Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 1131

Τήνος: Ιδανικός προορισμός για το καλοκαίρι του 2023

0

Την Τήνο προτείνει για διακοπές το 2023 η ταξιδιωτική ιστοσελίδα HospitalityNet . Η διαδικτυακή ιστοσελίδα η οποία ειδικεύεται για τον κλάδο της φιλοξενίας και είναι μέρος του Δικτύου Hsyndicate αναφέρει, μεταξύ άλλων για τη “Μούσα του Αιγαίου”:

Μόλις μισή ώρα με το φέρι από τη Μύκονο, το αραιοκατοικημένο νησί της Τήνου είναι μια άγρια ​​μαρμαρογλυπτή ομορφιά, καθιστώντας το ένα ήσυχο χτύπημα για όσους θέλουν να ξεφύγουν από τους μεγαλύτερους προορισμούς της Ελλάδας.

Υπάρχουν χωριά μαρμάρου όπως ο Πύργος, που είναι γνωστός για τους γλύπτες του, αλλά είναι τα εγκαταλειμμένα λατομεία μαρμάρου σε όλο το νησί που είναι τα πιο εντυπωσιακά αξιοθέατα.

Οι πύργοι της ακατέργαστης πέτρας δημιουργούν ένα μοναδικό γεωλογικό προφίλ και στο λατομείο Κουμελά οι ταξιδιώτες θα βρουν ακόμη και μια φυσική μαρμάρινη πισίνα. Ωστόσο, δεν είναι μόνο το μάρμαρο που θαμπώνει σε αυτό το νησί.

Η κουζίνα του νησιού είναι από τις καλύτερες των Κυκλάδων, όπως και τα κρασιά από σταφύλια που καλλιεργούνται με άφθονα ορυκτά από πέτρες και αλάτι“.

Η Τήνος είναι ο μοναδικός ελληνικός προορισμός που προτείνεται. Οι υπόλοιποι είναι : Ανατολική ακτή Μαυρίκιος, Νότια ακτή Lombok Ινδονησία, BadGastein Αυστρία, Μαυροβούνιο, Maebashi και Κιότο Ιαπωνία.

Το HospitalityNet είναι ο Νο 1 ταξινομημένος παγκόσμιος ιστότοπος φιλοξενίας που δημοσιεύει άρθρα που βασίζονται σε γνώμες βασισμένες σε B2B τεχνολογίες, τα οποία αποτυπώνουν την ουσία του κλάδου και εκπαιδεύουν τους αναγνώστες του.

Η πύλη επικεντρώνεται στο να βοηθά τους αναγνώστες παρέχοντας το καλύτερο περιεχόμενο που διατίθεται από ειδικούς του ξενοδοχειακού κλάδου και όπως αναφέρει “είναι επίσης το μέρος για να βρείτε τα τελευταία νέα και ραντεβού από κάθε γωνιά του πλανήτη”.

Το HospitalityNet διαθέτει την πιο καινοτόμο τεχνολογία έκδοσης και διανομής που διασφαλίζει ότι τα άρθρα θα διαβαστούν από την παγκόσμια βιομηχανία φιλοξενίας.

https://www.hospitalitynet.org/news/4114118.html

 

Blue Star Delos: για 7η χρονιά από το 2012 πρώτο μπαίνει στον Πειραιά

0

Η συνήθεια που έγινε λατρεία…

Το “Blue Star Delos” (σ.σ. της Blue Star Ferries) ήταν το πλοίο που για δεύτερη σερί χρονιά – και 7η από το 2012- έκανε ποδαρικό την Πρωτοχρονιά του 2023 στο λιμάνι του Πειραιά

Προερχόμενο από τις Κυκλάδες (Σαντορίνη – Νάξος – Πάρος) πέρασε το φάρο σχεδόν τα μεσάνυχτα και έφτασε στο πρώτο λιμάνι της Ελλάδας. Μετέφερε 176 επιβάτες, 35 Ι.Χ, 10 φορτηγά, 3 δίκυκλα και 76 άτομα πλήρωμα.

Επί της υποδοχής ο υφυπουργός ναυτιλίας κ. Κώστας Κατσαφάδος (φωτογραφία από τη σελίδα Ellinikiaktoploia.net) και ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Ευαγγελίδης Σπύρος.

Τι είχε γίνει όμως τα προηγούμενα χρόνια; 

Πέρυσι και πάλι το «Blue Star Delos» μπήκε πρώτο στο λιμάνι του Πειραιά, παίρνοντας τη σκυτάλη από το «Blue Star Chios» (2021) και «Olympus» (το 2020)… Μάλιστα, εκείνη τη χρονιά, το «Olympus» είχε κάνει την … έκπληξη ελέω διήμερου απαγορευτικού. Με καπετάνιο τον Συριανό cpt Πέτρο Ψωμά “έπιασε» λιμάνι στις 2.50 το πρωί (!!!) μεταφέροντας 82 επιβάτες, 16 Ι.Χ, 9 φορτηγά και 2 δίκυκλα και εκτελώντας το δρομολόγιο Ρέθυμνο – Σαντορίνη – Μήλος και Πειραιάς.

 

Κυριαρχία της Blue Star Ferries

Από εκεί και πέρα…  Το 2019 ποδαρικό πραγματοποίησε το «Blue Star Delos» μεταφέροντας 181 επιβάτες, 20 Ι.Χ, 5 φορτηγά, 4 δίκυκλα και 76 άτομα πλήρωμα, εκτελώντας το δρομολόγιο Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη κι επιστροφή. Το ίδιο πλοίο έκανε ποδαρικό και το 2018 αποβιβάζοντας 215 επιβάτες, 20 ΙΧ αυτοκίνητα, ένα φορτηγό και δύο δίκυκλα και είχε ως καπετάνιο τον πλοίαρχο Μακάριο Λύρα…  Αλλά και το 2017 πάλι το «Blue Star Delos» μπήκε πρώτο και τα συγχαρητήρια δέχτηκε ο πλοίαρχος Cpt Κυριάκος Χωριανόπουλος μεταφέροντας 563 επιβάτες, 101 Ι.Χ, 17 φορτηγά και 1 δίκυκλο.  Και για το 2016 το «Blue Star Delos» (σ.σ. έκπληξη ε;)  ήταν πρώτο… Η υποδοχή είχε γίνει σε γιορτινή ατμόσφαιρα, με βεγγαλικά και κορναρίσματα, αποβιβάζοντας 219 επιβάτες, 23 ΙΧ αυτοκίνητα, 4 φορτηγά και 2 δίκυκλα.

 

Από το «Διαγόρας» στο .. Ρομίλντα

Τι είχε γίνει πριν το “Delos”; Εναλλαγές πλοίων πάντα όμως από τις Κυκλάδες…. Με εξαίρεση όμως το 2015…. Τότε είχε μπει στο λιμάνι του Πειραιά πρώτο το «Διαγόρας», προερχόμενο από τα Δωδεκάνησα και επί της υποδοχής ήταν το τότε πρόεδρος του ΟΛΠ Α.Ε κ. Ανωμερίτης. Από εκεί και πέρα; Το 2014 και το 2013 είχαμε το “Blue Star Paros” και το 2012, το “Blue Star Delos” ήταν αυτό που στις 00:15 είχε μπει στο λιμάνι του Πειραιά και πάλι προερχόμενο από Σαντορίνη – Νάξο – Πάρο με τον πρόεδρο του Οργανισμού Γιώργο Ανωμερίτη να προσφέρει δώρα και βιβλία στον πλοίαρχο και το πλήρωμα του νεότευκτου πλοίου.  Το 2011 ήταν η σειρά του “Blue Star Naxos” να κάνει ποδαρικό στο λιμάνι του Πειραιά και μάλιστα είχε μπει νωρίτερα όλων καθότι στις 00:05 με πλοίαρχο τον Κυριάκο Χωριανόπουλο και προερχόμενο από τη γραμμή της Παροναξίας…

Αντίθετα, το 2010 το ποδαρικό έχει γίνει από το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο “Αδαμάντιος Κοραής”, το οποίο με 29 επιβάτες και πέντε ΙΧ προερχόταν από τα νησιά Μήλο, Σίφνο, Σέριφο και Κύθνο.  Το 2009 έχουμε το «Blue Star Paros», μεταφέροντας 158 επιβάτες από τα νησιά Θήρα, Ίο, Νάξο και Πάρο, το 2008 το επιβατικό πλοίο «Ρομίλντα» της GA Ferries και το 2007, σχεδόν με την αλλαγή του χρόνου, το πάλαι ποτέ αγαπημένο “Blue Star Ithaki”, το οποίο εκτελούσε με 119 επιβάτες το δρομολόγιο επιστροφής Ιο – Θήρα – Νάξο – Πάρο.

Ας δούμε τη λίστα των πλοίων που έκαναν ποδαρικό στον Πειραιά

2007: Blue Star Ithaki

2008: GA Ferries Romilda

2009: Blue Star Paros

2010: Αδαμάντιος Κοραής

2011: Blue Star Naxos

2012: Blue Star Delos

2013: Blue Star Paros

2014: Blue Star Paros

2015: Blue Star Diagoras

2016: Blue Star Delos

2017: Blue Star Delos

2018: Blue Star Delos

2019: Blue Star Delos

2020: Olympus

2021: Blue Star Chios

2022: Blue Star Delos

2022: Blue Star Delos

Στέλιος Τσιβουράκης, από την Ηρακλειά με αγάπη

0

Η Ηρακλειά είναι ένα μικρό νησάκι στη μέση του Αιγαίου και ο Στέλιος ένας από τους 85 μόνιμους κατοίκους, που τέτοια εποχή μπορεί να παρατηρεί τη χειμωνιάτικη φυσιογνωμία της, τη ζαφορά, τις προβάτσες (άγρια χόρτα) και τις φώκιες που τριγυρίζουν στις έρημες παραλίες.

Μεγαλωμένος στο νησί, κάποια στιγμή μετακόμισε στην Αθήνα, φοίτησε στο 12ο Δημοτικό Ηλιούπολης, στο Γυμνάσιο Καρέα, στο 1ο ΕΠΑΛ Ηλιούπολης και φέτος, 21 ετών, επέστρεψε για να ζήσει τον πρώτο του χειμώνα στον τόπο καταγωγής του ως ενήλικας.

Η επαρχία έχει τη δύναμη να ωριμάζει τους ανθρώπους γρήγορα, πιο γρήγορα απ’ ό,τι η πόλη. Έτσι και στην περίπτωση του Στέλιου, που ξυπνάει καθημερινά στις έξι το πρωί και στις επτά πηγαίνει στην οικοδομή όπου δουλεύει ως βοηθός.

Οπως δηλώνει στην Ελευθερία Αλαβάνου στην “Καθημερινή” για την .. καθημερινότητά του «Σχολάω γύρω στις τρεις-τρεισήμισι, επιστρέφω σπίτι, μαγειρεύω κάτι, όσο πιο γρήγορα μπορώ, για να μη χάσω το ψάρεμα. Πάω κάθε μέρα στο ψάρεμα, εκτός κι αν έχει πολύ άσχημο καιρό». Με ένα πεντάμετρο ταχύπλοο Nikita ψαρεύει καλαμάρια, ενώ πρόσφατα πήρε κάτι καινούργια εργαλεία για να δοκιμάσει ένα είδος ψαρέματος που λέγεται Tai rubber.

Χόμπι για κάποιους, μέσο βιοπορισμού για άλλους, το ψάρεμα είναι ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης στην Ηρακλειά. «Για ψάρεμα, όλη μέρα ακούω για ψάρεμα. Τι έπιασε ο ένας, πού πήγε ο άλλος, τι ώρα γύρισε».

Παρότι αρκετά νέος, ο Στέλιος (σ.σ. φωτογραφία Γιάννης Γαβαλάς) έχει συντονίσει απόλυτα το ρολόι του στους ρυθμούς της Ηρακλειάς. «Πολλές φορές δεν ξέρω καν τι ώρα είναι εδώ πέρα». Η ζωή του κυλάει μες στη φύση, ξεχορταριάζει τον κήπο, ποτίζει ό,τι έχει σπείρει ο παππούς του, μαγειρεύει με δικά τους αυγά και λάδι και έχει αισθητά μικρή επαφή με τον ψηφιακό κόσμο.

«Έχω έναν υπολογιστή, όταν γυρνάω σπίτι παίζω δύο-τρία games στο LOL, αλλά μετά πέφτω για ύπνο, γιατί είμαι πολύ κουρασμένος απ’ όλη την ημέρα». Καμιά φορά διαβάζει («ό,τι έχει να κάνει με σκάφος και θάλασσα»), ακούει Rebel FM 105,2 και μουσική από το Spotify («τώρα τελευταία στην οικοδομή παίζει συνέχεια ρεμπέτικα, oπότε μου έχει κολλήσει και ακούω κι εγώ»).

Μένει στο ύψωμα λίγο πάνω από το λιμάνι και, αν βγει στο πλαϊνό μπαλκόνι του σπιτιού του, βλέπει απέναντι το ακατοίκητο νησάκι Βενέτικο, λαμπερό τα πρωινά, απερίγραπτο όταν έχει φεγγαράδα. Δεν έχει ταξιδέψει ακόμα στο εξωτερικό. «Προς το παρόν γυρνάω την Ελλάδα και μ’ αρέσει πολύ».

Τα νησιά που βρίσκονται κοντά στην Ηρακλειά είναι για τον Στέλιο ό,τι είναι για έναν Παγκρατιώτη ο Βύρωνας: η παραδίπλα γειτονιά. «Σχοινούσα και Κουφονήσια τα έχω βαρεθεί, γιατί πηγαίνω σχεδόν κάθε μέρα. Το καλοκαίρι, όμως, πήγα στην Ανάφη και ξετρελάθηκα με τη Χώρα, που έμοιαζε λίγο με Σαντορίνη. Ωραία τα στενάκια, πολύ γραφικά. Γράψαμε 80 μίλια εκείνη τη μέρα» – ο Στέλιος με τους φίλους του έκαναν το πήγαινε-έλα αυθημερόν.

«Μια άλλη μέρα λέμε πάμε Σχοινούσα για καφέ και τελικά καταλήξαμε στη Σαντορίνη. Επειδή δεν βρήκα να δέσω και είχε πολύ κόσμο, πήγαμε Σίκινο, αργά το βράδυ φύγαμε για Ίο και το πρωί γυρίσαμε στην Ηρακλειά». Αυτά είναι τα ατού τού να είσαι, όπως ο Στέλιος, Μικροκυκλαδίτης: η θάλασσα και το ταξίδι δεν είναι διακοπές, αλλά η ζωή σου.

Κως: Καταδίωξη με πυροβολισμούς και σύλληψη διακινητών

0

Τουλάχιστον 40 μετανάστες αποβίβασαν χθες βράδυ σε ακτές της Κω δύο ταχύπλοα, τα οποία ακινητοποιήθηκαν από το λιμενικές αρχές μετά από καταδίωξη, ενώ στη διάρκεια της επιχείρησης του λιμενικού σώματος συνελήφθησαν τέσσερα άτομα που φέρονται ως οι διακινητές.

Στην πρώτη περίπτωση περιπολικό σκάφος του λιμενικού στη διάρκεια περιπολίας εντόπισε ταχύπλοο πολυεστερικό σκάφος να κινείται με μεγάλη ταχύτητα, χωρίς φανούς ναυσιπλοΐας και να αποβιβάζει είκοσι περίπου αλλοδαπούς, στις ακτές Θερμά της Κω.

Επίσης, πνευστό ταχύπλοο σκάφος εντοπίστηκε από σκάφος του λιμενικού να κινείται με μεγάλη ταχύτητα, χωρίς φανούς ναυσιπλοΐας, προς την παραθαλάσσια περιοχή προφήτη Ζαχαρία της Κω, όπου αποβίβασε περίπου είκοσι αλλοδαπούς.

Από τα δύο περιστατικά τα στελέχη του Γραφείου Ασφάλειας εντόπισαν και συνέλαβαν στην στεριά έξι από τους αποβιβασθέντες αλλοδαπούς και στη συνέχεια άλλους τριάντα επτά εντός λεωφορείου του ΚΤΕΛ. Από τη Λιμενική Αρχή Κω που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκαν τα δύο ταχύπλοα σκάφη.

Η ανακοίνωση από το Λιμενικό Σώμα

Βραδινές ώρες χθες, περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ευρισκόμενο σε προγραμματισμένη περιπολία, με τη συνδρομή εποχούμενης ομάδας του Γραφείου Ασφάλειας του Λιμεναρχείου Κω σε συνεργασία με την Διεύθυνση Ασφαλείας και Προστασίας Θαλασσίων Συνόρων (ΔΑΠΘΑΣ), εντόπισαν ταχύπλοο πολυεστερικό σκάφος να κινείται με μεγάλη ταχύτητα, χωρίς φανούς ναυσιπλοΐας, και να αποβιβάζει είκοσι περίπου αλλοδαπούς, στις ακτές θαλάσσιας περιοχής “ΘΕΡΜΑ” ν. Κω.

Μετά την ολοκλήρωση της αποβίβασης, το ταχύπλοο ανέπτυξε μεγάλη ταχύτητα, κινούμενο προς τις έναντι τουρκικές ακτές, ενώ το περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προέβη σε χρήση φωτεινών και ηχητικών σημάτων για να το ακινητοποιήσει, με αρνητικά αποτελέσματα.

Ακολούθησε καταδίωξη, με τον χειριστή του Τ/Χ σκάφους να προβαίνει σε επανειλημμένες απόπειρες εμβολισμού του περιπολικού σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ενώ το πλήρωμα του σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προέβη σε ρίψη προειδοποιητικών βολών σε ασφαλή τομέα, με αρνητικά αποτελέσματα και εν συνεχεία σε ρίψη στοχευμένων βολών ακριβείας στους εξωλέμβιους κινητήρες, σύμφωνα με τους κανόνες εμπλοκής, με αποτέλεσμα την ακινητοποίηση του ταχύπλοου και τη σύλληψη δύο (02) αλλοδαπών χειριστών, φερόμενων ως διακινητών των υπολοίπων.

Επίσης, βραδινές ώρες χθες, περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εντόπισε πνευστό ταχύπλοο σκάφος να κινείται με μεγάλη ταχύτητα, χωρίς φανούς ναυσιπλοΐας, προς την παραθαλάσσια περιοχή “ΠΡΟΦΗΤΗ ΖΑΧΑΡΙΑ” ν. Κω, όπου και αποβίβασε είκοσι περίπου αλλοδαπούς.

Μετά την αποβίβαση, το ταχύπλοο ανέπτυξε μεγάλη ταχύτητα, κινούμενο προς τις έναντι τουρκικές ακτές, ενώ το περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προέβη σε χρήση φωτεινών και ηχητικών σημάτων για να το ακινητοποιήσει, με αρνητικά αποτελέσματα.

Ακολούθησε καταδίωξη, με τον χειριστή του Τ/Χ σκάφους να προβαίνει σε επανειλημμένες απόπειρες εμβολισμού του περιπολικού σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ενώ το πλήρωμα του σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προέβη σε ρίψη προειδοποιητικών βολών σε ασφαλή τομέα, με αρνητικά αποτελέσματα και εν συνεχεία σε ρίψη στοχευμένων βολών ακριβείας στους εξωλέμβιους κινητήρες, σύμφωνα με τους κανόνες εμπλοκής, με αποτέλεσμα την ακινητοποίηση του σκάφους. Κατά την προσέγγιση, οι δύο επιβαίνοντες πήδηξαν στη θάλασσα, περισυνελέγησαν όμως από τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και συνελήφθησαν, φερόμενοι ως διακινητές.

Επιπροσθέτως, στελέχη του Γραφείου Ασφάλειας εντόπισαν και συνέλαβαν στην στεριά έξι (06) από τους αποβιβασθέντες αλλοδαπούς και στη συνέχεια εντοπίστηκαν εντός λεωφορείου ΚΤΕΛ ακόμα τριάντα επτά (37) άτομα. Από τη Λιμενική Αρχή Κω που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκαν τα δύο ταχύπλοα σκάφη.

Η Μήλος ανάμεσα στα ομορφότερα νησιά της Ελλάδας

0
Κλέφτικο - Μήλος (αρχείο)
Κλέφτικο - Μήλος (αρχείο)

Μία ακόμη διάκριση για την Μήλο και τις Κυκλάδες…

H Ελλάδα είναι ένας από τους κορυφαίους Ευρωπαϊκούς προορισμούς για διακοπές το 2023, σύμφωνα με την ταξιδιωτική ιστοσελίδα traveloffpath.com, η οποία αναδεικνύει τα τρία πιο όμορφα νησιά της χώρας μας.

Από το σύνολο των 227 νησιών που διαθέτει η χώρα μας, η ιστοσελίδα αναδεικνύει ως τα καλύτερα για διακοπές το 2023 την Κέρκυρα, τη Μήλο και τη Ρόδο.

Χαρακτηρίζει την Κέρκυρα ως το διαμάντι του Ιονίου και ως ένα από τα πιο ζωντανά αλλά και κοσμοπολίτικα νησιά της Ελλάδας.

Η πόλη της Κέρκυρας διαθέτει πολλά καταστήματα και ιταλική αρχιτεκτονική, εξαιτίας της Βενετικής κατοχής της, γοητευτικές πλατείες που περιβάλλονται από πολύχρωμα σπίτια και υπαίθρια εστιατόρια, και μια δαιδαλώδη Παλαιά Πόλη γεμάτη ιστορικά ορόσημα, συμπεριλαμβανομένων δύο επιβλητικών φρουρίων.

Επιπλέον, η Κέρκυρα έχει πλούσια νυχτερινή ζωή με κλαμπ και μπαρ, που συνήθως ξεχειλίζουν από τουρίστες τα Σαββατοκύριακα. Σε μικρή απόσταση μισής ώρας βορειοδυτικά της πρωτεύουσας, βρίσκεται η Παλαιοκαστρίτσα, ένα ψαροχώρι με τιρκουάζ νερά και ιστορία που περιλαμβάνει το ναυάγιο του Οδυσσέα. Αναφορά γίνεται ακόμη για τον Πέλεκα, την Κασσιόπη και τις Μπενίτσες.

Η Μήλος

Η Μήλος χαρακτηρίζεται ως η μικρότερη και πιο αυθεντική αδελφή της Σαντορίνης στις Κυκλάδες. Εκτός από τις εμβληματικές ελληνικές ασβεστωμένες βίλες και τις εκκλησίες με γαλάζιους τρούλους με θέα τα γαλάζια νερά, η Μήλος επαίρεται ως ο τόπος της Αφροδίτης της Μήλου, ενός από τα πιο αξιόλογα έργα ελληνικής τέχνης που εκτίθενται τώρα στο Λούβρο.

Το νησί προσελκύει λάτρεις της ιστορίας που αποφεύγουν τα μεγάλα πλήθη αλλά και όσους αγαπούν την παραλία. Μεταξύ των κορυφαίων αξιοθέατων στη Μήλο σύμφωνα με την Google, με βάση τους αριθμούς επισκεπτών και τις τοπικές πληροφορίες, είναι οι παραλίες με βότσαλο που οριοθετούνται από λευκούς ηφαιστειακούς βράχους, άλλες αμμώδεις με μπαρ, ένα αρχαίο θέατρο φωλιασμένο στην πλαγιά ενός λόφου και ένα βενετσιάνικο κάστρο του 13ου αιώνα με επιβλητική θέα στο νησί.

Και η Ρόδος

Η Ρόδος αναφέρεται ως το αρχαίο διαμάντι των Δωδεκανήσων. Από τα πολυτελή παράκτια θέρετρα μέχρι τα αρχαιολογικά συγκροτήματα, το νησί διαθέτει τα πάντα, αν και το κύριο αξιοθέατο του είναι η ομώνυμη πόλη της Ρόδου, όπου οι επισκέπτες θα βρουν μια από τις καλύτερα διατηρημένες μεσαιωνικές ακροπόλεις στην Ευρώπη που παραμένουν ζωντανές, δίπλα στη διάσημη Οδό των Ιπποτών και είναι γεμάτη με βυζαντινά παλάτια και εκκλησίες.

Οι λάτρεις της Αρχαίας Ιστορίας θα ενθουσιαστούν όταν μάθουν ότι η μαρίνα της Ρόδου είναι το μέρος όπου βρισκόταν ο Κολοσσός της Ρόδου, ένα από τα Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου, μέχρι που κατέρρευσε κατά τη διάρκεια ενός σεισμού τον 2ο αιώνα π.Χ. Ευτυχώς, αμέτρητα ελληνοροδιακά μνημεία έχουν αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου, όπως η Ακρόπολη της Λίνδου και τα ερείπια της Καμείρου.

Όσον αφορά τις υπαίθριες εμπειρίες, η Ρόδος διαθέτει την Κοιλάδα των Πεταλούδων, τις παραδεισένιες πηγές Καλλιθέας και τους καταπράσινους λόφους της Φιλερήμου. Ακόμη και το χειμώνα, οι θερμοκρασίες σπάνια πέφτουν κάτω από τους 12 βαθμούς και φτάνουν τους 20, καθιστώντας την μια ιδανική ηλιόλουστη απόδραση για όλο το χρόνο.

Τήνος: Επιβολή τουριστικού τέλους ύψους 0.45 ευρώ ανά τετραγωνικό

0
Τήνος - Naxospress
Τήνος - Naxospress

Νέα δεδομένα έρχονται για την Τήνο και τους επιχειρηματίες…

Ο Δήμος Τήνου αποφάσισε την επιβολή ετήσιου τέλους τουριστικής προβολής 0,45 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο επιφάνειας, όπως αυτή εμφανίζεται στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, σε όλα τα καταστήματα και επαγγελματικές στέγες (καταστήματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα κ.λ.π.) που ιδιοχρησιμοποιούνται ή εκμισθώνονται από επιχειρήσεις που υπάγονται στο τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων και στο τέλος παρεπιδημούντων.

Η είσπραξη του τουριστικού τέλους θα γίνεται μέσω βεβαιωτικού καταλόγου και αποστολή ατομικής ειδοποίησης στους υπόχρεους.

Σε περίπτωση που η υπηρεσία δηλώσει αδυναμία είσπραξης λόγω φόρτου εργασίας, αυτό θα γίνει με ανάθεση σε εξωτερικό συνεργάτη και θα χρησιμοποιηθεί η βάση που υπάρχει στον Δήμο για τους υπόχρεους επί των ακαθαρίστων εσόδων και τους τέλους παρεπιδημούντων.

Σύμφωνα με τον Δήμο το  τέλος για την τουριστική προβολή θα βαρύνει δίκαια όλους τους ωφελούμενους πραγματικά από το τουριστικό προϊόν, δηλαδή θα το πληρώσουν όλοι εκείνοι που είναι πραγματικά υπόχρεοι.

Επίσης, θα παρουσιάζεται αναλυτικά στο Δημοτικό Συμβούλιο απολογισμός με τις δράσεις είσπραξης του συγκεκριμένου τέλους ώστε να αποδεικνύεται η ανταποδοτικότητά του σε δράσεις και ενέργειες που θα προωθούν το τουριστικό προϊόν του νησιού.

Ιαπωνία: Πληρώνουν τους κατοίκους να φύγουν από το Τόκιο (!!!)

0

Eνα εκατομμύριο γιεν (7.250 ευρώ) ανά παιδί προσφέρει η ιαπωνική κυβέρνηση ως χρηματικό κίνητρο στις οικογένειες προκειμένου να μετακομίσουν εκτός της ευρύτερης περιοχής του Τόκιο.

Η πρωτοβουλία, που ισοδυναμεί με τριπλασιασμό του προηγούμενου μπόνους των 300.000 γιεν, πρόκειται να εγκαινιαστεί τον Απρίλιο σε μια προσπάθεια να αναστραφεί η μείωση του πληθυσμού και η δημογραφική παρακμή της υπαίθρου και ειδικά των μικρών πόλεων και των χωριών.

Αν και ο πληθυσμός της ιαπωνικής πρωτεύουσας μειώθηκε για πρώτη φορά πέρυσι, το φαινόμενο αποδόθηκε στην πανδημία. Τώρα οι πολιτικοί πιστεύουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να ανασταλεί η υπερσυγκέντρωση κατοίκων στο Τόκιο και να ενθαρρυνθούν να ξεκινήσουν μια νέα ζωή σε άλλες λιγότερο δημοφιλείς περιοχές της χώρας, που πλήττονται από τη γήρανση, τον φθίνοντα πληθυσμό και τη μετανάστευση των νεότερων στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Το κίνητρο που προστίθεται στο υπάρχον επίδομα των 3 εκατ. γιεν που ήδη διατίθεται ως οικονομική βοήθεια, θα παρέχεται σε οικογένειες που ζουν στις 23 κεντρικές γειτονιές του Τόκιο και των γειτονικών επαρχιών Σαϊτάμα, Τσίμπα και Καναγκάουα. Για να λάβουν το βοήθημα οι οικογένειες θα πρέπει να μετακομίσουν εκτός της ευρύτερης περιοχής του Τόκιο, αν και δικαιούνται το ποσό ακόμη και αν εγκατασταθούν σε ορεινές περιοχές που βρίσκονται μέσα στα σύνορα της πόλης.

Ένταξη 1.300 δήμων

Περίπου 1.300 δήμοι, το 80% του συνολικού αριθμού, έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα ελπίζοντας να εκμεταλλευθούν την αλλαγή στη συμπεριφορά του πληθυσμού, που κέρδισε έδαφος στη διάρκεια των lockdowns, όταν πολλοί εργαζόμενοι ανακάλυψαν τα πλεονεκτήματα της εργασίας από απόσταση. Οσοι θεωρούσαν ότι θα μπορούσαν να βγάλουν εύκολα και γρήγορα χρήματα και να επιστρέψουν στη συνέχεια στην πρωτεύουσα θα απογοητευτούν. Προϋπόθεση για την καταβολή του επιδόματος είναι να μείνουν στα νέα τους σπίτια για τουλάχιστον πέντε χρόνια, ενώ ένα μέλος του νοικοκυριού θα πρέπει να εργάζεται ή να σχεδιάζει να ανοίξει επιχείρηση. Οσοι δεν αντέξουν πέντε χρόνια εκτός πρωτεύουσας θα κληθούν να επιστρέψουν το βοήθημα.

Οι αξιωματούχοι της χώρας ελπίζουν πως το γενναιόδωρο επίδομα θα ωθήσει οικογένειες με παιδιά κάτω των 18 ετών να αναζωογονήσουν τις περιφέρειες και κατ’ επέκταση να ανακουφίσουν την πίεση στην αγορά στέγης στο Τόκιο, μια από τις μεγαλύτερες μητροπόλεις του κόσμου με πληθυσμό σχεδόν 35 εκατομμυρίων.

Τρία κριτήρια

Επί της αρχής, όλες οι οικογένειες που μετακομίζουν μπορούν να λάβουν το ποσό του 1-3 εκατ. γιεν ανά νοικοκυριό, αν πληρούν ένα από τα τρία κριτήρια: απασχόληση σε μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση στην περιοχή στην οποία βρίσκεται το νέο τους σπίτι, συνέχιση της εργασίας τους από απόσταση ή έναρξη μιας επιχείρησης με έδρα τη νέα τους κατοικία. Μια οικογένεια με δύο παιδιά θα μπορούσε να λάβει συνολικά επιδόματα, συμπεριλαμβανομένων και των σημερινών, έως και 5 εκατ. γιεν, ήτοι 36.220 ευρώ. Τα μισά χρήματα προέρχονται από την κεντρική κυβέρνηση και τα άλλα μισά από τις δημοτικές αρχές.

Ευρωπαϊκή Ενωση: Συστάσεις για τεστ Covid 48 ωρών και χρήση μάσκας για τους ταξιδιώτες από τη Κίνα

0
Μ. Βρετανία ... κορωνοϊός σενάριο
Μ. Βρετανία ... κορωνοϊός σενάριο

Σε μια συντονισμένη προληπτική προσέγγιση συμφώνησαν τα κράτη μέλη της ΕΕ, κατά τη συνεδρίαση του μηχανισμού έκτακτης αντιμετώπισης κρίσεων (IPCR), υπό το πρίσμα των εξελίξεων της COVID-19 στην Κίνα, λαμβάνοντας υπόψη κυρίως την ανάγκη για επαρκή, αξιόπιστα δεδομένα, αλλά και τη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών από την Κίνα από τις 8 Ιανουαρίου 2023, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της σουηδικής προεδρίας.

Τα κράτη μέλη συμφωνούν:

– να συστήνουν σε όλους τους επιβάτες σε πτήσεις από και προς την Κίνα να φορούν ιατρική μάσκα (FFP2/N95/KN95)

– να παρέχουν συμβουλές σε εισερχόμενους και εξερχόμενους διεθνείς ταξιδιώτες που προέρχονται από ή έχουν προορισμό την Κίνα, καθώς και στο προσωπικό αεροσκαφών και αεροδρομίων, σχετικά με μέτρα προσωπικής υγιεινής και υγείας.

Επίσης, ενθαρρύνονται ενθέρμως για την εισαγωγή, για όλους τους επιβάτες που αναχωρούν από την Κίνα προς τα κράτη μέλη, απαίτησης αρνητικού τεστ COVID-19 που λαμβάνεται όχι περισσότερες από 48 ώρες πριν από την αναχώρηση από την Κίνα.

Επίσης, τα κράτη μέλη ενθαρρύνονται να ενισχύσουν αυτά τα μέτρα με:

– τυχαίους ελέγχους επιβατών που φτάνουν από την Κίνα κατά την άφιξή τους, ανάλογα με την περίπτωση, και αλληλουχία όλων των θετικών αποτελεσμάτων για την ενίσχυση της επιτήρησης της επιδημιολογικής κατάστασης.

– έλεγχο λυμάτων από αεροδρόμια με διεθνείς πτήσεις και αεροσκάφη που φτάνουν από την Κίνα.

– συνέχιση της προώθησης της κοινής κατανομής εμβολίων και του εμβολιασμού, συμπεριλαμβανομένων των αναμνηστικών δόσεων, ιδιαίτερα μεταξύ των ευάλωτων ομάδων.

O IPCR, με την υποστήριξη του ECDC και της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης, και λαμβάνοντας υπόψη την αξιολόγηση του ΠΟΥ, θα συνεχίσει να παρακολουθεί την επιδημιολογική κατάσταση στην ΕΕ και τις εξελίξεις στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένου του επιπέδου των δεδομένων που ανταλλάσσονται, με σκοπό τη διασφάλιση του συντονισμού της ΕΕ για τυχόν μέτρα που κρίνονται απαραίτητα.

Τα κράτη μέλη συμφώνησαν να αξιολογήσουν εκ νέου την κατάσταση και να επανεξετάσουν τα μέτρα έως τα μέσα Ιανουαρίου 2023.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΠΑΣ τα Φανάρια: “Ιδρωσε” αλλά κέρδισε τον Αίολο, έπιασε τετράδα

0

Μετά από άλλο ένα παιχνίδι ”θρίλερ” στο ΔΑΚ Νάξου ο ΑΠΑΣ τα Φανάρια κατάφερε να πάρει δύσκολη νίκη στην παράταση επί του αξιόμαχου Αιόλου Αγυιας με σκορ 84-79 (κανονική διάρκεια 65-65).

Πλέον τελειώνει η 10η αγωνιστική για τον 1ο όμιλο της Β’ Εθνικής,  που ξεκίνησε πέρυσι (βλ 10/12) και ολοκληρώθηκε φέτος…  Ο ΑΠΑΣ είναι στην 4αδα με το τέλος του πρώτου γύρου έχοντας ρεκόρ 7-4 νίκες.  Με τις προσθήκες των δύο νέων παικτών του (Ζαραϊδώνη – Στάθη) ετοιμάζεται για τον 2ο γύρου και με το καλημέρα πάει στον Πειραιά να αντιμετωπίσει τον Εθνικό σε μία μίνι ρεβάνς για την ήττα του πρεμιέρας…

Από την πλευρά του ο Αϊολος ήρθε στη Νάξο χωρίς τρεις βασικούς παίκτες (Νιφόρα, Χριστόπουλο και Κέκερη) έδειξε ότι η άμυνα είναι το βασικό του όπλο, οι Πλώτας – Χατζόπουλος είναι υπέροχοι παίκτες ως γκαρντ και πήγε να “κλέψει” τον αγώνα χάρη στους Λυμπέρη – Παπαφωτίου….

Τι έγινε στον αγώνα;

Οι γηπεδούχοι ξεκίνησαν καλύτερα παίρνοντας διάφορα 9 πόντων (12-3 στο 3ο λεπτό ) όμως οι φιλοξενούμενοι αντέδρασαν και γρήγορα μάζεψαν τη διαφορά κλείνοντας το δεκάλεπτο μόλις 1 πόντο πίσω από το Ναξιώτικο σύλλογο (21-20).

Η καλή άμυνα των φιλοξενούμενων έβαλε δύσκολα στον ΑΠΑΣ που δεν μπορούσε να βρει διέξοδο στο αντίπαλο καλάθι, με αποτέλεσμα το παιχνίδι να εξελιχθεί σε ντέρμπι με τις δύο ομάδες να εναλλάσσονται στο σκορ (καθόλη τη διάρκεια της 2-3 περιόδου η διαφορά δεν πέρασε τους 3 πόντους) με τον Λυμπέρη για τον Αίολο να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής.

Στο τελευταίο δεκάλεπτο ο ΑΠΑΣ βρήκε το σθένος να αντιδράσει στη πολύ καλή αμυντική και επιθετική λειτουργία των φιλοξενούμενων και παρά το γεγονός ότι βρέθηκε πίσω στο σκορ 63-60 , όχι μόνο ισοφάρισε σε 65-65 (ο Λάκοφ έκανε το 65-63 και έφερε το παιχνίδι στην παράταση ο Λυμπέρης για τον Αϊολο) αλλά έχασε μοναδική ευκαιρία να κερδίσει το ματς όμως ο Χαρουνι αστόχησε και στις δύο βολές μετά από κερδισμένο φάουλ μόλις 5″ πριν τη λήξη .

Έτσι το ματς οδηγήθηκε στην παράταση, όπου ο ΑΠΑΣ με τους Προδρόμου και Μιλεντίγιεβιτς να τον οδηγούν, παρουσιάστηκε πιο συγκεντρωμένος και με περισσότερα ψυχικά αποθέματα και έφτασε στη νίκη με 84-79.

Τα Δεκάλεπτα: 21-20, 34-32, 52-48, 65-65, 84-79

Διαιτητές : Μαρτινάκος-Τζίμης-Σιδέρης

ΑΠΑΣ «Τα Φανάρια» (Ρουμελιώτης) : Μιλεντίγιεβιτς 25 (5), Μπακέας, Γυφτάκης, Προδρόμου 23 (1), Αναγνωστόπουλος 8, Τζόκιτς 10 (1), Χαρούνι 7, Λάκοφ 11 (1), Βουτηρόπουλος.

Αίολος Αγυιάς (Παπαδημητρίου) : Χατζόπουλος 12, Πλώτας 9, Βαλάης, Γιαννικόπουλος, Θανόπουλος 17 (2), Παπαφωτίου 17 (3), Γκάτζιος 7, Λυμπέρης 17 (3), Γοργότσης.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της 10ης αγωνιστικής:

Σάββατο 10/12

ΕΦΑΟ Ζωγράφου – Μίλωνας 75-87

Αχαγιά ’82 – Παγκράτι 88-76

Κυριακή 11/12

ΝΕΟ Ληξουρίου – Ένωση Ιλίου 72-77

Σάββατο 17/10

Δάφνη Δαφνίου – Ηλυσιακός 57-44

Τρίτη 3/1

Μύκονος – Εθνικός 109-88

Τετάρτη 4/1

Φανάρια Νάξου – Αίολος Αγυιάς 85-79

Αναλυτικά η βαθμολογία:

  1. Μίλωνας 22, 11-0 +207
  2. Μύκονος 21, 10-1 +129
  3. Εθνικός Πειραιά 18, 7-4 -18
  4. ΑΠΑΣ Νάξου Τα Φανάρια 18, 7-4 +46

______________________________

  1. Αίολος Αγυιάς 17, 6-5 -10
  2. ΕΦΑΟ Ζωγράφου 16, 5-6 -44

_______________________________

  1. Παγκράτι 16, 5-6 -3
  2. ΝΕΟΛ 14, 3-8 -132
  3. Ένωση Ιλίου 14, 3-8 -40
  4. Αχαγιά 82 14, 3-8 -43

______________________________

  1. Δάφνη Δαφνίου 14, 3-8 -56
  2. Ηλυσιακός 14, 3-8 -38

* οι πρώτες 4 ομάδες του βαθμολογικού πίνακα θα μπουν στα Playoffs

** οι 2 τελευταίες ομάδες του βαθμολογικού πίνακα υποβιβάζονται στη Γ’ Εθνική

*** οι θέσεις 7-10 θα παίξουν στα Playouts

Αναλυτικά το πρόγραμμα της 12ης αγωνιστικής (7/1):

Μίλων – Ηλυσιακός

Αίολος Αγυιάς – ΕΦΑΟ Ζωγράφου

Παγκράτι – Δάφνη Δαφνίου

Εθνικός Πειραιά –ΑΠΑΣ Νάξου τα Φανάρια

Ένωση Ιλίου – Αχαγιά 82

ΝΕΟ Ληξουρίου – Μύκονος

Οι Βρετανοί μιλούν για “επικοδομητικές” συζητήσεις για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

0
Γλυπτά
Γλυπτά

Το Βρετανικό Μουσείο ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι διεξάγει «εποικοδομητικές συζητήσεις» με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, εν μέσω συζητήσεων για το ενδεχόμενο να επιστραφούν στην Αθήνα.

Η Ελλάδα έχει επανειλημμένως ζητήσει την οριστική επιστροφή των Γλυπτών που ο Βρετανός διπλωμάτης Λόρδος Έλγιν αφαίρεσε από τον Παρθενώνα στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν ήταν πρεσβευτής στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Ρεπορτάζ του Reuters αναφέρει ότι η ελληνική κυβέρνηση δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι βρισκόταν σε συνομιλίες για τον επαναπατρισμό τους, ενώ η βρετανική Daily Telegraph ανέφερε την Τετάρτη ότι είχε συναφθεί συμφωνία μεταξύ του προέδρου του μουσείου, πρώην υπουργού Οικονομικών Τζορτζ Όσμπορν, ώστε να επιτραπεί η επιστροφή τους στο πλαίσιο συμφωνίας ανταλλαγής.

Η Telegraph ανέφερε ότι μια τέτοια συμφωνία, η οποία στην πραγματικότητα θα ήταν μια συμφωνία δανείου, θα μπορούσε να συναφθεί σύντομα. Ωστόσο, Έλληνες αξιωματούχοι είπαν ότι οι συζητήσεις ήταν σε προκαταρκτικό στάδιο.

Το Βρετανικό Μουσείο, στην κατοχή του οποίου βρίσκεται περίπου το ήμισυ της ζωφόρου μήκους 160 μέτρων που κοσμούσε τον Παρθενώνα, απέκλειε πάντα το ενδεχόμενο μόνιμης επιστροφής για τα Γλυπτά, λέγοντας ότι αποκτήθηκαν νόμιμα και η βρετανική νομοθεσία το εμπόδιζε από το να διαλύσει τη συλλογή του.

Εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης είπε ότι δεν υπήρξαν περαιτέρω συζητήσεις με αξιωματούχους της βρετανικής κυβέρνησης, αλλά το αίτημά της για την επιστροφή των Γλυπτών ήταν σε εξέλιξη. «Δεν έχει υπάρξει νέα εξέλιξη σε αυτό το μέτωπο. Η κυβέρνηση με επαγγελματισμό και απόλυτο σεβασμό σε όλες τις παραμέτρους αυτού του θέματος θα συνεχίσει να επιδιώκει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, με στόχο την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα», τόνισε.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Reuters