Σήμερα, όπως αναφέρει ο Βασίλης Κορκίδης, η πρόκληση είναι να στηρίξουμε με κάθε τρόπο τη νησιωτικότητα και να μετατρέψουμε τα νησιά μας σε μικρές μονάδες παραγωγής εγχώριου πλούτου.
«Tα νησιά παρά τις δυσκολίες που κουβαλά η νησιωτικότητα και το μικρό μέγεθος μπορούν να γίνουν σημαντικοί πυλώνες ανάπτυξης», σημείωσε στο μήνυμά του προς το 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μικρών Νησιών που πραγματοποιείται στην Τήλο, ο πρόεδρος του Εμπορικού κα Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου κα Επιχειρηματικότητας Βασίλης Κορκίδης. Και Σήμερα, η πρόκληση είναι να στηρίξουμε με κάθε τρόπο τη νησιωτικότητα και να μετατρέψουμε τα νησιά μας σε μικρές μονάδες παραγωγής εγχώριου πλούτου.
Και όπως διαβάζουμε στην εφημερίδα “Τα ΝΕΑ”, μεταξύ των βασικών προτάσεων και επιδιώξεων της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ, με στόχο την ανάπτυξη του εμπορίου στα νησιά, στο χαιρετισμό σημειώνονται τα εξής:
1. Επαναφορά των χαμηλών συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά. Η κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου, όπως αποδείχθηκε, σύμφωνα και με σχετικές μελέτες, δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα στο Δημόσιο. Αντιθέτως, αποτέλεσε ένα ισχυρό, οικονομικό πλήγμα στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και στη διάρρηξη της συνοχής του κοινωνικού τους ιστού. Τόσο για τον επιχειρηματία και επαγγελματία όσο και για τον πολίτη, η εξομοίωση των φορολογικών συντελεστών σήμανε μόνο την αύξηση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων, δημιουργώντας θνησιγενείς συνθήκες και περαιτέρω αύξηση του ήδη υψηλού κόστους διαβίωσης στα νησιά για τους κατοίκους τους. Αναμένοντας τις τελικές προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον προσεχή Ιούνιο για το σύστημα ΦΠΑ και τη συζήτηση που θα ακολουθήσει στο Ευρωκοινοβούλιο, η ΕΣΕΕ θα αποστείλει σε όλους τους Έλληνες ευρωβουλευτές επιστολή με την οποία θα ζητά την παρέμβασή τους με σκοπό μέσα από μια κοινή και συντονισμένη προσπάθεια να ασκηθούν πιέσεις για την επαναφορά των χαμηλών συντελεστών στα νησιά ως δίκαιο αντιστάθμισμα για τα προβλήματα που απορρέουν από τη νησιωτικότητα.
2. Μεταφορικό Ισοδύναμο: Να εξεταστεί κατά πόσο θα είναι επιτυχές το μέτρο του μεταφορικού ισοδυνάμου, το οποίο θα εξισορροπήσει τις αρνητικές συνέπειες της νησιωτικότητας, επιδοτώντας το κόστος μεταφοράς επιβατών και προϊόντων, από και προς τα νησιά, που ήδη σχεδιάζει η κυβέρνηση και πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή πιλοτικά από την 1η Ιουλίου 2018.
3. Βελτίωση της συγκοινωνίας. Να διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο ετήσιο πρόγραμμα ενισχυμένων δρομολογίων, ιδιαίτερα στις άγονες γραμμές, με στόχο την καλύτερη συνδεσιμότητα μεταξύ της νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας, τη διευκόλυνση των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στα νησιά και αντιμετωπίζουν καθημερινές δυσκολίες και βεβαίως την προσέλκυση τουριστών.
4. Διατήρηση των υπηρεσιών του δημοσίου και επαρκής στελέχωσή τους με εξειδικευμένο προσωπικό, αλλά και ενίσχυση των δομών υγείας των απομακρυσμένων περιοχών, με κίνητρα για τους ειδικευόμενους γιατρούς προκειμένου να υπηρετήσουν σε μικρά νησιά.
5. Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού ώστε να υπάρχει σταθμισμένη «κινητικότητα» στα νησιά κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου. Αυτός είναι ένας τρόπος να ενισχυθεί και η απασχόληση στη νησιωτική Ελλάδα, να συγκρατηθεί ο νεανικός πληθυσμός που στη σημερινή συγκυρία βιώνει το τραγικό και αδιέξοδο φαινόμενο της ανεργίας.