Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή εγκρίθηκε δέσμευση 713.000 ευρώ για την δημοπράτηση προκαταρκτικής μελέτης, προμελέτης και ΣΜΠΕ για την κατασκευή του νέου λιμανιού στη Σαντορίνη – Από το 1994 μιλάμε για Βλυχάδα ή Μονόλιθο …
Μόνο εκατό χρόνια έχουν περάσει από την πρώτη κίνηση που έγινε στη Σαντορίνη για νέο λιμάνι, πέρα απ αυτό στον Αθηνιό… Φτάσαμε εν έτη 2019 για να διαπιστώσουμε ότι η Σαντορίνη έχει ανάγκη και δη επιτακτική την κατασκευή νέου λιμανιού και μάλιστα έχοντας ρίξει το Ελληνικό κράτος μόνο την τελευταία δεκαετία περισσότερο από δέκα εκατομμύρια ευρώ στο ήδη υπάρχων λιμάνι, χωρίς όμως να καλύψει τις ανάγκες του νησιού που χρόνο με το χρόνο μεγαλώνουν….
Και σήμερα; Διαβάζουμε στην ιστοσελίδα tornosnews.gr ότι ξεκινούν οι προκαταρκτικές διαδικασίες για τη κατασκευή νέου λιμανιού στη Σαντορίνη. Και αναρωτιόμαστε πότε θα ολοκληρωθεί με δεδομένο ότι χρειάζεται χρόνος ενώ ήδη υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ως ιδανική περιοχή είτε το Μονόλθο είτε τη Βλυχάδα… Και όπως τονίζεται ήδη με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή εγκρίθηκε η δέσμευση 713.000 ευρώ για την δημοπράτηση προκαταρκτικής μελέτης, προμελέτης και ΣΜΠΕ για την κατασκευή του νέου λιμανιού.
Μέχρι και σήμερα η Σαντορίνη εξυπηρετείται τόσο επιβατικά όσο και εμπορικά από τον Λιμένα του Αθηνιού, ο οποίος ανήκει στην κατηγορία των λιμένων Εθνικής σημασίας και είναι η κύρια πύλη εισόδου στο νησί οχημάτων και επισκεπτών που φτάνουν δια θαλάσσης. Σύμφωνα με το υπουργείο η εκρηκτική αύξηση των τουριστικών αφίξεων τα τελευταία χρόνια καθιστούν προβληματική τη λειτουργία του λιμένα του Αθηνιού, ο οποίος παρουσιάζει και σοβαρά προβλήματα πρόσβασης λόγω του στενού και φιδωτού δρόμου, ο οποίος δεν μπορεί να βελτιωθεί τόσο για τεχνικούς όσο και περιβαλλοντικούς λόγους. Το υπουργείο θεωρεί ότι η κατασκευή νέου λιμένα θα αποσυμφορήσει τον λιμένα του Αθηνιού και θα παρέχει την δυνατότητα ασφαλούς διαφυγής των κατοίκων και επισκεπτών του νησιού σε περίπτωση φυσικής καταστροφής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για την αντιμετώπιση των αναγκών εξυπηρέτησης της Σαντορίνης, ήδη από το 1994 ξεκίνησαν διαδικασίες εκπόνησης μελέτης που αφορούσε σε έρευνα – επιλογή θέσης νέου λιμένα Θήρας. Στο πλαίσιο των συμβάσεων εκπόνησης μελετών εξετάσθηκαν εναλλακτικές θέσεις για τη δημιουργία νέου λιμένα, από τις οποίες επιλέχθηκαν και μελετήθηκαν σε προκαταρκτικό στάδιο οι θέσεις Μονόλιθος και Βλυχάδα. Ως καταλληλότερη θέση δημιουργίας του νέου λιμένα Θήρας προτάθηκε και εγκρίθηκε η Προέγκριση Χωροθέτησης του νέου λιμένα στη Βλυχάδα. Στο πλαίσιο διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) η Διεύθυνση Χωροταξίας του ΥΠΕΚΑ, παρά το ότι είχε γνωμοδοτήσει θετικά κατά τη διαδικασία Προέγκρισης Χωροθέτησης του έργου, γνωμοδότησε αρνητικά, με συνέπεια τη διακοπή της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου.