Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 1046

Εκνπέει σήμερα η προθεσμία πληρωμών…

0
χρήματα
χρήματα

Οτι έμεινε, πρέπει να πληρωθεί. Σήμερα.

Τελευταία ημέρα πληρωμών για μια σειρά υποχρεώσεων είναι η Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου. Οι φορολογούμενοι καλούνται μέχρι τα μεσάνυχτα να καταβάλουν πάνω από 1 δισ. ευρώ για τέλη κυκλοφορίας, ΕΝΦΙΑ και φόρο εισοδήματος του 2022.

Επίσης, όσοι φορολογούμενοι έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις θα πρέπει να καταβάλλουν τις δόσεις, όπως επίσης και εκείνοι που είναι υπόχρεοι των δόσεων της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Συγχρόνως, σήμερα εκπνέει η προθεσμία για τα ζευγάρια που θέλουν να υποβάλουν φέτος χωριστή φορολογική δήλωση, όπως επίσης και για εκείνους που θέλουν να θέσουν σε ακινησία τα οχήματά τους.

Τον κατάλογο των υποχρεώσεων κλείνει η υποχρέωση των φορολογουμένων που αποκτούν εισοδήματα από ακίνητα τύπου Αirbnb, οι οποίοι θα πρέπει να οριστικοποιήσουν τις δηλώσεις του 2022 στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.

Ακολουθεί αναλυτικά ο κατάλογος των φορολογικών υποχρεώσεων για τις οποίες λήγει σήμερα, 28 Φεβρουαρίου, η προθεσμία πληρωμής:

1. Η τελευταία δόση του φόρου εισοδήματος του 2022.

2. Η τελευταία δόση του ΕΝΦΙΑ 2022.

3. Η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2023. Όσοι δεν προλάβουν θα πρέπει να καταβάλουν το διπλάσιο της οφειλής.

4. Η προβλεπόμενη δόση της επιστρεπτέας προκαταβολής.

5. Η δόση ή τις δόσεις των ρυθμίσεων τμηματικής εξόφλησης οφειλών.

6. Η πληρωμή του ΦΠΑ Ιανουαρίου για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία

Παράλληλα, εκπνέει η προθεσμία για:

1. Κατάθεση πινακίδων: Μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ, μπορούν οι ιδιοκτήτες ΙΧ να καταθέσεων τις πινακίδες κυκλοφορίας. Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν τη δυνατότητα να θέσουν τα οχήματά τους σε ακινησία με λίγα κλικ στον υπολογιστή τους ή ακόμη και στο κινητό τους. Όσοι καταθέσουν ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους θα έχουν τη δυνατότητα να τις πάρουν πίσω από τον Απρίλιο, καθώς πριν από το Πάσχα θα έρθουν τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα.

2. Φορολογικό διαζύγιο: Οσοι σύζυγοι το επιθυμούν μπορούν να υποβάλουν αίτηση για χωριστή δήλωση συζύγων. Σημειώνεται ότι δεν υφίσταται η έννοια του οικογενειακού εισοδήματος για την κάλυψη των τεκμηρίων καθενός εκ των συζύγων, καθώς τα τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης βαρύνουν τον κάθε σύζυγο ατομικά. Επίσης, δεν υπάρχει η δυνατότητα κάλυψης τεκμηρίων με ανάλωση κεφαλαίου, από τα εισοδήματα του άλλου συζύγου.

3. Οριστικοποίηση στοιχειών Airbnb: Οι υπόχρεοι μπορούν να οριστικοποιήσουν τα στοιχεία για τα ακίνητα και τις βραχυχρόνιες μισθώσεις του 2022 στο μητρώο της ΑΑΔΕ. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν διαπιστώσει λάθη και παραλείψεις στα στοιχεία των ακινήτων και των εισοδημάτων που δήλωσαν με τις αρχικές δηλώσεις θα πρέπει να τα διορθώσουν με την οριστικοποίηση των δηλώσεων.

Ιταλία – Ναυάγιο: Στους 59 οι νεκροί, μεταξύ αυτών και 12 παιδιά

0
Φωτ. Shutterstock

Ο αριθμός των νεκρών μεταναστών από το ναυάγιο που σημειώθηκε την περασμένη νύχτα κοντά στις ακτές της Καλαβρίας ανήλθε στους 59, μεταξύ των οποίων 12 παιδιά, δήλωσε σε δημοσιογράφους η υφυπουργός Εσωτερικών Βάντα Φέρο. Ο αριθμός των νεκρών αναμένεται να αυξηθεί, πρόσθεσε.

«Η τραγωδία αυτή πρέπει να οδηγήσει σε συμφωνίες όλης της ΕΕ με τις χώρες αναχώρησης των μεταναστών. Πρέπει να αυξηθούν οι βοήθειες, με την επίγνωση ότι τα χρήματα δεν πρέπει να δίνονται σε δικτάτορες ή σε όποιον δεν τα χρησιμοποιεί υπέρ της ανάπτυξης», δήλωσε νωρίτερα ο Ιταλός υπουργός Εξωτερικών Αντόνιο Ταϊάνι.

«Πρέπει να γίνουν συμφωνίες για να σταματήσουν οι αναχωρήσεις, και αυτό δεν προϋποθέτει μόνο έλεγχο των θαλάσσιων συνόρων των χωρών αυτών. Ελπίζω, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, να καταλάβουν ότι δεν πρόκειται για ένα ιταλικό νάζι», πρόσθεσε ο Ιταλός υπουργός Εξωτερικών.

# Όπως διηγήθηκαν οι περίπου 80 διασωθέντες στους άνδρες της ιταλικής οικονομικής αστυνομίας, το πλεούμενο (μήκους 20 μέτρων) προσέκρουσε σε βράχια και αμέσως μετά κόπηκε στα δυο. Οι γιατροί που ήταν κοντά στον Κρότωνα και παρέχουν τις πρώτες βοήθειες, δήλωσαν ότι μέρος των διασωθέντων φέρει εγκαύματα σε πολλά σημεία του σώματος.

Το πλεούμενο είχε αναχωρήσει από τη Σμύρνη πριν τέσσερις ημέρες με προορισμό την Ιταλία

Πηγή: ΑΠΕ

Στοίχημα – Αγγλία: Η Νόργουιτς και η προώθηση του στοιχηματισμού

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Σφοδρή κριτική δέχθηκε η Νόργουιτς, ομάδα της Τσάμπιονσιπ από τους οπαδούς της λόγω ενός προωθητικού e-mail με προσφορά* στοιχηματισμού.

Συγκεκριμένα, ο Τζέιμς Γκριμς, ο οποίος συμμετέχει στην εκστρατεία «The Big Step» κατά της διαφήμισης και της προώθησης του στοιχηματισμού στο ποδόσφαιρο, δέχθηκε μήνυμα από φίλαθλο της ομάδας, ο οποίος βρίσκεται σε απεξάρτηση από τον τζόγο. Σε αυτό εξέφραζε την έντονη δυσαρέσκεια του, για την προωθητική ενέργεια της Νόργουιτς.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση του συλλόγου το 2021, σύμφωνα με την οποία αφαίρεσε τον στοιχηματικό του χορηγό από την Ασία, BK8, ζητώντας συγγνώμη για το επιθετικό μάρκετινγκ που αυτός εφάρμοζε.

Το BBC το οποίο είχε πρόσβαση στην προωθητική ενέργεια των «καναρινιών» αναφέρει ότι παρότρυνε τους φιλάθλους της ομάδας να πραγματοποιήσουν εγγραφή στη Spreadex Sports, να τοποθετήσουν ένα ελάχιστο ποντάρισμα και να επωφεληθούν από μία προσφορά*!

Ο Γκριμς ήταν εκείνος που δημοσιοποίησε το γεγονός, χαρακτηρίζοντας την κίνησή αυτή από πλευράς Νόργουιτς ως «απογοητευτική» και «αδικαιολόγητη», σημειώνοντας ότι με αυτόν τον τρόπο η Νόργουιτς δε δείχνει καμία ευαισθησία σε έναν οπαδό της που προσπαθεί να απεξαρτηθεί, ενθαρρύνοντάς τον μάλιστα να στοιχηματίσει.

Η Νόργουιτς, μετά τον σάλο που προκλήθηκε επικοινώνησε με τον απογοητευμένο φίλαθλο προκειμένου να ακούσει τα παράπονα και τις ανησυχίες του.

*Ισχύουν Όροι και Προϋποθέσεις

Πηγή: https://www.foxbet.gr/

Μ. Σέργης: “Τα έθιμα υπήρχαν ἐν όσῳ διατηρούνταν οι ανάγκες και οι συνθήκες που τα δημιούργησαν”.

0

Ἀγαπητές, ἀγαπητοί αναγνώστες του Naxospress δεχθήτε, παρακαλώ, και τις δικές μου αποκριάτικες ευχές, επ’ αφορμῄ των ημερών που διερχόμαστε.

Κείμενο: Μανόλης Σέργης

Με την ίδια αφορμή, επιτρέψτε μου να διατυπώσω κάποιες συντομότατες (πασίγνωστες στην «πολιτεία» των λαογράφων και όσων μελετούν επιστημονικά τον λαϊκό μας πολιτισμό), αλλά πιθανώς άγνωστες σε κάποιους/-ες άλλους/-ες αναγνώστες/-τριές μου. Ελπίζω να τους/τις βοηθήσω να ξεδιαλύνουν κάποια ερωτήματά τους σχετικά με την Αποκριά στο νησί μας. Ας μού συγχωρεθεί το «απλό» (όχι απλοϊκό) «δασκαλίστικο» ύφος.

1. Τα έθιμα των Απόκρεων στη Νάξο δεν είναι ναξιακά, επιχωριάζουν και στη Νάξο, αλλά η ναξιακή ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ αποτυπώθηκε τόσο στην εξωτερική τους εικόνα όσο και στην «ψυχική» επιτέλεσή τους. Κάποια από αυτά είναι πανελλαδικά, πανελλήνια, παμβαλκανικά, πανευρωπαϊκά και ΟΛΑ πανανθρώπινα. Η ιδέα του θανάτου του γερο-χειμώνα και της μετάβασης στην αναγεννητική άνοιξη (η βασική έννοια των Απόκρεων), η ιδέα της μετάβασης από μια χρονική περίοδο σε μια άλλη, η αγωνία του αρχαϊκού ανθρώπου για ένα ευοίωνο μέλλον, για την επίτευξη της ευγονίας, της γονιμότητας γης και ανθρώπων, της επίτευξης δηλαδή των όρων για μια ασφαλή διαβίωσήτου, ήταν πανανθρώπινη ανάγκη, που εκφράστηκε στους λαούς του κόσμου με διαφορετικούς τρόπους-παραλλαγές. Οι «ναξιώτες» κουδουνάτοι είναι πανελλήνιοι, παμβαλκανικοί, πανευρωπαϊκοί, πανανθρώπινοι. Έχουν χρωματισθεί όμως με το ναξιώτικο χρώμα, με το ήθος και τα χαρακτηριστικά ψυχικά γνωρίσματα των ανθρώπων μας. Οι μεταμφιεσμένοι μας Απεραθίτες αντιπροσωπεύουν τους αναστημένους νεκρούς όλων των «πρωτόγονων» λαών του κόσμου που πίστευαν στην ιδέα «θάνατος-ανάσταση», στην προγονολατρία, στην ιδέα ότι οι νεκροί πρόγονοι (οι κυρίαρχοι του Κάτω Κόσμου, οι ρυθμιστές της ευφορίας της γης), ετούτες τις ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΕΣ ημέρες του χρόνου βρίσκονται επί γης, αφού τα όρια των δύο κόσμων (Πάνω και Κάτω) είναι ανοικτά, άρα πρέπει να τους καλωσορίσουμε, να τους υποδεχθούμε, να τους εξευμενίσουμε, να διώξουμε μαζί τα κακά πνεύματα που επιβουλεύονται το μέλλον μας (με τους θορύβους των κουδουνιών τους), με τη σόμπα τους (φαλλικό σύμβολο της γονιμότητας, αφού παραπέμπει στο ανδρικό μόριο), με τα βωμολοχικά άσματα. Ο λαϊκός άνθρωπος κάποιες συγκεκριμένες στιγμές της ζωής του (στους γάμους π.χ., στις Απόκριες) βωμολοχούσε επί σκοπόν (λεκτικές τελετουργίες ονομάζουμε τις βωμολοχίες αυτές, διότι συμπλήρωναν τις λαϊκές τελετουργίες τις σχετικές με την γονιμότητα, την τεκνογονία, την αύξηση της γεωργικής παραγωγής ή των κοπαδιών).

2. Τα «Δικαστήρια» με τις εικονικές δίκες (γνωρίζω πως παρασταίνονταν στο Φιλώτι, στην Κόρωνο, κ.α.) είναι πανελλήνια, πανελλαδικά, παμβαλκανικά, πανευρωπαϊκά. Δυστυχώς, δεν βρίσκονται πλέον στις επιλογές των τοπικών διαχειριστών του ναξιακού πολιτισμού, για να αναβιώσουν, με όλες τις αναπότρεπτες μεταβολές τους. Παλαιότερα ήταν πολύ αγαπητή διασκέδαση, γεγονός που κρίνω πως οφείλεται στην αναζήτηση του δικαίου/της δικαιοσύνης, που απασχολεί ανέκαθεν τη λαϊκή φαντασία, αλλά και στο ότι μια δίκη έχει ένταση, αγωνία και αποκαλύψεις, άρα ικανοποιεί και την περιέργειά μας. «Εκδικάζονταν» σ’ αυτά συνήθως ηθικές παρεκτροπές ανδρών. Το μοτίβο είναι περίπου αυτό: Κάποιος αποπλανά μια νεαρή, την καθιστά έγκυο, ακούγονται όλα τα «ου φωνητά» τα σχετικά με την «πράξη», τελικά καταδικάζεται να την παντρευτεί. Στο Φιλώτι γνωρίζω ότι κύριο θέμα τους ήταν η ζωοκλοπή και η τιμωρία των δραστών της. Στη Νάξο σήμερα (τονίζω) προβάλλονται κατά κόρον κατά τις αποκριάτικες εκδηλώσεις οι Κορδελάτοι (Κορδελάδες – Φουστανελάδες – Λεβέντες) και οι Κουδουνάτοι. Ίσως έχουν ήδη καταντήσει πιο «εμπορικοί», ίσως πιο εύκολοι στην αναπαράστασή τους…

Επίσης, χάθηκε παντελώς από το νησί η (πανελλαδικά τουλάχιστον) γνωστή «Καμήλα» (τη θυμάμαι και στο χωριό μου, την έχω περιγράψει στο βιβλίο μου με τα Λαογραφικά και Εθνογραφικά από το Γλινάδο Νάξου). Όσο κι αν μάς φαίνεται παράξενο η καμήλα θεωρείται από τη Λαογραφία ως θηλυκή οντότητα, με κάποια αόριστη γονιμοποιητική σημασία, όπως έχει αποδείξει ο Βάλτερ Πούχνερ.

Επίσης, εμφανίζεται όλο και ολιγότερο δίπλα στους Κορδελάτους η σχεδόν παμβαλκανική και πανελλαδική «Αρκούδα» με τον «Αρκουδιάρη» της. Σε παλαιότερη εργασία μου, έχω αποδείξει ότι η αρκούδα ήταν το ιερό ζώον της Βραυρωνίας Αρτέμιδος. Η θεά δεν ήταν προστάτις μόνον του κυνηγιού όπως την γνωρίζουμε, αλλά και του τοκετού, κουροτρόφος (προστάτις των νεογνών), άρα συνδεδεμένη με τη δημιουργία της ζωής, με τη διαιώνιση του είδους, την ευγονία. Σας θυμίζω επίσης την εορτή ΑΡΚΤΕΙΑ, στο πλαίσιο της οποίας οι γονείς αφιέρωναν στηνἐν λόγῳ θεά κορίτσια ηλικίας 7 έως 10 ετών, τα οποία την υπηρετούσαν επί ένα έτος. Στο διάστημα αυτό οι νεαρές ονομάζονταν «Άρκτοι» και ελάμβαναν μέρος σε διάφορες τελετουργίες ντυμένες αρκούδες. Η Αρκτείασυμβόλιζε τη μετάβαση από την παιδική ηλικία στην  ενηλικίωση, προετοίμαζε μυητικά τα κορίτσια να εισέλθουν (μεταβούν) στην κατάσταση των υποψήφιων να παντρευτούν γυναικών…

Εξαφανίστηκαν επίσης ο «Γάμος» (κωμική παρωδία της γαμήλιας τελετουργίας, αυτής με την οποία νομιμοποιείται η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους), η συμβολική αροτρίωση της γης, που έχω βρει σε μια παλαιότερη ναξιακή πηγή (το υνί-φαλλός οργώνει τη γη-γυναίκα, πάλι η ευφορία γης ανθρώπων).

Οι «μοσκάροι» (βλ. παρακάτω για τις μεταμφιέσεις) που ντυνόμασταν αρκετά βράδια των Απόκρεων (και όχι μόνο την τελευταία τους Κυριακή) έχουν οριστικά εκλείψει, μαζί τους το γέλιο, το πείραγμα, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.

3. Οι Κορδελάτοι (Κορδελάδες – Φουστανελάδες – Λεβέντες), όπως έχω αναλύσει στο βιβλίο μου γι’ αυτούς (Μελέτες Ναξιακής Λαογραφίας, τ. Α΄) αποτελούν μια πολυσχιδή σύνθεση θεατρικών αποκριάτικων στοιχείων που συναντούμε όχι μόνον στον ελλαδικό, αλλά και στον πλησίον μας βαλκανικό χώρο (για να μείνουμε στα καθ’ ημάς): Μεταμφίεση, μπαϊράκι, αρπαγή γυναικών, παρουσία «αρκούδας», αποκριάτικης υφής συνοδών μορφών, κωμικών ή μη, κ.λπ.

4. Οι Ναξιώτες που θα επισκεφθούν τις εκδηλώσεις με Κορδελάτους /Λεβέντες (κι όπως αλλιώς ονομάζονται) στο Αγερσανί, στις Τρίποδες, στον Κινίδαρο, στις Εγγαρές, στο Φιλώτι ή με Κουδουνάτους στ’ Απεράθου δεν θα συμμετάσχουν φυσικά σ’ αυτές για να εκδιώξουν τον χειμώνα και να επιτύχουν ένα αίσιο μέλλον για την οικογένειά τους, όπως προείπα.

Ας το αντιληφθούμε επιτέλους ότι τα έθιμα-δρώμενά μας (όλα, εξαιρούνται τα σχετικά με τη θρησκευτική μας ζωή) απώλεσαν προ πολλού (από τα πρώτα μεταπολεμικά έτη) την παλιά τους λειτουργικότητα, διότι απλούστατα άλλαξαν οι συνθήκες του βίου μας. Τα έθιμα υπήρχαν ἐν όσῳ διατηρούνταν οι ΑΝΑΓΚΕΣ και οι ΣΥΝΘΗΚΕΣ που τα δημιούργησαν. Ο ορθολογισμός και η νεωτερικότητα έθεσαν δηλαδή στο περιθώριο τις αιτίες που κάποτε γεννούσαν έθιμα (εθιμικές συμπεριφορές). Την τελευταία Κυριακή των Απόκρεων θα μεταβούμε στα χωριά που (ενδεικτικά) προανέφερα για να ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΟΥΜΕ (τρώγοντας, πίνοντας και χορεύοντας) ή με τη θέα αυτών των εντυπωσιακώνπαραστάσεων. Θα πάμε για να συναντήσουμε φίλους μας, για να επανασυνδεθούμε με την ποίηση των εθίμων του παρελθόντος, για να μετατεθούμε προσωρινά στο παρελθόν που χάσαμε, για να γνωρίσουν τα παιδιά μας (έστω και στη μορφή που αναπαριστάνονται αυτές οι εθιμικές εκδηλώσεις) το πολιτισμικό μας παρελθόν, για να γνωρίσουμε νέους/νέες φίλους/-ες, για να επιδείξουμε πιθανώς το καινούργιο μας φόρεμα… Θα δούμε τις μεταλλαγμένες μορφές αυτών των δρωμένων και θα απολαύσουμε τις νέες τουςλειτουργικότητεςλειτουργίες), αυτές που μόλις παραπάνω αναφέρθηκαν, τις καθαρά ψυχαγωγικές. Οι μεταλλαγές στην εξωτερική μορφή των δρωμένων (και η απώλεια της εσωτερικής τους σημασίας-ουσίας) μάς κάνει να τις ονοματίσουμε πλέον φολκλοριστικές. Αυτή είναι η αλήθεια, πικρή για μερικούς. Ας το κατανοήσουμε όμως χωρίς συναισθηματισμούς: Ο ΦΟΛΚΛΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ, με δεδομένο ότι δεν παράγονται πλέον νέα έθιμα που να έχουν την ταυτότητα των παλιών (εθίμων). Ο λαογράφος όμως πρέπει αυτές τις ημέρες των προετοιμασιών για τις παραστάσεις της Κυριακής να κάνει ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ, για να καταγράψει και να ερμηνεύσει τα δρώμενα. Δυστυχώς, δεν συμβαίνει αυτό. Παλιό το κακό: Ό,τι συμβαίνει στον καιρό μας δεν το καταγράφουμε. Ευτυχώς τουλάχιστον βιντεοσκοπούνται μερικές παραστάσεις, αλλά δεν αρκεί…

