Παρασκευή, 15 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΟικονομία«Vastervik»: Στη Παροναξία ή στο Βόρειο Αιγαίο;

«Vastervik»: Στη Παροναξία ή στο Βόρειο Αιγαίο;

|

Η Hellenic Seaways ετοιμάζεται να τινάξει τη μπάνκα στον αέρα και να αλλάξει τα δεδομένα στο Αιγαίο με την αγορά του “Vastervik” και το άνοιγμα της γραμμής προς Σμύρνη / Θεσσαλονίκη – Μάχη για το πακέτο των μετοχών της Hellenic ανάμεσα σε «Grimaldi» και «Αttica»

Οι κινήσεις στην ακτοπλοΐα έχουν φέτος τη τιμητική τους… Και το 2017 αναμένεται να είναι ένας σημαντικών αλλαγών… Από τη μία έχουμε τους εφοπλιστές και τις εταιρείες που ρίχνουν το βάρος τους στα ταχύπλοα και θα γεμίσουν τις Κυκλάδες με …. αγωνιστικά κι από την άλλη έχουμε την Hellenic Seaways που κινείται σχεδόν σε όλο το Αιγαίο ενώ θέλει να βάλει χέρι και στην γραμμή που θα ενώσει την Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη) με την Τουρκία (Σμύρνη). Κίνηση που εμπλέκει και τη Παροναξία. Και συν τοις άλλοις είναι ένα βήμα πριν από την πώληση…

Ας δούμε το καθένα ξεχωριστά…

Αρχικά έρχεται στο προσκήνιο η έναρξη της γραμμής Θεσσαλονίκη- Μυτιλήνη- Σμύρνη αφού φαίνεται να έχουν τακτοποιηθεί οι τελευταίες τυπικές λεπτομέρειες από την τουρκική πλευρά. Μέχρι το τελευταίο διάστημα οι πληροφορίες από την Hellenic Seaways ήταν πως η εταιρεία θα έβαζε το «Νήσος Σάμος» στην γραμμή αυτή. Η πρόσφατη μάλιστα ανακατασκευή του με το άριστο και καινούργιο ξενοδοχειακό δεν δυσκόλεψε την επιλογή του ως καταλληλότερο πλοίο για την γραμμή από την εταιρεία. Επίσης το γκαράζ του δεν έχει κολόνες και χωρίσματα με αποτέλεσμα εκτός από το μεγάλο μέγεθος του γκαράζ να υπάρχει δυνατότητα πιο εύκολης μεταφοράς μεγάλων οχημάτων.

Αλλά όλα αλλάζουν… Οι ανάγκες στο Βόρειο Αιγαίο φέρνει στο προσκήνιο και το «Νήσος Ρόδος».  Με δεδομένη τη δυσκολία εισόδου και εξόδου από μικρά λιμάνια, του «Νήσος Σάμος», η εκτίμηση είναι πως έχει περισσότερες πιθανότητες να μείνει στην άγονη γραμμή του βορείου Αιγαίου και τα δρομολόγια της Ικαρίας – Σάμου, το «Νήσος Ρόδος». Ώστε το «Νήσος Σάμος» να καταλήξει στο δρομολόγιο για το οποίο αποκτήθηκε και ανακατασκευάστηκε, το Σμύρνη – Μυτιλήνη – Θεσσαλονίκη. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή που θα κάνει η εταιρεία, θα δείξει αν εκτός από μεγάλο αριθμό οχημάτων, θέλει να προσελκύσει και μεγάλο αριθμό επιβατών.
Από εκεί και πέρα έχουμε την γραμμή της Καβάλας… Το «Νήσος Μύκονος» συγκεντρώνει να συνοδεύει το «Νήσος Ρόδος» στα δρομολόγια του βορείου Αιγαίου. Εναλλακτικά θα μπορούσε το «Νήσος Μύκονος» να πάει στη γραμμή της Παροναξίας, όπου έχει ήδη δρομολογηθεί το «Νήσος Σάμος» και να βρεθεί στην άγονη του βορείου Αιγαίου το «Vastervik». Η μήπως θα δούμε το πλοίο με το παράξενο όνομα στην Παροναξία; Ποιο είπαμε;
Μάλιστα, εδώ έχουμε την τελευταία κίνηση της εταιρίας που προχωρεί στην αγορά του «Vastervik». Πλοίου που ναυπηγήθηκε στο 1986 στην Ιαπωνία, έχει μήκος 163,32 μέτρα, πλάτος 25,01 μέτρα και βύθισμα 5,75 μέτρα. Αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 23 μιλίων και μπορεί να μεταφέρει 1.400 επιβάτες και 550 οχήματα. Πρόκειται για πλοίο που εκτελεί δρομολόγια στην Αδριατική κι αυτό κατά κανόνα σημαίνει ότι παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο ξενοδοχειακό του τμήμα. Οι εσωτερικοί χώροι δείχνουν να είναι πολύ ικανοποιητικοί, ωστόσο πρόκειται για ένα πλοίο κατασκευής του 1986, είναι δηλαδή άνω των 30 ετών. Θυμίζουμε ότι πριν από ενάμιση χρόνο, όταν κατέληγαν όλες οι άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου στη «Hellenic Seaways», είχε δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα να μπει νεότευκτο πλοίο στη γραμμή Καβάλα – νησιά βορείου Αιγαίου. Αν στη γραμμή μπει πλοίο άνω των 30 ετών, σίγουρα θα υπάρξουν γκρίνιες από τους νησιώτες κι επιπλέον θα μειωθεί κατά πολύ η επιδότηση που δίνει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Αγοραπωλησία

Και τέλος περνάμε στα θέματα που έχουν σχέση με την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος της «Hellenic Seaways». Αναφερόμαστε στην πώληση του 40,4% των μετοχών της εταιρείας, που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς. Το πακέτο μετοχών διεκδικεί ο όμιλος «Grimaldi», που θέλει τον έλεγχο της «HSW», έχοντας ήδη καταγράψει στην τελευταία γενική συνέλευση, μετοχολόγιο της τάξης πάνω από το 48% των μετοχών της εταιρείας, αλλά δεν είναι διατεθειμένος να πληρώσει τα 70 εκατ. ευρώ που ζητά η Τράπεζα Πειραιώς. Στο παιχνίδι έχει μπει και ο όμιλος «Attica», που ελέγχεται από τον όμιλο «MIG» στον οποίο έχει πολύ μεγάλη συμμετοχή η Τράπεζα Πειραιώς.  Από εκεί και πέρα μεταξύ των ναυτιλιακών κύκλων, κυκλοφορούν πληροφορίες που θέλουν στη διεκδίκηση του μεριδίου να έχει μπει και η «Eagle Mind Shipping», σχήμα στο οποίο συμμετέχουν επενδυτές που συνδέονται και με αναπτυσσόμενη ελληνική ναυτιλιακή.

Όμως όλα θα κριθούν από την απόφαση της «Lazard» (σύμβουλος της Πειραιώς) που έχει ζητήσει δεσμευτικές προσφορές από τους διεκδικητές του πακέτου μετοχών. Εκεί θα φανεί ποιοι πραγματικά ενδιαφέρονται για την απόκτηση τους, ποιοι έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν και ποιοι απλά μπήκαν στη διαδικασία για να μετρήσουν το μπόι των αντιπάλων τους. Τέλος, σύμφωνα με ορισμένες πηγές, σε αυτό το τμήμα της διαδικασίας είναι πιθανό να προκύψει μια ενδιαφέρουσα έκπληξη.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα emprosnet.gr
 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δεκαπενταύγουστος 2025: 81.500 επιβάτες φεύγουν για τα νησιά – Η μεγάλη καλοκαιρινή έξοδος

Γεμάτα δρομολόγια από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο – Αυξημένη κίνηση και μετά την αργία

Κάδος στο κεδροδάσος: 30 μέτρα που αποκαλύπτουν την έλλειψη παιδείας

Όταν ο εθελοντισμός δεν φτάνει και η αδιαφορία σκορπίζει σκουπίδια στον αέρα

Άνοδος 6,5% στην επιβατική κίνηση των αεροδρομίων ΥΠΑ, «Πετάει» η Σύρος με 125,5% αύξηση

Ρεκόρ για τη Σύρο και σταθερή άνοδος σε Πάρο, Νάξο και Μήλο – Συνολικά 44,7 εκατ. επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια το επτάμηνο.

Μήνυμα Δημάρχου Τήνου για τον Δεκαπενταύγουστο και την Παναγία της Μεγαλόχαρης

Ο Παναγιώτης Κροντηράς στέλνει ευχές και μήνυμα αλληλεγγύης στους πληγέντες από τις πυρκαγιές, τιμώντας ταυτόχρονα την επέτειο του τορπιλισμού της «Έλλης».

Η Πορτάρα της Νάξου: Το μνημείο των 26 αιώνων που φυλάει μυστικά και θρύλους

Από τον Διόνυσο και την Αριάδνη έως τις σύγχρονες μάχες για την προστασία του εμβληματικού μνημείου που στέκει αγέρωχο στο Αιγαίο

Δωρεάν βραδινά δρομολόγια Σαντορίνης – Θηρασιάς με το «ΑΛΜΙ»

Ο Δήμος Θήρας επεκτείνει τη θαλάσσια σύνδεση των δύο νησιών, προσφέροντας βραδινά δρομολόγια χωρίς κόστος για κατοίκους και επισκέπτες.

Χίος: Αγώνας για τον πλήρη έλεγχο της μεγάλης πυρκαγιάς, 42.000 καμένα στρέμματα γης

Μειώθηκε η ένταση της φωτιάς στη Βόρεια Χίο – Εκτεταμένες οι καταστροφές σε σπίτια, δάση και δίκτυο ηλεκτροδότησης.

ΑΜΣ Φιλωτίου: Άνοιξαν οι εγγραφές για τη νέα σεζόν στην Ακαδημία Ποδοσφαίρου

Η αθλητική οικογένεια του Φιλωτίου καλεί παλιούς και νέους αθλητές να φορέσουν ξανά τα ποδοσφαιρικά τους παπούτσια.

Καβαλώντας τα κύματα, μιλώντας στον άνεμο, μία μέρα με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Lennart Neubauer (photos)

Από τους λόφους της Νάξου μέχρι την αλμυρή άκρη της Λαγκούνας, πέρασα μια ολόκληρη μέρα με τον Lennart Neubauer, τον 21χρονο Παγκόσμιο και Ευρωπαίο Πρωταθλητή Windsurf Freestyle, ανάμεσα σε σανίδες, ιστορίες και τον ρυθμό του Bob Marley.

Ίος: Το νησί που ζει το πιο φωτεινό του καλοκαίρι

Αυθεντική κυκλαδίτικη ψυχή, χρυσές παραλίες και γιορτές που γεμίζουν το Αιγαίο με χαμόγελα.

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλκί Νάξου: Εικόνες αγανάκτησης και πλήγμα στον τουρισμό

Ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, εγκλωβισμένοι οδηγοί και επισκέπτες – Ζητούνται λύσεις για υποδομές και συγκοινωνία στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες