Οι επαγγελματίες στο χώρο της ενοικίασης αυτοκινήτων και δικύκλων σε Μύκονο, Νάξο και Σαντορίνη (όσον αφορά τις Κυκλάδες) προχωρούν σε αναστολή κινητοποίησεων μετά την δράση της 16ης Μαϊου και περιμένουν την … απάντηση από το αρμόδιο υπουργείο που υποσχέθηκε προφορικά ότι θα δώσει λύση στο θέμα όχι μόνο της ενοικίασης των ATV αλλά και του διεθνούς διπλώματος οδήγησης
Και όμως ακούν… Η τουλάχιστον αυτό δείχνουν. Το ζητούμενο είναι να καταλάβουν και την ουσία του προβλήματος… Αναφερόμαστε βέβαια στους υπηρεσιακούς και κυβερνητικούς παράγοντες για το θέμα των διατάξεων του νέου Κ.Ο.Κ. που έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ενοικιαζόμενων δικύκλων και αυτοκινήτων. Και όχι μόνο σε Μύκονο, Νάξο ή Σαντορίνη όσον αφορά τις Κυκλάδες αλλά στο σύνολο των επιχειρήσεων αυτού του είδους στην Ελλάδα.
Από τη Κέρκυρα έως την Ρόδο και την Κρήτη όλοι είναι ανάστατοι. Από τη μία έχουμε την καθολική απαγόρευση της ενοικίασης των τετράτροχων οχημάτων τύπου ATV (γνωστές ως «γουρούνες») στα κάτω των 125 κυβικών και από την άλλη υπάρχει το θέμα με το διεθνές δίπλωμα οδήγησης που ελέω της συνθήκης Βιέννης, δεν μπορούν να ενοικιάσουν αυτοκίνητα οι επισκέπτες που προέρχονται από Αμερική, Αυστραλία, Καναδά. Αποτέλεσμα; Χάος…
Αυτή τη στιγμή στη Μύκονο ουσιαστικά κινούνται περίπου 200 «γουρούνες» μεγάλου κυβισμού και περίπου 1500 είναι στα ..πιτς αναμένοντας τις αποφάσεις του Υπουργείου. Και βέβαια, εκατοντάδες κυρίως Αμερικανοί (λιγότεροι Αυστραλοί και Καναδοί) αδυνατούν να νοικιάσουν αυτοκίνητο όταν πέρυσι μπορούσαν και μάλιστα με άνεση. Ανάλογες εικόνες έχουμε και σε Νάξο – Σαντορίνη με δεκάδες επισκέπτες να αποχωρούν απογοητευμένοι…
Όμως, τα νέα έχουν μία χαραμάδα αισιοδοξίας. Αρχικά το πρόβλημα μεταφέρθηκε στο Κοινοβούλιο μέσω επίκαιρης ερώτησης από τον Βουλευτή Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας Γιάννη Βρούτση που ουσιαστικά απέδωσε την διαμαρτυρία των επιχειρηματιών για την έλλειψη διαλόγου.. Και στη συνέχεια έπεσαν τα τηλέφωνα… Και οι προφορικές υποσχέσεις ότι θα βρεθεί σύντομα λύση. Ποια λύση; Σίγουρα πάντως όχι η απόσυρση των σχετικών άρθρων και θεωρούμε ότι ακόμη και αναστολή για ένα καλοκαίρι θα είναι κάτι το υπερβολικό. Οπότε; Δεν αποκλείεται να πάμε σε μεσοβέζικες λύσεις αλλά το ερώτημα είναι πόσο γρήγορα και κατά πόσο θα ικανοποιούν τους επιχειρηματίες οι οποίοι έχουν επενδύσεις κόπους ζωής αλλά εν μία νυχτί βλέπουν τα πάντα να καταστρέφονται…
Ας δούμε τι αναφέρει και η ανακοίνωση του Σωματείου «ΒΕΣΠΑΚΙ» της Μυκόνου που έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις κινητοποιήσεις… “Κατόπιν των επιτυχημένων κινητοποιήσεων μας σχετικά με το οξύτατο πρόβλημα που οι διατάξεις του νέου Κ.Ο.Κ. επέφεραν στις επιχειρήσεις μας και μετά από την ευρύτατη κάλυψη των κινητοποιήσεων αυτών από τα Μέσα Μαζικής Ενημερώσεως (τηλεόραση, ραδιόφωνο, γραπτός και ηλεκτρονικός τύπος) μέσω της οποίας το πανελλήνιο ενημερώθηκε για το δίκαιον των αιτημάτων μας, ενημερωθήκαμε ότι η ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου προτίθεται να προχωρήσει στην αναστολή των επίμαχων διατάξεων περί απαγορεύσεως των τετράτροχων μοτοσυκλετών και στην έναρξη διαλόγου μαζί μας επί του θέματος.
Ως εκ τούτου, άπαξ και οι κινητοποιήσει μας, στην παρούσα φάση επέτυχαν πλήρως τον σκοπό τους, και σε ένδειξη καλής θελήσεως κατά την αναμονή των επίσημων ανακοινώσεων του αρμόδιου Υπουργείου, ενημερώνουμε ότι αναστέλλουμε τις κινητοποιήσεις μας στο λιμάνι της Μυκόνου και δηλώνουμε ότι θα προσέλθουμε στο τραπέζι των συζητήσεων με την ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου με διάθεση ειλικρινούς διαλόγου”.