Τρίτη, 15 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1046

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Κοντά σε συμφωνία με τον Vuk Djordjevic

0

Από τη Μύκονο στη Νάξο. Παράξενο το ταξίδι ε;

Πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας με τον Vuk Djordevic (32, 1,95) βρίσκεται ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia, σύμφωνα με πληροφορίες του cyclades24.gr.

Η διοίκηση της ομάδας της Νάξου, σε συνεργασία με τον Κώστα Ρουμελιώτη, κινήθηκε μεθοδικά και βολιδοσκοπώντας τις περιπτώσεις εκείνες, που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν το κενό που άφησε ο jovan Crnić, κατέληξαν στην περίπτωση του 32χρονου Σέρβου γκαρντ.

Ο Vuk Djordevic γνωρίζει πολύ καλά το πρωτάθλημα της National League 1, αφού πέρυσι αγωνίστηκε στον ΑΟ Μυκόνου. Αξιοσημείωτο είναι ότι έπιασε …δουλειά στην αρχή της χρονιάς (2023 ως πρώτος κοινοτικός για την ομάδα της Μυκόνου) Παράλληλα διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που θέλει ο κόουτς Ρουμελιώτης. Έναν αθλητή που θέλει άμεσα να ενταχθεί στην ομάδα και να δώσει λύσεις, ειδικά στην επίθεση.

Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, αναμένεται να ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες, με την επισημοποίηση έναρξης της συνεργασίας.

Περιφερειακά Αεροδρόμια: Αποκτούν σύντομα ψηφιακούς πύργους ελέγχου

0

Την ψηφιοποίηση των υφιστάμενων πύργων ελέγχου σε τουλάχιστον 12 από τα συνολικά 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece δρομολογεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω συγχρηματοδοτούμενου από το Ταμείο Ανάκαμψης έργου της τάξεως των 77 εκατ. ευρώ. Αναπόσπαστο τμήμα του συγκεκριμένου έργου είναι η ύπαρξη απομακρυσμένου κέντρου ελέγχου (ROC) που θα λειτουργεί συμπληρωματικά με τους υφιστάμενους πύργους ελέγχου, επιτρέποντας τη συνέχιση της λειτουργίας τους σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, υβριδικών απειλών ή κυβερνοεπιθέσεων.

Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας θα γίνεται μέσω οθονών που τροφοδοτούνται με υλικό από τις κάμερες υψηλής ευκρίνειας και τους αισθητήρες υψηλής ευαισθησίας που έχουν τοποθετηθεί σε ένα αεροδρόμιο. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, που προσαρμόζεται στο μέγεθος και στη χωρητικότητα ενός αερολιμένα, περιλαμβάνει εργαλεία και εφαρμογές ανίχνευσης αεροσκαφών και αντικειμένων, παρακολούθησης και επαυξημένης πραγματικότητας.

Ετσι ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας αποκτά επιπλέον… μάτια, καθώς η πανοραμική εικόνα των καμερών καλύπτει τα «τυφλά σημεία» των αεροδρομίων, ενώ μέσω των ειδικών αισθητήρων παρέχονται πληροφορίες για την κατάσταση των αεροπλάνων, την ασφάλεια ενός αεροδρομίου και της περιμέτρου αυτού. Οι ψηφιακοί πύργοι ελέγχου διασφαλίζουν εκτός από τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, την αυτοματοποιημένη ανίχνευση αντικειμένων και άγριας ζωής, καθώς και την ανίχνευση αεροσκαφών σε μεγάλες αποστάσεις.

Αυτός ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών, που υποστηρίζεται από μελέτη ιδιωτικής εταιρείας, έχει προκαλέσει την αντίδραση της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) και ευρωπαϊκών φορέων (στους οποίους η ΕΕΕΚΕ ανήκει) που αναφέρουν ότι απουσιάζουν οι απόψεις των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, των υπουργείων Εξωτερικών και Εθνικής Αμυνας, ενώ επιχειρείται η αποδυνάμωση της φυσικής παρουσίας σε στρατηγικής σημασίας αεροδρόμια. Η ΕΕΕΚΕ σημειώνει ότι το έργο αυτό δεν θα καταστεί εφικτό να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια (εντός του χρονοδιαγράμματος του Ταμείου Ανάκαμψης), υποστηρίζοντας πως είναι επ’ ωφελεία της Fraport και όχι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα όμως με τον αντίλογο, η τοποθέτηση απομακρυσμένων πύργων ελέγχου θα οδηγήσει στην ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων των πτήσεων και αποτελεί αποκλειστική ευθύνη και απόφαση της κυβέρνησης, που έχει και τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας της χώρας. Την ίδια στιγμή δρομολογούνται προσλήψεις στην ΥΠΑ υπαλλήλων πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης, γεγονός που σηματοδοτεί πως οι ψηφιακοί πύργοι ελέγχου «δεν θα οδηγήσουν σε κατάργηση θέσεων εργασίας».

Επίσης, κατά την ίδια επιχειρηματολογία, το έργο των 77 εκατ. ευρώ συμβάλλει στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Δημοσίου, το οποίο, βάσει όσων ορίζουν οι συμβάσεις παραχώρησης, υποχρεούται να παρέχει την απαιτούμενη χωρητικότητα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας για να εξυπηρετήσει το σύνολο των πτήσεων για τις οποίες γίνονται αιτήσεις στην Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων. Η υλοποίηση του έργου των ψηφιακών πύργων ελέγχου συνοδεύεται από την πλήρη αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής και δικτύων.

Τέτοιου είδους έργα έχουν υλοποιηθεί στο London City Airport, που βρίσκεται 9,5 χιλιόμετρα ανατολικά του κεντρικού Λονδίνου, όπως και στα αεροδρόμια της Βουδαπέστης, της Δρέσδης και σε ορισμένους αερολιμένες της Σουηδίας και της Νορβηγίας. Αντίστοιχες υποδομές δρομολογούνται σε αεροδρόμια του Καναδά, της Λίμα του Περού, του Οκλαντ της Νέας Ζηλανδίας, της Μάλτας, της Ολλανδίας, του Βελγίου, της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Αγγλίας κ.ά.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr – Photo Credit SHUTTERSTOCK

 

Naxos Medical: Ο Ιανουάριος έρχεται με ενίσχυση από τον χειρουργό Εμμανουήλ Τσίγκο

0

Εχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Στη ζωή των κατοίκων της Νάξου, με βασικό στόχο την κοινωνική προσφορά, την εξιδεικευμένη παροχή υπηρεσιών όσον αφορά τον τομέα της Υγείας.

Αναφερόμαστε στο Naxos Medical, το νέο πολυιατρείο το οποίο βρίσκεται στην πλατεία Πρωτοδικείου. “Ηρθε” με σκοπό να λειτουργήσει επικουρικά τόσο σε ζητήματα που έχουν σχέση με το Νοσοκομείο Νάξου όσο και με τους υπόλοιπους γιατρούς στον ιδιωτικό τομέα..

Βασικές ειδικότητες που όμως δεν είναι εύκολο να τις εντοπίσεις σε ένα Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας… Οπως ο ρευματολόγος ή ο Ουρολόγος και ο νευρολόγος. Αλλά και το Ιατρείο Μαστού που το είδαμε τον Δεκέμβριο για πρώτη φορά φέτος…

Με τη λήξη σχεδόν του Δεκεμβρίου έχουμε το πλήρες ωράριο των επισκέψεων για τον Ιανουάριο του 2024. ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε τον προγραμματισμό μας. Μην ξεχνάμε ότι η πρόληψη είναι αυτή που κάνει τη διαφορά…

Εξι διαφορετικές ειδικότητες για τον Ιανουάριο αρχής γενομένης από τη δεύτερη εβδομάδα (08 – 09/01) με την έλευση διατροφολόγου. Από εκεί και πέρα, το Ιατρείο Μαστού είναι προγραμματισμένο για την 20η Ιανουαρίου, ενώ ο μήνας θα κλείσει με την παρθενική εμφάνιση του χειρουργού Εμμανουήλ Τσίγκου (ειδίκευση στην ογκολογία ενδοκρινών και πεπτικού) με καταγωγή από τη Νάξο. Κι όταν λέμε “Τσίγκος” και “Νάξος” το μυαλό όλων πηγαίνει στην οικογένεια του αείμνηστου Ιωάννη Δελλαρόκα, καθότι εγγονός του.

Να σημειώσουμε δε ότι λειτουργεί και Σάββατο το Μικροβιολογικό εργαστήριο με επικεφαλής τον βιοπαθολόγο Πολυζώη Ευαγγελόπουλο

Δείτε το πρόγραμμα (τηλέφωνο επικοινωνίας: 22850 – 22200) 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ø 8-9/01/2024 ΚΛΙΝΙΚΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

ΝΙΑΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Ø 11-12/01/2024 ΟΥΡΟΛΟΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

ΜΠΟΡΟΥΣΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ)& ΓΡΗΓΟΡΑΚΗΣ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ

 (ΤΕΩΣ Δ/ΝΤΗΣ ΟΥΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ  ΝΟΣ. «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ»

Ø 13/01/2024 ΝΕΥΡΟΛΟΓΟΣ

ΚΟΥΡΕΜΕΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ (ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ- Δ/ΝΤΗΣ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ 251 ΓΝΑ)

Ø 20/01/2024 ΙΑΤΡΕΙΟ ΜΑΣΤΟΥΚΟΤΣΙΦΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

(ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ)

Ø 20/01/2024 ΠΛΑΣΤΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣΜΟΥΣΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ                 ( ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ ΝΝΑ)
Ø 22-23/01/2024 ΡΕΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ

ΓΕΩΡΓΑΝΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ)

Ø 25/01/2024 ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΟΣ

ΚΟΥΦΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ   

Δ/ΝΤΗΣ ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΚΗΣ METROPOLITAN

Ø 26-27/01/2024 ΓΕΝΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ

ΤΣΙΓΚΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Δ/ΝΤΗΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ METROPOLITAN GENERAL

 

Μικροβιολογικό

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΒΙΟΠΑΘΟΛΟΓΟΣ

ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΟΛΥΖΩΗΣ (ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ)

ΩΡΑΡΙΟ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ

ΔΕΥΤΕΡΑ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:  07:00-15:00 & 18:00-21:00

                      ΣΑΒΒΑΤΟ :  08:00- 14:00

 

 

Η “πράσινη μετάβαση” φέρνει αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

0

Στους καταναλωτές πέφτει το βάρος της πράσινης μετάβασης και στην περίπτωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, λόγω του «επίναυλου διοξειδίου του άνθρακος» που θα εφαρμοστεί στις θαλάσσιες μεταφορές από τις αρχές Ιανουαρίου.

Συγκεκριμένα, μετά και την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων, οι επιβάτες και τα φορτηγά αυτοκίνητα που θα μετακινούνται με πλοίο στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας αλλά και στις γραμμές Πειραιά – Κρήτη θα πληρώνουν ακριβότερα εισιτήρια.

Το Σύστημα ETS

Να θυμίσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο της πολιτικής για την κλιματική αλλαγή, όρισε την 1η Ιανουαρίου 2024 ως ημερομηνία εφαρμογής του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών (Emission Trading System – ETS) για τη ναυτιλία.

Το ETS συμπεριλαμβάνεται στο στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Fit for 55» για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής με τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 (σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990) και με μακροπρόθεσμο στόχο μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2050.

Η εφαρμογή του νέου κανονισμού προβλέπει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, θα πρέπει να αγοράζουν δικαιώματα ρύπων που καλύπτουν το 100% των εκπομπών αερίων τους σε ταξίδια εντός της ΕΕ και το 50% των εκπομπών τους σε ταξίδια, όπου είτε ο λιμένας αναχώρησης, είτε ο λιμένας άφιξης είναι εκτός της ΕΕ, για να αντισταθμίσουν το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν τα πλοία.

Στο πλαίσιο αυτό, θα υπάρξει μια τριετής περίοδος προσαρμογής, κατά την οποία οι εταιρείες θα μπορούν να αγοράζουν δικαιώματα εμπορίας ρύπων ως ακολούθως:

# Το 2024 για το 40% των εκπομπών
# Το 2025 για το 70% των εκπομπών
# Το 2026 για το 100% των εκπομπών

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι ο νέος περιβαλλοντικός κανονισμός θα ισχύσει από 01.01.2024 για τα επιβατηγά πλοία άνω των 5.000 κόρων ολικής χωρητικότητας που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές που συνδέουν την Ελλάδα με άλλες χώρες αλλά και σε νησιά άνω των 200.000 κατοίκων – στην Ελλάδα έχει δοθεί εξαίρεση έως το 2029 στα πλοία της ακτοπλοΐας που προσεγγίζουν λιμάνια νησιών με λιγότερους από 200.000 κατοίκους.

Δεδομένης δε της συνεχούς αναπροσαρμογής των μέσων τιμών αγοράς των εκπομπών CO2, η χρέωση EU ETS θα αναπροσαρμόζεται μηνιαίως, όπως διευκρινίζουν οι ακτοπλοϊκές.

Επιπλέον, η χρέωση EU ETS που συλλέγεται από τις εταιρείες αποδίδεται απευθείας στην ΕΕ ως μέρος της πληρωμής του ETS για την υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών, με στόχο τη μείωση των εκπομπών και τη μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Η επιβάρυνση στα φορτηγά

Σε αυτό το πλαίσιο ο όμιλος Grimaldi και η Attica Group που δραστηριοποιούνται στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας αλλά και Κρήτης ανακοίνωσαν χθες τις προσαυξήσεις ανά φορτηγό, οι οποίες κυμαίνονται, ανάλογα τη γραμμή, από 1,50 ευρώ ανά γραμμικό μέτρο στις γραμμές Ηγουμενίτσα-Μπάρι (και το αντίστροφο) μέχρι 5,70 ευρώ στη γραμμή Πάτρα- Αγκόνα. Βάσει των προαναφερθέντων αυξήσεων, ένα φορτηγό 20 μέτρων για παράδειγμα, θα πληρώσει επιπλέον από 34 μέχρι και 114 ευρώ για να μετακινηθεί στους συγκεκριμένους προορισμούς.

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι στην περίπτωση του Ιταλικού ομίλου, ο οποίος είχε ανακοινώσει ένα αρχικό τιμολόγιο για τα φορτηγά στα τέλη Νοεμβρίου, με τις νέες ανακοινώσεις το τιμολόγιο αυτό μειώνεται σχεδόν στο μισό, λόγω ανταγωνισμού. «Λαμβάνοντας υπόψη την πολιτική που θα εφαρμόσει ο ανταγωνισμός ως προς τη χρήση του ETS στις γραμμές από Ελλάδα προς Ιταλία και αντίστροφα, χρησιμοποιώντας το εν λόγω τέλος ως μέσο ανταγωνισμού, ο Όμιλος Grimaldi επιθυμεί να επιδείξει, για άλλη μια φορά, τη μέγιστη υποστήριξη προς τους συνεργάτες του, προσαρμόζοντας τα ποσά ανάλογα», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Οι αυξήσεις για τους επιβάτες

Πέραν των αυξήσεων στα ναύλα των φορτηγών βέβαια, λόγω του επίναυλου διοξειδίου του άνθρακα θα αυξηθούν και τα εισιτήρια για τους επιβάτες, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Attica. Κίνηση στην οποία αναμένεται να προχωρήσει και ο όμιλος Grimaldi τις επόμενες ημέρες.

Στην περίπτωση των επιβατών ο όμιλος Attica Group ανακοίνωσε προσαύξηση στην τιμή του εισιτηρίου από 4-12 ευρώ ανάλογα την γραμμή ενώ στα γκρουπ επιβατών η αύξηση κυμαίνεται από 2 έως 5 ευρώ ανάλογα τη γραμμή.

Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση της Attica Group προς τους ναυτικούς πράκτορες η θέσπιση των ευρωπαϊκών κανονισμών EU ETS αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του λειτουργικού κόστους των πλοίων, καθώς η κάθε ναυτιλιακή εταιρεία θα πρέπει να αγοράζει για κάθε τόνο καυσίμου που καταναλώνει, τη χρηματιστηριακή αξία του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει.

Με πληροφορίες από τη σελίδα insider.gr

 

Εύη Νομικού: Το δίδαγμα από το ηφαίστειο στην Ισλανδία και τα δύο σενάρια για το ηφαίστειο στη Σαντορίνη

0

Με το γεωλογικό φαινόμενο στην Ισλανδία να βρίσκεται σε ύφεση μετά την έκρηξη του ηφαιστείου στη χερσόνησο Ρεϊκιάνες και τους επιστήμονες να θεωρούν κρίσιμες τις προσεχείς δύο εβδομάδες σχετικά με την εξέλιξη του, η ελληνική επιστημονική κοινότητα κάνει τις δικές της εκτιμήσεις και εξάγει τα δικά της συμπεράσματα σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες και τις τυχόν ομοιότητες που υπάρχουν με τις ηφαιστειογενείς περιοχές της Ελλάδας.

Κείμενο: Κώστας Ασημακόπουλος – Ethnos.gr 

Μετά την τοποθέτηση του Ευθύμιου Λέκκα για το εάν είμαστε έτοιμοι για τη διαχείριση του ηφαιστειακού κινδύνου η γνωστή ηφαιστειολόγος και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γεωλογικής Ωκεανογραφίας και Φυσικής Γεωγραφίας στο Τμήμα Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος του ΕΚΠΑ Εύη Νομικού αναφέρει αρχικά στο ethnos.gr:

«Στην Ισλανδία φαίνεται πως το φαινόμενο είναι σε ύφεση αλλά οι Αρχές είναι ακόμα σε επιφυλακή. Επιβεβαιώθηκε ο σπουδαίος ηφαιστειολόγος Χάραλαντ Σίγκουρσον ο οποίος είχε προβλέψει πως το ηφαίστειο θα εκτονωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου».

Παρότι σε σύγκριση μεταξύ της Ισλανδίας και της Ελλάδας υπάρχουν μεγάλες διαφορές σύμφωνα με την Εύη Νομικού πολλά είναι τα χρήσιμα συμπεράσματα που θα πρέπει να καταγραφούν και να αποτελέσουν πάγια πρακτική τόσο των Ελληνικών Αρχών όσο και του πληθυσμού σε περίπτωση που βρεθούν απέναντι σε μία παρόμοια κατάσταση.

Ηφαίστειο - έκρηξη

Τι μας δίδαξαν οι Ισλανδοί

«Πολλά είναι τα χρήσιμα συμπεράσματα που βγαίνουν από αυτή την κρίση. Το σημαντικότερο συμπέρασμα είναι η υποδειγματική οργάνωση και εφαρμογή των σχεδίων διαχείρισης της κρίσης. Αναφέρομαι στην ενημέρωση του πληθυσμού, στην υποδειγματική εκκένωση των περιοχών από τον πληθυσμό, στο συντονισμό των αρμοδίων υπηρεσιών, στη διαχείριση των πτήσεων, αλλά και στη αξιολόγηση των υποδείξεων της επιστημονικής κοινότητας. Έγιναν πολλά πράγματα σε μικρό χρονικό διάστημα χωρίς πανικό, υπερβολές και άσκοπες κινήσεις. Ακόμα και τώρα που υπάρχει ύφεση οι κάτοικοι έχουν πλάνο δράσης. Υπάρχει ελεγχόμενη και συντεταγμένη επιστροφή στα σπίτια και στις υποδομές χωρίς ωστόσο να υπάρχει εφησυχασμός», λέει η Εύη Νομικού.

Να περιμένουμε…

O ηφαιστειολόγος Πόλ Εΐναρσον ανέφερε την Τετάρτη 27/12 είπε πάντως πως θα πρέπει να περιμένουμε 10 έως 15 ημέρες για ένα πιο ασφαλές συμπέρασμα διότι «αν και η έκρηξη στη σειρά του κρατήρα Sundhnukagigar έχει ολοκληρωθεί, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα άλλης έκρηξης στην περιοχή. Το έδαφος άρχισε να ανεβαίνει πάλι στο Svartsengi μετά την έκρηξη που ξέσπασε εκεί το βράδυ της προηγούμενης Δευτέρας. Η ταχύτητα της άνοδος της ξηράς είναι υψηλότερη από ό,τι ήταν πριν από την έκρηξη».

Καλδέρα Σαντορίνης
Κάποια στιγμή θα γίνει έκρηξη αλλά όχι όπως του 1.613π.Χ.

Στο ερώτημα εάν στην Ελλάδα οι Αρχές και ο πληθυσμός είναι εξοικειωμένοι με ένα τέτοιο ενδεχόμενο η Εύη Νομικού τόνισε: «Η Ελλάδα με την Ισλανδία έχει πολλές γεωλογικές διαφορές. Έχει διαφορετική γεωδυναμική θέση. Η Ισλανδία βρίσκεται στο σημείο που απομακρύνονται η πλάκα της Ευρώπης με την πλάκα της Βόρειας Αμερικής. Στην Ελλάδα η Σαντορίνη είναι το πιο ενεργό ηφαίστειο. Είχαμε ήπιες εκρήξεις το 1925, το 1940 και το 1950, οπότε κάποια στιγμή στο μέλλον πιθανότατα να ζήσουμε κάτι παρόμοιο και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. Δεν υπάρχει ανησυχία για έκρηξη ανάλογη του 1.613 π.Χ.».

Άποψη της Σαντορίνης με θέα τον κρατήρα του ηφαιστείου / φωτό intime

Το ακραίο και πιθανό σενάριο

Ειδικά για την Σαντορίνη υπάρχει το Γενικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης ή Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Ηφαιστειακής Δραστηριότητας στο Ηφαιστειακό Σύμπλεγμα Σαντορίνης με την κωδική ονομασία «ΤΑΛΩΣ» (1), στα πλαίσια του Γενικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας με τη συνθηματικό «Ξενοκράτης». Σύμφωνα με το σχέδιο «Τάλως» που έχει εκπονηθεί για την Σαντορίνη από την Πολιτική Προστασία και έχει κοινοποιηθεί σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες (Περιφέρεια, Δήμος, Σώματα Ασφαλείας, Πυροσβεστική, Λιμενικό, Λιμένες, Αερολιμένες, ΕΚΑΒ κλπ) περιλαμβάνονται δύο σενάρια: «Το “ακραίο σενάριο” που όπως είπαμε δεν υπάρχει ανησυχία καθώς σύμφωνα με όλες τα μέχρι τώρα δεδομένα είναι απίθανο να συμβεί και το “πιθανότερο σενάριο” που αναφέρεται σε μία ήπια έκρηξη. Για όλα αυτά ενημερώνουμε συχνά τον πληθυσμό της Σαντορίνης. Κάνουμε εκπαιδευτικά σεμινάρια στα παιδιά και στον γενικό πληθυσμό και θεωρώ πως υπάρχει επαρκής ενημέρωση».

«Πιστεύουν πως δεν θα το ζήσουν»

Σε ερώτηση εάν ο πληθυσμός λαμβάνει στα σοβαρά τις προειδοποιήσεις μιας πιθανής έκρηξης, η Εύη Νομικού είπε: «Είναι λογικό όταν δεν υπάρχουν φαινόμενα ο πληθυσμός να πιστεύει πως δεν θα ζήσει ποτέ μία έκρηξη. Εμείς ως επιστημονική κοινότητα έχουμε χρέος να ενημερώνουμε συνεχώς τον πληθυσμό και τις Αρχές. Κάποιες φορές ορισμένοι πιστεύουν πως κινδυνολογούμε αλλά στην πραγματικότητα ο ενημερωμένος πληθυσμός μπορεί να αντιδράσει καλύτερο σε μία κρίση».

Ηφαίστειο - έκρηξη

Τι αναφέρει το σχέδιο «Τάλως»

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην περιγραφή των σεναρίων επαναδραστηριοποίησης του ηφαιστειακού συμπλέγματος Σαντορίνης οι κίνδυνοι που μπορεί να προκύψουν συνοψίζονται στους εξής:

  1. Ηφαιστειογενείς σεισμικές δονήσεις.
  2. Εναιώρηση και πτώση ηφαιστειακής στάχτης.
  3. Έκλυση ηφαιστειακών αερίων – όξινη βροχή.
  4. Υδροθερμικές εκρήξεις, πίδακες θερμού νερού και ατμού, εκρήξεις διάνοιξης ηφαιστειακών πόρων.
  5. Εκτίναξη αναβλημάτων.
  6. Ροές λάβας και δημιουργία ηφαιστειακών θόλων.
  7. Υδροηφαιστειακές εκρήξεις τύπου Σαρτσέυ (εκρήξεις σε υποθαλάσσιο χώρο).
  8. Κατολισθήσεις πρανών λόγω ηφαιστειογενούς σεισμικότητας.
  9. Επιφανειακές σεισμικές διαρρήξεις.
  10. Τσουνάμι προκαλούμενο από υποθαλάσσιες ηφαιστειακές εκρήξεις ή κατολισθήσεις πρανών.

Το ακραίο σενάριο για τη Σαντορίνη

Όσον αφορά στις περιοχές, που αναμένεται να επηρεαστούν, στις περιπτώσεις των δύο παραπάνω σεναρίων ηφαιστειακής δραστηριότητας, η επιστημονική μελέτη έχει καταλήξει στα ακόλουθα:

Ακραίο Σενάριο: «Η περιοχή του νησιού που αναμένεται να επηρεαστεί περισσότερο είναι το οικιστικό σύμπλεγμα Φηρά, Φηροστεφάνι, Ημεροβίγλι με εντάσεις της τροποποιημένης κλίμακας Μερκάλι (Mercalli) που θα φτάνουν μέχρι το 8 (6,0 – 6,9 σε κλίμακα Ρίχτερ), καθώς και οι περιοχές Βουρβούλος και Μεσαριά με εντάσεις μεταξύ 7 και 8 (6,0 – 6,9 σε κλίμακα Ρίχτερ).

Τέλος θα επηρεαστούν σημαντικά οι περιοχές Μανωλάς (Θηρασιά), Μεγαλοχώρι, Ακρωτήρι και Οία με εντάσεις μεταξύ 6 και 7 της κλίμακας Μερκάλι (5,0 – 5,9 σε κλίμακα Ρίχτερ).

Οι περιοχές του Μονόλιθου (αεροδρόμιο), του Ακρωτηρίου (αρχαιολογικός χώρος) και των τουριστικών θέρετρων Περίσσας και Καμαρίου δεν αναμένεται να επηρεαστούν σημαντικά».

Πανοραμική άποψη της Σαντορίνης

Το πιθανό σενάριο για τη Σαντορίνη

Πιθανότερο σενάριο: Σύμφωνα με αυτό η περιοχή του νησιού που αναμένεται να επηρεαστεί περισσότερο «είναι το οικιστικό σύμπλεγμα Φηρά, Φηροστεφάνι, Ημεροβίγλι καθώς και οικισμοί που βρίσκονται στην νοητή προέκταση της γραμμής Καμένης όπως ο Βουρβούλος με εντάσεις της τροποποιημένης κλίμακας Μερκάλι που θα φτάνουν μέχρι το 7 (5,0 – 5,9 σε κλίμακα Ρίχτερ). Στις υπόλοιπες περιοχές του νησιού οι αναμενόμενες εντάσεις δεν θα ξεπερνούν το 6 (5,0 – 5,9 σε κλίμακα Ρίχτερ). Οι περιοχές του Μονόλιθου (αεροδρόμιο), του Πύργου, του Εμπορείου, του Μεγαλοχωρίου, του Ακρωτηρίου (αρχαιολογικός χώρος) και των τουριστικών θέρετρων Περίσσας και Καμαρίου δεν αναμένεται να επηρεαστούν σημαντικά».

1.Σημείωση – Tάλως: Ήταν μυθικός φύλακας της Κρήτης. Ήταν γιγάντιος, ανθρωπόμορφος και με σώμα από χαλκό. Θεωρείται το πρώτο ρομπότ, που κατασκευάστηκε ποτέ ή δημιουργήθηκε από τη φαντασία.

Κίνα: Πρωταθλητής στο σκάκι έχασε τον τίτλο του γιατί …αφόδευσε σε μπανιέρα ξενοδοχείου (!!!)

0

Αναστάτωση έχει επικρατήσει στον κόσμο του κινέζικου σκακιού μετά από φήμες για εξαπάτηση και ένα σκάνδαλο ανάρμοστης συμπεριφοράς που βαραίνουν τον εθνικό πρωταθλητή Yan Chenglong και οδήγησαν στην αφαίρεση του τίτλου του.

Το Xiangqi (κινέζικο σκάκι), είναι εξαιρετικά δημοφιλές εδώ και εκατοντάδες χρόνια σε όλη την Ασία και ο 48χρονος Yan Chenglong κέρδισε δεκάδες αντιπάλους την περασμένη εβδομάδα για να κατακτήσει τον τίτλο του «Xiangqi King» σε ένα εθνικό τουρνουά. Το κατόρθωμά του όμως αμαύρωσε ένας έξαλλος εορτασμός, κατά τον οποίο αφόδευσε μέσα σε μπανιέρα ξενοδοχείου, σύμφωνα με τον Guardian.

Ο έξαλλος πανηγυρισμός και η απάτη με τα sex toys

H χαρά του παρά λίγο πρωταθλητή δεν κράτησε, με την κινεζική ομοσπονδία Xiangqi να ανακοινώνει ότι θα ανακληθεί ο τίτλος του και θα κατασχεθούν τα χρηματικά του έπαθλα αφού συνελήφθη να «διαταράσσει τη δημόσια τάξη» και να επιδεικνύει «εξαιρετικά κακό χαρακτήρα».

Η ομοσπονδία αναγκάστηκε επίσης να καταπιαστεί με τις φήμες που κυκλοφορούσαν στο διαδίκτυο, ότι ο Yan είχε εξαπατήσει κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού χρησιμοποιώντας sex toys, και για την ακρίβεια πρωκτικά σφαιρίδια (anal beads) εξοπλισμένα με ασύρματους πομπούς για την αποστολή και λήψη σημάτων.

Στενό τσεκάρισμα

Όσοι έχουν «κλέψει» με παρόμοιο τρόπο σε πρωταθλήματα κινέζικου αλλά και δυτικού σκακιού, το επιτυγχάνουν σφίγγοντας και ξεσφίγγοντας τους γλουτούς τους κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, στέλνοντας έτσι στην ουσία σήματα Morse μέσω του προσαρμοσμένου sex toy από τα «ιδιαίτερά τους» προς ένας συνεργάτη τους που έχει πρόσβαση σε πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης για την επίλυση παιχνιδιών.

Από εκεί, ο συνεργάτης αποκρυπτογραφεί την κατάσταση του παιχνιδιού, και στέλνει μηνύματα που τα πρωκτικά σφαιρίδια μεταφράζουν ως δονήσεις στον παίκτη, για το ποια είναι η κατάλληλη κίνηση και στρατηγική.

«Με βάση την κατανόησή μας για την κατάσταση, είναι επί του παρόντος αδύνατο να αποδείξουμε ότι ο Yan συμμετείχε στην εξαπάτηση μέσω “πρωκτικών σφαιριδίων”, όπως εικάζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», ανέφερε η ομοσπονδία.

Ωστόσο, του αφαιρέθηκε ο τίτλος και του απαγορεύτηκε να παίξει για ένα χρόνο, αφού οι πανηγυρισμοί του ήταν άκρως ανάρμοστοι.

Με πληροφορίες από τη σελίδα reader.gr

 

 

Αρκάς: Η σκιά του Σόιμπλε και η ανάγκη για να μισήσει ο λαός κάποιον ….

0

Ποιος μπορεί να ξεχάσει…

Η ανακοίνωση της είδησης ότι πέθανε ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε επανέφερε στη μνήμη της πλειοψηφίας των Ελλήνων τη «μαύρη» περίοδο των μνημονίων κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης την προηγούμενη δεκαετία, αλλά και τη στάση πολλών πολιτικών που τάσσονταν στο πλευρό του άλλοτε υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας.

Ο Αρκάς, στο νέο του σκίτσο, ακουμπά σε εκείνη την περίοδο.

Έχοντας ως «πρωταγωνίστρια» μία σκιά που παραπέμπει στον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε κάνει μια αναδρομή σε εκείνα τα χρόνια, διχάζοντας και πάλι τους αναγνώστες του. «Ο λαός χρειαζόταν κάποιον να μισήσει. Οι λαοπλάνοι του τον έδωσαν για να μην μισήσει αυτούς» έγραψε χαρακτηριστικά.

Εχει άδικο;

Με πληροφορίες από την σελίδα reader.gr

 

Meteo: Θρηνήσαμε 285 νεκρούς λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών τον 21ο αιώνα

0
Οι δυνατοί νοτιάδες που πνέουν στην ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας σήκωσαν τεράστια κύματα στην παραλία Αρβανιτιά στο Ναύπλιο, Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022. Το καιρικό φαινόμενο '' GALA'' που πλήττει την Ελλάδα έφερε πολύ δυνατούς αέρηδες και βροχή στην Αργολίδα. ΑΠΕ-ΜΠΕ /ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Με αφορμή την διάχυτη ανησυχία πολιτείας και πολιτών για τα έντονα καιρικά φαινόμενα λόγω των συνεπαγόμενων κοινωνικο-οικονομικών επιπτώσεων, η μονάδα METEO του Ινστιτούτου Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (ΙΕΠΒΑ/ΕΑΑ) παραθέτει επικαιροποιημένο το ιστορικό των καιρικών επεισοδίων που έπληξαν την Ελλάδα την περίοδο από το 2000 έως σήμερα.

Το ευχάριστο είναι ότι οι Κυκλάδες έχουν προβλήματα με βάση τις “βίαιες” αλλαγές στο κλίμα, αλλά δεν υπάρχει κάποια αναφορά για θάνατο ανθρώπου που να οφείλεται σε αυτά τα γεγονότα… το ζητούμενο είναι πάντα τα μέτρα πρόληψης…

Πηγή είναι η βάση δεδομένων που έχει αναπτύξει η μονάδα METEO με καιρικά επεισόδια με κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις στην Ελλάδα, μία λιγότερο λεπτομερής εκδοχή της οποίας είναι διαθέσιμη online στο meteo.gr (https://meteo.gr/weather_cases.cfm), αλλά και σε online διαδραστικό χάρτη (https://meteo.gr/weatherEvents.cfm).

Στην Ελλάδα, από το 2000 έως σήμερα, καταγράφηκαν 580 καιρικά επεισόδια με αρνητικές κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις και 285 ανθρώπινες απώλειες από διάφορα φαινόμενα (κυρίως πλημμύρες, κεραυνούς, ανεμοθύελλες). Το Σχήμα 1 παρουσιάζει την ετήσια εξέλιξη του πλήθους καιρικών επεισοδίων με κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις.

Σχήμα 1. Πλήθος καιρικών επεισοδίων με κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις ανά έτος, για την περίοδο 2000-2023.

 

Τα Σχήματα 2 & 3 παρουσιάζουν σε χάρτες το πλήθος των καιρικών επεισοδίων που έπληξαν κάθε νομό και τις ανθρώπινες απώλειες ανά νομό για την περίοδο 2000-2023.

Σχήμα 2. Γεωγραφική κατανομή του πλήθους καιρικών επεισοδίων ανά νομό, την περίοδο 2000-2023. Η Αττική, ως ο πολυπληθέστερος νομός, χωρίζεται σε 4 γεωγραφικές περιοχές.

 

Σχήμα 3. Γεωγραφική κατανομή ανθρώπινων απωλειών από καιρικά φαινόμενα ανά νομό, την περίοδο 2000-2023.

 

Από τα 580 καιρικά επεισόδια, το 35% αυτών προκάλεσαν σοβαρές κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις κατηγορίας 3 (σε κλίμακα 1-3). Στην κατηγορία 3, κατατάσσονται επεισόδια που έχουν είτε πλήξει σοβαρά μεγάλο μέρος της χώρας, είτε έχουν προκαλέσει απώλειες ζωής (περισσότερες πληροφορίες: https://meteo.gr/weather_cases.cfm).

 

Μεταβολή των δεδομένων της 24-ετούς περιόδου 2000-2023 συγκρίνοντας τις 12-ετίες (2 ίσες περιόδους)

Για την κατανόηση της μεταβολής των δεδομένων μέσα στην περίοδο των τελευταίων 24 ετών, το Σχήμα 4 συγκρίνει τα σύνολα μεταξύ των δύο 12-ετών περιόδων.

Σχήμα 4. Μεταβολή ανά 12-ετία: πλήθους καιρικών επεισοδίων με κοινωνικο-οικονομικές επειπτώσεις, επεισοδίων με σοβαρές επιπτώσεις κατηγορίας 3, και απωλειών ζωής από καιρικά επεισόδια.

Τα βασικά συμπεράσματα συνοψίζονται παρακάτω:

  • Συνολικά καιρικά επεισόδια με κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις

Την 1η 12-ετία καταγράφηκαν συνολικά 215 επεισόδια (~18 κατά μέσο όρο ετησίως) και την 2η 12-ετία καταγράφηκαν 365 επεισόδια (~30 κατά μέσο όρο ετησίως). Επομένως, το 2ο μισό της περιόδου 2000-2023 είχαμε 70% αύξηση στα καιρικά επεισόδια σε σχέση με το 1ο μισό της περιόδου. 

  • Καιρικά επεισόδια με σοβαρές κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις (κατηγορίας 3)

Την 1η 12-ετία καταγράφηκαν 84 σοβαρά επεισόδια (7 κατά μέσο όρο ετησίως) και την 2η 12-ετία καταγράφηκαν 121 σοβαρά επεισόδια (~10 κατά μέσο όρο ετησίως). Επομένως, το 2ο μισό της περιόδου 2000-2023 είχαμε 44% αύξηση στα καιρικά επεισόδια με σοβαρές επιπτώσεις (κατηγορίας 3) σε σχέση με το 1ο μισό της περιόδου. 

  • Απώλειες ζωής από καιρικά επεισόδια

Την 1η 12-ετία καταγράφηκαν 103 απώλειες ζωής (~9 κατά μέσο όρο ετησίως) και την 2η 12-ετία καταγράφηκαν 182 απώλειες ζωής (~15 κατά μέσο όρο ετησίως). Επομένως, το 2ο μισό της περιόδου 2000-2023 είχαμε 77% αύξηση στους θανάτους από καιρικά επεισόδια σε σχέση με το 1ο μισό της περιόδου.

Με πληροφορίες από τη σελίδα meteo.gr

 

ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου: Ολοκληρώνεται η πρώτη φάση του διαγωνισμού για τη διαχείριση απορριμάτων σε Σαντορίνη και Ρόδο

0

Μια ιδιαιτέρως παραγωγική χρονιά για τον ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου, κλείνει με τον καλύτερο τρόπο, καθώς δύο μεγάλα περιβαλλοντικά έργα κλίμακας, τα Ολοκληρωμένα Συστήματα Διαχείρισης Απορριμμάτων Νήσων Ρόδου και Θήρας, μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, με σκοπό να ανατρέψουν άρδην τα δεδομένα του Νοτίου Αιγαίου, το οποίο αλλάζει πλέον ταχύτητα σε ό, τι αφορά το μείζον ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων.

Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, κατά την τελευταία για το έτος 2023, συνεδρίασή της υπό την προεδρία του Περιφερειάρχη, Γιώργου Χατζημάρκου, ενέκρινε τα δύο Πρακτικά Ολοκλήρωσης της Α’ Φάσης Διεθνών Διαγωνισμών, οι οποίοι υλοποιούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3389/2005 περί Σ.Δ.Ι.Τ, των πολύ σημαντικών περιβαλλοντικών έργων για τα νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου: Του Ολοκληρωμένου Σύστηματος Διαχείρισης Απορριμμάτων Νήσου Ρόδου και του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Απορριμμάτων Νήσου Θήρας.

Το αντικείμενο των δύο έργων συνίσταται στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία των υποδομών Ολοκληρωμένης Εγκατάστασης Επεξεργασίας Αποβλήτων του Δήμου Ρόδου και Θήρας για χρονικό διάστημα έως 27 έτη, με σκοπό την εκπλήρωση των περιβαλλοντικών στόχων που έχουν τεθεί από την εθνική νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές οδηγίες σχετικά με τη διαχείριση στερεών αστικών αποβλήτων.

Σκοπός της Α’ Φάσης ήταν η προεπιλογή εκείνων των Υποψηφίων, που πληρούν τα κριτήρια Κριτήρια Προσωπικής Κατάστασης και αποδεικνύουν ότι διαθέτουν, αφενός την απαιτούμενη Χρηματοοικονομική και Οικονομική Επάρκεια και, αφετέρου, την απαιτούμενη Τεχνική και Επαγγελματική Ικανότητα καθώς και την Καταλληλότητα για την Άσκηση Επαγγελματικής Δραστηριότητας για τη συμμετοχή στο Διαγωνισμό και την ανάθεση της Σύμβασης Σύμπραξης.

Το αντικείμενο του «Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Απορριμμάτων Νήσου Ρόδου» περιλαμβάνει:

1. Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Αποβλήτων της Βόρειας Ρόδου η οποία αποτελείται από τα εξής τμήματα:

# Επέκταση του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (Χ.Υ.Τ.Υ.) Βόρειας Ρόδου(δημιουργία λεκάνης χωρητικότητας 820.000 m3 και διάρκειας ζωής τα 20 έτη).

# Μονάδα Επεξεργασίας σύμμεικτων υπολειμματικών Απορριμμάτων και Ιλύος (Μ.Ε.Α.-Μ.Α.Α).

# Μονάδα Κομποστοποίησης Προδιαλεγμένων Οργανικών.

2. Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων:

# Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α.) στη Δυτική Ρόδο.

# Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α.) στη Νότια Ρόδο με πρόβλεψη για μελλοντική εξυπηρέτηση ανακυκλώσιμων υλικών και βιοαποδομήσιμων.

3. Εκσυγχρονισμό και λειτουργία του Κ.Δ.Α.Υ. Ρόδου

4. Μονάδα επεξεργασίας / κομποστοποίησης της Ιλύος που προέρχεται από την Ε.Ε.Λ. της πόλης της Ρόδου.

Το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Απορριμμάτων είναι ένα εκ των μεγαλύτερων περιβαλλοντικών έργων της Ρόδου, η υλοποίηση του οποίου δρομολογείται από τον ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου, με σκοπό να δοθεί αποτελεσματική, οριστική και σε βάθος χρόνου λύση του προβλήματος της διαχείρισης απορριμμάτων, με βάση το ΠΕΣΔΑ Νοτίου Αιγαίου.

Και η Σαντορίνη

Το αντικείμενο του «Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Απορριμμάτων Νήσου Θήρας» περιλαμβάνει:

1. Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (Μ.Ε.Α.-Μ.Α.Α) που περιλαμβάνει:

# Επεξεργασία των σύμμεικτων υπολειμματικών Απορριμμάτων

# Επεξεργασία των Ανακυκλώσιμων Υλικών από προγράμματα χωριστής συλλογής

2. Μονάδα Κομποστοποίησης Προδιαλεγμένων Οργανικών.

3. Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (Χ.Υ.Τ.Υ.)

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο που βάζει τέλος σε μια συζήτηση πολλών ετών και σηματοδοτεί μια νέα αρχή για τη Σαντορίνη, την αλλαγή σελίδας σε ό,τι αφορά το περιβάλλον του νησιού, την βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξή του, την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής κατοίκων και επισκεπτών.

 

Στον κύριό μας (Τάσο Γλύκα) με αγάπη… Αντίο, δάσκαλε

0

“Μαζεύω τα σύνεργά μου: όραση, ακοή, γέψη, όσφρηση, αφή, μυαλό, βράδιασε πια, τελεύει το μεροκάματο, γυρίζω σαν τον τυφλοπόντικα σπίτι μου, στο χώμα. Όχι γιατί κουράστηκα να δουλεύω, δεν κουράστηκα, μα ο ήλιος βασίλεψε” Νίκος Καζαντζάκης, Αναφορά στον Γκρέκο
Καληνύχτα #ΤάσοςΓλύκας. Κι αν δε βρεθούμε στα όνειρα, θα βρεθούμε όταν βασιλέψει κι ο δικός μου ήλιος”.

Με τα λόγια αυτά, ο Αρης Γλύκας  – γιος του εκπαιδευτικού Τάσου Γλύκα – μέσα από την προσωπική του σελίδα λέει “αντίο” στον αγαπημένου του πατέρα… 

Τάσος Γλύκας. Εκπαιδευτικός. Δάσκαλος με το “Δ” κεφαλαίο. Εφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών. Ξαφνικά, όπως τον γνωρίσαμε εμείς στη Νάξο στις αρχές της δεκαετίας του 80… Μπήκε στην αίθουσα του Γυμνασίου και άνοιξε ένα τεράστιο παράθυρο στη ζωή μας. Ο Θεολόγος που μας έδειξε ότι υπάρχει και ο άλλος τρόπος διδασκαλίας έξω από το βιβλίο της παράδοσης 

Ο Δάσκαλος που μας έκανε να ρωτάμε. Να αμφιβάλλουμε. Να αμφισβητούμε. Να ψάχνουμε κάθετι που μας προκαλει απορία. Να μην μένουμε στη στείρα ανάγνωση. Αλλωστε η Θεολογία δεν ήταν / είναι στατική. Είναι μίας διαρκής αναζήτηση. Οσοι μπορέσαμε να βγούμε από το …κουτί της τότε λογικής στην εκπαίδευση, τού οφείλουμε ένα μεγάλο “ευχαριστώ”… Οσοι δεν μπορέσαμε, πάλι του οφείλουμε ένα αντίστοιχα μεγάλο “ευχαριστώ”… Μας έδειξε το δρόμο, αλλά δεν μπορέσαμε να τον ακολουθήσουμε.

(σ.σ. Στη κεντρική φωτογραφία με τους μαθητές του Γιώργο Μπιλά – Ανδρέα Λιανό – Στάθη Τσακωνιάτη και Μανώλη Κατσούλη στο λιμάνι της Νάξου λίγο πριν την αναζώρηση για την 5νθημερη εκδρομή στη Σαντορίνη τον Απρίλιο του 1981) 

Ηρθε στη ζωή μας στις αρχές της δεκαετίας του 80… Εμεινε λίγο. Αλλά το στίγμα του ισχυρό. Διαφορετικό. Αυτό που ενδεχομένως να είχαμε ανάγκη. Μετέφερε όλη την αγωνία του, το πάθος του για ένα σχολείο έξω από τα δεδομένα και τα στερεότυπα. Δεν ήταν άλλωστε εύκολο, εκείνη την εποχή να διδάσκεις θρησκευτικά έξω από το κατεστημένο…

Ο Τάσος Γλύκας αγάπησε τη Νάξο, όπως τον αγάπησε κι αυτή. Ισως να φταίει και το επίθετο. Οι μαθητές του, πάντα τον αναζητούσαν.. Δεν ήταν βλέπετε ο τυπικός εκπαιδευτικός μέσα στο στενό κοστούμι και το αγέλαστο ύφος… Είχε αδυναμίες που τον έκαναν πιο ανθρώπινο… Τα τελευταία χρόνια της ζωής του τα πέρασε στην Κόρινθο, όπου και σήμερα Πέμπτη (28/12) γίνεται η νεκρώσιμη ακολουθία.

Ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει… Και ελπίζουμε ότι ψηλά που θα βρεθεί θα μας προσέχει και θα μας συμβουλεύει όπως έκανε κάθε φορά που ήταν στο πλευρό μας….

Μέσα από τη σελίδα του Naxospress.gr εκφράζουμε στα συλλυπητήρια μας στους οικείους του…