Ανακοινώθηκε η νέα τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας η Fraport – Οι εγκαταστάσεις δύο τουλάχιστον αεροδρομίων θα στηθούν από την αρχή
Σε λιγότερο από τέσσερις μήνες τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας ανάμεσά τους και αυτά των Μυκόνου, Σαντορίνης, Ρόδου, Κω (όσον αφορά το Νότιο Αιγαίο) περνάνε στα χέρια της γερμανικής Fraport και η θυγατρική Fraport Greece πρόσφατα ανακοίνωσε τον διορισμό δύο διευθυντών στο εκτελεστικό συμβούλιο: Ο Μπιλ Φούλερτον αναλαμβάνει Διευθυντής του Τεχνικού Τμήματος (CTO) και ο Βαγγέλης Μπαλτάς αναλαμβάνει Διευθυντής του Οικονομικού Τμήματος (CFO) και οι οποίοι θα τρέξουν το θέμα του εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων που έχουν περάσει στα χέρια τους μέσω του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων.
Τα σημεία αναφοράς
Από εκεί και πέρα, η γερμανική εταιρεία άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ευέλικτων χρεώσεων στις μεγάλες αεροπορικές. Κι αυτό έγινε ανοιχτό μέσα από την ανάλυση που πραγματοποίηση η Fraport το περασμένο Σαββατοκύριακο στα πλαίσια συνάντησης διαβούλευσης που είχε στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της οποίας ενημέρωσε πενήντα (50) εκπροσώπους αεροπορικών εταιρειών και φορέων που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο «Μακεδονία» για το νέο σύστημα τελών που θα ισχύει στον αερολιμένα της συμπρωτεύουσας από την 1η Νοεμβρίου. Τα νέα τέλη, ωστόσο, δεν μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στη συνάντηση. Δυο άλλα «σημεία» κέντρισαν το ενδιαφέρον. Το πρώτο αφορούσε, σύμφωνα με όσα μετέφεραν στο Euro2day.gr παράγοντες του χώρου, τη διαφαινόμενη πρόθεση της Fraport Greece να επιδείξει «ευελιξία» (κατά την έκφραση αρμόδιας πηγής) σε ότι αφορά τις χρεώσεις που θα ισχύσουν για τους ισχυρούς «παίκτες» της αγοράς.
Το δεύτερο σημείο αφορούσε σε μια πρόγευση που έδωσαν οι εκπρόσωποι της Fraport Greece για τα έργα βελτιώσεων και αναβάθμισης που πρόκειται να υλοποιηθούν μέχρι το 2020 και θα κοστίσουν περί τα 330 εκατ. ευρώ.
Όπως προέκυψε από αυτή την πρώτη ενημέρωση, η Fraport Greece φέρεται να εκτιμά πως σε δύο από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα διαχειρίζεται, οι εγκαταστάσεις των αεροσταθμών είναι σε τόσο άσχημη κατάσταση που εξετάζεται μέχρι και η πλήρης κατεδάφισή τους και η δημιουργία νέων εξ’ αρχής. Ακόμα και σ’ αυτές τις δύο περιπτώσεις αεροδρομίων, ωστόσο, η Fraport φέρεται να εξετάζει τρία σενάρια: το πρώτο προβλέπει την πλήρη κατεδάφιση, το δεύτερο την κατεδάφιση μέρους των εγκαταστάσεων και την πλήρη αναβάθμιση των υπόλοιπων ενώ το τρίτο προβλέπει εκ βάθρων ανακαίνιση/αναβάθμιση, αλλά χωρίς γκρέμισμα.
Τα νέα τέλη
Σε ότι αφορά τις χρεώσεις των επιμέρους τελών προβλέπεται:
• Τέλος προσγείωσης: 50 ευρώ για αεροπλάνα μέχρι 5 τόνους, 100 ευρώ για αεροσκάφη μέχρι 10 τόνους. Επιπλέον, 1,73 ευρώ για κάθε τόνο βάρους πέραν των 10.
• Τέλος πάρκινγκ αεροπλάνων: Χωρίς χρέωση για παραμονή μέχρι 5 ώρες. Για μεγαλύτερο διάστημα η χρέωση είναι 1,08 ευρώ ανά τόνο βάρους του αεροσκάφους, ανά 24ωρο.
• Φόρος ανά αναχωρούντα επιβάτη: 12 ευρώ ο οποίος θα αυξηθεί σταδιακά τα επόμενα χρόνια μέχρι τα 18 ευρώ.
• Τέλος ασφάλειας (security fee): 1,5 ευρώ ανά επιβάτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr οι εκπρόσωποι της Fraport Greece κλήθηκαν να αιτιολογήσουν τις χρεώσεις τους για το πάρκινγκ αεροπλάνων. Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair φέρεται να εξέφρασε την απορίας της για το δωρεάν παρκινγκ για παραμονή μέχρι πέντε ώρες όταν τα δικά της αεροπλάνα αναχωρούν σχεδόν αμέσως οπότε δεν έχουν κάποιο όφελος. Η δε πλευρά της Aegean ΑΡΑΙΓ -0,70% φέρεται να έθεσε ερώτημα για τις χρεώσεις πάρκινγκ που θα ισχύουν για εταιρείες όπως η Aegean που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο ως βάση τους και τα αεροπλάνα είναι υποχρεωμένα να μένουν παρκαρισμένα επί πολλές ώρες το βράδυ.
Στο σημείο αυτό η πλευρά της Fraport φέρεται να άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο «ευελιξίας». Θέμα το οποίο αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ της εταιρείας και των ισχυρότερων «παικτών» που πετούν στο αεροδρόμιο, στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων που θα έχει η Fraport Greece με την κάθε μια από τις αεροπορικές εταιρείας.
Το τέλος ασφάλειας χαρακτηρίστηκε «τσουχτερό» από τους μετέχοντες στην συνάντηση, ενώ εκπρόσωπος ισχυρής ξένης αεροπορικής εταιρείας επεσήμανε ότι στο αεροδρόμιο δεν υπάρχουν κάμερες.
Εκπρόσωποι άλλων εταιρειών φέρονται να αναρωτήθηκαν για ποιο λόγο να επιβαρυνθούν με νέες αυξημένες χρεώσεις για βελτιώσεις στο αεροδρόμιο οι οποίες θα γίνουν τα επόμενα χρόνια.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα euro2day.gr