Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1187

Ρόδος: Τουρίστας αποζημιώθηκε γιατί δεν βρήκε κενή ξαπλώστρα σε πισίνα ξενοδοχείου (!!!)

0
pisina-kitrino_sosivio-2019-1-8

Αποζημίωση 322,77 ευρώ έλαβε τουρίστας για τις διακοπές του στη Ρόδο, με απόφαση του Δικαστηρίου του Ανόβερου, το οποίο έκρινε ότι ένα πακέτο διακοπών είναι προβληματικό ακόμα κι αν ένας τουρ οπερέιτορ παρέχει ανεπαρκή αριθμό ξαπλώστρας σε πισίνα μέσα σε ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα ή δεν παρεμβαίνει όταν άλλοι επισκέπτες τις δεσμεύουν με πετσέτα χωρίς να τις χρησιμοποιούν.

Ο ενάγων, ο οποίος δεν κατάφερε να χρησιμοποιήσει διαθέσιμες ξαπλώστρες κατά τη διάρκεια των διακοπών του και διεκδίκησε αποζημίωση 798 ευρώ από τον τουρ οπερέιτορ, είχε κάνει κράτηση για πακέτο διακοπών για τον ίδιο και την οικογένειά του με κόστος 5.260 ευρώ.

Το ξενοδοχείο της επιλογής του, το οποίο διέθετε έξι πισίνες και περί τις 500 ξαπλώστρες, παρότι απαγόρευε τη δέσμευση ξαπλώστρας για πάνω από 30 λεπτά, υπήρχαν πολυάριθμοι τουρίστες που καταπατούσαν αυτή την οδηγία.

Σύμφωνα με τον ενάγοντα, παρά τα παράπονά του, οι υπεύθυνοι του ξενοδοχείου δεν έκαναν τίποτα για την περίπτωσή του, και η οικογένεια έμεινε χωρίς ξαπλώστρες.

Ο τουρίστας θεώρησε την έλλειψη αυτή ως σοβαρή έλλειψη στο πακέτο του ταξιδιού και ζήτησε αποζημίωση 798 ευρώ από τον οργανωτή.

Από την πλευρά του, ο οργανωτής ανέφερε ότι η εύρεση ξαπλώστρας ήταν ένας αγώνας, που απέφερε αποτέλεσμα σε όσους έκαναν κράτηση από νωρίς.

Οι δικαστές βάσισαν την απόφασή τους στο γεγονός ότι παρότι ο τουρ οπερέιτορ δεν χρειάζεται να παρέχει ξαπλώστρα για κάθε επισκέπτη ξενοδοχείου, ο αριθμός τους θα πρέπει να αναλογεί στην πληρότητα του ξενοδοχείου.

Εάν υπήρχαν αρκετές ξαπλώστρες διαθέσιμες, αλλά στην πραγματικότητα δεν ήταν προς χρήση από τον ταξιδιώτη επειδή κάποιος άλλος επισκέπτης του ξενοδοχείου, σε αντίθεση με τον κανονισμό, τις δέσμευε με πετσέτα χωρίς να τις χρησιμοποιεί, ο τουρ οπερέιτορ θα ήταν υποχρεωμένος να παρέμβει, όπως αναφέρεται στην απόφαση του Δικαστηρίου. Ο ίδιος ο ταξιδιώτης δεν υποχρεούται να αναλάβει δράση, και υπάρχει κίνδυνος διαφωνιών με άλλους επισκέπτες του ξενοδοχείου στις οποίες δεν χρειάζεται να εμπλακεί κανείς ταξιδιώτης.

Πηγή tornosnews.gr

 

Β. Κατσαράς: Στοίχημα η λύση (επιτέλους) του κυκλοφοριακού στη Νάξο (video)

0
Βαγγέλης Κατσαράς
Βαγγέλης Κατσαράς

Προϋπολογσμός 2025: Στόχος να είναι έτοιμος τέλος του 2024
Οικονομικά: Να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την εισπραξιμότητα
Κυκλοφοριακό: Να γίνει ακόμη καλύτερο. Να φτάσουμε στο σημείο να μπαίνουμε ως επισκέπτες στη πόλη της Νάξου μόνο όταν είναι απαραίτητο. Και είμαστε θετικοί και στην δημοτική συγκοινωνία.
Πάρκινγκ: Ηδη κοιτάζουμε εναλλακτικές τόσο στη πόλη όσο και σε Αγία Αννα – Πλάκα.
Παιδικές χαρές: Θέλουμε να έχουμε μία σε κάθε χωριό. Αλλά δεν γίνεται να τις βανδαλίζουν με τόση ευκολία μερίδα πολιτών;

Μερικές από τις πρώτες σκέψεις του Βαγγέλη Κατσαρά – αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών, Τουρισμού και συγκοινωνιακών (κι άλλων) θεμάτων – σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες Τρίτη 9 Ιανουαρίου στην “Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3” και στην εκπομπή “Cyclades On Air”.

Ο νέος ισχυρός άνδρας της Οικονομίας του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων αναφέρθηκε στα ζητήματα που αφορούν τα οικονομικά βάζοντας ως πρώτο στη σειρά των ζητημάτων την ολοκλήρωση του προϋπολογισμού για το 2025 εντός του τρέχοντος έτους. Κίνηση που θα δώσει την δυνατότητα στο Δήμο να έχει ευελιξία οικονομική στα θέματα που τον απασχολούν.

Από εκεί και πέρα τόνισε ότι οφείλει ο Δήμος ως επιχείρηση να βελτιώσει την εισπραξιμότητά του κυρίως από επιχειρήσεις που οφείλουν αρκετά χρήματα και κυρίως για μεγάλο χρονικό διάστημα, ώστε να μην αναγκάζεται η Δημοτική Αρχή να αναζητεί έσοδα μέσω αύξηση Τελών.

Στο θέμα του συγκοινωνιακού, ο κος Κατσαράς μίλησε για ένα “μεγάλο στοίχημα”.  Να γίνει επιτέλους ανθρώπινη όχι μόνο η πόλη της Νάξου αλλά και οι παραλίες της και γενικά όλο το νησί. Με καλύτερη και πιο τακτική σύνδεση στην Ορεινή Νάξο. Με ορθολογική χρήση του ανεφοδιασμού των επιχειρήσεων εντός του αστικού ιστού.

Με περισσότερα πάρκινγκ (σ.σ. ήδη έχουμε ενοικίαση χώρων στην Αγία Αννα) τόσο στη πόλη αλλά και στις περιοχές που έχουν άμεση ανάγκη όπως η Πλάκα.  Με καλύτερη ενημέρωση των χώρων που είναι διαθέσιμοι και βέβαια με ανοιχτή πλέον την πόρτα για δημοτική συγκοινωνία αλλά και παρουσία του ΚΤΕΛ και στο Αεροδρόμιο.

Σχετικά με τις παραλίες, ο κος Κατσαράς ζήτησε από τους επιχειρηματίες να βάλουν πλάτη σε θέματα καθαριότητας (σ.σ. ένα μικρό καλάθι που θα αλλάζει τακτικά μέσα στην ημέρα) αλλά και στο θέμα “καταπάτηση”… “Από τη στιγμή που γνωρίζουν πόσα είναι τα τετραγωνικά που έχουν διαθέσιμα, γιατί πρέπει να επεκτείνονται και σε άλλα; Χρειάζονται συνεχώς έναν … αστυνόμο πάνω από τη πλάτη τους;”

Μάλιστα, ο κος Κατσαράς δεν έκρυψε και το παράπονό του σχετικά με την απουσία Παιδείας στην καθημερινότητά μας, τονίζοντας “έχουμε ως στόχο να φτιάξουμε παιδικές χαρές σε όλα τα χωριά. Ακόμη κι εκεί που είναι ένα ή δύο παιδιά. Αλλά δεν μπορούμε να έχουμε και … αστυνόμους σε κάθε παιδική χαρά; Δεν είναι δυνατόν κάθε τόσο να βλέπουμε κατεστραμμένες τις παιδικές χαρές όπως γίνεται κυρίως σ’ αυτή της Ελλης”….

Ακούστε εδώ την συνέντευξη

 

 

Απαγορευτικό Απόπλου: Ανεκτέλεστα δρομολόγια για Blue Star Delos και Paros

0
Blue Star Ferries
Blue Star Ferries

Ηταν λίγο πολύ αναμενόμενο. Από το απόγευμα της Τρίτης (09/01) ήταν γνωστό ότι η ένταση του ανέμου (από βόρεια κατεύθυνση) θα αυξηθεί σε τέτοιο επίπεδο ώστε να έχουμε απαγορευτικό απόπλου πλοίων.

Τα πλοία που ήταν να φύγουν το απόγευμα της Τρίτης (09/01) από τον Πειραιά αλλά και Ραφήνα έμειναν δεμένα. Το ίδιο όμως αναμένεται να συμβεί και για τα πλοία που ήταν προγραμματισμένα για το πρωί της Τετάρτης (10/01) από τον Πειραιά προς τις Κυκλάδες. Μιλάμε για τα Blue Star Delos και Paros με προορισμό Παροναξία και Σύρο – Τήνο – Μύκονο αντίστοιχα.

Η σχετική ανακοίνωση από την Blue Star Ferries αναφέρει:

“Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με δελτίο της ΕΜΥ, ισχύει απαγόρευση απόπλου στο ΝΑ Αιγαίο. Κατά συνέπεια τα δρομολόγια των πλοίων θα διαμορφωθούν ως ακολούθως:

BLUE STAR DELOS Το δρομολόγιο του πλοίου αύριο Τετάρτη 10/01/24 από Πειραιά 07:25 για Πάρο-Νάξο-Σαντορίνη και από Σαντορίνη 15:30 για Ίο-Νάξο-Πάρο-Πειραιά δεν θα πραγματοποιηθεί.

BLUE STAR PAROS Το δρομολόγιο του πλοίου αύριο Τετάρτη 10/01/24 από Πειραιά 07:30 για Σύρο-Τήνο-Μύκονο και επιστροφή δεν θα πραγματοποιηθεί.

Η Εταιρεία μας θα ενημερώσει το επιβατικό κοινό για τα ανωτέρω”.

 

Δραπετσώνα: Ντόμινο .. πρόσκρουσης σκαφών με επίκεντρο το “Σαόνησος”

0

Το έχει η μοίρα του; Ελπίζουμε όχι. Γιατί το “Σαόνησος” είναι ένα βήμα από την έλευσή του στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια αλλά χθες Τρίτη (09/01) είχε εμπλοκή σε ένα ντόμινο προσκρούσεων ενώ ήταν δεμένο στο νέο μώλο της Δραπετσώνας. Πως έγινε αυτό; Αχ αυτές οι καιρικές συνθήκες. Το θετικό είναι ότι δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα και τα εμπλεκόμενα πλοία είναι κανονικά στη θέση τους. Οπότε περιμένουμε την έλευση του “Σαόνησος” στα νερά των Κυκλάδων…

Αναλυτικά το σχετικό δελτίο ενημέρωσης από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά 

Τις μεσημβρινές ώρες σήμερα (σ.σ. χθες), ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Κερατσινίου ότι λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν κόπηκαν οι πρωραίοι κάβοι πρόσδεσης του Ε/Γ-Τ/Χ “ALKADARA DOS ” ελληνικής σημαίας, το οποίο ήταν πρυμνοδετημένο στο νέο μώλο Δραπετσώνας, με αποτέλεσμα την πρόσκρουση του στο Ε/Γ-Ο/Γ “ΣΑΟΝΗΣΟΣ” Ν.Π. 12489 και αυτό με τη σειρά του στο Ε/Γ-Ο/Γ «SUPERSTAR II» σημαίας Κύπρου.

Από το περιστατικό δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση και δεν αναφέρθηκε τραυματισμός ούτε και πρόβλημα στην ευστάθεια και την στεγανότητα των πλοίων.

Προανάκριση διενεργείται από το Β΄ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ενώ απαγορεύτηκε ο απόπλους των προαναφερθέντων πλοίων μέχρι την προσκόμιση πιστοποιητικών μετά από ζημιά από τους παρακολουθούντες τα πλοία νηογνώμονες.

Επίσης, τις μεσημβρινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Κερατσινίου ότι λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στη θαλάσσια περιοχή του νέου μώλου Δραπετσώνας, το πρυμνοδετημένο Φ/Γ-Ο/Γ πλοίο “ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ” Ν.Π. 12860 προσέκρουσε στο Ε/Γ-Ο/Γ “ΣΜΥΡΝΑ ΝΤΙ ΛΕΒΑΝΤΕ” Ν.Π. 12639, προκαλώντας του υλικές ζημιές.

Από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.

Από το Β΄ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση απαγορεύτηκε ο απόπλους αμφότερων των πλοίων μέχρι την προσκόμιση πιστοποιητικών μετά από ζημιά από τους παρακολουθούντες τα πλοία νηογνώμονες”.

Φωτογραφία: Ellinikiaktoploia.net

 

Naxos Medical: Νέα προσθήκη ο χειρουργός ουρολόγος Αλκιβιάδης Γρηγοράκης

0

Η καθημερινότητα των πολιτών της Νάξου έχει αλλάξει στον τομέα της Υγείας. Ο λόγος; Το Naxos Medical, το νέο πολυιατρείο, το οποίο βρίσκεται στην πλατεία Πρωτοδικείου.

“Ηρθε” με σκοπό να λειτουργήσει επικουρικά τόσο σε ζητήματα που έχουν σχέση με το Νοσοκομείο Νάξου όσο και με τους υπόλοιπους γιατρούς στον ιδιωτικό τομέα.. Και τα κατάφερε..

Μάλιστα, σε τακτικά χρονικά διαστήματα ενισχύει το δυναμικό του με νέα πρόσωπα και ειδικότητες. Οπως η άμεση έλευση του χειρουργού ουρουλόγου Αλκιβιάδη Γρηγοράκη που μαζί με τον συνάδελφό του Δημήτρη Μπορούσα, δημιουργούν ένα δυνατό δίδυμο σε ζητήματα που αφορούν τον άνδρα και τις ανάγκες του.

Οπως διαβάζουμε στη σχετική ανακοίνωση του Naxos Medical

Στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των υπηρεσιών υγείας που παρέχει το Naxos Medical ανακοινώνει τη νέα συνεργασία με τον Χειρουργό Ουρολόγο, Αλκιβιάδη Γρηγοράκη, MD, PhD, FEBU.

🔝Οι Άλκης Γρηγοράκης και Δημήτρης Μπορούσας, στο τακτικό πλέον Ιατρείο του Naxos Medical θα προσφέρουν λύσεις σε θέματα που απασχολούν τον άνδρα του 21ου αιώνα, είτε αυτά αφορούν σε θέματα ανδρολογίας, ουρολογίας και πλαστικής είτε σε θέματα διατροφής και ψυχολογικής υποστήριξης.

✔Η υπογονιμότητα, τα προβλήματα στυτικής δυσλειτουργίας και άλλες παθήσεις που αφορούν άμεσα τον άνδρα, την σεξουαλική του υγεία, την εμφάνισή του, αλλά και την σωματική του υγεία και ευεξία, απασχολούν ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό σύγχρονων ανδρών. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, οι κακές συνήθειες, το άγχος, είναι μερικές από τις κυριότερες αιτίες των παραπάνω διαταραχών – δυσλειτουργιών.

➡️Οι παρεχόμενες υπηρεσίες του ουρολογικού τμήματος του Naxos Medical διαμορφώνονται ως εξής:

– Ουρολογική εξέταση

– Ανδρολογική εξέταση

– Υπέρηχο-triplex ουροποιητικού-γεννητικού συστήματος

– Έλεγχος προστάτη

– Ουρορομετρία (uroflow)

– Video-κυστεοσκόπηση με υπερσύγχρονο εύκαμπτο κυστεοσκόπιο

—————-

Ιατρείο: 11 και 12 Ιανουαρίου

📲Κλείστε τα ραντεβού σας στο 22850 22200 ή στο info@naxosmedical.com


 

Ποιος είναι ο Χειρουργός Ουρολόγος Αλκιβιάδης Γρηγοράκης:

Εισήχθη στην Ιατρική Σχολή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και αποφοίτησε το 1990. Απέκτησε την ειδικότητα της Ουρολογίας εκπαιδευόμενος στο ΓΝΑ «Ευαγγελισμός» και 6 μήνες στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία» (εκπαίδευση στην Παιδοουρολογία).

Μετεκπαιδεύτηκε το 1997 στις ΗΠΑ ως Research Fellow στην Ουρογεννητική Ογκολογία στο Northwest Cancer Foundation, Seattle, WA, USA, υπό τον καθηγητή Gerald Murphy σε πρωτοποριακά προγράμματα έρευνας που αφορούσαν τον καρκίνο του προστάτη και το PSMA που μόλις είχε ανακαλυφθεί.

Το 1999 μετεκπαιδεύτηκε στην Επανορθωτική Ουρολογία και την χειρουργική της ουρήθρας στο Guy’s Hospital και στο University College Hospital, London, UK, υπό τον καθηγητή Anthony Mundy, διευθυντή του Institute of Urology.

Ταυτόχρονα μετά από επιτυχείς εξετάσεις απέκτησε τον τίτλο του Fellow of European Board of Urology (FEBU), ενώ ολοκλήρωσε τη διαδακτορική του διατριβή σε θέμα επί του καρκίνου του προστάτη. Το 2000 ανακηρύχθηκε Διδάκτωρ Ιατρικής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το 2001 μετά επιτυχή κρίση διορίστηκε ως Επιμελητής Β’ Ουρολογίας στο Ειδικό Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Πειραιά «Μεταξά».

Το 2003 παράλληλα με την κλινική του εργασία στο Νοσοκομείο Μεταξά, αποσπάστηκε στο νεοσύστατο Γενικό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο «Αττικό», όπου συμμετείχε στην αρχική ομάδα ιατρών που οργάνωσαν και άνοιξαν το νοσοκομείο.

Αργότερα μετατέθηκε στο Νοσοκομείο Αττικό όπου εργάστηκε έως το 2008, οργανώνοντας και καλύπτοντας τις ουρολογικές ανάγκες του Νοσοκομείου, εξετάζοντας χιλιάδες ασθενείς σε εξωτερική βάση πραγματοποιώντας παράλληλα εκατοντάδες χειρουργικές επεμβάσεις που κάλυπταν όλο το φάσμα της Ουρολογίας.

Το 2008 μετά από επιτυχή κρίση διορίστηκε ως Επιμελητής Α’ στην Ουρολογική Κλινική του ΓΝΑ «Ευαγγελισμός» όπου παρέμεινε προαγόμενος στον βαθμό του Διευθυντή ΕΣΥ Ουρολογίας.

Στα 20 και πλέον έτη εντατικής και συνεχούς εργασίας του σε μεγάλα νοσοκομεία αναφοράς απέκτησε μεγάλη εμπειρία σε όλο το φάσμα της Ουρολογίας.

Ειδικότερα στην Ουρολογική Ογκολογία ασχολήθηκε από την αρχή της καριέρας του με τη χειρουργική θεραπεία των καρκίνων του ουροποιογεννητικού, καρκίνο προστάτη, κύστης, νεφρού, πέους-όρχεων.

Η εξειδίκευσή του στην Επανορθωτική Ουρολογία βοήθησε να αντιμετωπίσει μεγάλο αριθμό λίαν περίπλοκων ογκολογικών και μη περιστατικών και να είναι από τους πρωτοπόρους στην χρήση σύγχρονων χειρουργικών τεχνικών (Organ Adaptive Surgery). Ακολουθώντας τις εξελίξεις στην χειρουργική ελάχιστης επεμβατικότητας (minimal invasive surgery) ανέπτυξε στον Ευαγγελισμό την Λαπαροσκοπική Ουρολογία σε επεμβάσεις νεφρού και προστάτη, τόσο σε ογκολογικές (νεφρεκτομή, μερική νεφρεκτομή, ριζική προστατεκτομή), όσο και σε μη ογκολογικές επεμβάσεις (πυελοπλαστική, ημινεφρεκτομή, κύστεις νεφρού, στενώματα ουρητήρα, donor nephrectomy), διαπεριτοναϊκά ή οπισθοπεριτοναϊκά.

Στην Ενδοσκοπική Ουρολογία (Ενδοουρολογία) που ήταν εκ των πραγμάτων αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής νοσοκομειακής πραγματικότητας, απέκτησε μεγάλη εμπειρία στις διουρηθρικές επεμβάσεις του κατώτερου (κύστης, προστάτη, ουρήθρας) και του ανώτερου ουροποιητικού συστήματος (ουρητηροσκόπηση, εύκαμπτη ουρητηρονεφροσκόπηση, διαδερμική νεφρoσκόπηση) σε ογκολογικές και μη επεμβάσεις και σε όλους τους τύπους της ουρολιθίασης.

Ειδικότερα τροποποίησε την τεχνική της TURIS διουρηθρικής προστατεκτομής (TURBE-PÒ) καθιστώντας την πρακτικά εφικτή για όλα τα μεγέθη των προστατικών αδενωμάτων ακόμα και για τα πολύ μεγάλα (>100cc).

Σε σχέση με την Επανορθωτική Ουρολογία που έχει εξειδικευθεί, ασχολήθηκε με την αποκατάσταση της ακράτειας ούρων, των στενωμάτων ουρητήρα όλων των τύπων, των στενωμάτων ουρήθρας, των ουροφόρων συριγγίων (κυστεοκολπικά, ουρητηροκολπικά, εντεροκυστικά, ουροδερματικά), των συγγενών διαμαρτιών και της αποκατάστασης μετατραυματικών επιπλοκών.

Είναι μέλος της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Ουρολογικής Εταιρείας (HUA, EAU), έχοντας διατελέσει κατά καιρούς μέλος του ΔΣ της ΕΟΕ και πρόεδρος του Τμήματος Ουρογεννητικής Ογκολογίας.

Έχει συμμετάσχει σε πολλά ελληνικά και διεθνή συνέδρια ως ομιλητής ή συντονιστής, έχοντας δώσει πλήθος διαλέξεων και έχοντας συγγράψει αριθμό επιστημονικών εργασιών δημοσιευμένων σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

 

Τέσσερις συμβουλές για έναν ξέγνοιαστο και υγιεινό χειμώνα

0
Beautiful young woman drinking hot tea at home. Concept of strong immunity

Ο χειμώνας είναι μια αγαπημένη εποχή για μερικούς από εμάς, γεμάτος πολυαναμενόμενες εκδρομές για σκι ή παιχνίδι με φίλους όταν μπορούμε να φτιάχνουμε μαζί έναν χιονάνθρωπο. Μπορεί επίσης να είναι ένας μισητός χρόνος που περνάτε κάτω από μια κουβέρτα, αλλά όχι με το αγαπημένο σας βιβλίο, αλλά με συνάχι.

Είναι καιρός να αλλάξουμε αυτή την κατάσταση! Μάθετε τέσσερις (4) συμβουλές για έναν ξέγνοιαστο και υγιεινό χειμώνα!

  1. Ετοιμαστείτε από το καλοκαίρι…

Κάποιοι λένε ότι ο χειμώνας ξεκινά για αυτούς ή με τις χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις ή εκείνες με τα κρυολογήματα. Για την υγεία μας τότε είναι ήδη πολύ αργά! Για να περάσετε υγιεινά τον χειμώνα, θα πρέπει να φροντίσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα πολύ νωρίτερα, κατά προτίμηση από το τέλος του καλοκαιριού. Η Κρακοβία δεν χτίστηκε σε μια μέρα, όπως και το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Η πρόληψη της μόλυνσης πρέπει να ξεκινά αρκετούς μήνες πριν την εμφάνιση του χιονιού έξω από το παράθυρό μας. Αξίζει τότε να ελέγξετε το επίπεδο της βιταμίνης D στον ορό του αίματος, εάν είναι χαμηλό, θα πρέπει να αναζητήσετε συμπληρώματα ή φάρμακα. Επιπλέον, αξίζει να προσθέσετε στη διατροφή σας τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο, που είναι απαραίτητος για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Για να χτίσουμε καλή ανοσία θα μας βοηθήσουν επίσης τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και το μαγνήσιο! Τα αναγραφόμενα συστατικά της δίαιτας και οι ουσίες για ενδυνάμωση είναι μεγάλης σημασίας για έναν ξέγνοιαστο και υγιεινό χειμώνα! Αν υποφέρουμε από συχνές, επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις, αξίζει επίσης να απευθυνθούμε σε έναν ανοσολόγο που θα φροντίσει ώστε τα συνεχή κρυολογήματα να γίνουν απλώς μια ανάμνηση. [1,2,3]

  1. Υγράνετε τον αέρα

Το χειμώνα ο αέρας στα σπίτια μας είναι συχνά πολύ ξηρός. Αυτό οδηγεί σε ξήρανση των βλεννογόνων του αναπνευστικού μας συστήματος και, κατά συνέπεια, αυξημένη ευαισθησία σε λοιμώξεις. Επιπλέον, η έρευνα αποδεικνύει ότι ο ξηρός αέρας με χαμηλή υγρασία ευνοεί τη μετάδοση ιών στα δωμάτια όπου μένουμε. Με τη σειρά της, η αύξηση της υγρασίας αναστέλλει αυτό το φαινόμενο [4]. Μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε εύκολα χρησιμοποιώντας έναν διαχυτή ή κρεμώντας δοχεία νερού στα καλοριφέρ. Αξίζει επίσης να ενυδατωθεί ο λαιμός με μπουκώματα με βάση το αλάτι ή ειδικά σκευάσματα με βάση το θαλασσινό αλάτι ή βότανα, τα οποία μπορούμε να αγοράσουμε από το φαρμακείο.

  1. Το τσάι της γιαγιάς

Μια άλλη απαραίτητη προσθήκη σε έναν υγιεινό και ανέμελο χειμώνα είναι το τσάι με την αγαπημένη σας μαρμελάδα ή λεμόνι ή η προσθήκη τζίντζερ, πορτοκάλι και γαρύφαλλο! Χάρη σε αυτό, μπορείτε να νιώσετε την ευχάριστη ζεστασιά και τη μυρωδιά που έρχεται από την κούπα, με την οποία μπορούμε επίσης να ζεστάνουμε τα χέρια μας. Επίσης, το τσάι περιέχει πολύτιμες πολυφαινόλες που καθαρίζουν τις ελεύθερες ρίζες και μειώνουν τη φλεγμονή. Η θεΐνη διεγείρει και η προσθήκη μαρμελάδας βατόμουρου εμπλουτίζει το ποτό μας με πολύτιμες ενώσεις όπως βιταμίνη C, μαγνήσιο, χάρη στις οποίες το ανοσοποιητικό μας σύστημα θα μπορέσει να λειτουργήσει καθώς επίσης και κάλιο, βιταμίνη Κ, σίδηρο και ασβέστιο που είναι επίσης απαραίτητα για την πλήρη υγεία! [5]

  1. Λατρεύετε τις χειμερινές δραστηριότητες

H κίνηση συνιστάται όλο το χρόνο, ειδικά το χειμώνα! Πρώτον, θα μας κρατήσει σε καλή φόρμα, κάτι που θα είναι απαραίτητο για να καλωσορίσουμε την άνοιξη. Δεύτερον, θα ζεστάνει το σώμα τις κρύες μέρες και θα βελτιώσει επίσης την κυκλοφορία του αίματος, χάρη στην οποία θα βελτιωθεί και η λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, το οποίο βρίσκεται κυρίως στο αίμα λόγω της παρουσίας λευκοκυττάρων. Ο αθλητισμός μειώνει τον κίνδυνο μόλυνσης, βελτιώνει τη σύνθεση αντισωμάτων και κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος! [6]

[1] Weyh, C., Krüger, K., Peeling, P. and Castell, L. (2022). The Role of Minerals in the Optimal Functioning of the Immune System. Nutrients, 14(3), p.644. doi:10.3390/nu14030644.

[2] Gutiérrez, S., Svahn, S.L. and Johansson, M.E. (2019). Effects of Omega-3 Fatty Acids on Immune Cells. International Journal of Molecular Sciences, [online] 20(20), p.5028. doi:10.3390/ijms20205028

[3] Childs, C., Calder, P. and Miles, E. (2019). Diet and Immune Function. Nutrients, [online] 11(8), p.1933. doi:10.3390/nu11081933.

[4] Yang, W. and Marr, L.C. (2012). Mechanisms by Which Ambient Humidity May Affect Viruses in Aerosols. Applied and Environmental Microbiology, [online] 78(19), pp.6781–6788. doi:10.1128/AEM.01658-12.

[5] Burton-Freeman, B.M., Sandhu, A.K. and Edirisinghe, I. (2016). Red Raspberries and Their Bioactive Polyphenols: Cardiometabolic and Neuronal Health Links. Advances in Nutrition, [online] 7(1), pp.44–65. doi:10.3945/an.115.009639.

[6] Vorvick, L. (2015). Exercise and immunity: MedlinePlus Medical Encyclopedia. [online] Medlineplus.gov. Available at: https://medlineplus.gov/ency/article/007165.htm.

 

Δήμος Θήρας: Αυτοί είναι οι εννέα αντιδήμαρχοι και οι τομείς ευθύνης τους

0

Μετά την εκλογή Προεδρείου στο Δήμο Θήρας αλλά και της Δημοτικής Επιτροπής έχουμε και την ανακοίνωση σχετικά με τους αντιδημάρχους. Εννέα τον αριθμό με τον Ιάκωβο Λιγνό να αντικαθιστά τον Δήμαρχο Νίκο Ζώρζο όταν απουσιάζει και τον Ελευθέριο Τζούρο να είναι ο αρμόδιος για ζητήματα που αφορούν Πολιτισμό και Αθλητισμό, το πρώην ΔΑΠΠΟΣ.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση από το Δήμο Θήρας 

Στον ορισμό Αντιδημάρχων προχώρησε σήμερα Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2024 ο Δήμαρχος Θήρας κ. Αναστάσιος Νικόλαος Ζώρζος.

Αντιδήμαρχοι Θήρας ορίζονται οι εξής, με αλφαβητική σειρά:

  1. Αργυρός Νικόλαος – Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας, Εκκλησιαστικών θεμάτων και υπεύθυνος για την Δημοτική Κοινότητα Έξω Γωνιάς.

  2. Βαρβαρήγος Γεώργιος – Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Μέριμνας, Περιουσίας για το βόρειο τμήμα του νησιού (Δημοτικές Κοινότητες Θηρασίας, Οίας, Ημεροβιγλίου, Βουρβούλου, Θήρας, Καρτεράδου και Μεσαριάς), των Παιδικών Σταθμών, του προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι, υπεύθυνος για την Δημοτική Κοινότητα Οίας και την Δημοτική Κοινότητα Θηρασιάς.

  3. Καμπουράκης Νικόλαος – Αντιδήμαρχος Διοικητικών, Δημοτικής Αστυνομίας και υπεύθυνος για την Δημοτική Κοινότητα Μεσαριάς.

  4. Κατσίπης Νικόλαος – Αντιδήμαρχος Παιδείας, υπεύθυνος για την Δημοτική Κοινότητα Πύργου Καλλίστης και Δημοτική Κοινότητα Μεγαλοχωρίου.

  5. Λειβαδάρος Ανδρέας – Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Ηλεκτροφωτισμού και Κοιμητηρίων για το νότιο τμήμα του νησιού (Δημοτικές Κοινότητες Βόθωνα, Έξω Γωνιάς Επισκοπής Γωνιάς, Πύργου Καλλίστης, Μεγαλοχωρίου, Εμπορείου και Ακρωτηρίου), Αδέσποτων Ζώων, υπεύθυνος Δημοτικής Κοινότητας Εμπορείου και Δημοτικής Κοινότητας Ακρωτηρίου.

  6. Λιγνός Ιάκωβος ως Αναπληρωτής Δημάρχου σε περίπτωση απουσίας, Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Πολιτικής Προστασίας, υπεύθυνος για την Δημοτική Κοινότητα Ημεροβιγλίου και Δημοτική Κοινότητα Βουρβούλου.

  7. Μάινας Ιωάννης ως Αντιδήμαρχος Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων, Καταστημάτων, Περιουσίας για το νότιο τμήμα του νησιού (Δημοτικές Κοινότητες Βόθωνα, Έξω Γωνιάς Επισκοπής Γωνιάς, Πύργου Καλλίστης, Μεγαλοχωρίου, Εμπορείου και Ακρωτηρίου), Ενέργειας, Φυσικών Πόρων, Γεωθερμίας και υπεύθυνος για την Δημοτική Κοινότητα Επισκοπής Γωνιάς.

  8. Τον Ιωάννη Ρούσσο, ως Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Ηλεκτροφωτισμού και Κοιμητηρίων για το βόρειο τμήμα του νησιού (Δημοτικές Κοινότητες Θηρασίας, Οίας, Ημεροβιγλίου, Βουρβούλου, Θήρας, Καρτεράδου και Μεσαριάς), για την Κίνηση των Οχημάτων, την Ενδιάμεση και Οριστική λύση της διαχείρισης των απορριμμάτων και υπεύθυνο για την Δημοτική Κοινότητα Καρτεράδου.

  9. Τον Τζούρο Ελευθέριο, ως Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Αθλητισμού και υπεύθυνο για την Δημοτική Κοινότητα Θήρας.

Μπορείτε να δείτε την σχετική Απόφαση εδώ:

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A1%CE%A9%CE%92%CE%9C%CE%A9%CE%A1%CE%9D-%CE%9A%CE%9F%CE%95 

Γ. Σκοπελίτης: “Δεν μπορείς να πεις “άσ’ το, πάμε αύριο” που θα είναι καλύτερος ο καιρός»

0
Express Scopelitis - Νάξος
Express Scopelitis - Νάξος

“…. Δεν μπορείς να πεις «άσ’ το, πάμε αύριο που θα είναι καλύτερος ο καιρός». Υπάρχουν επιβάτες που ζορίστηκαν πολύ με τις αντιξοότητες του ταξιδιού και τα έβαλαν μαζί μας που σαλπάραμε κάτω από τις δεδομένες συνθήκες. Όταν όμως φτάσαμε στον προορισμό και είδαν τον κόσμο να περιμένει στο λιμάνι για είδη πρώτης ανάγκης, μας ζήτησαν συγγνώμη…”

Ποιος το αναφέρει αυτό; Ο Γιάννης Σκοπελίτης. Ο άνθρωπος που “κρύβεται” πίσω από το Express Skopelitis. Το πλοίο- θρύλος των Μικρών Κυκλάδων. Τώρα βέβαια τα ηνία τα έχουν οι cpt Γιάννης Φωστιέρης και Δημήτρης Σκοπελίτης (γιος του Γιάννη Σκοπελίτη) αλλά οι απόψεις του cpt Γιάννη Σκοπελίτη είναι πάντα ενδιαφέρουσες…

skopelitis

Σε συνέντευξη που έδωσε στην “Καθημερινή” το 2018 στην Ισαβέλλα Ζαμπετάκη με τίτλο “Γιάννης Σκοπελίτης: Ο καπετάνιος των «δύσκολων» Κυκλάδων” μιλάει για όλα…

“Από τη δεκαετία του 1960 μέχρι σήμερα, ο Γιάννης Σκοπελίτης και η οικογένειά του συνδέουν ακτοπλοϊκά τις Μικρές Κυκλάδες, ανεξαρτήτως εποχής και καιρικών συνθηκών. Το δρομολόγιο συνέβαλε τόσο στην ένταξη της Δονούσας, των Κουφονησίων, της Ηρακλειάς και της Σχοινούσας στον τουριστικό χάρτη όσο και στην κάλυψη των αναγκών των κατοίκων των νησιών σε είδη πρώτης ανάγκης.

Πότε πραγματοποίησε η οικογένειά σας τα πρώτα δρομολόγια προς τις Μικρές Κυκλάδες;

“Η αρχή έγινε το 1958 από τον πατέρα μου με τον «Πανορμίτη», ένα καΐκι που εξυπηρετούσε μία φορά την εβδομάδα την ταχυδρομική γραμμή Νάξου, Δονούσας, Κουφονησίου, Ηρακλειάς, Σχοινούσας, Αμοργού. Το 1971 απέκτησε ένα σιδερένιο σκάφος και το 1976 ένα αμιγώς επιβατηγό βαποράκι, το «Μαριάννα». Ήταν τα χρόνια που ξεκινούσε η τουριστική ανάπτυξη των Μικρών Κυκλάδων. Μέσα από τα δρομολόγιά μας, οι επισκέπτες ανακάλυπταν ότι, πέρα από τη Νάξο και τη Μύκονο, υπήρχαν και άλλα κυκλαδονήσια. Το 1985 πήρα τον «Σκοπελίτη», ένα βαποράκι σύγχρονο για τα δεδομένα της εποχής του. Γρήγορο, χωρούσε τέσσερα πέντε αμάξια και μηχανές και κάλυπτε τις ανάγκες εκείνης της περιόδου. Αρχικά το έλεγαν «Σποράδες», αλλά, επειδή όλοι το δικό μου όνομα φώναζαν όταν το έβλεπαν να μπαίνει στο λιμάνι, του το έδωσα και επίσημα. Το 1998 βγάλαμε το «Express Scopelitis», που συνεχίζουμε να έχουμε μέχρι σήμερα”.

Τι σημαίνει το να βγάζεις το καράβι στη θάλασσα παρά το απαγορευτικό;

“Το πέλαγος το ταξιδεύεις. Υπάρχει εμπειρία και γνώθι σαυτόν. Το πιο δύσκολο είναι τα λιμάνια. Όταν για παράδειγμα έχει νοτιά, δεν μπορείς να προσεγγίσεις όλα τα νησιά. Ανάλογα με τον καιρό, εμείς το παλεύουμε λίγο περισσότερο από τα μεγαλύτερα πλοία. Έχουμε και τον τρόπο, παίρνουμε και το ρίσκο μας προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τους επιβάτες και τις ανάγκες των νησιωτών. Θέλει κουράγιο το πράγμα, κι εμείς το έχουμε”.

Από όλα αυτά τα χρόνια, ποιες ιστορίες έχουν χαραχτεί στη μνήμη σας;

“Δεν έχει σημασία να καταγράψουμε ένα ή δύο συγκινητικά περιστατικά. Το θέμα είναι να προσφέρεις τη βοήθεια που χρειάζεται. Το να φτάσει ένα φάρμακο στη Δονούσα μπορεί να κρίνει την υγεία ενός ανθρώπου. Και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να το παλέψεις. Δεν μπορείς να πεις «άσ’ το, πάμε αύριο που θα είναι καλύτερος ο καιρός». Υπάρχουν επιβάτες που ζορίστηκαν πολύ με τις αντιξοότητες του ταξιδιού και τα έβαλαν μαζί μας που σαλπάραμε κάτω από τις δεδομένες συνθήκες. Όταν όμως φτάσαμε στον προορισμό και είδαν τον κόσμο να περιμένει στο λιμάνι για είδη πρώτης ανάγκης, μας ζήτησαν συγγνώμη. Η ουσία είναι να προσφέρεις το μέγιστο και να κάνεις αυτό που πιστεύεις ότι πρέπει να κάνεις”.

Express Skopelitis
Express Skopelitis

Με ποιο καράβι θα ταξιδεύετε τις Κυκλάδες το φετινό καλοκαίρι;

“Μέχρι πριν από κάποια χρόνια υπήρχε η σκέψη για αντικατάσταση του «Express Scopelitis» με ένα μεγαλύτερο σκάφος. Μας πρόλαβε όμως η κρίση, έκλεισαν οι στρόφιγγες των τραπεζών, κι έτσι απλώς εκσυγχρονίσαμε το υπάρχον. O ανταγωνισμός το καλοκαίρι είναι υψηλός με τα ταχύπλοα και άλλα είδη σκαφών, που δεν μας αφήνουν μεγάλα περιθώρια. Συνεχίζουμε όμως να εξυπηρετούμε τον κόσμο κάτω από όλες τις συνθήκες, χειμώνα καλοκαίρι”.

Κλιματική Κρίση: Το 2023 η πιο ζεστή χρονιά όλων των εποχών

0

Ηταν λίγο έως πολύ αναμενόμενο και τελικά επιβεβαιώθηκε: το 2023 ήταν η πιο ζεστή χρονιά παγκοσμίως από το 1850 κι έπειτα, όταν και άρχισε να καταγράφεται η μέση παγκόσμια θερμοκρασία. Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus –υλοποιήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μεσοπρόθεσμων Μετεωρολογικών Προβλέψεων για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με χρηματοδότηση από την Ε.Ε.–, βάσει της οποίας παρατηρήθηκαν «συνθήκες ρεκόρ, όπως ο θερμότερος μήνας που έχει καταγραφεί ποτέ και η υψηλότερη ημερήσια μέση παγκόσμια θερμοκρασία, που ξεπέρασε για λίγο τα προβιομηχανικά επίπεδα κατά περισσότερο από 2 βαθμούς Κελσίου».

Η επίμαχη έρευνα που ονομάζεται «2023 Global Climate Highlights» κατέγραψε τα πιο σημαντικά ακραία κλιματικά φαινόμενα της χρονιάς που μας πέρασε, αλλά και τις κύριες κινητήριες δυνάμεις πίσω από αυτά, όπως τις συγκεντρώσεις αερίων του θερμοκηπίου και άλλες φυσικές μεταβολές.

Οι πιο υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων 100.000 ετών

Πιο συγκεκριμένα, η μέση παγκόσμια θερμοκρασία για το 2023 ανήλθε στους 14,98 βαθμούς Κελσίου. Η αμέσως προηγούμενη πιο υψηλή θερμοκρασία είχε καταγραφεί το 2016 και ήταν κατά 0,17 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη. Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο ότι το 2023 ήταν κατά «0,60 βαθμούς Κελσίου θερμότερο από τον μέσο όρο της περιόδου 1991-2020 και κατά 1,48 βαθμούς Κελσίου θερμότερο από τα προβιομηχανικά επίπεδα του 1850-1900.

Αυτή ήταν η πρώτη φορά στα χρονικά που κάθε ημέρα μέσα σε ένα έτος ξεπέρασε τον 1 βαθμό Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα του 1850-1990.

Αυτά όμως δεν είναι τα μόνα αρνητικά ρεκόρ που καταρρίφθηκαν το 2023, αφού αυτή ήταν η πρώτη φορά στα χρονικά που όλες τις ημέρες του έτους ξεπεράστηκε ο ένας βαθμός Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα του 1850-1990, ενώ «σχεδόν το 50% των ημερών ήταν θερμότερες κατά τουλάχιστον 1,5 βαθμό Κελσίου».

«Οταν έχουμε μπροστά μας στοιχεία, το σημαντικότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να βγάλουμε τα απαραίτητα συμπεράσματα και να δούμε πού αυτά μας οδηγούν. Η καταγραφή του Copernicus δείχνει αυτό που ακούμε τα τελευταία χρόνια: ότι δηλαδή κάθε χρονιά είναι πιο ζεστή από την προηγούμενη. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι την τελευταία δεκαετία έχουν σημειωθεί τα τρία πιο ζεστά έτη που έχουν καταγραφεί ποτέ. Αυτό δεν είναι συμπτωματικό» δήλωσε στην «Καθημερινή» ο Νίκος Χαραλαμπίδης, γενικός διευθυντής στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace.

Τα πρώτα σημάδια του πόσο ασυνήθιστο θα ήταν το 2023 άρχισαν να εμφανίζονται στις αρχές Ιουνίου, όταν οι ανωμαλίες της θερμοκρασίας σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα του 1850-1990 έφτασαν τον 1,5 βαθμό Κελσίου για αρκετές συνεχόμενες ημέρες. Μολονότι δεν ήταν η πρώτη φορά που καταγράφηκαν τέτοιες θερμοκρασίες, αυτό δεν είχε συμβεί πότε στο παρελθόν τη συγκεκριμένη εποχή του έτους. Σύμφωνα μάλιστα με όσα δήλωσε η Σαμάνθα Μπούργκες, αναπληρώτρια διευθύντρια της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής του Copernicus, «οι θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του 2023 πιθανότατα ξεπερνούν εκείνες οποιασδήποτε περιόδου των τελευταίων τουλάχιστον 100.000 ετών».

Ο θερμότερος Δεκέμβριος που έχει καταγραφεί

Αναφορικά με τις μέσες ετήσιες θερμοκρασίες αέρα, αυτές ήταν οι θερμότερες που έχουν καταγραφεί ή σχεδόν οι θερμότερες σε σημαντικά τμήματα όλων των ωκεάνιων λεκανών και όλων των ηπείρων, εκτός από την Αυστραλία, ενώ κάθε μήνας από τον Ιούνιο έως τον Δεκέμβριο του 2023 ήταν θερμότερος από τον αντίστοιχο μήνα οποιουδήποτε έτους. Οι πιο ζεστοί μήνες ήταν ο Ιούλιος και ο Αύγουστος. Σχετικά με τον Δεκέμβριο του 2023, αυτός ήταν ο θερμότερος που έχει καταγραφεί παγκοσμίως.

Παράλληλα, η παγκόσμια μέση θερμοκρασία στην επιφάνεια της θάλασσας (SST) παρέμεινε επίμονα και ασυνήθιστα υψηλή, φθάνοντας σε επίπεδα-ρεκόρ για την εποχή του έτους από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο και συνδέθηκε εν πολλοίς με θαλάσσια κύματα καύσωνα σε όλο τον κόσμο, μεταξύ άλλων και σε τμήματα της Μεσογείου.

«Δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Δεν περιμένουμε η επόμενη χρονιά να είναι καλύτερη. Αντιθέτως, αναμένουμε πιο καταστροφικούς καύσωνες και πλημμύρες».
Ο κύριος μακροπρόθεσμος παράγοντας που οδήγησε σε αυτές τις υψηλές ωκεάνιες θερμοκρασίες ήταν η συνεχιζόμενη αύξηση των συγκεντρώσεων του θερμοκηπίου, όμως αυτή δεν ήταν η μοναδική εξήγηση του φαινομένου: ένας πρόσθετος παράγοντας ήταν η νότια ταλάντωση Ελ Νίνιο, που αποτελεί ένα μοτίβο φυσικής κλιματικής μεταβλητότητας, κατά το οποίο οι θερμοκρασίες των ωκεανών στον κεντρικό και ανατολικό τροπικό Ειρηνικό εναλλάσσονται μεταξύ ψυχρότερων και θερμότερων από τις μέσες συνθήκες. Η έναρξη του Ελ Νίνιο κηρύχθηκε τον Ιούλιο του 2023 και «οι συνθήκες συνέχισαν να ενισχύονται κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους».

Το δεύτερο θερμότερο έτος για την Ευρώπη

Και για την Ευρώπη, όμως, το 2023 ήταν το δεύτερο θερμότερο έτος που έχει πότε καταγραφεί –μοναδική πιο θερμή χρονιά ήταν το 2020–, με 1,02 βαθμό Κελσίου πάνω από τον μέσο όρο της περιόδου 1991-2020. Οι θερμοκρασίες στην Ευρώπη «ήταν πάνω από τον μέσο όρο για έντεκα μήνες κατά τη διάρκεια του 2023 και ο Σεπτέμβριος ήταν ο θερμότερος Σεπτέμβριος που έχει καταγραφεί ποτέ», ενώ ο περσινός ευρωπαϊκός χειμώνας ήταν ο δεύτερος θερμότερος.

Το 2023 ήταν αξιοσημείωτα αρνητικό και για τους θαλάσσιους πάγους της Ανταρκτικής, καθώς «τόσο η ημερήσια όσο και η μηνιαία έκταση (σ.σ. των θαλάσσιων πάγων) έφτασε στα ελάχιστα επίπεδα όλων των εποχών τον Φεβρουάριο του 2023». Βάσει της αντιπαραβολής με τα δορυφορικά αρχεία, η έκταση των θαλάσσιων πάγων της Ανταρκτικής στην ετήσια κορύφωσή της τον Μάρτιο του 2023 «συγκαταλέγεται μεταξύ των τεσσάρων χαμηλότερων που έχουν καταγραφεί για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο».

Αυξανόμενες και σε επίπεδα ρεκόρ ήταν και οι ατμοσφαιρικές συγκεντρώσεις διοξειδίου του άνθρακα και μεθανίου. Οι εκτιμώμενες παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από πυρκαγιές το 2023 αυξήθηκαν κατά 30% συγκριτικά με το 2022, κυρίως λόγω των επίμονων πυρκαγιών στον Καναδά. Αξίζει να σημειωθεί πως καταγράφηκε επίσης μεγάλος αριθμός ακραίων καιρικών φαινομένων σε όλο τον κόσμο, όπως καύσωνες, πλημμύρες, ξηρασίες και πυρκαγιές.

«Να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας»

Το ζητούμενο πλέον, σύμφωνα με τον κ. Χαραλαμπίδη, είναι «πώς θα μετουσιώσουμε σε δράση αυτές τις πληροφορίες. Αλλωστε, οι καύσωνες που ήδη βιώνουμε είναι πιο μεγάλοι σε διάρκεια και με πιο υψηλή θερμοκρασία και έχουν έντονες συνέπειες σε ό,τι αφορά τις ανθρώπινες ζωές, αλλά και τη δημιουργία ιδανικών συνθηκών για πυρκαγιές που μαίνονται ανεξέλεγκτες για ημέρες, όπως είδαμε να συμβαίνει και το καλοκαίρι του 2023».

Αλλωστε, προσθέτει, «δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Δεν περιμένουμε η επόμενη χρονιά να είναι καλύτερη. Αντιθέτως, αναμένουμε πιο καταστροφικούς καύσωνες και πλημμύρες. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες υποδομές και να λάβουμε τις πολιτικές αποφάσεις –σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο–, ώστε να προστατεύσουμε τη ζωή και το περιβάλλον, αλλά και να καταστήσουμε την κοινωνία συμμέτοχο αυτής της προσπάθειας. Η εκπαίδευση και η προσαρμογή στις υπάρχουσες συνθήκες είναι περισσότερο απαραίτητη παρά ποτέ».

«Γνωρίζαμε χάρη στις εργασίες του προγράμματος Copernicus καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023 ότι σήμερα δεν θα λαμβάναμε καλά νέα. Αλλά τα ετήσια δεδομένα που παρουσιάζονται εδώ παρέχουν ακόμη περισσότερες αποδείξεις για τις αυξανόμενες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Η Ευρωπαϊκή Ενωση, σύμφωνα με τις βέλτιστες διαθέσιμες επιστημονικές γνώσεις, έχει συμφωνήσει για μείωση των εκπομπών κατά 55% έως το 2030 – που απέχει πλέον μόλις έξι χρόνια. Η πρόκληση είναι σαφής», δήλωσε από την πλευρά του ο Μάουρο Φακίνι, επικεφαλής του τμήματος Παρατήρησης της Γης στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικής Βιομηχανίας και Διαστήματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Πηγή kathimerini.gr

Εκτακτο: Απαγορευτικό απόπλου σήμερα (09/01) για το Blue Star Naxos

0

Κι αίφνης έχουμε απαγορευτικό απόπλου πλοίων …  Κάτι που σημαίνει ότι το απογευματινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos από τον Πειραιά για Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό χαρακτηρίζεται ως ανεκτέλεστο. Κι αυτό λόγω της πρόγνωσης για ισχυρούς βοριάδες. Συγκεκριμένα η σημερινή αναχώρηση από Πειραιά στις 17:30 για Σύρο, Πάρο, Νάξο, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσι, Αμοργός (Κατάπολα) καθώς και η αυριανή επιστροφή ακυρώνονται.

Η σχετική ανακοίνωση για τα πλοία της Blue Star Ferries αναφέρει:

Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με δελτίο της Ε.Μ.Υ, ισχύει απαγόρευση απόπλου σήμερα Τρίτη 09/01/2024. Τα δρομολόγια των πλοίων μας θα διαμορφωθούν, ως ακολούθως :

F/B BLUE STAR PATMOS
Το σημερινό δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 15:00, για Πάτμο-Λειψούς-Λέρο-Κάλυμνο-ΚωΣύμη-Ρόδο και επιστροφή, θα παραμείνει ανεκτέλεστο.

F/B BLUE STAR MYCONOS
Το σημερινό δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 16:00, για Σύρο-Μύκονο-Άγιο Κήρυκο-Φούρνους-Καρλόβασι-Βαθύ-Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο-Καβάλα και επιστροφή, θα παραμείνει ανεκτέλεστο. Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την Πέμπτη 11/01/2024 και ώρα 09:00, για Σύρο 12:35- 12:55, Μύκονο 13:40-14:00, Άγιο Κήρυκο 16:15-16:45, Φούρνους 17:10-17:25, Καρλόβασι 18:20-18:50, Βαθύ 19:30-20:10, Καρλόβασι 20:50-21:20, Φούρνους 22:15-22:30, Άγιο Κήρυκο 22:55-23:25, Μύκονο 01:40-02:00, Σύρο 02:45-03:05, Πειραιά 06:40 και εν συνεχεία όπως εγκεκριμένα.

F/B ΔΙΑΓΟΡΑΣ
Το σημερινό δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 20:00, για Χίο-Μυτιλήνη και επιστροφή, θα παραμείνει ανεκτέλεστο.

F/B ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ
Τα δρομολόγια του πλοίου σήμερα Τρίτη 09/01/2024 από Μυτιλήνη 22:00, για Χίο-ΟινούσσεςΨαρά-Πειραιά, καθώς και την Τετάρτη 10/01/2024 από Πειραιά 20:00, για Χίο-Μυτιλήνη, θα παραμείνουν ανεκτέλεστα. Την Πέμπτη 11/01/2024, το πλοίο θα εκτελέσει το αναβληθέν σημερινό δρομολόγιο, από Μυτιλήνη 18:00, για Χίο 21:00-22:00, Οινούσσες 22:45-23:00, Ψαρά 01:00-01:15, Πειραιά 08:10.

F/B BLUE STAR NAXOS
Το σημερινό δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 17:30, από Σύρο για Πάρο-Νάξο-Ηρακλειά-Σχοινούσα-Κουφονήσι-Κατάπολα και επιστροφή, θα παραμείνει ανεκτέλεστο