Τρίτη, 8 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 118

Eurovision 2025: Θρίαμβος για την Αυστρία – Στην 6η θέση η Ελλάδα με την “Αστερομάτα” της Κλαυδίας

0

Ο 69ος Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision ολοκληρώθηκε στη Βασιλεία της Ελβετίας με έναν τελικό γεμάτο ερμηνείες, ένταση και συγκινήσεις. Μεγάλος νικητής της βραδιάς ήταν η Αυστρία, χάρη στην εξαιρετική ερμηνεία του JJ (Johannes Pietsch) και το βαθιά συναισθηματικό τραγούδι του «Wasted Love».

Ο κόντρα τενόρος από την Αυστρία καθηλώσε κοινό και επιτροπές, συγκεντρώνοντας 436 βαθμούς (258 από τις επιτροπές και 178 από το κοινό). Με οπερατικά περάσματα, σύγχρονη ποπ αισθητική και σκηνοθεσία που θύμιζε κινηματογραφική εμπειρία, το «Wasted Love» απογείωσε την Αυστρία στην κορυφή.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Ισραήλ με τη Yuval Raphael και το ελπιδοφόρο «New Day Will Rise», ενώ την τρίτη θέση κατέλαβε η Εσθονία με τον εκκεντρικό Tommy Cash και το «Espresso Macchiato».

Η Ελλάδα ψηλά: Κλαυδία & «Αστερομάτα» στην 6η θέση

Η Κλαυδία, με τη συγκινητική «Αστερομάτα» σε στίχους και μουσική των Arcade και της ίδιας, εκπροσώπησε την Ελλάδα με αξιοπρέπεια και χάρη, κατακτώντας την 6η θέση με 231 βαθμούς (126 από το televoting και 105 από τις επιτροπές).

Η εμφάνισή της ξεχώρισε για τη λιτή αλλά βαθιά συναισθηματική σκηνική προσέγγιση του Φωκά Ευαγγελινού, με την ατμόσφαιρα να κορυφώνεται στην τελική σκηνή του αποχωρισμού και της αναγέννησης.

🏆 Η τελική δεκάδα:

  1. Αυστρία – JJ – «Wasted Love» – 436 βαθμοί

  2. Ισραήλ – Yuval Raphael – «New Day Will Rise» – 357 βαθμοί

  3. Εσθονία – Tommy Cash – «Espresso Macchiato» – 356 βαθμοί

  4. Σουηδία – KAJ – «Bara Bada Bastu» – 321 βαθμοί

  5. Ιταλία – Lucio Corsi – «Volevo Essere Un Duro» – 256 βαθμοί

  6. Ελλάδα – Klavdia – «Αστερομάτα» – 231 βαθμοί

  7. Γαλλία – Louane – «Maman» – 230 βαθμοί

  8. Αλβανία – Shkodra Elektronike – «Zjerm» – 218 βαθμοί

  9. Ουκρανία – Ziferblat – «Bird of Pray» – 218 βαθμοί

  10. Ελβετία – Zoë Më – «Voyage» – 214 βαθμοί

✨ Ένα βήμα πριν το 70ό κεφάλαιο

Η επόμενη χρονιά θα σημάνει τη 70ή επέτειο της Eurovision, η οποία ξεκίνησε το 1956 στο Λουγκάνο της Ελβετίας. Με τη νίκη του JJ, η Αυστρία θα ετοιμάσει μια διοργάνωση-σταθμό για το 2026. Η «Αστερομάτα» άφησε ισχυρό καλλιτεχνικό αποτύπωμα, αποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά στον θεσμό.

🟣 Μέχρι τότε, κρατάμε τη μουσική, την εικόνα και τα αστέρια μιας βραδιάς που μας ταξίδεψε στην καρδιά της Ευρώπης. 

Με πληροφορίες από τη σελίδα protothema.gr

Η άνοδος των ξένων στοιχηματικών εταιρειών στην Ελλάδα: Μια λεπτομερής ανάλυση

0

Τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί ριζικές αλλαγές στον χώρο των τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της εισόδου ξένων στοιχηματικών εταιρειών. Ενώ ο κρατικός οργανισμός ΟΠΑΠ απολάμβανε επί χρόνια μονοπώλιο, οι ξένες στοιχηματικές εταιρίες έχουν πλέον κατακτήσει σημαντικό μερίδιο της ελληνικής αγοράς. Σε αυτό το άρθρο, αναλύουμε τον ρόλο αυτών των εταιρειών, την επίδρασή τους στο νομικό και οικονομικό τοπίο, καθώς και στον κοινωνικό ιστό της χώρας. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια εις βάθος κατανόηση του πώς διαμορφώνεται σήμερα η ελληνική αγορά τυχερών παιχνιδιών.

Νομικό Πλαίσιο

Η Ελλάδα διατηρούσε αυστηρό μονοπώλιο στον χώρο των τυχερών παιχνιδιών, τόσο διαδικτυακά όσο και επίγεια, μέσω του ΟΠΑΠ. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση έκρινε το 2013 το μονοπώλιο αυτό ως παράνομο. Έτσι, η Ελλάδα ξεκίνησε να εκδίδει άδειες σε ξένες στοιχηματικές εταιρίες, υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Σήμερα λειτουργούν 24 εταιρείες με προσωρινές άδειες εντός της ΕΕ, με προοπτική πενταετών αδειών.

Κύριες εξελίξεις στη ρύθμιση της αγοράς:

  • 2011: Ξεκινά η αδειοδότηση ξένων παρόχων, η οποία όμως αναστέλλεται.

  • 2013: Η ΕΕ κρίνει το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ παράνομο και εκδίδονται 24 προσωρινές άδειες.

  • 2018: Έναρξη συζητήσεων για πενταετείς άδειες με κόστος €4 εκατομμύρια για στοίχημα και €1 εκατομμύριο για καζίνο.

  • Σήμερα: Συζητήσεις για κατάργηση του φόρου στα κέρδη (15% για €100–€500, 20% για άνω των €500).

Αυτές οι μεταρρυθμίσεις άνοιξαν την αγορά, προσφέροντας στους παίκτες περισσότερες επιλογές και αυξάνοντας τον ανταγωνισμό, κάτι που βελτίωσε την ποιότητα των υπηρεσιών. Παρ’ όλα αυτά, η μαύρη αγορά παραμένει πρόβλημα, καθώς πολλοί παίκτες χρησιμοποιούν VPN για πρόσβαση σε μη αδειοδοτημένες πλατφόρμες.

Οικονομικές Επιπτώσεις

Η συνεισφορά των offshore εταιρειών στην ελληνική οικονομία είναι σημαντική. Παρά την έλλειψη πλήρους διαφάνειας, οι εταιρείες αυτές συνεισφέρουν μέσω φόρων και θέσεων εργασίας. Ενδεικτικά, ο τζίρος του στοιχήματος στην Ελλάδα για το 2024 έφτασε τα €15,6 δισεκατομμύρια. Το καθαρό έσοδο ανά ενήλικο (GGR) από τα τυχερά παιχνίδια είναι €291, το δεύτερο υψηλότερο στην ΕΕ.

Το ελληνικό κράτος εξετάζει την κατάργηση των φόρων στα κέρδη, ενέργεια που θα ενθαρρύνει περαιτέρω επενδύσεις.

Στατιστικά για τα τυχερά παιχνίδια στην Ελλάδα:

Στατιστικό Τιμή
Συνολικά πονταρίσματα (2024) €15,6 δισ.
GGR ανά ενήλικο €291
Καθημερινή χρήση από ηλικίες 17–24 40%
Εβδομαδιαία χρήση από ηλικίες 17–24 78%

Τα παραπάνω δείχνουν πως ο κλάδος αποτελεί βασικό πυλώνα εσόδων, αλλά η ανάπτυξη συνοδεύεται από κοινωνικά προβλήματα.

Κοινωνικές και Πολιτιστικές Επιπτώσεις

Η ύπαρξη των ξένων στοιχηματικών εταιρειών έχει προκαλέσει κοινωνικές ανησυχίες. Τα ελκυστικά μπόνους και οι καλύτερες αποδόσεις οδηγούν πολλούς Έλληνες παίκτες σε μη αδειοδοτημένα site, δημιουργώντας μαύρη αγορά αξίας €2 δισ. Αυτό δημιουργεί ζητήματα εθισμού και αλλοίωσης της ακεραιότητας του αθλητισμού.

Τα ξένα site είναι μεν εύκολα στη χρήση και ποικίλα, αλλά και επικίνδυνα. Σύμφωνα με στοιχεία του 2024, 40% των παικτών 17–24 ετών παίζουν καθημερινά online, και 78% εβδομαδιαία. Επτά στους δέκα προτιμούν το online gaming από τα επίγεια καζίνο – φαινόμενο που αποδίδεται σε επιθετική διαφήμιση.

Σύγκριση με Εγχώριες Εταιρείες

Οι ξένες εταιρείες όπως η Bet365 και η Stoiximan προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία αγορών, καλύτερες αποδόσεις και καλύτερη εξυπηρέτηση. Ελέγχουν πάνω από το 80% των online εσόδων στην Ελλάδα. Αντιθέτως, ο ΟΠΑΠ, που κυριαρχεί εκτός διαδικτύου, δέχεται κριτική για χαμηλές αποδόσεις και περιορισμένες επιλογές.

Αυτό το χάσμα καταδεικνύει την ανάγκη για αναβάθμιση των εγχώριων παρόχων, οι οποίοι πρέπει να ακολουθήσουν τα υψηλά πρότυπα των ξένων ανταγωνιστών.

Συμπέρασμα

Η είσοδος των ξένων στοιχηματικών εταιριών στην ελληνική αγορά έχει μεταμορφώσει τον τομέα των τυχερών παιχνιδιών. Καθώς η χώρα προχωρά σε νέες μεταρρυθμίσεις, είναι σημαντικό να διατηρηθεί η ισορροπία ανάμεσα στον ανταγωνισμό και την προστασία των καταναλωτών. Η ομάδα μας θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις και να αναλύει τον αντίκτυπό τους στην ελληνική αγορά.

Eurovision 2025: Η Κλαυδία ενθουσίασε τους θαυμαστές του διαγωνισμού (video)

0

Μία συγκινητική ερμηνεία παρουσίασε η Κλαυδία το βράδυ του Σαββάτου 17 Μαΐου στη σκηνή του μεγάλου τελικού της Eurovision 2025 στη Βασιλεία, κάνοντας την Ελλάδα υπερήφανη. Η «Αστερομάτα», το ατμοσφαιρικό τραγούδι που επέλεξε και μιλά για τον αποχωρισμό και την προσωπική λύτρωση, ενθουσίασε το κοινό του διαγωνισμού, με τα social media να πλημμυρίζουν από θετικά σχόλια.

Η Κλαυδία ερμήνευσε το τραγούδι στην 17η θέση του τελικού, σε μια σκηνική παρουσία που συνδύαζε ευαισθησία, εσωτερικότητα και θεατρικότητα, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Φωκά Ευαγγελινού. Η εμφάνισή της χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως μία από τις πιο καλλιτεχνικά άρτιες της βραδιάς, με τα οπτικά εφέ που συνόδευσαν το τραγούδι να αποτυπώνουν με ακρίβεια την εσωτερική διαδρομή που περιγράφει ο στίχος, μια πορεία από τη σκιά προς το φως.

Το κοινό στο στάδιο χειροκρότησε παρατεταμένα τη συγκλονιστική ερμηνεία της Κλαυδίας, ενώ το hashtag #Asteromata σκαρφάλωσε ξανά στα πρώτα trends του Twitter. «Φωνάρα», «μία από τις καλύτερες συμμετοχές», «ανατρίχιασα» ήταν μόνο μερικά από τα χιλιάδες σχόλια που κυκλοφόρησαν στο Twitter  μέσα στα πρώτα λεπτά μετά την εμφάνιση της ελληνικής συμμετοχής.

Δείτε κάποια σχόλια

κα_λδε

 

 Eurovision 2025: Η Κλαυδία ενθουσίασε τους θαυμαστές του διαγωνισμού - «Ύμνος», γράφουν για την Αστερομάτα

 

Η πρόκριση της Κλαυδίας στον τελικό είχε ανακοινωθεί το βράδυ της Πέμπτης 15 Μαΐου, όταν η Ελλάδα πέρασε ως δέκατη και τελευταία από τον Β’ Ημιτελικό, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης. Η ερμηνεία της στον ημιτελικό χαρακτηρίστηκε επίσης ως μία από τις πιο έντονες συναισθηματικά της βραδιάς, με πολλούς φαν να κάνουν λόγο για μία «σοβαρή και καλλιτεχνική ελληνική συμμετοχή».

Στον μεγάλο τελικό, η Κλαυδία κατάφερε να αποδείξει πως η «Αστερομάτα» δεν ήταν απλώς ένα αγαπημένο τραγούδι των Eurofans, αλλά και μια ολοκληρωμένη πρόταση με διεθνή απήχηση. Αν και τα αποτελέσματα της τελικής ψηφοφορίας θα ανακοινωθούν αργότερα απόψε, η θερμή υποδοχή του κοινού και η αποθέωση στα social media δείχνουν ότι η Ελλάδα βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Eurovision.

Με πληροφορίες από τη σελίδα protothema.gr 

 

Πανναξιακός ΑΟ: Μονόδρομος η νίκη στη Λέσβο κόντρα στον Ολυμπο

0

Ο Πανναξιακός ταξιδεύει σήμερα για το νησί της Λέσβου, όπου αύριο Κυριακή 18 Μαΐου στις 13:00, θα αντιμετωπίσει εκτός έδρας τον Όλυμπο Αγιάσου, στο πλαίσιο της 5ης αγωνιστικής των αγώνων μπαράζ για την άνοδο στη Γ’ Εθνική.

Η ομάδα της Νάξου, με 4 βαθμούς και μετά την οριακή ήττα από τον Σαρωνικό (1-0), χρειάζεται αποκλειστικά νίκη για να διατηρήσει τις μαθηματικές της ελπίδες για την κατάκτηση μιας από τις προνομιούχες θέσεις που οδηγούν στην άνοδο.

Παρά τις σημαντικές απουσίες του Μανωλά και του Πιτταρά, το κλίμα στις τάξεις του Πανναξιακού παραμένει θετικό, με πίστη ότι το καλό πρόσωπο της ομάδας μπορεί να επιβεβαιωθεί αύριο στη Λέσβο.

Η αποστολή της ομάδας μόνο εύκολη δεν είναι, αφού περιλαμβάνει πλοήγηση από τη Νάξο στον Πειραιά, αεροπορική μετάβαση στη Μυτιλήνη και επιστροφή με διπλό δρομολόγιο. Παρ’ όλα αυτά, η ομάδα έχει στραμμένο το βλέμμα στη νίκη, γνωρίζοντας πως είναι η τελευταία ευκαιρία για να παραμείνει στο παιχνίδι.

Ο Όλυμπος Αγιάσου από την πλευρά του, έχει μόλις 1 βαθμό, αλλά δεν έχει αποκλειστεί μαθηματικά. Προερχόμενος από ήττα με 2-1 στη Χίο, θέλει να εκμεταλλευτεί την έδρα του για να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη, αν και με σημαντικές απουσίες (Θεοδωρίδης – τιμωρημένος, Πετρουζέλλης – τραυματίας).

Ο αγώνας θα διεξαχθεί στο «Χριστοφίδειο» Γήπεδο Αγιάσου και θα μεταδοθεί ζωντανά από το mpalader.tv

 

 

Διαιτητής της αναμέτρησης θα είναι ο Λεωνίδας Σταύρου (Ανατολική Αττική) με βοηθούς τους Ανδρέα Κωστάκη και Αλεξία Αλεξοπούλου.

🔁 Αποτελέσματα 4ης Αγωνιστικής:

  • Σαρωνικός Αναβύσσου – Πανναξιακός 1-0

  • Θύελλα Χαλκειού – Όλυμπος Αγιάσου 2-1

  • Απόλλων Καλυθιών – Κένταυρος Βριλησσίων 1-0

  • Ρεπό: Πυθαγόρας

📊 Βαθμολογία (πριν την 5η αγωνιστική):

  1. Σαρωνικός Αναβύσσου – 9 β.

  2. Απόλλων Καλυθιών – 7 β.

  3. Κένταυρος Βριλησσίων – 7 β.

  4. Θύελλα Χαλκειού – 6 β.

  5. Πανναξιακός – 4 β.

  6. Όλυμπος Αγιάσου – 1 β.

  7. Πυθαγόρας – 0 β.

📅 Πρόγραμμα 5ης Αγωνιστικής (Κυριακή 18 Μαΐου):

  • Όλυμπος Αγιάσου – Πανναξιακός | 🕐 13:00

  • Απόλλων Καλυθιών – Θύελλα Χαλκειού | 🕔 17:00

  • Πυθαγόρας – Σαρωνικός Αναβύσσου 0-3 α.α.

  • Ρεπό: Κένταυρος Βριλησσίων

Η ομάδα της Νάξου κρατά ακόμα το όνειρο ζωντανό – και αύριο καλείται να αποδείξει πως μπορεί να το διεκδικήσει μέχρι τέλους. Μία νίκη θα της επιτρέψει να παραμείνει στο παιχνίδι των υπολογισμών και της ελπίδας για επιστροφή στις εθνικές κατηγορίες.

200 Χρόνια Ερμούπολη:: Ένα Φεστιβάλ Αφιερωμένο στη Γλυκιά Κληρονομιά της Σύρου

0
syros_hermoupolis_port_f-116726702_1

Στη Σύρο, η παράδοση έχει τη γεύση του λουκουμιού και της χαλβαδόπιτας. Και φέτος, με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την ίδρυση της Ερμούπολης, η Λέσχη Γαστρονομίας Σύρου μάς προσκαλεί σε μια μεγάλη γιορτή αφιερωμένη στη γλυκιά της ιστορία, με ένα φεστιβάλ που ενώνει παρελθόν, παρόν και μέλλον.

Από τις 31 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου, κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού θα έχουν την ευκαιρία να περιπλανηθούν σε έναν υπαίθριο χάρτη γεύσεων, αρωμάτων και ιστοριών μέσα από παραδοσιακές δημιουργίες, μοντέρνες εκδοχές τους, εργαστήρια, παρουσιάσεις, και αφιερώματα στα ιστορικά ζαχαροπλαστεία της Σύρου.

Στην καρδιά των δράσεων, το Σάββατο 1 Ιουνίου, ο θερινός Κινηματογράφος Παλλάς μεταμορφώνεται σε σκηνή γευστικής παράδοσης και καινοτομίας με τη συμμετοχή ντόπιων και διεθνών δημιουργών.

Και φυσικά, η γιορτή θα έχει και… κεράκια! Το Django Gelato γιορτάζει 20 χρόνια με επετειακές γεύσεις, ενώ το Theosis Cocktail Bar στην Άνω Σύρο κλείνει 4 χρόνια δημιουργίας και γιορτάζει με μουσικές, κοκτέιλ και εμπνευσμένες στιγμές.

Το φεστιβάλ κορυφώνεται στις 2 Ιουνίου με συζητήσεις για τη διατήρηση και την ανάδειξη της γευστικής κληρονομιάς των Κυκλάδων.

Με την υποστήριξη του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, αυτή η πρωτοβουλία φιλοδοξεί να καταστήσει τη συριανή ζαχαροπλαστική σημείο αναφοράς στον ελληνικό και διεθνή γαστρονομικό χάρτη.

Το σχετικό δελτίο ενημέρωσης αναφέρει: 

“Η καρδιά του Αιγαίου ετοιμάζεται να γιορτάσει τη γλυκιά της ιστορία, με αφορμή τα 200 χρόνια από την ίδρυση της Ερμούπολης.

 1 Ιουνίου 2025 

Η Λέσχη Γαστρονομίας Σύρου με τη στήριξη των Φίλων της Γαστρονομίας, προσκαλεί κατοίκους και επισκέπτες του νησιού σε μια ξεχωριστή εκδήλωση αφιερωμένη στη γαστρονομική παράδοση, την τοπική δημιουργικότητα και την πολιτιστική γεύση της Σύρου.

Με αφορμή τα 200 Χρόνια Ζαχαροπλαστικής Κληρονομιάς, από την ίδρυση της Ερμούπολης, σχεδιάζουμε ένα σπουδαίο αφιέρωμα στην πλούσια ζαχαροπλαστική παράδοση της Σύρου που ενώνει παρελθόν και παρόν, στο σημείο αυτό του χάρτη όπου τέμνονται οι πολιτισμοί. Οι δυτικές και οι ανατολίτικες επιρροές που συναντιούνται στη μέση του Αιγαίου Πελάγους, στην καρδιά των Κυκλάδων, αποτυπώνονται σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας, καθορίζοντας την αστική κουλτούρα του τόπου, με προεκτάσεις φυσικά στη γαστρονομία και στη ζαχαροπλαστική ταυτότητα της Σύρου.

Έτσι λοιπόν, την Κυριακή 1 Ιουνίου ο χώρος του θερινού Κινηματογράφου Παλλάς, ο οποίος από το 1866 και για περίπου έναν αιώνα λειτούργησε ως Δημοτικό Παντοπωλείο Ερμούπολης, μετατρέπεται σε έναν υπαίθριο γευστικό χάρτη στο πλαίσιο της μεγάλης εκδήλωσης:  «200 Χρόνια Ζαχαροπλαστικής Κληρονομιάς», με παραδοσιακά συριανά γλυκά, μοντέρνες εκδοχές τους, παγωτά, λικέρ και κοκτέιλ, καθώς και τη συμμετοχή καταξιωμένων επαγγελματιών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, τοπικών δημιουργών και εκπροσώπων των μέσων.

Στα πλαίσια της μεγάλης αυτής γιορτής, το Σάββατο 31 Μαΐου έχουμε άλλους δύο λόγους να γιορτάζουμε. Φυσάμε 20 κεράκια για τα γενέθλια του Django Gelato του αγαπημένου μας παγωτατζίδικου που ιδρύθηκε στη Σύρο και θα υποδέχεται το κοινό με επετειακές γεύσεις και δημιουργίες εμπνευσμένες από τη συριανή ιστορία.

Την ίδια μέρα σβήνουμε ακόμα 4 κεράκια για τα αντίστοιχα χρόνια που κλείνει το εμβληματικό Theosis Cocktail Bar, το οποίο θα μας περιμένει το βράδυ στην Άνω Σύρο με μουσική, signature κοκτέιλς εμπνευσμένα από τον τόπο μας, και άλλες εκπλήξεις.

Τη Δευτέρα 2 Ιουνίου το φεστιβάλ ολοκληρώνεται με τον απολογισμό των δράσεων, και συζητήσεις γύρω από το μέλλον της ζαχαροπλαστικής της Σύρου, και εν γένει της γευστικής κληρονομιάς των Κυκλάδων.

Η Λέσχη Γαστρονομίας Σύρου συνεχίζει να αναδεικνύει τον πολιτιστικό και γαστρονομικό πλούτο του νησιού, συνδυάζοντας την παράδοση με τη σύγχρονη δημιουργικότητα, και ενισχύοντας την τουριστική ταυτότητα της Σύρου μέσα από συλλογικές, συμμετοχικές πρωτοβουλίες.

Η Σύρος γιορτάζει 200 χρόνια ζαχαροπλαστικής και σας προσκαλεί σε ένα μοναδικό φεστιβάλ αφιερωμένο στη γλυκιά της παράδοση και τις βαθιές της ρίζες, στη σύγχρονη δημιουργικότητα και την εξέλιξη στο παρόν και το μέλλον, προβάλλοντας την πολιτισμική της ταυτότητα, και συνεχίζοντας να εμπνέει τη γαστρονομία του Αιγαίου. Από τα αρώματα του λουκουμιού και της χαλβαδόπιτας μέχρι τις νέες γλυκές προσεγγίσεις των σύγχρονων δημιουργών, η ζαχαροπλαστική της Σύρου είναι μια πολιτιστική κληρονομιά που μεταλαμπαδεύεται από γενιά σε γενιά, εξελίσσεται, πειραματίζεται και παραμένει πάντα ζωντανή και πάλλουσα.

Με την επιμέλεια της “Λέσχης Γαστρονομίας Σύρου”, το φεστιβάλ θα περιλαμβάνει:

• Εκθέσεις και γευσιγνωσίες παραδοσιακών και σύγχρονων γλυκών

• Ζωντανά εργαστήρια και παρουσιάσεις από τοπικούς και διεθνείς pastry chefs

• Μουσικές δράσεις εμπνευσμένες από τη ζαχαροπλαστική

• Αφιερώματα σε ιστορικά ζαχαροπλαστεία του νησιού.

Το φεστιβάλ πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και φιλοδοξεί να αναδείξει τη μοναδικότητα της συριανής ζαχαροπλαστικής στον ελλαδικό και διεθνή χάρτη της γαστρονομίας.

Πάρος: Η τουριστική έκρηξη και οι φόβοι για την αλλοίωση της ταυτότητας

0

Σε μια ιδιόμορφη ισορροπία ανάμεσα στη ραγδαία τουριστική ανάπτυξη και την ανάγκη διατήρησης της αυθεντικής κυκλαδίτικης ταυτότητας κινείται πλέον η Πάρος. Το φετινό Πάσχα ήταν μάλλον άνευρο από πλευράς επισκεψιμότητας, όμως ο χάρτης των επενδύσεων και των ξενοδοχειακών deals δείχνει ότι το καλοκαίρι προμηνύεται θερμό – όχι μόνο λόγω καιρού.

Το ενδιαφέρον για την Πάρο (και την Αντίπαρο) έχει εκτιναχθεί τα τελευταία χρόνια. Επενδυτές από τις ΗΠΑ, το Ισραήλ, τον Λίβανο και τον Αραβικό κόσμο διεκδικούν τα “φιλέτα” του νησιού, αναζητώντας ακίνητα για πολυτελή resorts, digital nomad hubs και εξειδικευμένες εμπειρίες διαμονής. Ενδεικτικό είναι το ενδιαφέρον που έχει εκφραστεί για πολυτελές συγκρότημα στη Σάντα Μαρία – ένα ακίνητο-διαμάντι που μπορεί να αλλάξει χέρια για ποσά κοντά στα 30 εκατ. ευρώ.

Από το Φιλίζι και τις Κολυμπήθρες μέχρι τη Νάουσα, οι επενδύσεις τρέχουν… με άλλες να σκοντάφτουν. Παράδειγμα αποτελεί η προσπάθεια ανάπτυξης resort στο ΒΔ άγονο τμήμα του νησιού από την ΕΚΤΕΡ Α.Ε., η οποία έχει μεν πάρει την έγκριση του ΚΑΣ, αλλά παραμένει σε αναμονή – κυρίως λόγω των αντιδράσεων για την περιβαλλοντική επιβάρυνση και την εγγύτητα στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων της Νάουσας.

Το νέο Summer Senses Luxury Resort, μέλος των Small Luxury Hotels of the World, προστέθηκε πρόσφατα στον πολυτελή χάρτη της Πάρου, ενώ το Avant Mar στη Νάουσα αποτελεί ήδη σημείο αναφοράς για ταξιδιώτες υψηλού εισοδήματος.

Παράλληλα, η Radisson Hotel Group επεκτείνει το αποτύπωμά της με την απόκτηση του πρώην Selina στην Πούντα.

Και ενώ η πολυτέλεια φαίνεται να γίνεται κανόνας, η τοπική κοινωνία παρακολουθεί με προβληματισμό. Οι ανησυχίες για αλλοίωση του φυσικού τοπίου, απώλεια χαρακτήρα και περιβαλλοντική πίεση είναι πλέον φανερές.

Ο φόβος είναι πως η “χρυσή επενδυτική ευκαιρία” μπορεί να εξελιχθεί σε μπούμερανγκ, αν δεν συνδυαστεί με σχεδιασμό, σεβασμό στο τοπίο και ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία.

Το ζητούμενο πλέον είναι ξεκάθαρο: μπορεί η Πάρος να φιλοξενήσει τον υψηλής ποιότητας τουρισμό χωρίς να χάσει την ψυχή της; Ο χρόνος – και η ευθύνη των τοπικών και εθνικών αρχών – θα δώσουν την απάντηση.

Ο Παναθηναϊκός εξετάζει τον Χοακίν Κορέα

0

Ο Χοακίν Κορέα, που μένει ελεύθερος από την Ίντερ Μιλάνου, επιστρέφει στο μεταγραφικό προσκήνιο αρκετών ομάδων ενόψει καλοκαιριού — και ανάμεσά τους βρίσκεται και ο Παναθηναϊκός.

Ο Αργεντινός επιθετικός, με θητεία σε Λάτσιο, Σεβίλλη και Ίντερ, αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση για συλλόγους που αναζητούν δημιουργική ποιότητα και εμπειρία στη μεσοεπιθετική γραμμή.

Η ελληνική αγορά δεν του είναι άγνωστη, αφού και το καλοκαίρι του 2024 η ΑΕΚ είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την περίπτωσή του, χωρίς όμως να προχωρήσει η υπόθεση λόγω των οικονομικών απαιτήσεων και της θέλησης του παίκτη να παραμείνει στην Ιταλία. Πλέον, με τον Κορέα να έχει περιορισμένο χρόνο συμμετοχής, και την Ίντερ να μην σκοπεύει να ανανεώσει το συμβόλαιό του, η προοπτική μιας νέας αρχής μοιάζει πιο πιθανή.

Περιζήτητος ο Κορέα

Σύμφωνα με διεθνή ρεπορτάζ, το ενδιαφέρον για τον 30χρονο επιθετικό είναι ήδη έντονο:

  • Η Εστουδιάντες επιθυμεί να τον επαναπατρίσει,

  • η Ίντερνασιονάλ του Πόρτο Αλέγκρε έχει ξεκινήσει επαφές για να τον εντάξει στο ρόστερ της ενόψει Libertadores,

  • ενώ από την Ευρώπη υπάρχουν «ματιές» από Φενέρμπαχτσε, Γαλατασαράι και Παναθηναϊκό.

Οι Πράσινοι εξετάζουν τις επιλογές τους για την ενίσχυση της επίθεσης (λέτε να φύγει ο Ιωαννίδης; σίγουρα πάντως θα επιλέξει άλλη ομάδα ο Σουηδός Γερεμέγιεφ) και ο Κορέα, με την τεχνική του κατάρτιση, την εμπειρία και την ικανότητα να παίξει πίσω από τον φορ, αποτελεί ελκυστική περίπτωση. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός – τόσο οικονομικός όσο και αγωνιστικός – από Τουρκία και Βραζιλία είναι σκληρός. Παράλληλα, παραμένει και η πιθανότητα ο παίκτης να παραμείνει στην Ευρώπη, έστω σε διαφορετικό πρωτάθλημα από τη Serie A.

Ο Παναθηναϊκός διατηρεί ανοιχτή γραμμή με την πλευρά του παίκτη και δεν αποκλείεται να προχωρήσει τις επαφές αν δεν υπάρξει άμεση συμφωνία με άλλον σύλλογο. Πάντως, η περίπτωση Κορέα θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το αν ο ίδιος θα δεχτεί να μετακινηθεί σε ένα πρωτάθλημα όπως το ελληνικό — και υπό ποιους όρους.

Το σίγουρο είναι ότι το όνομά του, για δεύτερο συνεχόμενο καλοκαίρι, συνδέεται με ελληνική ομάδα. Κι αυτή τη φορά, ίσως πιο σοβαρά από ποτέ.

Eurovision 2025: Η «Αστερομάτα» της Κλαυδίας λάμπει απόψε στον τελικό της Βασιλείας

0

Η καρδιά της μουσικής χτυπά απόψε στη Βασιλεία, όπου κορυφώνεται ο 69ος Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision. Ανάμεσα στις 26 χώρες που θα διεκδικήσουν τη νίκη, η Ελλάδα συμμετέχει με την Κλαυδία και το τραγούδι «Αστερομάτα», ένα μουσικό ποίημα με έντονο συγκινησιακό φορτίο και βαθιά ελληνική ψυχή.

Κείμενο: Νίκος Σκορδιαλός 

Η νεαρή ερμηνεύτρια θα εμφανιστεί 17η στη σειρά, εκπροσωπώντας τη χώρα μας με μια ιστορία που, όπως περιέγραψε με λυρικό λόγο ο Γιώργος Καπουτζίδης στον ημιτελικό, «ξεκινά μέσα στο σκοτάδι με το πρόσωπο ενός κοριτσιού» και εξελίσσεται σε μια συμβολική αφήγηση για τη ρίζα, τον αποχωρισμό και την ελπίδα:

«Δύο γυναίκες, μια μάνα και μια κόρη, δεμένες με αιώνια αγάπη, πρέπει να αποχωριστούν για πάντα… Η κόρη στέκεται σε έναν βράχο, που γίνεται ο φάρος για τη νέα της διαδρομή… Η ‘Αστερομάτα’ θα περιπλανηθεί σε στεριά και θάλασσα, αλλά δεν θα βρει πουθενά αυτούς που αποχωρίστηκε, παρά μόνο στον ουρανό, όταν θα γίνει και η ίδια ένα αστέρι».

Το τραγούδι υπογράφουν οι Arcade μαζί με την Κλαυδία, ενώ τη σκηνική του παρουσία έχει επιμεληθεί ο έμπειρος Φωκάς Ευαγγελινός, πλαισιωμένος από μια ταλαντούχα δημιουργική ομάδα που έχει ντύσει την ελληνική συμμετοχή με μινιμαλισμό, ένταση και βαθύ συναίσθημα.

Στο πλευρό της ερμηνεύτριας στη σκηνή θα βρεθεί η Χριστίνα Καλιακάτσου, ενώ το στιλιστικό και αισθητικό αποτέλεσμα ολοκληρώνουν οι Deux Hommes (κοστούμι), Δημήτρης Πινίρος & Θάνος Λιατίφης (hair & make up), η Τέσσυ Κομμένη (stylist), ο Χρήστος Μαγκανάς (video), ο Γιώργος Τέλλος (φωτισμοί) και ο Γιάννης Μουρίκης (σκηνικά). Vocal coach είναι η Μάχη Νιλ.

Ο μεγάλος τελικός μεταδίδεται ζωντανά από την ΕΡΤ1 στις 22:00 με σχολιασμό από τους Μαρία Κοζάκου και Γιώργο Καπουτζίδη, ενώ θα ακουστεί και ραδιοφωνικά από το Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7, καθώς και από το ERTFLIX Eurovision Channel με υποτιτλισμό και νοηματική απόδοση.

Τη βαθμολογία της ελληνικής κριτικής επιτροπής θα ανακοινώσει η Τζένη Θεωνά.

Απόψε, στην εντυπωσιακή σκηνή του St. Jakobshalle, η «Αστερομάτα» θα ταξιδέψει με φως, φωνή και ψυχή σε όλη την Ευρώπη. Και ίσως – αν όλα πάνε όπως τα ονειρεύτηκε η δημιουργική ομάδα – να γίνει και το φετινό αστέρι της Eurovision.

Χειραποσκευές και έξτρα χρεώσεις

0

Σε ένα τοπίο όπου οι αεροπορικές μετακινήσεις έχουν εκδημοκρατιστεί αλλά και εμπορευματοποιηθεί σε υπερβολικό βαθμό, το ζήτημα των χειραποσκευών εξελίσσεται σε μία από τις πιο αμφιλεγόμενες πτυχές του σύγχρονου αεροπορικού ταξιδιού. Με τις low cost αεροπορικές να χρεώνουν όλο και περισσότερες «έξτρα» υπηρεσίες και τα κράτη να προσπαθούν να προστατεύσουν τους καταναλωτές, η Ευρώπη —και μαζί της και η Ελλάδα— βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα νομικό και πολιτισμικό δίλημμα.

Η ισπανική εμπειρία, καμπανάκι για όλη την ΕΕ

Η πρόσφατη σύγκρουση μεταξύ του ισπανικού Υπουργείου Καταναλωτή και των εταιρειών Ryanair, Vueling, EasyJet και άλλων, γύρω από τις χρεώσεις για τις χειραποσκευές, φέρνει στην επιφάνεια ένα θέμα που αφορά και την Ελλάδα, τόσο σε θεσμικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Παρότι η Ισπανία προχώρησε το 2024 στην επιβολή προστίμων ύψους 179 εκατ. ευρώ, οι δικαστικές αποφάσεις παραμένουν αντικρουόμενες και δεν έχουν δημιουργήσει σταθερή νομολογία.

Από τη μία, ο ευρωπαϊκός Κανονισμός 1008/2008 επιτρέπει στις εταιρείες την ελεύθερη διαμόρφωση τιμών. Από την άλλη, η νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) του 2014 ορίζει ότι το λογικό βάρος και μέγεθος χειραποσκευής δεν πρέπει να επιφέρει πρόσθετο κόστος.

Η ελληνική πραγματικότητα: Μεταξύ ευρωπαϊκού δικαίου και τουριστικής πίεσης

Στην Ελλάδα, όπου οι επιβάτες αυξάνονται εντυπωσιακά κάθε χρόνο (πάνω από 70 εκατομμύρια το 2023) και η τουριστική σεζόν διαρκεί πλέον σχεδόν 10 μήνες, η πλειονότητα των επιβατών επιλέγει αεροπορικά εισιτήρια χαμηλού κόστους για προορισμούς όπως τα νησιά και οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης.

Η ελληνική νομοθεσία, ωστόσο, παραμένει ασαφής και δεν έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως σε ό,τι αφορά τις πρακτικές των low cost εταιρειών. Οι ταξιδιώτες καλούνται να πληρώνουν έξτρα για υπηρεσίες που άλλοτε θεωρούνταν αυτονόητες — ακόμη και για μια μικρή βαλίτσα καμπίνας.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) δεν έχει προχωρήσει σε επίσημη τοποθέτηση για το θέμα, ενώ οι καταναλωτικές οργανώσεις στην Ελλάδα δέχονται συνεχώς καταγγελίες, αλλά με περιορισμένα αποτελέσματα λόγω έλλειψης σαφούς ευρωπαϊκής οδηγίας ή εθνικού μηχανισμού ρύθμισης.

Παγκόσμια τάση ή καταχρηστική πρακτική;

Η εξέλιξη του αεροπορικού ταξιδιού από «πολυτέλεια» σε «αναγκαιότητα» συνοδεύτηκε και από μια πολιτισμική μετατόπιση: ο επιβάτης-καταναλωτής πρέπει να πληρώνει για κάθε επιπλέον υπηρεσία, ακόμη και για την άνεση. Η αεροπορική αγορά παγκοσμίως βαδίζει προς ένα μοντέλο «αλά καρτ», όπου κάθε υπηρεσία κοστολογείται ξεχωριστά — από τις αποσκευές και την επιλογή θέσης μέχρι το νερό εν πτήσει.

Όμως, σε εποχές όπου η έννοια της βιώσιμης κινητικότητας, της προστασίας του καταναλωτή και της ισότητας στην πρόσβαση στις μεταφορές συζητούνται έντονα, η ανοχή απέναντι σε τέτοιες πρακτικές τίθεται υπό αμφισβήτηση. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται πλέον να παρέμβει με σαφείς κανονισμούς που θα εναρμονίσουν την ελευθερία της αγοράς με την προστασία του επιβάτη.

Το ζητούμενο: Δίκαιη μετακίνηση για όλους

Η συζήτηση για τις χειραποσκευές δεν αφορά μόνο ένα «τεχνικό» ζήτημα μεταφοράς αποσκευών. Αφορά τη θεσμική αντιμετώπιση των πολιτών που μετακινούνται εντός της Ε.Ε. και τη διασφάλιση ότι τα δικαιώματα τους δεν θα εξαρτώνται από την… πολιτική χρέωσης μιας ιδιωτικής εταιρείας.

Η Ελλάδα, ως χώρα με υψηλή τουριστική εξάρτηση και εντατική αεροπορική κίνηση, δεν μπορεί να αγνοήσει αυτή τη συζήτηση. Ίσως είναι η στιγμή να αναλάβει και η ίδια πρωτοβουλίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διεκδικώντας μια πιο σαφή και ισορροπημένη πολιτική υπέρ των επιβατών.

Νάξος – Αποχαιρετισμός με αγάπη: Η Ιωάννα Καραμανή – Φραγκίσκου αποχαιρετά τη μητέρα της, Κυριακή Δημητροκάλλη

0
Νάξος
Νάξος

Με σεβασμό και βαθιά συγκίνηση η τοπική κοινωνία της Νάξου αποχαιρετά την Κυριακή Δημητροκάλλη, μια γυναίκα που υπήρξε πηγή αγάπης, δύναμης και σιωπηλής αξιοπρέπειας για την οικογένεια και τους οικείους της.

Η κόρη της, Ιωάννα Καραμανή – Φραγκίσκου, την αποχαιρετά με λόγια καρδιάς που αγγίζουν κάθε άνθρωπο που έχει βιώσει την απώλεια.

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί τη Δευτέρα στις 13:00, στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου, όπου συγγενείς και φίλοι θα της πουν το τελευταίο αντίο.

Η ανάρτηση της κας Καραμανή – Φραγκίσκου στα social media αναφέρει:

Μαμά μου, καλή ξεκούραση…
Δεν ξέρω πώς να σου πω αντίο.
Ούτε πώς να μαζέψω σε λέξεις όσα ήσουν, όσα μου έδωσες, όσα άφησες μέσα μου.
Σ’ ευχαριστώ που ήσουν η μαμά μου — τρυφερή, δυνατή, σιωπηλά γενναία.
Έδωσες τη μάχη σου μέχρι το τέλος.
Δεν είσαι πια εδώ, αλλά θα είσαι παντού.
Στη σκέψη μου, στη φωνή μου, στην ψυχή μου.
Θα σε κουβαλώ κάθε μέρα, μέχρι να ξανασυναντηθούμε.
Καλό σου ταξίδι, μαμά μου αγαπημένη.
Σε αγαπώ για πάντα.

Η Εξόδιος Ακολουθία θα τελεστεί τη Δευτέρα στις 13:00, στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου.

Ας είναι ελαφρύ το χώμα της Νάξου που θα την σκεπάσει. Θερμά συλλυπητήρια από την ομάδα του NaxosPress στην οικογένεια της εκλιπούσας