Τετάρτη, 13 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

|

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στο λιμάνι της Πάρου άνοιξε ξανά τον κύκλο αμφισβήτησης προς τους Πλοιάρχους, με το ίδιο το συμβάν να καταδεικνύει την επικινδυνότητα των λιμανιών και όχι της ναυτοσύνης. 

Του Γιώργου Αντωνίου (δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα e-nautilia.gr)

Λιγότερο από δύο μήνες μετά το περιστατικό με το σπάσιμο του κάβου Speedrunner Jet στην Αλόννησο και τον τεράστιο ντόρο που δημιουργήθηκε γύρω από το θέμα αυτό, ένα ακόμη περιστατικό έρχεται και πάλι να μας δείξει περίτρανα ότι κανείς πλοίαρχος δεν φταίει για τα ακατάλληλα λιμάνια.

Αυτή την φορά είχαμε το περιστατικό με τον πρόσκρουση του Champion Jet 3 στο λιμάνι της Πάρου, λόγω των ισχυρών και των έντονων ριπών ανέμου όπως δήλωσε και η Seajet.

Ξεσηκώθηκαν όπως είναι φυσιολογικό κάθε λογής καπετάνιοι του του πληκτρολογίου και του γλυκού νερού, λέγοντας για το πόσο απρόσεκτος ήταν ο Πλοίαρχος, το ότι δεν είναι καλός στην δουλειά του κτλ.

Το χειρότερο και το λυπηρό της υπόθεση όμως είναι ότι υπάρχουν πολλά σχόλια από συναδέλφους μηχανικούς οι οποίοι και αυτοί με την σειρά τους κατηγορούν τον Πλοίαρχο. Δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί, αλλά είναι εντελώς απαράδεκτο να υπάρχουν ναυτικοί που δεν μπορούν να καταλάβουν τις δυσκολίες και να νομίζουν ότι. Η μόνη δυσκολία ενός πλοιάρχου είναι… ο εξάντας…

Με υψηλό αίσθημα ευθύνης η αντίδραση της SEAJETS στο συμβάν του CHAMPION JET 3 στην Πάρο

Δεν το συνεχίζω, απλά εκφράζω την απορία μου. Και για να μην παρεξηγηθώ. Και φυσικά όλοι αυτοί δεν αντιπροσωπεύουν το σύνολο των συναδέλφων μηχανικών. Απλά δε θα ήθελα να βλέπω ούτε ένα σχόλιο από ναυτικούς προς ναυτικούς.

Μεταξύ μας μπορεί πολλές φορές να έχουμε διαφωνίες. Όταν όμως υπάρχουν τέτοια θέματα θα πρέπει να είναι όλοι ενωμένοι.

Και συνεχίζω. Ήταν σίγουρο ότι θα συμβεί πολύ σύντομα και πάλι κάποιοι περιστατικό στην ακτοπλοΐα και είναι απόλυτα σίγουρο ότι θα ξανά συμβεί. Και μάλιστα σύντομα.

Τι πρέπει να γίνει; Είχαμε αναφέρει και πάλι εδώ στο e-nautilia.gr, ότι Πρέπει η πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της και να θεσπίσει ένα νομοθετικό πλαίσιο όπως αυτό του απαγορευτικού.

Να κάνει μια ενδελεχής μελέτη, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪ́ΑΣ (το γράφω με κεφαλαία για να μην αποφασίσουν μόνο οι λιμενικοί και γραφιάδες πάλι), ώστε να θεσπίσουν πόσο θα είναι τα μέγιστα μποφόρ και η μέγιστη σε κύμα κατάσταση της θάλασσας ώστε να δίνεται η άδεια από το λιμεναρχείο για να δέσει ένα πλοίο.

Το ξέρω ότι πολλοί θα βιαστείτε να πείτε «μα καλά, αυτό είναι, και θα πρέπει να είναι, στην διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε πλοιάρχου». Δεν θα διαφωνήσω αλλά εδώ πρόκειται για θέμα ιδιάζουσας περίπτωσης.

Εάν γίνει αυτό πρώτα από όλα προστατεύεις τον εκάστοτε Πλοίαρχο. Δεν τον βάζεις να αμφιταλαντεύεται και να σκέφτεται τι θα γίνει εάν αρνηθεί την πρόσδεση 2, 3 ή και περισσότερες φορές. Θα τον διώξουν; Θα τον αφήσουν; Θα αμαυρωθεί η φήμη του; Και άλλα πολλά.

Εννοείται ότι μαζί με τον Πλοίαρχο προστατεύεις τα πληρώματα, τους καβοδέτες και φυσικά το ίδιο το επιβατηγό κοινό. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν κάνω διάκριση τι είναι πιο σημαντικό απλά ανέφερα τον Πλοίαρχο πρώτα γιατί εκείνος είναι που θα πάρει την αρχική απόφαση για τον αν θα δέσει ή όχι. Σημαντικοί είναι εξίσου όλοι.

Επιπλέον, λύνεις και τα χέρια των τοπικών λιμενικών αρχών. Και αυτοί από την πλευρά. Τους εάν υπάρχει ένα νομοθετικό πλαίσιο θα μπορούν πολύ εύκολα να μη δώσουν άδεια να δέσει ένα πλοίο για λόγους ασφαλείας.

Γνωρίζω ότι μπορεί να ακούγεται τραβηγμένο όλο αυτό αλλά είναι μια «λύση ανάγκης» με τα ακατάλληλα λιμάνια που υπάρχουν στα ελληνικά νησιά.

Ας μην πυροβολούμε λοιπόν κανένα. Ούτε Πλοιάρχους, ούτε πληρώματα ούτε λιμενάρχες και λιμεναρχεία.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο υπουργός θα πρέπει επιτέλους να κάνει κάτι από όλα αυτά, το οποίο μόνο καλό θα είναι για όλους στην ακτοπλοΐα….

Κλείνοντας, θέλω να θυμίσω ότι είχαμε γράψει εδώ ότι: «Με δυο bow thruster το δένω κι εγώ»: Πόσο εύκολη είναι τελικά μια μανούβρα; Ή πραγματική αλήθεια

Και η πραγματική αλήθεια είναι ότι ούτε με δέκα bow thruster δεν δένει κάποιος ένα βαπόρι εάν δεν έχει τις κατάλληλες ικανότητες, την απαραίτητη εμπειρία και φυσικά την γνώση που πρέπει.

Ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει αυτός που θα κάνει την σωστή μανούβρα για να δέσει ένα πλοίο. Και είναι αυτός επίσης που στην «στραβή» θα πρέπει να πάρει την αντίστοιχη απόφαση με Σα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Όλοι οι υπόλοιποι είναι απλά καπετάνιοι του πληκτρολογίου και καμία ιδέα δεν έχουν… Απλά νομίζουν ότι έχουν….


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ζωντανή δράση με dealers στο spinbara casino για αναβαθμισμένη εμπειρία καζίνο

Η τεχνολογία των ζωντανών συναλλαγών στο spinbara βασίζεται στη χρήση εξελιγμένων συστημάτων κάμερας και λογισμικού

Sarah Gainsforth: Στο βιβλίο της “Υπερτουρισμός” μιλά για πόλεις-σκηνικά και κατοίκους-θεατές

Η Sarah Gainsforth μιλά για το πώς ο μαζικός τουρισμός στερεί πλούτο και πόρους από τις τοπικές κοινωνίες και επιτείνει την κλιματική κρίση

PENETRON και ΜΠΟΥΜΠΛΑΚΗ συνεχίζουν στο πλευρό του Πανναξιακού Α.Ο. και τη νέα σεζόν

Η χρυσή συνεργασία ανανεώνεται – Οι δύο εταιρείες παραμένουν αφοσιωμένοι υποστηρικτές του αθλητισμού και της Νάξου για την αγωνιστική περίοδο 2025-2026.

Ελληνικά νησιά: Το σχέδιο για νέα διαμερίσματα σε υγειονομικούς

Με αφετηρία τη Μύκονο, ξεκινά ένα ευρύτερο σχέδιο στέγασης για υγειονομικούς σε νησιά με υψηλό κόστος διαβίωσης, με κρατικά και ιδιωτικά κεφάλαια να καλύπτουν τις ανάγκες

Πύρινος κλοιός γύρω από τη Μεσόγειο: Η νότια Ευρώπη σε κόκκινο συναγερμό

Η Μεσόγειος δοκιμάζεται από ακραίες θερμοκρασίες και πυρκαγιές που απειλούν κατοίκους, τουρισμό και φυσικό περιβάλλον

Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κουφονησίων: Η μουσική ιστορία της Ελλάδας ταξιδεύει στο Αιγαίο

«10ο Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κουφονησίων — Από την αρχαιοελληνική λύρα έως τη σύγχρονη δημιουργία»

Από τα Χανιά στη Σαντορίνη: Μια νέα προοπτική για τα απορρίμματα

«Ενημερωτική εκδήλωση με τον κ. Κώστα Πατεράκη για βιώσιμες πρακτικές και ενεργή συμμετοχή των πολιτών»

Αγ. Προκόπιος Νάξου: Όταν οι αμμοθίνες γίνονται… πάρκινγκ και η Natura απλώς κοιτά

Η οργισμένη ανάρτηση του Λεωνίδα Μαγκανάρη για την καταστροφή στον Άγιο Προκόπιο φέρνει ξανά στο φως το ετήσιο δράμα των προστατευόμενων περιοχών που γονατίζουν κάτω από τις ρόδες και την αδιαφορία.

Μικρές Κυκλάδες: Δωρεάν μαθήματα κολύμβησης για παιδιά

Ο Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να αγαπήσουν τη θάλασσα και να μάθουν ασφάλεια και τεχνική… παρέα με το χαμόγελο του καλοκαιριού!

ΕΚΑΒ: Εκατοντάδες διακομιδές από τα μέτωπα των πυρκαγιών

Από Αχαΐα μέχρι Χίο, τα πληρώματα του ΕΚΑΒ δίνουν μάχη με τον χρόνο για να φτάσουν στους τραυματίες και όσους αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα.

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες

Τραγωδία στη Σαντορίνη: 45χρονος από τη Μεσοποταμία Καστοριάς βρέθηκε νεκρός σε πισίνα ξενοδοχείου

Ο άνδρας εργαζόταν εποχικά στο νησί – Οι αρχές ερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος.