Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

|

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στο λιμάνι της Πάρου άνοιξε ξανά τον κύκλο αμφισβήτησης προς τους Πλοιάρχους, με το ίδιο το συμβάν να καταδεικνύει την επικινδυνότητα των λιμανιών και όχι της ναυτοσύνης. 

Του Γιώργου Αντωνίου (δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα e-nautilia.gr)

Λιγότερο από δύο μήνες μετά το περιστατικό με το σπάσιμο του κάβου Speedrunner Jet στην Αλόννησο και τον τεράστιο ντόρο που δημιουργήθηκε γύρω από το θέμα αυτό, ένα ακόμη περιστατικό έρχεται και πάλι να μας δείξει περίτρανα ότι κανείς πλοίαρχος δεν φταίει για τα ακατάλληλα λιμάνια.

Αυτή την φορά είχαμε το περιστατικό με τον πρόσκρουση του Champion Jet 3 στο λιμάνι της Πάρου, λόγω των ισχυρών και των έντονων ριπών ανέμου όπως δήλωσε και η Seajet.

Ξεσηκώθηκαν όπως είναι φυσιολογικό κάθε λογής καπετάνιοι του του πληκτρολογίου και του γλυκού νερού, λέγοντας για το πόσο απρόσεκτος ήταν ο Πλοίαρχος, το ότι δεν είναι καλός στην δουλειά του κτλ.

Το χειρότερο και το λυπηρό της υπόθεση όμως είναι ότι υπάρχουν πολλά σχόλια από συναδέλφους μηχανικούς οι οποίοι και αυτοί με την σειρά τους κατηγορούν τον Πλοίαρχο. Δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί, αλλά είναι εντελώς απαράδεκτο να υπάρχουν ναυτικοί που δεν μπορούν να καταλάβουν τις δυσκολίες και να νομίζουν ότι. Η μόνη δυσκολία ενός πλοιάρχου είναι… ο εξάντας…

Με υψηλό αίσθημα ευθύνης η αντίδραση της SEAJETS στο συμβάν του CHAMPION JET 3 στην Πάρο

Δεν το συνεχίζω, απλά εκφράζω την απορία μου. Και για να μην παρεξηγηθώ. Και φυσικά όλοι αυτοί δεν αντιπροσωπεύουν το σύνολο των συναδέλφων μηχανικών. Απλά δε θα ήθελα να βλέπω ούτε ένα σχόλιο από ναυτικούς προς ναυτικούς.

Μεταξύ μας μπορεί πολλές φορές να έχουμε διαφωνίες. Όταν όμως υπάρχουν τέτοια θέματα θα πρέπει να είναι όλοι ενωμένοι.

Και συνεχίζω. Ήταν σίγουρο ότι θα συμβεί πολύ σύντομα και πάλι κάποιοι περιστατικό στην ακτοπλοΐα και είναι απόλυτα σίγουρο ότι θα ξανά συμβεί. Και μάλιστα σύντομα.

Τι πρέπει να γίνει; Είχαμε αναφέρει και πάλι εδώ στο e-nautilia.gr, ότι Πρέπει η πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της και να θεσπίσει ένα νομοθετικό πλαίσιο όπως αυτό του απαγορευτικού.

Να κάνει μια ενδελεχής μελέτη, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪ́ΑΣ (το γράφω με κεφαλαία για να μην αποφασίσουν μόνο οι λιμενικοί και γραφιάδες πάλι), ώστε να θεσπίσουν πόσο θα είναι τα μέγιστα μποφόρ και η μέγιστη σε κύμα κατάσταση της θάλασσας ώστε να δίνεται η άδεια από το λιμεναρχείο για να δέσει ένα πλοίο.

Το ξέρω ότι πολλοί θα βιαστείτε να πείτε «μα καλά, αυτό είναι, και θα πρέπει να είναι, στην διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε πλοιάρχου». Δεν θα διαφωνήσω αλλά εδώ πρόκειται για θέμα ιδιάζουσας περίπτωσης.

Εάν γίνει αυτό πρώτα από όλα προστατεύεις τον εκάστοτε Πλοίαρχο. Δεν τον βάζεις να αμφιταλαντεύεται και να σκέφτεται τι θα γίνει εάν αρνηθεί την πρόσδεση 2, 3 ή και περισσότερες φορές. Θα τον διώξουν; Θα τον αφήσουν; Θα αμαυρωθεί η φήμη του; Και άλλα πολλά.

Εννοείται ότι μαζί με τον Πλοίαρχο προστατεύεις τα πληρώματα, τους καβοδέτες και φυσικά το ίδιο το επιβατηγό κοινό. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν κάνω διάκριση τι είναι πιο σημαντικό απλά ανέφερα τον Πλοίαρχο πρώτα γιατί εκείνος είναι που θα πάρει την αρχική απόφαση για τον αν θα δέσει ή όχι. Σημαντικοί είναι εξίσου όλοι.

Επιπλέον, λύνεις και τα χέρια των τοπικών λιμενικών αρχών. Και αυτοί από την πλευρά. Τους εάν υπάρχει ένα νομοθετικό πλαίσιο θα μπορούν πολύ εύκολα να μη δώσουν άδεια να δέσει ένα πλοίο για λόγους ασφαλείας.

Γνωρίζω ότι μπορεί να ακούγεται τραβηγμένο όλο αυτό αλλά είναι μια «λύση ανάγκης» με τα ακατάλληλα λιμάνια που υπάρχουν στα ελληνικά νησιά.

Ας μην πυροβολούμε λοιπόν κανένα. Ούτε Πλοιάρχους, ούτε πληρώματα ούτε λιμενάρχες και λιμεναρχεία.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο υπουργός θα πρέπει επιτέλους να κάνει κάτι από όλα αυτά, το οποίο μόνο καλό θα είναι για όλους στην ακτοπλοΐα….

Κλείνοντας, θέλω να θυμίσω ότι είχαμε γράψει εδώ ότι: «Με δυο bow thruster το δένω κι εγώ»: Πόσο εύκολη είναι τελικά μια μανούβρα; Ή πραγματική αλήθεια

Και η πραγματική αλήθεια είναι ότι ούτε με δέκα bow thruster δεν δένει κάποιος ένα βαπόρι εάν δεν έχει τις κατάλληλες ικανότητες, την απαραίτητη εμπειρία και φυσικά την γνώση που πρέπει.

Ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει αυτός που θα κάνει την σωστή μανούβρα για να δέσει ένα πλοίο. Και είναι αυτός επίσης που στην «στραβή» θα πρέπει να πάρει την αντίστοιχη απόφαση με Σα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Όλοι οι υπόλοιποι είναι απλά καπετάνιοι του πληκτρολογίου και καμία ιδέα δεν έχουν… Απλά νομίζουν ότι έχουν….


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΣτΕ: Τέλος στο σχέδιο ανεμογεννητριών σε 14 νησίδες Αιγαίου

Ακυρώθηκαν οι άδειες παραγωγού που είχε ανανεώσει η ΡΑΕ – «Κόκκινη κάρτα» και λόγω φέρουσας ικανότητας και λανθασμένης θεώρησης νησίδων ως ακατοίκητων

Σίφνος: Σύλληψη 48χρονου για βαρύ οπλισμό – Καλάσνικοφ, πιστόλια και 252.480€ σε κρύπτη

Έρευνες σε σπίτι, επιχείρηση και αποθήκες: κατασχέθηκαν όπλα, πυρομαχικά και μεγάλα χρηματικά ποσά – Σχηματίστηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα

Νάξος – Παναγία Μυρτιδιώτισσα: Απόδοση τιμής από το SuperRunner (video)

Εορταστικός αποχαιρετισμός από το ταχύπλοο κατά την αναχώρηση – Η ιστορία του μικρού ναού στη νησίδα του λιμανιού

Αστέρας Τρίπολης – Ολυμπιακός: Στο 2.30 το… «σφιχτό» ημίχρονο;

Πρεμιέρα Κυπέλλου για τους «ερυθρόλευκους» (17:00) στην Αρκαδία – Ο Αστέρας ψάχνει restart, ο Ολυμπιακός συνέπεια και έλεγχο ρυθμού

Τραγωδία στον Πειραιά: Νεκρός 20χρονος ναυτικός στο «Blue Star Chios»

Εγκλωβίστηκε σε υδατοστεγή συρόμενη πόρτα στο γκαράζ – Προανάκριση από το Λιμενικό· μήνυμα για απόλυτη προτεραιότητα στην ασφάλεια

Ευλογιά προβάτων: Μέτρα πρόληψης & περιορισμού από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Τι να κάνουν άμεσα οι κτηνοτρόφοι – συμπτώματα, βιοασφάλεια, μετακινήσεις ζώων. Η ευλογιά του προβάτου δεν μεταδίδεται στον άνθρωπο.

Συνταγή της Ημέρας: Κολιοί στο γκριλ με «αχνιστή» σαλάτα της γιαγιάς

Αιγαιοπελαγίτικο ψάρι με μυρωδικά της Νάξου και ζεστή πατατοσαλάτα από τη Μαριέττα Γαλάνη – γρήγορο, νησιώτικο, πληθωρικό

Progressive Lab: νέο προοδευτικό think tank με… Ναξιώτικη υπογραφή

Στο οργανωτικό σχήμα ο Νίκος Μαϊτός – Συντονιστής της επιστημονικής επιτροπής ο Φίλιππος Σαχινίδης – Έρχεται η πρώτη τους έρευνα

Fast Ferries: Πώς διαμορφώνονται τα δρομολόγια την 1η Οκτωβρίου λόγω απεργίας

Έκτακτες νυχτερινές αναχωρήσεις μετά τη λήξη της 24ωρης κινητοποίησης της ΠΝΟ – Αναλυτικά οι ώρες για Ραφήνα, Άνδρο, Τήνο, Μύκονο και τη γραμμή Πειραιάς–Δυτικές Κυκλάδες–Σαντορίνη

Blue Star Ferries: Πως διαμορφώνονται τα δρομολόγια των πλοίων την 1η Οκτωβρίου

Ακυρώσεις και ειδικά νυχτερινά δρομολόγια μετά τα μεσάνυχτα – Τι ισχύει για Νάξο, Πάρο και τις Κυκλάδες

Blue Star Naxos: από 19/9 αναχώρηση 11:05 από Νάξο για Πειραιά — αρχίζει το χειμερινό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το Naxos Blue Travel, το νέο ωράριο θα ισχύει όλο τον χειμώνα. Δείτε αναλυτικά τη διαδρομή Αστυπάλαια–Κατάπολα της επόμενης ημέρας.

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Απαγορευτικό: Στις 9.30 το βράδυ απόψε αναχωρεί το “Blue Star Naxos” (Πίνακας)

Λόγω κακοκαιρίας αλλάζουν αναχωρήσεις/ακυρώνονται δρομολόγια. Τι ισχύει ανά πλοίο, πότε χρειάζεται αλλαγή εισιτηρίων και ποιες μεταφορές επιβατών έγιναν.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποιες περιοχές θα έχει αύριο το πρωί (20/09) διακοπή ρεύματος

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση «Προσωρινή Διακοπή», θα επηρεαστούν Μπαούζι Δαμαριώνα, Αυλωνίτσα, Άγιος Δημήτριος και Αγ. Ανάργυροι Σαγκρί.

Ανεκτέλεστα δρομολόγια για Supercat Jet, Superjet και Superjet 2 λόγω κακοκαιρίας

Η κακοκαιρία που πλήττει το Αιγαίο φέρνει σημαντικές ακυρώσεις στην ακτοπλοΐα – Αναλυτικά ποιες γραμμές επηρεάζονται

ΔΕΔΔΗΕ: Τρίωρη διακοπή ρεύματος αύριο (22/09) στα χωριά της πεδινής Νάξου

Νάξος: Προσωρινή διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 22/09 (09:00–12:00) σε Γλινάδο, Άγιο Αρσένιο, Μύλους & Αργάνι Τριπόδων

Υπόθεση …Νερό: Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Δονούσας ζητά επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής και δίκαιες χρεώσεις

Μετά την Ηρακλειά και τα Κουφονήσια, διαμαρτύρεται και η Δονούσα για τις αυξήσεις - Τι ζητούν οι επαγγελματίες

Απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά, Λαύριο και Ραφήνα έως τις 10:00 — εξαιρούνται Αργοσαρωνικός & Μαρμάρι

Σε ισχύ προληπτικό μέτρο του Λιμενικού λόγω ισχυρών βοριάδων· επανεκτίμηση στις 10:00. Οι ταξιδιώτες να επικοινωνούν με τα πρακτορεία τους.

Κουφονήσι: Αμερικανοί άφησαν 500€ φιλοδώρημα — «Δεν θα κλείσω μάτι!» λέει ο σερβιτόρος (video)

Παρέα 8 ατόμων κατέπλευσε με σκάφος, έφαγε αστακό και φρέσκα ψάρια· λογαριασμός 750€ και tip 500€ που θα μοιραστεί σε 22 εργαζομένους.

Απαγορευτικό απόπλου: Ποια πλοία και σε ποια λιμάνια είναι “δεμένα”

Δυσμενείς άνεμοι στο Αιγαίο φέρνουν ακυρώσεις και αλλαγές. Δείτε αναλυτικά ποιες γραμμές δεν εκτελούνται σήμερα Παρασκευή 19/09/2025 και τι ισχύει ανά εταιρεία.