5. Κάποιοι αναζητούν την ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ αναπαράσταση αυτών των δρωμένων. Στο βιβλίο μου για τους Κορδελάτους που εμνημόνευσα πιο πάνω καταδεικνύω με επιχειρήματα ότι ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ αναπαράσταση δεν υφίσταται, είναι αδύνατον να επιτευχθεί. Ο λαϊκός μας πολιτισμός ήταν σε μεγάλο τμήμα του (έθιμα, δρώμενα) ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΜΕΝΟΣ με κάποιο τρόπο, όντως ποιητικόν, από τον ίδιο τον λαό. Σήμερα τη φολκλοριστική ανασκηνοθεσία του έχουν αναλάβει ΑΛΛΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ της παράδοσης, οι Σύλλογοι και οι Πολιτιστικοί Οργανισμοί των Δήμων. Δηλαδή, στην πλειονότητά τους, άτομα άσχετα με τόσο σοβαρά ζητήματα… Που όμως, όπως ήδη ετόνισα, αυτοί οι άνθρωποι γίνονται οι δημιουργοί του νέου λαογραφικού σύμπαντος. Οι λαογράφοι δεν είναι «τροχονόμοι» της εξέλιξης των εθίμων (κάποιοι τους αποδίδουν ακόμη και σήμερα αυτόν τον ρόλο, διαφωνώ)∙ αφήνουν τους νέους διαχειριστές ελεύθερους, τις εξελίξεις να επέλθουν αβίαστες∙ ούτε κρίνουν το παραγόμενο «νέο προϊόν» καταθέτοντες αξιολογικές κρίσεις γι’ αυτό, συνήθως αρνητικές…

6. Αποκριά σημαίνει ανάποδος / ανεστραμμένος κόσμος (mundusdiversus) Είναι η περίοδος που για λίγο διάστημα ανατρέπονται (αναποδογυρίζουν) τα πάντα, είναι μια ΑΝΤΙΔΟΜΗ όπως την χαρακτηρίζει ο λαογράφος V. Turner, δηλαδή μια περίοδος που το ανάποδο παλεύει την δομή, την κανονικότητα όλου του υπόλοιπου χρόνου.Ιδού, ως πρώτο παράδειγμα, γιατί αυτές τις ημέρες αντιστρέφονται οι αξιολογήσεις περί το ΠΑΝΩ και το ΚΑΤΩ ΣΩΜΑ, αφού το εκθειαζόμενο καθ’ όλο το προηγούμενο και το επόμενο έτος ΠΑΝΩ ΣΩΜΑ (νους, ψυχή) τώρα υποχωρεί υπέρ του ΚΑΤΩ ΣΩΜΑΤΟΣ. Θυμηθήτε τους φαλλούς, τα αιδοία γενικώς, τα «αισχροτράγουδα» και τα «αισχρόλογα», τη συνεχή αναφορά στη γενετήσια πράξη, τη «διαφθορά» των κοριτσιών, κ.λπ.

Με τη μεταμφίεση αλλάζουμε προσωρινά ταυτότητα: Ο άνδρας γίνεται γυναίκα και το αντίστροφο, ο φτωχός πλούσιος, ο άσημος βασιλιάς ή πολιτικός, ο καταπιεσμένος κυρίαρχος. Το γέλιο, η σάτιρα των ισχυρών κυριαρχούν, των πολιτικών ιδίως και όσων (ατόμων ή καταστάσεων) μάς ταλαιπωρούν στην καθημερινότητά μας. Τέτοιες παραστάσεις δυστυχώς, ενώ σε άλλα μέρη της Ελλάδος επιβιώνουν με επιτυχημένες επιλογές, στη Νάξο δεν θυμάμαι τα τελευταία χρόνια. Ίσως να παρήλασαν κάποια άρματα με σατιρικό περιεχόμενο στο αστικό καρναβάλι της Χώρας. Όπου όμως επιβιώνουν τέτοιες «σκηνές», επιβιώνει και η μακρόχρονη παράδοση του γέλιου, της σάτιρας, της αντιστροφής του κόσμου. Την τροφοδοτούν τα σύγχρονα φυσικά θέματα, της επικαιρότητας, που ευλόγως αρέσουν.

7. Αγαπητοί συμπατριώτες, ας καταλάβουμε επιτέλους ότι οι τοπικοί μας πολιτισμοί (ο ναξιώτικος, ο τηνιακός, ο κρητικός, κλπ.) είναι, ευτυχώς διαφορετικοί, διακρίνονται εσωτερικά αλλήλων. Το κατάφεραν αυτό εξ επίτηδες οι δημιουργοί τους πρόγονοί μας. Φρόντισαν με μικροεπινοήσεις να ξεχωρίσουν από τον γείτονά τους, να οικοδομήσουν ξεχωριστή ταυτότητα μέσα από την μικροδιαφορά.  Οι Κορδελάτοι με τις διαφορετικές ονομασίες τους π.χ. (μένω μόνο σ’ αυτήν την διαφορά) ξεχώριζαν από ναξιακό χωριό σε χωριό όπου επιχωρίαζαν. Βεβαίως εμείς οι Ναξιώτες, οσάκις βρεθούμε σε μια ναξιακή κοινή σύναξη, άρα ευκαιριακά και για κάποιο σκοπό, εκθειάζουμε τον ΚΟΙΝΟ ΝΑΞΙΑΚΟ ΜΑΣ (ΛΑΪΚΟ) ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ενώ αρνούμαστε να παραδεχθούμε όσα λέμε στην καθημερινή μας συναναστροφή ή όσα γράφουμε (π.χ. στο φ/β) για την υπεροχή του δικού μας χωρικού-τοπικού πολιτισμού έναντι του άλλου του γειτονικού μας χωριού. Ας θυμηθούμε και τους αμοιβαίους αλληλοχαρακτηρισμούς τους (πραγματικούς ή συμβολικούς) που υφίστανται μεταξύ των χωριών μας και οι οποίοι επανέρχονται οσάκις προκύψουν ουσιώδη ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ μεταξύ τους... Άκουσα προσφάτως από κάποιον χωρικό ότι το δικό τους μπαϊράκι των Απόκρεων είναι το πρώτο που δημιουργήθηκε στη Νάξο ή ότι είναι και το καλύτερο… Ας μην αναφερθώ στον «πολιτιστικό ιμπεριαλισμό» κάποιων κατοίκων ενός χωριού μας…

Αυτά τα ολίγα. Και του χρόνου!!!

#  Μανόλης Γ. Σέργης (Ομότιμος Καθηγητής του Δ. Π. Θράκης)

Φωτογραφίες: Ευαγγελία Βενιέρη – Γαλήνη Μπαρδάνη

Απείρανθος – Γ. Μπαρδάνη: “Μην είσαι τορμηζάμενος”

0

Όντεν ήμου δώδεκα χρονώ ,ήχασα τον αφέντη μου. Αφέντης μου ‘τονε βοσκός και πρώτος κουδουνάτος. Σα να ‘ν’ η ώρα τούτη, τονε θυμούμαι το Τυρνό Σαββάτο να σηκώνει τα στρωσίδια απ’ το μπαουλοντίβανο ια να πιάσει τ’ αμπαδέλι.

Κείμενο – Φωτογραφίες: Γαλήνη Μπαρδάνη 

Μες τη μύτη μου ‘ν’ ακόμα η μυρωδιά τση ναφταλίνης. Το ‘βγανε ια να τ’αερίσει ,μου ‘λεε, μα δεν το πιστεύγω, εώ θαρρώ πως το καμάρωνε.Τα κουδούνια ‘τονε πάλι άλλη ιστορία.

Τα ζα ‘ αφέντης μου τα ‘χε πάντα κουδουνωμένα, ια να σμίουνε και να πααίνουνε μαζί.Το ένα ζο ήκουε το κουδούνι τ’ αλλονού κι εκλούθα το ‘να τ’άλλο.Τα «καλά» κουδούνια τα ‘χε κρυμμένα μες το ματζέ.Ολοϋρίς του χρόνου ήψαχα το ματζέ να τα βρω, μα τίοτα.Λες και τον ήλλαζε θέση κάθα μέρα.
Τα ‘βγανε κι εκείνα το Τυρνό Σαββάτο , τα ‘δενε σε μια κουδουνίστα και τα χτύπα. «Μα ιάντα τα χτυπάς ω μπαμπά» τονε ‘ρώτου, «ιά να ξεσκουργιάσουνε» μου λεε. Μα ήμου σίουρος πως κάθα που των ήκουε εψήλωνε το μπόι ντου. Κάθα Τυρνό Σαββάτο και πι’ αψηλός. Μέχρι που τον ήχασα.Κυριακή τ’ ασώτου, ‘τονε που φυε.
Ετότες ήτονε δύσκολα χρόνια, το σπίτι μας εμαύρισε, η μάνα μου δεν εξανάβγαλε τσοι μαύρες κάρτσες κι ήντυσε όλο το σπίτι ερανιό. Εμένα μου ‘δωκε ευκή και κατάρα να μην ξανασαλέψουνε τα κουδούνια μες το σπίτι. Τα χρόνια επεράσανε κι εμένα κάθα Αποκριά με βάστα μεγάλη σταναχώρια. Απ’ τη μια ήτονε το φευγιό τ’ αφέντη μου κι απ’ την άλλη τα κουδούνια ντου.
Είχα βρισκισμένη και την κρυψώνα, την ήνοια και τα χάδευγα, ήφερνα τον αφέντη μου αμπρουστά μου να τα χτυπά κι εχάνουμου. Εθάρρου πως κάνω μεγάλο κακό μ’ευτό μα δεν εμπόρου να κρατηθώ. Εθώρου κάθα Τυρνή Κυριακή τσοι φίλοι μου να τα χτυπούνε κι ήφευγ’ απ’ την πλάτσα ,δεν εμπόρου.

Μόλις επάτησα τα εικοσιπέντε μο’ υιάλισε μια θυατέρα…Είπα λοιπό τση μάνας μου: «μάνα εφέτι θα βάλω τα κουδούνια του μπαμπά» ,η μάνα μου ‘πεσε να με φάει, «μα ήντα ‘ν’ ευτά τα ρεζιλίκια, που θα μας -ε-πιάσουσιν οι αθρώποι μες στα στόματα ντονε και δε θα μπορούμε να βγομε στην πόρτα»…
Εκείνο το Τυρνό Σαββάτο επαίζασι τα ντουμπάκια και τα βιολιά σε πέντε μεριές μες το χωριό, έδιάημα λοιπό με την παρέα κι εξημερώθημα . Επήραμε την απόφαση να πάμε να κάμομε πατινάδα τση κοπελιάς. Πιο καλά πως μ’ εσυμπάθα κι ευτή ιατί την ώρα που ‘φευγα μο’ πέταξε το μαντίλι τζη. Εκρυφοκαμάρωνα , μα δεν ήδειξα τίοτα στσοι άλλοι ιατί ήθελε να με σουλατσάρουσι.
Κατά το μεσημεράκι τση Τυρνής Κυριακής εσηκώθηκα, επλύθηκα κι ήπια τον καφέ μου. Η μάνα μου με ‘ξάνοιε και δε μο’ ‘μίλιε. Μόνου όντεν εδιάηκα προς το ματζέ μου’πε: «μην είσαι τορμηζάμενος…» … Ήφυε κι εδιάηκε στσ’ αδερφής τση,ήκαμε πολλά χρόνια να μου μιλήσει. Ήπηρα τα κουδούνια και τ’ αμπαδέλι τ’ αφέντη μου (είχα και το μαντήλι τση κοπελιάς στην τζέπη μου)κι εδιάηκα με τσ’ άλλοι να μας -ε-δέσουσι.
Μόλις εκατέβηκα στην πλάτσα εστραβωπάτησα… Ετότες ήνιωσα ένα χέρι να με στηρίζει κι ήκουσα μες την κεφαλή μου τον αφέντη μου να μου λέει: «Αξανοι’ αμπρός σου»…

#Μία ιστορία που έρχεται από το παρελθόν. Με τη υπογραφή και φωτογραφίες της Γαλήνη Μπαρδάνη και σε γραφή Απεραθίτικη. 

Στοίχημα – Αγγλία (League Cup): Δίνουμε έμφαση στον άσο της Γιουνάιτεντ

0

Η αναμέτρηση Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ – Νιούκαστλ ξεχωρίζει από το πρόγραμμα της Κυριακής.

«Γουέμπλεϊ» (90.000), Λονδίνο – Ωρα έναρξης: 18:30

Στο πρωτάθλημα: Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ – Νιούκαστλ 0-0.

Η Γιουνάιτεντ είναι αήττητη στα τελευταία έξι ματς με τη Νιούκαστλ, μετρώντας τέσσερις νίκες και δύο ισοπαλίες.

Σε πέντε από τα έξι τελευταία μεταξύ τους ματς έχουν σκοράρει αμφότερες, με τη Γιουνάιτεντ να πετυχαίνει τουλάχιστον τρία γκολ σε τέσσερα από αυτά.

Οι δύο ομάδες έχουν συναντηθεί τρεις φορές στο League Cup, με τη Γιουνάιτεντ να έχει κερδίσει δύο φορές και τη Νιούκαστλ μία.

Ανάλυση και tips από το Bet of the Day.

Δείτε επίσης: Κε τε λα Combo – Διπλό δώρο*, διπλή Fonbet απόλαυση!

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ

Για δέκατη φορά στην ιστορία της η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ έφτασε στον τελικό του League Cup. Ο δρόμος της προς τον τελικό ήταν σχετικά εύκολος, καθώς απέκλεισε κατά σειρά τις Άστον Βίλα (4-2 εντός), Μπέρνλι (2-0 εντός), Τσάρλτον (3-0 εντός) και Νότιγχαμ (3-0 εκτός, 2-0 εκτός). Μπορεί οι βλέψεις των «κόκκινων διαβόλων» να είναι υψηλότερες, αλλά το σημερινό ματς αποτελεί την ευκαιρία για την κατάκτηση του πρώτου τροπαίου από την σεζόν 2016-17. Με την ψυχολογία στα ύψη μπαίνουν σε αυτό το παιχνίδι οι παίκτες του Τεν Χαγκ, μετά τη μεγάλη πρόκριση στους «16» του Europa League επί της Μπαρτσελόνα. Παρότι βρέθηκε πίσω στο σκορ στο ημίχρονο, η Γιουνάιτεντ βρήκε την ισοφάριση (Φρεντ 47’) και τελικά την ανατροπή (Άντονι 74’) για να πάρει το εισιτήριο για την επόμενη φάση. Εκεί θα αντιμετωπίσει την Μπέτις.

Δείτε επίσης: Δωρεάν εγγραφή στο telegram για πολλά ταμεία με ένα κλικ

Νιούκαστλ

Μετά από 17 χρόνια η Νιούκαστλ επιστρέφει σε τελικό διοργάνωσης, μετά και την κατάκτηση του Intertoto το 2006. Αποκλείοντας την Τρανμίρ (2-1 εκτός), την Κρίσταλ Πάλας (0-0, 3-2 πεν. εντός), την Μπόρνμουθ (1-0 εντός), τη Λέστερ (2-0 εντός) και την Σαουθάμπτον (1-0 εκτός, 2-1 εντός). Σε εγχώριο επίπεδο, έχει να βρεθεί σε τελικό διοργάνωσης από τον χαμένο τελικό του FA Cup το 1999, κι έχει να κατακτήσει τρόπαιο από το 1955 (πάλι το FA Cup). Στο League Cup έχει φτάσει μόνο μία φορά στον τελικό, όπου και ηττήθηκε από τη Μάντσεστερ Σίτι με 2-1 την σεζόν 1975-76. Πάει λοιπόν για να γράψει ιστορία, όμως το έργο της είναι δύσκολο. Ψυχολογικά καλείται να διαχειριστεί τη δεύτερη ήττα στην σεζόν για το πρωτάθλημα, και πρώτη εντός έδρας. Έχασε με «κάτω τα χέρια» από τη Λίβερπουλ με 2-0 κι υποχώρησε στην πέμπτη θέση, με έναν βαθμό (αλλά και έναν αγώνα) λιγότερο από την Τότεναμ. Οι φιλοξενούμενοι είχαν πάρει προβάδισμα δύο τερμάτων ήδη από το 17’, κι η κόκκινη του Πόουπ στο 22’ ουσιαστικά αποτελείωσε πρόωρα τις ελπίδες των «ανθρακωρύχων» για κάποιο θετικό αποτέλεσμα.

Δείτε επίσης: Καθημερινά προγνωστικά στοιχήματος, μελετημένα, με επιτυχία. Σε ένα κλικ

Προγνωστικά

Τεράστιας σημασίας παιχνίδι και για τις δύο ομάδες. Αμφότερες κυνηγούν τον πρώτο τίτλο μετά από πολλά χρόνια, ακόμη κι αν είναι ο λιγότερο σημαντικός της σεζόν. Το μομέντουμ είναι με τη Γιουνάιτεντ ξεκάθαρα. Παίζει καλά, έχει σταθερότητα στην απόδοσή της και το κλίμα στην κόκκινη πλευρά του Μάντσεστερ είναι το καλύτερο μετά από αρκετό καιρό. Αντίθετα, η Νιούκαστλ μοιάζει να έχει «σκάσει» εδώ κι ένα διάστημα, και θα αναγκαστεί να δώσει για πρώτη φορά χρόνο συμμετοχής στον Κάριους.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο αλλά και περισσότερα προγνωστικά στο koubanezos.gr

 

Σύρος: Σιγοσβήνει ο φάρος σύμβολο του Αιγαίου

0

Στη μέση της βραχονησίδας Διδύμη, ενάμισι ναυτικό μίλι απέναντι από το λιμάνι της Ερμούπολης, στέκεται ο Φάρος της Σύρου. Είναι ο παλαιότερος και ο πιο ψηλός φάρος του ελληνικού φαρικού δικτύου, ένα μνημείο-σύμβολο του Αιγαίου που λίγο-πολύ έχει “ζήσει” την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας.

Κατασκευάστηκε το 1834, στην περίοδο της βασιλείας του Όθωνα από τη Γαλλική Εταιρεία Φάρων, και χρειάστηκε να επισκευαστεί το 1948 καθώς ένα μέρος του καταστράφηκε στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ‘80, όπως αφηγείται στην «Kαθημερινή» ο συνταξιούχος πλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού, Σιδερής Μαμίδης, ο Φάρος λειτουργούσε με ασετιλίνη και με βάρδιες φαροφυλάκων σε 24ωρη βάση. Στη συνέχεια, έγινε αυτόματος και οι φαροφύλακες καταργήθηκαν.

 

«Πρόκειται για ένα καταπληκτικό κτίσμα, το οποίο δυστυχώς σήμερα καταρρέει. Το πρόβλημα ξεκίνησε όταν καταργήθηκαν οι φαροφύλακες που φρόντιζαν για τη συντήρησή του. Μέχρι το 1982 ο Φάρος ήταν σε εξαιρετική κατάσταση», αναφέρει ο κ. Μαμίδης, και περιγράφει τις εικόνες του «χθες» όταν έφηβος ακόμη, εκείνος και η παρέα του, επισκέπτονταν το νησάκι του Φάρου με κωπηλατική βάρκα.

«Δεν ήταν καθόλου εύκολο να προσεγγίσουμε με τη βάρκα γιατί δεν υπήρχε προβλήτα. Κάθε φορά, όμως, που το καταφέρναμε, βλέπαμε τους εαυτούς μας σαν μελλοντικούς καπεταναίους! Θυμάμαι, το δέος που ένιωσα την πρώτη φορά που πήγαμε. Μας φώναξε ο φαροφύλακας και αφού μας κέρασε, μας ανέβασε ψηλά στον Φάρο. Εντυπωσιαζόμουν από τα μεγάλα κρύσταλλά του, από το πόσο συντηρημένος ήταν ο χώρος, ακόμη και από το κτίσμα που φιλοξενούσε τους φαροφύλακες. Ήταν ένα περιποιημένο διαμέρισμα, με κουζίνα, μπάνιο, υπνοδωμάτιο και τραπεζαρία. Θυμάμαι ότι η κουζίνα ήταν όλη φτιαγμένη από μάρμαρο».

Σιγοσβήνει ο φάρος σύμβολο του Αιγαίου-1
Φωτογραμμετρικές όψεις από την αρχιτεκτονική μελέτη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του Φάρου Διδύμης της Σύρου που εκπονήθηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο Μηνά Μπουγιούρη και συνεργατών. 

 

«Η σημερινή εικόνα είναι αποκαρδιωτική»

Η κατάσταση, ωστόσο, σήμερα, δε θυμίζει σε τίποτα εκείνη της δεκαετίας του ΄80. Το τοπόσημο της Σύρου, έχει ανάγκη από άμεσες παρεμβάσεις, προκειμένου να διασωθεί για τις μελλοντικές γενιές. Πριν από περίπου δύο χρόνια, ένα αρχιτεκτονικό γραφείο του νησιού, αυτό του Μηνά Μπουγιούρη και των συνεργατών του, ανέλαβε την πρωτοβουλία να κάνει μία μελέτη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του Φάρου, την οποία στη συνέχεια έκανε δωρεά προς τον Ναυτικό Όμιλο Σύρου και στο δήμο του νησιού, με την ελπίδα -κάποια στιγμή- να αξιοποιηθεί.

«Η εικόνα του από κοντά είναι αποκαρδιωτική. Ο Φάρος ήταν -και παραμένει- σε πολύ κακή κατάσταση με ένα σύνολο από προβλήματα. Εργαστήκαμε επί τρεις μήνες, με πολύ σύγχρονα μέσα. Καταγράψαμε εκτεταμένες ρηγματώσεις στους τοίχους, αποσάθρωση και αποκολλήσεις επιχρισμάτων, οξείδωση οπλισμού στην πλάκα οροφής ισογείου, αποφλοιώσεις και ενανθράκωση σκυροδέματος, κατεστραμμένα κουφώματα, φθορές σε μεταλλικά στοιχεία και υαλοστάσια», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Μπουγιούρης. «Όταν ένα κτίσμα είναι εκτεθειμένο σε τέτοιες καιρικές συνθήκες, η γήρανση έρχεται γρηγορότερα. Η αποκατάστασή του θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα», καταλήγει ο ίδιος.

Σιγοσβήνει ο φάρος σύμβολο του Αιγαίου-2
Εκτεταμένες ρηγματώσεις στους τοίχους, αποσάθρωση και αποκολλήσεις επιχρισμάτων είναι κάποια από τα προβλήματα που κατέγραψε το αρχιτεκτονικό γραφείο του Μηνά Μπουγιούρη και των συνεργατών του.

 

Πρωτοβουλίες για τη διάσωση του Φάρου 

Στο νησί έχουν αναληφθεί παράλληλες πρωτοβουλίες, προκειμένου να αποκατασταθεί ο Φάρος και να διασωθεί. Είναι ενδεικτική η προσπάθεια της Ομάδας Φίλων της Ιστορίας της Σύρου, με επικεφαλής τον δημοσιογράφο, Παναγιώτη Κουλουμπή. Η γνωριμία του πριν από χρόνια με τον Νίκο Σιδηρόπουλο, εγγονό του τελευταίου φαροφύλακα της Σύρου πριν από την κατάκτηση του νησιού από τους Γερμανούς, και οι ιστορίες που έμαθε από εκείνον, ζωντάνεψαν το ενδιαφέρον του για τη διάσωση του Φάρου.

«Στα μάτια μου ο Φάρος της Σύρου παύει να είναι ένας απλός, όμορφος, σβηστός και ξεχασμένος φάρος αλλά παίρνει διαστάσεις ζωντανού θρύλου. Αρχίζω να καταλαβαίνω πως δεν είναι ένα απλό κτίσμα που κανείς δεν ενδιαφέρεται για την τύχη του, αλλά ένα αληθινό σύμβολο», λέει στην «Καθημερινή» ο κ. Κουλουμπής.

«Αυτή τη στιγμή γίνονται πυρετώδεις διεργασίες ένταξης της διάσωσης του Φάρου στα ευρωπαϊκά προγράμματα ως νεότερου μνημείου».

Μαζί με τον Νίκο Σιδηρόπουλο, το 2014 ξεκινούν κάποιες δράσεις με σκοπό να κάνουν γνωστή την ιστορία του. Μεταξύ άλλων, εντάσσουν το σύνθημα «Σώστε τον Φάρο» σε μεγάλες αθλητικές και ναυτικές διοργανώσεις του νησιού, κάνουν επαφές με στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού και συντάσσουν κι εκείνοι μελέτη για την αναστήλωση και επαναλειτουργία του.

«Αυτή τη στιγμή γίνονται πυρετώδεις διεργασίες ένταξης της διάσωσης του Φάρου στα ευρωπαϊκά προγράμματα ως νεότερου μνημείου», αναφέρει ο κ. Κουλουμπής στην «Κ», εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι πληροφορίες του, σύντομα θα επιβεβαιωθούν.

Πρωτοβουλίες, έχει αναλάβει και ο καπετάνιος Μαμίδης, με σκοπό όπως λέει, να ευαισθητοποιήσει τους αρμόδιους – τον δήμο της Σύρου και το Πολεμικό Ναυτικό- για τη διάσωση του Φάρου. «Αν δεν επισκευαστεί σύντομα, κάποια στιγμή θα καταρρεύσει. Θα τοποθετήσουν ένα σίδερο στη θέση του με έναν φάρο εκεί να ανάβει και θα πάει χαμένο ένα κτίσμα το οποίο αποτελεί πολιτιστική κληρονομιά», λέει ο ίδιος.

Σιγοσβήνει ο φάρος σύμβολο του Αιγαίου-3
Η εξωτερική κατάσταση του Φάρου. Φωτ: Αρχείο αρχιτεκτονικού γραφείου Μηνά Μπουγιούρη και συνεργατών.

 

Σημείο αναφοράς

Με 360 μοίρες θέα, ο Φάρος της Σύρου «εποπτεύει» όλο το Αιγαίο. Για τον Συριανό καπετάνιο, αυτό το λιτό, «δωρικό» κτίσμα ήταν για τα χρόνια που ταξίδευε, σημείο αναφοράς. «Τα “μάτια” του έχουν δει πάρα πολλά. Χιλιάδες ιστιοφόρα και επιβατηγά, τότε και σήμερα. Παρότι βρισκόμαστε στην εποχή του GPS και των ηλεκτρονικών μέσων, ένας φάρος που φαίνεται από τόσο μακριά είναι πάντα χρήσιμος στη ναυσιπλοΐα. Για εμένα ήταν ένα σημείο αναφοράς με τα επιβατηγά που ταξίδευα, μέσα σε κακές καιρικές συνθήκες, με βροχές, με χιόνια, με φουρτούνες. Τον έβλεπα κι έλεγα ότι εκεί δίπλα είναι το λιμάνι της Σύρου, σε λίγο φτάνει το βαπόρι με ασφάλεια. Ήταν, δηλαδή, κι ένα σημείο παρηγοριάς για εμένα».

Για τον Μηνά Μπουγιούρη, τον πολιτικό μηχανικό από τη Σύρο, το στοίχημα είναι όχι μόνο να αποκατασταθεί, αλλά να μπορέσει σύντομα να ανοίξει και τις πόρτες του στους επισκέπτες.

«Η έννοια του Φάρου έχει τεράστια συμβολική σημασία στη σύγχρονη εποχή. Φωτίζει “σκοτεινούς δρόμους” που για τον καθένα είναι διαφορετικοί. Όταν μιλάμε για φάρους, μιλάμε για πηγές που φωτίζουν τον δρόμο μας. Είναι σημαντικό λοιπόν να ανοίξει στον κόσμο, να μπορέσει να γίνει επισκέψιμος και να λειτουργήσει ως μνημείο. Μακάρι να το καταφέρουμε».

Στοίχημα – Ελλάδα: Προβάδισμα νίκης για τον Ιωνικό

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Από το πρόγραμμα ξεχωρίζει ο τελικός του Λιγκ Καπ Αγγλίας, με τη φορμαρισμένη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και τη φιλόδοξη Νιούκαστλ να διεκδικούν το τρόπαιο.

Αξία υπάρχει στον άσο του Ιωνικού, στην αναμέτρηση με τον ΟΦΗ.

Εδώ θα βρεις κορυφαία προγνωστικα μπασκετ σημερα

  1. Ιωνικός – ΟΦΗ (16:00)

Την πρώτη τους ήττα με τον Γρηγορίου στον πάγκο υπέστησαν οι Νικαιώτες, στην έδρα του Παναιτωλικού, με 1-0, ακόμα και σε αυτό το ματς ήταν καλύτεροι από τον αντίπαλο. Στα τρία προηγούμενα δεν δέχτηκαν γκολ (2-1-0). Έχουν ανάγκη τους βαθμούς για να αποσπαστούν από την τελευταία δυάδα. Προβλημάτισε έντονα ο ΟΦΗ στο 0-3 από τον Άρη, πλέον δεν προλαβαίνει τα πλέι οφ, ενώ έχει και διψήφια διαφορά από τη ζώνη υποβιβασμού.

Θα παραταχθεί με σημαντικές απουσίες, οπότε θεωρούμε πως υπάρχει αξία στο 2.80 του Ιωνικού.

 

  1. Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ – Νιούκαστλ (18:30)

Τελικός του Λιγκ Καπ Αγγλίας, που ως είθισται διεξάγεται στο «Γουέμπλεϊ». Είναι «μονός» και σε περίπτωση ισοπαλίας στο 90λεπτο ακολουθεί παράταση και (αν χρειαστεί) πέναλτι. Στα ύψη η ψυχολογία της Γιουνάιτεντ μετά τη νίκη-ανατροπή επί της Μπαρτσελόνα και την πρόκριση στους «16» του Γιουρόπα Λιγκ. Η Νιούκαστλ με τη σειρά της θέλει να κατακτήσει ένα τρόπαιο που θα την φέρει στο προσκήνιο. Είναι πάντως σε πτωτική πορεία και από 3η στην Πρέμιερ έχει υποχωρήσει στην 5η θέση, αγνοώντας τη νίκη για 4 αγωνιστικές (0-3-1).

Θα ποντάρουμε στη φορμαρισμένη ομάδα του Τεν Χαχ και το 2.15.

 

Διαβάστε περισσότερα Προγνωστικά Στοιχήματος στο Foxbet!

Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις | 21+

Γαλήνη: Επίσκεψη από τους Κορδελάτους του Κουρουνοχωρίου

0

Η εκπομπή «Κουβέντα να γίνεται» του Action 24 συνδέθηκε σήμερα live με τη Γαλήνη της Νάξου ακριβώς την ώρα που την επισκέπτονταν, παίζοντας μουσική και χορεύοντας, οι Κορδελάτοι του Κουρουνοχωρίου!

Για το πανάρχαιο έθιμο του νησιού μας, το οποίο αναβιώνουν μικροί και μεγάλοι αυτήν την περίοδο κάθε χρόνο, μίλησε στην κάμερα ο Πρόεδρος της Ε.Α.Σ. Νάξου, Δημήτρης Καπούνης.
Δείτε το απόσπασμα:

Στοίχημα – Ελλάδα: Ντέρμπι στο “Καραϊσκάκη” με υπόσχεση γκολ

0
Στοίχημα
Στοίχημα

Σούπερ ντέρμπι απόψε (25/02) στο «Γ. Καραϊσκάκης», το προτελευταίο της κανονικής διάρκειας, στο φινάλε υπάρχει και το ΑΕΚ – Ολυμπιακός.

Τα καλύτερα νόμιμα Online casino live

Βαθμολογικά πιο σημαντικό είναι για τον Ολυμπιακό, που είναι στους -5β. από την κορυφή. Με νίκη μπαίνει γερά στο κόλπο, με «Χ» διατηρεί ελπίδες, με ήττα ζορίζει πολύ η κατάσταση γι’ αυτόν. Για τον Παναθηναϊκό είναι ευκαιρία να «ξεμπερδεύει» με έναν ανταγωνιστή. Αλλιώς και η ήττα πρώτο θα τον διατηρήσει, τουλάχιστον όσο εκκρεμεί η τύχη του αγώνα Ατρόμητος – ΑΕΚ.

Αγωνιστικά και οι δύο ομάδες μοιάζουν να είναι σε καλή κατάσταση. Ο Ολυμπιακός προέρχεται από δύο «μεγάλες» νίκες και γενικά το τελευταίο διάστημα διακρίνεται βελτίωση στο παιχνίδι του. Μοναδική παραφωνία η απόδοσή του στα ντέρμπι, με εξαίρεση αυτό του πρώτου γύρου στη Λεωφόρο, όπου ήταν πραγματικά πολύ καλός. Αρκεί αυτό το δείγμα για τον τόσο έντονο φαβοριτισμό του;

Και ο Παναθηναϊκός βγάζει βελτίωση και φαίνεται να αφήνει πίσω την «κοιλιά» που έκανε από την έναρξη του δεύτερου γύρου μέχρι πριν από λίγα ματς. ΟΚ ο Βόλος που έπαιξε στο τελευταίο ματς δεν είναι το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα, αλλά η δημιουργία φάσεων ήταν στον βαθμό που είχε στο καλό του διάστημα στον πρώτο γύρο. Έχει βοηθήσει πολύ η είσοδος του Μαντσίνι στην ενδεκάδα, αλλά κυρίως το ανέβασμα του Παλάσιος, του οποίου τα γκολ έχουν λείψει από τηνομάδα.

Εκτός από την απόδοση του διπλού, βγάζει… μάτι και αυτή του G/G. Ο Ολυμπιακός  βγάζει δυναμική εντός έδρας και διαθέτει τους παίχτες για να απειλήσει, αλλά και να σκοράρει. Αμυντικά όμως δεν πείθει σε καμία περίπτωση (ακόμα και από τη Λαμία δέχθηκε δύο καλές ευκαιρίες) και ο Παναθηναϊκόςγια να διεκδικήσει τις πιθανότητές του στο ματς πρέπει να ψάξει το γκολ.

*Ισχύουν Όροι & Προϋποθέσεις