκατοντάδων οχημάτων, φορτηγών και ταξιδιωτών. Το κυκλοφοριακό έμφραγμα στην Πάρο είναι γνωστό σε όσους την έχουν επισκεφθεί ή είναι από το νησί. Στη Νάξο πρέπει να κλείσει ο παραλιακός δρόμος για την τοπική κυκλοφορία προκειμένου να αποβιβαστούν οχήματα και επιβάτες από τα πλοία. Στις περιπτώσεις που παραπάνω από ένα πλοία φθάνουν με μικρή χρονική διαφορά, τυχόν καθυστέρηση του πρώτου σημαίνει κυκλοφοριακό κομφούζιο, καθώς τα οχήματα που το περίμεναν πρέπει να φύγουν για να έρθουν αυτά που θα πάρει αυτό που έφθασε πρώτο.

Πάρος και Λέρος στο προσκήνιο 

Ιστορίες καθημερινής τρέλας σε ένα σκηνικό από λιμάνια που με τα χρόνια έχουν χάσει τα βάθη τους, με ετοιμόρροπους προβλήτες, φάρους και άλλα μέσα σήμανσης που απαιτούν αντικατάσταση, ανεξέλεγκτη αγκυροβόληση μεγάλων σκαφών αναψυχής στην είσοδο των λιμανιών, ανεπαρκέστατους ή εντελώς ανύπαρκτους χώρους αξιοπρεπούς αναμονής επιβατών, ελάχιστα αν καθόλου σκίαστρα, προσκρουστήρες που έχουν φθαρεί στα σημεία πρόσδεσης και σκουριασμένα σίδερα που έχουν ξεπροβάλει από τα μπετά. Ετσι περιγράφεται η κατάσταση σε πολλά από τα λιμάνια της νησιωτικής χώρας στην τελευταία έκθεση λιμένων της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού. Οι πλοίαρχοι γράφουν για την Πάρο: «Η προοδευτική αύξηση των πλοίων που προσεγγίζουν τον λιμένα της Παροικιάς επιβάλλει την επέκταση νέων θέσεων προς τα βορειοδυτικά. Απαιτείται ρύθμιση της κυκλοφορίας τουριστικών και σκαφών αναψυχής στον όρμο. Η άναρχη, άτακτη, απροειδοποίητη και άνευ ορίων κυκλοφορία των προαναφερόμενων σκαφών στον όρμο Παροικιάς, όπου διαπερνούν τις θέσεις πρόσδεσης και τη λιμενολεκάνη εκτέλεσης ελικτικών χειρισμών των πλοίων για να καταλήξουν ή αναχωρώντας από τη μαρίνα, εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την πρόκληση ατυχήματος».

Στη Λέρο, «το κρηπίδωμα έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση, η οποία έχει δυσκολέψει σημαντικά τις προσεγγίσεις και τη φορτοεκφόρτωση επιβατών και οχημάτων. Σύμφωνα με πολλαπλές μαρτυρίες παρευρισκομένων, κατά τις διαδικασίες άφιξης και αναχώρησης των πλοίων αντιλαμβάνονται κραδασμούς και δονήσεις μέχρι την είσοδο του λιμένα, γεγονός που καταδεικνύει την επικίνδυνη κατάσταση της υποδομής. Το πρόβλημα αυτό υφίσταται εδώ και αρκετά χρόνια χωρίς ουσιαστική αντιμετώπιση, όμως η κατάσταση έχει επιδεινωθεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον καθίσταται επικίνδυνη για ολική καθίζηση του λιμένα με ό,τι αυτό συνεπάγεται». Χρειάστηκε να παρέμβει το υπουργείο Ναυτιλίας ώστε τα έργα στο Λακκί της Λέρου, που αναμένεται να αρχίσουν νωρίς το φθινόπωρο, όπως και στο λιμάνι της Τήνου, όπου ημιβυθισμένα μπλόκια, εκτεταμένες ρηγματώσεις και άλλα προβλήματα που αναφέρονται στην έκθεση λιμένων των καπετάνιων, να φτιαχτούν άμεσα.

Τι γίνεται στη Σαντορίνη

Στη Σαντορίνη, οι ανεπαρκέστατες λιμενικές υποδομές συνδυάζονται με ένα γεμάτο προκλήσεις οδικό δίκτυο, που σε συνδυασμό με το πλήθος των χιλιάδων (πάνω από 5.000) τουριστικών λεωφορείων και βαν που βρίσκονται στο νησί συνθέτουν μια χαοτική πραγματικότητα. «Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη, υπήνεμη από δυτικούς και νοτιοδυτικούς ανέμους τοποθεσία», ενώ «ύστερα από την επέκταση του λιμανιού προς τα βόρεια, επηρεάζεται η αγκυροβολία λόγω μεγάλων βαθών», αναφέρει η τελευταία έκθεση λιμένων των καπετάνιων.

Στη Σαντορίνη «είναι επιτακτική ανάγκη να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων», αναφέρει η έκθεση λιμένων των καπετάνιων.

