Η πολιτική ηγεσία (Υπουργείο Μεταφορών) προχώρησε στην έγκριση αποτελέσματος διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου εκτέλεσης του έργου επισκευής προβλήτα Αθηνιού νήσου Θήρας προϋπολογισμού 8.400.000,00 ευρώ – Ο ανάδοχος πρόσφερε έκπτωση της τάξης του 30% – Τι περιλαμβάνει το έργο για την συνολική αναβάθμιση του λιμανιού στο Αθηνιό αν και το μεγάλο πρόβλημα είναι η … έξοδος
“Καλό μήνα με ευχάριστα νέα: Ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάδειξη της εργολήπτριας εταιρείας για την πλήρη ανακατασκευή του λιμένα του Αθηνιού. Η πολύμηνη προσπάθειά μας και οι συνεχείς επαφές με τους αρμόδιους φορείς επιτύχαμε την γρήγορη σύνταξη των απαραίτητων μελετών, την έγκρισή του από όλες τις συναρμόδιες υπηρεσίες και την εξασφάλιση και της χρηματοδότησης από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο διαγωνισμός για την ανάδειξη της εταιρείας έγινε στις 4 Ιουνίου 2018 και ολοκληρώθηκε στις 23 Ιουλίου 2018. Με την προτεινόμενη διαμόρφωση των προβλητών στο Λιμένα του Αθηνιού, θα μπορούν να δένουν τρία μεγάλα πλοία της ακτοπλοΐας συγχρόνως και με ασφάλεια. Ο χερσαίος χώρος μεγαλώνει κατά δύο περίπου στρέμματα, ενώ το μέτωπο της προβλήτας προς τη θάλασσα θα έχει μήκος 200 μέτρα. Το λειτουργικό βάθος του λιμένα θα είναι 9 μέτρα που είναι υπεραρκετό για την ασφαλή προσέγγιση και πρόσδεση των πλοίων. Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε.”
Με την ανάρτηση αυτή, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας χαιρετίζει την απόφαση του Υπουργείου όσον αφορά την έγκριση του αποτελέσματος… Οπως αναφέρεται ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ που κατέθεσε την καλύτερη δυνατή προσφορά: 30,76%, με αποτέλεσμα η προσφορά της να ανέλθει στα 4,7 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ. και το αναφέρουμε αυτό γιατί ο προϋπολογισμός έργου είναι στα 8.400.000,00 ευρώ, συμπεριλαμβανόμενου του ΦΠΑ 24%
Σύμφωνα με παλιότερη σχετική ανακοίνωση του Δήμου Θήρας, η συνολική προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου ανέρχεται στους 18 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, μέσα στους πρώτους επτά μήνες προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί και να παραδοθεί ικανό τμήμα του έργου, που θα είναι πλήρως λειτουργικό και ασφαλές για την πρόσδεση πλοίων. Η κατασκευή των νέων έργων θα γίνει τμηματικά, χωρίς να διακοπεί η λειτουργία του λιμανιού, αφού ο Αθηνιός αποτελεί τη μοναδική θαλάσσια πύλη εισόδου/εξόδου της Σαντορίνης.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο για το λιμάνι της Σαντορίνης ξεκίνησε το 2005, παραδόθηκε το 2010 και το 2016, μέσα σε μόλις 6 χρόνια, παρουσίασε σοβαρά προβλήματα στον προβλήτα που έδεναν τα πλοία της ακτοπλοΐας, (μετακινήσεις πλακών στο υπόστρωμα της θάλασσας, σπηλαιώσεις στα κρηπιδώματα, εκρίζωση μεταλλικών αναδομών, καθιζήσεις και ρωγμές στο οδόστρωμα κ.ά).
Και το ερώτημα που τίθεται είναι … Από τη στιγμή που λεφτά υπάρχουν και έχει παρατηρηθεί ένα σημαντικό θέμα όσον αφορά την έξοδο των αυτοκινήτων (ΙΧ και Φορτηγών) από το λιμάνι προς τα Φηρά, γιατί δεν επιλέγουν την λύση άλλης θέσης στο λιμάνι και ο Αθηνιός να γίνει ένα όμορφο τουριστικό καταφύγιο;