Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 1156

Αμοργός – Κ. Μονογυιού: Επιχορηγήσεις συνολικού ύψους 295.120€ σε Νάξο και Αμοργό

0

Υπεγράφησαν από το Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής δύο αποφάσεις επιχορηγήσεων των Δήμων Νάξου και Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού. Ειδικότερα:

•Επιχορήγηση του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ύψους 260.400€ για τη μίσθωση μονάδας αφαλάτωσης δυναμικότητας 1000κ.μ./ημέρα με σκοπό την προμήθεια 200.000κ.μ. πόσιμου ύδατος από τον Δήμο.

•Επιχορήγηση του Δήμου Αμοργού ύψους 34.720€ για την προμήθεια και εγκατάσταση δύο αυτόνομων μονάδων παραγωγής και διάθεσης πόσιμου ύδατος δυναμικότητας 140lt/ώρα.  

Οι σχετικές αποφάσεις εντάσσονται στο πλαίσιο λήψης μέτρων και δράσεων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς για την αντιμετώπιση των προβλημάτων λειψυδρίας και την υδροδότηση των νησιών μας στο πλαίσιο του έργου «Υδροδότηση άνυδρων νησιών & έργα βελτίωσης υποδομών ύδρευσης των νησιών» του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων έτους 2022.

Η βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κ. Κατερίνα Μονογυιού δήλωσε:

«Οι αποφάσεις επιχορηγήσεων συνολικού ύψους 295.120€ στους Δήμους Νάξου και Μικρών Κυκλάδων και Αμοργού αποδεικνύουν έμπρακτα για άλλη μία φορά τη διαχρονική πολιτική βούληση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη στήριξη της νησιωτικότητας και των τοπικών κοινωνιών μας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτουλάκη για την αποτελεσματικότητα τους, τις λύσεις και τη συνεχή παροχή επιχορηγήσεων με σκοπό τη βελτίωση των υποδομών ύδρευσης στα νησιά μας.»


Κατερίνα Μονογυιού

Βουλευτής Κυκλάδων Νέας Δημοκρατίας

Αμοργός – Φόρτωμας: Εγκατάσταση water kiosk σε Χώρα και Ποταμιά

0
Φόρτωμας
Φόρτωμας

Τα συγχαρητήριά του εξέφρασε ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Φίλιππος Φόρτωμας, για την επιχορήγηση που έλαβε ο Δήμος Αμοργού.

Πιο συγκεκριμένα, από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αποφασίστηκε η επιχορήγηση του Δήμου Αμοργού, μέχρι του ποσού των 34.720€, για την προμήθεια και εγκατάσταση δύο αυτόνομων μονάδων παραγωγής και διάθεσης πόσιμου ύδατος (water kiosk) δυναμικότητας 140lt/ώρα στη Χώρα και στον Ποταμό.

Το έργο αυτό κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντικό καθώς οι δύο αυτές αυτόνομες μονάδες εξασφαλίζουν φθηνό πόσιμο νερό στους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού, ενώ προάγουν την προστασία του περιβάλλοντος καθώς μειώνουν ενεργητικά τη χρήση πλαστικών μπουκαλιών.

Σε συνέχεια της ανωτέρω απόφασης που υπογράφηκε, ο κ. Φόρτωμας δήλωσε: «Άλλο ένα έργο εγκρίνεται σήμερα και προστίθεται στα πολλά και ζωτικής σημασίας έργα που χρηματοδοτεί η Κυβέρνηση της ΝΔ, αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη πως ο Πρωθυπουργός έχει ως προτεραιότητά του τη στήριξη της νησιωτικότητας. Συγχαρητήρια στον Δήμαρχο Αμοργού και την ομάδα του για τις συνεχείς προσπάθειες και θερμές ευχαριστίες στην ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας για τη στήριξη».

Στοίχημα – Euroleague: Φαβορί η Μπαρτσελόνα, αγωνία για το χρόνο συμμετοχής του Μίροσιτς

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Ο Άρης βλέπει κάθε χρόνο ζεστά το Κύπελλο Ελλάδας και θέλει να διακριθεί. Στον πρώτο αγώνα για τη φάση των «16», δοκιμάζεται στην έδρα του Λεβαδειακού και έχει τον πρώτο λόγο για τη νίκη. Δύσκολα, πάντως, θα ξεφύγει το σκορ, καθώς οι Βοιωτοί παίζουν καλή άμυνα.

Στην Ευρωλίγκα, ο Παναθηναϊκός δίνει δεύτερο σερί ζόρικο ματς στην Ισπανία, παίζοντας με την Μπαρτσελόνα. Δεν βγαίνει άκρη με το χάντικαπ, για αυτό και εστιάζουμε σε ένα ειδικό στοίχημα αναφορικά με τα λεπτά συμμετοχής του φόργουορντ Νίκολα Μίροτιτς.

Αργεντινή ή πάλι Γαλλία; Ποιος θα είναι ο νικητης μουντιαλ 2022;

Ακολουθούν οι επιλογές του Foxbet.gr από το κουπόνι της Παρασκευής (16/12).

 

  1. Λεβαδειακός – Άρης (16:00)

Ο Λεβαδειακός υποδέχεται τον Άρη για τη φάση των «16» του Κυπέλλου Ελλάδας. Υπενθυμίζεται πως υπάρχει και ρεβάνς, ενώ δεν ισχύει ο κανονισμός του εκτός έδρας γκολ. Οι Θεσσαλονικείς έχουν μείνει πίσω στο Πρωτάθλημα και το Κύπελλο αποτελεί στόχο. Οι Βοιωτοί δίνουν μάχη για την αποφυγή του υποβιβασμού και εκεί έχουν ρίξει το βάρος. Πάντως, στο Κύπελλο, προέρχονται από έξι σερί εντός έδρας νίκες. Οι δύο ομάδες θα συναντηθούν ξανά την επόμενη εβδομάδα για το Πρωτάθλημα στο ίδιο γήπεδο (21/12). Σε αυτό το ματς, πάντως, ο Άρης έχει προβάδισμα. Ποντάρισμα στο 2 & το Under 3,5 σε απόδοση 2.20.

 

  1. Φενέρμπαχτσε – Μπασκόνια (19:45)

Συνεχίζουμε με Ευρωλίγκα. Η πρωτοπόρος Φενέρμπαχτσε (10-3) θέλει να συνέλθει μετά τη βαριά ήττα από τον Ολυμπιακό στο ΣΕΦ, ενώ η Μπασκόνια προέρχεται από τεράστια νίκη επί της Αναντολού Εφές στην Κωνσταντινούπολη και θα επιδιώξει ένα επικό δύο στα δύο επί τουρκικού εδάφους. Η ομάδα του Δημήτρη Ιτούδη δεν θα έχει ούτε σε αυτό το παιχνίδι τον σκόρερ Γουίλμπεκιν και τον σέντερ Μότλεϊ. Η Φενέρμπαχτσε δεν «πατάει» γερά τελευταία και οι Βάσκοι διακρίνονται για την επιθετικότητά τους. Ποντάρισμα στο Over 78,5 στους πόντους  της Μπασκόνια σε απόδοση 1.82.

 

  1. Μπαρτσελόνα – Παναθηναϊκός (21:30)

Η Μπαρτσελόνα πήρε τεράστια νίκη επί της Μονακό στη Γαλλία, ανέβηκε στο 9-4 και θέλει να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό, εκμεταλλευόμενη τον παράγοντα έδρα. Ο Παναθηναϊκός, με το αρνητικό ρεκόρ 6-7, ηττήθηκε από τη Βαλένθια στην παράταση και δίνει δεύτερο διαδοχικό παιχνίδι επί ισπανικού εδάφους, πολύ πιο απαιτητικό από το προηγούμενο. Εστιάζουμε σε ένα ειδικό στοίχημα που αφορά τον χρόνο συμμετοχής του Νίκολα Μίροτιτς, ο οποίος έχει επιστρέψει στην αγωνιστική δράση, αλλά δεν ζορίζεται ακόμα από τον προπονητή του, Σαρούνα Γιασικεβίτσιους. Ποντάρισμα στο Under 22:00 αγωνιστικά λεπτά του Μίροτιτς σε απόδοση 2.10.

  • Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις, οι αποδόσεις ενδέχεται να αλλάξουν

21+ | Αρμόδιος Ρυθμιστής ΕΕΕΠ | Κίνδυνος εθισμού & απώλειας περιουσίας |

Γραμμή βοήθειας ΚΕΘΕΑ: 210 9237777 | Παίξε Υπεύθυνα

Attica Group: Τα σενάρια της επόμενης ημέρας που φέρνουν ακόμη και κατάτμηση ανά περιοχές

0
Blue Star Ferries
Blue Star Ferries

Το πρώτο βήμα στον δρόμο για την αξιοποίηση της συμμετοχής της στην Attica Group, με αποτίμηση που θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, πραγματοποιεί η Τράπεζα Πειραιώς με τη μεταφορά του 90% των μετοχών της ακτοπλοϊκής στην 100% θυγατρική της Strix Holdings.

Δύο είναι τα βασικά σενάρια που βρίσκονται πάνω στο τραπέζι: είτε η σταδιακή πώληση μετοχών μέσω του Χρηματιστηρίου με ιδιωτικές και δημόσιες τοποθετήσεις (placements) είτε η διάθεση των μετοχών σε θεσμικό επενδυτή με μακροπρόθεσμο επενδυτικό ορίζοντα και στρατηγική βιωσιμότητας, όπως είναι λόγου χάριν η CVC Capital ή η I Squared Capital.

Ενα τρίτο σενάριο, το οποίο επί του παρόντος δεν αξιολογείται, είναι η κατάτμηση της εταιρείας σε επιμέρους μονάδες με βάση τις αγορές που δραστηριοποιείται, δηλαδή Αδριατική, Κρήτη και Κυκλάδες και Βόρειο Αιγαίο και η κατά τμήματα πώλησή της. Το σενάριο αυτό θεωρείται δυνητικά βλαπτικό για την αξία που μπορεί να ανακτήσουν οι σημερινοί μέτοχοί της.

Οι ιδιαιτερότητες

Η περίπτωση της Attica Group έχει όμως και ορισμένες ιδιαιτερότητες. Αποτελώντας τη μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή επιχείρηση, θεωρείται βέβαιη η απαίτηση της οποιασδήποτε κυβέρνησης να μην πουληθεί σε επιθετικού χαρακτήρα επενδυτή, που θα μπορούσε για παράδειγμα να «αφελληνίσει» την επιχείρηση, με ό,τι αυτό σημαίνει για τη διασφάλιση της επικοινωνίας και της οικονομικής και κοινωνικής ζωής με τη νησιωτική χώρα. Επιπλέον, με δεδομένους τους εθνικούς, ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους στόχους για περιορισμό των εκπομπών άνθρακα μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, θα πρέπει να ξεκινήσει ένα εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα ολικής ανανέωσης του στόλου της, προκειμένου αυτός να είναι συμβατός με τους παραπάνω στόχους. Τούτο σημαίνει πως θα χρειαστεί μεσοπρόθεσμα και μια γενναία αύξηση κεφαλαίου.

Τα βήματα

Για να φθάσει η Strix Holdings στο ιδανικό χρονικά και επιχειρησιακά σημείο να αποεπενδύσει, προηγούνται κάποια βήματα, εξηγούν πηγές με γνώση των σχετικών σχεδιασμών.

Κατ’ αρχάς θα πρέπει να εγκριθεί από τη γενική συνέλευση της Marfin Investment Group η ανταλλαγή των μετοχών της με το ομολογιακό της ύψους 443 εκατ., κάτι που τοποθετείται στις αρχές Φεβρουαρίου με βάση τις τυπικές προθεσμίες και τη συνήθη πρακτική. Κατόπιν η Strix Holdings θα πρέπει να προχωρήσει σε υποχρεωτική δημόσια πρόταση για το 10% περίπου των μετοχών που βρίσκονται σε ελεύθερη διαπραγμάτευση. Εξοδος της μετοχής από το Χρηματιστήριο δεν προβλέπεται, καθώς το γεγονός ότι είναι εισηγμένη θεωρείται εργαλείο για την υλοποίηση οποιουδήποτε εκ των προαναφερθέντων σεναρίων.

Επειτα θα πρέπει να ολοκληρωθεί η απορρόφηση της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης, οι μέτοχοι της οποίας, όπως προβλέπεται από τη σχετική συμφωνία, θα πάρουν περίπου το 10% των μετοχών της νέας Attica.

Προαπαιτείται επίσης η έγκριση της εν λόγω συγχώνευσης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, διαδικασία η οποία ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη. Παράλληλα η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα πρέπει να δώσει το πράσινο φως στην απόκτηση των μετοχών της Attica που έχει η Marfin από τη Strix. Διαδικασία η οποία θα ξεκινήσει μετά την επικύρωση της συμφωνίας ανταλλαγής του ομολογιακού με τις μετοχές από τη γενική συνέλευση της MIG.

Εφόσον όλα αυτά ολοκληρωθούν και ξεκινήσει η ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ στην Attica, εκτιμάται ότι θα χρειαστεί ολόκληρο το 2023 για την επιτυχή συγχώνευση και την εξαγωγή των συνεργειών που προβλέπει το επιχειρηματικό σχέδιο της Attica. Προς τα τέλη του 2023 και κατά το 2024 θα «τρέξει» όλο το πρόγραμμα μεσοπρόθεσμης ενίσχυσης του προφίλ βιωσιμότητας του στόλου, προϋπολογισμού 120 εκατ. Αφορά την εγκατάσταση scrubbers και άλλων τεχνολογικών λύσεων που θα περιορίσουν περαιτέρω το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων.

Επομένως, η εταιρεία θα είναι έτοιμη να εμφανίσει τα βέλτιστα με τα σημερινά δεδομένα και αναλόγως με τις τιμές των καυσίμων λειτουργικά αποτελέσματα κατά τη χρήση του 2025. Ετος, οπότε και εκτιμάται πως θα μπορέσει να ξεπεράσει τα 110-120 εκατομμύρια σε κέρδη EBITDA και ούτως να αποτιμηθεί με έναν πολλαπλασιαστή 9 ή 10 φορές στην περιοχή των 1 με 1,2 δισ. ευρώ.

Η συμφωνία μεταξύ MIG και Strix προεξοφλεί ήδη σε μεγάλο βαθμό τη διαμόρφωση μιας τέτοιας αποτίμησης, όπως προκύπτει από τη σχέση ανταλλαγής χρέους μετοχών. Ειδικότερα, καθώς το ομολογιακό που αποτελεί το τίμημα εξαγοράς του 79,3% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica ανέρχεται μαζί με τις προσαυξήσεις στα 443 εκατ. ευρώ, το 100% αντιστοιχεί σε 560 εκατ. Εάν σε αυτό το ποσό προστεθεί και ο δανεισμός της ακτοπλοϊκής, ο οποίος ανέρχεται σε περίπου 460 εκατ., τότε η αξία της επιχείρησης (σε όρους Enterprise Value) διαμορφώνεται στα 1,02 δισ. ευρώ. Φυσικά κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την εμφάνιση επενδυτή με τα κατάλληλα χαρακτηριστικά που μπορεί να θελήσει να αναλάβει νωρίτερα το ρίσκο της συγχώνευσης με την ΑΝΕΚ και των επενδύσεων σε νέες ναυπηγήσεις, φέρνοντας τις εξελίξεις νωρίτερα, ενδεχομένως και εντός του 2023.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

Να σωθούν τα ξύλινα παραδοσιακά σκάφη

0
πλοία

Το ελληνικό παραδοσιακό στολισμένο καραβάκι αποτελεί παράδοση παλαιότερων ετών και συμβόλιζε την καινούργια πλεύση του ανθρώπου στη ζωή, μετά τη γέννηση του Χριστού.

Είναι ένα έθιμο που ξεθωριάζει πλέον, αλλά παραμένει βαθιά ταυτισμένο με την παράδοση της Ελλάδας. Το στόλισμα του καραβιού τα Χριστούγεννα, αποτελεί μέρος της ναυτικής μας παράδοσης καθώς η χώρα μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη θάλασσα και τη ναυτοσύνη.

Το στολισμένο καραβάκι των Χριστουγέννων, το συναντούσαμε κυρίως στην πρώτη μεταπολεμική δεκαετία σε πολλά ελληνικά σπίτια καθώς και στα χέρια των παιδιών που έλεγαν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα από πόρτα σε πόρτα κρατώντας το στα χέρια τους στολισμένο με χρωματιστά χαρτιά και σχοινιά, το οποίο γέμιζε από γλυκά και χριστόψωμα από τους γείτονες. Αν και το έθιμο αυτό έχει ατονήσει, κρατάει ακόμα σε κάποια νησιά, από όπου και αν προέρχεται.

Οι μεγαλύτεροι έλεγαν τα κάλαντα έχοντας μαζί τους ένα φωτισμένο καραβάκι χειροποίητο από χαρτί ή ξύλο, που έφτανε μέχρι και τα τρία μέτρα μήκος και στο κατάρτι του είχε μια ελληνική σημαία. Τα τελευταία χρόνια, πολλοί Δήμοι, επανέφεραν το έθιμο, στολίζοντας στις πλατείες καράβια αντί για έλατα αλλά στολισμένα καραβάκια βρίσκονται ακόμα σε κάποια σπίτια, κυρίως στη νησιωτική Ελλάδα.

Η παράδοση

Σύμφωνα με την παράδοση, το καράβι στολιζόταν επειδή οι Έλληνες είχαν ανέκαθεν δεσμούς με τη θάλασσα, ήδη από τα αρχαία χρόνια. Το καραβάκι συμβόλιζε, όχι μόνο την προσμονή των παιδιών για αντάμωση με τους συγγενείς τους, αλλά και τη δική τους αγάπη για τη θάλασσα. Παράλληλα, μικρά καραβάκια είχαν τον ρόλο και ενός τιμητικού καλωσορίσματος για τους Έλληνες θαλασσοπόρους που επέστρεφαν στα σπίτια και στις οικογένειές τους, καθώς και τάματος για να είναι ασφαλείς στα άγρια κύματα.

Το 1833 στολίστηκε το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Ελλάδα, από τον βασιλιά Όθωνα, στα ανάκτορα του Ναυπλίου. Μέχρι το 1950, το χριστουγεννιάτικο δέντρο είχε επικρατήσει στα ελληνικά σπίτια…

Και όπως αργοσβήνει το έθιμο των στολισμένων καραβιών στα σπίτια, έτσι αργοσβήνει και ο πλούτος των ελληνικών παραδοσιακών σκαφών…

Αργοσβήνουν

Σήμερα από τα 13.500 και πλέον ελληνικά παραδοσιακά σκάφη διασώζονται μόλις 2.000 σε όλη την Ελλάδα που κι αυτά αργοσβήνουν ξεχασμένα τα περισσότερα στα καρνάγια ή παρατημένα στο πέρασμα του χρόνου…

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών έχει επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για τη διάσωση εναπομεινάντων ξύλινων παραδοσιακών ελληνικών σκαφών, πολλά από τα οποία βρίσκονται στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες.

Όπως λέει στη «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Σωματείου υποναύαρχος Λιμενικού (ε.α.) Νικόλας Καβαλλιέρος, πρόκειται για μια προσπάθεια που θα ευοδωθεί μόνο μέσα από τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, πριν μπει ταφόπλακα σε ένα μεγάλο κομμάτι της παράδοσης της Ελλάδας που αργοσβήνει.

Χαρακτήρισε τη συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου υποδειγματική επισημαίνοντας ότι ο αγώνας πρέπει να είναι συνεχής: «Η συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι υποδειγματική και αξίζουν συγχαρητήρια στον περιφερειάρχη σας. Ο αγώνας όμως πρέπει να έχει μεγαλύτερη δύναμη, διάρκεια και ισχύ. Στόχος και σκοπός του Δ.Σ. του συνδέσμου μας είναι όλοι μαζί να συνεχίσουμε τις προσπάθειες για να καταφέρουμε να διασωθούν τα 2.000 περίπου εναπομείναντα ξύλινα παραδοσιακά σκάφη, κι αυτό μόνο όλοι μαζί μπορούμε να το επιτύχουμε», λέει στη «δημοκρατική» ο κ. Νίκος Καβαλλιέρος.

Ηδη τον Οκτώβριο του 2018, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ξεκίνησε την καμπάνια #savekaikia ενώνοντας τη φωνή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, με όλους εκείνους που αγωνίζονται να σταματήσουν την καταστροφή των ξύλινων παραδοσιακών σκαφών και το έγκλημα που συντελείται σε βάρος της ναυτικής παράδοσης της χώρας.

Το «σπάσιμο» των ξύλινων αλιευτικών σκαφών ξεκίνησε από το 1996, οπότε τέθηκε σε ισχύ, με πρωτοβουλία της Ε.Ε., η νομοθεσία για τον περιορισμό της υπεραλίευσης, μέσω της επιδότησης της απόσυρσης της αλιευτικής αδείας.

Από τότε, χιλιάδες αλιείς παρέδωσαν την άδειά τους και τα καΐκια τους καταστράφηκαν. Μέσα σε λίγα χρόνια, η Ελλάδα έχασε το μεγαλύτερο μέρος του αλιευτικού της στόλου, που ήταν και ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη. Χιλιάδες σκούνες, περάματα, τρεχαντήρια, καΐκια, μπρίκια, γολέττες, βαρκαλάδες, τσερνίκια, έχουν λιώσει κάτω από τους βραχίονες μιας μπουλντόζας.
Μαζί με τα παραδοσιακά σκαριά, χάνονται και οι έμπειροι καραβομαραγκοί των ταρσανάδων, το επάγγελμα των οποίων είναι μοναδικό και αναντικατάστατο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών, από τα περίπου 14.500 έχουν καταστραφεί τα 12.500 κατά τα τελευταία 20 χρόνια.

Από τον Ανωμερίτη στον Καβαλιέρο

Ο Σύνδεσμος, ιδρύθηκε το έτος 1999 με την επωνυμία «Φίλοι Παραδοσιακών Σκαφών» και έδρα τον Πειραιά από τους λάτρεις της παραδοσιακής ναυπηγικής και των καρνάγιων, μία πρωτοβουλία του Γεωργίου Ανωμερίτη που ήταν και ο πρώτος πρόεδρός του και του Μανώλη Ψαρρού, του μετέπειτα προέδρου.

Με βάση το καταστατικό, όπως δηλώνει ο κ. Νίκος Καβαλλιέρος στη «δημοκρατική», στους σκοπούς και τους στόχους είναι η διάσωση των ελληνικών ξύλινων παραδοσιακών σκαφών, η συντήρησή τους, η κατασκευή και η ναυπήγηση νέων, πάντοτε με τα σχέδια των καραβομαραγκών που δόξασαν το επάγγελμά τους με σκάφη τα οποία μπορούν να ταξιδεύουν ακόμα και όταν ο κυματισμός του Αιγαίου Πελάγους είναι υψηλός.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο, ενώ υπήρξε η αποδοχή όλων για τη συνέχιση του έργου του Συνδέσμου το 2002 μεγιστοποιήθηκε το πρόβλημα της καταστροφής των αλιευτικών παραδοσιακών ξύλινων σκαφών με εντολή της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και με σοβαρή οικονομική αποζημίωση των ιδιοκτητών των αλιευτικών σκαφών. Κάπως έτσι άρχισε ο αφανισμός του μεγαλύτερου αλιευτικού στόλου της Ευρώπης και μάλιστα ανορθόδοξα, αφού αντί να αρχίσουν από τα κατεστραμμένα σκαριά που βρίσκονται στους πυθμένες των ελληνικών θαλασσών και των συρόμενων αλιευτικών εργαλείων, η «επιχείρηση» ξεκίνησε από την καταστροφή κατά προτεραιότητα του παράκτιου στόλου με τελικό αποτέλεσμα να έχουν καταστραφεί περισσότερα από 13.500 αλιευτικά ξύλινα παραδοσιακά σκάφη!

Ευθύνες

Όπως λέει ο κ. Ν. Καβαλλιέρος, άμοιροι ευθυνών δεν είναι και οι εισηγητές του Υπουργείου Πολιτισμού που στην προσπάθεια διάσωσης αλιευτικών ξύλινων παραδοσιακών σκαφών στην ξηρά, ο χρόνος που απαιτήθηκε τα κατέστρεψε με αποτέλεσμα σήμερα κανένα από τα διασωθέντα να μην υπάρχει στη ζωή…

Μοναδική λύση, όπως λέει, είναι η αλλαγή της Κοινοτικής Οδηγίας ώστε να προβλέπεται η αποζημίωση των αποσυρόμενων σκαφών με την παράλληλη μετατροπή των αλιευτικών σκαφών σε τουριστικά επαγγελματικά ή ιδιωτικά… «Η όλη ιστορία είναι μεγάλη και χρειάζεται μακρύς χρόνος για την ανάλυσή της. Τελευταία υπάρχει μια μικρή ελπίδα να υπάρξουν αποφάσεις προς την κατεύθυνση αυτή. Χρειάζεται πολιτική βούληση για να επιλυθούν τα καταγεγραμμένα προβλήματα.

Υπάρχει η ΚΥΑ που καθορίζει τον χαρακτηρισμό σκάφους ως παραδοσιακού. Εγινε διεύθυνση στο Υπουργείο Ναυτιλίας για την εποπτεία και εισήγηση των τμημάτων των παραδοσιακών Καρνάγιων και παραδοσιακών σκαφών. Ιδρύθηκε η Ενωση των Ιδιοκτητών Καρνάγιων Ελλάδας.

Ολοι μαζί θα μπορέσουν να εισηγηθούν τη λύση των χρόνιων προβλημάτων της χώρας μας που αφορούν αυτό το τεράστιο κεφάλαιο της παράδοσής μας. Θα ήθελα, με την ευκαιρία που μου δίνετε, να ευχαριστήσω τους εκπροσώπους των ΜΜΕ για τη βοήθειά τους στην ανάδειξη και ενημέρωση του κοινού για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παραδοσιακή ναυπηγική ελληνική τέχνη και τα ελληνικά παραδοσιακά σκάφη.

Σε λίγα χρόνια αν δεν υπάρξουν άμεσες λύσεις, τα τρεχαντήρια, τα καΐκια, οι γαλέτες, θα υπάρχουν μόνο σε φωτογραφίες και σε μουσειακό υλικό. Προτάσεις εφικτές με δυνατότητα σωστής υλοποίησης υπάρχουν, απομένει να τις υλοποιήσουμε. Σε αυτόν μας στον αγώνα θέλουμε τη βοήθεια όλων», καταλήγει ο κ. Ν. Καβαλλιέρος.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Χριστουγεννιάτικος “μπουναμάς” με Πολίτη και Ψαρόπουλο

0

Ο Αϊ Βασίλης φέρνει νωρίτερα δύο δώρα στον Πανναξιακό ΑΟΚ. Την ομάδα μπάσκετ της Νάξου. Αρχικά, ήρθε σε συμφωνία με τον Παναγιώτη Πολίτη, γκαρντ που αγωνίζονταν στον ΑΠΑΣ τα Φανάρια τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Και στη συνέχεια, με τον φόργουορντ Σωκράτη Ψαρόπουλο, ο οποίος φέτος φόρεσε τη φανέλα του Αιγάλεω, αλλά πέρυσι ήταν στη Νάξο με τον ΑΠΑΣ τα Φανάρια.

Επιστροφή Πολίτη

Στην ομάδα που ανδρώθηκε μπασκετικά θα επιστρέφει ο Παναγιώτης Πολίτης μετά από μία επιτυχημένη τετραετία παρουσίας που είχε από τον ΑΠΑΣ τα Φανάρια. Ακολουθεί δε τους Μάκαρη και Μυλωνά που έκαναν την ίδια διαδρομή.

Με περισσότερες από 120 συμμετοχές σε Εθνικές κατηγορίες αναμένεται να δώσει πολύτιμες βοήθειες στον Πανναξιακό ΑΟΚ. Μάλιστα, ήδη προπονείται με την αγαπημένη του ομάδα.

Την είδηση έδωσε ο ΑΠΑΣ τα Φανάρια όπου σε ανακοίνωσή του ανέφερε ” Ο ΑΠ.Α.Σ Νάξου «Τα Φανάρια» ανακοινώνει την λύση της συνεργασίας του με τον Παναγιώτη Πολίτη, ικανοποιώντας την επιθυμία του να αγωνιστεί στον Πανναξιακό ΑΟΚ. Ο Παναγιώτης αποτέλεσε θεμέλιο λίθο της προσπάθειάς μας τα τελευταία 4 χρόνια και τον ευχαριστούμε γι’ αυτό! Του ευχόμαστε καλή συνέχεια με υγεία!! Με τιμή το Δ.Σ.

“Μπαμ” με Ψαρόπουλο

Οσο για το δεύτερο “δώρο”; Αναφερόμαστε στον Σωκράτη Ψαρόπουλο, που αγωνίζεται στη Β΄Εθνική με τη φανέλα του Αιγάλεω. Και την Κυριακή θα δώσει το τελευταίο του παιχνίδι…  Μετά; Νάξος.

Η είδηση επιβεβαιώθηκε από τον 30χρονο γκαρντ που ανέφερε στα social media  «Από την νέα χρονιά δυστυχώς δεν αγωνίζομαι με την φανέλα του Αιγάλεω!! Οι λόγοι δεν έχουν να κάνουν με την ομάδα είναι εκτός μπάσκετ!! Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον πρόεδρο της ομάδας μας Γιαννούλη Καλλίλα και τον Ιωσήφ Κωστόπουλο, γιατί κατάλαβαν αμέσως το πρόβλημα μου και με βοήθησαν σε αυτό!!

Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω τους coaches και τους συμπαίκτες μου για την εξαιρετική συνεργασία που είχαμε φέτος. Τέλος, τον κόσμο του Αιγάλεω για την υποστήριξη που μας έδειξε μέχρι τώρα και πως είμαι σίγουρος ότι θα συνεχίσει! καλή συνέχεια και εύχομαι μόνο νίκες!!».

Ο 30χρονος γκαρντ που πέρυσι φόρεσε τη φανέλα του ΑΠΑΣ Νάξου, όντας από τους κορυφαίους, φέτος έχει 10,9 πόντους και 15 εύστοχα τρίποντα στους αγώνες που έχει αγωνιστεί φέτος με το Αιγάλεω.

Με πληροφορίες από τη σελίδα SportCyclades.gr

Σαντορίνη: Η ανεδοσά καλύπτει την Καλντέρα

0
Σαντορίνη - Ανεδοσά

Ομίχλη… Καιρικό φαινόμενο που έχει ταυτιστεί με το Λονδίνο … Κυρίως λόγω τηλεόρασης.

Ομίχλη. Καιρικό φαινόμενο που εμφανίζεται τακτικά τις Κυκλάδες, αλλά με διαφορετικά ονόματα.

Στη Νάξο, την γνωρίζουμε ως (ο ή η) “Κατσιφόρα” και μάλιστα έχει γίνει και τραγούδι από την Μαρία Αναματερού

“… Να ΄μουν μιαν ώρα στο χωριό
να δω τον κατσιφόρα, γιαβάς-γιαβάς
να δω τον κατσιφόρα, δεν μ’ αγαπάς
ν΄ακούσω και τσ’ αφροκοπιάς
ότι ν’ αρχέψει η μπόρα, γιαβάς-γιαβάς
να δω τον κατσιφόρα, δεν μ’ αγαπάς…”

Ο κατσιφόρας τ’ Απεράθου, γίνεται η κατσιφόρα της Κωμιακής. Αυτό για αρχή. Το φαινόμενο όμως πάντα το ίδιο. Εντυπωσιακό, άγριο. Μοναδικό. Αυτό το “κατέβασμα” που γίνεται …γιαβάς – γιαβάς (σ.σ. αργά αργά δηλαδή) και καλύπτει τα πάντα όταν πέσει στο χωριό.

Στην Σαντορίνη όμως το όνομα αλλάζει.Και έχει σχέση και με το ηφαίστειο και τη διαφορά της θερμοκρασίας.

Ακούει στο όνομα “Ανεδοσά”. Η ίδια τρομακτική ομίχλη. Αλλά όταν ως φόντο έχει την Καλντέρα, τότε γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακό το φαινόμενο.

Οπως σήμερα. Η ανεδοσά προκαλείται από την διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ του ηφαιστείου και του νησιού.
Μοιάζει με ομίχλη, η οποία ανεβαίνει από την θάλασσα της καλντέρας και απλώνεται σ΄ όλο το νησί.

εν τη νήσω δεν απολείπουσι οι νότιοι άνεμοι και η εκ της ομίχλης ανεδοσάς εν Θήρα καλουμένης, παρεχομένη εις τα φυτά υγρασία (από το κείμενο του Γάσπαρη Άλβυ, «Η ανομβρία εν Θήρα», στον τόμο Σαντορίνη, έκδ. του Μιχαήλ Δανέζη (Αθήνα, 1940), σ. 170)

Ευχαριστούμε το φίλο της ιστοσελίδας για την αποστολή της φωτογραφίας

Μύκονος: Έρχονται δύο Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις

0
Μύκονος
Μύκονος και Χριστούγεννα.
Το δέντρο έχει ανάψει …
Η ΚΔΕΠΠΑ Μυκόνου καλωσορίζει τα Χριστούγεννα με δύο εορταστικές δράσεις για μικρούς και μεγάλους:
Κυριακή 18 Δεκεμβρίου
Eργαστήρι Κατασκευής Καράβας 11.00-15.00
Την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί το εργαστήρι κατασκευής καράβας σε συνεργασία με το εργαστήρι του Λαογραφικού Μουσείου Μυκόνου και την αγαπημένη μας Δήμητρα Νάζου. Γιατί Χριστούγεννα χωρίς Καράβα γίνεται;
Στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΚΔΕΠΠΑΜ από τις 11.00 έως τις 15.00.
Δηλώστε συμμετοχή στο τηλέφωνο 2289027190.
Για περιορισμένο αριθμό ατόμων και παιδιά πάνω από 9 ετών.
Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου στις 18.00
Παιδική Χριστουγεννιάτικη Παράσταση «Καλικανταροζαβολιές» με ζωντανή μουσική από τις Μορφές έκφρασης.
Τι θα συμβεί όταν η μουσική συναντά τα τρομερά καλικαντζαράκια;
Τα θρυλικά χριστουγεννιάτικα ξωτικά της Ελληνικής παράδοσης, προκαλούν με τις ζαβολιές τους και μας προσκαλούν σε παιχνίδι, χορό και τραγούδι!
Οι «Καλικαντζαροζαβολιές» μας μεταφέρουν σ’ έναν κόσμο όπου τα Χριστούγεννα αποκτούν ένα άλλο νόημα…
Είναι ο καιρός για να αφουγκραστούμε τον εαυτό μας και να αναθεωρήσουμε τις πράξεις μας… με γνώμονα την καλοσύνη.
Στην αίθουσα της ΚΔΕΠΠΑΜ στο Ματογιάννι.
Είσοδος ελεύθερη.

Βρούτσης: Παράταση διαβούλευσης για τις περιοχές Natura 2000 έως την 1η Μαρτίου 2023

0
Αμυράς - Βρούτσης
Αμυράς Βρούτσης

Άμεση ήταν η απάντηση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος κ. Γεωργίου Αμυρά, διαμέσου του Γενικού Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων κ. Πέτρου Βαρελίδη στην επιστολή που απέστειλε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Κυκλάδων κ. Ιωάννης Βρούτσης. Τι ζήτησε; Τον καθορισμό νέας ημερομηνίας διαβούλευσης της Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (ΕΠΜ) των χαρακτηρισμένων περιοχών «NATURA 2000» για τα νησιά στις Κυκλάδες .Ποια είναι αυτά; Σύρος, Άνδρος, Τήνος, Μύκονος, Κύθνος, Κέα, Σέριφος, Σίφνος, Μήλος και Κίμωλος.

Ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Γεώργιος Αμυράς, αναγνώρισε ότι πρόκειται για θέμα ζωτικής σημασίας για τα νησιά των Κυκλάδων και έτσι έκανε αποδεκτή την πρόταση του κ. Βρούτση για καθορισμό νέας ημερομηνίας διαβούλευσης.

Αίτημα καθολικό και δίκαιο που εξέφρασαν επίσης με επιστολή τους και οι Δήμαρχοι των ανωτέρω νησιών, μέσω της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου που τους εκπροσωπεί.

Σύμφωνα με τη νέα ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγο το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας«η Διαβούλευση της Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης που αφορά σε προστατευόμενες περιοχές «Natura 2000», σε τμήμα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, παρατείνεται ως 01.03.2023».

 

 

Πάρος: Απόψε (16/12) ανάβει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο

0
Πάρος
Πάρος

Στην Πάρο, σήμερα Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου ανάβει το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο. Στην πλατεία Μαντώ Μαυρογένους, στις 7 το απόγευμα με πολλές εκπλήξεις. Ανάμεσα στα άλλα, θα υπάρχει χορός με θέμα την  χριστουγεννιάτικη ιστορία. Τραγούδια και κάλαντα αλλά και διαδραστική παράσταση για όλη την οικογένεια. Όπως και bazaar από σχολεία της Παροικιάς.

Στη πρόσκληση μέσα από τη σελίδα του Δημάρχου Μάρκου Κωβαίου διαβάζουμε “Σας περιμένουμε στην Παροικιά μας, αυτήν την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου στις 7 μμ., στην πλατεία Μαντώ Μαυρογένους, για το άναμμα του Χριστουγεννιάτικου μας Δέντρου! Μουσική, χορός, δώρα και κεράσματα είναι μερικές από τις εκπλήξεις που έχουν ετοιμάσει ο Δήμος Πάρου και η Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π. σε συνεργασία με την Σχολή Κλασικού και Σύγχρονου Χορού της κ. Έφης Λουδάρου και το Ωδείο Μυθωδία υπό την διεύθυνση της κ. Μαρουλίας Κοντού”.

Με βάση το πρόγραμμα

Χριστουγεννιάτικη Ιστορία: Από τη Σχολή Κλασικού & Σύγχρονου Χορού Έφης Λουδάρου.

Χριστουγεννιάτικα Τραγούδια και Κάλαντα: Από το Ωδείο Μυθωδία υπό τη διεύθυνση της κας. Μαρουλίας Κοντού.

Διαδραστική Παράσταση: Για όλη την οικογένεια με τον «Νταν το Ξωτικό».

Ο Άγιος Βασίλης φθάνοντας με την άμαξά του θα μοιράσει δώρα στους μικρούς φίλους της εκδήλωσης.

Επίσης θα πραγματοποιηθεί Bazaar από Σχολεία και Συλλόγους της Παροικίας.