Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 1092

Δήμος Θήρας: “Κολούμπος, όταν τα ευρήματα επιστημονικής έρευνας χρησιμοποιούνται για εντυπωσιασμό και κινδυνολογία”

0
Σαντορίνη - Κολούμπο- Ηφαίστειο - Παρατηρητήριο
Σαντορίνη - Κολούμπο- Ηφαίστειο - Παρατηρητήριο

Την ανακοίνωση της Αμερικανικής Γεωφυσικής Ένωσης για τον εντοπισμό ενός μαγματικού θαλάμου σε βάθος τριών χιλιομέτρων στο υποθαλάσσιο ηφαίστειο του Κολούμπου, που απέχει 7 χιλιόμετρα από τη Σαντορίνη, προβάλλουν με πηχυαίους τίτλους ορισμένα διεθνή και εγχώρια μέσα ενημέρωσης όπως: “κίνδυνος επικείμενης έκρηξης του ηφαιστείου της Σαντορίνης”, “επικίνδυνος μαγματικός θάλαμος” κλπ, με προφανή στόχο, όχι την αντικειμενική παρουσίαση των ευρημάτων, αλλά τον εντυπωσιασμό.

Σε απάντηση όλων αυτών παραθέτουμε μία εύστοχη, όσο και παραστατική, αξιολόγηση του φαινομένου που έκανε ο καθηγητής σεισμολογίας του ΑΠΘ κ. Κώστας Παπαζάχος, ένας από τους συγγραφείς της επιστημονικής  δημοσίευσης, λέγοντας ότι “η ύπαρξη του μαγματικού θαλάμου κοντά στο ηφαίστειο δικαιολογείται όπως η ύπαρξη βοτσάλων στην παραλία”. Άλλωστε όλα τα ηφαίστεια, χερσαία και υποθαλάσσια διαθέτουν μαγματικό θάλαμο, οι διαστάσεις του οποίου αποτελούν αντικείμενο έρευνας των επιστημόνων.

Για την καλύτερη κατανόηση του θέματος επιβάλλεται να επισημανθούν τα παρακάτω:

Α) Ο εντοπισμός του μαγματικού θαλάμου στο ηφαίστειο του Κολούμπου και η
ακρίβεια των δεδομένων επιτεύχθηκε με την  χρήση, για πρώτη φορά, σύγχρονων οργάνων και νέων τοπογραφικών μεθόδων, (έρευνα με σεισμικά κύματα που πραγματοποιήθηκε το 2015 με το ωκεανογραφικό σκάφος  Marcus Langseth στο οποίο επέβαινε  η αναπληρώτρια καθηγήτρια του  ΕΚΠΑ κ. Νομικού Παρασκευή, μία εκ των συγγραφέων της δημοσίευσης).

Β) Ο μαγματικός θάλαμος στον Κολούμπο – σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις του κ. Παπαζάχου- δεν είναι σε μέγεθος και σε κατάσταση που να προκαλεί ακόμη και εικασία για ηφαιστειακή διέγερση, ενώ και η πυκνότητα και ρευστότητα του μάγματος δείχνει πως η άνοδος του από τα έγκατα της γης προς τον θύλακα είναι εξαιρετικά αργή, ακόμη και σε γεωλογικό χρόνο.

Γ) Τα ευρήματα της επιστημονικής έρευνας επιβάλλουν τη συστηματική παρακολούθηση του ηφαιστείου ώστε να υπάρχει συνεχής ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο.

Για το σκοπό αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη το διεπιστημονικό ερευνητικό πρόγραμμα SANTORY που πραγματοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΛΙΔΕΚ και με την οικονομική στήριξη του Δήμου Θήρας.

Επιστημονική υπεύθυνος του προγράμματος είναι η κα Νομικού, η οποία έχει οριστεί και ως άμισθος σύμβουλος του Δήμου Θήρας επί θεμάτων του επιστημονικού της πεδίου.

Στo πλαίσιo αυτού του προγράμματος έχουν τοποθετηθεί ήδη από το Δεκέμβριο του 2022, με τη βοήθεια ερευνητικού σκάφους του ΕΛΚΕΘΕ, σύγχρονα όργανα παρακολούθησης του υποθαλάσσιου ηφαιστείου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πάντα υπάρχει ενημέρωση των αρμοδίων φορέων και των κατοίκων της Σαντορίνης όταν πραγματοποιούνται ωκεανογραφικές έρευνες στο Κολούμπο για να μην προκληθεί ανησυχία. (Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ωκεανογραφική αποστολή της NASA που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2019).

Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη το ερευνητικό πρόγραμμα της διεθνούς αποστολής Expedition 398,  του μεγάλου αμερικανικού ερευνητικού σκάφους Joides Resolution, με τη συμμετοχή Ελλήνων επιστημόνων του ΕΚΠΑ, ΑΠΘ και του ΕΛΚΕΘΕ. Και σ’ αυτό το πρόγραμμα συμμετέχει και επιβαίνει του σκάφους η αναπληρώτρια καθηγήτρια του ΕΚΠΑ κα Παρασκευή Νομικού. Στo πλαίσιo του συγκεκριμένου προγράμματος πραγματοποιούνται και ολοκληρώνονται έως τις 10 Φεβρουαρίου ερευνητικές γεωτρήσεις σε διάφορα σημεία του ηφαιστειακού  συμπλέγματος Χριστιανών – Σαντορίνης – Κολούμπου, από τις οποίες δύο θα
γίνουν μέσα στην Καλντέρα του νησιού.

Στόχος της έρευνας είναι να αναδειχθεί η γεωλογική ιστορία των  ηφαιστείων  της Σαντορίνης και να κατανοηθεί καλύτερα η δυναμική των υποθαλάσσιων ηφαιστειακών εκρήξεων του.

Συμπερασματικά: ο εντοπισμός του μαγματικού θαλάμου στο υποθαλάσσιο ηφαίστειο “Κολούμπος”  δεν προσφέρεται για κινδυνολογία.

Επιβάλλει όμως την συστηματική και διαρκή, εκ του σύνεγγυς, επιστημονική παρακολούθηση της ηφαιστειακής δράσης, την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των υπευθύνων αρχών και των πολιτών, καθώς και τη λήψη προληπτικών μέτρων πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση πιθανών μελλοντικών κινδύνων.

Ο Δήμος Θήρας βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους επιστήμονες που παρακολουθούν το ηφαίστειο, ενημερώνεται και συνδράμει παντοιοτρόπως στις
έρευνες τους.

Προφανώς δεν παραγνωρίζεται η σοβαρότητα κάθε επιστημονικής πληροφορίας που σχετίζεται με το ηφαίστειο. Όμως δεν μπορεί χάριν εντυπωσιασμού ή  και προς εξυπηρέτηση ανταγωνιστικών στη Σαντορίνη προορισμών, να διογκώνεται το πρόβλημα και να καλλιεργείται κλίμα ανασφάλειας και φόβου στους εκατοντάδες χιλιάδες φίλους μας που επισκέπτονται κάθε χρόνο τη Σαντορίνη από ολόκληρο τον πλανήτη.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΘΗΡΑΣ

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΙΓΑΛΑΣ

Τήνος: Το “Blue Star Paros” στη γιορτή της Παναγίας (Photos)

0

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023

Συμπληρώνονται 200 χρόνια από την Εύρεση της Αγίας Εικόνας της Μεγαλόχαρης της Τήνου και οι επετειακοί εορτασμοί στο ιερό νησί είναι λαμπροί, όπως άλλωστε κάθε χρόνο.

Κατά τη διάρκεια της δέησης που πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Παντανάσσης, στα πλαίσια της λιτάνευσης της Αγίας Εικόνας, το πλοίο “Blue Star Paros” της Blue Star Ferries με πλοίαρχο τον Cpt Νικόλαο Γερακίτη, μεθόρμισε από το έξω λιμάνι όπου ήταν δεμένο, στο παλιό (μέσα) λιμάνι της Τήνου και απέδωσε τιμητικό χαιρετισμό…

Εντυπωσιακή μανούβρα συνοδευόμενη από πολλαπλούς συριγμούς, εκτοξεύσεις υδάτων, καπνογόνα και ναυτικές φωτοβολίδες, προσθέτοντας μια ακόμη εορταστική νότα στη μεγάλη επέτειο των 200 ετών από την Εύρεση. Κατόπιν αναχώρησε από την Τήνο για Σύρο – Πειραιά

Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγα λεπτά νωρίτερα, αναχώρησε με τιμητικούς συριγμούς από το έξω λιμάνι της Τήνου με προορισμό τη Ραφήνα, το πλοίο “Αικατερίνη Π” της Fast Ferries, το οποίο λόγω της ημέρας ήταν σημαιοστολισμένο.

Με πληροφορίες από τη σελίδα arxipelagos.gr  – Photo Credit Νίκος Παπουτσάς

Σαγκρί: Κλειστός δρόμος προς Τρίποδες λόγω εργασιών

0
εργασίες
εργασίες

Στο πλαίσιο των εργασιών για την κατασκευή του αποχετευτικού αγωγού Τ. Κ. Σαγκρίου – Βίβλου, απαιτείται η διακοπή κυκλοφορίας σε τμήμα του δρόμου που συνδέει τις Κοινότητες ΣαγκρίΒίβλος (τμήμα Φ030 – Φ06 στο συνημμένο απόσπασμα), από την Τρίτη 31 Ιανουαρίου.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών κλειστά θα παραμένουν μόνο το τμήμα και η λωρίδα στα οποία θα γίνονται εργασίες.

Παρακαλούμε για την ενημέρωση και τη συνδρομή σας, για την ομαλή ολοκλήρωση των εργασιών και την ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας.

Γερμανία: 30η Ιανουαρίου 1933, η βραδιά που παραδόθηκε η εξουσία στον Χίτλερ

0
Our undated picture shows the German Fuehrer Adolf Hitler. (AP-Photo)

Στις 30 Ιανουαρίου 1933 ο Φύρερ ορίζεται καγκελάριος. Σε μια εξαντλητική αναμέτρηση με το τότε ιστορικό και κοινωνικό γίγνεσθαι ιστορικοί εξετάζουν το – θεωρητικό – ερώτημα του αν θα μπορούσε να είχε αποτραπεί η άνοδος του Χίτλερ στην εξουσία.

«Στην πραγματικότητα θα μπορούσαν να είχαν πάρει άλλη τροπή οι εξελίξεις. Γιατί στις αρχές του 1930 όλα έδειχναν ότι ο Άντολφ Χίτλερ και το ναζιστικό του κόμμα NSDAP έπνεαν τα λοίσθια». Αυτό υποστηρίζει ο γερμανοϊσραηλινός συγγραφέας Νταν Ντίνερ για τη χρονική περίοδο που προηγήθηκε από την λεγόμενη κατάληψη της εξουσίας από τον Χίτλερ, στις 30 Ιανουαρίου του 1933. Ένα χρόνο πριν, το φθινόπωρο του 1932, το κόμμα και ο ηγέτης του βρίσκονταν αντιμέτωποι με σοβαρότατες αποτυχίες.

Σε σημείο που ακόμη και οι ίδιοι οι Γερμανοί της εποχής εκείνης φάνηκαν να εκπλήσσονται, όταν τελικά έγινε καγκελάριος του Ράιχ.

Οι συνέπειες τραγικές: 60 εκ. νεκροί σε όλον τον κόσμο, 6 εκατομμύρια Εβραίοι, Σίντι και Ρόμα διωγμένοι και εξοντωμένοι, άτομα με αναπηρίες και ομοφυλόφιλοι δολοφονημένοι. Η 30ή Ιανουαρίου του 1933 αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σημεία καμπής της ιστορίας.

«Η 30ή Ιανουαρίου 1933 έχει γίνει ένα αρχιμήδειο σημείο στη γερμανική ιστορία», λέει ο Νταν Ντίνερ σε συνέντευξή του στη DW.

«Συνέβη κάτι που μας επιτρέπει ως ιστορικούς, αλλά και ως συγχρόνους ανθρώπους, να προβούμε σε εκτιμήσεις για το διάστημα πριν και μετά. Πρόκειται ίσως για μια από τις κυριότερες και, όσον αφορά την προβολή της, σημαντικότερες ημερομηνίες – κλειδιά της γερμανικής ιστορίας του 20ού αιώνα», προσθέτει.

Δεν ήταν «ατύχημα» ο Χίτλερ

Κι αυτό ξεκινά με τον όρο «κατάληψη της εξουσίας», ένα σκόπιμο εφεύρημα της ναζιστικής προπαγάνδας.

Στις 30 Ιανουαρίου, η εξουσία δεν καταλήφθηκε από τον Χίτλερ, αλλά παραδόθηκε στον Χίτλερ.

Ο πρόεδρος του Ράιχ Πάουλ φον Χίντενμπουργκ τον διόρισε καγκελάριο. Ωστόσο, ο μεγάλης ηλικίας στρατηγός είχε αντισταθεί στον Χίτλερ για μεγάλο χρονικό διάστημα, αρνούμενος να τον κάνει καγκελάριο παρά τα καλά εκλογικά αποτελέσματα τον Αύγουστο του 1932. Επρόκειτο για μια από τις μεγαλύτερες ήττες του Χίτλερ.

Ο Βρετανός ιστορικός Ίαν Κέρσοου στο βιβλίο του για τον Χίτλερ, που θεωρείται διεθνώς έργο αναφοράς, απαριθμεί τους διάφορους παράγοντες που οδήγησαν στην ανάληψη της εξουσίας από τους εθνικοσοσιαλιστές. Από τη μία πλευρά, αναφέρει, υπήρχε επί Βαϊμάρης η υπονόμευση της δημοκρατίας για τη διατήρηση ή επιβολή ιδίων οικονομικών συμφερόντων. Και αυτό παράλληλα με την τυφλή αποφασιστικότητα των ακραίων δεξιών συντηρητικών να «εξαλείψουν τη δημοκρατία και να καταστρέψουν τον σοσιαλισμό».

Κατά δεύτερον, στον απόηχο των αναταραχών λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης παρατηρήθηκε στροφή σε ένα αυταρχικό σύστημα διακυβέρνησης. Τέλος, η θέληση του Χίτλερ για εξουσία και καταστροφή υποτιμούνταν συνεχώς. «Ο Χίτλερ δεν ήταν το αναπόφευκτο αποτέλεσμα ενός γερμανικού “Sonderweg” (ιδιαίτερου δρόμου), λέει ο Κέρσοου, «αλλά ούτε και ένα απλό ατύχημα». Πρέπει να δει κανείς τον Χίτλερ μέσα από το χρονικό πλαίσιο της εποχής του, πόλεμος, επανάσταση, εθνική ταπείνωση και φόβος του μπολσεβικισμού».

Κατά τον ιστορικό Νταν Ντίνερ, που έχει κάνει συγκριτικές μελέτες για το θέμα, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο.

Για τον ίδιο η οικονομική κρίση και η δομή του Συντάγματος της Βαϊμάρης, στο οποίο ριζοσπαστικά κόμματα μπορούσαν να εισέλθουν γρήγορα στο κοινοβούλιο, αποτελούν πολύ σημαντικούς παράγοντες.Παρόλα αυτά υπήρξε μια αντίφαση.

«Ο διορισμός του Χίτλερ ήταν ένα αιφνιδιαστικό γεγονός» επισημαίνει ο Ντίνερ. «Το NSDAP ήταν σε αδιέξοδο. Από το φθινόπωρο του 1932 εμφανίστηκαν σημάδια οικονομικής ανάκαμψης. Το NSDAP βρισκόταν σε πτώση, ενώ η οικονομία βρισκόταν σε άνοδο. Και σε αυτό ακριβώς το σημείο ο Χίτλερ διορίζεται Καγκελάριος του Ράιχ. Στην πραγματικότητα δεν έπρεπε να συμβεί».

Ο Νταν Ντίνερ ασχολείται καιρό με το ερώτημα κατά πόσον ήταν αναπόφευκτη η ανάληψη της εξουσίας από τον Χίτλερ. Το Γερμανικό Ιστορικό Μουσείο στο Βερολίνο, σε μια ασυνήθιστη έκθεση υπό την αιγίδα του, παρουσιάζει τις δυνατότητες που θα μπορούσαν να έχουν αλλάξει τον ρου της ιστορίας. Μια ασυνήθιστη προσέγγιση του ιστορικού γίγνεσθαι. Η έκθεση με τον τίτλο “Roads not taken”που θα διαρκέσει μέχρι τις 24 Νοεμβρίου του 2024, είναι αφιερωμένη σε τέτοια ερωτήματα. Οχι μόνο σε σχέση με το 1933, αλλά και με άλλες κεντρικές ημερομηνίες της γερμανικής ιστορίας, από το 1989 και πίσω μέχρι το 1848.

«Δεν πρόκειται για εικοτολογική ιστορία», εξηγεί ο Νταν Ντίνερ, προσθέτοντας πως «περισσότερο βασιζόμαστε στην πραγματικότητα για να δούμε ποια πιθανά σπέρματα δυνατοτήτων υπήρχαν, τα οποία όμως στη συνέχεια δεν μπαίνουν πλέον στην ιστορική αφήγηση».

Αγνόησαν τους κινδύνους

Τα κεντρικά ιστορικά γεγονότα αναλύονται μέσα από μικροσκόπιο. Το γεγονός ότι ο Χίτλερ έγινε καγκελάριος του Ράιχ το 1933 ήταν επίσης σε μεγάλο βαθμό προϊόν μηχανορραφιών στα παρασκήνια της εξουσίας. Ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων έπαιξε καταστροφικό ρόλο σε αυτό, κυρίως ο Φραντς φον Πάπεν, ο οποίος είχε αναγκαστεί να παραιτηθεί από καγκελάριος του Ράιχ μόλις τον Νοέμβριο του 1932 και τώρα έβλεπε την ευκαιρία να ανακτήσει την εξουσία. Και όντως τα κατάφερε, γιατί στην κυβέρνηση Χίτλερ-Πάπεν-Χούγκενμπεργκ διορίστηκε στις 30 Ιανουαρίου 1933 αντικαγκελάριος. Ο φον Πάπεν ήταν έμπιστος του Χίντενμπουργκ. Τον Ιανουάριο του 1933 διαπραγματεύτηκε μαζί με τον Χίτλερ τους όρους για την καγκελαρία και μια κοινή κυβέρνηση υπό τον Χίτλερ και τελικά έπεισε τον Χίντενμπουργκ ότι αυτός ήταν ο σωστός δρόμος.

Ταυτόχρονα, κατέστη σαφές ότι ο απερχόμενος καγκελάριος του Ράιχ Κουρτ φον Σλάιχερ δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί στην εξουσία. Τον Ιανουάριο του 1933 οι υπόλοιποι συμμετέχοντες παρασύρθηκαν από το γεγονός ότι ο Χίτλερ έκανε πίσω, φαινομενικά βέβαια, στις απαιτήσεις του ζητώντας να πάρει “μόνο” την καγκελαρία, το υπουργείο Εσωτερικών και το πρωσικό υπουργείο Εσωτερικών. Θεώρησαν ότι με την ανάληψη της εξουσίας ο Χίτλερ θα εξημερωνόταν, μια μνημειώδης πλάνη.

«Υπάρχει μια φράση του Χίτλερ ότι δήθεν οι άλλοι τον ανακάλυψαν, αλλά μου προκαλεί ανατριχίλα, λες και δρουν μαγικές δυνάμεις που μετακινούν έναν άνθρωπο σε μια θέση για να αναπτύξει μετά εκρηκτική πυρηνική δύναμη» λέει ο Ντίνερ για την πορεία της ιστορίας.

Η οπτική γωνία της έκθεσης καθιστά σαφές ότι η απληστία για εξουσία και τα προσωπικά συμφέροντα μεμονωμένων παραγόντων άνοιξαν επίσης τον δρόμο για να ανέβει ο Χίτλερ στην εξουσία.

Ο Νταν Ντίνερ εξετάζει επίσης την ιστορία μέσα από τον καθρέφτη ερωτημάτων του παρόντος.

Γιατί στις σημερινές κρίσεις εντοπίζει κανείς παραλληλισμούς με το χθες, ακόμη και με το 1933: «Το μεγάλο πρόβλημα ήταν ότι κατέρρευσαν οι θεσμοί που εξασφάλιζαν τη δημοκρατία», λέει ο Νταν Ντίνερ.

Κι αυτό σήμαινε απώλεια ελέγχου. Στην τελική φάση της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, η διακυβέρνηση γινόταν μόνο με έκτακτα διατάγματα, το κοινοβούλιο είχε μπλοκαριστεί και ο πρόεδρος του Ράιχ Χίντενμπουργκ μπορούσε να διορίζει και να απολύει καγκελάριους κατά το δοκούν.

Τι διδάγματα πρέπει να πάρουμε από αυτό σήμερα;

Η απάντηση του Νταν Ντίνερ είναι απλή αλλά ουσιαστική: «Μαθαίνεις από αυτό να σέβεσαι τους θεσμούς» και να έχει κανείς τα μάτια ανοιχτά».

Παρά το ότι η ναζιστική παραστρατιωτική οργάνωση «Καταιγίδα» το βράδυ της 30ής Ιανουαρίου του 1933 έκανε λαμπαδηδρομία επί ώρες στο νυχτερινό Βερολίνο προς την Πύλη του Βρανδεμβούργου, οι περισσότεροι ούτε καν έλαβαν υπόψη τους την καταστροφή που ξεκινούσε.

Μεγάλος αριθμός σοβαρών εφημερίδων δεν είδε λόγο ανησυχίας στη νέα κυβέρνηση. Μόνο λίγοι αναγνώρισαν τον κίνδυνο. Αλλά οι προειδοποιήσεις τους δεν εισακούστηκαν.

Πηγή: Deutsche Welle

Θεατρικός Όμιλος Νάξου “Ο Διόνυσος”: Νέο ξεκίνημα με πρόεδρο την Ελένη Ανδριανοπούλου

0
θέατρο - Διόνυσος

Και νέο διοικητικό συμβούλιο αλλά και νέα πρόκληση…

Με το «καλημέρα» του νέου διοικητικού συμβουλίου του Θεατρικού Ομίλου Νάξου «Ο Διόνυσος» έχουμε την πρόσκληση για την προετοιμασία θεατρικής παράστασης…

Ξεκινάμε με τις αρχαιρεσίες μετά την εκλογική «μάχη» της 22ης Ιανουαρίου με την Ελένη Ανδριανοπούλου να εκλέγεται ως πρόεδρος…  Στο πλευρό της ως αντιπρόεδρος η Κατερίνα Μουστάκη.

Και η πρόσκληση για την νέα θεατρική παράσταση είναι για την 1η Φεβρουαρίου σε γνωστό καφέ της πόλης, όπου και θα συζητηθούν οι προτάσεις και το κυριότερο θα έχουμε ενδιαφερόμενους για παρουσία στο θεατρικό σανίδι..

Τι αναφέρει η ανακοίνωση για το νέο διοικητικό συμβούλιο;  

«Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Θεατρικού Ομίλου Νάξου «Ο Διόνυσος», το οποίο εκλέχτηκε από τις αρχαιρεσίες, που πραγματοποιήθηκαν στις 22/1/2023,

συγκροτήθηκε σε σώμα ως ακολούθως:

Πρόεδρος: Ελένη Ανδριανοπούλου

Αντιπρόεδρος: Κατερίνα Μουστάκη

Γραμματέας: Κατερίνα Σιδερή

Ταμίας: Μαρία Γιάππαπα

Μέλη: Αννέτα Βαλληνδρά, Δημήτρης Βασαλάκης, Ρένα Κυριαζάνου

Και η πρόσκληση σημειώνει

«Ο Θεατρικός Όμιλος Νάξου «Ο Διόνυσος» ξεκινάει την προετοιμασία θεατρικής παράστασης και καλεί όλους όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν (σε οποιοδήποτε πόστο), να προσέλθουν την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου, στις 19:00, στο café-bar  Ανώι (πάνω από το εστιατόριο Αντάμωμα).

Για πληροφορίες, επικοινωνήστε με τα τηλέφωνα:

6907129732 Ελένη Ανδριανοπούλου

6977387578 Κατερίνα Σιδερή

6974804436 Μαρία Γιάππαπα»

 

Πτώση αεροσκάφους F-4: Νεκρός ο ένας πιλότος, συνεχίζονται οι έρευνες για τον δεύτερο

0

Νεκρός εντοπίστηκε ο ένας εκ των δύο χειριστών που επέβαιναν στο αεροσκάφος τύπου F-4 Phantom, το οποίος και κατέπεσε το πρωί της Δευτέρας σε θαλάσσια περιοχή νότια του αεροδρομίου της Ανδραβίδας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, συνεχίζονται οι έρευνες για τον δεύτερο χειριστή.

 

Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας:

«Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, διθέσιο αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, 29 ετών. Συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών».

Το Φάντομ εκτελούσε εκπαιδευτικό σενάριο, πραγματοποιώντας πτήση «χαμηλής ναυτιλίας» (300 πόδια/100 μέτρα) σε ζεύγος με ακόμη ένα αεροσκάφος του ίδιου τύπου.

Υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή νότια του αεροδρομίου της Ανδραβίδας. Το μεσημέρι εντοπίστηκαν συντρίμμια του αεροσκάφους.

Το γεγονός ότι συνοδευόταν από άλλο μαχητικό οδήγησε και στον άμεσο εντοπισμό του σημείου της πτώσης. Το δεύτερο Φάντομ, άλλωστε, αμέσως μετά την πτώση παρέμεινε στο σημείο και γι’ αυτό ήταν άμεση και η ανταπόκριση για την επιχείρηση διάσωσης καθώς το πρώτο ελικόπτερο σηκώθηκε εντός ολίγων λεπτών.

