Αρχικά συγχαρητήρια στους μαθητές της Σαντορίνης, της Θηρασιάς, της Ίου, της Ανάφης και της Αμοργού που διαγωνίστηκαν στις πανελλήνιες εξετάσεις μελετώντας για αυτές υπό αντίξοες και άνισες συνθήκες με τους μαθητές στην υπόλοιπη Ελλάδα εξαιτίας της σεισμικής δραστηριότητας που αποτελούσε ουσιαστικό αλλά και ψυχολογικό τροχοπέδη στη προσπάθειά τους.
Του Γιάννη Λιγνού (#)
Ως εκ τούτου, η ειδική μοριοδότηση είναι κάτι δίκαιο, προβλέπεται και απλώς χρειάζεται την έκδοση απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που καθορίζεται το ειδικό ποσοστό.
Οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ, μην έχοντας καταφέρει τίποτα για τους επαγγελματίες που την επίμαχη περίοδο οι επιχειρήσεις τους ήταν κλειστές ενώ οι υποχρεώσεις τους έτρεχαν κανονικά (δάνεια, ενοίκια, επιταγές κτλ), έκριναν σκόπιμο να παρουσιάσουν την ειδική μοριοδότηση των μαθητών σαν κάτι εν αμφιβόλω ώστε μετά να το παρουσιάσουν ως μέγα επίτευγμα.
Πιο συγκεκριμένα, στις 25/6, ο κ. Μάρκος Καφούρος, βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ, ανακοίνωσε ότι «έπειτα από προφορική ενημέρωση με το υπουργείο Παιδείας δεν θα αλλάξει κάτι στη μοριοδότηση των μαθητών στα σεισμοπαθή νησιά». Λίγες ώρες μετά, την ίδια ημέρα, ανακοινώνει ότι «έπειτα από επικοινωνία με το γραφείο της αρμόδιας υπουργού Παιδείας η αξιολόγηση για την ειδική μοριοδότηση των σεισμόπληκτων μαθητών δεν έχει ολοκληρωθεί». Η αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους που ήταν εν αναμονή των αποτελεσμάτων των πανελληνίων εξετάσεων εκείνη τη περίοδο έφτασε στο ζενίθ και η ανησυχία τους ήταν εύλογη βλέποντας τις παραπάνω ανακοινώσεις.
Ως όφειλα, με αυτή τη παλινωδία, ενεργοποίησα άμεσα το ΠΑΣΟΚ, ώστε να καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή ο κ. Στέφανος Παραστατίδης, βουλευτής, υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας με σκοπό την επιπλέον πίεση στο δίκαιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας πάρα το γεγονός ότι η παραπάνω παλινωδία αποκάλυπτε το κακοσκηνοθετημένο θρίλερ. Διότι, εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς, τι άλλαξε μέσα στην ίδια ημέρα και ενώ το υπουργείο αρχικά ήταν απρόθυμο (σύμφωνα με την πρώτη ανακοίνωση του κ. Καφούρου στις 25/6) μετά έγινε πρόθυμο. Πως θα αιτιολογούσε το υπουργείο Παιδείας την άρνηση του σε ένα δίκαιο αίτημα ενώ υπάρχει η πρόβλεψη για ανάλογες καταστάσεις και αντίστοιχο προηγούμενο σε άλλες περιοχές της Ελλάδας (Θεσσαλία κτλ). Η δραματοποίηση της μοριοδότησης στις 25/6 (θα δοθεί; δεν θα δοθεί;) ήταν ένας πολιτικός εμπαιγμός εξαρχής ώστε να καταλήξει στις συνηθισμένες εκφράσεις του στυλ «Κατόπιν σχετικής μου αναφοράς…» και να επιδιωχθούν τα εύσημα και τα συγχαρητήρια. Παλαιοκομματικές συμπεριφορές που υποτιμούν τη νοημοσύνη των πολιτών.
Συγχαρητήρια και εύσημα θα άξιζαν, μιας και αναφέρομαι σε θέματα παιδείας, εάν έκαναν πράξη το αίτημα του Δήμου Θήρας και της Ένωσης Γονέων Θήρας για την ίδρυση ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης) στη Σαντορίνη ώστε αρκετοί γονείς να αποφεύγουν τα έξοδα και τη ταλαιπωρία να πηγαίνουν τα παιδιά τους στη Σύρο. Ασφαλώς και σε άλλα νησιά που υπάρχει αυτή η ανάγκη και σαν έδρα περιφερειακής ενότητας μπορεί να εξυπηρετήσει και τα κοντινά νησιά.
Κλείνοντας να ευχηθώ καλή φοιτητική σταδιοδρομία στους επιτυχόντες και με το καλό να επιστρέψουν πίσω στα νησιά ως επιστήμονες. Οι υποψήφιοι που δεν κατάφεραν να εισαχθούν στη σχολή της προτίμησης τους ασφαλώς και δεν πρέπει να απογοητεύονται, όλη η ζωή είναι μπροστά τους και μπορούν να προσπαθήσουν ξανά.
(*) Γιάννης Λιγνός, φιλόλογος ιστορικός
μέλος γραμματείας νησιωτικής πολιτικής ΠΑΣΟΚ.
μέλος τ.ο. ΠΑΣΟΚ Σαντορίνης