Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομία«Vastervik»: Στη Παροναξία ή στο Βόρειο Αιγαίο;

«Vastervik»: Στη Παροναξία ή στο Βόρειο Αιγαίο;

|

Η Hellenic Seaways ετοιμάζεται να τινάξει τη μπάνκα στον αέρα και να αλλάξει τα δεδομένα στο Αιγαίο με την αγορά του “Vastervik” και το άνοιγμα της γραμμής προς Σμύρνη / Θεσσαλονίκη – Μάχη για το πακέτο των μετοχών της Hellenic ανάμεσα σε «Grimaldi» και «Αttica»

Οι κινήσεις στην ακτοπλοΐα έχουν φέτος τη τιμητική τους… Και το 2017 αναμένεται να είναι ένας σημαντικών αλλαγών… Από τη μία έχουμε τους εφοπλιστές και τις εταιρείες που ρίχνουν το βάρος τους στα ταχύπλοα και θα γεμίσουν τις Κυκλάδες με …. αγωνιστικά κι από την άλλη έχουμε την Hellenic Seaways που κινείται σχεδόν σε όλο το Αιγαίο ενώ θέλει να βάλει χέρι και στην γραμμή που θα ενώσει την Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη) με την Τουρκία (Σμύρνη). Κίνηση που εμπλέκει και τη Παροναξία. Και συν τοις άλλοις είναι ένα βήμα πριν από την πώληση…

Ας δούμε το καθένα ξεχωριστά…

Αρχικά έρχεται στο προσκήνιο η έναρξη της γραμμής Θεσσαλονίκη- Μυτιλήνη- Σμύρνη αφού φαίνεται να έχουν τακτοποιηθεί οι τελευταίες τυπικές λεπτομέρειες από την τουρκική πλευρά. Μέχρι το τελευταίο διάστημα οι πληροφορίες από την Hellenic Seaways ήταν πως η εταιρεία θα έβαζε το «Νήσος Σάμος» στην γραμμή αυτή. Η πρόσφατη μάλιστα ανακατασκευή του με το άριστο και καινούργιο ξενοδοχειακό δεν δυσκόλεψε την επιλογή του ως καταλληλότερο πλοίο για την γραμμή από την εταιρεία. Επίσης το γκαράζ του δεν έχει κολόνες και χωρίσματα με αποτέλεσμα εκτός από το μεγάλο μέγεθος του γκαράζ να υπάρχει δυνατότητα πιο εύκολης μεταφοράς μεγάλων οχημάτων.

Αλλά όλα αλλάζουν… Οι ανάγκες στο Βόρειο Αιγαίο φέρνει στο προσκήνιο και το «Νήσος Ρόδος».  Με δεδομένη τη δυσκολία εισόδου και εξόδου από μικρά λιμάνια, του «Νήσος Σάμος», η εκτίμηση είναι πως έχει περισσότερες πιθανότητες να μείνει στην άγονη γραμμή του βορείου Αιγαίου και τα δρομολόγια της Ικαρίας – Σάμου, το «Νήσος Ρόδος». Ώστε το «Νήσος Σάμος» να καταλήξει στο δρομολόγιο για το οποίο αποκτήθηκε και ανακατασκευάστηκε, το Σμύρνη – Μυτιλήνη – Θεσσαλονίκη. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή που θα κάνει η εταιρεία, θα δείξει αν εκτός από μεγάλο αριθμό οχημάτων, θέλει να προσελκύσει και μεγάλο αριθμό επιβατών.
Από εκεί και πέρα έχουμε την γραμμή της Καβάλας… Το «Νήσος Μύκονος» συγκεντρώνει να συνοδεύει το «Νήσος Ρόδος» στα δρομολόγια του βορείου Αιγαίου. Εναλλακτικά θα μπορούσε το «Νήσος Μύκονος» να πάει στη γραμμή της Παροναξίας, όπου έχει ήδη δρομολογηθεί το «Νήσος Σάμος» και να βρεθεί στην άγονη του βορείου Αιγαίου το «Vastervik». Η μήπως θα δούμε το πλοίο με το παράξενο όνομα στην Παροναξία; Ποιο είπαμε;
Μάλιστα, εδώ έχουμε την τελευταία κίνηση της εταιρίας που προχωρεί στην αγορά του «Vastervik». Πλοίου που ναυπηγήθηκε στο 1986 στην Ιαπωνία, έχει μήκος 163,32 μέτρα, πλάτος 25,01 μέτρα και βύθισμα 5,75 μέτρα. Αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 23 μιλίων και μπορεί να μεταφέρει 1.400 επιβάτες και 550 οχήματα. Πρόκειται για πλοίο που εκτελεί δρομολόγια στην Αδριατική κι αυτό κατά κανόνα σημαίνει ότι παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο ξενοδοχειακό του τμήμα. Οι εσωτερικοί χώροι δείχνουν να είναι πολύ ικανοποιητικοί, ωστόσο πρόκειται για ένα πλοίο κατασκευής του 1986, είναι δηλαδή άνω των 30 ετών. Θυμίζουμε ότι πριν από ενάμιση χρόνο, όταν κατέληγαν όλες οι άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου στη «Hellenic Seaways», είχε δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα να μπει νεότευκτο πλοίο στη γραμμή Καβάλα – νησιά βορείου Αιγαίου. Αν στη γραμμή μπει πλοίο άνω των 30 ετών, σίγουρα θα υπάρξουν γκρίνιες από τους νησιώτες κι επιπλέον θα μειωθεί κατά πολύ η επιδότηση που δίνει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Αγοραπωλησία

Και τέλος περνάμε στα θέματα που έχουν σχέση με την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος της «Hellenic Seaways». Αναφερόμαστε στην πώληση του 40,4% των μετοχών της εταιρείας, που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς. Το πακέτο μετοχών διεκδικεί ο όμιλος «Grimaldi», που θέλει τον έλεγχο της «HSW», έχοντας ήδη καταγράψει στην τελευταία γενική συνέλευση, μετοχολόγιο της τάξης πάνω από το 48% των μετοχών της εταιρείας, αλλά δεν είναι διατεθειμένος να πληρώσει τα 70 εκατ. ευρώ που ζητά η Τράπεζα Πειραιώς. Στο παιχνίδι έχει μπει και ο όμιλος «Attica», που ελέγχεται από τον όμιλο «MIG» στον οποίο έχει πολύ μεγάλη συμμετοχή η Τράπεζα Πειραιώς.  Από εκεί και πέρα μεταξύ των ναυτιλιακών κύκλων, κυκλοφορούν πληροφορίες που θέλουν στη διεκδίκηση του μεριδίου να έχει μπει και η «Eagle Mind Shipping», σχήμα στο οποίο συμμετέχουν επενδυτές που συνδέονται και με αναπτυσσόμενη ελληνική ναυτιλιακή.

Όμως όλα θα κριθούν από την απόφαση της «Lazard» (σύμβουλος της Πειραιώς) που έχει ζητήσει δεσμευτικές προσφορές από τους διεκδικητές του πακέτου μετοχών. Εκεί θα φανεί ποιοι πραγματικά ενδιαφέρονται για την απόκτηση τους, ποιοι έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν και ποιοι απλά μπήκαν στη διαδικασία για να μετρήσουν το μπόι των αντιπάλων τους. Τέλος, σύμφωνα με ορισμένες πηγές, σε αυτό το τμήμα της διαδικασίας είναι πιθανό να προκύψει μια ενδιαφέρουσα έκπληξη.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα emprosnet.gr
 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πανθηραϊκός: Στηρίζει έμπρακτα την Τράπεζα Αίματος Σαντορίνης — το λογότυπο στη φανέλα όλη τη σεζόν

Ο σύλλογος της Σαντορίνης αναδεικνύει το κοινωνικό του πρόσωπο, προβάλλοντας σε όλες τις επίσημες εμφανίσεις το έργο της Τράπεζας Αίματος Σαντορίνης.

Όγκοι του Θύμου Αδένα: Σπάνιοι αλλά Αντιμετωπίσιμοι με Σύγχρονη Θωρακοχειρουργική

Θύμωμα και θυμικό καρκίνωμα στο πρόσθιο μεσοθωράκιο: ποιοι κινδυνεύουν, ποια συμπτώματα να προσέξετε, πώς γίνεται η διάγνωση και ποιες είναι οι θεραπευτικές επιλογές.

Το δικό μου Καστράκι: εκεί όπου η μνήμη γίνεται θάλασσα

Ενα προσωπικό οδοιπορικό στο Καστράκι∙ το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, τα καλοκαίρια, οι άνθρωποι και οι δεσμοί που ριζώνουν.

Check Up στο Naxos Medical: άμεσες εξετάσεις με αξιόπιστα αποτελέσματα (ΕΟΠΥΥ)

Ο Στρατιωτικός Ιατρός Βιοπαθολόγος Ευαγγελόπουλος Πολυζώης σε καθημερινή βάση στο Πολυιατρείο, με σύγχρονο εξοπλισμό για γρήγορα αποτελέσματα και τεκμηριωμένο πόρισμα.

Blue Star Naxos: Νυχτερινή αναχώρηση από Πειραιά και χωρίς προσέγγιση στην Αστυπάλαια

Λόγω της σημερινής 24ωρης απεργίας ναυτεργατικών σωματείων, το πλοίο αναχωρεί 23:30 από Πειραιά (αντί 17:30) και ακολουθεί τροποποιημένο δρομολόγιο στις Κυκλάδες· δεν θα προσεγγίσει Αστυπάλαια.

Ονοματοθεσία ανώνυμων οδών στη Νάξο: Κάλεσμα για συμμετοχή των πολιτών

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προχωρά στη διαδικασία ονοματοθεσίας και αρίθμησης οδών στη Χώρα και τα Αγγίδια, με στόχο τη διευκόλυνση κατοίκων και επισκεπτών.

Μήλος: Συναγερμός στο Κλέφτικο, τουριστικό σκάφος με 6 Αμερικανούς εμφάνισε βλάβη

Η Λιμενική Αρχή Μήλου τέθηκε σε επιφυλακή μετά από ηλεκτρολογική βλάβη κατά την άπαρση άγκυρας. Το σκάφος κατέπλευσε αυτοδύναμα στον Αδάμαντα· όλοι καλά στην υγεία τους.

Ρεκόρ αφίξεων: Πάνω από 1,6 εκατ. επιβάτες στα αεροδρόμια των Κυκλάδων το καλοκαίρι του 2025

Σαντορίνη και Μύκονος στην κορυφή, με την Πάρο και τη Νάξο να ακολουθούν – Η αντιστοιχία αφίξεων και επιχειρήσεων δείχνει το «βάρος» του κάθε νησιού.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Περιμετρικά Αγγιδίων αύριο (26/09) πρωινή διακοπή ρεύματος

Αγγίδια (είσοδος) έως οδό Φιλίας & Άγ. Πολύκαρπο Χώρας – εργασίες ΔΕΔΔΗΕ, προσοχή στην επανατροφοδότηση

Νάξος – Σαγκρί: Επενδυτικό οικόπεδο 10 στρ. με πανοραμική θέα στο Αιγαίο

Κορυφή «Πλατιά Ράχη», τοπωνύμιο «Αγριλιές» — ισόπεδη έκταση, απεριόριστη θέα σε Πάρο & ηλιοβασίλεμα • Ιδανικό για τουριστική ανάπτυξη

Blue Star Naxos: από 19/9 αναχώρηση 11:05 από Νάξο για Πειραιά — αρχίζει το χειμερινό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το Naxos Blue Travel, το νέο ωράριο θα ισχύει όλο τον χειμώνα. Δείτε αναλυτικά τη διαδρομή Αστυπάλαια–Κατάπολα της επόμενης ημέρας.

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Απαγορευτικό: Στις 9.30 το βράδυ απόψε αναχωρεί το “Blue Star Naxos” (Πίνακας)

Λόγω κακοκαιρίας αλλάζουν αναχωρήσεις/ακυρώνονται δρομολόγια. Τι ισχύει ανά πλοίο, πότε χρειάζεται αλλαγή εισιτηρίων και ποιες μεταφορές επιβατών έγιναν.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποιες περιοχές θα έχει αύριο το πρωί (20/09) διακοπή ρεύματος

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση «Προσωρινή Διακοπή», θα επηρεαστούν Μπαούζι Δαμαριώνα, Αυλωνίτσα, Άγιος Δημήτριος και Αγ. Ανάργυροι Σαγκρί.

ΔΕΔΔΗΕ: Τρίωρη διακοπή ρεύματος αύριο (22/09) στα χωριά της πεδινής Νάξου

Νάξος: Προσωρινή διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 22/09 (09:00–12:00) σε Γλινάδο, Άγιο Αρσένιο, Μύλους & Αργάνι Τριπόδων

Μελάνες Νάξου: Κάτοικοι διαμαρτύρονται για τις αυξήσεις στο νερό και πάνε σε .. δημοψήφισμα

Κάτοικοι ζητούν επιστροφή στις παλιές τιμές και δίκαιη τιμολόγηση· ετοιμάζεται ηλεκτρονική ψηφοφορία για συλλογική στάση

Απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά, Λαύριο και Ραφήνα έως τις 10:00 — εξαιρούνται Αργοσαρωνικός & Μαρμάρι

Σε ισχύ προληπτικό μέτρο του Λιμενικού λόγω ισχυρών βοριάδων· επανεκτίμηση στις 10:00. Οι ταξιδιώτες να επικοινωνούν με τα πρακτορεία τους.

Κουφονήσι: Αμερικανοί άφησαν 500€ φιλοδώρημα — «Δεν θα κλείσω μάτι!» λέει ο σερβιτόρος (video)

Παρέα 8 ατόμων κατέπλευσε με σκάφος, έφαγε αστακό και φρέσκα ψάρια· λογαριασμός 750€ και tip 500€ που θα μοιραστεί σε 22 εργαζομένους.

Απαγορευτικό απόπλου: Ποια πλοία και σε ποια λιμάνια είναι “δεμένα”

Δυσμενείς άνεμοι στο Αιγαίο φέρνουν ακυρώσεις και αλλαγές. Δείτε αναλυτικά ποιες γραμμές δεν εκτελούνται σήμερα Παρασκευή 19/09/2025 και τι ισχύει ανά εταιρεία.

ΠΝΟ: 24ωρη απεργία την Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2025 σε όλες τις κατηγορίες πλοίων

Η Διοίκηση της ΠΝΟ αποφάσισε ομόφωνα συμμετοχή στην απεργία της ΓΣΕΕ (00:01–24:00), με αιχμή το εργασιακό νομοσχέδιο και την αύξηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας.