Από το 2016 το λιμάνι του Αθηνιού στην Σαντορίνη είναι σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης – Πέντε έως τώρα παρατάσεις, η τελευταία ολοκληρώνεται τον Ιανουάριο του 2019 με την ελπίδα ότι όλα έχουν ένα …τέλος
Εάν αυτό δεν είναι ρεκόρ και δη Παγκόσμιο, τότε ποιο είναι; Μα είναι δυνατόν να έχουμε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης επί τρία σχεδόν χρόνια; Κι όμως είναι. Γιατί πολύ απλά μιλάμε για την ελληνική πραγματικότητα. Και πιο συγκεκριμένα για όσα διαδραματίζονται τα τελευταία χρόνια στο λιμάνι του Αθηνιού. Το οποίο μπορεί να παραδόθηκε πριν από μερικά χρόνια (το 2010) , όμως τα έντονα καιρικά φαινόμενα τον Απρίλιο του 2016 προκάλεσαν αρκετά προβλήματα. Και σήμερα το λιμάνι είναι στα όρια του. Μάλιστα, πρόσφατα, ο κος Σακέλλης, εκ μέρους των Ακτοπλόοων είχε αναφέρει ότι “τυχαία δένουν τα πλοία στη Σαντορίνη”… Ο Δήμος παλεύει να βρει λύση, και όπως όλα δείχνουν από τον Οκτώβριο θα ξεκινήσει η προσπάθεια πλήρους αποκατάστασής του. Εως τότε; Παραμένει σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης…
Και με την υπογραφή του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων και αρμόδιου για θέματα Περιφερειακής Ενότητας Θήρας κου Γιώργου Λεονταρίτη, ο οποίος σήμερα κήρυξε εκ ένου σε κατάσταση έκτακτης πολιτικής προστασίας τη Τοπική Κοινότητα Πύργου Καλλίστης, στην οποία περιλαμβάνεται και το λιμάνι του Αθηνιού. Η απόφαση έχει εξάμηνη ισχύ, μέχρι τις 11 Ιανουαρίου 2019. Οσο για το ιστορικό; Η αρχική κήρυξη είχε γίνει τον Απρίλιο του 2016 λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων που είχαν πλήξει την περιοχή τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο της ίδιας χρονιάς, ενώ ακολούθησαν τέσσερις παρατάσεις, τον Οκτώβριο του 2016, τον Απρίλιο του 2017, τον Οκτώβριο του 2017 και τον Μάρτιο του 2018.
Η νέα κήρυξη κρίθηκε απαραίτητη, μετά από σχετικό αίτημα του Δήμου Θήρας, προκειμένου να μπορούν να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ώστε να ολοκληρωθεί το σύνολο των μελετών και αδειοδοτήσεων για την υλοποίηση των έργων που απαιτούνται για την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας του λιμανιού. Μιλάμε για ένα έργο ύψους 8,5 εκατομμυρίων ευρώ και περιλαμβάνει:
α) Κατασκευή ενός ευθύγραμμου κρηπιδώματος, μήκους 200 m, το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα ταυτόχρονης ασφαλούς πρυμνοδέτησης ή/και πλαγιοδέτησης των συμβατικών Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων και των ταχυπλόων σκαφών που προσεγγίζουν τον λιμένα
β) Κατασκευή κρηπιδώματος με χαμηλότερη στάθμη (+1,10 m) σε μήκος 30 m για το τοπικό F/B που εξυπηρετεί τη Θηρασιά
γ) Κατασκευή νέου κρηπιδώματος μήκους 84 m με στάθμη κυκλοφορίας +1,10 m για την εξυπηρέτηση λοιπών σκαφών (λάντζες – τουριστικά).
Και βέβαια να σημειώσουμε ότι η συνολική προθεσμία ολοκλήρωσης ανέρχεται στους δεκαοκτώ (18) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, σε προθεσμία επτά μηνών προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί και να παραδοθεί ικανό τμήμα του έργου, που θα είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφαλές για την πρόσδεση πλοίων.
Με πληροφορίες (φωτογραφία): SantoriniPress.gr