Τετάρτη, 23 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

|

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στο λιμάνι της Πάρου άνοιξε ξανά τον κύκλο αμφισβήτησης προς τους Πλοιάρχους, με το ίδιο το συμβάν να καταδεικνύει την επικινδυνότητα των λιμανιών και όχι της ναυτοσύνης. 

Του Γιώργου Αντωνίου (δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα e-nautilia.gr)

Λιγότερο από δύο μήνες μετά το περιστατικό με το σπάσιμο του κάβου Speedrunner Jet στην Αλόννησο και τον τεράστιο ντόρο που δημιουργήθηκε γύρω από το θέμα αυτό, ένα ακόμη περιστατικό έρχεται και πάλι να μας δείξει περίτρανα ότι κανείς πλοίαρχος δεν φταίει για τα ακατάλληλα λιμάνια.

Αυτή την φορά είχαμε το περιστατικό με τον πρόσκρουση του Champion Jet 3 στο λιμάνι της Πάρου, λόγω των ισχυρών και των έντονων ριπών ανέμου όπως δήλωσε και η Seajet.

Ξεσηκώθηκαν όπως είναι φυσιολογικό κάθε λογής καπετάνιοι του του πληκτρολογίου και του γλυκού νερού, λέγοντας για το πόσο απρόσεκτος ήταν ο Πλοίαρχος, το ότι δεν είναι καλός στην δουλειά του κτλ.

Το χειρότερο και το λυπηρό της υπόθεση όμως είναι ότι υπάρχουν πολλά σχόλια από συναδέλφους μηχανικούς οι οποίοι και αυτοί με την σειρά τους κατηγορούν τον Πλοίαρχο. Δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί, αλλά είναι εντελώς απαράδεκτο να υπάρχουν ναυτικοί που δεν μπορούν να καταλάβουν τις δυσκολίες και να νομίζουν ότι. Η μόνη δυσκολία ενός πλοιάρχου είναι… ο εξάντας…

Με υψηλό αίσθημα ευθύνης η αντίδραση της SEAJETS στο συμβάν του CHAMPION JET 3 στην Πάρο

Δεν το συνεχίζω, απλά εκφράζω την απορία μου. Και για να μην παρεξηγηθώ. Και φυσικά όλοι αυτοί δεν αντιπροσωπεύουν το σύνολο των συναδέλφων μηχανικών. Απλά δε θα ήθελα να βλέπω ούτε ένα σχόλιο από ναυτικούς προς ναυτικούς.

Μεταξύ μας μπορεί πολλές φορές να έχουμε διαφωνίες. Όταν όμως υπάρχουν τέτοια θέματα θα πρέπει να είναι όλοι ενωμένοι.

Και συνεχίζω. Ήταν σίγουρο ότι θα συμβεί πολύ σύντομα και πάλι κάποιοι περιστατικό στην ακτοπλοΐα και είναι απόλυτα σίγουρο ότι θα ξανά συμβεί. Και μάλιστα σύντομα.

Τι πρέπει να γίνει; Είχαμε αναφέρει και πάλι εδώ στο e-nautilia.gr, ότι Πρέπει η πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της και να θεσπίσει ένα νομοθετικό πλαίσιο όπως αυτό του απαγορευτικού.

Να κάνει μια ενδελεχής μελέτη, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪ́ΑΣ (το γράφω με κεφαλαία για να μην αποφασίσουν μόνο οι λιμενικοί και γραφιάδες πάλι), ώστε να θεσπίσουν πόσο θα είναι τα μέγιστα μποφόρ και η μέγιστη σε κύμα κατάσταση της θάλασσας ώστε να δίνεται η άδεια από το λιμεναρχείο για να δέσει ένα πλοίο.

Το ξέρω ότι πολλοί θα βιαστείτε να πείτε «μα καλά, αυτό είναι, και θα πρέπει να είναι, στην διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε πλοιάρχου». Δεν θα διαφωνήσω αλλά εδώ πρόκειται για θέμα ιδιάζουσας περίπτωσης.

Εάν γίνει αυτό πρώτα από όλα προστατεύεις τον εκάστοτε Πλοίαρχο. Δεν τον βάζεις να αμφιταλαντεύεται και να σκέφτεται τι θα γίνει εάν αρνηθεί την πρόσδεση 2, 3 ή και περισσότερες φορές. Θα τον διώξουν; Θα τον αφήσουν; Θα αμαυρωθεί η φήμη του; Και άλλα πολλά.

Εννοείται ότι μαζί με τον Πλοίαρχο προστατεύεις τα πληρώματα, τους καβοδέτες και φυσικά το ίδιο το επιβατηγό κοινό. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν κάνω διάκριση τι είναι πιο σημαντικό απλά ανέφερα τον Πλοίαρχο πρώτα γιατί εκείνος είναι που θα πάρει την αρχική απόφαση για τον αν θα δέσει ή όχι. Σημαντικοί είναι εξίσου όλοι.

Επιπλέον, λύνεις και τα χέρια των τοπικών λιμενικών αρχών. Και αυτοί από την πλευρά. Τους εάν υπάρχει ένα νομοθετικό πλαίσιο θα μπορούν πολύ εύκολα να μη δώσουν άδεια να δέσει ένα πλοίο για λόγους ασφαλείας.

Γνωρίζω ότι μπορεί να ακούγεται τραβηγμένο όλο αυτό αλλά είναι μια «λύση ανάγκης» με τα ακατάλληλα λιμάνια που υπάρχουν στα ελληνικά νησιά.

Ας μην πυροβολούμε λοιπόν κανένα. Ούτε Πλοιάρχους, ούτε πληρώματα ούτε λιμενάρχες και λιμεναρχεία.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο υπουργός θα πρέπει επιτέλους να κάνει κάτι από όλα αυτά, το οποίο μόνο καλό θα είναι για όλους στην ακτοπλοΐα….

Κλείνοντας, θέλω να θυμίσω ότι είχαμε γράψει εδώ ότι: «Με δυο bow thruster το δένω κι εγώ»: Πόσο εύκολη είναι τελικά μια μανούβρα; Ή πραγματική αλήθεια

Και η πραγματική αλήθεια είναι ότι ούτε με δέκα bow thruster δεν δένει κάποιος ένα βαπόρι εάν δεν έχει τις κατάλληλες ικανότητες, την απαραίτητη εμπειρία και φυσικά την γνώση που πρέπει.

Ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει αυτός που θα κάνει την σωστή μανούβρα για να δέσει ένα πλοίο. Και είναι αυτός επίσης που στην «στραβή» θα πρέπει να πάρει την αντίστοιχη απόφαση με Σα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Όλοι οι υπόλοιποι είναι απλά καπετάνιοι του πληκτρολογίου και καμία ιδέα δεν έχουν… Απλά νομίζουν ότι έχουν….


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ειδική Αγωγή με Καρδιά: Σε τροχιά ολοκλήρωσης τα ειδικά σχολεία στη Νάουσα Πάρου

Ένα όραμα γίνεται πράξη: Σχεδόν έτοιμα το Ειδικό Νηπιαγωγείο και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πάρου – Επίσκεψη Αντιδημάρχου και Προέδρου Παιδείας στον χώρο των εργασιών

Η Μήλος δείχνει τον δρόμο της προσβασιμότητας, σε λειτουργία εκ νέου τα seatrac για ΑμεΑ

Η πρόσβαση στη θάλασσα είναι δικαίωμα για όλους και ο Δήμος Μήλου το αποδεικνύει στην πράξη: πλήρης επαναλειτουργία των αυτόνομων μηχανισμών σε Πλάθιενα και Παπικινού, έπεται και των Πολλωνίων

Ανυπόφορη η “ανάσα” στις Κυκλάδες, ο καύσωνας “έγραψε” 40 βαθμούς στη Μέση της Νάξου (!!!)

Ακραίες θερμοκρασίες σάρωσαν το Αιγαίο: 40άρια σε Μέση Νάξου, Δαμαριώνα, Κουφονήσια – Πνιγηρές συνθήκες ακόμα και στις πιο δροσερές νησιωτικές ανάσες

Χρυσή η Εθνική πόλο γυναικών, παγκόσμιες πρωταθλήτριες μετά από 14 χρόνια

Μετά από μια ονειρική πορεία και έναν τελικό για την ιστορία, τα χρυσά κορίτσια της Ελλάδας θριάμβευσαν επί της Ουγγαρίας (12-9) και ανέβηκαν ξανά στην κορυφή του κόσμου

Δανακός: Θυρανοίξια με κατάνυξη και ιστορική βαρύτητα στον Άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο

Οκτώ αιώνες ιστορίας συνάντησαν τη σύγχρονη ευλάβεια στο ανακαινισμένο κοιμητηριακό εκκλησάκι του Αγίου Ιωάννου στον Δανακό, με την παρουσία του Μητροπολίτη Παροναξίας και πλήθους πιστών.

Σεισμός 5,1 Ρίχτερ νοτιοανατολικά των Αντικυθήρων, αισθητός σε Κρήτη, Πελοπόννησο και Αττική

Η σεισμική δόνηση σημειώθηκε το απόγευμα της Τετάρτης και προκάλεσε ανησυχία σε ευρύ γεωγραφικό φάσμα – Δεν αναφέρθηκαν ζημιές.

Νάξος: “Παραμύθι, παραμύθι… στο Καλόξυλο η μαγεία παίρνει σάρκα και οστά” (αφίσα)

Το χωριό-σκηνικό της Νάξου μεταμορφώνεται για δύο μέρες σε καμβά παράδοσης τέχνης παιχνιδιού και πολιτιστικής συγκίνησης – Ελάτε να ξαναγίνουμε παιδιά!

Α.Ο. Θήρας: Με όνειρα και πάθος ξεκινά το φετινό ταξίδι στη Volley League Γυναικών (πρόγραμμα)

Η κλήρωση για το πρωτάθλημα 2025-2026 έφερε πρεμιέρα εντός έδρας με το Μαρκόπουλο – Σαντορίνη, έτοιμη για μεγάλες αναμετρήσεις και ευρωπαϊκές προκλήσεις!

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Νάξος – «Τέλος στα πρόστιμα, Δήμαρχε – Πεζοδρόμηση τώρα»: Η κραυγή μίας πόλης που πνίγεται

Αδικημένοι επαγγελματίες κρεμούν πανό αγανάκτησης στην καρδιά της Νάξου και ζητούν κάτι απλό: Ίδιους όρους για όλους.

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Έκτακτα μέτρα στη Σέριφο λόγω υπερκατανάλωσης νερού – Απαγορεύσεις και πρόστιμα

Ο Δήμος Σερίφου καλεί τους πολίτες να περιορίσουν τη χρήση νερού λόγω αυξημένης κατανάλωσης και περιορισμένων αποθεμάτων – Πρόστιμα έως και 1.000€ για παραβάτες.

Καμπανάκι Γιαννάκου για το Νοσοκομείο Σύρου: “Αν εφαρμοστεί το πρωτόκολλο, κλείνει”

Σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό – Η υπερπροσπάθεια των βοηθών νοσηλευτών κρατά όρθιο το νοσοκομείο αναφοράς των Κυκλάδων

Αλυκό Νάξου: Κατεδαφίζεται το φάντασμα του ξενοδοχείου – Σώζεται το κεδροδάσος

Υπεγράφη η σύμβαση κατεδάφισης των ερειπίων στο Αλυκό – Ένα διαχρονικό «τραύμα» για τη Νάξο οδεύει προς θεραπεία μετά από δεκαετίες αδράνειας

Ηρακλειά: Ειρηνική διαμαρτυρία στο λιμάνι με επίκεντρο την μη έλευση του Tera Jet 2

Μεγάλη αναστάτωση στην Ηρακλειά λόγω της αιφνίδιας διακοπής του καθημερινού δρομολογίου της SeaJets. Εκατοντάδες επισκέπτες χωρίς εισιτήρια, καταλύματα με ακυρώσεις και οι κάτοικοι σε κινητοποιήσεις για να σωθεί η τουριστική σεζόν.

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Η SEAJETS εξασφαλίζει δωρεάν μετακίνηση από και προς Ηρακλειά για όλους τους επιβάτες

Πρωτοβουλία ευθύνης από την εταιρεία και το Ίδρυμα Τάκης Ηλιόπουλος για τη στήριξη της τουριστικής σύνδεσης με τις Μικρές Κυκλάδες

Θλίψη στη Σχοινούσα: Το ύστατο χαίρε στη Ρίτα Μούρτζη από τον Σύλλογο Σχοινουσιωτών

Μια αγαπημένη παρουσία του νησιού έφυγε πρόωρα – Συγκινητικό μήνυμα αποχαιρετισμού και κάλεσμα για στήριξη στη μνήμη της