Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαΥδροπλάνα... έρχονται αποζημιώσεις, χάθηκε και το φετινό καλοκαίρι

Υδροπλάνα… έρχονται αποζημιώσεις, χάθηκε και το φετινό καλοκαίρι

|

Νέα δεδομένα για τα υδροπλάνα… το προς κατάθεση για ψήφιση σχεδίου νόμου («μεταβατικές διατάξεις») προβλέπει ότι, εφόσον έχει προηγηθεί δημόσιος διαγωνισμός, «ο δημόσιος φορέας αποζημιώνει τον ιδιώτη για τα έξοδα των εγκεκριμένων μελετών», οι οποίες μεταφέρονται στο όνομα του δημόσιου φορέα.

Αποζημίωση για δαπάνες που έχουν υλοποιήσει ιδιώτες για μελέτες υλοποίησης υδατοδρομίων προβλέπει, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Capital.gr, το σχέδιο νόμου για τα υδροπλάνα, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών «ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών» είχε δοθεί σε ανοικτή διαβούλευση από τις 5 Αυγούστου έως τις 9 Σεπτεμβρίου 2016.

Έκτοτε έως σήμερα πολυάριθμες διαρροές των υπουργείων Υποδομών, Ναυτιλίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού μιλούσαν για έναρξη δραστηριοποίησης των υδροπλάνων το φετινό καλοκαίρι, τοποθετώντας την κατάθεση στη Βουλή της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας για τις αρχές του 2017. Ωστόσο, όπως, από πολύ νωρίς, έχει αποκαλύψει το Capital.gr, το φετινό καλοκαίρι θα είναι το τρίτο, κατά σειρά, της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που τα υδροπλάνα θα παραμείνουν καθηλωμένα.

Η αποζημίωση στους ιδιώτες…

Ο εξοβελισμός των ιδιωτών από τη διαδικασία ανάπτυξης δικτύου υδατοδρομίων, όπως και η μη πρόβλεψη για το ποια θα είναι η τύχη εγκαταστάσεων που προωθούν, με δικά τους κεφάλαια, επενδυτές είναι ορισμένα από τα προβληματικά σημεία της πρώτης εκδοχής του νομοσχεδίου Σπίρτζη.

Πλέον, χωρίς να είναι δυνατόν να αποκλεισθούν νέες τροποποιήσεις, το προς κατάθεση για ψήφιση σχεδίου νόμου («μεταβατικές διατάξεις») προβλέπει ότι, εφόσον έχει προηγηθεί δημόσιος διαγωνισμός, «ο δημόσιος φορέας αποζημιώνει τον ιδιώτη για τα έξοδα των εγκεκριμένων μελετών», οι οποίες μεταφέρονται στο όνομα του δημόσιου φορέα.

…και η κρατικοποίηση

Και αυτό διότι βάσει του νομοσχεδίου, θα κρατικοποιούνται όσα υδατοδρόμια έχουν «τρέξει» ιδιώτες: «για όσα υδατοδρόμια έχει υποβληθεί η αίτηση και ο τεχνικός φάκελος και μέχρι τη δημοσίευση νομοσχεδίου δεν έχουν εκδοθεί οι τελικές άδειες, με αίτηση του δημόσιου φορέα και συναίνεση του ιδιωτικού φορέα (εφόσον ο τελευταίος έχει υποβάλει την αίτηση και τον τεχνικό φάκελο), η άδεια ίδρυσης εκδίδεται στο όνομα του δημόσιου φορέα».

Με άλλα λόγια, το Δημόσιο, έναντι αποζημίωσης, θα αγοράζει τις μελέτες κατασκευής υδατοδρομίων που έχουν εκπονήσει ιδιώτες. Ως εκ τούτου, οι άδειες που έχουν εκδοθεί έως τη δημοσίευση του νομοσχεδίου «μετατρέπονται σε άδεια ίδρυσης στο όνομα του δημοσίου φορέα που έχει παραχωρήσει την έκταση». Και «σε άδεια λειτουργίας στο όνομα του φορέα που είχε κάνει την αίτηση υδατοδρομίου».

Το νομοσχέδιο προβλέπει πως η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου χορηγείται μόνο στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ  Α΄ και  Β΄ βαθμού, και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο.

Αντίστοιχα, η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου χορηγείται σε κάθε ενδιαφερόμενο με σκοπό τη λειτουργία και εκμετάλλευση του υδατοδρομίου.

Σήμερα το κόστος για την υλοποίηση της υποδομής μπορεί να αναληφθεί είτε από τα λιμενικά ταμεία, τους οργανισμούς λιμένων ή τους δήμους, δηλαδή από ένα δημόσιο φορέα ανάπτυξης. Είτε από ιδιώτες στην ιδιοκτησία των οποίων θα περιέρχεται το υδατοδρόμιο.

Μειώνεται το έργο των υδροπλάνων, αίρεται το χρονικό όριο αδειοδότησης

Την ίδια στιγμή, η νομοθετική πρωτοβουλία του Υποδομών δεν προβλέπει την ύπαρξη κεντρικής αρχής για την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων.

Επίσης, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, όσα προβλέπονται για τα «υδάτινα πεδία» (η υδάτινη περιοχή προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης αεροσκάφους, που χρησιμοποιείται περιστασιακά ή εκτάκτως για την εξυπηρέτηση πτήσεων) οδηγούν σε μείωση του έργου των υδροπλάνων.

Και αυτό επειδή τα υδροπλάνα θα μπορούν να επιχειρούν μόνον από ή προς αδειοδοτημένα υδατοδρόμια με προορισμό ή αφετηρία υδάτινα πεδία. Δεν θα επιτρέπεται δηλαδή, η εκτέλεση πτήσεων από και προς υδάτινες περιοχές προσθαλάσσωσης (π.χ. νησίδες χωρίς υδατοδρόμιο) όπου  θα μπορούσε να προκύψει ανάγκη εξυπηρέτησης επιβατών.

Ακόμη, στο αναθεωρημένο νομοσχέδιο, εξακολουθεί να μην προβλέπεται το ανώτατο χρονικό όριο 65 ημερών για την αξιολόγηση ενός φακέλου, από την υποβολή του προς αδειοδότηση, όπως όριζε ο Ν.4146/13.

Ένα ακόμη «θολό» σημείο αφορά την εξαίρεση των Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιρειών (ΙΚΕ) από τα ιδιωτικά σχήματα που μπορούν να αποκτήσουν άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου. Αυτά, βάσει των τελευταίων τροποποιήσεων, είναι Ε.Π.Ε., Ο.Ε. και Ε.Ε.

Το καλοκαίρι χάθηκε

Σε κάθε περίπτωση, ούτε το φετινό καλοκαίρι θα είναι δυνατές οι μεταφορές με υδροπλάνα, με τον ΣΕΒ να κατατάσσει την υλοποίηση δικτύου υδατοδρομίων στην ομάδα των απαιτούμενων, για την τόνωση της ανάπτυξης, επενδυτικών έργων.

Παρόλ’ αυτά, πρόσφατα, για την αδειοδότηση 25 υδατοδρομίων έδωσε το πράσινο φως το Γενικό Επιτελείο Στρατού.

Ωστόσο, το φως θα αργήσει να …πρασινίσει: θα πρέπει να υλοποιηθούν οι προγραμματικές συμβάσεις των Περιφερειών. Οι τελευταίες θα πρέπει να αναθέσουν την αδειοδότηση και κατασκευή των υδατοδρομίων και, σε τελική φάση, να διεξάγουν διαγωνισμούς για την διαχείρισης λειτουργίας. Τα βήματα αυτά, σύμφωνα, με παράγοντες της αγοράς, χρειάζονται περίπου δύο χρόνια για να ολοκληρωθούν.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

CaptainBook: Σούπερ χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ από επενδυτή

Η χρηματοδότηση των 2 εκατομμυρίων ευρώ, θα συμβάλει ουσιαστικά στην επέκταση των υπηρεσιών της και εκτός των αγορών όπου έχει ήδη παρουσία, όπως η αγορά των ΗΠΑ από όπου προέρχεται το 30% των εσόδων της

SeaJets: Με το SuperRunner Jet θα φτάσει έως το Κουφονήσι

Δρομολογείται σε άκρως τουριστική γραμμή το Superunner Jet από το Πάσχα και για όλη την περίοδο - Σε ποια νησιά θα το δούμε φέτος

Blue Star Ferries: Έκπτωση 50% σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, ποιο το χρονικό διάστημα

Ποιο είναι το χρονικό διάστημα για το οποίο υπάρχει έκπτωση 50% στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς από την Blue Star Ferries

Ολυμπιακή Φλόγα – Σαντορίνη: Ποιοι θα είναι οι Λαμπαδηδρόμοι

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των λαμπαδηδρόμων στην Σαντορίνη

Σαντορίνη: Διήμερο απαγόρευσης πρόσβασης στο Αμμούδι, ποιος ο λόγος

Απαγόρευση - για δύο ημέρες - πρόσβασης στο Αμμούδι λόγω εργασιών συντήρησης των πλεγμάτων

Zante Ferries – “Διον. Σολωμός”: Τροποποίηση σημερινού (19/04) δρομολογίου προς Δυτικές Κυκλάδες

Πως διαμορφώνεται το σημερινό δρομολόγιο του "Διον. Σολωμός" προς τις Δυτικές Κυκλάδες ... (πρόγραμμα)

Ολυμπιακή Φλόγα: Πρώτη στάση στο Αιγαίο, το Καστελόριζο

Από το ακροτελεύτιο άκρο της Ελλάδας η Ολυμπιακή Φλόγα φώτισε όλη την οικουμένη, στέλνοντας μηνύματα ειρήνης, φιλίας και αλληλεγγύης προς κάθε κατεύθυνση

Φ. Μαυρομμάτης: “Ερχεται σύγχρονο δίκτυο μεταφοράς νερού από Άγιο Γαλάτη προς τη δεξαμενή Οσκέλου”

Νέο έργο για την καλύτερη υδροδότηση στα δυτικά της Νάξου ανακοινώθηκε από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο ύδρευσης Φώτη Μαυρομμάτη - Ποιο είναι και το κόστος του

Κορυφαία καλοκαιρινά γυναικεία και ανδρικά αρώματα

Για να επιλέξετε το τέλειο άρωμα για την καλοκαιρινή περίοδο, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη σας τα χαρακτηριστικά των καλοκαιρινών αρωμάτων

Εκτακτο – Ολυμπιακή φλόγα: Λόγω καιρικών συνθηκών αλλάζει η ώρα άφιξης στη Νάξο

Λόγω καιρικών συνθηκών αλλάζει η ώρα άφιξης της Ολυμπιακής φλόγας στις Κυκλάδες - Μία ώρα νωρίτερα η τελετή, πως διαμορφώνεται το πρόγραμμα στη Νάξο

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...

Φόρτωμας σε Πιερρακάκη: “Να είναι πανέτοιμα τα σχολεία των Κυκλάδων τη νέα χρονιά”

Συνάντηση εργασίας Φίλιππου Φόρτωμα με τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη