Πέμπτη, 7 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1007

Σχεδόν 1000 άτομα παρακολούθησαν τα 4 επιδοτούμενα σεμινάρια του Επιμελητηρίου Κυκλάδων το 2023

0

Τους 1000 πλησίασαν οι συμμετέχοντες στα 4 επιδοτούμενα σεμινάρια αναβάθμισης δεξιοτήτων και πιστοποίησης γνώσεων, που υλοποίησε μέσα στο 2023 το Επιμελητήριο Κυκλάδων.

Πιο συγκεκριμένα, 982 άτομα από 22 νησιά των Κυκλάδων παρακολούθησαν τα σεμινάρια αναβάθμισης δεξιοτήτων, ενώ συνολικά το ποσό της επιδότησης για όλους τους ωφελούμενους έφτασε τις 860.000€. Οι ωφελούμενοι ανήκαν σε τρεις κατηγορίες, των αυτοαπασχολούμενων, των εργαζομένων και των εποχικά εργαζόμενων.

Οι 982 ωφελούμενοι χωρίστηκαν σε 58 τμήματα 10 ειδικοτήτων, ενώ για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε κατάρτιση σε ειδικότητες τεχνιτών.

Τα προγράμματα αυτά πραγματοποιήθηκαν με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο των Ενεργειών Συμβουλευτικής, Κατάρτισης και Πιστοποίησης Δεξιοτήτων

  • «Αναβάθμιση Προσόντων εργαζομένων στις Περιφερειακές Ενότητες των Κυκλάδων» ΟΠΣ 5053956
  • «Αναβάθμιση προσόντων εργαζομένων στις Περιφερειακές Ενότητες των Κυκλάδων μέσω δράσεων Κατάρτισης & Πιστοποίησης» ΟΠΣ 5074788
  • «Ανάπτυξη δεξιοτήτων καινοτομίας εργαζομένων και αυτοαπασχολούµενων στις Περιφερειακές Ενότητες των Κυκλάδων» ΟΠΣ 5053959

  • «Συμβουλευτική, Κατάρτιση και Πιστοποίηση εργαζομένων όλων των παραγωγικών κλάδων της οικονομίας για τη συμμετοχή τους στις διαρθρωτικές αλλαγές της οικονομίας στο Νότιο Αιγαίο» ΟΠΣ 5047757

Οι συμμετέχοντες επιμορφώθηκαν στις ακόλουθες ειδικότητες:

  • Ειδικός Συστημάτων Ηλεκτρονικής Προώθησης Εταιρικής Παρουσίας – Social Media Marketing
  • Ειδικός συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου e-commerce
  • Στέλεχος βελτιστοποίησης παραγωγικής διαδικασίας & παρασκευαστικής πρακτικής σε τρόφιμα, ποτά & αγροδιατροφικά προϊόντα
  • Στέλεχος διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας
  • Στέλεχος εξαγωγικού / διεθνούς εμπορίου
  • Στέλεχος Εστίασης – Διοίκησης μονάδων εστίασης
  • Στέλεχος περιβαλλοντικής διαχείρισης
  • Τεχνίτης Εργαλειομηχανών
  • Τεχνίτης Σωληνουργός
  • Υπάλληλος Υποδοχής / εξυπηρέτησης & Εξυπηρέτηση πελατών και ανάδειξη τουριστικής εμπειρίας

Από τα σεμινάρια αναβάθμισης δεξιοτήτων και πιστοποίησης γνώσεων οι 982 ωφελούμενοι έλαβαν συγκεντρωτικά 860.000€, ενώ συμμετοχή υπήρξε από κάθε περιφερειακή ενότητα νησιών των Κυκλάδων.

 

Ο αριθμός ωφελουμένων ανά περιφερειακή ενότητα νησιών:

Άνδρος: 38

Μήλος: 28

Τήνος: 84

Μύκονος: 33

Σαντορίνη – Σίκινος – Φολέγανδρος – Ανάφη: 142

Σύρος – Κέα – Κύθνος: 450

Πάρος – Αντίπαρος: 59

Νάξος – Αμοργός – Μικρές Κυκλάδες: 148

Αμοργός – Τέμπη : Το μήνυμα από τα παιδιά του Γυμνασίου (με Λυκειακές Τάξεις)

0

“Σήμερα τα παιδιά του Γυμνασίου Αμοργού μαζί με όλους όρθιοι απέναντι στην κατάντια ενός κράτους που σκοτώνει τα παιδιά του”…. .

Εκδήλωση μνήμης των θυμάτων του πολύνεκρου δυστυχήματος των Τεμπών διοργανώθηκε χθες Τετάρτη 28 Φεβρουρίου, ακριβώς ένα χρόνο μετά, στις 12 το μεσημέρι στη Χώρα Αμοργού, έναντι του Δημαρχείου Αμοργού από δεκάδες κατοίκους του νησιού.

Το “παρών” έδωσε μεγάλος αριθμός Αμοργιανών μεταξύ των οποίων παιδιά, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, το Γυμνάσιο-Λύκειο Αμοργού, εργαζόμενοι και εκπρόσωποι του Δήμου, των τοπικών κοινοτήτων, συλλόγων και φορέων.

Με το σύνθημα «Δικαιοσύνη στα θύματα των Τεμπών» η Αμοργός ύψωσε τη φωνή της προς συμπαράσταση των οικογενειών των χαμένων, ζητώντας ταυτόχρονα την απόδοση της δικαιοσύνης για τη μη συγκάλυψη των υπευθύνων και τη λήψη μέτρων για τη βελτίωση των υποδομών.

Σε κλίμα συγκίνησης ακούστηκαν συνθήματα καθώς κι ένα-ένα τα ονόματα των 57 ψυχών που μετέβαιναν στη μοιραία αμαξοστοιχία όπως και η καθηλωτική ομιλία στη Βουλή της κυρίας Μαρίας Καρυστινού, προέδρου του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων των Τεμπών.

Η κοινωνία της Αμοργού μαζί με την υπόλοιπη Ελλάδα υπόσχεται να μην ξεχάσει τις τραγικές απώλειες, ούτε να επιτρέψει να συμβεί κάτι τέτοιο στο μέλλον.

Γιατί όπως έγραψαν και οι μαθητές του Γυμνασίου-Λυκείου Αμοργού δανειζόμενοι τα λόγια του ποιητή Τάσου Λειβαδίτη «Καμιά φορά το σφύριγμα ενός τρένου μες τη νύχτα έχει κάτι απ΄την αιώνια αναχώρηση –ίσως να μη ξημερώσει πια».

Υ.Γ: Και μια λεπτομέρεια στην Αμοργό οι καμπάνες χτυπάνε στην αρχή πένθιμα και μετά διπλοκάμπανα όταν ο νεκρός θα θαφτεί εκτός νησιού. Σήμερα χτύπησαν όπως όταν έχει κηδεία στο νησί.

Με πληροφορίες από τη σελίδα amorgos-news.gr

 

Μάρκος Καφούρος: “Να λαμβάνεται υπόψη σε κάθε νομοσχέδιο η έννοια της νησιωτικότητας”

0

Για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που αφορά τους όρους αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές, μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής ο βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ Μάρκος Εμμ. Καφούρος.

«Καθώς προέρχομαι από νησιωτική περιοχή όπου ζω εκεί, για εμάς τους νησιώτες είναι μεν σημαντική η ανάπτυξη, αλλά εξίσου σημαντική είναι η προστασία των ακτών, των θαλασσών, του περιβάλλοντος καθώς και η ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών μας!», τόνισε χαρακτηριστικά ο βουλευτής Κυκλάδων και υπογράμμισε τους τρεις βασικούς άξονες του σχεδίου νόμου που είναι:

  • Η προστασία του αιγιαλού και της παραλίας.
  • Η διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των ακτών και η ανεμπόδιστη πρόσβαση των πολιτών σε αυτές.
  • Η συμβολή του με τον αποδοτικότερο και συνάμα βιώσιμο τρόπο στην Εθνική Οικονομία.

Στη συνέχεια της ομιλίας του αναφέρθηκε στις πολλές θετικές ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου, το οποίο όπως είπε, «ξεκαθαρίζει πράγματα, ενισχύει τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα και μπαίνουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερες δικλείδες ασφαλείας προκειμένου να τηρούνται οι κανόνες».

Ο κος Καφούρος τόνισε για ακόμη μία φορά την ανάγκη να λαμβάνεται υπόψη σε κάθε νομοσχέδιο η έννοια της «νησιωτικότητας», ενώ πρότεινε και συγκεκριμένες βελτιώσεις όπως, μεταξύ άλλων:

  • Ειδική μέριμνα και αυξημένη προστασία για τα πολύ μικρά νησιά. Ως προς τον σκοπό αυτό, να δοθεί μεγαλύτερη αρμοδιότητα στους νησιωτικούς Δήμους.
  • Για την παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών, να απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη των δήμων και όχι απλά να γνωμοδοτούν.
  • Να συμπεριληφθεί οπωσδήποτε εκπρόσωπος του οικείου Δήμου στην επιτροπή για τον καθορισμό του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού

Ακολουθεί το βίντεο της ομιλίας:

https://collab.parliament.gr/bitrix/tools/disk/focus.php?objectId=173019&cmd=show&action=showObjectInGrid&ncc=1

Γενική διακοπή ηλεκτροδότησης σε Σαντορίνη και Θηρασιά την Κυριακή 3 Μαρτίου

0
Σαντορίνη - ΔΕΔΔΗΕ -  Διακοπή ρεύματος
Σαντορίνη - ΔΕΔΔΗΕ

Λόγω αναγκαίων τεχνικών εργασιών της ΔΕΗ Α.Ε. στον Σταθμό Παραγωγής Θήρας, το Π/Κ ΔΕΔΔΗΕ Θήρας ενημερώνει για την αναγκαστική γενική διακοπή ηλεκτροδότησης που θα προκύψει από τις εν λόγω εργασίες στο ηλεκτρικό σύστημα νήσων Θήρας και Θηρασίας την ΚΥΡΙΑΚΗ 03 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 από τις 07:00 πμ. μέχρι τις 11:00 πμ.

Οι εργασίες ενδέχεται να ολοκληρωθούν νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα.

Για το λόγο αυτό οι εσωτερικές σας εγκαταστάσεις θα πρέπει να θεωρούνται ότι ευρίσκονται συνεχώς υπό τάση.

Σας ενημερώνουμε ότι πληροφόρηση για τις προγραμματισμένες προσωρινές διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος παρέχεται κι από την ιστοσελίδα της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. (www.deddie.gr).

Από το Πρακτορείο Θήρας

Ακτοπλοϊκή σύνδεση της νήσου Σύρου με την Κρήτη ζητά ο Σύλλογος Κρητών Σύρου

0

Με επιστολή του προς τον αρμόδιο Υπουργό ο Σύλλογος Κρητών Σύρου αναφέρεται στο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σύρου με την Κρήτη.  Τα μέλη του Συλλόγου κάνουν λόγο για μεγάλη ταλαιπωρία και επιπλέον κόστος και ζητούν η επιστολή να τεθεί ως θέμα στο συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και να γίνει γνωστή στα μέλη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

κ. Χρήστο Στυλιανίδη

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Δια της παρούσης επιστολής, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας ένα κρίσιμο ζήτημα που αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση  της νήσου Σύρου με την Κρήτη και την ταλαιπωρία που υφιστάμεθα κάθε φορά που πρέπει να ταξιδέψουμε από και προς την Κρήτη.

Προκείμενου λοιπόν να μεταβούμε προς την Κρήτη ακτοπλοϊκώς θα πρέπει , να μεταβούμε από την Σύρο στον Πειραιά , σε ένα ταξίδι διάρκειας τεσσάρων ωρών , και κατόπιν να επιβιβαστούμε στα πλοία που αναχωρούν προς του λιμένες των Χανίων και του Ηράκλειου.

Κάτι τέτοιο μας δημιουργεί τεράστια ταλαιπωρία, άλλα και αυξάνει πάρα πολύ το κόστος μεταφοράς, δεδομένου ότι μια τετραμελής οικογένεια θα πρέπει να δαπανήσει περισσότερα από 500 €, αφού καλείται να εκδώσει 8 ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Πολλές δε από τις δίκες μας οικογένειες για επαγγελματικούς και προσωπικούς λογούς  χρειάζεται να μετακινηθούν ακόμη και κάθε μήνα προς την Κρήτη, το οποίο κάτι τέτοιο έχει καταστεί αδύνατον πλέον, δεδομένου της σημερινών οικονομικών συγκυριών.

Κύριε υπουργέ,

για πάρα πολλά χρόνια,  μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 2000, υπήρχε απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών μας με Κρήτη σε ετήσια βάση, με πλοίο που ένωνε το Ηράκλειο με τις Κυκλάδες,  τις Σποράδες και την Θεσσαλονίκη.

Το 2018 η γραμμή αυτή ξεκίνησε και πάλι για μόλις δυο μήνες του καλοκαιριού, και από τότε δεν έχει γίνει κάποια δρομολόγηση πλοίου από οποιαδήποτε ακτοπλοϊκή εταιρία.

Ζητούμε την άμεση επαναφορά του συγκεκριμένου δρομολογίου, και την προκήρυξη της συγκεκριμένης γραμμής στον διαγωνισμό με τις γραμμές σύμβασης δημοσίας υπηρεσίας, ούτως ώστε να δοθεί κίνητρο δρομολόγησης πλοίου, για να υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης των Κυκλάδων και της πρωτεύουσας των Κυκλάδων με την Κρήτη άλλα και την Μακεδονία, ένα δρομολόγιο που θα διευκολύνει τόσο τους μονίμους κάτοικους του χειμώνα, όσο και την τροφοδοσία των καταστημάτων μας, που προκειμένου να τροφοδοτηθούν με προϊόντα της Κρήτης καλούνται να καταβάλουν τεράστιο κόστος μεταφορικών μέσω του Πειραιά.

Επιπλέον θεωρούμε πάρα πολύ σημαντική την συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση, τόσο για εμάς τους κάτοικους της Σύρου, όσο και σε επίπεδο σύνδεσης πανελλαδικά, μιας και η συγκεκριμένη γραμμή θα ενώσει τέσσερις περιφέρειες της χωράς μας με πλοίο, ενισχύοντας σημαντικά της τοπική οικονομία των νησιών και της Βορείου Ελλάδας.

Είμαστε βέβαιοι ότι θα εξετάσετε με πολύ σοβαρότητα το αίτημά μας και θα δώσετε λύση σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε πολλά χρόνια τώρα.

Παρακαλούμε πολύ άνω επιστολή να τεθεί ως θέμα στο συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και να γίνει γνωστή στα μέλη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

 

Νοσοκομείο Σύρου – Νάξου: Ερχονται προσλήψεις ειδικευμένων γιατρών

0
Νοσοκομείο Σύρου
Νοσοκομείο Σύρου

Ερχονται προσλήψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. Και η εικόνα για το Νοσοκομείο Σύρου – Νάξου;

Στην έγκριση προκήρυξης θέσεων ειδικευμένων ιατρών του κλάδου Ε.Σ.Υ. προχώρησε την Τετάρτη το υπουργείο Υγείας για την κάλυψη επί θητεία θέσεων σε Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας της χώρας.

Για το Γενικό Νοσοκομείο Σύρου προκηρύσσεται μία θέση Επιμελητή Α’ Εσωτερικής Παθολογίας, μία θέση Επιμελητή Α’ Καρδιολογίας και μία θέση Επιμελητή Α’ Ψυχιατρικής.

Για το Νοσοκομείο Κέντρο Υγείας – Νάξου προκηρύσσεται μία θέση Επιμελητή Α’ στην ειδικότητα της Ακτινολογίας και μία θέση Επιμελητή Β’ στην ειδικότητα της Χειρουργικής.

Σύμφωνα με την απόφαση του υφυπουργού, Μάριου Θεμιστοκλέους, η προκήρυξη θα έχει δημοσιευθεί το αργότερο μέχρι 6 Μαρτίου, με προθεσμία υποβολής αιτήσεων μέχρι 12 Μαρτίου.

Δείτε την σχετική απόφαση (σε μορφή pdf)

prokirixi-giatroi

 

 

Η Νέα Αριστερά Κυκλάδων σχετικά με το Νομοσχέδιο για τις παραλίες

0

Το νομοσχέδιο που ψηφίζεται αυτές τις μέρες στη Βουλή αναδεικνύει για μια ακόμα φορά πώς η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται το δημόσιο χώρο, τα δημόσια αγαθά και το δημόσιο συμφέρον.

Παραδίδει τον αιγιαλό και την παραλία σε περαιτέρω εμπορευματοποίηση στο όνομα της οικονομικής ανάπτυξης και καταπατά ακόμα και τα λίγα στίγματα κοινοχρησίας των δημόσιων αγαθών.

Παραδίδει ακόμα και τις “απάτητες” παραλίες του δικτύου των περιοχών Natura, βορά στην ιδιωτική εκμετάλλευση, αφού δίνει τη δυνατότητα παραχώρησης του 30% της έκτασής τους, απλώς με κοινή υπουργική απόφαση. Η παραχώρηση σε ιδιωτικά συμφέροντα δεν εξαιρεί υπό προϋποθέσεις ούτε τους αρχαιολογικούς χώρους, αλλά ούτε και παραλίες μικρότερες των 4 μέτρων και των 150 τ.μ., ενώ το πλαίσιο των λεγόμενων στρατηγικών επενδύσεων παραμένει άθικτο και ισχύουν αναλλοίωτες οι παρεκκλίσεις.

Επιπλέον η μεταφορά ουσιωδών αρμοδιοτήτων από την αυτοδιοίκηση στο κεντρικό κράτος και παρά την πλήρη υποστελέχωση των κρατικών υπηρεσιών όπως οι Κτηματικές Υπηρεσίες, αποδεικνύει το πώς αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση της ΝΔ την αποκέντρωση και την περιφερειακή ανάπτυξη. Προφανώς οι δήμοι θα πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο στα ζητήματα των παραχωρήσεων, αφού βεβαίως έχουν θεσμοθετηθεί οι όροι προστασίας του αιγιαλού και της παραλίας με όρους κοινοχρησίας και να διασφαλίζονται ως δημόσια αγαθά, όπως προβλέπει και η συνταγματική διάταξη.

Η κυβέρνηση, προκειμένου να προλάβει τις  αντιδράσεις που ενδεχόμενα θα υπάρξουν το ερχόμενο καλοκαίρι (καλοκαίρι ευρωεκλογών) παρουσιάζει ένα νομοσχέδιο που σκοπό έχει την αύξηση της εκμετάλλευσης και όχι την προστασία του δημόσιου χαρακτήρα των ακτών.

Η απαράδεκτα μικρής διάρκειας διαβούλευση, δεδομένου τόσο του μεγάλου όγκου, όσο και του τεχνικού περιεχομένου, μας στερεί την δυνατότητα της ουσιαστικής συμμετοχής σε αυτή, βασικό συνταγματικό δικαίωμα των πολιτών, σύμφωνα και με οδηγία της Ε.Ε.

Η μεταφορά  αρμοδιοτήτων στις κτηματικές υπηρεσίες, λόγω της υποστελέχωσής τους, θα δυσκολέψει, αντί να διευκολύνει, τους ελέγχους.

Οι παραλίες, ως κοινό αγαθό προστατεύονται από το σύνταγμα και ως τέτοιο δε θα πρέπει να τυγχάνει οικονομικής υπερεκμετάλλευσης. Για αυτό η έννοια της κοινοχρησίας θα έπρεπε να αναφέρεται ρητά στο νομοσχέδιο.

Συγκεκριμένα προτείνουμε :

  • Να μην καταργηθεί το ήδη ανεπαρκές σε καιρό  κλιματικής κρίσης ελάχιστο όριο προστασίας των 30 μέτρων παραλίας. Σε Γαλλία και Γερμανία ξεπερνά τα 100 μ. η αδόμητη ζώνη από το όριο του αιγιαλού.
  • Αρμοδιότητες ελέγχου και εφαρμογής του νόμου να υπάγονται στους δήμους, γιατί αυτοί έχουν γνώση των περιοχών και , παρά την υποστελέχωσή τους, μπορούν να εφαρμόζουν το νόμο πιο άμεσα.
  • Οι δήμοι πρέπει να αποφασίζουν ποιες παραλίες θα παραχωρούνται  προς εκμετάλλευση και ποιες θα χαρακτηρίζονται «απάτητες», δηλαδή  θα εξαιρούνται από παραχωρήσεις σύμφωνα με τα ειδικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά τους.
  • Η απόσταση τοποθέτησης ομπρελών από το κύμα πρέπει να αυξηθεί στα 6 μ. ιδιαίτερα στις Κυκλάδες λόγω των υψηλών κυματισμών.
  • Περιορισμός στον αριθμό παραχωρήσεων που θα μπορεί να έχει κάθε παραχωρησιούχος.
  • Παραλίες μικρότερες των 500 μ. να εξαιρούνται από παραχωρήσεις. Ειδικοί όροι ΜΟΝΟ για όμορες επιχειρήσεις.
  • Το όμορο να μην εφαρμόζεται εάν μεσολαβεί άλλη ιδιοκτησία.
  • Να προβλεφθεί όριο ηχορύπανσης όπως σε κάθε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος.
  • Να αφαιρείται η παραχώρηση εφόσον για 2 φορές παραβιάζονται τα όρια του παραχωρούμενου χώρου. Όχι στην ανοχή της παράβασης κατά 50%.
  • Να αυξηθεί το ποσοστό που θα εισπράττουν οι δήμοι στο 80%.

 Με το νομοθέτημα που παρουσιάζει η κυβέρνηση, εκτός των προαναφερθέντων, δεν επιλύει και άλλα δύο  βασικά προβλήματα που αναδείχθηκαν στις περσινές κινητοποιήσεις στις Κυκλάδες: την επικάλυψη αρμοδιοτήτων και την υποστελέχωση των υπηρεσιών.

Σαντορίνη: Δωρεά 12 Η/Υ και ενός πολυμηχανήματος στο Δημοτικό Σχολείο Οίας

0

Πραγματοποιήθηκε η παράδοση 12 ηλεκτρονικών υπολογιστών με ενός πολυμηχανήματος στο Δημοτικό Σχολείο Οίας.  Η δωρεά ήταν του οργανισμού Rotary Santorini Oia οι οποίοι με αυτόν τον τρόπο συνέβαλαν στην βελτίωση του εξοπλισμού του σχολείου.

Παρόντες στην παράδοση ο Αντιδήμαρχος παιδείας Νίκος Κατσίπης και ο διευθυντής του σχολείου Αντώνης Μπουντώλας.

Εκ μέρους του οργανισμού οι : Ραχήλ Τοπαλίδου, Αρσένιος Μούτσος, Ιωακείμ Αλαφούζος, Αλαφούζου Ιωάννα, Ντελάκης Γιάννης και Γιάννης Δρόσος.

Ευχαριστούμε θερμά για τη προσφορά τους.

Γενική Συνέλευση και εκλογές για την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας – Ποιο είναι το νέο Δ.Σ

0

Πραγματοποιήθηκε η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, όπου:

1. Ενημερώθηκαν τα μέλη επί των πεπραγμένων του έτους 2023.

2. Παρουσιάστηκε η έκθεση της εξελεγκτικής επιτροπής για την οικονομική διαχείριση 2023.

3. Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός έτους 2024, και

4. Εξελέγη τριμελής εξελεγκτική επιτροπή για τον έλεγχο διαχειρίσεως 2024.

Στη συνέχεια έγινε εκλογή ανάδειξης του νέου Διοικητικού Συμβουλίου. Τα εκλεγέντα μέλη είναι:

Κουμπενάς Γεώργιος / Πρόεδρος

Κανακάρης Νικόλαος / Αντιπρόεδρος

Ευσταθίου Ιωάννης / Αντιπρόεδρος

Βερναρδάκης Δημοσθένης / Γενικός Γραμματέας

Γκάζικας Βασίλειος / Ταμίας

Μέλη (με αλφαβητική σειρά): Αλμπέρτης Σπυρίδων Βενετόπουλος Διογένης Γεωργίου Ιερώνυμος Ζολώτας Σπυρίδων Λάμπρος Μιχαήλ Μπέκος Δημήτριος Πολυχρονόπουλος Ιωάννης Αναπληρωματικό Μέλος: Καλής Κυριάκος

Ο επανεκλεγείς πρόεδρος της Ενώσεως κ. Γεώργιος Κουμπενάς, στην ομιλία του στα Μέλη ανέφερε:

«Αγαπητοί Συνάδελφοι, Θα ήθελα κατ’ αρχάς να συγχαρώ όλους για την εκλογή σας στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεώς μας. Είμαι βέβαιος ότι, με την εμπειρία που έχουμε στα ποικίλα θέματα που αφορούν τον κλάδο αυτόν του θαλάσσιου τουρισμού, θα συνεχίσουμε τον αγώνα, σύμφωνα με τα προγράμματα δράσης, ώστε να μπορέσουμε να επιτύχουμε την επίλυση θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο, προκειμένω για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πλοίων αλλά και των διαχειριστριών εταιρειών, σύμφωνα πάντα με τις εξελίξεις της εποχής, την τεχνολογική ανάπτυξη και αυτά που επιβάλλει η ελεύθερη αγορά στον Διεθνή στίβο.

Γνωρίζετε ότι, στη σύνθεση των Μελών της Ενώσεώς μας, περιλαμβάνονται εκπρόσωποι από όλους τους χώρους δραστηριότητας, που συμβάλλουν στην λειτουργία του πολυδιάστατου αυτού κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού – την κρουαζιέρα. Το γεγονός αυτό, συνδράμει τα μέγιστα στην λειτουργία του όλου μηχανισμού που ξεκινάει από τις διαχειρίστριες εταιρείες και επεκτείνεται στην λειτουργία των πλοίων, την εξυπηρέτηση αυτών, καθώς και των εκατομμυρίων επιβατών – τουριστών που μεταφέρονται με αυτά, στους 50 προορισμούς – λιμένες της Χώρας.

Σήμερα, που ζούμε δύσκολες καταστάσεις, ένεκα των γεγονότων στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και της κλιματικής κρίσης, επιβάλλεται η προετοιμασία για κάθε ενέργεια, προκειμένου για την αντιμετώπιση προβλημάτων που δημιουργούνται. Με μεγάλη ικανοποίηση, διαπιστώνεται η συνεχιζόμενη εγγραφή νέων μελών. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, διότι βοηθά σε μία στενότερη συνεργασία με όλους τους Φορείς που ασχολούνται με το αντικείμενο, προκειμένου για την επίτευξη των κοινών μας στόχων.

Η προσπάθειά μας, για τη θέσπιση καθεστώτος προσέλκυσης των κρουαζιεροπλοίων, προκειμένου να επιστρέψουν στο Εθνικό Νηολόγιο, είναι πάντα στις προτεραιότητες. Σας συγχαίρω και πάλι όλους σας για την εκλογή, εύχομαι υγεία και δύναμη, ώστε να συνεχίσουμε το έργο της Ένωσης για το καλό του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού που εκπροσωπούμε. Ευχαριστώ.»

“Πράσινη” Μετάβαση: Τι ζητούν οι ακτοπλοίοι

0
Πλοία - Απεργία
Πλοία - Απεργία

Τη χρηματοδότηση επενδύσεων απανθρακοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου, την επικαιροποίηση της λιμενικής διακυβέρνησης και υποδομών, τη ναυτική εκπαίδευση και την εφαρμογή δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας της ακτοπλοΐας, απαρίθμησε ως προτεραιότητες για να μπορέσει ο κλάδος να κάνει με επιτυχία το επόμενο βήμα προς όφελος του επιβατικού κοινού, των μεταφορικών επιχειρήσεων, των εργαζομένων του κλάδου αλλά και των μετόχων, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Διονύσιος Θεοδωράτος.

Οι προτάσεις του συνδέσμου συνοψίζονται κυρίως σε τέσσερις θεματικές ενότητες εφαρμογής δέσμης μέτρων αντιμετώπισης των άμεσων προκλήσεων της ακτοπλοΐας:

• Χρηματοδότηση των επενδύσεων απανθρακοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου. Η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στόλου, καθώς ακόμη αναμένουμε να ανοίξουν κύκλοι χρηματοδότησης.

• Επικαιροποίηση της λιμενικής διακυβέρνησης και υλοποίηση των λιμενικών υποδομών στήριξης της πράσινης μετάβασης.

• Η ναυτική εκπαίδευση και προσέλκυση των νέων για στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων και ευρύτερα της ναυτιλίας μας.

• Εφαρμογή δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας, όπως:

Ισότιμη αντιμετώπιση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου με τις διεθνείς και εσωτερικές γραμμές των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με ανάλογες πολιτικές όπως και άλλων κρατών της Ε.Ε.

Διατήρηση του ΦΠΑ 13% στους επιβάτες, καθώς και η επέκτασή του στα Ι.Χ. αυτοκίνητα από 1.1.2025.

Ο επαναπροσδιορισμός των όρων και προϋποθέσεων των προκηρύξεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας –μίσθωσης πλοίων– για την εξυπηρέτηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας.

Κανονισμός αρχών και λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).

– Εφαρμογή κανονισμού 352/2017 –απελευθέρωση λιμενικών υπηρεσιών– στερεά απόβλητα και άλλες υπηρεσίες (καβοδεσίας, γενικών υπηρεσιών προς τους επιβάτες, ρυμούλκησης).

– Ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης θέσεων στην ακτοπλοΐα – ΗΣΚΘΕΕΑ. Η δημοσίευση του επικαιροποιημένου σχεδίου του Π.Δ. με τις απόψεις του ΣΕΕΝ που ήδη έχει αποσταλεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ/ΔΘΣ, αποτελεί την πλέον ώριμη απλουστευμένη διαδικασία για τη ρύθμιση του ζητήματος των ηλεκτρονικών κρατήσεων.