Ο τομέας του επιχειρείν μπορεί να οδηγήσει σε επαγγελματική επιτυχία, μεγάλη αύξηση των προσωπικών κερδών και την εξασφάλιση μιας αρκετά άνετης ζωής. Αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι πρώτον, ο κλάδος αυτός δεν ταιριάζει σε όλους τους ανθρώπους, και δεύτερον, προαπαιτείται η εύστοχη στρατηγική, χωρίς να αποκλείεται σαφώς ο πανταχού παρόν παράγοντας της τύχης.
Κείμενο – άρθρο της Μίνας Κοκορέλη
Έτσι, για μια νέα και μικρή επιχείρηση, δηλαδή με δυναμικό από 1 και μόνο άτομο (τον ιδρυτή) έως 10, υπάρχουν κάποια βήματα που συνίσταται να ακολουθούνται πιστά, ιδιαίτερα κατά το διάστημα της πρώτης εμφάνισης στην αγορά.
- Σαφής στόχος
Είναι αδύνατον να χτίσετε σωστά και αποτελεσματικά τη στρατηγική σας, αν δεν έχετε αποφασίσει ποιο είναι το κοινό που απευθύνεστε, και κατ’ επέκταση να κατανοήσετε βαθύτερα τα ενδιαφέροντα, την ψυχολογία και τις ανάγκες τους. Τα προσφερόμενα προϊόντα και υπηρεσίες, και κυρίως η προώθησή τους, πρέπει να συμβαδίζουν με το φιλοδοξούμενο πληθυσμό – στόχο.
- Διαδικτυακή Παρουσία
Ευτυχώς ή δυστυχώς, πλέον μια επιχείρηση για να επιβιώσει, πρέπει να ακολουθήσει τις τελευταίες τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η καλαίσθητη και κυρίως εύχρηστη ιστοσελίδα, η δημοσίευση περιεχομένου με σταθερή και τακτική συχνότητα, η άμεση επικοινωνία και η αλληλεπίδραση με το κοινό, είναι καίριες για την εξασφάλιση μιας ουσιαστικής και ωφέλιμης διαδικτυακής παρουσίας και την εγκαθίδρυση του brand σας στην αγορά.
- Προώθηση & Συνεργασίες
Η ανάπτυξη σχέσης αλληλεπίδρασης με τους πιθανούς αγοραστές μέσω της εύστοχης διαδικτυακής παρουσίας, αποτελεί κομμάτι του ευρύτερου πλάνου της προσοδοφόρας ανάπτυξης και της διαφήμισης. Πέρα όμως από την προσέλκυση πελατών, καίριας σημασίας είναι και η πολιτική διασυνδέσεων με άλλους επιχειρηματίες το κλάδου μας, με κοινές αξίες και συγγενή προσανατολισμό. Θα χρειαστεί να εγκαταλείψετε τη ζώνη άνεσής σας και να αναζητήσετε τους πιθανούς συνεργάτες σας, παραθέτοντας με ειλικρίνεια και σαφήνεια τα κίνητρα και τους στόχους σας και σε πολλές περιπτώσεις να δημιουργήσετε συνδυαστικές προωθητικές καμπάνιες .Μια τέτοια διαδικασία ενδέχεται να περιέχει αρκετές απορρίψεις αν δεν υπολογίσετε το σωστό timing.
Και τα 2 αυτά βήματα, η σχέση δηλαδή με το κοινό και η εύρεση συνεργατών με κοινό όραμα, ενδέχεται να είναι ιδιαίτερα απαιτητικές στην αρχή. Δεδομένου ότι ανήκουν στην ευρύτερη ομπρέλα των δημοσίων σχέσεων, μην διστάσετε να αναζητήσετε συμβούλους για εξωστρέφεια επιχειρήσεων Δυτικής Αθήνας στο business4extroversion.gr που εκτός από χρήσιμες οδηγίες θα σας προσφέρουν και το αναγκαίο αίσθημα ασφάλειας.
- Παρακολούθηση & Ανατροφοδότηση
Κλείνοντας τους 4 βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίζεται μια μικρή επιχείρηση, χωρίς να αναπτύξουμε τα παρακλάδια τους, δεν μπορούμε να παραλείψουμε τη σπουδαιότητα της έμπρακτης συλλογής των αποτελεσμάτων.
Δημιουργήστε τα κατάλληλα συστήματα που να καταγράφουν και στη συνέχεια να αναλύουν όλες τις απαραίτητες μετρήσεις (πχ. επισκεψιμότητα ιστοσελίδας), προκείμενου να είστε σε θέση να κατανοήσετε και να αξιολογήσετε σε βάθος χρόνου τα επιμέρους σημεία που χρίζουν βελτίωση, ενώ σίγουρα μην παραλείψετε να ενθαρρύνετε την ευκαιρία για ενεργό κριτική και σχόλια από τους ίδιους τους πελάτες.