Στην περιοχή έσπευσαν δύο ελικόπτερα ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, ένα ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα βρίσκεται και ένα C-130.

Μητσοτάκης: Η Πατρίδα δεν θα τον ξεχάσει

Τα συλλυπητήρια του στην οικογένεια του Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την Ιαπωνία, τονίζοντας ότι «η Πατρίδα δεν θα τον ξεχάσει».

Ο κ. Μητσοτάκης σε ανάρτηση του στο Facebook ανέφερε: «Συγκλονισμένος πληροφορήθηκα τη συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους και την απώλεια του συγκυβερνήτη Υποσμηναγού Μάριου – Μιχάηλ Τουρούτσικα, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για το εντοπισμό του κυβερνήτη. Πρόκειται για ένα τραγικό δυστύχημα την ώρα του καθήκοντος υπό εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες εκπαίδευσης. Που βυθίζει στο πένθος την Πολεμική Αεροπορία και υπενθυμίζει σε όλους μας πόσο σκληρή και επικίνδυνη είναι η μάχη που δίνουν καθημερινά οι πιλότοι μας για την προάσπιση των αιθέρων της πατρίδας μας. Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του ιπτάμενου Υποσμηναγού. Η Πατρίδα δεν θα τον ξεχάσει».

Τριήμερο πένθος στις Ενοπλες Δυνάμεις

Τριήμερο στρατιωτικό πένθος από σήμερα έως τις 2 Φεβρουαρίου 2023 κηρύχθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις με εντολή του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου, μετά τη συντριβή του Φάντομ.

Σε δήλωσή του, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας ανέφερε: «Ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη, εκφράζουμε τη θλίψη και την οδύνη μας για την απώλεια του συγκυβερνήτη μετά τη συντριβή μαχητικού αεροσκάφους κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής δραστηριότητος στην Ανδραβίδα. H σκέψη μας είναι με την οικογένεια του ιπταμένου Υπομηναγού, στην οποία εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας και τα ειλικρινή συλλυπητήριά μας».

ΛΕ.ΜΟ.Ν: Ωρα απολογισμού και στο βάθος εκλογές

0
ΛΕΜΟΝ
ΛΕΜΟΝ

Ώρα απολογισμού και εκλογών για την ΛΕ.ΜΟ.Ν. 

Η Λέσχη Μοτοσικλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟΝ) προγραμματίζει απολογιστική συνέλευση την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου και σε περίπτωση μη απαρτίας την 12η Φεβρουαρίου.

Εκλογές την 19η Φεβρουαρίου για νέο Διοικητικό Συμβούλιο τη περίοδο 2023 – 25.

Όλες οι εκδηλώσεις στα γραφεία της Λέσχης στο χώρο του ΔΑΚ Νάξου

Αναλυτικά η ανακοίνωση από την Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου αναφέρει:  

” Ορίστηκαν οι ημερομηνίες για τις εκλογές καθώς και για τις 2 γενικές απολογιστικές συνελεύσεις της λέσχης μας, για την ανάδειξη του επόμενου ΔΣ της ΛΕ.ΜΟ.Ν – Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου, για τα έτη 2023-2025.

Αυτές έχουν ως εξής:

1η γενική συνέλευση στις 05/02/2023 στις 11:00 π.μ.

2η γενική συνέλευση, σε περίπτωση μη απαρτίας του σώματος των μελών στην πρώτη γενική συνέλευση, στις 12/02/2023 , στις 11:00 π.μ.

Εκλογές στις 19/02/2023.

Οι διαδικασίες θα πραγματοποιηθούν στα γραφεία της λέσχης μας”.

Η μάχη της ακτοπλοϊας, νέο πεδίο δράσης η γραμμή Πειραιάς – Κρήτη μέσω Κυκλάδων

0
Ακτοπλοϊα.. ανάγκη ανανέωσης
Ακτοπλοϊα.. ανάγκη ανανέωσης

Η τουριστική περίοδος για το 2023 είναι… εδώ. Μπορεί να είμαστε στις αρχές του έτους, όμως οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι και οι μεμονωμένες εταιρείες του κλάδου έχουν καταστρώσει τα σχέδιά τους για μια χρονιά η οποία αναμένεται να είναι καλύτερη από το 2022.

Νεοαποκτηθέντα πλοία ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δρομολόγια, υπάρχοντα να μεταδρομολογηθούν, ενώ ανοίγουν και νέες αγορές, κινήσεις που εντείνουν τον ανταγωνισμό. Στην ακτοπλοΐα επανέκαμψε τον περασμένο Δεκέμβριο ο όμιλος Ευγενίδη με την αγορά ενός συμβατικού πλοίου, βάζοντας τέλος στην ολιγόμηνη απουσία του μετά την πώληση, τον Απρίλιο του 2022, του «Speedrunner ΙΙΙ» στη Seajets του κ. Μάριου Ηλιόπουλου.

Ας ξετυλίξουμε όμως το κουβάρι από την αρχή. Στις 8 Δεκεμβρίου η Aegean Sea Lines του ομίλου Ευγενίδη, πρώην Aegean Spreed Lines, επιβεβαίωσε την απόκτηση του πολυτελούς cruise ship «Rosella». Σύμφωνα με την εταιρεία, έγινε επισταμένη έρευνα πρoτού καταλήξει στην επιλογή του συγκεκριμένου πλοίου.

Τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου έπεσαν οι υπογραφές και καταβλήθηκαν τα χρήματα. Το πλοίο μετονομάστηκε σε «Αnemos» και θα φέρει τα παραδοσιακά σινιάλα της ναυτιλιακής εταιρείας του ομίλου με πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία μετονομάστηκε σε Aegean Sea Lines, από Aegean Spreed Lines, και ο λόγος είναι ότι έχει πλέον περάσει εξ ολοκλήρου σε συμφέροντα του κ. Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.

Το πλοίο αναμένεται να δρομολογηθεί στις Δυτικές Κυκλάδες, όπου θα φουντώσει ο ανταγωνισμός με τη Zante Ferries και τη Seajets, η οποία πρόσφατα απέκτησε το «Color Viking» από την Color Line, με σκέψεις να το δρομολογήσει στο ίδιο νησιωτικό σύμπλεγμα. Μάλιστα η Seajets αγόρασε το «Color Viking» λίγες μόλις ημέρες προτού κάνει τη συμφωνία ο ομιλος Ευγενίδη για την απόκτηση του «Anemos». Επίσης στη γραμμή, σύμφωνα με πληροφορίες του «business stories», θα κάνει τουλάχιστον 20 δρομολόγια και η Minoan Lines στη γραμμή από Ηράκλειο προς Πειραιά και επιστροφή.

Αλλο ένα πλοίο που θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές θάλασσες και πιο συγκεκριμένα από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες είναι το «Andros Queen», το τελευταίο απόκτημα της Golden Star Ferries των αδελφών Γιώργου και Δημήτρη Στεφάνου. Θα ξεκινήσει δρομολόγια στην ελληνική ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023. Ανήκε στη γιαπωνέζικη εταιρεία K-LINE με το όνομα «Silver Queen» και αγοράστηκε στις 9 Μαρτίου 2022. Αυτή την εποχή βρίσκεται στη ζώνη επισκευής Περάματος, υπό μεγάλης κλίμακας μετατροπή σε πολυτελές ημερήσιο πλοίο.

Την 1η Ιανουαρίου 2023 ύψωσε την ελληνική σημαία και εγγράφηκε στο Νηολόγιο της Ανδρου στην ιδιαίτερη πατρίδα των πλοιοκτητών Στεφάνου. Αναμένεται να δρομολογηθεί από τον ερχόμενο Απρίλιο στη γραμμή Ραφήνα – Ανδρος – Τήνος – Μύκονος στην απογευματινή ζώνη.

Το πλοίο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα διαθέτει πρωτόκολλο για 1.400 επιβάτες, εκ των οποίων οι 106 θα μπορούν να φιλοξενηθούν σε καμπίνες. Θα μπορεί να μεταφέρει στα γκαράζ του 380 Ι.Χ. ή 70 φορτηγά οχήματα, θα ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 21,5 κόμβων, θα διαθέτει κατάστημα και 5 μπαρ, εκ των οποίων το ένα θα προσφέρει και γρήγορο φαγητό.

Η χωρητικότητα του πλοίου είναι 7.005 gross tonnage, το βύθισμά του πέντε μέτρα, το ολικό μήκος του (LOA) 134 μέτρα και το πλάτος του 21,03 μέτρα.

Τα αδέλφια Στεφάνου θέλουν να αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους σε φορτηγά οχήματα ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον, στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη δρομολογείται από τηn Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines το ταχύπλοο «Santa Irini». Είναι ένα από τα τρία νέα πλοία που αγοράστηκαν φέτος και θα πλέουν την επόμενη θερινή τουριστική περίοδο στο Αιγαίο. Το πλοίο που αγοράστηκε στα μέσα του περασμένου Μαΐου ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές, ύψωσε την ελληνική σημαία. Μπορεί να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα. Πραγματοποίησε κάποια δρομολόγια από τις αρχές Αυγούστου ως εκδρομικό, ενώ το ουσιαστικό ξεκίνημά του στην ακτοπλοΐα θα γίνει το 2023.

Κρήτη – Κυκλάδες

Σε νέο πεδίο δόξης αναμένεται να εξελιχθούν τα δρομολόγια από την Κρήτη προς τις Ανατολικές και τις Δυτικές Κυκλάδες. Στις τελευταίες συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) τα δρομολόγια αυτά αποτέλεσαν αιτία αντιπαράθεσης μεταξύ των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθώς κάθε πρόταση για δρομολόγηση συγκέντρωνε την αντιπρόταση των άλλων. Η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι σταδιακά έχει αρχίσει να δημιουργείται μια νέα αγορά με πιο μόνιμες και όχι μόνο εποχικές συνδέσεις της Κρήτης με τις Κυκλάδες και με τον Πειραιά.

Ενδεικτικό της νέας τάσης είναι το αίτημα των κατοίκων της Μήλου να πληθύνουν τα δρομολόγια που συνδέουν το νησί με τον Πειραιά και την Κρήτη και τη χειμερινή περίοδο.

Το Ηράκλειο αλλά και το Ρέθυμνο φαίνεται να ενισχύουν την επόμενη σεζόν την παρουσία τους ως λιμάνια αναχώρησης ταχυπλόων για τις Κυκλάδες και τον Πειραιά.

Εντονος ανταγωνισμός θα υπάρξει μεταξύ Seajets του κ. Ηλιόπουλου, Fast Ferries του κ. Θεολόγου Παναγιωτάκη, Μινωικών Γραμμών του Ομίλου Γκριμάλντι και Horizon Sea Lines Panellenic Lines, στην οποία συμμετέχουν ο όμιλος Καράτζη, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου.

Η Fast Ferries αποφάσισε να δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο «Thunder» στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ιος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς και Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ιος – Θήρα – Ηράκλειο αντί της γραμμής Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς. Το πλοίο θα λειτουργεί «συμπληρωματικά» με το «Santorini Palace» των Μινωικών Γραμμών, το οποίο όπως και τα προηγούμενα χρόνια δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Θήρα – Ηράκλειο – Θήρα – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς. Την ημέρα που το «Santorini Palace» θα ταξιδεύει από το Ηράκλειο προς τις Κυκλάδες και τον Πειραιά, το «Thunder» θα κινείται αντίστροφα από τον Πειραιά προς το Ηράκλειο και τούμπαλιν.

Η Seajets ρίχνει το «Power Jet» στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ιος – Νάξος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ιος – Θήρα – Ηράκλειο και το «Naxos Jet» στην ίδια γραμμή προσθέτοντας εναλλακτικά και το Ρέθυμνο. Επίσης δρομολογεί και το «Rapidlink Jet» στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο αντί Πειραιάς – Μήλος – Φολέγανδρος – Ιος – Θήρα – Ιος – Φολέγανδρος – Μήλος – Σίφνος – Πειραιάς.

Attica-ANEK

Στο μεταξύ στα μέσα της προσεχούς άνοιξης αναμένεται η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξαγορά της ΑΝΕΚ από τον όμιλο Attica. Ο όμιλος έχει καλύψει τις βασικές διαδρομές σε όλο το Αιγαίο από τον Πειραιά, εξασφαλίζοντας την ομαλή και αξιόπιστη εξυπηρέτηση των νησιών.

Αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου τα τρία νεότευκτα ταχύπλοα-καταμαράν τα «AERO I , II, III» του ομίλου Αttica ανακηρύχθηκαν Πλοία της Χρονιάς στα Lloyd’s Awards. Τα νέα, τελευταίας τεχνολογίας και σύγχρονης αισθητικής πλοία τύπου catamaran διακρίθηκαν για τον σχεδιασμό τους με καινοτόμα χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν πλήρως τις προσφερόμενες υπηρεσίες, παρέχοντας στους πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες που διακινούνται ετησίως στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, μια νέα και μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία.

O Γκριμάλντι

Στο μεταξύ, ο Ναπολιτάνος Εμανουέλε Γκριμάλντι εντείνει τον ανταγωνισμό στην ακτοπλοΐα και δη στην Αδριατική.

Στις 7 Δεκεμβρίου στο πλοίο «Cruise Bonaria», που ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Μπρίντιζι, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με οικοδεσπότη τον γιο του Εμανουέλε και διάδοχό του Γκουίντο, εμπορικό διευθυντή στο Grimaldi Group και πρόεδρο της ALIS. Θέμα της εκδήλωσης ήταν «Η Απουλία πρωταγωνίστρια των θαλάσσιων δρόμων στην Ιταλία και την Ευρώπη».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε η ανακοίνωση της λειτουργίας της νέας γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι και αντίστροφα, από το πλοίο «Ro-Pax Europa Palace», το οποίο μαζί με το «Ro-Pax Ηγουμενίτσα» θα αυξήσουν περαιτέρω τις καθημερινές αναχωρήσεις στη γραμμή του Μπρίντιζι από 14 σε 22 εβδομαδιαίως.

Σε ανάλογη εκδήλωση, την προηγούμενη ημέρα στο λιμάνι του Μπάρι ανακοινώθηκε η εισαγωγή ενός τετάρτου πλοίου Ro-Ro, από τον ερχόμενο Ιανουάριο, στη γραμμή Πάτρα – Μπάρι – Βενετία και αντίστροφα, το οποίο θα συμβάλει στην καθημερινή εξυπηρέτηση της εν λόγω γραμμής. Ο Ναπολιτάνος πλοιοκτήτης είναι σαφές ότι υλοποιεί σχέδιο εξάπλωσης του ομίλου στην Αδριατική με την ενίσχυση της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι με τεράστια πλοία από πλευράς χωρητικότητας φορτηγών στα γκαράζ.

«Πλοία με τεράστια χωρητικότητα, όμως, για ζήτηση που δεν υπάρχει σε αυτό τον βαθμό», επισημαίνουν στελέχη του κλάδου. Παρατήρηση που οδηγεί κάποιους σε σκέψεις ότι ο Γκριμάλντι εντείνει τον ανταγωνισμό με την Attica Group-ΑΝΕΚ & Grimaldi, με απώτερο στόχο την ολοκληρωτική μετατροπή της Αδριατικής σε mare nostrum.

Ο ναπολιτάνικος όμιλος αναδιαρθρώνει συνεχώς τον στόλο του στις γραμμές της Αδριατικής με μεγαλύτερης χωρητικότητας και πιο σύγχρονα πλοία.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, ο όμιλος Γκριμάλντι κατέχει περίπου το 50% στη μεταφορά φορτηγών και 35% περίπου τη μεταφορά επιβατών. Στον αντίποδα η κοινοπραξία Attica-ANEK κατέχει μερίδιο 60% στη διακίνηση επιβατών και 39% στα φορτηγά.

■ Επενδύσεις: Πριν από σχεδόν δύο μήνες ο όμιλος παρέλαβε το 12ο υβριδικό πλοίο Ro-Ro της κλάσης Grimaldi Green 5th Generation (GG5G) από το κινεζικό ναυπηγείο Jinling στη Ναντζίνγκ. Το όνομά του είναι «Eco Italia». Και τα 12 πλοία δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη. Είναι από τις μεγαλύτερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες Ro-Ro στον κόσμο για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων. Εχουν μήκος 238 μέτρα, πλάτος 34 μέτρα, ολική χωρητικότητα 67.311 τόνους και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,8 κόμβων.

Η χωρητικότητα φόρτωσης των επτά καταστρωμάτων του -δύο από τα οποία είναι ανυψούμενα- είναι διπλάσια από την προηγούμενη κατηγορία πλοίων Ro-Ro μικρών αποστάσεων που χρησιμοποίησε ο όμιλος Γκριμάλντι. Στην πραγματικότητα, το κάθε πλοίο μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου που ισοδυναμούν με περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα.

■ Ναυπηγήσεις: Το 2023 για τον ναπολιτάνικο όμιλο άρχισε με μια νέα παραγγελία για ναυπήγηση πέντε πλοίων με προαίρεση για άλλα δύο. Πρόκειται για οχηματαγωγά/PCTC (Pure Car & Truck Carrier). Η συνολική επένδυση ξεπερνάει τα 630 εκατ. δολάρια.

Με μήκος 200 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και χωρητικότητα φόρτωσης 9.000 CEU (Car Equivalent Unit), τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά ηλεκτρικών και με χρήση ορυκτών καυσίμων οχημάτων (αυτοκίνητα, SUV, φορτηγά κ.λπ.), καθώς και άλλων τύπων βαρέων (έως 250 τόνους).

Ανάγκη εκσυγχρονισμού του στόλου

Στο μεταξύ, έρευνα της Vessels Value για τους 10 πιο ακριβούς ακτοπλοϊκούς στόλους παγκοσμίως, συμπεριλαμβανόμενων και των υπό ναυπήγηση – παραγγελία πλοίων έχει την Ελλάδα εκτός, καταδεικνύοντας την ανάγκη για εκσυγχρονισμό του στόλου της.

Αν και στην πρώτη 10άδα βρίσκονται οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα απουσιάζει. Πρώτη είναι η Ιταλία και ακολουθούν η Κίνα και η Ιαπωνία.

Η ακτοπλοΐα συνδέει 116 κατοικήσιμα νησιά στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού. Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος θα διεκδικήσει κονδύλια ύψους 4,5 δισ. ευρώ από τα ευρωπαϊκά ταμεία για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών.

Υπολογίζεται ότι τα 3/4 του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού στόλου θα πρέπει να έχουν ανανεωθεί έως το 2030.

bs14

Η ηλικία των πλοίων το 2020 ήταν:

■ 13 συμβατικά πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών, εκ των οποίων πέντε, το καθένα ξεχωριστά, ανήκουν σε μονοβάπορη εταιρεία. Αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου.

■ 24 πλοία (4 highspeed Pax και 20 συμβατικά Ro-Pax) έχουν ηλικία μεταξύ 30 και 40 ετών. Αντιπροσωπεύουν το 23% του στόλου. Πρέπει να αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση ώστε να έχει ολοκληρωθεί η ανανέωση έως το 2030.

■ 43 πλοία, εκ των οποίων 25 Highspeed (15 Ro-Pax και 10 Pax ) και 18 συμβατικά έχουν ηλικία 20-30 έτη. Η αντικατάστασή τους θα πρέπει να ολοκληρωθεί γύρω στο 2030 και λίγο αργότερα. Αποτελούν το 41% του στόλου.

■ 25 πλοία, εκ των οποίων 19 και έξι Highspeed (4 RoPax, 2 Pax) νεότερα της 20ετίας. Με τα σημερινά δεδομένα τα πλοία αυτά έχουν μια 20ετία ακόμη μέσα στην οποία θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και η ανανέωσή τους υπολογίζεται το 2040. Αντιπροσωπεύουν το 24% του ακτοπλοϊκού στόλου.

Υπολογίζεται ότι το κόστος για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου μέσα στην επόμενη 10ετία θα ανέλθει στα 4,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς.

Τα 2 δισ. ευρώ θα πρέπει να δοθούν άμεσα και αφορούν 37 πλοία άνω των 30 ετών. Τα άλλα 2,5 δισ. θα δοθούν για ανανέωση 43 πλοίων ηλικίας μεταξύ 20-30 ετών.

Για πλοία ηλικίας μικρότερης των 20 ετών δεν υπάρχουν εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου θα έχει θετικές επιπτώσεις και στο περιβάλλον, αφού ευθύνεται για το 1,9% της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου στην Ελλάδα και είναι ο τέταρτος πιο ρυπογόνος στόλος επιβατικών πλοίων μετά του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας και της Ισπανίας.

ΠΗΓΗ: NEWMONEY.GR

Ερχεται η … έξυπνη μαρίνα στη Νάξο

0
DCIM100MEDIADJI_0014.JPG

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου έκανε αποδεκτές τις προσφορές της Τράπεζας Εurobank που αφορούν την παροχή τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών στο πλαίσια του σχεδίου «Νάξος- Το επόμενο ελληνικό smart island»  και την είσπραξη οφειλών μέσω διατραπεζικού κυκλώματος με χρήση κωδικών.

Το σχέδιο «Νάξος – Το επόμενο ελληνικό smart Island» προβλέπει και την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων του νησιού και την προσαρμογή τους στο πρότυπο της smart μαρίνας.

Στο πλαίσιο του σχεδίου η τράπεζά προτίθεται να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια  για αναβάθμιση των προσφερομένων υπηρεσιών του Λιμενικού ταμείου και να συνδράμει στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του, παρέχοντας την υπηρεσία e-Commerce, προς την «έξυπνη Μαρίνα» του νησιού , με χρέωση πιστωτικής ή και χρεωστικής κάρτας μέσω του internet site του Λιμενικού Ταμείου.

Με το σκοπό αυτό διασφαλίζονται η καλύτερη εξυπηρέτηση των οφειλετών (τουριστών αλλά και των κατοίκων του νησιού), που θα μπορούν να πληρώνουν εύκολα και γρήγορα με την κάρτα τους και χωρίς χρήση μετρητών, βελτιώνοντας έτσι και την τουριστική εικόνα του νησιού.

Επίσης, διασφαλίζεται η γρήγορη και ασφαλής διαχείριση των σχετικών εισπράξεων, από εξουσιοδοτημένα στελέχη της μαρίνας και η ασφάλεια των συναλλαγών σύμφωνα με τα διεθνή πρωτόκολλα.

Το δε σχετικό κόστος προμηθειών εκκαθάρισης συναλλαγών για πληρωμές μέσω καρτών Visa και Mastercard θα είναι μηδενικό για το Λιμενικό Ταμείο για χρονικό διάστημα τριών ετών από την έναρξη υπηρεσίας που θα επιβαρύνει την Τράπεζα.

Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr

Στοίχημα – Ελλάδα: Προβάδισμα νίκης για Παναθηναϊκό αλλά στο .. όριο

0

Την επιστροφή στην κορυφή θα επιδιώξει ο Παναθηναϊκός, στην Τρίπολη, σπάζοντας αρνητική παράδοση 6 αγώνων κόντρα στον Αστέρα.

Στην Betsson Super League 2, η Καλλιθέα πάει για την 5η σερί εντός έδρας νίκη υποδεχόμενη την Ηλιούπολη.

Εδώ θα βρεις κορυφαία προγνωστικα nba!

  1. Καλλιθέα – Ηλιούπολη (15:15)

Ξεκινάμε από την Betsson Super League 2. Η Καλλιθέα έχασε ευκαιρία την προηγούμενη αγωνιστική να μειώσει τη διαφορά από την κορυφή, παραχωρώντας 1-1 στον Απόλλωνα Σμύρνης. Πάντως, στην έδρα της είναι εξαιρετική, μετρώντας 4 νίκες σε ισάριθμα παιχνίδια για το πρωτάθλημα, στα οποία είχε συνολικά τέρματα 9-3. Νίκη… ανάσα πέτυχε η Ηλιούπολη, επικράτησε 3-1 του ΠΑΟ Ρουφ και διεύρυνε τη διαφορά της από τη ζώνη υποβιβασμού. Τώρα ο ρόλος της είναι πολύ δύσκολος, πιστεύουμε πως η Καλλιθέα είναι σε θέση να διευρύνει το «απόλυτο» στην έδρα της.

Ποντάρουμε στο 2.15 του άσου με Over 1,5.

  1. Αστέρας Τρίπολης – Παναθηναϊκός (21:00)

Ανεβαίνουμε κατηγορία, ο Αστέρας βρίσκεται χαμηλά στην κατάταξη, με αδυναμία στο σκοράρισμα, έχει μόλις 14 γκολ έπειτα από 19 αγωνιστικές. Πολύ σφιχτή ομάδα, εντός έχει υποστεί μία ήττα (επίδοση 3-5-1) και διαθέτει την καλύτερη άμυνα (μαζί με την ΑΕΚ), με παθητικό 3 τέρματα. Ο Παναθηναϊκός έπεσε από την κορυφή μετά τη χτεσινή νίκη της Ενωσης και φυσικά θέλει να επανέλθει σε αυτή. Για να το πράξει χρειάζεται νίκη και να «σπάσει» αρνητικό σερί 6 αγώνων στην Τρίπολη (0-3-3).

Ζόρικο ματς για την ομάδα του Γιοβάνοβιτς, επιλέγουμε το 1.88 του συνδυαστικού Χ2 & Under 3,5.

Διαβάστε περισσότερα Προγνωστικά Στοιχήματος στο Foxbet!

Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις | 21+ 

| Αρμόδιος Ρυθμιστής ΕΕΕΠ | Κίνδυνος εθισμού & απώλειας περιουσίας |

Γραμμή βοήθειας ΚΕΘΕΑ: 210 9237777 | Παίξε Υπεύθυνα