Σχεδόν σε όλα τα νησιά καταγράφονται σημαντικά προβλήματα. Στη Νάξο, όπου η ακτοπλοΐα εξυπηρετείται από έναν μακρόστενο προβλήτα με περιορισμένο χώρο για την αναμονή των οχημάτων και ακόμα πιο περιορισμένο για την πρόσδεση των πλοίων, πριν από κάμποσους μήνες έπεσε δύτης στο νερό για να διαπιστώσει την κατάσταση του κρηπιδώματος κάτω από την επιφάνεια. «Ο δύτης μπήκε από τη μια πλευρά του λιμενοβραχίονα και βγήκε από την άλλη, καθώς από κάτω έχει ανοίξει σπηλιά», αναφέρει πηγή που επικαλείται ενδελεχή γνώση της επιχείρησης. Και εδώ η διαδικασία ωρίμανσης των έργων από το Λιμενικό Ταμείο καλά κρατεί, επισημαίνει η ίδια πηγή.

Το στοίχημα της απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων 265 εκατ.

Αποτελεί μεγάλο στοίχημα όχι μόνο για τον τουρισμό, αλλά βεβαίως και για τη νησιωτική χώρα στο σύνολό της, η δυνατότητα των φορέων ανάθεσης έργων, όπως τα λιμενικά ταμεία και οι περιφέρειες, να ωριμάσουν γρήγορα μελετητικά, τεχνικά και διαγωνιστικά και να ολοκληρώσουν τα έργα για τα οποία έχουν ήδη εξασφαλιστεί πόροι από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Τόσο για να μη χαθούν οι πόροι όσο και για να βελτιωθεί η κρίσιμη κατάσταση των λιμενικών υποδομών. Βεβαίως και στο παρελθόν έχουν δοθεί λεφτά τα οποία είτε δαπανήθηκαν σε μελέτες χωρίς αντίκρισμα είτε και στην εκτέλεση έργων που μένουν σήμερα αναξιοποίητα λόγω ζημιών ή χωροθέτησης. Μια τέτοια περίπτωση είναι το νέο λιμάνι στην Αστυπάλαια, που βρίσκεται σε απόσταση δέκα λεπτών από τη Χώρα, αλλά προ τετραετίας υπέστη σοβαρή καθίζηση και έκτοτε δεν χρησιμοποιείται, με αποτέλεσμα η ακτοπλοϊκή διασύνδεση να έχει επιστρέψει στο Παλιό Λιμάνι, που βρίσκεται στον Πέρα Γιαλό στη Χώρα. Μια άλλη περίπτωση είναι αυτή του νέου λιμανιού που φτιάχτηκε στα Μεστά της Χίου, ωστόσο η ακτοπλοϊκή διασύνδεση με τον Πειραιά παραμένει στο κεντρικό λιμάνι στην πόλη της Χίου.

Αυτή τη στιγμή το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αξιοποιεί ευρωπαϊκούς πόρους είτε μέσω του ΕΣΠΑ είτε μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για την αναβάθμιση λιμενικών υποδομών συνολικού προϋπολογισμού 265,237 εκατ. ευρώ. Από το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτούνται έργα με συνολικό προϋπολογισμό 67,5 εκατ. σε 13 λιμάνια, που είτε έχουν ολοκληρωθεί είτε ολοκληρώνονται, με φορείς υλοποίησης είτε το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με το Υπερταμείο (Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Στυλίδα) είτε τους οικείους δήμους και φορείς (Ηράκλειο, Ιος, Αργοστόλι, Σητεία, Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας και Ιβήρων, Σύμη, Αγία Ρουμέλη και Καστελλόριζο). Από το ΕΣΠΑ προχωρούν οι μελέτες συνολικού προϋπολογισμού 135 εκατ. για τα λιμάνια σε Ρέθυμνο, Καμαριώτισσα Σαμοθράκης, Μαύρη Λιμνιώνα Σφακίων, Παλαιοχώρα, Λειψούς, Μαθράκι, Αιγιάλη, Αυλάκια Οθωνών, Αγιο Στέφανο Αυλιωτών και άλλα σε Κεφαλονιά, Φούρνους, Αντικύθηρα, Αγιο Ευστράτιο, Φολέγανδρο, Αγιο Νικόλαο Κρήτης και Αγιο Κήρυκο και Εύδηλο Ικαρίας. Αλλα 60 εκατ. έχουν εξασφαλιστεί για επιπλέον έργα σε λιμάνια στη Σίκινο, στην Κάλυμνο, στη Ρόδο, στην Κάρπαθο, στην Ανάφη, στη Γαύδο, στο Αγαθονήσι και στη Λέρο. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των έργων, πάντως, εμφανίζει «χαμηλή ωριμότητα» και «απαιτούνται μελέτες και εκθέσεις προκειμένου να ενταχθούν για χρηματοδότηση στο πρόγραμμα», πληροφορείται η «Καθημερινή» αρμοδίως. Για κάποια από αυτά, φορείς είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και για κάποια άλλα οι οικείοι δήμοι και τα λιμενικά ταμεία.

Εργα και παρεμβάσεις όμως απαιτούνται και σε μεγάλα ιδιωτικοποιημένα λιμάνια όπως ο Πειραιάς. Πέρα από τα έργα που έγιναν εκεί κατόπιν πιέσεων του υπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια νωρίτερα φέτος στο επιβατηγό λιμάνι του ΟΛΠ, θέμα εγείρεται και στον λιμένα των RORO, των αμιγώς οχηματαγωγών δηλαδή, στο Κερατσίνι, όπου τα πλοία αυτά φορτώνουν σε απόσταση δύο μέτρων το ένα από το άλλο επικίνδυνα φορτία, σημειώνουν πηγές από το μεγάλο λιμάνι της χώρας.

Δείτε το σχετικό πρωτοσέλιδο 

#Λιμάνια #Νάξος #Πάρος #Τήνος #Λέρος #Σαντορίνη #Ακτοπλοΐα #Τουρισμός #Υποδομές #ΠΕΠΕΝ #NaxosPress

Η Solana ανακάμπτει δυναμικά! Τελευταία ανάλυση αγοράς και ευκαιρίες εξόρυξης cloud υψηλής απόδοσης

0

Πρόσφατα, η αγορά κρυπτονομισμάτων γνώρισε μια νέα άνοδο, με το Solana (SOL) να σημειώνει ιδιαίτερα καλή απόδοση. Λόγω της συνολικής ανάκαμψης της αγοράς και της αυξημένης δραστηριότητας στο on-chain οικοσύστημα, η τιμή του SOL αυξήθηκε κατά 12% σε μόλις μία εβδομάδα, πλησιάζοντας σταθερά το ιστορικό υψηλό του.

Το επενδυτικό κλίμα έχει ανακάμψει ραγδαία, με τις εισροές κεφαλαίων να αυξάνονται σημαντικά. Η δραστηριότητα συναλλαγών on-chain και οι όγκοι stake έχουν φτάσει σε υψηλά τριών μηνών.

Ταυτόχρονα, με τη σταδιακή αποσαφήνιση της πολιτικής των ΗΠΑ για τα κρυπτονομίσματα και την επέκταση των σεναρίων εφαρμογής blockchain, αυξάνεται και το ενδιαφέρον των θεσμικών φορέων για το Solana. Αυτό όχι μόνο οδήγησε σε αυξήσεις τιμών, αλλά δημιούργησε και μεγαλύτερες δυνατότητες κέρδους για την εξόρυξη κρυπτονομισμάτων και τα σχετικά επενδυτικά προϊόντα https://planmining.com/xml/index.html#/affiliate

Δεδομένα On-Chain και Τελευταία Νέα

Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της αλυσίδας συναλλαγών, ο μέσος ημερήσιος όγκος συναλλαγών του δικτύου Solana παραμένει σταθερός σε πάνω από 45 εκατομμύρια, με μέση χρέωση μόλις 0,00025 $, σημαντικά χαμηλότερη από ό,τι τόσο στο Ethereum όσο και στο Bitcoin. Πρόσφατα, τόσο οι τομείς DeFi όσο και οι NFT στο οικοσύστημα Solana έχουν δει μια αύξηση στις εισροές κεφαλαίων, με τον όγκο συναλλαγών σε αποκεντρωμένα χρηματιστήρια (DEX) να αυξάνεται κατά 18% σε μηνιαία βάση.

Πιο συγκεκριμένα, το Ίδρυμα Solana ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα κινήτρων για το οικοσύστημα που θα ξεκινήσει το τέταρτο τρίμηνο του 2025, το οποίο αναμένεται να παρέχει συνολικά 50 εκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις σε κατασκευαστές έργων για την προώθηση της καινοτομίας και την ευρεία υιοθέτηση εφαρμογών δικτύου.

Η εξόρυξη στο cloud προσφέρει ευκαιρίες διπλού κέρδους.

Εν μέσω μιας ισχυρής αγοράς, η εξόρυξη στο cloud έχει γίνει για άλλη μια φορά ένας δημοφιλής τομέας για τους επενδυτές. Σε αντίθεση με την άμεση αγορά tokens, η εξόρυξη στο cloud όχι μόνο προσφέρει κέρδη αξίας από τις αυξήσεις των τιμών, αλλά παρέχει και σταθερές ημερήσιες αποδόσεις εξόρυξης μέσω της λειτουργίας μηχανημάτων εξόρυξης.

Η πλατφόρμα μας προσφέρει στους χρήστες μια ποικιλία ευέλικτων συμβολαιακών προγραμμάτων. Οι νέοι χρήστες μπορούν να λάβουν μια δωρεάν δοκιμαστική περίοδο $15 hashrate κατά την εγγραφή τους, επιτρέποντάς τους να απολαμβάνουν κέρδη από την εξόρυξη με μηδενικό κόστος. Μπορείτε να δείτε τις τελευταίες προσφορές στην αρχική σελίδα της πλατφόρμας ή να επισκεφθείτε την ενότητα Συμβόλαια για να δείτε συγκεκριμένα προγράμματα κέρδους: https://planmining.com/test4/#/contracts

Οφέλη και εκπαιδευτικά σεμινάρια για αρχάριους

Για να διευκολύνουμε τους αρχάριους να ξεκινήσουν, παρέχουμε λεπτομερή σεμινάρια για την εξόρυξη στο cloud, τα οποία σας καθοδηγούν βήμα προς βήμα από την εγγραφή έως την ανάληψη κερδών. Θα λάβετε επίσης ένα δοκιμαστικό μπόνους hashrate αξίας 15 $ κατά την εγγραφή, το οποίο σας επιτρέπει να συμμετέχετε άμεσα στην εξόρυξη και να απολαμβάνετε πραγματικά κέρδη.

Εγγραφείτε τώρα και ξεκινήστε να κερδίζετε: https://planmining.com/test4/#/register

Γιατί να επιλέξετε την πλατφόρμα μας;

Υποστήριξη πολλαπλών νομισμάτων: Υποστηρίζει την εξόρυξη σημαντικών κρυπτονομισμάτων όπως BTC, ETH και SOL.

Έξυπνος Προγραμματισμός: Το σύστημα μεταβαίνει αυτόματα στην εξόρυξη του πιο κερδοφόρου κρυπτονομίσματος.

Πράσινη Ενέργεια: Τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μειώνοντας τις εκπομπές άνθρακα.

Διαφανής Εκκαθάριση: Τα ημερήσια κέρδη καταβάλλονται εγκαίρως και μπορούν να αναληφθούν ανά πάσα στιγμή.

Σταθερές και υψηλές αποδόσεις: Σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες συνθήκες της αγοράς, το δυναμικό κέρδους είναι ακόμη μεγαλύτερο.

Στη σημερινή ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά, η επιλογή μιας σταθερής, διαφανούς και υψηλής απόδοσης πλατφόρμας είναι ζωτικής σημασίας για την αξιοποίηση των οφελών της αγοράς κρυπτονομισμάτων.

Κάντε κλικ εδώ για να μπείτε στην πλατφόρμα και να ξεκινήσετε τώρα
https://planmining.com

Συνεδριάζει (19/08) η Δημοτική Επιτροπή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, επίκεντρο το νέο λιμάνι στη Σχοινούσα

0
sxoinousa.jpg

Σε τακτική συνεδρίαση συγκαλείται την Τρίτη 19 Αυγούστου 2025 και ώρα 12:00 μ.μ. η Δημοτική Επιτροπή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, στο Δημοτικό Κατάστημα.

Στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται 13 θέματα, ανάμεσα στα οποία: Συμμετοχή του Δήμου στο πρόγραμμα GReco Islands του ΕΣΠΑ 2021-2027 /  Γνωμοδότηση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου κατασκευής νέου λιμένα στη Σχοινούσα /  Έγκριση τροποποίησης απόφασης για την προμήθεια καυσίμων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου /  Έγκριση πρακτικού για την εκποίηση εγκαταλελειμμένων οχημάτων..

Αναλυτικά, η πρόσκληση που φέρει την υπογραφή του προέδρου της Επιτροπής, Δημήτρη Λιανού, αναφέρει:

Καλείσθε όπως προσέλθετε στην τακτική συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων 19 Αυγούστου 2025, ημέρα Τρίτη και ώρα 12:00 μ.μ. που θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Κατάστημα (αίθουσα συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου) σύμφωνα με τα άρθρα 72, 74Α και 75 του Ν. 3852/2010, για συζήτηση και λήψη απόφασης στα κάτωθι θέματα ημερήσιας διάταξης:

  1. Έγκριση συμμετοχής του Δήμου στην πράξη «Εκπόνηση Τοπικών Σχεδίων Δράσης στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GReco Islands του ΕΣΠΑ 2021-2027» με Κωδικό ΟΠΣ 6038339 στο Πρόγραμμα «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων 2021-2027» ως συν-δικαιούχο και αποδοχή των όρων της Απόφασης Ένταξης.
  2. Γνωμοδότηση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου: «Κατασκευή και λειτουργία Νέου Λιμένα στη θέση όρμος Λιβάδι Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων νήσου Σχοινούσας Νομού Κυκλάδων.
  3. Έγκριση τροποποίησης της υπ’ αρ. 400/2024 Απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής ως προς τον τρόπο ανάθεσης του τμήματος Β: «ΚΑΥΣΙΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ».
  4. Έγκριση πρακτικού πλειοδοτικής, φανερής και προφορικής δημοπρασίας για την εκποίηση εγκαταλελειμμένων οχημάτων και τη μεταφορά τους σε εγκεκριμένο σημείο συλλογής Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ) του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
  5. Απαλλαγή υπολόγου και έγκριση απόδοσης λογαριασμού Χρηματικού Εντάλματος Προπληρωμής για την καταβολή συμμετοχής στη δαπάνη για παραλλαγή δικτύου Μ.Τ. για τις ανάγκες κατασκευής του έργου: «Ανάπλαση περιοχής κλειστού γυμναστηρίου Νάξου – Κατασκευή γηπέδων προπονήσεων & υπαίθριου γυμναστηρίου» (αρ. 257 απόφ. Δ.Ε.).
  6. Απαλλαγή υπολόγου και έγκριση απόδοσης λογαριασμού Χρηματικού Εντάλματος Προπληρωμής για τη δαπάνη ηλεκτροδότησης νέας δημοτικής γεώτρησης στην θέση ’Καρετζή’ της Κοινότητας Ποταμιάς Νάξου (269 απόφ. Δ.Ε.).
  7. Απαλλαγή υπολόγου και έγκριση απόδοσης λογαριασμού Χρηματικού Εντάλματος Προπληρωμής για την καταβολή συμμετοχής στη δαπάνη μετατόπισης Στ. ΙΔ./ Υ/Σ στο χώρο του Δημοτικού Αθλητικού Κέντρου (ΔΑΚ), λόγω διάνοιξης πεζοδρομίου στην Χώρα Νάξου, για τις ανάγκες κατασκευής του έργου: «Ανάπλαση περιοχής κλειστού γυμναστηρίου Νάξου – Κατασκευή γηπέδων προπονήσεων & υπαίθριου γυμναστηρίου» (276 απόφ. Δ.Ε.).
  8. Έγκριση παράστασης και εκπροσώπησης του Δήμου ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά – Μεταβατική Έδρα Σύρου.
  9. Έγκριση αποδοχής κατανομών – επιχορηγήσεων.
  10. Έγκριση εξειδίκευσης πίστωσης.
  11. Έγκριση πληρωμής εξωσυμβατικής χρήσης μισθίου, για το ακίνητο ιδιοκτησίας Κρητικού Εμμανουήλ και Σκουλάτου Μαργαρίτας, στη θέση Άγιος Νικόλαος Λιβάδι Νάξου.
  12. Εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο σχεδίου τροποποίησης Τεχνικού Προγράμματος Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, έτους 2025.
  13. Εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο σχεδίου αναμόρφωσης δημοτικού προϋπολογισμού έτους 2025 (χρηματοδοτούμενα).
  14. Εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο σχεδίου αναμόρφωσης δημοτικού προϋπολογισμού έτους 2025.

#Νάξος #ΜικρέςΚυκλάδες #ΔήμοςΝάξου #ΔημοτικήΕπιτροπή #Σχοινούσα #Λιμάνι #GRecoIslands #Προϋπολογισμός #Αυτοδιοίκηση #NaxosPress

Μεγάλη τουριστική επένδυση στις Κολυμπήθρες Πάρου από την ΕΚΤΕΡ

0

Η επένδυση της ΕΚΤΕΡ στην Πάρο μπαίνει σε σημαντική φάση εξέλιξης, με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) στην περιοχή Κολυμπήθρες να έχει ήδη αποσταλεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Το έργο αφορά συνολική έκταση 328 στρεμμάτων, όπου προβλέπεται η δημιουργία ενός σύγχρονου, πολυτελούς τουριστικού συγκροτήματος, που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει σημαντικά την τουριστική υποδομή της Πάρου.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της επένδυσης

Στο επίκεντρο του σχεδιασμού βρίσκεται η κατασκευή ενός πεντάστερου ξενοδοχείου υψηλών προδιαγραφών, το οποίο θα προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας σε ελίτ πελατεία, με στόχο την προσέλκυση επισκεπτών που αναζητούν πολυτέλεια και αυθεντική εμπειρία διακοπών.

Παράλληλα, το επενδυτικό πλάνο προβλέπει την ανέγερση τουριστικών κατοικιών μονώροφων και διώροφων, που θα λειτουργούν ως τουριστικά ακίνητα δεύτερης κατοικίας. Οι κατοικίες αυτές σχεδιάζονται με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και την τοπική αισθητική, με μέγιστο ύψος 3,5 μέτρων και περιορισμένη πυκνότητα, ώστε να διατηρείται η αρμονία με το τοπίο.

Ένα ακόμα καινοτόμο στοιχείο της επένδυσης είναι η ανάπτυξη οργανωμένης τουριστικής κατασκήνωσης πολυτελούς διαβίωσης (glamping), που αποτελεί ένα ανερχόμενο τουριστικό προϊόν, συνδυάζοντας την επαφή με τη φύση και την άνεση υψηλών προδιαγραφών. Η ζώνη του glamping θα προσφέρει μία εναλλακτική μορφή φιλοξενίας, ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες τάσεις τουρισμού.

Χωροταξική οργάνωση και χρήσεις γης

Η έκταση των 328 στρεμμάτων διαιρείται σε ζώνες με διαφορετικές χρήσεις και όρους δόμησης:

  • Πρώτη ζώνη (217 στρέμματα): Τουριστικά καταλύματα, τουριστικές κατοικίες, εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, πολιτιστικές και αθλητικές εγκαταστάσεις, εστιατόρια και καφετέριες, καθώς και χώροι στάθμευσης. Εδώ θα βρίσκεται και το πεντάστερο ξενοδοχείο.
  • Δεύτερη ζώνη (111 στρέμματα): Ενισχυμένη προστασία του περιβάλλοντος με αυστηρούς περιορισμούς. Σε τμήματα αυτής της ζώνης επιτρέπεται η ανέγερση κατασκηνώσεων (glamping) και κέντρων αναψυχής, ενώ σε άλλα τμήματα απαγορεύεται οποιαδήποτε δόμηση ή αλλοίωση του φυσικού εδάφους.

Οι όροι δόμησης προβλέπουν περιορισμένο ύψος, πυκνότητα έως 8 κλίνες ανά στρέμμα και ελάχιστη απόσταση 100 μέτρων από τον αιγιαλό, με στόχο τη διασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης και την προστασία του τοπίου.

Οικονομικά μεγέθη και χρηματοδότηση

Η συνολική εκτιμώμενη δαπάνη της επένδυσης ανέρχεται σε 53 εκατομμύρια ευρώ.

Επιπλέον, το έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, γεγονός που επιβεβαιώνει τη στρατηγική του σημασία και το υψηλό επίπεδο βιωσιμότητας που πληροί. Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, το έργο θα συγχρηματοδοτηθεί με δάνειο ύψους 42,6 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο παρέχει χρηματοδοτική στήριξη υπό ευνοϊκούς όρους, συμβάλλοντας στην επιτάχυνση της υλοποίησης.

Το σχέδιο προβλέπει αυστηρούς περιορισμούς στην προστασία των φυσικών οικοσυστημάτων, καθώς και μέτρα για τη διατήρηση της αισθητικής αρμονίας και της πολιτιστικής ταυτότητας της περιοχής.

Προοπτικές και επιπτώσεις

Η επένδυση της ΕΚΤΕΡ αναμένεται να προσφέρει σημαντική ώθηση στον τουριστικό τομέα της Πάρου, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και αυξάνοντας την προστιθέμενη αξία για το νησί. Η ήπια, αλλά ταυτόχρονα υψηλών προδιαγραφών τουριστική ανάπτυξη θα ενισχύσει τη διαφοροποίηση του προϊόντος και θα τοποθετήσει την Πάρο σε πιο ανταγωνιστική θέση στην ελληνική και διεθνή τουριστική αγορά.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης στο ΣτΕ και την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση μιας από τις πιο σημαντικές και φιλόδοξες τουριστικές επενδύσεις της περιοχής.

Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr 

#Πάρος #Κολυμπήθρες #ΕΚΤΕΡ #ΤουριστικήΕπένδυση #Glamping #Ξενοδοχείο #ΤαμείοΑνάκαμψης #Κυκλάδες #Ελλάδα #NaxosPress

Μεγάλη επιτυχία το 2ο HELI PARTY στη Σίφνο, δράση για καλό σκοπό (αεροδιακομιδές) – δείτε video

0

Η Σίφνος χόρεψε στους ρυθμούς του 2ου HELI PARTY, που διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Νεολαίας Σίφνου (ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ.) με τον dj Fotisco και τους φίλους του. Η ανταπόκριση του κόσμου ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αφού στην Παναγία του Βουνού βρέθηκαν πάνω από 1300 άτομα.

Η διοργάνωση είχε έντονο παλμό αλλά και βαθύτερο μήνυμα. Στόχος είναι να συγκεντρωθούν χρήματα ώστε να καλυφθεί η ασφάλιση για ελικόπτερο αεροδιακομιδών. Ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας, καθώς μέχρι σήμερα πολλοί ασθενείς μεταφέρονται με πλωτά μέσα στη Σύρο, συχνά σε δύσκολες συνθήκες. Όπως μάλιστα έγινε γνωστό, μόλις χθες υπήρξε περιστατικό ασθενούς που έπρεπε να μεταφερθεί στην Αθήνα, αλλά το ελικόπτερο καθυστέρησε μία μέρα.

Στη σκηνή, μαζί με τον Fotisco, εμφανίστηκε και η dj Soul, με το κοινό να διασκεδάζει μέχρι αργά, στηρίζοντας ταυτόχρονα τον ιερό σκοπό.

Στην εκδήλωση έδωσαν το «παρών» οι αντιδήμαρχοι Μανώλης Φουτουλάκης και Γιάννης Ραφελέτος, μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιφνίων Αντώνης Ζαμπέλης, ο πρόεδρος και μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Σίφνου, καθώς και πολλοί εκπρόσωποι τοπικών συλλόγων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί αγόρασαν εισιτήρια ακόμη κι αν δεν μπορούσαν να παραβρεθούν, ενώ άλλοι στήριξαν με διαφορετικούς τρόπους, δείχνοντας ότι η Σίφνος μπορεί να ενωθεί για έναν κοινό στόχο. 

Τα εύσημα ανήκουν στον dj Fotisco, πρόεδρο του Συλλόγου Νεολαίας Σίφνου, στους συνεργάτες του και στα μέλη του ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ., που όχι μόνο οργάνωσαν μια αξέχαστη βραδιά αλλά φρόντισαν και να παραδώσουν τον χώρο καθαρό και περιποιημένο.

Η επιτυχία του 2ου HELI PARTY αποδεικνύει ότι όταν υπάρχει θέληση, συνεργασία και όραμα, τότε όλα είναι δυνατά. Και στη Σίφνο η ελπίδα… δεν πεθαίνει ποτέ.

