Αναρτήθηκε στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» χθες η προκήρυξη από τη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για διεθνή διαγωνισμό που αφορά το έργο της αδειοδότησης των υδατοδρομίων εκτιμώμενης αξίας 490.000 ευρώ – Ποια είναι τα υδατοδρόμια που έχουν ενταχθεί και πότε είναι οι καταλυτικές ημερομηνίες
Εντάξει, αυτή η ιστορία με τα υδατοδρόμια, ενδεχομένως να δείχνει και όλες τις παθογένειες της Ελλάδας και του συστήματός της… Εδώ και πέντε χρόνια ακούμε υποσχέσεις για υδατοδρόμια και υπάρχουν εταιρείες που ποντάρουν σ’ αυτά. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι οι οποιοι ποντάρουν στο …ανάποδο και κερδίζουν έως τώρα. Μα είναι δυνατόν εν έτη 2018 να έχουμε μόλις τρία πλήρως αδειοδοτημένα υδατοδρόμια και να επιθυμεί η Κυβέρνηση να ανοίξει την αγορά των υδροπλάνων; Την ίδια ώρα που στην Κροατία οι αδειοδοτήσεις είναι ανά εβδομάδα, εμείς παλεύμε με τα θηρία. Η γραφειοκρατία σε όλο το μεγαλείο της.. Συν την κρατική καθυστέρηση στη θεσμοθέτηση πλαισίου, σε συνδυασμό με τον άγνωστο χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης των αδειοδοτήσεων, αποθαρρύνουν σημαντικά τους πιθανούς επενδυτές, οι οποίοι βλέπουν ως σημαντική ευκαιρία τα ελληνικά υδατοδρόμια, με την προϋπόθεση βέβαια αυτά να λειτουργήσουν.
Σήμερα είναι αδειοδοτημένα μόλις τρία υδατοδρόμια, στην Πάτρα, στην Κέρκυρα και στους Παξούς, ενώ σε διαδικασία αδειοδότησης (έχουν υποβληθεί οι σχετικοί φάκελοι) βρίσκονται ακόμη 25. Στόχος είναι το δίκτυο της χώρας να φιλοξενήσει περίπου 60 υδατοδρόμια συνολικά. Ενα από τα κυριότερα εμπόδια κατά τη διαδικασία έκδοσης της άδειας είναι οι περιβαλλοντικές μελέτες. Και αυτό γιατί μεγάλο μέρος των εμπλεκόμενων φορέων δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία σε ζητήματα υδατοδρομίων, ενώ ταυτόχρονα οι προβλέψεις του νομοθέτη είναι λίγο περίπλοκες, όπως εξηγούν ειδικοί. Συγκεκριμένα, εφόσον ένας λιμένας δεν διαθέτει εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ), θα πρέπει να γίνει ΜΠΕ για το σύνολο του λιμένος, και όχι μόνο για το κομμάτι όπου αναπτύσσεται το υδατοδρόμιο. Σημειώνεται ότι τα υδροπλάνα, εκτός από τόνωση της τουριστικής επιβατικής κίνησης, πρόκειται να εξυπηρετήσουν και άλλες ανάγκες, όπως αεροδιακομιδής ασθενών, έρευνας και διάσωσης, μεταφοράς φαρμάκων.
Και έρχεται η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (μαζί με την αντίστοιχη των Ιονίων Νήσων είναι οι πλέον δραστήριες) που θέλει να πετύχει το ακατόρθωτο. Και οπως διαβάζουμε στην εφημερίδα “Ροδιακή” αναρτήθηκε στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» η προκήρυξη της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το διεθνή διαγωνισμό που αφορά το έργο της αδειοδότησης 20 υδατοδρομίων σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, εκτιμώμενης αξίας 490.000 ευρώ, προκειμένου ο ανάδοχος να καταρτίσει τον τεχνικό φάκελο που θα κατατεθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες για να χορηγηθεί η άδεια. Και ανάμεσά τους όσον αφορά το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, βλέπουμε ότι υπάρχει μόνο αυτό της Δονούσας, υπάρχουν τέσσερα νησιά από τις Δυτικές Κυκλάδες και βέβαια Μύκονος και Σαντορίνη…
Οσον αφορά τα νησιά της Δωδεκανήσου θα κατασκευαστούν υδατοδρόμια σε: Ρόδο (δύο υδατοδρόμια: Ένα στην πόλη της Ρόδου και ένα δεύτερο υδατοδρόμιο εκτός απροόπτου στη θαλάσσια περιοχή της Λάρδου), Χάλκη, Σύμη, Τήλο, Κάρπαθο, Καστελόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρο, Αστυπάλαια και Κάσο
Στα δε νησιά των Κυκλάδων θα κατασκευαστούν υδατοδρόμια σε: Μύκονο, Σαντορίνη, Κύθνο, Κέα, Άνδρο, Σίκινο, Σέριφο, Δονούσα και Ανάφη
Ο ανάδοχος θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει το έργο του μέσα σε διάστημα 17 μηνών. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να καταθέσουν τις προσφορές τους μέχρι την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου στις 11 το πρωί. Η διαδικασία της ηλεκτρονικής αποσφράγισης των φακέλων των προσφορών θα γίνει την Πέμπτη 11 Οκτωβρίου στις 11 το πρωί.