Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου, 2023
ΑρχικήΟικονομίαΥδροπλάνα... έρχονται αποζημιώσεις, χάθηκε και το φετινό καλοκαίρι

Υδροπλάνα… έρχονται αποζημιώσεις, χάθηκε και το φετινό καλοκαίρι

|

Νέα δεδομένα για τα υδροπλάνα… το προς κατάθεση για ψήφιση σχεδίου νόμου («μεταβατικές διατάξεις») προβλέπει ότι, εφόσον έχει προηγηθεί δημόσιος διαγωνισμός, «ο δημόσιος φορέας αποζημιώνει τον ιδιώτη για τα έξοδα των εγκεκριμένων μελετών», οι οποίες μεταφέρονται στο όνομα του δημόσιου φορέα.

Αποζημίωση για δαπάνες που έχουν υλοποιήσει ιδιώτες για μελέτες υλοποίησης υδατοδρομίων προβλέπει, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Capital.gr, το σχέδιο νόμου για τα υδροπλάνα, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών «ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών» είχε δοθεί σε ανοικτή διαβούλευση από τις 5 Αυγούστου έως τις 9 Σεπτεμβρίου 2016.

Έκτοτε έως σήμερα πολυάριθμες διαρροές των υπουργείων Υποδομών, Ναυτιλίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού μιλούσαν για έναρξη δραστηριοποίησης των υδροπλάνων το φετινό καλοκαίρι, τοποθετώντας την κατάθεση στη Βουλή της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας για τις αρχές του 2017. Ωστόσο, όπως, από πολύ νωρίς, έχει αποκαλύψει το Capital.gr, το φετινό καλοκαίρι θα είναι το τρίτο, κατά σειρά, της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που τα υδροπλάνα θα παραμείνουν καθηλωμένα.

Η αποζημίωση στους ιδιώτες…

Ο εξοβελισμός των ιδιωτών από τη διαδικασία ανάπτυξης δικτύου υδατοδρομίων, όπως και η μη πρόβλεψη για το ποια θα είναι η τύχη εγκαταστάσεων που προωθούν, με δικά τους κεφάλαια, επενδυτές είναι ορισμένα από τα προβληματικά σημεία της πρώτης εκδοχής του νομοσχεδίου Σπίρτζη.

Πλέον, χωρίς να είναι δυνατόν να αποκλεισθούν νέες τροποποιήσεις, το προς κατάθεση για ψήφιση σχεδίου νόμου («μεταβατικές διατάξεις») προβλέπει ότι, εφόσον έχει προηγηθεί δημόσιος διαγωνισμός, «ο δημόσιος φορέας αποζημιώνει τον ιδιώτη για τα έξοδα των εγκεκριμένων μελετών», οι οποίες μεταφέρονται στο όνομα του δημόσιου φορέα.

…και η κρατικοποίηση

Και αυτό διότι βάσει του νομοσχεδίου, θα κρατικοποιούνται όσα υδατοδρόμια έχουν «τρέξει» ιδιώτες: «για όσα υδατοδρόμια έχει υποβληθεί η αίτηση και ο τεχνικός φάκελος και μέχρι τη δημοσίευση νομοσχεδίου δεν έχουν εκδοθεί οι τελικές άδειες, με αίτηση του δημόσιου φορέα και συναίνεση του ιδιωτικού φορέα (εφόσον ο τελευταίος έχει υποβάλει την αίτηση και τον τεχνικό φάκελο), η άδεια ίδρυσης εκδίδεται στο όνομα του δημόσιου φορέα».

Με άλλα λόγια, το Δημόσιο, έναντι αποζημίωσης, θα αγοράζει τις μελέτες κατασκευής υδατοδρομίων που έχουν εκπονήσει ιδιώτες. Ως εκ τούτου, οι άδειες που έχουν εκδοθεί έως τη δημοσίευση του νομοσχεδίου «μετατρέπονται σε άδεια ίδρυσης στο όνομα του δημοσίου φορέα που έχει παραχωρήσει την έκταση». Και «σε άδεια λειτουργίας στο όνομα του φορέα που είχε κάνει την αίτηση υδατοδρομίου».

Το νομοσχέδιο προβλέπει πως η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου χορηγείται μόνο στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ  Α΄ και  Β΄ βαθμού, και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο.

Αντίστοιχα, η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου χορηγείται σε κάθε ενδιαφερόμενο με σκοπό τη λειτουργία και εκμετάλλευση του υδατοδρομίου.

Σήμερα το κόστος για την υλοποίηση της υποδομής μπορεί να αναληφθεί είτε από τα λιμενικά ταμεία, τους οργανισμούς λιμένων ή τους δήμους, δηλαδή από ένα δημόσιο φορέα ανάπτυξης. Είτε από ιδιώτες στην ιδιοκτησία των οποίων θα περιέρχεται το υδατοδρόμιο.

Μειώνεται το έργο των υδροπλάνων, αίρεται το χρονικό όριο αδειοδότησης

Την ίδια στιγμή, η νομοθετική πρωτοβουλία του Υποδομών δεν προβλέπει την ύπαρξη κεντρικής αρχής για την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων.

Επίσης, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, όσα προβλέπονται για τα «υδάτινα πεδία» (η υδάτινη περιοχή προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης αεροσκάφους, που χρησιμοποιείται περιστασιακά ή εκτάκτως για την εξυπηρέτηση πτήσεων) οδηγούν σε μείωση του έργου των υδροπλάνων.

Και αυτό επειδή τα υδροπλάνα θα μπορούν να επιχειρούν μόνον από ή προς αδειοδοτημένα υδατοδρόμια με προορισμό ή αφετηρία υδάτινα πεδία. Δεν θα επιτρέπεται δηλαδή, η εκτέλεση πτήσεων από και προς υδάτινες περιοχές προσθαλάσσωσης (π.χ. νησίδες χωρίς υδατοδρόμιο) όπου  θα μπορούσε να προκύψει ανάγκη εξυπηρέτησης επιβατών.

Ακόμη, στο αναθεωρημένο νομοσχέδιο, εξακολουθεί να μην προβλέπεται το ανώτατο χρονικό όριο 65 ημερών για την αξιολόγηση ενός φακέλου, από την υποβολή του προς αδειοδότηση, όπως όριζε ο Ν.4146/13.

Ένα ακόμη «θολό» σημείο αφορά την εξαίρεση των Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιρειών (ΙΚΕ) από τα ιδιωτικά σχήματα που μπορούν να αποκτήσουν άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου. Αυτά, βάσει των τελευταίων τροποποιήσεων, είναι Ε.Π.Ε., Ο.Ε. και Ε.Ε.

Το καλοκαίρι χάθηκε

Σε κάθε περίπτωση, ούτε το φετινό καλοκαίρι θα είναι δυνατές οι μεταφορές με υδροπλάνα, με τον ΣΕΒ να κατατάσσει την υλοποίηση δικτύου υδατοδρομίων στην ομάδα των απαιτούμενων, για την τόνωση της ανάπτυξης, επενδυτικών έργων.

Παρόλ’ αυτά, πρόσφατα, για την αδειοδότηση 25 υδατοδρομίων έδωσε το πράσινο φως το Γενικό Επιτελείο Στρατού.

Ωστόσο, το φως θα αργήσει να …πρασινίσει: θα πρέπει να υλοποιηθούν οι προγραμματικές συμβάσεις των Περιφερειών. Οι τελευταίες θα πρέπει να αναθέσουν την αδειοδότηση και κατασκευή των υδατοδρομίων και, σε τελική φάση, να διεξάγουν διαγωνισμούς για την διαχείρισης λειτουργίας. Τα βήματα αυτά, σύμφωνα, με παράγοντες της αγοράς, χρειάζονται περίπου δύο χρόνια για να ολοκληρωθούν.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

“Μπάρμπαρα”: Σύσταση για προσέλευση στην εργασία μετά τις 10 το πρωί της Δευτέρας

Μαζί με τον υδράργυρο, «παγώνει» η λειτουργία υπηρεσιών, καταστημάτων και σχολείων σε όλη τη χώρα και κυρίως στην Αττική τη Δευτέρα.

Λέρος: Κατέληξαν τρία παιδιά που είχαν εντοπιστεί σε ναυάγιο

Λέρος: Πέθαναν τα τρία παιδιά παρά την υπερπροσπάθεια των γιατρών

Κλειστά τα σχολεία σε Φολέγανδρο, Κύθνο και Σίφνο

Τρεις ακόμη δήμοι στις Δυτικές και Νότιες Κυκλάδες προχώρησαν σε αναστολή λειτουργίας των σχολικών τους μονάδων

Απαγορευτικό απόπλου από Ραφήνα αύριο Δευτέρα

Δεμένα και αύριο Δευτέρα (06/02) τα πλοία από την Ραφήνα προς Ανδρο, Τήνο και Μύκονο

Κλειστά τα σχολεία αύριο (06/02) στο Δήμο Θήρας

Η "Μπάρμπαρα" κλείνει τα σχολεία και στο Δήμο Θήρας

Μήλος: Κλειστά τα σχολεία αύριο Δευτέρα (06/02)

Ο Δήμος Μήλου ανακοίνωσε ότι αύριο Δευτέρα θα είναι κλειστα τα σχολεία όλων των βαθμίδων

“Μπάρμπαρα”: Πώς θα λειτουργήσει το Δημόσιο αύριο

Οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων και τα δικαιώματα των εργαζομένων - Ισχυρή σύσταση προς τον ιδιωτικό τομέα για τηλεργασίας

Σίφνος: Η προσέγγιση του “Ανεμος” στο λιμάνι και η επιβίβαση της ιερής εικόνας του Αγίου Συμεών

Στο λιμάνι των Καμαρών βρέθηκε σήμερα το πλοίο "Ανεμος" που έρχεται από τη Φινλανδια και έχει προορισμό τον Πειραιά - Η παράδοση που θέλει την εικόνα του Αγίου Συμεών να επιβιβάζεται στο πλοίο (photo)

Εκτακτο: Κλειστά τα σχολεία σε Νάξο και Μικρές Κυκλάδες

Η "Μπάρμπαρα" κλείνει αύριο Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου τις σχολικές μονάδες σε Νάξο και Μικρές Κυκλάδες

Πολιτιστικός Σύλλογος Τραγαίας: Κόβει τη πίτα του μετά μουσικής

Την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Τραγαίας θα κόψει την πρωτοχρονιάτική του

EOES 2023: Τα παιδιά του ΓΕΛ Νάξου πήραν το πρώτο βραβείο και πάνε Λετονία

Η τριάδα των μαθητών της Νάξου (ΓΕΛ "Μανώλης Γλέζος") έκαναν το καθήκον τους, κέρδισαν στον πανελλήνιο διαγωνισμό (EOES 2023) και θα διεκδικήσουν το μετάλλιο στην Λετονία

Blue Star Ferries: Οι αλλαγές στα δρομολόγια του διημέρου 8-9 Φεβρουαρίου

Η 48ωρη απεργία αλλάζει τα δεδομένα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυκλάδων - Τι προβλέπει η ανακοίνωση από την Blue Star Ferries

Ερχεται η … έξυπνη μαρίνα στη Νάξο

Συνεργασία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου με την Εurobank... Ποιος είναι ο λόγος;

Γιατί στη Νάξο είναι ωραία και τον χειμώνα

Επιλέγουμε τη Νάξο, το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων, που δεν χάνει την ζωντάνια του τον χειμώνα, για την πρώτη εξόρμηση-αστραπή του 2023

Η μάχη της ακτοπλοϊας, νέο πεδίο δράσης η γραμμή Πειραιάς – Κρήτη μέσω Κυκλάδων

Μπορεί να είμαστε στις αρχές του έτους, όμως ήδη φουντώνει ο ανταγωνισμός σε Κυκλάδες και Κρήτη - Νέα πλοία μπαίνουν στο «παιχνίδι», ανοίγουν καινούριες γραμμές και η Minoan Lines ετοιμάζεται για τουλάχιστον 20 δρομολόγια στις Δυτικές Κυκλάδες

Θεατρικός Όμιλος Νάξου “Ο Διόνυσος”: Νέο ξεκίνημα με πρόεδρο την Ελένη Ανδριανοπούλου

Νέο διοικητικό συμβούλιο για τον Θεατρικό Ομιλο Νάξου "Ο Διόνυσος"... Ποια και πότε η πρώτη κίνηση

Τα λιμάνια της … οργής, επιτακτική η ανάγκη για βελτίωση υποδομών

Γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές

Εγγαρές: Κόβει ο σύλλογος τη πίτα του την προσεχή Κυριακή (05/02)

Ο Σύλλογος Εγγαριτών Νάξου «Άγιος Τρύφων» κόβει τη πίτα του.. Πότε και που

Το μπάτουδο από τα χέρια της κας Μαριάννας Βαλέρη (video)

Μπάτουδο... πρόκληση από ναξιώτικα υλικά στο Action 24! (video)

Γλινάδο – ΕΑΣ Νάξου: Το νέο τυροκομείο είναι γεγονός (video)

Ξεκινά την λειτουργία του το νέο Τυροκομείο της Ε.Α.Σ. Νάξου! (video)