Τροπολογία στη Βουλή, η οποία ορίζει τα Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) ή αλλιώς, το γνωστό «Σπατόσημο», συμπεριλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη συγκρισιμότητα των τελών που συνδέονται με λογαριασμούς πληρωμών.
Και το «Σπατόσημο» αφήνει το «Ελ. Βενιζέλος» και απλώνεται σε όλη την Ελλάδα. Αυτό που φοβόντουσαν όλοι τελικά γίνεται πραγματικότητα καθότι με τροπολογία που κατέθεσαν στη Βουλή χθες οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρήστος Σπίρτζης τα τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ή Σπατόσημο… δείτε εδώ τη σχετική τροπολογία) περιλαμβάνει και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας…
Όπως αναφέρεται, το νέο ενιαίο τέλος για όλους τους αερολιμένες θα είναι στα 12 ευρώ ανά επιβάτη και προβλέπεται η έναρξη του από την ημερομηνία έναρξης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και έως την 1η Νοεμβρίου 2024.
Μετά την 1η Νοεμβρίου 2024 θα ορίζεται στα 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες. Το όριο ηλικίας για το λεγόμενο «Σπατόσημο» κατεβαίνει σημαντικά καθώς σύμφωνα με την τροπολογία το τέλος θα πληρώνουν πλέον όλοι οι επιβάτες άνω των 2 ετών ενώ μέχρι σήμερα το τέλος επιβάλλονταν σε παιδιά από πέντε ετών και πάνω. Αυτό σύμφωνα με την κυβέρνηση θα φέρει σημαντική αύξηση εσόδων.
Μέχρι σήμερα το τέλος ανάπτυξης αεροδρομίων προέβλεπε διαφορετική χρέωση ανάλογα με τον τελικό προορισμό και ήταν 12 ευρώ για επιβάτες που ταξίδευαν σε αεροδρόμια εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και Ελβετικής Συνομοσπονδίας, ενώ έφτανε μέχρι τα 22 ευρώ για επιβάτες με τελικό προορισμό εκτός των χωρών αυτών.
Όπως αναφέρεται στην τροπολογία «το τέλος θα πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως τελικού προορισμού των αναχωρούντων επιβατών, για λόγους ίσης μεταχείρισης του επιβατικού κοινού που εκκινεί από διαφορετικούς αερολιμένες, για τη δημιουργία υγιών συνθηκών ανταγωνισμού μεταξύ αερολιμένων και για πρακτικούς λόγους ομοιόμορφης εφαρμογής».