Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΑπόψειςΑνατολική Νάξο: Εμπορικό λιμάνι ή μαρίνα;

Ανατολική Νάξο: Εμπορικό λιμάνι ή μαρίνα;

|

Εμπορικό Λιμάνι ή Μαρίνα & ΠΟΤΑ (Περιοχή Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης) στην Ανατολική Νάξο ; Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα από μία τέτοια σύγκριση 

Μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση ξεκίνησε στο νησί μας σχετικά με την ανάγκη δημιουργίας εμπορικού λιμανιού και μάλιστα στην Ανατολική Νάξο.

Η πρόταση δείχνει λογική με μια πρώτη ανάγνωση, καθώς σήμερα η όχληση στην πόλη της χώρας είναι σημαντική ενώ το ανεπαρκές σημερινό λιμάνι περιορίζει την οικονομική προοπτική του τόπου.

Ο Δήμος πράττει σοφά προτείνοντας την αναβάθμισή του λιμανιού της Χώρας και την μετατροπή του σε καθαρά τουριστικό αναζητώντας νέες τοποθεσίες για εμπορική χρήση. Η Νάξος διαθέτει παραγωγική και μεταφορική δραστηριότητα ικανή να δικαιολογήσει την ύπαρξη εμπορικού λιμανιού.

Αντιρρήσεις θα υπάρχουν, πάντα υπάρχουν στις μεγάλες αποφάσεις.

Χώρος που σήμερα χρησιμοποιείται για αναψυχή και είναι ανέγκιχτος αναγκαστικά θα χρησιμοποιηθεί για υποδομές.

Είναι αναπόφευκτο, άλλωστε η περεταίρω ανάπτυξη του τόπου, οι δουλειές και η ευημερία των νέων έχουν προτεραιότητα.

Η Νάξος μπορεί να γίνει ηγέτιδα οικονομική δύναμη στο νότιο Αιγαίο.

Η Νάξος της ευημερίας και των 30.000 κατοίκων σε μια γενιά από τώρα μπορεί και πρέπει να γίνει πραγματικότητα.

Ας επιστρέψουμε όμως στο ερώτημα του εμπορικού λιμανιού.

Η χωροθέτηση στην Ανατολική ακτή σίγουρα θα δώσει μικρές ανάσες στην οικονομική δραστηριότητα της ορεινής Νάξου όμως μια σειρά από δυσκολίες δεν πρέπει να αγνοηθούν:

  • Η χρηματοδότηση θα είναι δυσχερής. Ιδιωτικά κεφάλαια δεν είναι εύκολο να βρεθούν για ένα μικρό εμπορικό λιμάνι ενώ η δυνατότητα χρηματοδότησης από πόρους της Κεντρικής Κυβέρνησης και των φορέων της θα περιοριστεί σημαντικά στα επόμενα χρόνια. Ο κίνδυνος να μείνει μια ανεκπλήρωτη υπόσχεση δείχνει απειλητικός.
  • Η απόσταση από τους κύριους παραγωγικούς τόπους του νησιού (γεωργική γη, τουριστικές & κατασκευαστικές υπηρεσίες) είναι μεγάλη και οι οδικές προσβάσεις απαιτούν άμεση βελτίωση.
  • Η θαλάσσια απόσταση από τους μεγάλους προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας είναι σημαντικά αυξημένη συμπαρασύροντας και το μεταφορικό κόστος τόσο οικονομικά όσο και χρονικά.
  • Εν τέλει, ο κίνδυνος να αποτελέσει μια ασύμφορη λύση που τελικά θα υποχρησιμοποιείται είναι ορατός. Αυτό θα ήταν το χειρότερο σενάριο, ένα ακόμη περιττό έργο.

Σε αυτούς τους κινδύνους απάντηση θα δώσει μια διαφορετική πρόταση, πάλι στην Ανατολική Νάξο, που αξίζει να μπει στο τραπέζι για συζήτηση.

Δημιουργία μεγάλης Μαρίνας με ολοκληρωμένες υποδομές εξυπηρέτησης και φύλαξης σκαφών, συμπληρωμένη με υποδομές διαμονής και αναψυχής. Οργανωμένη τουριστική κατοικία, ξενοδοχείο, εμπορικοί χώροι, εστίαση. Ένας μικρόκοσμος δηλαδή γύρω από την ναυτιλία αναψυχής. Ταυτόχρονα μικρό μέρος των λιμενικών εγκαταστάσεων θα μπορεί να χρησιμοποιείται και για εμπορικούς σκοπούς εφόσον απαιτείται.

98295982_1723646047775236_8512750894364753920_o.jpg

Μία τέτοια λύση προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα:

  • Ως ολοκληρωμένη τουριστική επένδυση είναι –με υψηλή βεβαιότητα- οικονμικά αποδοτική και άρα δέλεαρ για ιδιώτες επενδυτές. Η χρηματοδότηση φαντάζει πλέον ρεαλιστική.
  • Δημιουργεί άμεσα μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας και στηρίζει πληθυσμιακά το μεγαλύτερο κομμάτι του νησιού.
  • Εφόσον προσελκύσει ιδιώτες επενδυτές είναι ρεαλιστικό να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο.
  • Ανταγωνίζεται ανάλογες υποδομές στα Μικρασιατικά παράλια και συμπληρώνει ένα υπαρκτό κενό στον Αιγαιακό χώρο.
  • Δημιουργεί ισχυρή γέφυρα σύνδεσης με το ΝΑ Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα, αποκαθιστά δηλαδή τους ιστορικούς διαύλους επικοινωνίας με τα Ανατολικά νησιά
  • Δημιουργεί ένα ολόκληρο οικονομικό βιότοπο που θα μεταμορφώσει το νησί και θα το θέσει στην καρδιά των οικονομικών εξελίξεων του Αιγαίου

Ας το τολμήσουμε!

Αξίζει να οραματιστούμε τη Νάξο της επόμενης γενιάς με οικονομικά βιώσιμες προτάσεις και λογικά επιχειρήματα.

Έμπνευση χρειάζεται και διάθεση να ξεπεραστούν τα εμπόδια που σίγουρα θα προκύψουν, εμπόδια αδειοδοτήσεων, χωροταξίας, πρόσβασης.

Ας το τολμήσουμε!


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Παραδόθηκε στον Στυλιανίδη το σχέδιο αναβάθμισης των άγονων γραμμών

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Πρώτη διευρυμένη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Υποθηκοφυλακεία: Μπήκε λουκέτο σε 392 γραφεία σε όλη την Ελλάδα

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Οριστικό τέλος για 392 υποθηκοφυλακεία σε όλη τη χώρα - Πέρασαν στο ψηφιακό Κτηματολόγιο

Αεροδρόμια Κυκλάδες: Διπλάσια η επιβατική κίνηση της Πάρου σε σχέση με τη Νάξο

Mtc Group: Η εικόνα των αεροδρομίων στις Κυκλάδες το τελευταίο τρίμηνο του 2024 με βάση την επιβατική κίνηση - Η "μάχη" Σαντορίνης - Μυκόνου και η πίεση από .. Πάρο και Μήλο προς τη Νάξο

Τήνος: Επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Ενημέρωση από τον Δήμο Τήνου για την επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Minoan Lines: Το …κέρδος της παρουσίας της με τη προσθήκη της Μήλου

Tα δυο πλοία της Minoan, η Μήλος και η «σφήνα» στη Sea Jets

Νάξος – Εμβολιασμός: Ενημέρωση για τις ευάλωτες ομάδες σχετικά με τα προτεινόμενα εμβόλια

Εμβολιασμός - με βάση την επίσημη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας έναντι λοιμώξεων του αναπνευστικού για τη περίοδο 2024-2025

Σύρος – Στυλιανίδης: Τι είπε για ενδοκυκλαδικά, Μεταφορικό Ισοδύναμο και αυξήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Χρήστος Στυλιανίδης: «Έως 2 δις ευρώ από δημόσιους ευρωπαϊκούς και ιδιωτικούς πόρους για επενδύσεις στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και στη νησιωτική πολιτική»

Νάξος: Η καταγγελία για μη εξυπηρέτηση ασθενούς από το υγειονομικό σκάφος του Λιμενικού και η επίσημη απάντηση

Καταγγελία ότι δεν εξυπηρετήθηκε περιστατικό ασθενούς τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων - Τι απαντάει το Λιμενικό σε επιστολή του

ΕΝΠΕ: Για τα οικονομικά των Περιφερειών συζήτησαν οι Περιφερειάρχες με Λιβάνιο και Παπαθανάση

Κρίσιμης σημασίας για τις Περιφέρειες η αύξηση των πόρων του νέου Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Σέριφος: Τα μεταλλεία εντάχθηκαν στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Τα μεταλλεία Σερίφου εντάχθηκαν στα 25 μνημεία πολιτιστικής κληρονομίας στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Εως 12% οι αυξήσεις στις γραμμές των Κυκλάδων, ποιος ο λόγος;

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ερχονται «πράσινες» αυξήσεις έως 15% - Επιβαρύνσεις από το νέο πλαίσιο της Ε.Ε. για μείωση των ρύπων στη Μεσόγειο - Τι ισχύει στις Κυκλάδες

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Σίφνος: Σε ποια περιοχή εγκρίθηκε κατασκευή 4αστερου ξενοδοχείου

“Στα σκαριά” επένδυση για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Σίφνο