Δείτε video και φωτογραφίες από την εκδήλωση μέσω της κάμερας του kaipoutheos.gr

#Sifnos #HeliParty #Fotisco #YouthPower #ΣύλλογοςΝεολαίαςΣίφνου #Σίφνος #Αιγαίο #Cyclades #MusicForCause #NaxosPress

Ο Τζέισον Στέιθαμ ξανά στην Αντίπαρο για διακοπές με την οικογένειά του

0

Η Αντίπαρος φαίνεται πως έχει γίνει αγαπημένος προορισμός για τον Χολιγουντιανό σταρ Τζέισον Στέιθαμ, ο οποίος βρέθηκε και φέτος στο νησί μαζί με τη σύντροφό του, Ρόζι Χάντινγκτον, και τα δύο τους παιδιά.

Ο διάσημος ηθοποιός, που έχει πρωταγωνιστήσει σε ταινίες δράσης όπως το Transporter και το Fast & Furious, επιλέγει τα τελευταία χρόνια τις Κυκλάδες για τις καλοκαιρινές του αποδράσεις, δείχνοντας έτσι την ιδιαίτερη αδυναμία του στο κυκλαδίτικο τοπίο.

Σε φωτογραφία που ανέβασε η Άρτεμις Αστεριάδη στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram, ο Στέιθαμ φαίνεται να ποζάρει χαμογελαστός δίπλα της, φορώντας καπέλο και γυαλιά για να αποφύγει τα αδιάκριτα βλέμματα. Παρ’ όλα αυτά, η παρουσία του δεν πέρασε απαρατήρητη από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού.

Παρόλο που δεν έχει γίνει γνωστό πότε ακριβώς έφτασε στην Αντίπαρο, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι περνά χαλαρές στιγμές με την οικογένειά του, απολαμβάνοντας τον ήλιο, τη θάλασσα και τις ομορφιές του νησιού.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Τζέισον Στέιθαμ επιλέγει την Αντίπαρο για τις καλοκαιρινές του διακοπές. Και μάλλον δεν θα είναι και η τελευταία, αφού φαίνεται πως το μικρό νησί των Κυκλάδων έχει κερδίσει την καρδιά του.

#JasonStatham #Antiparos #CelebrityNews #Διακοπές #Κυκλάδες #Καλοκαίρι #HollywoodStars #NaxosPress

Σαντορίνη – «Ένα σακί τραγούδια»: Μουσική περιήγηση στο Φεστιβάλ “Στρογγύλη On The Road” στα Φηρά

0

Η Σαντορίνη στο προσκήνιο. Μία μοναδική μουσική περιήγηση θα πραγματοποιηθεί σήμερα, Δευτέρα 18 Αυγούστου στις 9 το βράδυ στην κεντρική πλατεία των Φηρών στο πλαίσιο του «Φεστιβάλ Στρογγύλη On The Road».

Η παράσταση «Ένα σακί τραγούδια» είναι ένα μουσικό οδοιπορικό από τους σκοπούς του Έβρου και της Μακεδονίας, μέχρι την πεντατονία της Ηπείρου και τα τσάμικα της Ρούμελης και του Μοριά. Από τα νησιώτικα κυκλώματα του Αιγαίου μέχρι την Κρήτη, την Κύπρο, την Κάτω Ιταλία και την Καππαδοκία.

Κάθε τόπος – και ένα τραγούδι. Κάθε τραγούδι – και ένα νήμα που μας συνδέει με τους προηγούμενους και τους επόμενους.

Η ερμηνεία δεν αναπαριστά απλώς το παρελθόν – το ανασυνθέτει, με σεβασμό αλλά και δημιουργικότητα. Η παράσταση δεν είναι ούτε αναβίωση ούτε «επίσκεψη» στην παράδοση. Είναι βίωμα. Και ταυτόχρονα μια υπενθύμιση ότι οι πατρίδες του ήχου δεν ορίζονται από σύνορα, αλλά από την κοινή ανθρώπινη ανάγκη για μνήμη, έκφραση και ρίζωμα.

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη για το κοινό.

Λαούτο – Τραγούδι | Γιάννης Βαρβαρήγος

Μπουζούκι – Τραγούδι | Μανώλης Φύτρος

Βιολί | Δημήτρης Καζάνης

Διοργάνωση: Δήμος Θήρας | Τμήμα Αθλητισμού Πολιτισμού

Η αφίσα της εκδήλωσης 

#Στρογγύλη #ΦεστιβάλΘήρας #Φηρά #Παράδοση #Μουσική #Σαντορίνη #Ελλάδα #NaxosPress

Λαμπρό αρχιερατικό συλλείτουργο στον Ιερό Ναό Οσίου Αρσενίου στην Πάρο

0

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και κατάνυξη γιορτάστηκε τη Δευτέρα 18 Αυγούστου 2025 η μνήμη του Οσίου Αρσενίου στον περικαλλή Ιερό Ναό του Αγίου, που βρίσκεται δίπλα στην Ιερά Μονή Χριστού Δάσους – Αγίου Αρσενίου.

