“Πράσινο φως” από το Ελεγκτικό Συνέδριο της υπογραφής σύμβασης με την εργοληπτική εταιρεία για την έναρξη εργασιών ώστε να κατασκευαστεί η νέα γέφυρα στο Χαράκι (Ρόδος) – Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κερδίζει τη μάχη με τον χρόνο, ακόμη και εν μέσω πανδημίας
Εντός των επομένων ημερών πρόκειται να υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και αναδόχου εργοληπτικής εταιρείας, προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή της νέας γέφυρας στον ποταμό Μάκαρη στο Χαράκι, μετά και την έγκριση του σχεδίου σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Συγκεκριμένα, με την Πράξη 368/2020, το Ε΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, από όπου ελέγχθηκε η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου, δίνει το “πράσινο φως” στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την υπογραφή άμεσα της εργολαβικής σύμβασης με την εργοληπτική εταιρεία, “ΙΝΤΡΑΚΟΜ Α.Ε.”, για την εκτέλεση του έργου “Κατασκευή νέας γέφυρας της εθνικής οδού (Ε.Ο.) Ρόδου – Λίνδου στον ποταμό Μάκαρη”.
Η κατασκευή της γέφυρας αναμένεται να ξεκινήσει εντός του Ιουνίου και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι 9 μήνες.
Πρόκειται για τριπλό έργο που περιλαμβάνει τη μετατόπιση του αγωγού ύδρευσης, ο οποίος παλαιότερα είχε σχεδιασθεί και κατασκευαστεί να διέρχεται ανάμεσα στα πέδιλα της γέφυρας που κατέρρευσε, η κατασκευή μίας οδού παράλληλης με τη γέφυρα και η κατασκευή της νέας γέφυρας.
Για το συγκεκριμένο έργο, η Περιφερειακή Αρχή έδωσε μάχη με το χρόνο, από την ημέρα κατάρρευσης της γέφυρας, στις 25 Νοεμβρίου 2019, λόγω των ισχυρών βροχοπτώσεων της περιόδου. Η γέφυρα είχε κλείσει εγκαίρως με απόφαση του Περιφερειάρχη, από τις 13 Νοεμβρίου, μετά και τις αυτοψίες που διενεργήθηκαν στις 6, 7, 8 και 12 Νοεμβρίου από δύο κλιμάκια τεχνικών, οι οποίοι κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα, ότι η γέφυρα είχε καταστραφεί από την έντονη βροχόπτωση της 5ης Νοεμβρίου και υπήρχε κίνδυνος κατάρρευσης ανά πάσα στιγμή, κατά συνέπεια, ήταν επιβεβλημένη η διακοπή χρήσης της, για να μην κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές.
Μέσα σε 87 ημέρες από την κατάρρευση της γέφυρας, ολοκληρώθηκε η καθαίρεσή της και δημοπρατήθηκε η κατασκευή των τριών παράλληλων έργων, της κατασκευής της νέας γέφυρας, της μετατόπισης του αγωγού ύδρευσης της Ρόδου και της κατασκευής παρακαμπτήριας οδού
παράλληλης με τη νέα γέφυρα. Η διαγωνιστική διαδικασία με την ανακήρυξη της αναδόχου τεχνικής εταιρείας ολοκληρώθηκε στις 23 Απριλίου, οπότε το σχέδιο σύμβασης υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση.
Με αφορμή την κοινοποίηση της Πράξης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος δήλωσε: “Οι καλές ειδήσεις έρχονται μετά από σκληρή δουλειά έρχονται. Η νέα γέφυρα στην Ε.Ο. Ρόδου-Λίνδου, στην θέση Χαράκι, θα ξεκινήσει τον Ιούνιο αμέσως μετά την υπογραφή της σχετικής εργολαβικής σύμβασης που το Ελεγκτικό Συνέδριο, με απόφαση του, ενέκρινε, αφού εξέτασε τον φάκελο του έργου και την διαδικασία δημοπράτησης. Ναι, είναι η γέφυρα που οι υπηρεσίες μας έκλεισαν 13 ημέρες προ της κατάρρευσης της, εν μέσω του πλημμυρικού φαινομένου της 25ης Νοεμβρίου. Σε χρόνο ρεκόρ, έγινε η καθαίρεση της κατεστραμμένης γέφυρας, η δημοπράτηση της νέας και η αποκατάσταση της παρακαμπτήριας οδού με παρεμβάσεις τόσο στον οδικό άξονα Μαλώνα – Μάσσαρι όσο και στον οδικό άξονα Χαράκι – Διασταύρωση Μάσσαρι επί της Ε.Ο. Ρόδου-Λίνδου. Αυτά τα λίγα, από την Περιφέρεια που, με τον μικρότερο προϋπολογισμό και το λιγότερο ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα, καλείται να καλύψει 48 κατοικημένα νησιά για τα οποία και εκτελεί έργα για λογαριασμό των Δήμων τους.
Από την Περιφέρεια που καλείται καθημερινά να απαντήσει και στις ανάγκες που προκύπτουν από την ανικανότητα ή την αποτυχία και οποιουδήποτε άλλου φορέα έχει αστοχήσει στις δικές του αρμοδιότητες. Το τελευταίο, συμβαίνει για δύο λόγους:
Ο πρώτος, γιατί εμείς λειτουργούμε υπεύθυνα.
Ο δεύτερος, γιατί ένα σταθερά φαύλο κομμάτι του πολιτικού προσωπικού του τόπου μας, ψάχνει ακόμα λόγο ύπαρξης.
Άλλα, όπως έχουμε πει πολλές φορές, δεν μας τρομάζει η δουλειά, Αγαπάμε την Ευθύνη”.
Δελτίο Τύπου