Σάββατο, 31 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΤα λιμάνια της … αγωνίας

Τα λιμάνια της … αγωνίας

|

Όταν τα μέλη της ΣΕΕΝ και οι ακτοπλόοι σημειώνουν ότι τα 9 στα δέκα ελληνικά λιμάνια – τα περισσότερα στο Αιγαίο – είναι προβληματικά, τότε υπάρχει σημαντικό πρόβλημα. 

Όταν οι άνθρωποι που ασχολούνται σε καθημερινή βάση με την ακτοπλοϊα λένε ότι «Για μία ακόμα φορά τονίζουμε την ανάγκη λήψης μέτρων. Τα λιμάνια μας θα είναι ο κυριότερος ανασχετικός παράγοντας των μελλοντικών εξελίξεων στην εξυπηρέτηση των νησιών μας» τότε καλό είναι να τους πάρουμε στα σοβαρά. Όταν δε προσθέτουν ότι το 90% των ελληνικών λιμανιών είναι προβληματικά και τα αναγκαία έργα χρονοβόρα και υψηλού κόστους, τότε τα καμπανάκια χτυπούν άσχημα..

Και συνεχίζουν: «Σε ό,τι αφορά στις λιμενικές υπηρεσίες επισημαίνουμε την ανυπαρξία έργων και την αδυναμία των λιμενικών ταμείων στην εκτέλεση έργων συντήρησης και βελτιώσεων των λιμενικών μας υπηρεσιών. Είναι απαραίτητος ο έλεγχος των λιμενικών τελών ώστε να εξασφαλίζεται η διάθεση τους σε έργα που να αφορούν στη βελτίωση των λιμενικών υπηρεσιών, προς όφελος των πλοίων μας και των επιβατών. Σε διαφορετική περίπτωση προτείνουμε να μην εισπράττονται, γεγονός το οποίο θα έχει άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων».

Παρατηρήσεις

Κάνοντας μία βόλτα στο πρόσφατο παρελθόν, οι πλοίαρχοι μέσω του συνδικαλιστικού τους οργάνου είχαν αναφέρει ότι σε σύνολο 93 ακτοπλοϊκών λιμένων το 69,89% έχει ανεπαρκείς χερσαίες διευκολύνσεις, το 86,02% αντιμετωπίζει προβλήματα κυματισμού, στα μισά εξ αυτών (49,46%) καταγράφονται προβλήματα βάθους, ενώ το 75,27% είναι ακατάλληλα για κρουαζιερόπλοια.

Και οι διαπιστώσεις τους ήταν οι εξής:

– Οι περισσότερες προβλήτες στερούνται παντελώς προσκρουστήρων και στεγάστρων για την παραμονή των επιβατών τόσο κατά τους καλοκαιρινούς, όσο και τους χειμερινούς μήνες.

– Οι ευκολίες υγιεινής που διατίθεται δεν μας τιμούν ως ευρωπαϊκή χώρα.

– Αρκετά λιμάνια δεν διαθέτουν το ανάλογο χερσαίο χώρο ώστε να εξυπηρετηθούν τα οχήματα που πρόκειται να φορτωθούν στα πλοία.

– Απαιτείται, καλύτερη αστυνόμευση και τάξη σε όλα τα λιμάνια.

– Χρειάζεται καλύτερη συνεργασία των Λιμενικών Αρχών με τους πλοιάρχους για τον καθορισμό της θέσεως πρυμνοδέτησης-πλαγιοδέτησης ή αγκυροβολίας (όπως σημειώνουν «φαίνεται καθαρά και επιτακτικά η ανάγκη στελέχωσης της αρμόδιας υπηρεσίας με πλοίαρχο»).

– Ζητείται απαγόρευση εισόδου – εξόδου χωρίς άδεια των μικρών σκαφών (αλιευτικά-θαλαμηγά-ιστιοπλοϊκά) μια και τα περισσότερα λιμάνια είναι, ταυτοχρόνως, επιβατηγά – εμπορικά – μαρίνες και αλιευτικά καταφύγια.

– Προτείνεται καλύτερος προγραμματισμός δρομολογίων για την αποφυγή συνωστισμού στα λιμάνια, από την ταυτόχρονη άφιξη ή αναχώρηση των πλοίων. «Το κυκλοφοριακό χάος των δρόμων», όπως λένε χαρακτηριστικά, «καταφέραμε να το μεταφέρουμε και στη θάλασσα».

– Ζητείται να ενημερώνονται οι πλοίαρχοι και να ζητείται η άποψή τους πριν από το σχεδιασμό κάθε νέου έργου σε λιμάνι. Δεν είμαστε λιμενολόγοι. Έχουμε όμως, την εμπειρία από την καθημερινή χρήση όλες τις εποχές του χρόνου και με όλες τις καιρικές συνθήκες. Σκοπός είναι τα έργα που γίνονται, να διευκολύνουν την κατάσταση και όχι να δημιουργούν περισσότερα προβλήματα, αντί να τα επιλύουν.

– Απαιτείται εφαρμογή των διατάξεων περί παραμονής πλοίων με επικίνδυνα φορτία στα λιμάνια (υγρά καύσιμα – υγραέρια), καθώς διαπιστώθηκαν παραβιάσεις.

Και στην κατάληξη των παρατηρήσεων είχαν σημειώσει ότι σε πολλά λιμάνια έχει υποσκαφτεί η θεμελίωση των προβλητών, έχουν δημιουργηθεί σπηλαιώσεις με επικίνδυνες καταρρεύσεις και υπάρχει άμεσος κίνδυνος να θρηνήσουμε θύματα. «Είναι πολύ σημαντικό σε ένα λιμάνι για ένα πλοίο να μπορεί να δέσει με ασφάλεια, να αποβιβάσει και επιβιβάσει επιβάτες, να φορτοεκφορτώσει οχήματα, αλλά και να παραμείνει με ασφάλεια σ’ αυτό αν χρειαστεί».

Προσθήκες

Να σημειώσουμε ότι στην ακτοπλοΐα έχουν προστεθεί 4 νέα πλοία ενώ παρατηρείται και αύξηση των δρομολογίων λόγω επέκτασης της περιόδου λειτουργίας των ταχυπλόων. Στο Αιγαίο αυτή την τουριστική περίοδο δρομολογούνται δύο νεοαποκτηθέντα πλοία, από τη Ραφήνα για τις Κυκλάδες, το « Fast Ferries Andros» και το «Super Ferry». Επίσης, από τον Πειραιά ξεκίνησε κ δρομολόγια το “Highspeed 7” της HSW. Στα καλοκαιρινά δρομολόγια εντάσσεται και το «Νήσος Σάμος» (πρώην Ionian Queen) της HSW στις γραμμές Πειραιάς-Μεστά Χίου-Μυτιλήνη-Λήμνος-Θεσσαλονίκη. Στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο μπαίνει το ανακαινισμένο ε/γ-ο/γ «Κύδων» της ΑΝΕΚ.

Με πληροφορίες από το newmoney.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μύκονος 2025: Ρεκόρ τιμών τον Ιούλιο, αλλά με “κενά” στον Σεπτέμβριο

Παρά τη δυναμική εκκίνηση της σεζόν και τις υψηλές τιμές στα πεντάστερα, η περιορισμένη ζήτηση του φθινοπώρου επαναφέρει το ζήτημα της εποχικότητας

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στο ΕΕΕΕΚ Νάξου

Η ομάδα της Cyberno παρουσιάζει εφαρμογές AI στην τάξη και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα THINKSAFE – Ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς του νησιού

Κυκλάδες – “Μαριέττα Γιαννάκου”: Ξεκινά η ανακαίνιση 17 σχολείων μέσω του προγράμματος (πίνακας)

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε 426 σχολικές μονάδες πανελλαδικά – Εργασίες και σε σχολεία Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Σύρου, Τήνου, Θήρας και Ίου

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Η ώρα της κάλπης, ποιοι είναι υποψήφιοι (πίνακες)

Το Σάββατο 31 Μαΐου 2025 διεξάγονται οι εκλογές για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, την Ελεγκτική Επιτροπή και την Ομοσπονδία – Δικαίωμα ψήφου για όλα τα μέλη με συμβολική καταβολή 5€

Συνάντηση Βρούτση – Αθανασίου για τις αθλητικές υποδομές της Σύρου, διήμερη επίσκεψη του Υπουργού στο νησί

Κρίσιμες παρεμβάσεις για την επαναλειτουργία του κλειστού γυμναστηρίου και του προπονητηρίου στη Βάρη στο επίκεντρο της συνάντησης – Ο Αν. Υπουργός Αθλητισμού στη Σύρο άμεσα (31/05 - 01/06) για επιτόπιο έλεγχο των εγκαταστάσεων

Πάρος: Επίσκεψη αντιπροσωπείας του Δήμου στο κρουαζιερόπλοιο «National Geographic Orion»

Το διεθνούς φήμης πλοίο εξερεύνησης θα επισκεφθεί την Πάρο συνολικά 11 φορές εντός του 2025, ενισχύοντας την εικόνα του νησιού ως αυθεντικού και εναλλακτικού προορισμού

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Ιερά Μητρόπολη Παροναξίας: Ιερά Αγρυπνία για την Απόδοση του Πάσχα στον Ιερό Ναό Φιλοτίου

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Καλλίνικος τέλεσε την ακολουθία της Αγρυπνίας και ευλόγησε το εκκλησίασμα στην Ορεινή Νάξο

ΑΟ Θήρας: Ο Ματτέο Φρέσκι παραμένει στον πάγκο και για τη σεζόν 2025-2026

Η διοίκηση της ομάδας της Σαντορίνης ανανέωσε τη συνεργασία της με τον Ιταλό προπονητή για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αναγνωρίζοντας τη σημαντική του συμβολή στην αγωνιστική επιτυχία

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Γ. Παπαδόπουλος: “Μειωμένη κατανάλωση και έλλειψη προσωπικού, αλλάζουν τα δεδομένα στην εστίαση”

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου και περιφερειάρχης της ΠΟΕΣΕ στο Νότιο Αιγαίο μιλά για τις νέες τουριστικές συνήθειες, τις προσαρμογές των επιχειρήσεων και την πίεση που δέχεται ο κλάδος ενόψει καλοκαιριού.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Γεύσεις Ναξιώτικες, με υπογραφή: Η συνεργασία του “Φάρου του Αλυκού” με τη “Φάρμα Ρώτα”

Με αγάπη για την τοπική παραγωγή και αφοσίωση στη γαστρονομική ποιότητα, το εστιατόριο του Αλυκού ξεκινά δυναμικά τη σεζόν με πρώτες ύλες από τη φημισμένη φάρμα της Νάξου

Πάρος: «Διακομιδές ντροπής»: Δύο ημέρες ταλαιπωρίας για ηλικιωμένη ασθενή που ταξίδεψε στη Σύρο (!!!)

Σφοδρή κριτική από τον Κώστα Αργουζή για την άρνηση ενεργοποίησης του υγειονομικού ελικοπτέρου Πάρου – Τι καταγγέλλει για την αλυσιδωτή διακομιδή και το κόστος για κράτος και ασθενή

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.