Στη Θεία Λειτουργία προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος, πλαισιωμένος από τους Θεοφιλεστάτους Επισκόπους Χριστουπόλεως κ. Εμμανουήλ και Κεράμων κ. Βαρθολομαίο, ο οποίος νωρίτερα χοροστάτησε και στον Όρθρο. Τον θείο λόγο, κατά τη διάρκεια του Κοινωνικού, κήρυξε ο Αρχιμανδρίτης Νεκτάριος Δαρδανός, Πρωτοσύγκελλος της Μητροπόλεως Ύδρας και Γραμματέας της Ιεράς Συνόδου.

Μετά τη Θεία Λειτουργία, έγινε η λιτάνευση της Σεπτής Εικόνας, της Τιμίας Κάρας και του Ιερού Λειψάνου του Αγίου γύρω από τον Ναό. Στον τάφο του αείμνηστου Αρχιμανδρίτη Κωνσταντίνου Θεολογίτου, κτίτορα του ναού, τελέστηκε Τρισάγιο και ακολούθησε Δέηση.

Ο Σεβασμιώτατος κ. Καλλίνικος ευχαρίστησε θερμά τους συλλειτουργούς Ιεράρχες, τους κληρικούς από την Πάρο, τη Νάξο και άλλες Μητροπόλεις, την παρεπιδημούσα Βουλευτή Πιερίας κ. Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου, τον Δήμαρχο Πάρου κ. Κωνσταντίνο Μπιζά, τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τους ιεροψάλτες υπό τον κ. Ζαχαρία Ραγκούση και τον κ. Αθανάσιο Λιλιόπουλο, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν στην προετοιμασία της πανηγύρεως.

Η παρουσία πλήθους πιστών, όχι μόνο από την Πάρο και τη Νάξο αλλά και από πολλές περιοχές της Ελλάδας, έδωσε ξεχωριστό παλμό στην εορτή. Στο τέλος, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε η χάρη και η ευλογία του Οσίου Αρσενίου να συνοδεύει κάθε πιστό και τις οικογένειές τους.

Η πανήγυρη ολοκληρώθηκε μέσα σε ατμόσφαιρα βαθιάς πίστης, συγκίνησης και χαράς, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη χρονιά την αγάπη και τον σεβασμό του λαού της Παροναξίας στον Άγιό του.

Με πληροφορίες και φωτογραφίες από τη σελίδα της Ιεράς Μητρόπολης Παροναξίας

#Πάρος #ΌσιοςΑρσένιος #ΙερόςΝαός #ΑρχιερατικόΣυλλείτουργο #Παροναξία #Ορθοδοξία #Πανήγυρη #Νάξος #Αντίπαρος #NaxosPress

Αμοργός: Οι ξακουστοί Αμοργινοί Χιτώνες “ζωντανεύουν” απόψε στα Κατάπολα

0

Η Αμοργός, ένα από τα ομορφότερα νησιά των Κυκλάδων, δεν φημίζεται μόνο για τα τοπία και τις παραλίες της, αλλά και για τους ξακουστούς Αμοργινούς Χιτώνες – τα αραχνοΰφαντα, διαφανή ενδύματα που κατασκευάζονταν στην αρχαιότητα από το λεπτό λινάρι «αμοργίδα».

Οι χιτώνες αυτοί ήταν πολυτελείς, με ιδιαίτερο κοκκινωπό-πορφυρό χρώμα, που προερχόταν από τον βαφικό λειχήνα «αμόργη». Αναφορές σε αυτούς συναντάμε από την εποχή του Πλάτωνα, όπου περιγράφονται ως δείγματα εξαιρετικής πολυτέλειας, αλλά και στην κωμωδία «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη, όπου οι γυναίκες φορούν τους αμοργιανούς χιτώνες για να γίνουν πιο προκλητικές στο πλαίσιο της ερωτικής αποχής που επέβαλαν στους άντρες τους.

Τη Δευτέρα 18 Αυγούστου 2025, στις 20:30, στο Βοτανικό Πάρκο Αμοργού στα Κατάπολα, η λογοτέχνης Ειρήνη Π. Βεκρή θα παρουσιάσει την ιστορία και τον πολιτιστικό συμβολισμό των αμοργιανών χιτώνων, σε μια εκδήλωση που διοργανώνει η Ένωση Καταπολιανών Αμοργού. Τη βραδιά θα πλαισιώσει μουσικά η Χαριτίνη Πανοπούλου.

Μια εκδήλωση που δεν είναι απλώς παρουσίαση, αλλά ένα ταξίδι στην αρχαιότητα και την πολιτιστική κληρονομιά της Αμοργού, εκεί όπου η ποίηση, η ιστορία και η αισθητική συναντιούνται.

Ακολουθεί η πρόσκληση 

Διαβάστε κι αυτό 

Amorgian-Chitons-GR

#Αμοργός #ΑμοργινοίΧιτώνες #Κατάπολα #ΒοτανικόΠάρκοΑμοργού #Πολιτισμός #Ιστορία #Παράδοση #ΕιρήνηΒεκρή #Αριστοφάνης #Λυσιστράτη #NaxosPress