Τρίτη, 26 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1107

Νάξος – Δημοτικό Συμβούλιο: Συνεδριάζει αύριο (29/01) με μία ντουζίνα θέματα

0

Μπορεί το αυριανό δημοτικό Συμβούλιο να μην έχει το “μεγάλο” θέμα, όμως έχουμε την αίσθηση ότι κουβέντα θα γίνει… Σημείο αναφοράς η καθαριότητα και κυρίως η φωτιά που ξέσπασε πριν από μερικές ημέρες στο ΧΥΤΑ της Νάξου. Μπορεί να μην ανήκει στη δικαιοδοσία του Δήμου πλέον, όμως είναι δεδομένο ότι θα συζητηθεί… Από εκεί και πέρα, αναμένουμε ενημέρωση από το τελευταίο ταξίδι του Δημάρχου στην Αθήνα όπου πάντα βγαίνουν ειδήσεις…

Οπότε; Τακτική συνεδρίαση – διά ζώσης – αύριο Δευτέρα 29 Ιανουαρίου στη 1:00 το μεσημέρι (σ.σ. μετά το αίτημα για αλλαγή ώρας που τέθηκε στο προηγούμενο, έχουμε νέα ώρα, όμως νωρίτερα (!!!)  στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου… Δώδεκα (ή μία ντουζίνα) τα θέματα…

Ποια είναι με την υπογραφή του Προέδρου Γιάννη Βασιλάκη 

1. Εκλογή εκπροσώπων Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων στη Γενική Συνέλευση της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου.

2. Καθορισμός τέλους κατάληψης κοινοχρήστου χώρου, στάσιμου εμπορίου, εντός διοικητικών ορίων Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων (υπ΄αρ. 382/2023 απόφαση Ο.Ε.).

3. Έγκριση παράτασης περαίωσης εργασιών του έργου: «Αντλιοστάσια και αγωγοί μεταφοράς νερού Τ.Κ. Δαμαριώνα από ΄Αη Λια στις δεξαμενές νερού Ράχης Δαμαριώνα και Άη Γιάννη Φιλωτίου».

4. Έγκριση παράτασης περαίωσης εργασιών του έργου: «Βελτίωση – Ασφαλτόστρωση οδών Αγ. Αρσενίου και Βίβλου».

5. Έγκριση μνημονίου συνεργασίας του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με το Φιλοζωικό Σωματείο με την επωνυμία: «Φιλοζωϊκή Νάξου – ΦΙΛΟ.Ν» για το πρόγραμμα διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, σύμφωνα με το Ν.4830/2021».

6. Ορισμός εκπροσώπου του Δήμου και του αναπληρωτή του, για τη συγκρότηση της επιτροπής καταλληλόλητας και επιλογής οικοπέδου για την ανέγερση διδακτηρίου.

7. Ορισμός εκπροσώπων στα Σχολικά Συμβούλια σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

8. Ορισμός εκπροσώπου Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων για τη συγκρότηση Γνωμοδοτικής Επιτροπής περί χαρακτηρισμού παράλιων χώρων ως πολυσύχναστων ή μη για το έτος 2025.

9. Καθορισμός του τρόπου επιλογής των μελών της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας (Δ.ΕΠ.ΙΣ.) Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για τη δημοτική περίοδο 2024-2028.

10. Εν μέρει τροποποίηση της υπ’ αρ. 14/2022 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ως προς τον ορισμό εκπροσώπου και του συντονιστή του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων στο Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων – Προαγωγή Υγείας (Ε.Δ.Δ.Υ.Π.Π.Υ.).

11. Λήψη απόφασης καθορισμού περιεχομένου πράξης προκήρυξης επιλογής του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων.

12. Έγκριση διαγραφής τριών (3) νηπίων (φιλοξενούμενων με voucher) από τον 1ο Παιδικό Σταθμό και κάλυψη των κενών θέσεων από τον Πίνακα Επιλαχόντων VOUCHER σύμφωνα το υπ’ αρ. πρωτ. 648/15-01-2024 Πρακτικό της Ειδικής Επιτροπής Επιλογής νηπίων.

πρόσκληση 03_24

 

Αγονες Γραμμές: Ερχεται νέος διαγωνισμός με αλλαγή κριτηρίων (κυρίως στην ηλικία των πλοίων)

0

Αποφασισμένη να εξορθολογίσει το πλαίσιο αλλά και τους όρους εκτέλεσης των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας της ακτοπλοΐας, των λεγομένων άγονων γραμμών, εμφανίζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας. Την ίδια ώρα, η αντιπαράθεση μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών αλλά και ορισμένων ακτοπλοϊκών με το ίδιο το υπουργείο κλιμακώνεται ενόψει του διαγωνισμού για τις νέες συμβάσεις άγονων γραμμών.

Στην καρδιά του προβλήματος βρίσκονται δύο ζητήματα: κατ’ αρχήν ένας αριθμός άγονων γραμμών, κυρίως καλοκαιρινών, που σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις έχουν σημαντικό οικονομικό αντικείμενο και έτσι κάθε άλλο παρά άγονες είναι, και δεύτερον, η ηλικία των πλοίων που οι εταιρείες διαθέτουν για την εξυπηρέτηση των δημόσιων συμβάσεων. Επιπλέον, ζήτημα αποτελεί και η διάρκεια των συμβάσεων αυτών. Στην πραγματικότητα τίθεται πλέον επιτακτικά το ερώτημα κατά πόσον το δημόσιο χρήμα πρέπει να πηγαίνει σε πλοία ηλικίας 30, 40 ακόμα και 50 ετών, τη στιγμή που ο κλάδος πρέπει να προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προκειμένου να συμμορφωθεί με τις εθνικές και ευρωπαϊκές προθεσμίες.

Το ζήτημα της ηλικίας των πλοίων είναι ανοιχτό: η προκήρυξη των διαγωνισμών που έγινε στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς εξίσωνε πλοία διαφορετικών ηλικιών με αποτέλεσμα η Zante Ferries να καταθέσει προσφυγή στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη κατηγοριοποίηση δεν διαχωρίζει πλοία με ηλικία για παράδειγμα 35 ετών με άλλα 50 ή και ακόμα παλαιότερα. Ετσι, ο διαγωνισμός της σεζόν για τις άγονες, που αρχικά είχε προσδιοριστεί για τον Δεκέμβριο, αναβλήθηκε δύο ακόμα φορές και έφτασε στις 29 Ιανουαρίου, και θα πάρει τώρα νέα προθεσμία αλλά και νέους όρους συμμετοχής και ειδικότερα για το κριτήριο της ηλικίας. Ο διαγωνισμός αφορά 73 άγονες γραμμές με μέγιστο προϋπολογισμό έως και 154,17 εκατ. με ΦΠΑ.

Οι κόντρες 

Εν τω μεταξύ, όμως, οι συμβατικές υποχρεώσεις έχουν λήξει από τον Οκτώβριο και παρά το γεγονός ότι εθιμικά οι ακτοπλοϊκές συνεχίζουν να εξυπηρετούν τις γραμμές που έχουν αναλάβει μέχρι την ανάδειξη νέου αναδόχου, η ακτοπλοϊκή SeaJets αρνήθηκε να συνεχίσει πέραν της καταληκτικής ημερομηνίας των συμβάσεων να εξυπηρετεί τη γραμμή Λαύριο – Αη Στράτης – Λήμνος – Καβάλα και μια ενδοκυκλαδική. Ως αποτέλεσμα το υπουργείο προχώρησε σε απευθείας ανάθεση της εξυπηρέτησης των συγκεκριμένων γραμμών στις Hellenic Seaways και Aegean Sea Lines που εκλήθησαν να στηρίξουν το δίκτυο την κρίσιμη περίοδο του χειμώνα και μέχρι να γίνουν οι νέοι διαγωνισμοί. Ενώ και η SAOS Ferries ήρθε στα ενδοκυκλαδικά με απευθείας ανάθεση για  να καλύψει κενά…

Οι δύο παραπάνω εξελίξεις, δηλαδή η προσφυγή που έγινε δεκτή για τις ηλικίες των πλοίων και η κατά απόκλιση από την εθιμική πρακτική αποχώρηση αναδόχου από την εξυπηρέτηση γραμμών, έχουν δημιουργήσει κλίμα έντασης τόσο μεταξύ των ακτοπλόων όσο και με τις αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Ναυτιλίας. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου είναι πλέον αποφασισμένη να προβεί στον εξορθολογισμό όλου του πλαισίου των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας. Τόσο για το ποιες γραμμές είναι πραγματικά άγονες και πρέπει να χρηματοδοτούνται, όσο και για τη διάρκεια των συμβάσεων. Και αυτό, διότι όσες από αυτές μετατραπούν σε μακροπρόθεσμες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εξασφάλιση για τραπεζική χρηματοδότηση προκειμένου να γίνουν αναβαθμίσεις πλοίων ή ακόμα και νέες ναυπηγήσεις και να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες στους νησιώτες και τους ταξιδιώτες εν γένει υπηρεσίες.

Σημειώνεται ότι η μέση ηλικία των πλοίων του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου πέρυσι ήταν στα επίπεδα των 31,3 ετών, έχοντας αυξηθεί κατά 10,5 έτη περίπου σε σχέση με τα μέσα της δεκαετίας του 2000. Ελάχιστες εταιρείες ελέγχουν στόλους με σημαντικά νεότερο προφίλ.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

 

 

Κωμιακή Νάξου: Πρόσκληση για κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας

0
Νάξος - Κωμιακή
Νάξος - Κωμιακή

Τόπος: Κωμιακή Νάξου (Πνευματικό Κέντρο)

Χρόνος: Κυριακή 28 Ιανουαρίου (ώρα έναρξης 18:00)

Δράση: Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας – Κεράσματα – Μουσική

Διοργανωτής: Σύλλογος Γυναικών Κωμιακής & Πνευματικό Κέντρο Κωμιακής

Η πρόσκληση 

• Το Πνευματικό Κέντρο Κωμιακής και ο Σύλλογος Γυναικών Κωμιακής σας καλούν στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας που θα γίνει την Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024, στις 6.00 μ.μ., στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου.

• Στην εκδήλωση θα προσφερθούν μεζέδες και κωμιακίτικο κρασί.

 

 

 

Μ. Καφούρος για ομόφυλα ζευγάρια: Επιλέγει το δρόμο της αποχής

0

Το νομόσχέδειο για τα ομόφυλα ζευγάρια είναι σε διαβούλευση και η “Καθημερινή” επανέρχεται…

Πριν από μία εβδομάδα, είχε καταγράψει πώς κινούνται και οι 158 βουλευτές της Ν.Δ., με τους αναποφάσιστους να αριθμούν 33 συνολικά βουλευτές. Σε εκείνη τη καταγραφή από τους τέσσερις βουλευτές Κυκλάδων, οι τρεις (Μονογυιού, Βρούτσης, Φόρτωμας ήταν υπέρ και στο μεταίχμιο ο Καφούρος). 

Με δεδομένο πως αυτή η κατηγορία θα κρίνει τον τελικό συσχετισμό εντός της Κ.Ο., η «Καθημερινή» επανέρχεται στο θέμα με επίκεντρο τα 33 αυτά πρόσωπα και το πού κινούνται σήμερα, από τη στιγμή που το νομοσχέδιο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και τις επόμενες δύο εβδομάδες θα έρθει προς ψήφιση.

Προς υπερψήφιση πλέον του νομοσχεδίου κινούνται η Μαρία Αντωνίου και ο Στράτος Σιμόπουλος, ο οποίος είχε επιφυλάξεις αλλά φαίνεται πως κάμφθηκαν μετά τις ανακοινώσεις για την ενίσχυση της οικογένειας. Με ενστάσεις εξακολουθεί να είναι ο Διαμαντής Γκολιδάκης, αλλά πλέον υπάρχουν πολλές πιθανότητες να κινηθεί προς το «ναι». Στην κατηγορία των αναποφάσιστων ήταν και η Σέβη Βολουδάκη, που έχει μεν επιφυλάξεις, αλλά συμφωνεί επί της αρχής με τη μεταρρυθμιστική ατζέντα και εικάζεται βασίμως πως τελικά θα υπερψηφίσει. Επιφυλάξεις διατηρεί ακόμη ο Λάζαρος Τσαβδαρίδης, λέγοντας ωστόσο σε συνομιλητές του πως η υπερψήφιση είναι κάτι που εξετάζει σοβαρά.

Από τους αναποφάσιστους, στη ζώνη της αποχής κινούνται πλέον ο πρώην υπουργός Γιάννης Οικονόμου, που έθεσε και ιδεολογικό πλαίσιο στην απόφασή του, ο υφυπουργός Γιάννης Μπούγας, που το έχει δηλώσει δημοσίως, η επίσης υφυπουργός Μαρία Κεφάλα, ενώ την ίδια στάση σκέπτεται να κρατήσει και ο Χρήστος Κέλλας. Προς την αποχή κινείται και ο Στέλιος Πέτσας, που έχει πολλές επιφυλάξεις για την υιοθεσία. Ακόμη, ο Μάρκος Καφούρος, βουλευτής Κυκλάδων, δεν θα υπερψηφίσει το νομοσχέδιο και κινείται κι αυτός στη ζώνη της αποχής.

Εκείνοι που παραμένουν στη ζώνη των αναποφάσιστων δεν είναι λίγοι. Ο Θοδωρής Ρουσόπουλος, άρτι εκλεγείς πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης είναι μεταξύ υπερψήφισης και αποχής. Ο Τάκης Θεοδωρικάκος, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο Θανάσης Ζεμπίλης δεν έχουν αποφασίσει και κινούνται επίσης μεταξύ υπερψήφισης και αποχής. Ο Σπύρος Κουλκουδίνας δηλώνει επίσης μεταξύ κυρίως αυτών των δύο επιλογών, όπως και ο Τάσος Δημοσχάκης, ο Χρήστος Δερμεντζόπουλος, ο Γιώργος Στύλιος, ο Γιάννης Γιάτσιος. Μεταξύ αποχής και καταψήφισης εξακολουθούν να είναι ο Κώστας Βλάσης, ο Γιάννης Ανδριανός, ο Δημήτρης Κούβελας, ο Χρήστος Μπουκώρος, ο Γιώργος Βλάχος, ο Θανάσης Μπούρας, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο Λάκης Βασιλειάδης, ο Νίκος Βλαχάκος, ο Θανάσης Λιούτας, ο Χριστόδουλος Στεφανάδης, ενώ ο Γιάννης Πασχαλίδης από την Καβάλα δεν εκφράζει τις προθέσεις του. Τέλος, στη ζώνη της καταψήφισης έχουν περάσει ο Νότης Μηταράκης και η Φωτεινή Αραμπατζή.

Η αριθμητική 

Από τους 94 που ήταν υπέρ δεδηλωμένα την περασμένη εβδομάδα έχουμε φτάσει πλέον στον αριθμό 99. Εκείνοι που επιλέγουν την αποχή έχουν αυξηθεί αρκετά και από 9 είναι πλέον 14, ενώ οι 22 που είναι κατά του νομοσχεδίου έχουν αυξηθεί στους 24. Παραμένουν στη ζώνη των αναποφάσιστων 21 βουλευτές, κάτι που σημαίνει πως στην τελική ευθεία οι βουλευτές που θα υπερψηφίσουν το νομοσχέδιο θα ξεπεράσουν κατά πάσα πιθανότητα τους 110. Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως αυτή τη στιγμή το Μέγαρο Μαξίμου έχει σταματήσει την επικοινωνία με τους βουλευτές, καθώς δεν θέλει να δώσει την αίσθηση πως ασκεί πιέσεις από τη στιγμή που τα πάντα έχουν ειπωθεί δημοσίως και το νομοσχέδιο έχει αναρτηθεί. Κι όπως τονίζεται …«Θα επιλέξουν με βάση τη συνείδησή τους».

 

Ενωση Ξενοδόχων Σαντορίνης: Στόχος η επέκταση των αεροπορικών συνδέσεων

0

Τι έκανες Αντώνη στην Ισπανία;

Στην Fitur 2024 που  αποτελεί την σημαντικότερη έκθεση τουρισμού στην Ισπανία και μία εκ των σημαντικότερων παγκοσμίως, ιδιαίτερα για τις χώρες της Λατινικής Αμερικής λόγω του ότι η Μαδρίτη αποτελεί διαμετακομιστικό κόμβο για τις τουριστικές ροές από και προς την Ευρώπη, ο κύριος Αντώνης Παγώνης, πρόεδρος των ξενοδόχων της Σαντορίνης είχε την ευκαιρία να συναντηθεί και να ανταλλάξει απόψεις με εκπροσώπους των αεροπορικών εταιρειών Vueling,  Iberia και Volotea στο πλαίσιο των προσπαθειών επέκτασης του προγράμματός τους με νέες πτήσεις προς τη Σαντορίνη.

Επίσης, ο κύριος Παγώνης συμμετείχε στο συνέδριο που διοργάνωσε στο πλαίσιο της Fitur 2024 ο “Σύνδεσμος Πρακτόρων Λατινικής Αμερικής στην Ευρώπη”, δεδομένου οτι σήμερα η συγκεκριμένη αποτελεί μια από τις πλέον δυναμικά αναπτυσσόμενες αγορές διεθνώς, ιδιαίτερα μάλιστα στα ακριβά και πολύ ακριβά ταξίδια.

Στο πλαίσιο των εργασιών αυτού του συνεδρίου, ο κύριος Παγώνης πραγματοποίησε εκτενείς και στοχευμένες συζητήσεις με τον μεγαλύτερο τουριστικό πράκτορα των χωρών της Λατινικής Αμερικής Alejandro Οsa, που διοργανώνει ταξίδια προς την Ελλάδα και πρόεδρο του Συνδέσμου Πρακτόρων Λατινικής Αμερικής στην Ευρώπη” με θέμα την ενίσχυση και αναβάθμιση της συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών.

Επίσης, ο κύριος Παγώνης πραγματοποίησε συναντήσεις με εκπροσώπους του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού με θέμα τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και την εξέλιξη των επιχειρήσεων ώστε να συμβαδίζουν με τις ανάγκες και απαιτήσεις της εποχής, καθώς και με στελέχη του γραφείου ΕΟΤ στη Μαδρίτη.

 Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν οι διοργανωτές, η FITUR 2024 στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καταγράφοντας ιστορικά υψηλό επίπεδο συμμετοχών και επισκέψεων.

Στο σύνολο των 5 ημερών διάρκειάς της, την έκθεση αναμένεται να επισκεφθούν – σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των διοργανωτών – πάνω από 250.000 άτομα, περίπου στα ίδια επίπεδα με το ιστορικά υψηλό επίπεδο της έκθεσης του 2020, διπλάσιος δε αριθμός σε σύγκριση με το 2021.

Η ελληνική συμμετοχή στη φετινή FITUR αρίθμησε συνολικά 15 εκθέτες, με την συντριπτική πλειονότητα αυτών να στεγάζονται στο περίπτερο του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, το οποίο χαρακτηρίστηκε από αξιοπρεπή παρουσία και άρτια οργάνωση, ευρισκόμενο σε καλή θέση στον εκθεσιακό χώρο, διαθέτοντας τον λογότυπο “Greece” στις κορυφές του και αναδεικνύοντας τους ελληνικούς προορισμούς και τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο.

Οι Έλληνες εκθέτες προσέλκυσαν υψηλό αριθμό ενδιαφερόμενων επαγγελματιών και ιδιωτών επισκεπτών της έκθεσης, πραγματοποιώντας στοχευμένες συναντήσεις για την προώθηση της χώρας μας και την επέκταση του τουριστικού δικτύου της στην αγορά της Ισπανίας.

Παράλληλα προέβαλαν τις υπηρεσίες τους στους επαγγελματίες και ιδιώτες επισκέπτες της έκθεσης, ανανέωσαν τις επαφές τους με το πελατολόγιο τους και διερεύνησαν τις προοπτικές για ενίσχυση υφιστάμενων και ανάπτυξη νέων συνεργασιών στις αγορές της Ιβηρικής και των χωρών Λατινικής Αμερικής.

Οι πληροφορίες σχετικά με την έκθεση Fitur 2024 προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στη Μαδρίτη

Αεροδρόμια: Αναμονή για τη χορήγηση πιστοποιητικού αεροδρομίου σε Μήλο και Σύρο

0
αεροδρόμιο Σύρου
αεροδρόμιο Σύρου

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η αναβάθμιση της ασφάλειας στα περιφερειακά αεροδρόμια, σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για την ασφάλεια των αεροδρομίων του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Χαράλαμπου Μαμουλάκη.

Κατά την πρωτολογία του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε τα εξής:

“Η ενίσχυση του επιπέδου ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας αποτελεί μια από τις προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Γι’ αυτόν τον λόγο το Υπουργείο, σε συνεργασία με όλους τους συναρμόδιους φορείς, εργάζεται μεθοδικά και εντατικά, για την εκπλήρωση αυτού του στόχου.

Συγκεκριμένα, η επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην οποία αναφέρεστε, της 14ης Ιουλίου 2023, έχει ήδη απαντηθεί.

Για τα 10 αεροδρόμια εντός πεδίου εφαρμογής του Βασικού Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1139, όπου απαιτείται πιστοποιητικό EASA, και το οποίο θα έπρεπε να υπάρχει από 31 Δεκεμβρίου 2017, καθώς και για τον φορέα λειτουργίας τους, αυτόν της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η διαδικασία πιστοποίησης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), κατόπιν σχετικών αιτημάτων της ΥΠΑ.

Συγκεκριμένα, η ΥΠΑ προχώρησε στις παρακάτω ενέργειες:

# Υποβολή αίτησης πιστοποίησης κατά EASA [29-06-2022] για τη χορήγηση πιστοποιητικού αεροδρομίου για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κυθήρων, Μήλου, Σύρου, Χίου και Σητείας, καθώς και για την μετατροπή του πιστοποιητικού του Αεροδρομίου Ηρακλείου.

# 2η συμπληρωματική υποβολή στοιχείων [13-09-2023] στην αίτηση πιστοποίησης για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ιωαννίνων, Κυθήρων, Μήλου, Σύρου, Σητείας και Χίου.

# Υποβολή αίτησης [13-09-2023] για τη χορήγηση πιστοποιητικού φορέα λειτουργίας των Αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ιωαννίνων, Καρπάθου, Κυθήρων, Λήμνου, Μήλου, Σύρου, Σητείας και Χίου, στην ΥΠΑ.

# Υποβολή αίτησης [13-09-2023] για τη χορήγηση πιστοποιητικού αεροδρομίου για τους Κρατικούς Αερολιμένες Καρπάθου και Λήμνου.

Παράλληλα, και έως ότου επιτευχθεί η πλήρης συμμόρφωσή τους με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, η ΑΠΑ προέβη σε επιτόπιες επιθεωρήσεις 20  αεροδρομίων διαχείρισης της ΥΠΑ, καθώς και της Κεντρικής Υπηρεσίας της ΥΠΑ, η οποία είναι και ο φορέας λειτουργίας τους.

Τα ευρήματα των επιθεωρήσεων έχουν διαβιβαστεί στην ΥΠΑ, η οποία έχει καταθέσει τα Σχέδια Διορθωτικών Ενεργειών στην ΑΠΑ, σύμφωνα με το οποίο καθορίζονται οι ενέργειες για την αποκατάστασή τους και ο χρόνος ολοκλήρωσής τους.

Έχουν ολοκληρωθεί οι περισσότερες και πιο σημαντικές διορθωτικές ενέργειες, ενώ παρακολουθείται στενά η πρόοδος υλοποίησης και των υπολοίπων.

Οι υπόλοιπες σημαντικές διορθωτικές ενέργειες είναι προγραμματισμένες, καθώς αφορούν π.χ. σε διαγραμμίσεις, που θα πραγματοποιηθούν εντός των επόμενων μηνών και σε επαναληπτική εκπαίδευση προσωπικού που έχει καταχωρηθεί ανά αεροδρόμιο και έχει χρόνο αποκατάστασης ευρήματος έως τέλος Φεβρουαρίου 2024″.

Σημειώνεται ότι έχει συσταθεί Ομάδα Εργασίας στην ΥΠΑ, η οποία παρακολουθεί και ενημερώνει σε εβδομαδιαία βάση τη Διοίκηση της ΥΠΑ για την κατάσταση των ευρημάτων και την πρόοδο των διορθωτικών ενεργειών.

Για τα τέσσερα στρατιωτικά αεροδρόμια, συγκεκριμένα αυτά του Αράξου, της Καλαμάτας, της Νέας Αγχιάλου και της Σκύρου, στα οποία πραγματοποιούνται πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών, έχουν ήδη καθοριστεί οι απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να επιτευχθεί η ικανοποίηση των απαιτήσεων της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, με συνεργασία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, ενώ το ΓΕΑ έχει αναλάβει τη διεξαγωγή επιθεωρήσεων και λοιπών εποπτικών δραστηριοτήτων.

Για τον σκοπό αυτό έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας ΑΠΑ και ΓΕΑ.

Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η διενέργεια εκπαίδευσης από την ΑΠΑ προς το ΓΕΑ για την προετοιμασία του στρατιωτικού προσωπικού το οποίο έχει αναλάβει τη διεξαγωγή των επιθεωρήσεων στα υπόψη στρατιωτικά αεροδρόμια.

Επιπρόσθετα, το εν λόγω προσωπικό συμμετείχε ως παρατηρητής σε δύο προγραμματισμένες επιθεωρήσεις πολιτικών αεροδρομίων οι οποίες διενεργήθηκαν από κλιμάκια επιθεωρητών της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, τον Οκτώβριο του 2023.

Ως απόρροια αυτών, κλιμάκιο του ΓΕΑ διενήργησε επιθεώρηση στο μικτής χρήσης αεροδρόμιο του Αράξου, τον Οκτώβριο του 2023, ενώ τα λοιπά τρία έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα επιθεώρησης το οποίο θα ολοκληρωθεί το 1ο τρίμηνο του 2024.

Για όλα τα άλλα αεροδρόμια ευθύνης λειτουργίας ΥΠΑ ή μεικτής χρήσης δεν απαιτείται πιστοποιητικό EASA, ενώ τα 14 αεροδρόμια διαχείρισης Fraport είναι ήδη πιστοποιημένα.

Κατά τη δευτερολογία του, ο Χρήστος Σταϊκούρας, επεσήμανε: “Σε ότι αφορά στα 13 παραχωρημένα περιφερειακά αεροδρόμια, αυτά έχουν ήδη πιστοποιηθεί σύμφωνα με το ενωσιακό κανονιστικό πλαίσιο από την ΥΠΑ, το 2017.

Τα έργα τα οποία αυτή τη στιγμή εκτελούνται στα ανωτέρω αεροδρόμια δεν αφορούν στη λειτουργία και τη συντήρησή τους, αλλά στην αποκατάσταση αποκλίσεων από το πλαίσιο, οι οποίες είχαν καταγραφεί κατά τη διαδικασία της πιστοποίησής τους.

Σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία κυρώθηκε με το ν.4389/2016, η δαπάνη για την αποκατάσταση αυτών των αποκλίσεων, βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο.

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 17.4.1, «το Δημόσιο θα είναι υπεύθυνο για όλες τις δαπάνες νέων υποδομών, τις κεφαλαιουχικές επενδύσεις ή/και τα υπόλοιπα έξοδα που απαιτούνται προκειμένου να εξασφαλιστεί η αρχική πιστοποίηση με βάση τον Κανονισμό 2014 για τα Αεροδρόμια σε σχέση με Μη Πιστοποιημένα Περιφερειακά Αεροδρόμια.»

Στην αναφερόμενη περίπτωση, τα έργα εκτελούνται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Τέλος, και το πιο σημαντικό

Η πρόσφατη – τον Δεκέμβριο του 2023 – επιθεώρηση της ΑΠΑ από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), στους τομείς των αεροδρομίων, της αεροναυτιλίας και των πτητικών προτύπων, σε ότι αφορά την πιστοποίηση και το έλεγχο των αεροπορικών εταιριών, την αξιοπλοΐα αεροσκαφών, την αδειοδότηση χειριστών αεροσκαφών κλπ., καθώς και στους τομείς οργάνωσης και νομοθεσίας, ολοκληρώθηκε με θετικά – για τη χώρα – αποτελέσματα.

Η Ελλάδα αύξησε τα επίπεδα αποτελεσματικής εφαρμογής των διεθνών προτύπων από το 69,1% στο 74,9%, όταν παγκοσμίως – ο μέσος όρος – βρίσκεται στο 69,3%.

Επίσης, σε αναγνώριση της σημαντικής και αποτελεσματικής προσπάθειας, το ΥΠΕΞ, μέσω της μόνιμης αντιπροσωπείας στον Καναδά, έδρα του διεθνούς οργανισμού πολιτικής αεροπορίας, μας μετέφερε εχθές τα συγχαρητήρια των ευρωπαίων εταίρων μας, όπως αυτά διατυπώθηκαν στην έδρα του παγκόσμιου οργανισμού.

Συγχαρητήριες επιστολές έχουμε λάβει επίσης τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όσο από τον ευρωπαϊκό οργανισμό για την ασφάλεια της αεροπορίας (EASA), αλλά και τον Γενικό Γραμματέα του ICAO (συνημμένες 7 επιστολές).

Όλα αυτά τα στοιχεία, αποτέλεσμα σκληρής, μεθοδικής και συντονισμένης δουλειάς, δεν αποτελούν αντικείμενο πανηγυρισμών, αλλά εφαλτήριο για την επίτευξη ακόμη υψηλότερων στόχων στο άμεσο μέλλον, και για το κλείσιμο των όποιων ανοικτών θεμάτων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή”.

 

Νάξος – Τρίτεκνοι: Ερχονται δράσεις αλλά και εκδρομη στην Βόρεια Ελλάδα

0

Η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας έγινε πριν από μερικές ημέρες και ο Σύλλογος Τριτέκνων Νάξου και Μικρών Κυκλάδων υπό την κα Καπινιάρη είναι έτοιμος για νέες δράσεις.. Τόσο εντός όσο κι εκτός συνόρων..

Τι θα περιμένουμε; 

1. Εντός των ημερών θα μοιράσουμε τα αγαθά μάς και θα σφραγίσουμε και θα ανανεώσουμε τις κάρτες των Μελών μας .

2. Θα πραγματοποιηθούν όπως είχαμε υποσχεθεί σεμινάρια κοπτικής ραπτικής. Την Τετάρτη λοιπόν 31 Ιανουαρίου και ώρα 4 με 6 μ.μ. Στο Πνευματικό Κέντρο του Αγίου Νικοδήμου θα αρχίσουμε τα μαθήματα μάς. Μπορεί να Συμμετάσχει οποίος θέλει κ εκτός του Συλλόγου μας πολίτης.

3. Ανακοινώνουμε και μία εκδρομή μοναδική. Ο Σύλλογος Τριτέκνων Νάξου και Μ.Κυκλάδων. Στις 8 Μαρτίου λοιπόν ημέρα Παρασκευή το πρωί .

Φεύγουμε με προορισμό για την Πεντάμορφη Κέρκυρα με το Ποντικονήσι . Θα προσκυνήσουμε τον θαυματουργό Άγιο Σπυρίδωνα Θα γυρίσουμε όλο το νησί.

Στην συνέχεια θα πάμε στα Υπέροχα Γιάννενα με την όμορφη Λίμνη της κ το νησάκι της Κυρά Φροσύνης

Μετά θα επισκεφθούμε την Πανέμορφη Καστοριά με την ομώνυμη Λίμνη της κ τα Γουναρικά τής Και δεν μπορούσαμε να αφήσουμε έξω απο αυτήν την εκδρομή το Υπέροχο Μέτσοβο .

Και πολλά άλλα που θα τα δούμε στο δρόμο μάς. Διαμονή στα καλύτερα 5στερα ξενοδοχεία με πρωινό και βραδινό φαγητό.

Σας περιμένουμε όλους .

Από την Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες καθώς και από όλα τα νησιά μας. Η εκδρομή μάς είναι μοναδική.

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 6978186370.

Ευχαριστούμε πολύ.

Photo Credit: Kykladiki.gr

 

Φιλ. Φόρτωμας: Συνάντηση με τον Υφυπουργό Εξωτερικών Γιώργο Κώτσηρα

0

Συνάντηση με τον Υφυπουργό Εξωτερικών κ. Γιώργο Κώτσηρα, είχε την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024, αμέσως μετά την εκλογή του στην Προεδρία της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς, ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κ. Φίλιππος Φόρτωμας.

Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα σχετικά με ζητήματα που απασχολούν τον ελληνισμό της διασποράς ενόψει της ανάληψης της Προεδρίας της Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς εκ μέρους του κ. Φόρτωμα. Ο κ. Υφυπουργός και ο νέος Πρόεδρος της Επιτροπής, κ. Φόρτωμας, συζήτησαν το πεδίο συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου και της Επιτροπής στο πλαίσιο των εκατέρωθεν αρμοδιοτήτων.

Ο κ. Φόρτωμας μετά τη συνάντηση δήλωσε: «Η συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εξωτερικών στο πλαίσιο των καθηκόντων μου ως Προέδρου της Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς είναι αυτονόητη. Αταλάντευτος σκοπός της Επιτροπής θα είναι η κατά τον καλύτερο τρόπο επίτευξη των αρμοδιοτήτων της. Η συζήτησή μας με τον κ. Υφυπουργό ήταν εξαιρετικά γόνιμη και περιελάμβανε μεταξύ άλλων, ζητήματα σχετικά με τη διατήρηση και προαγωγή των δεσμών μεταξύ της Βουλής και του ελληνικού λαού με τον απανταχού Ελληνισμό καθώς και τη μελέτη των προβλημάτων των απόδημων Ελλήνων».

 

ΠΝΑι – Σύρος: Ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση χλοοτάπητα στο στάδιο της Βάρης

0

Η Σύρος αποκτά και πάλι στάδιο..  Ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση βρίσκεται η αθλητική εγκατάσταση που υλοποιεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στη Βάρη και συγκεκριμένα το Στάδιο Κλασικού Αθλητισμού.

Έχοντας ολοκληρώσει όλες τις βασικές εργασίες και πιο συγκεκριμένα:

# χωματουργικές εργασίες

# τοποθέτηση βιομηχανικού δαπέδου, το οποίο θα αποτελέσει την υπόβαση για την

# τοποθέτηση του ταρτάν

# τοποθέτηση πυλώνων ηλεκτροφωτισμού με φωτιστικά σώματα LED

# τοποθέτηση περίφραξης

# τοποθετήθηκε τώρα και ο συνθετικός χλοοτάπητας, ο οποίος άλλαξε εντυπωσιακά την εικόνα του Σταδίου.

Οι εργασίες συνεχίζονται με την επισκευή των αποδυτηρίων, την τοποθέτηση πλαστικών καθισμάτων στην εξέδρα και θα ολοκληρωθούν με την τοποθέτηση του ταρτάν αμέσως μόλις οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν (η θερμοκρασία του βιομηχανικού δαπέδου στο οποίο θα τοποθετηθεί το ταρτάν θα πρέπει να ξεπερνάει τους 25 βαθμούς Κελσίου).

Η ολοκλήρωση του έργου θα οδηγήσει σε μεγάλη αθλητική ποιοτική αναβάθμιση τη Σύρο καθώς θα παρέχει ασφαλείς σύγχρονες συνθήκες άθλησης στους αθλητές του κλασικού αθλητισμού αλλά και σε κάθε ελεύθερα αθλούμενο πολίτη.

Ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων κ. Γ. Λεονταρίτης αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, οι λάτρεις του κλασικού αθλητισμού, οι οποίοι παρέμεναν άστεγοι για πάρα πολλά χρόνια, θα αποκτήσουν το δικό τους αθλητικό σπίτι. Οι συμπολίτες μας γνωρίζουν ότι δε δώσαμε ποτέ κενές υποσχέσεις.  Υλοποιούνται όλες. Ο στόχος για βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας ήταν και παραμένει προτεραιότητά μας».

 

 

Blue Star Ferries: Το “Naxos” φεύγει, το “Paros” έρχεται

0
Blue Star Paros
Blue Star Paros

Τέλη Ιανουαρίου και όπως απαιτεί η παράδοση έχουμε αλλαγές στα δρομολόγια με πλοία να κάνουν … τράμπες ώστε να καλύψουν την ετήσια ακινησία όπως επιβάλλεται όχι μόνο από το Νόμο αλλά και από την ανάγκη ξεκούρασης πλοίων και προσωπικού

Και στην επιδοτούμενη γραμμή της Παροναξίας – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό, το “Blue Star Naxos” θα αφήσει τη θέση του, στο “αδελφάκι”, το “Blue Star Paros”. Πότε; Από την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου και για τον υπόλοιπο μήνα..

Η σχετική ενημέρωση από την Blue Star Ferries

“Στο απογευματινό επιδοτούμενο δρομολόγιο των Κυκλάδων πρόκειται να δούμε το χρονικό διάστημα 7/2-29/2, το BLUE STAR PAROS, αντικαθιστώντας το BLUE STAR NAXOS, κατά την διάρκεια της ετήσιας ακινησίας του.

Ο πίνακας των δρομολογίων