Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 1034

Blue Star Ferries – Απεργία: Το βράδυ της Τετάρτης (08/03) αναχωρεί το Blue Star Naxos…

0

Η ΠΝΟ επισημοποίησε την απεργία των πλοίων αύριο Τετάρτη 8 Μαρτίου

Οπως είναι γνωστό ήδη το βράδυ της Τρίτης (07/03) θα έχουμε έκτακτη δρομολόγηση του Blue Star Paros προς Παροναξία…. Ενώ το Blue Star Naxos θα αναχωρήσει το βράδυ της Τετάρτης (23:00) για Παροναξία – Αμοργό (Αιγιάλη) και επιστροφή μέσω Δονούσας το πρωί της επόμενης ημέρας…

Αναλυτικά ο προγραμματισμός των πλοίων της Blue Star Ferries 

Σας ενημερώνουμε ότι λόγω της 24ης απεργίας της Π.Ν.Ο. την Τετάρτη 08/03/2023, τα δρομολόγια των πλοίων μας, θα διαμορφωθούν ως ακολούθως:

BLUE STAR DELOS
Τετάρτη 08/03/2023: Τα δρομολόγια του πλοίου από Πειραιά 07:25, για Πάρο-Νάξο-Θήρα-Ίο-Νάξο-Πάρο-Πειραιά, δεν θα πραγματοποιηθούν.

BLUE STAR PAROS
Τετάρτη 08/03/2023: Τα δρομολόγια του πλοίου από Πειραιά 07:30, για Σύρο-Τήνο-Μύκονο και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθούν.

BLUE STAR NAXOS
Τετάρτη 08/03/2023: Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την 23:00, για Πάρο 03:30 – 03:50, Νάξο 04:45 – 05:05, Αιγιάλη 06:50 – 07:05, Δονούσα 07:50 – 08:00, Νάξο 09:00 – 09:30, Πάρο 10:15 – 10:45, Πειραιά 15:00.

BLUE GALAXY
Τετάρτη 08/03/2023: Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την 23:59, για Σύρο 04:15-04:55, Πάτμο 09:15-09:55, Λέρο 11:05-11:45, Κάλυμνο 12:55-13:15, Κω 14:10-14:55, Ρόδο 18:15-20:00, Κω 23:15- 23:45, Κάλυμνο 00:40-01:00, Λέρο 02:10-02:40, Πάτμο 03:50-04:10, Πειραιά 12:30 και κατόπιν ως εγκεκριμένα.

ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ
Τετάρτη 08/03/2023: Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την 23:59, για Χίο 08:15-09:00, Μυτιλήνη 12:00 και κατόπιν ως εγκεκριμένα.

AERO & FLYINGCATS
Τα παρακάτω δρομολόγια των ταχυπλόων πλοίων δεν θα πραγματοποιηθούν:
Τετάρτη 08/03/2023:

  • Από Πειραιά 06:30 για Αίγινα και επιστροφή
  • Από Πειραιά 08:30 για Αίγινα-Αγκίστρι και επιστροφή
  • Από Πειραιά 10:00 για Πόρο-Ύδρα-΅Ερμιόνη-Σπέτσες-Π.Χέλι και επιστροφή
  • Από Πειραιά 09:30 για Αίγινα και επιστροφή
  • Από Πειραιά 10:40 για Αίγινα και επιστροφή
  • Από Πειραιά 11:30 για Αίγινα-Αγκίστρι και επιστροφή
  • Από Πειραιά 12:30 για Αίγινα-Αγκίστρι και επιστροφή
  • Από Πειραιά 13:00 για Πόρο-Ύδρα-Σπέτσες και επιστροφή
  • Από Πειραιά 14:40 για Αίγινα και επιστροφή
  • Από Πειραιά 16:30 για Αίγινα- Αγκίστρι και επιστροφή
  • Από Πειραιά 18:15 για Πόρο-Ύδρα-Ερμιόνη-Σπέτσες-Π. Χέλι

Πέμπτη 09/03/2023:
Από Π. Χέλι 05:50 για Σπέτσες-Ερμιόνη-Ύδρα-Πόρο-Πειραιά

BLUE HORIZON
Τετάρτη 08/03/2023: Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την 23:00, για Χανιά 07:00.

ΚΡΗΤΗ ΙΙ
Τετάρτη 08/03/2023: Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την 23:00, για Ηράκλειο 08:00.

Κάλεσμα αύριο (08/03) το πρωί (10:30) σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη πλατεία Πρωτοδικείου

0

Πενήντα επτά καρέκλες με κόκκινα γαρίφαλα έστεκαν για ώρα χθες άδειες έξω από το υπουργείο Μεταφορών, στέλνοντας το δικό τους εύγλωττο μήνυμα σε όσους συνετέλεσαν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα της προηγούμενης εβδομάδας.

Για αύριο έχουν ήδη προαναγγελθεί απεργιακές κινητοποιήσεις και πορείες διαμαρτυρίας από εργαζομένους και φοιτητές με το αίτημα της απονομής ευθυνών για το δυστύχημα στους εμπλεκομένους. Η ΑΔΕΔΥ μετατρέπει τη στάση εργασίας για την Ημέρα της Γυναίκας σε γενικευμένη κινητοποίηση. Η μία μετά την άλλη συνδικαλιστικές οργανώσεις δηλώνουν ότι θα δώσουν το «παρών» στο Σύνταγμα.

Μεταξύ αυτών η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), η ΟΛΜΕ, το Eργατικό Κέντρο Αθήνας, η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας κ.ά. Αιχμή του δόρατος αποτελεί το δυστύχημα στα Τέμπη, παράλληλα, ωστόσο, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις καταγγέλλουν και το περιεχόμενο πολυνομοσχεδίου που αφορά μεταξύ άλλων το Παιδοογκολογικό Κέντρο και την ΕΥΔΑΠ.

Στο μεταξύ, πορείες διαμαρτυρίας από φοιτητικούς συλλόγους και άλλες συλλογικότητες δρομολογούνται για την Τετάρτη σε όλη τη χώρα – από τη Φλώρινα μέχρι την Κεφαλονιά και την Αρκαδία.

Κάτι αντίστοιχο αναμένουμε και στη Νάξο..

Η Ελευθεριακή Πρωτοβουλία Νάξου προχώρησε χθες σε ανοιχτό κάλεσμα σε σωματεία, συλλόγους, συλλογικότητες και κατοίκους του νησιού για μια συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην απαξίωση της ανθρώπινης ζωής.

ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η ΚΑΚΙΑ Η ΩΡΑ, ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΑΤΥΧΗΜΑ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ

ΤΕΤΑΡΤΗ 08/03/2023 10.30πμ

Πλατεία Πρωτοδικείου, Χώρα Νάξου

Στοίχημα – Champions League: Οι Γερμανοί μπορούν το διπλό στο Λονδίνο

0

Η αναμέτρηση Τσέλσι – Ντόρτμουντ ξεχωρίζει από το πρόγραμμα της Τρίτης.

# «Στάμφορντ Μπριτζ» (41.837), Λονδίνο – Ωρα έναρξης:

# Πρώτο ματς: Ντόρτμουντ – Τσέλσι 1-0.

# Μοναδική φορά που συναντήθηκαν ξανά ήταν για τον πρώτο αγώνα, με νικήτρια την Ντόρτμουντ.

# Απολογισμό 12-7-7 έχει απέναντι σε ομάδες από τη Γερμανία η Τσέλσι, ενώ η Ντόρτμουντ στα τελευταία έντεκα ματς κόντρα σε ομάδες από την Αγγλία έχει μία νίκη, δύο ισοπαλίες και οκτώ ήττες.

Ανάλυση και tips από το Bet of the Day.

Δείτε επίσης: Τριπλή προσφορά* από τη Fonbet!

Τσέλσι

Απέτυχε για άλλη μία φορά να βρει δίχτυα και τώρα… τρέχει. Σε ένα σχετικά ισορροπημένο ματς, η Τσέλσι έμεινε πίσω στο σκορ στο 63’ από γκολ του Αντεγέμι. Έκτοτε κυριάρχησε, πίεσε ασφυκτικά κι έχασε σημαντικές ευκαιρίες και τελείωσε το ματς με 19 τελικές προσπάθειες. Ωστόσο, το 1-0 δεν άλλαξε κι έτσι οι «μπλε» χρειάζονται νίκη με τουλάχιστον δύο γκολ διαφορά για να προκριθούν. Το Σάββατο η ομάδα του Πότερ νίκησε με 1-0 τη Λιντς, βάζοντας τέλος σε ένα σερί έξι αγώνων χωρίς νίκη. Ο Φοφανά πέτυχε το νικητήριο τέρμα στο 53’, ανοίγοντας λογαριασμό με τη φανέλα των Λονδρέζων. Με αυτό τον τρόπο η Τσέλσι διατήρησε τη 10η θέση, φτάνοντας τους 34 βαθμούς.

Δείτε επίσης: Δωρεάν εγγραφή στο telegram για πολλά ταμεία με ένα κλικ

Ντόρτμουντ

Κέρδισε με 1-0 την Τσέλσι και έσπασε το σερί δέκα αγώνων χωρίς νίκη με αντίπαλο αγγλικές ομάδες. Είχε περισσότερες φάσεις μέχρι να βρει το γκολ, αν και το ματς ήταν ισορροπημένο όσον αφορά τις καθαρές ευκαιρίες. Από κόρνερ των φιλοξενούμενων η Ντόρτμουντ βγήκε στην αντεπίθεση με τον Αντεγέμι να διασχίζει το μεγαλύτερο μέρος του γηπέδου και με κούρσα που ξεκίνησε πίσω από το κέντρο να περνάει τον Έντσο Φερνάντεζ αλλά και τον Κέπα για να στείλει την μπάλα στα δίχτυα. Από τότε όπως ήταν λογικό, οι «μπλε» κυριάρχησαν αλλά η Ντόρτμουντ άντεξε και πήρε τη νίκη, η οποία της δίνει προβάδισμα πρόκρισης. Στην Bundesliga, οι Βεστφαλοί συνέχισαν τις νίκες κάμπτοντας την αντίσταση της ποιοτικής Λειψίας. Με πέναλτι του Ρόις στο 21’ και γκολ του Τσαν στο 39’, η ομάδα του Τέρζιτς πήρε ισχυρό πλεονέκτημα στο σκορ. Οι φιλοξενούμενοι μείωσαν στο 74’ αλλά δεν κατάφεραν να επιστρέψουν, με αποτέλεσμα η Ντόρτμουντ να πάρει την ένατη σερί νίκη της σε όλες τις διοργανώσεις και να παραμείνει στην ισοβαθμία με την πρώτη Μπάγερν.

Δείτε επίσης: Καθημερινά προγνωστικά στοιχήματος, μελετημένα, με επιτυχία. Σε ένα κλικ

Προγνωστικά

Με μόλις μία νίκη στα τελευταία έξι ματς και δύο στα τελευταία έντεκα, η Τσέλσι σίγουρα δεν μπορεί να δικαιολογεί τον φαβοριτισμό. Σίγουρα, η έδρα κι η ποιότητα στο ρόστερ της παίζουν σημαντικό ρόλο, όμως η τρομερή αστάθεια και το κακό κλίμα στην ομάδα μας απωθούν από το να την στηρίξουμε. Η Ντόρτμουντ μετά το Μουντιάλ μετρά 9/9, ακόμα κι αν δεν καταφέρει να κερδίσει και τώρα μπορεί να κάνει τη δουλειά και να πανηγυρίσει την πρόκριση.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο αλλά και περισσότερα προγνωστικά στο koubanezos.gr

Εκλογές: “Τελείωσε” ο Απρίλιος, οδεύουμε για τέλη Μαΐου

0
Εκλογές
εκλογές - eurokinnisi

Τη διαχείριση της ανείπωτης τραγωδίας σχεδιάζει το Μέγαρο Μαξίμου, καθώς μετά την ταυτοποίηση όλων των θυμάτων –πλην ενός– και τη μεταφορά των βαγονιών, η κυβέρνηση καλείται να πάει στην επόμενη φάση, που έχει να κάνει με τις απαντήσεις στα αίτια της τραγωδίας.

Στο πολιτικό σκέλος, στο Μέγαρο Μαξίμου δεν υπάρχει ακόμη καμία συζήτηση για το θέμα των εκλογών, όπως επανέλαβε ρητά και ο πρωθυπουργός στον τελευταίο «πρωινό καφέ». Το σενάριο ωστόσο της 9ης Απριλίου απομακρύνεται όλο και περισσότερο, καθώς το εθνικό πένθος θα συνεχιστεί «βουβά» έως την Παρασκευή, από τη στιγμή που έχουν «απαγορευθεί» κάθε κομματική και άλλη εκδήλωση.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως από την επόμενη εβδομάδα, με την τραγωδία πολύ πρόσφατη, ο πρωθυπουργός θα πρέπει να προκηρύξει εκλογές, αφού το συνταγματικό όριο εκπνέει στις 19 Μαρτίου, κάτι που μοιάζει αυτή την ώρα πολύ δύσκολο. Επιπλέον εικάζεται πως οι εκλογές σε ένα μήνα από τώρα, υπό το βάρος της τραγωδίας, θα είναι σχεδόν μονοθεματικές.

Αντίθετα, με το Πάσχα να μεσολαβεί, εάν οι εκλογές διεξαχθούν στις 14 ή 21 Μαΐου, με τις δεύτερες στις 2 Ιουλίου, θα υπάρξει ικανή χρονική απόσταση από το τραγικό συμβάν και εκτιμάται πως θα έχουν επιμεριστεί με δίκαιο τρόπο οι ευθύνες, αλλά και η κυβέρνηση θα μπορεί να έχει υλοποιήσει αυτά για τα οποία δεσμεύεται. Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις θα ληφθούν από την Παρασκευή και μετά.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

ΠΝΟ: Κι επίσημα αύριο (08/03) απεργία στα πλοία

0
Απεργία
Απεργία

Την κήρυξη 24ωρης απεργίας για την Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων που αναχωρούν από το λιμάνι του Πειραιά, αποφάσισε στη χθεσινή της συνεδρίαση η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με αφορμή τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

Η κινητοποίηση αρχίζει στις 00.01 τα ξημερώματα της Τετάρτης έως τις 24.00 της ίδιας ημέρας.

Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αναφέρει ότι η “στο πλαίσιο των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων της χώρας για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης Παν-Πειραϊκής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων που αρχίζει την ώρα 00.01 της 08-03-2023 ημέρα Τετάρτη και λήγει στις 24.00 της ίδιας ημέρας.”

Το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών απαιτεί την πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών της συγκρούσεως των δύο τρένων και την λήψη όλων εκείνων των μέτρων που απαιτούνται για ασφαλείς χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές και συγκοινωνίες.

#Να σημειώσουμε ότι το βράδυ της Τρίτης (07/03) υπάρχει έκτακτη δρομολόγηση του Blue Star Paros για Πάρο – Νάξο και επιστροφή μέσω Σύρου στον Πειραιά.

Lennart Neubauer: “Το καλύτερο μέρος στον κόσμο για freestyle windsurf είναι η Νάξος”

0

Στα 18 του έχει βρεθεί στην Αυστραλία, την Καραϊβική, τα Κανάρια νησιά και έχει κάνει την αδρεναλίνη μέρος της ζωής του. Ο Lennart Neubauer, το next big thing του Windsurf, αποκαλύπτει πως το καλύτερο μέρος από όλα είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του, η Νάξος.

Παιδί της θάλασσας από μικρός, που χρειάστηκε να περιμένει έναν χρόνο για να ζήσει το όνειρό του στο windsurf αφού… θα τον έπαιρνε ο άνεμος όπως του είπαν. Πλέον με τη σανίδα του πηγαίνει σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο Λέναρτ Νοϊμπάρουερ (όπως τον λέμε στα ελληνικά γιατί στα γερμανικά η προφορά μάλλον διαφέρει αρκετά) αγαπά το άθλημά του και τη Νάξο και με κάθε ευκαιρία το «φωνάζει».

Από μητέρα Γερμανίδα και μπαμπά Έλληνα, ο αθλητής της Red Bull Λέναρτ Νοϊμπάουερ είναι το νέο αίμα στο Windsurf.

Δεν θα μπορούσε να μείνει ποτέ στη Γερμανία και εξηγεί γιατί του αρέσει τόσο να λέει σε όλους πως η βάση του είναι η Νάξος: «Το νησί εμένα μου αρέσει πάρα πολύ, δεν μπορώ να φύγω δηλαδή. Θέλω να λέω πως η βάση μου είναι η Νάξος. Γυρνάω και τον κόσμο βέβαια και μου αρέσει και αυτό αλλά μου αρέσει και που γυρίζω στη Νάξο κάθε φορά. Μπορεί κάποιο εξάμηνο να πήγαινα στην Ισπανία για παράδειγμα, λόγω συνθηκών, αλλά προς το παρόν στα 18 μου δεν θα έλεγα πως σκέφτομαι να φύγω από τη Νάξο. Όπως και να έχει είμαι αρκετούς μήνες αλλού, λόγω αγώνων αλλά πάντα θέλω η βάση μου να είναι η Νάξος. Άλλωστε η Νάξος έχει εξαιρετικές συνθήκες για το άθλημα, είναι στο Τοπ5 του κόσμου θα έλεγα και δεν το ξέρει πολύς κόσμος αυτός. Αυτό, βέβαια, εμένα με βολεύει…»

«Την πρώτη φορά που πήγα να δοκιμάσω windsurfing, μου είπαν πως θα με έπαιρνε ο αέρας»

Αυτή η αστεία ιστορία, σήμανε την αρχή των πάντων για τον νεαρό Λέναρτ που παρ’ ότι στην πρώτη του προσπάθεια να δοκιμάσει το windsurf δεν βρήκε ανταπόκριση, πείσμωσε και επέστρεψε έναν χρόνο μετά αποφασισμένος να εξερευνήσει αυτή την περίεργη δραστηριότητα που είχε δει στις βόλτες του στο νησί.

«Για τα γενέθλια της μητέρας μου της έκαναν δώρο από το surf club της Νάξου έξι μαθήματα για αρχάριους. Το είχα δει εγώ το άθλημα, υπήρχε η περιέργεια δηλαδή. Η μαμά μου τότε δεν προλάβαινε να πάει στα μαθήματα, λόγω δουλειάς, οπότε μου είπε να πάω εγώ αν θέλω μιας και είχε δει πως είμαι περίεργος. Όταν πήγα όμως εκεί ήμουν 28 κιλά ενώ έπρεπε να είμαι κάπου στα 32 για να μπορέσω να ξεκινήσω. Μου είπαν πως θα με έπαιρνε ο αέρας και να πάω ξανά του χρόνου. Οπότε την επόμενη χρονιά πήγα την πρώτη μέρα που άνοιξε το club, έκανα πρώτο μάθημα περίπου έξι ώρες και από εκεί… κόλλησα. Τότε έκανα και μπάσκετ αλλά το σταμάτησα γιατί με κανένα άθλημα που είχα δοκιμάσει δεν είχα νιώσει αυτό που ένιωσα με τη θάλασσα και τον αέρα».

lennart

Ξεκίνησε, λοιπόν, με μία σανίδα και ένα μικρό πανί. Όσο μεγάλωνε και μάθαινε, τόσο μικρότερη γινόταν η σανίδα και η ίδιος γινόταν πιο δυνατός. Έναν χρόνο αργότερα, στα γενέθλιά του, πήρε δώρο τον πρώτο του εξοπλισμό ο οποίος μπορεί να ήταν μεταχειρισμένος αλλά τον έκανε τόσο χαρούμενο, που τότε αποφάσισε πως θα ακολουθήσει αυτή την πορεία. Το freestyle ήταν το στυλ που του άρεσε περισσότερο, αφού με τον Κωνσταντίνο Μπίσχινα που ήταν ο πρώτος του προπονητής έμαθαν αυτό και του άρεσε πολύ. Ψάχνοντας έναν καλό αγώνα, για να μαζέψει εμπειρία, πήρε και την πρώτη του διάκριση:

«Το 2015 πήρα στην Κροατία, δεν περίμενα να κερδίσω αλλά τελικά…! Ο αγώνας εκεί ήταν για αθλητές κάτω των 13 ετών, γνώρισα και φίλους εκεί και είμαστε μέχρι και σήμερα πολύ καλοί φίλοι. Οπότε θα έλεγα πως εκείνος ο αγώνας ήταν η αρχή μου. Πάντα ήμουν ανταγωνιστικός, μου άρεσε να κερδίζω και μου αρέσει αυτό το κομμάτι του αθλήματος δηλαδή. Και έβγαινε κάπως φυσικά σε εμένα όλο αυτό».

Μετά από την πρώτη «επαφή» με τη νίκη, ήρθαν σχεδόν σαν ντόμινο και αυτή τη στιγμή ήδη μετράει τέσσερα παγκόσμια χρυσά σε κατηγορίες Κ15, Κ16 και 17 καθώς και ένα χρυσό σε ευρωπαϊκό Freestyle Tour. Και πολλές φορές θα σκεφτεί πόσο τυχερός είναι που έτυχε να ζει στη Νάξο και να ξεκινήσουν όλα τόσο φυσικά επό εκεί.

«Αν είχα μεγαλώσει σε ένα νησί λίγο πιο δίπλα, στη Σαντορίνη για παράδειγμα που δεν έχει τόσο καλές συνθήκες, θα μπορούσα να μην έχω ανακαλύψει ποτέ αυτή τη μεγάλη μου αγάπη για το windsurf. Αν δεν το είχα ακολουθήσει νομίζω θα έκανα κάποιο άλλο άθλημα, επειδή είμαι ανταγωνιστικός. Ίσως να έκανα κολύμβηση ή κάτι άλλο μέσα στη θάλασσα, έτσι νιώθω».

Η θάλασσα δεν είναι πάντα ήρεμη, μπορεί να αγριέψει ανά πάσα στιγμή και το άθλημά σου είναι αρκετά extreme. Έχεις φοβηθεί ποτέ;

«Φόβο πραγματικό, να πω ότι θέλω να κάνω κάτι και επειδή με φοβίζει δεν θα το κάνω, δεν έχω νιώσει ποτέ. Έχω πάει δηλαδή και από τη Νάξο στην Πάρο, μόνος μου. Δεν είναι μακριά 20 λεπτά είναι, δεν είναι τρελό αλλά αν είσαι μες τη μέση της θάλασσας και βλέπεις ίσως ένα καράβι να έρχεται σκέφτεσαι: «Θα προλάβω να περάσει ή θα περάσει πρώτο;». Νιώθεις, δηλαδή, πως το περιβάλλον γύρω σου ελέγχει και έχει τη δύναμη κι εσύ είσαι μία κουκίδα μέσα στη θάλασσα. Όμως αυτή η αδρεναλίνη μου αρέσει, είναι μέρος του αθλήματος».

lennart

Η προπόνηση είναι όσο δύσκολη φανταζόμαστε;

«Ναι, υπάρχει αρκετή καταπόνηση. Κυρίως στις πολλές ώρες καταπονούνται τα γόνατα και όλες οι αρθρώσεις και γι’ αυτό χρειάζεται και πολλή προπόνηση εκτός νερού ώστε να συντηρούμαι και να μπορώ να κάνω το άθλημα όσο περισσότερο καιρό μπορώ. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το κάνω τώρα, να μαθαίνω το σώμα μου και να το συντηρώ, ώστε να μπορώ αργότερα να αντέχω, να είμαι fit και δυνατός. Και άλλα πράγματα είναι δύσκολα όπως τα μάτια μας που ενοχλούνται από το αλάτι ή και τα αυτιά μας μπορούν να πάθουν αυτό που λέμε «surfer’s ear» (σ.σ. Όταν νερό παγιδεύεται μέσα στο αυτί και μπορεί να οδηγήσει μέχρι και σε απώλεια ακοής)»

Ο τραυματισμός και η αποχή 14 μηνών

Αν και νεαρός σε ηλικία, έχει περάσει μία πολύ δύσκολη εμπειρία: αυτή του τραυματισμού. Και μάλιστα ο τραυματισμός του ήταν σοβαρός και τον άφησε τραυματισμένο για 14 μήνες. Για περισσότερο από έναν χρόνο δεν μπορούσε να κάνει αυτό που είχε μάθει να κάνει σε όλη του τη ζωή. Ένα «ψάρι» έξω από τα νερά.

«Το γόνατό μου έβγαλε ένα πρόβλημα τον Νοέμβριο του 2021. Για περίπου πέντε μήνες δεν μπορούσα να κάνω σερφ γιατί πονούσα, δεν είχαμε σωστή διάγνωση. Μετά, μέσω του μπαμπά μου, βρέθηκα σε έναν από τους καλύτερους ορθοπεδικούς στην Ελλάδα για να κάνω ένα περίπλοκο χειρουργείο. Μετά, μέσω της Red Bull, ήμουν τυχερός που μπόρεσα να πάω στο Red Bull Athlete Performance Center στην Αυστρία όπου έμεινα για περίπου 5 με 6 μήνες και έκανα αποθεραπεία. Αν δεν είχα αυτή τη δυνατότητα, μπορεί να μη βρισκόμουν εδώ αυτή τη στιγμή. Εκεί, μάλιστα, επειδή γνωρίστηκα και με ποδοσφαιριστές που ήταν τραυματισμένοι άρχισα να βλέπω και ποδόσφαιρο…

Πάντα νόμιζα πως εγώ δεν θα πάθω κάτι, όλοι τραυματίζονται αλλά εγώ δεν μπορώ να πάθω κάτι. Και με χτύπησε… κατακέφαλα τότε. Την είχα γλιτώσει πολλές φορές μικρότερος και κάπως είχε έρθει η ώρα να την πάθω μία και καλή. Ψυχολογικά ήταν η πιο δύσκολη χρονιά της ζωής μου και όχι επειδή πονούσα αλλά επειδή μια ζωή έκανα ένα πράγμα, και θεωρώ πως είμαι καλός σε αυτό, και μου το πήραν μέσα σε ένα δευτερόλεπτο. Δεν ένιωθα όπως πριν, δεν ένιωθα ότι ήταν σωστό αυτό που έκανα γιατί θεωρούσα πως έπρεπε να είμαι στο νερό αλλά το σώμα μου έλεγε «όχι». Έχουμε συζητήσει πάρα πολλές ώρες με τους ψυχολόγους της Red Bull για να μπορώ να καταλάβω ότι τότε ήταν ώρα για αποθεραπεία και πως πρέπει να γίνει σωστά για να μπορώ να επιστρέψω στο ίδιο επίπεδο. Αλλά για έναν αθλητή αυτό είναι πολύ δύσκολο, ειδικά αν κρατήσει έναν χρόνο. Έχει πολλά πάνω και κάτω, μία κακή μέρα και μία μετά καλή μέρα, μετά δύο εβδομάδες πίσω, μετά λίγη προπόνηση. Υπερβολικά δύσκολο. Όσα λεφτά και να μου έδιναν, που λέει ο λόγος, δεν θα περνούσα ποτέ ξανά κάτι τέτοιο. Από την άλλη, η εμπειρία αυτή μου δίνει πολλά για το μέλλον και αφού το πέρασα καταλαβαίνω πως καλύτερα που έγινα τώρα που είμαι μικρός παρά αργότερα που ίσως το σώμα μου δεν θα θεραπεύεται τόσο εύκολα.

Είναι λίγο δύσκολο να πεις στο μυαλό σου πως «τώρα είναι ΟΚ, δεν θα πάθεις κάτι» αλλά δεν μπορώ να περιγράψω πόσο χαίρομαι που θα βρίσκομαι ξανά στο community που ήμουν πριν. Κάποιους φίλους μου έχω να τους δω δύο χρόνια και χαίρομαι πολύ που θα το ζήσω ξανά».

lennart

Η ψυχολογία είναι το κλειδί για την επιτυχία στο σπορ σου;

«Ο μόνος που μπορεί να ευθύνεται αν κερδίσεις ή όχι είναι ο εαυτός σου. Μπορεί οι συνθήκες να μην είναι ιδανικές και κάποιος να βοηθήθηκε ας πούμε από τον αέρα αλλά πάντα εμείς ευθυνόμαστε, εμείς και ο εξοπλισμός μας που πρέπει να είναι καλός. Όμως είναι στα χέρια μου πως θα τρέξω αυτό τον αγώνα, δεν είναι ας πούμε σαν την ιππασία που η μισή προσπάθεια είναι του αλόγου. Γι’ αυτό και θα έλεγα πως το άθλημά μου συγκεκριμένα είναι 60-70% στο μυαλό και 30-40% στο σώμα. Και ο κόσμος δεν το ξέρει αυτό όμως στην ουσία το μυαλό μου δίνει την εντολή στο σώμα και έτσι εκτελείται μία φιγούρα. Και με βοηθάει πάντα αν το σκέφτομαι αυτό και γι’ αυτό μεγάλο μέρος της προπόνησής μου είναι το χαλάρωμα και το meditation. Μπορεί σε έναν αγώνα να έχω δέκα λεπτά ανάμεσα στις κούρσες μου και πρέπει μέσα σε αυτά τα λεπτά εγώ να δω πως θα φάω, πως θα πιω κάτι, πως θα χαλαρώσω, πως θα ετοιμαστώ, με ποιον τρέχω… Και αυτό το μαθαίνω ακόμη, γιατί είναι δύσκολο να το διαχειριστεί κανείς.

Όλοι αντιλαμβανόμαστε τον κίνδυνο, δεν είναι πως εγώ δεν τον αντιλαμβάνομαι. Απλά πρέπει όλοι οι αθλητές υψηλού επιπέδου να κάνουν πως ένας κίνδυνος δεν υπάρχει, γιατί αλλιώς δεν θα μπορέσουν να προσπεράσουν ένα συγκεκριμένο επίπεδο αλλά αυτό μπορεί να οδηγήσει και σε τραυματισμό. Όπως έγινε με εμένα, που ήμουν τραυματισμένος για 14 μήνες».

Αναφέρεσαι αρκετά συχνά σε φίλους από το άθλημα. Πως είναι η κοινότητά σας;

«Εκτός νερού είμαστε όλοι μαζί σαν μία οικογένεια, από όλες τις χώρες και όλες τις εταιρείες. Την ώρα του αγώνα, φυσικά, δεν υπάρχουν φιλίες αλλά έξω από το νερό ο ένας βοηθάει τον άλλο και δεν το βλέπω σε πολλά αθλήματα αυτό».

Λες πως στο άθλημα παίζει πολύ το να βλέπεις βίντεο και να τσεκάρεις κόλπα από εκεί. Πόσο σε βοήθησε εσένα αυτό;

«Όταν έψαξα windsurf freestyle το πρώτο βίντεο που μου έβγαλε κατά τύχη ήταν με τον Παγκόσμιο πρωταθλητή, στο Μπονέρ στην Καραϊβική, οπότε ό,τι και να έβλεπα ήταν το πιο υψηλό level, δεν μπορούσα να κάνω κάτι λάθος βλέποντας αυτό. Με βοήθησε πάρα πολύ. Επίσης, έβλεπα αυτό το μέρος και έλεγα πάντα πως θέλω να πάω εκεί γιατί υπάρχει λόγος που εκείνοι είναι τόσο καλοί. Και πήγα πράγματι μετά από έναν χρόνο, ήταν το πρώτο μου ταξίδι εκτός Ευρώπης. Και όταν πήγα εκεί, φτάνω στην παραλία και τους βλέπω… Και δεν μπορούσα να το πιστέψω, έλεγα στη μαμά μου να σκύψει και να μην κοιτάει, ήταν πολύ αστείο. Όταν τους γνώρισα όμως κατάλαβα πως είναι απλοί άνθρωποι και γνωριστήκαμε, βγάλαμε φωτογραφίες. Μου έκανε εντύπωση που ήταν σαν εμένα κι εσένα, τόσο απλοί γιατί σε άλλα αθλήματα δεν συμβαίνει. Δεν βλέπεις δηλαδή τον Ρονάλντο σε μία παραλία και μιλάτε…»

Lennart Neubauer seen during training in Athens, Greece on November 10, 2021. // SI202111150173 // Usage for editorial use only //

Υπάρχει κάποιο κόλπο που σε έχει δυσκολέψει πολύ;

«Διπλό forward δύο μπροστινές περιστροφές στον αέρα, από τις πιο δύσκολες φιγούρες που μπορεί να κάνει κάποιος και δυστυχώς στη Νάξο δεν έχει τέλειες συνθήκες γι’ αυτό το κόλπο. Θυμάμαι το δοκίμασα πρώτη φορά πέρυσι, στα Κανάρια νησιά, και στις πρώτες προσπάθειες βγήκα με… καρούμπαλα. Όμως όταν ξεκινήσω να κάνω τη φιγούρα, πρέπει να την τελειώσω δεν μπορώ να την αφήσω στη μέση στον αέρα γιατί θα χτυπήσω. Αλλά πριν δοκιμάσω, έπρεπε πρώτα να τη μελετήσω κι εγώ δεν το έκανα αυτό και πήγα με τη σκέψη: «Πάμε κι ό,τι γίνει». Αυτό είναι πολύ λάθος mentality, όπως έμαθα τότε αφού χτύπησα λίγο… (γέλια). Έβαλα μετά το κράνος μου, ρώτησα tips από τους σέρφερ που προπονούνται εκεί και μετά από τη δεύτερη ή τρίτη φορά που το δοκίμασα μου βγήκε μία μέτρα, θα έλεγα, εκτέλεση. Αλλά φαίνεται εκεί πως όλο αυτό είναι ψυχολογικό, είναι στο μυαλό γιατί θεωρητικά κάθε άνθρωπος μπορεί να κάνει ένα τέτοιο κόλπο αλλά πρέπει να το έχεις «ξεκλειδώσει» στο μυαλό πρώτα, να υπάρχει θέληση και σωστός τρόπος σκέψης».

«Το καλύτερο μέρος στον κόσμο για freestyle windsurf είναι η Νάξος»

Έχεις ταξιδέψει πολύ και έχεις κάνει αρκετούς αγώνες, σε διάφορα μέρη. Ξεχωρίζεις κάποιο που είναι το αγαπημένο σου για αγώνες;

«Για wave θα έλεγα στην Αυστραλία, που πήγα όταν ήμουν 14 ετών που ήταν το πρώτο μου ταξίδι χωρίς τους γονείς μου. Κάθε μέρα πηγαίναμε σε άλλο spot, με πήγαιναν απλά και έκανα ό,τι μου έλεγαν και ήταν παράδεισος γιατί δεν χρειαζόταν να κάνω τίποτα άλλο πέρα από σερφ. Μέχρι σήμερα πρέπει να είναι οι καλύτερες δύο εβδομάδες που έχω πάει ποτέ.

Για freestyle είναι ξεκάθαρα η Νάξος. Έχω πάει στην Καραϊβική, στα Κανάρια νησιά, Γερμανία, Δανία αλλά σαν τη Νάξο δεν έχω βρει πουθενά. Η προπόνηση μου είναι πιο εύκολη γιατί τα ρηχά νερά προστατεύονται και με διευκολύνει. Είναι ήρεμη η θάλασσα, δεν έχει πολλά κύματα και αυτό βολεύει για τα κόλπα. Είναι ένα μεγάλο μυστικό αυτό για το πως έμαθα πολλά κόλπα!»

«Αν έπρεπε να πω κάτι γιατί αξίζει να διαβαστεί θα έλεγα πως επειδή θεωρώ πως το windsurf θα άρεσε σε πάρα πολύ κόσμο και αν κάποιος έχει θάλασσα κοντά του να πάει να δοκιμάσει windsurf. Είτε είναι μικρός είτε μεγάλος, δεν υπάρχει όριο ηλικίας, και θα έλεγα απλά να το δοκιμάσουν γιατί θα τους κάνει ευτυχισμένους».

Ο νεαρός αθλητής βρίσκεται ξανά μακριά από το αγαπημένο του νησί. Προετοιμασία στη Νότια Αφρική και μετά αγώνες, και πάλι αγώνες και ακόμη περισσότερους αγώνες. Η λίστα παρακάτω μιλά από μόνη της και αξίζει, αν ποτέ τύχει αν δείτε έναν τέτοιο αγώνα ή αν βρεθείτε τον Ιούνιο στην Κρήτη, να ψάξετε τον Λενάρτ Νοϊμπάουερ ανάμεσα στις συμμετοχές.

Το πρόγραμμά του για το 2023:

07.04-10.04 – EFPT Bonaire (Καραϊβική)
20.04-30.04 – EFPT Neusiedlersee (Αυστρία)
07.06-11.06 – EFPT Vieste (Ιταλία)
21.06-25.06 – EFPT Crete (Ελλάδα)
01.07-09.07 – PWA Wave Gran Canaria (Ισπανία)
27.07-05.08 – PWA Freestyle Fuerteventura (Ισπανία)
05.08-13.08 – PWA Wave Tenerife (Ισπανία)
10.09-16.09 – PWA Youth Klitmøller (Δανία)
22.09-03.10 – PWA Sylt (Γερμανία)
04.10-08.10 – EFPT Geneva (Ελβετία)
12.10-15.10 – EFPT Prasonissi (Ελλάδα)

Πηγή: Gazzetta.gr – Photo Credit Τζίνα Σκανδάμη

Εκτακτο: Το “Blue Star Paros” αναχωρεί τα μεσάνυχτα της Τρίτης (07/03)

0
Blue Star Paros
Blue Star Paros

Τα μέλη της ΠΕΝΕΝ ανακοίνωσαν ότι την Τετάρτη 8 Μαρτίου θα υπάρξει απεργία πλοίων και η Blue Star Ferries άμεσα αντέδρασε.

Και το Blue Star Paros θα αναχωρήσει το βράδυ της Τρίτης (07/03) λίγο πριν τα μεσάνυχτα για την Παροναξία…

Ας δούμε την σχετική ενημέρωση:

Εκτακτο δρομολόγιο του πλοίου Blue Star Paros την Τρίτη 07/03/2023, ως ακολούθως:
Από Πειραιά 23:00 για Πάρο 03:30 – 04:00, Νάξο 04:55 – 13:00, Πάρο 13:55 – 14:25, Σύρο 15:40 – 16:00, Πειραιά 19:55.

Η καταστροφή των Βουρλών μέσα από το ημερολόγιο του δόκιμου σημαιοφόρου Αθ. Παπαβασιλείου

0

Πριν από λίγους μήνες (Νοε. 2022) κυκλοφορήθηκε από τις εκδόσεις Κυψέλη το μικρό σε μέγεθος αλλά σημαντικό πόνημα του συναδέλφου Κ. Κατσάπη Εν πλώ. Η καταστροφή της Σμύρνης μέσα από το ημερολόγιο ενός δόκιμου σημαιοφόρου, με κύριο θέμα του την καταστροφή της Σμύρνης, όπως αυτή αναπαριστάνεται μέσα από τις σελίδες του ημερολογίου ενός δόκιμου σημαιοφόρου του καταδρομικού ΕΛΛΗ, του (ιστορικού για τον Ελληνισμό) πλοίου, θύματος της άνανδρης εναντίον του ιταλικής επίθεσης στην Τήνο, το 1940.

Κείμενο: Μανόλης Σέργης (*)

Το ημερολόγιο συνέταξε κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής υπηρεσίας του ο Αθανάσιος Παπαβασιλείου (1900-1989), 22 ετών το 1922, ο οποίος ανέλαβε ως κύρια αποστολή του τις «άγριες εκείνες ημέρες» (ως μέλος του πληρώματος του ΕΛΛΗ) τις περιπολίες μεταξύ Αττάλειας και Μερσίνης. Φυσικά, το ημερολόγιο αυτό εντάσσεται στη σειρά των δεκάδων αντίστοιχων που έχουν συγγράψει έλληνες στρατιώτες στη Μ. Ασία (Κ. Κατσάπης, Εν πλώ, σ. 16).

Όμως ο συντάκτης του ημερολογίου δεν περιορίσθηκε στα της καταστροφής της Σμύρνης. Στις «γεμάτες αίμα» σελίδες του, ειδικά αυτές που περιγράφουν τα γεγονότα τα μετά την 31ηΙουλίου 1922, βρήκαν θέση και τα μαρτυρικά Βουρλά. Το γεγονός αυτό ήταν ο πρώτος λόγος που με παρακίνησε να συνθέσω το σύντομο παρόν άρθρο, με δεδομένη και γνωστή τη σχέση μας ως Ναξιωτών με τον συγκεκριμένο τόπο των αλησμόνητων πατρίδων μας, και δη των Φιλωτιτών…

Ο άλλος παρωθητικός λόγος ήταν η καταγωγή του δόκιμου σημαιοφόρου Παπαβασιλείου και η σχέση του με τη Νάξο. Γεννήθηκε στην Πάρο και ήταν γιος του Δημητρίου Παπαβασιλείου, αδελφού του «δικού μας» Σωκράτη Αθ. Παπαβασιλείου, του γνωστού γερουσιαστή, μεταλλειολόγου, εξαίρετου πολιτικού ανδρός, ευεργέτη της Νάξου και συζύγου της Έλλης Σοφικίτου. [Ο ενδιαφερόμενος για περισσότερα βιογραφικά στοιχεία του συγγραφέα του ημερολογίου μπορεί να ανατρέξει στην εργασία του οτρηρού και αειθαλούς ιστορικού της Πάρου κ. Νίκου Αλιπράντη, στο τελευταίο τεύχος (168, Ιαν.-Μάρτιος 2023) των Παριανών, σελ. 41 κ.ε.].

Σταχυολογώ από τα δραματικά περιγραφόμενα:

«Αυτά που θα προσπαθήσω να διηγηθώ σήμερα [2 Σεπτ. 1922, Παρασκευή] είναι τόσο αποτρόπαια, τόσο τραγικά, τόσο άγρια, τόσο φρικιαστικά, ώστε όχι μόνον είναι απολύτως αδύνατον να παρασταθούν (…), αλλά και από εκείνους ακόμα, οι οποίοι με τα ίδια των τα μάτια τα είδαν, με τα ίδια των τ’ αυτιά τα άκουσαν, και από εκείνους είναι τόσο δύσκολο να πιστευθούν…» (σ. 71). Μοιάζουν δηλαδή σαν ένα θανάσιμο εφιάλτη, σαν ένα φοβερό όνειρο…: «Με αίμακαι όχι με μελάνι θα έπρεπε τα όσα είδα σήμερα να γράψω, γιατί και γεμάτα από αίμα είναι σε όλας τας λεπτομερείας των…» (ό.π.).

Η πληροφορία για την καταστροφή των Βουρλών έφθασε στο πλοίο το προηγούμενο βράδυ: Πρόσφυγες από την παραδομένη στη φωτιά πόλη είχαν καταφύγει στο απέναντι ευρισκόμενο Εγγλεζονήσι (αρχαία Δρυμούσα),[1] σε κάποιον από τους τρεις οικισμούς του, δεν αναφέρει ποιον.

Η εντολή προς τον κυβερνήτη του ΕΛΛΗ (που περιπολούσε στην περιοχή) ήταν να μεταβούν στο νησάκι και να προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια στους δυστυχείς ξεριζωμένους. Παρά τις δυσκολίες, το πρωί κατάφεραν να προσορμισθούν στο Εγγλεζονήσι. Το πλοίο, μολονότι έπλεε κοντά στην ξηρά με σβησμένα τα φώτα, έγινε αντιληπτό από τους εχθρούς και εβλήθη με πυροβόλα, επειδή φωτιζόταν «από τις τεράστιες φωτιές της καιομένης Σμύρνης, η οποία και χθες όλην την νύκτα εξακολουθούσε να φωτίζῃ το στερέωμα σαν πελωρία νεκρική λαμπάς, και των επίσης παραδεδομένων στις άγριες φλόγες Βουρλών» (ό.π.). «Δυνατή» πένα ο Παπαβασιλείου, και μόνον από αυτήν την σκηνή…

Από το σημείο αυτό αρχίζει η περιγραφή όσων είδε και άκουσε ο Παπαβασιλείου για την καταστροφή των Βουρλών. «Δύο χιλιάδες γυναικόπαιδα ήταν ριγμένα στις βάρκες και στην παραλία, ρακένδυτα, μισοπληγωμένα, προ τριών ημερών νηστικά» (σ. 72).

Εμμένει ιδιαίτερα στην περιγραφή της πείνας τους, νιώθει τελικά υπερήφανος που αυτός και οι συμπολεμιστές του «…δώσαμε στην μητέρα ψωμί για να ταΐσῃ το μισοπεθαμένο παιδάκι της, εδώσαμε στον γέρο νερό για να σβύσῃ την πυρκαϊά που έκαιγε τα σωθικά του!…» (ό.π.).

Αλλά και στην περιγραφή των συναισθημάτων των δυστυχών ανθρώπων, από τους οποίους άλλος έκλαιγε τη μητέρα του κατακρεουργημένη εμπρός στα μάτια του, άλλος το καμμένο ζωντανό παιδί του, άλλη τον σκοτωμένο άνδρα και τα παιδιά της, άλλος την ατιμασμένη κόρη του, άλλοι για τις τραγικές τελευταίες στιγμές της γειτονικής Σμύρνης. Να μερικές από την καιόμενη «βασίλισσα της Ανατολής»: «Μητέρες έπεφταν με τα παιδιά τους στη θάλασσα για να γλιτώσουν, και επνίγοντο σφιχταγκαλιασμένες μ’αυτά! Άνδρες εσκότωναν τις γυναίκες τους για να μην τις ατιμάσῃ σε λίγο ο κατακτητής…» και απελπισμένοι έδιδαν αμέσως μετά οι ίδιοι τέλος στη ζωή τους (σ. 75).

«Είναι τόσο πολλά (…) όσα μάς διεκτραγωδούσαν, ώστε θα έπρεπε να εξαντλήσω πολλήν ακόμη ώρα και τόμους ολόκληρους από χαρτί για να τα περιλάβω όλα» (σ. 76). Αρκούμαι κι εγώ σ’ αυτήν την (ενδεικτική) δική μου αναπαράσταση των γραφομένων του Παπαβασιλείου, τα οποία έχουν αποτυπωθεί με μια θαυμαστή όντως εκφραστική δεινότητα.

Στη συνέχεια, την επομένη, Σάββατο πρωί της 3ης Σεπτεμβρίου, επειδή το πλήθος των προσφύγων Βουρλιωτών ήταν αδύνατον να χωρέσει στα επιταχθέντα καΐκια και στα διατεθέντα αντιτορπιλλικά, και παρέμεναν ακόμη πολλοί στην παραλία «με το βλέμμα της αγωνίας του θανάτου (…), [το] προερχόμενο από τον φόβο μήπως τους εγκαταλείψουμε έξω και παραμείνουν απροστάτευτοι στα αιμοβόρα νύχια των Τσετών, αναγκασθήκαμε να τους πάρουμε στο καράβι μας μέσα…» (σ. 77). Τους υπολογίζει στα 800 άτομα. Όμως επειδή το ΕΛΛΗ έλαβε διαταγή να σπεύσει στον Τσεσμέ, όπου κατά πληροφορίες οι Τούρκοι μετέφεραν πυροβολικό για να χτυπήσουν τη Χίο (στην οποία είχε μετακομισθεί ο ελληνικός στρατός), φοβούμενοι πως δεν θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ενδεχόμενη μάχη με τόσες άμαχες ψυχές επάνω στο κατάστρωμα, «αναγκασθήκαμε εσπευμένως να μεταφέρουμε και πάλι τους πρόσφυγας μεόλας των τας αποσκευάς σε δύο αντιτορπιλλικά, τα οποία έπεσαν δίπλα μας γι’ αυτόν τον σκοπό» (σ. 78). Και διασώθηκαν κι αυτοί τελικά…

Κάποιοι ίσως να ήταν Ναξιώτες; Να συνυπήρξαν με τον Παπαβασιλείου; Να δέχθηκαν τις αβραμιαίες προσφορές σε είδη πρώτης ανάγκης και σε περιποιήσεις των ανδρών του πλοίου του;

Ο τελευταίος λόγος για τον οποίο ασχολήθηκα με το ημερολόγιο του Παπαβασιλείου ήταν να θυμίσω στους συναδέλφους δασκάλους και φιλολόγους (αλλά και σε κάθε σκεπτόμενο συμπατριώτη, αναγνώστη του NaxosPress) ότι κείμενα όπως τα ημερολόγια ή οι επιστολές απλών στρατιωτών και αξιωματικών από τα πεδία της μάχης, οι αυτοβιογραφίες, κ.ά. αποτελούν πολύτιμες πηγές για τη Λαογραφία, αφού την επιστήμη που διακονώ την ενδιαφέρει, πρωτίστως, ΚΑΙ το τι πρεσβεύει ο απλός λαός για τα ιστορικά πράγματα. Όσοι συνάδελφοί μου έχουν στα σεντούκια τους υλικό όπως το παραπάνω, ας μην το αφήσουν αναξιοποίητο…

Ας ιδούν το θέμα και ως έκφραση τιμής προς τους απόντες οικείους τους…

Επιθυμώ να υπενθυμίσω επίσης την εποικοδομητική συμβολή που μπορούν να έχουν οι συνάδελφοί μου εκπαιδευτικοί στην καταγραφή και τη μελέτη της Προφορικής Ιστορίας ιστορικών (κυρίως) γεγονότων, αλλά και άλλων στοιχείων της καθημερινότητας του ναξιώτη λαϊκού ανθρώπου. Η Προφορική Ιστορία, η «από τα κάτω» Ιστορία,[2] δηλαδή η από τον λαό δημιουργούμενη, συγκροτείται από τις προσωπικές μαρτυρίες των ανθρώπων που ΒΙΩΣΑΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ένα ιστορικό γεγονός (την Κατοχή, την απελευθέρωση της Νάξου, το μεταπολεμικό πολιτικό κλίμα, τη Χούντα, ένα τραγικό κοινωνικό γεγονός από την καθημερινότητα του χωριού τους). Τονίζω ότι μαρτυρίες Προφορικής Ιστορίας συνιστούν  και οι αφηγήσεις που περιγράφουν το πώς βίωσαν οι απλοί άνθρωποι ο,τιδήποτε αφορά και επηρεάζει την καθημερινή τους ζωή. Αλλά οι μεγάλης ηλικίας άνθρωποι σιγά-σιγά λιγοστεύουν…

Η Προφορική Ιστορία δέχθηκε, όπως αντιλαμβάνεσθε, κριτική, κατηγορήθηκε για υποκειμενισμό. Σας διαβεβαιώνω πάντως ότι η στροφή των ανθρωπιστικών επιστημών κατά τις τελευταίες δεκαετίες προς τη μελέτη του Εαυτού, στη μελέτη της υποκειμενικότητας, η μετάβαση από τη μελέτη του συλλογικού προς αυτήν του ατομικού (από το γενικό στο ατομικό), κάνουν την μελέτη των πραγμάτων πολύ ενδιαφέρουσα (βλ. και Κ. Κατσάπης, Εν πλώ…, σ. 14). Πολύ παλαιότερα, επίσης, θυμίζω, με αφορμή την αναφορά μου στην υποκειμενικότητα των λαϊκών αφηγήσεων, ότι η «πανίσχυρη» Ιστορία, ως ένα αφήγημα όμως κι αυτή, αμφισβητήθηκε έντονα (από το 1990 κ.ε.), αποδομήθηκε ἐν μέρει, όταν νεότεροι ιστορικοί έκαναν λόγο ακόμη και για το αδύνατον της ιστορικής γνώσης. Κατά τη θεωρία τους, νόημα στο εκάστοτε μελετώμενο θέμα εισάγουμε εμείς.[3]

Να το πω πιο απλά: Πόσες Ιστορίες (όχι βιβλία, απόψεις θεωρητικές εννοώ, ελληνικές και ξένες) υπάρχουν για τον Ελληνικό Εμφύλιο;

Η Ιστορία, δηλαδή, αντιμετωπίζεται ως λογοτεχνικό τεχνούργημα, αφού η σύγχρονη επιστημολογία (αντιπαρα)θέτει στην θετικιστική αντίληψη του ιστορικού γεγονότος την «φαντασιακή ανακατασκευή» του έργου του ιστορικού∙[4] το όριο ανάμεσα στη μυθοπλασία και στο γεγονός έχει διαβρωθεί στη μεταμοντέρνα εποχή μας.

Ο Hayden White[5] από το 1974 ήδη (άρα μεταβαίνουμε ακόμη πιο πίσω χρονικά) μίλησε για την Μεταϊστορία, όταν ασχολήθηκε με τους μεγάλους ιστορικούς του 19ου αι., οι οποίοι υπήρξαν ταυτοχρόνως και μεγάλοι συγγραφείς.

Καλή Σαρακοστή

(*) Μανόλης Γ. Σέργης – Ομότιμος Καθηγητής του Δ. Π. Θράκης

[1]Βλ. την εργασία του Γ. Γιαγκάκη, Μνήμη Εγγλεζονησίων κόλπου Σμύρνης, Νέα Σμύρνη 2002.

[2]Βλ. J. Sharpe, «History from below», στο P. Burke (ed.), New perspectives in historical writing, Pennsylvania University Press, Pennsylvania 2001, 25-42.

[3]RichardEvans, «Πρόλογος: Τι είναι Ιστορία; – Σήμερα», στο DavidCannadine (ed.), Τι είναι Ιστορία σήμερα;,μτφρ. Κ. Αθανασίου, Νήσος, Αθήνα 2007, 32-33.

[4] Paul Ricoeur, Η αφηγηματική λειτουργία, μτφρ. Βαγγ. Αθανασόπουλος, Καρδαμίτσα, Αθήνα 2000, 59.

[5]Hayden White, «The historical text as literary artifact», Clio 3 (1974), 277-303.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Νίκη με +31 πόντους και αφιέρωση στους νεκρούς των Τεμπών

0

Ασταμάτητος..

Εχει βρει ρυθμό ο Πανναξιακός ΑΟΚ και τρέχει με … εκατό. Το άσχημο ξεκίνημα (0-5 νίκες) αποτελεί παρελθόν και μετά από 19 αγωνιστικές έχει θετικό ρεκόρ (10-9 νίκες) που εάν αφαιρέσουμε το 0-5, είναι σε τροχιά πρωταθλητισμού.

Τελευταίο θύμα για την ομάδα των Βάβουλα – Ονάσογλου, η ομάδα του Χαλανδρίου. Με 31 πόντους (88-57) και η 6αδα είναι στα χέρια της ομάδας της Νάξου. Επόμενος αντίπαλος; Ο Κρόνος στον Αγιο Δημήτριο. Ομάδα με βαριά φανέλα αλλά για τους “Μπλε” όλα είναι στα χέρια τους…

Να σημειώσουμε ότι αυτή φορά η selfie των παικτών του Πανναξιακού ΑΟΚ ήταν λίγο διαφορετική. Με δύο φανέλες στα χέρια (5 και 7) σχημάτισαν τον αριθμό “57” και αφιέρωσαν τη νίκη στα αδικοχαμένα πρόσωπα της πρόσφατης τραγωδίας στα Τέμπη.  Οπως και αμέσως μετά το τζάμπολ κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή.

Αναλυτικά, η αναμέτρηση με βάση την σελίδα sportcyclades.gr  

Στο αγωνιστικό κομμάτι οι γηπεδούχοι ξεκίνησαν δυναμικά προηγούμενοι στο 1ο δεκάλεπτο με 23-9 , απέκτησαν διαφορά που έφτασε μέχρι και τους 17 πόντους όμως οι φιλοξενούμενοι έδειξαν “σφυγμό” μειώνοντας στους 12 και μένοντας ζωντανοί στο παιχνίδι (σκορ ημιχρόνου 43-31)

Στο 3ο δεκάλεπτο ο Πανναξιακός “πατησε γκάζι” και με καλές επιθετικές επιλογές και ενέργεια στην άμυνα , ανέβασε τη διαφορά στους 22 πόντους βάζοντας υποθήκη νίκης.

Στο τελευταίο δεκάλεπτο οι φιλοξενούμενοι δεν κατάφεραν να βγάλουν αντίδραση και έτσι ο Πανναξιακός με την ψυχολογία υπέρ του έφτασε σε μια μεγάλη και δίκαιη νίκη με σκορ 88-57.

ΔΕΚΑΛΕΠΤΑ: 23-9, 43-31, 66-44, 88-57

Διαιτητές: Καψαρίδης, Σίμα
ΠΑΝΝΑΞΙΑΚΟΣ (Βάβουλας): Πολίτης, Ντοπέσι 2, Λάσκαρης, Ρούζιος 2, Χάχαλος 7, Πουρνάρας 3, Μάκαρης 13 (2), Καραγκιολίδης 12 (1), Δημάκος 10, Σίμοβιτς 22, Μυλωνάς 1, Ψαρόπουλος 16 (2).
ΧΑΛΑΝΔΡΙ (Στεφανάκης): Αθανασιάδης 5, Ανδρουλάκης, Καφαντάρης, Δημητριάδης 11, Σταμίρης 13, Τσακίρης 1, Φιλόπουλος 8, Λάτσης, Φωτόπουλος 19 (1).

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της 19ης αγωνιστικής:
Πανναξιακός – Χαλάνδρι 88-57
Πορφύρας – Εργοτέλης 59-67
ΚΑΟ Μελισσίων – Κρόνος Αγίου Δημητρίου 81-80 παρ.
Αναγέννηση – Πεντέλη 61-57
Ηλιούπολη – Πέρα 72-67
Κορωπί – Άρης Νίκαιας 64-57

Η επόμενη αγωνιστική (20η -12/03)

ΑΟΚ Χαλάνδρι – ΑΟΦ Πορφύρας
Κρόνος Αγίου Δημητρίου – Πανναξιακός
Άρης Νίκαιας – Μελίσσια
Εργοτέλης – Αναγέννηση
Πεντέλη – Ηλιούπολη
Πέρα – Κορώπι

 

ΠΕΝΕΝ: Δεμένα (08/03) τα πλοία στον Πειραιά

0

«Το έγκλημα που συνέβη στον σιδηρόδρομο, αναδεικνύει όλα όσα τονίζουμε για τη Ναυτιλία», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) η οποία ζητά μια σειρά από μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την ασφάλεια τόσο των επιβατών όσο και των εργαζόμενων στη ναυσιπλοΐα.

Στο πλαίσιο αυτό, κήρυξε 24ωρη απεργία για την Τετάρτη 8 Μαρτίου, σε ό,τι αφορά τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά.

Παράλληλα, ενημέρωσε ότι θα ακολουθήσουν και περαιτέρω κινητοποιήσεις ως αντίδραση για την τραγωδία των Τεμπών.

Τονίζεται δε “οι ζημιές, οι μηχανικές βλάβες, οι προσκρούσεις, οι προσαράξεις, οι φωτιές και πολλά ακόμη σε συνδυασμό με την έξαρση των ατυχημάτων και δυστυχημάτων στους εργασιακούς χώρους στη Ναυτιλία φέρνουν στο προσκήνιο τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας, την ανεπάρκεια στους ελέγχους, την κακή συντήρηση των πλοίων και το πλέον ανησυχητικό είναι ότι η ακολουθούμενη πολιτική όλων των κυβερνήσεων οι οποίες μειώνουν την οργανική σύνθεση των πλοίων δημιουργώντας συνθήκες υπερεργασίας, εντατικοποίησης και εργασιακής εξουθένωσης των Ναυτεργατών που αυτά με την σειρά τους οδηγούν σε κινδύνους για την ασφάλεια των Ναυτεργατών, των επιβατών και των πλοίων”.

Καλό είναι πάντως να επικοινωνήσετε με τα τουριστικά γραφεία για την ορθότερη ενημέρωση και διευκρινήσεις.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση από την ΠΕΝΕΝ 

Η χώρα μας και η εργατική της τάξη θρηνεί το χαμό 57 ανθρώπων που έγιναν θυσία στο βωμό μιας διαχρονικής εγκληματικής πολιτικής η οποία απαξίωσε τα δημόσια ΜΜΜ και είτε τα παρέδωσε σε επιχειρηματικούς ομίλους είτε στο όνομα της μείωσης του κόστους εξαπέλυσε ένα πογκρόμ διώξεων εναντίον των εργαζομένων αφήνοντας τεράστια κενά στην ασφαλή τους επάνδρωση, κατακρεούργησαν τις οργανικές θέσεις μετατρέποντας τα σε ανασφαλή και επικίνδυνα μέσα συγκοινωνίας για το λαό μας!

Αυτά ακριβώς είναι τα συμπεράσματα που αναδεικνύονται από το πολύνεκρο και τραγικό δυστύχημα των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη.

Πέντε μέρες μετά από αυτό το προδιαγεγραμμένο έγκλημα ο λαός και οι εργαζόμενοι βρίσκονται στους δρόμους του αγώνα σε όλη τη χώρα καταδικάζοντας μια πολιτική η οποία στο όνομα κόστους – κέρδους διαμόρφωσε τις συνθήκες για αυτή την απερίγραπτη τραγωδία.

Μαζί με αυτό καταδικάζουν την καταστροφική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και όλοι μαζί απαιτούμε εδώ και τώρα να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι για αυτό το έγκλημα και παράλληλα να θωρακιστούν τα ΜΜΜ σύμφωνα με τις θέσεις και προτάσεις των εργαζομένων.

Το έγκλημα που συνέβη στο σιδηρόδρομο αναδεικνύει αυτό που επαναλαμβανόμενα τονίζει η ΠΕΝΕΝ και αφορά και την Ναυτιλία.

Οι ζημιές, οι μηχανικές βλάβες, οι προσκρούσεις, οι προσαράξεις, οι φωτιές και πολλά ακόμη σε συνδυασμό με την έξαρση των ατυχημάτων και δυστυχημάτων στους εργασιακούς χώρους στη Ναυτιλία φέρνουν στο προσκήνιο τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας, την ανεπάρκεια στους ελέγχους, την κακή συντήρηση των πλοίων και το πλέον ανησυχητικό είναι ότι η ακολουθούμενη πολιτική όλων των κυβερνήσεων οι οποίες μειώνουν την οργανική σύνθεση των πλοίων δημιουργώντας συνθήκες υπερεργασίας, εντατικοποίησης και εργασιακής εξουθένωσης των Ναυτεργατών που αυτά με την σειρά τους οδηγούν σε κινδύνους για την ασφάλεια των Ναυτεργατών, των επιβατών και των πλοίων.

Η ΠΕΝΕΝ στήριξε και στηρίζει τους αγώνες των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο και σε όλα τα ΜΜΜ και θεωρεί ότι οι διεκδικήσεις τους αποτελούν αναπόσπαστο μέρος και των δικών μας αιτημάτων για ασφαλείς συγκοινωνίες στη θάλασσα!

Στα πλαίσια αυτά στηρίζουμε και συμμετέχουμε στην 24ωρη Παμπειραϊκή απεργία που αποφάσισε το Ε.Κ Πειραιά (μαζί με εκατοντάδες ακόμη συνδικαλιστικές οργανώσεις) παλεύοντας για τα ίδια αιτήματα και στόχους!

Απορρίπτουμε τα κροκοδείλια δάκρυα της κυβέρνησης και τα συγγνώμη κατόπιν εορτής, τα οποία επιστρατεύονται επικοινωνιακά για τον κατευνασμό της οργής και αγανάκτησης του λαού μας!

Μαζί με όλα τα παραπάνω στην απεργία μας διεκδικούμε:

# Μέτρα και ουσιαστικούς ελέγχους για την ασφαλή εργασία των Ναυτεργατών.

# Συμμετοχή των Ναυτεργατικών σωματείων με θεσμοθετημένο ρόλο σε όλους τους τομείς των πλοίων με κορυφαίο την εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας.

# Υπογραφή ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με ουσιαστικές αυξήσεις.

# Κατάργηση των αντεργατικών νόμων που μειώνουν τις συνθέσεις και δημιουργούν συνθήκες πρόκλησης νέων ατυχημάτων – δυστυχημάτων.

Τέμπη

«Προδιαγεγραμμένο έγκλημα και οι ένοχοι γνωστοί, ποτάμι να τους πνίξει να γίνει η οργή».

Έναρξη απεργίας Τετάρτη 00:01 και λήξη 24:00.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

Υ.Γ. Εντός της ημέρας θα υπάρξει νεότερη ανακοίνωση για την απεργιακή μας συγκέντρωση.