Δευτέρα, 7 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 100

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

0

Σε μια εποχή όπου η επικοινωνία των πολιτών με τη Διοίκηση (σε κάθε επίπεδο, από τοπικό επίπεδο έως Κυβερνητικό) θα έπρεπε να είναι άμεση, ανοιχτή και ουσιαστική, η εικόνα που αντικρίζει κανείς από το μεσημέρι της Κυριακής (25/05) στον Λυώνα της Κορώνου φαντάζει τόσο βουβή όσο και ηχηρή: μια σκάλα που οδηγεί (αλήθεια που πλέον), φραγμένη με σύρμα.

Και μπροστά της, ένα αυτοσχέδιο πανό με ένα μήνυμα γεμάτο νόημα και οργή:
«Lionas = Gaza. Thank you Mr. Mayor». (Λυώνας = Γάζα. Ευχαριστούμε κε Δήμαρχε) και δίπλα ένα μάτι που δακρύζει.

Ο παραλληλισμός είναι ωμός. Και ναι, υπερβολικός. Όμως η Γάζα, ως παγκόσμιο σύμβολο εγκλωβισμού, απομόνωσης και αδιεξόδου, δεν χρησιμοποιείται εδώ κυριολεκτικά, αλλά για να δώσει το στίγμα της κοινωνικής και ψυχολογικής ασφυξίας που βιώνουν – εδώ και αρκετές ημέρες – οι κάτοικοι του παραθαλάσσιου οικισμού. Δεν είναι απλώς ένα πανό. Είναι μια κραυγή.

Η δημοτική αρχή, επικαλούμενη ζητήματα ασφαλείας, προχώρησε σε περίφραξη πλατείας με συρματόπλεγμα — χωρίς, όπως καταγγέλλουν κάτοικοι και επαγγελματίες, να έχει προηγηθεί διάλογος ή έστω ενημέρωση. Το αποτέλεσμα; Ένα αίσθημα υποτίμησης της τοπικής κοινωνίας, και μία πράξη που θυμίζει πιο πολύ τιμωρία παρά φροντίδα.

Αντί για πρόληψη, προκλήθηκε ρήξη.

Η τοπική κοινωνία νιώθει αποκομμένη. Όχι μόνο χωρικά, αλλά και θεσμικά. Σε μια γωνιά του νησιού που ζει – ουσιαστικά – από το καλοκαίρι και παλεύει όλο τον χειμώνα για την επιβίωση, ο αποκλεισμός δεν είναι «μέτρο ασφαλείας». Είναι ένα επιπλέον βάρος σε μια ήδη δύσκολη καθημερινότητα. Κι όταν φτάνει το σημείο κάποιος να συγκρίνει τον τόπο του με τη Γάζα — έστω και μεταφορικά — δεν πρόκειται απλώς για διαμαρτυρία. Πρόκειται για σιωπηλό απελπισμένο “κατηγορώ”.

Αντί να ενισχύσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στην τοπική αυτοδιοίκηση και τις κοινότητες, βάζουμε φράχτες. Και όταν οι φράχτες αντικαθιστούν το διάλογο, τότε η δημοκρατία – ναι, ακόμη και σε ένα μικρό χωριό – δείχνει να χάνει το νόημά της.

Νάξος – Λυώνας: Περίφραξη «αποκλεισμού» ανάβει φωτιές στην τοπική κοινωνία

Ο Λυώνας δεν είναι Γάζα. Δεν πρέπει να γίνει. Ούτε ως σύμβολο, ούτε ως πραγματικότητα. Όμως η ανάγκη των κατοίκων να τον φωνάξουν έτσι, έστω και για λίγο, οφείλει να μας ταρακουνήσει.

Το θέμα δεν είναι το σύρμα.

Είναι η διαφάνεια, η συνεννόηση, ο σεβασμός και – τελικά – η ελευθερία ενός τόπου που αξίζει να αναπνέει.

Εστω και τώρα οφείλουν οι δύο πλευρές να συζητήσουν και να δώσουν τέλος σε μία κίνηση που προκαλεί περισσότερες αντιδράσεις παρά δίνει λύσεις στην καθημερινότητα.

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” δεν προσέγγισε το λιμάνι της Σίφνου λόγω καιρικών συνθηκών

0

Σοβαρές καθυστερήσεις και αναπροσαρμογές στο προγραμματισμένο του δρομολόγιο αντιμετώπισε σήμερα το επιβατηγό πλοίο “ΑΡΤΕΜΙΣ”, το οποίο δεν κατάφερε να προσεγγίσει το λιμάνι Καμαρών της Σίφνου, εξαιτίας των ισχυρών ανέμων και της έντονης θαλασσοταραχής που επικρατούσε στην περιοχή.

Το πλοίο, το οποίο είχε αποπλεύσει από τη Σύρο με ενδιάμεσες στάσεις στην Πάρο και τη Σέριφο, επρόκειτο να αποβιβάσει στη Σίφνο 74 επιβάτες, έξι Ι.Χ. οχήματα, δύο φορτηγά και δύο δίκυκλα, ενώ 21 επιβάτες με ένα Ι.Χ. και ένα φορτηγό ανέμεναν στην προβλήτα για επιβίβαση.

Ωστόσο, όπως ενημέρωσε ο πλοίαρχος τη Λιμενική Αρχή της Σίφνου, οι καιρικές συνθήκες δεν επέτρεπαν την ασφαλή πρόσδεση και για λόγους ασφάλειας αποφασίστηκε να παρακαμφθεί η Σίφνος και το πλοίο να συνεχίσει το εγκεκριμένο δρομολόγιο του προς Κίμωλο, Μήλο και ξανά επιστροφή στη Σίφνο και τα υπόλοιπα λιμάνια της διαδρομής. Δείτε και σχετικό video …

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει ήδη αναλάβει τη μέριμνα για την προώθηση επιβατών και οχημάτων στους τελικούς προορισμούς τους, αξιοποιώντας είτε το ίδιο πλοίο στην επόμενη του προσέγγιση είτε εναλλακτικά μέσα, ανάλογα με την εξέλιξη των καιρικών φαινομένων.

Σίφνος: Το «Άρτεμις» έδεσε με θύελλα αλλά δεν αποβίβασε επιβάτες (video)

Η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος – Ακτοφυλακής αναφέρει:

Τις μεσημβρινές ώρες σήμερα, το επιβατηγό – οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίο ¨ΑΡΤΕΜΙΣ¨ Ν.Π. 10317, προερχόμενο από τα λιμάνια της Σύρου, Πάρου και Σέριφου, δεν κατάφερε να προσδέσει στο λιμάνι Καμαρών της Σίφνου, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Σίφνου από τον πλοίαρχο ότι το πλοίο θα συνεχίσει το εγκεκριμένο δρομολόγιο του για Κίμωλο, Μήλο, Κίμωλο, Σίφνο, Σέριφο, Πάρο και Σύρο.

Στο λιμάνι της Σίφνου ανέμεναν προς επιβίβαση είκοσι ένας επιβάτες, ένα Ι.Χ.Ε. όχημα και ένα φορτηγό, ενώ από το πλοίο επρόκειτο να αποβιβαστούν εβδομήντα τέσσερις επιβάτες, έξι Ι.Χ.Ε. οχήματα, δύο φορτηγά και δύο δίκυκλα. Οι επιβάτες και τα οχήματα πρόκειται να προωθηθούν στον προορισμό τους με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Πάρος: «Διακομιδές ντροπής»: Δύο ημέρες ταλαιπωρίας για ηλικιωμένη ασθενή που ταξίδεψε στη Σύρο (!!!)

0

Με μια σκληρή τοποθέτηση στα κοινωνικά δίκτυα, ο άμισθος σύμβουλος Υγείας του Δήμου Πάρου, Κώστας Αργουζής, έφερε στο προσκήνιο άλλη μία περίπτωση απαράδεκτης ταλαιπωρίας ασθενούς και ταυτόχρονα ανέδειξε –για ακόμη μία φορά– την ανάγκη άμεσης ενεργοποίησης του υγειονομικού ελικοπτέρου που σταθμεύει στην Πάρο.

Η αφορμή ήταν η διακομιδή μιας ηλικιωμένης γυναίκας από την Πάρο στη Σύρο και στη συνέχεια στο Θριάσιο Νοσοκομείο, μέσα σε δύο ολόκληρα 24ωρα, μέσω πλοίων της γραμμής.

Το περιστατικό, σύμφωνα με τον κ. Αργουζή, κρίθηκε το πρωί της προηγούμενης ημέρας ότι έπρεπε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο.

Ωστόσο, η μεταφορά έγινε το απόγευμα με πλοίο προς τη Σύρο και –αφού διαπιστώθηκε η αδυναμία του νοσοκομείου να το αντιμετωπίσει– διακομίστηκε εκ νέου, πάλι ακτοπλοϊκά, στην Αττική.

Δύο είναι τα βασικά ερωτήματα που θέτει ο σύμβουλος υγείας:

  1. Γιατί το ΕΚΑΒ αρνήθηκε την αεροδιακομιδή με το ελικόπτερο, εφόσον υπήρχε διαθέσιμο μέσο στην Πάρο;

  2. Γιατί το περιστατικό μεταφέρθηκε πρώτα στη Σύρο, ενώ εκ των υστέρων αποδείχθηκε πως έπρεπε εξαρχής να μεταφερθεί σε νοσοκομείο της Αττικής;

Επιπλέον, τονίζει ότι δεν υπήρξε συνοδεία ιατρού, παρότι η ασθενής έφερε καθετήρα, ενώ η ευθύνη για τη φροντίδα της έπεσε σε συγγενικό πρόσωπο χωρίς γνώσεις νοσηλείας.

Το περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Αργουζής, το Συντονιστικό για την Υγεία της Πάρου –που συγκροτήθηκε πρόσφατα με τη συμμετοχή τοπικών φορέων– έχει καταγράψει αντίστοιχες περιπτώσεις και ετοιμάζεται για οργανωμένη αντίδραση.

Αιχμή του δόρατος η αξιοποίηση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ, το οποίο παραμένει ανενεργό, την ώρα που οι ανάγκες των νησιών αυξάνονται.

«Η τριτοκοσμική κατάσταση πρέπει να τελειώνει», καταλήγει με νόημα ο κ. Αργουζής, δίνοντας το στίγμα μιας τοπικής κοινωνίας που δεν αντέχει άλλη αδιαφορία.

Αναλυτικά, η τοποθέτηση του κου Αργουζή στα social media αναφέρει:

Γ. Παπαδόπουλος: “Μειωμένη κατανάλωση και έλλειψη προσωπικού, αλλάζουν τα δεδομένα στην εστίαση”

0

Με ανησυχία αλλά και προσαρμοστικότητα υποδέχονται οι επιχειρηματίες της εστίασης στα νησιά την καλοκαιρινή περίοδο, όπως περιγράφει στο CNN Greece ο Γιάννης Παπαδόπουλος, Περιφερειάρχης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ) για το Νότιο Αιγαίο και πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου.

Ο ίδιος τονίζει πως «η κατανάλωση εμφανίζεται μειωμένη σχεδόν στο σύνολο των νησιών», με χαρακτηριστικά παραδείγματα τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, όπου το Πάσχα καταγράφηκε πτώση της τάξης του 20% έως 50%.

Η εικόνα αυτή φαίνεται να έχει προεκτάσεις και στο καλοκαίρι, καθώς οι τουρίστες περιορίζουν τις εξόδους και στρέφονται σε πιο οικονομικές λύσεις όπως το take away ή το μαγείρεμα στον χώρο διαμονής.

Οι επιχειρηματίες, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, ήδη προσαρμόζονται: ανοίγουν νέα καταστήματα street food, μετατρέπουν εστιατόρια σε self-service και μειώνουν ώρες λειτουργίας ή κλείνουν ημέρες για να αντιμετωπίσουν το οξύ πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού.

“Βλέπουμε να ανοίγουν στα νησιά καινούρια καταστήματα που προσφέρουν στους πελάτες τους φαγητό στο χέρι, προκειμένου να ”πιάσουν” αυτή την τάση. Άλλα μαγαζιά, το ”γυρίζουν” πλέον στο self service. Αρκετοί κλείνουν κάποιες μέρες της εβδομάδας και σε άλλες περιπτώσεις, περιορίζουν τις ώρες που μένουν καθημερινά ανοιχτές”.

Η κατάσταση αυτή δημιουργεί νέα δεδομένα στον τουριστικό χάρτη των Κυκλάδων και καθιστά αναγκαίο τον επανασχεδιασμό της επιχειρηματικής στρατηγικής σε τοπικό επίπεδο.

Ο κ. Παπαδόπουλος επισημαίνει ότι απαιτείται άμεση υποστήριξη του κλάδου για να μην χαθεί η ποιότητα στην εμπειρία των επισκεπτών, αλλά και για να παραμείνει βιώσιμη η εστίαση ως κλάδος που συμβάλλει καθοριστικά στην τουριστική ταυτότητα των νησιών.

ΕΣΚ Κυκλάδων: Πρωταθλητής Κυκλάδων U14 για δεύτερη σερί χρονιά ο Πανναξιακός

0

Ο Πανναξιακός ΑΟΚ επιβεβαίωσε την ανωτερότητά του και στην κατηγορία Under 14, επικρατώντας στον μεγάλο τελικό της ΕΣΚ Κυκλάδων του μαχητικού Μαρπησσαϊκού με 67-55, ολοκληρώνοντας ένα εντυπωσιακό διήμερο μπασκετικής γιορτής στο ΔΑΚ Νάξου.

Η Νάξος φόρεσε τα «γιορτινά» της και υποδέχθηκε τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες των Κυκλάδων, σε μια διοργάνωση γεμάτη πάθος, ταλέντο και ανατροπές. Ο Πανναξιακός, με εξαιρετική εμφάνιση στο τέταρτο δεκάλεπτο, «καθάρισε» το παιχνίδι κόντρα στον Μαρπησσαϊκό, κλείνοντας τη χρονιά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και δείχνοντας ότι χτίζει γερά θεμέλια για το μέλλον του Κυκλαδίτικου μπάσκετ.

Στον μικρό τελικό, ο ΑΟ Μυκόνου πανηγύρισε τη νίκη με 55-53 απέναντι στον Περιστεριώνα Τήνου, χάρη σε ένα δραματικό buzzer beater, που ξεσήκωσε το κλειστό γήπεδο και έδωσε ακόμα μεγαλύτερο σασπένς στην τελική φάση.

Μεγάλη συμμετοχή, θερμό χειροκρότημα από το κοινό και εξαιρετική ατμόσφαιρα, ήταν τα χαρακτηριστικά της διοργάνωσης, που για ακόμα μια φορά ανέδειξε τη δυναμική του μπάσκετ στις Κυκλάδες.

Τα φύλλα αγώνα των τελικών:

Μαρπησσαϊκός-Πανναξιακός 55-67

  • Δεκάλεπτα: 19-16, 31-29 (ημ.), 48-50, 55-67.
  • Μαρπησσαϊκός (Καζακίδης): Σκανδάλης, Δαβερώνας 2, Μποροντούλην, Πιλάτος 15, Τζιώτης 8, Ρήγας, Παντελαίος, Παπαδόπουλος 22 (1), Δόλλας 8, Μπιλίρης, Μελανίτης.
  • Πανναξιακός (Καρακατσάνης): Δ. Ονάσογλου 4, Λιανός 7, Λιάγκρης, Β. Ονάσογλου 1, Ανεβλαβής 8, Τσακωνιάτης 9, Συμεώνογλου 22 (1), Σέργης 4, Ψαρράς 5, Δημητροκάλλης 2, Μελισσουργός 5, Κουλουμπής.

Περιστεριώνας-Α.Ο. Μυκόνου 53-55

  • Δεκάλεπτα: 7-7, 20-27 (ημ.), 38-43, 53-55.
  • Περιστεριώνας (Βιδάλης): Παπαευθυμίου, Συρίγος 14, Πλυτάς, Πάντζι, Βιδάλης 16 (1), Χατζησταματόγλου, Καβούδης 18, Μαρκουίζος, Σανταμούρης, Απέργης 2, Κρητικός 2, Παλαμάρης 1.
  • Α.Ο. Μυκόνου (Σκόρδος): Βαρβούνης 10, Μπουσάι 3, Γανωτής, Μουστάκας, Παπαγεωργίου, Νικολακόπουλος 1, Βέργος, Καλλέργης 15, Κωστίμπας, Γεωργουλιός 20, Αμοιρίδης 1, Ξυδάκης 5.

Η τελική κατάταξη του Final Four:

  1. Πανναξιακός
  2. Μαρπησσαϊκός
  3. Α.Ο. Μυκόνου
  4. Περιστεριώνας Τήνου

Οι παρουσίες και οι απονομές…

Και την δεύτερη ημέρα, που διεξήχθησαν οι τελικοί, αρκετός ήταν ο κόσμος που βρέθηκε στις κερκίδες του κλειστού «Δημήτρης Περιστεράκης». Γονείς, αθλητές και τοπικοί παράγοντες ανάμεσά τους -όπως ο δήμαρχος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρης Λιανός, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Βασίλης Φλεριανός, ο τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής και πολιτευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Πολυχρονάκος, καθώς φυσικά ο πρόεδρος της Ένωσης Σωματείων Καλαθοσφαίρισης Κυκλάδων, Γιώργος Ονάσογλου και η πρόεδρος του Πανναξιακού ΑΟΚ, Ευδοκία Κατσάνη– οι οποίοι έκαναν και τις απονομές των βραβείων και μεταλλίων.

Ο MVP και η κορυφαία πεντάδα…

Μετά το τέλος των τελικών οι προπονητές των τεσσάρων ομάδων ψήφισαν ομόφωνα τον κορυφαίο παίκτη της διοργάνωσης και την καλύτερη πεντάδα. Ειδικότερα, MVP αναδείχθηκε ο Βαλσαμάς Συμεώνογλου του Πανναξιακού, ο οποίος συμπεριλήφθηκε και στην κορυφαία μαζί με τον συμπαίκτη του στον Πανναξιακό, Δημήτρη Ονάσογλου, καθώς και με τους Χάρη Πιλάτο (Μαρπησσαϊκός), Δήμο Γεωργουλιό (Α.Ο. Μυκόνου) και Μάρκο Καβούδη (Περιστεριώνας).

Με πληροφορίες από τη σελίδα sportcyclades.gr 

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ακυρώθηκαν τέσσερις πτήσεις σήμερα λόγω καιρικών συνθηκών

0

Σοβαρά προβλήματα στο αεροδρόμιο της Νάξου προκάλεσαν οι κακές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν το μεσημέρι της Κυριακής 25 Μαΐου 2025, με κύριο χαρακτηριστικό την πολύ χαμηλή ορατότητα λόγω αφρικανικής σκόνης και βροχής.

Η μειωμένη ορατότητα κατέστησε επικίνδυνη τη διαδικασία προσγείωσης στο μικρό και ιδιαίτερα απαιτητικό αεροδρόμιο του νησιού, με αποτέλεσμα την ακύρωση τεσσάρων (συνολικά) πτήσεων της Olympic Air, ενώ ερωτηματικό είναι η 5η που ανήκει στην Sky Express και έφυγε από την Αθήνα.. 

Αρχικά νωρίς το πρωί, οι πτήσεις πραγματοποιήθηκαν κανονικά αλλά από το μεσημέρι και μετά το πρόβλημα εντάθηκε λόγω της βροχής αλλά και της σκόνης που μείωσε σημαντικά την όποια ορατότητα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το μεσημέρι λίγο μετά τις 2, η πτήση της Olympic Air ενώ είχε ξεκινήσει από το “Ελ. Βενιζέλος” έφτασε έως τη Νάξο αλλά δεν μπόρεσε να προσγειωθεί. Στη συνέχεια ακυρώθηκαν οι τρεις επόμενες της Olympic Air, ενώ μετά τις 7 το απόγευμα έφυγε η τελευταία πτήση της ημέρας από τη Sky Express και περιμένουμε τις εξελίξεις..

Οι καιρικές συνθήκες με αφρικανική σκόνη, βροχοπτώσεις και αστάθεια αναμένεται να συνεχιστούν σε μεγάλο μέρος των Κυκλάδων, γεγονός που εντείνει την ανησυχία ενόψει και της θερινής τουριστικής περιόδου.

Οι ταξιδιώτες που σκοπεύουν να ταξιδέψουν προς ή από τη Νάξο καλούνται να βρίσκονται σε επαφή με τις αεροπορικές εταιρείες για τυχόν αλλαγές στα δρομολόγια.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα “Κυκλαδική”

Σίφνος: Το «Άρτεμις» έδεσε με θύελλα αλλά δεν αποβίβασε επιβάτες (video)

0

Σκηνές έντασης και αγωνίας εκτυλίχθηκαν σήμερα, Σάββατο 25 Μαΐου 2025, στο λιμάνι Καμαρών της Σίφνου, όταν το πλοίο «Άρτεμις» των ενδοκυκλαδικών γραμμών προσέγγισε το λιμάνι εν μέσω θυελλωδών ανέμων. Mε βάση το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών έφτασε και τα 95 χιλιόμετρα σε ριπές ανέμων (!!!)

Οι καιρικές συνθήκες ήταν εξαιρετικά δυσμενείς: ισχυρές ριπές ανέμου και φουρτουνιασμένη θάλασσα που περνούσε τον μόλο, δημιουργούσαν εικόνες που πραγματικά έκοβαν την ανάσα. Παρά τις προκλήσεις, ο καπετάνιος του πλοίου, cpt Στέλιος Περιστεράκης, με εμπειρία δεκαετιών στα δύσκολα λιμάνια των Κυκλάδων, κατάφερε σε συντονισμό με το πλήρωμα και τους καβοδέτες του λιμανιού να δέσει προσωρινά το πλοίο στο λιμάνι.

Ωστόσο, αποφάσισε –ορθά κατά την άποψη πολλών– να μην αποβιβάσει επιβάτες, κρίνοντας ότι η αποβίβαση σε τέτοιες συνθήκες θα μπορούσε να οδηγήσει σε σοβαρό ατύχημα. Ανάμεσα στο να κρατηθούν οι επιβάτες στο πλοίο ή να ρισκάρει ένα συμβάν που θα μπορούσε να προκαλέσει τραυματισμούς ή και κάτι χειρότερο, επέλεξε το πρώτο.

Όπως σημειώνουν ναυτικοί κύκλοι στη σελίδα Kaipoutheos.gr, ο ντόπιος ξέρει που θα πατήσει, αλλά οι περισσότεροι επιβάτες είναι τουρίστες – πολλές φορές αλλοδαποί – που δεν γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες του λιμανιού. Οι κίνδυνοι γίνονται έτσι ακόμη μεγαλύτεροι.

Το πλοίο συνέχισε για Κίμωλο και Μήλο, όπου και αποβίβασε τους επιβάτες, με την επιστροφή τους στη Σίφνο να αναμένεται το απόγευμα, καθώς το καιρικό φαινόμενο είχε τα χαρακτηριστικά μπουρινιού και εξασθένησε μέσα σε λίγες ώρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και πριν λίγες ημέρες, το ταχύπλοο Speedrunner Jet είχε λάβει παρόμοια απόφαση, παρακάμπτοντας τη Σίφνο προσωρινά και επιστρέφοντας αργότερα.

Η συγκεκριμένη περίπτωση αναδεικνύει για ακόμη μία φορά την κρισιμότητα των αποφάσεων των καπετάνιων και του πληρώματος σε ένα τόσο δύσκολο και συχνά επισφαλές θαλάσσιο περιβάλλον.

Η ασφάλεια επιβατών και πληρώματος παραμένει η υπέρτατη προτεραιότητα – και σήμερα, ο cpt Στέλιος Περιστεράκης απέδειξε ξανά γιατί έχει την απόλυτη εμπιστοσύνη του ναυτικού κόσμου των Κυκλάδων.

Δείτε το σχετικό βίντεο μέσα από τη σελίδα kaipoutheos.gr  

Μήλος – “Champion Jet 2”: Σκηνές αγωνίας λόγω καιρικών συνθηκών, έσπασε κάβος

0
SeaJets - πλοίο
SeaJets - πλοίο

Αναστάτωση επικράτησε σήμερα το μεσημέρι στο λιμάνι της Μήλου, όταν το ταχύπλοο “Champion Jet 2”, επιχείρησε με δυσκολία να προσεγγίσει τον κεντρικό λιμένα, ερχόμενο από τη Σίφνο.

Το πλοίο, χρειάστηκε δύο αποτυχημένες προσπάθειες πρόσδεσης λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Κατά τη δεύτερη απόπειρα, σημειώθηκε σπάσιμο του πρυμναίου δεξιού κάβου, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί ή περαιτέρω ζημιές.

Η Λιμενική Αρχή της Μήλου, προτάσσοντας την ασφάλεια επιβατών και πληρώματος, διέταξε να μην ξεκινήσει η αποβίβαση μέχρι την ολοκλήρωση ασφαλούς πρόσδεσης.

Αφού τελικά εξασφαλίστηκαν οι κατάλληλες συνθήκες, αποβιβάστηκαν 353 επιβάτες, 6 οχήματα και 3 δίκυκλα, ενώ επιβιβάστηκαν 128 επιβάτες και 1 όχημα, με το πλοίο να συνεχίζει κανονικά το δρομολόγιό του.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος – Ακτοφυλακής αναφέρει: 

“Τις μεσημβρινές ώρες σήμερα, το επιβατηγό – οχηματαγωγό – ταχύπλοο (Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ) πλοίο ¨CHAMPION JET 2¨ σημαίας Κύπρου, προσέδεσε στον κεντρικό λιμένα της Μήλου, προερχόμενο από το λιμάνι της Σίφνου μετά από δύο αποτυχημένες προσπάθειες πρόσδεσης του, εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Συγκεκριμένα στη δεύτερη απόπειρα πρόσδεσης του πλοίου σημειώθηκε σπάσιμο του πρυμναίου δεξιού κάβου χωρίς να σημειωθεί τραυματισμός ή περαιτέρω υλικές ζημιές. Για λόγους ασφάλειας, καθότι παρατηρήθηκε ότι το πλοίο είχε προσδέσει με κλίση τριάντα πέντε μοιρών, με αποτέλεσμα μέρος του πρυμναίου δεξιού καταπέλτη να μην εφάπτεται στην προβλήτα, δόθηκε η εντολή από τη Λιμενική Αρχή της Μήλου να μην ξεκινήσει η διαδικασία της αποβίβασης-εκφόρτωσης, μέχρι να πραγματοποιηθεί η ασφαλής πρόσδεση του.

Μετά την πρόσδεση του πλοίου αποβιβάστηκαν τριακόσιοι πενήντα τρεις επιβάτες, έξι οχήματα και τρία δίκυκλα και επιβιβάστηκαν εκατόν είκοσι οκτώ επιβάτες και ένα όχημα και το πλοίο απέπλευσε για τη συνέχιση του δρομολογίου του.

Από το Λιμεναρχείο Μήλου διενεργείται προανάκριση υπο τις οδηγίες της Εισαγγελικής Αρχής, ενώ παράλληλα κινήθηκε η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων κατά του πλοιάρχου, διότι δεν συμμορφώθηκε με τις επανειλημμένες εντολές της Λιμενικής Αρχής για κλείσιμο των καταπελτών κατά τη διαδικασία προσπαθειών πρόσδεσης του πλοίου”.

Νάξος – Κωμιακή (Αγιος Κωνσταντίνος): Ένα πανηγύρι γεμάτο ψυχή και μυρωδιές καλοκαιριού (video)

0

Δεν είναι απλώς ένα πανηγύρι. Είναι η καρδιά της Κωμιακής που χτυπά ξανά και ξανά κάθε Μάη στο ξωκλήσι του Αγίου Κωνσταντίνου. Είναι εκεί που ο χρόνος σταματά και αρχίζει να μετρά με μελωδίες, γέλια, μυρωδιές από ρακή και καπαροσαλάτα, χορούς και βλέμματα που λένε περισσότερα απ’ τα λόγια.

Το εκκλησάκι – στολισμένο από την ίδια τη φύση, με φόντο το αιώνιο μπλε του Αιγαίου και στεφάνι τις ολάνθιστες ασπαρθιές – υποδέχτηκε και φέτος τους Κωμιακίτες και τους φίλους τους, για να ανάψει το φυτίλι μιας γιορτής που δεν έχει ηλικία. Ένα μυστικό συναπάντημα ανθρώπων που κουβαλούν τις ίδιες ρίζες, την ίδια λαχτάρα για “αντάμωμα” και το ίδιο μεράκι να κρατήσουν ζωντανή την παράδοση, όχι σαν σκονισμένο κειμήλιο, αλλά σαν φυλαχτό ζωντανό, παλλόμενο.

Μετά τη θεία λειτουργία από τον πανοσιολογιότατο π. Δωρόθεο, ήρθε το γλέντι. Στημένο όχι από επαγγελματίες διοργανωτές αλλά από ανθρώπους που έχουν στο αίμα τους τη φιλοξενία και την αρχοντιά. Οι γυναίκες του χωριού, ο Σύλλογος, το Πνευματικό Κέντρο – όλοι ένα. Ένα μεγάλο, δυνατό “ευχαριστούμε” που φτιάχτηκε με φαγητό, τραγούδι και άφθονο χαμόγελο.

Γιατί εκεί, στην Κωμιακή, δεν πας απλώς σε ένα πανηγύρι. Πηγαίνεις στο σπίτι σου. Εκεί όπου πάντα θα σε περιμένει ένα πιάτο, ένα ποτήρι κρασί, ένας ρόλος στον χορό, μια θέση στην καρδιά.

Και του χρόνου να είμαστε καλά. Να ξαναβρεθούμε. Να ξαναγαπήσουμε τον τόπο και τον άνθρωπο. Γιατί αυτά τα πανηγύρια είναι το πιο δυνατό μας αντίδοτο στη λήθη.

«Πάντα ν’ ανταμώνουμε και να ξεφαντώνουμε…»
Γιατί αυτό το «πάντα» κρατάει τις ρίζες μας ζωντανές.

Τι έχουν να πουν οι «Πέντε» στα παιδιά του 2025;

0

Η εικόνα είναι γνώριμη σε όσους από εμάς πέρασαν την παιδική τους ηλικία ξεφυλλίζοντας τις κλασικές σειρές περιπετειών: τέσσερα παιδιά και ένας σκύλος, σε μια παρέα όπου η φιλία, η περιέργεια και η ελευθερία είναι βασικά συστατικά.

Κείμενο: Γιάννης Βασαλάκης (για την εφημερίδα “Τα Νέα”

Οι «Πέντε Φίλοι» της Ινιντ Μπλάιτον, η πιο δημοφιλής ίσως «συμμορία» της παιδικής λογοτεχνίας, επιστρέφουν – όχι αυτή τη φορά με νέο βιβλίο, αλλά σε νέα μορφή: ένα graphic novel που τιμά το πρωτότυπο, ενώ ταυτόχρονα απευθύνεται με φρεσκάδα στο σημερινό παιδικό κοινό. Οι δύο πρώτες περιπέτειες μόλις κυκλοφόρησαν στα ελληνικά από τις εκδ. Gutenberg.

Πίσω από την ιδέα βρίσκονται δύο γάλλοι δημιουργοί: ο σεναριογράφος Nataël και ο εικονογράφος Béja, οι οποίοι ανέλαβαν να μεταφέρουν τις ιστορίες της θρυλικής πεντάδας από τον αφηγηματικό λόγο στο σχέδιο και τον διάλογο. Το εγχείρημα μόνο απλό δεν ήταν: κάθε ιστορία, από τις περίπου 200 σελίδες των βιβλίων, έπρεπε να αποδοθεί σε μόλις 64 σελίδες κόμικ, χωρίς να χαθεί η μαγεία, η δράση ή η προσωπικότητα των χαρακτήρων.

Κι όμως, το αποτέλεσμα λειτουργεί. Η διασκευή καταφέρνει να κρατήσει τη δομή, το ύφος και την αίσθηση των αρχικών έργων. Οι ιστορίες διατηρούν την εποχή και την ατμόσφαιρά τους – μια Αγγλία λίγο πιο αθώα, πιο ήσυχη, με πεδιάδες, παραλίες και ξεχασμένους πύργους γεμάτους μυστικά. Οι ήρωες δεν γίνονται ποτέ υπερήρωες. Παραμένουν παιδιά με ερωτήσεις, αυθορμητισμούς και μια φυσική έλξη προς το «παράξενο» που ελλοχεύει σε κάθε καλοκαίρι.

Η εικονογράφηση του Béja λειτουργεί ως γέφυρα ανάμεσα στο τότε και το τώρα. Βαδίζει στα χνάρια του Hergé και του Τεντέν: οι γραμμές του είναι καθαρές, μελαγχολικά ρετρό, και σε συνδυασμό με τη χρωματική παλέτα, δημιουργούν έναν κόσμο οικείο αλλά και διακριτικά εξιδανικευμένο. Οι χαρακτήρες ίσως φαίνονται λίγο μεγαλύτεροι από όσο θυμόμαστε – μια συνειδητή επιλογή που φαίνεται να στοχεύει και σε εφήβους, χωρίς να αλλοιώνει τη δυναμική της παιδικής περιπέτειας.

Αυτό που καθιστά αυτές τις διασκευές ιδιαίτερα χρήσιμες για το σημερινό παιδικό κοινό είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορούν να λειτουργήσουν ως γέφυρα προς τη λογοτεχνία. Πολλά παιδιά σήμερα δυσκολεύονται να διατηρήσουν την προσοχή τους σε εκτενή αφηγηματικά κείμενα.

Το κόμικ τους προσφέρει μια εμπειρία πιο προσιτή, χωρίς να κάνει εκπτώσεις στη φαντασία ή την πλοκή. Και το σημαντικότερο: οι ιστορίες αυτές παραμένουν αφηγηματικά καθαρές, χωρίς ηθικολογίες, χωρίς επιτήδευση, χωρίς υπερανάλυση.

Οι «Πέντε Φίλοι» συνεχίζουν να μιλούν για τη χαρά της ανεξαρτησίας, την ανάγκη της ομαδικότητας, τη σημασία της εμπιστοσύνης και τη δύναμη της περιέργειας. Αξίες διαχρονικές, σε έναν κόσμο που αλλάζει γρηγορότερα από ποτέ. Το ότι οι περιπέτειές τους προσαρμόστηκαν με φροντίδα για να γίνουν προσιτές στη νέα γενιά, δείχνει πόσο ανάγκη έχουμε ακόμη τέτοιου είδους αφηγήσεις – αληθινές, απλές και ανθρώπινες.

Μπορεί οι Πέντε να ζουν σε έναν κόσμο χωρίς smartphones, TikTok ή GPS. Ομως η ματιά τους στο άγνωστο, η αποφασιστικότητά τους και η φιλία τους, είναι πιο επίκαιρες από ποτέ. Και ίσως, με αυτό το νέο ένδυμα, να βρουν ξανά τη θέση τους στις καρδιές των παιδιών. Αυτών που δεν έχουν γνωρίσει ακόμα τον Τίμι, και εκείνων που απλώς τον είχαν ξεχάσει.